Uitzending van 2020:quote:Kremlin in de Kamer
Een ‘man in de war’ die ‘Kremlinpropaganda’ uitkraamt, aldus Tweede Kamerleden over het optreden van Thierry Baudet in het debat over Oekraïne. Terwijl iedereen de Russische invasie scherp veroordeelt, toont de FVD-leider alle begrip voor het militaire geweld van Poetin. ‘Na twee jaar covidscam hebben we nu de Ruslandscam’, stelt hij. De Oekraïneoorlog is volgens Baudet ‘de schuld van het Westen’. En als minister van Buitenlandse Zaken Hoekstra oproept om de soevereiniteit van Oekraïne te respecteren, twittert Baudet: ‘Donder toch op man, sukkel’.
Kamerleden zijn verbijsterd. Jesse Klaver van GroenLinks wil dat Forum voor Democratie wordt uitgesloten van vertrouwelijke informatie over de Oekraïneoorlog. En op verzoek van een Kamermeerderheid wordt onderzocht of er financiële banden zijn tussen Baudet en Rusland. Maar in 2020 onthult Zembla in de uitzending ‘Baudet en het Kremlin’ vertrouwelijke appberichten van Baudet. Daaruit blijkt dat hij banden heeft met het Kremlin. Waarom komt er nu pas een onderzoek, waarom was de Tweede Kamer al niet eerder gealarmeerd?
Kremlin in de Kamer
Donderdag 10 maart 2022 om 20:25 uur bij BNNVARA op NPO 2.
Herhaling: donderdag 17 maart – 09.25 uur – NPO 2
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/kremlin-in-de-kamer
Nou ik kijk even de aflevering af en dan trap ik al dat soort onzin er wel uit.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
User #1:
- Baudet wordt gefinancierd door de Russen! Er moet onderzoek komen!
User #2
- mAaR HEt KaBIneT WordT OOk geFInanCiERd do0R wEf!!
Op dit punt staan we nu.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:06 schreef theguyver het volgende:
Vond beetje meh..
Veel herhaling uit de docu uit de OP.
Meer niet.
Moet ik hem nog bekijken? (Zal ik iets nieuws tegenkomen wat al niet in het nieuws was?)quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik had er ook wel wat meer van verwacht. Ik had het idee naar de opgepoetste versie van de docu van 2020 te kijken.
Tja, ik zag er ook niets nieuws in...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:31 schreef timmmmm het volgende:
Wat een kutuitzending. Gewoon een herhaling van die van 2020.
De AIVD zit er bovenop, daar ben ik van overtuigd.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 18:26 schreef qajariaq het volgende:
Die 2020 uitzending was behoorlijk alarmerend. Jammer dat er toen niets mee gedaan is. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat je als partij er bang voor bent om een andere partij juridisch aan te pakken.
Gister kwam er niet bepaald veel nieuws bij. Nog steeds lijkt het mij zinnig de AIVD of anders gewoon justitie onderzoek te laten doen. De rekenkamer kan daarbij assisteren maar om die het voortouw te geven lijkt mij gewoon niet de juiste gang van zaken.
Ik heb de Zembla-uitzending zojuist gekeken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:31 schreef timmmmm het volgende:
Wat een kutuitzending. Gewoon een herhaling van die van 2020.
Baudet heeft een verdienmodel. Die zet zich overal tegen af. Of het nu Syrische vluchtelingen zijn, het coronabeleid of nu de Russische invasie.
De meerderheid is voor, dus is een bepaalde onderlaag van de bevolking altijd tegen die zichzelf veel slimmer vindt dan al die hoogopgeleide schapen die maar aannemen wat ze horen (omdat wat ze horen nu eenmaal feitelijk verifieerbaar is) omdat ze ergens bij ongehoord nederland of op feesboek iets anders hebben gehoord wat hen als de WAARHEID is verkocht.
Baudets USP is dat hij zich lekker afzet tegen de gevestigde orde. Als de feiten A zeggen, zegt baudet B en zijn achterban is ook graag recalcitrant dus gaat daarin mee.
Dit geldt voor heel veel partijen die ingaan tegen de gevestigde orde. Of we het nu, intern, over de LPF, verdonk, PVV, baudet en die dude wiens huis ze afgebrand hebben hebben of internationaal over Le Pen, die rare hongaar of noem het maar op hebben.
Als ik Poetin was zou ik dergelijke destabiliserende factoren ook steunen, natuurlijk net als hier door een puppet van een puppet van een puppet zodat het A) nooit bij jou terecht komt en B) Poetin wel wat beters te doen heeft dan zich met nobodies als Baudet bezig te houden.
De echte vraag voor mij is wat de oorzaak is en wat het gevolg. Helpt Poetin partijen die zich afzetten tegen de gevestigde orde omdat hem dat ook wel uitkomt of zet een Baudet zich af tegen de gevestigde orde omdat hij daarmee geholpen wordt door Poetin.
Het eerste lijkt me het geval. Ik denk dat je bij elke politieke partij wel dubieuze geldschieters tegen komt, uiteraard indirect. Als je gewoon je ding doet, in Baudets geval lekker gek alles wat de massa niet doet, en de Russen zien dat en vinden dat wel mooi dus financieren wat, is dat heel wat anders als wanneer de Russen je geld geven om de boel te ontregelen en je daarom tegen de massa ingaat.
Die Zembla aflevering van 2020 liet zien dat het eerste het geval was en de grens daarna wat te vervaagd werd. Dat ze nu, in 2022, niks extra's kunnen vinden wat belastend is, toont voor mij aan dat het allemaal wel meevalt met een Russische puppet in de tweede kamer. Een geruststellende gedachte, Baudet is gewoon een lul, maar geen landverradende lul
Nou ja daar ben ik het niet helemaal mee eens, hij zegt dat soort dingen om de redenen die je aangeeft en daarom zijn de Russen geïnteresseerd en onderhouden ze warme banden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 03:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb de Zembla-uitzending zojuist gekeken.
Ik denk dat hij wél een Russische puppet is, maar niet voor het geld. Sterker nog, misschien beseft hij het zelf niet eens.
Dat hij (Russische) invloedrijke en intellectuele mensen tot zijn vrienden/kennissen mag rekenen, streelt zijn ego. En dat hij steevast B zegt terwijl de gevestigde orde A zegt, heeft daar ook mee te maken: zo lijkt het alsof wij gewoon niet zo intelligent zijn als hij, en wij zijn superieure redenatie niet kunnen begrijpen. Daarom kraamt hij ook van die boreale prietpraat uit bij speeches, alles om zich te verheffen boven het klootjesvolk.
Zembla heeft wel een paar nieuwe dingen gevonden:quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:31 schreef timmmmm het volgende:
Die Zembla aflevering van 2020 liet zien dat het eerste het geval was en de grens daarna wat te vervaagd werd. Dat ze nu, in 2022, niks extra's kunnen vinden wat belastend is, toont voor mij aan dat het allemaal wel meevalt met een Russische puppet in de tweede kamer. Een geruststellende gedachte, Baudet is gewoon een lul, maar geen landverradende lul
Zoals bekend werkte Baudet voor Kornilov en sprak hij met Doegin. Hoezo heeft dat geen invloed op wat hij zegt?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:29 schreef timmmmm het volgende:
Nou ja daar ben ik het niet helemaal mee eens, hij zegt dat soort dingen om de redenen die je aangeeft en daarom zijn de Russen geïnteresseerd en onderhouden ze warme banden.
Hij zegt die dingen niet ómdat hij goede banden heeft met Rusland.
Hij is extreem racistisch en antisemitisch. Een politicus die tegen zulke figuren aanschurkt zoals een Baudet moeten daar tot in de lengte der dagen mee geconfronteerd worden. Bij ieder debat moet hij daarmee worden geconfronteerd.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
- En Baudet heeft later, toen hij al kamerlid was, gesproken met Alexandr Doegin. Een Rus die in 2013 al stelde dat Rusland Europa moet veroveren, en daar een vijfde kolonne moet stichten...
Als die Kornilov hem inderdaad betaald heeft (zoals de Whatsapp-berichten suggereren), dan zal het nooit veel geweest zijn aangezien Baudet kennelijk in die periode moest schnabbelen (die uitzendingen van Powned) om rond te komen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zembla heeft wel een paar nieuwe dingen gevonden:
- Kornilov, waar Baudet dus mee appte, werd betaald door Gazprom.
- En Baudet heeft later, toen hij al kamerlid was, gesproken met Alexandr Doegin. Een Rus die in 2013 al stelde dat Rusland Europa moet veroveren, en daar een vijfde kolonne moet stichten...
Wat wel gunstig voor Baudet is, is dat er geen bewijs is dat hij betaald is door het Kremlin. En zulk bewijs zal ook moeilijk te vinden zijn. Zembla heeft natuurlijk geen bevoegdheden om de financiële administratie van FVD uit te pluizen. Bovendien kan zoiets ook zwart of via stromannen gegaan zijn, dan is het ook maar moeilijk terug te vinden.
En het OM gaat zich natuurlijk ook niet branden aan een strafrechtelijk onderzoek naar een bekende landelijk gekozen volksvertegenwoordiger.
Democratisch verkozen partijen verbieden... Triest. Maar ook gevaarlijk. Waar hebben we dat toch eerder gezien?quote:
Het is inderdaad lekker veilig om een partij zijn gang te laten gaan die heult met de vijand.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Democratisch verkozen partijen verbieden... Triest. Maar ook gevaarlijk. Waar hebben we dat toch eerder gezien?
Ook democratisch verkozen partijen moeten zich aan de regels en wetten houden. En als je dat te moeilijk vind word je weggestuurd, daar is heel weinig gevaarlijks aan. Gewoon de grondwet.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Democratisch verkozen partijen verbieden... Triest. Maar ook gevaarlijk. Waar hebben we dat toch eerder gezien?
Je hebt helemaal gelijk dat Nederland als democratie ook zelf in de spiegel mag kijken:quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heulen met de vijand nog wel. Neem een chillpil.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is inderdaad lekker veilig om een partij zijn gang te laten gaan die heult met de vijand.
In dictaturen waar 'het Vaderland' ook enkel gold als een verzameling van precies gelijkgestemde zielen die allemaal hetzelfde dachten, stemden en deden. Zeg maar wat jij eronder verstaat aangezien het teveel gevraagd is dit land te verdedigen wanneer het wordt aangevallen, want er zitten in dit land ook nog wat mensen met politieke ideeën die de jouwe niet zijn, dus we kunnen eeuwen aan cultuur, traditie en de erfenis van onze voorouders bij het grof vuil parkeren want er zitten wat blauwharige woke SJW'ers op twitter en in de politiek die kennelijk 'het Vaderland' representeren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Los van Baudet is dit overigens niet vanzelfsprekend het geval wanneer je wél geld uit Rusland ontvangt. Je kan er bijvoorbeeld prima van overtuigd zijn dat het Nederlandse belang beter behartigd wordt via de Russische route dan via die van de EU, Israël, China of de VS bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:31 schreef timmmmm het volgende:
Een geruststellende gedachte, Baudet is gewoon een lul, maar geen landverradende lul
Ik wil ook zeker niet dat ons land wordt aangevallen of overgenomen of wat dan ook. Ik ben daarom ook al heel lang tegen massa-immigratie en andere vormen van cultuur- en invloedsvernietiging zoals het overhevelen van macht aan allerlei overkoepelende organen zoals de EU / WEF / VN, etc. Wat dat betreft schuilt er best wat nationalisme in mij. We hadden zo'n mooi land. Dat hadden we moeten behouden, maar op zijn minst wat we nu nog hebben. Wellicht zijn we het daar nog wel eens.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 02:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In dictaturen waar 'het Vaderland' ook enkel gold als een verzameling van precies gelijkgestemde zielen die allemaal hetzelfde dachten, stemden en deden. Zeg maar wat jij eronder verstaat aangezien het teveel gevraagd is dit land te verdedigen wanneer het wordt aangevallen, want er zitten in dit land ook nog wat mensen met politieke ideeën die de jouwe niet zijn, dus we kunnen eeuwen aan cultuur, traditie en de erfenis van onze voorouders bij het grof vuil parkeren want er zitten wat blauwharige woke SJW'ers op twitter en in de politiek die kennelijk 'het Vaderland' representeren.
Kun je de mond vol hebben over 'zelfhaat' en 'nationalisme is taboe': de grootse vorm van zelfhaat en landverraad is je Vaderland wanneer het aangevallen wordt verlaten of opgeven. Vaderland is ietsje meer dan een roedel politici en publieke omroepen die jouw goedkeuring niet hebben.
Ik heb niks met Rutte, met Kaag, met jankende SJW'ers en hun woke-gezeik. Ik heb wel wat met het land van mijn voorouders en haar eeuwenlange geschiedenis. Dat overstijgt contemporaine politiek. Dat overstijgt sowieso politiek.
Leve de Leo Belgicus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |