Kun je misschien uitleggen wat je bedoelt, in plaats van een nietszeggende oneliner?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:57 schreef Hieraldo het volgende:
[..]
lijkt me toch wel achterlijk leiderschap
Sorry hoor maar dit is mijn standpunt vanaf het begin al en als ik zoiets zeg dan ben ik gelijk een Putin aanhanger.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je eerste zinnige post in dit topic. Hulde!
Het westen heeft de Oekraïne voor de gek gehouden, dat is wat mij betreft gewoon een feit. Dat zien de Oekraïners zelf ook zo. Althans, dat is wat ik via mijn vrienden hoor. Ze snappen ergens echt wel dat een kernoorlog een optie is die niemand wil riskeren, maar ze voelen zich desondanks in de steek gelaten en ik vind dat terecht.
Het westen heeft beloofd hun soevereiniteit te beschermen en dat doen ze niet. Mijn ouders hebben mij geleerd dat je geen beloftes moet doen die je niet na wilt komen. Dat ze de beloften nu niet nakomen, snap ik. Dat ze hem ooit gedaan hebben niet.
Het valse is vooral dat we de indruk gewekt hebben achter ze te staan. Al onze hulp doet ons uiteindelijk niet echt pijn. We hadden beter vooraf duidelijk moeten communiceren dat als Rusland zou aanvallen, Oekraïne er de facto alleen voor zou staan.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:53 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar voor al die politici, bn'ers en andere prominenten zijn de deugpunten wel binnen.
Want dat is in ons land waar het echt om gaat. Laten zien dat je OK bent. Deugt.
Dankjewel Oekraine, en zoek het nu zelf maar uit. Dat.
Ik zou nog even wachten hoor. Dont catch a falling knife.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De waarheid is dat dit prima koopmomenten zijn
En nu sla je weer volledig door. Jammer.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is mijn standpunt vanaf het begin al en als ik zoiets zeg dan ben ik gelijk een Putin aanhanger.
Het westen heeft olie op het vuur gegooid en de situatie nog verder laten escaleren. Aan ene kant overlijden er mensen wat verschrikkelijk is en aan andere kant gaan we economisch de afgrond in. De signalen zijn sterk dat er geen recessie maar een depressie in aantocht is. Die ontwikkeling beginnen steeds meer mensen te zien.
Putin? Ach, die overleeft het wel. Het land bevindt zich in een totaal andere omgevingsklimaat. Die mensen leven in -30. Zijn al blij met een stukje brood. Daarnaast is Azië vele malen rijker dan Europa en Amerika bij elkaar. Op langere termijn ontstaat daar gewoon een nieuwe pact en bepalen zij hun eigen toekomst.
quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het valse is vooral dat we de indruk gewekt hebben achter ze te staan. Al onze hulp doet ons uiteindelijk niet echt pijn. We hadden beter vooraf duidelijk moeten communiceren dat als Rusland zou aanvallen, Oekraïne er de facto alleen voor zou staan.
Nu zit iedereen met de gebakken peren.
Als het niet op papier staat in een vorm van een verdrag of dergelijke heeft het geen waarde en kun je er niet op bouwen. Om daar dan toch aan te refereren vind ik een zwaktebod van Oekraïne (maar wel begrijpelijk, uit wanhoop). Rusland doet dat ook met dingen die door westerse politici zijn gezegd in het verleden tijdens onderhandelingen (NAVO niet uitbreiden naar het oosten). Maar als wij uit zouden moeten gaan van allerlei dingen die Rusland heeft gezegd die niet in een verdrag gegoten zijn dan hebben wij ook nog wel wat te klagen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je eerste zinnige post in dit topic. Hulde!
Het westen heeft de Oekraïne voor de gek gehouden, dat is wat mij betreft gewoon een feit. Dat zien de Oekraïners zelf ook zo. Althans, dat is wat ik via mijn vrienden hoor. Ze snappen ergens echt wel dat een kernoorlog een optie is die niemand wil riskeren, maar ze voelen zich desondanks in de steek gelaten en ik vind dat terecht.
Het westen heeft beloofd hun soevereiniteit te beschermen en dat doen ze niet. Mijn ouders hebben mij geleerd dat je geen beloftes moet doen die je niet na wilt komen. Dat ze de beloften nu niet nakomen, snap ik. Dat ze hem ooit gedaan hebben niet.
1) dat zelenski blijkbaar een kernoorlog wilquote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kun je misschien uitleggen wat je bedoelt, in plaats van een nietszeggende oneliner?
Finland is echt een ander verhaal dan Oekraïne. Ondanks dat het ook geen navo lid is. Weet Putin ook en daarom zal hij ook niet aanvallen.quote:
Eens. We hebben verwachtingen gewekt die wij nu niet kunnen nakomen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het valse is vooral dat we de indruk gewekt hebben achter ze te staan. Al onze hulp doet ons uiteindelijk niet echt pijn. We hadden beter vooraf duidelijk moeten communiceren dat als Rusland zou aanvallen, Oekraïne er de facto alleen voor zou staan.
Een vrij en welvarend land, net als alle andere landen die zich onder het juk van de Sovje... eeh Russen hebben weten te bevrijden.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:01 schreef Hieraldo het volgende:
[..]
1) dat zelenski blijkbaar een kernoorlog wil
2) wat is oekraine zonder een goede band met rusland
Naïefquote:Op maandag 7 maart 2022 11:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Finland is echt een ander verhaal dan Oekraïne. Ondanks dat het ook geen navo lid is. Weet Putin ook en daarom zal hij ook niet aanvallen.
Knap hoeveel onzin jij kunt lullen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is mijn standpunt vanaf het begin al en als ik zoiets zeg dan ben ik gelijk een Putin aanhanger.
Het westen heeft olie op het vuur gegooid en de situatie nog verder laten escaleren. Aan ene kant overlijden er mensen wat verschrikkelijk is en aan andere kant gaan we economisch de afgrond in. De signalen zijn sterk dat er geen recessie maar een depressie in aantocht is. Die ontwikkeling beginnen steeds meer mensen te zien.
Putin? Ach, die overleeft het wel. Het land bevindt zich in een totaal andere omgevingsklimaat. Die mensen leven in -30. Zijn al blij met een stukje brood. Daarnaast is Azië vele malen rijker dan Europa en Amerika bij elkaar. Op langere termijn ontstaat daar gewoon een nieuwe pact en bepalen zij hun eigen toekomst.
Kan wel, willen we niet. Waar ik het trouwens wel mee eens ben.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. We hebben verwachtingen gewekt die wij nu niet kunnen nakomen.
Eigenlijk zou zo'n verhofstadt ervoor vervolgd moeten worden
is een bufferlandquote:Op maandag 7 maart 2022 11:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een vrij en welvarend land, net als alle andere landen die zich onder het juk van de Sovje... eeh Russen hebben weten te bevrijden.
Volgens mij heeft de VS en NATO nooit garant gestaan voor UKR.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet die ene actie geweest op Maidan natuurlijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de VS en NATO nooit garant gestaan voor UKR.
Dat wat doorgeslagen EU figuren dat hebben geroepen zonder keihard te kunnen terugslaan met een massaal leger is wat over te zeggen.
1) Dat lijkt me kul. Hij weet alleen dat hij het zonder hulp niet gaat redden en neemt het (in mijn ogen kleine) risico op een kernoorlog op de koop toe.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:01 schreef Hieraldo het volgende:
[..]
1) dat zelenski blijkbaar een kernoorlog wil
2) wat is oekraine zonder een goede band met rusland
Wat een onzin weer! Dit is typisch die sh*t die de Frontpage bevuilt.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. We hebben verwachtingen gewekt die wij nu niet kunnen nakomen.
Eigenlijk zou zo'n verhofstadt ervoor vervolgd moeten worden
Het risico op een kernoorlog is nooit klein. De kans misschien wel. 2 verschillende zaken.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
1) Dat lijkt me kul. Hij weet alleen dat hij het zonder hulp niet gaat redden en neemt het (in mijn ogen kleine) risico op een kernoorlog op de koop toe.
Logisch dat zij dat willen.quote:2) Een land met de blik op het Westen, wat democratie en welvaart betekent. Iets wat ze kunnen zien als ze naar de Baltische staten kijken.
We staan ook achter ze (met een grens ertussen). We leveren enorm veel wapens en materieel, hebben sancties ingesteld die ook ons raken, vangen vluchtelingen op en doen diplomatisch ons best om dit conflict te stoppen. Het idee dat we ze in de kou laten staan is onterecht een schuldgevoel aanpraten. Het gaat nu gewoon zoals we het in verdragen hebben afgesproken, niets meer niets minder.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het valse is vooral dat we de indruk gewekt hebben achter ze te staan.
Tjah. Zou willen dat ik net zoals jij kon denken.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan wel, willen we niet. Waar ik het trouwens wel mee eens ben.
Fijn om de vluchtelingen nu naar Wit-Rusland en Rusland te sturenquote:Inwoners van Kiev worden via een evacuatieroute naar Belarus gebracht, naar de stad Gomel, is te zien op een kaart die het Russische staatspersbureau RIA heeft gepubliceerd. Ook rond Marioepol, Charkov en Soemy zijn corridors om burgers te evacueren. Ook zij moeten naar gebied dat door Russen gecontroleerd wordt.
Vanuit Charkov loopt de route naar Belgorod in Rusland, zegt het ministerie van Defensie volgens persbureau RIA. De corridors bij Soemy gaan ook naar Belgorod en naar Poltava in Oekraïne. Vanuit Marioepol leiden ze naar Zaporizja en naar de Russische stad Rostov aan de Don.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |