Hij zegt juist dat we Oekrane moeten ondersteunen met wapens en andere middelen (sancties) maar dat het daar bij moet blijven.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als we zouden doen wat Rob wil, dooft het verzet van Oekrane langzaam uit.
Zonder wapens voor Oekrane en sancties op Rusland, keert de status quo gewoon terug. Dan wordt Oekrane gekneveld en blijft tsaar Poetin zitten.
Maar wel zo veilig voor de NAVO!
Dat is de slimme visie van rubberen Rob. Waarvan ik oprecht denk dat zijn denktank in het Russische geld zit.
Je begrijpt mijn verhaal niet. Het gaat niet zozeer om de legitimiteit van het ingrijpen van de NAVO, of welke coalitie dan ook. Het gaat er om dat dat ingrijpen voor Putin een legitimatie oplevert om te escaleren.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ingrijpen bij een oorlog waar de ene na de andere war crime wordt gepleegd lijkt me altijd legitiem.
Zeker. Als we het hele concept van kernwapens vergeten dan heb je gelijk. Zelfs met deze matige NAVO paraatheid in de regio vegen we dit Russische leger in no-time terug naar Moskou. En zonder kernwapens was ik ook voor een actieve NAVO in dit conflict geweest.quote:En ik zie niet zo in hoe een conflict met NATO na dit debacle Poetin in de hand speelt. Hij kan dit al niet winnen. NATO veegt Rusland binnen 3 dagen uit Oekraine en dan kan de wederopbouw beginnen. Want Rusland binnenvallen gaan we toch nevernooitniet doen.
Ik luister zijn podcast regelmatig en wat ik hem eigenlijk steeds hoor zeggen is: lieve politici, als jullie iets willen doen, doe het dan discreet en ga niet tegen mekaar opbieden met sancties en wapenleveranties. Laat je niet uit je tent lokken om iets "goeds" te doen, maar denk altijd strategisch. En jaag Poetin niet nog verder op de kast, want hij bluft niet over zijn kernwapens en de NAVO heeft onvoldoende slagkracht als het op een conventionele clash aan komt.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zonder wapens voor Oekrane en sancties op Rusland, keert de status quo gewoon terug. Dan wordt Oekrane gekneveld en blijft tsaar Poetin zitten.
Dat is de slimme visie van rubberen Rob. Waarvan ik oprecht denk dat zijn denktank in het Russische geld zit.
Iedereen die kan verlaat het schip.quote:
Ten eerste geven wij het aan het Oekraense leger, dat is wel wat anders dan een losse rebellengroep.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat soort wapens gaan tegen je gebruikt worden, die verdwijnen de zwarte markt op.
Ok... Ik dacht dat de hoogste baas van Roskosmos (of hoe het ook heet) nogal kwaad was. Hij bedreigde het ISS toch?quote:
Waar zeg ik Putinversteher?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:37 schreef Divje het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt he.
Maar lekker makkelijk om direct weer 'Putinversteher!!' te roepen.
Sterk inhoudelijk betoog,.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je hebt echt helemaal niets begrepen van zijn verhaal.
Bij wijze van he..quote:
Hij is tegen sancties, om ze achter de hand te houden.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hij zegt juist dat we Oekrane moeten ondersteunen met wapens en andere middelen (sancties) maar dat het daar bij moet blijven.
Het is ook strategisch onbenullig als Zelenskyy nu zou opgeven. De elite eenheden van de Russen hebben zwaar op hun donder gehad. Het land bezetten gaat nooit lukken met de 100.000 man die ze nog over hebben. De wegen zijn onveilig voor bevoorrading. De troepen die Mariupol belegeren zijn elders hard nodig. Odessa is buiten bereik. De omsingeling van Kiev is mislukt en je hoeft maar naar Mariupol te kijken was het gaat worden als ze in stadsgevechten komen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, 'we' treden alleen op als er iets te halen valt. Dat kan een economisch of strategisch voordeel zijn. Andere conflicten interesseren ons geen reet.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Alle vredesmissies per direct stoppen. Schijnbaar durven 'we' alleen tegen ondermaatse legers op te treden
Correct. Of het echt gebeurd is weet ik niet, heb wel de berichten erover gelezen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ik zag in elk geval wel foto's voorbijkomen van Russische voertuigen aangeduid als medisch transport die ogenschijnlijk vol met munitie lagen. Geen idee in hoeverre dat ook echt het geval was, maar als je daadwerkelijk dat soort fratsen uithaalt moet je niet raar opkijken wanneer alles met een rood kruis vervolgens kapotgeschoten wordt.
Zou kunnen. Wat is er te halen in bijvoorbeeld Mali?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, 'we' treden alleen op als er iets te halen valt. Dat kan een economisch of strategisch voordeel zijn. Andere conflicten interesseren ons geen reet.
Sterk!quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lezen is dus niet je sterkste punt.
En Rob de Wijk laat Poetin liever winnen, zodat hij de Big One niet in hoeft te zetten.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is ook strategisch onbenullig als Zelenskyy nu zou opgeven. De elite eenheden van de Russen hebben zwaar op hun donder gehad. Het land bezetten gaat nooit lukken met de 100.000 man die ze nog over hebben. De wegen zijn onveilig voor bevoorrading. De troepen die Mariupol belegeren zijn elders hard nodig. Odessa is buiten bereik. De omsingeling van Kiev is mislukt en je hoeft maar naar Mariupol te kijken was het gaat worden als ze in stadsgevechten komen.
Over een paar weken heeft Poetin geen keus meer. Dan moet hij of stoppen en gaan onderhandelen vanuit een verloren positie of de Big One inzetten.
Nee hij zegt dat het verstandig is om iets van sancties achter de hand te houden zodat je volgende escalatie niet een militaire hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij is tegen sancties, om ze achter de hand te houden.
Minder vluchtelingen in Europa.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou kunnen. Wat is er te halen in bijvoorbeeld Mali?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |