abonnement Unibet Coolblue
pi_204096902




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*


Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Handige links en guides:
• Fok!frontpage: http://frontpage.fok.nl/s(...)-grafische-mods.html
• Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
• Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines
• Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
• How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1
• Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier)
• Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc
• Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen?

Hier de oplossing.
• Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game:
SPOILER: Tip door SuperHarregarre
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Terraform tool
Extended Public Transport UI
Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
Lane Changer: No left/right turn

Saved Games / Maps
Circle City

SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 maart 2022 @ 07:05:50 #2
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_204096916
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:00 schreef mschol het volgende:

[..]
ik bedoel meer dat de theorie wel klopt maar dat ik dat niet lang volg.
[..]
meh genoeg mogelijkheden om die ai te tweaken met mods of meer naar je hand te zetten
Ja, traffic manager is een goede mod, maar daar gaat zo godsgruwelijk veel tijd in zitten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_204097143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja, traffic manager is een goede mod, maar daar gaat zo godsgruwelijk veel tijd in zitten.
valt wel mee toch?

er zijn in settings wat dingen die je aan moet passen (lane selection slider o.a.) maar das eenmalig.
voor de rest je kruispunten goed opzetten waar nodig (gescheiden banen voor afslaan en rechtdoor), evt rotondes.
de rest moet je met aantal banen per weg goed afstellen met bouwen

heb ik wel eens geprobeerd in een stad van mij en dat verbeterde het verkeer enorm, lane connectors bv gebruikte ik zelden
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:13:21 #4
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204097257
11 juni 2019 voor het laatst gespeeld. Misschien voor de zekerheid maar alle mods verwijderen en wanneer ik weer besluit te spelen, dan weer de juiste gaan zoeken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 30 mei 2022 @ 23:49:56 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_204919417
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
11 juni 2019 voor het laatst gespeeld. Misschien voor de zekerheid maar alle mods verwijderen en wanneer ik weer besluit te spelen, dan weer de juiste gaan zoeken.
Dat is wel een goed plan idd
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_205285931
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
11 juni 2019 voor het laatst gespeeld. Misschien voor de zekerheid maar alle mods verwijderen en wanneer ik weer besluit te spelen, dan weer de juiste gaan zoeken.
Hier net hetzelfde gedaan. Wat een gedoe :{
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:18:54 #8
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205285951
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:13 schreef Piles het volgende:

[..]
Hier net hetzelfde gedaan.
Ik moet er nog aan beginnen. :@

quote:
Wat een gedoe :{
Dit weerhoudt me nog een beetje om het te doen. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_205286049
Misschien had ik ff op moeten schrijven welke mods ik had :')

Helft van m'n wegen is verdwenen in saved game, dus daar gaat iets niet goed ;(
pi_205286651
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:36 schreef Piles het volgende:
Misschien had ik ff op moeten schrijven welke mods ik had :')

Helft van m'n wegen is verdwenen in saved game, dus daar gaat iets niet goed ;(
is daar niet een mod voor om dat te fixen?

of misschien gewoon LSM ?
pi_205990365
Ben weer helemaal geïnteresseerd in het spel dankzij deze playlist van Biffa _O_


Heb eerst unsubscribe van al mijn mods gedaan en vervolgens alles geselecteerd wat Biffa ook gebruikt, plus wat speciale RICO dingen. Ik voorzie een handvol grote steden en flink wat dorpjes her en der verspreid over de kaarten, maar ga nu nog niet beginnen, anders zie ik alleen maar wegen en zoning voor ogen wanneer ik in bed lig :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_205990390
Tevens ziet @Divje nu weer "funky" in zijn MyAT.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 15 september 2022 @ 22:35:56 #13
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205991178
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ben weer helemaal geïnteresseerd in het spel dankzij deze playlist van Biffa _O_


Heb eerst unsubscribe van al mijn mods gedaan en vervolgens alles geselecteerd wat Biffa ook gebruikt, plus wat speciale RICO dingen. Ik voorzie een handvol grote steden en flink wat dorpjes her en der verspreid over de kaarten, maar ga nu nog niet beginnen, anders zie ik alleen maar wegen en zoning voor ogen wanneer ik in bed lig :+
Biffa maakt fijne steden. Ik heb altijd voor ogen om geen grote grid steden te maken, maar uiteindelijk wordt het dat wel weer meestal. :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_205991511
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Biffa maakt fijne steden. Ik heb altijd voor ogen om geen grote grid steden te maken, maar uiteindelijk wordt het dat wel weer meestal. :')
Ja dat heb ik helaas ook vaak, al is het niet erg in downtown :P Heb wel een keer expres een enorme grid city gebouwd en natuurlijk stond al het verkeer vast, werden er uiteraard geen lijken opgehaald, en begon de computer te zeuren toen ik +/- 250k inwoners had, ben er dus niet meer mee verder gegaan :+

Ik ga er morgen of van het weekend eens goed voor zitten en de basics van Biffa overnemen, om er vervolgens een eigen twist aan te geven.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 16 september 2022 @ 08:03:34 #15
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205993217
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ja dat heb ik helaas ook vaak, al is het niet erg in downtown :P Heb wel een keer expres een enorme grid city gebouwd en natuurlijk stond al het verkeer vast, werden er uiteraard geen lijken opgehaald, en begon de computer te zeuren toen ik +/- 250k inwoners had, ben er dus niet meer mee verder gegaan :+

Ik ga er morgen of van het weekend eens goed voor zitten en de basics van Biffa overnemen, om er vervolgens een eigen twist aan te geven.
Ik heb nu nog slechts een dorpje van 3400/3500 inwoners en nu al zit de traffic flow op 50%. |:)
Maar als ik dan kijk naar de rode stukken, dan zijn die gewoon leeg. Soms loopt het even vol als ik net weer een nieuw stuk uitbreiding van het dorp aan leg. Dus ik weet niet zo goed hoe ik dat moet fixen. Ik zou namelijk liever een traffic flow van 70/80 % hebben.

Daarnaast heb ik gemerkt dan de tractoren (altijd weer die boeren, hè), die op de snelweg links blijven rijden en al het verkeer er dan achter blijft tuffen, waardoor je een lange sliert krijgt die dan op een kruising af gaat. |:)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_205993253
ik wil de game ook wel weer eens oppakken kijken of dat dit weekend lukt
pi_205993262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Ik heb nu nog slechts een dorpje van 3400/3500 inwoners en nu al zit de traffic flow op 50%. |:)
Maar als ik dan kijk naar de rode stukken, dan zijn die gewoon leeg. Soms loopt het even vol als ik net weer een nieuw stuk uitbreiding van het dorp aan leg. Dus ik weet niet zo goed hoe ik dat moet fixen. Ik zou namelijk liever een traffic flow van 70/80 % hebben.

Daarnaast heb ik gemerkt dan de tractoren (altijd weer die boeren, hè), die op de snelweg links blijven rijden en al het verkeer er dan achter blijft tuffen, waardoor je een lange sliert krijgt die dan op een kruising af gaat. |:)
ik neem aan dat je de basics van biffa zoveel mogelijk toepast?
  vrijdag 16 september 2022 @ 08:15:27 #18
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205993272
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:13 schreef mschol het volgende:

[..]
ik neem aan dat je de basics van biffa zoveel mogelijk toepast?
Als ik een driebaans snelweg heb, en ik krijg een afslag, dan gaat de snelweg over op een tweebaans tot er weer een toerit bij komt en dan gaat ie weer naar drie. Dat doe ik wel. Maar waarom mijn tractor dan op de meest linkse baan blijft rijden tot vlak bij de afslag en daar was twee banen opschuift. :?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_205993294
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Als ik een driebaans snelweg heb, en ik krijg een afslag, dan gaat de snelweg over op een tweebaans tot er weer een toerit bij komt en dan gaat ie weer naar drie. Dat doe ik wel. Maar waarom mijn tractor dan op de meest linkse baan blijft rijden tot vlak bij de afslag en daar was twee banen opschuift. :?
hmm dat hoort beter te gaan
gebruik je TPME? daar in de settings zit een optie dynamic lane selection ofzo waarmee je de traffic AI wat kan beïnvloeden, probeer dat eens?
  vrijdag 16 september 2022 @ 08:25:08 #20
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205993331
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:18 schreef mschol het volgende:

[..]
hmm dat hoort beter te gaan
gebruik je TPME? daar in de settings zit een optie dynamic lane selection ofzo waarmee je de traffic AI wat kan beïnvloeden, probeer dat eens?
Ja, ik gebruik TPME. Ik zal die eens proberen dan, zodra alle mods zijn geüpdate naar de nieuwste versie.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 09:49:35 #21
375570 crew  Cyan9
pi_205993980
Elk weekend neem ik me voor het weer eens op te starten, maar dan besef ik me weer dat ik geen nieuw project wil opstarten, en m'n lopende 3000 assets gebruikt waardoor m'n pc er zeker 20 minuten over doet om het te laden.

Zwaar leven.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 16 september 2022 @ 09:50:59 #22
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205993997
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 september 2022 09:49 schreef Cyan9 het volgende:
Elk weekend neem ik me voor het weer eens op te starten, maar dan besef ik me weer dat ik geen nieuw project wil opstarten, en m'n lopende 3000 assets gebruikt waardoor m'n pc er zeker 20 minuten over doet om het te laden.

Zwaar leven.
Alles eraf en dan enkel de broodnodige mods downloaden.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 09:53:50 #23
375570 crew  Cyan9
pi_205994013
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 09:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Alles eraf en dan enkel de broodnodige mods downloaden.
Absoluut niet, dat vind ik zonde van m'n lopende project. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 16 september 2022 @ 09:56:34 #24
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205994037
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 09:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Absoluut niet, dat vind ik zonde van m'n lopende project. :P
Dan geen nieuw project beginnen en eerst je huidige afronden. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 09:58:25 #25
375570 crew  Cyan9
pi_205994054
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2022 09:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Dan geen nieuw project beginnen en eerst je huidige afronden. :P
Ik denk dat die nooit is afgerond. Eens kijken of ik dit weekend het geduld kan opbrengen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205994243
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 september 2022 09:49 schreef Cyan9 het volgende:
Elk weekend neem ik me voor het weer eens op te starten, maar dan besef ik me weer dat ik geen nieuw project wil opstarten, en m'n lopende 3000 assets gebruikt waardoor m'n pc er zeker 20 minuten over doet om het te laden.

Zwaar leven.
En dan ga je maar weer een mmo spelen. Tijd voor een nieuwe pc. Of vaker ggd spelen. Kost niet zoveel
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 10:35:09 #27
375570 crew  Cyan9
pi_205994365
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En dan ga je maar weer een mmo spelen. Tijd voor een nieuwe pc. Of vaker ggd spelen. Kost niet zoveel
Klopt. En klopt. En klopt ook.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205995100
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Klopt. En klopt. En klopt ook.
Nu wel benieuwd naar wat screenshots van je project
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205996373
quote:
6s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tevens ziet @:Divje nu weer "funky" in zijn MyAT.
Goftedomme :(
Nait Soezn Moar Broezn
  vrijdag 16 september 2022 @ 13:57:32 #30
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_205996559
Volgens de LSM mis ik 12 assets. Is er een makkelijke manier om die te vinden welke ik mis?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_205996757
Zometeen maar eens rebooten, heb eerst alles wat ik had van mijn schijf gegooid (mods, assets, dat waren er echt honderden), en daarna alle mods en assets die Biffa gebruikte gesubbed en aangevinkt in het spel, wilde een nieuw spel starten, en zat al snel op 100% geheugengebruik :+

Kreeg daarna op zijn Discord server de tip om mijn pagefile (virtuele RAM) flink op te schroeven, heb ik gedaan, maar was dus vergeten om te rebooten. En dat wil ik nu nog niet doen omdat ik zijn filmpjes aan het kiekn ben :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_205998002
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Volgens de LSM mis ik 12 assets. Is er een makkelijke manier om die te vinden welke ik mis?
LSM maakt een logfile aan, die moet je even opzoeken, staan linkjes naar de desbetreffende workshopitems :Y
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 16:39:59 #33
375570 crew  Cyan9
pi_205998361
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nu wel benieuwd naar wat screenshots van je project
Dit zijn de laatste dingen waar ik aan gewerkt heb. :s)







Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205998579
Hoe krijgt iedereen z'n wegen toch altijd zo donker? Ik had een hele zooi LUT's en map themes, en elke keer waren de wegen standaard grijs :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 17:01:18 #35
375570 crew  Cyan9
pi_205998594
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 16:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hoe krijgt iedereen z'n wegen toch altijd zo donker? Ik had een hele zooi LUT's en map themes, en elke keer waren de wegen standaard grijs :{
Als ik het me goed herinner de Road Options mod.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 17 september 2022 @ 11:28:40 #36
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206006211


Kan iemand mij helpen hoe ik de originele aansluiting op de nieuwe snelweg (rechts) kan aansluiten. En dan vooral vanaf onderaf naar links. Ik weet niet zo goed hoe ik die het beste kan aanleggen. Ik wil de steen die je daar in het midden ziet wel behouden. Met de gedachte dat het te duur is om die weg te halen realistisch gezien. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_206006615
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand mij helpen hoe ik de originele aansluiting op de nieuwe snelweg (rechts) kan aansluiten. En dan vooral vanaf onderaf naar links. Ik weet niet zo goed hoe ik die het beste kan aanleggen. Ik wil de steen die je daar in het midden ziet wel behouden. Met de gedachte dat het te duur is om die weg te halen realistisch gezien. :)
zo? :D

dan is alles aangesloten toch?
  zaterdag 17 september 2022 @ 12:22:47 #38
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206006738
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:08 schreef mschol het volgende:

[..]
[ afbeelding ] zo? :D

dan is alles aangesloten toch?
Nee, dan kan je toch niet van onder naar links. Maar ik heb het nu zo aangepast:

Bochten zijn misschien niet allemaal even mooi, maar daar ben ik niet zo handig mee. |:)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 17 september 2022 @ 12:28:09 #39
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206006780
En ja, ik weet het, net op het moment dat ik een foto maakte, kreeg ik een waarschuwing voor een 8.5 aardbeving.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_206006807
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Nee, dan kan je toch niet van onder naar links. Maar ik heb het nu zo aangepast:
[ afbeelding ]
Bochten zijn misschien niet allemaal even mooi, maar daar ben ik niet zo handig mee. |:)
van onder (meest rechter baan) naar links (links boven baan) heeft toch gewoon verbinding :?
  zaterdag 17 september 2022 @ 12:34:57 #41
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206006828
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:31 schreef mschol het volgende:

[..]
van onder (meest rechter baan) naar links (links boven baan) heeft toch gewoon verbinding :?
In de oude situatie wel, maar op het moment dat ik het trompet gedeelte vervang voor de rechtsdoor snelweg, verdwijnt dat natuurlijk.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_206006861
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Nee, dan kan je toch niet van onder naar links. Maar ik heb het nu zo aangepast:
[ afbeelding ]
Bochten zijn misschien niet allemaal even mooi, maar daar ben ik niet zo handig mee. |:)
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2560782729 een optie?
  zaterdag 17 september 2022 @ 13:02:54 #43
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206007048
quote:
Oh ja, die mod heb ik wel, die eens gebruiken en wat dingen aanpassen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_206007752
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 september 2022 17:01 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Als ik het me goed herinner de Road Options mod.
Mja, maar die is al ziek oud. Er zijn wel opties met LUT's, een map theme (zoals Southshire), en dan aankutten met Theme Mixer 2, maar niemand op Biffa's discord wil me vertellen welke combi hij nou precies gebruikt, en Biffa zelf is daar natuurlijk te druk voor, gruwelijk irritant :')

Ik wil gewoon pats boem klaar aan de slag kunnen, maar door de nieuwe DLC zijn er flink wat mods broken of outdated, dus kom ik nog geen stap verder, en als ik het spel (met alle mods en assets die Biffa voor z'n UK city gebruikt) opstart wordt er 100% geheugen gebruikt en crashen het spel, Firefox, Opera en Discord :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 17 september 2022 @ 14:56:58 #45
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206007792
Mijn banksaldo fluctueert wel erg rap. Ene moment heb je nog 2 ton, volgende moment is dat weer weg. :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 15:37:15 #46
375570 crew  Cyan9
pi_206008113
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 14:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Mja, maar die is al ziek oud. Er zijn wel opties met LUT's, een map theme (zoals Southshire), en dan aankutten met Theme Mixer 2, maar niemand op Biffa's discord wil me vertellen welke combi hij nou precies gebruikt, en Biffa zelf is daar natuurlijk te druk voor, gruwelijk irritant :')

Ik wil gewoon pats boem klaar aan de slag kunnen, maar door de nieuwe DLC zijn er flink wat mods broken of outdated, dus kom ik nog geen stap verder, en als ik het spel (met alle mods en assets die Biffa voor z'n UK city gebruikt) opstart wordt er 100% geheugen gebruikt en crashen het spel, Firefox, Opera en Discord :')
Ik heb inmiddels geleerd alle andere dingen te sluiten als ik Cities opstart. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_206010728
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 14:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn banksaldo fluctueert wel erg rap. Ene moment heb je nog 2 ton, volgende moment is dat weer weg. :')
heel irritant ja :D
pi_206011774
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:12 schreef mschol het volgende:
ik wil de game ook wel weer eens oppakken kijken of dat dit weekend lukt
Ik heb het een aantal maanden geleden weer eens gedaan, maar tegen de tijd dat de stad interessant groot begon te worden (alles op m'n gemakje gedaan wat groei betreft) kroop er eoa bug in waardoor random nieuwe residential buildings geen residents meer huisvesten. Schijnt een vaker voorkomende bug te zijn en heb er geen oplossing voor kunnen vinden dus mijn motivatie om nu wéér een nieuwe game te starten is tot onder het nulpunt gedaald. :+

Tijd voor deel 2!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206017264
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 16:39 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit zijn de laatste dingen waar ik aan gewerkt heb. :s)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Beetje laat maar: Tof! Lekker veel detail. Wist niet dat jij ook zo van bouw/sim spellen was joh.
Maar idd wel tijd voor nieuwe pc. Want volgens mij kan het er een stuk beter uitzien qua graphics.

Maar je stad ziet er mooi uit ^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 20 september 2022 @ 11:26:14 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_206038497
Whaha, ik zie nu pas die beslisboomachtigietsding in de OP. Daar trek ik me dus vrij weinig van aan :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206039693
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:26 schreef Troel het volgende:
Whaha, ik zie nu pas die beslisboomachtigietsding in de OP. Daar trek ik me dus vrij weinig van aan :@
beslisboom?

ik zie vooral veel dooie plaatjes :@
  dinsdag 20 september 2022 @ 13:35:55 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_206039714
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 13:33 schreef mschol het volgende:

[..]
beslisboom?

ik zie vooral veel dooie plaatjes :@
Nah, heb het in het verkeerde topic gepost. Moest in het steamtopic ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206039971
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 13:35 schreef Troel het volgende:

[..]
Nah, heb het in het verkeerde topic gepost. Moest in het steamtopic ;)
Wou net zeggen, waar heeft ze het over? _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 20 september 2022 @ 14:01:23 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_206039976
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 14:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Wou net zeggen, waar heeft ze het over? _O-
Don't get me started })
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206039984
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 14:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Don't get me started })
Jawel :7
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 20 september 2022 @ 14:05:54 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_206040024
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 14:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Jawel :7
Ik keek in dit topic omdat ik dacht, damn, ik moet nodig weer gaan spelen en jij had een filmpje gepost en ik had ook een ander topic open over steam en daar staat dus wel zo'n beslisboomwanneerjeeenspelmoetkopending en ik lette gewoon niet op :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206090046
die nieuwe DLC is beetje cheaty als ik biffa mag geloven...
gewoon geen traffic :')
  zaterdag 24 september 2022 @ 21:24:10 #58
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206090113
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:19 schreef mschol het volgende:
die nieuwe DLC is beetje cheaty als ik biffa mag geloven...
gewoon geen traffic :')
Ja, Biffa komt zonder werk te zitten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_206090636
Maar ook wel teringhoge onderhoudskosten voor al die verkeersvrije zones. Ik heb een flinke tijd geleden wel een stad gezien waar niemand echt auto reed; alles was met verhoogde paden verbonden en er kwam alleen maar vrachtverkeer en servicegedoe voorbij op de wegen :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 25 september 2022 @ 16:20:47 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_206097974
Nou, there we go. Ow en ik heb me dus weer niets aangetrokken van die beslisboom in dat andere topic
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206750909
quote:
16s.gif Op zondag 25 september 2022 16:20 schreef Troel het volgende:
Nou, there we go. Ow en ik heb me dus weer niets aangetrokken van die beslisboom in dat andere topic
en hoe gaat het?

er is weer een bak met dlc gedropt..
  zondag 20 november 2022 @ 19:49:44 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_206753030
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 17:48 schreef mschol het volgende:

[..]
en hoe gaat het?

er is weer een bak met dlc gedropt..
Hahha, er zijn andere spellen die op dit moment interessanter zijn ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207006806
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2891132324 die modmakers _O_

gewoon je eigen wegen inelkaar zetten _O_
  vrijdag 9 december 2022 @ 14:30:47 #64
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_207006911
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:22 schreef mschol het volgende:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2891132324 die modmakers _O_

gewoon je eigen wegen inelkaar zetten _O_
:o
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_207031156
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:22 schreef mschol het volgende:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2891132324 die modmakers _O_

gewoon je eigen wegen inelkaar zetten _O_
Pohhhh :o
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_208268758
quote:
Tijd om 64 GB extra RAM in het systeem te gooien _O-
Nait Soezn Moar Broezn
pi_208268775
quote:
:o

nu moet ik gaan sparen voor nieuw systeem ;(

huidige is gekocht toen de eerste uit kwam
pi_208271577
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:18 schreef mschol het volgende:

[..]
:o

nu moet ik gaan sparen voor nieuw systeem ;(

huidige is gekocht toen de eerste uit kwam
Hier ook. In 2015 een goede game PC gekocht, vorig jaar uitgebreid met extra RAM, maar inmiddels heb ik sowieso al een grotere SSD nodig en ik vrees ook voor een moederbord en videokaart
  maandag 6 maart 2023 @ 22:15:02 #71
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_208271801
quote:
:o Als dat werkelijk zo uit gaat zien dan kan ik wel een nieuwe pc kopen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_208272573
quote:
11s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]
:o Als dat werkelijk zo uit gaat zien dan kan ik wel een nieuwe pc kopen.
Lijkt me het schoolvoorbeeld van een E3 trailer. Er is no way dat dit in-game graphics zijn (helaas). Trailer lijkt gemaakt in Unreal 5, kans dat de game daarop draait is uitermate klein gezien CO gespecialiseerd is in Unity.

Eerste features zijn inmiddels wel bekend via de achievement lijst. 150 tiles te unlocken, naast passagier vervoer krijgen we nu ook vracht vervoer (beetje richting Transport Fever?), er zijn seizoenen en verschillende klimaten, en 'city attractiveness' is blijkbaar een ding. De rest van de achievements lijken qua mechanics vrij veel op het eerste spel (districts, vliegveld, universiteit, milestones, etc.)

Ik mag trouwens wel eens gaan opschieten met alle achievements in Cities Skylines halen. 10 jaar later en ik heb de meeste nog steeds niet _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door TigerXtrm op 06-03-2023 23:43:42 ]
No amount of money ever bought a second of time.
pi_208273009
quote:
11s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]
:o Als dat werkelijk zo uit gaat zien dan kan ik wel een nieuwe pc kopen.
nee joh is echt pure cinematics
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:23 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Lijkt me het schoolvoorbeeld van een E3 trailer. Er is no way dat dit in-game graphics zijn (helaas). Trailer lijkt gemaakt in Unreal 5, kans dat de game daarop draait is uitermate klein gezien CO gespecialiseerd is in Unity.

Eerste features zijn inmiddels wel bekend via de achievement lijst. 150 tiles te unlocken, naast passagier vervoer krijgen we nu ook vracht vervoer (beetje richting Transport Fever?), er zijn seizoenen en verschillende klimaten, en 'city attractiveness' is blijkbaar een ding. De rest van de achievements lijken qua mechanics vrij veel op het eerste spel (districts, vliegveld, universiteit, milestones, etc.)

Ik mag trouwens wel eens gaan opschieten met alle achievements in Cities Skylines halen. 10 jaar later en ik heb de meeste nog steeds niet _O-
ik heb em eigenlijk veels te weinig gespeeld nog voor mn gevoel.. vooral door het geklooi met mods elke keer
pi_208276053
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 00:29 schreef mschol het volgende:

[..]
nee joh is echt pure cinematics
[..]
ik heb em eigenlijk veels te weinig gespeeld nog voor mn gevoel.. vooral door het geklooi met mods elke keer
Dat heeft mij ook altijd een beetje genekt ja. Eerst 2 uur bezig om alle mods weer werkend te krijgen, begin je een nieuwe stad waar je dan een tijdje aan bouwt, dat laat je een paar weken liggen, en tegen die tijd is er een nieuwe DLC die alle mods weer stuk maakt :')

Ik hoop heel erg dat ze de mod integratie beter hebben gemaakt. Factorio is wat dat betreft nog steeds de gouden standaard. Die shit werkt gewoon in 99% van de gevallen.
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 14:34:13 #75
375570 crew  Cyan9
pi_208277167
Tijd voor een nieuwe pc, de huidige heeft al heel wat moeite met CS1.

Inmiddels wel meer dan 2500 uur inzitten. :@
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 maart 2023 @ 15:04:00 #76
364681 over_hedge
pi_208277420
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:34 schreef Cyan9 het volgende:
Tijd voor een nieuwe pc, de huidige heeft al heel wat moeite met CS1.

Inmiddels wel meer dan 2500 uur inzitten. :@
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 20:33:48 #77
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_208281869
SC2 komt dit jaar uit.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 maart 2023 @ 20:36:07 #78
364681 over_hedge
pi_208281897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
SC2 komt dit jaar uit.
Dat klopt. Daar gaat het dan ook al over :P

ben er wel benieuwd naar. Hopelijk vanaf release meteen tof en niet 3232 mods en dlc nodig voor de basis dingen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 20:37:06 #79
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_208281912
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat klopt. Daar gaat het dan ook al over :P

ben er wel benieuwd naar. Hopelijk vanaf release meteen tof en niet 3232 mods en dlc nodig voor de basis dingen
Het blijft wel Paradox natuurlijk.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 maart 2023 @ 20:38:07 #80
364681 over_hedge
pi_208281931
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Het blijft wel Paradox natuurlijk.
Ja daarom ben ik er een beetje bang voor. Maar we gaan het zien. Als het verkeer vanaf dag 1 al wat beter is. En het er beter uitziet dan ben ik al blij
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 20:38:15 #81
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_208281935
Ik denk alleen niet dat mijn laptop het gaat trekken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 maart 2023 @ 21:26:22 #82
364681 over_hedge
pi_208282625
Oh blijkbaar is het een day 1 gamepass game :o
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209480579

Ik heb nog tot 24 oktober om Cities 1 uit te spelen qua achievements :P

Gameplay ziet er heel goed uit. Grafisch ook zo'n verbetering!
No amount of money ever bought a second of time.
pi_209482011
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:04 schreef TigerXtrm het volgende:

Ik heb nog tot 24 oktober om Cities 1 uit te spelen qua achievements :P

Gameplay ziet er heel goed uit. Grafisch ook zo'n verbetering!
nu de vraag wat voor een hell het gaat zijn met de performance :D
pi_209482030
oh en uiteraard een DLC hell:

quote:
EXPANSION PASS:
- San Francisco Set (instant unlock)
- Assets Pack + Radio Station (Q4 '23)
- Content Creator Pack + Radio Station (Q1 '24)
- Expansion + Radio Station (Q2 '24)
pi_209482049
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 21:45 schreef mschol het volgende:
oh en uiteraard een DLC hell:
[..]

Spel is dan net uit en ze komen al met content packs, niet eens volwaardige expansions :') Paradox :')

Hopelijk veel workshop spullen op day 1 _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_209482076
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 21:46 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Spel is dan net uit en ze komen al met content packs, niet eens volwaardige expansions :') Paradox :')
dat is een quote van de preorder van de ultimate edition
quote:
Hopelijk veel workshop spullen op day 1 _O_
dan zou CS1 spul om te zetten moeten zijn naar CS2
zou wel tof zijn, maar zie ook wel liefst dat het allemaal wat meer gestroomlijnd is..

en ik wil de systeem eisen weten.. :D
pi_209482198
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 21:48 schreef mschol het volgende:

[..]
dat is een quote van de preorder van de ultimate edition
[..]
dan zou CS1 spul om te zetten moeten zijn naar CS2
zou wel tof zijn, maar zie ook wel liefst dat het allemaal wat meer gestroomlijnd is..

en ik wil de systeem eisen weten.. :D

Staan inmiddels op Steam zo te zien.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_209482390
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 21:56 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Staan inmiddels op Steam zo te zien.
oh ja.. bijzonder laag

dan zou mijn plan voor een ryzen 7 7800x3d de boel wel draaien

moet ik alleen ook nog een videokaart regelen :')
pi_209482432
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 22:12 schreef mschol het volgende:

[..]
oh ja.. bijzonder laag

dan zou mijn plan voor een ryzen 7 7800x3d de boel wel draaien

moet ik alleen ook nog een videokaart regelen :')
Mijn 1080ti weet nog redelijk mee te komen tegenwoordig, maar ik speel dan ook nog steeds gewoon op een 1080p monitor. Zelfs The Last of Us trok ie met gemak. Ooit wil ik wel over naar alles 4K maar dat wordt een duur geintje ben ik bang ;(
No amount of money ever bought a second of time.
pi_209482810
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:04 schreef TigerXtrm het volgende:

Ik heb nog tot 24 oktober om Cities 1 uit te spelen qua achievements :P

Gameplay ziet er heel goed uit. Grafisch ook zo'n verbetering!
Ik heb nog steeds moeite na zoveel jaar om CS1 te spelen.
pi_209483229
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 22:15 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Mijn 1080ti weet nog redelijk mee te komen tegenwoordig, maar ik speel dan ook nog steeds gewoon op een 1080p monitor. Zelfs The Last of Us trok ie met gemak. Ooit wil ik wel over naar alles 4K maar dat wordt een duur geintje ben ik bang ;(
mijn 1080 kan ook nog redelijk meekomen, mits ik settings wat verlaag, want ik heb wel 3x 1440p schermen.. maar speel niet veel AAA games die het maximale uit de kaart hoeven te persen (maar voor de paar die dat wel doen, dan merk je wel dat je een oud beestje hebt)

mijn huidige CPU/build heb ik toen voor CS1 gekocht, een I7 6700k :D
pi_209483237
quote:
9s.gif Op zondag 11 juni 2023 22:53 schreef Qunix het volgende:

[..]
Ik heb nog steeds moeite na zoveel jaar om CS1 te spelen.
ik bak er ook niks van..

vind het wel een geweldige game.. soort haat-liefde verhouding ermee :D
pi_209483371
ik zit eens de video nog eens te bekijken en vallen mij wat dingen op:
onder de wegen staan buizen
dat zou kunnen betekenen dat je water en/of verwarming/electra misschien niet meer zelf aan hoeft te leggen.. dat zou wel goed EN jammer zijn
al staat het bij de snelwegen niet.. dus wellicht alleen onder de laagste "tier" wegen ?

wel weer betere wegtools (parallel mode, de hoek wordt weer gegeven, duidelijkere controle over de hoogte)
de UI vind ik maar matig (misschien verlang ik gewoon teveel terug naar de simpelheid van simcity 2000 UI), heeft mij teveel weg van een tablet layout ofzo :D
mixed zones zijn tof
de dataoverlays kunnen misschien wel te overweldigend worden. :{
pi_209485004
Ik ga alvast wat extra RAM bestellen.

Mischien ook even een CPU upgrade.
Nait Soezn Moar Broezn
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 10:39:19 #97
375570 crew  Cyan9
pi_209485600
Heb net een nieuwe pc, dus ik ben er klaar voor.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 12 juni 2023 @ 10:49:06 #98
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_209485717
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:29 schreef Divje het volgende:
Ik ga alvast wat extra RAM bestellen.

Mischien ook even een CPU upgrade.
Bij mijn drie jaar oude PC breekt het angstzweet al uit bij het zien van de trailer.
pi_209488924
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Bij mijn drie jaar oude PC breekt het angstzweet al uit bij het zien van de trailer.
Een beetje drie jaar oude PC gaat dit echt nog wel trekken. Alleen misschien niet op ultra met een stad van 100k.
No amount of money ever bought a second of time.
  FOK!fotograaf maandag 12 juni 2023 @ 15:47:41 #100
364681 over_hedge
pi_209488966
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209492018
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:47 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Oh dat valt opzich wel mee.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_209492189
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:06 schreef Divje het volgende:

[..]
Oh dat valt opzich wel mee.
waarschijnlijk is de aanbevolen onder het minimum zodra er mods zijn
pi_209492313
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:19 schreef mschol het volgende:

[..]
waarschijnlijk is de aanbevolen onder het minimum zodra er mods zijn
Zodra er mods zijn kan het geen kwaad om 64gb ram te hebben
Nait Soezn Moar Broezn
pi_209521769
Vorig jaar een nieuwe PC aangeschaft, zou wel moeten lukken :9 Ik heb bewust gedacht op dit deel 2 voordat ik überhaupt aan Cities: Skylines ga beginnen.
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 14:35:22 #105
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_209522251
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:28 schreef Divje het volgende:

[..]
Zodra er mods zijn kan het geen kwaad om 64gb ram te hebben
Zit ik hier met m'n 16GB... :D

Hoe is het trouwens met Divje, alles funky? 8-)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_209538403
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Zit ik hier met m'n 16GB... :D

Hoe is het trouwens met Divje, alles funky? 8-)
Funky? :( welgodverdriepietjepukjes.

Ik kan niet terugvinden waarom ik daar toen over de zeik van raakte _O-

edit: Kan uberhaupt niet vinden of ik over de zeik raakte. Wat is dit voor 69ste dimensie shit.

[ Bericht 7% gewijzigd door Divje op 16-06-2023 22:56:44 ]
Nait Soezn Moar Broezn
pi_209559051
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:47 schreef mschol het volgende:

[..]
ik bak er ook niks van..

vind het wel een geweldige game.. soort haat-liefde verhouding ermee :D
En vooral in context met de specs ;)
  Moderator zondag 18 juni 2023 @ 20:23:03 #108
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_209559242
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:48 schreef Divje het volgende:

[..]
Funky? :( welgodverdriepietjepukjes.

Ik kan niet terugvinden waarom ik daar toen over de zeik van raakte _O-

edit: Kan uberhaupt niet vinden of ik over de zeik raakte. Wat is dit voor 69ste dimensie shit.
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_209561493
quote:
10s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:16 schreef Qunix het volgende:

[..]
En vooral in context met de specs ;)
hoezo?

qua specs heb ik hem altijd wel kunnen draaien..

liefde -> mooie uitgebreide city builder met mods _O_
haat -> al die bakken (gebroken) mods en eigenlijk missende QoL dingen die wel met mods konden
  FOK!fotograaf zondag 18 juni 2023 @ 22:34:56 #110
364681 over_hedge
pi_209561598
Wat denken jullie. Zal het verkeer een stuk beter zijn?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator zondag 18 juni 2023 @ 22:39:48 #111
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209561637
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:34 schreef over_hedge het volgende:
Wat denken jullie. Zal het verkeer een stuk beter zijn?
Wordt wel gezegd dat de traffic-ai wel beter is. (Minder kan ook niet eigenlijk :P )
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209561653
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:26 schreef mschol het volgende:

[..]
hoezo?

qua specs heb ik hem altijd wel kunnen draaien..

liefde -> mooie uitgebreide city builder met mods _O_
haat -> al die bakken (gebroken) mods en eigenlijk missende QoL dingen die wel met mods konden
Mac, en recent een Steam Deck.
pi_209562323
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:34 schreef over_hedge het volgende:
Wat denken jullie. Zal het verkeer een stuk beter zijn?
zolang wij maar goeie wegen aanleggen :P
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 11:10:31 #114
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_209565359
Als de AI gewoon niet 10km vóór de afslag die ze willen nemen al rechts gaan rijden zal het wel meevallen :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_209570139

Volgende week gaat het over de Traffic AI mensen :P
Nait Soezn Moar Broezn
  FOK!fotograaf maandag 19 juni 2023 @ 18:38:05 #116
364681 over_hedge
pi_209570560
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:57 schreef Divje het volgende:

Volgende week gaat het over de Traffic AI mensen :P
Ff geen zin om een half uur te gaan kijken. Maar beetje doorheen geklikt. Ziet er wel mooi uit hoor *;
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 19 juni 2023 @ 20:18:30 #117
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_209572097
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 03:47 schreef Fir3fly het volgende:
Zijn er al echte snelwegen?
DIE KOMEN IN CITIES SKYLINES 2! *O*.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_209615400
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:57 schreef Divje het volgende:

Volgende week gaat het over de Traffic AI mensen :P
zo jammer dat water en sewage enzo nu automatisch neergelegd wordt :{
pi_209615406
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Als de AI gewoon niet 10km vóór de afslag die ze willen nemen al rechts gaan rijden zal het wel meevallen :P
opzich is dat niet eens een probleem, als ze maar pas rechts gaan rijden als er tussen hun en de afslag niet NOG een afslag zit :P
  FOK!fotograaf maandag 26 juni 2023 @ 16:27:14 #120
364681 over_hedge
pi_209655482
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209657281
Wil de game weer ff oppakken na 5 jaar of zo. Wat zijn atm must have DLC pakketten en steam-mods wat jullie betreft?

En is het ook mogelijk om een relaxte redelijk kleine stad te bouwen? Wil eigenlijk gewoon relaxt wat bouwen maar wel met het budget-aspect dus niet helemaal vanillasandbox. Alleen niet zo snel mogelijk al die tiles volplempen tot het punt dat het een onoverzichtelijke brei is en eigenlijk alleen maar bezig zijn met files oplossen en maximaal geld genereren.
blablablabla
pi_209657649
quote:
Grootste aankondiging staat in de devblog:

GEEN. FUCKING. AGENT. LIMITS. MEER! _O_ _O_ _O_

Je stad kan in principe blijven groeien tot je PC begint te roken. Zo blij dat ze daar naar geluisterd hebben.

quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:04 schreef Elan het volgende:
Wil de game weer ff oppakken na 5 jaar of zo. Wat zijn atm must have DLC pakketten en steam-mods wat jullie betreft?

En is het ook mogelijk om een relaxte redelijk kleine stad te bouwen? Wil eigenlijk gewoon relaxt wat bouwen maar wel met het budget-aspect dus niet helemaal vanillasandbox. Alleen niet zo snel mogelijk al die tiles volplempen tot het punt dat het een onoverzichtelijke brei is en eigenlijk alleen maar bezig zijn met files oplossen en maximaal geld genereren.
Must have DLC is wat mij betreft Industries, Plaza's & Promenades, en Airports. Maar eigenlijk vind ik alle main DLC (dus niet de content packs enzo) wel iets nuttigs toevoegen aan het spel.

Must have mods zijn 81 tiles en TM:PE. Voor de rest is dit waarschijnlijk een goede lijst om in rond te kijken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_209658154
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:28 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Grootste aankondiging staat in de devblog:

GEEN. FUCKING. AGENT. LIMITS. MEER! _O_ _O_ _O_

Je stad kan in principe blijven groeien tot je PC begint te roken. Zo blij dat ze daar naar geluisterd hebben.
[..]
Must have DLC is wat mij betreft Industries, Plaza's & Promenades, en Airports. Maar eigenlijk vind ik alle main DLC (dus niet de content packs enzo) wel iets nuttigs toevoegen aan het spel.

Must have mods zijn 81 tiles en TM:PE. Voor de rest is dit waarschijnlijk een goede lijst om in rond te kijken.
Thanks ik ga ff kijken :)
Die uitbreiding van het maximum tiles is sowieso handig ja :P

Hopelijk halen ze die er (desnoods optioneel) gewoon vanaf in deel 2, zonder dat je mods hoeft te installeren.
blablablabla
  FOK!fotograaf maandag 26 juni 2023 @ 20:24:01 #124
364681 over_hedge
pi_209658428
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:28 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Grootste aankondiging staat in de devblog:

GEEN. FUCKING. AGENT. LIMITS. MEER! _O_ _O_ _O_

Je stad kan in principe blijven groeien tot je PC begint te roken. Zo blij dat ze daar naar geluisterd hebben.
[..]
Must have DLC is wat mij betreft Industries, Plaza's & Promenades, en Airports. Maar eigenlijk vind ik alle main DLC (dus niet de content packs enzo) wel iets nuttigs toevoegen aan het spel.

Must have mods zijn 81 tiles en TM:PE. Voor de rest is dit waarschijnlijk een goede lijst om in rond te kijken.
Ik heb een i9 10900kf. Mag toch hopen dat het wel ff duurt voor die gaat roken :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2023 @ 18:23:48 #126
364681 over_hedge
pi_209842938
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf donderdag 13 juli 2023 @ 20:22:13 #127
364681 over_hedge
pi_209882511
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209922034
Heel leuk spelletje. Maar ik worstel altijd met "geschoold personeelstekort"
ook al plaats ik 100den basisscholen, middelbare scholen, universiteiten en bibs
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 00:08:32 #129
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_209924275
Hier is het juist andersom, niemand wil in de fabrieken werken omdat ze een te hoge opleiding hebben gehad, en ik plaats altijd maar net genoeg scholen enzo _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_209924288
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
Heel leuk spelletje. Maar ik worstel altijd met "geschoold personeelstekort"
ook al plaats ik 100den basisscholen, middelbare scholen, universiteiten en bibs
kost tijd voor ze door het schooltraject heen zijn
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 00:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hier is het juist andersom, niemand wil in de fabrieken werken omdat ze een te hoge opleiding hebben gehad, en ik plaats altijd maar net genoeg scholen enzo _O-
daarvoor hebben ze de schools out policy :P
  FOK!fotograaf maandag 17 juli 2023 @ 18:30:39 #131
364681 over_hedge
pi_209932300
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:41:24 #132
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_209970286
IK WIL HEM. GEEF.
NU.
(Cities skylines 2)

;(.

Ik ben trouwens weer een nieuwe stad aan het bouwen en nu geïnspireerd door cityplanner plays.
Dit is de eerste keer dat het geen ongeorganiseerde bende is na 10000 inwoners. Vanavond een screenshotje doen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 18:11:19 #133
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_209971808
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:41 schreef jogy het volgende:
IK WIL HEM. GEEF.
NU.
(Cities skylines 2)

;(.

Ik ben trouwens weer een nieuwe stad aan het bouwen en nu geïnspireerd door cityplanner plays.
Dit is de eerste keer dat het geen ongeorganiseerde bende is na 10000 inwoners. Vanavond een screenshotje doen.
Die maakt ook mooie steden ja _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  FOK!fotograaf donderdag 20 juli 2023 @ 18:20:45 #134
364681 over_hedge
pi_209971894
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:41 schreef jogy het volgende:
IK WIL HEM. GEEF.
NU. (Cities skylines 2)

Ja. Wel zin in. Enige is. Er komen zoveel goede spellen uit rond de zelfde tijd. Echt waar moet ik de tijd vandaan halen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 20 juli 2023 @ 18:41:31 #135
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_209972130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 18:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja. Wel zin in. Enige is. Er komen zoveel goede spellen uit rond de zelfde tijd. Echt waar moet ik de tijd vandaan halen
Skylines en Starfield. De rest zal me jeuken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  FOK!fotograaf donderdag 20 juli 2023 @ 18:44:59 #136
364681 over_hedge
pi_209972162
quote:
17s.gif Op donderdag 20 juli 2023 18:41 schreef jogy het volgende:

[..]
Skylines en Starfield. De rest zal me jeuken.
Maar starfield alleen is al genoeg om niks sociaal te doen voor een maand of 3 :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf donderdag 20 juli 2023 @ 20:49:42 #137
364681 over_hedge
pi_209973969
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 20 juli 2023 @ 22:21:20 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_209975326
ff als vergelijking

mijn normale steden


Mijn stadje tot nu toe (nog maar een kwart van de grootte maar ik ga niet opeens ergens in een hoek verder bouwen. )

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  FOK!fotograaf maandag 24 juli 2023 @ 16:44:24 #139
364681 over_hedge
pi_210024534
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210029766
Ik weet niet wat ik van dat hele transformer station en bottlenecks moet denken. Klinkt als een compleet onnodige toevoeging. Niet veel mensen zitten denk ik te wachten om hun energie netwerk te micro managen. Waarschijnlijk even leuk, in het begin van een nieuwe stad. Maar als je 100.000 inwoners verder bent, voornamelijk irritant.
No amount of money ever bought a second of time.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juli 2023 @ 12:26:44 #141
364681 over_hedge
pi_210033220
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 00:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik weet niet wat ik van dat hele transformer station en bottlenecks moet denken. Klinkt als een compleet onnodige toevoeging. Niet veel mensen zitten denk ik te wachten om hun energie netwerk te micro managen. Waarschijnlijk even leuk, in het begin van een nieuwe stad. Maar als je 100.000 inwoners verder bent, voornamelijk irritant.
Als je 100k verder bent. Heb je vast genoeg geld voor kern energie. Is dat probleem ook weer opgelost :P

En ik denk dat er meer mensen op micro management dingen zoals dit zitten te wachten dan jij nu denkt :D Als je dat niet leuk vind kan je gewoon sandboxmode met oneindig geld spelen. Heb je die problemen niet :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210037012
Nu de hype er weer is.. Ik ga z'o lekker op die builds van Infrastructurist :D _O_


Godskolere wat een detail :9~
Nait Soezn Moar Broezn
pi_210112784
zit wat dev diary's in te halen en voor CS2 bekruipt mij een beetje een micromangment gevoel
alsof je alles in nitty-gritty details moeten regelen
zal vast niet zo zijn, maar dat idee krijg ik van de dev dairy's (zit nu bij electricity & water bij biffa)
idee van die transformatoren is opzich wel leuk/realistischer, maar nodigt wel meer uit om op 1 map allemaal kleinere steden te bouwen qua realisme
pi_210430370
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 11:16 schreef mschol het volgende:

[..]
zo jammer dat water en sewage enzo nu automatisch neergelegd wordt :{
ik vind het wel beter, altijd die buizen neerleggen, zo tijd rovend :D

Werkt het zoals Elektriciteit? dat de gebouwen zelf alles verbind?
pi_210430386
Ik vind het soms zo verschrikkelijk moeilijk om een stad neer te leggen met een goede grid :D
pi_210648804
ik heb een deel van de eerste gameplay van cs2 gezien bij biffa en ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik het vind :P
verfrissende aanpak maar tegelijkertijd heb ik mn twijfels over dat progressie systeem
pi_210649062
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 06:59 schreef mschol het volgende:
ik heb een deel van de eerste gameplay van cs2 gezien bij biffa en ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik het vind :P
verfrissende aanpak maar tegelijkertijd heb ik mn twijfels over dat progressie systeem
hoezo? Lijkt me juist beter dan hoe het nu is :o nu kan je zelf kiezen wat je wilt unlocken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210649092
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 08:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
hoezo? Lijkt me juist beter dan hoe het nu is :o nu kan je zelf kiezen wat je wilt unlocken
mja, kweenie, alsof het daardoor juist lastiger wordt om eind doelen te halen..

uiteindelijk ga ik het wel zien, ik ben nog steeds van plan em te kopen :P
  zaterdag 16 september 2023 @ 09:39:04 #149
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_210649397
Ik word wel vrolijk van wat ik hoor over de Traffic AI.
Zonder traffic mods was CS1 praktisch onspeelbaar.
pi_210653962
Zijn er al mensen die weten wat voor laptop ik zou moeten kopen als ik dit spel wil spelen.
Hell To The Liars
  maandag 18 september 2023 @ 20:55:42 #151
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_210676992
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 09:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zonder traffic mods was CS1 praktisch onspeelbaar.
Met TMPE mod wordt het spel trager, dus tot nu toe altijd zonder traffic mod gedaan. En ik heb een miljoen inwoners :7

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_210677072
Volgens mij wordt die nieuwe versie enkel leuk op de pc. Voor consoles lijken er mij erg veel beperkingen
  maandag 18 september 2023 @ 21:20:43 #153
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_210677251
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 17:26 schreef Droopie het volgende:
Zijn er al mensen die weten wat voor laptop ik zou moeten kopen als ik dit spel wil spelen.
Ik zou een desktop kopen met een fijne stoel en UHD-scherm.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_210750995
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2023 20:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Met TMPE mod wordt het spel trager, dus tot nu toe altijd zonder traffic mod gedaan. En ik heb een miljoen inwoners :7

[ afbeelding ]
Hoeveel uur gameplay ongeveer heb je ongeveer erin gestopt om aan die miljoen te komen :P En welke DLC heb je :D
pi_210751492
quote:
4s.gif Op maandag 18 september 2023 21:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Volgens mij wordt die nieuwe versie enkel leuk op de pc. Voor consoles lijken er mij erg veel beperkingen
Dit wil je toch ook niet op console spelen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210752502
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 19:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dit wil je toch ook niet op console spelen
Heb nu 200 uur erop zitten op de ps5 en wil er geen pc voor aanschaffen.
pi_210788593
quote:
4s.gif Op maandag 25 september 2023 20:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]
Heb nu 200 uur erop zitten op de ps5 en wil er geen pc voor aanschaffen.
Cities: Skylines 2 uitgesteld voor PS5 en Xbox Series X|S

Toch maar wel doen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210788707
Aanbevolen:

CPU: Intel® Core i5-12600K | AMD Ryzen 7 5800X
RAM: 16 GB
GPU: Nvidia GeForce RTX 3080 (10 GB) | AMD equivalent
OS: Windows 10 Home 64 Bit | Windows® 11

Zit ik nog net goed met mijn 3080 :o
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 29 september 2023 @ 19:01:24 #159
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_210789464
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 18:23 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Hoeveel uur gameplay ongeveer heb je ongeveer erin gestopt om aan die miljoen te komen :P En welke DLC heb je :D
Aan de plaatsnaam kun je wel zien dat ik tijdens de lockdowns zeeën van tijd had :+ Ik heb Campus.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_210796827
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:21 schreef over_hedge het volgende:
Aanbevolen:

CPU: Intel® Core i5-12600K | AMD Ryzen 7 5800X
RAM: 16 GB
GPU: Nvidia GeForce RTX 3080 (10 GB) | AMD equivalent
OS: Windows 10 Home 64 Bit | Windows® 11

Zit ik nog net goed met mijn 3080 :o
hakken over de sloot met mn 4080 en 7800x3d
pi_210797362
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2023 19:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Aan de plaatsnaam kun je wel zien dat ik tijdens de lockdowns zeeën van tijd had :+ Ik heb Campus.
https://www.humblebundle.(...)ay-plan-for-tomorrow

meer dlc?
  zaterdag 30 september 2023 @ 21:51:22 #162
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_210799007
quote:
Voor de rest heb ik geen DLC's :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_210799209
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2023 21:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Voor de rest heb ik geen DLC's :P
tijd voor meer dan met de bundel? :P (mits je op pc zit)
  maandag 2 oktober 2023 @ 22:26:36 #164
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_210818146
Mijn cpu voldoet al niet aan de minimale eisen. -O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_210818155
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn cpu voldoet al niet aan de minimale eisen. -O-
net als met 1 gezorgd dat ik een pc upgrade heb gedaan..

hoe pijnlijk de videokaart prijzen ook zijn :P
  FOK!fotograaf donderdag 5 oktober 2023 @ 10:11:13 #166
364681 over_hedge
pi_210841024
Soort van goed nieuws voor sommige hier. Gister was er een livestream van Paradox zelf. En daar speelde ze op een 3070 zeiden ze. En het spel liep helemaal prima
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 5 oktober 2023 @ 11:21:39 #167
375570 crew  Cyan9
pi_210841687
Dat geeft dan weer iets van hoop. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  FOK!fotograaf donderdag 5 oktober 2023 @ 12:01:52 #168
364681 over_hedge
pi_210841995
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:21 schreef Cyan9 het volgende:
Dat geeft dan weer iets van hoop. :P
Ga jij hem wel kopen dan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210846539
Mijn videokaart loopt nog een paar generaties achter. ;( Wel gekocht en ik zie wel hoe het gaat, met mijn huidige leven duurt het waarschijnlijk toch wel even voordat mijn stad zo groot is dat ik <10 fps krijg.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:59:41 #170
375570 crew  Cyan9
pi_210852808
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ga jij hem wel kopen dan
Ooit :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 16:25:57 #171
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:23:21 #172
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211016202
Cities: Skylines 2 Review - IGN (6/10)
Cities Skylines 2 Benchmarks Performance- Reddit

Verklaring van Paradox over de Performance problemen:
Cities: Skylines II is a next-gen title, and naturally, it demands certain hardware requirements. With that said, while our team has worked tirelessly to deliver the best experience possible, we have not achieved the benchmark we targeted.

Conclusie: laat deze gerust nog even links liggen, dit is weer een game release waarvan het eindproduct nog niet af is.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:03:53 #173
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_211016701
Ja, ik wacht sowieso nog wel even tot ik een nieuwe laptop heb. Over een jaar of zoveel.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_211018575
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 12:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Cities: Skylines 2 Review - IGN (6/10)
Cities Skylines 2 Benchmarks Performance- Reddit

Verklaring van Paradox over de Performance problemen:
Cities: Skylines II is a next-gen title, and naturally, it demands certain hardware requirements. With that said, while our team has worked tirelessly to deliver the best experience possible, we have not achieved the benchmark we targeted.

Conclusie: laat deze gerust nog even links liggen, dit is weer een game release waarvan het eindproduct nog niet af is.
Jammer, ik had beter verwacht van CO en Paradox. De performance is echt beschamend slecht inderdaad.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_211018608
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 12:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Cities: Skylines 2 Review - IGN (6/10)
Cities Skylines 2 Benchmarks Performance- Reddit

Verklaring van Paradox over de Performance problemen:
Cities: Skylines II is a next-gen title, and naturally, it demands certain hardware requirements. With that said, while our team has worked tirelessly to deliver the best experience possible, we have not achieved the benchmark we targeted.

Conclusie: laat deze gerust nog even links liggen, dit is weer een game release waarvan het eindproduct nog niet af is.
Was toch al niet van plan hem meteen te kopen maar als ik dit zo lees is het waarschijnlijk verstandig om er minstens nog een jaar van af te blijven.

Iets wat overigens steeds meer de standaard lijkt te worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211018929
Ik zag gisteren ook een filmpje hoe het eruit zag met gemiddelde specs.

Maar ik vind het wel asociaal van al die "gameinfluencers" met die dikke pc's dat het alleen maar hossana is en een week voor release met het embargo eraf komt de drama pas aan het licht.

Jammer, zeker omdat er mensen zijn die gaan zeggen het valt mee tot ze een grote stad hebben.
Hell To The Liars
  FOK!fotograaf vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:00:05 #177
364681 over_hedge
pi_211020369
Je kan ook een maandje gamepass nemen om te proberen of die goed draait op je pc. Voor je koopt.

Maar zat livestreams te kijken en daar draait die helemaal prima. En ja dat is op goede pcs maar dat heb ik zelf ook :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211020605
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 19:00 schreef over_hedge het volgende:
Je kan ook een maandje gamepass nemen om te proberen of die goed draait op je pc. Voor je koopt.

Maar zat livestreams te kijken en daar draait die helemaal prima. En ja dat is op goede pcs maar dat heb ik zelf ook :P
Toevallig zat er 1 maandje gamepass bij de aankoop van mijn laptop :P

Volgend jaar zal het een topgame zijn. Hoe die volgend week is merken we snel genoeg.
Hell To The Liars
pi_211020638
ik verwacht bij mij weinig tot geen problemen, evt moet ik mijn belachelijke resolutie een beetje beperken maar daar kan ik mee leven :+
  Moderator vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:35:13 #180
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211020816
Ik ben nog veel te verslaafd aan WoW (WOTLK Classic) om het überhaupt te gaan spelen, dus ik wacht ook nog wel een tijdje. Was sowieso niet zo heel erg hyped, dus is het niet erg om te wachten.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 22 oktober 2023 @ 18:36:42 #181
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211043156

Dit vond ik wel een nuttig filmpje over allerlei details van de nieuwe game, hoe de mechanics etc. werken.
  FOK!fotograaf maandag 23 oktober 2023 @ 15:56:03 #182
364681 over_hedge
pi_211054296
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:36 schreef Momo het volgende:

Dit vond ik wel een nuttig filmpje over allerlei details van de nieuwe game, hoe de mechanics etc. werken.
80 :o ik vond 33 al veel :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf maandag 23 oktober 2023 @ 17:09:49 #183
364681 over_hedge
pi_211054900
Heb mijn code binnen *O* Dus nu alvast 55 gb downloaden
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 17:26:21 #184
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211055024
Ik heb de download ook aangezet
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 18:40:33 #185
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211055772
Beschikbaar te spelen 18 uur morgen zo te zien?
  FOK!fotograaf maandag 23 oktober 2023 @ 18:42:54 #186
364681 over_hedge
pi_211055810
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:40 schreef Momo het volgende:
Beschikbaar te spelen 18 uur morgen zo te zien?
Zal mijn baas blij mee zijn
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211056309
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:40 schreef Momo het volgende:
Beschikbaar te spelen 18 uur morgen zo te zien?
:( dacht om 00:01
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 19:14:23 #188
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211056340
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:( dacht om 00:01
pi_211059864
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:40 schreef Momo het volgende:
Beschikbaar te spelen 18 uur morgen zo te zien?
redelijk gebruikelijke tijd toch?
pi_211059873
ik heb nog geen code binnen.. ik wacht rustig af.. ben toch pas rond 19:30 thuis (en dan eerst eten enzo)
pi_211062847
Preloading *O*

Uiteindelijk toch maar overstag gegaan voor een prijs van 33,30 :@
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211063300
Ik hoor graag hoe ie draait bij jullie, jongens ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:30:58 #194
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211063369
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:44 schreef Divje het volgende:
Preloading *O*

Uiteindelijk toch maar overstag gegaan voor een prijs van 33,30 :@
Funky hoor.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_211063505
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Funky hoor.
Funky boii Drizzle :W
Nait Soezn Moar Broezn
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:41:09 #196
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_211063507
En jullie hebben allemaal een 3070 of beter?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_211063581
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef MMaRsu het volgende:
En jullie hebben allemaal een 3070 of beter?
7900 XTX hier.

Denk eerder dat m'n CPU (Ryzen 5 7600X) het moeilijk gaat krijgen op den duur.
Nait Soezn Moar Broezn
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:50:07 #198
364681 over_hedge
pi_211063646
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef MMaRsu het volgende:
En jullie hebben allemaal een 3070 of beter?
Ja. 3080 *;
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:54:18 #199
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211063712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja. 3080 *;
Hier ook
pi_211063734
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef MMaRsu het volgende:
En jullie hebben allemaal een 3070 of beter?
4090, draait als een zonnetje als ik reviews mag geloven.
Vraag me af wat voor prul de console versies moeten worden _O-
blablablabla
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:08:18 #202
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_211063879
Gvd, kom ik aan met mn 3070 :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:26:33 #203
375570 crew  Cyan9
pi_211064098
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:08 schreef MMaRsu het volgende:
Gvd, kom ik aan met mn 3070 :')
Je bent niet alleen, heb ook een 3070. Ik wacht nog even met aanschaffen, maar denk dat het wel te spelen is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:30:08 #204
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211064142
Mag hopen dat ze de performance gaan verbeteren. Op 3070 en 3080 schijnt nu niet zo soepel te lopen. En volgens mij had van de stream pc gebruikers maar 7 procent van users een kaart van 3070 of hoger.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:32:29 #205
375570 crew  Cyan9
pi_211064178
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:30 schreef Momo het volgende:
Mag hopen dat ze de performance gaan verbeteren. Op 3070 en 3080 schijnt nu niet zo soepel te lopen. En volgens mij had van de stream pc gebruikers maar 7 procent van users een kaart van 3070 of hoger.
Nogal zuur als dat een probleem zou blijven, m'n pc is nog geen jaar oud, geen zin om nu al dingen te gaan vervangen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:48:07 #206
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_211064356
quote:
84s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:26 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je bent niet alleen, heb ook een 3070. Ik wacht nog even met aanschaffen, maar denk dat het wel te spelen is.
Game staat over 4 uur 'gratis' op PC Gamepass, heb al even gepreload.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:52:18 #207
375570 crew  Cyan9
pi_211064418
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Game staat over 4 uur 'gratis' op PC Gamepass, heb al even gepreload.
Ik ben benieuwd hoe soepel het draait op je systeem. Ik heb veel geluiden gehoord dat je de (grafische) settings die je verwacht te kunnen instellen, sowieso wat moet downgraden. Ik ben bijvoorbeeld gewend games op high/max settings te kunnen spelen, dus dat zal het met CS2 wel medium worden ofzo. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:09:28 #208
364681 over_hedge
pi_211064626
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:32 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Nogal zuur als dat een probleem zou blijven, m'n pc is nog geen jaar oud, geen zin om nu al dingen te gaan vervangen.
Had iemand je maar verteld om een 3080 te kopen. Oh wacht >:)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:10:28 #209
375570 crew  Cyan9
pi_211064642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Had iemand je maar verteld om een 3080 te kopen. Oh wacht >:)
Ik kan me niemand herinneren die dat gedaan heeft. O-)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:14:12 #210
364681 over_hedge
pi_211064678
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:30 schreef Momo het volgende:
En volgens mij had van de stream pc gebruikers maar 7 procent van users een kaart van 3070 of hoger.
Dit geloof ik best. Maar als je Azië er af haalt zal het procentueel gezien al meteen stuk hoger zijn.
Gok ik dan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:14:55 #211
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_211064681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:52 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe soepel het draait op je systeem. Ik heb veel geluiden gehoord dat je de (grafische) settings die je verwacht te kunnen instellen, sowieso wat moet downgraden. Ik ben bijvoorbeeld gewend games op high/max settings te kunnen spelen, dus dat zal het met CS2 wel medium worden ofzo. :D
Ja ben benieuwd laat het wel even weten hier!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:44:09 #212
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211064929
GTX 1660 hier :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:08:25 #213
364681 over_hedge
pi_211065136
Kwam deze tegen: Wel goede video. Ja is CS1 maar dat maakt niet uit in dit geval
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211065152
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef MMaRsu het volgende:
En jullie hebben allemaal een 3070 of beter?
4080 hier
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:11:38 #215
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_211065156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
GTX 1660 hier :P
Oof :p
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:13:44 #216
364681 over_hedge
pi_211065175
Ik kan geen goed voorbeeld video vinden van het verschil tussen EU of NA kiezen. Wel benieuwd hoe anders het er uit ziet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:20:50 #217
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211065223
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:11 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Oof :p
Computer is zo'n 5-6 jaar oud, dusja :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_211065463


Zal ik een poging wagen om het te downloaden?
pi_211065589
Op minimum instelling zou het moeten lukken. Maar weet eigenlijk niet of ik dat wil.
pi_211065622
Ik heb pas geleden een 4070 gekocht, hopelijk draait het een beetje. 3 maanden gamepass bij gekregen dus dan kan ik mooi gratis de performance bekijken.
pi_211066605
Veel plezier mensen :D :W
Nait Soezn Moar Broezn
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:01:01 #223
364681 over_hedge
pi_211066606
Nou is aan het uitpakken. Ben benieuwd
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211066628
https://www.reddit.com/r/(...)e_and_psa_for_cs_ii/

quote:
Start with a High Preset and then

• Use "Fullscreen Windowed" or disable VSync
• Disable "Depth of Field Mode"
• Reduce "Volumetrics Quality" to Low
• Disable "Global Illumination"
• Reduce the "Level of Detail" to Low (or Medium if you don't need the extra FPS)
• Disable "Motion Blur" (This is a preference, if you want it, keep it on Low)
• In the advanced tab, scroll to the Shadows section and disable "Terrain Casts Shadows"
• If you want to squeeze a bit more performance, Disable "Fog Quality", though I personally prefer to keep it enabled

These settings should give you the best looking graphics while also increasing your FPS significantly.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211066776
Waar blijven de mods?
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211066830
Ik zal hem dan ook kopen en alles op minimum settings zetten
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:29:48 #227
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_211066903
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_211066986
Veel plezier mensen, wat een giller dit.
T zal mijn onwetenheid wel zijn, maar dit is geen click en play spel.

Mijn riolering zit 20 meter onder NAW, en mijn industrie 10 meter boven NAW 😅
Hell To The Liars
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:46:07 #229
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211067069
Helaas moet ik een paar dagen wachten want op reis maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:03:12 #230
375570 crew  Cyan9
pi_211067248
Ik ben ook benieuwd naar de eerste ervaringen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211067537
1440p met de eerder gepostte settings, 120 fps met een dorpje bestaande uit 23 inwoners en 2 winkels :) _O-

Soms wel flinke framedrops en textures die langzaam inladen. Ook behoorlijk wat flickering wb textures :{
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211067701
quote:
0s.gif Op 29 dinsdag 24 oktober 2023 19:26 schreef Divje het volgende:
1440p met de eerder gepostte settings, 120 fps met een dorpje bestaande uit 23 inwoners en 2 winkels :) _O-

Soms wel flinke framedrops en textures die langzaam inladen. Ook behoorlijk wat flickering wb textures :{
29 FPS hier

lol

en:

pi_211067718
kutspel
kutpc
pi_211067739
wordt een nieuwe CPU en videokaart
pi_211067798
Ik ga mooi nog even wachten op een aantal patches, laat andere maar het spel testen.
pi_211068040
Ik ga lekker op mijn laptop city skylines 1 spelen.
Heb nog nooit een mod aangeraakt bij dat spel, dus doe net of er een nieuwe wereld voor mij opengaat.

:P

Beetje jammer dit vandaag, maar over 2 jaar is dit een topgame.
Hell To The Liars
pi_211068060
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:44 schreef RaXz het volgende:
Ik ga mooi nog even wachten op een aantal patches, laat andere maar het spel testen.
Vind het nogmaals schandalig dat al die gesponsorde gamefluencers zo lyrisch waren.
Tribunalen zouden er moeten komen.
Hell To The Liars
pi_211068475
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vind het nogmaals schandalig dat al die gesponsorde gamefluencers zo lyrisch waren.
Tribunalen zouden er moeten komen.
Daar heb ik gelukkig weinig van meegekregen, de reviewers die ik volg benoemde wel de slechte performance.

pi_211068536
Ontdekte net pas dat je de game ook met een controller kan spelen op de pc, dat is wel tof.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:35:54 #240
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_211068678
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 20:23 schreef RaXz het volgende:

[..]
Daar heb ik gelukkig weinig van meegekregen, de reviewers die ik volg benoemde wel de slechte performance.

Worth a buy zuigt man. Zure mongool is dat.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:44:13 #241
364681 over_hedge
pi_211068809
Draait prima tot nu toe!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211069507
ik merk dattie wat sluggish draait, alles op high, geen vsync en frames gelimiteerd op 60 (maar denk niet dat dat het is)

verder lijkt hij ok te draaien
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:45:58 #243
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_211069913
Gaat prima bij mij maar nog een klein dorp dus wordt vast minder maar het is wel lekker weer hoor :@.

2080, 32 gb memory en een 5800x cpu
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_211071085
Vermaak me weer verdomde prima :Y
Nait Soezn Moar Broezn
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:19:10 #245
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211071201
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vind het nogmaals schandalig dat al die gesponsorde gamefluencers zo lyrisch waren.
Tribunalen zouden er moeten komen.
Biffa vond het wel erg nice, had ook wel wat opmerkingen, maar da's logisch. Persoonlijk vind ik dat er teveel te micromanagen is, of zo ziet het er iig uit. Laat me gewoon bouwen :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:25:23 #246
364681 over_hedge
pi_211071239

Begin is er!

Wel fijn met hoeveel geld je begint _O_ Je kan echt al een hoop plannen met je wegen alvast. Bij cs1 was je geld dan meteen op
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211071358
Ik vind het voor een laptop best wel goed werken eigenlijk voorlopig.
Paar dingen uitgezet, zoals dag en nacht, vsync en motionblur?

Moet alleen even het landscapen onder de knie krijgen, maar dat komt omdat ik een noob ben ;)

Edit: ow met de rechtermuisknop de hoogte bepalen en dan met links de boel egaliseren

[ Bericht 7% gewijzigd door Droopie op 25-10-2023 00:08:35 ]
Hell To The Liars
pi_211071749
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:25 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Begin is er!

Wel fijn met hoeveel geld je begint _O_ Je kan echt al een hoop plannen met je wegen alvast. Bij cs1 was je geld dan meteen op
Jij gaat lekker :D



Ik hou het vooralsnog kleinschalig, heb wel bijna evenveel inwoners :P
Net de Livestock farms unlocked dus ga morgen (later vandaag, eerst slapen :+ ) even wat boerderijen aanleggen zodat het allemaal lekker dorps aan doet :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door Divje op 25-10-2023 00:48:54 ]
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211071966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:05 schreef Divje het volgende:
Vermaak me weer verdomde prima :Y
ik ga het vrijdag pas weer proberen.. denk dat ik er dan goed mn hoofd bij kan houden

ik had heel basis riool en water neergezet maar kreeg vervolgens meldingen dat die 2 niet aanwezig zouden zijn :{

dat leek later wel opgelost, maar dat maakt het toch irritant als dat lang duurt.

verder moet ik echt proberen wegen goed te bouwen, nu gewooon grids aan grids zonder een duidelijke road hiërarchie
  FOK!fotograaf woensdag 25 oktober 2023 @ 10:54:45 #250
364681 over_hedge
pi_211073666
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 00:42 schreef Divje het volgende:

[..]
Jij gaat lekker :D

[ afbeelding ]

Ik hou het vooralsnog kleinschalig, heb wel bijna evenveel inwoners :P
Net de Livestock farms unlocked dus ga morgen (later vandaag, eerst slapen :+ ) even wat boerderijen aanleggen zodat het allemaal lekker dorps aan doet :Y
Haha ja heb nog bijna geen inwoners. Pas net begonnen met de zoning beetje in te vullen :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211073815
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Haha ja heb nog bijna geen inwoners. Pas net begonnen met de zoning beetje in te vullen :D
Hoe vind jij de zoning als je wegen aanlegt? Ik merk dat m'n grids vaak 'kapot' gaan,en dat is niet iets wat ik wil met al die mooie rijtjeswoningen :(
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211073874
Wat ben ik nou kwijt aan een laptop/pc als ik dit spel goed wil kunnen spelen?
  FOK!fotograaf woensdag 25 oktober 2023 @ 11:30:12 #253
364681 over_hedge
pi_211074021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:09 schreef Divje het volgende:

[..]
Hoe vind jij de zoning als je wegen aanlegt? Ik merk dat m'n grids vaak 'kapot' gaan,en dat is niet iets wat ik wil met al die mooie rijtjeswoningen :(
Geen idee. Nog niet echt opgelet eigenlijk. Zal vanavond eens kijken hoe het gaat. Dan beginnen met echt de stad vullen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211074044
Ik denk dat mijn arme 1080ti dit spel niet gaat trekken in z'n huidige staat, dus ik wacht nog wel even ;(
No amount of money ever bought a second of time.
  FOK!fotograaf woensdag 25 oktober 2023 @ 11:33:46 #255
364681 over_hedge
pi_211074055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik denk dat mijn arme 1080ti dit spel niet gaat trekken in z'n huidige staat, dus ik wacht nog wel even ;(
Ik denk dat je 1080ti in geen 1 staat dit spel gaat trekken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211074428
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik denk dat je 1080ti in geen 1 staat dit spel gaat trekken
Zal het zo eens proberen. De... ahem... demo versie... ahem... is al beschikbaar O-)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_211074483
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:04 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Zal het zo eens proberen. De... ahem... demo versie... ahem... is al beschikbaar O-)
Sterkte ;(
Nait Soezn Moar Broezn
  woensdag 25 oktober 2023 @ 13:58:53 #258
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_211075848
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:04 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Zal het zo eens proberen. De... ahem... demo versie... ahem... is al beschikbaar O-)
Gratis op gamepass
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_211078677
Ik haat winter.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211079289
quote:
4s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat ben ik nou kwijt aan een laptop/pc als ik dit spel goed wil kunnen spelen?
Nou ik ging naar "informatique" en die kwam rond de 2500 euro voor een gamepc... Laptop rond de 4000 euro :')

Geen idee of het klopt, maar dan dikke doei.
Hell To The Liars
  woensdag 25 oktober 2023 @ 21:16:05 #261
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_211082167
quote:
4s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat ben ik nou kwijt aan een laptop/pc als ik dit spel goed wil kunnen spelen?
Ik zou nog even wachten tot ze verder zijn met optimaliseren. Als ze de goodwill willen behouden van de long time fans en nieuwe geïnteresseerden hoeft het niet langer dan een maandje, misschien 2, te duren. Maar 3000 voor een laptop is wel een ondergrens denk ik.(natte vinger guestimate)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 25 oktober 2023 @ 21:17:41 #262
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_211082193
Ik vind deze qua design mooier dan deel 1 overigens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  FOK!fotograaf woensdag 25 oktober 2023 @ 23:41:07 #263
364681 over_hedge
pi_211083982


Loopt nog steeds goed met 25k
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211084116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:41 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]

Loopt nog steeds goed met 25k
Heeft er iemand een vliegtuig proberen te stelen? :+
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211084257
Mwa, performance is niet geweldig en m'n GPU draait constant 90%, maar het is zowaar speelbaar op m'n oude vertrouwede 1080ti. Gemiddeld zo'n 40fps, meer heb ik in principe ook niet nodig in een city builder. Wel altijd welkom natuurlijk. Af en toe wel een vervelende hapering, maar goed. Minder erg dan ik had verwacht, en met de komende fixes zal het alleen maar beter worden.
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 01:19:51 #266
375570 crew  Cyan9
pi_211084393
Draait voorlopig als een zonnetje op m'n 3070ti, maar ben nog niet verder gekomen dan 1700 inwoners.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211085512
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 21:16 schreef jogy het volgende:

[..]
Ik zou nog even wachten tot ze verder zijn met optimaliseren. Als ze de goodwill willen behouden van de long time fans en nieuwe geïnteresseerden hoeft het niet langer dan een maandje, misschien 2, te duren. Maar 3000 voor een laptop is wel een ondergrens denk ik.(natte vinger guestimate)
Holy fuck :{

quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nou ik ging naar "informatique" en die kwam rond de 2500 euro voor een gamepc... Laptop rond de 4000 euro :')

Geen idee of het klopt, maar dan dikke doei.
Dat gaat toch nergens meer over :') dan wacht ik wel op de ps5 versie ookal is dat minder genot zonder mods.

1500, max 2000 had ik best nog over willen nadenken om mijn huislaptop te vervangen maar 3000+ gaat echt niet gebeuren
  donderdag 26 oktober 2023 @ 09:22:04 #268
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_211085606
Ja, een desktop is wat dat betreft wel fijner idd. Kan je gewoon een nieuw onderdeel erin proppen en kan je weer ff verder als het nodig is.

Maar is wel een stuk lomper.

Of je doet gewoon GeForce now voor 100 euro voor 6 maanden

https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce-now/memberships/
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_211086437
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:05 schreef Divje het volgende:

[..]
Heeft er iemand een vliegtuig proberen te stelen? :+
ik snap de grap denk ik niet ;(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211086588
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 10:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ik snap de grap denk ik niet ;(
Het crime tekentje boven je vliegveld :P
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211086608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 11:03 schreef Divje het volgende:

[..]
Het crime tekentje boven je vliegveld :P
Haha oh :p Ik zat echt te zoeken en snapte het niet :')

Is dat het crime icoon? Ik vind het knap dat je het kan zien met die slechte resolutie van de screenshots :D

Vanavond eens ff kijken. Een politie naast het vliegveld sowieso wel een idee!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211086658
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 11:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Haha oh :p Ik zat echt te zoeken en snapte het niet :')

Is dat het crime icoon? Ik vind het knap dat je het kan zien met die slechte resolutie van de screenshots :D

Vanavond eens ff kijken. Een politie naast het vliegveld sowieso wel een idee!
Nahja, ik herkende 'm omdat mijn dorpje overspoeld was met criminaliteit _O-

Je hoeft er volgens mij niet per sé een politiebureau naast te zitten. De range op die dingen is supergroot. En je kan districten aanwijzen per service zodat ze alleen daar heen gaan.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211086698
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 11:09 schreef Divje het volgende:

[..]
Nahja, ik herkende 'm omdat mijn dorpje overspoeld was met criminaliteit _O-

Je hoeft er volgens mij niet per sé een politiebureau naast te zitten. De range op die dingen is supergroot. En je kan districten aanwijzen per service zodat ze alleen daar heen gaan.
Ja ik heb genoeg politie. Alleen denk ik net beetje ver naar het vliegveld. Maar vind een politie bij het vliegveld wel logisch klinken eigenlijk. :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211087299
Ligt het aan mij of is het plaatsen en verbinden van sewage extreem buggy?
pi_211087397
quote:
84s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 01:19 schreef Cyan9 het volgende:
Draait voorlopig als een zonnetje op m'n 3070ti, maar ben nog niet verder gekomen dan 1700 inwoners.
Het loopt voor geen meter op m'n 3070ti op 1440.
pi_211087815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 12:03 schreef byah het volgende:
Ligt het aan mij of is het plaatsen en verbinden van sewage extreem buggy?
Nee, ligt niet aan jou. Het werkt voor geen meter :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_211088898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 12:03 schreef byah het volgende:
Ligt het aan mij of is het plaatsen en verbinden van sewage extreem buggy?
Nee ligt niet aan jou. Wat wel een voordeel is. je hebt het amper nodig. Als het eenmaal werkt heb je er geen omkijken meer aan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 15:16:07 #278
375570 crew  Cyan9
pi_211089162
Dat alles onder de meeste wegen ligt is wel echt een zegen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211089175
quote:
84s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:16 schreef Cyan9 het volgende:
Dat alles onder de meeste wegen ligt is wel echt een zegen.
Wel onrealistisch dat het ook in wegen is met een bocht er in. Zo werkt dat niet in het echt :D Veel te duur en minder betrouwbaar dan lekker rechtdoor gaan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 15:18:35 #280
375570 crew  Cyan9
pi_211089200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wel onrealistisch dat het ook in wegen is met een bocht er in. Zo werkt dat niet in het echt :D Veel te duur en minder betrouwbaar dan lekker rechtdoor gaan
Ik dacht dat we al tot de conclusie waren gekomen dat realisme slechts op enkele vlakken wordt toegepast. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211089278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:18 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik dacht dat we al tot de conclusie waren gekomen dat realisme slechts op enkele vlakken wordt toegepast. :P
Ja op plekken waar het niet hoeft. Geef me mijn gegroeide bomen terug!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211090618
-sorry verkeerd topic-

[ Bericht 50% gewijzigd door user25514 op 26-10-2023 18:16:20 (verkeerd topic) ]
pi_211098598

Who needs mods anyway. Even rondkloten in developer mode _O_
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211098747
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:35 schreef Divje het volgende:

Who needs mods anyway. Even rondkloten in developer mode _O_
die wordt vanzelf verwijderd vrees ik..

al is het wel echt het modders walhalla menu _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 27-10-2023 11:00:16 ]
pi_211100267
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:53 schreef mschol het volgende:

[..]
die wordt vanzelf verwijderd vrees ik..

al is het wel echt het modders walhalla menu _O-
Met af en toe een klein beetje anarchy is het nu wel makkelijker om die quay roads aan te leggen _O_

Ben overnieuw begonnen en heb even een sunken highway in m'n toekomstige downtown gekwakt :P



En als je dan via die insert object mode de surface tool pakt kan je makkelijk grasvelden aanleggen zodat alles toch nét wat mooier lijkt _O_
Nait Soezn Moar Broezn
  FOK!fotograaf vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:22:25 #286
364681 over_hedge
pi_211100690
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:34 schreef Divje het volgende:

[..]
Met af en toe een klein beetje anarchy is het nu wel makkelijker om die quay roads aan te leggen _O_

Ben overnieuw begonnen en heb even een sunken highway in m'n toekomstige downtown gekwakt :P

[ afbeelding ]

En als je dan via die insert object mode de surface tool pakt kan je makkelijk grasvelden aanleggen zodat alles toch nét wat mooier lijkt _O_
Lol. Dit heb ik gister ook zitten doen :P Zal vanavond een screenshot maken :D
Heb het alleen net wat te diep gemaakt. Waardoor die geluidsmuren niet zo netjes uitkomen als bij jou
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211100693
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:34 schreef Divje het volgende:

[..]
Met af en toe een klein beetje anarchy is het nu wel makkelijker om die quay roads aan te leggen _O_

Ben overnieuw begonnen en heb even een sunken highway in m'n toekomstige downtown gekwakt :P

[ afbeelding ]

En als je dan via die insert object mode de surface tool pakt kan je makkelijk grasvelden aanleggen zodat alles toch nét wat mooier lijkt _O_
:9 _O_
pi_211100854
Bijna bij milestone twee en heb alleen nog maar wegen aangelegd :@
Nait Soezn Moar Broezn
  FOK!fotograaf vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:42:13 #289
364681 over_hedge
pi_211100864

Kan niet snel genoeg komen. Ik wilde oude gebouwen :D

[ Bericht 12% gewijzigd door over_hedge op 27-10-2023 14:48:09 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:00:13 #290
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211101012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:42 schreef over_hedge het volgende:

Kan niet snel genoeg komen. Ik wilde oude gebouwen :D
Stijfje gekregen, UK pack doet me meteen aan Biffa's Blightea-on-the-Wold denken, m'n favo stad van die vent, sowieso van alle Cities-spelers die streamen en hun dingen op youtube zetten _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:18:57 #291
375570 crew  Cyan9
pi_211102212
Gaat wel weer lekker zo, zonder plan en gaan. :D

Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:22:58 #292
364681 over_hedge
pi_211105366




Zoals beloofd.
Screenshots in de winter maakt het wel een stuk kutter meteen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:27:07 #293
364681 over_hedge
pi_211105456
Oh deze was ook wel mooi
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211106224
dinsdag had ik nog wat stuttering bij een bijna lege map..

inmiddels draait hij voor mn gevoel smooth.. geen idee van de FPS..
op 7660x1440 met alles op high, geen motion blur en tilt shift..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik mis de scherpheid van de shots hierboven.. enige wat ik kan verzinnen is de resolutie.. en dat de game daarop wat compenseert ofzo?

[ Bericht 26% gewijzigd door mschol op 27-10-2023 22:30:07 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:14:12 #295
364681 over_hedge
pi_211106788
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 22:22 schreef mschol het volgende:
dinsdag had ik nog wat stuttering bij een bijna lege map..

inmiddels draait hij voor mn gevoel smooth.. geen idee van de FPS..
op 7660x1440 met alles op high, geen motion blur en tilt shift..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik mis de scherpheid van de shots hierboven.. enige wat ik kan verzinnen is de resolutie.. en dat de game daarop wat compenseert ofzo?
Ingame is het zelfs nog stuk scherper. Die screenshots is 2x compressie overheen gegaan.

Kan die van jou lastig beoordelen door de resolutie :D Maar heb meer het idee dat ik naar cs1 dan 2 kijk bij jou :o
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211106889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 21:22 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zoals beloofd.
Screenshots in de winter maakt het wel een stuk kutter meteen :P
Oh jij hebt de rails tussen de snelweg liggen _O_ Lekker stadje wel :Y
Geen rekening met treinen gehouden in m'n hele planning ;( :D



Heb rechts een begin gemaakt voor m'n industrie, waar waarschijnlijk ook trein/bus depots komen. Onderin komt de Geothermal plant als ik die unlocked heb. Zie nu pas dat de textures van de wegen verdwijnen op deze hoogte :')

Wel fijn die developer mode, heb volledige controle over welke gebouwen ik neer zet en kan wat beautification doen. Heb een half uur hegjes lopen plaatsen rond het grote park :@
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211106958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 23:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ingame is het zelfs nog stuk scherper. Die screenshots is 2x compressie overheen gegaan.

Kan die van jou lastig beoordelen door de resolutie :D Maar heb meer het idee dat ik naar cs1 dan 2 kijk bij jou :o
mja, alle settings staan op high, dat is het idiote :{
pi_211107335
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 23:26 schreef Divje het volgende:

[..]
Oh jij hebt de rails tussen de snelweg liggen _O_ Lekker stadje wel :Y
Geen rekening met treinen gehouden in m'n hele planning ;( :D

[ afbeelding ]

Heb rechts een begin gemaakt voor m'n industrie, waar waarschijnlijk ook trein/bus depots komen. Onderin komt de Geothermal plant als ik die unlocked heb. Zie nu pas dat de textures van de wegen verdwijnen op deze hoogte :')

Wel fijn die developer mode, heb volledige controle over welke gebouwen ik neer zet en kan wat beautification doen. Heb een half uur hegjes lopen plaatsen rond het grote park :@
Vind het oprecht grappig dat op steam community de wereld vergaat over dit spel, tweakers iedereen lyrisch is met goede technische oplossingen, hier het ook wel chill is.

Maar uiteindelijk de game toch best wel goed gereleased is, zeker als je beseft dat het een fokking gecompliceerde game is om te bouwen.
Hell To The Liars
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:12:45 #299
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_211107341
Na een 5de herstart heb ik eindelijk het idee dat het lekker gaat. Morgen ff een screenshot maken. En stroom importeren in het begin is O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_211107415
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 00:12 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vind het oprecht grappig dat op steam community de wereld vergaat over dit spel, tweakers iedereen lyrisch is met goede technische oplossingen, hier het ook wel chill is.

Maar uiteindelijk de game toch best wel goed gereleased is, zeker als je beseft dat het een fokking gecompliceerde game is om te bouwen.
Die reacties op steam ja _O- niet normaal hoor.

Voor zo'n kleine studio is het een prima game :Y Dit wordt voor mij net zo'n timesink als Anno 1800.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_211107427
Vol
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')