SPOILER: Tip door SuperHarregarreOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.
• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.
• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.
• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil
• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.
• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en TropischSPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
• ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
• Zonebare wandelpaden
• Elevated train tracks
• Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
• Traffic Query tool
• Geen verdwijnende auto's
• Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
• First person camera
• Dynamic resolution
• Automatic bulldoze
• 25 tile unlock mod
• Mods en toch achievements
• Tree Brush Mod
• Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
• Terraform tool
• Extended Public Transport UI
• Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
• Lane Changer: No left/right turn
Saved Games / Maps
• Circle CitySPOILER: Plaatjes van FOK!kers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.Ja, traffic manager is een goede mod, maar daar gaat zo godsgruwelijk veel tijd in zitten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:00 schreef mschol het volgende:
[..]
ik bedoel meer dat de theorie wel klopt maar dat ik dat niet lang volg.
[..]
meh genoeg mogelijkheden om die ai te tweaken met mods of meer naar je hand te zettenZuiger van het FOK!-OMTvalt wel mee toch?quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, traffic manager is een goede mod, maar daar gaat zo godsgruwelijk veel tijd in zitten.
er zijn in settings wat dingen die je aan moet passen (lane selection slider o.a.) maar das eenmalig.
voor de rest je kruispunten goed opzetten waar nodig (gescheiden banen voor afslaan en rechtdoor), evt rotondes.
de rest moet je met aantal banen per weg goed afstellen met bouwen
heb ik wel eens geprobeerd in een stad van mij en dat verbeterde het verkeer enorm, lane connectors bv gebruikte ik zeldenLuctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC11 juni 2019 voor het laatst gespeeld. Misschien voor de zekerheid maar alle mods verwijderen en wanneer ik weer besluit te spelen, dan weer de juiste gaan zoeken.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.jogy
HersenflatulentDat is wel een goed plan iddquote:Op woensdag 16 maart 2022 08:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
11 juni 2019 voor het laatst gespeeld. Misschien voor de zekerheid maar alle mods verwijderen en wanneer ik weer besluit te spelen, dan weer de juiste gaan zoeken.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
VrijheidHier net hetzelfde gedaan. Wat een gedoequote:Op woensdag 16 maart 2022 08:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
11 juni 2019 voor het laatst gespeeld. Misschien voor de zekerheid maar alle mods verwijderen en wanneer ik weer besluit te spelen, dan weer de juiste gaan zoeken.Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FCIk moet er nog aan beginnen.quote:Dit weerhoudt me nog een beetje om het te doen.quote:Wat een gedoeAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.Misschien had ik ff op moeten schrijven welke mods ik had
Helft van m'n wegen is verdwenen in saved game, dus daar gaat iets niet goedis daar niet een mod voor om dat te fixen?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 14:36 schreef Piles het volgende:
Misschien had ik ff op moeten schrijven welke mods ik had
Helft van m'n wegen is verdwenen in saved game, dus daar gaat iets niet goed
of misschien gewoon LSM ?Drizzt_DoUrden
RawrBen weer helemaal geïnteresseerd in het spel dankzij deze playlist van Biffa
Heb eerst unsubscribe van al mijn mods gedaan en vervolgens alles geselecteerd wat Biffa ook gebruikt, plus wat speciale RICO dingen. Ik voorzie een handvol grote steden en flink wat dorpjes her en der verspreid over de kaarten, maar ga nu nog niet beginnen, anders zie ik alleen maar wegen en zoning voor ogen wanneer ik in bed lig[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]Drizzt_DoUrden
RawrTevens ziet @Divje nu weer "funky" in zijn MyAT.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FCBiffa maakt fijne steden. Ik heb altijd voor ogen om geen grote grid steden te maken, maar uiteindelijk wordt het dat wel weer meestal.quote:Op donderdag 15 september 2022 21:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ben weer helemaal geïnteresseerd in het spel dankzij deze playlist van Biffa
Heb eerst unsubscribe van al mijn mods gedaan en vervolgens alles geselecteerd wat Biffa ook gebruikt, plus wat speciale RICO dingen. Ik voorzie een handvol grote steden en flink wat dorpjes her en der verspreid over de kaarten, maar ga nu nog niet beginnen, anders zie ik alleen maar wegen en zoning voor ogen wanneer ik in bed ligAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.Drizzt_DoUrden
RawrJa dat heb ik helaas ook vaak, al is het niet erg in downtown Heb wel een keer expres een enorme grid city gebouwd en natuurlijk stond al het verkeer vast, werden er uiteraard geen lijken opgehaald, en begon de computer te zeuren toen ik +/- 250k inwoners had, ben er dus niet meer mee verder gegaanquote:Op donderdag 15 september 2022 22:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Biffa maakt fijne steden. Ik heb altijd voor ogen om geen grote grid steden te maken, maar uiteindelijk wordt het dat wel weer meestal.
Ik ga er morgen of van het weekend eens goed voor zitten en de basics van Biffa overnemen, om er vervolgens een eigen twist aan te geven.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FCIk heb nu nog slechts een dorpje van 3400/3500 inwoners en nu al zit de traffic flow op 50%.quote:Op donderdag 15 september 2022 23:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ja dat heb ik helaas ook vaak, al is het niet erg in downtown Heb wel een keer expres een enorme grid city gebouwd en natuurlijk stond al het verkeer vast, werden er uiteraard geen lijken opgehaald, en begon de computer te zeuren toen ik +/- 250k inwoners had, ben er dus niet meer mee verder gegaan
Ik ga er morgen of van het weekend eens goed voor zitten en de basics van Biffa overnemen, om er vervolgens een eigen twist aan te geven.
Maar als ik dan kijk naar de rode stukken, dan zijn die gewoon leeg. Soms loopt het even vol als ik net weer een nieuw stuk uitbreiding van het dorp aan leg. Dus ik weet niet zo goed hoe ik dat moet fixen. Ik zou namelijk liever een traffic flow van 70/80 % hebben.
Daarnaast heb ik gemerkt dan de tractoren (altijd weer die boeren, hè), die op de snelweg links blijven rijden en al het verkeer er dan achter blijft tuffen, waardoor je een lange sliert krijgt die dan op een kruising af gaat.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.ik neem aan dat je de basics van biffa zoveel mogelijk toepast?quote:Op vrijdag 16 september 2022 08:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb nu nog slechts een dorpje van 3400/3500 inwoners en nu al zit de traffic flow op 50%.
Maar als ik dan kijk naar de rode stukken, dan zijn die gewoon leeg. Soms loopt het even vol als ik net weer een nieuw stuk uitbreiding van het dorp aan leg. Dus ik weet niet zo goed hoe ik dat moet fixen. Ik zou namelijk liever een traffic flow van 70/80 % hebben.
Daarnaast heb ik gemerkt dan de tractoren (altijd weer die boeren, hè), die op de snelweg links blijven rijden en al het verkeer er dan achter blijft tuffen, waardoor je een lange sliert krijgt die dan op een kruising af gaat.Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FCAls ik een driebaans snelweg heb, en ik krijg een afslag, dan gaat de snelweg over op een tweebaans tot er weer een toerit bij komt en dan gaat ie weer naar drie. Dat doe ik wel. Maar waarom mijn tractor dan op de meest linkse baan blijft rijden tot vlak bij de afslag en daar was twee banen opschuift.quote:Op vrijdag 16 september 2022 08:13 schreef mschol het volgende:
[..]
ik neem aan dat je de basics van biffa zoveel mogelijk toepast?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.hmm dat hoort beter te gaanquote:Op vrijdag 16 september 2022 08:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Als ik een driebaans snelweg heb, en ik krijg een afslag, dan gaat de snelweg over op een tweebaans tot er weer een toerit bij komt en dan gaat ie weer naar drie. Dat doe ik wel. Maar waarom mijn tractor dan op de meest linkse baan blijft rijden tot vlak bij de afslag en daar was twee banen opschuift.
gebruik je TPME? daar in de settings zit een optie dynamic lane selection ofzo waarmee je de traffic AI wat kan beïnvloeden, probeer dat eens?Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FCJa, ik gebruik TPME. Ik zal die eens proberen dan, zodra alle mods zijn geüpdate naar de nieuwste versie.quote:Op vrijdag 16 september 2022 08:18 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm dat hoort beter te gaan
gebruik je TPME? daar in de settings zit een optie dynamic lane selection ofzo waarmee je de traffic AI wat kan beïnvloeden, probeer dat eens?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.Elk weekend neem ik me voor het weer eens op te starten, maar dan besef ik me weer dat ik geen nieuw project wil opstarten, en m'n lopende 3000 assets gebruikt waardoor m'n pc er zeker 20 minuten over doet om het te laden.
Zwaar leven.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FCAlles eraf en dan enkel de broodnodige mods downloaden.quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:49 schreef Cyan9 het volgende:
Elk weekend neem ik me voor het weer eens op te starten, maar dan besef ik me weer dat ik geen nieuw project wil opstarten, en m'n lopende 3000 assets gebruikt waardoor m'n pc er zeker 20 minuten over doet om het te laden.
Zwaar leven.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.Absoluut niet, dat vind ik zonde van m'n lopende project.quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Alles eraf en dan enkel de broodnodige mods downloaden.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FCDan geen nieuw project beginnen en eerst je huidige afronden.quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Absoluut niet, dat vind ik zonde van m'n lopende project.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.Ik denk dat die nooit is afgerond. Eens kijken of ik dit weekend het geduld kan opbrengen.quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan geen nieuw project beginnen en eerst je huidige afronden.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |