Van Voyager, the next generation en deep space 9...quote:
Jij vind het fantastisch?quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee, het is overtrokken gezeik van een stel conservatieve lui. En uit alles blijkt dat ze nog geen minuut van Starfleet Academy hebben gezien. Dit is geen satire, dit is zwakzinnig gedoe, alleen maar bedoelt als kritiek op zgn woke-gehalte van Star Trek.
Kijk het eerst, vorm dan je mening
Ik ben zelf DrWho fan, en zie al decennialang hoe toxic de fanbase isquote:Op donderdag 22 januari 2026 15:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je hebt een fanbase, zoals star wars startrek dokter who etc etc etc, je past het aan de fans vinden het kut en kijken niet..
heel mooi voorbeeld, Concord voor playstation je hebt hier vast wel van gehoord, koste bijna half miljard om te maken, een en al diversiteit lelelijke personages etc ging volledig met de huidige tijd mee.
geen hond kocht het en binnen 10 dagen werd de server er uit getrokken.
nog geen maand of zo later Marvel rivels, exact zelfde soort type game, leuke en bekende personages gaat niet met de tijd mee instant hit en nog stgeeds spelen duizenden dit.
Starwars the acolite gaat met de tijd mee vol met onzin zoals deze huidige star trek geen hond keek er na en geen seizoen 2
Docter Who, volledig aangepast aan de huidige tijd met de jaren meer en meer geen hond keek er meer naar en ziet er niet naar uit dat er nieuw seizoen meer komt.
en ik kan wel even door gaan, in plaats van andere kijkers te werven vernaggel je de serie voor de fanbase en dan ook nog boos worden op die fanbase omdat ze niet kijken..
ja Janeway kreeg kritiek ook Picard kreeg kritiek maar de afleveringen werden niet afgebrand, omdat het alsnog trouw bleef aan de serie.
https://www.rottentomatoes.com/tv/star_trek_starfleet_academy
Hollywood reviewers geven het een 88% de kijkers 43%
https://www.imdb.com/titl(...)in_0_q_startrek%2520
4,5 op IMDB
https://www.imdb.com/title/tt0112178/?ref_=fn_t_1
startrek voyager is met populariteit gestegen omdat veel mensen nu ineens weer de oude series gaan kijken.
https://www.imdb.com/title/tt0106145/?ref_=fn_t_1
Deep space 9 ook
mensen zien de trailer trekken een conclussie en kijken niet.
Bekijk deze YouTube-video
lees even de comments en zoek even een positieve reactie..
heb je zelf de eerste 2 afleveringen gezien?
vind ik verassend, bedoel de kijkcijfers zijn enorm gekelderd de laatste jaren omdat de hele lore is veranderd, en dat valt bij weinig echt in de smaak.quote:Op donderdag 22 januari 2026 21:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ben zelf DrWho fan, en zie al decennialang hoe toxic de fanbase is
Tennant, Smith, Capaldi: nu geëerd als uitstekende Doctors kregen een enorme hoop bagger over hun heen bij hun debuut.
En dat is niet veranderd; Foster en Gatwa kregen ook veel bagger over hun heen.
Dit type fans zien hunzelf als de hoeders van de nalatenschap van de franchise, en bekijken elke nieuwe serie, showrunner, hoofdrolspeler, etc met argusogen.
O wee als ook maar iets verandert aan het nalatenschap...
Ik begrijp dat niet.
Je kijkt toch ter vermaak en ontspanning.
Waarom zo fucking serieus en alles uitvergroten.
Bij Dr Who heb je een verscheidenheid aan soorten afleveringen, en niet elke stijl of onderwerp zal elke fan plezieren.
En als kijker ontgroei je op een gegeven moment een show op een bepaald moment.
Dat is toch verder niet erg?
Bij Star Trek heb je een verscheidenheid aan verschillende series.
Deep Space 9 vond ik eerst maar Meh...
Later ben ik de show gaan waarderen.
De eerste TNG met Q vond ik een flop.
Later vond ik Q een van de sterke karakters in TNG.
De Borg vond ik fantastisch. Maar tegenwoordig eigenlijk te ver uitgemolken...
StarTrek Enterprise heb ik nooit geheel gezien. Daar kon ik niet doorheen komen.
Maar dat is toch verder niet erg?
Als Starfleet Academy niet je ding is, soit. Dan kijk je niet. Er komt vanzelf wel weer een andere serie...
Maar maak er geen drama van.
En Dr Who komt deze kerst met een Chrismas Special.
En wellicht 2027 het volgende seizoen met een nieuwe Doctor.
Ach, het leverde deze leuke episode bij VDL op:quote:Op donderdag 22 januari 2026 22:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
vind ik verassend, bedoel de kijkcijfers zijn enorm gekelderd de laatste jaren omdat de hele lore is veranderd, en dat valt bij weinig echt in de smaak.
Het verbaasd me oprecht dat er nog zo veel kijken.
Precies je kijkt voor vermaak en ontspanning, als je voor de buis zit met wtf is dit, dan is het nou niet bepaald vermaak toch?
mooi voorbeeld voor je, the witcher op netflix mede groot geworden door Henrey Cavil die een goeie rol neer zette en zelf een ontzettend grote fan is van de boeken reeks, seizoen 1 prima leuk vermakelijk, seizoen 2 werd al iets minder, seizoen 3 kwam hij zelf al veel minder voor en de serie week behoorlijk van de boekenreeks af, Cavill gaf zelf aan dat hij als fan van de serie de schrijvers wat tips gaf aangezien hij zelf enorme fan is van de serie.
de schrijvers schopten hem er uit en de kijkcijfers flikkerden naar een diepte punt want Cavill is weg en de serie volgt nog maar amper de boeken reeks.
ik bedoel alles staat al op papier daarom waren er fans van, de games volgden de reeks uitstekend dus dan heb je een grote fanbase dan volgt de serie met een goeie acteur in de hoofdrol die zelf ook veel weet van de games en boeken, en wat doe je dan, je besluit een andere weg te nemen van de boeken en die fanbase, die lui die juist kijken omdat het de boeken volgden en de acteur geweldig vinden.
je hebt al een grote fanbase en het simpelste wat je kan doen om die fanbase happy te maken is gewoon door gaan zoals het eerste seizoen volg de boeken reeks, zo moeilijk is het niet.
tuurlijk is er altijd wel iets van kritiek, dat mag dat is niet erg, maar als je alles op de kop gooit omdat je een politieke agenda er zondodig in moet gooien wat niet in het boek voor komt of totaal nergens op slaat, dan blijven de fans weg, het is niet zo moeilijk!
Ik zou je words best willen marken, echter:quote:Op donderdag 22 januari 2026 21:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Van Voyager, the next generation en deep space 9...
Dit is troep heeft weinig met star trek universum te maken.
gaat ook geen seizoen 2 van komen.
mark my words
Nee, ik heb het nog niet gezienquote:Op donderdag 22 januari 2026 21:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jij vind het fantastisch?
Ben benieuwd wat is er zo goed aan?
Niet?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee, ik heb het nog niet gezien
Jij inmiddels wel, en vormt aan de hand daarvan alsnog een negatieve mening. En dat is helemaal prima.
Ik zeg alleen dat je geen mening moet vormen aan de hand van een trailer etc. Maar pas na het daadwerkelijk kijken van de afleveringen
Een auto waarvan de uitlaat ook een inlaat kan zijn!quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet?
hmmmm, oki game je wel eens?
je ziet een trailer van een game en je besluit deze te kopen je besteet 70 euro en de trailer geeft een heel ander beeld dan de game is.
Ben je mooi genaaid nietwaar!
dit zelfde geld voor films en series, je betaald voor een service om die film of serie te gaan kijken, het is ook vaak het geval dat je via YT of prime of Rakutten een serie koopt.
natuurlijk vorm je een mening naar aanleiding van de trailer, een trailer moet verkopen.
hier mooi voorbeeld.
Bekijk deze YouTube-video
welke type auto word aangeprezen?
Je vind niet vreemd dat een hologram kan verzuipen?quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:04 schreef wolfrolf het volgende:
Nou eindelijk de pilot aflevering van Starfleet Academy gezien.
Dit is toch gewoon harstikke leuk en prima scifi?
Tof ook dat het zich afspeelt na de Discovery verhaallijn.
Heb ook veel plezier beleefd aan die serie.
Zin om dit verder te kijken!
Tatiana Maslanyquote:Op vrijdag 23 januari 2026 11:11 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik zou je words best willen marken, echter:
‘Star Trek: Starfleet Academy’ Gets Early Season 2 Renewal, Adds Tatiana Maslany As Recurring
https://deadline.com/2024(...)-maslany-1236120876/
Dit was vanaf het ontstaan van de serie al bekend en zegt dus ook niks over het wel of niet goed presteren van STA (ik vel daar ook geen oordeel over met deze reactie).quote:Op vrijdag 23 januari 2026 11:11 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik zou je words best willen marken, echter:
‘Star Trek: Starfleet Academy’ Gets Early Season 2 Renewal, Adds Tatiana Maslany As Recurring
https://deadline.com/2024(...)-maslany-1236120876/
Klopt, zeg ik toch?quote:Op donderdag 22 januari 2026 12:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus geen probleem dat een Klingon een mietje is. [En meer..]
netwerk kabel uit je pc trekken en internet uitschakelen op je telefoonquote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:10 schreef PPL het volgende:
Ik snap dat ook niet, we leven in 2026!
Heb ik wel met meer series die ik kijk, hoe blijf ik dan twee weken spoilervrij?
Is dit retorisch?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vind je het de moeite waard om te kijken?
Valt me nog mee aangezien ze geen datum voor NL gaven.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:11 schreef wolfrolf het volgende:
Starfleet Academy staat nu ook op SkyShowtime met de eerste 2 afleveringen.
Geheel in stijl met de belachelijke nutteloosheid van deze dienst 2 weken te laat natuurlijk.
Oh jeetje. Ik kijk The Simpsons niet, maar 10 weken is wel heel bezopenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:25 schreef Aether het volgende:
[..]
Valt me nog mee aangezien ze geen datum voor NL gaven.
Eigenlijk gelijk aan Strange New Worlds.
(Disney+ heeft 10 weken nodig om een Simpsons aflevering in NL toe te voegen)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |