Wij legden ons niet vrij makkelijk neer, dat is echt zo'n gelul. Er is stevig gevochten, maar de overmacht van het Duitse leger op het Nederlandse was vele malen groter dan in Oekraïne nu het geval is. Bovendien kreeg Nederland geen moderne wapens aangeleverd vanuit het buitenland....quote:Op maandag 7 maart 2022 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij geen reden om de handdoek in de ring te gooien.
Dat wij ons in 1940 vrij makkelijk neerlegden bij de Duitse overname, betekent dat ze daar in Oekraïne ook trek in hebben.
Uiteraard, en ik zat dan ook wat te geinen toen ik ze vrienden noemde; vandaar de smiley.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad echt twee totaal verschillende dingen.
Nou ja, vijanden ... de VS is en was geen vijand. Ze vonden Trump zo te zien wel een randdebiel, wat natuurlijk best begrijpelijk is.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:34 schreef Salina het volgende:
[..]
Rutte en Trudeau en Johnson zijn zeker wel vriendjes hoor.
![]()
Kijk maar naar dit oude filmpje.
Althans, ze hebben in ieder geval dezelfde vijanden.
De situatie laat zich sowieso lastig vergelijken om verschillende redenen maar het is wel wat offtopicquote:Op maandag 7 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wij legden ons niet vrij makkelijk neer, dat is echt zo'n gelul. Er is stevig gevochten, maar de overmacht van het Duitse leger op het Nederlandse was vele malen groter dan in Oekraïne nu het geval is. Bovendien kreeg Nederland geen moderne wapens aangeleverd vanuit het buitenland....
Ja, als ze wapens aangeleverd krijgen (dus de strijd kunnen voortzetten) en tegelijkertijd met sancties Ruslands capaciteit om oorlog te voeren wordt ingeperkt is er best wel perspectief op de lange termijn. Zelfs als het de Russen zou lukken om heel Oekraïne te veroveren, ook dan hoeven ze alleen maar ervoor te zorgen dat er een constante stroom bodybags terug stroomt naar Rusland en dan gooien die vanzelf wel een keer de handdoek in de ring.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deels eens. Maar er moet wel perspectief zijn hé.
Zie jij nog perspectief uit navo verband?
Ik heb het vooral over de houding van de Nederlandse burgers. Die legden zich vrij makkelijk neer bij het nieuwe Duitse gezag.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wij legden ons niet vrij makkelijk neer, dat is echt zo'n gelul. Er is stevig gevochten, maar de overmacht van het Duitse leger op het Nederlandse was vele malen groter dan in Oekraïne nu het geval is. Bovendien kreeg Nederland geen moderne wapens aangeleverd vanuit het buitenland....
Welk clubje?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fair misschien niet in het "breaking" news topic, maar het is wel opvallend dat dat clubje elke keer weer overal opduikt he?
Denk dat jij onderschat hoe de russen om zullen gaan met burgerlijk verzet: elke dode rus is 10 dode ua'ers.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja, als ze wapens aangeleverd krijgen (dus de strijd kunnen voortzetten) en tegelijkertijd met sancties Ruslands capaciteit om oorlog te voeren wordt ingeperkt is er best wel perspectief op de lange termijn. Zelfs als het de Russen zou lukken om heel Oekraïne te veroveren, ook dan hoeven ze alleen maar ervoor te zorgen dat er een constante stroom bodybags terug stroomt naar Rusland en dan gooien die vanzelf wel een keer de handdoek in de ring.
Ik wist niet dat jij zo oud was, dat je dat allemaal hebt meegemaakt joh. Heftig.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over de houding van de Nederlandse burgers. Die legden zich vrij makkelijk neer bij het nieuwe Duitse gezag.
Bij het bombardement op Rotterdam vielen al zo'n 800 doden. En dat was dus op één moment. Als die engnek inderdaad atoombommen zou gebruiken, dan is het ook heel snel afgelopen. Alleen is dan de vraag; op welke schaal?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was ook al het beleid in Afghanistan in de jaren '80, en we zien het resultaat daarvan nu terug in de Communistische Republiek Afghanistan die al die tijd al stabiel in het land bestaat.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat jij onderschat hoe de russen om zullen gaan met burgerlijk verzet: elke dode rus is 1 ua'er.
Dat is de vraag. Als Putin een tactische nuke gebruikt om het verzet te breken, dan verwacht ik niet dat het westen Moskou plat gooit.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bij het bombardement op Rotterdam vielen al zo'n 800 doden. En dat was dus op één moment. Als die engnek inderdaad atoombommen zou gebruiken, dan is het ook heel snel afgelopen. Alleen is dan de vraag; op welke schaal?
Gelukkig is er een en ander gedocumenteerd in die tijd.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij zo oud was, dat je dat allemaal hebt meegemaakt joh. Heftig.
quote:
Laat dat hele rusland maar lekker imploderen.quote:
Laten we hopen dat het bij een hypothetische situatie blijft.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Als Putin een tactische nuke gebruikt om het verzet te breken, dan verwacht ik niet dat het westen Moskou plat gooit.
Ik denk wel dat zo'n actie er voor zal zorgen dat ook China zich tegen Rusland zal keren en dat Putin dat om die reden niet zal doen.
Lijkt nogal een flinke 'als' nu...quote:Op maandag 7 maart 2022 11:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Klinkt als een investering voor als de roebel weer meer waard wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |