Als jij het hebt over 30 jaar lang bezuinigen, dan communiceer je, er wordt hier al 30 jaar bezuinigd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus is er over een periode van 30 jaar bezuinigd...
quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:
Als je je defensie wil versterken wat zo te lezen prioriteit heeft na 30 jaar lang bezuinigen past het uitdelen van je meest moderne en schaarse systemen aan andere landen niet heel erg goed in die strategie...
En bij AchJa is die X waarschijnlijk ergens in de jaren 70, toen al die boomers in hun dienstplicht zaten...quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laten we qua dit beginnen met X weer op 100 zetten.
Allicht?quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En bij AchJa is die X waarschijnlijk ergens in de jaren 70, toen al die boomers in hun dienstplicht zaten...
Eigenlijk is alles onder die 2% gewoon bezuiniging.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus, je gaat zelf definities verzinnen...
Onderaan de streep hebben we minder te besteden dan 30/40 jaar geleden.
[..]
2% Van het BNP is de afspraak die we met de NATO hebben gemaakt.
Dat is niet eens een onaardig startpunt.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eigenlijk is alles onder die 2% gewoon bezuiniging.
quote:Vladimir Putin launched his war against Ukraine with expansive aims that, if achieved, would have essentially ended that country’s existence as a sovereign state. Faced with costly military setbacks, the Russian president has since defined success down, refocusing the Russian military operation on consolidating its hold in Ukraine’s east and south.
Curiously, Western aims in Ukraine have been far less clear. Almost all the debate over what to do has focused on means: on the quantity and quality of military aid to provide the country, on the wisdom of establishing a no-fly zone over Ukrainian airspace, on the extent of economic sanctions on Russia. Little has been said about what either side would have to concede in order to end the war. Also left unsaid is whether an end to the conflict would need to be formalized in a treaty signed by Russia and Ukraine or simply accepted as a reality.https://www.foreignaffair(...)es-west-want-ukraineSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
In mijn ogen niet. We zitten nu op 12,5 miljard euro voor defensie dit jaar.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Allicht?
Dat budget zal immers meer in de buurt zitten van wat noodzakelijk dan wat er nu is?
Suggereert dat niet dat een te groot deel van het geld opgaat aan zinloze politieke waan van de dag avonturen?quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In mijn ogen niet. We zitten nu op 12,5 miljard euro voor defensie dit jaar.
Als we nu niet mee doen aan dure (en veelal zinloze) internationale missies, lijkt me dat wel prima.
Kun je heel kort over zijn: zolang wij geen boots on the ground hebben, mogen we ons niet bemoeien met hoe Oekraïne denkt dat ze de oorlog kunnen winnen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:34 schreef nostra het volgende:
Aardige long-read uit Foreign Affairs
[..]
https://www.foreignaffair(...)es-west-want-ukraine
Voor die 12.5 miljard krijg je tegenwoordig ook nog maar amper iets.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In mijn ogen niet. We zitten nu op 12,5 miljard euro voor defensie dit jaar.
Als we nu niet mee doen aan dure (en veelal zinloze) internationale missies, lijkt me dat wel prima.
Ook Russische vredesmissies?quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Voor die 12.5 miljard krijg je tegenwoordig ook nog maar amper iets.
Ook die vredesmissies zijn gewoon belangrijk.
Vredesmissies in Afghanistan waren een groot succes.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ook die vredesmissies zijn gewoon belangrijk.
Zeer zekerquote:Op zaterdag 23 april 2022 13:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vredesmissies in Afghanistan waren een groot succes.
Waar wordt ons land dan precies bedreigd?quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
In deze tijd hadden we gewoon weer een opkomstplicht moeten hebben. Het was trouwens sowieso geen slechte zaak om 18 jarigen een tijdje in het leger mee te laten draaien. Daar leren ze wat discipline en leren ze dat er momenten in het leven zijn dat je gewoon je mond moet houden en doen wat er gezegd wordt.
Als je vrede wilt dan moet je voorbereid zijn op oorlog.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar wordt ons land dan precies bedreigd?
Ik snap het al, 18 jarigen mogen het conflict waar we door wapenleveranties, oorlogsretoriek en escalaties door bewindslieden en linkse activisten ingezogen worden van jou opknappen
In Afghanistan kan ik mij daar wel iets bij voorstellen. Daar komt onze zwakste kant naar voren.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hier had ik dat gelezen.
https://www.bnnvara.nl/ze(...)st-befehl-in-uruzgan
Schijnbaar noemen de Australiërs ons zo.
OMGquote:Op zaterdag 23 april 2022 11:55 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb dus nooit gezegd dat er niet bezuinigd is.
Want jij gaat vertellen dat bezuiniging op defensie "slecht" is?quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:20 schreef Za het volgende:
[..]
OMG
Ga er nog 10 pagina's over door om deze thread te vervuilen met deze loze ontkenning.
WTF?quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:22 schreef ExTec het volgende:
Want jij gaat vertellen dat bezuiniging op defensie "slecht" is?
Een sterke defensie werkt nou niet echt "dE-eScAlErEnD", denk je ook niet.
Dit.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:24 schreef Kidjuh het volgende:
Kinderspeeltuin hier met 3 kleuters. Ga lekker DM'en met elkaar.
Beetje pot verwijt de ketel verhaal dit.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:20 schreef Za het volgende:
[..]
OMG
Ga er nog 10 pagina's over door om deze thread te vervuilen met deze loze ontkenning.
Jij wilde kommaneuken toch? Lees dan eens goed wat hier staat:quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:28 schreef luxerobots het volgende:
Als jij het hebt over 30 jaar lang bezuinigen, dan communiceer je, er wordt hier al 30 jaar bezuinigd.
En dat klopt gewoon niet. De laatste jaren komt er juist geld bij.
Versterken na 30 jaar bezuinigen... Waar noem ik het eindpunt van die 30 jaar? 1989 + 30 = 2019 = "de laatste jaren"....quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:
Als je je defensie wil versterken wat zo te lezen prioriteit heeft na 30 jaar lang bezuinigen past het uitdelen van je meest moderne en schaarse systemen aan andere landen niet heel erg goed in die strategie...
We kunnen het weer eens niet winnen dus komen de persoonlijke aanvallen, past overigens wel in het normbeeld bij jou... Anyway, ik ben van een ruim latere lichting dan de jaren '70.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:29 schreef luxerobots het volgende:
En bij AchJa is die X waarschijnlijk ergens in de jaren 70, toen al die boomers in hun dienstplicht zaten...
Ik zou het nu geen dag uithouden in het leger zonder één of andere hoge pief te beledigen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom niet? Mensen die geen zin hebben in Oorlogje voeren zijn ook niet gemotiveerd om dit te doen of het nou NL of Rus is.
Taal is nooit je sterkste punt geweest he?quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij wilde kommaneuken toch? Lees dan eens goed wat hier staat:
[..]
Versterken na 30 jaar bezuinigen... Waar noem ik het eindpunt van die 30 jaar? 1989 + 30 = 2019 = "de laatste jaren"....
Dit is ongeveer van een gelijk niveau als dat enorme "ik bedoelde het toch heus anders" gewezel van jou.
Je hebt gewoon ongelijk en je wil dat koste wat kost niet toegeven en zeker niet tegenover mij.
Het was geen persoonlijke aanval. Het was omdat het in jouw bron van marineschepen.nl stond. Daar werd jaren '70 als beginpunt genomen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kunnen het weer eens niet winnen dus komen de persoonlijke aanvallen, past overigens wel in het normbeeld bij jou... Anyway, ik ben van een ruim latere lichting dan de jaren '70.
Sta je er wel bij stil dat jij ook behoorlijk schreeuwerig op anderen overkomt?quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:39 schreef AchJa het volgende:
We kunnen het weer eens niet winnen dus komen de persoonlijke aanvallen, past overigens wel in het normbeeld bij jou...
quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:36 schreef AchJa het volgende:
Jij wilde kommaneuken toch? Lees dan eens goed wat hier staat:
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van jouw onvriendelijke toon.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:36 schreef AchJa het volgende:
Dit is ongeveer van een gelijk niveau als dat enorme "ik bedoelde het toch heus anders" gewezel van jou.
Je kunt wel meer zeggen...quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:40 schreef luxerobots het volgende:
Taal is nooit je sterkste punt geweest he?
Als ik zeg, we moeten het anders doen na 30 jaar bezuinigen. Dan bedoel ik, van dertig jaar geleden tot nu.
Niet 1989 tot 2019.
Yeah right...quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:41 schreef luxerobots het volgende:
Het was geen persoonlijke aanval. Het was omdat het in jouw bron van marineschepen.nl stond. Daar werd jaren '70 als beginpunt genomen.
Jij begon de bezuinigingen ter discussie te stellen, ik niet. De eerste keer dat je erover begon vond ik het sop de kool niet eens waard. Pas bij de tweede keer dat je erover begon (want het was natuurlijk echt wel je bedoeling dat ik erop aansloeg) heb ik je met de neus op de feiten gedrukt.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:42 schreef luxerobots het volgende:
Sta je er wel bij stil dat jij ook behoorlijk schreeuwerig op anderen overkomt?
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van jouw onvriendelijke toon.
quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je kunt wel meer zeggen...Wezel.
[..]
Yeah right...
Overigens hoeft defensie nu helemaal niet meer dezelfde taken uit te voeren. De muur is gevallen. De dienstplicht is opgeschort. Dienst Burgerbescherming bestaat niet meer. En we zijn vooral internationale missies gaan doen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:58 schreef AchJa het volgende:
Het aandeel van Defensie in de Rijksbegroting is gedaald van 12,84% in 1971 tot 2,81% in 2015. Als ook in 2015 12,84% naar Defensie was gegaan, zou de krijgsmacht een budget van 33,3 miljard euro hebben. Flink meer dan de 7,3 van nu. Niet realistisch, maar het geeft wel aan hoe de prioriteiten zijn verlegd en hoe de Nederlandse Defensie dezelfde taak moet volbrengen met een klein budget.
Maar wat is je punt nu dan? Is er nou bezuinigd of niet?quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:46 schreef luxerobots het volgende:
Overigens hoeft defensie nu helemaal niet meer dezelfde taken uit te voeren. De muur is gevallen. De dienstplicht is opgeschort. Dienst Burgerbescherming bestaat niet meer. En we zijn vooral internationale missies gaan doen.
Maar is er bezuinigd? Ik wil jouw mening ook wel horen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:49 schreef Anton91 het volgende:
Misschien dat de mod's het topic titel kunnen aanpassen? Want het lijkt inmiddels alleen maar over bezuinigen bij defensie te gaan en niet meer over de oorlog in Oekraine.
Ik sla aan op jouw gezeur over de bezuinigingen. Ja, er is bezuinigd, maar niet aan één stuk door, er is in periodes ook geld bijgekomen. Daarbij zijn we naar een samenleving gegaan waarbij defensie minder belangrijk geworden is, zoals ik al zei, de dienstplicht is opgeschort en de dienst burgerbescherming is afgeschaft. Als samenleving besteden we ons geld liever aan onderwijs, zorg en justitie.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wat is je punt nu dan? Is er nou bezuinigd of niet?
Zo niet, laat maar zien.
Ja neequote:Op zaterdag 23 april 2022 14:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar is er bezuinigd? Ik wil jouw mening ook wel horen.
En welk land zal Nederland aanvallen dan? Duitsland, Frankrijk, UK? De enige manier waarop ons land in een conflict verzeild kan raken is door een artikel 5 in het oosten, wat dus eigenlijk helemaal niet onze oorlog is.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je vrede wilt dan moet je voorbereid zijn op oorlog.
Je vriend van vandaag kan morgen je vijand zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En welk land zal Nederland aanvallen dan? Duitsland, Frankrijk, UK? De enige manier waarop ons land in een conflict verzeild kan raken is door een artikel 5 in het oosten, wat dus eigenlijk helemaal niet onze oorlog is.
Om vrede te kunnen garanderen op ons grondgebied zal het dus raadzaam zijn om uit de NAVO te stappen.
Het lijkt mij raadzamer als Rusland zijn positie eens overziet en heroverweegt want dit gaan ze nooit winnen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En welk land zal Nederland aanvallen dan? Duitsland, Frankrijk, UK? De enige manier waarop ons land in een conflict verzeild kan raken is door een artikel 5 in het oosten, wat dus eigenlijk helemaal niet onze oorlog is.
Om vrede te kunnen garanderen op ons grondgebied zal het dus raadzaam zijn om uit de NAVO te stappen.
Ze beginnen nu ook door te krijgen dat dit heel wat jonge russen het leven gaat kostenquote:Op zaterdag 23 april 2022 15:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het lijkt mij raadzamer als Rusland zijn positie eens overziet en heroverweegt want dit gaan ze nooit winnen.
Het zou slim zijn als Rusland water bij de wijn zou doen.
Bv door kalingrad terug te geven aan de Duitsers en zich volledig terug te trekken uit Oekraïne .
Nederland uit de navo is gewoon proberen te zeggen Nederland moet zich aansluiten bij die rassicten in Rusland.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan die sergeant-majoor die ooit tijdens een theoretische verhandeling volhield dat een rechte hoek 100 graden was.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sta je er wel bij stil dat jij ook behoorlijk schreeuwerig op anderen overkomt?
[..]
[..]
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van jouw onvriendelijke toon.
Als een Nato land word aangevallen is het wel onze oorlog.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Integendeel. Landen die in Nato zitten worden juist niet aangevallen.quote:Om vrede te kunnen garanderen op ons grondgebied zal het dus raadzaam zijn om uit de NAVO te stappen.
Russian bots are getting smarter.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niet bijster origineel.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:27 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Let's not get upset about work is wel peak Russian.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Nu zijn dat nog allemaal vrienden. Zo lang we in dezelfde alliantie zitten ook. Als we eruit stappen kunnen we daar in de toekomst flink spijt van krijgen. Je weet namelijk nooit hoe zaken gaan lopen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:
quote:Omdat er een vrij krachtige oostelijke wind staat, is het vuur overgeslagen naar een aantal woonhuizen met een rieten dak in de buurt.
quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:37 schreef kibo het volgende:
Doet me een beetje denken aan die sergeant-majoor die ooit tijdens een theoretische verhandeling volhield dat een rechte hoek 100 graden was.
Pas een les later nam hij dit terug "Ik was in de war met het kookpunt van water"
Dat vroeg ik mij gister nog af... Of er ook snipers meevechten aan Oekrainse zijde. Zou daar wel wat POV video's van willen zienquote:Op zaterdag 23 april 2022 15:27 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Let's not get upset about work is wel peak Russian.
Ah, onze correspondent van De Speld is er weer! Welkom terugquote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Volgens hun website zijn (waren) ze de grootste producent van butyl acetaat en industriële solventen in Rusland en Oost Europa. Is me niet duidelijk of die "grootste" op alle solventen slaat, of enkel butyl acetaat. Heb effe op google earth gekeken, ik had een grotere plant verwacht eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 09:35 schreef BEFEM het volgende:
[ twitter ]
Wellicht interessant, misschien onzin. Onze @:crystal_meth kan er vast wat over roepen.
Tijd voor een lotgenoten groep voor militairen die over de bezuinigingen willen praten.quote:Op zaterdag 23 april 2022 16:01 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
In dit geval is het alleen net andersom...
Helaas te optimistisch dus die ventquote:Op zaterdag 23 april 2022 16:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens hun website zijn (waren) ze de grootste producent van butyl acetaat en industriële solventen in Rusland en Oost Europa. Is me niet duidelijk of die "grootste" op alle solventen slaat, of enkel butyl acetaat. Heb effe op google earth gekeken, ik had een grotere plant verwacht eerlijk gezegd.
Ze maakten oa tolueen (nodig voor TNT produktie). Van de andere produkten weet ik niet meteen of ze belangrijk zijn, maar solventen worden overal in de chemische industrie gebruikt, dus zou het een grote impact kunnen hebben.
De satellietbeelden suggereren dat de brand beperkt was tot een klein deel van de plant.
[ twitter ]
Produktie verplaatsen naar andere bedrijven is mogelijk, maar zal tijd kosten. Wat de geclaimde impact op het Russische leger betreft: dat lijkt me overdreven, de Russen hebben waarschijnlijk nog een hele hoop "oude" munitie liggen. Wat "smart bombs", kruis- en ballistische raketten betreft zal het probleem eerder gebrek aan "hardware" zijn dan aan brandstof en chemicaliën. Ik gok dat Rusland dit verlies makkelijk kan opvangen, desnoods ten koste van andere, niet-militaire, sectoren.
Vroeger had je de decimale graad (later hernoemt naar gon, in het engels: gradian), en een rechte hoek was 100 decimale graden. Wordt nog steeds gebruikt in de landmeetkunde, theodolieten zijn verkrijgbaar in graden of gon versies.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:37 schreef kibo het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan die sergeant-majoor die ooit tijdens een theoretische verhandeling volhield dat een rechte hoek 100 graden was.
Pas een les later nam hij dit terug "Ik was in de war met het kookpunt van water"
Dat ze het binnen defensie over graden hebben vwb hoeken is al vrij bijzonder aangezien daar alles in mils gaat... Ik geloof dus ook niet zoveel van dat verhaal.quote:Op zaterdag 23 april 2022 16:59 schreef crystal_meth het volgende:
Vroeger had je de decimale graad (later hernoemt naar gon, in het engels: gradian), en een rechte hoek was 100 decimale graden. Wordt nog steeds gebruikt in de landmeetkunde, theodolieten zijn verkrijgbaar in graden of gon versies.
Werd vroeger blijkbaar meer gebruikt, want de eerste rekenmachines (Texas Instruments) die ik had ondersteunden het (kon je kiezen uit deg, rad en grad).
Ik wacht nog op bevestiging door betere/meer bronnen. Die 50 officieren van gisteren heb ik tot nu toe ook weinig bewijs van gezien.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Gisteren 50 Russische officieren uitgeschakeld en vandaag 2 generaals. Damn...
[ twitter ]
Nou, wat missen wij daar veel aan zeg...quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Servië is ook wel een vreemde eend in de bijt in Europa net als Hongarije, al is Hongarije wel EU lid.
Mwa, ik neem aan dat als men mils moet uitleggen aan nieuwe recruten, graden toch ter sprake zullen komen. Is waarschijnlijk de enige hoekmaat waar de meesten mee vertrouwd zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat ze het binnen defensie over graden hebben vwb hoeken is al vrij bijzonder aangezien daar alles in mils gaat... Ik geloof dus ook niet zoveel van dat verhaal.
Zijn ze niet gisteren overleden... Dat ze zeg maar in de groep +-50 mensen zaten die zijn overleden?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Gisteren 50 Russische officieren uitgeschakeld en vandaag 2 generaals. Damn...
[ twitter ]
[ twitter ]
Bluf dat die Wali in die staalfabriek zit.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:15 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen worden gezelschap gehouden door een sniper die vandaag al 4 man heeft uitgeschakeld...
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Mooi zo. Waarom zou je al die landen bij de EU willen. Echt 0 reden voor.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Servië is ook wel een vreemde eend in de bijt in Europa net als Hongarije, al is Hongarije wel EU lid.
quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:21 schreef Tengano het volgende:
Bluf dat die Wali in die staalfabriek zit.
[ twitter ]
De Serviers zijn ook een typisch naar, agressief, 'trots' volk. Past totaal niet in een beschaafde EUquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Valt me nog mee dat ze er niet tig Nazivlaggen in gefotosoept hebben.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Zo ziet de ondergrondse bunker van Mariupol eruit
[ twitter ]
Het lijkt wel heel erg op een oude shooter idd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat ze er niet tig Nazivlaggen in gefotosoept hebben.
Kunnen ze niet bunnyhoppen? Dit schiet niet op.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Zo ziet de ondergrondse bunker van Mariupol eruit
Nieuwe CoD op komst.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De slag om Donbas gaat een historische veldslag worden waar films en videogames gemaakt van zullen worden
Misschien naar de buitenwereld toe, maar als je ze persoonlijk kent zijn het hele warme gastvrije mensen. Veel bij Serviers over de vloer gekomen vroeger en ik kan er eigenlijk niks verkeerds van vinden.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
De Serviers zijn ook een typisch naar, agressief, 'trots' volk. Past totaal niet in een beschaafde EU
Veel van die mensen hebben de oorlog meegemaakt en daar zijn best gruwelijke dingen gebeurd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien naar de buitenwereld toe, maar als je ze persoonlijk kent zijn het hele warme gastvrije mensen. Veel bij Serviers over de vloer gekomen vroeger en ik kan er eigenlijk niks verkeerds van vinden.
Ik weet wel zeker dat alle game developers (Call of Duty, Battlefield, Sniper Elite, Arma, Squad) een game gaan maken gebaseerd op Ukrainequote:
Hebben de puisterige etterbakken van deze wereld ook weer wat te doen ipv hele dagen joints roken m.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat alle game developers (Call of Duty, Battlefield, Sniper Elite) een game gaan maken gebaseerd op Ukraine
Dat wordt gewoon de volgende historische oorlog waar eindeloos games van gemaakt kunnen worden zoals WW2
Vinden mensen het echt leuk om zulke dingen na te spelen op een computer?quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat alle game developers (Call of Duty, Battlefield, Sniper Elite) een game gaan maken gebaseerd op Ukraine
Dat wordt gewoon de volgende historische oorlog waar eindeloos games van gemaakt kunnen worden zoals WW2
We zien als buitenstaanders maar een fractie van wat er daadwerkelijk gebeurd. Als de oorlog voorbij is gaan er eindeloos documentaires, films, boeken uitkomen die het echte verhaal vertellen. En de game developers gaan daar de beste stukken uit halen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vinden mensen het echt leuk om zulke dingen na te spelen op een computer?
Zeker na al die beelden die ze nu gezien hebben gaan ze het nog een keer over doen in een computerspelletjes?
Ik speel momenteel Cod WW2 die uitgekomen is in 2017, nog steeds een vreselijk vet spel, en grafisch een pareltje.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vinden mensen het echt leuk om zulke dingen na te spelen op een computer?
Zeker na al die beelden die ze nu gezien hebben gaan ze het nog een keer over doen in een computerspelletjes?
WW2 kan ik nog wel begrijpen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik speel momenteel Cod WW2 die uitgekomen is in 2017, nog steeds een vreselijk vet spel, en grafisch een pareltje.
In plaats van erop los knallen kan je door de straten sluipen en Russische tanks saboteren.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat alle game developers (Call of Duty, Battlefield, Sniper Elite, Arma, Squad) een game gaan maken gebaseerd op Ukraine
En je kan echt alles erin kwijt, drones, snipers, artillerie, stadsgevechten, tankgevechten, luchtgevechten, tunnelgevechten in Mariupol, zelfs zee missies (het zinken van de Moskva)
Precies. En die maken alle winst over naar Oekraine voor de wederopbouw vanuit hun solidariteit.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:17 schreef slashdotter3 het volgende:
We zien als buitenstaanders maar een fractie van wat er daadwerkelijk gebeurd. Als de oorlog voorbij is gaan er eindeloos documentaires, films, boeken uitkomen die het echte verhaal vertellen. En de game developers gaan daar de beste stukken uit halen.
S.T.A.L.K.E.R. 2 zal ook misschien moeten worden aangepast voordat ze hem uitbrengen. Naast Monolith en Duty en zo een fractie Russian Bandits.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat alle game developers (Call of Duty, Battlefield, Sniper Elite, Arma, Squad) een game gaan maken gebaseerd op Ukraine
Dit wordt gewoon de nieuwe historische oorlog waar eindeloos games van gemaakt kunnen worden zoals WW2
En je kan echt alles erin kwijt, high tech drones, snipers, stadsgevechten, tankgevechten, luchtgevechten, tunnelgevechten in Mariupol, zelfs zee missies (het zinken van de Moskva)
Mischien was hij ziek op de dag dat de sergeant uitgelegde hoe je flares effectief gebruikt?quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Helicopter is een minuut lang al z'n flares aan het afschieten maar blijft stom genoeg gewoon rondhangen.
Stinger gast wacht tot de flares op zijn en schiet hem uit de lucht.
https://www.reddit.com/r/(...)_russian_helicopter/
Extended version from the Russian helicopter shooting down 2 days ago reportedly in the direction of Malynivka village. Video shows the helicopter spending approximately 1 & half min launching flares before being downed the moment it stopped launching them.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |