abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219070266
Zo jammer dat er een hele update gewijd is aan havens die zogenaamd de economie uitbreiden, maar niemand snapt de ballen van hoe die economie nou eigenlijk werkt. Alles is enorm obscuur.

Juist dat hele import/export/productie deel vind ik geweldig aan dit soort games maar CS2 snap ik echt geen zak van hoe het werkt en hoe systeem x invloed heeft op systeem y. :?
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:07:13 #177
269692 Divje
brr brr patapim
pi_219070308
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 17:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Zo jammer dat er een hele update gewijd is aan havens die zogenaamd de economie uitbreiden, maar niemand snapt de ballen van hoe die economie nou eigenlijk werkt. Alles is enorm obscuur.

Juist dat hele import/export/productie deel vind ik geweldig aan dit soort games maar CS2 snap ik echt geen zak van hoe het werkt en hoe systeem x invloed heeft op systeem y. :?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de game meer speel als een soort interactief diorama met een simcity perspectief en vrijwel altijd gepauzeerd speel. Als ze die hele economie en meerdere problemen oplossen zal ik het wel op de 'normale' manier spelen :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:39:01 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219070497
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 17:00 schreef TigerXtrm het volgende:

En dan office buildings als ondersteuning van de sales en zaken als software.
pi_219100265
voor een productiechain achtige gameplay ga ik liever naar iets als transport fever 2
pi_219101254
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:34 schreef mschol het volgende:
voor een productiechain achtige gameplay ga ik liever naar iets als transport fever 2
Transport Fever fungeert dan weer niet echt lekker als city builder. Ik zou zo graag een game hebben die beide doet, en Cities Skylines is heel dichtbij, maar maakt de productiechain voor mij dan weer te makkelijk (even los van de interface die eigenlijk compleet nutteloos is).
pi_219161020
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 12:53 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Transport Fever fungeert dan weer niet echt lekker als city builder. Ik zou zo graag een game hebben die beide doet, en Cities Skylines is heel dichtbij, maar maakt de productiechain voor mij dan weer te makkelijk (even los van de interface die eigenlijk compleet nutteloos is).
klopt idd

ik zit net de bridges & ports dlc info filmpje te kijken van biffa, en er lijkt wel een hoop extra informatie bij te zijn gekomen om je productiechain te monitoren..
Bekijk deze YouTube-video
ik zit vervolgens te denken misschien de game weer eens op te pakken, wat zijn nu de to-go mods?
pi_219165713
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:03 schreef mschol het volgende:

[..]
klopt idd

ik zit net de bridges & ports dlc info filmpje te kijken van biffa, en er lijkt wel een hoop extra informatie bij te zijn gekomen om je productiechain te monitoren..
ik zit vervolgens te denken misschien de game weer eens op te pakken, wat zijn nu de to-go mods?
https://mods.paradoxplaza(...)By=best&time=alltime ;)

Maar de meeste mods zijn nu uiteraard stuk :')

Ik had inderdaad ook gezien dat de productie interface een flinke verbetering heeft gehad. Dat is wel nice :)
pi_219287651
Cities skylines 2 veranderd van ontwikkelaar.. geen Colossal order meer maar Iceflake studio vanaf 2026
https://forum.paradoxplaz(...)skylines-ii.1873154/

ik weet dat er nog steeds issues zijn die er al waren vanaf release maar een heel nieuw team gaat dit niet verbeteren denk ik; Al helemaal niet als ik naar de games op de iceflake studio kijk..
ik vrees het ergste zelfs
pi_219287943
Sja, zat er al een tijdje aan te komen met het 2 jaar lange gestuntel van Colossal Order. Inmiddels wel duidelijk dat ze de omvang van het project gewoon niet aan konden. Maar een andere net zo kleine studio erop zetten is ook geen geweldige oplossing :{

Maar goed, dat is blijkbaar een interne studio van Paradox, waardoor ze uiteindelijk meer resources die kant op kunnen sturen (en meer invloed uit kunnen oefenen). Tijd zal het leren. Woensdag in ieder geval eindelijk fietsen in het spel. Kijken wat er dan weer allemaal stuk is :')
  FOK!fotograaf maandag 17 november 2025 @ 21:40:57 #185
364681 over_hedge
pi_219288166
Ohh bijna fietsen! Dan ga ik het weer eens proberen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 17 november 2025 @ 21:42:12 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219288169
Eindelijk Vinex wijk god, Nederlandse bouwstijl en fietsen.
pi_219288821
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 21:42 schreef Momo het volgende:
Eindelijk Vinex wijk god, Nederlandse bouwstijl en fietsen.
Nederlandse content pack is wel briljant gedaan, eerlijk is eerlijk _O_ w/
  woensdag 19 november 2025 @ 00:30:11 #188
269692 Divje
brr brr patapim
pi_219294612

Beste update wel eigenlijk, ben benieuwd. Nog niet aan Bridges & Ports toegekomen door Arc Raiders :@ _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_219294625
Schijnt dat de fietsen dus ook weer op z'n Colossal Order's gedaan zijn en dom zijn geïmplementeerd :') Inwoners overwegen niet OF auto OF fiets. Ze overwegen alleen de fiets als er geen auto beschikbaar is. Mensen fietsen nergens heen als je niet overal fietsenrekken bouwt, want je fiets gewoon random neerpleuren is VERBOTEN in Cities Skylines 2. Maakt verder ook niet uit waar die fietsenrekken precies staan, want mensen zijn alsnog bereid 15 kilometer naar hun bestemming te lopen vanaf het fietsenrek. En als alle fietsenrekken vol zijn blijven de fietsers eindeloos rondjes rijden opzoek naar een parkeerplaats.

Dit is dus precies waarom CO de deur uit gebonjoured is. Dingen die gewoon heel makkelijk zouden moeten zijn enorm ingewikkeld maken (voor zichzelf en de spelers) :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')