Wat we leveren schuift idd gewoon steeds op.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ben je daar nog zo zeker van? Het gaat steeds een stapje verder... Er worden nu al helikopters, vliegtuigen?, zwaar luchtafweer e.d. gestuurd.
Dan hoop ik maar dat het in Rusland eerder op is.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat we leveren schuift idd gewoon steeds op.
En op een bepaald moment is het sovjet materiaal in de oostblok NAVO landen gewoon op, dan rest ons niks anders dan onze eigen hardware te leveren.
Toch wel heftig hoor.quote:Rusland heeft de Verenigde Staten verzocht om te stoppen met het bewapenen van Oekrane. Dat heeft The Washington Post, die het diplomatieke verzoek heeft ingezien, vrijdag geschreven. Als de VS en de NAVO niet stoppen met het leveren van „gevoelige wapens”, zou dat volgens de Russen wel eens „onverwachte gevolgen” kunnen hebben. Het is voor NRC niet mogelijk om deze informatie onafhankelijk te verifiren.
Nou waar ging het filmpje over?quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan hoop ik maar dat het in Rusland eerder op is.
Toen de eerste Russische militair de grens overstak om oorlog te voeren voor Rusland namens en op order van de Russische autoriteiten.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe is die oorlog begonnen in jouw optiek?
quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:34 schreef Zwoerd het volgende:
[ afbeelding ]
Kan anders deze in de OP ipv het bebloede knuffeltje, waar sommigen moeite mee hebben?
aantal landen aan de oost grens hebben een artikel 4 verklaard binnen de navo. Litouwen heeft dit al aantal jaar. Maar Polen, Roemeni o.a. hebben hem nu ook opgeroepen. Artikel 4 houdt in wanneer een van de bondgenoten van mening is dat haar 'territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid of veiligheid wordt bedreigd, zij steun krijgen van de navo. Hier wordt over gestemd als voorbeeld: Zo had Turkije artikel 4 en 5 geactiveerd tijdens de Syrische Burger oorlog en toen is alleen artikel 4 gehonoreerd door de overige bondgenoten. (Logisch wat ze werden niet aangevallen, maar er was wel dreiging). En VS heeft artikel 5 geactiveerd in Afghanistan en is toen wel door de overige bondgenoten gehonoreerd. (vs is aangevallen met 9/11)quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:25 schreef Stoorzendert het volgende: [..] Ben je daar nog zo zeker van? Het gaat steeds een stapje verder... Er worden nu al helikopters, vliegtuigen?, zwaar luchtafweer e.d. gestuurd. Verder is de troepenopbouw aan de grens enorm aan het worden Tevens kan het ook gewoon zo zijn dat Rusland een aanval doet op de NAVO he?
Leg eens uit hoe je garanties afdwingt bij een nucleaire grootmacht? Ik wacht wel even.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Toen de eerste Russische militair de grens overstak om oorlog te voeren voor Rusland namens en op order van de Russische autoriteiten.
Maar het vindt zijn grondslag in een complexer verhaal. En ik vertrouw Putin an sich ook niet hoor maar heb de indruk gewoon dat we een heel verhaal missen.
Als dat Nato verhaal boter snijdt, dan hadden we garanties kunnen afdwingen bij Poetin, zo niet, dan hadden we bewijs dat Poetin het land hoe dan ook zou binnenvallen.
Het gebrek aan info maakt mij skeptisch.
Daarnaast onderschat Putin Oekrane volledig en maken ze stiekem nog best kans, het zal me benieuwen wat er gaat gebeuren straks trekken de Oekrainers door de Krim in. Of gebruikt Poetin abc wapens oid.
Of gewoon beide, mag best duidelijk zijn wat (deze) oorlog aanricht.quote:
Meh, ik ben niet snel van mijn stuk als ik ledematen zie vliegen of aan flarden geschoten mensen zie of wat dan ook. Gewonde of dode kinderen of referenties daarnaar heb ik wel genoeg gezienquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Of gewoon beide, mag best duidelijk zijn wat (deze) oorlog aanricht.
Die bestellen ze dan op Aliquote:Op vrijdag 15 april 2022 11:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies. Mobieltje wat je nu hebt, zal je het mee moeten doen. Is je batterij lui geworden? You are f*cked. Hopen dat je nog ergens een Nokia 3310 in een doos hebt liggen.
een oefening is heel wat anders dan ernstinzetquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die oefeningen zijn daar niet voor niks he? En 140k. Dat is ongeveer net zoveel als de Russen er klaar hadden staan. Ik durf er weinig meer over te zeggen. Iedereen wordt in gemasseerd dat de Russen slecht zijn (wat ze ook zijn), dreigingen worden over en weer groter. Het is nog lang niet afgelopen
vrouwtje verteld journalist wat hij wil horenquote:
De Russen begonnen deze oorlog ook met een oefeningquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
een oefening is heel wat anders dan ernstinzet
voor de oefening krijg je te horen dat je 9 keer mag schieten, voor de oorlog schiet je alles wat je hebt tot de vijand helemaal dood is en het allemaal niet meer leuk vind
Ja en kijk hoe succesvol dat tot nu toe verlooptquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De Russen begonnen deze oorlog ook met een oefening
dat navo verhaal slaat ook helemaal nergens op, de Russen zien zichzelf als moeder gans voor de kleine gansjes die (volgens de Russen) onderdrukt worden in hun nieuwe heimattenquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Toen de eerste Russische militair de grens overstak om oorlog te voeren voor Rusland namens en op order van de Russische autoriteiten.
Maar het vindt zijn grondslag in een complexer verhaal. En ik vertrouw Putin an sich ook niet hoor maar heb de indruk gewoon dat we een heel verhaal missen.
Als dat Nato verhaal boter snijdt, dan hadden we garanties kunnen afdwingen bij Poetin, zo niet, dan hadden we bewijs dat Poetin het land hoe dan ook zou binnenvallen.
Daarnaast onderschat Putin Oekrane volledig en maken ze stiekem nog best kans, het zal me benieuwen wat er gaat gebeuren straks trekken de Oekrainers door de Krim in. Of gebruikt Poetin abc wapens oid.
was toen al een tijdje bezigquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De Russen begonnen deze oorlog ook met een oefening
Als het niet zo tragisch zou zijn voor de Oekraners had ik mijn lul uit m'n broek gelachen om dat circus wat zich het rode leger noemtquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja en kijk hoe succesvol dat tot nu toe verloopt. Dat is niet echt goede reclame voor het hele concept van claimen te oefenen en dan toch stiekem binnenvallen.
Dat bewijs hadden we toch, dit werd toch al sinds december geroepen. Sterker nog ik denk dat landen als Polen altijd geweten heeft dat Poetin oorlog zou gaan voeren, hierom sloten ze juist aan de navo.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien wel slim om daar een onafhankelijk onderzoek naar te laten doen... Dan geef je iig aan niet blind op de goedheid van Oekrane te vertouwen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
vrouwtje verteld journalist wat hij wil horen
Ehhhh...het Rode Leger bestaat al een paar maandjes niet meer.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als het niet zo tragisch zou zijn voor de Oekraners had ik mijn lul uit m'n broek gelachen om dat circus wat zich het rode leger noemt
ja, dat kun je alllemaal niet loszien van wat er nu gebeurtquote:
Het 'Sovjet-leger' danquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ehhhh...het Rode Leger bestaat al een paar maandjes niet meer.
Dat is zoquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja, dat kun je alllemaal niet loszien van wat er nu gebeurt
Ik denk dat Putin het daar niet mee eens is!quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat bestaat ook al een hele tijd niet meer
Gegeven zijn miljarden denk ik dat hij het daar wel mee eens is. Andropov had hem tegen de muur gezet.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk dat Putin het daar niet mee eens is!
Ik stem voor. Komt deze postzegel nog op de Nederlandse markt?quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:34 schreef Zwoerd het volgende:
[ afbeelding ]
Kan anders deze in de OP ipv het bebloede knuffeltje, waar sommigen moeite mee hebben?
Je kan hem online bestellen bij de UKR post maar gisteren werd de site platgelegd door buitenlandse belangstelling.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik stem voor. Komt deze postzegel nog op de Nederlandse markt?
Als Rusland wil kan het natuurlijk Kyiv en Kharkiv vanuit de lucht compleet platbombarderen en daarmee eventjes 1 miljoen mensen mannen, vrouwen, kinderen kapot maken in een recordpoging genocide/broedermoord.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
een oefening is heel wat anders dan ernstinzet
voor de oefening krijg je te horen dat je 9 keer mag schieten, voor de oorlog schiet je alles wat je hebt tot de vijand helemaal dood is en het allemaal niet meer leuk vind
Ja? Als je dan meteen gaat roepen dat de Russen komen creeer je alleen maar paniek.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Zeker gekleurde poster. Maar het interview met arestovich is wel authentiek.
UKR wist al het hele jaar van de invasie maar dat is ook niet gek met die troepenopbouw aan de grens.
Kunnen ze dat echt? Ik betwijfel het. De luchtmacht kan maar zo net zo’n amateuristische shitzooi zijn als de rest.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als Rusland wil kan het natuurlijk Kyiv en Kharkiv vanuit de lucht compleet platbombarderen en daarmee eventjes 1 miljoen mensen mannen, vrouwen, kinderen kapot maken in een recordpoging genocide/broedermoord.
En dan is er wel voortgang te maken denk ik.
Alleen is een belangrijk doel van Rusland juist om zijn populatie uit te breiden dus... burgers massaal vermoorden is dan niet handig want je wil juist die belastingbetalers inlijven.
En dus is er maar 1 verklaring voor deze hele oorlog: Rusland dacht oprecht dat ze verwelkomt gingen worden als helden/bevrijders.
Dus ernstig kunnen ze het niet echt maken want dat gaat het doel voorbij.
De Oekrainse luchtverdediging is aanzienlijk sterker gebleken dan verwacht en die wordt met de week sterker dankzij leveranties uit de coalitie die Oekraine steunt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kunnen ze dat echt? Ik betwijfel het. De luchtmacht kan maar zo net zo’n amateuristische shitzooi zijn als de rest.
Nevermind, al gevonden. Helaas overbelast inderdaad.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan hem online bestellen bij de UKR post maar gisteren werd de site platgelegd door buitenlandse belangstelling.
Ik zal even de link voor je opzoeken
Edit: link maar de shop is zo te zien nog steeds overbelast: https://ukrposhta.ua/en
Lijkt een beetje op 'de slechte chauffeur van Nederland'quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Een onbekwame chauffeur achter het stuur en je hebt geen geavanceerd materieel meer nodig om een opmars te stoppen.
Philately --> webshopquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Website werkt hier wel, maar kan de shop niet vinden. Of klopt dat?
Oh,sorry, de route is Philately- Online shopquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Website werkt hier wel, maar kan de shop niet vinden. Of klopt dat?
Dat.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Misschien wel slim om daar een onafhankelijk onderzoek naar te laten doen... Dan geef je iig aan niet blind op de goedheid van Oekrane te vertouwen.
Of die journalist moet al een bekende Putinpijper zijn.
Blijkbaar zijn er miljoenen mensen die postzegels aan het kopenquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Philately --> webshop
Maar de site laad niet
In principe kan Rusland een set nukes droppen op Kyiv en ik vraag me dus echt af of dat voor de NAVO,... de wereld.. bereidvaardig zou zijn om terug te slaan. Na een hoop geschreeuw en getier etc... Ik denk het eigenlijk uiteindelijk niet.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kunnen ze dat echt? Ik betwijfel het. De luchtmacht kan maar zo net zo’n amateuristische shitzooi zijn als de rest.
Waarom?quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan hoop ik maar dat het in Rusland eerder op is.
Ja, daar zullen ze vast van geschrokken zijn. Want als ze dat doen dan vallen ze vast ook een nucleaire grootmacht die ICMB's heeft aan.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:02 schreef Alpha0 het volgende:
Waar Rusland enorm van geschrokken is is dat de NAVO offensief gedrag heeft vertoond in Kosovo en Libi. Dat heeft ze aan het denken gezet.
Leo's zijn onderwegquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom?
Ik vind het prima als er straks leopards of abrams door UKR rondrijden.
"Geschrokken"quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:02 schreef Alpha0 het volgende:
Waar Rusland enorm van geschrokken is is dat de NAVO offensief gedrag heeft vertoond in Kosovo en Libi. Dat heeft ze aan het denken gezet.
Goed stuk!quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
En voor het complexere verhaal moet je dit eens lezen: https://www.thebulwark.co(...)nd-ukrainian-armies/
Nee eens hoor.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja? Als je dan meteen gaat roepen dat de Russen komen creeer je alleen maar paniek.
En burgers zijn geen schild als RUsland geen oorlog begint dus dit is gewoon een ridicuul stukje victim blaming.
In tegenstelling tot al die Russische boevenkoppen vind ik deze man een veel te vriendelijk en eerlijk hoofd hebben voor zijn uitspraken.quote:
Dat zijn vaak de gevaarlijksten.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
In tegenstelling tot al die Russische boevenkoppen vind ik deze man een veel te vriendelijk en eerlijk hoofd hebben voor zijn uitspraken.
Zegt niets h, Himmler zag er ook uit alsof ie president van de lokale modeltreintjesvereniging had kunnen zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
In tegenstelling tot al die Russische boevenkoppen vind ik deze man een veel te vriendelijk en eerlijk hoofd hebben voor zijn uitspraken.
Bijft tragikomisch hoe Rusland's machtsdenken in elkaar steekt en is blijven hangen in koloniaal denken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:46 schreef Aether het volgende:
Tijd om over te geven
quote:
'Rusland waarschuwt Amerika om te stoppen met wapenleveranties'
En geen reden om te stoppen met het (onder)steunen van Oekrane die recht heeft zelf te bepalen dat zij net als wij een democratie na te streven en daarin te zijn wie het wil worden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:34 schreef Alpha0 het volgende:
"... Als de VS en de NAVO niet stoppen met het leveren van „gevoelige wapens”, zou dat volgens de Russen wel eens „onverwachte gevolgen” kunnen hebben. ..."
Toch wel heftig hoor.
quote:
Ja ik zou direct een auto van em kopen zonder dat ik een proefrit wil.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe moeten we dat zien? Ze gaan opnieuw richting Kiev trekken met hetzelfde gefaal weer?quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier waren al geruchten over, maar ik denk dat het inderdaad die kant op gaat. Ik zie het wel gebeuren dat ze ook extra troepen langs de Finse grens gaan parkeren om Finland en Zweden onder druk te zetten. Als Finland en Zweden eenmaal NAVO-land zijn, dan zal dat niet snel meer veranderen. Dus Rusland heeft een paar maanden om te proberen dat te voorkomen. Ik denk dat we gevaarlijke maanden tegemoet gaan.
Ja, nu wordt het een eckte oorlog want de storm heeft Moskva doen zinken. Oh...wacht...eh, verkeerde leugen!quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe moeten we dat zien? Ze gaan opnieuw richting Kiev trekken met hetzelfde gefaal weer?
Ik vind hem meer een hoofd hebben van de vader van een random schoolvriendje die wel even wil helpen met het maken van je fiets.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:23 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ja ik zou direct een auto van em kopen zonder dat ik een proefrit wil.
Wollen sie die totalen krieg.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, nu wordt het een eckte oorlog want de storm heeft Moskva doen zinken. Oh...wacht...eh, verkeerde leugen!
Ja maar nu gaan ze het doen met de 30 jarige Pjotr die 11 geleden een jaar in dienst heeft gezeten, die gaat wel kunnen uitvoeren wat al die andere militairen niet lukte.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe moeten we dat zien? Ze gaan opnieuw richting Kiev trekken met hetzelfde gefaal weer?
Een mensonterende dergelijk aanval om mensen letterlijk te vernietigen, ook gezien het feit dat straling en vervuiling daarvan niet stopt bij grenzen, is wmb te zien als Artikel 5 die mijn part Nederland - ver weg - ook kan inroepen. Ik hoop ook dat NL ook zsm haar ambassade in Kiev weer gaat openen (een aanval op n wordt dan daarmee, te meer, een aanval op allen).quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In principe kan Rusland een set nukes droppen op Kyiv en ik vraag me dus echt af of dat voor de NAVO,... de wereld.. bereidvaardig zou zijn om terug te slaan. Na een hoop geschreeuw en getier etc... Ik denk het eigenlijk uiteindelijk niet.
Qua klassiek bombardement vanuit vliegtuigen... hangt idd volledig af van de air-defence apperatuur die Oekrainers klaar hebben staan.
Maar ik denk dus dat Rusland liever Oekraine intact krijgt dan iets anders. Dus dat is een handicap voor Rusland.
Ja, ik vind het ook wat slordig hoe de diverse scriptjes nu door elkaar gehaald worden. Als je dan toch wilt aansturen op een formele oorlog kun je het zinken van het schip mooi gebruiken als aanleiding maar moet je niet doen alsof het een ongelukje was. Als je wilt blijven doen alsof het een ongelukje was, moet je niet in je gestuurde media doen alsof het de schuld van Oekraine was.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, nu wordt het een eckte oorlog want de storm heeft Moskva doen zinken. Oh...wacht...eh, verkeerde leugen!
Met die snor vind ik het meer alsof hij een acteur is in een 30 jaar oud filmpje waarin hij een fiets repareert, maar vervolgens op alternatieve wijze betaald wil worden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik vind hem meer een hoofd hebben van de vader van een random schoolvriendje die wel even wil helpen met het maken van je fiets.
Het gaat juist om de verwarring. dus stel rusland voert niet verder op dan is het logisch want er was een storm. escaleert Poetin wel naar een oorlog, dan is dat ook logisch want Oekrane.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook wat slordig hoe de diverse scriptjes nu door elkaar gehaald worden. Als je dan toch wilt aansturen op een formele oorlog kun je het zinken van het schip mooi gebruiken als aanleiding maar moet je niet doen alsof het een ongelukje was. Als je wilt blijven doen alsof het een ongelukje was, moet je niet in je gestuurde media doen alsof het de schuld van Oekraine was.
Kies het een of het ander.
1 ding om te beseffen is dat nukes de afgelopen 20 a 30 jaar schoner zijn geworden. Dus minder straling en vervuiling, minder zware elementen als afval producten.. en meer van de energie wordt gebruikt voor de daadwerkelijke explosie.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een mensonterende dergelijk aanval om mensen letterlijk te vernietigen, ook gezien het feit dat straling en vervuiling daarvan niet stopt bij grenzen, is wmb te zien als Artikel 5 die mijn part Nederland - ver weg - ook kan inroepen. Ik hoop ook dat NL ook zsm haar ambassade in Kiev weer gaat openen (een aanval op n wordt dan daarmee, te meer, een aanval op allen).
Het doel zou wel eens verschoven kunnen zijn naar het laten zien dat Rusland toch geen lulletje is, ondanks alles wat ze tot nu toe aan gefaal hebben laten zien. Dan kun je verwachten dat er dus wel zwaar gebombardeerd gaat worden tot aan inzet van atoomwapens toe.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als Rusland wil kan het natuurlijk Kyiv en Kharkiv vanuit de lucht compleet platbombarderen en daarmee eventjes 1 miljoen mensen mannen, vrouwen, kinderen kapot maken in een recordpoging genocide/broedermoord.
En dan is er wel voortgang te maken denk ik.
Alleen is een belangrijk doel van Rusland juist om zijn populatie uit te breiden dus... burgers massaal vermoorden is dan niet handig want je wil juist die belastingbetalers inlijven.
En dus is er maar 1 verklaring voor deze hele oorlog: Rusland dacht oprecht dat ze verwelkomt gingen worden als helden/bevrijders.
Dus ernstig kunnen ze het niet echt maken want dat gaat het doel voorbij.
En de budgetten voor die 'schonere' nukes zijn ook daadwerkelijk gebruikt voor het ontwikkelen van schonere nukes? En het geld is niet in de zakken van een stel corrupte figuren verdwenen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1 ding om te beseffen is dat nukes de afgelopen 20 a 30 jaar schoner zijn geworden. Dus minder straling en vervuiling, minder zware elementen als afval producten.. en meer van de energie wordt gebruikt voor de daadwerkelijke explosie.
Dus in principe kan een land 3 of 4 van die nukes droppen op een stad zonder dat dit een groot effect heeft voor "de buren".
Dus in die zin valt dat stukje politieke wil bij ons weg om dan in te grijpen. Het enige wat overblijft is de humanitaire factor .. maar ik denk dat, hoewel het op het randje zit we uiteindelijk niks zouden doen qua fysieke agressie terug naar Rusland. Hooguit dus.. alle economische sancties denkbaar toepassen en grote kans dat andere landen buiten de EU en NAVO daar dan ineens aan mee gaan doen. En dan is Rusland dus failliet. Maar niet tandloos.
Rusland heeft sinds 1990 geen enkel nucleair wapen getest dus de kans dat de Russische wapens schoner zijn of nieuw ontwikkeld zijn lijkt mj vrij laag.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de budgetten voor die 'schonere' nukes zijn ook daadwerkelijk gebruikt voor het ontwikkelen van schonere nukes? En het geld is niet in de zakken van een stel corrupte figuren verdwenen?
Vraag het voor een kameraad.
Geschrokken valt misschien wel mee, maar ze gebruiken het wel al jaren als een enorme jij-bak.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:02 schreef Alpha0 het volgende:
Blijkt maar weer dat die hele poppenkast in Moskou n grote leugenachtige bende is. Maar ja, dat wisten de meesten al wel maar mooi dat ze dat zelf maar weer keer op keer bewijzenquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier waren al geruchten over, maar ik denk dat het inderdaad die kant op gaat. Ik zie het wel gebeuren dat ze ook extra troepen langs de Finse grens gaan parkeren om Finland en Zweden onder druk te zetten. Als Finland en Zweden eenmaal NAVO-land zijn, dan zal dat niet snel meer veranderen. Dus Rusland heeft een paar maanden om te proberen dat te voorkomen. Ik denk dat we gevaarlijke maanden tegemoet gaan.
Nee ze zijn bang dat zij dus ook aangevallen kunnen worden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:43 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Geschrokken valt misschien wel mee, maar ze gebruiken het wel al jaren als een enorme jij-bak.
Als hij zijn haar wat langer laat groeien, kan hij ongemerkt voetbalprogramma's op de Nederlandse tv presenterenquote:
Een beter milieu begint bij jezelf, behalve bij de Rus...quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nee ze zijn bang dat zij dus ook aangevallen kunnen worden.
Details voor een spinner die denkt dat mensen geloven dat een weggooide peuk oorzaak kan zijn. Sws was ook het weer redelijk goed en lijkt mij voor een zg lekgeslagen schip weinig reden het te moeten te slepen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook wat slordig hoe de diverse scriptjes nu door elkaar gehaald worden. Als je dan toch wilt aansturen op een formele oorlog kun je het zinken van het schip mooi gebruiken als aanleiding maar moet je niet doen alsof het een ongelukje was. Als je wilt blijven doen alsof het een ongelukje was, moet je niet in je gestuurde media doen alsof het de schuld van Oekraine was.
Kies het een of het ander.
quote:Op donderdag 14 april 2022 17:29 schreef Perrin het volgende:
Ik denk dat @:AchJa wel een beetje heimwee krijgt zo.
quote:Op donderdag 14 april 2022 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
Goh, @:AchJa is toch jonger en knapper dan ik dacht
Geloof ik niks van. Ze zijn bang dat als een als een land als Oekrane, met 40 miljoen inwoners waarvan een groot deel Russisch spreekt, richting het Westen opschuift en democratische ideen krijgt, dat dit over kan slaan op Rusland zelf en dan kan Poetin met zn maffia kliek inpakken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ahhh de eeuwige argumentatie wat leidt tot genocide.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Extra Russische jongeren met materiaal uit de Sovjet-reserves denk ik. Of kan Rusland een oorlogsmachine opstarten?quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat daar de 'normale Rus' niets van denkt. Die denken alleen dat het schip is vergaan in een storm na een brand en dat na onderzoek bleek dat Oekraense terroristen het schip aangevallen hebben en dat het Russische schip zich heldhaftig heeft verdedigd maar uiteindelijk is gezonken en dat wraak zoet zal zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Details voor een spinner die denkt dat mensen geloven dat een weggooide peuk oorzaak kan zijn. Sws was ook het weer redelijk goed en lijkt mij voor een zg lekgeslagen schip weinig reden het te moeten te slepen.
Wat mij wel verbaasd dat het Russische nieuws er voor binnenlands gebruik zo wappert met het beeld van "keizer zonder kleren" die met geweld bestolen zou zijn van zijn toque. Ik zou als Rus toch op zijn minst afvragen stellen hoe het mogelijk was dat een inferieure vijand, mijn state-of-the-art vlagschip naar de kelder kon jagen.
Veel mensen daar zijn nu aan het rondtollen als mollen in hun zelf gegraven afvoertunnels.
Zeker. Ik heb zo'n idee dat we straks een ander soort "invasie" gaan zien.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:55 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Extra Russische jongeren met materiaal uit de Sovjet-reserves denk ik. Of kan Rusland een oorlogsmachine opstarten?
Zouden ze dat niet al gedaan hebben als dat een mogelijkheid was?quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zeker. Ik heb zo'n idee dat we straks een ander soort "invasie" gaan zien.
Vraag me wel af of de Russische luchtmacht in staat is om een soortgelijke "shock en awe" aanval met vliegtuigen uit te voeren op bijv. Kiev / Lviv zoals de Amerikanen destijds op Bagdad deden.
Nee, hij kan zich niet nog een misser veroorloven, hergroeperen, voorraden, logistiek, brandstof, munitie, alles moet kloppen en dan straks met 1500 tanks naar binnen rijden. De Donbas is daar uitermate geschikt voor.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zouden ze dat niet al gedaan hebben als dat een mogelijkheid was?
Ik volg(de) de school niet dat er hier zoiets is als een veilig en gecontroleerd wapen, nog los dat het een ABC wapen per definitie geen onderscheid maakt met wie het (waar) treft. Natuurlijk snap ik wel het (be)denken door wannabees die zo een pad effenen om het (surreel) aanvaardbaar te maken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1 ding om te beseffen is dat nukes de afgelopen 20 a 30 jaar schoner zijn geworden. Dus minder straling en vervuiling, minder zware elementen als afval producten.. en meer van de energie wordt gebruikt voor de daadwerkelijke explosie.
Dus in principe kan een land 3 of 4 van die nukes droppen op een stad zonder dat dit een groot effect heeft voor "de buren".
Dus in die zin valt dat stukje politieke wil bij ons weg om dan in te grijpen. Het enige wat overblijft is de humanitaire factor .. maar ik denk dat, hoewel het op het randje zit we uiteindelijk niks zouden doen qua fysieke agressie terug naar Rusland. Hooguit dus.. alle economische sancties denkbaar toepassen en grote kans dat andere landen buiten de EU en NAVO daar dan ineens aan mee gaan doen. En dan is Rusland dus failliet. Maar niet tandloos.
Maar kunnen ze wel alles kloppend krijgen? Het begint er allemaal toch wel heel erg op te lijken dat het geen domme foutjes of slechte inschattingen maar forse structurele problemen zijn waar het Russische leger mee kampt. Zaken als lage moraal, corruptie en slecht onderhouden materiaal kosten eerder maanden of jaren dan weken om op te lossen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, hij kan zich niet nog een misser veroorloven, hergroeperen, voorraden, logistiek, brandstof, munitie, alles moet kloppen en dan straks met 1500 tanks naar binnen rijden. De Donbas is daar uitermate geschikt voor.
Ik verwacht dat ze terugvallen op een oude tactiek. Massaal aanvallen. Vanuit Zuid, Noord en Oost de gehele oostflank aanvallen en dan het Oekraense leger omsingelen en neutraliseren.
Ik ben niet op de hoogte van het totale materieel van de Russen maar ik verwacht een grote invasie met tanks, artillerie en manschappen.
Als Oekrane dat overleeft dan heeft Poetin pas echt een serieus probleem.
Misschien als ze Zhukov opgraven en herinstalleren?quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar kunnen ze wel alles kloppend krijgen? Het begint er allemaal toch wel heel erg op te lijken dat het geen domme foutjes of slechte inschattingen maar forse structurele problemen zijn waar het Russische leger mee kampt. Zaken als lage moraal, corruptie en slecht onderhouden materiaal kosten eerder maanden of jaren dan weken om op te lossen.
Ik las ook net dat het jaarlijkse onderhoud van het Amerikaanse kernwapen-arsenaal ongeveer hoger is dan wat de Russen per jaar aan hun totale defensie uitgeven, dus hoeveel nukes er nog werken van ze is ook maar de vraag. Maar goed, ook als er nog 100 werken van de paar duizend, dan is dat veel.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:22 schreef AToontje87 het volgende:
Als n ding deze oorlog heeft bewezen, dan is het wel dat we Rusland met zijn allen al die jaren echt zwaar overschat hebben. In alle opzichten.
Wat een faalhazen zeg.
Dat heeft hij nu al. Als Rusland op welke manier ook 'wint' zijn ze de komende vijftig jaar paria.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:03 schreef Frutsel het volgende:
dan heeft Poetin pas echt een serieus probleem.
Vraag is of die nukes iets toevoegen in deze oorlog. stel ze bombarderen heel Oekrane plat, en dan hebben ze wat precies gewonnen? Het zal ze nog verder isoleren en juist meer navo activiteit opvoeren + meer ontwikkelingen van groot schattige nucleaire materieel door het westen, en dit kunnen ze zelf niet.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik las ook net dat het jaarlijkse onderhoud van het Amerikaanse kernwapen-arsenaal ongeveer hoger is dan wat de Russen per jaar aan hun totale defensie uitgeven, dus hoeveel nukes er nog werken van ze is ook maar de vraag. Maar goed, ook als er nog 100 werken van de paar duizend, dan is dat veel.
Prachtig ditquote:
quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan hem online bestellen bij de UKR post maar gisteren werd de site platgelegd door buitenlandse belangstelling.
Ik zal even de link voor je opzoeken
Edit: link maar de shop is zo te zien nog steeds overbelast: https://ukrposhta.ua/en
Verdomd, inderdaad zeg. Een mix van Alex Jones en Kevin Spacey misschien nog meer?quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die knakker lijkt wel iets op Alex Jones.
"Speciale oefening"quote:
Dat zeggen ze, maar dat is natuurlijk niet zo. Alles is voor interne consumptie gericht. Putin en oligarchen zijn maar op n ding uit en dat is rijkdom en macht. Het kaalvreten van alles wat Russisch is en de omliggende landen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dat geldt misschien voor nieuw ontwikkelde nukes, maar gezien het materiaal van de Russen denk ik niet dat ze nou opeens een state-of-the-art nuke gaan danwel kunnen inzettenquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gisteren nog een filmpje gekeken waarom de kans op mobilisatie zo goed als nul is (je kan de ondertitels aanzetten).quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het doel was zwaardere nukes en dat betekent dus efficientere splijting.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de budgetten voor die 'schonere' nukes zijn ook daadwerkelijk gebruikt voor het ontwikkelen van schonere nukes? En het geld is niet in de zakken van een stel corrupte figuren verdwenen?
Vraag het voor een kameraad.
Los daarvan: kan het ook wel? Een aanzienlijke gedeelte van je "productieve" bevolking bewapenen, naar het slachtveld sturen, zorgen dat ze daar de basisbehoeftes als eten en munitie hebben?quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Gisteren nog een filmpje gekeken waarom de kans op mobilisatie zo goed als nul is (je kan de ondertitels aanzetten).
TL;DW de Russische kleptocratie heeft het liefst de gemiddelde Rus apathisch op de bank, aan het entertainmentinfuus van de regering. Vanaf de bank zijn de Russen heel patriottisch. Wat de Russische regering heel slecht uit zou komen is wanneer deze gewone burgers georganiseerd en bewapend worden en vervolgens het gevoel krijgen de gehaktmolen in geduwd worden. Dan zijn ze een stuk minder dociel en heel wat minder makkelijk te controleren.
Daarom is het ook zo triest dat Oekrane en de media zo triomfantelijk zijn over het gezonken oorlogsschip.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:53 schreef SpecialK het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om dit zo te draaien. Als Oekrane zo kansloos is, is het wel heel erg triest als Rusland daarvoor zijn nr.1 oorlogsschip op moet geven, of niet dan? En dat een vijftal andere grote oorlogsschepen halsoverkop buiten schot afstand zijn gaan varen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo triest dat Oekrane en de media zo triomfantelijk zijn over het gezonken oorlogsschip.
Daarmee bevestig je alleen maar de feitelijke kansloosheid van Oekrane in dit conflict.
Zullen we ze aanbieden om het oostblok weer in ere te herstellen? Weg met (imperfecte) democratien in Oost-Europa en gewoon weer zetbazen die verantwoording afleggen aan Moskou? Straks wordt Vladje nog boos!quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo triest dat Oekrane en de media zo triomfantelijk zijn over het gezonken oorlogsschip.
Daarmee bevestig je alleen maar de feitelijke kansloosheid van Oekrane in dit conflict.
Verslaggeving zou neutraal behoren te zijn.
De Russen tonen ook geen beelden noch doen verslag van hun "successen", waarop de media, dan reageren met bv 'afgang voor Zelensky, die feitelijk een kansloze kabouter is dit conflict'.
[ afbeelding ]
Hopelijk kan dit middels onderhandelingen alsnog opgelost worden, al wordt die kans kleiner door bv de aankondiging van Finland bij de NAVO mogelijk reeds in juni.
De natte droom van Za hoor.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zullen we ze aanbieden om het oostblok weer in ere te herstellen? Weg met (imperfecte) democratien in Oost-Europa en gewoon weer zetbazen die verantwoording afleggen aan Moskou? Straks wordt Vladje nog boos!
Haha dat was hem.. ik dacht er idd ook een bekende acteur in te zien, maat kon niet op zijn naam komen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Verdomd, inderdaad zeg. Een mix van Alex Jones en Kevin Spacey misschien nog meer?
Hij is goed h. Max Katz.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Gisteren nog een filmpje gekeken waarom de kans op mobilisatie zo goed als nul is (je kan de ondertitels aanzetten).
TL;DW de Russische kleptocratie heeft het liefst de gemiddelde Rus apathisch op de bank, aan het entertainmentinfuus van de regering. Vanaf de bank zijn de Russen heel patriottisch. Wat de Russische regering heel slecht uit zou komen is wanneer deze gewone burgers georganiseerd en bewapend worden en vervolgens het gevoel krijgen de gehaktmolen in geduwd worden. Dan zijn ze een stuk minder dociel en heel wat minder makkelijk te controleren.
Ja, dat kan mits je daarin meeneemt wat voor Rusland acceptabele condities zijn qua voedsel en munitie, van het laatste weten we niet zo gek veel over de voorraden die ze hebben, het zou mij niet verbazen als de munitie ook over zijn houdbaarheidsdatum is die voor reservisten is opgeslagen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Los daarvan: kan het ook wel? Een aanzienlijke gedeelte van je "productieve" bevolking bewapenen, naar het slachtveld sturen, zorgen dat ze daar de basisbehoeftes als eten en munitie hebben?
Rusland leek al zat moeite te hebben met het logistieke gedeelte van de oorlog tot dusver, ik kan me niet voorstellen (maar ik moet zeggen, ik ben ook verre van een militair expert) waarom ze daar niet in nog ergere mate mee zouden kampen bij een algehele mobilisatie.
Dus eigenlijk zeg je: "Oekrane moet zich in de rest laten naaien door Putin, want dan kan IK veilig slapen"quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:
[..]
De Russen tonen ook geen beelden noch doen verslag van hun "successen", waarop de media, dan reageren met bv 'afgang voor Zelensky, die feitelijk een kansloze kabouter is dit conflict'.
[ afbeelding ]
Hopelijk kan dit middels onderhandelingen alsnog opgelost worden, al wordt die kans kleiner door bv de aankondiging van Finland bij de NAVO mogelijk reeds in juni.
Dat is toch geen nieuws?quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je: "Oekrane moet zich in de rest laten nadien door Putin, want dan kan IK veilig slapen"
Ja, Za is net een plaat die blijft steken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je: "Oekrane moet zich in de rest laten naaien door Putin, want dan kan IK veilig slapen"
Vooral bezig met haar eigen realiteit en de "maar ik dan?" mentaliteit. Herkenbaar kwaaltje bij de moderne FVD aanhanger.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, Za is net een plaat die blijft steken.
Over kansloze tuinkabouters gesproken; bedankt voor je bijdrage.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als er ervoor betalen in euro's, jaquote:Op vrijdag 15 april 2022 15:34 schreef OllieA het volgende:
In het geval van een algehele mobilisatie in Rusland kunnen we misschien wel een humanitair gebaar naar de Russen maken en ze bloembollen sturen.
Ik zou je gewoon moeten negeren. Maar het was te verleidelijk; wat telt voor Putin trollen als succes? Het verkrachten van kleuters? Het doodschieten van weerloze fietsers? Het bombarderen van een schuilkelder? Het beschieten van vluchtende mensen? Een atoombom op een grote stad?quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja in feite is Rusland kansloos iddquote:Op vrijdag 15 april 2022 15:21 schreef wpor het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om dit zo te draaien. Als Oekrane zo kansloos is, is het wel heel erg triest als Rusland daarvoor zijn nr.1 oorlogsschip op moet geven, of niet dan? En dat een vijftal andere grote oorlogsschepen halsoverkop buiten schot afstand zijn gaan varen.
Kaartje komt hier vandaan:quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Over kansloze tuinkabouters gesproken; bedankt voor je bijdrage.
Finland lijkt in dit beeld trouwens op een balzak en ik zal 't maar niet over Zweden en Noorwegen hebben.
quote:Net boven Japan
Maar eenmaal in Rusland zou blijken dat dat helemaal niet zeker is. Ze worden soms veel verder Rusland in gebracht. Bijvoorbeeld naar de regio's Yaroslavl en Ryazan, niet ver van Moskou. Soms gaat de reis, of eigenlijk dus de deportatie, helemaal naar Sakhalin. Dat ligt in het verre oosten, boven Japan.
Hoewel het wel verwarrend is. De doublethink die nodig is om te concluderen dat Oekrane straf verdient omdat de Russen niet om kunnen gaan met open vuur op hun eigen tobbes.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
Trouwens over welke Russische successen zouden we moeten schrijven? Dat zijn er maar bar weinig.
Grootste succes van ze is de binnenlandse propaganda... Goebbels zou er jaloers van worden.
ZA is er al vanaf het begin bij om te zeggen dat Oekrane kansloos is en het westen niet moet escaleren. En hij denkt ook al vanaf het begin dat Rusland zich inhoudt en morgen nog makkelijk zou kunnen winnen als ze willen, maar tot nu toe zich inhouden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je: "Oekrane moet zich in de rest laten naaien door Putin, want dan kan IK veilig slapen"
Storm, HiZ, storm! Geen vuur, oh...eh....wacht, nee storm was gisteren, vandaag is het een geniepige aanval van de gemene nazi's in Oekraine!quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hoewel het wel verwarrend is. De doublethink die nodig is om te concluderen dat Oekrane straf verdient omdat de Russen niet om kunnen gaan met open vuur op hun eigen tobbes.
Nou, in de categorie oorlogsmisdaden halen ze de gouden medaille wel. Je gaat je bijna afvragen wat ze daarvoor hebben geslikt aan verboden middelen.quote:
Ok, dus het tot zinken brengen van de Moskva is een overwinning voor de Russen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
He het was een interne brand die dit allemaal veroorzaakt heeft. Gewoon een gezonken schip door de Russische marine. #winning.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, dus het tot zinken brengen van de Moskva is een overwinning voor de Russen?
Ja dat is de Casus Belli voor het oorlog verklaren aan de opstandige republiek Oekrane!quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom reageer jij hier eigenlijk joh.quote:
en vergeet die storm nietquote:Op vrijdag 15 april 2022 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
He het was een interne brand die dit allemaal veroorzaakt heeft. Gewoon een gezonken schip door de Russische marine. #winning.
Heb dit nieuws op RT gevolgd, het was hilarisch.
Dat was gisteren, vandaag is het blijkbaar een aanval van Oekraine en een casus belli voor een oorlog. Bijzonder, wel.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
He het was een interne brand die dit allemaal veroorzaakt heeft. Gewoon een gezonken schip door de Russische marine. #winning.
Heb dit nieuws op RT gevolgd, het was hilarisch.
Nee, maar je mag er niet om lachen, want je moet De-EsCaLeReN!quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb net de definitie van storm bijgewerkt "Een storm ontstaat als 2 of meer Neptune raketten afgevuurd worden in de Zwarte Zee"quote:
Die "successen" zijn lijken van Oekraners, een broedervolk, dus nee daar gaan ze geen verslag van doen. Dan verdwijnt het draagvlak als sneeuw voor de zonquote:Op vrijdag 15 april 2022 15:15 schreef Za het volgende:
[..]
https://english.pravda.ru/news/russia/151184-ukraine_operation/quote:Russia plans to end military operation in Ukraine soon
Russia
Russia's special operation in Ukraine and Donbas is going to end soon, Andrey Klimov, a member of the Federation Council said, RIA Novosti reports.
According to him, Russia does not intend to make it drag out deliberately.
In order for the operation to end, Ukraine needs to be transformed into a state that would be safe for Russia and the world. To this end, Russia must ensure the safety of nuclear facilities and study the work of Ukrainian biological laboratories, the senator added.
Kremlin names primary task of military operation
According to Kremlin spokesman Dmitry Peskov, the primary task of Russia's special military operation in Ukraine is the destruction of nationalist battalions, TASS reports.
"The main thing is to liberate [Ukraine] from those nationalist battalions,” the Kremlin spokesman stated.
Peskov also said that all the tasks assigned to the Russian Armed Forces would be undoubtedly fulfilled. Peskov also said that all nationalist battalions would be eliminated in the areas where they still remained.
Earlier, the Russian Defence Ministry showed a map with as many as 30 biological laboratories in 14 settlements of Ukraine. The bio labs, the ministry said, were involved in full-scale military biological activities.
Russia launched the special military operation in Ukraine on February 24. The purpose of the operation is to assist the republics of Donbass, to demilitarise and denazify Ukraine.
Kremlin spokesman Dmitry Peskov explained that the end of the operation would depend on whether Ukrainian President Volodymyr Zelensky could accept Russia's conditions at negotiations.
Door cowboygedrag van Oekrane met het bombarderen van Russische dorpen en militaire doelwitten over de grens en het tot zinken brengen van de Moskva gaat Rusland nu een staat van mobilisatie afkondigen en nog meer dood en verderf zaaien in Oekrane met meer manschappen. Oekraine heeft de kans verspeeld op het alleen hoeven te verdedigen van de Donbass en Luhansk, en mag nu straks weer het hele land gaan verdedigen met meer burgerslachtoffers en ellende.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
ZA is er al vanaf het begin bij om te zeggen dat Oekrane kansloos is en het westen niet moet escaleren. En hij denkt ook al vanaf het begin dat Rusland zich inhoudt en morgen nog makkelijk zou kunnen winnen als ze willen, maar tot nu toe zich inhouden.
Toch knap om op dag 50 nog te denken dat Rusland morgen heus waar echt los gaat hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |