Rusland heeft na de Minsk akkoorden nog gewoon grondgebied veroverd, en zich aan geen van de afspraken gehouden, zoals bijvoorbeeld het terugtrekken van haar militairen. niet heel vreemd dat Oekraïne dat ook niet meer is gaan doen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik dacht dat beide landen zich niet aan de Minsk akkoorden hielden. Het vrije westen kan hier wellicht wat beter op toezien volgende keer.
10 jaar oorlog? NATO vs Rusland?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:29 schreef zoost het volgende:
[..]
En dan? Gewoon 10 jaar oorlog? Vertel eens, wat is wel een wenselijke / realitische afloop?
Rusland die zich terugtrekt? die gewoon erkent dat soevereine landen soevereine beslissingen mogen nemen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:30 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik hoor je wel. Het is eenvoudig om te zeggen wat niet moet; maar wat moet dan wel? wat is wel een wenselijke / realistische afloop?
Oekraïne blijven bewapenen, met als doel dat Rusland dit militair en financieel niet vol gaat houden. Verder gewoon tanden op elkaar en accepteren dat deze ellende nog wel voort gaat duren hoe pijnlijk dat ook is.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:30 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik hoor je wel. Het is eenvoudig om te zeggen wat niet moet; maar wat moet dan wel? wat is wel een wenselijke / realistische afloop?
Ik ben het er mee eens dat Putin onbetrouwbaar is. Maar anderzijds moet je toch altijd de deur open laten staan om te onderhandelen; vrijwel elk conflict eindigt daar uiteindelijk toch mee. Op een gegeven moment zal zelfs hij in zien dat onderhandelingen kunnen helpen. Als je hem op dat moment niet meer de kans geeft om te onderhandelen drijf je hem alleen verder in isolatie; en een kat in het nauw kan rare sprongen maken. Hij is gek genoeg om massaal atoomwapens onze kant op te mikken, maar ik zie het hem enkel doen (en dan heb ik het niet over een tactische kernaanval - dat zie ik al wel eerder gebeuren) als hij het gevoel heeft dat hij geen kant meer op kan. Voordat dat moment aanbreekt moet je hem wel de kans geven om te onderhandelen. En nee, ik vind dan niet dat je hem dan alles moet geven waar hij om vraagt. Putin die met de staart tussen de poten opgeeft en het daar bij laat is nogal een naïeve gedachte.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Gaan we weer![]()
ONDERHANDELEN WERKT NIET MET EEN ONBETROUWBARE HOND ALS PUTIN
Dat liever dan zwichten voor terreur.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:29 schreef zoost het volgende:
[..]
En dan? Gewoon 10 jaar oorlog? Vertel eens, wat is wel een wenselijke / realitische afloop?
In die tijd dachten ze ook alleen maar aan de centenquote:Op vrijdag 29 april 2022 13:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat mens at Russen voor haar ontbijt. Jammer dat onze hedendaagse politici - mannelijk en vrouwelijk - zijn gaan denken dat Rusland een normaal land is en Russen een normaal volk zijn en géén boosaardig rijk, zoals Thatcher's generatiegenoot Reagan in 1983 volstrekt terecht opmerkte.
probleem is dat de eisen van Rusland hetzelfde blijven:quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben het er mee eens dat Putin onbetrouwbaar is. Maar anderzijds moet je toch altijd de deur open laten staan om te onderhandelen; vrijwel elk conflict eindigt daar uiteindelijk toch mee. Op een gegeven moment zal zelfs hij in zien dat onderhandelingen kunnen helpen. Als je hem op dat moment niet meer de kans geeft om te onderhandelen drijf je hem alleen verder in isolatie; en een kat in het nauw kan rare sprongen maken. Hij is gek genoeg om massaal atoomwapens onze kant op te mikken, maar ik zie het hem enkel doen (en dan heb ik het niet over een tactische kernaanval - dat zie ik al wel eerder gebeuren) als hij het gevoel heeft dat hij geen kant meer op kan. Voordat dat moment aanbreekt moet je hem wel de kans geven om te onderhandelen. En nee, ik vind dan niet dat je hem dan alles moet geven waar hij om vraagt.
Rusland heeft ondertussen natuurlijk wel een gebrek aan mensen. De levensverwachting ligt laag, het aantal geboortes ligt al heel lang laag.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:19 schreef Shotty het volgende:
[..]
je hebt een bemanningslid minder nodig tijdens gevechten.
De rest van de tijd is een 4de bemanningslid verdomd handig (onderhoud aan de tank enzo)
Het enigste wat Rusland geen gebrek aan heeft is mensen.
nee, dit is gewoon echt een designfout.
Je moet ze ook niet alles geven waar ze om vragen. Sowieso moet je gewoon aanvoelen wanneer Putin ietwat meer open staat voor concessies. Dat is momenteel nog niet het geval nee. Ik zie het best gebeuren dat er een tijd komt dat Rusland wellicht genoegen gaat nemen met ''een neutraal Oekraine die niet toe treedt tot de NATO''. Dat is nu nog niet het geval, maar wellicht komt dat moment er wel een keer en dan moet je er als Oekraïne zijnde ook wel voor open staan om ze die kans te geven.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:39 schreef Shotty het volgende:
[..]
probleem is dat de eisen van Rusland hetzelfde blijven:
- Demilitairisatie: Ruslands volgende invasie moet wel een stuk makkelijker gaan dan deze.
- Denazifactie: bezettingsmacht en zuiveringen.
- Oekraine neutraal: Democratisch gekozen regering afzetten, pro russiche dicatatuur in de plaats.
Beetje lastig onderhandelen zo, nog buiten het feit dat Putin en "aan afspraken houden" niet echt vriendjes zijn.
Er moet gewoon helemaal niet meer met Poetin gesproken worden, period. De man is een oorlogsmisdadiger en maniakale dictator die politieke opponenten uit de weg laat ruimen. Er kan best wel weer met Rusland onderhandeld worden, maar dan moet eerst deze despoot het Kremlin uit en overgedragen worden aan het internationaal strafhof in Den Haag. Tot die tijd zakken de Russen maar effe lekker in de stront.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je moet ze ook niet alles geven waar ze om vragen. Sowieso moet je gewoon aanvoelen wanneer Putin ietwat meer open staat voor concessies. Dat is momenteel nog niet het geval nee. Ik zie het best gebeuren dat er een tijd komt dat Rusland wellicht genoegen gaat nemen met ''een neutraal Oekraine die niet toe treedt tot de NATO''. Dat is nu nog niet het geval, maar wellicht komt dat moment er wel een keer en dan moet je er als Oekraïne zijnde ook wel voor open staan om ze die kans te geven.
Je snapt hoop ik: dat eis 1 van Poetin ervoor zorgt dat alle andere eisen automatisch uit voort vloeien. Dus als Oekraïne geen militaire slagkracht heeft, zijn gelijk neutraal en aan rusland overgeleverd.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je moet ze ook niet alles geven waar ze om vragen. Sowieso moet je gewoon aanvoelen wanneer Putin ietwat meer open staat voor concessies. Dat is momenteel nog niet het geval nee. Ik zie het best gebeuren dat er een tijd komt dat Rusland wellicht genoegen gaat nemen met ''een neutraal Oekraine die niet toe treedt tot de NATO''. Dat is nu nog niet het geval, maar wellicht komt dat moment er wel een keer en dan moet je er als Oekraïne zijnde ook wel voor open staan om ze die kans te geven.
En hoeveel doden en verwoesting zijn we dan verder? Of is dat een offer dat jij Ukraine graag laat maken?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er moet gewoon helemaal niet meer met Poetin gesproken worden, period. De man is een oorlogsmisdadiger en maniakale dictator die politieke opponenten uit de weg laat ruimen. Er kan best wel weer met Rusland onderhandeld worden, maar dan moet eerst deze despoot het Kremlin uit en overgedragen worden aan het internationaal strafhof in Den Haag. Tot die tijd zakken de Russen maar effe lekker in de stront.
Zweden en Finland zijn (waren) ook neutraal, het is geen eis om daar een pro russiche dicatatuur neer te zetten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:39 schreef Shotty het volgende:
[..]
probleem is dat de eisen van Rusland hetzelfde blijven:
- Demilitairisatie: Ruslands volgende invasie moet wel een stuk makkelijker gaan dan deze.
- Denazifactie: bezettingsmacht en zuiveringen.
- Oekraine neutraal: Democratisch gekozen regering afzetten, pro russiche dicatatuur in de plaats.
Beetje lastig onderhandelen zo, nog buiten het feit dat Putin en "aan afspraken houden" niet echt vriendjes zijn.
Zullen we dat niet gewoon aan Oekraïne overlaten, die beslissing?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:52 schreef zoost het volgende:
[..]
En hoeveel doden en verwoesting zijn we dan verder? Of is dat een offer dat jij Ukraine graag laat maken?
Oekraine kiest ervoor om zich fel te verzetten en meerdere landen steunen hen daarin met wapenleveranties. Dan kan ik de vraag ook omdraaien en vragen hoeveel jonge Russen is Poetin bereid in de gehaktmolen te gooien voordat hij inziet dat hij dit niet gaat winnen op zijn voorwaarden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:52 schreef zoost het volgende:
[..]
En hoeveel doden en verwoesting zijn we dan verder? Of is dat een offer dat jij Ukraine graag laat maken?
Leuk hoor, maar hoe wil je er dan uitkomen? Tenzij ze Putin intern omleggen (maar dan heb je alsnog een grote kans dat een soortgelijk figuur de leiding overneemt) moet je toch blijven proberen om er een keer een einde aan te breien.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er moet gewoon helemaal niet meer met Poetin gesproken worden, period. De man is een oorlogsmisdadiger en maniakale dictator die politieke opponenten uit de weg laat ruimen. Er kan best wel weer met Rusland onderhandeld worden, maar dan moet eerst deze despoot het Kremlin uit en overgedragen worden aan het internationaal strafhof in Den Haag. Tot die tijd zakken de Russen maar effe lekker in de stront.
Waarom zou je dat doen als je ook gewoon kunt westsplainen waarom het beter is voor de Oekraïners om zich aan een of ander Russisch terreurbewind te onderwerpen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zullen we dat niet gewoon aan Oekraïne overlaten, die beslissing?
Daar hebben wij niks over te zeggen, ze zijn behoorlijk strijdbaar dus dat is hun keuze.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Niet als dat een verdere escalatie leidt die een WW3 kan uitlokken. Ik hoop (tegen beter weten in) de de VS en de EU meer gaan aandringen op onderhandelingen dan op een grootschalige en langdurige oorlog. Dus nee; dit is geen beslissing die Ukraine zelfstandig zou moeten nemen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zullen we dat niet gewoon aan Oekraïne overlaten, die beslissing?
Zoals heel vaak gebleken kijk Rusland niet op een miljoen soldaten meer of minder. Ik ben bang dat Poetin doorgaat tot de laatste man. Willen wij dat ook?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oekraine kiest ervoor om zich fel te verzetten en meerdere landen steunen hen daarin met wapenleveranties. Dan kan ik de vraag ook omdraaien en vragen hoeveel jonge Russen is Poetin bereid in de gehaktmolen te gooien voordat hij inziet dat hij dit niet gaat winnen op zijn voorwaarden.
Poetin zou sowieso het westen aanvallen en willen destabiliseren. daar zijn ze al mee bezig sinds 2001. Rusland is altijd in oorlog geweest met het vrije westen. Dus doe niet zo naïef.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Putin gaat op 9 mei een derde wereldoorlog aankondigen en de oorlog verklaren aan de NAVO.
Iedereen die voor wapenleveranties was en voor inmenging in dit conflict krijgt nu zijn zin en zal ook te maken krijgen met luchtalarmen, het koppen van raketten en alvast een doosje jodiumtabletten thuis ontvangen. Maar we zijn wel eensgezind geweest tegen deze grote Russische agressor, jammer dat we niet meer kunnen genieten van onze vrijheid en waarden bij een verkoold en bestraald grondgebied.
Het is levensgevaarlijk om te tarten met Russen en in het speciaal Putin en daar gaan we een harde prijs voor betalen.
Nee, Finland binnenvallen is die Russen de vorige keer ook niet zo bevallen...quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Zweden en Finland zijn (waren) ook neutraal, het is geen eis om daar een pro russiche dicatatuur neer te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |