Wat een kort tafeltje.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:44 schreef Tengano het volgende: Dit plaatje moeten we trouwens heel zuinig op zijn. Zoiets gaan we nooit meer weerzien
#warcriminal #butcher #functionElsewhere [ afbeelding ]
Nee, welke Oekraense MiG29 piloot wil zijn leven opofferen voor zijn land. Gewoon kamikaze op putin z'n vliegtuig.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik voorzie nog een reisprobleempje..... van bv een afgezwaaide BUK raket die dan heel toevallige Zelensky treft....
Wat is dit filmpje eigenlijk?quote:
Zal 'm verwijderen idd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is dit filmpje eigenlijk?
Welke joker heeft dit in de OP gevoegd en waarom blijven we het overnemen?
Me tante sjaan heeft ook een "mening" over e.e.a., mag die ook in de OP?
Was voor het eerst toegevoegd in deel #253 door een wat atypische user.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is dit filmpje eigenlijk?
Welke joker heeft dit in de OP gevoegd en waarom blijven we het overnemen?
Me tante sjaan heeft ook een "mening" over e.e.a., mag die ook in de OP?
Bepaal jij niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Laten we onderhand wel maar eens stoppen met het posten van elke tank die overgenomen/opgeblazen is dat heeft amper nut.
Jup. Een paar links ok, maar deze enorme lijst is een beetje te gek. Al was ik wel fan van de OP's met daarin spotprenten die de Poetinfans boos maakten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:05 schreef Noek het volgende:
OP's worden hier sowieso altijd afschuwelijk overschat en te serieus genomen.
Scrollvoer en hoe langer, hoe irritanter.
Ik kijk er ook zelden naar.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:05 schreef Noek het volgende:
OP's worden hier sowieso altijd afschuwelijk overschat en te serieus genomen.
Scrollvoer en hoe langer, hoe irritanter.
Metoo. Op zich is het redelijk duidelijk waar dit topic over gaat.quote:
Tuurlijk de vredesmissie op een nazistisch regimequote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Metoo. Op zich is het redelijk duidelijk waar dit topic over gaat.
Ik snap alleen nog steeds niet waarom Rusland zo nadrukkelijk zei dat ze geen kernwapens in hun vredesmissie gingen inzetten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk de vredesmissie op een nazistisch regime
Benieuwd of dit dan voor de gehele regio Donetsk zou gaan gelden, want (de restanten van) Marioepol ligt ook in die regio.quote:
Denk het wel, daarom schieten ze ook zo wanhopig die hele boel aan gort.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:14 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Benieuwd of dit dan voor de gehele regio Donetsk zou gaan gelden, want (de restanten van) Marioepol ligt ook in die regio.
Ja dit was natuurlijk altijd al het doel van Poetin.quote:
Putin zit daar al sinds 2014. Verwacht hij nu dat met het herlokaliseren van de troepen uit Kyiv dat het wel gaat lukken? Ook dat gaat niet lukken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dit was natuurlijk altijd al het doel van Poetin.
Bovendien gaat vooralsnog helemaal niemand dat erkennen als Russisch grondgebied.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Putin zit daar al sinds 2014. Verwacht hij nu dat met het herlokaliseren van de troepen uit Kyiv dat het wel gaat lukken? Ook dat gaat niet lukken.
Zijn ze nu toch al weer 4 weken geweestquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die wilden toch onafhankelijk zijn volgens de Put
Hij was het ook eens met die onafhankelijkheid. Daar zette hij nog symbolisch een handtekening voor en dat net voor de inval. Ik ga er dus niet vanuit dat hij dat zomaar gaat opgeven.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die wilden toch onafhankelijk zijn volgens de Put
Misschien was hij geen fan van de architectuur?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:14 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Denk het wel, daarom schieten ze ook zo wanhopig die hele boel aan gort.
Ik denk serieus dat bv de Amerikanen dit het liefst zo lang mogelijk gerekt zien in de tijd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zijn ze nu toch al weer 4 weken geweest
Kan me trouwens niet voorstellen dat Poetn dit laat schieten. Dan zou die hele oorlog vredesoperatie, het geld, de slachtoffers en het gezichtsverlies helemaal om niets zijn geweest.
Wat een enorm toneelstuk is dit ook![]()
![]()
![]()
De facto is het sowieso al een deel van Rusland (ze zijn voor zo'n beetje alles afhankelijk van Moskou) dus dan kun je het toch net zo goed formeel maken als separatistenleider?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hij was het ook eens met die onafhankelijkheid. Daar zette hij nog symbolisch een handtekening voor en dat net voor de inval. Ik ga er dus niet vanuit dat hij dat zomaar gaat opgeven.
Ja, het is niet voor niets dat iedereen zijn materieel die kant opstuurt. Dunt lekker uit zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:07 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat bv de Amerikanen dit het liefst zo lang mogelijk gerekt zien in de tijd.
Een proxyoorlog, waarbij de ander geen proxy is, maar zelf helemaal in puin gaat.
Die Amerikanen zitten veel te comfortabel in deze strijd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, het is niet voor niets dat iedereen zijn materieel die kant opstuurt. Dunt lekker uit zo.
Maar van dat Oekraine blijft wel weinig over op deze manier. Alles vindt daar plaats. Er valt niet 1 bom in Rusland zelf.
En de taal die Biden bezigt duidt eigenijk ook wel een beetje in die richting. Warcriminal, butcher etc.
Hte is tijd om oekraine wat ballistische raketten te verkopen en een paar duikboten met nuclearie rakettenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, het is niet voor niets dat iedereen zijn materieel die kant opstuurt. Dunt lekker uit zo.
Maar van dat Oekraine blijft wel weinig over op deze manier. Alles vindt daar plaats. Er valt niet 1 bom in Rusland zelf.
En de taal die Biden bezigt duidt eigenijk ook wel een beetje in die richting. Warcriminal, butcher etc.
Voor 1 euro per stukquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hte is tijd om oekraine wat ballistische raketten te verkopen en een paar duikboten met nuclearie aketten
Lekker uit de buurt iigquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die Amerikanen zitten veel te comfortabel in deze strijd.
En of het verstandig is van de Oekrane om dit niet te erkennen blijf ik buiten als het om Oekrane gaat en Kiev. Persoonlijk zeg ik ja en de rest van Oekrane westers. Wil Oekrane daar niet aan zal dit conflict nog jaren duren en zul je Donetsk moeten innemen. Dat gaat ook nog een partij burgerdoden kosten. En hoe ga je dat verkopen als je de Russen nu schuldig acht aan oorlogsmisdaden op burgers. Dan krijg je dus een omgekeerde situatie. En ik zie het verzet in die regio tegen Rusland lang niet zo groot als in de rest van Oekrane.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De facto is het sowieso al een deel van Rusland (ze zijn voor zo'n beetje alles afhankelijk van Moskou) dus dan kun je het toch net zo goed formeel maken als separatistenleider?
ja dan kunnen ze over een jaar of 10/20 wat terug doenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hte is tijd om oekraine wat ballistische raketten te verkopen en een paar duikboten met nuclearie aketten
De Amerikanen willen het liefste zich helemaal kunnen richten op China, dus een snelle nederlaag voor Rusland en de bijbehorende problemen voor het idiote leiderschap daar komt ze beter uit dan nog 10 jaar geld pompen in Oekrane en soldaten in de EU zetten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:07 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat bv de Amerikanen dit het liefst zo lang mogelijk gerekt zien in de tijd.
Een proxyoorlog, waarbij de ander geen proxy is, maar zelf helemaal in puin gaat.
Why wait? Ik denk dat ze beter nu zo'n move zouden kunnen maken. Die steden liggen nu toch al aan puin. Valt weinig eer meer aan te behalen voor die Russen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dan kunnen ze over een jaar of 10/20 wat terug doen
Als je de gehele Oekranse bevolking doodwenst? Ja dan is dat verstandigquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
duurt ff voor je er mee hebt leren varenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Why wait? Ik denk dat ze beter nu zo'n move zouden kunnen maken. Die steden liggen nu toch al aan puin. Valt weinig eer meer aan te behalen voor die Russen.
Wat denk je als je alles over 10 a 20 jaar hebt opgebouwd en de Russen bombarderen straks weer alles naar de klote. Dat wil je eigenlijk ook niet.
Waren de gebieden daar, die nog niet in handen waren van seperatisten, eigenlijk ook voornamelijk bewoond door mensen die afscheiding wilden (zeg bewust niet mensen met russische achtergrond aangezien die lang niet altijd daar voorstander van waren/zijn).quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:14 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Benieuwd of dit dan voor de gehele regio Donetsk zou gaan gelden, want (de restanten van) Marioepol ligt ook in die regio.
Mohammed Atta had ook niet zo lang nodig.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
duurt ff voor je er mee hebt leren varen
hadtie een duikboot dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mohammed Atta had ook niet zo lang nodig.
De oorlog in de Donbass duurt al jaren dus dat is niks nieuws.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
En of het verstandig is van de Oekrane om dit niet te erkennen blijf ik buiten als het om Oekrane gaat en Kiev. Persoonlijk zeg ik ja en de rest van Oekrane westers. Wil Oekrane daar niet aan zal dit conflict nog jaren duren en zul je Donetsk moeten innemen. Dat gaat ook nog een partij burgerdoden kosten. En hoe ga je dat verkopen als je de Russen nu schuldig acht aan oorlogsmisdaden op burgers. Dan krijg je dus een omgekeerde situatie. En ik zie het verzet in die regio tegen Rusland lang niet zo groot als in de rest van Oekrane.
Maar goed, dat is aan Oekrane om in te gaan op die eisen ja of nee.
Dus valt een land je binnen, en ga je op den duur in de tegenaanval, dan maak jij je schuldig aan oorlogsmisdaden, want doden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
En of het verstandig is van de Oekrane om dit niet te erkennen blijf ik buiten als het om Oekrane gaat en Kiev. Persoonlijk zeg ik ja en de rest van Oekrane westers. Wil Oekrane daar niet aan zal dit conflict nog jaren duren en zul je Donetsk moeten innemen. Dat gaat ook nog een partij burgerdoden kosten. En hoe ga je dat verkopen als je de Russen nu schuldig acht aan oorlogsmisdaden op burgers.
Meestal doet Russia het tegenovergestelde dus ze zullen binnenkort wel en masse Kiev aanvallenquote:
Ik snap niet dat ze Ukraine niet allang wat anti ship missiles hebben gegeven waarmee ze de Russische vloot die constant met raketten aan het schieten is kapotknallen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon 1000 harpoons en tomahawks doneren aan Oekrane.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze Ukraine niet allang wat anti ship missiles hebben gegeven waarmee ze de Russische vloot die constant met raketten aan het schieten is kapotknallen.
Drone-attack of lompigheid van Russen? Beide zouden wel aannemelijk kunnen zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:44 schreef Perrin het volgende:
Gaat iets mis bij een munitiedepot in Rusland, vlak over de grens bij Kharkiv.
[ twitter ]
En hoe gaan ze die afvuren? Het zijn geen rotjes, he?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon 1000 harpoons en tomahawks doneren aan Oekrane.
Ongelukje lijkt me best waarschijnlijk, maar sabotage idd ook niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:01 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Drone-attack of lompigheid van Russen? Beide zouden wel aannemelijk kunnen zijn.
False flag ook niet hoor. Zo vlak na bekendmaking van het terugtrekken van de troepen en kijk wat ze nu doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ongelukje lijkt me best waarschijnlijk, maar sabotage idd ook niet onmogelijk.
Alsof Rusland dat wel gaat toestaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat is gewoon NATO with extra steps
https://www.reddit.com/r/(...)l_not_join_nato_but/
Ukraine has stated that it will not join NATO but has proposed that in the event of another Russian attack a group of countries will join the war against Russia within 24 hours: China, USA, Italy, Germany, Canada, UK, France and Turkey have volunteered as members of the group
mag welquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
We hoeven ook niet elke vrouw te posten met een AK he.
Mag hopen dat ze daar niet in trappen. Rusland is officieel ook pas sinds afgelopen maand bezig terwijl iedereen weet dat het stiekem al sinds 2014 bezig is met die regio's in het oosten. Staat Rusland niets in de weg om de volgende groep stiekem te steunen en het te ontkennen. Erg grijs gebied dit.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is gewoon 'NATO with extra steps'
Ukraine has stated that it will not join NATO but has proposed that in the event of another Russian attack a group of countries will join the war against Russia within 24 hours: China, USA, Italy, Germany, Canada, UK, France and Turkey have volunteered as members of the group
Dus burgerdoden als je een stad compleet in puin legt geld alleen maar voor Rusland in deze kwestie en spreken we niet over oorlogsmisdaden als dat andersom plaats gaat vinden. Dat is compleet nieuw voor mij.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus valt een land je binnen, en ga je op den duur in de tegenaanval, dan maak jij je schuldig aan oorlogsmisdaden, want doden.
Goed verhaal.
Ik heb tot op heden nog geen enkel voorbeeld gezien van een oorlogsmisdaad door Oekraine maar als je bewijzen hebt dan is dat een goede zaak om te delen, lijkt mij.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus burgerdoden als je een stad compleet in puin legt geld alleen maar voor Rusland in deze kwestie en spreken we niet over oorlogsmisdaden als dat andersom plaats gaat vinden. Dat is compleet nieuw voor mij.
Je moet wel lezen. Als de Oekrane de gebieden intrekt waar de rebellen al sinds 2014 zitten en je gaat een stad als Donetsk plat gooien. Daar had ik het over.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb tot op heden nog geen enkel voorbeeld gezien van een oorlogsmisdaad door Oekraine maar als je bewijzen hebt dan is dat een goede zaak om te delen, lijkt mij.
Oekraine moet gewoon blijven doen wat het doet en geduld hebbenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:34 schreef polderturk het volgende:
Oekrane moet nu volop in de tegenaanval gaan en zoveel mogelijk gebied terugveroveren totdat er een akkoord is.
China ook echtquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus het is hypothetisch en niet op feiten gebaseerd? Prima.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet wel lezen. Als de Oekrane de gebieden intrekt waar de rebellen al sinds 2014 zitten en je gaat een stad als Donetsk plat gooien. Daar had ik het over.
Ja, dat lijkt mij ook de beste strategie.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Oekraine moet gewoon blijven doen wat het doet en geduld hebben
Ik zou ook niet teveel Oekranse troepen in een klein gebied concentreren met al die tactische nukes die Rusland heeft.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:34 schreef polderturk het volgende:
Oekrane moet nu volop in de tegenaanval gaan en zoveel mogelijk gebied terugveroveren totdat er een akkoord is.
Ja, het komt mij ook nogal onwaarschijnlijk voor dat Chinese troepen Oekraine zouden gaan bevrijden in zo'n geval.quote:
niet als er eerst een paar nucleaire raketten op moscow terecht komenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je de gehele Oekranse bevolking doodwenst? Ja dan is dat verstandig![]()
die gaan ze toch niet gebruikenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou ook niet teveel Oekranse troepen in een klein gebied concentreren met al die tactische nukes die Rusland heeft.
Je snapt dat een Nuke WO3 betekend ?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou ook niet teveel Oekranse troepen in een klein gebied concentreren met al die tactische nukes die Rusland heeft.
Er zit in principe wel wat nuance in wat je eerder zei, maar nu ga je weer rap de verkeerde kant op.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus burgerdoden als je een stad compleet in puin legt geld alleen maar voor Rusland in deze kwestie en spreken we niet over oorlogsmisdaden als dat andersom plaats gaat vinden. Dat is compleet nieuw voor mij.
Een tactische nuke nog niet direct. Maar zou de Russen iig niet in verleiding brengen met sappige doelwitten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je snapt dat een Nuke WO3 betekend ?
Met wat?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:34 schreef polderturk het volgende:
Daar zou ik niet te hard op rekenen mits die nuke op een land als Oekraine neerkomt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je snapt dat een Nuke WO3 betekend ?
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:29 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Zou dit een tweede incident zijn als die beelden van dat ontploffende munitiedepot of gaat het hier over hetzelfde voorval? Als dit een en hetzelfde is dan is dat een behoorlijke bak schade aan een militair kamp en dus niet slechts aan een munitiedepot.
Ik zie ook wat meldingen dat het om een treffer van een ballistische raket zou gaan.
Tja als je alleen maar dat leest wat je wil lezen houd het op. Maar een aantal posten terug heb ik uitleg gegeven mbt de gebieden die in handen zijn sinds 2014 en ga je als Oekrane niet akkoord met die onafhankelijk. Tja dan zul je die gebieden binnen moeten trekken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus het is hypothetisch en niet op feiten gebaseerd? Prima.
Als de Russen dit hadden willen doen hadden ze het al lang gedaan. Gaat gewoon nooit gebeuren omdat ze er dan ook een terug krijgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een tactische nuke nog niet direct. Maar zou de Russen iig niet in verleiding brengen met sappige doelwitten.
Let maar op dat dat escaleert naar een 3e wereldoorlog. Zijn zat van simulaties die dat aantonen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een tactische nuke nog niet direct. Maar zou de Russen iig niet in verleiding brengen met sappige doelwitten.
Nouja Poetin zit er alvast klaar voor in zijn bunker.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Let maar op dat dat escaleert naar een 3e wereldoorlog. Zijn zat van simulaties die dat aantonen.
Je hangt een verhaal over oorlogsmisdaden op zonder blijkbaar door te hebben dat er in de gebieden waar jij het over hebt al sinds 2014 gevochten wordt zonder dat daar oorlogsmisdaden zijn gepleegd door Oekraine dus de logica van jouw post ontgaat mij totaal. Oekraine hoeft daar niet binnen te trekken omdat ze het gebied nooit verlaten hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja als je alleen maar dat leest wat je wil lezen houd het op. Maar een aantal posten terug heb ik uitleg gegeven mbt de gebieden die in handen zijn sinds 2014 en ga je als Oekrane niet akkoord met die onafhankelijk. Tja dan zul je die gebieden binnen moeten trekken.
Dan hoeven we ons dus geen zorgen meer te maken want dat overleven we sowieso niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Let maar op dat dat escaleert naar een 3e wereldoorlog. Zijn zat van simulaties die dat aantonen.
Kan er niet veel over vinden, want ze hebben natuurlijk wel man portable edities nodig.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze Ukraine niet allang wat anti ship missiles hebben gegeven waarmee ze de Russische vloot die constant met raketten aan het schieten is kapotknallen.
Ik zeg niets anders dan in mijn vorige post. En welke verkeerde kant? Volgens jou kan alleen maar de agressor oorlogsmisdaden plegen. Maar zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er zit in principe wel wat nuance in wat je eerder zei, maar nu ga je weer rap de verkeerde kant op.
Als jij aan het verdedigen bent, en de stad eindigt in puin, pech.
Ben je een offensief aan het voeren, volgens de regels, dus niet bewust gebouwen waar geen tegenstanders in zitten bombarderen, eindigt de stad in puin, pech.
Ben je bewust gebouwen aan het bombarderen waar niemand in zit, niet pech maar oorlogsmisdaad.
Jij maakt er van dat zou gauw de agressor het op een akkoord wil gooien, je daar maar snel mee akkoord moet gaan, want anders "doden", "oorlogsmisdaad"
Dan hebben wij Nederlanders ook heel wat oorlogsmisdaden gepleegd...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:48 schreef Cherni het volgende:
Tja een soeverein land binnenvallen is al een misdaad in mijn ogen.
Zeker.quote:Neemt niet weg dat ook de Oekrane zich moeten houden aan bepaalde omgangsvormen hoe je bijvoorbeeld met POW's omgaat etc.
Ligt er aan. Krijg je beetje zo'n wereld als in de film The Road na een tijdje.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan hoeven we ons dus geen zorgen meer te maken want dat overleven we sowieso niet.
Sure, maar waarom zouden ze niet aan de regels houden als ze zouden besluiten de afvallige regio's aan te vallen. Logica daarvan zie ik niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik zeg niets anders dan in mijn vorige post. En welke verkeerde kant? Volgens jou kan alleen maar de agressor oorlogsmisdaden plegen. Maar zo werkt het niet.
Tja een soeverein land binnenvallen is al een misdaad in mijn ogen. Neemt niet weg dat ook de Oekrane zich moeten houden aan bepaalde omgangsvormen hoe je bijvoorbeeld met POW's omgaat etc.
AchJa heeft dit ook al vaker uitgelegd.
Het voordeel is dat ze nu kunnen claimen niet te weten of vliegtuigen gestolen zijn of niet. Het nadeel is, naast dat er geen onderhoud aan vliegtuigen gedaan kan worden, ze ook niet meer weten wat voor onderhoud er gedaan zou moeten worden.quote:
Soevereiniteit is toch een aspect van macht?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:57 schreef Discombobulate het volgende:
Het draait uiteindelijk ook gewoon om macht. Soevereiniteit en al die termen zijn gewoon secundair in plaats van primair.
Concreter natuurlijk dat zo'n organisatie volledig op z'n gat ligt, en in geval geen backup zeer lang bezig gaat zijn om weer te opereren op niveau voorheen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Het voordeel is dat ze nu kunnen claimen niet te weten of vliegtuigen gestolen zijn of niet. Het nadeel is, naast dat er geen onderhoud aan vliegtuigen gedaan kan worden, ze ook niet meer weten wat voor onderhoud er gedaan zou moeten worden.
Dat kun je toch gewoon uit de gegevens van de leasemaatschappijen halen? Of uit de data van de banken die de betalingen verwerkten?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Het voordeel is dat ze nu kunnen claimen niet te weten of vliegtuigen gestolen zijn of niet. Het nadeel is, naast dat er geen onderhoud aan vliegtuigen gedaan kan worden, ze ook niet meer weten wat voor onderhoud er gedaan zou moeten worden.
Hoe krijg je de Russen weg uit die regio zonder behoorlijk wat burgerslachtoffers en dat in een stad als Donetsk waar Russen zich tussen burgers bevinden. Zeggen we dan de Russen gebruiken burgers als schild? En dan moet je hopen dat het volk in die regio pal achter Kiev staat want dan kun je dit natuurlijk zo brengen. Zo niet kunnen de Russen natuurlijk zeggen dat Oekrane burgerdoelen raakt. Het is dus niet een kwestie van de aan de regels houden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sure, maar waarom zouden ze niet aan de regels houden als ze zouden besluiten de afvallige regio's aan te vallen. Logica daarvan zie ik niet.
Vreemd verhaal, burgerslachtoffers zijn dus per definitie oorlogsmisdaad?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoe krijg je de Russen weg uit die regio zonder behoorlijk wat burgerslachtoffers en dat in een stad als Donetsk waar Russen zich tussen burgers bevinden.
Verbaast me wel een beetje hoe de Russen reageren. Waarom schreeuwen ze niet hard dat Rusland aangevallen wordt?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:07 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]The enemy is both strong and weak
Ik weet niet of je na een maand van bombardementen nog kan fulmineren over een onuitgelokte agressieve daad van Oekrane.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verbaast me wel een beetje hoe de Russen reageren. Waarom schreeuwen ze niet hard dat Rusland aangevallen wordt?
Dit is een verkeerde voorstelling van zaken. Die gebieden zijn bezet door Rusland.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja als je alleen maar dat leest wat je wil lezen houd het op. Maar een aantal posten terug heb ik uitleg gegeven mbt de gebieden die in handen zijn sinds 2014 en ga je als Oekrane niet akkoord met die onafhankelijk. Tja dan zul je die gebieden binnen moeten trekken.
Lijkt me dan ook een volledig onzin bericht.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat kun je toch gewoon uit de gegevens van de leasemaatschappijen halen? Of uit de data van de banken die de betalingen verwerkten?
Dit dus, anti scheepsraketten zijn enorm en de Navo zijn antischeeps raketten zijn met name bedoeld voor op schepen en vliegtuigen we hebben niet echt landgebaseerde exemplaren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan er niet veel over vinden, want ze hebben natuurlijk wel man portable edities nodig.
https://www.reddit.com/r/(...)rwegian_manportable/
Meer een soort superverbond van de top 10 militaire machten exclusief Rusland.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:14 schreef slashdotter3 het volgende:
of wat israelische raket afweerquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Je weet dat in Libi een burgeroorlog was waarna een no fly zone is ingesteld met instemming van de VN veiligheidsraad? 🤡 Inderdaad.quote:
Moest ff zoeken, maar het lijkt te bestaan en in gebruik:quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus, anti scheepsraketten zijn enorm en de Navo zijn antischeeps raketten zijn met name bedoeld voor op schepen en vliegtuigen we hebben niet echt landgebaseerde exemplaren.
En dat de VS eigenlijk niet mee wilde doen maar Frankrijk en Engeland al rap zonder bommen zaten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je weet dat in Libi een burgeroorlog was waarna een no fly zone is ingesteld met instemming van de VN veiligheidsraad? 🤡 Inderdaad.
Maar een bereik van 8 km.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moest ff zoeken, maar het lijkt te bestaan en in gebruik:
http://www.armedforces.co(...)t/edmis/edmis4a7.htm
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar tegelijk met ‘als je al een maand onderdeel bent van dagelijks bombardementen weet je wel at afwijkend is’.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:07 schreef Discombobulate het volgende:
Chemisch wapen heuj
Alhoewel, "the air smells bad" kan natuurlijk ook gewoon door kruiddampen komen.
Maar ik zie ze het nog wel doen. Bizar dat er zo veel hardliners op de achtergrond het spel spelen. Lavrov is ook maar een puppet.
?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar tegelijk met ‘als je al een maand onderdeel bent van dagelijks bombardementen weet je wel at afwijkend is’.
Kan van alles zijn maar dit soort berichten zorgen vaak voor veel meer paniek dan dat er daadwerkelijk iets aan de hand is wat echt ernstig is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar tegelijk met ‘als je al een maand onderdeel bent van dagelijks bombardementen weet je wel at afwijkend is’.
Dramaqueen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:07 schreef Discombobulate het volgende:
Chemisch wapen heuj
Alhoewel, "the air smells bad" kan natuurlijk ook gewoon door kruiddampen komen.
Maar ik zie ze het nog wel doen. Bizar dat er zo veel hardliners op de achtergrond het spel spelen. Lavrov is ook maar een puppet.
Nee telefoon kun je nog steeds prima analoog laten werken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:51 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ergens moet het signaal toch digitaal worden?
Of is het meer dat ze een gesprek in die zaal dan niet via de telefoon kunnen afluisteren?
Die gaskraan kan het beste zo snel mogelijk dicht, zachte heelmeesters, stinkende wonden. Of het gebeurt gaan we zien maar hoogst waarschijnlijk wel gezien de uitspraken van de russische minister van financien. Italie en Duitsland zijn van de G7 en die hebben al aangegeven niet in roebels te betalen. Dat gaat gevolgen hebben ook voor Nederland omdat met name Duitsland onze grootste handelspartner is en daar een recessie zal plaatsvinden met name omdat de bouwsector al snel zal stilvallen bij gebrek aan baksteen, cement en beton waarvoor gigantische hoeveelheden aardgas nodig zijn wat er dus niet meer is, huishoudens gaan voor.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie heeft nog meer als die zo’n arrogante bankenlul hoort praten dat je bijna hoopt dat Rusland donderdag echt de kraan dichtdraait?
https://www.nu.nl/economi(...)westen-verdelen.html
Betere vraag is of het wat uitmaakt waar hij isquote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:27 schreef AnneX het volgende:
Is de man er wl? of is hij er niet?
Foto’s verklappen het.
[ twitter ]
Denk het ja. Op zichzelf.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:28 schreef quirina het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)nuclear-bunkers.html
Wat zouden ze uit gaan vreten?
Nukes afschieten?
Zit daar al vanaf begin, dailymailquote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:27 schreef AnneX het volgende:
Foto’s verklappen het.
[ twitter ]
Vriend van Badr Hari, de man die al 11 jaar geen partij wintquote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:27 schreef AnneX het volgende:
Foto’s verklappen het.
[ twitter ]
Het is de Daily Mail dus dat verhaal zou ik met een hele zak zout nemenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:28 schreef quirina het volgende:
Nukes afschieten?
Hij is toch gewoon in Moskou of Sochi? Hij wordt nu toch wel weer gezien?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:28 schreef quirina het volgende:
Nukes afschieten?
Waar hebben ze een false flag voor nodig dan? Wat is dit toch voor raar gedoe, er is een open oorlog gaande, false flags zijn overbodig en de bevolking in Rusland krijgt sowieso al vrijwel niets mee hiervan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:40 schreef Nikkie321 het volgende:
Volgens verschillende persbureaus oa Reuters is er ongeveer 2 uur geleden een explosie in een munitiedepot of militaire basis in Rusland geweest, vlak over de grens met Oekrane. Volgens Russen was het een incoming missile uit Oekrane. Luchtalarmen gaan nu continue af,oa grote explosies in Lviv Charkov en Kiev gemeld.
Zou dit de false flag zijn, waar Rusland op uit was?
Kan.. misschien moeten ze het sterke leger naar Oekraine sturen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:40 schreef Nikkie321 het volgende:
Volgens verschillende persbureaus oa Reuters is er ongeveer 2 uur geleden een explosie in een munitiedepot of militaire basis in Rusland geweest, vlak over de grens met Oekrane. Volgens Russen was het een incoming missile uit Oekrane. Luchtalarmen gaan nu continue af,oa grote explosies in Lviv Charkov en Kiev gemeld.
Wellicht om te escaleren? Rusland ondervindt zoveel weerstand.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar hebben ze een false flag voor nodig dan? Wat is dit toch voor raar gedoe, er is een open oorlog gaande, false flags zijn overbodig en de bevolking in Rusland krijgt sowieso al vrijwel niets mee hiervan.
Dat kunnen ze prima zonder false flags doen. Grote delen van het internet zien achter elke boom een false flag.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:44 schreef Nikkie321 het volgende:
[..]
Wellicht om te escaleren? Rusland ondervindt zoveel weerstand.
Cool animatie filmpje van een anti ship missile in actie. Op 4:15 zie je dat het een AI systeem heeft waarmee automatisch het zwakste deel van het schip wordt getarget.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moest ff zoeken, maar het lijkt te bestaan en in gebruik:
http://www.armedforces.co(...)t/edmis/edmis4a7.htm
Ah kut zeg en het gaat kouder worden deze week.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:54 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Zou het dan toch zover zijn? Gaskraan dicht?
Gaat niks gebeurenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:54 schreef quirina het volgende:
Nee maar die Sergei en Vladje die nu dicht bij nukes in bunkers zitten en nou ineens dit…
🫤 Meh vreemd onderbuikgevoel.
Rusland heeft stellig lopen ontkennen dat het vlucht MH17 uit de lucht gehaald heeft en dit publiekelijk naar Oekrane geschoven.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar hebben ze een false flag voor nodig dan? Wat is dit toch voor raar gedoe, er is een open oorlog gaande, false flags zijn overbodig en de bevolking in Rusland krijgt sowieso al vrijwel niets mee hiervan.
Men wilde en wil geen verantwoordelijkheid nemen voor MH 17, dat is een heel ander verhaal dan midden in een volledige oorlog een false flag gaan organiseren op een munitie opslag (alsof ze die niet hard nodig hebben) om te escaleren naar een...uh...oorlog? Dat is toch totaal niet logisch.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rusland heeft stellig lopen ontkennen dat het vlucht MH17 uit de lucht gehaald heeft en dit publiekelijk naar Oekrane geschoven.
Ik ben niet zo van de false flags bij een gemiddelde aanslag maar het Kremlin is zo bezopen dat het niet meteen in het rijk der fabelen ligt.
Dit is een pijpleiding die ook wel wordt gebruikt om via Duitsland gas te pompen naar Polen, afhankelijk van vraag en aanbod.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:54 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Misschien heb je gewoon iets verkeerds gegeten ?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:54 schreef quirina het volgende:
Nee maar die Sergei en Vladje die nu dicht bij nukes in bunkers zitten en nou ineens dit…
Onderbuiken liegen vaak.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:54 schreef quirina het volgende:
Gaan we eindelijk zien hoe heet die soep uiteindelijk gegeten wordt. Puntje bij paaltje denk ik dat we creatievere oplossingen kunnen bedenken als het probleem er ook echt is. Ik voorspel wel een run op Camping Gaz gewoon omdat het kan!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:54 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Had wat veel drop gegeten in de auto vanmiddag de wc moest het ontzien net.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:00 schreef TLC het volgende:
[..]
Misschien heb je gewoon iets verkeerds gegeten ?
Er is opslag, he? Nederland zit niet ineens morgen zonder gas, natuurlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:01 schreef Perox het volgende:
[..]
Gaan we eindelijk zien hoe heet die soep uiteindelijk gegeten wordt. Puntje bij paaltje denk ik dat we creatievere oplossingen kunnen bedenken als het probleem er ook echt is. Ik voorspel wel een run op Camping Gaz gewoon omdat het kan!
Oekrane die russische installaties in rusland aanvalt is geen fals flag. Dat is gewoon een normaal militair doel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:40 schreef Nikkie321 het volgende:
Waarbij o.a. Rusland en China (vetorecht) zich onthielden van stemming. Ze waren het er dus niet mee eens. Niet omdat ze zo begaan waren met Libi, maar ze hadden waarschijnlijk wel lucratieve wapendeals met Ghadaffi. Dus een conflict is kassa. Gaandeweg kozen ze de kant van de overgangsregering (toen Ghadaffi al uit de weg was geruimd), omdat toen de oliebelangen begonnen te spelen. Maar dat was een beetje laat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je weet dat in Libi een burgeroorlog was waarna een no fly zone is ingesteld met instemming van de VN veiligheidsraad? 🤡 Inderdaad.
Die kosten 4 miljoen dollar per stuk en zullen vermoedelijk niet op de racks van Oekrainse vliegtuigen passen en heeft een link nodig met een command system wat Oekraine ook niet heeft en als je ze die geeft dan weten ze niet wat ze er mee moeten doen omdat ze er niet voor opgeleid zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Cool animatie filmpje van een anti ship missile in actie. Op 4:15 zie je dat het een AI systeem heeft waarmee automatisch het zwakste deel van het schip wordt getarget.
Die Star Streak schijnen ze nu ook te hebben.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die kosten 4 miljoen dollar per stuk en zullen vermoedelijk niet op de racks van Oekrainse vliegtuigen passen en heeft een link nodig met een command system wat Oekraine ook niet heeft en als je ze die geeft dan weten ze niet wat ze er mee moeten doen omdat ze er niet voor opgeleid zijn.
Kijk, allemaal leuk en aardig dit soort zaken maar Oekraine heeft hier bar weinig aan, dit zijn geavanceerde wapensystemen en niet rotjes waar je de lont van aansteekt en hard wegrent.
Oekraine heeft veel meer aan reguliere munitie en artillerie granaten dan dit soort wapens die ze niet kunnen inzetten. Javelins, Stingers en andere fire and forget wapens die weinig instructie behoeven zijn ideaal nu.
Oekraine en dus Zelensky zijn net zo erg als de USA en het Westen. Oorlogsmisdadigers, allebeiquote:Op woensdag 30 maart 2022 00:36 schreef Aether het volgende:
Forum voor Democratie weg bij toespraak Zelensky in Tweede Kamer
Forum voor Democratie zal donderdag in de Tweede Kamer niet aanwezig zijn bij de videotoespraak van de Oekraense president Zelensky. Volgens partijleider Baudet is de Tweede Kamer geen plaats voor buitenlandse inmenging. FvD zal ook niet bij het debat erna zijn, schrijft hij op Twitter.
Hij noemt het naef en absurd om Zelensky te zien als een halve heilige, omdat hij politieke partijen verboden heeft en de media monddood heeft gemaakt. Ook zegt hij dat een deel van zijn leger met nazisymbolen poseert en dat er via sociale media verschrikkelijke daden richting hulpeloze Russische krijgsgevangenen zijn uitgelekt.
Hij doet niet eens meer moeite om te verbergen dat ie in de broekzak van het Kremlin zit.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:36 schreef Aether het volgende:
Forum voor Democratie zal donderdag in de Tweede Kamer niet aanwezig zijn bij de videotoespraak van de Oekraense president Zelensky. Volgens partijleider Baudet is de Tweede Kamer geen plaats voor buitenlandse inmenging. FvD zal ook niet bij het debat erna zijn, schrijft hij op Twitter.
Hij noemt het naef en absurd om Zelensky te zien als een halve heilige, omdat hij politieke partijen verboden heeft en de media monddood heeft gemaakt. Ook zegt hij dat een deel van zijn leger met nazisymbolen poseert en dat er via sociale media verschrikkelijke daden richting hulpeloze Russische krijgsgevangenen zijn uitgelekt.
Oh, hij is er nog? Ik dacht dat hij met de rest van de Russsische spionnen vandaag uitgezet was.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:36 schreef Aether het volgende:
Naar verluid gebruikt Rusland momenteel 75% van hun totale leger capaciteit in Oekrane maar is het nog niet genoeg om hun oorspronkelijke doelen te behalen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Men wilde en wil geen verantwoordelijkheid nemen voor MH 17, dat is een heel ander verhaal dan midden in een volledige oorlog een false flag gaan organiseren op een munitie opslag (alsof ze die niet hard nodig hebben) om te escaleren naar een...uh...oorlog? Dat is toch totaal niet logisch.
Ruslands wetten zijn wat Poetin vind dat de wet is en de troepen in Oekraine zijn dienstplichtigen, 85% van het Russische leger is dienstplichtig.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:44 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Naar verluid gebruikt Rusland momenteel 75% van hun totale leger capaciteit in Oekrane maar is het nog niet genoeg om hun oorspronkelijke doelen te behalen.
[ twitter ]
Meer inzetten zal niet gaan want er is in Rusland geen volledige oorlog en ook is Rusland niet in oorlog met Oekrane maar voeren ze een speciale operatie uit - volgens Rusland zelf dan.
Dat houdt dus ook in dat de middelen die ze ten tijden van oorlog kunnen inzetten, zoals dienstplichtigen, niet kunnen inzetten voor de speciale operatie volgens hun eigen wetten.
Een falseflag operatie zorgt ervoor dat ze kunnen opschalen naar een oorlog en aan hun eigen bevolking kunnen verkopen als defensieve oorlog.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het een falseflag is, maar Rusland zou daar zeker baat bij kunnen hebben.
Nee, spionnen voor een vreemde mogendheid in eigen land wordt meestal harder bestraft.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, hij is er nog? Ik dacht dat hij met de rest van de Russsische spionnen vandaag uitgezet was.
Helaas voor Poetin houdt hij nog steeds de poppenkast vol dat het daar een democratie betreft en dat er gewoon gestemd wordt over zaken in het parlement. Hij kan niet eenzijdig de wet aanpassen zonder het parlement en hoewel hij dat effectief in handen heeft waren daar al stemmen van onenigheid over de speciale operatie dat gewoon een verkapte oorlog is. Immers hadden ze daar niet voor een oorlog gestemd. Toen men er namelijk achter kwam in Rusland dat er wel degelijk dienstplichtige in Oekrane waren zijn die direct terug geroepen of ter plekke uit het leger gezet.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ruslands wetten zijn wat Poetin vind dat de wet is en de troepen in Oekraine zijn dienstplichtigen, 85% van het Russische leger is dienstplichtig.
Als Poetin morgen verklaart dat het een oorlog is dan is het een oorlog en dan zal dat verklaart worden door iets te zeggen over NAVO bemoeienis of buitenlandse nazi's.
Je hebt niet te maken met een land waarin een vrije pers is wat vragen stelt en ook geen parlement wat vragen stelt.
Dapper dat hij (terechte) kritiek heeft op bepaalde symboliek in een regiment van het Oekrainse leger, gezien zijn herhaaldelijke gedweep met precies die hoek van het politieke spectrum.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
Een bijzonder ding wel van het FvD standpunt.
Hier hebben we een oorlog waarin er moslim troepen door Rusland uit het buitenland worden gehaald om in te zetten tegen Westerse, blanke, christenen, dat moet toch zo ongeveer HET schrikbeeld zijn voor de FvD en toch steunt men blijkbaar Rusland.
Hoe verklaart men dat, komen er moslims uit Arabie en de Kaukasus nu een Westelijk land bevrijden van nazi's? En waarom exploderen hun hoofdjes niet van deze realiteit? En als we het over haatbaarden hebben dan kennen de Chechenen weinig gelijken in de wereld.
Het begin van de volgende ellende, veroorzaakt door een psychopaat pur sang, wordt dan nu ingezet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:54 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Omdat hij niet dweept met Zelensky en de Oekraners?quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij doet niet eens meer moeite om te verbergen dat ie in de broekzak van het Kremlin zit.
Omdat hij geheel volgens het Kremlin-script acteert, dezelfde talking points opboert en geheel in lijn met Russische belangen handelt. Keer op keer.quote:Op woensdag 30 maart 2022 01:20 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Omdat hij niet dweept met Zelensky en de Oekraners?
Met de media onder (eigen) controle in een land dat niet 'geleerd' heeft kritisch te zijn, is alles te verkopen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:44 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Naar verluid gebruikt Rusland momenteel 75% van hun totale leger capaciteit in Oekrane maar is het nog niet genoeg om hun oorspronkelijke doelen te behalen.
[ twitter ]
Meer inzetten zal niet gaan want er is in Rusland geen volledige oorlog en ook is Rusland niet in oorlog met Oekrane maar voeren ze een speciale operatie uit - volgens Rusland zelf dan.
Dat houdt dus ook in dat de middelen die ze ten tijden van oorlog kunnen inzetten, zoals dienstplichtigen, niet kunnen inzetten voor de speciale operatie volgens hun eigen wetten.
Een falseflag operatie zorgt ervoor dat ze kunnen opschalen naar een oorlog en aan hun eigen bevolking kunnen verkopen als defensieve oorlog.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het een falseflag is, maar Rusland zou daar zeker baat bij kunnen hebben.
Nee, omdat hij en zijn FvD niets op heeft met (verdedigen van) democratie en dat alleen in woorden uitdraagt als dat past het Denkraam Van hun verziekt Forum. Net zoals Putin, zijn democratie ziet als autocratisch schoothondje.quote:Op woensdag 30 maart 2022 01:20 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Omdat hij niet dweept met Zelensky en de Oekraners?
Jamaar, dat gaat niet want er hangt teveel stikstof in de lucht.quote:Op woensdag 30 maart 2022 01:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
als de wiedeweerga kerncentrales bouwen.
kerncentrales duren minimaal 10 jaar, kunnen we beter Rusland veroveren.quote:Op woensdag 30 maart 2022 01:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het begin van de volgende ellende, veroorzaakt door een psychopaat pur sang, wordt dan nu ingezet.
Wordt hopen dat er een nieuw licht in Rusland, de gestoorde leider naar zijn zevende hemel brengt.
Doorgaans, wanneer de handel daadwerkelijk wordt aangetast, is een revolutie aanstaande.
Ronduit te zot voor woorden dat n van de partijen besluit dat de betaling anders moet verlopen.
Wordt wel weer duidelijk hoe afhankelijk de wereld-economie is (geworden) en hier maar groen-links stocijns roeptoeteren over klimaat en vergroening. Net of dat er 'niets' aan de hand is dat de schellen van de ogen moet werpen.
Ik zou zeggen als de sodemieter elk beetje gas uitnutten, niet essentile industrie stilleggen, gelijktijdig elke fossiele steen/druppel uitpersen en als de wiedeweerga kerncentrales bouwen.
Kunnen we over een jaar of 2 weer wat ademhalen, terwijl het godvergeten Rusland crepeert in haar zelf gegraven graf.
Ze zijn onschendbaar, dus denk van nietquote:Op woensdag 30 maart 2022 01:45 schreef quirina het volgende:
Hebben die “diplomaten” al een keer hun parkeerboetes betaald toen ze nog in Den Haag zaten?
Gewoon een vraag h?
quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:36 schreef Aether het volgende:
En nogal hypocriet:quote:Op woensdag 30 maart 2022 01:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dapper dat hij (terechte) kritiek heeft op bepaalde symboliek in een regiment van het Oekrainse leger, gezien zijn herhaaldelijke gedweep met precies die hoek van het politieke spectrum.
Met het aantal stemmen dat hij nog overheeft, wil je dat deel van je achterban toch niet van je vervreemden?
Het is niet bepaald zo dat wij hier de woorden "Belgi is verantwoordelijk" zullen toepassen als we zelf ergens achter zitten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Men wilde en wil geen verantwoordelijkheid nemen voor MH 17, dat is een heel ander verhaal dan midden in een volledige oorlog een false flag gaan organiseren op een munitie opslag (alsof ze die niet hard nodig hebben) om te escaleren naar een...uh...oorlog? Dat is toch totaal niet logisch.
Toch wel frapant dat een buitenlandse infiltrant klaagt over inmenging vanuit het buitenland. Of is Baudet niet aanwezig omdat hij onder de groep uitgezette Russische diplomaten valt?quote:
Baudet is een huichelaar.quote:
"Beschuldig een ander van hetgeen je zelf uitvoert"quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:21 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Toch wel frapant dat een buitenlandse infiltrant klaagt over inmenging vanuit het buitenland. Of is Baudet niet aanwezig omdat hij onder de groep uitgezette Russische diplomaten valt?
Volgens de CIA kijkt het Kremlin mee over zijn schouder vanaf zijn tijd bij GeenPeil, met het Oekraene referendum.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Baudet is een huichelaar.
Waar ik wel benieuwd naar ben is wie hij wilde aanspreken onder welke agenda en welke uitkomst Baudet in het vizier had toen hij hier met Mein Kampf in de hand stond.
En ik ben benieuwd vanaf welk punt Het Kremlin over zn schouder meekeek.
Baudet is vaak best een mafklapper die al zijn (soms vreemde) denkwijzes uit.quote:Op woensdag 30 maart 2022 01:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat hij geheel volgens het Kremlin-script acteert, dezelfde talking points opboert en geheel in lijn met Russische belangen handelt. Keer op keer.
Net zoals in zoveel andere landen waar het Kremlin spreekpoppen in de politieke periferie financiert, overigens. Baudet is slechts n van de figuranten in de internationale politieke Kremlin-show.
Dan ga je ervan uit dat Baudet die informatie voor waar aanneemt. Ik vermoed dat hij hem niet welgevallige feiten naar het land der fabelen verwijst als het hem beter uitkomt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
Een bijzonder ding wel van het FvD standpunt.
Hier hebben we een oorlog waarin er moslim troepen door Rusland uit het buitenland worden gehaald om in te zetten tegen Westerse, blanke, christenen, dat moet toch zo ongeveer HET schrikbeeld zijn voor de FvD en toch steunt men blijkbaar Rusland.
Hoe verklaart men dat, komen er moslims uit Arabie en de Kaukasus nu een Westelijk land bevrijden van nazi's? En waarom exploderen hun hoofdjes niet van deze realiteit? En als we het over haatbaarden hebben dan kennen de Chechenen weinig gelijken in de wereld.
Toch wel mooi hoe jouw brein werkt. In alles zie je complotten en samenwerkingen op hoog niveau, maar als het voor je staat en je in je gezicht uitlacht dan zie je het niet.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Baudet is vaak best een mafklapper die al zijn (soms vreemde) denkwijzes uit.
Maar om hem nou zonder bewijs een Kremlin spion te noemen dat gaat me te ver.
Dit gaat meet over je eigen brein omdat ik juist nergens complotten in zie en kijk naar feiten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Toch wel mooi hoe jouw brein werkt. In alles zie je complotten en samenwerkingen op hoog niveau, maar als het voor je staat en je in je gezicht uitlacht dan zie je het niet.
En alleen maar omdat het niet in je anti-msm, anti-Nederland of anti-Westen narratief past.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit gaat meet over je eigen brein omdat ik juist nergens complotten in zie en kijk naar feiten.
Ja, toen werd dat zichtbaarquote:Op woensdag 30 maart 2022 07:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens de CIA kijkt het Kremlin mee over zijn schouder vanaf zijn tijd bij GeenPeil, met het Oekraene referendum.
Daar heeft Zembla nog een uitzending over gemaakt.
Heb daar niks over gelezen maar Marioepol is grotendeels gevallen dus ze zullen op zijn minst forse verliezen hebben geleden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:04 schreef theguyver het volgende:
Had ik net goed gelezen hier is het azov bataljon weg gevaagd?
Zowel Entry als Exit Flow voor Mallnow staan op 0.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit is een pijpleiding die ook wel wordt gebruikt om via Duitsland gas te pompen naar Polen, afhankelijk van vraag en aanbod.
totdat ze moeten gaan uitleggen waar de zonen zijn gebleven.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik begin Poetin & co steeds meer te haten. Telkens A zeggen en B doen (nu dus als laatste weer dat zogenaamde terugtrekken uit Kyiv en vervolgens Kyiv aanvallen). Je kan gewoon niks geloven van ze.... betrouwbaarheid 0,0. Onbetrouwbaar tot het ridicule aan toe... zo erg dat ik het voor deze invasie niet voor mogelijk had gehouden dat iemand zo onbetrouwbaar en leugenachtig kan zijn, keer op keer. Wat ik voor deze invasie als overdrijving of oorloghitsing had gezien blijkt gewoon waar.
Het dateert van augustus 2014. Dat is het jaar waarin een Amsterdamse antiquair aangeklaagd werd omdat hij originele exemplaren van het boek te koop aanbood.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Baudet is een huichelaar.
Waar ik wel benieuwd naar ben is wie hij wilde aanspreken onder welke agenda en welke uitkomst Baudet in het vizier had toen hij hier met Mein Kampf in de hand stond.
En ik ben benieuwd vanaf welk punt Het Kremlin over zn schouder meekeek.
Maakt niet uit. Er zijn Oekraners die "live" aanvallen in hun buurt hebben gefilmd en naar familie in Rusland hebben gestuurd -- ze geloven het gewoon niet.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:42 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
totdat ze moeten gaan uitleggen waar de zonen zijn gebleven.
Op een gegeven moment bereiken de verhalen en de beelden toch ook de gewone russen.
die wie met vpn om kunnen gaan weten het al.
ze kunnen mein kampf gewoon legaal maken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het dateert van augustus 2014. Dat is het jaar waarin een Amsterdamse antiquair aangeklaagd werd omdat hij originele exemplaren van het boek te koop aanbood.
wat denken ze dan? dat het van een filmstudio komt?quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Er zijn Oekraners die "live" aanvallen in hun buurt hebben gefilmd en naar familie in Rusland hebben gestuurd -- ze geloven het gewoon niet.
Enige zekerheid die je hebt is dat wat Poetje zegt, 100% zeker niet zal gebeuren.... in de meeste gevallen het tegenovergestelde of nog erger.....quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik begin Poetin & co steeds meer te haten. Telkens A zeggen en B doen (nu dus als laatste weer dat zogenaamde terugtrekken uit Kyiv en vervolgens Kyiv aanvallen). Je kan gewoon niks geloven van ze.... betrouwbaarheid 0,0. Onbetrouwbaar tot het ridicule aan toe... zo erg dat ik het voor deze invasie niet voor mogelijk had gehouden dat iemand zo onbetrouwbaar en leugenachtig kan zijn, keer op keer. Wat ik voor deze invasie als overdrijving of oorloghitsing had gezien blijkt gewoon waar.
Voordat hij kamerlid werd had hij kennelijk een financieel belang bijde Russische inmenging. Hij is betaald door een vertrouweling van Poetin voor het vertalen van 2 Russische opiniestukken die in Nederland zijn gepubliceerd en volgens onder andere appjes aan Van Otten en andere personen rond Baudet schepte hij op over de riante beloning die hij van de vertrouweling ontving.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, toen werd dat zichtbaar
Maar gegeven Baudet blijkbaar weinig zonder het Kremlin is vraag ik me af welk belang en doel hij in de periode ervoor had.
Overigens is dat contrast met het ontkennen dat er Russische inmenging is en het volgende in deze tijden nog op de website laten staan wel opvallend.
-----
Wij willen:
In ons buitenlandbeleid staat het Nederlands belang altijd voorop.
Nauwe samenwerking met de ons omringende (deel)staten.
Extra aandacht voor, en goed contact met (afstammelingen van) gemigreerde Nederlanders in Canada, de Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Australi en Nieuw-Zeeland.
Ruime asielmogelijkheden voor Afrikaner boeren. In de Nederlandse betrekkingen met Zuid-Afrika worden de rechten en de veiligheid van Afrikaners topprioriteit.
Normaliseren van de verhoudingen met Rusland.
Steun voor de positie van de Christenen in het Midden-Oosten.
Steun voor Isral, de enige democratie in het Midden-Oosten. Verhuizing van de Nederlandse ambassade naar Jeruzalem.
----
bron: fvd website
https://nos.nl/artikel/24(...)r-ooit-weer-wil-zienquote:Op woensdag 30 maart 2022 08:48 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
wat denken ze dan? dat het van een filmstudio komt?
ik volg die mongolen niet meer op twitter en youtube maar staan ze nog steeds zo massaal achter baudet?quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voordat hij kamerlid werd had hij kennelijk een financieel belang bijde Russische inmenging. Hij is betaald door een vertrouweling van Poetin voor het vertalen van 2 Russische opiniestukken die in Nederland zijn gepubliceerd en volgens onder andere appjes aan Van Otten en andere personen rond Baudet schepte hij op over de riante beloning die hij van de vertrouweling ontving.
Of Baudet echt een spreekbuis op betaalde afroep voor het Kremlin is weet ik niet.
Baudet heeft altijd al een fascinatie getoond voor sterke ondemocratische leiders. Zo heeft hij in het begin van FVD een tour gehouden langs leiders van extreemrechtse partijen in Europa, en die foto van Mein Kampf past daar ook wel in. Ook heeft hij niet echt afgerekend met fascistische en extreemrechtse stromingen binnen zijn jongeren afdeling. Dat werd gewoon weggewuifd, terwijl de SP wl aftekende met de extreem linkse stroming in hun jongerenafdeling rond dezelfde periode.
Ik denk dat Baudet zich vooral heeft laten benvloeden tijdens zijn contacten met de Russische gezant van Poetin en daar nog steeds op drijft.
Baudet is in de tijd van Geen Peil betaald door een vertrouweling van Poetin, en er zijn aanwijzingen dat die betalingen daarna zijn doorgelopen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Baudet is vaak best een mafklapper die al zijn (soms vreemde) denkwijzes uit.
Maar om hem nou zonder bewijs een Kremlin spion te noemen dat gaat me te ver.
Dit geloof ik wel.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voordat hij kamerlid werd had hij kennelijk een financieel belang bijde Russische inmenging. Hij is betaald door een vertrouweling van Poetin voor het vertalen van 2 Russische opiniestukken die in Nederland zijn gepubliceerd en volgens onder andere appjes aan Van Otten en andere personen rond Baudet schepte hij op over de riante beloning die hij van de vertrouweling ontving.
Of Baudet echt een spreekbuis op betaalde afroep voor het Kremlin is weet ik niet.
Baudet heeft altijd al een fascinatie getoond voor sterke ondemocratische leiders. Zo heeft hij in het begin van FVD een tour gehouden langs leiders van extreemrechtse partijen in Europa, en die foto van Mein Kampf past daar ook wel in. Ook heeft hij niet echt afgerekend met fascistische en extreemrechtse stromingen binnen zijn jongeren afdeling. Dat werd gewoon weggewuifd, terwijl de SP wl aftekende met de extreem linkse stroming in hun jongerenafdeling rond dezelfde periode.
Ik denk dat Baudet zich vooral heeft laten benvloeden tijdens zijn contacten met de Russische gezant van Poetin en daar nog steeds op drijft.
En het is gewoon op internet te vinden. In Duitsland kwam in 2016 trouwens een nieuwe uitgave op de markt (na de oorlog gaven de geallieerden het copyright aan de staat Beieren, onder voorwaarde dat geen nieuwe uitgaves zouden gedrukt worden. Maar copyright vervalt 70 jaar na de dood van de schrijver...)quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:47 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ze kunnen mein kampf gewoon legaal maken.
Ik ben tot bladzijde 30 gekomen maar wat een complete bagger.
Dat is zo droog en slecht gelezen dat elke neo-nazi een lintje mag krijgen als die het eind haalt
Volgens deze gegevens is het al twee weken zo.. (weet niet waar hij ze vandaan heeft, overigens)quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zowel Entry als Exit Flow voor Mallnow staan op 0.
Dat is al eerder gebeurd deze maand: voor een periode van 11 uur op 3 maart, de dag erna 12 uur. Momenteel staat het al 19 uur op nul.
Misschien een reactie op Polen's wetsvoorstel om invoer van steenkool uit Rusland te verbieden?
Bij BNW geloven sommigen dat wel, die zien de oorlog als 1 grote Hollywood film, waarbij het vooral Oekrane is die daarbij oorlogsmisdaden pleegt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:48 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
wat denken ze dan? dat het van een filmstudio komt?
ik kan dat haast niet geloven dat je je eigen dochter niet geloofd en dan ook nog de beelden gemaakt door je dochter afdoet als fake.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:52 schreef Aether het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)r-ooit-weer-wil-zien
Een vriendin van mij haar vader heeft nog een originele en volgensmij kostbare editie.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En het is gewoon op internet te vinden. In Duitsland kwam in 2016 trouwens een nieuwe uitgave op de markt (na de oorlog gaven de geallieerden het copyright aan de staat Beieren, onder voorwaarde dat geen nieuwe uitgaves zouden gedrukt worden. Maar copyright vervalt 70 jaar na de dood van de schrijver...)
Nee hoor, ze waggelen braaf achter hun Kremlin-spreekpop aan, lees de vele reacties maar op bijvoorbeeld deze tweet:quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:53 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik volg die mongolen niet meer op twitter en youtube maar staan ze nog steeds zo massaal achter baudet?
Of is het kapotschieten van christelijke oost-europeanen ook voor hun een brug te ver?
ah, ik had gehoopt dat ze tot inzicht zouden komen maar helaas.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee hoor, ze waggelen braaf achter hun Kremlin-spreekpop aan, lees de vele reacties maar op bijvoorbeeld deze tweet:
[ twitter ]
Kennelijk is het gemakkelijker voor hem om te denken dat zijn dochter is voorgelogen dan de realiteit onder ogen komen dat zijn eigen land Oekrane in puin schiet en dat voor hem verborgen probeert te houden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:57 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik kan dat haast niet geloven dat je je eigen dochter niet geloofd en dan ook nog de beelden gemaakt door je dochter afdoet als fake.
Je geloofd toch wel eerder je dochter dan de media?
Ja, die is meester in het naar zich toe trekken van alle aandacht.quote:
https://www.ad.nl/buitenl(...)r-gewonden~ac41f36c/quote:In een Russisch munitiedepot vlakbij de grens met Oekrane hebben dinsdagavond laat grote explosies plaatsgevonden. Vier mensen raakten gewond. Het munitiedepot bevindt zich bij het dorp Krasni Oktiabr, 12 kilometer van de Oekraense grens. Omwonenden verspreidden op sociale media beelden van de ontploffingen.
De autoriteiten stellen een onderzoek in naar de oorzaak. Een betrokkene zei tegen het Russische persbureau RIA Novositi dat de explosies zijn veroorzaakt door een brand in een magazijn die was ontstaan als gevolg van een menselijke fout. Het is onduidelijk of de ontploffing te maken heeft met de oorlog in Oekrane die circa 40 kilometer zuidelijker bij Charkov woedt.
Volgens een voormalige Oekraense journalist en oorlogsveteraan zijn de explosies mogelijk veroorzaakt door het gebruik van verouderde munitie door het Russische leger uit langetermijnopslag. Deze munitie zou kunnen ontploffen tijdens het inladen of transport.
Verder ook weinig maatschappelijk teleurgestelden in je kennissenkring? Antivaxxers of overige BNWers? Prijs jezelf gelukkigquote:Op woensdag 30 maart 2022 09:02 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ah, ik had gehoopt dat ze tot inzicht zouden komen maar helaas.
Ik kom die idioten trouwens nooit real life tegen.
Of komt dat omdat ik niet in een achterstandswijk woon?
Komt van hier:quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens deze gegevens is het al twee weken zo.. (weet niet waar hij ze vandaan heeft, overigens)
[ twitter ]
In dit geval ontopic want hij weigert morgen de toespraak van Zelensky bij te wonen en gebruikt ondertussen precies de standpunten en bewoordingen die het Kremlin gebruikt wat betreft Oekrane.quote:
Nee echt niemand. Enige is dat veel niet meer de boosters nemen. Maar zelfs mijn pa van 87 wil zijn 2e booster niet en de zorg raad het ook afquote:Op woensdag 30 maart 2022 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verder ook weinig maatschappelijk teleurgestelden in je kennissenkring? Antivaxxers of overige BNWers? Prijs jezelf gelukkig
Ik ken er wel 1 ja. Niet eens maatschappelijk teleurgesteld, want zo slecht heeft die het niet, zou een goeie BNW gast zijn. Anti-vaxer, en nu putin-bot met argumenten a'la: don't poke the bear, uh huh.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verder ook weinig maatschappelijk teleurgestelden in je kennissenkring? Antivaxxers of overige BNWers? Prijs jezelf gelukkig
Misschien hebben ze vorige week de filmpjen gezien van hun Oekranse broeders die een vrachtwagen met landmijnen zeer vlot leegden. En wilden laten zien dat ze dat beter kunnen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)r-gewonden~ac41f36c/
Mocht dat de reden zijn, dan zou dat erg goed nieuws zijn
De zorg raadt het af, voor een 87-jarige?quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:11 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Nee echt niemand. Enige is dat veel niet meer de boosters nemen. Maar zelfs mijn pa van 87 wil zijn 2e booster niet en de zorg raad het ook af
Vlak voor de invasie zag (waarschijnlijk dit) legerkamp er zo uit:quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja mijn pa heeft Parkinson en artrose. Door vac/booster word dat erger voor een paar dagen of weken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De zorg raadt het af, voor een 87-jarige?
Open ergens anders een topic over Baudet Joh!quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Baudet is in de tijd van Geen Peil betaald door een vertrouweling van Poetin, en er zijn aanwijzingen dat die betalingen daarna zijn doorgelopen.
Dat is gebleken uit onderzoek van de CIA naar Russische inmenging in de politiek in de VS en Europa.
De inmenging van het Kremlin in het referendum van GeenPeil was de eerste aanwijzing van Russische inmenging binnen Europa.
Nou er is in ieder geval iets aan gelogen, want die explosie tijdens het inladen gaat niet tot vier gewonden leiden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Rusland is notoir onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:24 schreef nixxx het volgende:
Ik ben ook voor betere betrekkingen met Rusland, maar eerst beter gedrag van Rusland. Voor mij onvermijdelijk dat de kliek rond Poetin helemaal weg moet, regime change dus. excuses voor mh17 en nu met de oorlog in Oekrane moet de Russische staat daar natuurlijk mee ophouden en zijn best doen om Oekrane met heropbouw te helpen.
Baudet is gewoon een strijder in de oorlog om Oekrane.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:21 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Open ergens anders een topic over Baudet Joh!
Ga naar BNW met dit soort onzinquote:Op woensdag 30 maart 2022 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Baudet is in de tijd van Geen Peil betaald door een vertrouweling van Poetin, en er zijn aanwijzingen dat die betalingen daarna zijn doorgelopen.
Dat is gebleken uit onderzoek van de CIA naar Russische inmenging in de politiek in de VS en Europa.
De inmenging van het Kremlin in het referendum van GeenPeil was de eerste aanwijzing van Russische inmenging binnen Europa.
Ik denk dat zodra er eenmaal iets explodeert in een munitie depot dat de mensen die erbij betrokken zijn gigantisch veel geluk hebben dat ze uberhaupt nog leven.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou er is in ieder geval iets aan gelogen, want die explosie tijdens het inladen gaat niet tot vier gewonden leiden.
Geprezen de dag dat deze club ondermijnende parasitairen een welverdiend ticket naar Siberi boekt en nooit meer terugkomt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:36 schreef Aether het volgende:
Als we zo ver terug gaan kijken, dan zouden we nooit ergens komen, dan had je geen eu en zouden we Frankrijk, Spanje en zeker Duitsland nog ontzettend wantrouwen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Rusland is notoir onbetrouwbaar.
Hoe vaak hebben zij, door de eeuwen heen, een Sudetenland bevrijd?
Nou, niet als het zo'n Oekraense nazi-junk is...quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:57 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik kan dat haast niet geloven dat je je eigen dochter niet geloofd en dan ook nog de beelden gemaakt door je dochter afdoet als fake.
Je geloofd toch wel eerder je dochter dan de media?
Dit is uitgebreid in de Nederlandse media geweest.quote:
Verschil met Polen en Hongarije is dat die beide kleine, zwakkere landen zijn die voor zichzelf de keuze hebben moeten maken onder welke invloedssfeer ze verder willen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als we zo ver terug gaan kijken, dan zouden we nooit ergens komen, dan had je geen eu en zouden we Frankrijk, Spanje en zeker Duitsland nog ontzettend wantrouwen.
Ik kijk liever naar het iets recentere verleden en hoe de voormalige Oostblok landen verbeterd zijn in het algemeen. We hebben wel kritiek op Polen en Hongarije, maar die zijn toch niet vergelijkbaar met Rusland.
Ik zie geen fundamentele redenen waarom Rusland niet ook zo’n ontwikkeling kan doormaken. Maar dan moet wel de huidige regering en het systeem op de schop
Ik zie geen reden waarom we allemaal arm zouden worden door deze oorlog in Oekrane.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:02 schreef Bruinie het volgende:
We gaan allemaal arm worden. Doe nu nog de leuke dingetjes die je kan doen.
Ik hoorde op nieuws vanochtend dat men in de Noordzee versneld gaat boren. Als de westerse landen dat ff voor nood doen zouden we dan die paar jaar kunnen overbruggen?quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:57 schreef polderturk het volgende:
Yep mensen. Het gaat gebeuren.
[ twitter ]
Nee we (NL) willen dat. Alleen duurt het te lang i.v.m vergunningsaanvragen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:17 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik hoorde op nieuws vanochtend dat men in de Noordzee versneld gaat boren.
Goed punt!quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verschil met Polen en Hongarije is dat die beide kleine, zwakkere landen zijn die voor zichzelf de keuze hebben moeten maken onder welke invloedssfeer ze verder willen.
Na decennia lange invloedssfeer van Rusland hebben ze besloten dat ze wellicht beter af zijn met de invloedssfeer van de EU en VS. Die keuze heeft de consequentie dat de landen zich moeten hervormen naar de EU. Dat gaat niet geheel van harte, maar is kennelijk nog altijd beter dan terug onder het juk van Rusland...
Rusland zelf zit niet in die positie. Het is een 'supermacht' die al eeuwenlang zelf bepaalt welke koers ze varen en welke koers buurlanden mogen varen. Die hebben geen reden om zich te hervormen richting bijvoorbeeld Westerse normen en waarden.
Die ambitie zie je soms wel in Rusland, vooral uit economische motieven, zoals bij tsaar Peter de Grote en bij Poetin in zijn beginjaren, maar uiteindelijk valt Rusland telkens weer terug naar de eigen doctrine.
Lijkt mij sterk dat gezien de situatie dat niet ff met spoed doorgedrukt word.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee we (NL) willen dat. Alleen duurt het te lang i.v.m vergunningsaanvragen.
Dan nog ben je er niet. Er moeten putten geboord worden, daarna moet er nog een productieplatform opgezet worden (misschien moet die nog gebouwd/ontworpen worden)quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:21 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat gezien de situatie dat niet ff met spoed doorgedrukt word.
Ik zet vast in mijn agenda over 20 jaar problemen met de natuur in het wadden gebied vanwege boring. "We hadden toen niet kunnen denken dat het zo mis zou kunnen gaan".quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:21 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat gezien de situatie dat niet ff met spoed doorgedrukt word.
Nouja voor Duitsland is het wel een lastige omdat ze vrij fors hebben ingezet op gas voor de klimaatdoelen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:23 schreef EinarBoe het volgende:
Dat gepanikeer over die gasleveringen. Het meeste gas in de EU komt helemaal niet uit Rusland, en dan zijn er nu ook nog gasvoorraden, en is het maar helemaal de vraag hoelang deze situatie tussen de EU/Rusland voortduurt. Als we over een jaar nog steeds ruzie hebben met Rusland zou ik me pas zorgen gaan maken.
HIj had het over de noordzee. Maar de wadden is helemaal een dingetje, daar gaan partijen als greenpeace eerst jaren over actie voeren en procederen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zet vast in mijn agenda over 20 jaar problemen met de natuur in het wadden gebied vanwege boring. "We hadden toen niet kunnen denken dat het zo mis zou kunnen gaan".
Mooi he. daar krijg je geld als je 'aan het gas' gaat, en hier willen ze je er vanaf hebben.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja voor Duitsland is het wel een lastige omdat ze vrij fors hebben ingezet op gas voor de vergroening.
Die nukes zijn gewoon nog steeds wel een groot punt natuurlijk. En daarnaast controleren ze ook gewoon een hele grote lap grond, met heel veel grondstoffen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Goed punt!
De voormalige Oostblok landen zitten idd wel in een andere positie dan Rusland.
Het grote probleem voor Rusland is misschien dat hun zelfbeeld niet meer overeenkomt met de werkelijkheid. Economisch stellen ze niets voor, hun bevolking krimpt in een al heel dun bevolkt land, conventioneel militair gezien is het ook niet veel, het enige dat ze hebben wat hun nog de status supermacht geeft zijn hun nukes..
Boren in de noordzee heeft vast ook wel effect ergens op de waddenquote:Op woensdag 30 maart 2022 10:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
HIj had het over de noordzee. Maar de wadden is helemaal een dingetje, daar gaan partijen als greenpeace eerst jaren over actie voeren en procederen.
En dat is een winst die er uit zou kunnen komen, af van het eeuwige gezeik van die gesubsidieerde beroepszeikers.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
HIj had het over de noordzee. Maar de wadden is helemaal een dingetje, daar gaan partijen als greenpeace eerst jaren over actie voeren en procederen.
Inflatie? Globale recessie? Geen gas meer? Benzine duur wat alles duurder maakt? Maar jij ziet geen probleem? Welterusten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie geen reden waarom we allemaal arm zouden worden door deze oorlog in Oekrane.
Tja gas is ook een beetje cultureel erfgoed in Duitslandquote:Op woensdag 30 maart 2022 10:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mooi he. daar krijg je geld als je 'aan het gas' gaat, en hier willen ze je er vanaf hebben.
Hoe is fors inzetten op een fossiele brandstof precies vergroening?quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja voor Duitsland is het wel een lastige omdat ze vrij fors hebben ingezet op gas voor de klimaatdoelen.
Gas geeft een veel schonere verbranding dan bruinkool. In Duitsland krijg je inderdaad subsidie als je over gaat op gas.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe is fors inzetten op een fossiele brandstof precies vergroening?
Ja, als tussenoplossing om van de bruinkool af te komen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja voor Duitsland is het wel een lastige omdat ze vrij fors hebben ingezet op gas voor de klimaatdoelen.
Hier in Nederland zo'n 10 jaar geleden ook nog.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gas geeft een veel schonere verbranding dan bruinkool. In Duitsland krijg je inderdaad subsidie als je over gaat op gas.
Het laat heel goed de vloeibaarheid van het begrip "schoon" en "Groen" zien.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hier in Nederland zo'n 10 jaar geleden ook nog.
We hebben nog subsidie gehad voor het vervangen van elektrische ovens door gasovens.
Zie ik allemaal wel en dat zal invloed hebben op de koopkracht, maar dat we allemaal arm worden is toch nog een flinke straat verder.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:27 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Inflatie? Globale recessie? Geen gas meer? Benzine duur wat alles duurder maakt? Maar jij ziet geen probleem? Welterusten.
Duitsland toch wel bepalend binnen de EU voor 40%. En ook de Oekrane krijgt zijn gas van Rusland.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:23 schreef EinarBoe het volgende:
Dat gepanikeer over die gasleveringen. Het meeste gas in de EU komt helemaal niet uit Rusland, en dan zijn er nu ook nog gasvoorraden, en is het maar helemaal de vraag hoelang deze situatie tussen de EU/Rusland voortduurt. Als we over een jaar nog steeds ruzie hebben met Rusland zou ik me pas zorgen gaan maken.
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. (trouwens dat is wel echt een slechte slogan want in sommige gevallen kun je wel degelijk uit de behaalde resultaten van het verleden een goede schatting maken van de toekomst)quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zie ik allemaal wel en dat zal invloed hebben op de koopkracht, maar dat we allemaal arm worden is toch nog een flinke straat verder.
Daarnaast hebben we de afgelopen 50 jaar vele crisissen meegemaakt en over het langetermijn zijn we steeds welvarender geworden.
Een hele lap grond waar ze merendeels niets mee (kunnen) doen, door gebrek aan mensen, economie, corruptie. Grootte betekent niet zo veel meer tegenwoordig.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die nukes zijn gewoon nog steeds wel een groot punt natuurlijk. En daarnaast controleren ze ook gewoon een hele grote lap grond, met heel veel grondstoffen.
Tja met de huidige prijzen blijkt windenergie ineens zonder subsidie te kunnen, misschien was energie wel te goedkoop al die tijd. Kunnen we eindelijk weer eens focussen op energie besparing ipv. net doen alsof je niet minder energie kunt gebruiken maar het alleen maar groener kunt maken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Duitsland toch wel bepalend binnen de EU voor 40%. En ook de Oekrane krijgt zijn gas van Rusland.
Het is allemaal op te lossen om totaal onafhankelijk te zijn van Rusland. Maar dat kost tijd en energie binnen de EU zal stukken duurder worden. Maar je zult wel moeten.
Als Duitsland de fabrieken moet sluiten hebben we hier toch wel een probleem hoorquote:Op woensdag 30 maart 2022 10:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zie ik allemaal wel en dat zal invloed hebben op de koopkracht, maar dat we allemaal arm worden is toch nog een flinke straat verder.
Daarnaast hebben we de afgelopen 50 jaar vele crisissen meegemaakt en over het langetermijn zijn we steeds welvarender geworden.
Is wel degelijk zorgelijk, Duitsland haalt voor 65% gas uit Rusland en het tekort kan onmogelijk aangevuld worden waardoor de (financile) consequenties behoorlijk groot gaan worden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:23 schreef EinarBoe het volgende:
De Noordzee zit al vrij vol met infrastructuur, vaak mogelijk om subsea tie backs naar bestaande platforms te maken. Dat wordt al veel gebruikt om anders marginale velden toch economisch te ontwikkelen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan nog ben je er niet. Er moeten putten geboord worden, daarna moet er nog een productieplatform opgezet worden (misschien moet die nog gebouwd/ontworpen worden)
dat gaat echt jaren duren.
Invloedssfeer? De EU was voor die landen in de eerste plaats een Economische Unie (tot 1993 was het de EEG: Europese Economische Gemeenschap). Dat was geen keuze voor een invloedssfeer, maar voor economische partners die meer te bieden hadden dan de voormalige Sovjet Unie: Rusland's GDP zakte van 1991 tot 1999, dan was het overduidelijk dat de EU meer te bieden had.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verschil met Polen en Hongarije is dat die beide kleine, zwakkere landen zijn die voor zichzelf de keuze hebben moeten maken onder welke invloedssfeer ze verder willen.
Na decennia lange invloedssfeer van Rusland hebben ze besloten dat ze wellicht beter af zijn met de invloedssfeer van de EU en VS. Die keuze heeft de consequentie dat de landen zich moeten hervormen naar de EU. Dat gaat niet geheel van harte, maar is kennelijk nog altijd beter dan terug onder het juk van Rusland...
Rusland zelf zit niet in die positie. Het is een 'supermacht' die al eeuwenlang zelf bepaalt welke koers ze varen en welke koers buurlanden mogen varen. Die hebben geen reden om zich te hervormen richting bijvoorbeeld Westerse normen en waarden.
Die ambitie zie je soms wel in Rusland, vooral uit economische motieven, zoals bij tsaar Peter de Grote en bij Poetin in zijn beginjaren, maar uiteindelijk valt Rusland telkens weer terug naar de eigen doctrine.
Er zit gewoon veel geld in de grond. Rusland heeft op dit moment een model dat een kleine club rijken daar disproportioneel van profiteert. Dat kan veranderen, in een model waarin het hele land er meer van profiteert. En dan heb je ineens heel veel grondstoffen, waarvan je de rijkdom kunt verdelen over een niet zo grote populatie. Niet zo extreem als in UAE, maar wel in betere verhoudingen als in veel andere landen. Maar zolang Poetin aan de macht is, en oppositieleden als Navalny opgeborgen worden, zullen de oligarchen in hun zetels blijven zitten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Een hele lap grond waar ze merendeels niets mee (kunnen) doen, door gebrek aan mensen, economie, corruptie. Grootte betekent niet zo veel meer tegenwoordig.
Energie is natuurlijk niet alleen voor je huis warm te stoken. Maar de industrie gebruikt enorm veel energie. En ik neem aan dat productiekosten fors gaan stijgen als Duitsland van het gas af gaat.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja met de huidige prijzen blijkt windenergie ineens zonder subsidie te kunnen, misschien was energie wel te goedkoop al die tijd. Kunnen we eindelijk weer eens focussen op energie besparing ipv. net doen alsof je niet minder energie kunt gebruiken maar het alleen maar groener kunt maken.
In Noorwegen doen ze dat wel goedquote:Op woensdag 30 maart 2022 10:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er zit gewoon veel geld in de grond. Rusland heeft op dit moment een model dat een kleine club rijken daar disproportioneel van profiteert. Dat kan veranderen, in een model waarin het hele land er meer van profiteert. En dan heb je ineens heel veel grondstoffen, waarvan je de rijkdom kunt verdelen over een niet zo grote populatie. Niet zo extreem als in UAE, maar wel in betere verhoudingen als in veel andere landen. Maar zolang Poetin aan de macht is, en oppositieleden als Navalny opgeborgen worden, zullen de oligarchen in hun zetels blijven zitten.
Ik vraag me af of Poetin geen peentjes zweet. Leuk dat ze 6000 nukes hebben maar zou zomaar kunnen dat de helft sowieso al niet werkt. Ik neem aan dat ze er altijd 50/100 ofzo paraat hebben staan die ze gelijk kunnen lanceren? Stel dat daarvan 90% het niet doet vanwege corruptie dan hebben ze best een probleem.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die nukes zijn gewoon nog steeds wel een groot punt natuurlijk. En daarnaast controleren ze ook gewoon een hele grote lap grond, met heel veel grondstoffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |