Want dat is overduidelijk hun schuld ja. Niet van Poetin die zonder aanleiding een buurland aanvalt, nee het is de schuld van het Westenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:37 schreef Werkperd het volgende:
Beurzen gaan door de gehaktmolen heen.
Bedankt Biden, Johnson en Von der Leyen!
Dit conflict aangrijpen om je eigen bevolking wat beter onder de loep te leggen.quote:
Vermoord?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
V Het Oekraiense volk wordt vermoordt ....
Dit dus. Als deze crisis (en de aanstaande crisissen met China, het klimaat etc etc) ons iets zouden moeten leren dan is het wel dat we als Westerse wereld veel en veel te weinig kijken naar de lange termijn. Democratie is iets prachtigs, maar de keerzijde is wel dat mensen die aan de macht zijn vooral bezig zijn met hun herverkiezing over vier jaar, waardoor een lange termijn visie niet gevraagd wordt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook. Die dingen hadden er dus nu al kunnen staan.
Begin daar eens mee!
quote:Op maandag 7 maart 2022 10:37 schreef Werkperd het volgende:
Als ze met de sancties alleen maar in eigen voet schieten, JA. Waardeloos clubje. Heel Europa naar de afgrond brengen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want dat is overduidelijk hun schuld ja. Niet van Poetin die zonder aanleiding een buurland aanvalt, nee het is de schuld van het Westen.
quote:Op maandag 7 maart 2022 10:40 schreef Hieraldo het volgende:
een trumploze wereld is een gevaarlijke wereld
Moldavië en de Baltische Staten staan ook op het menu van Poetin.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
In het begin van de invasie is iedereen best wel geschrokken en wat gespannen geraakt.
Ik denk dat dat met de huidige situatie niet meer nodig is. Rusland is eigenlijk heel duidelijk wat het wil, Oekraïne niet westers en dus dan maar russcisch. Thats it.
Navo gaat niks doen. Het gaat gewoon gebeuren.
De nucleaire dreiging lijkt me niet zo geloofwaardig
En de VS, voor hun is dit ook een vervanbedshow hè?
Eigenlijk boeit de VS dit ook geen fluit zolang de dreiging naar de VS niet groter wordt.
Ze hebben al geen russcisch gas en zitten er een pokke eind vanaf.
quote:Op maandag 7 maart 2022 10:37 schreef Werkperd het volgende:
Het één sluit het ander niet uit. Ik kan me prima zorgen maken over allebei. Bovendien, wat dacht je van de uittocht van Oekrainers (of beter gezegd intocht) waarvan papa achter moest blijven en is gesneuveld. Want daar doelde ik op. Die Russen zullen me echt een zorg zijn. Het interesseert me geen hol wat er in dat land gebeurt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:38 schreef riazop het volgende:
[..]
Beste vriend, we hebben het over pak hem beet 20k gesneuvelde Russische soldaten straks.
Dat heeft hoegenaamd geen demografische impact. Laat staan op het opgroeien van kinderen. Eenoudergezinnen kunnen prima.
Maak je liever zorgen over de massale, en wsl definitieve, uittocht van Oekrainers.
Tegen die tijd zit Trump er weerquote:Op maandag 7 maart 2022 10:42 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Moldavië en de Baltische Staten staan ook op het menu van Poetin.
Zou tof zijnquote:Op maandag 7 maart 2022 10:32 schreef polderturk het volgende:
30 Russische helikopters vernoetigd. Hopelijk krijgen we snel de bevestiging.
[ twitter ]
[ twitter ]
Chinees Nieuwjaar tafarelen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Holy shit!
[ afbeelding ]
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
geniaal, die manquote:Op maandag 7 maart 2022 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dezelfde Trump die dit voorstelt?
https://www.independent.c(...)kraine-b2029695.html
We hebben echt geluk dat hij nu niet de president is.
Hebben ze wel allemaal een geldige QR-code?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Holy shit!
[ afbeelding ]
[ twitter ]
nee, de bouw duurt al 10 jaar dus geen optiequote:Op maandag 7 maart 2022 10:29 schreef riazop het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon 6 moderne kerncentrales neerzetten. En de uranium uit Australie en Namibie halen.
Wel als nadeel dat je 0 co2 uitstoot hebt
Hoe langer we wachten hoe meer we wel klimaat hebben voor zonnepanelenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zoveel mogelijk windmolens, zonnepanelen hebben we het klimaat niet voor.
das veel in 1x.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:32 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat Oekraïne het westen heeft vertrouwd en daarmee afstand heeft genomen van zijn atoombommen is inderdaad een grote fout geweest. Dat Zelensky Europa oftewel de NATO heeft vertrouwd en met die vertrouwen de held heeft uitgehangen tegen Rusland is ook een idiote blunder geweest ja.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Voor het midden oosten kwam er tenminste nog een interventiemacht. Het Oekraiense volk wordt vermoordt en we doen niks omdat de aanvaller dreigt met een kernoorlog als iemand er zich mee bemoeit. Voor landen trouwens ook een les dat ze kernwapens moeten hebben, en voor Oekraine de grootste fout ooit dat ze die ingeleverd hebben. Noord Korea is zo gek nog niet.
Ik krijg bij dit soort lui altijd zin om ze te onthoofden en hun kop aan de baard weg te slingeren.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gezellige jongens die Tsjetjenen.
[ twitter ]
Oef, als dat waar isquote:Op maandag 7 maart 2022 10:32 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dan heb je toch ook wel ergens een steekje los als je daar "zin" in hebt...quote:Op maandag 7 maart 2022 10:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik krijg bij dit soort lui altijd zin om ze te onthoofden en hun kop aan de baard weg te slingeren.
Denk dat ik te veel Vikings heb gekeken.
Of teveel IS filmpjes.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik krijg bij dit soort lui altijd zin om ze te onthoofden en hun kop aan de baard weg te slingeren.
Denk dat ik te veel Vikings heb gekeken.
Bij Trump kan je altijd kiezen uit 2 opties. Burgers or bombs.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dezelfde Trump die dit voorstelt?
https://www.independent.c(...)kraine-b2029695.html
We hebben echt geluk dat hij nu niet de president is.
Probeer je te trollen of sta je bewust aan de verkeerde kant van de waarheid?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:37 schreef Werkperd het volgende:
als die russen echt aan het oorlog voeren waren, dan hadden ze de sporen allang kapot gemaakt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Holy shit!
[ afbeelding ]
[ twitter ]
En dat bepaal jij nu even?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Probeer je te trollen of sta je bewust aan de verkeerde kant van de waarheid?
Je eerste zinnige post in dit topic. Hulde!quote:Op maandag 7 maart 2022 10:47 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat Oekraïne het westen heeft vertrouwd en daarmee afstand heeft genomen van zijn atoombommen is inderdaad een grote fout geweest. Dat Zelensky Europa oftewel de NATO heeft vertrouwd en met die vertrouwen de held heeft uitgehangen tegen Rusland is ook een idiote blunder geweest ja.
Het westen kijkt niet naar onschuldige mensen maar naar eigen belangen. Jullie snappen nog steeds niet dat dit een geopolitiek gevecht is en als het gaat om geopolitiek dan gaat het om belangen ($$$).
Voor de rest is er geen sprake van een uitmoordingsactie. Bij een oorlog zijn het meestal de burgers die slachtoffer worden. Helaas.
Daar had @AchJa het eerder in deze reeks ook al over, dat alles tot 3km makkelijk neer te halen is.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat je goed moet nadenken wat je doet en niet in blinde paniek alles maar doen wat in je opkomt.
Als er straks honderden ongeregistreerde stingers op de zwarte markt in Europa zwerven is dat een enorm probleem voor de veiligheid van de luchtvaart icm terrorisme.
Pardon?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als die russen echt aan het oorlog voeren waren, dan hadden ze de sporen allang kapot gemaakt.
De waarheid is dat dit prima koopmomenten zijnquote:
je spoort niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als die russen echt aan het oorlog voeren waren, dan hadden ze de sporen allang kapot gemaakt.
Finland is lid van de Europese unie.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarom zouden we "willen vechten" voor Estland en niet voor Finland?
Alleen omdat het op "papier" staat dat ze NAVO lid zijn en het dan "moet"?
Dat durven de EU en NAVO niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Finland is lid van de Europese unie.
Als die aangevallen wordt dan is het een aanval op de Europese unie.
Dus dan worden alle landen van de unie erbij betrokken en ook de NAVO landen.
Lijkt me niet. Zelfs de duitsers hielden spoorlijnen zoveel mogelijk intact. Rusland heeft er denk ik ook baat bij dat de meeste mensen kunnen vluchten. Kans is zo groter dat je alleen maar pro-russen overhoudt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik hoor dat de beurzen in Moskou er prima bij staan, geen verliezen dus mischien moet je daar je heil zoeken?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als ze met de sancties alleen maar in eigen voet schieten, JA. Waardeloos clubje. Heel Europa naar de afgrond brengen.
zoals vroeger?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:52 schreef KingRadler het volgende:
[..]
je spoort niet.
treinen zijn makkelijk met vervoeren van mensen.
Ik denk dat die Russen de sporen erg goed kunnen gebruiken vwb transport van legermaterieel. Het spoort kapot maken zou niet heel slim zijnquote:Op maandag 7 maart 2022 10:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog eens niet. De echte pro russen zijn veelal tokkies met een lagere opleiding en dito inkomen. Dan houd je een bevolking over die Rusland moet onderhouden, in plaats van andersom.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Zelfs de duitsers hielden spoorlijnen zoveel mogelijk intact. Rusland heeft er denk ik ook baat bij dat de meeste mensen kunnen vluchten. Kans is zo groter dat je alleen maar pro-russen overhoudt.
Nieuwe kerncentrales zouden blijkbaar te duur zijn om winstgevend te kunnen zijn. Als ze toch gebouwd worden komen de kosten op de belastingbetaler te liggen want zonder hoge subsidies is er weinig enthousiasme om ze te bouwen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat duurt minimaal 10 jaar en het is de vraag of je de kosten ervan er ooit weer uit krijgt.
lijkt me toch wel achterlijk leiderschapquote:Op maandag 7 maart 2022 10:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je eerste zinnige post in dit topic. Hulde!
Het westen heeft de Oekraïne voor de gek gehouden, dat is wat mij betreft gewoon een feit. Dat zien de Oekraïners zelf ook zo. Althans, dat is wat ik via mijn vrienden hoor. Ze snappen ergens echt wel dat een kernoorlog een optie is die niemand wil riskeren, maar ze voelen zich desondanks in de steek gelaten en ik vind dat terecht.
Het westen heeft beloofd hun soevereiniteit te beschermen en dat doen ze niet. Mijn ouders hebben mij geleerd dat je geen beloftes moet doen die je niet na wilt komen. Dat ze de beloften nu niet nakomen, snap ik. Dat ze hem ooit gedaan hebben niet.
Het gaat er over dat zij hun kernwapens op moesten geven na de val van de Sovjetunie. Dat de atoommachten UK, Frankrijk, USA en Rusland toen hebben beloofd dat de grenzen van Oekraïne zouden worden gerespecteerd.quote:
Vooral brandstof transport, over de weg worden ze door Oekraine naar verluid geregeld aan gevallen en een tank zonder brandstof is best wel nutteloos.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat die Russen de sporen erg goed kunnen gebruiken vwb transport van legermaterieel. Het spoort kapot maken zou niet heel slim zijn
Is allemaal niet zo vreemd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |