quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan hem online bestellen bij de UKR post maar gisteren werd de site platgelegd door buitenlandse belangstelling.
Ik zal even de link voor je opzoeken
Edit: link maar de shop is zo te zien nog steeds overbelast: https://ukrposhta.ua/en
Verdomd, inderdaad zeg. Een mix van Alex Jones en Kevin Spacey misschien nog meer?quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die knakker lijkt wel iets op Alex Jones.
"Speciale oefening"quote:
Dat zeggen ze, maar dat is natuurlijk niet zo. Alles is voor interne consumptie gericht. Putin en oligarchen zijn maar op n ding uit en dat is rijkdom en macht. Het kaalvreten van alles wat Russisch is en de omliggende landen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nee ze zijn bang dat zij dus ook aangevallen kunnen worden.
Dat geldt misschien voor nieuw ontwikkelde nukes, maar gezien het materiaal van de Russen denk ik niet dat ze nou opeens een state-of-the-art nuke gaan danwel kunnen inzettenquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1 ding om te beseffen is dat nukes de afgelopen 20 a 30 jaar schoner zijn geworden. Dus minder straling en vervuiling, minder zware elementen als afval producten.. en meer van de energie wordt gebruikt voor de daadwerkelijke explosie.
Dus in principe kan een land 3 of 4 van die nukes droppen op een stad zonder dat dit een groot effect heeft voor "de buren".
Dus in die zin valt dat stukje politieke wil bij ons weg om dan in te grijpen. Het enige wat overblijft is de humanitaire factor .. maar ik denk dat, hoewel het op het randje zit we uiteindelijk niks zouden doen qua fysieke agressie terug naar Rusland. Hooguit dus.. alle economische sancties denkbaar toepassen en grote kans dat andere landen buiten de EU en NAVO daar dan ineens aan mee gaan doen. En dan is Rusland dus failliet. Maar niet tandloos.
Gisteren nog een filmpje gekeken waarom de kans op mobilisatie zo goed als nul is (je kan de ondertitels aanzetten).quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier waren al geruchten over, maar ik denk dat het inderdaad die kant op gaat. Ik zie het wel gebeuren dat ze ook extra troepen langs de Finse grens gaan parkeren om Finland en Zweden onder druk te zetten. Als Finland en Zweden eenmaal NAVO-land zijn, dan zal dat niet snel meer veranderen. Dus Rusland heeft een paar maanden om te proberen dat te voorkomen. Ik denk dat we gevaarlijke maanden tegemoet gaan.
Het doel was zwaardere nukes en dat betekent dus efficientere splijting.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de budgetten voor die 'schonere' nukes zijn ook daadwerkelijk gebruikt voor het ontwikkelen van schonere nukes? En het geld is niet in de zakken van een stel corrupte figuren verdwenen?
Vraag het voor een kameraad.
Los daarvan: kan het ook wel? Een aanzienlijke gedeelte van je "productieve" bevolking bewapenen, naar het slachtveld sturen, zorgen dat ze daar de basisbehoeftes als eten en munitie hebben?quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Gisteren nog een filmpje gekeken waarom de kans op mobilisatie zo goed als nul is (je kan de ondertitels aanzetten).
TL;DW de Russische kleptocratie heeft het liefst de gemiddelde Rus apathisch op de bank, aan het entertainmentinfuus van de regering. Vanaf de bank zijn de Russen heel patriottisch. Wat de Russische regering heel slecht uit zou komen is wanneer deze gewone burgers georganiseerd en bewapend worden en vervolgens het gevoel krijgen de gehaktmolen in geduwd worden. Dan zijn ze een stuk minder dociel en heel wat minder makkelijk te controleren.
Daarom is het ook zo triest dat Oekrane en de media zo triomfantelijk zijn over het gezonken oorlogsschip.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:53 schreef SpecialK het volgende:
Als Rusland wil kan het natuurlijk Kyiv en Kharkiv vanuit de lucht compleet platbombarderen en daarmee eventjes 1 miljoen mensen mannen, vrouwen, kinderen kapot maken in een recordpoging genocide/broedermoord.
Hoe krijg je het voor elkaar om dit zo te draaien. Als Oekrane zo kansloos is, is het wel heel erg triest als Rusland daarvoor zijn nr.1 oorlogsschip op moet geven, of niet dan? En dat een vijftal andere grote oorlogsschepen halsoverkop buiten schot afstand zijn gaan varen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo triest dat Oekrane en de media zo triomfantelijk zijn over het gezonken oorlogsschip.
Daarmee bevestig je alleen maar de feitelijke kansloosheid van Oekrane in dit conflict.
Zullen we ze aanbieden om het oostblok weer in ere te herstellen? Weg met (imperfecte) democratien in Oost-Europa en gewoon weer zetbazen die verantwoording afleggen aan Moskou? Straks wordt Vladje nog boos!quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo triest dat Oekrane en de media zo triomfantelijk zijn over het gezonken oorlogsschip.
Daarmee bevestig je alleen maar de feitelijke kansloosheid van Oekrane in dit conflict.
Verslaggeving zou neutraal behoren te zijn.
De Russen tonen ook geen beelden noch doen verslag van hun "successen", waarop de media, dan reageren met bv 'afgang voor Zelensky, die feitelijk een kansloze kabouter is dit conflict'.
[ afbeelding ]
Hopelijk kan dit middels onderhandelingen alsnog opgelost worden, al wordt die kans kleiner door bv de aankondiging van Finland bij de NAVO mogelijk reeds in juni.
De natte droom van Za hoor.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zullen we ze aanbieden om het oostblok weer in ere te herstellen? Weg met (imperfecte) democratien in Oost-Europa en gewoon weer zetbazen die verantwoording afleggen aan Moskou? Straks wordt Vladje nog boos!
Haha dat was hem.. ik dacht er idd ook een bekende acteur in te zien, maat kon niet op zijn naam komen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Verdomd, inderdaad zeg. Een mix van Alex Jones en Kevin Spacey misschien nog meer?
Hij is goed h. Max Katz.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Gisteren nog een filmpje gekeken waarom de kans op mobilisatie zo goed als nul is (je kan de ondertitels aanzetten).
TL;DW de Russische kleptocratie heeft het liefst de gemiddelde Rus apathisch op de bank, aan het entertainmentinfuus van de regering. Vanaf de bank zijn de Russen heel patriottisch. Wat de Russische regering heel slecht uit zou komen is wanneer deze gewone burgers georganiseerd en bewapend worden en vervolgens het gevoel krijgen de gehaktmolen in geduwd worden. Dan zijn ze een stuk minder dociel en heel wat minder makkelijk te controleren.
Ja, dat kan mits je daarin meeneemt wat voor Rusland acceptabele condities zijn qua voedsel en munitie, van het laatste weten we niet zo gek veel over de voorraden die ze hebben, het zou mij niet verbazen als de munitie ook over zijn houdbaarheidsdatum is die voor reservisten is opgeslagen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Los daarvan: kan het ook wel? Een aanzienlijke gedeelte van je "productieve" bevolking bewapenen, naar het slachtveld sturen, zorgen dat ze daar de basisbehoeftes als eten en munitie hebben?
Rusland leek al zat moeite te hebben met het logistieke gedeelte van de oorlog tot dusver, ik kan me niet voorstellen (maar ik moet zeggen, ik ben ook verre van een militair expert) waarom ze daar niet in nog ergere mate mee zouden kampen bij een algehele mobilisatie.
Dus eigenlijk zeg je: "Oekrane moet zich in de rest laten naaien door Putin, want dan kan IK veilig slapen"quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:
[..]
Verslaggeving zou neutraal behoren te zijn.
De Russen tonen ook geen beelden noch doen verslag van hun "successen", waarop de media, dan reageren met bv 'afgang voor Zelensky, die feitelijk een kansloze kabouter is dit conflict'.
[ afbeelding ]
Hopelijk kan dit middels onderhandelingen alsnog opgelost worden, al wordt die kans kleiner door bv de aankondiging van Finland bij de NAVO mogelijk reeds in juni.
Dat is toch geen nieuws?quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je: "Oekrane moet zich in de rest laten nadien door Putin, want dan kan IK veilig slapen"
Ja, Za is net een plaat die blijft steken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je: "Oekrane moet zich in de rest laten naaien door Putin, want dan kan IK veilig slapen"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |