Wat een kort tafeltje.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:44 schreef Tengano het volgende: Dit plaatje moeten we trouwens heel zuinig op zijn. Zoiets gaan we nooit meer weerzien
#warcriminal #butcher #functionElsewhere [ afbeelding ]
Nee, welke Oekraïense MiG29 piloot wil zijn leven opofferen voor zijn land. Gewoon kamikaze op putin z'n vliegtuig.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik voorzie nog een reisprobleempje..... van bv een afgezwaaide BUK raket die dan heel toevallige Zelensky treft....
Wat is dit filmpje eigenlijk?quote:
Zal 'm verwijderen idd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is dit filmpje eigenlijk?
Welke joker heeft dit in de OP gevoegd en waarom blijven we het overnemen?
Me tante sjaan heeft ook een "mening" over e.e.a., mag die ook in de OP?
Was voor het eerst toegevoegd in deel #253 door een wat atypische user.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is dit filmpje eigenlijk?
Welke joker heeft dit in de OP gevoegd en waarom blijven we het overnemen?
Me tante sjaan heeft ook een "mening" over e.e.a., mag die ook in de OP?
Bepaal jij niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Laten we onderhand wel maar eens stoppen met het posten van elke tank die overgenomen/opgeblazen is dat heeft amper nut.
Jup. Een paar links ok, maar deze enorme lijst is een beetje te gek. Al was ik wel fan van de OP's met daarin spotprenten die de Poetinfans boos maakten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:05 schreef Noek het volgende:
OP's worden hier sowieso altijd afschuwelijk overschat en te serieus genomen.
Scrollvoer en hoe langer, hoe irritanter.
Ik kijk er ook zelden naar.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:05 schreef Noek het volgende:
OP's worden hier sowieso altijd afschuwelijk overschat en te serieus genomen.
Scrollvoer en hoe langer, hoe irritanter.
Metoo. Op zich is het redelijk duidelijk waar dit topic over gaat.quote:
Tuurlijk de vredesmissie op een nazistisch regimequote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Metoo. Op zich is het redelijk duidelijk waar dit topic over gaat.
Ik snap alleen nog steeds niet waarom Rusland zo nadrukkelijk zei dat ze geen kernwapens in hun vredesmissie gingen inzetten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk de vredesmissie op een nazistisch regime
Benieuwd of dit dan voor de gehele regio Donetsk zou gaan gelden, want (de restanten van) Marioepol ligt ook in die regio.quote:
Denk het wel, daarom schieten ze ook zo wanhopig die hele boel aan gort.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:14 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Benieuwd of dit dan voor de gehele regio Donetsk zou gaan gelden, want (de restanten van) Marioepol ligt ook in die regio.
Ja dit was natuurlijk altijd al het doel van Poetin.quote:
Putin zit daar al sinds 2014. Verwacht hij nu dat met het herlokaliseren van de troepen uit Kyiv dat het wel gaat lukken? Ook dat gaat niet lukken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dit was natuurlijk altijd al het doel van Poetin.
Bovendien gaat vooralsnog helemaal niemand dat erkennen als Russisch grondgebied.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Putin zit daar al sinds 2014. Verwacht hij nu dat met het herlokaliseren van de troepen uit Kyiv dat het wel gaat lukken? Ook dat gaat niet lukken.
Zijn ze nu toch al weer 4 weken geweestquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die wilden toch onafhankelijk zijn volgens de Put
Hij was het ook eens met die onafhankelijkheid. Daar zette hij nog symbolisch een handtekening voor en dat net voor de inval. Ik ga er dus niet vanuit dat hij dat zomaar gaat opgeven.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die wilden toch onafhankelijk zijn volgens de Put
Misschien was hij geen fan van de architectuur?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:14 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Denk het wel, daarom schieten ze ook zo wanhopig die hele boel aan gort.
Ik denk serieus dat bv de Amerikanen dit het liefst zo lang mogelijk gerekt zien in de tijd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zijn ze nu toch al weer 4 weken geweest
Kan me trouwens niet voorstellen dat Poetn dit laat schieten. Dan zou die hele oorlog vredesoperatie, het geld, de slachtoffers en het gezichtsverlies helemaal om niets zijn geweest.
Wat een enorm toneelstuk is dit ook![]()
![]()
![]()
De facto is het sowieso al een deel van Rusland (ze zijn voor zo'n beetje alles afhankelijk van Moskou) dus dan kun je het toch net zo goed formeel maken als separatistenleider?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hij was het ook eens met die onafhankelijkheid. Daar zette hij nog symbolisch een handtekening voor en dat net voor de inval. Ik ga er dus niet vanuit dat hij dat zomaar gaat opgeven.
Ja, het is niet voor niets dat iedereen zijn materieel die kant opstuurt. Dunt lekker uit zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:07 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat bv de Amerikanen dit het liefst zo lang mogelijk gerekt zien in de tijd.
Een proxyoorlog, waarbij de ander geen proxy is, maar zelf helemaal in puin gaat.
Die Amerikanen zitten veel te comfortabel in deze strijd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, het is niet voor niets dat iedereen zijn materieel die kant opstuurt. Dunt lekker uit zo.
Maar van dat Oekraine blijft wel weinig over op deze manier. Alles vindt daar plaats. Er valt niet 1 bom in Rusland zelf.
En de taal die Biden bezigt duidt eigenijk ook wel een beetje in die richting. Warcriminal, butcher etc.
Hte is tijd om oekraine wat ballistische raketten te verkopen en een paar duikboten met nuclearie rakettenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, het is niet voor niets dat iedereen zijn materieel die kant opstuurt. Dunt lekker uit zo.
Maar van dat Oekraine blijft wel weinig over op deze manier. Alles vindt daar plaats. Er valt niet 1 bom in Rusland zelf.
En de taal die Biden bezigt duidt eigenijk ook wel een beetje in die richting. Warcriminal, butcher etc.
Voor 1 euro per stukquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hte is tijd om oekraine wat ballistische raketten te verkopen en een paar duikboten met nuclearie aketten
Lekker uit de buurt iigquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die Amerikanen zitten veel te comfortabel in deze strijd.
En of het verstandig is van de Oekraïne om dit niet te erkennen blijf ik buiten als het om Oekraïne gaat en Kiev. Persoonlijk zeg ik ja en de rest van Oekraïne westers. Wil Oekraïne daar niet aan zal dit conflict nog jaren duren en zul je Donetsk moeten innemen. Dat gaat ook nog een partij burgerdoden kosten. En hoe ga je dat verkopen als je de Russen nu schuldig acht aan oorlogsmisdaden op burgers. Dan krijg je dus een omgekeerde situatie. En ik zie het verzet in die regio tegen Rusland lang niet zo groot als in de rest van Oekraïne.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De facto is het sowieso al een deel van Rusland (ze zijn voor zo'n beetje alles afhankelijk van Moskou) dus dan kun je het toch net zo goed formeel maken als separatistenleider?
ja dan kunnen ze over een jaar of 10/20 wat terug doenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hte is tijd om oekraine wat ballistische raketten te verkopen en een paar duikboten met nuclearie aketten
De Amerikanen willen het liefste zich helemaal kunnen richten op China, dus een snelle nederlaag voor Rusland en de bijbehorende problemen voor het idiote leiderschap daar komt ze beter uit dan nog 10 jaar geld pompen in Oekraïne en soldaten in de EU zetten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:07 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat bv de Amerikanen dit het liefst zo lang mogelijk gerekt zien in de tijd.
Een proxyoorlog, waarbij de ander geen proxy is, maar zelf helemaal in puin gaat.
Why wait? Ik denk dat ze beter nu zo'n move zouden kunnen maken. Die steden liggen nu toch al aan puin. Valt weinig eer meer aan te behalen voor die Russen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dan kunnen ze over een jaar of 10/20 wat terug doen
Als je de gehele Oekraïnse bevolking doodwenst? Ja dan is dat verstandigquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
duurt ff voor je er mee hebt leren varenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Why wait? Ik denk dat ze beter nu zo'n move zouden kunnen maken. Die steden liggen nu toch al aan puin. Valt weinig eer meer aan te behalen voor die Russen.
Wat denk je als je alles over 10 a 20 jaar hebt opgebouwd en de Russen bombarderen straks weer alles naar de klote. Dat wil je eigenlijk ook niet.
Waren de gebieden daar, die nog niet in handen waren van seperatisten, eigenlijk ook voornamelijk bewoond door mensen die afscheiding wilden (zeg bewust niet mensen met russische achtergrond aangezien die lang niet altijd daar voorstander van waren/zijn).quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:14 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Benieuwd of dit dan voor de gehele regio Donetsk zou gaan gelden, want (de restanten van) Marioepol ligt ook in die regio.
Mohammed Atta had ook niet zo lang nodig.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
duurt ff voor je er mee hebt leren varen
hadtie een duikboot dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mohammed Atta had ook niet zo lang nodig.
De oorlog in de Donbass duurt al jaren dus dat is niks nieuws.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
En of het verstandig is van de Oekraïne om dit niet te erkennen blijf ik buiten als het om Oekraïne gaat en Kiev. Persoonlijk zeg ik ja en de rest van Oekraïne westers. Wil Oekraïne daar niet aan zal dit conflict nog jaren duren en zul je Donetsk moeten innemen. Dat gaat ook nog een partij burgerdoden kosten. En hoe ga je dat verkopen als je de Russen nu schuldig acht aan oorlogsmisdaden op burgers. Dan krijg je dus een omgekeerde situatie. En ik zie het verzet in die regio tegen Rusland lang niet zo groot als in de rest van Oekraïne.
Maar goed, dat is aan Oekraïne om in te gaan op die eisen ja of nee.
Dus valt een land je binnen, en ga je op den duur in de tegenaanval, dan maak jij je schuldig aan oorlogsmisdaden, want doden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
En of het verstandig is van de Oekraïne om dit niet te erkennen blijf ik buiten als het om Oekraïne gaat en Kiev. Persoonlijk zeg ik ja en de rest van Oekraïne westers. Wil Oekraïne daar niet aan zal dit conflict nog jaren duren en zul je Donetsk moeten innemen. Dat gaat ook nog een partij burgerdoden kosten. En hoe ga je dat verkopen als je de Russen nu schuldig acht aan oorlogsmisdaden op burgers.
Meestal doet Russia het tegenovergestelde dus ze zullen binnenkort wel en masse Kiev aanvallenquote:
Ik snap niet dat ze Ukraine niet allang wat anti ship missiles hebben gegeven waarmee ze de Russische vloot die constant met raketten aan het schieten is kapotknallen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon 1000 harpoons en tomahawks doneren aan Oekraïne.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze Ukraine niet allang wat anti ship missiles hebben gegeven waarmee ze de Russische vloot die constant met raketten aan het schieten is kapotknallen.
Drone-attack of lompigheid van Russen? Beide zouden wel aannemelijk kunnen zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:44 schreef Perrin het volgende:
Gaat iets mis bij een munitiedepot in Rusland, vlak over de grens bij Kharkiv.
[ twitter ]
En hoe gaan ze die afvuren? Het zijn geen rotjes, he?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon 1000 harpoons en tomahawks doneren aan Oekraïne.
Ongelukje lijkt me best waarschijnlijk, maar sabotage idd ook niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:01 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Drone-attack of lompigheid van Russen? Beide zouden wel aannemelijk kunnen zijn.
False flag ook niet hoor. Zo vlak na bekendmaking van het terugtrekken van de troepen en kijk wat ze nu doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ongelukje lijkt me best waarschijnlijk, maar sabotage idd ook niet onmogelijk.
Alsof Rusland dat wel gaat toestaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat is gewoon NATO with extra steps
https://www.reddit.com/r/(...)l_not_join_nato_but/
Ukraine has stated that it will not join NATO but has proposed that in the event of another Russian attack a group of countries will join the war against Russia within 24 hours: China, USA, Italy, Germany, Canada, UK, France and Turkey have volunteered as members of the group
mag welquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
We hoeven ook niet elke vrouw te posten met een AK he.
Mag hopen dat ze daar niet in trappen. Rusland is officieel ook pas sinds afgelopen maand bezig terwijl iedereen weet dat het stiekem al sinds 2014 bezig is met die regio's in het oosten. Staat Rusland niets in de weg om de volgende groep stiekem te steunen en het te ontkennen. Erg grijs gebied dit.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is gewoon 'NATO with extra steps'
Ukraine has stated that it will not join NATO but has proposed that in the event of another Russian attack a group of countries will join the war against Russia within 24 hours: China, USA, Italy, Germany, Canada, UK, France and Turkey have volunteered as members of the group
Dus burgerdoden als je een stad compleet in puin legt geld alleen maar voor Rusland in deze kwestie en spreken we niet over oorlogsmisdaden als dat andersom plaats gaat vinden. Dat is compleet nieuw voor mij.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus valt een land je binnen, en ga je op den duur in de tegenaanval, dan maak jij je schuldig aan oorlogsmisdaden, want doden.
Goed verhaal.
Ik heb tot op heden nog geen enkel voorbeeld gezien van een oorlogsmisdaad door Oekraine maar als je bewijzen hebt dan is dat een goede zaak om te delen, lijkt mij.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus burgerdoden als je een stad compleet in puin legt geld alleen maar voor Rusland in deze kwestie en spreken we niet over oorlogsmisdaden als dat andersom plaats gaat vinden. Dat is compleet nieuw voor mij.
Je moet wel lezen. Als de Oekraïne de gebieden intrekt waar de rebellen al sinds 2014 zitten en je gaat een stad als Donetsk plat gooien. Daar had ik het over.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb tot op heden nog geen enkel voorbeeld gezien van een oorlogsmisdaad door Oekraine maar als je bewijzen hebt dan is dat een goede zaak om te delen, lijkt mij.
Oekraine moet gewoon blijven doen wat het doet en geduld hebbenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:34 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne moet nu volop in de tegenaanval gaan en zoveel mogelijk gebied terugveroveren totdat er een akkoord is.
China ook echtquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is gewoon 'NATO with extra steps'
Dus het is hypothetisch en niet op feiten gebaseerd? Prima.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet wel lezen. Als de Oekraïne de gebieden intrekt waar de rebellen al sinds 2014 zitten en je gaat een stad als Donetsk plat gooien. Daar had ik het over.
Ja, dat lijkt mij ook de beste strategie.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Oekraine moet gewoon blijven doen wat het doet en geduld hebben
Ik zou ook niet teveel Oekraïnse troepen in een klein gebied concentreren met al die tactische nukes die Rusland heeft.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:34 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne moet nu volop in de tegenaanval gaan en zoveel mogelijk gebied terugveroveren totdat er een akkoord is.
Ja, het komt mij ook nogal onwaarschijnlijk voor dat Chinese troepen Oekraine zouden gaan bevrijden in zo'n geval.quote:
niet als er eerst een paar nucleaire raketten op moscow terecht komenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je de gehele Oekraïnse bevolking doodwenst? Ja dan is dat verstandig![]()
die gaan ze toch niet gebruikenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou ook niet teveel Oekraïnse troepen in een klein gebied concentreren met al die tactische nukes die Rusland heeft.
Je snapt dat een Nuke WO3 betekend ?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou ook niet teveel Oekraïnse troepen in een klein gebied concentreren met al die tactische nukes die Rusland heeft.
Er zit in principe wel wat nuance in wat je eerder zei, maar nu ga je weer rap de verkeerde kant op.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus burgerdoden als je een stad compleet in puin legt geld alleen maar voor Rusland in deze kwestie en spreken we niet over oorlogsmisdaden als dat andersom plaats gaat vinden. Dat is compleet nieuw voor mij.
Een tactische nuke nog niet direct. Maar zou de Russen iig niet in verleiding brengen met sappige doelwitten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je snapt dat een Nuke WO3 betekend ?
Met wat?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:34 schreef polderturk het volgende:
Daar zou ik niet te hard op rekenen mits die nuke op een land als Oekraine neerkomt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je snapt dat een Nuke WO3 betekend ?
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:29 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Zou dit een tweede incident zijn als die beelden van dat ontploffende munitiedepot of gaat het hier over hetzelfde voorval? Als dit een en hetzelfde is dan is dat een behoorlijke bak schade aan een militair kamp en dus niet slechts aan een munitiedepot.
Ik zie ook wat meldingen dat het om een treffer van een ballistische raket zou gaan.
Tja als je alleen maar dat leest wat je wil lezen houd het op. Maar een aantal posten terug heb ik uitleg gegeven mbt de gebieden die in handen zijn sinds 2014 en ga je als Oekraïne niet akkoord met die onafhankelijk. Tja dan zul je die gebieden binnen moeten trekken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus het is hypothetisch en niet op feiten gebaseerd? Prima.
Als de Russen dit hadden willen doen hadden ze het al lang gedaan. Gaat gewoon nooit gebeuren omdat ze er dan ook een terug krijgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een tactische nuke nog niet direct. Maar zou de Russen iig niet in verleiding brengen met sappige doelwitten.
Let maar op dat dat escaleert naar een 3e wereldoorlog. Zijn zat van simulaties die dat aantonen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een tactische nuke nog niet direct. Maar zou de Russen iig niet in verleiding brengen met sappige doelwitten.
Nouja Poetin zit er alvast klaar voor in zijn bunker.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Let maar op dat dat escaleert naar een 3e wereldoorlog. Zijn zat van simulaties die dat aantonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |