Dat is mij bekend maar dat gaat wel om kennis en data van 40 jaar geleden en ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zo'n ontwerp ook nu nog relevant is.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Newey heeft voor Fittipaldi een grond-effect auto ontworpen voor 1982. Die heeft echter nooit geracet (omdat de stekker uit het project werd getrokken vanwege geldgebrek werd de auto van 1981 gebruikt), maar zou qua downforce in de buurt van de Williams van 1982 hebben gezeten, toen hij de de data van die auto vergeleek met die van de Williams van 1982 nadat hij daar in dienst kwam in 1990.
Bron
5 seconden delay op radio bij onboardsquote:Op maandag 28 maart 2022 13:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dat je via F1TV alles live kan meeluisteren (per coureur). Daar zit, naar mijn weten, geen filter/delay op, want het is real time dacht ik.
Weet wel zeker eigenlijk, want ook dingen als "last car aproaching" en "gap" calls zijn gewoon live en zonder delay.
Max zat gisteren de laatste twee ronden constant te vragen om "gap", zodat hij kon inschatten of hij moest verdedigen.
Zowel bij Alfa Romeo als Red Bull Racing werken er vrouwen aan de racestrategie. Ruth Buscombe (AR) is zelfs hoofd race strategy en bij RBR stond er een paar jaar geleden een dame op het podium om de beker in ontvangst te nemen nadat haar strategie de winnende bleek te zijnquote:Op maandag 28 maart 2022 15:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er werken sowieso een hoop vrouwen in de F1, al is dat vooral op de 'traditionele vrouwenfuncties': PR en zo. Ik weet zo even niet of er ergens een vrouw aan de auto's sleutelt, of aan de pitmuur zit. Als dat zo is, is het in ieder geval de uitzondering. Ook mensen met een kleurtje zijn helaas nog steeds een uitzondering - al lopen er natuurlijk wel aardig wat Aziatische mensen rond.
Hoeft overigens niks met (bewust) racisme te maken hebben. Kan bijv. ook komen doordat teams gewend zijn uit een bepaalde vijver te vissen, waarvan ze weten dat daar goede visjes zwemmen. Mensen zijn nou eenmaal geneigd om iets te kiezen dat ze al kennen, of dat lijkt of wat ze zelf zijn.
De regels zijn inderdaad anders, maar ook toen hadden ze last van porpoising en hebben dat opgelost. Of die oplossing nu ook te gebruiken is, is de vraag en waarschijnlijk niet vanwege de andere regels.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is mij bekend maar dat gaat wel om kennis en data van 40 jaar geleden en ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zo'n ontwerp ook nu nog relevant is.
Ik interpreteerde het als "Als Perez niet stopt dan gaan wij pitten, anders rijden we door."quote:Op maandag 28 maart 2022 14:52 schreef Marcoss het volgende:
Bij Leclerc hadden ze het gisteren ook over een plan mbt overtake toch? Kan best zijn dat dat afgesproken taal is voor een truc waarbij ze zelf sowieso niet naar binnen gaan.
Denk dat die woordkeuze in ieder geval bewust was
Klopt. Dus moet je ook de kwaliteit van het materiaal mee nemen in de beoordeling. En nog wel meer zaken. Compleet objectief zal het nooit worden, maar je kan wel een zo objectief mogelijke benadering maken.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Formule 1 of elke gemotoriseerde sport is per definitie al ongeschikt om over de grootste of de beste te spreken.
Misschien is Jan Lammers of pak 'm beet Jean Alesi wel de beste coureur aller tijden.
Maar ja ze hadden niet het materiaal.
Ja, de hele opzet van grondeffect auto's was toendertijd anders, maar hoe dan ook, Mercedes heeft nog steeds problemen terwijl de meeste anderen het redelijk onder controle hebben.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De regels zijn inderdaad anders, maar ook toen hadden ze last van porpoising en hebben dat opgelost. Of die oplossing nu ook te gebruiken is, is de vraag en waarschijnlijk niet vanwege de andere regels.
quote:Op maandag 28 maart 2022 11:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zit Haas niet in de UK in Banbury en laten ze de auto bouwen door Dallara?
quote:Op maandag 28 maart 2022 12:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
HAAS heeft toch zelfs een kantoor in fabriek van Ferrari?
https://www.motorsport.co(...)ello-office/7959609/
Haas heeft een kantoor op het terrein van Ferrari waar een aantal ex-Ferrari medewerkers werken die door de budget cap overtollig waren geworden. Hoofdontwerper Simone Resta is daar onder andere een van.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet hun primaire lokatie.
Dat is ook niet alleen aero, dat is ook de motor, ook al beweert Mercedes anders. Blijkbaar hebben ze de overgang naar de E10 brandstof niet zo goed voor elkaar gekregen als de andere teams, of is hun nieuwe smallere packaging niet helemaal goed uit de verf gekomen. Of beidequote:Op maandag 28 maart 2022 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de hele opzet van grondeffect auto's was toendertijd anders, maar hoe dan ook, Mercedes heeft nog steeds problemen terwijl de meeste anderen het redelijk onder controle hebben.
Ik vind het toch vooral opvallen dat alle teams met een Mercedes motor in de problemen zitten, dat kan dan toch niet alleen aan de aero liggen als het om 4 van de 10 teams gaat.
Mercedes heeft er als motorleverancier ook belang bij dat het niet aan de motor ligt, die willen niet dat Williams, Aston Martin en McLaren volgend jaar met een motor van Alpine, Ferrari of Red Bull rondrijden. Wat er vanuit die teams gezegd wordt is misschien interessanter dan wat vanuit Mercedes zelf naar buiten komt.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is ook niet alleen aero, dat is ook de motor, ook al beweert Mercedes anders. Blijkbaar hebben ze de overgang naar de E10 brandstof niet zo goed voor elkaar gekregen als de andere teams, of is hun nieuwe smallere packaging niet helemaal goed uit de verf gekomen. Of beide
Hm, ja, maar als dan blijkt dat de motor niet aan de verwachtingen voldoet dan loop je nog steeds het risico dat de klanten teams opstappen, mischien zelfs sneller omdat je hun niet eerlijk voorgelicht hebt over wat ze kunnen verwachten.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mercedes heeft er als motorleverancier ook belang bij dat het niet aan de motor ligt, die willen niet dat Williams, Aston Martin en McLaren volgend jaar met een motor van Alpine, Ferrari of Red Bull rondrijden. Wat er vanuit die teams gezegd wordt is misschien interessanter dan wat vanuit Mercedes zelf naar buiten komt.
Misschien is dit mijn dirty mind hoorquote:
Ben je weer aan het squirtenquote:Op maandag 28 maart 2022 19:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien is dit mijn dirty mind hoormaar het moet toch niet heel moeilijk zijn om dit filmpje om te zetten naar een ander genre.
Dat is inderdaad je dirty mind ... zelfs ik had daar nog niet aan gedachtquote:Op maandag 28 maart 2022 19:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien is dit mijn dirty mind hoormaar het moet toch niet heel moeilijk zijn om dit filmpje om te zetten naar een ander genre.
Dat krijg je ervan van al dat schuddenquote:Op maandag 28 maart 2022 19:24 schreef Marcoss het volgende:
Dit topic escaleert volledig uit de hand!
Lol slaafjequote:Op maandag 28 maart 2022 12:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij is wel een groot onderdeel van de sport en als fan krijg je er gewoon mee te maken. Ik maak mij er echt niet druk om, maar het is gewoon irritant om te zien. That is all
Net als dat ik heel goed begreep waarom Max gisteren een beetje aan het zeiken was. Hoort er bij, maar is jammer dat het nodig is.
Kan mij ook ergeren aan dat blonde slaafje van Lewis. Constant achter hem aan hobbelen als een pakezel, want meneer kan zelf nog niet eens een flesje drinken vasthouden.
Dat Russel rapper was was duidelijk, maar dat kan goede redenen hebben gehad.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
“Aardig” kan nog net inderdaad, volgens mij was hij ook in de race in de “vrije” rondes langzamer dan Russell bijvoorbeeld
En ik maar denken dat Hamilton de rapper was daar.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat Russel rapper was was duidelijk, maar dat kan goede redenen hebben gehad.
Da's al even geleden, denk dat de verhouding 90% auto en 10% coureur beter klopt.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat de formule 70% auto, 30% coureur was maar pin mij daar niet op vast.
En helemaal eens dat GOAT titels onzinnig zijn.
Ze verdient 100k per jaar las ik. Maar daarvoor moet ze wel dag en nacht voor hem klaarstaan, ze houdt zelfs zijn bedtijd in de gaten voor hem.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Lol slaafje
Best betaalde slaaf allertijden waarschijnlijk.
Voor 100k per jaar wil ik Lewis Hamilton ook wel uit bed schoppen.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze verdient 100k per jaar las ik. Maar daarvoor moet ze wel dag en nacht voor hem klaarstaan, ze houdt zelfs zijn bedtijd in de gaten voor hem.
Gaan we dit krijgen.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Hamilton de rapper was daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |