Als een Nato land word aangevallen is het wel onze oorlog.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En welk land zal Nederland aanvallen dan? Duitsland, Frankrijk, UK? De enige manier waarop ons land in een conflict verzeild kan raken is door een artikel 5 in het oosten, wat dus eigenlijk helemaal niet onze oorlog is.
Integendeel. Landen die in Nato zitten worden juist niet aangevallen.quote:Om vrede te kunnen garanderen op ons grondgebied zal het dus raadzaam zijn om uit de NAVO te stappen.
Russian bots are getting smarter.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En welk land zal Nederland aanvallen dan? Duitsland, Frankrijk, UK? De enige manier waarop ons land in een conflict verzeild kan raken is door een artikel 5 in het oosten, wat dus eigenlijk helemaal niet onze oorlog is.
Om vrede te kunnen garanderen op ons grondgebied zal het dus raadzaam zijn om uit de NAVO te stappen.
Niet bijster origineel.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:27 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Let's not get upset about work is wel peak Russian.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Nu zijn dat nog allemaal vrienden. Zo lang we in dezelfde alliantie zitten ook. Als we eruit stappen kunnen we daar in de toekomst flink spijt van krijgen. Je weet namelijk nooit hoe zaken gaan lopen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Om vrede te kunnen garanderen op ons grondgebied zal het dus raadzaam zijn om uit de NAVO te stappen.
quote:
quote:Omdat er een vrij krachtige oostelijke wind staat, is het vuur overgeslagen naar een aantal woonhuizen met een rieten dak in de buurt.
quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:37 schreef kibo het volgende:
Doet me een beetje denken aan die sergeant-majoor die ooit tijdens een theoretische verhandeling volhield dat een rechte hoek 100 graden was.
Pas een les later nam hij dit terug "Ik was in de war met het kookpunt van water"
Dat vroeg ik mij gister nog af... Of er ook snipers meevechten aan Oekrainse zijde. Zou daar wel wat POV video's van willen zienquote:Op zaterdag 23 april 2022 15:27 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Let's not get upset about work is wel peak Russian.
Ah, onze correspondent van De Speld is er weer! Welkom terugquote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Volgens hun website zijn (waren) ze de grootste producent van butyl acetaat en industrile solventen in Rusland en Oost Europa. Is me niet duidelijk of die "grootste" op alle solventen slaat, of enkel butyl acetaat. Heb effe op google earth gekeken, ik had een grotere plant verwacht eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 09:35 schreef BEFEM het volgende:
[ twitter ]
Wellicht interessant, misschien onzin. Onze @:crystal_meth kan er vast wat over roepen.
Tijd voor een lotgenoten groep voor militairen die over de bezuinigingen willen praten.quote:Op zaterdag 23 april 2022 16:01 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
In dit geval is het alleen net andersom...
Helaas te optimistisch dus die ventquote:Op zaterdag 23 april 2022 16:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens hun website zijn (waren) ze de grootste producent van butyl acetaat en industrile solventen in Rusland en Oost Europa. Is me niet duidelijk of die "grootste" op alle solventen slaat, of enkel butyl acetaat. Heb effe op google earth gekeken, ik had een grotere plant verwacht eerlijk gezegd.
Ze maakten oa tolueen (nodig voor TNT produktie). Van de andere produkten weet ik niet meteen of ze belangrijk zijn, maar solventen worden overal in de chemische industrie gebruikt, dus zou het een grote impact kunnen hebben.
De satellietbeelden suggereren dat de brand beperkt was tot een klein deel van de plant.
[ twitter ]
Produktie verplaatsen naar andere bedrijven is mogelijk, maar zal tijd kosten. Wat de geclaimde impact op het Russische leger betreft: dat lijkt me overdreven, de Russen hebben waarschijnlijk nog een hele hoop "oude" munitie liggen. Wat "smart bombs", kruis- en ballistische raketten betreft zal het probleem eerder gebrek aan "hardware" zijn dan aan brandstof en chemicalin. Ik gok dat Rusland dit verlies makkelijk kan opvangen, desnoods ten koste van andere, niet-militaire, sectoren.
Vroeger had je de decimale graad (later hernoemt naar gon, in het engels: gradian), en een rechte hoek was 100 decimale graden. Wordt nog steeds gebruikt in de landmeetkunde, theodolieten zijn verkrijgbaar in graden of gon versies.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:37 schreef kibo het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan die sergeant-majoor die ooit tijdens een theoretische verhandeling volhield dat een rechte hoek 100 graden was.
Pas een les later nam hij dit terug "Ik was in de war met het kookpunt van water"
Dat ze het binnen defensie over graden hebben vwb hoeken is al vrij bijzonder aangezien daar alles in mils gaat... Ik geloof dus ook niet zoveel van dat verhaal.quote:Op zaterdag 23 april 2022 16:59 schreef crystal_meth het volgende:
Vroeger had je de decimale graad (later hernoemt naar gon, in het engels: gradian), en een rechte hoek was 100 decimale graden. Wordt nog steeds gebruikt in de landmeetkunde, theodolieten zijn verkrijgbaar in graden of gon versies.
Werd vroeger blijkbaar meer gebruikt, want de eerste rekenmachines (Texas Instruments) die ik had ondersteunden het (kon je kiezen uit deg, rad en grad).
Ik wacht nog op bevestiging door betere/meer bronnen. Die 50 officieren van gisteren heb ik tot nu toe ook weinig bewijs van gezien.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Gisteren 50 Russische officieren uitgeschakeld en vandaag 2 generaals. Damn...
[ twitter ]
Nou, wat missen wij daar veel aan zeg...quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Servi is ook wel een vreemde eend in de bijt in Europa net als Hongarije, al is Hongarije wel EU lid.
Mwa, ik neem aan dat als men mils moet uitleggen aan nieuwe recruten, graden toch ter sprake zullen komen. Is waarschijnlijk de enige hoekmaat waar de meesten mee vertrouwd zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat ze het binnen defensie over graden hebben vwb hoeken is al vrij bijzonder aangezien daar alles in mils gaat... Ik geloof dus ook niet zoveel van dat verhaal.
Zijn ze niet gisteren overleden... Dat ze zeg maar in de groep +-50 mensen zaten die zijn overleden?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Gisteren 50 Russische officieren uitgeschakeld en vandaag 2 generaals. Damn...
[ twitter ]
[ twitter ]
Bluf dat die Wali in die staalfabriek zit.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:15 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen worden gezelschap gehouden door een sniper die vandaag al 4 man heeft uitgeschakeld...
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Mooi zo. Waarom zou je al die landen bij de EU willen. Echt 0 reden voor.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Servi is ook wel een vreemde eend in de bijt in Europa net als Hongarije, al is Hongarije wel EU lid.
quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:21 schreef Tengano het volgende:
Bluf dat die Wali in die staalfabriek zit.
[ twitter ]
De Serviers zijn ook een typisch naar, agressief, 'trots' volk. Past totaal niet in een beschaafde EUquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Valt me nog mee dat ze er niet tig Nazivlaggen in gefotosoept hebben.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Zo ziet de ondergrondse bunker van Mariupol eruit
[ twitter ]
Het lijkt wel heel erg op een oude shooter idd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat ze er niet tig Nazivlaggen in gefotosoept hebben.
Kunnen ze niet bunnyhoppen? Dit schiet niet op.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Nieuwe CoD op komst.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De slag om Donbas gaat een historische veldslag worden waar films en videogames gemaakt van zullen worden
Misschien naar de buitenwereld toe, maar als je ze persoonlijk kent zijn het hele warme gastvrije mensen. Veel bij Serviers over de vloer gekomen vroeger en ik kan er eigenlijk niks verkeerds van vinden.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
De Serviers zijn ook een typisch naar, agressief, 'trots' volk. Past totaal niet in een beschaafde EU
Veel van die mensen hebben de oorlog meegemaakt en daar zijn best gruwelijke dingen gebeurd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien naar de buitenwereld toe, maar als je ze persoonlijk kent zijn het hele warme gastvrije mensen. Veel bij Serviers over de vloer gekomen vroeger en ik kan er eigenlijk niks verkeerds van vinden.
Ik weet wel zeker dat alle game developers (Call of Duty, Battlefield, Sniper Elite, Arma, Squad) een game gaan maken gebaseerd op Ukrainequote:
Hebben de puisterige etterbakken van deze wereld ook weer wat te doen ipv hele dagen joints roken m.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat alle game developers (Call of Duty, Battlefield, Sniper Elite) een game gaan maken gebaseerd op Ukraine
Dat wordt gewoon de volgende historische oorlog waar eindeloos games van gemaakt kunnen worden zoals WW2
Vinden mensen het echt leuk om zulke dingen na te spelen op een computer?quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat alle game developers (Call of Duty, Battlefield, Sniper Elite) een game gaan maken gebaseerd op Ukraine
Dat wordt gewoon de volgende historische oorlog waar eindeloos games van gemaakt kunnen worden zoals WW2
We zien als buitenstaanders maar een fractie van wat er daadwerkelijk gebeurd. Als de oorlog voorbij is gaan er eindeloos documentaires, films, boeken uitkomen die het echte verhaal vertellen. En de game developers gaan daar de beste stukken uit halen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vinden mensen het echt leuk om zulke dingen na te spelen op een computer?
Zeker na al die beelden die ze nu gezien hebben gaan ze het nog een keer over doen in een computerspelletjes?
Ik speel momenteel Cod WW2 die uitgekomen is in 2017, nog steeds een vreselijk vet spel, en grafisch een pareltje.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vinden mensen het echt leuk om zulke dingen na te spelen op een computer?
Zeker na al die beelden die ze nu gezien hebben gaan ze het nog een keer over doen in een computerspelletjes?
WW2 kan ik nog wel begrijpen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik speel momenteel Cod WW2 die uitgekomen is in 2017, nog steeds een vreselijk vet spel, en grafisch een pareltje.
In plaats van erop los knallen kan je door de straten sluipen en Russische tanks saboteren.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat alle game developers (Call of Duty, Battlefield, Sniper Elite, Arma, Squad) een game gaan maken gebaseerd op Ukraine
En je kan echt alles erin kwijt, drones, snipers, artillerie, stadsgevechten, tankgevechten, luchtgevechten, tunnelgevechten in Mariupol, zelfs zee missies (het zinken van de Moskva)
Precies. En die maken alle winst over naar Oekraine voor de wederopbouw vanuit hun solidariteit.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:17 schreef slashdotter3 het volgende:
We zien als buitenstaanders maar een fractie van wat er daadwerkelijk gebeurd. Als de oorlog voorbij is gaan er eindeloos documentaires, films, boeken uitkomen die het echte verhaal vertellen. En de game developers gaan daar de beste stukken uit halen.
S.T.A.L.K.E.R. 2 zal ook misschien moeten worden aangepast voordat ze hem uitbrengen. Naast Monolith en Duty en zo een fractie Russian Bandits.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat alle game developers (Call of Duty, Battlefield, Sniper Elite, Arma, Squad) een game gaan maken gebaseerd op Ukraine
Dit wordt gewoon de nieuwe historische oorlog waar eindeloos games van gemaakt kunnen worden zoals WW2
En je kan echt alles erin kwijt, high tech drones, snipers, stadsgevechten, tankgevechten, luchtgevechten, tunnelgevechten in Mariupol, zelfs zee missies (het zinken van de Moskva)
Mischien was hij ziek op de dag dat de sergeant uitgelegde hoe je flares effectief gebruikt?quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Helicopter is een minuut lang al z'n flares aan het afschieten maar blijft stom genoeg gewoon rondhangen.
Stinger gast wacht tot de flares op zijn en schiet hem uit de lucht.
https://www.reddit.com/r/(...)_russian_helicopter/
Extended version from the Russian helicopter shooting down 2 days ago reportedly in the direction of Malynivka village. Video shows the helicopter spending approximately 1 & half min launching flares before being downed the moment it stopped launching them.
Ik denk dat ze met hun games wel het toerisme gaan stimuleren in de jaren daarna. In de game rondlopen vertaalt zich later in daadwerkelijk rondlopen en selfies maken in de gebieden waar alle gevechten hebben plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies. En die maken alle winst over naar Oekraine voor de wederopbouw vanuit hun solidariteit.
Die gasten zijn zo afschuwelijk obvious dat je je bijna af gaat vragen of ze nu echt zo dom zijn, of doen alsofquote:Op zaterdag 23 april 2022 18:57 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Rusland beschuldigt vrij structureel anderen van iets om het vervolgens zelf te doen. Slecht nieuws dus.
Zolang de Russische bevolking het maar als zoete koek slikt, zo zal de gedachte zijn. Ik denk dat ze het grotendeels hebben opgegeven op de opinie van de bevolking in westerse landen te benvloeden. Ik kan mij nog herinneren dat vlak voor de invasie Nu.nl bijvoorbeeld vol zat met reacties die continu de VS als agressor aanwezen. Daar is ondertussen vrijwel geen sprake meer van.quote:Op zaterdag 23 april 2022 19:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die gasten zijn zo afschuwelijk obvious dat je je bijna af gaat vragen of ze nu echt zo dom zijn, of doen alsof.
Is dit van tijdens de oorlog? Het ziet er zo leeg en onbewoond uit. Er zouden daar toch een paar duizend soldaten en duizenden burgers zitten? Dan verwacht je toch meer afval en dergelijke te zien.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
https://t.me/IrinaMar1004_Z/298quote:Op zaterdag 23 april 2022 19:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Hele onduidelijke video maar je ziet volgens de comments Russen een winkelwagen met spullen voortduwen, wanneer ze stilstaan worden ze opgeblazen door een atgm. Het is gefilmd door een drone met Parkinson die op kilometers zit.
https://www.reddit.com/r/(...)cupiers_from_russia/
big boom of occupiers from Russia
Ok Thierry.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Russisch propaganda accountquote:
quote:Nieuws over Rusland en de Russische speciale operatie in het Spaans
Gaat harstikke tof wordenquote:Op zaterdag 23 april 2022 18:56 schreef Ulx het volgende:
S.T.A.L.K.E.R. 2 zal ook misschien moeten worden aangepast voordat ze hem uitbrengen. Naast Monolith en Duty en zo een fractie Russian Bandits.
En uiteraard zeer radioactieve loopgraven rond de reactor.
Nee klopt, geen enkel land heeft ooit Nederland aangevallen. Dat neutraal blijven als om je heen de shit in de fik vliegt werkt gewoon altijd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 15:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe lang durf je te wachten voordat de concurrentie je voor is.quote:Op zaterdag 23 april 2022 19:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoe lang zou je vanuit ethisch oogpunt moeten wachten voordat je hier een game over kan uitbrengen?
Van mij mogen ze gelijk beginnen met een Arma 4 Slava Ukraini expansionquote:Op zaterdag 23 april 2022 19:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoe lang zou je vanuit ethisch oogpunt moeten wachten voordat je hier een game over kan uitbrengen?
Als Oekrane uiteindelijk zou winnen en je game volgt dat scenario ook denk ik niet er iemand om zal malen (buiten Poetin dan, maar fuck hemquote:Op zaterdag 23 april 2022 19:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vandaar mijn tweede vraag: zou het aanslaan op de Russische markt?quote:Op zaterdag 23 april 2022 20:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als Oekrane uiteindelijk zou winnen en je game volgt dat scenario ook denk ik niet er iemand om zal malen (buiten Poetin dan, maar fuck hem).
Als ze dat nu doen hebben ze straks geen tanks meer over voor de parade.quote:Op zaterdag 23 april 2022 20:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Ben benieuwd of aankomende maandag de Russische Donbas campagne van start gaat. Ze hebben een 9 mei deadline die ze willen halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |