abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204134091
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik lees net over van Wijk, maar hij komt dus ook van het oerconservatieve bolwerk, universiteit in Leiden, waar ook fvd zijn oorsprong heeft..... Nou zal deze man net Cliteur aan de fvD gelinkt zijn?
Een Forumgekkie is hij zeker niet. Wel heeft hij wel vaker controversile meningen.
Incelfrikandel
  zaterdag 19 maart 2022 @ 00:53:15 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134093
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zat mensen die pleiten voor een no fly zone, levering van bepaalde vliegtuigen, etc. Je bent wel verschrikkelijk naef als je (niet jou persoonlijk, maar de mensen die dat roepen) niet in ziet dat daar aan toegeven in deze tijd gelijk staat aan ‘to war’.

Verder speelt er bij iedereen vrij duidelijke emotie mee.
Uhm... Die 'war' was er al.

Zou dit eerder scharen onder 'TO THE DEFENSE'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 maart 2022 @ 00:54:01 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134098
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:51 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
AchJa zit weer vanuit het Kremlin te posten?
AchJa is geen wap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 maart 2022 @ 00:54:15 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134100
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:35 schreef bedachtzaam het volgende:

Ja, die gast waarvan je de tweet hier gepost hebt is pro Russisch en post dan ook pro Russische propaganda op zijn twitter.
Het ging om naar Kiev gestuurd worden zonder wapens in die tweet niet om naar huis gestuurd worden maar om niet weg kunnen. 'it's a trap'.
Heb je het zelf niet geluisterd? ook niet even naar dat account gekeken?
En je post nu zelf ook allemaal stukken dat het een groot drama bij die lui is... Dat was dan ook de bottomline van dat verhaal he.
pi_204134101
Hubert Smeets ziet dat Poetin de oorlog al verloren heeft.

Het is waarschijnlijk ook te positief. Hij droomt zelfs al van een paleisrevolutie.

Maar ik luister het liever dan Rob de Wijk.

pi_204134102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 23:44 schreef Lurf het volgende:

[..]

... en de NAVO heeft onvoldoende slagkracht als het op een conventionele clash aan komt.

Op Polen na stellen de krijgsmachten van de Europese NATO-lidstaten volgens mij net zo weinig voor als de Russische krijgsmacht. Rusland heeft zijn defensiebudget aan Maybachs en Bentleys voor hoge officieren en defensieministers die het regime steunen gespendeerd, de Europese NATO-lidstaten hebben hun defensiebudget gedecimeerd of aan diversiteits- en regenboogeenhoorncursussen gespendeerd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204134104
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat een toneelstuk.

Pleiten voor nuance en je post meteen beginnen met de bevinding dat men pro-Oekrane is omdat dat politiek correct is en gestuurd door zielige filmpjes.

Topshow.
Eng he, andere meningen?

Gelukkig speelt er bij jou geen emotie mee :*

Goede onderbouwing ook :Y
pi_204134105
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik lees net over van Wijk, maar hij komt dus ook van het oerconservatieve bolwerk, universiteit in Leiden, waar ook fvd zijn oorsprong heeft..... Nou zal deze man net Cliteur aan de fvD gelinkt zijn?
Het tegenovergestelde juist. D66 nog steeds voorzover ik weet
pi_204134110
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
En Canada.
Maar de NAVO in z'n totaliteit?

En als Uncle Sam het nu allemaal goed maakt, en dat doen ze,

Wat zitten mensen zoals jij en die van wijk dan constant te mieren dat "we niks kunnen doen"?

Waarom zitten jij en van wijk bewust de status van jouw eigen toko te projecteren op de gehele NAVO?

Is dat een soort kinderlijk kinnesinne ofzo?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_204134121
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Op Polen na stellen de krijgsmachten van de Europese NATO-lidstaten volgens mij net zo weinig voor als de Russische krijgsmacht. Rusland heeft zijn defensiebudget aan Maybachs en Bentleys voor hoge officieren en defensieministers die het regime steunen gespendeerd, de Europese NATO-lidstaten hebben hun defensiebudget gedecimeerd of aan diversiteits- en regenboogeenhoorncursussen gespendeerd.
Volgens mij is je onderbuik.. Europa heeft weldegelijk een behoorlijk leger, mits de samenwerking goed kan gaan kunnen wij heel wat op de been brengen.. Wel om Europa te verdedigen.
pi_204134124
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit ja... "emotioneel"... en zelf vooral heel bang zijn voor wat Putin kan gaan doen als hij zijn zin niet krijgt.
Klopt, het is die zelfde rationele gedachte dat Poetin nooit Oekrane zou binnen vallen en het westen moest zich niet aanstellen, sommige van de rationele users zoals achja, riepen toen we moeten de navo opheffen want dat is toch alleen usa en tegen rusland die nooit iets doet, . Dat China ieder moment Taiwan aan valt nu (vooral populair argument op internationale forum) Zodat Usa ieder moment daar nodig zou zijn, dus eigenlijk om In de USA te benvloeden dat rusland maar lekker zijn gang moet kunnen gaan in Europa, en Europa bang te maken.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 00:57:37 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134126
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Eng he, andere meningen?

Gelukkig speelt er bij jou geen emotie mee :*

Goede onderbouwing ook :Y
Kolderiek vooral; nuance hier, niet zwart-wit denken daar, en in de eerste zin meteen media en politieke correctheid erin gooien als reden waarom 'men' pro-Oekrane zou zijn. Dat kan natuurlijk nooit een weloverwogen beslissing zijn geweest op basis van bestudering van de beschikbare bronnen, of onwrikbare idealen waarbij de soevereiniteit van een land nogal een issue is. Nu snap ik wel waarom je denkt dat Oekrane 'verleid' is; mensen die jouw mening niet delen denken gewoon niet kritisch na maar laten zich leiden door de deugmaffia en likes, zoals die domme Oekraners zich hebben laten verleiden door Brussel.

Dat was dan ook de onderbouwing: je wil geen nuance in een discussie, je wil nog even dat anti-deug plasje doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:01:47 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134149
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar de NAVO in z'n totaliteit?

En als Uncle Sam het nu allemaal goed maakt, en dat doen ze,

Wat zitten mensen zoals jij en die van wijk dan constant te mieren dat "we niks kunnen doen"?

Waarom zitten jij en van wijk bewust de status van jouw eigen toko te projecteren op de gehele NAVO?

Is dat een soort kinderlijk kinnesinne ofzo?
Je hebt echt niet meegekregen de afgelopen jaren dat de VS het wel een beetje zat was met al die europese NATO freeriders? En dat die in de toekomst hun eigen boontjes maar moeten gaan doppen en dat het helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is dat de grote broer ons uit de brand komt helpen?

Je hebt echt onder een steen geleefd dan.
pi_204134150
quote:

[..]
Lieverd, die echte mannen legers in Rusland, nee dat zijn echt succes. Noem eens een conservatieve / nationalistische beweging die hun oorlog die een succes is geworden (en het land zelf ook echt een groot succes is geworden door het conservativisme en nationalisme? want ik heb sterk het idee dat ze de laatste 500 jaar zijn ze telkens de bitch waren.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:03:01 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134157
quote:

[..]
Polen zal wel weer opnieuw de kastanjes uit het vuur halen voor het Westen, om daarna weer onceremonieel te worden afgedankt. Is al zo sinds Sobieski.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204134161
quote:

[..]
Op Polen na stellen de krijgsmachten van de Europese NATO-lidstaten volgens mij net zo weinig voor als de Russische krijgsmacht.
Franse leger: 200.000
Engelse leger: 150.000
Turkse leger: 360.000

En zullen ze allemaal op en top zijn?

Vast niet.

Is het genoeg om dat pauper leger van rusland gewoon vierkant uit te stuffen?

Wat denk je zelf.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_204134162
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je hebt echt niet meegekregen de afgelopen jaren dat de VS het wel een beetje zat was met al die europese NATO freeriders? En dat die in de toekomst hun eigen boontjes maar moeten gaan doppen en dat het helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is dat de grote broer ons uit de brand komt helpen?

Nee poetins schoothondje zou dit doen, Biden hier en tegen niet. Kijk over 2 jaar moeten we inderdaad afwachten, maar kans is erg klein dat trump of iets gelijkwaardig weer gekozen kan worden. omdat ruslands zijn invloeden steeds verder afgesneden zijn en worden.
pi_204134174
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Een Forumgekkie is hij zeker niet. Wel heeft hij wel vaker controversile meningen.
Het zijn wel personen die de kennis in huis hebben. Althans daar ga ik vanuit. Om hem aan de FvD te linken gaat mij te ver. Het is een complex conflict waarbij de emoties hoog oplopen. De genomen maatregelingen tot nu toe zijn prima. De hoop is wat mij betreft dat het Russische volk het niet meer pikt. Maar om onbezonnen een conflict aan te gaan terwijl je middelen niet hebt als ik de kenners mag geloven en gaat handelen naar emotie lijkt mij een slecht plan.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:05:52 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134176
quote:

[..]

Des te meer reden het Nederlands leger flink op te schalen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:06:01 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204134177
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:57 schreef kurk_droog het volgende:

Volgens mij is je onderbuik.. Europa heeft weldegelijk een behoorlijk leger, mits de samenwerking goed kan gaan kunnen wij heel wat op de been brengen.. Wel om Europa te verdedigen.
Dan moeten we het van Frankrijk en.... oh, dat was het wel zo'n beetje hebben.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:06:25 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134181
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dan moeten we het van Frankrijk en.... oh, dat was het wel zo'n beetje hebben.
God zij dank hebben we Polen nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204134184
quote:

[..]

Dus de VS is geen onderdeel meer van de NAVO? We staan er alleen voor?
pi_204134188
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het zijn wel personen die de kennis in huis hebben. Althans daar ga ik vanuit. Om hem aan de FvD te linken gaat mij te ver. Het is een complex conflict waarbij de emoties hoog oplopen. De genomen maatregelingen tot nu toe zijn prima. De hoop is wat mij betreft dat het Russische volk het niet meer pikt. Maar om onbezonnen een conflict aan te gaan terwijl je middelen niet hebt als ik de kenners mag geloven en gaat handelen naar emotie lijkt mij een slecht plan.
de kenners zijn defensie zelf, en die leveren dus manschappen en benoemen er klaar voor te zijn indien nodig.
pi_204134194
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:15 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is ook mijn grootste vrees. Al vertrekken de Russen met de staart tussen de benen, dan nog blijven milities mogelijk nog jarenlang de regio in het zuiden en Donbas onveilig maken. Die zitten er al sinds 2014-2015

En of het waar is weet ik niet, maar er was ook een bericht dat inmiddels ook Russische rebellen in het bezit zijn gekomen van westers geleverde wapens die voor het grijpen liggen. Het is een complexe situatie. Een oplossing kan ik niet bedenken.
Niemand verplicht jou of mij om op vakantie te gaan in landen met een twijfelachtig regime of om in een vliegtuig te stappen dat over een land met een twijfelachtig regime of een land dat in een burgeroorlog verkeerd te vliegen. EU-lidstaten en de VS kunnen iedereen met een Russisch paspoort ook gewoon uit het land smijten.

De Moedjehedien hebben in de jaren '80 ontelbare Stingers van de CIA gekregen en toch waren de Russen en Iranirs indertijd de enigen die westerse passagierstoestellen uit de lucht schoten of opbliezen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 01:07:47 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204134195
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 01:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat is dat steeds met 'emotie'... er zijn hier glasharde internationale wetten overtreden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')