Komt de Rabobank daar even goed weg zeg.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De plaatselijke regenbui boven Birmingham-Oost is de schuld van Max, z'n pa, Helmut Marko, Masi, de EU en de grensrechter die Lampard zijn goal tegen Duitsland ontzegde.
Spijkers op laag water zoekenquote:Op zondag 27 maart 2022 23:00 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Niet mijn mening, Sainz kwam uit de pit, had Perez dan op de rem moeten gaan? Als Sainz niet uit de pit was gekomen zou ik het er mee eens zijn, dit was spijkers op laag water zoeken, Perez was al genaaid door de dummy van Leclerc. Dan had Leclerc ook iets moeten horen wat betreft zijn lichten en over de lijn gaan maar daar hoor je weer niks van vreemd genoeg.
Waarom? Is alleen voor deze racequote:Op zondag 27 maart 2022 23:03 schreef El_Thijs het volgende:
De OP mag wel even grondig aangepast worden denk ik
Je hebt gelijkquote:Op zondag 27 maart 2022 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom? Is alleen voor deze race
Moet hij niet te vaak de muur raken zoals in FP2.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:54 schreef -XOR- het volgende: [..] Ik denk dat LEC in een goede wagen al een stabiele rijder is.
Doet z’n naam eer aan.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
• Gasly post-race team radio (over z'n darmen). Streamable
Die lichten deden het later weer, zag ik.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:00 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Niet mijn mening, Sainz kwam uit de pit, had Perez dan op de rem moeten gaan? Als Sainz niet uit de pit was gekomen zou ik het er mee eens zijn, dit was spijkers op laag water zoeken, Perez was al genaaid door de dummy van Leclerc. Dan had Leclerc ook iets moeten horen wat betreft zijn lichten en over de lijn gaan maar daar hoor je weer niks van vreemd genoeg.
quote:Op zondag 27 maart 2022 23:10 schreef TweedeKlum het volgende:
Even denken aan die tweet van Mercedes vorige week.![]()
[ twitter ]
quote:Op zondag 27 maart 2022 23:14 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Altijd mooi om Engelse fora te lezen na een race als deze.
Hamiltoon reed een fantastische race en werd genaaid door de VSC.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:14 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het zal dit jaar nog dieper zitten als Mercedes niet snel met een oplossing komt. Ze lopen nu al achter feiten aan.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:14 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dat deed hij echt zelfquote:Op zondag 27 maart 2022 23:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamiltoon reed een fantastische race en werd genaaid door de VSC.
Nou, zelfs ik ben het eens met jequote:Op zondag 27 maart 2022 23:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Spijkers op laag water zoekenDit was gewoon 100% gelijk van Carlos. Snap niet waarom je er allemaal andere zaken bij haalt, want we hebben het hier over 1 moment.
Eerste had hij niet verwacht. Leclerc liet de deur daar open en dan ga je er gewoon voor. Als je daar opeens, op dat moment, vol in de remmen gaat dan krijg je heerlijke flat spots.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Snap niet dat Max in ronde 42 zo ver aan de binnenkant zat, dus toen hij Leclerc voor het eerst inhaalde.
Daardoor had die echt een giga mega-slechte exit door 27 waardoor Leclerc hem makkelijk terugpakte omdat hij wel een goede lijn reed door de laatste bocht.
Toen kreeg je dat lock-moment van beide. Dan denk ik ook, positioneer jezelf gewoon achter Leclerc op snelheid, en pak dan een mooie exit met DRS op start/finish.
Uiteindelijk pakt die hem natuurlijk wel, maar alsnog zag ik hem dingen doen waar ik geen biet van snapte.
Niets over Engelsman Russell?quote:Op zondag 27 maart 2022 23:28 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Hier b.v. het F1 topic op het Man Utd forum, veel zure Hamilton fans maar ook veel Max fans en een paar fantastische trollen...
![]()
https://www.redcafe.net/threads/f1-2022-season.467669/page-97
De Engelse voetbalfora zijn overigens vrij oke, al ken ik daar hun f1-topics niet. op planetf1 hebben ze bijvoorbeeld een compleet anti-Verstappen topic opgetuigd:quote:Op zondag 27 maart 2022 23:28 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Hier b.v. het F1 topic op het Man Utd forum, veel zure Hamilton fans maar ook veel Max fans en een paar fantastische trollen...
![]()
https://www.redcafe.net/threads/f1-2022-season.467669/page-97
No Tijger No, No that is so not rightquote:Op zondag 27 maart 2022 21:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel leuk om eens geen Toto Wolff in beeld te zien, toch?
Wat een treurigheid.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Engelse voetbalfora zijn overigens vrij oke, al ken ik daar hun f1-topics niet. op planetf1 hebben ze bijvoorbeeld een compleet anti-Verstappen topic opgetuigd:
https://forum.planetf1.com/viewtopic.php?f=3&t=16690
Ik heb niet het idee dat Russell zo populair is, ook niet bij de Engelsen zelf. Het is zo'n steriel personage en hij zegt ook nooit echt wat 'ie denkt. Af en toe zie je z'n ware aard naar boven komen en die is niet al te best.quote:
Die ware aard heeft heel veel mensen afgeschrikt afgelopen seizoen heb ik gemerkt.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:38 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Russell zo populair is, ook niet bij de Engelsen zelf. Het is zo'n steriel personage en hij zegt ook nooit echt wat 'ie denkt. Af en toe zie je z'n ware aard naar boven komen en die is niet al te best.
quote:Op zondag 27 maart 2022 23:40 schreef tjoptjop het volgende:
Dus Lewis start als 15e, er vallen 6 auto's uit en hij eindigt als 10e.
goat
Deed die mee vandaag?quote:
Je zou dit forum zonder veel te overdrijven ook een anti-lewis-forum kunnen noemen.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Engelse voetbalfora zijn overigens vrij oke, al ken ik daar hun f1-topics niet. op planetf1 hebben ze bijvoorbeeld een compleet anti-Verstappen topic opgetuigd:
https://forum.planetf1.com/viewtopic.php?f=3&t=16690
Ja, die realiteit was mij ook al opgevallen. Zonder pitstop 6e zijn is niet echt een enorme prestatie.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:40 schreef tjoptjop het volgende:
goat
In de achtergrond, ja.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Deed die mee vandaag?
Is hij afgezien van overzichthots bij de start überhaupt enig moment in beeld geweest
Ik begin daar toch aan te twijfelen.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je zou dit forum zonder veel te overdrijven ook een anti-lewis-forum kunnen noemen.
Het is bespottelijk dat nog altijd de helft van alle posts over lewis merc en toto gaat terwijl het nog zeker 2 races duurt voordat ze weer vooraan meedoen.
We zullen wel zien, hoe meer teams hoe meer vreugd wat mij betreft. Maar als Mercedes er niet uit komt dit seizoen vind ik het ook prima. Wel wat lullig voor McLaren maar them is the breaks.quote:
Hij werd genaaid door zichzelf.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamiltoon reed een fantastische race en werd genaaid door de VSC.
Nou ja, hij is voor Guanyu "Stop 'n Go" Zhou gefinishtquote:Op zondag 27 maart 2022 23:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, die realiteit was mij ook al opgevallen. Zonder pitstop 6e zijn is niet echt een enorme prestatie.
De volgende race zouden ze al met updates komen en ook voor Imola en Barcelona staan updates gepland om de auto beter te maken.quote:
Ja echt super domme actie van alfa Romeo!quote:Op maandag 28 maart 2022 00:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nou ja, hij is voor Guanyu "Stop 'n Go" Zhou gefinisht
Ook wat waard
Was dat de reden? Bij Sky hadden ze het over iets met de krik bij de voorvleugelquote:Op maandag 28 maart 2022 00:09 schreef theguyver het volgende:
Natuurlijk mag je geen 5 sec penalty inlossen tijdens safety car.
Klopt. Mag wel tijdens SC, maar de krikman tilde hem gelijk op ipv eerst 5 seconde te wachten.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was dat de reden? Bij Sky hadden ze het over iets met de krik bij de voorvleugel
Stop en Go x2quote:Op maandag 28 maart 2022 00:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nou ja, hij is voor Guanyu "Stop 'n Go" Zhou gefinisht
Ook wat waard
5 of 10s mag wel tijdens de SC. Een drive through of S&G niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja echt super domme actie van alfa Romeo!
Natuurlijk mag je geen 5 sec penalty inlossen tijdens safety car.
Kut voor Zhou hij reed een nette pot.
Op zich prima start voor de rookie.
Krikman tilt hem direct op ipv te wachten. Volkomen ingesleten routine waarschijnlijk.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stop en Go x2
Wat een totale sof, overigens, hoe krijg je het voor elkaar als team om die auto geen 5 seconden stil te zetten.
Was wat knullig idd, en kostbaar want hij had zomaar op 9 of 10 kunnen staan tochquote:Op maandag 28 maart 2022 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stop en Go x2
Wat een totale sof, overigens, hoe krijg je het voor elkaar als team om die auto geen 5 seconden stil te zetten.
En 2 weken de tijd heeft om heel veel nekoefeningen te doenquote:Op maandag 28 maart 2022 00:20 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was wat knullig idd, en kostbaar want hij had zomaar op 9 of 10 kunnen staan toch
Wel leuk dat Magnussen weer 2 puntjes pakt voor Haas
En het mooiste is nog wel dat ze die rijke Rus hebben laten betalen voor de ontwikkeling van deze autoquote:Op maandag 28 maart 2022 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En 2 weken de tijd heeft om heel veel nekoefeningen te doen
Nee, ik vind het echt mooi voor hem dat hij terug is in F1 en geen totale ramp van een auto heeft voor de verandering en hij is een enorme verbetering over Mazepin, ok, geen hoge horde om te nemen maar toch, die jongen gaat er voor en is voor niemand bang.
We weten natuurlijk niet hoe exact de financiering is gelopen en een goed deel van het succes komt voor rekening van Ferrari's motor maar het is wel een leuke ironische speling, jaquote:Op maandag 28 maart 2022 00:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En het mooiste is nog wel dat ze die rijke Rus hebben laten betalen voor de ontwikkeling van deze auto
Sssst, laat me nou gewoon in m'n waanquote:Op maandag 28 maart 2022 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet hoe exact de financiering is gelopen en een goed deel van het succes komt voor rekening van Ferrari's motor maar het is wel een leuke ironische speling, ja
Mazepin jr. had er nog steeds niets van gebakken, natuurlijk.
Ow mèèèn..quote:
Vreemd eigenlijk. Hij rijdt toch gewoon op eigen merit naar de 5de plek. Lewis wordt 10de vanwege uitvallers.quote:
Die overalls zijn waterdicht, johquote:Op maandag 28 maart 2022 00:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow mèèèn..
Ik wil die auto niet uit elkaar schroeven...
Hij startte als 6e dus zoveel merit zit daar niet bij, hij won een plaatsquote:Op maandag 28 maart 2022 00:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vreemd eigenlijk. Hij rijdt toch gewoon op eigen merit naar de 5de plek. Lewis wordt 10de vanwege uitvallers.
Mwoh, als je 6de kwalificeert en je teamgenoot 16de, dan zie ik daar toch wel wat merit. En er zit natuurlijk wel wat verschil in of je RB's en Ferrari's moet inhalen of AM's en McLaren's.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij startte als 6e dus zoveel merit zit daar niet bij, hij won een plaats
Hij loste eerst de penalty en daarna deed de krik het ook nog eens niet..quote:Op maandag 28 maart 2022 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was dat de reden? Bij Sky hadden ze het over iets met de krik bij de voorvleugel
Nee. Door het gehannes met de krik, zijn ze vergeten de 5-seconden penalty in te lossen. Daarom kreeg hij de drive-thru penalty.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hij loste eerst de penalty en daarna deed de krik het ook nog eens niet..
Behoorlijk rampzalig voor Zhou.
Nou...quote:
Hehe, gelukkig zijn de stoeltjes gewoon hard carbon dus makkelijk schoon te makenquote:Op maandag 28 maart 2022 00:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou...
Het is geen plastic hoor, dus ooit zal het er wel door heen komen.
Naar mijn weten niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
5 of 10s mag wel tijdens de SC. Een drive through of S&G niet.
Anders hadden ze hem ook geen DT hoeven te geven, maar gewoon aan het eind die 5s erbij optellen.
Nee, ging niet om de SC volgens mij hoor. Je mag gewoon een 5 of 10 seconden penalty uitzitten tijdens een SC.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Naar mijn weten niet.
Maar hij kreeg meen ik ook de dt omdat ze de 5 sec penal bij de saftycar deden..
Nja hij had gewoon enorme pech hij doet het niet verkeerd als newbie..
Hopelijk kan die paar keer goed in de punten rijden dit seizoen.
En ervaring op doen.
quote:However, when he was about to use this penalty at the next pit stop, the team made a fatal error that earned Zhou a drive-through penalty.
The Chinese's car did not come to rest for five seconds at the start of the pit stop as the mechanics immediately jacked the car up. According to Article 54.4 of the sporting regulations of the FIA, the car must stand still when completing a time penalty, which means that work on the car is not permitted during this time.
The stewards' statement read: "Although the team did not work on the car for five seconds after the lift, the actual lifting counts as 'work' on the car, which is prohibited under Article 54.4(c)."
Violating this article would have even allowed the stewards to disqualify Guanyu Zhou from the race, but the stewards refrained from doing so due to the situation that the car was actually not worked on for five seconds.
Vergeet Alfa Romeo/Alpine niet. Als Alonso en Bottas niet waren uitgevallen waren ze 7de en 8ste geworden.quote:Op maandag 28 maart 2022 01:00 schreef Evenstar het volgende:
Wel mooi, rivaliteit tussen Leclerc en Verstappen, Ferrari en Red Bull, Mercedes en HaasGaat een leuk jaartje worden
Kortom, met een Ferrari motor doe je mee voor de puntjes dit jaar, met een Mercedes motor sluit je achteraanquote:Op maandag 28 maart 2022 01:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vergeet Alfa Romeo/Alpine niet. Als Alonso en Bottas niet waren uitgevallen waren ze 7de en 8ste geworden.
Nou ja, laten we wel wezen, het is gewoon de FIA reference auto met een Ferrari-motor achterinquote:Op maandag 28 maart 2022 00:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En het mooiste is nog wel dat ze die rijke Rus hebben laten betalen voor de ontwikkeling van deze auto
Nog een keer dan maar. Nee, hij kreeg de drive-thru, omdat ze bij de eerste pitstop zaten te kloten met de voorste krik en ze daardoor de 5 seconden zijn vergeten in te lossen.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:59 schreef theguyver het volgende:
Naar mijn weten niet.
Maar hij kreeg meen ik ook de dt omdat ze de 5 sec penal bij de saftycar deden..
Uiteindelijk loopt het er via de broekspijpen wel uitquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mischien een ideetje voor Mercedes? Of AMR, die houden wel van het kopieer apparaatquote:Op maandag 28 maart 2022 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, laten we wel wezen, het is gewoon de FIA reference auto met een Ferrari-motor achterin
Maakt de FIA een referentie auto?quote:Op maandag 28 maart 2022 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, laten we wel wezen, het is gewoon de FIA reference auto met een Ferrari-motor achterin
Nou ja, ze scoren er aardig punten mee, iets wat ze in de twee jaar daarvoor toch niet echt luktequote:Op maandag 28 maart 2022 01:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, deze:
[ afbeelding ]
Denk er een Haas-livery bij en je hebt zo ongeveer hun auto
Oh zo, dacht dat je een complete echte auto bedoelde. Als een soort tester/benchmarkerquote:Op maandag 28 maart 2022 01:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, deze:
[ afbeelding ]
Denk er een Haas-livery bij en je hebt zo ongeveer hun auto
Ik vond dat interview met Fridman op Bloomberg wel aardig https://www.bloomberg.com(...)res-can-t-sway-putinquote:Op maandag 28 maart 2022 01:19 schreef Beathoven het volgende:
de echte slachtoffers van deze oorlog bevrijdingsactie![]()
Arme miljonairs..
brand een fucking kaarsje voor ze in Mariupol.
2de race van het seizoen en Ferrari gaat nu al over op Mercedes-praktijken. Jammer.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:12 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Binotto vindt dat Max alsnog gestraft moet worden voor n unsafe release.
You either die a mid-table team, or you live long enough to see yourself become the Mercedesquote:Op maandag 28 maart 2022 01:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
2de race van het seizoen en Ferrari gaat nu al over op Mercedes-praktijken. Jammer.
ah dit is het F1 topicquote:Op maandag 28 maart 2022 01:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik vond dat interview met Fridman op Bloomberg wel aardig https://www.bloomberg.com(...)res-can-t-sway-putin
Laten we niet vergeten dat dit hetzelfde team is wat bijna een heel seizoen lang met een frauduleuze motor rondreed nog niet zo lang geleden en mooie resultaten mee neerzette totdat men erachter kwam en het motorvermogen ineens enorm afnam, iets waar we tot op de dag van vandaag nooit het fijne van hebben gehoord en waar eigenlijk nooit een straf voor gekomen is.quote:Op maandag 28 maart 2022 01:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
2de race van het seizoen en Ferrari gaat nu al over op Mercedes-praktijken. Jammer.
quote:Op maandag 28 maart 2022 01:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat dit hetzelfde team is wat bijna een heel seizoen lang met een frauduleuze motor rondreed nog niet zo lang geleden en mooie resultaten mee neerzette totdat men erachter kwam en het motorvermogen ineens enorm afnam, iets waar we tot op de dag van vandaag nooit het fijne van hebben gehoord en waar eigenlijk nooit een straf voor gekomen is.
HAAS heeft eigenlijk een beetje de sidepods van de Ferrariquote:Op maandag 28 maart 2022 01:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Oh zo, dacht dat je een complete echte auto bedoelde. Als een soort tester/benchmarker
Maar van alle teams lijkt die van Haas er wel het meeste op idd. Naja als het werkt...
Dat zag ik ook idd, maar zit daar niet iets van een straf bij? Heb er niks meer over gehoord. Ook niet dat ie 2 maal over de lijn ging zoals Max aangaf. Het voelt alsof er wederom oneerlijk is gehandeld naar RB, dat steekt wel.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die lichten deden het later weer, zag ik.
Vind ik wel, van Carlos. Waarom ik Leclerc er bij haal? Omdat zijn lichten het een tijd niet deden, hoor je niks van. Twee maal over de lijn, hoor je niks van. Het lijkt alsof RB ongelijk is behandeld. En dan heb ik het nog niet eens over de dummy. Steekt best wel eigenlijk.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Spijkers op laag water zoekenDit was gewoon 100% gelijk van Carlos. Snap niet waarom je er allemaal andere zaken bij haalt, want we hebben het hier over 1 moment.
Geluk van de kampioen.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vreemd eigenlijk. Hij rijdt toch gewoon op eigen merit naar de 5de plek. Lewis wordt 10de vanwege uitvallers.
Dank voor het overdenken. Dat was precies mijn punt. Beide zwart-wit situaties maar bij de een wordt wel wat gezged, bij de ander niet. Er is nog steeds willekeur zichtbaar, erg jammer. Wellicht was spijkers op laag water kiezen niet goed gekozen als aanduiding van mijn kant.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou, zelfs ik ben het eens met je
Ik vond het wel slim gedaan van Perez en Red Bull, maar slecht van race controle.
Perez bleef er slim voor en voorkwam zo dat Sainz Max kon aanvallen. Hierdoor kon Max 100% op Leclerc letten. Ze hadden Perez al voor het einde van de SC achter Sainz moeten zetten, maar door het hele gebeuren van vorig jaar (ook in deze race) doen ze dat niet meer.
SC lijn is gewoon zwart/wit, Sainz was er eerder. Het maakt niet uit of hij uit de pits komt, uit de lucht komt vallen, achteruit rijdt of wat dan ook. Sainz lag voor en had die plek terug moeten krijgen. Perez had, in mijn ogen, hier een straf voor moeten krijgen, omdat hij het niet op tijd teruggaf.
Probleem was dan wel weer of Sainz Perez mocht inhalen tijdens een SC. Denk dat hij daarom geen straf heeft gehad ook.
Echter vind ik dan ook dat Leclerc op z'n minst een waarschuwing had moeten krijgen m.b.t. rijden over de witte lijnen bij de pitstraat. Ook dat is gewoon zwart/wit. Het is een lijn en daar mag je niet overheen rijden. Klaar. Hoeft niet meteen een straf te zij, maar een waarschuwing en bij herhaling een straf zou wel gepast zijn. Anders kan je zo'n regel ook gewoon beter afschaffen.
Staat gewoon in de Sporting Regulations, artikel 54.4 b.quote:Op maandag 28 maart 2022 00:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Naar mijn weten niet.
Nja hij had gewoon enorme pech hij doet het niet verkeerd als newbie..
Hopelijk kan die paar keer goed in de punten rijden dit seizoen.
En ervaring op doen.
54.3 a en b zijn de 5 en 10 seconden. Die zijn uitgezonderd. Dit artikel gaat alleen maar over de DT en S&G die binnen drie ronden ingelost moet worden, behalve als er een SC is.quote:With the exception of Articles 54.3 a) and b) above
he may not carry out the penalty if the VSC procedure is in use or after the safety car has been deployed.
Er werken niet voor niets (voormalige) Ferrari mensen bij Haas in Maranello.quote:Op maandag 28 maart 2022 02:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
HAAS heeft eigenlijk een beetje de sidepods van de Ferrari
Ik help je hopen dat het daar ook bij blijftquote:Op maandag 28 maart 2022 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hehe, gelukkig zijn de stoeltjes gewoon hard carbon dus makkelijk schoon te maken
Ferrari is benadeeld doordat Perez pas na de herstart de plek terug moest geven. Anders had Verstappen ook moeten verdedigen en had het hem de eerste plek kunnen kosten.quote:Op maandag 28 maart 2022 06:13 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat zag ik ook idd, maar zit daar niet iets van een straf bij? Heb er niks meer over gehoord. Ook niet dat ie 2 maal over de lijn ging zoals Max aangaf. Het voelt alsof er wederom oneerlijk is gehandeld naar RB, dat steekt wel.
Samenvatting: De stewards zijn nog steeds hetzelfdequote:Op maandag 28 maart 2022 08:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Mooi dat het topic gewoon verder gaat waar het vorig seizoen is gebleven.
Ferrari speelt vals, FIA is voor Ferrari.
En kamp Hamilton/Mercedes is nu kamp Ferrari geworden.
Dank, lekker overzichtelijk.
Of we zijn hier niet helemaal objectiefquote:Op maandag 28 maart 2022 08:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Samenvatting: De stewards zijn nog steeds hetzelfde
Het is dat de halve wereld vorig jaar net deed of de laatste race van het kampioenschap de enige race van het hele kampioenschap is geweest. Maar Hamilton in deze dagen is imho bijna iemand die zich naar de finish laat dragen als een diva. Zeker geen goat status als hij dit seizoen belabbert gaat presteren.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:40 schreef tjoptjop het volgende:
goat
Waarbij 4 uitvallers wel al achter hem stonden bij de start, dus eigenlijk heeft hij gewoon maximaal gepresteerd!quote:Op zondag 27 maart 2022 23:40 schreef tjoptjop het volgende:
goat
Streept elkaar een beetje weg, Perez kon Sainz hierdoor bij de herstart ook niet aanvallen voor die 3e plek, al had de wedstrijdleiding dat wel sneller mogen oplossen want het was geen twijfelgeval.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ferrari is benadeeld doordat Perez pas na de herstart de plek terug moest geven. Anders had Verstappen ook moeten verdedigen en had het hem de eerste plek kunnen kosten.
RB benadeeld… laat me niet lachen.
Dat was dan ook één van de weinige momenten dat ik hem op het hebben van een persoonlijkheid heb kunnen betrappen.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ware aard heeft heel veel mensen afgeschrikt afgelopen seizoen heb ik gemerkt.
THIS IS UNACCEPTABLE!quote:Op zondag 27 maart 2022 23:38 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Russell zo populair is, ook niet bij de Engelsen zelf. Het is zo'n steriel personage en hij zegt ook nooit echt wat 'ie denkt. Af en toe zie je z'n ware aard naar boven komen en die is niet al te best.
Dus 3 uitvallers voor hem = P13quote:Op maandag 28 maart 2022 08:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij 4 uitvallers wel al achter hem stonden bij de start, dus eigenlijk heeft hij gewoon maximaal gepresteerd!
Dog eats dogquote:Op maandag 28 maart 2022 01:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En datzelfde gebeurt nu met Nyck. Die wordt zo geïndoctrineerd dat hij straks niet beter weet. Heel erg jammer. Ik krijg een beetje het idee dat Nyck het koorknaapje is bij de grote Mercedes-kerk.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat was dan ook één van de weinige momenten dat ik hem op het hebben van een persoonlijkheid heb kunnen betrappen.
Verder lijkt het bij Russell allemaal erg geregisseerd, met het PR handboek van Mercedes in de hand zeg maar.
Achteraf huilen? Mweh.quote:
je moet maar graag een F1 stoeltje willen, ik zie daar niet zo'n probleem in; wiens brood men eet, diens woord men spreekt.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En datzelfde gebeurt nu met Nyck. Die wordt zo geïndoctrineerd dat hij straks niet beter weet. Heel erg jammer. Ik krijg een beetje het idee dat Nyck het koorknaapje is bij de grote Mercedes-kerk.
Misschien wel. Ik zie gewoon een enorm verschil tussen hem en Max. Max neemt nog steeds geen blad voor de mond, over zijn eigen team of andere teams. En dat zie ik Nyck niet doen, als hij ooit in een F1 auto beland.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet maar graag een F1 stoeltje willen, ik zie daar niet zo'n probleem in; wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
komt in de beste families voor
is toch ook niet te vergelijkenquote:Op maandag 28 maart 2022 09:28 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Misschien wel. Ik zie gewoon een enorm verschil tussen hem en Max. Max neemt nog steeds geen blad voor de mond, over zijn eigen team of andere teams. En dat zie ik Nyck niet doen, als hij ooit in een F1 auto beland.
als journalisten vragen wat je er van vond dan is het niet zo vreemd dat je op die momenten terugkomt, we moeten er ook niet meer van maken dan het isquote:Op maandag 28 maart 2022 09:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Achteraf huilen? Mweh.
Meld het in de race, en dan is het klaar.
Of wil Ferrari dan ook dat ze nog een keer naar die pitlane overschrijdingen kijken, waar Yuki vorig jaar 2x 10 seconden voor kreeg
Plezier in je werk moet je soms vindenquote:Op maandag 28 maart 2022 09:42 schreef Netsplitter het volgende:
Zit nu de post race show van F1TV te kijken met Rosanna Tennant en Pietro Fittipaldi.
Die gozer is serieus een kop kleiner dan zij, dus kijkt bijna recht naar bh in.
Dat van die witte lijn is gewoon Max die de event notes eens moet lezen, ipv roeptoeteren wat twitter zegtquote:Op maandag 28 maart 2022 06:13 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat zag ik ook idd, maar zit daar niet iets van een straf bij? Heb er niks meer over gehoord. Ook niet dat ie 2 maal over de lijn ging zoals Max aangaf. Het voelt alsof er wederom oneerlijk is gehandeld naar RB, dat steekt wel.
Dus niet die witte lijn waar Leclerc over heen ging, maar die stippellijn die schuin over de pit entry loopt van links naar rechts is verboden terrein.quote:16.4 The dotted white line at the Pit Entry and at the Pit Exit identify the track edge line. (red arrows in
the pictures above). No part of the car may cross this line
Hij doet voor m'n gevoel in ieder geval een hoop meer zichtbaar PR werk dan Stoffel.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En datzelfde gebeurt nu met Nyck. Die wordt zo geïndoctrineerd dat hij straks niet beter weet. Heel erg jammer. Ik krijg een beetje het idee dat Nyck het koorknaapje is bij de grote Mercedes-kerk.
Beetje alla Ocon in 2019quote:Op maandag 28 maart 2022 10:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hij doet voor m'n gevoel in ieder geval een hoop meer zichtbaar PR werk dan Stoffel.
En je weet ook niet of ze er tijdens de race mogelijk al iets over gezegd hebben.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
als journalisten vragen wat je er van vond dan is het niet zo vreemd dat je op die momenten terugkomt, we moeten er ook niet meer van maken dan het is
Ook dat, ik denk niet dat het een unsafe release was maar het had voor Verstappen niet uitgemaakt omdat die 2e plek wel safe was maar Sainz kwam nu wel achter Perez terecht en dat was dan misschien net niet zo geweest dus het was wel een detail dat invloed had.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En je weet ook niet of ze er tijdens de race mogelijk al iets over gezegd hebben.
Waarom kreeg VER er dan een note voor in de Q?quote:Op maandag 28 maart 2022 11:21 schreef mikieu het volgende:
[..]
Mag gewoon, behalve als je naar binnen gaat.
De lucht happer is al anders dus het is geen kopie daarvan. Om nog maar te zwijgen van de andere dingen die anders zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zit Haas niet in de UK in Banbury en laten ze de auto bouwen door Dallara?quote:Op maandag 28 maart 2022 07:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er werken niet voor niets (voormalige) Ferrari mensen bij Haas in Maranello.
Volgens mij mogen ze allerlei sidepods erop zetten die ze willen.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:51 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou Mercedes eigenlijk met de ontwikkel tokens terug kunnen naar het "traditionele" model sidepods?
Of zou juist dat ontwerp ervoor zorgen dat ze nog vooraan rijden tov de andere mercedes teams waardoor het nog steeds een geniale zet is.
Waar zou dat aan liggen, zou dat alleen de E10 zijn of is er in de doorontwikkeling van 2021 naar 2022 iets helemaal mis gegaan?quote:Op maandag 28 maart 2022 11:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze allerlei sidepods erop zetten die ze willen.
Dus ook terug naar die can Barcelona.
De motor is gewoon gaar… dat is het probleem.
Als je all-in op glazen kanon gaat om 2021 te winnen, dan is dat niet erg goed voor de verdere ontwikkeling.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar zou dat aan liggen, zou dat alleen de E10 zijn of is er in de doorontwikkeling van 2021 naar 2022 iets helemaal mis gegaan?
Ik heb het dan specifek over de motor, of doel jij daar ook op?quote:Op maandag 28 maart 2022 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je all-in op glazen kanon gaat om 2021 te winnen, dan is dat niet erg goed voor de verdere ontwikkeling.
Je vraagt je af wat sommige usertjes hier nou eigenlijk willen. Als Verstappen geen blad voor de mond neemt, is dat goed. Als Hamilton zegt wat-ie denkt, dan is dat echter heel erg fout: hij gooit z'n team onder de bus. Edoch, als Russell netjes het Mercedes-verhaal uitdraagt, dan is dan kennelijk ook fout.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:28 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Misschien wel. Ik zie gewoon een enorm verschil tussen hem en Max. Max neemt nog steeds geen blad voor de mond, over zijn eigen team of andere teams. En dat zie ik Nyck niet doen, als hij ooit in een F1 auto beland.
Alles aan Hamilton is een act, er zit niets oprechts bij, dat is het verschil. Alles is geregisseerd, kleding, uitspraken, gedrag, om te kotsen.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat sommige usertjes hier nou eigenlijk willen. Als Verstappen geen blad voor de mond neemt, is dat goed. Als Hamilton zegt wat-ie denkt, dan is dat echter heel erg fout: hij gooit z'n team onder de bus. Edoch, als Russell netjes het Mercedes-verhaal uitdraagt, dan is dan kennelijk ook fout.
Dus... wat is het nou? Moeten coureurs zich diplomatiek uitdrukken, of moeten ze ongefilterd kunnen zeggen wat ze denken?
Dus wanneer Hamilton Mercedes 'onder de bus gooit' is dat volgens jou afgesproken werk? Dat is de PR die het team wil?quote:Op maandag 28 maart 2022 12:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Alles aan Hamilton is een act, er zit niets oprechts bij, dat is het verschil. Alles is geregisseerd, kleding, uitspraken, gedrag, om te kotsen.
Dat was een verzonnen uitspraak van iemand hier. Maar anders ja, ook dat is allemaal afgesproken werk.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dus wanneer Hamilton Mercedes 'onder de bus gooit' is dat volgens jou afgesproken werk? Dat is de PR die het team wil?
Mensen hebben gewoon een hekel aan Mercedes. Dus alles wat die lui zeggen is fout, maakt niet uit wat het is of wie het zegt.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat sommige usertjes hier nou eigenlijk willen. Als Verstappen geen blad voor de mond neemt, is dat goed. Als Hamilton zegt wat-ie denkt, dan is dat echter heel erg fout: hij gooit z'n team onder de bus. Edoch, als Russell netjes het Mercedes-verhaal uitdraagt, dan is dan kennelijk ook fout.
Dus... wat is het nou? Moeten coureurs zich diplomatiek uitdrukken, of moeten ze ongefilterd kunnen zeggen wat ze denken?
Ze worden inderdaad wel langs verschillende meetlatten gelegd, maar wat mij betreft is het goed als tijdens de race van beide kanten duidelijk wordt gezegd hoe er over een bepaalde situatie gedacht wordt, maar dat het na 1x klagen ook klaar is. En achteraf (als de emoties minder zijn) zijn de teksten genuanceerder. En waarbij je ook kritisch naar jezelf kan kijken.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is in mijn opinie nogal sterk overdreven. Hamilton heeft wel te maken met de Britse pers die nogal laag bij de grond is en moet wel degelijk heel erg op zijn woorden letten en dat doet hij meestal ook. Dat komt wel eens gemaakt over maar jouw insteek vind ik zwaar overdreven.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Alles aan Hamilton is een act, er zit niets oprechts bij, dat is het verschil. Alles is geregisseerd, kleding, uitspraken, gedrag, om te kotsen.
Nooit opgevallen dat Max bij een interview over de race praat en Hamilton over het team, de fans en andere zaken die niet race-gerelateerd zijn?quote:Op maandag 28 maart 2022 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is in mijn opinie nogal sterk overdreven. Hamilton heeft wel te maken met de Britse pers die nogal laag bij de grond is en moet wel degelijk heel erg op zijn woorden letten en dat doet hij meestal ook. Dat komt wel eens gemaakt over maar jouw insteek vind ik zwaar overdreven.
Hamilton is een merk geworden dat zorgvuldig gecultiveerd wordt, de man heeft tig jaar ver voor het veld uit kunnen rijden dankzij een superieure auto, die is het knokken echt verleerd, het pure racen zoals hij dat liet zien in 2009 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is in mijn opinie nogal sterk overdreven. Hamilton heeft wel te maken met de Britse pers die nogal laag bij de grond is en moet wel degelijk heel erg op zijn woorden letten en dat doet hij meestal ook. Dat komt wel eens gemaakt over maar jouw insteek vind ik zwaar overdreven.
Max heeft meer vrijheid, denk ik, ook omdat Max nooit standpunten over maatschappelijke of andere issues inneemt, hij houdt zich eigenlijk alleen met F1 bezig en is behoorlijk recht voor zijn raap, ik waardeer die stijl overigens maar dat valt ook niet goed bij veel mensen dus dezelfde argumentatie over Hamilton hebben anderen over Max.
Ja, dat is wat ik bedoel met mijn opmerking dat Hamilton's uitspraken soms wat gemaakt over komen. Terecht of niet, Hamilton ligt ook onder een vergrootglas en er spelen ook enorme commercieele belangen mee die toch wat anders zijn dan voor RedBull waar een andere filosofie achter zit.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nooit opgevallen dat Max bij een interview over de race praat en Hamilton over het team, de fans en andere zaken die niet race-gerelateerd zijn?
Waar denk je dat "great crowd" vandaan komt? Hij zei het elke race (nu niet meer), standaard PR praatje zonder mening. Pas toen Hubert op Spa crashte schoot hij even uit zijn rol, althans hij leek oprecht te hopen dat het goed zou gaan met die coureur.
blijft gewoon moeilijk vergelijken, de Hamilton aan het begin van z'n F1 carriere was ook veel meer outspoken dan de Hamilton van nuquote:Op maandag 28 maart 2022 12:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nooit opgevallen dat Max bij een interview over de race praat en Hamilton over het team, de fans en andere zaken die niet race-gerelateerd zijn?
Waar denk je dat "great crowd" vandaan komt? Hij zei het elke race (nu niet meer), standaard PR praatje zonder mening. Pas toen Hubert op Spa crashte schoot hij even uit zijn rol, althans hij leek oprecht te hopen dat het goed zou gaan met die coureur.
Ja, dat gebeurt in zo'n positie, je wordt een merk en dat merk bezorgt aardig wat mensen een dik belegde boterham en dat geeft flink wat druk om je als persoon binnen een afgeperkt kader te begeven.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hamilton is een merk geworden dat zorgvuldig gecultiveerd wordt, de man heeft tig jaar ver voor het veld uit kunnen rijden dankzij een superieure auto, die is het knokken echt verleerd, het pure racen zoals hij dat liet zien in 2009 bijvoorbeeld.
En hoe daarmee om te gaan zijn ze niet helemaal uit.
Ehm, ja, wat anders?quote:Op maandag 28 maart 2022 11:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb het dan specifek over de motor, of doel jij daar ook op?
Ze moeten vooral niet hypocriet zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
HAAS heeft toch zelfs een kantoor in fabriek van Ferrari?quote:Op maandag 28 maart 2022 07:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er werken niet voor niets (voormalige) Ferrari mensen bij Haas in Maranello.
Aan de andere kant, waarom zou jij je daar druk om maken?quote:Op maandag 28 maart 2022 12:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze moeten voor niet hypocriet zijn.
Max is altijd hetzelfde. Zegt als zijn team fouten maakt en geeft ook toe als hij het zelf verkloot. Draait er niet omheen. Speelt geen spelletjes.
Dat kan je niet zeggen als het om Lewis gaat. Die draait het altijd zo dat het hem goed uitkomt. Mist zelf box call en dan durft hij wel te zeggen dat hij heeft gemaximaliseerd, maar zijn team niet. Terwijl zijn teamgenoot 5e wordt en hij 10e van de 13.
Ja, maar dat is niet hun primaire lokatie.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
HAAS heeft toch zelfs een kantoor in fabriek van Ferrari?
https://www.motorsport.co(...)ello-office/7959609/
Hij is wel een groot onderdeel van de sport en als fan krijg je er gewoon mee te maken. Ik maak mij er echt niet druk om, maar het is gewoon irritant om te zien. That is allquote:Op maandag 28 maart 2022 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Aan de andere kant, waarom zou jij je daar druk om maken?
Dat laatste is gewoon jaloezie, natuurlijkquote:Op maandag 28 maart 2022 12:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij is wel een groot onderdeel van de sport en als fan krijg je er gewoon mee te maken. Ik maak mij er echt niet druk om, maar het is gewoon irritant om te zien. That is all
Net als dat ik heel goed begreep waarom Max gisteren een beetje aan het zeiken was. Hoort er bij, maar is jammer dat het nodig is.
Kan mij ook ergeren aan dat blonde slaafje van Lewis. Constant achter hem aan hobbelen als een pakezel, want meneer kan zelf nog niet eens een flesje drinken vasthouden.
Ik vind dat beide daarin wat doorschieten. Dat Hamilton elk publiek fantastisch vindt wordt na verloop van tijd natuurlijk lachwekkend. Daarentegen zou Verstappen wel eens wat meer aandacht voor z'n fans mogen hebben. Het is immers behoorlijk bijzonder wat er gebeurt; tribunes die bij diverse races volledige oranje kleuren. Hij zegt er echter vrijwel nooit iets over. Alleen als het hem expliciet gevraagd wordt, wil-ie nog wel zeggen 'dat het natuurlijk heel bijzonder is' of zoiets, maar dan staat-ie er ondertussen bij met een houding van 'eigenlijk kan het me geen reet schelen'.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Haha, nou serieus nietquote:Op maandag 28 maart 2022 12:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste is gewoon jaloezie, natuurlijk
Denk dat Max het vanaf nu ook wel iets meer kan "beleven". Die zat heel erg in zijn focus vorig jaar.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vind dat beide daarin wat doorschieten. Dat Hamilton elk publiek fantastisch vindt wordt na verloop van tijd natuurlijk lachwekkend. Daarentegen zou Verstappen wel eens wat meer aandacht voor z'n fans mogen hebben. Het is immers behoorlijk bijzonder wat er gebeurt; tribunes die bij diverse races volledige oranje kleuren. Hij zegt er echter vrijwel nooit iets over. Alleen als het hem expliciet gevraagd wordt, wil-ie nog wel zeggen 'dat het natuurlijk heel bijzonder is' of zoiets, maar dan staat-ie er ondertussen bij met een houding van 'eigenlijk kan het me geen reet schelen'.
Dus, als Hamilton nou een beetje meer Verstappen wordt en Verstappen wordt een beetje meer Hamilton, gaan ze er beide op vooruit.
Ik denk niet dat Max daarin gaat veranderen, dat is hoe hij in elkaar zit en hoe hij zo kan presteren.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat Max het vanaf nu ook wel iets meer kan "beleven". Die zat heel erg in zijn focus vorig jaar.
Max had natuurlijk ook pas nog z'n 'I'm never gonna listen to that again!' momentje... Volgens mij is elke topcoureur een zeurkous wat dat betreft. Dat gold voor Alonso, voor Vettel (blue flag, blue flag!), voor Hamilton en ook wel voor Verstappen. Het moet gewoon perfect gaan, want als het niet perfect gaat presteer je dus niet optimaal.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze worden inderdaad wel langs verschillende meetlatten gelegd, maar wat mij betreft is het goed als tijdens de race van beide kanten duidelijk wordt gezegd hoe er over een bepaalde situatie gedacht wordt, maar dat het na 1x klagen ook klaar is. En achteraf (als de emoties minder zijn) zijn de teksten genuanceerder. En waarbij je ook kritisch naar jezelf kan kijken.
Max had zeker in z'n beginperiode regelmatig "last" van dat 2e waarbij hij ook na de race boos bleef en niet altijd zelfkritisch was, maar hij is daarin volwassen geworden, vind ik, en vorig jaar kwam dat eigenlijk niet meer voor. Terwijl Hamilton tijdens de race regelmatig terugkomt op bepaalde acties van het team en ook achteraf teksten heeft waar je je vraagtekens bij zet.
Zal nooit helemaal veranderen, is maar goed ook.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Max daarin gaat veranderen, dat is hoe hij in elkaar zit en hoe hij zo kan presteren.
Het is ook wel een uitzondering in de sportwereld volgens mij dat we "live" meekrijgen wat er allemaal gezegd wordt, en dit vervolgens ook selectief wordt uitgezonden.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Max had natuurlijk ook pas nog z'n 'I'm never gonna listen to that again!' momentje... Volgens mij is elke topcoureur een zeurkous wat dat betreft. Dat gold voor Alonso, voor Vettel (blue flag, blue flag!), voor Hamilton en ook wel voor Verstappen. Het moet gewoon perfect gaan, want als het niet perfect gaat presteer je dus niet optimaal.
We worden bovendien ook gestuurd door de regie; die laat alleen berichten horen die men interessant vindt. Misschien is Ocon (willekeurig voorbeeld) ook wel een enorme dramaqueen, maar dat weten we niet, want daar laat de regie nooit iets van horen.
Dat is inderdaad zeker ook een punt, we horen maar een heel klein deel van wat er gebeurt en we weten ook niet wat teams wel of niet tegenhouden, mischien zit Hamilton iedere race te vloeken en te tieren in de auto tegen de pits, zou zomaar kunnen en mischien zegt Max ook hele andere dingen dan we mogen horen.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook wel een uitzondering in de sportwereld volgens mij dat we "live" meekrijgen wat er allemaal gezegd wordt, en dit vervolgens ook selectief wordt uitgezonden.
In the heat of the moment wordt er van alles geroepen in de sport, of het nu F1, voetbal, wielrennen of hockey is.
Alleen daar horen we het niet.
Want zeker weten dat Louis berghuis op zijn donder geeft bij een slechte pass.
Als je boordradio luistert is toch niks gefilterd? Dacht dat dat niet mocht.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zeker ook een punt, we horen maar een heel klein deel van wat er gebeurt en we weten ook niet wat teams wel of niet tegenhouden, mischien zit Hamilton iedere race te vloeken en te tieren in de auto tegen de pits, zou zomaar kunnen en mischien zegt Max ook hele andere dingen dan we mogen horen.
De teams mogen tegenhouden wat ze willen, volgens mij, dat is waarom er een delay is en je geen live radio's hoort.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je boordradio luistert is toch niks gefilterd? Dacht dat dat niet mocht.
Ook dat. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar er was onlangs toch een coach in de problemen gekomen hierdoor? Was dat niet bij hockey? Of voetbal? Hoe dan ook; die man schreeuwde aanwijzingen naar een speler, dat werd toevallig opgevangen door een camera (ik geloof dat het stadion leeg was vanwege corona) en toen bleken die aanwijzingen nogal racistisch te zijn tov de tegenstander.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook wel een uitzondering in de sportwereld volgens mij dat we "live" meekrijgen wat er allemaal gezegd wordt, en dit vervolgens ook selectief wordt uitgezonden.
Om vervolgens te worden beoordeeld naar de huidige (verwijfde) westerse maatstaven.
In the heat of the moment wordt er van alles geroepen in de sport, of het nu F1, voetbal, wielrennen of hockey is.
Alleen daar horen we het niet.
Want zeker weten dat Louis berghuis op zijn donder geeft bij een slechte pass.
Ja, maar ik bedoel dat je via F1TV alles live kan meeluisteren (per coureur). Daar zit, naar mijn weten, geen filter/delay op, want het is real time dacht ik.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De teams mogen tegenhouden wat ze willen, volgens mij, dat is waarom er een delay is en je geen live radio's hoort.
Censureert de FIA niet i.p.v. de teams?quote:Op maandag 28 maart 2022 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De teams mogen tegenhouden wat ze willen, volgens mij, dat is waarom er een delay is en je geen live radio's hoort.
Ja, volgens mij wel. Die censureren en vertragen om te voorkomen dat er niet wordt gescholden, want al het andere is gewoon openbaar via F1TV. Heb altijd race op TV en dan op laptop on-board van Max in combinatie met radioverkeer.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Censureert de FIA niet i.p.v. de teams?
Jawel, je hoort beslist niet alles. Dat is ook wel logisch, o.a. vanwege tactiek.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je boordradio luistert is toch niks gefilterd? Dacht dat dat niet mocht.
Hmm, volgens mij hoor je wel alles, maar weet durf het niet 100% te beweren. Ga het eens opzoeken.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jawel, je hoort beslist niet alles. Dat is ook wel logisch, o.a. vanwege tactiek.
Ik heb vorig jaar precies geanalyseerd wat er nou in SA gebeurde, toen Hamilton achterop Verstappen reed: wie wist wat op welk moment. Toen heb ik dus alle boordradio van zowel Verstappen als Hamilton teruggeluisterd. Dan merk je wel dat er hele stukken ontbreken. Je hoort dan bijvoorbeeld een coureur reageren op een vraag van z'n engineer, terwijl je die vraag helemaal niet hebt gehoord.
Hamilton kreeg gisteren nog even een veegje uit de pan over dat moment, hoe het ook kan dusquote:Op maandag 28 maart 2022 13:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jawel, je hoort beslist niet alles. Dat is ook wel logisch, o.a. vanwege tactiek.
Ik heb vorig jaar precies geanalyseerd wat er nou in SA gebeurde, toen Hamilton achterop Verstappen reed: wie wist wat op welk moment. Toen heb ik dus alle boordradio van zowel Verstappen als Hamilton teruggeluisterd. Dan merk je wel dat er hele stukken ontbreken. Je hoort dan bijvoorbeeld een coureur reageren op een vraag van z'n engineer, terwijl je die vraag helemaal niet hebt gehoord.
Nee, echt niet. Luister de race die ik noem maar eens terug. Als je F1TV hebt kun je daarvan nog steeds de driver cams terugkijken, inclusief 'alle' communicatie. Daar ontbreken dus grote stukken.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij hoor je wel alles, maar weet durf het niet 100% te beweren. Ga het eens opzoeken.
En de FIA moet natuurlijk wel alles kunnen meeluisteren, dus het kan niet zo zijn dat de teams zelf al censureren.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. Die censureren en vertragen om te voorkomen dat er niet wordt gescholden, want al het andere is gewoon openbaar via F1TV. Heb altijd race op TV en dan op laptop on-board van Max in combinatie met radioverkeer.
Zal straks eens doen.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Luister de race die ik noem maar eens terug. Als je F1TV hebt kun je daarvan nog steeds de driver cams terugkijken, inclusief 'alle' communicatie. Daar ontbreken dus grote stukken.
Ik vind zijn racecraft onder de maat voor een 7 voudig kampioen. Dat was vorig jaar wel te zien.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat gebeurt in zo'n positie, je wordt een merk en dat merk bezorgt aardig wat mensen een dik belegde boterham en dat geeft flink wat druk om je als persoon binnen een afgeperkt kader te begeven.
Ik ben het overigens niet echt eens dat hij het knokken is verleerd, genoeg voorbeelden van vorig seizoen te zien maar je zag ook dat er fouten inslopen die je in de jaren daarvoor niet zag bij Hamilton.
Even voor de duidelijkheid, ik mag Hamilton niet. Maar goed is hij wel.
Voor mij is het een enorme ergernis wegens de gigantische hypocrisie van dat alles.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste is gewoon jaloezie, natuurlijk
Hij is dan ook alleen maar 7 voudig kampioen omdat de auto zo goed was. Kan hij rijden? Natuurlijk wel. Hoort ie in het rijtje met oa Fangio, Stewart, Lauda, Prost, Senna? Bij lange na niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind zijn racecraft onder de maat voor een 7 voudig kampioen. Dat was vorig jaar wel te zien.
Dat incident was Max zijn schuld. Dus die veeg uit de pan zou eigenlijk richting Max moeten zijnquote:Op maandag 28 maart 2022 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hamilton kreeg gisteren nog even een veegje uit de pan over dat moment, hoe het ook kan dus
[ twitter ]
Dit zat ik me net dus ook af te vragen. Maar goed, als Hamilton een gekleurde vrouw had ipv de blonde dolly, dan waren daar weer mensen over gevallen. Zou vooral komen door zijn deugpraat de hele tijd.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Voor mij is het een enorme ergernis wegens de gigantische hypocrisie van dat alles.
Laat Max, of welke coureur dan ook, eens een "niet blank" persoon in dienst nemen die het zelfde doet.
De wereld zou te klein zijn.
Wat op de TV feed komt is niet real-time. Dat wordt gefilterd en bewerkt door productie.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zal straks eens doen.
Het lijkt mij raar dat ze dingen filteren, want het is real-time. Volgens mij zijn er ook geen verschillende kanalen tussen coureur en engineer.
F1 TV zelf zegt unedited radio.
Ik bedoel inderdaad de driver cams op F1TV. Kan mij niet voorstellen dat die gefilterd zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat op de TV feed komt is niet real-time. Dat wordt gefilterd en bewerkt door productie.
Als je de driver cams kijkt krijg je wel alles mee.
Daar krijg je idd alles te horen zonder piepjes oid.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad de driver cams op F1TV. Kan mij niet voorstellen dat die gefilterd zijn.
je Spaans is niet zo goed zie ikquote:Op maandag 28 maart 2022 13:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat incident was Max zijn schuld. Dus die veeg uit de pan zou eigenlijk richting Max moeten zijn
Beetje onzin. Alsof een sporter op z'n 37e nog net zo presteert als op z'n 22e. Hoe Hamilton nu rijdt zegt weinig over z'n eerste kampioenschappen. Zijn eerste jaren waren zéér indrukwekkend.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind zijn racecraft onder de maat voor een 7 voudig kampioen. Dat was vorig jaar wel te zien.
Dat denk ik eigenlijk niet. Sterker; ik denk dat Hamilton blij zou zijn als Verstappen een gekleurd persoon zou aannemen als personal trainer. Meer inclusiviteit in de sport.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Voor mij is het een enorme ergernis wegens de gigantische hypocrisie van dat alles.
Laat Max, of welke coureur dan ook, eens een "niet blank" persoon in dienst nemen die het zelfde doet.
Blijft lastig, google translate gebruiken.quote:
Jawel hoor. Max was de schuldige aan het incident.quote:
Max kreeg volgens mij toch echt die penalty voor de brake check.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Chevy brengt balans, zelfs als het nergens op slaat.
Als dat zo is, dan moet je dus wel echt live meekijken. Want als je later die kanalen terugkijkt is het beslist niet compleet.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat op de TV feed komt is niet real-time. Dat wordt gefilterd en bewerkt door productie.
Als je de driver cams kijkt krijg je wel alles mee.
Codetaal is niet mogelijk? Als ze bij Ferrari Plan A zeggen weten ze bij Red Bull echt niet wat ze bedoelen.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan moet je dus wel echt live meekijken. Want als je later die kanalen terugkijkt is het beslist niet compleet.
Ik denk overigens niet dat de driver cams volledig live en ongefilterd zijn. Dan zou elk team immers de communicatie van alle andere teams volledig kunnen volgen. Je ziet in de praktijk dat dat niet zo is; teams worden nog steeds verrast door pitstops van anderen. Dat zou niet zo zijn als ze alles kunnen meeluisteren.
Ergens staat me bij dat ze een "tactics" kanaal hebben en een "open" kanaal.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan moet je dus wel echt live meekijken. Want als je later die kanalen terugkijkt is het beslist niet compleet.
Ik denk overigens niet dat de driver cams volledig live en ongefilterd zijn. Dan zou elk team immers de communicatie van alle andere teams volledig kunnen volgen. Je ziet in de praktijk dat dat niet zo is; teams worden nog steeds verrast door pitstops van anderen. Dat zou niet zo zijn als ze alles kunnen meeluisteren.
Plan A kan natuurlijk wel. Wat ik bedoel is dat je op die manier bijv. niet een ander team zou kunnen verrassen met een (poging tot een) undercut. Dat heb je niet van tevoren bedacht, maar moet je wel communiceren.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:02 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Codetaal is niet mogelijk? Als ze bij Ferrari Plan A zeggen weten ze bij Red Bull echt niet wat ze bedoelen.
Dat kan natuurlijk ook gewoon: Als we Plan B zeggen, proberen we een undercut, bij plan C moet je banden sparen. etc.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Plan A kan natuurlijk wel. Wat ik bedoel is dat je op die manier bijv. niet een ander team zou kunnen verrassen met een (poging tot een) undercut. Dat heb je niet van tevoren bedacht, maar moet je wel communiceren.
Nee, dat kan niet. Als je elk scenario al van tevoren moet vastleggen, moet een coureur honderd scenario's onthouden. Je hoort eigenlijk ook nooit iets anders dan plan A, B of C. Nog nooit iets over de boordradio gehoord over plan F of zo.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook gewoon: Als we Plan B zeggen, proberen we een undercut, bij plan C moet je banden sparen. etc.
Nou, dan niet. Ik denk dat het wel kan. Er zijn niet 2 kanalen met de rijder iig, want dan zou niemand het open kanaal gebruiken.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Als je elk scenario al van tevoren moet vastleggen, moet een coureur honderd scenario's onthouden. Je hoort eigenlijk ook nooit iets anders dan plan A, B of C. Nog nooit iets over de boordradio gehoord over plan F of zo.
Sinds wanneer zijn er honderd letters in het alfabet?quote:Op maandag 28 maart 2022 14:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Als je elk scenario al van tevoren moet vastleggen, moet een coureur honderd scenario's onthouden. Je hoort eigenlijk ook nooit iets anders dan plan A, B of C. Nog nooit iets over de boordradio gehoord over plan F of zo.
Dan wordt het gewoon plan B + 8 ofzo. Dan bedoelen ze 8 extra ronden. Denk inderdaad dat het aantal scenario's best beheersbaar is in een normale race. Zoveel mogelijkheden om snel naar de finish te komen zijn er niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
dat is plan Jquote:Op maandag 28 maart 2022 14:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dan wordt het gewoon plan B + 8 ofzo. Dan bedoelen ze 8 extra ronden. Denk inderdaad dat het aantal scenario's best beheersbaar is in een normale race. Zoveel mogelijkheden om snel naar de finish te komen zijn er niet.
Die vind ik hilarisch, juist omdat het zo potsierlijk isquote:Op maandag 28 maart 2022 12:47 schreef Evenstar het volgende:
Kan mij ook ergeren aan dat blonde slaafje van Lewis. Constant achter hem aan hobbelen als een pakezel, want meneer kan zelf nog niet eens een flesje drinken vasthouden.
Max zegt eigenlijk maar weinig over zo'n hele race.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:24 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Wat volledige radio betreft, op youtube zit ook een gast die dit online zet:
Dat is wel compleet, zowel live als wanneer je terug kijkt. En elk team volgt dan ook de communicatie van de rest inderdaad.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zie je, nog een reden waarom dit niet kan.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn er honderd letters in het alfabet?
"Lewis, we are going for plan F A I L, repeat..."quote:Op maandag 28 maart 2022 14:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn er honderd letters in het alfabet?
Dat is alleen de planning van de ronde waarin je pit. Er zijn nog allerlei andere tactische dingen waarvan je niet wilt dat je concurrent dat al van tevoren weet en die je echt niet allemaal van tevoren kan afspreken.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dan wordt het gewoon plan B + 8 ofzo. Dan bedoelen ze 8 extra ronden. Denk inderdaad dat het aantal scenario's best beheersbaar is in een normale race. Zoveel mogelijkheden om snel naar de finish te komen zijn er niet.
Bij Alonso stond toch "engine kill" of iets dergelijks in beeld gisteren? Dat is in ieder geval ook duidelijkquote:Op maandag 28 maart 2022 14:50 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
"Lewis, we are going for plan F A I L, repeat..."
quote:Op maandag 28 maart 2022 14:50 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
"Lewis, we are going for plan F A I L, repeat..."
Nee, dat is niet compleet. Zoals gezegd: luister de race in SA van vorig jaar maar eens terug. Je hoort dan bijv. dat Hamilton antwoord geeft op vragen van Bono, terwijl die vragen niet te horen zijn. En op het moment dat Verstappen geraakt wordt door Hamilton zegt-ie daar helemaal niets over op de radio. Dat kan ook niet kloppen. Er missen echt stukken.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:46 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is wel compleet, zowel live als wanneer je terug kijkt. En elk team volgt dan ook de communicatie van de rest inderdaad.
Gaat natuurlijk wel enkel over de communicatie tussen pitmuur en coureur alle andere kanalen kunnen ze niet bij.
Zou wel mooi zijn als ze er daar goed bij zitten. En dan niet dat ze domineren, maar wel dat ze mee kunnen doen voor de winst. Hoe meer spanning aan de top, hoe beter het is.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:59 schreef Tijn het volgende:
Melbourne is wel echt een Mercedes-baan trouwens
Er zijn dit seizoen geen Mercedes banen meer!quote:Op maandag 28 maart 2022 14:59 schreef Tijn het volgende:
Ja, toen Mercedes nog relevant wasquote:Op maandag 28 maart 2022 14:59 schreef Tijn het volgende:
Ja zeker, al maak ik eigenlijk maar een grapje, hoor. Ik denk niet dat de banen waar Mercedes het traditioneel goed deed nu nog steeds de banen zijn waar ze eventueel voordeel zullen hebben. Ze komen gewoon downforce tekort en dat speelt ze dan overal parten. Bovendien lijkt de motor ook niet top, als je kijkt naar de andere Mercedes-aangedreven teams. Als Mercedes dit snel weet om te buigen, zou dat echt een prestatie van formaat zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als ze er daar goed bij zitten. En dan niet dat ze domineren, maar wel dat ze mee kunnen doen voor de winst. Hoe meer spanning aan de top, hoe beter het is.
het zou me echt verbazen, ze zijn nog geen millimeter opgeschoten sinds Bahreinquote:Op maandag 28 maart 2022 15:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als ze er daar goed bij zitten. En dan niet dat ze domineren, maar wel dat ze mee kunnen doen voor de winst. Hoe meer spanning aan de top, hoe beter het is.
Op zich niet onlogisch met 1 week tussentijd. Kost gewoon meer tijd voordat ze weer meedoen. Misschien moeten ze weer naar het oude sidepodconceptquote:Op maandag 28 maart 2022 15:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zou me echt verbazen, ze zijn nog geen millimeter opgeschoten sinds Bahrein
Daar zat ook maar een week tussen. Straks in Melbourne hebben ze een maand gehad sinds Bahrein, plus dat ze even een tussenstop langs huis hebben kunnen maken. Dat moet toch wel een verschil maken zou je zeggen?quote:Op maandag 28 maart 2022 15:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zou me echt verbazen, ze zijn nog geen millimeter opgeschoten sinds Bahrein
Wel jammer dat je daar een dubbele DRS hebt maar dan helaas maar met 1 detectiepuntquote:Op maandag 28 maart 2022 15:10 schreef Marcoss het volgende:
Melbourne is normaal wel een baan waar je amper in kan halen, benieuwd of dat ook wijzigt met de nieuwe regels
Fijn dat je even de objectieve balans komt brengen in deze kwestie!quote:Op maandag 28 maart 2022 13:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat incident was Max zijn schuld. Dus die veeg uit de pan zou eigenlijk richting Max moeten zijn
Eerder even wat feitelijke balans.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Fijn dat je even de objectieve balans komt brengen in deze kwestie!
Mee eens, dus die verzonnen GOAT status is nogal overdreven.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Beetje onzin. Alsof een sporter op z'n 37e nog net zo presteert als op z'n 22e. Hoe Hamilton nu rijdt zegt weinig over z'n eerste kampioenschappen.
Wat fijn!quote:Op maandag 28 maart 2022 15:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eerder even wat feitelijke balans.
Is inderdaad kort dag maar het lijkt er vooralsnog op dat ze maar wat doen en geen idee hebben wat want anders valt die Hamilton sof op zaterdag toch niet te verklaren.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich niet onlogisch met 1 week tussentijd. Kost gewoon meer tijd voordat ze weer meedoen. Misschien moeten ze weer naar het oude sidepodconcept
Bij Red Bull werkt al jaren een donkere jongen, bij een ander team werkt een vrouw (was FI toch?)quote:Op maandag 28 maart 2022 13:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk niet. Sterker; ik denk dat Hamilton blij zou zijn als Verstappen een gekleurd persoon zou aannemen als personal trainer. Meer inclusiviteit in de sport.
Ze hebben inderdaad grote problemen, dat is wel duidelijk.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is inderdaad kort dag maar het lijkt er vooralsnog op dat ze maar wat doen en geen idee hebben wat want anders valt die Hamilton sof op zaterdag toch niet te verklaren.
Het kan natuurlijk altijd dat er ergens een storing zit oid en er iets niet doorkomt. En hoezo moet Verstappen persee iets gezegd hebben ? Kan toch zijn dat hij gewoon niets gezegd heeft. Zijn team komt ook al vrij gauw op de radio dat ze het maar een vreemde actie vonden van Hamilton.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat is niet compleet. Zoals gezegd: luister de race in SA van vorig jaar maar eens terug. Je hoort dan bijv. dat Hamilton antwoord geeft op vragen van Bono, terwijl die vragen niet te horen zijn. En op het moment dat Verstappen geraakt wordt door Hamilton zegt-ie daar helemaal niets over op de radio. Dat kan ook niet kloppen. Er missen echt stukken.
Er werkt ook een Nederlandse jongedame bij McLaren.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij Red Bull werkt al jaren een donkere jongen, bij een ander team werkt een vrouw (was FI toch?)
En bij Mercedes? Toch niet alleen maar witte mannen?
ook geen idee, maar het punt is dat het lijkt of zij dat ook niet hebbenquote:Op maandag 28 maart 2022 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad grote problemen, dat is wel duidelijk.
Ik weet ook niet of terug naar de oude sidepods nou echt veel zouden helpen. Ook toen hadden ze last van porpoising.
Volgens Mercedes was de afstelling voor de kwalificatie de wens van Hamilton omdat hij vond dat hij niet genoeg grip voor had maar inderdaad, dat duidt er wel aardig op dat ze eigenlijk weinig weten van de auto anders hadden ze meteen aangegeven dat die afstelling nooit voor een goed resultaat kon zorgenquote:Op maandag 28 maart 2022 15:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is inderdaad kort dag maar het lijkt er vooralsnog op dat ze maar wat doen en geen idee hebben wat want anders valt die Hamilton sof op zaterdag toch niet te verklaren.
Nah, daar geloof ik niet in, de grondeffect auto's zijn al sinds de begin jaren 80 weg uit de F1, Newey heeft er ooit een ontworpen als afstudeer project maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zoiets nog relevant is in 2022.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook geen idee, maar het punt is dat het lijkt of zij dat ook niet hebben.
Wat ik me afvraag, zou het kunnen omdat zowel Ferrari als Newey al ervaring hebben met "ground effect" auto's en Mercedes omdat ze relatief nieuw zijn niet, de theorie teveel afwijkt van de praktijk en ze daarom aan het gissen zijn.
De baan is ook aardig aangepast.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel jammer dat je daar een dubbele DRS hebt maar dan helaas maar met 1 detectiepunt
zouden ze alle data uit het verleden van die teams wel hebben, dat lijkt me niet dus in die zin relatief nieuwquote:Op maandag 28 maart 2022 15:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, daar geloof ik niet in, de grondeffect auto's zijn al sinds de begin jaren 80 weg uit de F1, Newey heeft er ooit een ontworpen als afstudeer project maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zoiets nog relevant is in 2022.
En zo nieuw is Mercedes niet, Mercedes stamt af van Tyrell.
RedBull stamt af van Stewart Racing dus in principe is het huidige Mercedes F1 4 decennia ouder dan RB F1
Dat is sowieso een status die onzinnig is in de F1. Als je het hebt over hardlopers, of boksers, of andere individuele sporters, kun je misschien spreken over the greatest of all time, maar F1 is een teamsport. De kwaliteit van de coureur bepaalt daarbij misschien de laatste 10% van de prestatie.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mee eens, dus die verzonnen GOAT status is nogal overdreven.
Ferrari was er wel bij toen de concurrentie ground effect gebruikte, maar hun auto waren een compromis. Ze wilden niet van de V12 af en die was te breed om ten volle van ground effect te kunnen profiteren. Scheckter won in 79 wel de titel, maar dat kwam vooral door pech of foute beslissingen bij de concurrentie. Ze schakelden snel op de 126C turbo over toen het mogelijk was om niet helemaal de aansluiting te verliezen .quote:Op maandag 28 maart 2022 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook geen idee, maar het punt is dat het lijkt of zij dat ook niet hebben.
Wat ik me afvraag, zou het kunnen omdat zowel Ferrari als Newey al ervaring hebben met "ground effect" auto's en Mercedes omdat ze relatief nieuw zijn niet, de theorie teveel afwijkt van de praktijk en ze daarom aan het gissen zijn.
ik denk dat je het sowieso alleen over GOAT kan hebben als vriend en vijand het erover eens is, Muhammad Ali is het waarschijnlijk welquote:Op maandag 28 maart 2022 15:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is sowieso een status die onzinnig is in de F1. Als je het hebt over hardlopers, of boksers, of andere individuele sporters, kun je misschien spreken over the greatest of all time, maar F1 is een teamsport. De kwaliteit van de coureur bepaalt daarbij misschien de laatste 10% van de prestatie.
Misschien is de echte GOAT in de F1 wel een coureur die nooit een race gewonnen heeft. Omdat-ie wel de beste coureur aller tijden was, maar nooit in de beste auto heeft gereden.
Er werken sowieso een hoop vrouwen in de F1, al is dat vooral op de 'traditionele vrouwenfuncties': PR en zo. Ik weet zo even niet of er ergens een vrouw aan de auto's sleutelt, of aan de pitmuur zit. Als dat zo is, is het in ieder geval de uitzondering. Ook mensen met een kleurtje zijn helaas nog steeds een uitzondering - al lopen er natuurlijk wel aardig wat Aziatische mensen rond.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij Red Bull werkt al jaren een donkere jongen, bij een ander team werkt een vrouw (was FI toch?)
En bij Mercedes? Toch niet alleen maar witte mannen?
Ik dacht dat de formule 70% auto, 30% coureur was maar pin mij daar niet op vast.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is sowieso een status die onzinnig is in de F1. Als je het hebt over hardlopers, of boksers, of andere individuele sporters, kun je misschien spreken over the greatest of all time, maar F1 is een teamsport. De kwaliteit van de coureur bepaalt daarbij misschien de laatste 10% van de prestatie.
Misschien is de echte GOAT in de F1 wel een coureur die nooit een race gewonnen heeft. Omdat-ie wel de beste coureur aller tijden was, maar nooit in de beste auto heeft gereden.
Ik weet onvoldoende van boksen om daar iets op te zeggen, maar boksen is natuurlijk zo individueel als het maar zijn kan. Dan kun je wellicht wel een GOAT aanwijzen.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je het sowieso alleen over GOAT kan hebben als vriend en vijand het erover eens is, Muhammad Ali is het waarschijnlijk wel
Niet om het een of ander, maar dat is dus precies hoe institutioneel racisme werkt. Natuurlijk denken mensen niet "whehehe, ik ga lekker geen zwarte mensen aannemen". Maar als je in een vijver vist met alleen blanke mannen, moet je je toch afvragen of je blikveld niet wat aan de nauwe kant is.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoeft overigens niks met (bewust) racisme te maken hebben. Kan bijv. ook komen doordat teams gewend zijn uit een bepaalde vijver te vissen, waarvan ze weten dat daar goede visjes zwemmen. Mensen zijn nou eenmaal geneigd om iets te kiezen dat ze al kennen, of dat lijkt of wat ze zelf zijn.
Ik meen dat Button (of Herbert?) afgelopen weekend 85%-15% noemde, maar dat is natuurlijk ook maar een grove schatting. Want ook de kwaliteit van een auto is lastig objectief te bepalen. Uiteindelijk gaat het om de combinatie van auto en coureur. Stel dat Leclerc en Verstappen van auto wisselen; het zou best kunnen dat z dan beiden slechter presteren, omdat de auto niet bij ze past. Of juiste beiden beter.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat de formule 70% auto, 30% coureur was maar pin mij daar niet op vast.
En helemaal eens dat GOAT titels onzinnig zijn.
Ja, dat zeg ik toch ook precies?quote:Op maandag 28 maart 2022 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar dat is dus precies hoe institutioneel racisme werkt. Natuurlijk denken mensen niet "whehehe, ik ga lekker geen zwarte mensen aannemen". Maar als je in een vijver vist met alleen blanke mannen, moet je je toch afvragen of je blikveld niet wat aan de nauwe kant is.
Behalve dus dat gewoon doen wat je altijd doet wel degelijk racisme in de hand werkt, als dat betekent dat je altijd dezelfde types aanneemt.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch ook precies?
Ja, klopt. Dat is in ieder geval wat ik ook probeerde te zeggen.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dus dat gewoon doen wat je altijd doet wel degelijk racisme in de hand werkt, als dat betekent dat je altijd dezelfde types aanneemt.
Zelfs dat niet want met boksen zit je met gewichtsklassen, Ali was enorm goed maar vocht alleen in de zwaargewicht klasse en dan nog kan je stellen dat een Joe Louis mischien beter was puur op winst v verlies.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je het sowieso alleen over GOAT kan hebben als vriend en vijand het erover eens is, Muhammad Ali is het waarschijnlijk wel
Toen we dat nog geen GOAT, maar gewoon 'beste .. aller tijden' noemden was het natuurlijk ook al gelul omdat je prestaties over de tijd nooit kunt vergelijken.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfs dat niet want met boksen zit je met gewichtsklassen, Ali was enorm goed maar vocht alleen in de zwaargewicht klasse en dan nog kan je stellen dat een Joe Louis mischien beter was puur op winst v verlies.
En Floyd Merryweather heeft 50 gevechten als prof gedaan en nul verloren, hij is de enige wereldkampioen boksen die nooit verloren heeft. Is dat dan de GOAT Mischien, maar is 50 keer winst beter dan de 174 gewonnen partijen door Sugar Ray Robinson?
GOAT is puur emotie en subjectief, volgens mij.
Dat we het hier over hebben komt eigenlijk alleen door die Engelse fans die zichzelf vooral heel belachelijk makenquote:Op maandag 28 maart 2022 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toen we dat nog geen GOAT, maar gewoon 'beste .. aller tijden' noemden was het natuurlijk ook al gelul omdat je prestaties over de tijd nooit kunt vergelijken.
Ze mekkeren er wel flink op los ja.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat we het hier over hebben komt eigenlijk alleen door die Engelse fans die zichzelf vooral heel belachelijk maken
Ehhhh...er staat een topic in F1 hier over de beste aller tijden in het Nederlandsquote:Op maandag 28 maart 2022 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat we het hier over hebben komt eigenlijk alleen door die Engelse fans die zichzelf vooral heel belachelijk maken
Ik lach dan fijntjes en vraag of je voor plaats 10 ook punten krijgtquote:Op maandag 28 maart 2022 16:09 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ze mekkeren er wel flink op los ja.
Zoals de Engelsen zeggen:quote:Op maandag 28 maart 2022 16:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik lach dan fijntjes en vraag of je voor plaats 10 ook punten krijgt
Nou ja.. Als je gewoon uitgaat van het aantal overwinningen is er maar 1 goat natuurlijkquote:Op maandag 28 maart 2022 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfs dat niet want met boksen zit je met gewichtsklassen, Ali was enorm goed maar vocht alleen in de zwaargewicht klasse en dan nog kan je stellen dat een Joe Louis mischien beter was puur op winst v verlies.
En Floyd Merryweather heeft 50 gevechten als prof gedaan en nul verloren, hij is de enige wereldkampioen boksen die nooit verloren heeft. Is dat dan de GOAT Mischien, maar is 50 keer winst beter dan de 174 gewonnen partijen door Sugar Ray Robinson?
GOAT is puur emotie en subjectief, volgens mij.
Maar dat is de definitie niet van de grootste aller tijden. Simpel.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nou ja.. Als je gewoon uitgaat van het aantal overwinningen is er maar 1 goat natuurlijk
Je snapt toch zelf ook wel dat dat nergens op slaat, mag ik hopen.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nou ja.. Als je gewoon uitgaat van het aantal overwinningen is er maar 1 goat natuurlijk
Dus nog 5 overwinningen en Max is beter dan Niki Lauda, Fangio en Jim Clark. Zal hij leuk vinden om te horen.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat dat nergens op slaat, mag ik hopen.
je hebt inmiddels toch wel genoeg posts van hem gezien?quote:Op maandag 28 maart 2022 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat dat nergens op slaat, mag ik hopen.
Nou.. eigenlijk wel. Een overwinning is het beste wat je kan behalen in de sport, dus dan heeft degene met de meeste overwinningen ook de grootste carrièrequote:Op maandag 28 maart 2022 16:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is de definitie niet van de grootste aller tijden. Simpel.
Ja, het is meer een retorische vraagquote:Op maandag 28 maart 2022 16:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hebt inmiddels toch wel genoeg posts van hem gezien?
There are lies, damned lies and statistics. Statistieken kan je alles laten vertellen wat je maar wilquote:Op maandag 28 maart 2022 16:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik snap die discussie niet eens. De GOAT kan je natuurlijk afleiden uit de statistieken, en statistieken liegen niet natuurlijk.
Haha wat een dom gelulquote:Op maandag 28 maart 2022 13:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 maart 2022 16:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik snap die discussie niet eens. De GOAT kan je natuurlijk afleiden uit de statistieken, en statistieken liegen niet natuurlijk.
quote:
Zelfs dat is maar net hoe je ernaar wil kijken. Lewis Hamilton heeft 290 races gereden waarvan-ie er 103 heeft gewonnen. Kortom, hij wint ongeveer 2 op de 3 races niet. Vergelijk dat met Juan Manuel Fangio, die 51 keer aan de start verscheen en er 24 keer met de winst vandoor ging. Dat is een overwinningsratio van bijna 1 op 2, een stuk beter dan Lewis Hamilton.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:35 schreef Zwoerd het volgende:
Statistieken zeggen alleen dat Hamilton de meest succesvolle coureur is.
Dus Bill Russel is de GOAT van basketbal aangezien hij het vaakste de finals heeft gewonnen.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Toch leuk dat je Len Wickwar erkent.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik zou ook zeggen dat een overwinning in een auto die dat jaar het constructeurskampioenschap niet won aanzienlijk meer voorstelt dan een overwinning in een dominante auto.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:42 schreef Evenstar het volgende:
Edit: Wat @:Tijn zegt klopt ook. Wat is "most successful"? Kijk je dan naar aantal overwinningen of juist naar ratio overwinning per gereden GP, of naar het aantal punten, of naar het aantal punten per gereden GP ... etc. etc. Zelfs daar kan je nog een discussie over voeren
Wat een onzin, natuurlijk liegen die wel. Enkele redenen:quote:Op maandag 28 maart 2022 16:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mja, of je teamgenoot is gewoon een enorme prutserquote:Op maandag 28 maart 2022 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou ook zeggen dat een overwinning in een auto die dat jaar het constructeurskampioenschap niet won aanzienlijk meer voorstelt dan een overwinning in een dominante auto.
Daarom. Er zijn zoveel mitsen en maren, er komt zoveel bij kijken, het is godsonmogelijk om naar een simpel cijfer te kijken en te zeggen "deze man is de beste".quote:Op maandag 28 maart 2022 17:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, of je teamgenoot is gewoon een enorme prutser
Bij Jan Lammers durf ik dat wel licht te betwijfelenquote:Op maandag 28 maart 2022 17:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Formule 1 of elke gemotoriseerde sport is per definitie al ongeschikt om over de grootste of de beste te spreken.
Misschien is Jan Lammers of pak 'm beet Jean Alesi wel de beste coureur aller tijden.
Maar ja ze hadden niet het materiaal.
Newey heeft voor Fittipaldi een grond-effect auto ontworpen voor 1982. Die heeft echter nooit geracet (omdat de stekker uit het project werd getrokken vanwege geldgebrek werd de auto van 1981 gebruikt), maar zou qua downforce in de buurt van de Williams van 1982 hebben gezeten, toen hij de de data van die auto vergeleek met die van de Williams van 1982 nadat hij daar in dienst kwam in 1990.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, daar geloof ik niet in, de grondeffect auto's zijn al sinds de begin jaren 80 weg uit de F1, Newey heeft er ooit een ontworpen als afstudeer project maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zoiets nog relevant is in 2022.
En zo nieuw is Mercedes niet, Mercedes stamt af van Tyrell.
RedBull stamt af van Stewart Racing dus in principe is het huidige Mercedes F1 4 decennia ouder dan RB F1
“Aardig” kan nog net inderdaad, volgens mij was hij ook in de race in de “vrije” rondes langzamer dan Russell bijvoorbeeldquote:Op maandag 28 maart 2022 17:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
Voor goat gelul heeft Hamilton een eigen topic toch?
Enige wat we eigenlijk over Lewis kunnen zeggen is dat het blijkbaar nodig was een risico te nemen met zijn afstelling. En dat zegt dan weer een hoop over de problemen van Mercedes.
Hij had nog een aardige race, maar genieten deden we van andere coureurs.
Dat is mij bekend maar dat gaat wel om kennis en data van 40 jaar geleden en ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zo'n ontwerp ook nu nog relevant is.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Newey heeft voor Fittipaldi een grond-effect auto ontworpen voor 1982. Die heeft echter nooit geracet (omdat de stekker uit het project werd getrokken vanwege geldgebrek werd de auto van 1981 gebruikt), maar zou qua downforce in de buurt van de Williams van 1982 hebben gezeten, toen hij de de data van die auto vergeleek met die van de Williams van 1982 nadat hij daar in dienst kwam in 1990.
Bron
5 seconden delay op radio bij onboardsquote:Op maandag 28 maart 2022 13:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dat je via F1TV alles live kan meeluisteren (per coureur). Daar zit, naar mijn weten, geen filter/delay op, want het is real time dacht ik.
Weet wel zeker eigenlijk, want ook dingen als "last car aproaching" en "gap" calls zijn gewoon live en zonder delay.
Max zat gisteren de laatste twee ronden constant te vragen om "gap", zodat hij kon inschatten of hij moest verdedigen.
Zowel bij Alfa Romeo als Red Bull Racing werken er vrouwen aan de racestrategie. Ruth Buscombe (AR) is zelfs hoofd race strategy en bij RBR stond er een paar jaar geleden een dame op het podium om de beker in ontvangst te nemen nadat haar strategie de winnende bleek te zijnquote:Op maandag 28 maart 2022 15:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er werken sowieso een hoop vrouwen in de F1, al is dat vooral op de 'traditionele vrouwenfuncties': PR en zo. Ik weet zo even niet of er ergens een vrouw aan de auto's sleutelt, of aan de pitmuur zit. Als dat zo is, is het in ieder geval de uitzondering. Ook mensen met een kleurtje zijn helaas nog steeds een uitzondering - al lopen er natuurlijk wel aardig wat Aziatische mensen rond.
Hoeft overigens niks met (bewust) racisme te maken hebben. Kan bijv. ook komen doordat teams gewend zijn uit een bepaalde vijver te vissen, waarvan ze weten dat daar goede visjes zwemmen. Mensen zijn nou eenmaal geneigd om iets te kiezen dat ze al kennen, of dat lijkt of wat ze zelf zijn.
De regels zijn inderdaad anders, maar ook toen hadden ze last van porpoising en hebben dat opgelost. Of die oplossing nu ook te gebruiken is, is de vraag en waarschijnlijk niet vanwege de andere regels.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is mij bekend maar dat gaat wel om kennis en data van 40 jaar geleden en ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zo'n ontwerp ook nu nog relevant is.
Ik interpreteerde het als "Als Perez niet stopt dan gaan wij pitten, anders rijden we door."quote:Op maandag 28 maart 2022 14:52 schreef Marcoss het volgende:
Bij Leclerc hadden ze het gisteren ook over een plan mbt overtake toch? Kan best zijn dat dat afgesproken taal is voor een truc waarbij ze zelf sowieso niet naar binnen gaan.
Denk dat die woordkeuze in ieder geval bewust was
Klopt. Dus moet je ook de kwaliteit van het materiaal mee nemen in de beoordeling. En nog wel meer zaken. Compleet objectief zal het nooit worden, maar je kan wel een zo objectief mogelijke benadering maken.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Formule 1 of elke gemotoriseerde sport is per definitie al ongeschikt om over de grootste of de beste te spreken.
Misschien is Jan Lammers of pak 'm beet Jean Alesi wel de beste coureur aller tijden.
Maar ja ze hadden niet het materiaal.
Ja, de hele opzet van grondeffect auto's was toendertijd anders, maar hoe dan ook, Mercedes heeft nog steeds problemen terwijl de meeste anderen het redelijk onder controle hebben.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De regels zijn inderdaad anders, maar ook toen hadden ze last van porpoising en hebben dat opgelost. Of die oplossing nu ook te gebruiken is, is de vraag en waarschijnlijk niet vanwege de andere regels.
quote:Op maandag 28 maart 2022 11:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zit Haas niet in de UK in Banbury en laten ze de auto bouwen door Dallara?
quote:Op maandag 28 maart 2022 12:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
HAAS heeft toch zelfs een kantoor in fabriek van Ferrari?
https://www.motorsport.co(...)ello-office/7959609/
Haas heeft een kantoor op het terrein van Ferrari waar een aantal ex-Ferrari medewerkers werken die door de budget cap overtollig waren geworden. Hoofdontwerper Simone Resta is daar onder andere een van.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet hun primaire lokatie.
Dat is ook niet alleen aero, dat is ook de motor, ook al beweert Mercedes anders. Blijkbaar hebben ze de overgang naar de E10 brandstof niet zo goed voor elkaar gekregen als de andere teams, of is hun nieuwe smallere packaging niet helemaal goed uit de verf gekomen. Of beidequote:Op maandag 28 maart 2022 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de hele opzet van grondeffect auto's was toendertijd anders, maar hoe dan ook, Mercedes heeft nog steeds problemen terwijl de meeste anderen het redelijk onder controle hebben.
Ik vind het toch vooral opvallen dat alle teams met een Mercedes motor in de problemen zitten, dat kan dan toch niet alleen aan de aero liggen als het om 4 van de 10 teams gaat.
Mercedes heeft er als motorleverancier ook belang bij dat het niet aan de motor ligt, die willen niet dat Williams, Aston Martin en McLaren volgend jaar met een motor van Alpine, Ferrari of Red Bull rondrijden. Wat er vanuit die teams gezegd wordt is misschien interessanter dan wat vanuit Mercedes zelf naar buiten komt.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is ook niet alleen aero, dat is ook de motor, ook al beweert Mercedes anders. Blijkbaar hebben ze de overgang naar de E10 brandstof niet zo goed voor elkaar gekregen als de andere teams, of is hun nieuwe smallere packaging niet helemaal goed uit de verf gekomen. Of beide
Hm, ja, maar als dan blijkt dat de motor niet aan de verwachtingen voldoet dan loop je nog steeds het risico dat de klanten teams opstappen, mischien zelfs sneller omdat je hun niet eerlijk voorgelicht hebt over wat ze kunnen verwachten.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mercedes heeft er als motorleverancier ook belang bij dat het niet aan de motor ligt, die willen niet dat Williams, Aston Martin en McLaren volgend jaar met een motor van Alpine, Ferrari of Red Bull rondrijden. Wat er vanuit die teams gezegd wordt is misschien interessanter dan wat vanuit Mercedes zelf naar buiten komt.
Misschien is dit mijn dirty mind hoorquote:
Ben je weer aan het squirtenquote:Op maandag 28 maart 2022 19:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien is dit mijn dirty mind hoormaar het moet toch niet heel moeilijk zijn om dit filmpje om te zetten naar een ander genre.
Dat is inderdaad je dirty mind ... zelfs ik had daar nog niet aan gedachtquote:Op maandag 28 maart 2022 19:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien is dit mijn dirty mind hoormaar het moet toch niet heel moeilijk zijn om dit filmpje om te zetten naar een ander genre.
Dat krijg je ervan van al dat schuddenquote:Op maandag 28 maart 2022 19:24 schreef Marcoss het volgende:
Dit topic escaleert volledig uit de hand!
Lol slaafjequote:Op maandag 28 maart 2022 12:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij is wel een groot onderdeel van de sport en als fan krijg je er gewoon mee te maken. Ik maak mij er echt niet druk om, maar het is gewoon irritant om te zien. That is all
Net als dat ik heel goed begreep waarom Max gisteren een beetje aan het zeiken was. Hoort er bij, maar is jammer dat het nodig is.
Dat Russel rapper was was duidelijk, maar dat kan goede redenen hebben gehad.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
“Aardig” kan nog net inderdaad, volgens mij was hij ook in de race in de “vrije” rondes langzamer dan Russell bijvoorbeeld
En ik maar denken dat Hamilton de rapper was daar.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat Russel rapper was was duidelijk, maar dat kan goede redenen hebben gehad.
Da's al even geleden, denk dat de verhouding 90% auto en 10% coureur beter klopt.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat de formule 70% auto, 30% coureur was maar pin mij daar niet op vast.
En helemaal eens dat GOAT titels onzinnig zijn.
Ze verdient 100k per jaar las ik. Maar daarvoor moet ze wel dag en nacht voor hem klaarstaan, ze houdt zelfs zijn bedtijd in de gaten voor hem.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Lol slaafje
Best betaalde slaaf allertijden waarschijnlijk.
Voor 100k per jaar wil ik Lewis Hamilton ook wel uit bed schoppen.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze verdient 100k per jaar las ik. Maar daarvoor moet ze wel dag en nacht voor hem klaarstaan, ze houdt zelfs zijn bedtijd in de gaten voor hem.
Gaan we dit krijgen.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Hamilton de rapper was daar.
http://www.silverarrows.n(...)ns-right-hand-woman/quote:Op maandag 28 maart 2022 21:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Voor 100k per jaar wil ik Lewis Hamilton ook wel uit bed schoppen.
quote:Op maandag 28 maart 2022 21:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Voor 100k per jaar wil ik Lewis Hamilton ook wel uit bed schoppen.
quote:Most F1 fans already know Angela is Lewis’ physiotherapist, but her job description actually includes much, much more. She is responsible for Lewis Hamilton’s daily routine, personal logistics, his diet, sleep patterns, travel arrangements and more.
Succes, mij niet gezien hoorquote:Over the years the bond with Hamilton has become so tight that they even share the same tattoos, according to paddock photographer Kym Illman.
“She’s loyal to Lewis, so loyal in fact, that on her wrist she has loyalty tattooed like Lewis has on his wrist. The inner-circle are loyal to each other,” explained Illman.
“One of her roles is to get Lewis to the track. Sometimes she even has to act as a bodyguard for Lewis.
“She’s been in the field of sport for some 25 years, she’s his PA, his driver, his performance coach, his confidante, his friend.
“It is her role to eliminate all the distractions for Lewis over a race weekend, so for 4 days, she’s with him almost every minute of those 4 days.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |