abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204134091
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik lees net over van Wijk, maar hij komt dus ook van het oerconservatieve bolwerk, universiteit in Leiden, waar ook fvd zijn oorsprong heeft..... Nou zal deze man net Cliteur aan de fvD gelinkt zijn?
Een Forumgekkie is hij zeker niet. Wel heeft hij wel vaker controversile meningen.
Incelfrikandel
  zaterdag 19 maart 2022 @ 00:53:15 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134093
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zat mensen die pleiten voor een no fly zone, levering van bepaalde vliegtuigen, etc. Je bent wel verschrikkelijk naef als je (niet jou persoonlijk, maar de mensen die dat roepen) niet in ziet dat daar aan toegeven in deze tijd gelijk staat aan ‘to war’.

Verder speelt er bij iedereen vrij duidelijke emotie mee.
Uhm... Die 'war' was er al.

Zou dit eerder scharen onder 'TO THE DEFENSE'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 maart 2022 @ 00:54:01 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134098
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:51 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
AchJa zit weer vanuit het Kremlin te posten?
AchJa is geen wap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 maart 2022 @ 00:54:15 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134100
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:35 schreef bedachtzaam het volgende:

Ja, die gast waarvan je de tweet hier gepost hebt is pro Russisch en post dan ook pro Russische propaganda op zijn twitter.
Het ging om naar Kiev gestuurd worden zonder wapens in die tweet niet om naar huis gestuurd worden maar om niet weg kunnen. 'it's a trap'.
Heb je het zelf niet geluisterd? ook niet even naar dat account gekeken?
En je post nu zelf ook allemaal stukken dat het een groot drama bij die lui is... Dat was dan ook de bottomline van dat verhaal he.
pi_204134101
Hubert Smeets ziet dat Poetin de oorlog al verloren heeft.

Het is waarschijnlijk ook te positief. Hij droomt zelfs al van een paleisrevolutie.

Maar ik luister het liever dan Rob de Wijk.

pi_204134102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 23:44 schreef Lurf het volgende:

[..]

... en de NAVO heeft onvoldoende slagkracht als het op een conventionele clash aan komt.

Op Polen na stellen de krijgsmachten van de Europese NATO-lidstaten volgens mij net zo weinig voor als de Russische krijgsmacht. Rusland heeft zijn defensiebudget aan Maybachs en Bentleys voor hoge officieren en defensieministers die het regime steunen gespendeerd, de Europese NATO-lidstaten hebben hun defensiebudget gedecimeerd of aan diversiteits- en regenboogeenhoorncursussen gespendeerd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204134104
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat een toneelstuk.

Pleiten voor nuance en je post meteen beginnen met de bevinding dat men pro-Oekrane is omdat dat politiek correct is en gestuurd door zielige filmpjes.

Topshow.
Eng he, andere meningen?

Gelukkig speelt er bij jou geen emotie mee :*

Goede onderbouwing ook :Y
pi_204134105
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik lees net over van Wijk, maar hij komt dus ook van het oerconservatieve bolwerk, universiteit in Leiden, waar ook fvd zijn oorsprong heeft..... Nou zal deze man net Cliteur aan de fvD gelinkt zijn?
Het tegenovergestelde juist. D66 nog steeds voorzover ik weet
pi_204134110
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
En Canada.
Maar de NAVO in z'n totaliteit?

En als Uncle Sam het nu allemaal goed maakt, en dat doen ze,

Wat zitten mensen zoals jij en die van wijk dan constant te mieren dat "we niks kunnen doen"?

Waarom zitten jij en van wijk bewust de status van jouw eigen toko te projecteren op de gehele NAVO?

Is dat een soort kinderlijk kinnesinne ofzo?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_204134121
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Op Polen na stellen de krijgsmachten van de Europese NATO-lidstaten volgens mij net zo weinig voor als de Russische krijgsmacht. Rusland heeft zijn defensiebudget aan Maybachs en Bentleys voor hoge officieren en defensieministers die het regime steunen gespendeerd, de Europese NATO-lidstaten hebben hun defensiebudget gedecimeerd of aan diversiteits- en regenboogeenhoorncursussen gespendeerd.
Volgens mij is je onderbuik.. Europa heeft weldegelijk een behoorlijk leger, mits de samenwerking goed kan gaan kunnen wij heel wat op de been brengen.. Wel om Europa te verdedigen.
pi_204134124
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit ja... "emotioneel"... en zelf vooral heel bang zijn voor wat Putin kan gaan doen als hij zijn zin niet krijgt.
Klopt, het is die zelfde rationele gedachte dat Poetin nooit Oekrane zou binnen vallen en het westen moest zich niet aanstellen, sommige van de rationele users zoals achja, riepen toen we moeten de navo opheffen want dat is toch alleen usa en tegen rusland die nooit iets doet, . Dat China ieder moment Taiwan aan valt nu (vooral populair argument op internationale forum) Zodat Usa ieder moment daar nodig zou zijn, dus eigenlijk om In de USA te benvloeden dat rusland maar lekker zijn gang moet kunnen gaan in Europa, en Europa bang te maken.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 00:57:37 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134126
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Eng he, andere meningen?

Gelukkig speelt er bij jou geen emotie mee :*

Goede onderbouwing ook :Y
Kolderiek vooral; nuance hier, niet zwart-wit denken daar, en in de eerste zin meteen media en politieke correctheid erin gooien als reden waarom 'men' pro-Oekrane zou zijn. Dat kan natuurlijk nooit een weloverwogen beslissing zijn geweest op basis van bestudering van de beschikbare bronnen, of onwrikbare idealen waarbij de soevereiniteit van een land nogal een issue is. Nu snap ik wel waarom je denkt dat Oekrane 'verleid' is; mensen die jouw mening niet delen denken gewoon niet kritisch na maar laten zich leiden door de deugmaffia en likes, zoals die domme Oekraners zich hebben laten verleiden door Brussel.

Dat was dan ook de onderbouwing: je wil geen nuance in een discussie, je wil nog even dat anti-deug plasje doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:01:47 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134149
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat zitten mensen zoals jij en die van wijk dan constant te mieren dat "we niks kunnen doen"?

Waarom zitten jij en van wijk bewust de status van jouw eigen toko te projecteren op de gehele NAVO?

Is dat een soort kinderlijk kinnesinne ofzo?
Je hebt echt niet meegekregen de afgelopen jaren dat de VS het wel een beetje zat was met al die europese NATO freeriders? En dat die in de toekomst hun eigen boontjes maar moeten gaan doppen en dat het helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is dat de grote broer ons uit de brand komt helpen?

Je hebt echt onder een steen geleefd dan.
pi_204134150
quote:

[..]
Lieverd, die echte mannen legers in Rusland, nee dat zijn echt succes. Noem eens een conservatieve / nationalistische beweging die hun oorlog die een succes is geworden (en het land zelf ook echt een groot succes is geworden door het conservativisme en nationalisme? want ik heb sterk het idee dat ze de laatste 500 jaar zijn ze telkens de bitch waren.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:03:01 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134157
quote:

[..]
Polen zal wel weer opnieuw de kastanjes uit het vuur halen voor het Westen, om daarna weer onceremonieel te worden afgedankt. Is al zo sinds Sobieski.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204134161
quote:

[..]
Op Polen na stellen de krijgsmachten van de Europese NATO-lidstaten volgens mij net zo weinig voor als de Russische krijgsmacht.
Franse leger: 200.000
Engelse leger: 150.000
Turkse leger: 360.000

En zullen ze allemaal op en top zijn?

Vast niet.

Is het genoeg om dat pauper leger van rusland gewoon vierkant uit te stuffen?

Wat denk je zelf.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_204134162
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je hebt echt niet meegekregen de afgelopen jaren dat de VS het wel een beetje zat was met al die europese NATO freeriders? En dat die in de toekomst hun eigen boontjes maar moeten gaan doppen en dat het helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is dat de grote broer ons uit de brand komt helpen?

Nee poetins schoothondje zou dit doen, Biden hier en tegen niet. Kijk over 2 jaar moeten we inderdaad afwachten, maar kans is erg klein dat trump of iets gelijkwaardig weer gekozen kan worden. omdat ruslands zijn invloeden steeds verder afgesneden zijn en worden.
pi_204134174
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Een Forumgekkie is hij zeker niet. Wel heeft hij wel vaker controversile meningen.
Het zijn wel personen die de kennis in huis hebben. Althans daar ga ik vanuit. Om hem aan de FvD te linken gaat mij te ver. Het is een complex conflict waarbij de emoties hoog oplopen. De genomen maatregelingen tot nu toe zijn prima. De hoop is wat mij betreft dat het Russische volk het niet meer pikt. Maar om onbezonnen een conflict aan te gaan terwijl je middelen niet hebt als ik de kenners mag geloven en gaat handelen naar emotie lijkt mij een slecht plan.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:05:52 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134176
quote:

[..]

Des te meer reden het Nederlands leger flink op te schalen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:06:01 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134177
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:57 schreef kurk_droog het volgende:

Volgens mij is je onderbuik.. Europa heeft weldegelijk een behoorlijk leger, mits de samenwerking goed kan gaan kunnen wij heel wat op de been brengen.. Wel om Europa te verdedigen.
Dan moeten we het van Frankrijk en.... oh, dat was het wel zo'n beetje hebben.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:06:25 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134181
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
God zij dank hebben we Polen nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204134184
quote:

[..]

Dus de VS is geen onderdeel meer van de NAVO? We staan er alleen voor?
pi_204134188
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het zijn wel personen die de kennis in huis hebben. Althans daar ga ik vanuit. Om hem aan de FvD te linken gaat mij te ver. Het is een complex conflict waarbij de emoties hoog oplopen. De genomen maatregelingen tot nu toe zijn prima. De hoop is wat mij betreft dat het Russische volk het niet meer pikt. Maar om onbezonnen een conflict aan te gaan terwijl je middelen niet hebt als ik de kenners mag geloven en gaat handelen naar emotie lijkt mij een slecht plan.
de kenners zijn defensie zelf, en die leveren dus manschappen en benoemen er klaar voor te zijn indien nodig.
pi_204134194
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:15 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is ook mijn grootste vrees. Al vertrekken de Russen met de staart tussen de benen, dan nog blijven milities mogelijk nog jarenlang de regio in het zuiden en Donbas onveilig maken. Die zitten er al sinds 2014-2015

En of het waar is weet ik niet, maar er was ook een bericht dat inmiddels ook Russische rebellen in het bezit zijn gekomen van westers geleverde wapens die voor het grijpen liggen. Het is een complexe situatie. Een oplossing kan ik niet bedenken.
Niemand verplicht jou of mij om op vakantie te gaan in landen met een twijfelachtig regime of om in een vliegtuig te stappen dat over een land met een twijfelachtig regime of een land dat in een burgeroorlog verkeerd te vliegen. EU-lidstaten en de VS kunnen iedereen met een Russisch paspoort ook gewoon uit het land smijten.

De Moedjehedien hebben in de jaren '80 ontelbare Stingers van de CIA gekregen en toch waren de Russen en Iranirs indertijd de enigen die westerse passagierstoestellen uit de lucht schoten of opbliezen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:07:47 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134195
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat is dat steeds met 'emotie'... er zijn hier glasharde internationale wetten overtreden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204134197
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
de kenners zijn defensie zelf, en die leveren dus manschappen en benoemen er klaar voor te zijn indien nodig.
Klaar om de Oekrane in te trekken?
pi_204134199
quote:

[..]
En Engeland heeft nog steeds een waterlinie :P
pi_204134200
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
VK, Spanje, Polen, Turkije
pi_204134201
Oekraine is een wespennest .
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:08:49 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134204
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:07 schreef Cherni het volgende:

[..]
Gezien het aantal Nederlanders dat niet bereid is voor het eigen land te vechten blijf ik, nu zeker, HIER om wanneer de nood aan de man is mijn Vaderland te beschermen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:09:41 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134209
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

Des te meer reden het Nederlands leger flink op te schalen.
Natuurlijk. Vanaf de prioriteitennota van 1993 was elke keer "de bodem bereikt" na elke reorganisatie en bezuiniging. Maar wegbezuinigen gaat in een dag en opnieuw opbouwen duurt jaren.

Maar goed, geld erbij was maar een vies woord, geld eraf was het devies.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:10:01 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134211
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Natuurlijk. Vanaf de prioriteitennota van 1993 was elke keer "de bodem bereikt" na elke reorganisatie en bezuiniging. Maar wegbezuinigen gaat in een dag en opnieuw opbouwen duurt jaren.

Maar goed, geld erbij was maar een vies woord, geld eraf was het devies.
jaren'30 all over
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204134212
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is dat steeds met 'emotie'... er zijn hier glasharde internationale wetten overtreden.
Elke nuance ontbreekt. AchJa word afgemaakt door enkele personen. En de Wijk heeft het ook alweer gedaan en is plots ook een Kremlin aanhanger.
pi_204134217
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:07 schreef Cherni het volgende:

[..]
discussie is om wapens te leveren. Oekrane intrekken... onze elite eenheden zeker weten. De rest van defensie (nato verband) voldoende om europa te verdedigen.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:11:08 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134218
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
Elke nuance ontbreekt. AchJa word afgemaakt door enkele personen. En de Wijk heeft het ook alweer gedaan en is plots ook een Kremlin aanhanger.
... en zo zijn anderen weer politiek correcte deugneuzen die likes verzamelen op twitter via een vlaggetje en/of bezig om een kernoorlog te ontketenen wegens 'emotie'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204134224
Oekraine is een wespennest.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:12:15 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134226
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt, het is die zelfde rationele gedachte dat Poetin nooit Oekrane zou binnen vallen en het westen moest zich niet aanstellen, sommige van de rationele users zoals achja, riepen toen we moeten de navo opheffen want dat is toch alleen usa en tegen rusland die nooit iets doet, . Dat China ieder moment Taiwan aan valt nu (vooral populair argument op internationale forum) Zodat Usa ieder moment daar nodig zou zijn, dus eigenlijk om In de USA te benvloeden dat rusland maar lekker zijn gang moet kunnen gaan in Europa, en Europa bang te maken.

Wat??? Ik wilde de NATO opheffen? Wat roken jullie hier allemaal??? _O-

En doe anders maar een link.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:12:26 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134227
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:12 schreef Montagui het volgende:
Oekraine is een wespennest.
Oekrane is een soeverein land.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204134231

Maar de NAVO "kan niks".
pi_204134235
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oekrane is een soeverein land.
Diplomacy.
pi_204134238
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij niet,?dan was het je mede ander schaap ofzo. rest van het betoog blijft staan. Er is geen rationeel in dit geheel alleen je eigen politieke voorkeur.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:14:20 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134239
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
Diplomacy.
Wat, diplomatie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204134241
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
jaren'30 all over
bijna. Japan heeft geen leger meer :P
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:15:12 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134242
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Jij niet,?dan was het je mede ander schaap ofzo. rest van het betoog blijft staan. Er is geen rationeel in dit geheel alleen je eigen politieke voorkeur.
AchJa is niet de 'bad guy', Korenfok. En verre van een wappie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:15:31 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134244
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Franse leger: 200.000
Engelse leger: 150.000
Turkse leger: 360.000

En zullen ze allemaal op en top zijn?

Vast niet.

Is het genoeg om dat pauper leger van rusland gewoon vierkant uit te stuffen?

Wat denk je zelf.
Heb je het nou over europa of de NATO? Want dat scheelt twee landen.
pi_204134245
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat ik dit nog mag meemaken... _O-
Heb je de beelden inmiddels gezien van al die lijken die in Mariupol liggen ? dat mensen ze niet eens kunnen wegdragen om ze te begraven, bang om anders zelf gedood te worden ?
En dan durf je -als 'expert' en 'Afghanistan veteraan'- te twijfelen of die mensen met opzet zijn gedood ? (met je debiele vraag : 'bron ?' )

Dat zou je daar eens moeten vragen aan die mensen 'bron ?'

Kijken door wie je gedood zult worden, door de Russen of door Oekrainers zelf.

Expert en veteraan my ass.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:18:30 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134251
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:04 schreef Korenfok het volgende:

Nee poetins schoothondje zou dit doen, Biden hier en tegen niet. Kijk over 2 jaar moeten we inderdaad afwachten, maar kans is erg klein dat trump of iets gelijkwaardig weer gekozen kan worden. omdat ruslands zijn invloeden steeds verder afgesneden zijn en worden.
Biden zegt exact hetzelfde. Maar ik geloof dat je denkt dat je iemand anders voor je hebt. :')
pi_204134252
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:36 schreef slashdotter3 het volgende:
De andere generaals waren major general, dit is een lieutenant general
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat is een 3 sterren generaal. Dat is echt heel hoog. Waar is Rusland mee bezig?
pi_204134256
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, maar het land, nogmaals, het land, wat de romp van de NAVO vormt,

En dat doen ze niet uit de goedheid van hun hart, daarom is hun munt de default munt,

Zou als we jou moeten geloven, zo maar spontaan,

In een live conflict,

Er zomaar eens de brui aan kunnen geven.

En daarom "kan de NAVO niks".

:')
pi_204134257
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat, diplomatie?
Oekraine

Is dat een vrij land of een speelbal tussen oost en west?
pi_204134260
quote:

[..]
Das war ein mal. In 1989 had Nederland meer dan 200 F-16's en rond de 900 Leopard 2's. Anno 2022 hebben we in totaal 36 F-35's besteld en huren we 17 Leopard 2's van de kapotbezuinigde Bundeswehr. We mogen blij zijn dat Poetin de wekker een paar weken geleden zo ontzettend hard heeft laten gaan dat iedereen er wakker van geworden is.

Allemaal leuk en aardig, dat inclusiviteits- en klimaatgedoe, maar de grotemensenwereld functioneert toch echt anders...
pi_204134261
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heb je het nou over europa of de NATO? Want dat scheelt twee landen.
Geen idee wat voor semantisch spelletje je nu probeert te spelen,

Maar in geval WO3 is dat sowieso een onderscheid zonder verschil.
pi_204134262
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... en zo zijn anderen weer politiek correcte deugneuzen die likes verzamelen op twitter via een vlaggetje en/of bezig om een kernoorlog te ontketenen wegens 'emotie'.
Ik heb het nooit over een kernoorlog gehad. Die vrees heb ik totaal niet. Waar ik op doel is dat dit conflict behoorlijk complex is. Ja een zaak is duidelijk. Rusland, met een gek aan het roer valt een soeverein land binnen en is daarmee de agressor. De genomen acties tot nu toe zijn prima. Ik verwacht dat het volk in Rusland ook maar eens in actie moet komen.

Maar om als NAVO nu gelijk een conflict aan te gaan met Rusland daar neig ik niet naar.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:22:04 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134265
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
AchJa is niet de 'bad guy', Korenfok. En verre van een wappie.
Zo zie ik hem ook niet. Mijn gaat erover dat het irrationeel is om te denken dat handelen rationeel is om te doen wat onvoorspelbare irrationele van je wel.
En dat wel of geen sancties terug te leiden is naar de politieke voorkeuren of kijk op de wereld (er is een natuurlijke orde vs ieder mens / groep heeft het recht zelf zijn lot te zoeken / te bepalen).
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:25:07 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:14 schreef Korenfok het volgende:

Waar heb je het over man? Ik ben nb. militair... _O-
pi_204134275
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Biden zegt exact hetzelfde. Maar ik geloof dat je denkt dat je iemand anders voor je hebt. :')
waar zegt Biden dat hij niet nato landen of west europa komt helpen?
pi_204134277
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik bespeur in die hoek een beetje negativisme, defaitisme. "Wij west-europese landen hebben onze legers kapot bezuinigd, dus ALLES IS KUT".

Maar de realiteit is dus dat de NAVO nog steeds de grootste en meest krachtige militaire alliantie op deze planeet is.

En ja, zeker, West-Europa dient veel meer aan haar defensie uit te geven :)
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:26:30 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134279
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar heb je het over man? Ik ben nb. militair... _O-
Ja, en als beroeps willen militairen graag op uitzending naar het oosten nu of niet?
pi_204134280
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:15 schreef TLC het volgende:

[..]
Heb je de beelden inmiddels gezien van al die lijken die in Mariupol liggen ? dat mensen ze niet eens kunnen wegdragen om ze te begraven, bang om anders zelf gedood te worden ?
En dan durf je -als 'expert' en 'Afghanistan veteraan'- te twijfelen of die mensen met opzet zijn gedood ? (met je debiele vraag : 'bron ?' )

Als Europese burgers zo'n moeite hebben met zulke beelden hadden ze in de voorbije decennia eens wat vaker naar de mening van hun Oost-Europese medeburgers over Rusland moeten luisteren en op andere partijen moeten stemmen dan op neoliberale, sloopkosmopolieten als vvd66...
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:27:15 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204134281
https://www.reddit.com/r/(...)drey_mordvichev_was/
We have Ukrainian source confirmation on the death of Lieutenant General Mordvichev of the 8th combined arms army now. He and a couple of his staff have died. All of them would be ranking officers.
=============================================
That is correct. It is the third highest rank currently active in the Russian army, only two levels down from the Army General and one level down from Colonel General.

There is only one Colonel General currently assigned to combat in Ukraine on the Russian side.

There are currently 12 Lieutenant Generals (now 11 if Mordvichev is confirmed KIA) active in Ukraine for the Russian side, ten of which (now 9) are assigned to ground forces.

Another interesting tidbit, Oleg Mityaev, reported to Mordvichev. Mityaev was a Major General KIA in Mariupol. So I suppose some unlucky Russian can get two promotions in quick order.
=============================================
Q:This was in the latest attack on the Kherson airport, correct?
A:Yes. Sources believe that he died during this successful attack against the Russian helicopters there.

[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 19-03-2022 01:35:04 ]
pi_204134283
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zolang er geen art 5 afgekondigd wordt is niemand tot iets verplicht.
Moving the goal post.

Vraag was of de NAVO rusland uit kan stuffen, antwoord is; ja, dat kan ze.

Avonturisme van enkele NAVO leden is niet im frage.
pi_204134284
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik bespeur in die hoek een beetje negativisme, defaitisme. "Wij west-europese landen hebben onze legers kapot bezuinigd, dus ALLES IS KUT".

Maar de realiteit is dus dat de NAVO nog steeds de grootste en meest krachtige militaire alliantie op deze planeet is.

En ja, zeker, West-Europa dient veel meer aan haar defensie uit te geven :)
We hebben onze legers ook gedecimeerd. Het word tijd dat daar verandering in gaat komen. Daar zit nu juist het probleem.
pi_204134285
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Das war ein mal. In 1989 had Nederland meer dan 200 F-16's en rond de 900 Leopard 2's. Anno 2022 hebben we in totaal 36 F-35's besteld en huren we 17 Leopard 2's van de kapotbezuinigde Bundeswehr. We mogen blij zijn dat Poetin de wekker een paar weken geleden zo ontzettend hard heeft laten gaan dat iedereen er wakker van geworden is.

Allemaal leuk en aardig, dat inclusiviteits- en klimaatgedoe, maar de grotemensenwereld functioneert toch echt anders...
Freiheitsenergie. Daar zet Nederland nu ook anders op in.
pi_204134289
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Freiheitsenergie. Daar Nederland nu ook anders op in.
In de Groningse en Zuid-Limburgse bodem stikt het van de freiheitsenergie.
pi_204134290
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als Europese burgers zo'n moeite hebben met zulke beelden hadden ze in de voorbije decennia eens wat vaker naar de mening van hun Oost-Europese medeburgers over Rusland moeten luisteren en op andere partijen moeten stemmen dan op neoliberale, sloopkosmopolieten als vvd66...
Precies.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:30:31 #268
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134291
quote:

Je hebt dus echt geen reet begrepen van mijn opmerkingen...

quote:
Wat voor autoriteit ben jij eigenlijk op dit gebied?
pi_204134297
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In de Groningse en Zuid-Limburgse bodem stikt het van de freiheitsenergie.
Daarvan zijn de maatschappelijke kosten te hoog geworden.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:32:30 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134300
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, maar het land, nogmaals, het land, wat de romp van de NAVO vormt,

En dat doen ze niet uit de goedheid van hun hart, daarom is hun munt de default munt,

Zou als we jou moeten geloven, zo maar spontaan,

In een live conflict,

Er zomaar eens de brui aan kunnen geven.

En daarom "kan de NAVO niks".

:')
Snap je het zelf nog wel een beetje?
pi_204134301
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
We hebben onze legers ook gedecimeerd. Het word tijd dat daar verandering in gaat komen. Daar zit nu juist het probleem.
-> Europees Leger.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:34:06 #272
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204134306
quote:

[..]

Tja, deze post bewijst dat je uitsluitend vanuit emotie reageert en daarom ook niet meer open kunt staan voor de vraag naar feiten. Je hebt in jouw ogen het morele gelijk aan je zijde, dus moet de ander wel een onmens/nitwit zijn.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:34:25 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134307
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:20 schreef ExTec het volgende:

Geen idee wat voor semantisch spelletje je nu probeert te spelen,

Maar in geval WO3 is dat sowieso een onderscheid zonder verschil.
Verdiep je eens in de artikel 5 procedure...
pi_204134310
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
-> Europees Leger.
Dat is een mogelijkheid.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:36:17 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134315
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:31 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Daarvan zijn de maatschappelijke kosten te hoog geworden.
Nee hoor, de enige reden waarom de mijnen in Zuid-Limburg gesloten zijn is omdat de gasbel in Slochteren ontdekt is. De Duitsers hebben hun laatste mijn pas vorig jaar gesloten. Als we voor onze energievoorziening niet meer afhankelijk willen zijn van terroristen financierende Arabieren of dictators die bij het minste geringste met een kernoorlog dreigen zullen we concessies moeten doen, ook al willen de wensdenkers van bijv. groenlinks dat niet horen.
pi_204134317
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Snap je het zelf nog wel een beetje?
Ja, ik zal het ff herhalen:

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het probleem is dat het de NATO aan van alles ontbreekt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bedoel je de europese NAVO leden?
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
En Canada.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

quote:

[..]

Snap je het weer een beetje?
pi_204134318
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik wel, geen probleem mee.
Okay, bij deze denk ik dat de kans reel is dat je ook militair bent.
pi_204134320
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Zelensky is anders uit hetzelfde hout gesneden. Zijn partij is namelijk gelieerd met ALDE.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dienaar_van_het_Volk?wprov=sfti1
pi_204134322
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:39 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Zelensky is anders uit hetzelfde hout gesneden. Zijn partij is namelijk gelieerd met ALDE.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dienaar_van_het_Volk?wprov=sfti1
de liberalen in het westen hebben uiteindelijk alle grote oorlogen en cultuur strijden gewonnen.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:42:33 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134325
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:27 schreef ExTec het volgende:

Moving the goal post.

Vraag was of de NAVO rusland uit kan stuffen, antwoord is; ja, dat kan ze.

Avonturisme van enkele NAVO leden is niet im frage.
Ik verplaats helemaal niks kerel. Het gaat bij jouw van de hak op de tak. En nee, de NATO gaat helemaal niks "uitstuffen" of wat je daar dan ook maar mee bedoelt... Een oorlog op dat niveau kan de NATO helemaal niet volhouden wegens een gebrek aan alles...
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:45:31 #283
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204134330
twitter
are we infinite or am I alone
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:46:10 #284
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204134333
twitter
are we infinite or am I alone
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:46:37 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134336
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik verplaats helemaal niks kerel. Het gaat bij jouw van de hak op de tak. En nee, de NATO gaat helemaal niks "uitstuffen" of wat je daar dan ook maar mee bedoelt... Een oorlog op dat niveau kan de NATO helemaal niet volhouden wegens een gebrek aan alles...
Maar wij zijn nu rond he?

Als ik het over de NAVO heb, heb ik het over de gehele alliantie.

En jij lijkt het te hebben over alle West-Europese NAVO leden.

En de gehele alliantie, heeft geen noemenswaardige gebrekken aan wat dan ook, als we het afzetten tegen whatever er in rusland nu door gaat voor hun legers.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:47:46 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134339
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, ik zal het ff herhalen:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Snap je het weer een beetje?
quote:

[..]
En vervolgens kwam jij met Turkije, het VK en Frankrijk op de proppen...

En volgens mij vroeg ik om een verduidelijking aangezien een EU leger ook vaak voorbij komt...
pi_204134342
quote:
Ik zag eerder iemand (ter plaatse) vertellen dat ze op zoek zouden zijn naar swastika-tattoo's :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204134343
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misschien is dat ook wel een soort van MAD: twee schrootkrijgsmachten die met mekaar in evenwicht zijn omdat beiden weten dat ze hooguit een oldtimertreffen kunnen organiseren... :P
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 01:52:04 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204134348
quote:

[..]
Zijn nagenoeg allemaal ingericht om expeditionair op te treden

Kleine clubjes, kleine acties in kleine landjes in donker Afrika ofzo

Das echt ff wat anders dan 200.000 boze Russen de Oekrane uit trappen

Alles moet al decennialang licht lichter lichte en vooral niet agressief overkomen en daar lijkt pas heel recent een draai ingekomen te zijn maar of dat doorzet is totaal niet duidelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204134350
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Of je me nou wel of niet gelooft dat boeit me verder niet.
dat was ook niet de reden waarom ik het zei....
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:54:30 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134351
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

En de gehele alliantie, heeft geen noemenswaardige gebrekken aan wat dan ook, als we het afzetten tegen whatever er in rusland nu door gaat voor hun legers.
Daar mag je zo over denken, de waarheid is anders. Maar goed, ik heb verder geen zin in een welles nietes spelletje...

De NATO is gewoon niet voldoende toegerust, ook niet met de VS erbij...
pi_204134352
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar mag je zo over denken, de waarheid is anders. Maar goed, ik heb verder geen zin in een welles nietes spelletje...

voldoende gerust om wat te doen?
pi_204134353
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want? :)

Of zijn we op niveau dreinen aangeland: HET IS GEWOON ZO?
pi_204134354
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zijn nagenoeg allemaal ingericht om expeditionair op te treden

Kleine clubjes, kleine acties in kleine landjes in donker Afrika ofzo

Das echt ff wat anders dan 200.000 boze Russen de Oekrane uit trappen

Alles moet al decennialang licht lichter lichte en vooral niet agressief overkomen en daar lijkt pas heel recent een draai ingekomen te zijn maar of dat doorzet is totaal niet duidelijk
Zodra Oekrane de hete kastanjes voor West-Europa uit het vuur gehaald heeft annuleert Duitsland de F-35 order en gaan West-Europese landen weer gewoon verder met regenboog- en eenhoornpolitiek om vervolgens heel erg onaangenaam verrast te zijn wanneer de volgende Russische dictator met kernwapens dreigt.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 01:57:18 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204134356
De VS is na Irak en Afghanistan ook echt ff klaar hoor, daar roepen ze nu ook gewoon pang pang op oefening en ondertussen is de Humvee nog steeds niet vervangen

Of de Bradley, stryker heeft inmiddels een toren zonder mannetjes erin omdat het concept helemaal nergens op sloeg etc.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 01:58:43 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204134357
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Zodra Oekrane de hete kastanjes voor West-Europa uit het vuur gehaald heeft annuleert Duitsland de F-35 order en gaan West-Europese landen weer gewoon verder met regenboog- en eenhoornpolitiek om vervolgens heel erg onaangenaam verrast te zijn wanneer de volgende Russische dictator met kernwapens dreigt.
Het zijn toch echt hun eigen hete kooltjes die in het vuur liggen maar luftwaffe f35's zie ik idd niet gebeuren
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:59:24 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134359
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want? :)

Of zijn we op niveau dreinen aangeland: HET IS GEWOON ZO?
Ik moet jou toch ook gewoon geloven? Ik heb van jou geen enkele onderbouwing gezien. Dat de NATO tot op het bot is wegbezuinigd is volgens mij wel aangetoond.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 02:01:11 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204134364
Het is ook gewoon zo
pi_204134365
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik moet jou toch ook gewoon geloven? Ik heb van jou geen enkele onderbouwing gezien. Dat de NATO tot op het bot is wegbezuinigd is volgens mij wel aangetoond.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')