De situatie met WOII vergelijken met de huidige situatie in de Oekraïne is nogal zwak. Nederland werd binnen een week overrompeld en het enige buurland met een landverbinding werd gelijktijdig aangevallen. Er waren geen opties om te vluchten. Daarom bleven mensen. Ook dacht men dat het wel mee zou vallen want de Duitsers waren Saksische broeders.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Anders dan Nederlanders, wat is dat voor “weg met ons” uitspraak?
De enige die ooit gevlucht zijn, waren de Oranjes.
De meeste Nederlanders bleven.
Hadden ook geen keus.
Ja er komen net toevallig iets te veel burgers, hulpverleners, en andere mensen met een neutrale status om of raken betrokken bij Russisch vuur.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De OVSE is ook maar op de vlieger gestapt. Ik snap dat.
ja bizar he om het zo te zienquote:Op maandag 7 maart 2022 10:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel gaaf zo'n livestream, heb echt het gevoel dat ik daar sta bij de Poolse grens
Dat risico moeten we accepteren.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook precies het risico. Geen enkele zekerheid dat ze niet in verkeerde handen komen. Zeker niet bij levering aan een land in chaos dat ook nog eens inherent corrupt is.
[..]
Ik had het specifiek over stingers.
Rob de Wijk had het in zijn podcast over tactische nucleaire wapens die je op grote hoogte kunt laten ontploffen (bijv. boven Kyiv) zonder slachtoffers en nucleaire fallout te veroorzaken. Een nieuw soort waarschuwing die we nog niet eerder hebben gezien.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, denk dat het dan wel escaleert richting inzet van kernbommen. En dan hoeft zo'n conflict niet jaren te duren om heel vervelend te zijn.
En ook 5 mei afschaffen graag. Laten we niet meer hypocriet lopen doen.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is gewoon de start van een mogelijk nucleaire derde wereldoorlog. Liever niet dus.
Geen idee hoe bekend jij bent met de situatie in Polen maar die Oekraïners zijn daar vooral om geld te verdienen en naar de Oekraïne te verschepen. Doordat de Poolse werkende bevolking West-Europa in is getrokken ontstond deze noodzaak in Polen (arbeidsmarkt onderbevolkt). Ook Wit-Russen werken in Polen (wel in veel mindere mate - iets van 300 a 400k).quote:Op maandag 7 maart 2022 09:56 schreef riazop het volgende:
[..]
De laatste 10 jaar hebben 1,8 miljoen Oekrainers zich in Polen gevestigd.
Er is vrijwel niemand terug gegaan
Ik denk dat we dat eerst zorgvuldig hadden moeten afwegen voordat we iets deden.quote:
En je kan er rustig rekening mee houden dat dat gaat gebeuren, net zoals Europa ook overspoelt werd door Kalashnikovs uit de Balkanoorlog.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat je goed moet nadenken wat je doet en niet in blinde paniek alles maar doen wat in je opkomt.
Als er straks honderden ongeregistreerde stingers op de zwarte markt in Europa zwerven is dat een enorm probleem voor de veiligheid van de luchtvaart icm terrorisme.
Zo begon de eerste wereldoorlog ook. Oostenrijk-Hongarije begon met het binnenvallen van Servië (wat een drama was voor Oostenrijk-Hongarije) en een maand later stond Europa in de brand.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:05 schreef Confetti het volgende:
Gas boven de 300e mwh.
60% erbij vandaag.
De wereld stort in elkaar. Alles.
Waarom zouden we "willen vechten" voor Estland en niet voor Finland?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En ook 5 mei afschaffen graag. Laten we niet meer hypocriet lopen doen.
En natuurlijk moeten we ook niet ingrijpen als Rusland vervolgens hetzelfde kunstje uitvoert op alle andere landen in Europa die niet NATO lid zijn. Waarom een nucleare bom riskeren voor een Finland als het ook niet voor Oekraine gedaan wordt?
De tijd voor zorgvuldigheid is er domweg niet. De Russen wachten niet op dat wij onze operationele, tactische, en strategische analyses gemaakt hebben.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat eerst zorgvuldig hadden moeten afwegen voordat we iets deden.
Met 10 vermiste Stingers leg je het hele vliegverkeer plat als je serieus ermee gaat dreigen.
Blijven nadenken is juist in gespannen situaties van levensbelang.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De tijd voor zorgvuldigheid is er domweg niet. De Russen wachten niet op dat wij onze operationele, tactische, en strategische analyses gemaakt hebben.
Ja dat dit als een verrassing komt, komt voor mij als een verrassing.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijk nou. Ze zijn er niet. Wat verbazingwekkend
gas wordt toch gemeten in M3?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:05 schreef Confetti het volgende:
Gas boven de 300e mwh.
60% erbij vandaag.
Ze leveren ook hun bijdragen aan de NAVO. Het is wat meer dan alleen 'n passief lidmaatschap.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarom zouden we "willen vechten" voor Estland en niet voor Finland?
Alleen omdat het op "papier" staat dat ze NAVO lid zijn en het dan "moet"?
Zo is het exact. Het is triest, maar in principe ben je vogelvrij verklaard als je aangevallen wordt door een Rusland en je bent geen Navo lid. Is ook nog eens bevestigd door Mart de Kruif bijvoorbeeld gisteren bij OP1.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarom zouden we "willen vechten" voor Estland en niet voor Finland?
Alleen omdat het op "papier" staat dat ze NAVO lid zijn en het dan "moet"?
Zo was dat met Polen en Roemenen aanvankelijk ook. Maar eenmaal 'n partner gevonden, kinderen, etc. blijven ze vaak plakken.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee hoe bekend jij bent met de situatie in Polen maar die Oekraïners zijn daar vooral om geld te verdienen en naar de Oekraïne te verschepen. Doordat de Poolse werkende bevolking West-Europa in is getrokken ontstond deze noodzaak in Polen (arbeidsmarkt onderbevolkt). Ook Wit-Russen werken in Polen (wel in veel mindere mate - iets van 300 a 400k).
Daarom doen we snel handelen met veel knappe koppen tegelijk. Maar voor dit soort situaties heb je geen weken de tijd voor eindeloos overleg. Helaas.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Blijven nadenken is juist in gespannen situaties van levensbelang.
Ja, alleen werden die kalasjnikovs vooral gebruikt voor afrekeningen in het criminele circuit en kun je met een stinger een passagiersvliegtuig uit de lucht halen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
En je kan er rustig rekening mee houden dat dat gaat gebeuren, net zoals Europa ook overspoelt werd door Kalashnikovs uit de Balkanoorlog.
Ik twijfel of de NAVO ook oorlog met Rusland voeren als een NAVO-lid als Letland wordt aangevallen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:11 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zo is het exact. Het is triest, maar in principe ben je vogelvrij verklaard als je aangevallen wordt door een Rusland en je bent geen Navo lid. Is ook nog eens bevestigd door Mart de Kruif bijvoorbeeld gisteren bij OP1.
Ik denk dat er überhaupt niet over nagedacht is.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom doen we snel handelen met veel knappe koppen tegelijk. Maar voor dit soort situaties heb je geen weken de tijd voor eindeloos overleg. Helaas.
De ervaring leert, in West Europa, dat die migranten die hier komen om "geld te verdiejnen (waar ze trouwens volstrekt gelijk in hebben), niet meer teruggaan.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee hoe bekend jij bent met de situatie in Polen maar die Oekraïners zijn daar vooral om geld te verdienen en naar de Oekraïne te verschepen. Doordat de Poolse werkende bevolking West-Europa in is getrokken ontstond deze noodzaak in Polen (arbeidsmarkt onderbevolkt). Ook Wit-Russen werken in Polen (wel in veel mindere mate - iets van 300 a 400k).
Wat is jouw alternatief eigenlijk?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat er überhaupt niet over nagedacht is.
Dan kun je de NAVO beter meteen opdoeken.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik twijfel of de NAVO ook oorlog met Rusland voeren als een NAVO-lid als Letland wordt aangevallen.
Ik denk dat ze niet eens de koffie en het servies klaar hadden gezet. Dit is slechts het doorlopen van procedures.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijk nou. Ze zijn er niet. Wat verbazingwekkend
Als dat niet gebeurt kun je de club wel opdoeken. Gaat gegarandeerd gebeuren zolang de VS deel uit maakt van de NAVO met een president aldaar die de NAVO een warm hart toedraagt.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik twijfel of de NAVO ook oorlog met Rusland voeren als een NAVO-lid als Letland wordt aangevallen.
Nou weet je. Rusland voert niet officieel "openlijk" oorlog, het is altijd een "operatie", of het zijn rebellen met toevallig heel veel gestolen militaire hardware, separatisten.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
En terecht. Dit moet ten alle tijden worden voorkomen. Wat heb je nu aan een complete oorlog in heel Europa? Niets toch? Dan kan er ook amper tot geen hulp meer worden geboden aan een land als Oekraïne dat nu volledig kan worden gesteund op financieel en humanitair gebied. Ik snap vanuit dat oogpunt ook niet dat sommige mensen denken dat deze situatie verder escaleren een oplossing is.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Nadat de troonopvolger van Oostenrijk-Hongarije was vermoord door een Servier etc etcquote:Op maandag 7 maart 2022 10:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Zo begon de eerste wereldoorlog ook. Oostenrijk-Hongarije begon met het binnenvallen van Servië en een maand later stond Europa in de brand.
Energie, dus in Joule.quote:
Omdat een BUK raket geen nucleair wapen is. Deze worden niet 24/7 in de gaten gehouden.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:15 schreef Maron het volgende:
[..]
Ja… dat hebben we wel gezien met die BUK-raket..
Is wel bijna een jaar overheen gegaan voordat duidelijk was bij wie die vandaan kwam…
Kortom: hoe dichterbij het is, hoe meer aandacht. Logisch dus.quote:
Maar we kunnen dan misschien wel de Krim Oekraiens houden!quote:Op maandag 7 maart 2022 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat heb je nu aan een complete oorlog in heel Europa? Niets toch? ...
Geheel verrassend is betreffende user geen lezer van de Economist.quote:
Hebbie ook een kaartje van Chinese MSM media? Ben wel benieuwd.quote:
Nee. Zie Australie.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom: hoe dichterbij het is, hoe meer aandacht. Logisch dus.
Heb je zo'n kaartje ook voor Chinese of Russische media? Of Zuid Amerikaanse?quote:
Denk dat je je gas ergens anders moet kopen:quote:Op maandag 7 maart 2022 10:05 schreef Confetti het volgende:
Gas boven de 300e mwh.
60% erbij vandaag.
Er is recent oorlog geweest in Australië die veel aandacht heeft gekregen of dit simpelweg een hypothese? Ik denk dat het weinig met religie en huidskleur te maken heeft namelijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. Zie Australie.
Blank, gristelijk en een bekende taal
Dat klopt. Echter is zie overeenkomsten met toen en nu. Een grootmacht valt een land aan en voor je weet barst de bom in heel Europa.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nadat de troonopvolger van Oostenrijk-Hongarije was vermoord door een Servier etc etc
Goed nadenken welke steun je wel of niet wil leveren.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is jouw alternatief eigenlijk?
Probleem is dat wij het met deze prijs kopenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Denk dat je je gas ergens anders moet kopen:
https://oilprice.com/Energy/Natural-Gas/
NG +0,92%, niet +60%.
Goed nadenken doet iedereen wel. Wat waren jouw keuzes geweest in dit conflict?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Goed nadenken welke steun je wel of niet wil leveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |