Das war ein mal. In 1989 had Nederland meer dan 200 F-16's en rond de 900 Leopard 2's. Anno 2022 hebben we in totaal 36 F-35's besteld en huren we 17 Leopard 2's van de kapotbezuinigde Bundeswehr. We mogen blij zijn dat Poetin de wekker een paar weken geleden zo ontzettend hard heeft laten gaan dat iedereen er wakker van geworden is.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 00:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Volgens mij is je onderbuik.. Europa heeft weldegelijk een behoorlijk leger, mits de samenwerking goed kan gaan kunnen wij heel wat op de been brengen.. Wel om Europa te verdedigen.
Geen idee wat voor semantisch spelletje je nu probeert te spelen,quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je het nou over europa of de NATO? Want dat scheelt twee landen.
Ik heb het nooit over een kernoorlog gehad. Die vrees heb ik totaal niet. Waar ik op doel is dat dit conflict behoorlijk complex is. Ja een zaak is duidelijk. Rusland, met een gek aan het roer valt een soeverein land binnen en is daarmee de agressor. De genomen acties tot nu toe zijn prima. Ik verwacht dat het volk in Rusland ook maar eens in actie moet komen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en zo zijn anderen weer politiek correcte deugneuzen die likes verzamelen op twitter via een vlaggetje en/of bezig om een kernoorlog te ontketenen wegens 'emotie'.
Zolang er geen art 5 afgekondigd wordt is niemand tot iets verplicht.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:06 schreef ExTec het volgende:
Dus de VS is geen onderdeel meer van de NAVO? We staan er alleen voor?
Zo zie ik hem ook niet. Mijn gaat erover dat het irrationeel is om te denken dat handelen rationeel is om te doen wat onvoorspelbare irrationele van je wel.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
AchJa is niet de 'bad guy', Korenfok. En verre van een wappie.
Waar heb je het over man? Ik ben nb. militair...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:14 schreef Korenfok het volgende:
Jij niet,?dan was het je mede ander schaap ofzo. rest van het betoog blijft staan. Er is geen rationeel in dit geheel alleen je eigen politieke voorkeur.
waar zegt Biden dat hij niet nato landen of west europa komt helpen?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Biden zegt exact hetzelfde. Maar ik geloof dat je denkt dat je iemand anders voor je hebt.
Ik bespeur in die hoek een beetje negativisme, defaitisme. "Wij west-europese landen hebben onze legers kapot bezuinigd, dus ALLES IS KUT".quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Elke nuance ontbreekt. AchJa word afgemaakt door enkele personen. En de Wijk heeft het ook alweer gedaan en is plots ook een Kremlin aanhanger.
Ja, en als beroeps willen militairen graag op uitzending naar het oosten nu of niet?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar heb je het over man? Ik ben nb. militair...
Als Europese burgers zo'n moeite hebben met zulke beelden hadden ze in de voorbije decennia eens wat vaker naar de mening van hun Oost-Europese medeburgers over Rusland moeten luisteren en op andere partijen moeten stemmen dan op neoliberale, sloopkosmopolieten als vvd66...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Heb je de beelden inmiddels gezien van al die lijken die in Mariupol liggen ? dat mensen ze niet eens kunnen wegdragen om ze te begraven, bang om anders zelf gedood te worden ?
En dan durf je -als 'expert' en 'Afghanistan veteraan'- te twijfelen of die mensen met opzet zijn gedood ? (met je debiele vraag : 'bron ?' )
Dat zou je daar eens moeten vragen aan die mensen 'bron ?'
Kijken door wie je gedood zult worden, door de Russen of door Oekrainers zelf.
Expert en veteraan my ass.
Moving the goal post.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang er geen art 5 afgekondigd wordt is niemand tot iets verplicht.
We hebben onze legers ook gedecimeerd. Het word tijd dat daar verandering in gaat komen. Daar zit nu juist het probleem.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik bespeur in die hoek een beetje negativisme, defaitisme. "Wij west-europese landen hebben onze legers kapot bezuinigd, dus ALLES IS KUT".
Maar de realiteit is dus dat de NAVO nog steeds de grootste en meest krachtige militaire alliantie op deze planeet is.
En ja, zeker, West-Europa dient veel meer aan haar defensie uit te geven
Freiheitsenergie. Daar zet Nederland nu ook anders op in.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Das war ein mal. In 1989 had Nederland meer dan 200 F-16's en rond de 900 Leopard 2's. Anno 2022 hebben we in totaal 36 F-35's besteld en huren we 17 Leopard 2's van de kapotbezuinigde Bundeswehr. We mogen blij zijn dat Poetin de wekker een paar weken geleden zo ontzettend hard heeft laten gaan dat iedereen er wakker van geworden is.
Allemaal leuk en aardig, dat inclusiviteits- en klimaatgedoe, maar de grotemensenwereld functioneert toch echt anders...
In de Groningse en Zuid-Limburgse bodem stikt het van de freiheitsenergie.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:28 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Freiheitsenergie. Daar Nederland nu ook anders op in.
Precies.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als Europese burgers zo'n moeite hebben met zulke beelden hadden ze in de voorbije decennia eens wat vaker naar de mening van hun Oost-Europese medeburgers over Rusland moeten luisteren en op andere partijen moeten stemmen dan op neoliberale, sloopkosmopolieten als vvd66...
Je hebt dus echt geen reet begrepen van mijn opmerkingen...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:15 schreef TLC het volgende:
Heb je de beelden inmiddels gezien van al die lijken die in Mariupol liggen ? dat mensen ze niet eens kunnen wegdragen om ze te begraven, bang om anders zelf gedood te worden ?
En dan durf je -als 'expert' en 'Afghanistan veteraan'- te twijfelen of die mensen met opzet zijn gedood ? (met je debiele vraag : 'bron ?' )
Wat voor autoriteit ben jij eigenlijk op dit gebied?quote:Expert en veteraan my ass.
Daarvan zijn de maatschappelijke kosten te hoog geworden.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In de Groningse en Zuid-Limburgse bodem stikt het van de freiheitsenergie.
Snap je het zelf nog wel een beetje?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, maar het land, nogmaals, het land, wat de romp van de NAVO vormt,
En dat doen ze niet uit de goedheid van hun hart, daarom is hun munt de default munt,
Zou als we jou moeten geloven, zo maar spontaan,
In een live conflict,
Er zomaar eens de brui aan kunnen geven.
En daarom "kan de NAVO niks".
-> Europees Leger.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
We hebben onze legers ook gedecimeerd. Het word tijd dat daar verandering in gaat komen. Daar zit nu juist het probleem.
Tja, deze post bewijst dat je uitsluitend vanuit emotie reageert en daarom ook niet meer open kunt staan voor de vraag naar feiten. Je hebt in jouw ogen het morele gelijk aan je zijde, dus moet de ander wel een onmens/nitwit zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Expert en veteraan my ass.
Verdiep je eens in de artikel 5 procedure...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:20 schreef ExTec het volgende:
Geen idee wat voor semantisch spelletje je nu probeert te spelen,
Maar in geval WO3 is dat sowieso een onderscheid zonder verschil.
Ik wel, geen probleem mee.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:26 schreef Korenfok het volgende:
Ja, en als beroeps willen militairen graag op uitzending naar het oosten nu of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |