De situatie met WOII vergelijken met de huidige situatie in de Oekraïne is nogal zwak. Nederland werd binnen een week overrompeld en het enige buurland met een landverbinding werd gelijktijdig aangevallen. Er waren geen opties om te vluchten. Daarom bleven mensen. Ook dacht men dat het wel mee zou vallen want de Duitsers waren Saksische broeders.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Anders dan Nederlanders, wat is dat voor “weg met ons” uitspraak?
De enige die ooit gevlucht zijn, waren de Oranjes.
De meeste Nederlanders bleven.
Hadden ook geen keus.
Ja er komen net toevallig iets te veel burgers, hulpverleners, en andere mensen met een neutrale status om of raken betrokken bij Russisch vuur.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De OVSE is ook maar op de vlieger gestapt. Ik snap dat.
ja bizar he om het zo te zienquote:Op maandag 7 maart 2022 10:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel gaaf zo'n livestream, heb echt het gevoel dat ik daar sta bij de Poolse grens
Dat risico moeten we accepteren.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook precies het risico. Geen enkele zekerheid dat ze niet in verkeerde handen komen. Zeker niet bij levering aan een land in chaos dat ook nog eens inherent corrupt is.
[..]
Ik had het specifiek over stingers.
Rob de Wijk had het in zijn podcast over tactische nucleaire wapens die je op grote hoogte kunt laten ontploffen (bijv. boven Kyiv) zonder slachtoffers en nucleaire fallout te veroorzaken. Een nieuw soort waarschuwing die we nog niet eerder hebben gezien.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, denk dat het dan wel escaleert richting inzet van kernbommen. En dan hoeft zo'n conflict niet jaren te duren om heel vervelend te zijn.
En ook 5 mei afschaffen graag. Laten we niet meer hypocriet lopen doen.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is gewoon de start van een mogelijk nucleaire derde wereldoorlog. Liever niet dus.
Geen idee hoe bekend jij bent met de situatie in Polen maar die Oekraïners zijn daar vooral om geld te verdienen en naar de Oekraïne te verschepen. Doordat de Poolse werkende bevolking West-Europa in is getrokken ontstond deze noodzaak in Polen (arbeidsmarkt onderbevolkt). Ook Wit-Russen werken in Polen (wel in veel mindere mate - iets van 300 a 400k).quote:Op maandag 7 maart 2022 09:56 schreef riazop het volgende:
[..]
De laatste 10 jaar hebben 1,8 miljoen Oekrainers zich in Polen gevestigd.
Er is vrijwel niemand terug gegaan
Ik denk dat we dat eerst zorgvuldig hadden moeten afwegen voordat we iets deden.quote:
En je kan er rustig rekening mee houden dat dat gaat gebeuren, net zoals Europa ook overspoelt werd door Kalashnikovs uit de Balkanoorlog.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat je goed moet nadenken wat je doet en niet in blinde paniek alles maar doen wat in je opkomt.
Als er straks honderden ongeregistreerde stingers op de zwarte markt in Europa zwerven is dat een enorm probleem voor de veiligheid van de luchtvaart icm terrorisme.
Zo begon de eerste wereldoorlog ook. Oostenrijk-Hongarije begon met het binnenvallen van Servië (wat een drama was voor Oostenrijk-Hongarije) en een maand later stond Europa in de brand.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:05 schreef Confetti het volgende:
Gas boven de 300e mwh.
60% erbij vandaag.
De wereld stort in elkaar. Alles.
Waarom zouden we "willen vechten" voor Estland en niet voor Finland?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En ook 5 mei afschaffen graag. Laten we niet meer hypocriet lopen doen.
En natuurlijk moeten we ook niet ingrijpen als Rusland vervolgens hetzelfde kunstje uitvoert op alle andere landen in Europa die niet NATO lid zijn. Waarom een nucleare bom riskeren voor een Finland als het ook niet voor Oekraine gedaan wordt?
De tijd voor zorgvuldigheid is er domweg niet. De Russen wachten niet op dat wij onze operationele, tactische, en strategische analyses gemaakt hebben.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat eerst zorgvuldig hadden moeten afwegen voordat we iets deden.
Met 10 vermiste Stingers leg je het hele vliegverkeer plat als je serieus ermee gaat dreigen.
Blijven nadenken is juist in gespannen situaties van levensbelang.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De tijd voor zorgvuldigheid is er domweg niet. De Russen wachten niet op dat wij onze operationele, tactische, en strategische analyses gemaakt hebben.
Ja dat dit als een verrassing komt, komt voor mij als een verrassing.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijk nou. Ze zijn er niet. Wat verbazingwekkend
gas wordt toch gemeten in M3?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:05 schreef Confetti het volgende:
Gas boven de 300e mwh.
60% erbij vandaag.
Ze leveren ook hun bijdragen aan de NAVO. Het is wat meer dan alleen 'n passief lidmaatschap.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarom zouden we "willen vechten" voor Estland en niet voor Finland?
Alleen omdat het op "papier" staat dat ze NAVO lid zijn en het dan "moet"?
Zo is het exact. Het is triest, maar in principe ben je vogelvrij verklaard als je aangevallen wordt door een Rusland en je bent geen Navo lid. Is ook nog eens bevestigd door Mart de Kruif bijvoorbeeld gisteren bij OP1.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zo was dat met Polen en Roemenen aanvankelijk ook. Maar eenmaal 'n partner gevonden, kinderen, etc. blijven ze vaak plakken.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee hoe bekend jij bent met de situatie in Polen maar die Oekraïners zijn daar vooral om geld te verdienen en naar de Oekraïne te verschepen. Doordat de Poolse werkende bevolking West-Europa in is getrokken ontstond deze noodzaak in Polen (arbeidsmarkt onderbevolkt). Ook Wit-Russen werken in Polen (wel in veel mindere mate - iets van 300 a 400k).
Daarom doen we snel handelen met veel knappe koppen tegelijk. Maar voor dit soort situaties heb je geen weken de tijd voor eindeloos overleg. Helaas.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Blijven nadenken is juist in gespannen situaties van levensbelang.
Ja, alleen werden die kalasjnikovs vooral gebruikt voor afrekeningen in het criminele circuit en kun je met een stinger een passagiersvliegtuig uit de lucht halen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
En je kan er rustig rekening mee houden dat dat gaat gebeuren, net zoals Europa ook overspoelt werd door Kalashnikovs uit de Balkanoorlog.
Ik twijfel of de NAVO ook oorlog met Rusland voeren als een NAVO-lid als Letland wordt aangevallen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:11 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zo is het exact. Het is triest, maar in principe ben je vogelvrij verklaard als je aangevallen wordt door een Rusland en je bent geen Navo lid. Is ook nog eens bevestigd door Mart de Kruif bijvoorbeeld gisteren bij OP1.
Ik denk dat er überhaupt niet over nagedacht is.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom doen we snel handelen met veel knappe koppen tegelijk. Maar voor dit soort situaties heb je geen weken de tijd voor eindeloos overleg. Helaas.
De ervaring leert, in West Europa, dat die migranten die hier komen om "geld te verdiejnen (waar ze trouwens volstrekt gelijk in hebben), niet meer teruggaan.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee hoe bekend jij bent met de situatie in Polen maar die Oekraïners zijn daar vooral om geld te verdienen en naar de Oekraïne te verschepen. Doordat de Poolse werkende bevolking West-Europa in is getrokken ontstond deze noodzaak in Polen (arbeidsmarkt onderbevolkt). Ook Wit-Russen werken in Polen (wel in veel mindere mate - iets van 300 a 400k).
Wat is jouw alternatief eigenlijk?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat er überhaupt niet over nagedacht is.
Dan kun je de NAVO beter meteen opdoeken.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik twijfel of de NAVO ook oorlog met Rusland voeren als een NAVO-lid als Letland wordt aangevallen.
Ik denk dat ze niet eens de koffie en het servies klaar hadden gezet. Dit is slechts het doorlopen van procedures.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijk nou. Ze zijn er niet. Wat verbazingwekkend
Als dat niet gebeurt kun je de club wel opdoeken. Gaat gegarandeerd gebeuren zolang de VS deel uit maakt van de NAVO met een president aldaar die de NAVO een warm hart toedraagt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik twijfel of de NAVO ook oorlog met Rusland voeren als een NAVO-lid als Letland wordt aangevallen.
Nou weet je. Rusland voert niet officieel "openlijk" oorlog, het is altijd een "operatie", of het zijn rebellen met toevallig heel veel gestolen militaire hardware, separatisten.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
En terecht. Dit moet ten alle tijden worden voorkomen. Wat heb je nu aan een complete oorlog in heel Europa? Niets toch? Dan kan er ook amper tot geen hulp meer worden geboden aan een land als Oekraïne dat nu volledig kan worden gesteund op financieel en humanitair gebied. Ik snap vanuit dat oogpunt ook niet dat sommige mensen denken dat deze situatie verder escaleren een oplossing is.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Nadat de troonopvolger van Oostenrijk-Hongarije was vermoord door een Servier etc etcquote:Op maandag 7 maart 2022 10:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Zo begon de eerste wereldoorlog ook. Oostenrijk-Hongarije begon met het binnenvallen van Servië en een maand later stond Europa in de brand.
Energie, dus in Joule.quote:
Omdat een BUK raket geen nucleair wapen is. Deze worden niet 24/7 in de gaten gehouden.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:15 schreef Maron het volgende:
[..]
Ja… dat hebben we wel gezien met die BUK-raket..
Is wel bijna een jaar overheen gegaan voordat duidelijk was bij wie die vandaan kwam…
Kortom: hoe dichterbij het is, hoe meer aandacht. Logisch dus.quote:
Maar we kunnen dan misschien wel de Krim Oekraiens houden!quote:Op maandag 7 maart 2022 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat heb je nu aan een complete oorlog in heel Europa? Niets toch? ...
Geheel verrassend is betreffende user geen lezer van de Economist.quote:
Hebbie ook een kaartje van Chinese MSM media? Ben wel benieuwd.quote:
Nee. Zie Australie.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom: hoe dichterbij het is, hoe meer aandacht. Logisch dus.
Heb je zo'n kaartje ook voor Chinese of Russische media? Of Zuid Amerikaanse?quote:
Denk dat je je gas ergens anders moet kopen:quote:Op maandag 7 maart 2022 10:05 schreef Confetti het volgende:
Gas boven de 300e mwh.
60% erbij vandaag.
Er is recent oorlog geweest in Australië die veel aandacht heeft gekregen of dit simpelweg een hypothese? Ik denk dat het weinig met religie en huidskleur te maken heeft namelijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. Zie Australie.
Blank, gristelijk en een bekende taal
Dat klopt. Echter is zie overeenkomsten met toen en nu. Een grootmacht valt een land aan en voor je weet barst de bom in heel Europa.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nadat de troonopvolger van Oostenrijk-Hongarije was vermoord door een Servier etc etc
Goed nadenken welke steun je wel of niet wil leveren.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is jouw alternatief eigenlijk?
Probleem is dat wij het met deze prijs kopenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Denk dat je je gas ergens anders moet kopen:
https://oilprice.com/Energy/Natural-Gas/
NG +0,92%, niet +60%.
Goed nadenken doet iedereen wel. Wat waren jouw keuzes geweest in dit conflict?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Goed nadenken welke steun je wel of niet wil leveren.
Reden te meer om snel van Russisch gas af te gaan en vol in te zetten om (duurzame) alternatieven. Gelukkig staat de lente en zomer ook voor de deur.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probleem is dat wij het met deze prijs kopen
(zie rechts +60% vandaag)
[ afbeelding ]
Het gaat niet per se om de fysieke afstand, wel om hoe ver het betreffende land van ons verwijderd is qua cultuur, taal, ethniciteit en geschiedenis.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. Zie Australie.
Blank, gristelijk en een bekende taal
VS is heel terughoudend iddquote:Op maandag 7 maart 2022 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
In het begin van de invasie is iedereen best wel geschrokken en wat gespannen geraakt.
Ik denk dat dat met de huidige situatie niet meer nodig is. Rusland is eigenlijk heel duidelijk wat het wil, Oekraïne niet westers en dus dan maar russcisch. Thats it.
Navo gaat niks doen. Het gaat gewoon gebeuren.
De nucleaire dreiging lijkt me niet zo geloofwaardig
En de VS, voor hun is dit ook een vervanbedshow hè?
Eigenlijk boeit de VS dit ook geen fluit zolang de dreiging naar de VS niet groter wordt.
Ze hebben al geen russcisch gas en zitten er een pokke eind vanaf.
Het ging nu even over onze eigen hypocrisie, of vind je dat confronterend?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:17 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Heb je zo'n kaartje ook voor Chinese of Russische media? Of Zuid Amerikaanse?
Dat is wel de beste methode ja. Het verschil in calorische waarde (wobbe index dit dat) per kuub wordt zo buitenspel gezet.quote:
Servië is historisch gezien sowieso een etterende puist in Europa, maar dat is weer een heel ander verhaal.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nadat de troonopvolger van Oostenrijk-Hongarije was vermoord door een Servier etc etc
idd, mensen zijn dus toch niet even gelijk...quote:Op maandag 7 maart 2022 10:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet per se om de fysieke afstand, wel om hoe ver het betreffende land van ons verwijderd is qua cultuur, taal, ethniciteit en geschiedenis.
zoveel mogelijk windmolens, zonnepanelen hebben we het klimaat niet voor.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Reden te meer om snel van Russisch gas af te gaan en vol in te zetten om (duurzame) alternatieven. Gelukkig staat de lente en zomer ook voor de deur.
Laten we het hopen. Vooral westerse politici moeten het hoofd koel proberen te houden. Zich ook niet laten meeslepen in bijvoorbeeld de soms iets te emotionele retoriek van Zelenskyy.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
In het begin van de invasie is iedereen best wel geschrokken en wat gespannen geraakt.
Ik denk dat dat met de huidige situatie niet meer nodig is. Rusland is eigenlijk heel duidelijk wat het wil, Oekraïne niet westers en dus dan maar russcisch. Thats it.
Eigenlijk boeit de VS dit ook geen fluit zolang de dreiging naar de VS niet groter wordt.
We zijn inderdaad hypocriet en in de media buiten het Westen wordt onze dubbele standaard ook veelvuldig ter sprake gesteld. Vergelijk alleen al de reacties op de inval in Irak vs deze inval.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Het ging nu even over onze eigen hypocrisie, of vind je dat confronterend?
Volgens mij gaat binnenkort de put in Groningen weer open.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probleem is dat wij het met deze prijs kopen
(zie rechts +60% vandaag)
[ afbeelding ]
Met alle respect, maar dit soort plaatjes worden gemaakt door jankerds.quote:
Inderdaadquote:Op maandag 7 maart 2022 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-compleet-immoreel
Walgelijk.
ze kopen elke dag Russische oliequote:Op maandag 7 maart 2022 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
En de VS, voor hun is dit ook een ver van bed show hè?
Ze hebben al geen Russisch gas en zitten er een pokken eind vanaf.
Helemaal mee eens hoor, maar dat was dan ook totaal niet mijn punt.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Als de Russen 20.000 mannen verliezen op het slagveld maakt dat demografisch geen zak uit.
Maar als 6 of 7 miljoen Oekrainers (waarvan véél vrouwen en kinderen) zich definitief verplaatsen naar welvarender gebieden in de EU, dan is dat een demografische atoombom daar
Nee. Maar dat is geen exclusief Westers fenomeen. Ook in de Arabische wereld maakt men zich drukker over Palestina dan over een conflict in Zuid-Amerika. Het hemd is nader dan de rok, dat geldt overal.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:23 schreef riazop het volgende:
[..]
idd, mensen zijn dus toch niet even gelijk...
En ook dit laten we weer gebeuren, kennelijk. Afschuwelijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-compleet-immoreel
Walgelijk.
Ik weet het wel zeker. Het grondbeginsel van de NAVO is dat wanneer een lidstaat wordt aangevallen alle lidstaten worden aangevallen. Grijpen ze bij een aanval op een lidstaat niet aan dan kunnen verliest het haar bestaansrecht.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
dat de regering dan die mensen afkoopt ipv oplichtenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Volgens mij gaat binnenkort de put in Groningen weer open.
Ja, de Groningers vinden het ineens toch niet meer erg!quote:Op maandag 7 maart 2022 10:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
In dat geval hebben we ook geen keuze.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. Het grondbeginsel van de NAVO is dat wanneer een lidstaat wordt aangevallen alle lidstaten worden aangevallen. Grijpen ze bij een aanval op een lidstaat niet aan dan kunnen verliest het haar bestaansrecht.
Ik ben ook geen uitgesproken voorstander van dergelijke opties, maar we moeten nu wat. En een extra gebied of twee met windmolens op de Noordzee kan prima. Plus boren in Groningen en meer importeren van landen zoals Noorwegen en Canada.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zoveel mogelijk windmolens, zonnepanelen hebben we het klimaat niet voor.
Maar dat punt was?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor, maar dat was dan ook totaal niet mijn punt.
Ja, mits ze gecompenseerd worden.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Ja, de Groningers vinden het ineens toch niet meer erg!
Volgens de Televaag dan
quote:
Groningers hebben ook aangegeven daar oke mee te zijn, hoewel dat waarschijnlijk een klein vocaal deel is.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Duurt een beetje lang. Wat was een beetje de conclusie van deze podcast?quote:
We kunnen ook gewoon 6 moderne kerncentrales neerzetten. En de uranium uit Australie en Namibie halen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben ook geen uitgesproken voorstander van dergelijke opties, maar we moeten nu wat. En een extra gebied of twee met windmolens op de Noordzee kan prima. Plus boren in Groningen en meer importeren van landen zoals Noorwegen en Canada.
Ik maakte een vergelijking tussen Hitler en Putin. Welke positiviteit heb je daarin precies gevonden?quote:Op maandag 7 maart 2022 07:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Putin gaat zeker de geschiedenisboeken, maar ieder geval niet op een positieve manier
Ze zijn er ok mee als alle opbrengsten naar Groningen gaan.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Groningers hebben ook aangegeven daar oke mee te zijn, hoewel dat waarschijnlijk een klein vocaal deel is.
Koop die mensen uit voor een zeer riante prijs. Desnoods geef je ze 4x de woningwaarde.
Ben ik een voorstander van, maar dat duurt helaas even om deze te bouwen. Dus dat is op de korte termijn niet direct een uitkomst.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:29 schreef riazop het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon 6 moderne kerncentrales neerzetten. En de uranium uit Australie en Namibie halen.
Wel als nadeel dat je 0 co2 uitstoot hebt
Dat duurt minimaal 10 jaar en het is de vraag of je de kosten ervan er ooit weer uit krijgt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:29 schreef riazop het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon 6 moderne kerncentrales neerzetten. En de uranium uit Australie en Namibie halen.
Windmolens op zee worden al massaal gebouwd maar deze bouw loopt steeds achter door slecht weer.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben ook geen uitgesproken voorstander van dergelijke opties, maar we moeten nu wat. En een extra gebied of twee met windmolens op de Noordzee kan prima. Plus boren in Groningen en meer importeren van landen zoals Noorwegen en Canada.
Mijn punt was in reactie op iemand die stelde dat 40% van de kinderen in Nederland door één ouder worden opgevoed.quote:
Voor het midden oosten kwam er tenminste nog een interventiemacht. Het Oekraiense volk wordt vermoordt en we doen niks omdat de aanvaller dreigt met een kernoorlog als iemand er zich mee bemoeit. Voor landen trouwens ook een les dat ze kernwapens moeten hebben, en voor Oekraine de grootste fout ooit dat ze die ingeleverd hebben. Noord Korea is zo gek nog niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
We zijn inderdaad hypocriet en in de media buiten het Westen wordt onze dubbele standaard ook veelvuldig ter sprake gesteld. Vergelijk alleen al de reacties op de inval in Irak vs deze inval.
Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook. Die dingen hadden er dus nu al kunnen staan.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ben ik een voorstander van, maar dat duurt helaas even om deze te bouwen. Dus dat is op de korte termijn niet direct een uitkomst.
Aan tien jaar heb je helaas niet genoeg. Denk aan zeker 30.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook. Die dingen hadden er dus nu al kunnen staan.
Begin daar eens mee!
Nog meer gekken met een knop.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Voor het midden oosten kwam er tenminste nog een interventiemacht. Het Oekraiense volk wordt vermoordt en we doen niks omdat de aanvaller dreigt met een kernoorlog als iemand er zich mee bemoeit. Voor landen trouwens ook een les dat ze kernwapens moeten hebben, en voor Oekraine de grootste fout ooit dat ze die ingeleverd hebben. Noord Korea is zo gek nog niet.
Wat je zegt is niet gepast.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Servië is historisch gezien sowieso een etterende puist in Europa, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Beste vriend, we hebben het over pak hem beet 20k gesneuvelde Russische soldaten straks.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mijn punt was in reactie op iemand die stelde dat 40% van de kinderen in Nederland door één ouder worden opgevoed.
Het punt is dat gescheiden ouders in Nederland (of waar dan ook) niet betekent dat maar één ouder de kinderen opvoed. Sterker nog, in verreweg het grootste deel van de situaties zijn beide ouders nog betrokken.
Dat is dus onvergelijkbaar met de situatie waarbij één van de ouders is gesneuveld in een oorlog.
De Serviërs waren ook niet blij toen Bosniërs met behulp van de Duitsers duizenden Serviërs tijdens de tweede wereldoorlog afgeslacht hadden.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat je zegt is niet gepast.
Het komt door de verdeel en heers politiek van Rusland. Met help van Rusland konden Serviërs in Yugoslavië over Kroaten, Bosniërs, Macedoniërs regeren. De Serviërs waren hun dankbaar, maar de andere volkeren waren er niet blij mee.
Want dat is overduidelijk hun schuld ja. Niet van Poetin die zonder aanleiding een buurland aanvalt, nee het is de schuld van het Westenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:37 schreef Werkperd het volgende:
Beurzen gaan door de gehaktmolen heen.
Bedankt Biden, Johnson en Von der Leyen!
Dit conflict aangrijpen om je eigen bevolking wat beter onder de loep te leggen.quote:
Vermoord?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
V Het Oekraiense volk wordt vermoordt ....
Dit dus. Als deze crisis (en de aanstaande crisissen met China, het klimaat etc etc) ons iets zouden moeten leren dan is het wel dat we als Westerse wereld veel en veel te weinig kijken naar de lange termijn. Democratie is iets prachtigs, maar de keerzijde is wel dat mensen die aan de macht zijn vooral bezig zijn met hun herverkiezing over vier jaar, waardoor een lange termijn visie niet gevraagd wordt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook. Die dingen hadden er dus nu al kunnen staan.
Begin daar eens mee!
quote:Op maandag 7 maart 2022 10:37 schreef Werkperd het volgende:
Als ze met de sancties alleen maar in eigen voet schieten, JA. Waardeloos clubje. Heel Europa naar de afgrond brengen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want dat is overduidelijk hun schuld ja. Niet van Poetin die zonder aanleiding een buurland aanvalt, nee het is de schuld van het Westen.
quote:Op maandag 7 maart 2022 10:40 schreef Hieraldo het volgende:
een trumploze wereld is een gevaarlijke wereld
Moldavië en de Baltische Staten staan ook op het menu van Poetin.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
quote:Op maandag 7 maart 2022 10:37 schreef Werkperd het volgende:
Het één sluit het ander niet uit. Ik kan me prima zorgen maken over allebei. Bovendien, wat dacht je van de uittocht van Oekrainers (of beter gezegd intocht) waarvan papa achter moest blijven en is gesneuveld. Want daar doelde ik op. Die Russen zullen me echt een zorg zijn. Het interesseert me geen hol wat er in dat land gebeurt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:38 schreef riazop het volgende:
[..]
Beste vriend, we hebben het over pak hem beet 20k gesneuvelde Russische soldaten straks.
Dat heeft hoegenaamd geen demografische impact. Laat staan op het opgroeien van kinderen. Eenoudergezinnen kunnen prima.
Maak je liever zorgen over de massale, en wsl definitieve, uittocht van Oekrainers.
Tegen die tijd zit Trump er weerquote:Op maandag 7 maart 2022 10:42 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Moldavië en de Baltische Staten staan ook op het menu van Poetin.
Zou tof zijnquote:Op maandag 7 maart 2022 10:32 schreef polderturk het volgende:
30 Russische helikopters vernoetigd. Hopelijk krijgen we snel de bevestiging.
[ twitter ]
[ twitter ]
Chinees Nieuwjaar tafarelen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Holy shit!
[ afbeelding ]
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
geniaal, die manquote:Op maandag 7 maart 2022 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dezelfde Trump die dit voorstelt?
https://www.independent.c(...)kraine-b2029695.html
We hebben echt geluk dat hij nu niet de president is.
Hebben ze wel allemaal een geldige QR-code?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Holy shit!
[ afbeelding ]
[ twitter ]
nee, de bouw duurt al 10 jaar dus geen optiequote:Op maandag 7 maart 2022 10:29 schreef riazop het volgende:
[..]
Hoe langer we wachten hoe meer we wel klimaat hebben voor zonnepanelenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zoveel mogelijk windmolens, zonnepanelen hebben we het klimaat niet voor.
das veel in 1x.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:32 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat Oekraïne het westen heeft vertrouwd en daarmee afstand heeft genomen van zijn atoombommen is inderdaad een grote fout geweest. Dat Zelensky Europa oftewel de NATO heeft vertrouwd en met die vertrouwen de held heeft uitgehangen tegen Rusland is ook een idiote blunder geweest ja.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Voor het midden oosten kwam er tenminste nog een interventiemacht. Het Oekraiense volk wordt vermoordt en we doen niks omdat de aanvaller dreigt met een kernoorlog als iemand er zich mee bemoeit. Voor landen trouwens ook een les dat ze kernwapens moeten hebben, en voor Oekraine de grootste fout ooit dat ze die ingeleverd hebben. Noord Korea is zo gek nog niet.
Ik krijg bij dit soort lui altijd zin om ze te onthoofden en hun kop aan de baard weg te slingeren.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gezellige jongens die Tsjetjenen.
[ twitter ]
Oef, als dat waar isquote:Op maandag 7 maart 2022 10:32 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dan heb je toch ook wel ergens een steekje los als je daar "zin" in hebt...quote:Op maandag 7 maart 2022 10:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik krijg bij dit soort lui altijd zin om ze te onthoofden en hun kop aan de baard weg te slingeren.
Denk dat ik te veel Vikings heb gekeken.
Of teveel IS filmpjes.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik krijg bij dit soort lui altijd zin om ze te onthoofden en hun kop aan de baard weg te slingeren.
Denk dat ik te veel Vikings heb gekeken.
Bij Trump kan je altijd kiezen uit 2 opties. Burgers or bombs.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dezelfde Trump die dit voorstelt?
https://www.independent.c(...)kraine-b2029695.html
We hebben echt geluk dat hij nu niet de president is.
Probeer je te trollen of sta je bewust aan de verkeerde kant van de waarheid?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:37 schreef Werkperd het volgende:
als die russen echt aan het oorlog voeren waren, dan hadden ze de sporen allang kapot gemaakt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Holy shit!
[ afbeelding ]
[ twitter ]
En dat bepaal jij nu even?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Probeer je te trollen of sta je bewust aan de verkeerde kant van de waarheid?
Je eerste zinnige post in dit topic. Hulde!quote:Op maandag 7 maart 2022 10:47 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat Oekraïne het westen heeft vertrouwd en daarmee afstand heeft genomen van zijn atoombommen is inderdaad een grote fout geweest. Dat Zelensky Europa oftewel de NATO heeft vertrouwd en met die vertrouwen de held heeft uitgehangen tegen Rusland is ook een idiote blunder geweest ja.
Het westen kijkt niet naar onschuldige mensen maar naar eigen belangen. Jullie snappen nog steeds niet dat dit een geopolitiek gevecht is en als het gaat om geopolitiek dan gaat het om belangen ($$$).
Voor de rest is er geen sprake van een uitmoordingsactie. Bij een oorlog zijn het meestal de burgers die slachtoffer worden. Helaas.
Daar had @AchJa het eerder in deze reeks ook al over, dat alles tot 3km makkelijk neer te halen is.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat je goed moet nadenken wat je doet en niet in blinde paniek alles maar doen wat in je opkomt.
Als er straks honderden ongeregistreerde stingers op de zwarte markt in Europa zwerven is dat een enorm probleem voor de veiligheid van de luchtvaart icm terrorisme.
Pardon?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als die russen echt aan het oorlog voeren waren, dan hadden ze de sporen allang kapot gemaakt.
De waarheid is dat dit prima koopmomenten zijnquote:
je spoort niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als die russen echt aan het oorlog voeren waren, dan hadden ze de sporen allang kapot gemaakt.
Finland is lid van de Europese unie.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat durven de EU en NAVO niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Finland is lid van de Europese unie.
Als die aangevallen wordt dan is het een aanval op de Europese unie.
Dus dan worden alle landen van de unie erbij betrokken en ook de NAVO landen.
Lijkt me niet. Zelfs de duitsers hielden spoorlijnen zoveel mogelijk intact. Rusland heeft er denk ik ook baat bij dat de meeste mensen kunnen vluchten. Kans is zo groter dat je alleen maar pro-russen overhoudt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik hoor dat de beurzen in Moskou er prima bij staan, geen verliezen dus mischien moet je daar je heil zoeken?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als ze met de sancties alleen maar in eigen voet schieten, JA. Waardeloos clubje. Heel Europa naar de afgrond brengen.
zoals vroeger?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:52 schreef KingRadler het volgende:
[..]
je spoort niet.
treinen zijn makkelijk met vervoeren van mensen.
Ik denk dat die Russen de sporen erg goed kunnen gebruiken vwb transport van legermaterieel. Het spoort kapot maken zou niet heel slim zijnquote:Op maandag 7 maart 2022 10:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog eens niet. De echte pro russen zijn veelal tokkies met een lagere opleiding en dito inkomen. Dan houd je een bevolking over die Rusland moet onderhouden, in plaats van andersom.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Zelfs de duitsers hielden spoorlijnen zoveel mogelijk intact. Rusland heeft er denk ik ook baat bij dat de meeste mensen kunnen vluchten. Kans is zo groter dat je alleen maar pro-russen overhoudt.
Nieuwe kerncentrales zouden blijkbaar te duur zijn om winstgevend te kunnen zijn. Als ze toch gebouwd worden komen de kosten op de belastingbetaler te liggen want zonder hoge subsidies is er weinig enthousiasme om ze te bouwen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat duurt minimaal 10 jaar en het is de vraag of je de kosten ervan er ooit weer uit krijgt.
lijkt me toch wel achterlijk leiderschapquote:Op maandag 7 maart 2022 10:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je eerste zinnige post in dit topic. Hulde!
Het westen heeft de Oekraïne voor de gek gehouden, dat is wat mij betreft gewoon een feit. Dat zien de Oekraïners zelf ook zo. Althans, dat is wat ik via mijn vrienden hoor. Ze snappen ergens echt wel dat een kernoorlog een optie is die niemand wil riskeren, maar ze voelen zich desondanks in de steek gelaten en ik vind dat terecht.
Het westen heeft beloofd hun soevereiniteit te beschermen en dat doen ze niet. Mijn ouders hebben mij geleerd dat je geen beloftes moet doen die je niet na wilt komen. Dat ze de beloften nu niet nakomen, snap ik. Dat ze hem ooit gedaan hebben niet.
Het gaat er over dat zij hun kernwapens op moesten geven na de val van de Sovjetunie. Dat de atoommachten UK, Frankrijk, USA en Rusland toen hebben beloofd dat de grenzen van Oekraïne zouden worden gerespecteerd.quote:
Vooral brandstof transport, over de weg worden ze door Oekraine naar verluid geregeld aan gevallen en een tank zonder brandstof is best wel nutteloos.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat die Russen de sporen erg goed kunnen gebruiken vwb transport van legermaterieel. Het spoort kapot maken zou niet heel slim zijn
Is allemaal niet zo vreemd.quote:
Kun je misschien uitleggen wat je bedoelt, in plaats van een nietszeggende oneliner?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:57 schreef Hieraldo het volgende:
[..]
lijkt me toch wel achterlijk leiderschap
Sorry hoor maar dit is mijn standpunt vanaf het begin al en als ik zoiets zeg dan ben ik gelijk een Putin aanhanger.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het westen heeft de Oekraïne voor de gek gehouden, dat is wat mij betreft gewoon een feit. Dat zien de Oekraïners zelf ook zo. Althans, dat is wat ik via mijn vrienden hoor. Ze snappen ergens echt wel dat een kernoorlog een optie is die niemand wil riskeren, maar ze voelen zich desondanks in de steek gelaten en ik vind dat terecht.
Het westen heeft beloofd hun soevereiniteit te beschermen en dat doen ze niet. Mijn ouders hebben mij geleerd dat je geen beloftes moet doen die je niet na wilt komen. Dat ze de beloften nu niet nakomen, snap ik. Dat ze hem ooit gedaan hebben niet.
Het valse is vooral dat we de indruk gewekt hebben achter ze te staan. Al onze hulp doet ons uiteindelijk niet echt pijn. We hadden beter vooraf duidelijk moeten communiceren dat als Rusland zou aanvallen, Oekraïne er de facto alleen voor zou staan.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:53 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar voor al die politici, bn'ers en andere prominenten zijn de deugpunten wel binnen.
Want dat is in ons land waar het echt om gaat. Laten zien dat je OK bent. Deugt.
Dankjewel Oekraine, en zoek het nu zelf maar uit. Dat.
Ik zou nog even wachten hoor. Dont catch a falling knife.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De waarheid is dat dit prima koopmomenten zijn
En nu sla je weer volledig door. Jammer.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is mijn standpunt vanaf het begin al en als ik zoiets zeg dan ben ik gelijk een Putin aanhanger.
Het westen heeft olie op het vuur gegooid en de situatie nog verder laten escaleren. Aan ene kant overlijden er mensen wat verschrikkelijk is en aan andere kant gaan we economisch de afgrond in. De signalen zijn sterk dat er geen recessie maar een depressie in aantocht is. Die ontwikkeling beginnen steeds meer mensen te zien.
Putin? Ach, die overleeft het wel. Het land bevindt zich in een totaal andere omgevingsklimaat. Die mensen leven in -30. Zijn al blij met een stukje brood. Daarnaast is Azië vele malen rijker dan Europa en Amerika bij elkaar. Op langere termijn ontstaat daar gewoon een nieuwe pact en bepalen zij hun eigen toekomst.
quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het valse is vooral dat we de indruk gewekt hebben achter ze te staan. Al onze hulp doet ons uiteindelijk niet echt pijn. We hadden beter vooraf duidelijk moeten communiceren dat als Rusland zou aanvallen, Oekraïne er de facto alleen voor zou staan.
Nu zit iedereen met de gebakken peren.
Als het niet op papier staat in een vorm van een verdrag of dergelijke heeft het geen waarde en kun je er niet op bouwen. Om daar dan toch aan te refereren vind ik een zwaktebod van Oekraïne (maar wel begrijpelijk, uit wanhoop). Rusland doet dat ook met dingen die door westerse politici zijn gezegd in het verleden tijdens onderhandelingen (NAVO niet uitbreiden naar het oosten). Maar als wij uit zouden moeten gaan van allerlei dingen die Rusland heeft gezegd die niet in een verdrag gegoten zijn dan hebben wij ook nog wel wat te klagen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
1) dat zelenski blijkbaar een kernoorlog wilquote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kun je misschien uitleggen wat je bedoelt, in plaats van een nietszeggende oneliner?
Finland is echt een ander verhaal dan Oekraïne. Ondanks dat het ook geen navo lid is. Weet Putin ook en daarom zal hij ook niet aanvallen.quote:
Eens. We hebben verwachtingen gewekt die wij nu niet kunnen nakomen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het valse is vooral dat we de indruk gewekt hebben achter ze te staan. Al onze hulp doet ons uiteindelijk niet echt pijn. We hadden beter vooraf duidelijk moeten communiceren dat als Rusland zou aanvallen, Oekraïne er de facto alleen voor zou staan.
Een vrij en welvarend land, net als alle andere landen die zich onder het juk van de Sovje... eeh Russen hebben weten te bevrijden.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:01 schreef Hieraldo het volgende:
[..]
1) dat zelenski blijkbaar een kernoorlog wil
2) wat is oekraine zonder een goede band met rusland
Naïefquote:Op maandag 7 maart 2022 11:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Finland is echt een ander verhaal dan Oekraïne. Ondanks dat het ook geen navo lid is. Weet Putin ook en daarom zal hij ook niet aanvallen.
Knap hoeveel onzin jij kunt lullen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is mijn standpunt vanaf het begin al en als ik zoiets zeg dan ben ik gelijk een Putin aanhanger.
Het westen heeft olie op het vuur gegooid en de situatie nog verder laten escaleren. Aan ene kant overlijden er mensen wat verschrikkelijk is en aan andere kant gaan we economisch de afgrond in. De signalen zijn sterk dat er geen recessie maar een depressie in aantocht is. Die ontwikkeling beginnen steeds meer mensen te zien.
Putin? Ach, die overleeft het wel. Het land bevindt zich in een totaal andere omgevingsklimaat. Die mensen leven in -30. Zijn al blij met een stukje brood. Daarnaast is Azië vele malen rijker dan Europa en Amerika bij elkaar. Op langere termijn ontstaat daar gewoon een nieuwe pact en bepalen zij hun eigen toekomst.
Kan wel, willen we niet. Waar ik het trouwens wel mee eens ben.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. We hebben verwachtingen gewekt die wij nu niet kunnen nakomen.
Eigenlijk zou zo'n verhofstadt ervoor vervolgd moeten worden
is een bufferlandquote:Op maandag 7 maart 2022 11:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een vrij en welvarend land, net als alle andere landen die zich onder het juk van de Sovje... eeh Russen hebben weten te bevrijden.
Volgens mij heeft de VS en NATO nooit garant gestaan voor UKR.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet die ene actie geweest op Maidan natuurlijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de VS en NATO nooit garant gestaan voor UKR.
Dat wat doorgeslagen EU figuren dat hebben geroepen zonder keihard te kunnen terugslaan met een massaal leger is wat over te zeggen.
1) Dat lijkt me kul. Hij weet alleen dat hij het zonder hulp niet gaat redden en neemt het (in mijn ogen kleine) risico op een kernoorlog op de koop toe.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:01 schreef Hieraldo het volgende:
[..]
1) dat zelenski blijkbaar een kernoorlog wil
2) wat is oekraine zonder een goede band met rusland
Wat een onzin weer! Dit is typisch die sh*t die de Frontpage bevuilt.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. We hebben verwachtingen gewekt die wij nu niet kunnen nakomen.
Eigenlijk zou zo'n verhofstadt ervoor vervolgd moeten worden
Het risico op een kernoorlog is nooit klein. De kans misschien wel. 2 verschillende zaken.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
1) Dat lijkt me kul. Hij weet alleen dat hij het zonder hulp niet gaat redden en neemt het (in mijn ogen kleine) risico op een kernoorlog op de koop toe.
Logisch dat zij dat willen.quote:2) Een land met de blik op het Westen, wat democratie en welvaart betekent. Iets wat ze kunnen zien als ze naar de Baltische staten kijken.
We staan ook achter ze (met een grens ertussen). We leveren enorm veel wapens en materieel, hebben sancties ingesteld die ook ons raken, vangen vluchtelingen op en doen diplomatisch ons best om dit conflict te stoppen. Het idee dat we ze in de kou laten staan is onterecht een schuldgevoel aanpraten. Het gaat nu gewoon zoals we het in verdragen hebben afgesproken, niets meer niets minder.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het valse is vooral dat we de indruk gewekt hebben achter ze te staan.
Tjah. Zou willen dat ik net zoals jij kon denken.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan wel, willen we niet. Waar ik het trouwens wel mee eens ben.
Fijn om de vluchtelingen nu naar Wit-Rusland en Rusland te sturenquote:Inwoners van Kiev worden via een evacuatieroute naar Belarus gebracht, naar de stad Gomel, is te zien op een kaart die het Russische staatspersbureau RIA heeft gepubliceerd. Ook rond Marioepol, Charkov en Soemy zijn corridors om burgers te evacueren. Ook zij moeten naar gebied dat door Russen gecontroleerd wordt.
Vanuit Charkov loopt de route naar Belgorod in Rusland, zegt het ministerie van Defensie volgens persbureau RIA. De corridors bij Soemy gaan ook naar Belgorod en naar Poltava in Oekraïne. Vanuit Marioepol leiden ze naar Zaporizja en naar de Russische stad Rostov aan de Don.
Nu wel, zeker.quote:
We staan er wel achter, maar doen niks wat voor ons echt een offer is. Dat bedoel ik.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We staan ook achter ze (met een grens ertussen). We leveren enorm veel wapens en materieel, hebben sancties ingesteld die ook ons raken, vangen vluchtelingen op en doen diplomatisch ons best om dit conflict te stoppen. Het idee dat we ze in de kou laten staan is onterecht een schuldgevoel aanpraten. Het gaat nu gewoon zoals we het in verdragen hebben afgesproken, niets meer niets minder.
Niet waar en weer op de man.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah. Zou willen dat ik net zoals jij kon denken.
Totaal onverschillig over mensenrechten en ander leed.
Maar het staat op papier. In het memorandum van Boedapest is opgenomen dat het ondertekenen van het non-proliferatieverdrag door Oekraine zou gebeuren onder voorwaarden dat de andere landen de soevereiniteit van Oekraïne (en Wit-Rusland en Kazachastan) zouden respecteren.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als het niet op papier staat in een vorm van een verdrag of dergelijke heeft het geen waarde en kun je er niet op bouwen. Om daar dan toch aan te refereren vind ik een zwaktebod van Oekraïne (maar wel begrijpelijk, uit wanhoop). Rusland doet dat ook met dingen die door westerse politici zijn gezegd in het verleden tijdens onderhandelingen (NAVO niet uitbreiden naar het oosten). Maar als wij uit zouden moeten gaan van allerlei dingen die Rusland heeft gezegd die niet in een verdrag gegoten zijn dan hebben wij ook nog wel wat te klagen.
Poetin escaleert met deze invasie, niet vergetenquote:Op maandag 7 maart 2022 11:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet waar en weer op de man.
Het conflict laten escaleren tot WO3 brengt zeker geen leed met zich mee… Zeg dan dat ik niet emotioneel maar rationeel redeneer.
Tis een chicken game. Rusland heeft er ook geen belang bij om dat te laten escaleren. Zij buiten onze angst uit door redeneringen zoals jij die hebt.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet waar en weer op de man.
Het conflict laten escaleren tot WO3 brengt zeker geen leed met zich mee… Zeg dan dat ik niet emotioneel maar rationeel redeneer.
Nee.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt het niet eens tijd dan dat POTUS Zalensky informeert om langzaam de handdoek in de ring te gooien?
Je hebt Putin verkeerd geschreven.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt het niet eens tijd dan dat POTUS Zalensky informeert om langzaam de handdoek in de ring te gooien?
Waarom, omdat hij de oorlog nog niet in 13 dagen gewonnen heeftquote:Op maandag 7 maart 2022 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
"Luister pik, ik weet dat wij een heel ander land zijn en momenteel geen Russische invasie hebben, maar als ik jou was zou ik gewoon opgeven. Gr gr!"quote:Op maandag 7 maart 2022 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat hem al geadviseerd is serieus te gaan onderhandelen.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
Denk dat Potus eerder putin moet informeren dat te doen.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
Als het leed groter is dan de mogelijkheid op een gedeeltelijke overwinning, dan moet je gewoon capituleren en zoveel mogelijk mensen naar het Westen evacueren.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
"Luister pik, ik weet dat wij een heel ander land zijn en momenteel geen Russische invasie hebben, maar als ik jou was zou ik gewoon opgeven. Gr gr!"
Boodschap niet aangekomen dan.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat hem al geadviseerd is serieus te gaan onderhandelen.
Wat hij ook doet (hij heeft althans aangegeven vrede te hebben met een neutrale positie voor Oekraïne), het zijn juist de Russen die dwarsliggen door volslagen onredelijke eisen te stellen.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
@Putinquote:Op maandag 7 maart 2022 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat Potus eerder putin moet informeren dat te doen.
Fuck die klerelijer.
geldt dat niet veel meer voor Putin? die heeft zijn doelen nl niet bereikt en nu alleen maar meer doden aan beide kanten.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze gaan vandaag weer onderhandelen.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat hij ook doet (hij heeft althans aangegeven vrede te hebben met een neutrale positie voor Oekraïne), het zijn juist de Russen die dwarsliggen door volslagen onredelijke eisen te stellen.
Is al 400 keer besproken hier. Open het in BNW zolang er geen echt concreet bewijs is.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is, maar het zou mooi zijn als het waar is:
is Poetin ernstig ziek?
dat is gewoon raden omdat hij dingen doet, die wij niet willenquote:Op maandag 7 maart 2022 11:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is, maar het zou mooi zijn als het waar is:
is Poetin ernstig ziek?
Het risico van vs het risico op.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het risico op een kernoorlog is nooit klein. De kans misschien wel. 2 verschillende zaken.
Of je blijft gewoon vechten ondanks het leed omdat het nogal wat is om je land af te staan aan een invasiemacht.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
Als het leed groter is dan de mogelijkheid op een gedeeltelijke overwinning, dan moet je gewoon capituleren en zoveel mogelijk mensen naar het Westen evacueren.
Valt wat voor te zeggen, wat heb je immers aan soevereine vrijheid als iedereen dood is.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
Vergeleken met de problemen van die mensen is dat klein bier.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:08 schreef xminator het volgende:
[..]
Beter dan dat het ons probleem wordt toch?
Aan de oorlog zelf wel. Alleen die oorlogstaal die van baalen en verhofstadt toen uitspraken zit wel een dikke meur aan hoor.quote:
Precies, en hoe meer er doorgevochten wordt, hoe hoger de kosten voor Poetin worden.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon vechten ondanks het leed omdat het nogal wat is om je land af te staan aan een invasiemacht.
Als ze er met het sleepnet achter komen wat jij hier allemaal op fok post. Staat morgen de GGZ voor je deur.quote:
Risico= kans*effectquote:Op maandag 7 maart 2022 11:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het risico van vs het risico op.
Wel heel Nederlands, deze houding.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het leed groter is dan de mogelijkheid op een gedeeltelijke overwinning, dan moet je gewoon capituleren en zoveel mogelijk mensen naar het Westen evacueren.
"Bijstand verlenen". Dat doen we ook.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar het staat op papier. In het memorandum van Boedapest is opgenomen dat het ondertekenen van het non-proliferatieverdrag door Oekraine zou gebeuren onder voorwaarden dat de andere landen de soevereiniteit van Oekraïne (en Wit-Rusland en Kazachastan) zouden respecteren.
Dan mag je er als Oekraïne dus vanuit gaan dat die belofte wordt gerespecteerd.
Excuus, dit is één van die momenten dat duidelijk wordt dat Nederlands niet mijn eerste taal is. Ik dacht dat het in deze context zowat synoniemen waren.quote:
De EU is een financiële organisatie, hun voorwaardelijke steun is dus wat geld overmaken .quote:Op maandag 7 maart 2022 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aan de oorlog zelf wel. Alleen die oorlogstaal die van baalen en verhofstadt toen uitspraken zit wel een dikke meur aan hoor.
Zeker hoe ze toen hun 'onvolwaardelijke' steun uitspraken en nu eigenlijk de eu zegt: hier heb je een beetje kruit maar zoek de rest zelf maar uit.
Rusland onderhandelt nog niet serieus dus er valt weinig te beginnen. "Wapens neerleggen en de regering weg" is geen serieuze start van een onderhandeling.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist, zolang Poetin denkt dat hij de oorlog kan winnen, slaan onderhandelingen nergens op.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Rusland onderhandelt nog niet serieus dus er valt weinig te beginnen. "Wapens neerleggen en de regering weg" is geen serieuze start van een onderhandeling.
Eigenlijk had hij meteen al moeten capituleren, de kans op een overwinning is immers altijd al kleiner geweest dan het mogelijke leed dat gaat komen.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel heel Nederlands, deze houding.
Hoe werkt die berekening precies?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Eigenlijk had hij meteen al moeten capituleren, de kans op een overwinning is immers altijd al kleiner geweest dan het mogelijke leed dat gaat komen.
Ja, maar de NAVO gaat blijkbaar niet significant meer helpen zoals het nu lijkt, en de Russen gaan steeds bruter geweld gebruiken. Er is geen way out meer.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel heel Nederlands, deze houding.
Joy, Boris "party animal fuck the commoners" Johnson en Justin "BlackfaceHitler" Trudeauquote:
Leed - kans op overwinning = groter dan 0 of kleiner dan 0.quote:
Schijnbaar wordt het leed van nog eens 30-50 jaar Russische bezetting (in wat voor vorm dan ook) daar niet in meegenomen. Want dat is nogal een grote factor in waarom de Oekraïners in een schijnbaar verloren oorlog toch nog fel verzet leveren.quote:
Welke andere leiders van de UK en Canada kan Rutte nu spreken, behalve deze 2 personen?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Joy, Boris "party animal fuck the commoners" Johnson en Justin "BlackfaceHitler" Trudeau.
Wat een lekkere vrienden heb je toch Rutte.
Blablablablablablablablablabla...quote:
https://www.weforum.org/people/boris-johnsonquote:Op maandag 7 maart 2022 11:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Joy, Boris "party animal fuck the commoners" Johnson en Justin "BlackfaceHitler" Trudeau.
Ja niemand uiteraard, maar wat een alliantie van schurken heb je zo, Erdogan erbij, tof clubjequote:Op maandag 7 maart 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welke andere leiders van de UK en Canada kan Rutte nu spreken, behalve deze 2 personen?
quote:Op maandag 7 maart 2022 11:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lijkt mij geen reden om de handdoek in de ring te gooien.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar de NAVO gaat blijkbaar niet significant meer helpen zoals het nu lijkt, en de Russen gaan steeds bruter geweld gebruiken. Er is geen way out meer.
Het is net als schoonfamiliequote:Op maandag 7 maart 2022 11:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vrienden zoek je uit, leiders van bevriende naties niet.
Dus als je van feestjes houdt ben je de meest foute persoon oo aarde?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We kunnen er kort over zijn; overgeven of onderhandelen, dat moet Ukraine willen en die vechten zich blijkbaar liever dood. En westerse leiders kijken wel uit met de "appeaser" uithangen, dus die zullen daar niet snel voor pleiten richting Zelensky.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Schijnbaar wordt het leed van nog eens 30-50 jaar Russische bezetting (in wat voor vorm dan ook) daar niet in meegenomen. Want dat is nogal een grote factor in waarom de Oekraïners in een schijnbaar verloren oorlog toch nog fel verzet leveren.
Nee, wel als je draconische maatregelen aan je bevolking oplegt die echt veels te ver gingen en zelf het feestbeest gaat lopen uithangen, en dat is natuurlijk lang niet alles. Ook daar wordt demonstreren aan banden gelegd door een nieuwe wet etc.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus als je van feestjes houdt ben je de meest foute persoon oo aarde?
Dit soort shit zal altijd terugkomen totdat ze het hebben bereikt. Iedere scheet die dwars zit zullen de politici aangrijpen om het te pushen. Achterbaks.quote:
Misschien zou het wat meer mensen wel moeten boeien danquote:
Heb jij dat ook op de ic's verkondigt?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus als je van feestjes houdt ben je de meest foute persoon oo aarde?
Komop Corona was een farce.
Wat is 10% leed, 50% leed of 100% leed precies?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Leed - kans op overwinning = groter dan 0 of kleiner dan 0.
Als het groter is, dan doorgaan, als het kleiner is, dan capituleren.
Dus eigenlijk moeten we Engeland invallen en ze bevrijden van het verschrikkelijke regime van Boris?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, wel als je draconische maatregelen aan je bevolking oplegt die echt veels te ver gingen en zelf het feestbeest gaat lopen uithangen, en dat is natuurlijk lang niet alles. Ook daar wordt demonstreren aan banden gelegd door een nieuwe wet etc.
NL is geen haar beterquote:Op maandag 7 maart 2022 11:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten we Engeland invallen en ze bevrijden van het verschrikkelijke regime van Boris?
Rutte en Trudeau en Johnson zijn zeker wel vriendjes hoor.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vrienden zoek je uit, leiders van bevriende naties niet.
trudeauquote:
Nee dat was best treurig.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb jij dat ook op de ic's verkondigt?
Ja precies, die labiele leiders geven nooit op.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist, zolang Poetin denkt dat hij de oorlog kan winnen, slaan onderhandelingen nergens op.
Tijd en een plaats voor alles he?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien zou het wat meer mensen wel moeten boeien dan.
Dat zijn inderdaad echt twee totaal verschillende dingen.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:34 schreef Salina het volgende:
[..]
Rutte en Trudeau en Johnson zijn zeker wel vriendjes hoor.
![]()
Kijk maar naar dit oude filmpje.
Althans, ze hebben in ieder geval dezelfde vijanden.
Eerst eens botvieren op truckers en nu leuk gaan bespreken hoe hypocriet ze putin zullen aanvallen.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Blablablablablablablablablabla...
Het blijft bij "mooie" woorden.
Deels eens. Maar er moet wel perspectief zijn hé.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij geen reden om de handdoek in de ring te gooien.
Dat wij ons in 1940 vrij makkelijk neerlegden bij de Duitse overname, betekent dat ze daar in Oekraïne ook trek in hebben.
Fair misschien niet in het "breaking" news topic, maar het is wel opvallend dat dat clubje elke keer weer overal opduikt he?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tijd en een plaats voor alles he?
Dit is niet de tijd noch de plaats.
Wij legden ons niet vrij makkelijk neer, dat is echt zo'n gelul. Er is stevig gevochten, maar de overmacht van het Duitse leger op het Nederlandse was vele malen groter dan in Oekraïne nu het geval is. Bovendien kreeg Nederland geen moderne wapens aangeleverd vanuit het buitenland....quote:Op maandag 7 maart 2022 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij geen reden om de handdoek in de ring te gooien.
Dat wij ons in 1940 vrij makkelijk neerlegden bij de Duitse overname, betekent dat ze daar in Oekraïne ook trek in hebben.
Uiteraard, en ik zat dan ook wat te geinen toen ik ze vrienden noemde; vandaar de smiley.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad echt twee totaal verschillende dingen.
Nou ja, vijanden ... de VS is en was geen vijand. Ze vonden Trump zo te zien wel een randdebiel, wat natuurlijk best begrijpelijk is.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:34 schreef Salina het volgende:
[..]
Rutte en Trudeau en Johnson zijn zeker wel vriendjes hoor.
![]()
Kijk maar naar dit oude filmpje.
Althans, ze hebben in ieder geval dezelfde vijanden.
De situatie laat zich sowieso lastig vergelijken om verschillende redenen maar het is wel wat offtopicquote:Op maandag 7 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wij legden ons niet vrij makkelijk neer, dat is echt zo'n gelul. Er is stevig gevochten, maar de overmacht van het Duitse leger op het Nederlandse was vele malen groter dan in Oekraïne nu het geval is. Bovendien kreeg Nederland geen moderne wapens aangeleverd vanuit het buitenland....
Ja, als ze wapens aangeleverd krijgen (dus de strijd kunnen voortzetten) en tegelijkertijd met sancties Ruslands capaciteit om oorlog te voeren wordt ingeperkt is er best wel perspectief op de lange termijn. Zelfs als het de Russen zou lukken om heel Oekraïne te veroveren, ook dan hoeven ze alleen maar ervoor te zorgen dat er een constante stroom bodybags terug stroomt naar Rusland en dan gooien die vanzelf wel een keer de handdoek in de ring.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deels eens. Maar er moet wel perspectief zijn hé.
Zie jij nog perspectief uit navo verband?
Ik heb het vooral over de houding van de Nederlandse burgers. Die legden zich vrij makkelijk neer bij het nieuwe Duitse gezag.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wij legden ons niet vrij makkelijk neer, dat is echt zo'n gelul. Er is stevig gevochten, maar de overmacht van het Duitse leger op het Nederlandse was vele malen groter dan in Oekraïne nu het geval is. Bovendien kreeg Nederland geen moderne wapens aangeleverd vanuit het buitenland....
Welk clubje?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fair misschien niet in het "breaking" news topic, maar het is wel opvallend dat dat clubje elke keer weer overal opduikt he?
Denk dat jij onderschat hoe de russen om zullen gaan met burgerlijk verzet: elke dode rus is 10 dode ua'ers.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja, als ze wapens aangeleverd krijgen (dus de strijd kunnen voortzetten) en tegelijkertijd met sancties Ruslands capaciteit om oorlog te voeren wordt ingeperkt is er best wel perspectief op de lange termijn. Zelfs als het de Russen zou lukken om heel Oekraïne te veroveren, ook dan hoeven ze alleen maar ervoor te zorgen dat er een constante stroom bodybags terug stroomt naar Rusland en dan gooien die vanzelf wel een keer de handdoek in de ring.
Ik wist niet dat jij zo oud was, dat je dat allemaal hebt meegemaakt joh. Heftig.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over de houding van de Nederlandse burgers. Die legden zich vrij makkelijk neer bij het nieuwe Duitse gezag.
Bij het bombardement op Rotterdam vielen al zo'n 800 doden. En dat was dus op één moment. Als die engnek inderdaad atoombommen zou gebruiken, dan is het ook heel snel afgelopen. Alleen is dan de vraag; op welke schaal?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was ook al het beleid in Afghanistan in de jaren '80, en we zien het resultaat daarvan nu terug in de Communistische Republiek Afghanistan die al die tijd al stabiel in het land bestaat.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat jij onderschat hoe de russen om zullen gaan met burgerlijk verzet: elke dode rus is 1 ua'er.
Dat is de vraag. Als Putin een tactische nuke gebruikt om het verzet te breken, dan verwacht ik niet dat het westen Moskou plat gooit.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bij het bombardement op Rotterdam vielen al zo'n 800 doden. En dat was dus op één moment. Als die engnek inderdaad atoombommen zou gebruiken, dan is het ook heel snel afgelopen. Alleen is dan de vraag; op welke schaal?
Gelukkig is er een en ander gedocumenteerd in die tijd.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij zo oud was, dat je dat allemaal hebt meegemaakt joh. Heftig.
quote:
Laat dat hele rusland maar lekker imploderen.quote:
Klinkt als een investering voor als de roebel weer meer waard wordt.quote:
Laten we hopen dat het bij een hypothetische situatie blijft.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Als Putin een tactische nuke gebruikt om het verzet te breken, dan verwacht ik niet dat het westen Moskou plat gooit.
Ik denk wel dat zo'n actie er voor zal zorgen dat ook China zich tegen Rusland zal keren en dat Putin dat om die reden niet zal doen.
Lijkt nogal een flinke 'als' nu...quote:Op maandag 7 maart 2022 11:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Klinkt als een investering voor als de roebel weer meer waard wordt.
Dit dus, had geen offensief verwacht.quote:
Dat viel te verwachten.quote:
Lijken me eerste wereldproblemenquote:Op maandag 7 maart 2022 11:51 schreef TLC het volgende:
Ik hoop niet dat de Oekrainse vluchtelingen in Nederland dadelijk schrikken als ze om 12 uur het luchtalarm horen.
Zou best wel eens redelijk rap realiteit kunnen worden. Binnen een aantal weken is Rusland zo failliet als ui. Worden ambtenaren salarissen niet meer betaald.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien sturen we net zoals in '99 straks wel weer hulppakketten naar Rusland om hen wat bij te voeden
Net zo realistisch als dat het heel onwaarschijnlijk was dat Poetin Oekraïne zou binnenvallen.quote:
Ze hebben wel bergen goud nog natuurlijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou best wel eens redelijk rap realiteit kunnen worden. Binnen een aantal weken is Rusland zo failliet als ui. Worden ambtenaren salarissen niet meer betaald.
Zijn het ook. Alleen er zit net een kleine nuance bij (die half Nederland ook niet kent)…quote:Op maandag 7 maart 2022 11:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Excuus, dit is één van die momenten dat duidelijk wordt dat Nederlands niet mijn eerste taal is. Ik dacht dat het in deze context zowat synoniemen waren.
Zo'n buitenlander die z'n bankafschrift leest na een Russische renteuitkering:quote:Op maandag 7 maart 2022 11:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat viel te verwachten.
Met Putins decreet eerder dat buitenlandse schulden zogenaamd in Roebels betaald zouden mogen worden, wakkert hij de inflatie aan plus verklaarde hij de facto Rusland failliet.
nou, waarom wordt door het westen, RT nieuws en dergelijke geblokkeerd?, dat is ook niet zuiverquote:Op maandag 7 maart 2022 11:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Nog Poetin voorstanders hier? Zet ik ze alvast op de nsb lijst.
Maar ik stuur niks.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou best wel eens redelijk rap realiteit kunnen worden. Binnen een aantal weken is Rusland zo failliet als ui. Worden ambtenaren salarissen niet meer betaald.
quote:Op maandag 7 maart 2022 12:00 schreef EinarBoe het volgende:
Baudet, kijk eens alsof je het allerdomste kamerlid ooit bent?
[ twitter ]
Is er iets waar deze man niet intrapt? Hoe kan iemand zoveel kinderlijke naïviteit in zich hebben...
Dit keer geen oefening lijkt wel, zit overal namelijk lucht om me heen.quote:
Goud kun je niet eten; China wil het wel kopen tegen afbraak prijzen.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze hebben wel bergen goud nog natuurlijk.
Als het waar is, niet gezegd dat die laptops recent in gebruik zijn geweest hè...quote:Op maandag 7 maart 2022 12:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die stumpert gelooft echt dat de Navo nog op 13e jaar oude laptops loopt te werken?
Windows xp ook dit is een 15 jaar oude laptop.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:00 schreef EinarBoe het volgende:
Baudet, kijk eens alsof je het allerdomste kamerlid ooit bent?
[ twitter ]
Is er iets waar deze man niet intrapt? Hoe kan iemand zoveel kinderlijke naïviteit in zich hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |