quote:
Op woensdag 9 september 2026 10:22 schreef Gunner het volgende:[..]
Oh nee dat soort afleveringen skip ik altijd. Kom daar echt niet doorheen.
Musicals, zwart/wit dat soort afleveringen is echt niet mijn ding.
Meestal check ik eerst even de IMDB rating van de epsiodes van dit seizoen.
Volgens mij heb ik 3, 4 en 5 overgeslagen.
Zes vond ik dan wel weer echte Trek.
Best vreemd om afleveringen over te slaan, omdat je al een mening hebt voordat je het uberhaupt hebt gezien. Wat anders is dan bijv bij rewatches afleveringen over te slaan.
De zwart/wit aflevering vond ik vrij goed gedaan.
Wat wel zo is, is dat dit seizoen tot nu toe wel een beetje de gimmick van de week heeft:
Aflevering 1: timetravel en dino's
Aflevering 2: horror
Aflevering 3: Soort Memento op een Pleasure Planet
Aflevering 4: Zwart Wit
Aflevering 5: Muppets
Aflevering 6: inderdaad, reguliere Trek
Aflevering 7: Soap Opera
Maar veel van die afleveringen hebben wel zaken die het algemene plot en character building verder helpen. Spock en La'an's break-up en Spock's shift terug naar logica is daar bijvoorbeeld een hele grote van. Die kwam in de Muppet-aflevering oa heel erg naar voren.
Maar ook Scotty die zijn plek inneemt aan boord en steeds zekerder van zijn zaak wordt, Chapel die zich commiteert aan de Enterprise, Una's promotie en weg naar zelfstandigheid zonder Pike. Aflevering 3 had veel character building tussen Spock en Kirk, maar ook Ortegas en Scotty. Kijk naar de zwart/wit-aflevering waar de verhoudingen met de Klingons weer naar voren kwamen, met Kor (TOS, DS9) in het bijzonder. Onder de gimmick-laag werken lopende zaken toch zeker door.
Vond ik iets als aflevering 5, de muppets, een goede aflevering? Nope, niet echt. Het idee was in eerste instantie wel leuk qua idee, maar 3 kwartier lang werd het uitgemolken en doorgezaagd, tot vervelens toe. Maar ben wel blij dat ik hem gewoon heb gezien.en ik kon bijv de poppen zelf, qua craftmanship, wel weer waarderen.
Aflevering 3 en 4 vond ik wat dat betreft beter en heb ik van genoten. Vergeet niet dat oudere series ook van deze gimmicks hadden (al was het minder vaak). Q-Pid (Picard als Robin Hood) bijvoorbeeld, is zo'n aflevering die ik absoluut kan waarderen.
Maar aflevering 6 is tot nu toe zeker de beste van het seizoen.
[ Bericht 6% gewijzigd door TARAraboemdijee op 09-09-2026 11:30:31 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.