abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:32:22 #2
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204443821
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ben je daar nog zo zeker van? Het gaat steeds een stapje verder... Er worden nu al helikopters, vliegtuigen?, zwaar luchtafweer e.d. gestuurd.
Wat we leveren schuift idd gewoon steeds op.

En op een bepaald moment is het sovjet materiaal in de oostblok NAVO landen gewoon op, dan rest ons niks anders dan onze eigen hardware te leveren.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:33:20 #3
236264 crew  capricia
pi_204443834
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat we leveren schuift idd gewoon steeds op.

En op een bepaald moment is het sovjet materiaal in de oostblok NAVO landen gewoon op, dan rest ons niks anders dan onze eigen hardware te leveren.
Dan hoop ik maar dat het in Rusland eerder op is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204443844
quote:
Rusland heeft de Verenigde Staten verzocht om te stoppen met het bewapenen van Oekrane. Dat heeft The Washington Post, die het diplomatieke verzoek heeft ingezien, vrijdag geschreven. Als de VS en de NAVO niet stoppen met het leveren van „gevoelige wapens”, zou dat volgens de Russen wel eens „onverwachte gevolgen” kunnen hebben. Het is voor NRC niet mogelijk om deze informatie onafhankelijk te verifiren.
Toch wel heftig hoor.
pi_204443847

Kan anders deze in de OP ipv het bebloede knuffeltje, waar sommigen moeite mee hebben?
Цой жив
pi_204443854
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou waar ging het filmpje over?
Vakman pur sang
pi_204443863
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe is die oorlog begonnen in jouw optiek?
Toen de eerste Russische militair de grens overstak om oorlog te voeren voor Rusland namens en op order van de Russische autoriteiten.

Maar het vindt zijn grondslag in een complexer verhaal. En ik vertrouw Putin an sich ook niet hoor maar heb de indruk gewoon dat we een heel verhaal missen.

Als dat Nato verhaal boter snijdt, dan hadden we garanties kunnen afdwingen bij Poetin, zo niet, dan hadden we bewijs dat Poetin het land hoe dan ook zou binnenvallen.

Het gebrek aan info maakt mij skeptisch.

Daarnaast onderschat Putin Oekrane volledig en maken ze stiekem nog best kans, het zal me benieuwen wat er gaat gebeuren straks trekken de Oekrainers door de Krim in. Of gebruikt Poetin abc wapens oid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204443874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:34 schreef Zwoerd het volgende:
[ afbeelding ]

Kan anders deze in de OP ipv het bebloede knuffeltje, waar sommigen moeite mee hebben?
^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204443882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:25 schreef Stoorzendert het volgende: [..] Ben je daar nog zo zeker van? Het gaat steeds een stapje verder... Er worden nu al helikopters, vliegtuigen?, zwaar luchtafweer e.d. gestuurd. Verder is de troepenopbouw aan de grens enorm aan het worden Tevens kan het ook gewoon zo zijn dat Rusland een aanval doet op de NAVO he?
aantal landen aan de oost grens hebben een artikel 4 verklaard binnen de navo. Litouwen heeft dit al aantal jaar. Maar Polen, Roemeni o.a. hebben hem nu ook opgeroepen. Artikel 4 houdt in wanneer een van de bondgenoten van mening is dat haar 'territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid of veiligheid wordt bedreigd, zij steun krijgen van de navo. Hier wordt over gestemd als voorbeeld: Zo had Turkije artikel 4 en 5 geactiveerd tijdens de Syrische Burger oorlog en toen is alleen artikel 4 gehonoreerd door de overige bondgenoten. (Logisch wat ze werden niet aangevallen, maar er was wel dreiging). En VS heeft artikel 5 geactiveerd in Afghanistan en is toen wel door de overige bondgenoten gehonoreerd. (vs is aangevallen met 9/11)
pi_204443886
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Toen de eerste Russische militair de grens overstak om oorlog te voeren voor Rusland namens en op order van de Russische autoriteiten.

Maar het vindt zijn grondslag in een complexer verhaal. En ik vertrouw Putin an sich ook niet hoor maar heb de indruk gewoon dat we een heel verhaal missen.

Als dat Nato verhaal boter snijdt, dan hadden we garanties kunnen afdwingen bij Poetin, zo niet, dan hadden we bewijs dat Poetin het land hoe dan ook zou binnenvallen.

Daarnaast onderschat Putin Oekrane volledig en maken ze stiekem nog best kans, het zal me benieuwen wat er gaat gebeuren straks trekken de Oekrainers door de Krim in. Of gebruikt Poetin abc wapens oid.
Leg eens uit hoe je garanties afdwingt bij een nucleaire grootmacht? Ik wacht wel even.

En voor het complexere verhaal moet je dit eens lezen: https://www.thebulwark.co(...)nd-ukrainian-armies/

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 12:37:57 ]
pi_204443892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:36 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
^O^
Of gewoon beide, mag best duidelijk zijn wat (deze) oorlog aanricht.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_204443915
Ik ben wel benieuwd wat Zelensky heeft besproken in oktober 2020 met Moore in Londen.
Komen we helaas nooit achter.
Vakman pur sang
pi_204443921
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:37 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Of gewoon beide, mag best duidelijk zijn wat (deze) oorlog aanricht.
Meh, ik ben niet snel van mijn stuk als ik ledematen zie vliegen of aan flarden geschoten mensen zie of wat dan ook. Gewonde of dode kinderen of referenties daarnaar heb ik wel genoeg gezien :r

Ik laat het aan een mod of de volgende TS over ;)
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:39:37 #14
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204443923
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Precies. Mobieltje wat je nu hebt, zal je het mee moeten doen. Is je batterij lui geworden? You are f*cked. Hopen dat je nog ergens een Nokia 3310 in een doos hebt liggen.
Die bestellen ze dan op Ali :')
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:39:48 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443928
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Die oefeningen zijn daar niet voor niks he? En 140k. Dat is ongeveer net zoveel als de Russen er klaar hadden staan. Ik durf er weinig meer over te zeggen. Iedereen wordt in gemasseerd dat de Russen slecht zijn (wat ze ook zijn), dreigingen worden over en weer groter. Het is nog lang niet afgelopen
een oefening is heel wat anders dan ernstinzet

voor de oefening krijg je te horen dat je 9 keer mag schieten, voor de oorlog schiet je alles wat je hebt tot de vijand helemaal dood is en het allemaal niet meer leuk vind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:40:14 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443933
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou waar ging het filmpje over?
vrouwtje verteld journalist wat hij wil horen
pi_204443942
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor de oefening krijg je te horen dat je 9 keer mag schieten, voor de oorlog schiet je alles wat je hebt tot de vijand helemaal dood is en het allemaal niet meer leuk vind
De Russen begonnen deze oorlog ook met een oefening ;)
pi_204443952
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja en kijk hoe succesvol dat tot nu toe verloopt :D. Dat is niet echt goede reclame voor het hele concept van claimen te oefenen en dan toch stiekem binnenvallen.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:42:21 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443966
quote:

[..]

dat navo verhaal slaat ook helemaal nergens op, de Russen zien zichzelf als moeder gans voor de kleine gansjes die (volgens de Russen) onderdrukt worden in hun nieuwe heimatten

daar reageren ze dan op maar alles mislukt zonder aanwijsbare reden
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:43:08 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443980
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
was toen al een tijdje bezig
pi_204443986
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja en kijk hoe succesvol dat tot nu toe verloopt :D. Dat is niet echt goede reclame voor het hele concept van claimen te oefenen en dan toch stiekem binnenvallen.
Als het niet zo tragisch zou zijn voor de Oekraners had ik mijn lul uit m'n broek gelachen om dat circus wat zich het rode leger noemt _O-
pi_204443987
quote:

[..]

Dat bewijs hadden we toch, dit werd toch al sinds december geroepen. Sterker nog ik denk dat landen als Polen altijd geweten heeft dat Poetin oorlog zou gaan voeren, hierom sloten ze juist aan de navo.

Dit was niet te voorkomen geweest. Net als dat Rusland uiteindelijk de eU landen zal aanvallen als hij succes heeft in Oekrane.

Er zijn te veel tekenen, dat grotere internationale ambities een rol spelen in Ruslands hun besluiten.
pi_204443995
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
vrouwtje verteld journalist wat hij wil horen
Misschien wel slim om daar een onafhankelijk onderzoek naar te laten doen... Dan geef je iig aan niet blind op de goedheid van Oekrane te vertouwen.

Of die journalist moet al een bekende Putinpijper zijn.
pi_204443997
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
was toen al een tijdje bezig
Je refereert naar 2014?
pi_204444017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Als het niet zo tragisch zou zijn voor de Oekraners had ik mijn lul uit m'n broek gelachen om dat circus wat zich het rode leger noemt _O-
Ehhhh...het Rode Leger bestaat al een paar maandjes niet meer.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:44:45 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204444019
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Je refereert naar 2014?
ja, dat kun je alllemaal niet loszien van wat er nu gebeurt
pi_204444040
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ehhhh...het Rode Leger bestaat al een paar maandjes niet meer.
Het 'Sovjet-leger' dan :P
pi_204444050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:46 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het 'Sovjet-leger' dan :P
Dat bestaat ook al een hele tijd niet meer :P
pi_204444053
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja, dat kun je alllemaal niet loszien van wat er nu gebeurt
Dat is zo
pi_204444059
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat bestaat ook al een hele tijd niet meer :P
Ik denk dat Putin het daar niet mee eens is! :D
pi_204444069
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:47 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik denk dat Putin het daar niet mee eens is! :D
Gegeven zijn miljarden denk ik dat hij het daar wel mee eens is. Andropov had hem tegen de muur gezet.
pi_204444073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:34 schreef Zwoerd het volgende:
[ afbeelding ]

Ik stem voor. Komt deze postzegel nog op de Nederlandse markt? *O*
pi_204444103
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ik stem voor. Komt deze postzegel nog op de Nederlandse markt? *O*
Je kan hem online bestellen bij de UKR post maar gisteren werd de site platgelegd door buitenlandse belangstelling.

Ik zal even de link voor je opzoeken

Edit: link maar de shop is zo te zien nog steeds overbelast: https://ukrposhta.ua/en

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 12:52:50 ]
pi_204444105
twitter
Zeker gekleurde poster. Maar het interview met arestovich is wel authentiek.
UKR wist al het hele jaar van de invasie maar dat is ook niet gek met die troepenopbouw aan de grens.
Vakman pur sang
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:53:02 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204444119
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

Als Rusland wil kan het natuurlijk Kyiv en Kharkiv vanuit de lucht compleet platbombarderen en daarmee eventjes 1 miljoen mensen mannen, vrouwen, kinderen kapot maken in een recordpoging genocide/broedermoord.

En dan is er wel voortgang te maken denk ik.

Alleen is een belangrijk doel van Rusland juist om zijn populatie uit te breiden dus... burgers massaal vermoorden is dan niet handig want je wil juist die belastingbetalers inlijven.

En dus is er maar 1 verklaring voor deze hele oorlog: Rusland dacht oprecht dat ze verwelkomt gingen worden als helden/bevrijders.

Dus ernstig kunnen ze het niet echt maken want dat gaat het doel voorbij.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_204444125
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Zeker gekleurde poster. Maar het interview met arestovich is wel authentiek.
UKR wist al het hele jaar van de invasie maar dat is ook niet gek met die troepenopbouw aan de grens.
Ja? Als je dan meteen gaat roepen dat de Russen komen creeer je alleen maar paniek.

En burgers zijn geen schild als RUsland geen oorlog begint dus dit is gewoon een ridicuul stukje victim blaming.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 12:54:16 ]
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:57:01 #37
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204444164
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Als Rusland wil kan het natuurlijk Kyiv en Kharkiv vanuit de lucht compleet platbombarderen en daarmee eventjes 1 miljoen mensen mannen, vrouwen, kinderen kapot maken in een recordpoging genocide/broedermoord.

Alleen is een belangrijk doel van Rusland juist om zijn populatie uit te breiden dus... burgers massaal vermoorden is dan niet handig want je wil juist die belastingbetalers inlijven.

En dus is er maar 1 verklaring voor deze hele oorlog: Rusland dacht oprecht dat ze verwelkomt gingen worden als helden/bevrijders.

Kunnen ze dat echt? Ik betwijfel het. De luchtmacht kan maar zo net zo’n amateuristische shitzooi zijn als de rest.
pi_204444182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kunnen ze dat echt? Ik betwijfel het. De luchtmacht kan maar zo net zo’n amateuristische shitzooi zijn als de rest.
De Oekrainse luchtverdediging is aanzienlijk sterker gebleken dan verwacht en die wordt met de week sterker dankzij leveranties uit de coalitie die Oekraine steunt.
pi_204444192
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je kan hem online bestellen bij de UKR post maar gisteren werd de site platgelegd door buitenlandse belangstelling.

Edit: link maar de shop is zo te zien nog steeds overbelast: https://ukrposhta.ua/en
Nevermind, al gevonden. Helaas overbelast inderdaad.
pi_204444197
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Een onbekwame chauffeur achter het stuur en je hebt geen geavanceerd materieel meer nodig om een opmars te stoppen.
Lijkt een beetje op 'de slechte chauffeur van Nederland' :P
  Overall beste user 2022 vrijdag 15 april 2022 @ 13:00:14 #42
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204444202
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204444209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:59 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Website werkt hier wel, maar kan de shop niet vinden. Of klopt dat?
Philately --> webshop

Maar de site laad niet
pi_204444213
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:59 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Website werkt hier wel, maar kan de shop niet vinden. Of klopt dat?
Oh,sorry, de route is Philately- Online shop
pi_204444221
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Misschien wel slim om daar een onafhankelijk onderzoek naar te laten doen... Dan geef je iig aan niet blind op de goedheid van Oekrane te vertouwen.

Of die journalist moet al een bekende Putinpijper zijn
.
Dat.
Je denkt toch niet dat je als westerse onafhankelijke journalist met Russische troepen meemag wel?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204444222
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:00 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Philately --> webshop

Maar de site laad niet
Blijkbaar zijn er miljoenen mensen die postzegels aan het kopen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 13:02:36 ]
pi_204444224
Waar Rusland enorm van geschrokken is is dat de NAVO offensief gedrag heeft vertoond in Kosovo en Libi. Dat heeft ze aan het denken gezet.
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:02:59 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204444229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
In principe kan Rusland een set nukes droppen op Kyiv en ik vraag me dus echt af of dat voor de NAVO,... de wereld.. bereidvaardig zou zijn om terug te slaan. Na een hoop geschreeuw en getier etc... Ik denk het eigenlijk uiteindelijk niet.

Qua klassiek bombardement vanuit vliegtuigen... hangt idd volledig af van de air-defence apperatuur die Oekrainers klaar hebben staan.

Maar ik denk dus dat Rusland liever Oekraine intact krijgt dan iets anders. Dus dat is een handicap voor Rusland.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:03:39 #49
6484 ExTec
pi_204444234
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom?

Ik vind het prima als er straks leopards of abrams door UKR rondrijden.
pi_204444236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:02 schreef Alpha0 het volgende:
Waar Rusland enorm van geschrokken is is dat de NAVO offensief gedrag heeft vertoond in Kosovo en Libi. Dat heeft ze aan het denken gezet.
Ja, daar zullen ze vast van geschrokken zijn. Want als ze dat doen dan vallen ze vast ook een nucleaire grootmacht die ICMB's heeft aan.

Maar die logica kunnen wij dan toch ook op Rusland toepassen na zijn excursies van de laatste 20 jaar?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 13:05:01 ]
pi_204444255
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarom?

Ik vind het prima als er straks leopards of abrams door UKR rondrijden.
Leo's zijn onderweg ;)

Leopard 1's dan wel.
pi_204444266
quote:
"Geschrokken"
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:12:30 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_204444303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
En voor het complexere verhaal moet je dit eens lezen: https://www.thebulwark.co(...)nd-ukrainian-armies/
Goed stuk!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204444309
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja? Als je dan meteen gaat roepen dat de Russen komen creeer je alleen maar paniek.

En burgers zijn geen schild als RUsland geen oorlog begint dus dit is gewoon een ridicuul stukje victim blaming.
Nee eens hoor.
Vakman pur sang
pi_204444310
_O-

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204444331
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:13 schreef Aether het volgende:
_O-

[ twitter ]
In tegenstelling tot al die Russische boevenkoppen vind ik deze man een veel te vriendelijk en eerlijk hoofd hebben voor zijn uitspraken.
pi_204444347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:17 schreef Simmertje het volgende:

[..]
In tegenstelling tot al die Russische boevenkoppen vind ik deze man een veel te vriendelijk en eerlijk hoofd hebben voor zijn uitspraken.
Dat zijn vaak de gevaarlijksten.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_204444352
quote:

[..]
Zegt niets h, Himmler zag er ook uit alsof ie president van de lokale modeltreintjesvereniging had kunnen zijn.
pi_204444357
Een toekomstbeeld geschetst door arestovich, UKR zal elke 5-7 jaar strijd kennen en wordt een nieuw Isral alleen groter.
twitter
Vakman pur sang
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:20:25 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204444368
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 april 2022 08:46 schreef Aether het volgende:
Tijd om over te geven -O-

quote:
'Rusland waarschuwt Amerika om te stoppen met wapenleveranties'
Bijft tragikomisch hoe Rusland's machtsdenken in elkaar steekt en is blijven hangen in koloniaal denken.
"Pas op met helpen te voorkomen dat ik mijn een ander land kapot maak."
Geen greintje zelfreflectie of een gedachte dan daarmee maar beter te stoppen, laat staan ooit begonnen.
Het is de denkwijze van een waanzinnige om te overheersen zonder enig respect voor mensen
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:34 schreef Alpha0 het volgende:
"... Als de VS en de NAVO niet stoppen met het leveren van „gevoelige wapens”, zou dat volgens de Russen wel eens „onverwachte gevolgen” kunnen hebben. ..."

Toch wel heftig hoor.
En geen reden om te stoppen met het (onder)steunen van Oekrane die recht heeft zelf te bepalen dat zij net als wij een democratie na te streven en daarin te zijn wie het wil worden.
Dat Rusland die (zelf)keuze onacceptabel vindt, zegt vooral heel veel over Rusland's surreel gedachtegoed dat haar onrechtmatig handelen daarmee recht een zou geven om anderen in hun keuze te onderwerpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204444386
quote:
_O-

[ twitter ]
twitter

Hier waren al geruchten over, maar ik denk dat het inderdaad die kant op gaat. Ik zie het wel gebeuren dat ze ook extra troepen langs de Finse grens gaan parkeren om Finland en Zweden onder druk te zetten. Als Finland en Zweden eenmaal NAVO-land zijn, dan zal dat niet snel meer veranderen. Dus Rusland heeft een paar maanden om te proberen dat te voorkomen. Ik denk dat we gevaarlijke maanden tegemoet gaan.
pi_204444387
Als n ding deze oorlog heeft bewezen, dan is het wel dat we Rusland met zijn allen al die jaren echt zwaar overschat hebben. In alle opzichten.

Wat een faalhazen zeg.
pi_204444389
quote:

[..]
Ja ik zou direct een auto van em kopen zonder dat ik een proefrit wil.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_204444390
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[ twitter ]

Hier waren al geruchten over, maar ik denk dat het inderdaad die kant op gaat. Ik zie het wel gebeuren dat ze ook extra troepen langs de Finse grens gaan parkeren om Finland en Zweden onder druk te zetten. Als Finland en Zweden eenmaal NAVO-land zijn, dan zal dat niet snel meer veranderen. Dus Rusland heeft een paar maanden om te proberen dat te voorkomen. Ik denk dat we gevaarlijke maanden tegemoet gaan.
Hoe moeten we dat zien? Ze gaan opnieuw richting Kiev trekken met hetzelfde gefaal weer?
pi_204444405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:23 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Hoe moeten we dat zien? Ze gaan opnieuw richting Kiev trekken met hetzelfde gefaal weer?
Ja, nu wordt het een eckte oorlog want de storm heeft Moskva doen zinken. Oh...wacht...eh, verkeerde leugen!
pi_204444421
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:23 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Ja ik zou direct een auto van em kopen zonder dat ik een proefrit wil.
Ik vind hem meer een hoofd hebben van de vader van een random schoolvriendje die wel even wil helpen met het maken van je fiets.
pi_204444427
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, nu wordt het een eckte oorlog want de storm heeft Moskva doen zinken. Oh...wacht...eh, verkeerde leugen!
Wollen sie die totalen krieg.

Daar lijkt het nu wel een beetje op.
pi_204444430
quote:

[..]
Ja maar nu gaan ze het doen met de 30 jarige Pjotr die 11 geleden een jaar in dienst heeft gezeten, die gaat wel kunnen uitvoeren wat al die andere militairen niet lukte.
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:30:09 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204444433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]
In principe kan Rusland een set nukes droppen op Kyiv en ik vraag me dus echt af of dat voor de NAVO,... de wereld.. bereidvaardig zou zijn om terug te slaan. Na een hoop geschreeuw en getier etc... Ik denk het eigenlijk uiteindelijk niet.

Qua klassiek bombardement vanuit vliegtuigen... hangt idd volledig af van de air-defence apperatuur die Oekrainers klaar hebben staan.

Maar ik denk dus dat Rusland liever Oekraine intact krijgt dan iets anders. Dus dat is een handicap voor Rusland.
Een mensonterende dergelijk aanval om mensen letterlijk te vernietigen, ook gezien het feit dat straling en vervuiling daarvan niet stopt bij grenzen, is wmb te zien als Artikel 5 die mijn part Nederland - ver weg - ook kan inroepen. Ik hoop ook dat NL ook zsm haar ambassade in Kiev weer gaat openen (een aanval op n wordt dan daarmee, te meer, een aanval op allen).

Dat nucleaire (vergeldings)pad kan en zal alleen een waanzinnige bedenken waarbij ik nog steeds denk dat ook in Rusland er mensen rondlopen die de gevolgen kunnen uitstippelen en dan wijselijk afzien om het ook maar te (laten) overwegen. Ieders rode lijn is wmb nog steeds dat iemand alleen op de knop drukt wanneer de ander dat - hier, ongeacht waar - doet.
Duidelijk is dat de oorlog voor Rusland niet meer te (be)redden is en dan kun je er maar beter mee stoppen.
pi_204444441
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, ik vind het ook wat slordig hoe de diverse scriptjes nu door elkaar gehaald worden. Als je dan toch wilt aansturen op een formele oorlog kun je het zinken van het schip mooi gebruiken als aanleiding maar moet je niet doen alsof het een ongelukje was. Als je wilt blijven doen alsof het een ongelukje was, moet je niet in je gestuurde media doen alsof het de schuld van Oekraine was.

Kies het een of het ander.
pi_204444454
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:29 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ik vind hem meer een hoofd hebben van de vader van een random schoolvriendje die wel even wil helpen met het maken van je fiets.
Met die snor vind ik het meer alsof hij een acteur is in een 30 jaar oud filmpje waarin hij een fiets repareert, maar vervolgens op alternatieve wijze betaald wil worden.
pi_204444467
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, ik vind het ook wat slordig hoe de diverse scriptjes nu door elkaar gehaald worden. Als je dan toch wilt aansturen op een formele oorlog kun je het zinken van het schip mooi gebruiken als aanleiding maar moet je niet doen alsof het een ongelukje was. Als je wilt blijven doen alsof het een ongelukje was, moet je niet in je gestuurde media doen alsof het de schuld van Oekraine was.

Het gaat juist om de verwarring. dus stel rusland voert niet verder op dan is het logisch want er was een storm. escaleert Poetin wel naar een oorlog, dan is dat ook logisch want Oekrane.
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:37:28 #73
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204444475
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Een mensonterende dergelijk aanval om mensen letterlijk te vernietigen, ook gezien het feit dat straling en vervuiling daarvan niet stopt bij grenzen, is wmb te zien als Artikel 5 die mijn part Nederland - ver weg - ook kan inroepen. Ik hoop ook dat NL ook zsm haar ambassade in Kiev weer gaat openen (een aanval op n wordt dan daarmee, te meer, een aanval op allen).
1 ding om te beseffen is dat nukes de afgelopen 20 a 30 jaar schoner zijn geworden. Dus minder straling en vervuiling, minder zware elementen als afval producten.. en meer van de energie wordt gebruikt voor de daadwerkelijke explosie.

Dus in principe kan een land 3 of 4 van die nukes droppen op een stad zonder dat dit een groot effect heeft voor "de buren".

Dus in die zin valt dat stukje politieke wil bij ons weg om dan in te grijpen. Het enige wat overblijft is de humanitaire factor .. maar ik denk dat, hoewel het op het randje zit we uiteindelijk niks zouden doen qua fysieke agressie terug naar Rusland. Hooguit dus.. alle economische sancties denkbaar toepassen en grote kans dat andere landen buiten de EU en NAVO daar dan ineens aan mee gaan doen. En dan is Rusland dus failliet. Maar niet tandloos.
pi_204444486
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:40:02 #75
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204444502
quote:

[..]

Het doel zou wel eens verschoven kunnen zijn naar het laten zien dat Rusland toch geen lulletje is, ondanks alles wat ze tot nu toe aan gefaal hebben laten zien. Dan kun je verwachten dat er dus wel zwaar gebombardeerd gaat worden tot aan inzet van atoomwapens toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door nixxx op 15-04-2022 13:48:01 ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Overall beste user 2022 vrijdag 15 april 2022 @ 13:41:15 #76
3928 Ulx
pi_204444512
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]
1 ding om te beseffen is dat nukes de afgelopen 20 a 30 jaar schoner zijn geworden. Dus minder straling en vervuiling, minder zware elementen als afval producten.. en meer van de energie wordt gebruikt voor de daadwerkelijke explosie.

Dus in principe kan een land 3 of 4 van die nukes droppen op een stad zonder dat dit een groot effect heeft voor "de buren".

Dus in die zin valt dat stukje politieke wil bij ons weg om dan in te grijpen. Het enige wat overblijft is de humanitaire factor .. maar ik denk dat, hoewel het op het randje zit we uiteindelijk niks zouden doen qua fysieke agressie terug naar Rusland. Hooguit dus.. alle economische sancties denkbaar toepassen en grote kans dat andere landen buiten de EU en NAVO daar dan ineens aan mee gaan doen. En dan is Rusland dus failliet. Maar niet tandloos.
En de budgetten voor die 'schonere' nukes zijn ook daadwerkelijk gebruikt voor het ontwikkelen van schonere nukes? En het geld is niet in de zakken van een stel corrupte figuren verdwenen?

Vraag het voor een kameraad.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204444522
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
En de budgetten voor die 'schonere' nukes zijn ook daadwerkelijk gebruikt voor het ontwikkelen van schonere nukes? En het geld is niet in de zakken van een stel corrupte figuren verdwenen?

Rusland heeft sinds 1990 geen enkel nucleair wapen getest dus de kans dat de Russische wapens schoner zijn of nieuw ontwikkeld zijn lijkt mj vrij laag.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 13:43:27 ]
pi_204444527
quote:
Geschrokken valt misschien wel mee, maar ze gebruiken het wel al jaren als een enorme jij-bak.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 13:46:29 #79
8781 crew  Frutsel
pi_204444554
quote:

[..]
[ twitter ]

Blijkt maar weer dat die hele poppenkast in Moskou n grote leugenachtige bende is. Maar ja, dat wisten de meesten al wel maar mooi dat ze dat zelf maar weer keer op keer bewijzen
Dat we de komende twintig jaar dat hele land door de handhaving en uitbreiding van de sancties maar naar de steentijd terug sturen.
Ze draaien, zwoegen en wringen zich in allerlei bochten om maar onder hun eigen incapabele en leugenachtige verzinsels uit te komen.
China, Oekrane, de VS allemaal klootjesvolk maar de Russen zijn tien keer erger... muur d'r om heen en weg d'r mee. De wereld kan er niet slechter van worden.
pi_204444555
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:43 schreef De_Melkboer het volgende:

[..]
Geschrokken valt misschien wel mee, maar ze gebruiken het wel al jaren als een enorme jij-bak.
Nee ze zijn bang dat zij dus ook aangevallen kunnen worden.
pi_204444558
quote:
_O-

[ twitter ]
Als hij zijn haar wat langer laat groeien, kan hij ongemerkt voetbalprogramma's op de Nederlandse tv presenteren :D
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 13:48:11 #82
8781 crew  Frutsel
pi_204444568
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:46 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Een beter milieu begint bij jezelf, behalve bij de Rus...
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:51:57 #83
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204444599
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Details voor een spinner die denkt dat mensen geloven dat een weggooide peuk oorzaak kan zijn. Sws was ook het weer redelijk goed en lijkt mij voor een zg lekgeslagen schip weinig reden het te moeten te slepen.

Wat mij wel verbaasd dat het Russische nieuws er voor binnenlands gebruik zo wappert met het beeld van "keizer zonder kleren" die met geweld bestolen zou zijn van zijn toque. Ik zou als Rus toch op zijn minst afvragen stellen hoe het mogelijk was dat een inferieure vijand, mijn state-of-the-art vlagschip naar de kelder kon jagen.
Veel mensen daar zijn nu aan het rondtollen als mollen in hun zelf gegraven afvoertunnels.
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:52:20 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204444612
quote:

[..]
Geloof ik niks van. Ze zijn bang dat als een als een land als Oekrane, met 40 miljoen inwoners waarvan een groot deel Russisch spreekt, richting het Westen opschuift en democratische ideen krijgt, dat dit over kan slaan op Rusland zelf en dan kan Poetin met zn maffia kliek inpakken.
Цой жив
pi_204444619
quote:

[..]
Ahhh de eeuwige argumentatie wat leidt tot genocide.

Ja ze kunnen aangevallen worden, Belgi kan Nederland aanvallen. Denemarken kan Zweden aanvallen.

dus omdat buurlanden rusland kunnen aanvallen moeten ze kapot?
pi_204444628
quote:

[..]
Extra Russische jongeren met materiaal uit de Sovjet-reserves denk ik. Of kan Rusland een oorlogsmachine opstarten?
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 13:56:18 #88
8781 crew  Frutsel
pi_204444630
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:51 schreef Vallon het volgende:

[..]
Details voor een spinner die denkt dat mensen geloven dat een weggooide peuk oorzaak kan zijn. Sws was ook het weer redelijk goed en lijkt mij voor een zg lekgeslagen schip weinig reden het te moeten te slepen.

Wat mij wel verbaasd dat het Russische nieuws er voor binnenlands gebruik zo wappert met het beeld van "keizer zonder kleren" die met geweld bestolen zou zijn van zijn toque. Ik zou als Rus toch op zijn minst afvragen stellen hoe het mogelijk was dat een inferieure vijand, mijn state-of-the-art vlagschip naar de kelder kon jagen.
Veel mensen daar zijn nu aan het rondtollen als mollen in hun zelf gegraven afvoertunnels.
Denk dat daar de 'normale Rus' niets van denkt. Die denken alleen dat het schip is vergaan in een storm na een brand en dat na onderzoek bleek dat Oekraense terroristen het schip aangevallen hebben en dat het Russische schip zich heldhaftig heeft verdedigd maar uiteindelijk is gezonken en dat wraak zoet zal zijn.
Dat beeld krijgen ze nu dagelijks, wekelijks, maandelijks te zien/horen omdat tegengeluid er niet is.
Dat is de enige kans die Poetin nog heeft. De publieke opinie meekrijgen en hopen dat je generaals je niet zelf kapot schieten
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 13:57:43 #89
8781 crew  Frutsel
pi_204444646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:55 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Extra Russische jongeren met materiaal uit de Sovjet-reserves denk ik. Of kan Rusland een oorlogsmachine opstarten?
Zeker. Ik heb zo'n idee dat we straks een ander soort "invasie" gaan zien.

Vraag me wel af of de Russische luchtmacht in staat is om een soortgelijke "shock en awe" aanval met vliegtuigen uit te voeren op bijv. Kiev / Lviv zoals de Amerikanen destijds op Bagdad deden.
pi_204444660
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Zeker. Ik heb zo'n idee dat we straks een ander soort "invasie" gaan zien.

Vraag me wel af of de Russische luchtmacht in staat is om een soortgelijke "shock en awe" aanval met vliegtuigen uit te voeren op bijv. Kiev / Lviv zoals de Amerikanen destijds op Bagdad deden.
Zouden ze dat niet al gedaan hebben als dat een mogelijkheid was?
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 14:03:02 #91
8781 crew  Frutsel
pi_204444691
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zouden ze dat niet al gedaan hebben als dat een mogelijkheid was?
Nee, hij kan zich niet nog een misser veroorloven, hergroeperen, voorraden, logistiek, brandstof, munitie, alles moet kloppen en dan straks met 1500 tanks naar binnen rijden. De Donbas is daar uitermate geschikt voor.
Ik verwacht dat ze terugvallen op een oude tactiek. Massaal aanvallen. Vanuit Zuid, Noord en Oost de gehele oostflank aanvallen en dan het Oekraense leger omsingelen en neutraliseren.

Ik ben niet op de hoogte van het totale materieel van de Russen maar ik verwacht een grote invasie met tanks, artillerie en manschappen.

Als Oekrane dat overleeft dan heeft Poetin pas echt een serieus probleem.
  vrijdag 15 april 2022 @ 14:06:11 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204444706
quote:

[..]

Ik volg(de) de school niet dat er hier zoiets is als een veilig en gecontroleerd wapen, nog los dat het een ABC wapen per definitie geen onderscheid maakt met wie het (waar) treft. Natuurlijk snap ik wel het (be)denken door wannabees die zo een pad effenen om het (surreel) aanvaardbaar te maken.

In Rusland is er idd een doctrine die op de tactische gebruikslijn zit met opnieuw de gedachte dat door er maar zeer zorgvuldig over na te denken, het toepassen daarmee legitiem wordt.
In het Westen zijn er natuurlijk ook tal van (angst)hazen die het pad kiezen dat zolang zij niet zelf daadwerkelijk en onomstotelijk worden geraakt, ze beter stil kunnen zitten en de hymne zingen. Juist deze wide-eyes-shut houding zal zorgen voor dat een agressor het nucleaire wapen gaat inzetten in wetenschap dat er hooguit vanaf de derde rij een motie van afkeuring komt.

Los van alles, wanneer je een wapen ter afschrikking in bezit hebt; zal je het ook moeten willen en gaan gebruiken. Blufpoker spelen is de slechtste kaart wanneer je speelt tegen een valsspeler.
pi_204444795
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee, hij kan zich niet nog een misser veroorloven, hergroeperen, voorraden, logistiek, brandstof, munitie, alles moet kloppen en dan straks met 1500 tanks naar binnen rijden. De Donbas is daar uitermate geschikt voor.
Ik verwacht dat ze terugvallen op een oude tactiek. Massaal aanvallen. Vanuit Zuid, Noord en Oost de gehele oostflank aanvallen en dan het Oekraense leger omsingelen en neutraliseren.

Ik ben niet op de hoogte van het totale materieel van de Russen maar ik verwacht een grote invasie met tanks, artillerie en manschappen.

Als Oekrane dat overleeft dan heeft Poetin pas echt een serieus probleem.
Maar kunnen ze wel alles kloppend krijgen? Het begint er allemaal toch wel heel erg op te lijken dat het geen domme foutjes of slechte inschattingen maar forse structurele problemen zijn waar het Russische leger mee kampt. Zaken als lage moraal, corruptie en slecht onderhouden materiaal kosten eerder maanden of jaren dan weken om op te lossen.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 14:19:27 #94
8781 crew  Frutsel
pi_204444845
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar kunnen ze wel alles kloppend krijgen? Het begint er allemaal toch wel heel erg op te lijken dat het geen domme foutjes of slechte inschattingen maar forse structurele problemen zijn waar het Russische leger mee kampt. Zaken als lage moraal, corruptie en slecht onderhouden materiaal kosten eerder maanden of jaren dan weken om op te lossen.
Misschien als ze Zhukov opgraven en herinstalleren? :P

Ik heb echt geen idee hoe goed het moraal en het leiderschap is van de Russen. Wellicht dat hij straks Gerasimov wel weer in het veld zet. Denk dat de Russische soldaat nu met een fabeltje naar Rusland is gestuurd maar dat we straks een ander-soort-soldaat gaan zien die voor zijn moederland wil vechten na alle propaganda/wraak gevoelens. Qua materiaal sta ik ook te kijken dat er zoveel verliezen zijn en dat het 'slecht/verouderd' lijkt.

Maar goed...denk dat de komende twee maand beslissend gaan zijn. We gaan het zien
pi_204444984
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:22 schreef AToontje87 het volgende:
Als n ding deze oorlog heeft bewezen, dan is het wel dat we Rusland met zijn allen al die jaren echt zwaar overschat hebben. In alle opzichten.

Wat een faalhazen zeg.
Ik las ook net dat het jaarlijkse onderhoud van het Amerikaanse kernwapen-arsenaal ongeveer hoger is dan wat de Russen per jaar aan hun totale defensie uitgeven, dus hoeveel nukes er nog werken van ze is ook maar de vraag. Maar goed, ook als er nog 100 werken van de paar duizend, dan is dat veel.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 vrijdag 15 april 2022 @ 14:39:53 #96
3928 Ulx
pi_204445062
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:03 schreef Frutsel het volgende:

dan heeft Poetin pas echt een serieus probleem.
Dat heeft hij nu al. Als Rusland op welke manier ook 'wint' zijn ze de komende vijftig jaar paria.
pi_204445069
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:33 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik las ook net dat het jaarlijkse onderhoud van het Amerikaanse kernwapen-arsenaal ongeveer hoger is dan wat de Russen per jaar aan hun totale defensie uitgeven, dus hoeveel nukes er nog werken van ze is ook maar de vraag. Maar goed, ook als er nog 100 werken van de paar duizend, dan is dat veel.
Vraag is of die nukes iets toevoegen in deze oorlog. stel ze bombarderen heel Oekrane plat, en dan hebben ze wat precies gewonnen? Het zal ze nog verder isoleren en juist meer navo activiteit opvoeren + meer ontwikkelingen van groot schattige nucleaire materieel door het westen, en dit kunnen ze zelf niet.
  vrijdag 15 april 2022 @ 14:44:39 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204445103
quote:
_O-

[ twitter ]
Whut?
_O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 15 april 2022 @ 14:45:41 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204445111
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:00 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Prachtig dit :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204445140
quote:
Die knakker lijkt wel iets op Alex Jones.
pi_204445149
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

twitter
pi_204445154
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:49 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Die knakker lijkt wel iets op Alex Jones.
Verdomd, inderdaad zeg. Een mix van Alex Jones en Kevin Spacey misschien nog meer?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_204445166
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[ twitter ]
Hah, dat is Ukrpost Maidan, ik ken dat gebouw :)
pi_204445179
quote:
"Speciale oefening"
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204445185
quote:

[..]
Dat zeggen ze, maar dat is natuurlijk niet zo. Alles is voor interne consumptie gericht. Putin en oligarchen zijn maar op n ding uit en dat is rijkdom en macht. Het kaalvreten van alles wat Russisch is en de omliggende landen.
Omliggende landen. D hebben een reden om bang te zijn. Die weten immers hoe het is om kapotgemaakt te worden door de Russen. Dat nooit meer. Vandaar dat ze ook smeekten om lid van de NAVO te mogen worden. De genocide op hun volk zat nog vers in het geheugen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204445194
quote:
Goh, wat een verrassing weer, toch niet iedereen geevacueerd? Geschokt ben ik. Geschokt.
  vrijdag 15 april 2022 @ 15:01:57 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_204445223
quote:

[..]

Dat geldt misschien voor nieuw ontwikkelde nukes, maar gezien het materiaal van de Russen denk ik niet dat ze nou opeens een state-of-the-art nuke gaan danwel kunnen inzetten
  vrijdag 15 april 2022 @ 15:06:04 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204445243
twitter
pi_204445263
'Tot dertig Poolse huurlingen gedood in regio Charkov'

De Russische strijdkrachten zeggen met een luchtaanval tientallen Poolse huurlingen te hebben gedood in het oosten van Oekrane. De mogelijk dertig huurlingen werkten volgens Rusland voor een particuliere onderneming in Polen.

Ze zouden zijn omgekomen in het dorp Izioemske, ongeveer 100 kilometer ten zuidoosten van de stad Charkov. Rusland probeert die regio te veroveren.

(liveblog nos)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 15 april 2022 @ 15:11:15 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_204445281
quote:

[..]
[ twitter ]

Gisteren nog een filmpje gekeken waarom de kans op mobilisatie zo goed als nul is (je kan de ondertitels aanzetten).

TL;DW de Russische kleptocratie heeft het liefst de gemiddelde Rus apathisch op de bank, aan het entertainmentinfuus van de regering. Vanaf de bank zijn de Russen heel patriottisch. Wat de Russische regering heel slecht uit zou komen is wanneer deze gewone burgers georganiseerd en bewapend worden en vervolgens het gevoel krijgen de gehaktmolen in geduwd worden. Dan zijn ze een stuk minder dociel en heel wat minder makkelijk te controleren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 15 april 2022 @ 15:13:24 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204445302
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het doel was zwaardere nukes en dat betekent dus efficientere splijting.

Verder is het mij niet helemaal duidelijk hoeveel actieve nukes Rusland nog heeft want die dingen hebben een houdbaarheidsdatum en je moet ze dus continu vervangen.

Maar ons leiderschap opereert volledig in de veronderstelling dat Rusland (nog steeds) een nucleaire grootmacht is en ik neem aan dat dat op basis van recente informatie is
pi_204445307
twitter

Teken bij, voor voedsel (voedselpakketten houdbaar tot 2015, chinese voedselpakketten met onbekende -Chinese tekens- inhoud, die niet open te scheuren waren)
onderdak (onderzee)
en kleding (tja …)
wordt gezorgd.
pi_204445318
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:11 schreef speknek het volgende:

[..]
Gisteren nog een filmpje gekeken waarom de kans op mobilisatie zo goed als nul is (je kan de ondertitels aanzetten).

TL;DW de Russische kleptocratie heeft het liefst de gemiddelde Rus apathisch op de bank, aan het entertainmentinfuus van de regering. Vanaf de bank zijn de Russen heel patriottisch. Wat de Russische regering heel slecht uit zou komen is wanneer deze gewone burgers georganiseerd en bewapend worden en vervolgens het gevoel krijgen de gehaktmolen in geduwd worden. Dan zijn ze een stuk minder dociel en heel wat minder makkelijk te controleren.
Los daarvan: kan het ook wel? Een aanzienlijke gedeelte van je "productieve" bevolking bewapenen, naar het slachtveld sturen, zorgen dat ze daar de basisbehoeftes als eten en munitie hebben?

Rusland leek al zat moeite te hebben met het logistieke gedeelte van de oorlog tot dusver, ik kan me niet voorstellen (maar ik moet zeggen, ik ben ook verre van een militair expert) waarom ze daar niet in nog ergere mate mee zouden kampen bij een algehele mobilisatie.
pi_204445322
quote:

Daarom is het ook zo triest dat Oekrane en de media zo triomfantelijk zijn over het gezonken oorlogsschip.
Daarmee bevestig je alleen maar de feitelijke kansloosheid van Oekrane in dit conflict.
Verslaggeving zou neutraal behoren te zijn.

De Russen tonen ook geen beelden noch doen verslag van hun "successen", waarop de media, dan reageren met bv 'afgang voor Zelensky, die feitelijk een kansloze kabouter is dit conflict'.

Hopelijk kan dit middels onderhandelingen alsnog opgelost worden, al wordt die kans kleiner door bv de aankondiging van Finland bij de NAVO mogelijk reeds in juni.
pi_204445362
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:

[..]
Daarom is het ook zo triest dat Oekrane en de media zo triomfantelijk zijn over het gezonken oorlogsschip.
Daarmee bevestig je alleen maar de feitelijke kansloosheid van Oekrane in dit conflict.
Hoe krijg je het voor elkaar om dit zo te draaien. Als Oekrane zo kansloos is, is het wel heel erg triest als Rusland daarvoor zijn nr.1 oorlogsschip op moet geven, of niet dan? En dat een vijftal andere grote oorlogsschepen halsoverkop buiten schot afstand zijn gaan varen.
pi_204445364
quote:

[..]

De Russen tonen ook geen beelden noch doen verslag van hun "successen", waarop de media, dan reageren met bv 'afgang voor Zelensky, die feitelijk een kansloze kabouter is dit conflict'.

[ afbeelding ]

Hopelijk kan dit middels onderhandelingen alsnog opgelost worden, al wordt die kans kleiner door bv de aankondiging van Finland bij de NAVO mogelijk reeds in juni.
Zullen we ze aanbieden om het oostblok weer in ere te herstellen? Weg met (imperfecte) democratien in Oost-Europa en gewoon weer zetbazen die verantwoording afleggen aan Moskou? Straks wordt Vladje nog boos!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_204445372
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zullen we ze aanbieden om het oostblok weer in ere te herstellen? Weg met (imperfecte) democratien in Oost-Europa en gewoon weer zetbazen die verantwoording afleggen aan Moskou? Straks wordt Vladje nog boos!
De natte droom van Za hoor.
pi_204445376
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Verdomd, inderdaad zeg. Een mix van Alex Jones en Kevin Spacey misschien nog meer?
Haha dat was hem.. ik dacht er idd ook een bekende acteur in te zien, maat kon niet op zijn naam komen.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 15:24:49 #121
236264 crew  capricia
pi_204445389
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Hij is goed h. Max Katz. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204445390
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Los daarvan: kan het ook wel? Een aanzienlijke gedeelte van je "productieve" bevolking bewapenen, naar het slachtveld sturen, zorgen dat ze daar de basisbehoeftes als eten en munitie hebben?

Rusland leek al zat moeite te hebben met het logistieke gedeelte van de oorlog tot dusver, ik kan me niet voorstellen (maar ik moet zeggen, ik ben ook verre van een militair expert) waarom ze daar niet in nog ergere mate mee zouden kampen bij een algehele mobilisatie.
Ja, dat kan mits je daarin meeneemt wat voor Rusland acceptabele condities zijn qua voedsel en munitie, van het laatste weten we niet zo gek veel over de voorraden die ze hebben, het zou mij niet verbazen als de munitie ook over zijn houdbaarheidsdatum is die voor reservisten is opgeslagen.

Logistieke problemen nemen dan inderdaad enorm toe maar bij zo'n situatie zal heel het land over moeten op een oorlogssituatie/economie en zal logistiek voor burgers op de laatste plaats komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 15:25:41 ]
pi_204445392
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dus eigenlijk zeg je: "Oekrane moet zich in de rest laten naaien door Putin, want dan kan IK veilig slapen"
pi_204445396
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:25 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dus eigenlijk zeg je: "Oekrane moet zich in de rest laten nadien door Putin, want dan kan IK veilig slapen"
Dat is toch geen nieuws?
  vrijdag 15 april 2022 @ 15:28:22 #125
6484 ExTec
pi_204445414
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:25 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dus eigenlijk zeg je: "Oekrane moet zich in de rest laten naaien door Putin, want dan kan IK veilig slapen"
Ja, Za is net een plaat die blijft steken.
pi_204445430
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, Za is net een plaat die blijft steken.
Vooral bezig met haar eigen realiteit en de "maar ik dan?" mentaliteit. Herkenbaar kwaaltje bij de moderne FVD aanhanger.
pi_204445452
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Over kansloze tuinkabouters gesproken; bedankt voor je bijdrage.

Finland lijkt in dit beeld trouwens op een balzak en ik zal 't maar niet over Zweden en Noorwegen hebben.
pi_204445465
In het geval van een algehele mobilisatie in Rusland kunnen we misschien wel een humanitair gebaar naar de Russen maken en ze bloembollen sturen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204445507
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:34 schreef OllieA het volgende:
In het geval van een algehele mobilisatie in Rusland kunnen we misschien wel een humanitair gebaar naar de Russen maken en ze bloembollen sturen.
Als er ervoor betalen in euro's, ja :P
pi_204445530
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zou je gewoon moeten negeren. Maar het was te verleidelijk; wat telt voor Putin trollen als succes? Het verkrachten van kleuters? Het doodschieten van weerloze fietsers? Het bombarderen van een schuilkelder? Het beschieten van vluchtende mensen? Een atoombom op een grote stad?

Vertel het eens. Wat telt voor jouw soort precies als succes?
pi_204445531
Trouwens over welke Russische successen zouden we moeten schrijven? Dat zijn er maar bar weinig.

Grootste succes van ze is de binnenlandse propaganda... Goebbels zou er jaloers van worden.
pi_204445533
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:21 schreef wpor het volgende:

Hoe krijg je het voor elkaar om dit zo te draaien. Als Oekrane zo kansloos is, is het wel heel erg triest als Rusland daarvoor zijn nr.1 oorlogsschip op moet geven, of niet dan? En dat een vijftal andere grote oorlogsschepen halsoverkop buiten schot afstand zijn gaan varen.
Ja in feite is Rusland kansloos idd :')
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 15:41:20 #133
236264 crew  capricia
pi_204445538
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Over kansloze tuinkabouters gesproken; bedankt voor je bijdrage.

Finland lijkt in dit beeld trouwens op een balzak en ik zal 't maar niet over Zweden en Noorwegen hebben.
Kaartje komt hier vandaan:

Rusland deporteert mensen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)pol-japan-paspoorten

quote:
Net boven Japan

Maar eenmaal in Rusland zou blijken dat dat helemaal niet zeker is. Ze worden soms veel verder Rusland in gebracht. Bijvoorbeeld naar de regio's Yaroslavl en Ryazan, niet ver van Moskou. Soms gaat de reis, of eigenlijk dus de deportatie, helemaal naar Sakhalin. Dat ligt in het verre oosten, boven Japan.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 15-04-2022 21:05:27 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204445560
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
Trouwens over welke Russische successen zouden we moeten schrijven? Dat zijn er maar bar weinig.

Grootste succes van ze is de binnenlandse propaganda... Goebbels zou er jaloers van worden.
Hoewel het wel verwarrend is. De doublethink die nodig is om te concluderen dat Oekrane straf verdient omdat de Russen niet om kunnen gaan met open vuur op hun eigen tobbes.
pi_204445569
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:25 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
ZA is er al vanaf het begin bij om te zeggen dat Oekrane kansloos is en het westen niet moet escaleren. En hij denkt ook al vanaf het begin dat Rusland zich inhoudt en morgen nog makkelijk zou kunnen winnen als ze willen, maar tot nu toe zich inhouden.

Toch knap om op dag 50 nog te denken dat Rusland morgen heus waar echt los gaat hoor!
pi_204445572
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:44 schreef HiZ het volgende:

[..]
Hoewel het wel verwarrend is. De doublethink die nodig is om te concluderen dat Oekrane straf verdient omdat de Russen niet om kunnen gaan met open vuur op hun eigen tobbes.
Storm, HiZ, storm! Geen vuur, oh...eh....wacht, nee storm was gisteren, vandaag is het een geniepige aanval van de gemene nazi's in Oekraine!
pi_204445573
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:41 schreef Za het volgende:

[..]
Nou, in de categorie oorlogsmisdaden halen ze de gouden medaille wel. Je gaat je bijna afvragen wat ze daarvoor hebben geslikt aan verboden middelen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 15 april 2022 @ 15:46:26 #138
3928 Ulx
pi_204445581
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ok, dus het tot zinken brengen van de Moskva is een overwinning voor de Russen?
pi_204445597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
He het was een interne brand die dit allemaal veroorzaakt heeft. Gewoon een gezonken schip door de Russische marine. #winning.

Heb dit nieuws op RT gevolgd, het was hilarisch.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 15:48:02 #140
8781 crew  Frutsel
pi_204445601
quote:

[..]
Ja dat is de Casus Belli voor het oorlog verklaren aan de opstandige republiek Oekrane!
  vrijdag 15 april 2022 @ 15:48:17 #141
6484 ExTec
pi_204445605
quote:

[..]
Waarom reageer jij hier eigenlijk joh.

Dat je permanent 7 kleuren schijt weten we nu wel. Voor de rest heb je echt 0,0 te melden.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 15:48:24 #142
8781 crew  Frutsel
pi_204445606
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
He het was een interne brand die dit allemaal veroorzaakt heeft. Gewoon een gezonken schip door de Russische marine. #winning.

en vergeet die storm niet
pi_204445613
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat was gisteren, vandaag is het blijkbaar een aanval van Oekraine en een casus belli voor een oorlog. Bijzonder, wel.
  vrijdag 15 april 2022 @ 15:49:56 #144
6484 ExTec
pi_204445626
quote:

[..]
Nee, maar je mag er niet om lachen, want je moet De-EsCaLeReN!
pi_204445631
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]
en vergeet die storm niet
Ik heb net de definitie van storm bijgewerkt "Een storm ontstaat als 2 of meer Neptune raketten afgevuurd worden in de Zwarte Zee" :D
pi_204445660
quote:

[..]

Die "successen" zijn lijken van Oekraners, een broedervolk, dus nee daar gaan ze geen verslag van doen. Dan verdwijnt het draagvlak als sneeuw voor de zon :')

Oekrane is de verdedigende partij dus die zitten in een hele andere situatie. Elke dode Russische militair en elk kapot Russisch voertuig is positief met als enige limiet het Verdrag van Geneve.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204445662
quote:

[..]
Wat? Dat zeg ik niet. Lekker discussiren zo :')
pi_204445670
Wat mij betreft: Rusland heeft deze oorlog al verloren. Het is enkel afwachten hoeveel meer bloed ze nog willen vergieten. Daarnaast moeten we afwachten of ze de nucleaire optie willen inzetten.
Maar ze gaan hun doelstellingen niet bereiken, of er moet een wonder gebeuren.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 15:54:23 #149
236264 crew  capricia
pi_204445678
Jullie wisten het nog niet. Maar het is bijna over, aldus de Pravda. Alles Vorbei!

quote:
Russia plans to end military operation in Ukraine soon

Russia
Russia's special operation in Ukraine and Donbas is going to end soon, Andrey Klimov, a member of the Federation Council said, RIA Novosti reports.

According to him, Russia does not intend to make it drag out deliberately.

In order for the operation to end, Ukraine needs to be transformed into a state that would be safe for Russia and the world. To this end, Russia must ensure the safety of nuclear facilities and study the work of Ukrainian biological laboratories, the senator added.

Kremlin names primary task of military operation

According to Kremlin spokesman Dmitry Peskov, the primary task of Russia's special military operation in Ukraine is the destruction of nationalist battalions, TASS reports.

"The main thing is to liberate [Ukraine] from those nationalist battalions,” the Kremlin spokesman stated.

Peskov also said that all the tasks assigned to the Russian Armed Forces would be undoubtedly fulfilled. Peskov also said that all nationalist battalions would be eliminated in the areas where they still remained.

Earlier, the Russian Defence Ministry showed a map with as many as 30 biological laboratories in 14 settlements of Ukraine. The bio labs, the ministry said, were involved in full-scale military biological activities.

Russia launched the special military operation in Ukraine on February 24. The purpose of the operation is to assist the republics of Donbass, to demilitarise and denazify Ukraine.

Kremlin spokesman Dmitry Peskov explained that the end of the operation would depend on whether Ukrainian President Volodymyr Zelensky could accept Russia's conditions at negotiations.

https://english.pravda.ru/news/russia/151184-ukraine_operation/

Die vervelende Zelensky ook. Dat ie gewoon niet op zijn rug gaat liggen..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204445680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
ZA is er al vanaf het begin bij om te zeggen dat Oekrane kansloos is en het westen niet moet escaleren. En hij denkt ook al vanaf het begin dat Rusland zich inhoudt en morgen nog makkelijk zou kunnen winnen als ze willen, maar tot nu toe zich inhouden.

Toch knap om op dag 50 nog te denken dat Rusland morgen heus waar echt los gaat hoor!
Door cowboygedrag van Oekrane met het bombarderen van Russische dorpen en militaire doelwitten over de grens en het tot zinken brengen van de Moskva gaat Rusland nu een staat van mobilisatie afkondigen en nog meer dood en verderf zaaien in Oekrane met meer manschappen. Oekraine heeft de kans verspeeld op het alleen hoeven te verdedigen van de Donbass en Luhansk, en mag nu straks weer het hele land gaan verdedigen met meer burgerslachtoffers en ellende.

Dit alles gevoed door wapenleveranties en oorlogstaal van NAVO lidstaten zorgt ervoor dat de oorlog voort blijft duren en gaat escaleren tot een directe confrontatie tussen NAVO en Rusland op termijn (WW3).
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204445691
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:01 schreef Blik het volgende:

[..]
Dat geldt misschien voor nieuw ontwikkelde nukes, maar gezien het materiaal van de Russen denk ik niet dat ze nou opeens een state-of-the-art nuke gaan danwel kunnen inzetten
Tja omdat jij dat denkt is het misschien niet waar en misschien zelfs grote bullshit. Want inlichten zeggen dat Rusland de laatste 10 jaar 60% van hun arsenaal compleet vernieuwd hebben.

quote:
Under the 2011–20 programme Russia’s intercontinental ballistic missiles (ICBMs) have undergone considerable modernization, with older Soviet-era systems being replaced by the RS-12 M1 and M2 Topol-M (designated SS-27 Mod 1 by the North Atlantic Treaty Organization, NATO) and then the RS-24 Yars (SS-27 Mod 2) missile, procured since 2011. A total of 102 of the latter system were in service by early 2018. Russia’s naval component of its nuclear triad is carried by a fleet of nuclear strategic submarines, now being modernized with the procurement of the Project 955/955A Borei class vessels armed with the RSM-56 Bulava (SS-N-32) missile. At the same time, the older Project 667 BDRM Delfin (Delta IV) submarines have been upgraded by the acquisition of RSM-54 Sineva/Lainer (SS-N-23) submarine-launched ballistic missiles. The airborne components of the triad are carried by Russia’s fleet of long-range strategic bombers: the TU-160 (Blackjack) and the ageing, but now mainly modernized, TU-95MS (Bear).

A new state armament programme to 2027 was adopted in 2018. Under the 2018–27 programme additional RS-24 ICBMs will be acquired, and the new multi-warhead RS-28 Sarmat (SS-X-30) will enter service to replace the RS-20V Voyevoda (SS-18) ICBM, probably from 2020 at the earliest. In addition, some RS-18 (SS-19) ICBMs will be adapted to carry the new Avangard glide vehicle revealed by President Vladimir Putin at the beginning of March 2018. Work will probably continue on two other new systems revealed at the same time, the Poseidon underwater nuclear-powered drone and the Burevestnik nuclear-powered cruise missile, although it is unclear if the latter will ever be deployed.

Modernization of the delivery systems of the other two components of the nuclear triad will also continue under the 2018–27 programme. Deployment of the upgraded TU-160M2 strategic bomber now under development may begin by 2025 and modernization of the TU-95MS aircraft—begun in 2015—will be completed. Work will probably continue on the development of a future advanced strategic bomber, expected to be a very long-range, subsonic aircraft. By the mid-2020s eight Borei class strategic nuclear submarines will have been built, including five of the upgraded Project 955A vessels, and work may begin on its successor, the Project 955B.
https://www.sipri.org/com(...)pend-nuclear-weapons
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 15:56:03 #152
236264 crew  capricia
pi_204445696
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Door cowboygedrag van Oekrane met het bombarderen van Russische dorpen en militaire doelwitten over de grens en het tot zinken brengen van de Moskva gaat Rusland nu een staat van mobilisatie afkondigen en nog meer dood en verderf zaaien in Oekrane met meer manschappen. Oekraine heeft de kans verspeeld op het alleen hoeven te verdedigen van de Donbass en Luhansk, en mag nu straks weer het hele land gaan verdedigen met meer burgerslachtoffers en ellende.

Dit alles gevoed door wapenleveranties en oorlogstaal van NAVO lidstaten zorgt ervoor dat de oorlog voort blijft duren en gaat escaleren tot een directe confrontatie tussen NAVO en Rusland op termijn (WW3).
Hij is gewoon tijdens een storm gezonken hoor..lees maar:
quote:
Moskva missile cruiser sinks during storm - Defence Ministry
See more at https://english.pravda.ru/news/russia/151178-moskva_sinks/
https://english.pravda.ru/news/russia/151178-moskva_sinks/
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204445699
quote:

[..]

Hoe durven ze.
pi_204445700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat was gisteren, vandaag is het blijkbaar een aanval van Oekraine en een casus belli voor een oorlog. Bijzonder, wel.
Oh shit ik dacht dat het brand+storm verhaal nog de waarheid was in combinatie met dit is reden voor een casus belli. We steken onze eigen boot in de fik dus moet Oekrane boetten was blijkbaar toch te gortig dan :')
pi_204445707
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:44 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ze zeggen wel eens dat wij slapen en dat we te dom zijn om door de NPO propaganda heen te kijken.

Maar die van Rusland is zo obvious.... Dat treinstation toen, eerst melden de Russen: "Ja dat waren wij want er zaten gewapende soldaten".. Dan kom er beelden van burgers en ze melden gewoon simpelweg dat Oekrane hun eigen burgers vermoord heeft.

Ik weet niet wat ze in Rusland zelf mee hebben gekregen over die plottwist. Wss niets...
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 15:57:30 #156
236264 crew  capricia
pi_204445716
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:53 schreef OllieA het volgende:
Wat mij betreft: Rusland heeft deze oorlog al verloren. Het is enkel afwachten hoeveel meer bloed ze nog willen vergieten. Daarnaast moeten we afwachten of ze de nucleaire optie willen inzetten.
Maar ze gaan hun doelstellingen niet bereiken, of er moet een wonder gebeuren.
Dan stellen ze hun doelstellingen gewoon bij. Dat kan als je dictator bent. Want wie spreekt je tegen? :D

Het wordt pas vervelend voor Poetin als ie met minder land thuis komt als waarmee hij begonnen is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204445723
quote:

[..]

Na tienduizenden doden, massaverkrachtingen en zo nog een lijst fijne acties van de Russen terugschieten is cowboygedrag? Echt jongen gaat het nog goed met je?
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 15:58:26 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204445731
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:54 schreef capricia het volgende:
Russia's special operation in Ukraine and Donbas is going to end soon
Ah en dan beginnen ze met de oorlog?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204445737
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan stellen ze hun doelstellingen gewoon bij. Dat kan als je dictator bent. Want wie spreekt je tegen? :D

Het wordt pas vervelend voor Poetin als ie met minder land thuis komt als waarmee hij begonnen is.
We geven wat waardeloos land weg aan de nazi's zodat ze afgekocht zijn. Jwt.
pi_204445738
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:56 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Hoe durven ze.
Belachelijk inderdaad. We hadden toch afgesproken dat we deze oorlog netjes binnen de landsgrenzen van Oekrane zouden voeren en dat er geen groot Russisch militair materieel zou worden beschadigd? :(
pi_204445745
quote:

[..]

Niet doorhebben dat als Putin het wil hij vast wel een andere reden bedenkt om WOIII te starten...
pi_204445753
quote:

[..]

Dit moet een satire zijn. Hoop ik.
pi_204445754
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
[..]
Niet doorhebben dat als Putin het wil hij vast wel een andere reden bedenkt om WOIII te starten...
Hoe kom je erbij dat Rusland de intentie heeft om WO3 te starten?
pi_204445757
quote:

[..]

Ja, want iedereen moet zich gewillig zonder glij in de reet laten naaien door zo'n klootzak als Putin. En het ook nog lekker vinden als de flarden erbij hangen. Ben je wel in orde?
pi_204445762
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Nou, wij ook niet, probleem opgelost. Next?
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 16:03:47 #166
236264 crew  capricia
pi_204445765
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Donetsk en Lugansk bevrijden zich momenteel enkel van Kiev.

quote:
The Russian leader stressed that Moscow had no plans of occupying Ukrainian territories, noting that the operation was aimed at the denazification and demilitarization of Ukraine.

The Donetsk and Lugansk People's Republics (the DPR and the LPR) launched an operation to liberate their territories under Kiev’s control.
https://tass.com/politics/1438249
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204445773
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:03 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
De doelen van Rusland worden wel echt minder met de dag he. Wel een duur grapje geweest dan uiteindelijk.
pi_204445781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
[..]
Yep...

Of niet, als het hem niet uitkomt. Ik had verwacht dat er al veel meer boze geluiden uit Rusland zouden komen over de wapenleveringen, sancties e.d. maar dat doen ze op losse flodders na nauwelijks. Dat terwijl ze tegelijkertijd van elke mug die Oekrane doodslaat een olifant maken.

Met andere woorden, Rusland escaleert waar het wil, en escaleert niet waar het niet wil (of kan). Die constatering is toch wel de grote makke in de lijn die wordt voorgeschreven door realisten van deze wereld (Mearsheimer, De Wijk tot op zekere hoogte) - die er in hun redenatie vanuit gaan dat elk land dezelfde escalatielijnen volgt.

Met andere woorden, als Oekrane nu volledig de-escaleert (zich overgeeft) zal Rusland niet ook de-escaleren, maar land in nemen. Dat schaar ik onder extreme escalatie, want in de moderne tijd is landjepik of in andere woorden inbreuk op soevereiniteit zo ongeveer volledig verdwenen.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 16:06:35 #169
236264 crew  capricia
pi_204445787
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:05 schreef Simmertje het volgende:

[..]
De doelen van Rusland worden wel echt minder met de dag he. Wel een duur grapje geweest dan uiteindelijk.
Mooi om te lezen h. *)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204445794
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:05 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Gaat nog veel duurder worden, denk ik.
pi_204445797
quote:

[..]
Putin wilt het voormalige Russische rijk herstellen, dat is defacto een WO3 starten.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:07:21 #172
6484 ExTec
pi_204445798
quote:

[..]
Ow, niks aan het handje dus.

Helder. Verder gaan met wapentuig leveren aan UKR dan, und shnell :)
pi_204445805
quote:

[..]
'Wij' gaan het in ieder geval niet doen dus als Rusland het ook niet doet hoef je nergens bang voor te zijn.
pi_204445807
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, wij ook niet, probleem opgelost. Next?
Met wapenleveranties van deze omvang en oorlogstaal pleitend voor een regime change in Rusland begin ik toch anders te vermoeden.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:08:46 #175
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204445812
quote:

[..]

Rusland is de oorlog begonnen tegen Oekrane, maakt niet uit dat ze het anders noemen. Dat maakt automatisch elke Russische militaire installatie, voertuig of persoon tot een legitiem doelwit voor Oekrane, of zich dat nou in Oekrane bevindt of in Rusland of waar dan ook. Een Russisch marine schip in internationale wateren is ook een doelwit al ligt het vlakbij Amerika.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204445816
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Met wapenleveranties van deze omvang en oorlogstaal pleitend voor een regime change in Rusland begin ik toch anders te vermoeden.
Wat vind je van de Russische regering die niet alleen wapens maar ook mensen levert op grondgebied van Oekrane?
pi_204445820
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:07 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Putin wilt het voormalige Russische rijk herstellen, dat is defacto een WO3 starten.
Westerse propaganda om escalatie te kunnen rechtvaardigen.
pi_204445821
quote:

[..]
Bedankt, hier doen we niets mee.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:10:19 #179
6484 ExTec
pi_204445826
quote:

[..]
Is dat die mentale tekortkoming waar als ze op de RUS televisie dag in dag uit oproepen tot een genocide op UKR, jij daar natuurlijk 0,0 over te zeggen hebt,

Maar het feit dat Biden opmerkt dat putin beter op kan rotten "een serieus probleem is"? :)
pi_204445827
quote:
. Would Russia use nuclear weapons?

It assumed that if Russia were to use nuclear weapons it would do so in its attack on Ukraine, not to attack a NATO state which could trigger Article 5 of the Washington Treaty and set off a full NATO response. In such an attack, short range, lower yield ‘battlefield’ nuclear weapons – of which there are thought to be more than 1,000 in reserve – would be the most likely used.

These would have to be taken from storage and connected to missiles, or placed in bombers, or as shell in artillery. Putin recently supervised an exercise focusing on the readiness of military command and control, combat crews, warships, and strategic missile carriers, as well as the reliability of strategic nuclear and non-nuclear weapons. The drill involved Russia’s Aerospace Forces, its Southern Military District, Strategic Missile Forces, Northern Fleet, and Black Sea Fleet.

Any movement to ready and deploy Russian nuclear weapons would be seen and monitored by US and others’ satellites, which can see through cloud cover and at night. Depending on other intelligence and analysis – and the failure of all diplomatic attempts to dissuade Russia – NATO countries may decide to intervene to prevent launch by bombing storage sites and missile deployment sites in advance.

But there are enormous risks associated with this decision, as to attack might precipitate a far worse attack from Russia and could be characterized as an act of aggression by NATO rather than of pre-emptive defence. However, not to pre-empt leaves Ukraine or other countries open to nuclear weapons explosions with the possibility of hundreds of thousand dead, depending on the target.

How would NATO respond to a Russian nuclear attack?

If Russia were to attack Ukraine with nuclear weapons, NATO countries would most likely respond on the grounds that the impact of nuclear weapons crosses borders and affects the countries surrounding Ukraine. NATO could respond either by using conventional forces on Russian strategic assets, or respond in kind using nuclear weapons as it has several options available. The US has around 150 B-61 nuclear gravity bombs stationed in five NATO countries – Belgium, Germany, the Netherlands, Italy, and Turkey – and the US, UK, and France also have long range capability for nuclear attacks under NATO auspices.

Any movement to ready and deploy Russian nuclear weapons would be seen and monitored by US and others’ satellites, which can see through cloud cover and at night
But both scenarios mean NATO being drawn into a major war with Russia and so the advantage of deciding to hold back on nuclear retaliation – and communicating that response now – is that Putin cannot portray NATO as threatening Russia with nuclear weapons.

It is always possible – although assumed to be highly unlikely – that Putin may decide to launch a long-range ballistic missile attack against the US, but he knows – as do all his officials – that this would be the end of Russia.
Vakman pur sang
pi_204445839
quote:

[..]
Ze claimen dat een buurland is overgenomen door nazi's en vechten daartegen. Die claim is onzin, maar blijkbaar geeft de halve wereld wapens of andere steun aan een nazi-land. Dus eigenlijk is iedereen in Europa een nazi en als iedereen een nazi is kun je ze zonder al te veel gewetensvragen doodschieten en verkrachten.
pi_204445844
Ik dacht dat inmiddels ook wel duidelijk was dat voorover bukken wel het laatste is wat je moet doen bij types als Poetin, maar kennelijk doen bepaalde users niets liever.
pi_204445846
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Neehoor dat soort retoriek is op de Russische staatsmedia te horen. Die hebben het allang over Polen en de Baltische staten.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:12:40 #184
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204445851
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ben bang dat ze dan wat kernbommen die kant op gaan gooien , want dit schiet niet echt op :{
Ik ben inmiddels overleden
  Overall beste user 2022 vrijdag 15 april 2022 @ 16:12:59 #185
3928 Ulx
pi_204445854
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tja omdat jij dat denkt is het misschien niet waar en misschien zelfs grote bullshit. Want inlichten zeggen dat Rusland de laatste 10 jaar 60% van hun arsenaal compleet vernieuwd hebben.
[..]
https://www.sipri.org/com(...)pend-nuclear-weapons
En de T14 tank ook nog! Daar hebben ze er in 2020 een paar duizend van.
Oh wacht.....
pi_204445857
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:12 schreef Monolith het volgende:
Ik dacht dat inmiddels ook wel duidelijk was dat voorover bukken wel het laatste is wat je moet doen bij types als Poetin, maar kennelijk doen bepaalde users niets liever.
Zijn gewoon chronisch zure boosmensjes die ervan houden om overal op tegen te zijn.
pi_204445863
quote:
CIA Chief Says Threat Russia Could Use Nuclear Weapons Is Something U.S. Cannot 'Take Lightly'

April 15, 2022 07:21 GMT
CIA Director William Burns
CIA Director William Burns
CIA Director William Burns said the threat of Russia potentially using nuclear weapons in Ukraine could not be taken lightly, but the agency had not seen much evidence reinforcing that concern.

During a speech on April 14, Burns spoke of the "potential desperation" and setbacks faced by Russian President Vladimir Putin, whose forces have suffered heavy losses and have been forced to retreat from some parts of northern Ukraine after failing to capture Kyiv.

"Given the potential desperation of President Putin and the Russian leadership, given the setbacks that they've faced so far, militarily, none of us can take lightly the threat posed by a potential resort to tactical nuclear weapons or low-yield nuclear weapons," Burns said.

The Kremlin said it placed Russian nuclear forces on high alert shortly after it launched its unprovoked war on Ukraine on February 24, but the United States has not seen "a lot of practical evidence" of actual deployments that would cause more worry, Burns added, speaking to students at Georgia Tech university.

"We're obviously very concerned. I know President Biden is deeply concerned about avoiding a third world war, about avoiding a threshold in which, you know, nuclear conflict becomes possible," Burns said.

Based on reporting by Reuters and AFP
Vakman pur sang
pi_204445870
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Na tienduizenden doden, massaverkrachtingen en zo nog een lijst fijne acties van de Russen terugschieten is cowboygedrag? Echt jongen gaat het nog goed met je?
Oekrane staat hoe dan ook met de rug tegen de muur. Winnen ze, gaat Rusland nukes inzetten want Rusland geeft zich niet gewonnen na een blamage in het thuisfront. Verliezen ze, dan heeft Oekrane veel manschappen en burgers verloren.

Het is dus beter om realpolitik te bedrijven en te voldoen aan de (niet onredelijke) eisen die Rusland. Een neutrale status, Russische taal als erkende taal en het afstaan van de 2 opstandige regio's. De kant van de kortste klap en de minste slachtoffers, het is in niemands belang om dit conflict te laten voortduren. En wie voedt het voortduren van dit conflict, juist de NAVO.
pi_204445872
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Over verkrachtingen denkt Lospedrosa anders dan de meesten onder ons
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Al die fokkers lachen en klagen wel over die Russen, maar inmiddels neuken die meer dan die fokkers ooit gedroomd hebben.
Sinds deze post sla ik alles wat hij schrijft eigenlijk maar over.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:15:32 #190
6484 ExTec
pi_204445873
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Angstporno, vriend.
pi_204445876
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:03 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Als Poetin alleen de Donbas was binnengevallen dan had die hele wapentoevoer, de sancties en afkoppeling van het Russische gas vanuit het Westen niet tot stand gekomen en had Poetin een veel grotere kans op succes gehad daar. Nu is de strijd om de Donbas veel en veel ongunstiger voor de Russen. De tegenstander is nu veel beter bewapend en veel gemotiveerder dan dat ze waren.

Wat een gigantische strategische blunder is die invasie buiten Oost-Oekrane gebleken... onvoorstelbaar gewoon als je er bij stilstaat :{ _O-
pi_204445884
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kun je bij die teksten die jij quote niet even de link zetten? Ik ga geen random shit lezen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204445887
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Probleem is dat Putin fucking onvoorspelbaar is. We proberen hem wel te analyseren op basis van wat er nu gebeurt. Maar wat ie echt van plan is...

Voor hetzelfde geld gaat ie bluffen en all-in.. of hij trekt zich nu terug en doet alsof ie zijn doel bereikt heeft..

Om over 4 jaar een volgende poging te doen.
pi_204445892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:13 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zijn gewoon chronisch zure boosmensjes die ervan houden om overal op tegen te zijn.
Daarnaast zijn ze diep van binnen ontzettend bang en onzeker voor veranderingen.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:17:39 #195
6484 ExTec
pi_204445893
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Oekrane staat hoe dan ook met de rug tegen de muur. Winnen ze, gaat Rusland nukes inzetten
Nope.
pi_204445900
Ik las ergens dat Rusland overweegt om Oekrane de oorlog te verklaren, maar wat maakt dat voor praktisch/juridisch/politiek? Verschil?
pi_204445905
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:16 schreef OllieA het volgende:

[..]
Kun je bij die teksten die jij quote niet even de link zetten? Ik ga geen random shit lezen.
Ja kan ik, zal dat doen :)
https://www.rferl.org/amp(...)ns-cia/31804539.html
Vakman pur sang
pi_204445906
quote:

[..]
Oekrane staat hoe dan ook met de rug tegen de muur. Winnen ze, gaat Rusland nukes inzetten want Rusland geeft zich niet gewonnen na een blamage in het thuisfront. Verliezen ze, dan heeft Oekrane veel manschappen en burgers verloren.

Het is dus beter om realpolitik te bedrijven en te voldoen aan de (niet onredelijke) eisen die Rusland. Een neutrale status, Russische taal als erkende taal en het afstaan van de 2 opstandige regio's. De kant van de kortste klap en de minste slachtoffers, het is in niemands belang om dit conflict te laten voortduren. En wie voedt het voortduren van dit conflict, juist de NAVO.
Wij dwingen ze toch niet om door te blijven vechten? Als ze het willen kunnen er nu mee nokken, het is niet zo alsof er dan iemand van de NAVO Zelensky een pistool tegen het hoofd komt zetten om zo'n bevel terug te trekken.
pi_204445907
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:12 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Neehoor dat soort retoriek is op de Russische staatsmedia te horen. Die hebben het allang over Polen en de Baltische staten.
Dat is niet de lijn die het Kremlin volgt, maar zijn hersenspinsels van tv-gasten. Een hersenspinsel van Humberto Tan is hier toch ook niet meteen overheidsbeleid?

Zie hier hoe de westerse propaganda iedereen in de tang heeft met als doel iedereen bang voor Rusland te maken, om zo gemakkelijker de publieke opinie te kunnen benvloeden voor het leveren van wapens en het betrokken raken in dit conflict. Want Nederland is ook in gevaar!!
pi_204445916
quote:

[..]

Nogmaals dat betekent wss het uitroeien van etnische Oekraners in de regio's die opgegeven moeten worden.
pi_204445924
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat is niet de lijn die het Kremlin volgt, maar zijn hersenspinsels van tv-gasten. Een hersenspinsel van Humberto Tan is hier toch ook niet meteen overheidsbeleid?

Zie hier hoe de westerse propaganda iedereen in de tang heeft met als doel iedereen bang voor Rusland te maken, om zo gemakkelijker de publieke opinie te kunnen benvloeden voor het leveren van wapens en het betrokken raken in dit conflict. Want Nederland is ook in gevaar!!
Groetjes aan Za :W
pi_204445932
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:15 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[..]
Het was een slecht grapje. ;(
Maar hoef je niet zo overspannen over te reageren. Dan moet je niet op een forum wezen.

Verder is dat zo in elke oorlog, ter ontspanning zorgen militairen altijd voor een veilige basis en ter ontlading voor gezelschap. Dat deden de Amerikanen net zo goed in hun kampen.
Dus feitelijk zei ik niks geks tenzij die fokkers nog meer neuken.

quote:
When I was deployed to somewhere else in the middle east in the 80s we had a new, young, lieutenant transfer in. About a month later he pulled me aside and asked what we did when we had “urges that required satisfaction ”. I told him that we walked about a mile due North to a local goat farm. Shocked, he yelled that it was the most disgusting thing he had ever heard and that the practice had to stop!

About 2 months later we pulled night guard duty on the northern perimeter. The young lieutenant strolled out and said that he could no longer control himself. He walked about 200m north to the nearest goat and had his way with it. When he was finished, he zipped his pants walked back to us and said “Is that how you enlisted men do it”! He about fell over when we explained that we generally walked to the farmhouse, knocked on the back window and waited for one of the farmers 4 daughters to come out and earn a few dollars. For some reason, we never had any problems or ever got guard duty from this lieutenant again!

(More answers below)

[ Bericht 24% gewijzigd door Lospedrosa op 15-04-2022 16:27:56 ]
Vakman pur sang
pi_204445933
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:18 schreef Usert het volgende:
Ik las ergens dat Rusland overweegt om Oekrane de oorlog te verklaren, maar wat maakt dat voor praktisch/juridisch/politiek? Verschil?
Oorlog tot het bittere eind zonder tussendoorse onderhandelingen.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:22:25 #204
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204445938
quote:

[..]

Want Rusland is zo'n fijne, redelijke gesprekspartner. Kun je echt goed afspraken mee maken. Dat die gekke Oekraners dat nou niet bedenken.

:')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204445946
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:21 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Oorlog tot het bittere eind zonder tussendoorse onderhandelingen.
Die onderhandelingen hebben tot nu toe niets opgeleverd, zelfs afspraken over veilige corridors voor burgers worden flagrant geschonden dus of daar nu echt veel mee veranderd betwijfel ik.
pi_204445966
quote:

[..]

Jij bent hier degene die bang is en daarom maar de Oekraense bevolking aan hun lot wilt overlaten.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:25:45 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204445968
quote:
bron: nu.nl 15apr22 15u43
Oekrane: Rusland zet voor het eerst langeafstandsbommenwerpers in tegen Marioepol

Voor het eerst sinds de start van de oorlog gebruikt Rusland langeafstandsbommenwerpers om de belegerde havenstad Marioepol te bestoken. Dat zegt het Oekraense Ministerie van Defensie, dat verder melding maakt van straatgevechten.
Dit - zo ja, waar - gaat nu wel heel erg smerig worden.
Rusland is boos, heel erg boos om inwoners van de kaart te vegen.
pi_204445971
quote:

[..]

Nee, je liegt. Sinds 2014 is het Rusland wat bezig is om een proxy oorlog te voeren wat opgevoerd is tot een echte oorlog. Je praat Russische propaganda na zonder enig voorbehoud of zelfs maar een erkenning dat het land wat hier relevant is Oekraine is. Niet wij.

Kortom, leugens en Russische propaganda en dat is jouw hele oevre over deze oorlog tot nu toe.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:26:59 #209
6484 ExTec
pi_204445979
quote:
Concreet kan putin dan ook dienstplichtigen in de UKR gehaktmolen gaan gooien.

Nu moet hij die dienstplichtigen onder druk zetten, of bedreigen zodat ze een papiertje ondertekenen zodat ze ineens beroepsmilitair zijn, en naar UKR kunnen.

Maar materieel is een probleem, mbt opschalen. Het lijkt niet waarschijnlijk dat hij nog genoeg (moderne) tanks etc heeft om nog echt op te kunnen schalen.
pi_204445980
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:15 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[..]
Nieuw dieptepuntje op fok :').
pi_204445993
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoezo? Heb jij bewijzen dat die grens anders lag? En wil je een kopje thee?
pi_204445994
quote:

[..]
Hoe kom je erbij dat Oekrane Russische dorpen bombardeert?
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_204446000
quote:

[..]

Als vazalstaat van Rusland geef je meer op dan alleen wat land en de controle over je buitenland politiek.
pi_204446001
quote:

Dit.
En men lijkt het niet te beseffen, maar staat te juichen met geel blauwe flaggetjes en tulpen. :')
pi_204446006
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:20 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Groetjes aan Za :W
Major troll alert indeed.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:29:58 #216
403588 mcmlxiv
pi_204446011
quote:

[..]

Wat gek? Twee of drie posts geleden vertelde je nog bibberend over het gevaar van Rusland en escalatie, nu valt het opeens wel mee en is Putler heus niets engs van plan?

Je lijkt wel een Russische persvoorlichter.
- er is een brandje geweest op een bootje
- het bootje is heus niet aangevallen
- het bootje is gezonken in een storm
- het bootje is niet gezonken
- het bootje is toch gezonken
- we verklaren Oekrane de oorlog omdat ons bootje in een storm gezonken is
pi_204446013
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:28 schreef Za het volgende:

[..]
Dit.
En men lijkt het niet te beseffen, maar staat te juichen met geel blauwe flaggetjes en tulpen. :')
Hoe voelt het eigenlijk om tegen jezelf te praten?
pi_204446020
quote:
Het zou betekenen het loslaten van het "special operation" narratief en ze kunnen zich dan aggressiever gaan gedragen met minder backlash vanuit het volk. Ze kunnen dan ook het moraal opschroeven van de militairen en het volk dan nog harder onder de duim houden. Nood breekt wet zeg maar. Kortom: een escalatie die ze meer vrijheid van handelen geeft en een narratief dat beter past bij de werkelijkheid.
pi_204446033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:28 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat Oekrane Russische dorpen bombardeert?
Lijkt me duidelijk he? Die nazi's zijn gefrustreerd omdat ze de Russische vlot niet (meer) kunnen beschieten.
pi_204446035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het zou betekenen het loslaten van het "special operation" narratief en ze kunnen zich dan aggressiever gaan gedragen met minder backlash vanuit het volk. Ze kunnen dan ook het moraal opschroeven van de militairen en het volk dan nog harder onder de duim houden. Nood breekt wet zeg maar. Kortom: een escalatie die ze meer vrijheid van handelen geeft en een narratief dat beter past bij de werkelijkheid.
Moraal is niet iets dat je ff met een knopje omzet.
pi_204446041
quote:

[..]
Agressiever dant tot nu toe? Dus massamoord op burgers op dagelijkse basis of zo?
pi_204446042
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Alexander Dugin does not agree.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 16:33:05 #223
236264 crew  capricia
pi_204446043
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:28 schreef HiZ het volgende:

[..]
Hoezo? Heb jij bewijzen dat die grens anders lag? En wil je een kopje thee?
_O-
Nee, dank je.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204446045
quote:

[..]
Ze krijgen ook meer troepen en middelen beschikbaar.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:34:11 #225
403588 mcmlxiv
pi_204446053
quote:

[..]
Dit.
Het is toch wat meid! Oekrane moet zich gewoon gedragen en de lieve Russische soldaatjes die vakantie in Oekrane komen vieren met rust laten! Zomaar een bootje met een smerig trucje in brand schieten! De smeerlappen
pi_204446054
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Moraal is niet iets dat je ff met een knopje omzet.
Nee, bepaald niet en er is ook geen optie voor een narratief a la "Voor het Moederland!" waar Stalin van kon profiteren in WO2. Hoe je de propaganda ook draait, ze zullen naar een vreemd land moeten waar de bevolking ze niet moet en dat is zacht uitgedrukt.
pi_204446066
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:25 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Jij bent hier degene die bang is en daarom maar de Oekraense bevolking aan hun lot wilt overlaten.
Want jij ziet een WO3 conflict waar we ingezogen worden voor een land wat 2000 km van ons vandaan ligt wel zitten?

We zijn ongelooflijk gevaarlijk bezig.
pi_204446079
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Want jij ziet een WO3 conflict waar we ingezogen worden voor een land wat 2000 km van ons vandaan ligt wel zitten?

Nee, Poetin is gevaarlijk bezig.

En natuurlijk de Oekraners, die laten dit conflict toch z gierend uit de hand lopen met hun aanhoudende beroep op noodweerexces
pi_204446081
quote:

[..]
Dit.
Geef hem ook maar Polen, de Baltische Staten en Scandinavi.

Want dan kan @Za tenminste rustig slapen.
pi_204446090
quote:
Dan kunnen ze meer troepen inzetten.

En bovendien, als ze de leugen gebruiken dat Oekrane aanvallen op Russisch grondgebied pleegt, opent dat de mogelijkheid tot het inzetten van kernwapens.
pi_204446094
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die gekke Engelsen hadden ook thuis moeten blijven in 40/45 dan was dit nooit gebeurd..
pi_204446100
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:33 schreef HiZ het volgende:

[..]
Maar die nieuwe troepen zijn niet bepaald de crme de la crme van Rusland. Vooralsnog gaat dat om troepen die zich bij Kyiv terug hebben moeten trekken, wat soldaten van bases in Georgi en Tadzjikistan en mensen die al tig jaar geleden in dienst zijn geweest. En als dat materiaal van dezelfde kwaliteit is als dat wat er nu in het land is (en het is eigenlijk aannemelijk dat dat nog slechter zal zijn, want waarom zou je alle oude rotte troep als eerste daar naartoe sturen) is het ook nog maar zeer de vraag of ze daar een doorbraak mee kunnen forceren.
pi_204446108
quote:

Dit.
Een toezegging van 800.000.000 aan wapens, ja dat zal de vrede brengen.

Mensen zijn het spoor bijster, identificeren zich met klein duimpje, en staan straks in de rij bij de voedselbank in hun Oekrane T-shirt.
pi_204446115
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:39 schreef Za het volgende:

[..]
Dit.
Een toezegging van 800.000 aan wapens, ja dat zal de vrede brengen.

Mensen zijn het spoor bijster, identificeren zich met klein duimpje, en staan straks in de rij bij de voedselbank in hun Oekrane T-shirt.
$800 miljoen. Niet 800,000.

En die wapens zijn al onderweg dus maak je geen zorgen, dat is al voor elkaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 16:40:37 ]
pi_204446123
Ik weet niet of in Rusland een oorlogsverklaring gelijk staat aan een staat van beleg en algemene mobilisatie. Het lijkt mij sterk eerlijk gezegd dat een oorlogsverklaring tegen 1 natie zulke bevoegdheden geeft. Het zal wel meer passen bij de propaganda strategie dan dat Poetin random burgers gaat oproepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 16:41:11 ]
pi_204446127
Realpolitik met betrekking tot Rusland is ze terug in hun mand schoppen. Dat is de taal die Poetin verstaat. Om appeasement lachen ze in Rusland hartelijk. Dat zien ze gewoon als bevestiging van het feit dat ze kunnen doen wat ze willen omdat die Westerse slappelingen toch niets durven .
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 16:41:49 #237
236264 crew  capricia
pi_204446133
quote:

[..]
Plus dan wordt het een oorlogseconomie. Moeten bedrijven produceren wat de staat hun opdraagt. Is echt wel even een dingetje.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204446135
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:38 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Die gekke Engelsen hadden ook thuis moeten blijven in 40/45 dan was dit nooit gebeurd..
Andere tijden, toen waren er nog geen nucleaire wapens en MAD.
pi_204446145
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:40 schreef Confetti het volgende:
Ik weet niet of in Rusland een oorlogsverklaring gelijk staat aan een staat van beleg en algemene mobilisatie. Het lijkt mij sterk eerlijk gezegd dat een oorlogsverklaring tegen 1 natie zulke bevoegdheden geeft. Het zal wel meer passen bij de propaganda strategie dan dat Poetin random burgers gaat oproepen.
Klopt, gelul voor het gepeupel in Rusland.
pi_204446159
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Plus dan wordt het een oorlogseconomie. Moeten bedrijven produceren wat de staat hun opdraagt. Is echt wel even een dingetje.
Alleen kan die oorlogseconomie niet zo bijster veel produceren omdat ze voor behoorlijk veel cruciale componenten van het westen afhankelijk zijn.
pi_204446164
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:43 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom is men hier in de veronderstelling dat ik me zorgen maak, niet goed slaap of whatever? Vaak betreft het in zo'n geval projectie van betreffende users.

Ik ben de rust zelve, ik kijk alleen anders naar dit conflict.
Net als Baudet inderdaad.
pi_204446172
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Want Rusland is zo'n fijne, redelijke gesprekspartner. Kun je echt goed afspraken mee maken. Dat die gekke Oekraners dat nou niet bedenken.

:')
Ze waren hard op weg naar een vredesakkoord, totdat Oekrane besloot om Russische doelwitten in het grensgebied onder vuur te nemen wat het conflict natuurlijk ernstig heeft gecompliceerd.
pi_204446182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:40 schreef BBach het volgende:
Figuren als Za en DeVerzamelaar. Mijn hemel :')
Voor op je paastafel:
https://media.nhnieuws.nl(...)atio=16:9&quality=70
pi_204446184
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:41 schreef Monolith het volgende:
Realpolitik met betrekking tot Rusland is ze terug in hun mand schoppen. Dat is de taal die Poetin verstaat. Om appeasement lachen ze in Rusland hartelijk. Dat zien ze gewoon als bevestiging van het feit dat ze kunnen doen wat ze willen omdat die Westerse slappelingen toch niets durven .
In het verleden is al zo vaak gebleken dat appeasement gekken met grootheidswaanzin alleen maar aanmoedigt. Die Russen met hun speciale missie moeten zo massaal mogelijk in bodybags terug naar huis, dat geeft wel een duidelijke boodschap aan dit volk en haar leiders.
pi_204446193
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ze waren hard op weg naar een vredesakkoord, totdat Oekrane besloot om Russische doelwitten in het grensgebied onder vuur te nemen wat het conflict natuurlijk ernstig heeft gecompliceerd.
Werk je toevallig voor de Russische staatsmedia? In n zin zoveel leugens.
pi_204446194
quote:

[..]
Jij denkt dat Rusland een “chain of command” kent ofzo? Waar eerst toestemming verleend moet worden van het senaat of whatever?

Ze hebben geen troepen meer, ze zouden alleen nog mensen kunnen dwingen middels dienstplicht en daar zit echt niemand op te wachten in Rusland, ja de “nazi” figuren waar ze zo de mond vol van hebben.
Jonge lui misschien die ook in interviews roepen dat Rusland tot aan Parijs moet door gaan en dat soort nonsens.

Maar het is dat of troepen oproepen uit gebieden die dan gevaar lopen bij navo escalatie.
Not gonna happen.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:47:48 #247
403588 mcmlxiv
pi_204446195
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Andere tijden, toen waren er nog geen nucleaire wapens en MAD.
Zeg dat dan meid! Je bent gewoon een beetje bang. Mag best hoor! Gewoon niet meer het nieuws volgen, want blijkbaar kun je dat geestelijk niet aan. En dan laat je het beleid aan de grote mensen over die geen miljoenen mensen over de kling jagen omdat ze bang zijn voor de boze overbuurman.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 16:49:49 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204446212
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:36 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, Poetin is gevaarlijk bezig.

En natuurlijk de Oekraners, die laten dit conflict toch z gierend uit de hand lopen met hun aanhoudende beroep op noodweerexces
lol

de Oekrainers vechten tegen een invasie _O-
pi_204446216
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:49 schreef BBach het volgende:

[..]
Niks mis met een andere visie en tegengas in een conflict dat aan beide kanten vol zit van propaganda. Maar users zoals jij zouden wmbt mogen gebanned worden. Als je niet ziet wie hier de agressor is en wie hier de boel heeft gestart dan heb je een enorm bord voor jouw kop. Of, wat waarschijnlijker is, een verborgen agenda. Niet dat je de moeite doet om die agenda verborgen te houden.
Nou en? Is toch ook leuk die kant te zien?
Of kun je dat niet handelen?
Vakman pur sang
pi_204446218
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:49 schreef BBach het volgende:

[..]
Niks mis met een andere visie en tegengas in een conflict dat aan beide kanten vol zit van propaganda. Maar users zoals jij zouden wmbt mogen gebanned worden. Als je niet ziet wie hier de agressor is en wie hier de boel heeft gestart dan heb je een enorm bord voor jouw kop. Of, wat waarschijnlijker is, een verborgen agenda. Niet dat je de moeite doet om die agenda verborgen te houden.
Het is vooral een beetje zielig. Niemand trapt hier natuurlijk in riedeltjes die rechtstreeks van kremlin.ru worden gevist. Dat die in Rusland nog effectief zijn is vooral het gevolg van het feit dat elke vorm van onafhankelijke media daar effectief de nek is omgedraaid.
pi_204446230
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, dat is niet echt leuk, eigenlijk.
pi_204446233
quote:

[..]
Leuk zou ik dat niet noemen. Interessant mss wel, net zoals ik Trumpers interessant vind. Maar not in a good way.
pi_204446238
quote:

[..]
Bijna elk sociaal media platform is momenteel vervuild met dat soort type mensen. Ik vind Fok nog steeds een mooi discussieplatform waar gelukkig vaak nog op een redelijke manier discussie gevoerd kan worden. Maar je moet er voor waken dat het niet dezelfde kant opgaat.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:53:17 #254
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204446248
quote:

[..]
Lul toch geen onzin man.
Dit, dus.
pi_204446254
quote:

[..]
Tot op zekere hoogte is dat leuk ja. Maar de lol is er ondertussen wel een beetje af gezien de argumenten voor de Russische trollen al 45 dagen op zijn.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:54:50 #256
6484 ExTec
pi_204446262
quote:

[..]
Ze waren hard op weg naar een vredesakkoord,
BS.
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:55:17 #257
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204446266
quote:

[..]
De burgers die met de handen op de rug tegen de muur werden gezet is “de andere kant”. Kan ik handelen, maar ik ga eerder voor ‘mensonterend’ dan leuk.
Dit, dus.
pi_204446270
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:52 schreef BBach het volgende:

[..]
Leuk zou ik dat niet noemen. Interessant mss wel, net zoals ik Trumpers interessant vind. Maar not in a good way.
Oh, er zit meestal geen verschil tussen Trumpers en Poetin aanhangers, dat scheelt :D
pi_204446271
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Lul toch geen onzin man.
De oorlog was bijna voorbij, maar de Oekrainers vielen Russisch grondgebied aan omdat ze...

... ja, waarom eigenlijk? Ze vinden een invasie toch eigenlijk wel leuk en willen de oorlog langer laten duren, ofzo?
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:56:14 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_204446276
twitter

👀

Internetdetectives _O_.
pi_204446287
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De oorlog was bijna voorbij, maar de Oekrainers vielen Russisch grondgebied aan omdat ze...

... ja, waarom eigenlijk? Ze vinden een invasie toch eigenlijk wel leuk en willen de oorlog langer laten duren, ofzo?
En toen werd je wakker....
  vrijdag 15 april 2022 @ 16:57:37 #262
6484 ExTec
pi_204446297
quote:

[..]
Nee, eigenlijk niet.

Het is namelijk alleen maar dit:

quote:
KRAAAAAAAK ONDERHANDELEN! KRAAK DEESCALEREN! KRAAK ONDERHANDELEN!
Zelfs jij (ja ja) voegt meer toe aan deze topic.
pi_204446303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:56 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

👀

Internetdetectives _O_.
Wel aardig van z'n vrouw dat hij lekker mag rondverkrachten. Wat een zelfrespect moet je dan hebben zeg.
pi_204446316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk niet.

[..]
Niet om met stenen te gooien, maar ik ben eerder een aanhanger van 'dit' topic. Ik vind 'deze' echt vreemd klinken. Dit/deze terzijde.
pi_204446331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wel aardig van z'n vrouw dat hij lekker mag rondverkrachten. Wat een zelfrespect moet je dan hebben zeg.
Na honderden jaren van de eigen bevolking “zuiveren”, hou je dit over.
pi_204446466
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk niet.

[..]
Dat is niet zo gek, de Wijk zegt dit ook vaak.
Mag wel gezegd worden.
Hier zitten niet de agressors h, die zitten in RUS.
Vakman pur sang
pi_204446471
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hier noemen ze dat een open relatie, zoals Will Smith heeft weet je wel?
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 17:25:41 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204446475
Will Smith verkracht niemand voor zover wij weten
pi_204446484
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die hele casus toont wel aan dat je van een open relatie alleen maar raar gaat doen.
pi_204446498
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die hele casus toont wel aan dat je van een open relatie alleen maar raar gaat doen.
Dat bedoel ik, mannen trap er niet in!
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 vrijdag 15 april 2022 @ 17:28:42 #271
3928 Ulx
pi_204446500
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:42 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Klopt, gelul voor het gepeupel in Rusland.
Die vervolgens hun kinderen aan puin geschoten en getraumatiseerd zien terugkeren. Dienstplichtigen als kannonnenvoer inzetten kan ook nadelen hebben voor een dictator.
pi_204446550
@Tijger_m kan deze link in de header?
https://www.thebulwark.co(...)nd-ukrainian-armies/
Eindelijk gelezen vanmiddag. Ademloos en boeiend.
  vrijdag 15 april 2022 @ 17:36:00 #273
6484 ExTec
pi_204446554
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is niet zo gek, de Wijk zegt dit ook vaak.
Mag wel gezegd worden.
Hier zitten niet de agressors h, die zitten in RUS.
Tuurlijk, maar het gaat fout als je het de-escaleren louter bij UKR legt.

En het word natuurlijk gewoon ronduit schofterig als je gaat janken dat onze wapenleverancies "alleen maar het conflict verlengen".

Want idd, dat doen ze,

Maar consquentie van niet leveren, is dat UKR instant onder putin's laars zit.

Maar daar hoor je dat vreselijk tuig :r met hun "andere blik op zaken" natuurlijk nooit over.
pi_204446562
Vraag van een leek: Rusland zet nu kennelijk langeafstandsbommenwerpers in omdat Poetin op z'n verschrompelde piel getrapt is om Marioepoel tot overgave te dwingen. Is daar nog wat wat aan te doen? Heeft Oekraine de apparatuur om die dingen uit het luchtruim te knallen?
  vrijdag 15 april 2022 @ 17:38:00 #275
6484 ExTec
pi_204446567
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vraag van een leek: Rusland zet nu kennelijk langeafstandbommewerpers in omdat Poetin op z'n verschrompelde piel getrapt is om Marioepoel tot overgave te dwingen. Is daar nog wat wat aan te doen? Heeft Oekraine de apparatuur om die dingen uit het luchtruim te knallen?
Ja. S-300, look it up.
pi_204446577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

En het word natuurlijk gewoon ronduit schofterig als je gaat janken dat onze wapenleverancies "alleen maar het conflict verlengen".

Want idd, dat doen ze,

Maar daar hoor je dat vreselijk tuig :r met hun "andere blik op zaken" natuurlijk nooit over.
Dat weet ik niet, kan me goed voorstellen dat mensen deze mening hebben. De n dat hoeft nog niet eens slecht te zijn die zien gewoon het liefst zo min mogelijk slachtoffers (niet denkende aan de langere afstanden termijn)
Vakman pur sang
  vrijdag 15 april 2022 @ 17:39:34 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204446582
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja. S-300, look it up.
Mede mogelijk gemaakt dankzij onze patriots in Slowakije.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 17:41:24 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204446598
Zouden die in Mariopol en omstreken opgesteld staan dan?

Lijkt me sterk
  vrijdag 15 april 2022 @ 17:44:26 #279
6484 ExTec
pi_204446619
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, kan me goed voorstellen dat mensen deze mening hebben. De n dat hoeft nog niet eens slecht te zijn die zien gewoon het liefst zo min mogelijk slachtoffers (niet denkende aan de langere afstanden termijn)
In de herkansing; ja mensen die dag in dag uit dat komen "uitleggen", zijn hier ruim voorradig.
pi_204446630
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar aan de lange termijn denken is iets dat de Oekraense overheid nou net wel moet doen, en die schatten (terecht) in dat nu doorvechten op de lange termijn minder slachtoffers oplevert.
  vrijdag 15 april 2022 @ 17:48:45 #281
6484 ExTec
pi_204446658
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:41 schreef sp3c het volgende:
Zouden die in Mariopol en omstreken opgesteld staan dan?

Lijkt me sterk
Nee. Wat kan: wat is de radius van die dingen?

Daarbij; wens ze veel succes met Mariopol bombarderen met high altitude bombers met domme bommen. Willen ze die laatste 2 bakstenen die nog op elkaar staan soms ook stuk maken?

Zelfs het prospectus dat de donbas nu integraal ge-leveld word, vind ik lachwekkend, voor de pro-russen aldaar.

Voortaan je niet meer op laten naaien door putin, dan hoeft die je ook niet te komen "redden".
pi_204446680
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:39 schreef Za het volgende:

[..]
Dit.
Een toezegging van 800.000.000 aan wapens, ja dat zal de vrede brengen.
Ja,dat heeft bij WW2 ook niet gewerkt.

Ooij, wacht...
quote:
Nee hoor, de paupers zijn voor Rusland...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_204446686
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dat bewijs hadden we toch, dit werd toch al sinds december geroepen. Sterker nog ik denk dat landen als Polen altijd geweten heeft dat Poetin oorlog zou gaan voeren, hierom sloten ze juist aan de navo.

Dit was niet te voorkomen geweest. Net als dat Rusland uiteindelijk de eU landen zal aanvallen als hij succes heeft in Oekrane.

Er zijn te veel tekenen, dat grotere internationale ambities een rol spelen in Ruslands hun besluiten.
Ben er niet van overtuigd. Rusland zit al 10jaar te waarschuwen.

Daar luisteren we niet naar. Dat maakt het een calculeerbare gebeurtenis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204446691
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want idd, dat doen ze,

Je hoort ze niet over Rusland die het conflict al 8 jaar aan het oprekken is door de seperatisten te steunen, en nu heeft gescaleerd door een invasie te starten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 15 april 2022 @ 17:55:22 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204446708
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:35 schreef AnneX het volgende:
@:Tijger_m kan deze link in de header?
https://www.thebulwark.co(...)nd-ukrainian-armies/
Eindelijk gelezen vanmiddag. Ademloos en boeiend.
Niet aan mij, daar moet je de mods van NWS lief voor aankijken ;)

De link kwam van @SamCooke overigens dus alle complimenten zijn voor hem.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 17:58:44 ]
pi_204446784
quote:

[..]
Dit.
Weet je wat veel levens had gescheeld. Als Rusland zich gelijk over had gegeven aan Hitler. Zou je daar ook achtergestaan hebben?
  vrijdag 15 april 2022 @ 18:08:43 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204446788
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:48 schreef ExTec het volgende:
Nee. Wat kan: wat is de radius van die dingen?
De S-300?

Hangt een beetje van het type af aangezien het een hele familie van systemen is maar reken gemiddeld een kilometer of 150.
pi_204446829
Rusland wil formeel de oorlog verklaren aan Oekrane vanwege een gezonken oorlogsschip dat niet aangevallen is :')

twitter
pi_204446867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 18:13 schreef polderturk het volgende:
Rusland wil formeel de oorlog verklaren aan Oekrane vanwege een gezonken oorlogsschip dat niet aangevallen is :')

[ twitter ]
Moeten we nu bang worden aangezien de Oekraners stormen kunnen oproepen? 😂
  Overall beste user 2022 vrijdag 15 april 2022 @ 18:20:05 #291
3928 Ulx
pi_204446879
quote:

[ twitter ]
Economische maatregelen? Wat? Hun gasexport stoppen?
  vrijdag 15 april 2022 @ 18:20:05 #292
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204446880
quote:

[ twitter ]
_O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204446898
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 18:18 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Moeten we nu bang worden aangezien de Oekraners stormen kunnen oproepen? 😂
Tja, ze hebben Neptunus aan hun kant ;)
pi_204446919
Achterlijk kutland dat Rusland, geen wonder dat er bijna alleen maar randdebielen in wonen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 18:27:40 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204446945
Ok bedankt man
pi_204446978
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee dat weet ik niet. Voor de meeste mensen is de definitie van een open relatie wat anders dan je mag verkrachten zolang je maar een rubbertje om doet.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 18:35:39 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204447020
Was zeker ook weer zo'n leuk grapje dan
pi_204447028
Dat dat soort smakeloos getroll steeds blijft staan geeft wel aan wat voor forum NWS kennelijk graag wil zijn.
pi_204447035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 18:36 schreef Monolith het volgende:
Dat dat soort smakeloos getroll steeds blijft staan geeft wel aan wat voor forum NWS kennelijk graag wil zijn.
Pff wat janken.
Graag ontopic :)
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 18:37:05 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204447036
Ja vreselijk is het, snap niet wat je hier nog doet
pi_204447041
quote:

[ twitter ]
Zelfs na een leven aan Kremlin indoctrinatie zou er toch iets moeten gaan leven bij de Russen dat dit wel een heel gek verhaal is. |:(

Wat een onnodige en schandalige tragedie is dit aan het worden. Gaan die gekke Russen er nou echt mee akkoord dat honderdduizenden slecht getrainde dienstplichtigen gemobiliseerd gaan worden om in amper rijdende voertuigen waar opa nog in heeft gereden naar een tot voor kort bevriend land te gaan rijden en sterven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')