abonnement Unibet Coolblue
pi_204343628
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS) - De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Picard (PIC) - Uitgezonden vanaf 2020 in Europa op Amazon Prime, speelt zich 15 jaar af na Star Trek: Nemesis in de Prime Timeline: Romulus is vernietigd, maar Vulcan niet (Kelvin Timeline).
Deze serie brengt Patrick Stewart terug in de rol van Jean-Luc Picard, samen met karakters uit Star Trek: TNG en Star Trek: Voyager.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
PIC, ...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204343638
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 5 april 2022 @ 21:56:21 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204343903
Ben wel benieuwd naar SNW. En ook via welke streaming service de serie te kijken zal zijn.
Showtime heeft de beste kaarten, maar dan moeten ze wel naar Nl komen. Anders wordt het leechen voor mij.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 april 2022 @ 09:26:20 #4
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204346126
Waarom heeft de OP niets over Lower Decks en Prodigy?
(en Strange New Worlds)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 6 april 2022 @ 09:33:33 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204346169
Gaan ze in S3 nu gewoon verder met TNG?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 april 2022 @ 11:59:34 #6
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204347340
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:33 schreef Gunner het volgende:
Gaan ze in S3 nu gewoon verder met TNG?
Dat lijkt me niet.

Maar je ziet dat Picard al wat wist te vertellen over enkele crewleden (en regulars) van de Enterprise-E na Nemesis. Data, Riker, Troi, Guinan en Q zijn nu al voorbij gekomen. Riker en Troi keren dus terug, maar ook Worf, Geordi en Beverly Crusher. Grote vraag is wat voor rol Brent gaat nemen. Maar ik denk dat de terugkeer vergelijkbaar is met hoe de personages tot nu toe langskwamen.

Dus, het zal absoluut iets gaan vertellen over de whereabouts van de crew na Nemesis, maar een TNG S8 zal het naar mijn idee niet worden.

(overigens, geen Wil Wheaton?)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 18:43:00 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204351314
Leuk ben benieuwd naar worf
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204369813
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet.

Maar je ziet dat Picard al wat wist te vertellen over enkele crewleden (en regulars) van de Enterprise-E na Nemesis. Data, Riker, Troi, Guinan en Q zijn nu al voorbij gekomen. Riker en Troi keren dus terug, maar ook Worf, Geordi en Beverly Crusher. Grote vraag is wat voor rol Brent gaat nemen. Maar ik denk dat de terugkeer vergelijkbaar is met hoe de personages tot nu toe langskwamen.

Dus, het zal absoluut iets gaan vertellen over de whereabouts van de crew na Nemesis, maar een TNG S8 zal het naar mijn idee niet worden.

(overigens, geen Wil Wheaton?)
Ik neem dus aan dat Data niet meer zal terug keren?
Aangezien die nu overleden/ uitgeschakeld is?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 april 2022 @ 11:27:31 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204370294
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
Ik neem dus aan dat Data niet meer zal terug keren?
Aangezien die nu overleden/ uitgeschakeld is?
Dat neem ik ook aan.
Dus wat krijgen we dan? Die Soong vent? Lore? B4?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_204370834
r2d2? C3PO? :D
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_204391191
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 10 april 2022 @ 15:41:19 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204394271
Hoop tiet in aflevering 6
pi_204520170
Picard S2 vind ik erg goed tot dusver. Deze crew vind ik ook een stuk leuker dan die van Discovery.
pi_204529269
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 20:44 schreef Gehrman het volgende:
Picard S2 vind ik erg goed tot dusver. Deze crew vind ik ook een stuk leuker dan die van Discovery.
Mag ik vragen wat je er goed aan vindt?

Ik wil het graag goed vinden, de show draagt de naam van m'n childhood hero, maar de slechte dialogen en een verhaal dat de diepgang van een peuterbadje heeft maken dat niet eenvoudig :{ .
pi_204533425
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 17:20 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]
Mag ik vragen wat je er goed aan vindt?

Ik wil het graag goed vinden, de show draagt de naam van m'n childhood hero, maar de slechte dialogen en een verhaal dat de diepgang van een peuterbadje heeft maken dat niet eenvoudig :{ .
Ik had ook misschien beter vermakelijk kunnen zeggen want het kijkt wel lekker weg vind ik. Het verhaal is inderdaad wat mager maar redelijk van hetzelfde niveau als Discovery. En het steeds terugbrengen van oudgedienden is een gemakkelijke keuze maar dat is ook deels fan service. Verder vind ik dit 2e seizoen wel beter dan het 1e. De dynamiek tussen de crewleden is beter en ook Patrick Stewart komt beter uit de verf. Maar goed, ik ben ook niet echt een diehard Star Trek fan alhoewel ik wel het meeste vanaf TNG heb gezien. Ik kijk hier meer naar als een vermakelijke scifi serie en dan is het best te doen.
pi_204584644
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204588213
quote:
nog even wachten op paramountplus hier zeker :') :Z
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_204588421
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:03 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
nog even wachten op paramountplus hier zeker :') :Z
F&S / [SkyShowtime] Paramount, Universal, Showtime, Peacock, DreamWorks
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204589412
quote:
godsammekraken

ben benieuwd wat dat mag gaan kosten
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 20:02:53 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204590948
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 17:20 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]
Mag ik vragen wat je er goed aan vindt?

Ik wil het graag goed vinden, de show draagt de naam van m'n childhood hero, maar de slechte dialogen en een verhaal dat de diepgang van een peuterbadje heeft maken dat niet eenvoudig :{ .
Hoezo diepgang van een peuterbadje? Ik snap alleen de rol van q nog niet zo maar voor de rest is het best nog wel een ingewikkeld plot met twee persoonlijkheden in 1 lichaam een jeugdtrauma een romance die niet kan de gevoelens van Raffi hoe de borg queen de rol van soong ziet, hoe het tijdijntechnisch met guinan zit etc etc.

Het is allemaal best dense en vooral als je niet ingelijfd bent best lastig te volgen denk ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204591038
quote:
88s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Hoezo diepgang van een peuterbadje? Ik snap alleen de rol van q nog niet zo maar voor de rest is het best nog wel een ingewikkeld plot met twee persoonlijkheden in 1 lichaam een jeugdtrauma een romance die niet kan de gevoelens van Raffi hoe de borg queen de rol van soong ziet, hoe het tijdijntechnisch met guinan zit etc etc.

Het is allemaal best dense en vooral als je niet ingelijfd bent best lastig te volgen denk ik.
Ik had eerst het idee dat onderstaande een onderdeel van het plot zou worden.

Patrick Stewart: the legacy of domestic violence
As a child, the actor regularly saw his father hit his mother. Here he describes how the horrors of his childhood remained with him in his adult life

https://www.theguardian.c(...)rt-domestic-violence.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204591920
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator dinsdag 3 mei 2022 @ 10:03:00 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204613883
Donderdag begint dus strange new worlds, ze gaan wel rap laatste aflevering picard gelijk met start nieuwe serie.

En later dit jaar dus lower decks S3.

Toch zijn het gewoon goede tijden voor star trek liefhebbers.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 mei 2022 @ 14:46:42 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204616239
https://www.serietotaal.n(...)ds-kijken-of-skippen

De eerste recensies van Strange new worlds. Zitten geen spoilers tussen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 15:47:34 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204646196
Picard final episode

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 23:28:25 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204650703
Leuk seizoen Picard...

Op naar snw
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:25:26 #27
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_204651194
Geweldige aflevering 1 van SNW
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 mei 2022 @ 10:30:09 #28
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204653032
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 15:47 schreef Gunner het volgende:
Picard final episode

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vond ik wat geforceerd. Dat was echt een cameo die niet ergens op sloeg.
Q was toch zijn krachten kwijt? Had liever gezien dat Wesley de crew terug bracht. Had je ook nog een mooie ontmoeting gehad tussen Picard en Wesley, die er nu niet was.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 10:43:52 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204653151
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:25 schreef Devil010 het volgende:
Geweldige aflevering 1 van SNW
Vond het een beetje saai eigenlijk...

Lopen een vreemde beschaving binnen en toveren in drie zinnen wereldvrede voor elkaar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204655833
quote:
88s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Hoezo diepgang van een peuterbadje? Ik snap alleen de rol van q nog niet zo maar voor de rest is het best nog wel een ingewikkeld plot met twee persoonlijkheden in 1 lichaam een jeugdtrauma een romance die niet kan de gevoelens van Raffi hoe de borg queen de rol van soong ziet, hoe het tijdijntechnisch met guinan zit etc etc.

Het is allemaal best dense en vooral als je niet ingelijfd bent best lastig te volgen denk ik.
Precies dat vind ik het probleem. Er wordt een groot aantal plots de wereld in geslingerd, maar veel te veel om ze werkelijk wat uit te diepen.

Twee persoonlijkheden in één lichaam, dat was in de voorlaatste aflevering ineens een feit, daarvoor streden ze nog om de macht van dat lichaam. Daarna is er niets meer mee gedaan, behalve dan dat de borg ineens het universum redden... in 5 minuten screentime.
Het jeugdtrauma is wel uitgediept, maar ook weer zodanig dat je dat mijlenver aan zag komen. Raffi die haar best deed de meest irritante rol van haar leven neer te zetten door het hele seizoen te zeuren en slachtoffertje te spelen, maar op het laatst even een kort kusje. En nog zoveel andere plots, zoals de fbi agent met een trauma, in 5 minuten opgelost. Kirsten Beyer :r

De eerste aflevering van SNW was wel aardig, maar ik stoorde me wel aan een paar kleine dingen, zoals de tijdelijke no.1 die Noonien Soong heet, en een luitenant Sam Kirk? Waarom in hemelsnaam? En een samenleving die een warpbom bouwt omdat ze een verschijnsel in de ruimte gezien hebben? Maar goed, ik heb me prima vermaakt en het was vele malen beter dan het meeste van PIC en DIS.
Ik ben benieuwd naar vlg week :).
pi_204655886
quote:
88s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Vond het een beetje saai eigenlijk...

Lopen een vreemde beschaving binnen en toveren in drie zinnen wereldvrede voor elkaar.
SOMS IS EEN FRISSE BLIK GENOEG JA
-nee-
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 16:19:58 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204656003
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 16:06 schreef Marsenal het volgende:

[..]
SOMS IS EEN FRISSE BLIK GENOEG JA
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 16:21:47 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204656019
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 15:56 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]
Precies dat vind ik het probleem. Er wordt een groot aantal plots de wereld in geslingerd, maar veel te veel om ze werkelijk wat uit te diepen.

Twee persoonlijkheden in één lichaam, dat was in de voorlaatste aflevering ineens een feit, daarvoor streden ze nog om de macht van dat lichaam. Daarna is er niets meer mee gedaan, behalve dan dat de borg ineens het universum redden... in 5 minuten screentime.
Het jeugdtrauma is wel uitgediept, maar ook weer zodanig dat je dat mijlenver aan zag komen. Raffi die haar best deed de meest irritante rol van haar leven neer te zetten door het hele seizoen te zeuren en slachtoffertje te spelen, maar op het laatst even een kort kusje. En nog zoveel andere plots, zoals de fbi agent met een trauma, in 5 minuten opgelost. Kirsten Beyer :r

De eerste aflevering van SNW was wel aardig, maar ik stoorde me wel aan een paar kleine dingen, zoals de tijdelijke no.1 die Noonien Soong heet, en een luitenant Sam Kirk? Waarom in hemelsnaam? En een samenleving die een warpbom bouwt omdat ze een verschijnsel in de ruimte gezien hebben? Maar goed, ik heb me prima vermaakt en het was vele malen beter dan het meeste van PIC en DIS.
Ik ben benieuwd naar vlg week :).
Vond S2 van pic wel erg leuk. Juist omdat het vrij leuk op allerlei dingen inhaakte en voor eens en voor altijd de rol van Q duidelijk maakte.

En natuurlijk heet ze noonien soong als ze een van de leden van de kolonie waar Kahn ook vandaan kwam is. Dat zijn allemaal soongs natuurlijk, dat vond ik wel een leuk gegeven dat prima past in de tijdlijn. En Kirk vond ik wel een grappig grapje zo van huh Kirk zat toen toch. Iet op de Enterprise.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 mei 2022 @ 18:13:12 #34
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204657159
quote:
88s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Vond S2 van pic wel erg leuk. Juist omdat het vrij leuk op allerlei dingen inhaakte en voor eens en voor altijd de rol van Q duidelijk maakte.

En natuurlijk heet ze noonien soong als ze een van de leden van de kolonie waar Kahn ook vandaan kwam is. Dat zijn allemaal soongs natuurlijk, dat vond ik wel een leuk gegeven dat prima past in de tijdlijn. En Kirk vond ik wel een grappig grapje zo van huh Kirk zat toen toch. Iet op de Enterprise.
Kahn Noonien Singh is dat hoor
Noonien Soong is de naam van de 'vader' van Data

Sam Kirk komt trouwens gewoon voor in TOS. Broer van
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 18:26:17 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204657285
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Kahn Noonien Singh is dat hoor
Noonien Soong is de naam van de 'vader' van Data

Sam Kirk komt trouwens gewoon voor in TOS. Broer van
Precies die delen dus namen en dat is niet raar... Ze heet blijkbaar na'an noonien Singh achja

Sam wist ik niet...

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 07-05-2022 19:06:14 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204667265
Pilot van Strange new worlds gezien.

Wat is dit voor intens duffe toestand dan. Anson Mount is echt een trage saaie Hans.

quote:
88s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Vond het een beetje saai eigenlijk...

Lopen een vreemde beschaving binnen en toveren in drie zinnen wereldvrede voor elkaar.
Ja wtf. Even slideshowtje en alles is pais en vree. :')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_204668078
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:25 schreef Devil010 het volgende:
Geweldige aflevering 1 van SNW
Mijn sarcasmeradar sloeg op tilt van deze post
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator zondag 8 mei 2022 @ 20:58:20 #38
9859 crew  Karina
Woman
pi_204671000
De docu op Videoland over 55 jaar Star Trek is wel een aanrader voor de Star Trek liefhebbers. Veel info over hoe het vroeger ging (Roddenberry was een hele vervelende man blijkbaar) en een aantal personages van vroeger komen voorbij. Ook wat nieuws gezien. De acteur die de professor speelt in Back to the Future speelde dus ook een paar rollen in Star Trek.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_204675589
Tot mijn grote verbazing lees ik online allemaal lovende recensies over strange new worlds. Ik zal het wel niet snappen :')
lekker faxen heel de dag echt genot
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 mei 2022 @ 10:10:46 #40
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204676112
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:58 schreef Karina het volgende:
De docu op Videoland over 55 jaar Star Trek is wel een aanrader voor de Star Trek liefhebbers. Veel info over hoe het vroeger ging (Roddenberry was een hele vervelende man blijkbaar) en een aantal personages van vroeger komen voorbij. Ook wat nieuws gezien. De acteur die de professor speelt in Back to the Future speelde dus ook een paar rollen in Star Trek.
Christopher Lloyd speelde inderdaad de klingon kapitein in Star Trek III
Was je dat nog niet eerder opgevallen?

Roddenberry was zeker richting het einde van zijn leven niet bepaald vriendelijk nee. Er zijn genoeg verhalen bekend mbt de eerste twee seizoenen van TNG en de problemen daarom heen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 mei 2022 @ 10:17:17 #41
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204676178
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:08 schreef wolfrolf het volgende:
Tot mijn grote verbazing lees ik online allemaal lovende recensies over strange new worlds. Ik zal het wel niet snappen :')
Ik vond het ook een prima afleveringen. Natuurlijk wel wat kanttekeningen (zoals die warp-bom nav Discovery's verdwijning?) maar al met al werden de nieuwe personages goed geïntroduceerd (Chapel vond ik erg leuk gedaan). Anson Mount vind ik zelf erg goed in deze rol. Number One/Una ook. Deze Spock moet ik nog wel even aan wennen.
Die Uhura, ook erg leuk en genoeg tie-ins met TOS (verwijzingen naar The Cage/The Menagerie, Sam Kirk, etc)

Benieuwd wat de link is tussen La'an en Kahn
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_204677138
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Ik vond het ook een prima afleveringen. Natuurlijk wel wat kanttekeningen (zoals die warp-bom nav Discovery's verdwijning?) maar al met al werden de nieuwe personages goed geïntroduceerd (Chapel vond ik erg leuk gedaan). Anson Mount vind ik zelf erg goed in deze rol. Number One/Una ook. Deze Spock moet ik nog wel even aan wennen.
Die Uhura, ook erg leuk en genoeg tie-ins met TOS (verwijzingen naar The Cage/The Menagerie, Sam Kirk, etc)

Benieuwd wat de link is tussen La'an en Kahn
Ik ben niet zo'n fan meer van losstaande verhaaltjes per aflevering denk ik. Geef mij maar een grote overkoepelende arc. Ik ga wel de rest kijken van dit 1e seizoen denk ik. star trek zit wel in mijn hart.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_204741508
De 2e aflevering van SNW was prima te pruimen. Dat gezang was wat cringeworthy, maar verder heb ik wel genoten :)
pi_204742375
De tweede aflevering vind ik al gelijk een stuk beter dan de premiere! Leuk verhaal, tof gedaan.

Lekker Uhura in de maling nemen :D
lekker faxen heel de dag echt genot
  zaterdag 14 mei 2022 @ 21:22:10 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_204747600
snel is best erg tof. Lekker terug naar de basis lijkt wel. Picard was ook leuk maar niet echt star trek, hoeft ook niet perse.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:28:42 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_204807483
Derp, quote ipv edit die ik ws toch niet kan doen :')

Edit: nopers. ;(
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:51:27 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_204885890
Net picard s2 afgekeken.
Begon aardig maar vanaf ep5 ging het cringe gehalte gestaag omhoog. Laatste 2 eps was tenenkrommend met teveel geforceerde “woke” oplossingen en scènes die niks toevoegen.

De borg die opeens de Guardians of the Galaxy zijn geworden door een geflipte doctor alleen te laten met een borg Queen. Toppertje.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_204889991
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:51 schreef Scorpie het volgende:
Net picard s2 afgekeken.
Begon aardig maar vanaf ep5 ging het cringe gehalte gestaag omhoog. Laatste 2 eps was tenenkrommend met teveel geforceerde “woke” oplossingen en scènes die niks toevoegen.

De borg die opeens de Guardians of the Galaxy zijn geworden door een geflipte doctor alleen te laten met een borg Queen. Toppertje.
Check Strange New Worlds. Goed showtje.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 17:25:37 #49
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_204891905
Strange New Worlds is verademing na DIS en PIC, ben bij beiden voortijdig afgehaakt en geen intentie om op te pakken.
  maandag 30 mei 2022 @ 14:46:04 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_204914265
Picard kijk ik alleen maar om Picard. :@. Maar laatste seizoen was uiteindelijk wel wat matig. Hopelijk komt het volgende seizoen wel beter uit de verf.

Discovery vond ik erg ok, alleen maar om het feit dat we eindelijk een kijkje in de verdere toekomst kregen te zien en niet de hele tijd rond dezelfde tijd of vroeger dan voyager.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 juni 2022 @ 11:32:21 #51
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204940993
Met de rewatch die ik nu samen met mijn kinderen doe hebben we nu net Voyager: Endgame en Star Trek Nemesis gehad.
We hebben dit nu gehad:

TNG 1
TOS afleveringen die voor het algemene plot van belang zijn (Space Seed, Trouble With Tribbles, Mirror Mirror, Journey to Babel)
Films 1 tot 6
TNG 2,3,4
TNG 5/6/7, DS9 1/2/3, Generations
DS9 4/5/6/7, Voyager 1/2/3/4 met First Contact en Insurrection op de juiste momenten
Voyager 5/6/7
Nemesis

Ik denk dat ik verder met ze ga met Lower Decks (speelt zich een jaar na Nemesis af) en dan Prodigy
Maar dan? Picard? Ze zijn 9, 12 en 13 jaar oud
En waar gooi ik de Abram films erin?

Daarna maar Enterprise, Discovery 1/2, Strange New Worlds en dan door naar TOS volledig denk ik
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 juni 2022 @ 11:33:08 #52
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204941003
Overigens, los daarvan kijken mijn vrouw en ik alles wat nieuw uitkomt. En wat is Strange New Worlds een heerlijke serie om te kijken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 00:23:31 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204957570
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Overigens, los daarvan kijken mijn vrouw en ik alles wat nieuw uitkomt. En wat is Strange New Worlds een heerlijke serie om te kijken
Vond deze Spock Tprin aflevering erg sterk :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 20:19:00 #54
5428 crew  miss_sly
pi_204963347
Wij hebben de eerste twee afleveringen van Strange New World gekeken. Wat een heerlijke serie so far O+ De echte Star Trek feel wat mij betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204980630
Heb mezelf volgas gestort op Discovery en ben nu bij aflevering 9 seizoen 2. Wat een genottelijke scifi fantasy. Spannend en visueel een lust voor het oog. Ik lees hier op fok nogal negatief gemiep dat het te hectisch is en woke??? :') Bespottelijke onzin argumenten wat mij betreft. Ik zit heerlijk te genieten.
lekker faxen heel de dag echt genot
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juni 2022 @ 09:28:27 #56
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204982711
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2022 21:55 schreef wolfrolf het volgende:
Heb mezelf volgas gestort op Discovery en ben nu bij aflevering 9 seizoen 2. Wat een genottelijke scifi fantasy. Spannend en visueel een lust voor het oog. Ik lees hier op fok nogal negatief gemiep dat het te hectisch is en woke??? :') Bespottelijke onzin argumenten wat mij betreft. Ik zit heerlijk te genieten.
Mijn kritiek op Discovery is de volgende punten:
- Het voelt niet Star Trek, zeker niet qua feel en uiterlijk gezien de tijd waarin het zich af dient te spelen (vlak voor TOS)
- Alles, maar ook echt alles draait om Burnham. Zij is de grote held, de redder, degene die altijd alles oplost. Daardoor is er amper character building en diepgang in de andere personages. Saru is de enige uitzondering in dat opzicht.
- Het format spreekt me niet aan... het hele seizoen opbouw, opbouw, opbouw, om het in de laatste aflevering van het seizoen even snel af te wikkelen.

Aan het eind van S2 hebben ze punt 1 opgelost, dus dat zit wel snor.
En ik zie ook wel in dat zonder de naam 'Star Trek' Discovery een prima scifi serie zou zijn
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_205457068
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 25 juli 2022 @ 21:30:30 #58
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205457652
quote:
"Pretend to be in awe of the pylons" - DS9 _O_
  maandag 25 juli 2022 @ 21:36:02 #59
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205457721




David Warner is overigens gisteren overleden op tachtige jarige leeftijd. ;(
  maandag 25 juli 2022 @ 23:10:05 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205458590
Al die spoilers hier, fuck!!

Anyway: ik ben niet meer mee met ST. Waar oh waar kan ik Picard, Lower Decks en Strange New Worlds zien? Misschien toch maar eens tijdelijk Netflix omzetten naar wat anders.
Resistance is futile.
pi_205458884
quote:
8s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:10 schreef Seven. het volgende:
Al die spoilers hier, fuck!!

Anyway: ik ben niet meer mee met ST. Waar oh waar kan ik Picard, Lower Decks en Strange New Worlds zien? Misschien toch maar eens tijdelijk Netflix omzetten naar wat anders.
De eerste twee bij Amazon, de laatste is niet beschikbaar in Nederland.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2022 @ 11:58:15 #62
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_205460938
quote:
8s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:10 schreef Seven. het volgende:
Al die spoilers hier, fuck!!

Anyway: ik ben niet meer mee met ST. Waar oh waar kan ik Picard, Lower Decks en Strange New Worlds zien? Misschien toch maar eens tijdelijk Netflix omzetten naar wat anders.
Ik vermijd dit topic altijd totdat ik de afleveringen heb gezien
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 06:46:23 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205468403
https://intl.startrek.com(...)ower-decks-crossover

Crossover aflevering tussen strange new worlds en lower decks :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 06:47:52 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205468408
Moet heel eerlijk zeggen dat ik de laatste strange new worlds nog moet kijken, leuke serie beetje minder arc, maar ook wel minder pakkend of onthoudenswaardig ofzo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 juli 2022 @ 06:52:08 #65
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205468421
quote:
88s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:46 schreef Bosbeetle het volgende:
https://intl.startrek.com(...)ower-decks-crossover

Crossover aflevering tussen strange new worlds en lower decks :D
quote:
In this special crossover episode, featuring both live-action and animation, fans can expect to see Ensign Beckett Mariner, voiced by Tawny Newsome, and Ensign Brad Boimler, voiced by Jack Quaid, from Star Trek: Lower Decks, joining the U.S.S. Enterprise in Season 2 of Star Trek: Strange New Worlds. The episode will be directed by Star Trek: The Next Generation actor and director Jonathan Frakes.
Laat maar weer.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2022 @ 10:00:10 #66
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_205469436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Laat maar weer.
Misschien eerst even kijken hoe het uitpakt voordat je een mening vormt?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 27 juli 2022 @ 10:07:50 #67
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205469486
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Misschien eerst even kijken hoe het uitpakt voordat je een mening vormt?
Ik heb een gruwelijke hekel aan animatie in een normale live-action serie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 27 juli 2022 @ 10:09:01 #68
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205469492
quote:
88s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Moet heel eerlijk zeggen dat ik de laatste strange new worlds nog moet kijken, leuke serie beetje minder arc, maar ook wel minder pakkend of onthoudenswaardig ofzo.
Minder pakkend dan wat bedoel je dan?
SNW is in mijn ogen echt met afstand het beste wat ST is overkomen de afgelopen +/-20 jaar. Op TOS na kan ik me ook geen serie herinneren die in het eerste seizoen al meteen zo goed was.
De finale, "A Quality of Mercy", was de chef's kiss op dit seizoen.
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 10:22:28 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205469560
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Minder pakkend dan wat bedoel je dan?
SNW is in mijn ogen echt met afstand het beste wat ST is overkomen de afgelopen +/-20 jaar. Op TOS na kan ik me ook geen serie herinneren die in het eerste seizoen al meteen zo goed was.
De finale, "A Quality of Mercy", was de chef's kiss op dit seizoen.
Die laatste moet ik dus nog zien. Ik zag in SNW vooral veel we presenteren een klein probleem en lossen die vrij simpel op, meestal door een toevalletje ergens aan het einde. Als ik nu terugdenk aan de afleveringen dan staan alleen de mindswap van spock en zijn vrouw, en de nevel die de dochter van de dokter opneemt me bij en dat waren wel leuke afleveringen ja, maar om nou te zeggen wow dat heb ik nog nooit eerder gezien of hoe ze daar op gekomen zijn dat is echt slim.. nee. Het probleem van het in één aflevering willen stoppen is dat je geen echte complexiteit kunt toevoegen, maar dat deden ze helaas ook niet echt bij DIS en PIC al probeerden ze het daar wel vooral S2 van DIS maarja tijdreizen is altijd een eenvoudige score wat dat betreft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 juli 2022 @ 23:25:20 #70
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205477208
quote:
88s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Die laatste moet ik dus nog zien. Ik zag in SNW vooral veel we presenteren een klein probleem en lossen die vrij simpel op, meestal door een toevalletje ergens aan het einde. Als ik nu terugdenk aan de afleveringen dan staan alleen de mindswap van spock en zijn vrouw, en de nevel die de dochter van de dokter opneemt me bij en dat waren wel leuke afleveringen ja, maar om nou te zeggen wow dat heb ik nog nooit eerder gezien of hoe ze daar op gekomen zijn dat is echt slim.. nee. Het probleem van het in één aflevering willen stoppen is dat je geen echte complexiteit kunt toevoegen, maar dat deden ze helaas ook niet echt bij DIS en PIC al probeerden ze het daar wel vooral S2 van DIS maarja tijdreizen is altijd een eenvoudige score wat dat betreft.
Het is dan ook een bewuste creatieve keuze om geen al overheersend, universum-dreigt-te-eindigen, arc te introduceren bij SNW. Dat doen andere series in de franchise al seizoen na seizoen.
Wat de serie wel heeft is een hele duidelijke rode draad, en dan doel ik niet op Spock en z'n vrouw en de dochter van de dokter, dat zijn side stories om karakters uit te diepen, daarover zo meteen meer.
Nee, de rode draad door SNW heen is:
A: de vijfjarige missie (Its five-year mission: to explore strange new worlds.), waarmee al ingesloten ligt dat de focus meer zal liggen op losstaande avonturen en de gevaren en politieke confrontaties aan de grens van de Federation.
En B: het (onontkoombare?) lot van Christopher Pike.

Waar SNW in mijn ogen in uitblinkt zijn z'n karakters, ze voelen oprecht, uitgediept, capabel en interessant aan. En niet alleen 1 of 2 hoofdpersonages, maar ook juist de side characters.
Na 2,5 seizoen had ik bij DIS nog steeds geen idee van de helft van de namen van de bridge crew. Er had in veel gevallen net zo goed een boordkartonnen cut-out kunnen staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 28-07-2022 00:01:15 ]
  Moderator donderdag 28 juli 2022 @ 09:35:40 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205478628
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 23:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Het is dan ook een bewuste creatieve keuze om geen al overheersend, universum-dreigt-te-eindigen, arc te introduceren bij SNW. Dat doen andere series in de franchise al seizoen na seizoen.
Wat de serie wel heeft is een hele duidelijke rode draad, en dan doel ik niet op Spock en z'n vrouw en de dochter van de dokter, dat zijn side stories om karakters uit te diepen, daarover zo meteen meer.
Nee, de rode draad door SNW heen is:
A: de vijfjarige missie (Its five-year mission: to explore strange new worlds.), waarmee al ingesloten ligt dat de focus meer zal liggen op losstaande avonturen en de gevaren en politieke confrontaties aan de grens van de Federation.
En B: het (onontkoombare?) lot van Christopher Pike.

Waar SNW in mijn ogen in uitblinkt zijn z'n karakters, ze voelen oprecht, uitgediept, capabel en interessant aan. En niet alleen 1 of 2 hoofdpersonages, maar ook juist de side characters.
Na 2,5 seizoen had ik bij DIS nog steeds geen idee van de helft van de namen van de bridge crew. Er had in veel gevallen net zo goed een boordkartonnen cut-out kunnen staan.
Ik vind dat niet persee ik weet nou niet echt meer van Owosekun dan van die piloot van SNW waar ik de naam niet eens van weet uit m'n hoofd. Ik heb niet het idee dat de bijrollen zoveel meer zijn uitgediept in SNW.

Ik vind het vijf jarige missie idee wel leuk en ook de lijn over pike's toekomst die hij en wij al wel weten best wel tof en heel erg star trek, maar het ontbreekt mij juist een beetje aan diepgang, de echt leuke verassende nooit eerder bedachte oplossingen voor problemen. Ik mis nog een heisenberg compensator, ik mis nog een planeet die eigenlijk baat heeft bij die dingen die ze verafschuwen (zoals die aflevering waar geordie een volk red met zijn visor, terwijl dat volk genetische imperfecties heeft uitgebannen). En dan bedoel ik niet letterlijk die voorbeelden maar dingen waarvan ik denk hey dat is een tof gegeven, heb ik nooit eerder gezien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 31 juli 2022 @ 14:41:27 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205511150
Ja erg leuke laatste aflevering :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 31 juli 2022 @ 21:02:15 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205516967
;( uhura ;( ;(

twitter


twitter


[ Bericht 25% gewijzigd door Bosbeetle op 31-07-2022 21:51:13 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 31 juli 2022 @ 22:51:34 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205518177
;( een belangrijk rolmodel is niet meer, de eerste zwarte vrouw in een hoofdrol. RIP Nichelle Nichols.
Resistance is futile.
  zondag 31 juli 2022 @ 22:59:22 #75
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205518264
Ahhh.. Nichelle Nichols.. :'(
Triest hoe vervelend haar laatste jaren zijn geweest.
pi_205519170
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205751392
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205751946
quote:
As van Star Trek-actrice Nichelle Nichols gaat de ruimte in

Een deel van de as van Star Trek-actrice Nichelle Nichols gaat de ruimte in. De Amerikaanse actrice, die beroemd werd door haar rol als luitenant Uhura in de Star Trek-franchise, overleed vorige maand op 89-jarige leeftijd. Volgens entertainmentwebsite TMZ zal de as worden toegevoegd aan de lading van een Vulcan-raket die later dit jaar wordt gelanceerd.
https://www.hln.be/celebr(...)ruimte-in~a0d28243b/
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:36:41 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205753322
Gisteren de eerste aflevering van lower decks, later deze week maar eens kijken. Misschien is dat wel mijn favoriet, al vind ik eigenlijk de hele nieuwe start up van star trek goed te pruimen :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:38:07 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205753343
quote:
8s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:10 schreef Seven. het volgende:
Al die spoilers hier, fuck!!

Anyway: ik ben niet meer mee met ST. Waar oh waar kan ik Picard, Lower Decks en Strange New Worlds zien? Misschien toch maar eens tijdelijk Netflix omzetten naar wat anders.
Haha dit ik ben gewoon star trek lower decks aan het downloaden terwijl ik gewoon een prime abo heb en hem dus ook direct kan bekijken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:04:10 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205753700
Trouwens wel grappig ik wist niet dat Boimlers stem wordt gedaan door Jack quaid die ook in the boys Hugie speelt :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:06:02 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205755397
Toffe eerste aflevering van lower decks seizoen 3
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:16:32 #84
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_205755471
Wat was snw goed zeg _O_
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_205755568
Helemaal bij met Discovery nu.

Dat 4e seizoen was wel iets te royaal gevuld met melodrama en preken... maargoed. Nog steeds wel vet maar er is duidelijk een hap Netflix geld verdwenen....

Nu op naar Picard seizoen 2.
lekker faxen heel de dag echt genot
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:20:33 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205760220
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:27 schreef wolfrolf het volgende:


Nu op naar Picard seizoen 2.
Gecondoleerd
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_205762122
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 00:20 schreef jogy het volgende:

[..]
Gecondoleerd
Ik vond seizoen 1 van Picard best geinig, maar geen hoogvlieger ofzo.

Ik verwacht meer van hetzelfde van S2.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_205902491
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205905868
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206052569
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 00:20 schreef jogy het volgende:

[..]
Gecondoleerd
Moet aflevering 9 en 10 nog zien, maar heb me tot nu toe prima vermaakt hoor.
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 21 september 2022 @ 15:39:10 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206052589
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:37 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Moet aflevering 9 en 10 nog zien, maar heb me tot nu toe prima vermaakt hoor.
(Hij is ook wel prima hoor, zolang je het concept Star Trek maar ff los laat)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_206054906
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:39 schreef jogy het volgende:

[..]
(Hij is ook wel prima hoor, zolang je het concept Star Trek maar ff los laat)
yippp.... best wel aardig om te zien
pi_206072377
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206083130
Louise Fletcher (Kai Winn) is overleden ;( . Ze was echt wel een fantastische villain >:) , wat haatte ik haar enorm.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 07:05:45 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206148931
Zag dat de crew van de cerirtos naar ds9 gaan en daar Kira en quark ontmoeten *D

Ohja zag ook deze: https://intl.startrek.com/replicateyourself
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 september 2022 @ 10:25:09 #97
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206150978
quote:
88s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Zag dat de crew van de cerirtos naar ds9 gaan en daar Kira en quark ontmoeten *D

Ohja zag ook deze: https://intl.startrek.com/replicateyourself
Dat was een heerlijke aflevering. Vooral dat eerste stuk, met tijd rekken. "Vlieg maar een extra rondje rondom de pylons" :D :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 10:40:44 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206151130
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 10:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Dat was een heerlijke aflevering. Vooral dat eerste stuk, met tijd rekken. "Vlieg maar een extra rondje rondom de pylons" :D :D
Ik moet hem nog zien :)

Moet heel eerlijk zeggen dat ik lower decks misschien wel de leukste reeks vind van de nieuwe series.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206152916
quote:
88s.gif Op vrijdag 30 september 2022 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:

Moet heel eerlijk zeggen dat ik lower decks misschien wel de leukste reeks vind van de nieuwe series.
veel humor...

Maar zou dezelfde scripts en teksten ook grappig uitvallen met acteurs?
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 14:35:23 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206153769
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
veel humor...

Maar zou dezelfde scripts en teksten ook grappig uitvallen met acteurs?
Ik denk dat het veel te snel is voor een reallife versie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206259669
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206440083
Star Trek Strange New Worlds nu via https://www.skyshowtime.com te kijken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206606306
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 9 november 2022 @ 11:18:09 #104
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_206612041
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 07:52 schreef Aether het volgende:
Star Trek Strange New Worlds nu via https://www.skyshowtime.com te kijken.
Komen Picard en Discovery daar ook naartoe?
En dan bedoel ik eigenlijk of ze daar direct na release komen, niet pas maanden of jaren later.
Is dat al bekend?
Burnt to the core but not broken
pi_206612153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 11:18 schreef PPL het volgende:

[..]
Komen Picard en Discovery daar ook naartoe?
En dan bedoel ik eigenlijk of ze daar direct na release komen, niet pas maanden of jaren later.
Is dat al bekend?
Niks over bekend.

Amazon Prime heeft Picard en Lower Decks nog.

En Discovery zal uiteindelijk wel verschijnen want daarvan hebben ze de rechten voor veel geld teruggekocht van Netflix.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_206662617
*O* *O* Star Trek The Next Generation weer te zien op Paramount Network (bij Ziggo). *O* *O*

Ik heb 't allemaal op bluray, maar toch leuk om op TV te zien :)
pi_206908344
Ben begonnen met het kijken van Strange New Worlds. Wat een verademing na Discovery en Picard zeg. Mensen die normaal met elkaar omgaan, hoofdpersonen die niet allemaal afstotelijke eikels zijn, afleveringen die rustig een verhaal vertellen ipv non stop rondrennen en felle kleurtjes over het scherm te kotsen en personages die je ziet groeien.

Ook het "ouderwetse" tv format waarin iedere aflevering een verhaal op zich is trekt mij aan. Sinds GoT denkt iedereen een episch verhaal te moeten opbouwen, maar vaak is het een verhaal dat in 2 afleveringen verteld had kunnen worden maar een heel seizoen lang een beetje doormoddert. De laatste lord of the rings serie als tragisch voorbeeld.

Dit is het eerste star trek product dat mij een optimistisch star trek gevoel geeft sinds Enterprise. Theme song voor de fun:


Hoop dat de rest van het seizoen zo doorgaat.
pi_206908905
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben begonnen met het kijken van Strange New Worlds. Wat een verademing na Discovery en Picard zeg. Mensen die normaal met elkaar omgaan, hoofdpersonen die niet allemaal afstotelijke eikels zijn, afleveringen die rustig een verhaal vertellen ipv non stop rondrennen en felle kleurtjes over het scherm te kotsen en personages die je ziet groeien.

Ook het "ouderwetse" tv format waarin iedere aflevering een verhaal op zich is trekt mij aan. Sinds GoT denkt iedereen een episch verhaal te moeten opbouwen, maar vaak is het een verhaal dat in 2 afleveringen verteld had kunnen worden maar een heel seizoen lang een beetje doormoddert. De laatste lord of the rings serie als tragisch voorbeeld.

Dit is het eerste star trek product dat mij een optimistisch star trek gevoel geeft sinds Enterprise. Theme song voor de fun:


Hoop dat de rest van het seizoen zo doorgaat.
SNW is zeker puik ja! Maar Discovery en Picard zijn op hun eigen manier ook erg tof, vind ik.
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 18:25:48 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206912437
Ik kan het alleen niet meer helemaal bijhouden volgensmij heb ik een heel of half seizoen Prodigy gemist :D

Wel zin in Picard S3
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 2 december 2022 @ 18:50:40 #110
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_206912740
ENT was mijn favo tot SNW begon.

Picard is ok. Leuk, maar ik kan ook leven zonder :’)

Discovery 1e seizoen vond ik we leuk, maar ik kan het echt niet meer aanzien
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2022 @ 19:20:52 #111
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206913102
quote:
88s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kan het alleen niet meer helemaal bijhouden volgensmij heb ik een heel of half seizoen Prodigy gemist :D

Wel zin in Picard S3
Prodigy tweede helft van seizoen is 3 weken geleden ofzo weer begonnen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2022 @ 19:22:37 #112
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206913122
Maar, met 5 verschillende series hebben we ruim keus momenteel:
Strange New Worlds
Lower Decks
Prodigy
Picard
Discovery

(overigens in volgorde van hoe goed ik de serie vind)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 20:24:15 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206913978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Prodigy tweede helft van seizoen is 3 weken geleden ofzo weer begonnen
Ah dat is wel in te halen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 20:26:57 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206914033
Ik zag dat Star Trek een samenwerking met Playmobil aangaat :D weet niet of dat nou een hele populaire zet is....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 december 2022 @ 10:19:33 #115
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206920211
quote:
88s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zag dat Star Trek een samenwerking met Playmobil aangaat :D weet niet of dat nou een hele populaire zet is....
Die Enterprise (original) zag er wel grappig uit
https://www.playmobil.nl/(...)-ncc-1701/70548.html
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206920597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Die Enterprise (original) zag er wel grappig uit
https://www.playmobil.nl/(...)-ncc-1701/70548.html
500 euro godsammekraken
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 22:06:26 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206932335
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Die Enterprise (original) zag er wel grappig uit
https://www.playmobil.nl/(...)-ncc-1701/70548.html
Wel vreemd dat zon schip volledig uit bridge bestaat :D

Hij is wel enorm groot op deze afbeeldingen en ik moet zeggen dat alle afbeeldingen renderingen lijken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 januari 2023 @ 21:48:44 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207489733
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207496775
Picard seizoen 3... Is het per 16 februari ook te volgen op een streamingsdienst ? Prime Video of Skyshowtime ?
Wellicht een jaar later?

Poster: Zie ik nu ook de karakters Crusher, La Forge, Riker en Troi, Seven of Nine , en de acteur Brent Spiner als een zoon Soon ? Klingon is Worf?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 januari 2023 @ 13:32:13 #120
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207496844
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:27 schreef Bluesdude het volgende:
Picard seizoen 3... Is het per 16 februari ook te volgen op een streamingsdienst ? Prime Video of Skyshowtime ?
Wellicht een jaar later?

Poster: Zie ik nu ook de karakters Crusher, La Forge, Riker en Troi
Seven of Nine , en de acteur Brent Spiner als een zoon Soon ?
Klingon is Worf?
Zo ver ik weet komt het weer op Prime. En ja, dat is Worf. :)
Spiner speelde Dr. Adam Soong in S2.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207496997
Prime Video UK meldt Picard 3 wel als komend
https://www.digitalspy.co(...)n-3-uk-release-date/
  dinsdag 10 januari 2023 @ 14:04:04 #122
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207497232
Picard _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 januari 2023 @ 15:30:39 #123
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207498270
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:27 schreef Bluesdude het volgende:
Picard seizoen 3... Is het per 16 februari ook te volgen op een streamingsdienst ? Prime Video of Skyshowtime ?
Wellicht een jaar later?

Poster: Zie ik nu ook de karakters Crusher, La Forge, Riker en Troi, Seven of Nine , en de acteur Brent Spiner als een zoon Soon ? Klingon is Worf?
Ja, de hele main cast van TNG komt terug. Brent Spiner gaat in ieder geval Lore spelen (als ik de trailer mag geloven)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_207520170
Beverly Crusher heeft iets aan haar gezicht laten doen?
Neusjob ?
pi_207556780
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 23:12 schreef Bluesdude het volgende:
Beverly Crusher heeft iets aan haar gezicht laten doen?
Neusjob ?
Wat heeft ze niet laten doen? Zou me niet verbazen als haar neus het enige is wat ze niet heeft laten doen...
pi_207571742
quote:
Worf en Laforge zien er hier bazig uit :7
  zondag 15 januari 2023 @ 15:22:25 #127
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207571902
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:41 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]
Wat heeft ze niet laten doen? Zou me niet verbazen als haar neus het enige is wat ze niet heeft laten doen...
Ze ziet er jonger uit dan in TNG :o
pi_207872783
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 21:29:06 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208026200
Is het nou vandaag of morgen op prime?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_208026616
Prima premiere van seizoen 3! Beste premiere tot nu toe van de serie Picard vind ik. Zin in de rest :)

[ Bericht 32% gewijzigd door wolfrolf op 17-02-2023 10:44:46 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208028717
picard 3x01 staat op Prime!
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 17 februari 2023 @ 07:40:34 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208028871
Vanavond kijken :Y)
Resistance is futile.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:11:19 #133
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_208029493
Wow. Wat was dit een sterk begin.
Shut up wesley Will!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 17 februari 2023 @ 22:43:43 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208039538
Ik zit er ook direct in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 22:48:52 #135
5428 crew  miss_sly
pi_208039595
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 22:43 schreef Seven. het volgende:
Ik zit er ook direct in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens en eens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 februari 2023 @ 23:17:32 #136
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208039954
Al die details tijdens de credits was leuk gedaan
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 23:53:13 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208040349
Leuke aflevering ook realistisch dat Picard zelf details laat vallen DS4
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_208045444
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 22:43 schreef Seven. het volgende:
Ik zit er ook direct in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft een hoofdrol.
Kijk dan niet, als je een hekel aan haar karakter hebt.
Ik vond haar karakter in TNG niet aanstootgevend. Het kon met wat meer diepte, maar dat is primair de verantwoordelijkheid van de tekstschrijvers en de regisseur.
pi_208045463
quote:
88s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 23:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Leuke aflevering ook realistisch dat Picard zelf details laat vallen DS4
Tuurlijk is het realistisch als iemand 20 jaar niet zo veel bezig was met starfleet-projecten dat die persoon bepaalde feiten niet kent. Of een wel vernomen feitje vergat.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 16:20:49 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208046822
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ze heeft een hoofdrol.
Kijk dan niet, als je een hekel aan haar karakter hebt.
Ik vond haar karakter in TNG niet aanstootgevend. Het kon met wat meer diepte, maar dat is primair de verantwoordelijkheid van de tekstschrijvers en de regisseur.
Ik vind Picard en Seven echt niet dezelfde karakters als in de series waarin zij origineel speelden. Vind ik overigens niet storend maar voor the good doctor hoop ik dat deze vlag ook opgaat.

Overigens ben ik er helemaal blanco in gegaan dus ik was oprecht verrast. Ze leek overigens niet op het originele karakter dus dat geeft hoop.
Resistance is futile.
pi_208078413
Picard S3: Wie zou de Red Lady zijn?
  maandag 20 februari 2023 @ 19:26:06 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208078670
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
Picard S3: Wie zou de Red Lady zijn?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_208093899
All Four 'Star Trek: The Next Generation' Films Arriving on 4K Ultra HD for First Time Ever
https://intl.startrek.com(...)-ultra-hd-collection
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 februari 2023 @ 10:40:31 #145
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208097877
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
Picard S3: Wie zou de Red Lady zijn?
Dat werd in de aflevering zelf gewoon duidelijk :?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_208098108
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:00 schreef Aether het volgende:
All Four 'Star Trek: The Next Generation' Films Arriving on 4K Ultra HD for First Time Ever
https://intl.startrek.com(...)-ultra-hd-collection
Nice!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208101804
1e aflevering iig redelijk ok, we zullen zien of het net zo slecht wordt als s1 en s2 haha.
pi_208102971
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:12 schreef VelitoX het volgende:
1e aflevering iig redelijk ok, we zullen zien of het net zo slecht wordt als s1 en s2 haha.
Je hebt s1 en s2 gezien?
En bij de uiteindelijk afwegingen vind je ze slecht?
Waarom kijk je dan s3 ?
pi_208113071
Poah, weer erg genoten van Picard 3x02

De 12 monkeys tv serie referenties deze aflevering zijn echt heerlijk. Met een mooie cameo van een zekere hoofdpersoon van deze serie met zowel de naam als de acteur die deze naam speelde O+ *G*

Dit picard seizoen lijkt verhaaltechnisch eindelijk eens een set ballen te hebben. Love it.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208121597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:25 schreef Bluesdude het volgende:
Je hebt s1 en s2 gezien?
En bij de uiteindelijk afwegingen vind je ze slecht?
Waarom kijk je dan s3 ?
Want ik vind Star Trek leuk? :P T kan altijd beter worden......
pi_208133011
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:16 schreef wolfrolf het volgende:
Poah, weer erg genoten van Picard 3x02

De 12 monkeys tv serie referenties deze aflevering zijn echt heerlijk. Met een mooie cameo van een zekere hoofdpersoon van deze serie met zowel de naam als de acteur die deze naam speelde O+ *G*

Dit picard seizoen lijkt verhaaltechnisch eindelijk eens een set ballen te hebben. Love it.
Jazeker, top serie tot nu toe! ;)
Zeker met al die 'The Next Generation' iconen.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 17:36:28 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208207451
Tof de dochter van LaForge is ook echt de dochter van 'laforge'

twitter
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 07:11:39 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208214371


Ze stoppen bij 5 seizoenen toch langer volgehouden dan ENT en PIC
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 07:13:45 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208214380
Het volgende deel mag SNW ook wel in OP, en Prodigy en lower decks ook wel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:58:05 #155
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_208218486
Hoe goed is Picard S3 tot nu toe.
Ze gaan all out.

Op naar DS9 lijkt me.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 3 maart 2023 @ 14:00:50 #156
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208218523
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:58 schreef avotar het volgende:
Hoe goed is Picard S3 tot nu toe.
Ze gaan all out.

Op naar DS9 lijkt me.
Kan ik S2 overslaan? Ik hoor dat dat heel slecht is.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:37:49 #157
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_208218926
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:00 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Kan ik S2 overslaan? Ik hoor dat dat heel slecht is.
Er is amper overlap, je kunt S3vzonder S2 volgen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 maart 2023 @ 16:42:21 #158
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208220366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:00 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Kan ik S2 overslaan? Ik hoor dat dat heel slecht is.
S2 is wel echt een vervolg op S1, met Agnes Jerati, Soji, Elenor, Rios, waar de verhaallijnen daarin afgerond worden. Raffi en Seven gaan door naar S3. Dus wil je weten wat er met bovenstaande 4 is gebeurd, dan toch even S2 kijken.
Was S2 superslecht? Ach, ik vermaakte me wel. Maar echt bijstergoed vond ik het niet. S3 stelt mij tot op dit moment absoluut niet teleur. Heerlijk. Als je S1 niet hebt gezien, zou ik S1 en S2 afraden en direct met S3 beginnen. Er zijn maar een paar dingetjes die opheldering nodig hebben, namelijk de band tussen Picard en Seven, wie Raffi is en dat Picard een synth lichaam heeft
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 3 maart 2023 @ 18:55:17 #159
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208222191
Ik heb een recap van S2 maar bekeken. Snel begonnen aan S3.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 20:00:05 #160
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208223654
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:37 schreef avotar het volgende:

[..]
Er is amper overlap, je kunt S3vzonder S2 volgen.
En halverwege S1 afgehaakt te zijn, is S3 dan ook standalone te kijken?
Trok dat echt heel slecht.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 22:18:20 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208226526
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En halverwege S1 afgehaakt te zijn, is S3 dan ook standalone te kijken?
Trok dat echt heel slecht.
Ja, daar lijkt het tot zover wel op.

En typisch Star Trek, eerste 2 seizoenen zijn zozo tenzij je een eckte fan bent en terug gaat kijken. Bij terugkijken zie en waardeer je wel de zaadjes die geplant worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 04-03-2023 12:56:17 ]
Resistance is futile.
pi_208227207
Ps3 afl3 gezien
Worf is binair geworden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 10:57:43 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208232287
SPOILER: hihi
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 4 maart 2023 @ 12:55:50 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208233640
quote:
88s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:
SPOILER: hihi
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij zaten ook hardop te lachen. Hij is héérlijk zichzelf gebleven :Y) .
Resistance is futile.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 13:37:18 #165
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208234330
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wij zaten ook hardop te lachen. Hij is héérlijk zichzelf gebleven :Y) .
Dat, maar nu tenminste wel echt als klingon krijger ipv de eerste die altijd K.O. Geslagen werd :’)


Oh, en S3 is prima zonder die andere twee te kijken. Die vielen tegen idd, meer een battlestar galectica wannabee verhaallijn
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208234480
Ik heb nu ep1 van Strange New Worlds gekeken. Voelde wel echt als classic Trek.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 4 maart 2023 @ 14:17:21 #167
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208234761
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb nu ep1 van Strange New Worlds gekeken. Voelde wel echt als classic Trek.
SNW is een hele fijne verrassing inderdaad. Anson Mount draagt de serie met verve.
En in het eerste seizoen al meteen bullseye was ik niet gewend van Trek. :D
pi_208239968
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb nu ep1 van Strange New Worlds gekeken. Voelde wel echt als classic Trek.
Ja echt fijn inderdaad. En ik vind het van die serie ook lekker dat het per aflevering een afgerond verhaal is. Had daar eerst nog wel wat scepsis over, maar is gewoon dikke prima.

Ben benieuwd wanneer serie 2 begint :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208240006
quote:
88s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:
SPOILER: hihi
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O_
lekker faxen heel de dag echt genot
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 maart 2023 @ 23:44:24 #170
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208245333
Aflevering 3 van Picard gezien. Heerlijk dit, veel DS9 verwijzingen ook. Twee verhaallijnen die mooi aan elkaar worden geknoopt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_208247713
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208250680
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 07:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Ze stoppen bij 5 seizoenen toch langer volgehouden dan ENT en PIC
Ik vind het heel erg jammer dat Discovery stopt :'(

[ Bericht 55% gewijzigd door wolfrolf op 05-03-2023 15:26:49 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:09:09 #173
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208300684
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 07:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Ze stoppen bij 5 seizoenen toch langer volgehouden dan ENT en PIC
Jezus, gaat er eindelijk een nieuw seizoen komen? Volgend jaar pas?

Picard ben ik afgehaakt. Oeverloos gepraat, weinig actie. Zoals de meeste TNG afleveringen dus.

Is SNW de moeite waard? Waar te zien? Helemaal niks over gezien of gehoord trouwens :{
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 14:13:09 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208300722
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
Waar te zien?
Download...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:22:13 #175
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208300829
quote:
88s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Download...
Lookmovie _O_

Is volgens mij niet eens P2P
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_208300934
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

Is SNW de moeite waard? Waar te zien? Helemaal niks over gezien of gehoord trouwens :{
https://www.skyshowtime.c(...)60-8b69-258c3e4bc615
Niet te veel van verwachten. Wel de moeite waard
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 maart 2023 @ 15:36:43 #177
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208301700
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Jezus, gaat er eindelijk een nieuw seizoen komen? Volgend jaar pas?

Picard ben ik afgehaakt. Oeverloos gepraat, weinig actie. Zoals de meeste TNG afleveringen dus.

Is SNW de moeite waard? Waar te zien? Helemaal niks over gezien of gehoord trouwens :{
Probeer voor de gein seizoen 3 van Picard, geheel andere insteek, en wel vol met actie
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 08:49:45 #178
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_208309731
Holy shit, wat een aflevering weer van Picard.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 09:27:50 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208310127
Zul je zien dat ze een geweldig laatste seizoen gaan neerzetten en iedereen meer wil -O- :D

Officieel moet star trek gewoon pas bij seizoen 4 echt tof worden en dan bij seizoen 7 stoppen met een minder seizoen ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 10 maart 2023 @ 10:37:24 #180
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208310681
Seizoen 3 is wel de beste Picard tot nog toe, ja.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_208311050
Picard 3x04 is fenomenaal

wat een topseizoen tot nu toe.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208312183
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Jezus, gaat er eindelijk een nieuw seizoen komen? Volgend jaar pas?

Picard ben ik afgehaakt. Oeverloos gepraat, weinig actie. Zoals de meeste TNG afleveringen dus.

Is SNW de moeite waard? Waar te zien? Helemaal niks over gezien of gehoord trouwens :{
Hee Ed ouwe reus, lang niet gespot op het forum

Ik kan je aanraden om op youtube ofzo ff samenvattingen van Picard seizoen 1 en 2 te kijken en je dan lekker onder te dompelen in het echt zeer goede seizoen 3.

Strange New Worlds is zalig! Per aflevering een puik afgerond verhaal, geen ellenlange rode draad dus. Anson Mount is als Captain Pike een genot.

cheers!
lekker faxen heel de dag echt genot
  zaterdag 11 maart 2023 @ 00:18:49 #183
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208321315
Dit is zeker goede trek.
pi_208405752
Michelle Yeoh. keizerin in Discovery, won een oscar van de week.
Maar een startrekserie met haar in de hoofdrol, wil maar niet snel komen. Riekt naar definitieve afstel
https://www.digitalspy.co(...)eoh-spin-off-update/

  Moderator zaterdag 18 maart 2023 @ 10:29:36 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208433021
Leuke aflevering weer hoor :)

O+ worf
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 maart 2023 @ 12:04:59 #186
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208433928
quote:
88s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Leuke aflevering weer hoor :)

O+ worf
Ik was vooral verrast door de verschijning van een bepaalde voormalig ensign
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_208435222
Zou Wil Wheaton nog eens verschijnen in Picard ? Of heeft hij voor altijd genoeg van zijn Wesley-rol in star trek ?

Hij kan ook in Discovery even op bezoek komen. Ook niet gedaan
pi_208435470
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
Zou Wil Wheaton nog eens verschijnen in Picard ? Of heeft hij voor altijd genoeg van zijn Wesley-rol in star trek ?

Hij kan ook in Discovery even op bezoek komen. Ook niet gedaan
Tsja, hoe antwoord je hier op zonder te spoileren :?
pi_208436342
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 14:41 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]
Tsja, hoe antwoord je hier op zonder te spoileren :?
oei..... zeg dan maar niks, als je meer weet
  zaterdag 18 maart 2023 @ 19:11:16 #190
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208439429
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
Zou Wil Wheaton nog eens verschijnen in Picard ? Of heeft hij voor altijd genoeg van zijn Wesley-rol in star trek ?

Hij kan ook in Discovery even op bezoek komen. Ook niet gedaan
had ie niet al een cameo in s2?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 21 maart 2023 @ 12:07:18 #191
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_208477757
https://www.serietotaal.n(...)k-strange-new-worlds

Goed nieuws voor alle 'Trekkies': een derde seizoen voor Star Trek: Strange New Worlds wordt nu gefilmd. Dat bevestigde uitvoerend producent Akiva Goldsman tijdens een recent interview.

Officieel had Paramount nog de productie van een derde seizoen moeten bevestigen, maar met het laatste nieuws is producent Goldsman de zender voor geweest. Na het succes van het eerste seizoen verbaast de verlenging echter niet.

Met het einde van Discovery en Picard in zicht zetten de makers van Star Trek nu volop in op de serie Strange New Worlds. Als het paradepaardje van de franchise kijken veel mensen uit naar wat het aankomende tweede seizoen te bieden zal gaan hebben.

Het derde seizoen wordt nu gefilmd
Uitvoerend producent Akiva Goldsman vertelde aan M.I.T. Media Lab meer over het derde seizoen, waarover hij zei dat men "net begonnen is met filmen".

Ook vertelde Goldsman meer over het aankomende tweede seizoen. Hij zei dat de premièredatum binnenkort bekend zal worden gemaakt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_208478286
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 12:07 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.serietotaal.n(...)k-strange-new-worlds

Goed nieuws voor alle 'Trekkies': een derde seizoen voor Star Trek: Strange New Worlds wordt nu gefilmd. Dat bevestigde uitvoerend producent Akiva Goldsman tijdens een recent interview.

Officieel had Paramount nog de productie van een derde seizoen moeten bevestigen, maar met het laatste nieuws is producent Goldsman de zender voor geweest. Na het succes van het eerste seizoen verbaast de verlenging echter niet.

Met het einde van Discovery en Picard in zicht zetten de makers van Star Trek nu volop in op de serie Strange New Worlds. Als het paradepaardje van de franchise kijken veel mensen uit naar wat het aankomende tweede seizoen te bieden zal gaan hebben.

Het derde seizoen wordt nu gefilmd
Uitvoerend producent Akiva Goldsman vertelde aan M.I.T. Media Lab meer over het derde seizoen, waarover hij zei dat men "net begonnen is met filmen".

Ook vertelde Goldsman meer over het aankomende tweede seizoen. Hij zei dat de premièredatum binnenkort bekend zal worden gemaakt.
Uitstekend!! Zouden meer productiehuizen zo moeten doen. Ja HBO ik kijk naar jullie met House of the dragon en The last of us.
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 23 maart 2023 @ 21:07:42 #193
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_208511118
Elke episode van Star Trek Picard is een pareltje op zich! :Y
Vooral de laatste met La Forge, Data, Deanna Troi.

Het klopt allemaal. (Vooral als je 'The Next Generation' hebt gezien en de losse films met Jean-Luc.)

Het is gewoon thuiskomen.
pi_208511817
Terry Matalas maakt echt een briljant slotseizoen van Picard zeg.

Hopelijk wordt het wat met de geopperde spinoff Star Trek: Legacy

twitter
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:18:35 #195
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_208514420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 21:07 schreef Bocaj het volgende:
Elke episode van Star Trek Picard is een pareltje op zich! :Y
Vooral de laatste met La Forge, Data, Deanna Troi.

Het klopt allemaal. (Vooral als je 'The Next Generation' hebt gezien en de losse films met Jean-Luc.)

Het is gewoon thuiskomen.
én Moriarty <3
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:43:37 #196
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208514666
Mag wel wat minder spoilers :wtf:
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:30:52 #197
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208524998
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_

Top seizoen! ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:51:06 #198
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208529002
Beste wat ze doen is eindelijk worf ‘echt’ maken. Niet meer die half zachte domme punching bag
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208530508
Picard S3 is echt verslavend. Wat een verschil met S2.

SNW vond ik ook top, vooral die laatste ep (helpt wel als je die ene TOS aflevering hebt gezien). Ben benieuwd hoe het verder gaat met Number One.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208534527
Welke dag komt de nieuwe Picard?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 27 maart 2023 @ 12:54:36 #201
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_208554037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:35 schreef Nielsch het volgende:
Welke dag komt de nieuwe Picard?
op Prime in de nacht van donderdag op vrijdag. Maar vaak moet je hem dan wel zoeken en staat hij niet in je verder kijken lijst.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_208554242
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:54 schreef avotar het volgende:

[..]
op Prime in de nacht van donderdag op vrijdag. Maar vaak moet je hem dan wel zoeken en staat hij niet in je verder kijken lijst.
Merci
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 maart 2023 @ 13:17:33 #203
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208554298
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 21:07 schreef Bocaj het volgende:
Elke episode van Star Trek Picard is een pareltje op zich! :Y
Vooral de laatste met La Forge, Data, Deanna Troi.

Het klopt allemaal. (Vooral als je 'The Next Generation' hebt gezien en de losse films met Jean-Luc.)

Het is gewoon thuiskomen.
En DS9/Voyager lijntjes worden er heerlijk aan vastgeknoopt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 27 maart 2023 @ 16:35:29 #204
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208556549
Op jullie aanraden met SNW begonnen en t/m s01e07 gekomen. Leuke serie, verhalen over het algemeen goed, personages zijn OK. Tot ik bij s01e07 aan kwam. Het script leek wel geschreven door een kind van 12 ofzo;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan nog een of andere waardeloos acterende griezel op te voeren als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, die Spock adviseert over de problemen met zijn 'anders-zijn' en zijn zoektocht naar zijn identiteit. Hoe woke toch weer :') Als men zonodig de LGBTQ+ trom weer moest luiden, huur dan een betere transgender acteur/actrice in. Op Pornhub zijn er genoeg te vinden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_208558767
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 16:35 schreef EdvandeBerg het volgende:

En dan nog een of andere waardeloos acterende griezel op te voeren als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, die Spock adviseert over de problemen met zijn 'anders-zijn' en zijn zoektocht naar zijn identiteit. Hoe woke toch weer :') Als men zonodig de LGBTQ+ trom weer moest luiden, huur dan een betere transgender acteur/actrice in. Op Pornhub zijn er genoeg te vinden.
Moet de kapitein in The Serene Squall een transgender vrouw zijn ?
Niet gezien hoor. Maar jij wel dus.... en daar walg je van ?
Kijk dan niet en ga porno kijken
  maandag 27 maart 2023 @ 22:44:11 #206
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208562831
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Moet de kapitein in The Serene Squall een transgender vrouw zijn ?
Niet gezien hoor. Maar jij wel dus.... en daar walg je van ?
Kijk dan niet en ga porno kijken
Jij zag niet dat het een transgender was? Dan wordt het tijd voor een bril.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jesse_James_Keitel

Ik heb geen probleem met een transgender acteur/actrice an sich, maar dit was een typische excuustruus die slecht acteert. En een engerd bovendien. Men had beter kunnen kiezen voor iemand als Elliot Page of Laverne Cox. Misschien kan Loiza Lamers wel acteren.

En dat je mijn opmerking over betere tranny actrices op pornhub niet als humor herkent, zegt genoeg over jou.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_208562945
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 22:44 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Jij zag niet dat het een transgender was? Dan wordt het tijd voor een bril.
Ik ben niet zo loerend haatdragend als jij ben.
Ik vond haar een primavrouw spelen. Niks mis mee.
Acteerde ze matig? Uiteraard... zoals jij loert lijkt het zo.

Maar ze speelde niet een transgenderkarakter , begrijp ik
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 maart 2023 @ 10:27:55 #208
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208564956
Bij het kijken van die aflevering totaal niet gemerkt en niet aan gestoord. Was in tegenstelling tot in Discovery (Adira) geen plotpoint
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:20:47 #209
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208565389
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Bij het kijken van die aflevering totaal niet gemerkt en niet aan gestoord. Was in tegenstelling tot in Discovery (Adira) geen plotpoint
Is discovery helaas zo abominabel slecht gedaan dat ik daarna gestopt ben met kijken. Het had perfect in het verhaal gepast, maar helaas.

SNW kan ik het me niet eens herinneren dat het voorbij kwam eerlijk gezegd :@
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 28 maart 2023 @ 12:59:37 #210
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208566631
Het is mij ook totaal ontgaan in SNW, heb er niet eens bij stil gestaan.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 20:20:48 #211
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208571667
Aflevering 8 heb ik trouwens na een paar minuten ook maar geskipt. Mijn beoordeling van S01; prima serie, maar E07 en E08 overslaan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 maart 2023 @ 21:51:01 #212
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208572788
Ik vond die juist heel grappig. Je raakt bekend met personages en opeens spelen ze heel anders. Zelfde als de mirror-afleveringen van DS9. Je kunt zo enorm spelen met karaktertrekjes van personages. Ik vond hem best leuk
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 1 april 2023 @ 23:47:51 #213
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208622643
Picard eerste 2 afleveringen van S03 gezien en vond ze uitstekend! Onbekende vijanden dus nieuw gevaar, veel actie en geen oeverloos geneuzel over morele vraagstukken enzo. En 7of9! In het begin werd ook nog gerefereerd over ontsnappen aan de Borg.

Wel triest om Picard/Stewart zo broos te zien worden 🥺
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_208630181
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 23:47 schreef EdvandeBerg het volgende:
Picard eerste 2 afleveringen van S03 gezien en vond ze uitstekend! Onbekende vijanden dus nieuw gevaar, veel actie en geen oeverloos geneuzel over morele vraagstukken enzo. En 7of9! In het begin werd ook nog gerefereerd over ontsnappen aan de Borg.

Wel triest om Picard/Stewart zo broos te zien worden 🥺
Ik vind dat Jean-Luc zich in S03 wat beter presenteert dan in de voorgaande twee seizoenen. Daar kwam hij bij mij vooral over als een oude man die het allemaal niet meer aan kan.
pi_208630584
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:24 schreef stokj het volgende:

[..]
Ik vind dat Jean-Luc zich in S03 wat beter presenteert dan in de voorgaande twee seizoenen. Daar kwam hij bij mij vooral over als een oude man die het allemaal niet meer aan kan.
Het schrijfwerk dit slotseizoen is sowieso lichtjaren beter dan in seizoenen 1 en 2. Het is een goede zaak dat Terry Matalas de showrunner is.
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 2 april 2023 @ 16:25:58 #216
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_208632423
S01 was dikke prima, s02 was redelijk meh en s03 maakt me verdrietig dat 1 en 2 niet op die manier zijn gemaakt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 7 april 2023 @ 01:32:39 #217
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_208689194
Wat is Amanda Plummer toch goed als bad guy! _O_
pi_208692289
Tasha Yar ;(
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208696636
Ik kan niks verklappen over deel 8, behalve dat Worf een prachtige mauwkous is geworden.
Het is even wennen, maar voel zijn poezie
pi_208700895
SPOILER: Star Trek Picard Behind the scenes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator zaterdag 8 april 2023 @ 09:18:22 #221
5428 crew  miss_sly
pi_208701131
Wat een geweldig seizoen is dit toch O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 8 april 2023 @ 21:16:01 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208707393
Ohhh, wat een cliffhanger! Wat zit er achter de rode deur?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_208708197
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2023 21:16 schreef Seven. het volgende:
Ohhh, wat een cliffhanger! Wat zit er achter de rode deur?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208708537
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2023 08:34 schreef Aether het volgende:
SPOILER: Star Trek Picard Behind the scenes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
lekker faxen heel de dag echt genot
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 april 2023 @ 23:36:44 #225
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208709995
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 9 april 2023 @ 10:48:00 #226
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208712857
Genieten om in S3 zoveel van de crew weer bij elkaar te zien. O+

Maar die Jack kan ik maar slecht pruimen. Om over de 'villain' maar te zwijgen, wat een beroerd 1-dimensionaal karakter.

Maar daar gaat het niet om, vind het heerlijk thuiskomen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 april 2023 @ 13:03:41 #227
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208714094
Vadic 1-dimensionaal? Ze is dan weer heel erg berekend en het andere moment zo gek als een deur. Geweldig personage!
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Public Relations / Redactie Film donderdag 13 april 2023 @ 11:45:48 #228
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208757309
Jaaa wat een geweldig seizoen dit! In 1 week bij gekeken. Seizoen 1 viel tegen, seizoen 2 helemaal overgeslagen maar dit is fantastisch!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 april 2023 @ 22:42:00 #229
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208765336
De originele computerstem van Majel Barrett, het tapijt, echt heerlijk genot dit. En Worf die zeurt over de wapens :D :D
Ik herkende de stem van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook direct. Ik wist dat het de originele was!
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 14 april 2023 @ 09:57:44 #230
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_208767731
Waaaaaarom was dit niet seizoen 1.
Ik ga naar huis.
pi_208769097
Deze aflevering :'( O+ :'(

Dit is exact wat ST Picard al die tijd had moeten zijn

janken zeg ik je, janken.
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 14 april 2023 @ 13:46:53 #232
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_208769959
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 22:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De originele computerstem van Majel Barrett, het tapijt, echt heerlijk genot dit. En Worf die zeurt over de wapens :D :D
Ik herkende de stem van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook direct. Ik wist dat het de originele was!
En fatsoenlijke verlichting.

En kippenvel. Vooral kippenvel.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 21:42:29 #233
5428 crew  miss_sly
pi_208774427
O men, wat een geweldige aflevering weer O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 15 april 2023 @ 00:18:31 #234
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208776412
O+

Alleen jammer dat de weer BSG namaken. Ik had op iets originelers gehoopt :@


Then again, rehabilitatie van Worf na 7 seizoenen treurnis een hoop goed
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208784013
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 15 april 2023 @ 21:52:14 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208784479
'I hope we die quickly' _O-

Geweldige aflevering, heerlijk sluwe plottwist!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_208787122
pi_208787163
Transporterprobleem, eh?

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208787232
Ik hoop dat Janeway nog een halve aflevering komt soebatten over de ethics van het terugdraaien van deze transporterproblematiek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208787315
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208788271
Zou Wil Wheaton als Wesley de reiziger nog te zien zijn in de laatste aflevering ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 16-04-2023 10:54:56 ]
  zondag 16 april 2023 @ 12:01:42 #242
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208788968
Wat een kippenvel moment inderdaad om de Ent-D weer te zien, op en top stukje fan-service natuurlijk. (Ook al is the fat one eigenlijk nooit mijn favoriet geweest, ik zit meer in Worf z'n kamp; Ent-E).
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 00:18 schreef stinkie het volgende:
O+

Alleen jammer dat de weer BSG namaken. Ik had op iets originelers gehoopt :@

Then again, rehabilitatie van Worf na 7 seizoenen treurnis een hoop goed
De BSG benadering was mij ook niet ontgaan inderdaad, al ben ik daarvoor wel bereid de andere kant op te kijken. Ze hebben tien afleveringen de tijd om er verhaaltechnisch nog iets van te maken en om de crew met een waardig pensioen te sturen. Dus er zullen wat shortcuts genomen moeten worden (want er valt echt wel wat op te merken aan bepaalde plot wendingen).
Eeuwig zonde van die twee weggegooide seizoenen.
  zondag 16 april 2023 @ 12:05:31 #243
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208789003
twitter

Shaw + Wolf 359 t-shirt :D
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 april 2023 @ 13:19:44 #244
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208789876
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
Zou Wil Wheaton als Wesley de reiziger nog te zien zijn in de laatste aflevering ?
Zat al in S2
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_208789934
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Shaw + Wolf 359 t-shirt :D
Dit. Dit is goede humor _O_
pi_208790737
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Shaw + Wolf 359 t-shirt :D
Todd Stashwick is fantastisch!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208790874
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 13:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Zat al in S2
3 seconden
  zondag 16 april 2023 @ 15:17:53 #248
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208791248
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 14:39 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Todd Stashwick is fantastisch!
En in korte tijd een fan-favorite geworden. Ik ben benieuwd of de showrunners spijt hebben van één bepaalde beslissing, zeker met het oog op de getease-de Star Trek: Legacy spin-off.
pi_208791300
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En in korte tijd een fan-favorite geworden. Ik ben benieuwd of de showrunners spijt hebben van één bepaalde beslissing, zeker met het oog op de getease-de Star Trek: Legacy spin-off.
In sci-fi fantasy is er veel mogelijk he :P
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 16 april 2023 @ 15:30:47 #250
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208791381
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 15:23 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
In sci-fi fantasy is er veel mogelijk he :P
True, vraag maar aan Jean-Luc en Data, hoe vaak hebben die al niet het loodje gelegd. |:)
  zondag 16 april 2023 @ 16:54:46 #251
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208792693
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2023 21:52 schreef Seven. het volgende:
'I hope we die quickly' _O-

Geweldige aflevering, heerlijk sluwe plottwist!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond vooral ‘hello chair’ O+
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208793638
Heeft de Borg nou de Changelings gebruikt zonder dat ze het wisten of werkten ze samen? Ik vond dat stukje niet heel helder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208793881
Aaargh nog tot donderdag wachten :X
  Public Relations / Redactie Film zondag 16 april 2023 @ 23:01:17 #254
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208797512
Wat was dit fantastisch! Met kippenvel zitten kijken! Bring it on!
  zondag 16 april 2023 @ 23:07:52 #255
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208797580
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:06 schreef Nielsch het volgende:
Heeft de Borg nou de Changelings gebruikt zonder dat ze het wisten of werkten ze samen? Ik vond dat stukje niet heel helder.
Werkten samen
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 12:00:42 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208800206
Ik wist het! je hebt gewoon maar 6 mensen nodig om een spaceship te besturen, die lower decks losers zijn nergens voor nodig :D Trouwens er zitten ook wel overdadig veel raampjes in zo'n schip terwijl blijkbaar alleen de brug al een volledig schip kan representeren

:D

Verder episch seizoen dit hoor!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_208800411
quote:
88s.gif Op maandag 17 april 2023 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik wist het! je hebt gewoon maar 6 mensen nodig om een spaceship te besturen, die lower decks losers zijn nergens voor nodig :D Trouwens er zitten ook wel overdadig veel raampjes in zo'n schip terwijl blijkbaar alleen de brug al een volledig schip kan representeren

:D

Verder episch seizoen dit hoor!
Raffi zit toch lower decks? Of ging die ergens anders heen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208800457
Waarom wilden ze zo nodig Jack nog hebben als het hele assimilatieplan via de transporter toch al in werking was gezet?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 12:57:12 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208800665
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Waarom wilden ze zo nodig Jack nog hebben als het hele assimilatieplan via de transporter toch al in werking was gezet?
Dat is 'ontvanger'-dna jack is de 'zender'

Beetje vreemd sowieso om dat helemaal af te laten hangen van 1 persoon, heel onborg ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 april 2023 @ 14:19:41 #260
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208801551
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Raffi zit toch lower decks? Of ging die ergens anders heen?
Het was voor mij ook even onduidelijk of Raffi en Seven wel mee zijn
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_208806608
Was nog niet begonnen aan seizoen 3 van Star Trek Rollator, maar gisteren een dagje ziek op de bank dus toch eens aan begonnen. Helemaal bij nu en moet zeggen dat ik me er tegen mijn verwachting in erg mee vermaakt heb. Het is alweer even geleden dat ik de vorige seizoenen heen gezien, maar volgens mij vond ik die lang niet zo boeiend.

Een persoonlijke bron van ergernis in de laatste aflevering vond ik dan weer het "ruimtevuurwerk". Ja, scifi, ja niet echt, maar maak er dan enkel een lichtspektakel van, geluid is er niet in de ruimte. :(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 april 2023 @ 21:20:33 #262
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_208806686
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 21:15 schreef Monolith het volgende:
Was nog niet begonnen aan seizoen 3 van Star Trek Rollator, maar gisteren een dagje ziek op de bank dus toch eens aan begonnen. Helemaal bij nu en moet zeggen dat ik me er tegen mijn verwachting in erg mee vermaakt heb. Het is alweer even geleden dat ik de vorige seizoenen heen gezien, maar volgens mij vond ik die lang niet zo boeiend.

Een persoonlijke bron van ergernis in de laatste aflevering vond ik dan weer het "ruimtevuurwerk". Ja, scifi, ja niet echt, maar maak er dan enkel een lichtspektakel van, geluid is er niet in de ruimte. :(
Schepen ontploffen al jaren met geluid in Star Trek ...
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_208806790
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 21:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Schepen ontploffen al jaren met geluid in Star Trek ...
Ja ik weet het en ook wapens doen piew piew, maar vuurwerk is wel echt weer een stap verder. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 18 april 2023 @ 17:15:12 #264
491163 Viesdik
pi_208814713
Ik zit gewoon te trillen op mn stoel als ik dit zie:

  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 17:36:30 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208814863
Section31 film met Michelle yeoh

https://intl.startrek.com(...)-event-michelle-yeoh

Leuk dat ze ook weer films gaan doen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_208815073
twitter
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208818298
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208827895
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.

En dit is dan het laatste seizoen.... ik wil meer van dit :9~

[ Bericht 75% gewijzigd door Donderkonijn op 19-04-2023 18:15:12 ]
pi_208827986
twitter
*G*

vanaf 16 juno op SkyShowtime hopelijk???
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208828078


[ Bericht 4% gewijzigd door Aether op 19-04-2023 19:26:14 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208835711
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:22 schreef Fleischmeister het volgende:
Aaargh nog tot donderdag wachten :X
Het is vandaag donderdag :D

De afgelopen weken kreeg ik Youtube suggesties te zien van ST TNG. Korte clipjes van bepaalde scenes. Leuk om te zien. Van een aantal ben ik weer gaan doorspoelen naar de serie om te zien in welke verhaallijn de scene zat.

ST TNG Conspiracy is toch wel leuk ook,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of Admiral JP Hanson. Oude Admiral. In de bijbaantijd hadden we ook zo een oud persoon als supermarktmanager van de AH XL. Was er iets bij de kassa aan de hand, moest de oude man een tocht van 150 meter afleggen wat hij stap voor stap deed... :P
  Public Relations / Redactie Film donderdag 20 april 2023 @ 14:35:36 #272
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208836972
Ik vond het bizar dat ik Admiraal Shelby (in Picard 3X09) op naam alleen me al kon herinneren. Kun je nagaan wat een impact 'Best of Both Worlds' op me heeft gehad als kind. En ik kon de cliffhanger nog wel gelijk doorkijken. Ik geloof dat ik 10 of 11 jaar was toen ik dat keek, op VHS (in de Borg-box met alle Borg-afleveringen).
  donderdag 20 april 2023 @ 14:57:26 #273
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_208837345
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Briljante scene uit de laatste Picard.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_208840523
Hoe laat komt die aflevering eigenlijk online?
pi_208840895
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 19:19 schreef Donderkonijn het volgende:
Hoe laat komt die aflevering eigenlijk online?
Vannacht ergens op prime

sinds 9 uur vanmorgen op Paramountplus in de USA
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208841358
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 19:46 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Vannacht ergens op prime

sinds 9 uur vanmorgen op Paramountplus in de USA
Even gegoogled, 3 uur s'nachts. Dat word dus nog even youtube ontwijken het staat vol met spoilers daar.
pi_208844588
Ik ben het nu aan het kijken op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, S03E10 en moet zeggen dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208848268
Als ik Picard seizoen 3 moet typeren, dan zou ik zeggen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het tweede seizoen vond ik verschrikkelijk slecht. Ik begon me zelfs af te vragen waarom ik ooit naar Star Trek was begonnen te kijken. Maar toen Riker in seizoen 3 voor het eerst in beeld kwam, wist ik dat het goed zat. Sterke personages, goede dialogen, humor. Leuk ook hoe TNG, Voyager en DS9 bij elkaar kwamen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 april 2023 @ 10:12:23 #279
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208849084
Wtf! Ik dacht steeds 12 afleveringen. Is het gewoon ineens afgelopen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 21 april 2023 @ 11:02:03 #280
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208849636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik Picard seizoen 3 moet typeren, dan zou ik zeggen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het tweede seizoen vond ik verschrikkelijk slecht. Ik begon me zelfs af te vragen waarom ik ooit naar Star Trek was begonnen te kijken. Maar toen Riker in seizoen 3 voor het eerst in beeld kwam, wist ik dat het goed zat. Sterke personages, goede dialogen, humor. Leuk ook hoe TNG, Voyager en DS9 bij elkaar kwamen.
Ik moet dus eerst door S2 heen wil ik aan het, door velen als mooi einde bestempelde, S3 beginnen.
En dat weerhoudt me er dus echt van P:{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_208850153
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 10:12 schreef stinkie het volgende:
Wtf! Ik dacht steeds 12 afleveringen. Is het gewoon ineens afgelopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208850175
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 11:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik moet dus eerst door S2 heen wil ik aan het, door velen als mooi einde bestempelde, S3 beginnen.
En dat weerhoudt me er dus echt van P:{
Ik zou S2 lekker overslaan. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 april 2023 @ 13:12:15 #283
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_208851149
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zou S2 lekker overslaan. :+
Inderdaad.

Essentie van S2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 21 april 2023 @ 13:24:38 #284
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208851282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 11:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik moet dus eerst door S2 heen wil ik aan het, door velen als mooi einde bestempelde, S3 beginnen.
En dat weerhoudt me er dus echt van P:{
Ik ben na 4/5 eps in S1 gestopt, heb S2 helemaal niet gezien en heb op enkele referentie momentjes na niet het idee dat ik iets gemist heb bij het kijken van S3.
Dus gewoon bij S03E01 beginnen. :)
  vrijdag 21 april 2023 @ 14:46:07 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_208852196
Nu ik toch weer even hier ben wegens nare omstandigheden.

Picard seizoen 3 FUCKING ROCKS!!!!! _O_.

Dit is hoe je oude legendarische karakters een waardig afscheid geeft, met een enorme bak ongegeneerde fan service en respect!

Lang geleden dat ik kippenvel kreeg bij een "nieuwe" serie, maar dit deed echt bijna alles goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door HeatWave op 21-04-2023 22:38:31 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_208855324
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208855341
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 11:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik moet dus eerst door S2 heen wil ik aan het, door velen als mooi einde bestempelde, S3 beginnen.
En dat weerhoudt me er dus echt van P:{
Gewoon aan S3 beginnen, is eigenlijk het enige seizoen dat echt de moeite waard is.
pi_208855951
KIPPENVEL ALL THE WAY _O_
pi_208856256
Picard afl 10:
Zag ik nou een scene die een opstapje kan zijn voor een nieuwe enterprise-serie
Titel van deze aflevering was 'de laatste generatie'.... Zegt dat iets ...of wishfullthinking van mij ?
  vrijdag 21 april 2023 @ 20:41:17 #290
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208856577
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 20:16 schreef Bluesdude het volgende:
Picard afl 10:
Zag ik nou een scene die een opstapje kan zijn voor een nieuwe enterprise-serie
Titel van deze aflevering was 'de laatste generatie'.... Zegt dat iets ...of wishfullthinking van mij ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208858174
Dit was een mooi afscheid O+ (i.t.t. die walgelijke Nemesis film)
pi_208858561
Sow, dat was vet. _O_

Mooi dat de deur wagenwijd open staat voor een spin-off.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 00:10:51 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208858908
Seizoen 3 was episch en de laatste scène helemaal O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 22 april 2023 @ 05:38:08 #294
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_208859400
Is het nou Captain Seven, Captain of Nine of toch Captain Hansen?

Grote kans dat dit de laatste keer was dat we het oude team bij elkaar hebben gezien, mooi afscheid en inderdaad een mooie opening naar een spinoff.

Aan het eind dacht ikzelf dat Jack even meteen tot officier was gepromoveerd maar gelukkig werd hij terug gefloten en was hij toch slechts ensign.
Nog een scene later was hij toch special counsellor.. beetje jammer, die functie heeft hij nog niet echt verdiend vind ik.

Toen op het eind de nieuwe naam van de TItan aangekondigd werd hoote ik ergens dat het de U,S.S. Picard zou worden maar Enterprise-G was ook OK.
Alleen hebben we amper iets van de Enterprise F gezien (ik vond zelf de E wel mooi)

Dit seizoen was in elk geval een erg goed seizoen, niet alleen vanwege de cameo's en oude crew een hommage an TNG, ook qua verhaallijn.
pi_208859657
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 april 2023 05:38 schreef SiGNe het volgende:

Dit seizoen was in elk geval een erg goed seizoen, niet alleen vanwege de cameo's en oude crew een hommage an TNG, ook qua verhaallijn.
Daar ben ik wat kritischer over, die verhaallijn. Zoals ik eerder al schreef in een spoiler: een herhaling van zetten. En intussen is de focus sterker op spanning en effecten komen te liggen en minder op ethische dilemma's. Dat vond ik ooit de kracht van TNG, dat je nog na kon denken over een aflevering.

Maar de personages waren als vanouds en de dialogen waren sterk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208860069
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 22 april 2023 @ 09:46:43 #297
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208860104
quote:
88s.gif Op zaterdag 22 april 2023 00:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Seizoen 3 was episch en de laatste scène helemaal O+
Nostalgie hè
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 09:48:45 #298
5428 crew  miss_sly
pi_208860125
Gisteren nog niet gekeken, want we zagen ineens een docu over Star Teek en zijn daarin blijven hangen. Volgens mij op RTLZ. Aanrader.

Vandaag Picard en rest van de docu kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208860727
quote:
88s.gif Op zaterdag 22 april 2023 00:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Seizoen 3 was episch en de laatste scène helemaal O+
Haha ja altijd leuk als Q nog even langs komt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 22 april 2023 @ 12:08:44 #300
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208861067
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 08:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Daar ben ik wat kritischer over, die verhaallijn. Zoals ik eerder al schreef in een spoiler: een herhaling van zetten. En intussen is de focus sterker op spanning en effecten komen te liggen en minder op ethische dilemma's. Dat vond ik ooit de kracht van TNG, dat je nog na kon denken over een aflevering.

Maar de personages waren als vanouds en de dialogen waren sterk.
Ik denk dat je seizoen 3 wat betreft run-time dan ook eerder moet zien als een feature length film dan een 24-delig seizoen.
Men had nog 10 afleveringen, grofweg 10 uur om er nog een einde aan te breien, de originele cast een waardig afscheid te geven, fan-service te voorzien en wat achtergrond te introduceren voor een centraal plot (Jack). En om daar te komen moesten al een hoop shortcuts genomen worden, verhaal technisch gezien.
Dan blijft er gewoon weinig meer over voor ethische dilemma's en case of the week scenario's.

Als men nou vanaf seizoen 1 al was begonnen met het idee om ergens gedurende +/- 30 afleveringen naartoe te werken dan was er meer ruimte geweest.

Mocht je er nog niet aan begonnen zijn; SNW is echt een aanrader als je van de traditionele Trek houdt. :)
  zaterdag 22 april 2023 @ 12:10:59 #301
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208861088
Vol!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')