abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:09:38 #1
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039291
quote:
Kremlin in de Kamer

Een ‘man in de war’ die ‘Kremlinpropaganda’ uitkraamt, aldus Tweede Kamerleden over het optreden van Thierry Baudet in het debat over Oekraïne. Terwijl iedereen de Russische invasie scherp veroordeelt, toont de FVD-leider alle begrip voor het militaire geweld van Poetin. ‘Na twee jaar covidscam hebben we nu de Ruslandscam’, stelt hij. De Oekraïneoorlog is volgens Baudet ‘de schuld van het Westen’. En als minister van Buitenlandse Zaken Hoekstra oproept om de soevereiniteit van Oekraïne te respecteren, twittert Baudet: ‘Donder toch op man, sukkel’.

Kamerleden zijn verbijsterd. Jesse Klaver van GroenLinks wil dat Forum voor Democratie wordt uitgesloten van vertrouwelijke informatie over de Oekraïneoorlog. En op verzoek van een Kamermeerderheid wordt onderzocht of er financiële banden zijn tussen Baudet en Rusland. Maar in 2020 onthult Zembla in de uitzending ‘Baudet en het Kremlin’ vertrouwelijke appberichten van Baudet. Daaruit blijkt dat hij banden heeft met het Kremlin. Waarom komt er nu pas een onderzoek, waarom was de Tweede Kamer al niet eerder gealarmeerd?

Kremlin in de Kamer
Donderdag 10 maart 2022 om 20:25 uur bij BNNVARA op NPO 2.
Herhaling: donderdag 17 maart – 09.25 uur – NPO 2

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/kremlin-in-de-kamer
Uitzending van 2020:

-------------------------

Kijktip!!

Gaat deze uitzending en het onderzoek in opdracht van de kamer het einde zijn van FvD? :D Ik ben wel heel nieuwsgierig wat de mensen van Zembla gevonden hebben :)
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:57:02 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204039899
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:56 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
User #1:
- Baudet wordt gefinancierd door de Russen! Er moet onderzoek komen!
User #2
- mAaR HEt KaBIneT WordT OOk geFInanCiERd do0R wEf!!

Op dit punt staan we nu.
Nou ik kijk even de aflevering af en dan trap ik al dat soort onzin er wel uit.

Alles over WEF weggehaald, was maar 2 pagina's en er is nog 1 ontopic post over :')

Praat over het nieuws of rot op aub

[ Bericht 14% gewijzigd door timmmmm op 11-03-2022 17:40:28 ]
Laffe huichelaar
  vrijdag 11 maart 2022 @ 17:04:39 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_204039984
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:06 schreef theguyver het volgende:
Vond beetje meh..
Veel herhaling uit de docu uit de OP.
Meer niet.
quote:
84s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik had er ook wel wat meer van verwacht. Ik had het idee naar de opgepoetste versie van de docu van 2020 te kijken.
Moet ik hem nog bekijken? (Zal ik iets nieuws tegenkomen wat al niet in het nieuws was?)
Hebben we een 'Smoking Gun' ?

*edit* Laat maar, ik heb net Zembla aangeklikt... Ik spendeer er wel weer 40 minuten aan... :')
  vrijdag 11 maart 2022 @ 17:31:00 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204040190
Wat een kutuitzending. Gewoon een herhaling van die van 2020.

Baudet heeft een verdienmodel. Die zet zich overal tegen af. Of het nu Syrische vluchtelingen zijn, het coronabeleid of nu de Russische invasie.

De meerderheid is voor, dus is een bepaalde onderlaag van de bevolking altijd tegen die zichzelf veel slimmer vindt dan al die hoogopgeleide schapen die maar aannemen wat ze horen (omdat wat ze horen nu eenmaal feitelijk verifieerbaar is) omdat ze ergens bij ongehoord nederland of op feesboek iets anders hebben gehoord wat hen als de WAARHEID is verkocht.

Baudets USP is dat hij zich lekker afzet tegen de gevestigde orde. Als de feiten A zeggen, zegt baudet B en zijn achterban is ook graag recalcitrant dus gaat daarin mee.

Dit geldt voor heel veel partijen die ingaan tegen de gevestigde orde. Of we het nu, intern, over de LPF, verdonk, PVV, baudet en die dude wiens huis ze afgebrand hebben hebben of internationaal over Le Pen, die rare hongaar of noem het maar op hebben.

Als ik Poetin was zou ik dergelijke destabiliserende factoren ook steunen, natuurlijk net als hier door een puppet van een puppet van een puppet zodat het A) nooit bij jou terecht komt en B) Poetin wel wat beters te doen heeft dan zich met nobodies als Baudet bezig te houden.

De echte vraag voor mij is wat de oorzaak is en wat het gevolg. Helpt Poetin partijen die zich afzetten tegen de gevestigde orde omdat hem dat ook wel uitkomt of zet een Baudet zich af tegen de gevestigde orde omdat hij daarmee geholpen wordt door Poetin.

Het eerste lijkt me het geval. Ik denk dat je bij elke politieke partij wel dubieuze geldschieters tegen komt, uiteraard indirect. Als je gewoon je ding doet, in Baudets geval lekker gek alles wat de massa niet doet, en de Russen zien dat en vinden dat wel mooi dus financieren wat, is dat heel wat anders als wanneer de Russen je geld geven om de boel te ontregelen en je daarom tegen de massa ingaat.

Die Zembla aflevering van 2020 liet zien dat het eerste het geval was en de grens daarna wat te vervaagd werd. Dat ze nu, in 2022, niks extra's kunnen vinden wat belastend is, toont voor mij aan dat het allemaal wel meevalt met een Russische puppet in de tweede kamer. Een geruststellende gedachte, Baudet is gewoon een lul, maar geen landverradende lul
Laffe huichelaar
  vrijdag 11 maart 2022 @ 18:03:13 #5
65846 Bocaj
47th President.
pi_204040426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 17:31 schreef timmmmm het volgende:
Tja, ik zag er ook niets nieuws in...
pi_204040623
Die 2020 uitzending was behoorlijk alarmerend. Jammer dat er toen niets mee gedaan is. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat je als partij er bang voor bent om een andere partij juridisch aan te pakken.

Gister kwam er niet bepaald veel nieuws bij. Nog steeds lijkt het mij zinnig de AIVD of anders gewoon justitie onderzoek te laten doen. De rekenkamer kan daarbij assisteren maar om die het voortouw te geven lijkt mij gewoon niet de juiste gang van zaken.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:30:40 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204044404
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 18:26 schreef qajariaq het volgende:
Die 2020 uitzending was behoorlijk alarmerend. Jammer dat er toen niets mee gedaan is. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat je als partij er bang voor bent om een andere partij juridisch aan te pakken.

Gister kwam er niet bepaald veel nieuws bij. Nog steeds lijkt het mij zinnig de AIVD of anders gewoon justitie onderzoek te laten doen. De rekenkamer kan daarbij assisteren maar om die het voortouw te geven lijkt mij gewoon niet de juiste gang van zaken.
De AIVD zit er bovenop, daar ben ik van overtuigd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Manager PR/Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 03:33:42 #8
269689 crew  Viv
pi_204045300
quote:

Baudet heeft een verdienmodel. Die zet zich overal tegen af. Of het nu Syrische vluchtelingen zijn, het coronabeleid of nu de Russische invasie.

De meerderheid is voor, dus is een bepaalde onderlaag van de bevolking altijd tegen die zichzelf veel slimmer vindt dan al die hoogopgeleide schapen die maar aannemen wat ze horen (omdat wat ze horen nu eenmaal feitelijk verifieerbaar is) omdat ze ergens bij ongehoord nederland of op feesboek iets anders hebben gehoord wat hen als de WAARHEID is verkocht.

Baudets USP is dat hij zich lekker afzet tegen de gevestigde orde. Als de feiten A zeggen, zegt baudet B en zijn achterban is ook graag recalcitrant dus gaat daarin mee.

Dit geldt voor heel veel partijen die ingaan tegen de gevestigde orde. Of we het nu, intern, over de LPF, verdonk, PVV, baudet en die dude wiens huis ze afgebrand hebben hebben of internationaal over Le Pen, die rare hongaar of noem het maar op hebben.

Als ik Poetin was zou ik dergelijke destabiliserende factoren ook steunen, natuurlijk net als hier door een puppet van een puppet van een puppet zodat het A) nooit bij jou terecht komt en B) Poetin wel wat beters te doen heeft dan zich met nobodies als Baudet bezig te houden.

De echte vraag voor mij is wat de oorzaak is en wat het gevolg. Helpt Poetin partijen die zich afzetten tegen de gevestigde orde omdat hem dat ook wel uitkomt of zet een Baudet zich af tegen de gevestigde orde omdat hij daarmee geholpen wordt door Poetin.

Het eerste lijkt me het geval. Ik denk dat je bij elke politieke partij wel dubieuze geldschieters tegen komt, uiteraard indirect. Als je gewoon je ding doet, in Baudets geval lekker gek alles wat de massa niet doet, en de Russen zien dat en vinden dat wel mooi dus financieren wat, is dat heel wat anders als wanneer de Russen je geld geven om de boel te ontregelen en je daarom tegen de massa ingaat.

Die Zembla aflevering van 2020 liet zien dat het eerste het geval was en de grens daarna wat te vervaagd werd. Dat ze nu, in 2022, niks extra's kunnen vinden wat belastend is, toont voor mij aan dat het allemaal wel meevalt met een Russische puppet in de tweede kamer. Een geruststellende gedachte, Baudet is gewoon een lul, maar geen landverradende lul
Ik heb de Zembla-uitzending zojuist gekeken.

Ik denk dat hij wél een Russische puppet is, maar niet voor het geld. Sterker nog, misschien beseft hij het zelf niet eens.

Dat hij (Russische) invloedrijke en intellectuele mensen tot zijn vrienden/kennissen mag rekenen, streelt zijn ego. En dat hij steevast B zegt terwijl de gevestigde orde A zegt, heeft daar ook mee te maken: zo lijkt het alsof wij gewoon niet zo intelligent zijn als hij, en wij zijn superieure redenatie niet kunnen begrijpen. Daarom kraamt hij ook van die boreale prietpraat uit bij speeches, alles om zich te verheffen boven het klootjesvolk. :Y)
pi_204045498
Ik vond hem altijd al een Russian asset. Opende nog een topic een jaar geleden waar niemand mij geloofde.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 08:29:26 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204045937
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 03:33 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik heb de Zembla-uitzending zojuist gekeken.

Ik denk dat hij wél een Russische puppet is, maar niet voor het geld. Sterker nog, misschien beseft hij het zelf niet eens.

Dat hij (Russische) invloedrijke en intellectuele mensen tot zijn vrienden/kennissen mag rekenen, streelt zijn ego. En dat hij steevast B zegt terwijl de gevestigde orde A zegt, heeft daar ook mee te maken: zo lijkt het alsof wij gewoon niet zo intelligent zijn als hij, en wij zijn superieure redenatie niet kunnen begrijpen. Daarom kraamt hij ook van die boreale prietpraat uit bij speeches, alles om zich te verheffen boven het klootjesvolk. :Y)
Nou ja daar ben ik het niet helemaal mee eens, hij zegt dat soort dingen om de redenen die je aangeeft en daarom zijn de Russen geïnteresseerd en onderhouden ze warme banden.

Hij zegt die dingen niet ómdat hij goede banden heeft met Rusland.

Voor mij is dat wel een groot verschil. Hij is geen Russische pion, zoals hij is is hij nuttig voor de Russen. Ik denk niet dst hij meer of minder onafhankelijk opereert dan de meeste partijen en onafhankelijker dan een DENK. Dat vind ik belangrijk, dat verschil ten opzichte van nu, waar Ruland hem een useful idiot vindt
Laffe huichelaar
pi_204047692
quote:
Zembla heeft wel een paar nieuwe dingen gevonden:
- Kornilov, waar Baudet dus mee appte, werd betaald door Gazprom.
- En Baudet heeft later, toen hij al kamerlid was, gesproken met Alexandr Doegin. Een Rus die in 2013 al stelde dat Rusland Europa moet veroveren, en daar een vijfde kolonne moet stichten...

Wat wel gunstig voor Baudet is, is dat er geen bewijs is dat hij betaald is door het Kremlin. En zulk bewijs zal ook moeilijk te vinden zijn. Zembla heeft natuurlijk geen bevoegdheden om de financiële administratie van FVD uit te pluizen. Bovendien kan zoiets ook zwart of via stromannen gegaan zijn, dan is het ook maar moeilijk terug te vinden.

En het OM gaat zich natuurlijk ook niet branden aan een strafrechtelijk onderzoek naar een bekende landelijk gekozen volksvertegenwoordiger.
pi_204047720
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:29 schreef timmmmm het volgende:
Nou ja daar ben ik het niet helemaal mee eens, hij zegt dat soort dingen om de redenen die je aangeeft en daarom zijn de Russen geïnteresseerd en onderhouden ze warme banden.

Hij zegt die dingen niet ómdat hij goede banden heeft met Rusland.
Zoals bekend werkte Baudet voor Kornilov en sprak hij met Doegin. Hoezo heeft dat geen invloed op wat hij zegt?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:29:53 #13
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204047779
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

- En Baudet heeft later, toen hij al kamerlid was, gesproken met Alexandr Doegin. Een Rus die in 2013 al stelde dat Rusland Europa moet veroveren, en daar een vijfde kolonne moet stichten...
Hij is extreem racistisch en antisemitisch. Een politicus die tegen zulke figuren aanschurkt zoals een Baudet moeten daar tot in de lengte der dagen mee geconfronteerd worden. Bij ieder debat moet hij daarmee worden geconfronteerd.
Dit, dus.
  Manager PR/Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 12:00:32 #14
269689 crew  Viv
pi_204048157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zembla heeft wel een paar nieuwe dingen gevonden:
- Kornilov, waar Baudet dus mee appte, werd betaald door Gazprom.

Wat wel gunstig voor Baudet is, is dat er geen bewijs is dat hij betaald is door het Kremlin. En zulk bewijs zal ook moeilijk te vinden zijn. Zembla heeft natuurlijk geen bevoegdheden om de financiële administratie van FVD uit te pluizen. Bovendien kan zoiets ook zwart of via stromannen gegaan zijn, dan is het ook maar moeilijk terug te vinden.

En het OM gaat zich natuurlijk ook niet branden aan een strafrechtelijk onderzoek naar een bekende landelijk gekozen volksvertegenwoordiger.
Als die Kornilov hem inderdaad betaald heeft (zoals de Whatsapp-berichten suggereren), dan zal het nooit veel geweest zijn aangezien Baudet kennelijk in die periode moest schnabbelen (die uitzendingen van Powned) om rond te komen.

Zoals ik al zei, ik denk dat het hem niet om geld gaat. Dus sluitend bewijs voor Russische inmenging/beïnvloeding verwacht ik niet op dat vlak.

@timmmmm misschien is useful idiot inderdaad passender dan puppet/pion. :) Dat hij al de juiste dingen zei voordat de Russen contact zochten is wel plausibel. Maar ook useful idiots kunnen gevaarlijk zijn (zoals nu in de Tweede Kamer: toegang tot vertrouwelijke informatie).
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:26:17 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204048466
Die partij moet verboden worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204048542
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
Die partij moet verboden worden.
Democratisch verkozen partijen verbieden... Triest. Maar ook gevaarlijk. Waar hebben we dat toch eerder gezien?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:41:56 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204048624
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:31 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Democratisch verkozen partijen verbieden... Triest. Maar ook gevaarlijk. Waar hebben we dat toch eerder gezien?
Het is inderdaad lekker veilig om een partij zijn gang te laten gaan die heult met de vijand.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:50:28 #18
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204048710
quote:

[..]
Ook democratisch verkozen partijen moeten zich aan de regels en wetten houden. En als je dat te moeilijk vind word je weggestuurd, daar is heel weinig gevaarlijks aan. Gewoon de grondwet.
Dit, dus.
pi_204048913
quote:

[..]
Je hebt helemaal gelijk dat Nederland als democratie ook zelf in de spiegel mag kijken:

- Eerste Kamer verkiezingen gaan 22.6% van de stemmen naar partijen die als oppositiepartij graag even langs gaan bij het Kremlin.
- We laten ons gek maken en gaan naar een verkapt pre-Nexit referendum van Jan Roos en Thierry Baudet om Oekraïne voor de bus te gooien nadat de Russen een vliegtuig vol landgenoten uit de lucht heeft geknald. Laten we wel wezen, de vraag van Johnson en Farage was duidelijker en logischer geformuleerd in Engeland.

Schreeuwen dat Baudet weg moet lost weinig op. Zometeen levert de graanschuur van Europa zijn oogst niet aan Egypte en Afrika, en dan zijn we dichtbij een zoveelste humanitaire ramp en heel veel bootjes richting de EU. Salvini, LePen en Wilders maken hun borst al nat... en Poetin staat handenwrijvend klaar. Een Baudet meer of minder maakt dan weinig uit.
pi_204053400
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is inderdaad lekker veilig om een partij zijn gang te laten gaan die heult met de vijand.
Heulen met de vijand nog wel. Neem een chillpil.

Ten eerste zijn we niet in oorlog met Rusland. Dat jij Rusland als de vijand ziet moet je zelf weten, op dit moment bedreigen ze echter geen NAVO land noch Nederland. Net als toen de NAVO Afghanistan binnenviel, of Irak, Of Libië, of Syrië, of Somalië, we op dat moment ook geen directe vijand waren van Rusland. Of van Brazilië. Of van Nigeria. Of toen Israël Palastina aanviel. Of toen China Tibet aanviel. Ook dat waren toen niet onze vijanden. Wat je er ook van vindt.

Daarnaast 'heult' hij niet, hij spreekt begrip uit voor de (militaire) actie van Rusland. Nergens keurt hij het goed. Hij zegt alleen dat dit realistisch gezien wel te verwachten valt, gezien de acties die de NAVO en de EU.

Wat je er van vindt moet je zelf weten. Maar vooralsnog wordt hier niks illegaals gedaan, noch heeft dit niks met 'landverraad' of wat dan ook te maken. We zijn niet in oorlog. Er is geen oorlogsdreiging richting ons. Pas als wij als Nederland of NAVO besluiten Rusland aan te vallen of wanneer Rusland bewust een NAVO land aanvalt, zijn zij op dat moment de vijand.

Al het andere is niks meer dan proberen te deugen met waardeoordelen. Oh die verdomde Russen toch. Niet in de gaten hebbende dat andere landen ook regelmatig denken 'ooh die verdome Westerlingen toch met hun gestook en gebombardeer in andere landen'.

Niks van bovenstaand spreekt overigens van goedkeuren van wat Putin en Rusland nu doen. Hopelijk schiet een of andere Rus Putin kapot en stoppen ze met de hele oorlog. Rusland had deze oorlog niet per sé hoeven te beginnen en is dus zelf verachtelijk bezig. Maar met dit soort termen en uitingen bereik je niks. Ja, dat degene die dit schrijft weer extra kredietpunten binnen harkt bij medeforumlezers. Daar komt de wereld echter niet verder mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door matigeuser op 12-03-2022 20:16:37 ]
  vrijdag 18 maart 2022 @ 02:30:48 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204122636
quote:

[..]
In dictaturen waar 'het Vaderland' ook enkel gold als een verzameling van precies gelijkgestemde zielen die allemaal hetzelfde dachten, stemden en deden. Zeg maar wat jij eronder verstaat aangezien het teveel gevraagd is dit land te verdedigen wanneer het wordt aangevallen, want er zitten in dit land ook nog wat mensen met politieke ideeën die de jouwe niet zijn, dus we kunnen eeuwen aan cultuur, traditie en de erfenis van onze voorouders bij het grof vuil parkeren want er zitten wat blauwharige woke SJW'ers op twitter en in de politiek die kennelijk 'het Vaderland' representeren.

Kun je de mond vol hebben over 'zelfhaat' en 'nationalisme is taboe': de grootse vorm van zelfhaat en landverraad is je Vaderland wanneer het aangevallen wordt verlaten of opgeven. Vaderland is ietsje meer dan een roedel politici en publieke omroepen die jouw goedkeuring niet hebben.

Ik heb niks met Rutte, met Kaag, met jankende SJW'ers en hun woke-gezeik. Ik heb wel wat met het land van mijn voorouders en haar eeuwenlange geschiedenis. Dat overstijgt contemporaine politiek. Dat overstijgt sowieso politiek.

Leve de Leo Belgicus.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 18-03-2022 02:38:43 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 maart 2022 @ 09:21:50 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_204123626
De PVV wordt toch ook gefinancierd vanuit Israël?
pi_204123793
(vanaf 0:55)

Alle partijen worden gefinancierd.
pi_204123841
quote:
Een geruststellende gedachte, Baudet is gewoon een lul, maar geen landverradende lul
Los van Baudet is dit overigens niet vanzelfsprekend het geval wanneer je wél geld uit Rusland ontvangt. Je kan er bijvoorbeeld prima van overtuigd zijn dat het Nederlandse belang beter behartigd wordt via de Russische route dan via die van de EU, Israël, China of de VS bijvoorbeeld.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204124330
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 02:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In dictaturen waar 'het Vaderland' ook enkel gold als een verzameling van precies gelijkgestemde zielen die allemaal hetzelfde dachten, stemden en deden. Zeg maar wat jij eronder verstaat aangezien het teveel gevraagd is dit land te verdedigen wanneer het wordt aangevallen, want er zitten in dit land ook nog wat mensen met politieke ideeën die de jouwe niet zijn, dus we kunnen eeuwen aan cultuur, traditie en de erfenis van onze voorouders bij het grof vuil parkeren want er zitten wat blauwharige woke SJW'ers op twitter en in de politiek die kennelijk 'het Vaderland' representeren.

Kun je de mond vol hebben over 'zelfhaat' en 'nationalisme is taboe': de grootse vorm van zelfhaat en landverraad is je Vaderland wanneer het aangevallen wordt verlaten of opgeven. Vaderland is ietsje meer dan een roedel politici en publieke omroepen die jouw goedkeuring niet hebben.

Ik heb niks met Rutte, met Kaag, met jankende SJW'ers en hun woke-gezeik. Ik heb wel wat met het land van mijn voorouders en haar eeuwenlange geschiedenis. Dat overstijgt contemporaine politiek. Dat overstijgt sowieso politiek.

Leve de Leo Belgicus.
Ik wil ook zeker niet dat ons land wordt aangevallen of overgenomen of wat dan ook. Ik ben daarom ook al heel lang tegen massa-immigratie en andere vormen van cultuur- en invloedsvernietiging zoals het overhevelen van macht aan allerlei overkoepelende organen zoals de EU / WEF / VN, etc. Wat dat betreft schuilt er best wat nationalisme in mij. We hadden zo'n mooi land. Dat hadden we moeten behouden, maar op zijn minst wat we nu nog hebben. Wellicht zijn we het daar nog wel eens.

Maar je slaat de plank mis omdat we momenteel helemaal niet worden aangevallen. Er is geen directe dreiging tegen Nederland. Niet eens tegen een NAVO-land. En als 'wij', in NAVO-verband, niet zouden 'stoken' dan gaat dat ook absoluut niet gebeuren.

Op dit moment is Rusland net zo min de vijand als China of Brazilië. Wat je er persoonlijk van vindt moet je zelf weten, maar verschillende landen zijn nou eenmaal verschillend bezig op geopolitiek niveau. 'Wij' zijn de afgelopen jaren ook tig landen binnen gevallen. Dat maakte ons de vijand van die specifieke landen, maar niet van Rusland of van Japan. Andersom is Israël ook niet onze vijand op het moment dat ze de Palastijnen bombarderen en als Rusland nu Kazachstan was binnen gevallen was er ook niks aan de hand geweest.

Het is 'wij' die Oekraïne als speelbal gebruiken en voor ons karretje wilden spannen om Rusland nog meer te temperen. Voor de rest had geen enkele Nederlander een goed woord over voor Oekraïne, voor de oorlog begon. Het is relatief 'dichtbij' maar ook dat maakt dit nog geen directe oorlogsdreiging voor ons. Als wij zelf Oekraïne 'neutraal' hadden gelaten, dan had deze oorlog niet plaatsgevonden en was er totaal geen dreiging voor ons als Nederland of NATO-orgaan.

Net zo min wij een dreiging waren voor Rusland toen we in Libanon zaten, of Irak.

Vind van Baudet wat je wilt. Landverraad is in ieder geval totaaaal niet aan de orde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')