Het is wel een wilde gok inderdaad. Maar het zou een geweldig verhaal zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:10 schreef la_perle_rouge het volgende: [..] Lieve hemel, wat heb jij gebruikt? Je hallucineert! Een Kremlinspion? Vandaar natuurlijk dat er al 3 moordeskaders op hem afgestuurd zijn.
Deels waar, de Russische psyche heeft nog steeds een collectief trauma van de ravage van WO 2 en dat is vakkunding warm gehouden door de Sovjet Unie en daarna door Poetin, kind van de Sovjet Unie. Als je van buitenaf bedreigd wordt dan is de enige bescherming de Staat. Dat de Staat dan soms stoute dingen doet is te vergeven omdat ze je beschermd tegen de buitenwereld die je wil vernietigen. Simplistische versie, zeg maar.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of Rusland dat echt zo ziet. Of ze zich echt bedreigd voelen. Ik heb het gevoel dat het toch meer de ego van Poetin die bedreigd wordt, die het niet kan verkroppen dat na het uiteenvallen van de SU, vrijwel elk land daarvan toenadering naar het Westen geeft gezocht. En ik kan me voorstellen dat zijn eigen macht bedreigd wordt als een groot buurland, met een Russische cultuur en taal steeds meer voor democratie kiest, hij zal niet willen dat dit overslaat naar Rusland.
Laten we hopen dat het de laatste is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van heel Rusland? Denk inderdaad vooral van Putin en de oude garde. Soort laatste sovjet stuiptrekking.
Zo zwaar als eenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:18 schreef UitStraling het volgende:
Etto heeft wel gelijk, dit is de laatste stuiptrekking en oprisping van de Sovjet Unie, eens kijken hoe zwaar die op de maag gaat liggen van de Homo Sapiens.
Met de staat van Rusland zijn die kernwapens vast wel weggeroest tegen die tijdquote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar kom op zeg, de enige reden dat we nu niets doen zijn toch die kernwapens? Niet de staat van het Russische leger, niet de staat van onze (het Westen) legers.
Die kernwapens zijn er over 10 jaar nog steeds en de 10 jaar daarop ook nog. Waarom nu niet ingrijpen en over 10 jaar wel? Of 20 jaar?
Laten we hopen dat deze "last stand" van de Russische babyboomergeneratie geenszins lijkt op de groeistuipen op weg naar een volwassen democratie zoals de Duitsers die in hun geschiedenis gekend hebben. Meerdere miljoenen doden in een Europese oorlog binnen iets meer dan een eeuw is wat veel van het goede...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van heel Rusland? Denk inderdaad vooral van Putin en de oude garde. Soort laatste sovjet stuiptrekking.
Daarmee verwijder je ook het waarom er nu sancties zijn, daarom is het geen goed idee.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Met de staat van Rusland zijn die kernwapens vast wel weggeroest tegen die tijd
Nee, zonder gekheid. In principe met je eens, maar ik ben wel van mening dat je zo'n situatie altijd zo lang mogelijk moet uitstellen. Putin heeft ook niet het eeuwige leven en alle schade wat hij nu heeft opgelopen gaat hij echt niet in 2-3 jaar weer goedmaken. Wie weet waar wij tegen die tijd weer tegenaan lopen.
Daarnaast heeft de NAVO nu al gezegd dat ze niet gaan helpen. Als er geen onderhandeling komt zal Oekraïne altijd de grootste verliezer zijn hier, want zonder hulp van de NAVO gaan ze hun soevereiniteit kwijt raken. Er komt een pro-Russische regering of ze worden een onderdeel van Rusland.
Door wel te gaan onderhandelen en Putin iets te geven waarmee hij thuis kan komen zorg je er misschien nog wel voor dat Oekraïne soeverein kan blijven, met als enige kanttekening dat ze geen NAVO-lid kunnen worden en misschien wat grondgebied kwijtraken.
Als je het had willen escaleren had je het al meteen moeten doen door te zeggen Oekraïne is soeverein, mag gewoon bij de EU en NAVO als ze dat wil en als je de grens over gaat me je tengels dan krijg je te maken met de NAVO. Eigenlijk precies wat ze nu wel zeggen bij een eventuele aanval vs. een NAVO land.
Hm, ik denk dat je onderschat hoeveel gezichtsverlies dit is voor Poetin persoonlijk en ik denk dat Poetin zich nu in de positie van Zonnekoning geplaatst heeft wiens eigenbelang gelijk staat aan dat van Rusland. Mijn gedachte is dat hij vind dat Poetin = Rusland en Rusland = Poetin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Met de staat van Rusland zijn die kernwapens vast wel weggeroest tegen die tijd
Nee, zonder gekheid. In principe met je eens, maar ik ben wel van mening dat je zo'n situatie altijd zo lang mogelijk moet uitstellen. Putin heeft ook niet het eeuwige leven en alle schade wat hij nu heeft opgelopen gaat hij echt niet in 2-3 jaar weer goedmaken. Wie weet waar wij tegen die tijd weer tegenaan lopen.
Daarnaast heeft de NAVO nu al gezegd dat ze niet gaan helpen. Als er geen onderhandeling komt zal Oekraïne altijd de grootste verliezer zijn hier, want zonder hulp van de NAVO gaan ze hun soevereiniteit kwijt raken. Er komt een pro-Russische regering of ze worden een onderdeel van Rusland.
Door wel te gaan onderhandelen en Putin iets te geven waarmee hij thuis kan komen zorg je er misschien nog wel voor dat Oekraïne soeverein kan blijven, met als enige kanttekening dat ze geen NAVO-lid kunnen worden en misschien wat grondgebied kwijtraken.
Als je het had willen escaleren had je het al meteen moeten doen door te zeggen Oekraïne is soeverein, mag gewoon bij de EU en NAVO als ze dat wil en als je de grens over gaat me je tengels dan krijg je te maken met de NAVO. Eigenlijk precies wat ze nu wel zeggen bij een eventuele aanval vs. een NAVO land.
Inderdaad laten we het hopen. Maar ik vraag me af of Rusland ooit een volwassen democratie gaat worden. Ik denk dat het land daarvoor te instabiel is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Laten we hopen dat deze "last stand" van de Russische babyboomergeneratie geenszins lijkt op de groeistuipen op weg naar een volwassen democratie zoals de Duitsers die in hun geschiedenis gekend hebben. Meerdere miljoenen doden in een Europese oorlog binnen iets meer dan een eeuw is wat veel van het goede...
Een echte federale republiek kan werken, nu is het dat alleen op papier.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Inderdaad laten we het hopen. Maar ik vraag me af of Rusland ooit een volwassen democratie gaat worden. Ik denk dat het land daarvoor te instabiel is.
Geheel isoleren is sowieso iets waar ik 100% achter sta. Dat moet blijven zolang Rusland op wat voor vorm dan ook aanwezig is in Oekraïne. Als je dan niet wil onderhandelen geef je dus op die manier wel Oekraïne op en krijgt Putin dus alsnog zijn overwinning die wij hem eigenlijk helemaal niet willen geven. Een overwinning die hij dan ook nog eens heeft behaald, terwijl 95% van de wereld zich tegen Rusland heeft gekeerd. Kan hij mee thuiskomen, denk je niet?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daarmee verwijder je ook het waarom er nu sancties zijn, daarom is het geen goed idee.
Of geheel isoleren of ingrijpen zijn wat mij betreft de keuzes die we hebben.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:24 schreef UitStraling het volgende:
Deze oorlog komt ook voornamelijk door politica zoals Merkel, beetje jezelf als Europa economisch afhankelijk maken van een dictator die met argusogen bekijkt dat F-16's en Abrams tanks jaarlijks een stukje dichterbij parkeren.
Hier Poetin, heb je nog meer miljarden, want wij zijn vriendjes hè, we maken je schatrijk lieve jongen.
Dikkegeitewollensokkenpreut met de mensenkennis van een banaan.
Verdomme wat ben ik het hiermee eens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:24 schreef UitStraling het volgende:
Deze oorlog komt ook voornamelijk door politica zoals Merkel, beetje jezelf als Europa economisch afhankelijk maken van een dictator die met argusogen bekijkt dat F-16's en Abrams tanks jaarlijks een stukje dichterbij parkeren.
Hier Poetin, heb je nog meer miljarden, want wij zijn vriendjes hè, we maken je schatrijk lieve jongen.
Voornamelijk betekent: Voor het grootste deel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:24 schreef UitStraling het volgende:
Beatrice de Graaf bij op1 had een interessant verhaal dat hij vooral Kiev wilt hebben. Dat is nogal een belangrijke plaats in de Russische geschiedenis en in de orthodoxe kerk. Hij blijkt nogal in zijn geloof door te zijn geslagen en een soort van 3de Rome te willen stichten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ik denk dat je onderschat hoeveel gezichtsverlies dit is voor Poetin persoonlijk en ik denk dat Poetin zich nu in de positie van Zonnekoning geplaatst heeft wiens eigenbelang gelijk staat aan dat van Rusland. Mijn gedachte is dat hij vind dat Poetin = Rusland en Rusland = Poetin.
Hoe legt Poetin uit dat zijn bevrijding van Oekraine een mislukking is? Erkenning van de Krim is geen argument, in Rusland is dat geen zak waard want voor hun is dat een uitgemaakte zaak.
Nu is ook Merkel al schuldig?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:24 schreef UitStraling het volgende:
Merkel is wOke!!!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:28 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Voornamelijk betekent: Voor het grootste deel.
Het lijkt mij toch echt dat dit Putin is en niet Merkel
Hij heeft wel een punt. Je weet dat Rusland niet te vertrouwen is en dat Putin een dictator is. Toch kies je er voor om je afhankelijk van Russisch gas te maken door kernreactoren te sluiten.quote:
Nee, daar kan hij niet mee thuis komen, hij mag Oekraïne dan misschien bezetten met flink wat verzet tegen de Russen in de komende jaren, zijn Rusland ligt economisch geheel in puin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geheel isoleren is sowieso iets waar ik 100% achter sta. Dat moet blijven zolang Rusland op wat voor vorm dan ook aanwezig is in Oekraïne. Als je dan niet wil onderhandelen geef je dus op die manier wel Oekraïne op en krijgt Putin dus alsnog zijn overwinning die wij hem eigenlijk helemaal niet willen geven. Een overwinning die hij dan ook nog eens heeft behaald, terwijl 95% van de wereld zich tegen Rusland heeft gekeerd. Kan hij mee thuiskomen, denk je niet?
En in hoeveel stappen ben je daarmee verantwoordelijk dat het nu oorlog is in Oekraïne?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Je weet dat Rusland niet te vertrouwen is en dat Putin een dictator is. Toch kies je er voor om je afhankelijk van Russisch gas te maken door kernreactoren te sluiten.
Zou kunnen maar ik denk dat er toch te veel regio's te veel littekens hebben om daar op dit moment in mee te gaan. Ik denk als Poetin weg/dood is dat bijvoorbeeld de Kaukasus meteen een brandhaard kan zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een echte federale republiek kan werken, nu is het dat alleen op papier.
Mooiste gaat nog komen, Poetin gaat de grote steden in Oekraïne compleet steriliseren en platgooien en de wereld zal er niets aan doen, strengere woorden, veel meer verontwaardiging, woede, afgrijzen maar het zal niets veranderen, Zelenski heeft dat wel door, daarom smeekt hij om zijn no fly zone in de hoop dat we de oorlog verklaren.quote:
Verbazingwekkend niet, hoe men steeds presteert de schuld overal te leggen behalve bij de agressor.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:30 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En in hoeveel stappen ben je daarmee verantwoordelijk dat het nu oorlog is in Oekraïne?
Niet verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:30 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En in hoeveel stappen ben je daarmee verantwoordelijk dat het nu oorlog is in Oekraïne?
Onneukbare dikke kont als ik Berlusconi mag gelovenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh en Merkel is een vrouw, dat helpt ook niet natuurlijk in het clubhuis van de Alfa Mannen met Kleine Piemelsyndroom.
In de avond/nacht in dit topic snap je vaak wel waarom korsakov een rus was.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verbazingwekkend niet, hoe men steeds presteert de schuld overal te leggen behalve bij de agressor.
Zoals ik al zei: chronische zelfhaat en haat tegen het Westen, nog altijd de meest welvarende, beschaafde, democratische, gelukkigste plek op aarde. Maar oh zo woke, of zo.
nog zo'n helder licht inderdaad.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Onneukbare dikke kont als ik Berlusconi mag geloven
Snap ik, als die aan de onderhandelingstafel had gezeten in Italië staken ze achteraf haar stoel in de fik.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Onneukbare dikke kont als ik Berlusconi mag geloven
Een valse hond genoeg snoepjes geven om hem minder vals te maken werkt niet, spuitje.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:30 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar wat denken jullie? Puur speculerend uiteraardquote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:29 schreef tjoptjop het volgende:
Over Merkel gesproken, zou zij op de achtergrond nog wat doen qua diplomatie? Die had van de westerse leiders toch wel de 'beste' band met Putin volgens mij
Niemand had een invasie vanuit Rusland verwacht. Nu achteraf is het nogal makkelijk om links en rechts met vingers te wijzen, maar dan doe je de materie tekort. Alsof een bestuurder 2 jaar geleden het idee had kunnen verkopen om gas niet meer van Rusland af te nemen en het zaken doen met datzelfde land flink te beperken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Je weet dat Rusland niet te vertrouwen is en dat Putin een dictator is. Toch kies je er voor om je afhankelijk van Russisch gas te maken door kernreactoren te sluiten.
Edit: Geen aanval op Merkel van mij uit trouwens, meer het idee dat wij ons afhankelijk maken van landen waar wij helemaal niet afhankelijk van willen zijn.
West-Europa gaat uit van beschaving, inderdaad.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Niemand had een invasie vanuit Rusland verwacht. Nu achteraf is het nogal makkelijk om links en rechts met vingers te wijzen, maar dan doe je de materie flink tekort. Alsof een bestuurder 2 jaar geleden het idee had kunnen verkopen om gas niet meer van Rusland af te nemen en het zaken doen met datzelfde land flink te beperken.
Ja, plus mensen in het algemeen neigen ook niet zo snel naar een wantrouwende basishouding. Dan moet er eerst een en ander gebeuren, zoals nu.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
West-Europa gaat uit van beschaving, inderdaad.
Merkel spreekt volgens mij Russisch en was een Oost-Duitse die de DDR nog heeft meegemaakt. Dus het zou me niks verwonderen als zij meer van de denkwijzen snapte van Poetin dan de rest van het westen. Maar of zij nu deze oorlog had kunnen voorkomen betwijfel ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar wat denken jullie? Puur speculerend uiteraard
...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een valse hond genoeg snoepjes geven om hem minder vals te maken werkt niet, spuitje.
Met een beetje meer mensenkennis en doodnormaal fatsoen had Duitsland dit best mogen doen, zeker na Georgië, Tsjetsjenië en de Krimquote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Niemand had een invasie vanuit Rusland verwacht. Nu achteraf is het nogal makkelijk om links en rechts met vingers te wijzen, maar dan doe je de materie tekort. Alsof een bestuurder 2 jaar geleden het idee had kunnen verkopen om gas niet meer van Rusland af te nemen en het zaken doen met datzelfde land flink te beperken.
Dat valt ook wel tegen; juist omdat Merkel bang voor honten is (vraag me niet waarom, honten zijn nl. altijd leuker dan kadden) liet Poetin tijdens een ontmoeting met haar in Rusland zijn grote labrador in de ruimte, waar ze mekaar spraken, rondhangen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:29 schreef tjoptjop het volgende:
Over Merkel gesproken, zou zij op de achtergrond nog wat doen qua diplomatie? Die had van de westerse leiders toch wel de 'beste' band met Putin volgens mij
Oei heb je issues?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
...
Ja, en als Merkel hem stevig had aangepakt had je hier lopen blaten - samen met Los en LXIV waarschijnlijk - dat die domme doos - die niets in de politiek te zoeken heeft, hooguit in de keuken van het parlementsgebouw - niets van realpolitik begrijpt en met haar vrouwelijke emoties en labiliteit de wereld aan de nucleaire afgrond had gebracht door onnodig te provoceren.
Daarnaast kennen ze elkaar natuurlijk al heel lang in hun rol. Gezien de acties van Putin en wat Macron vandaag naar buiten bracht denk ik niet dat ze veel heeft kunnen doen. Maar ben benieuwd of het geprobeerd. De informele contacten zijn misschien nog wel belangrijker dan de formele.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Merkel spreekt volgens mij Russisch en was een Oost-Duitse die de DDR nog heeft meegemaakt. Dus het zou me niks verwonderen als zei meer van de denkwijzen snapte van Poetin dan de rest van het westen. Maar of zei nu deze oorlog had kunnen voorkomen betwijfel ik.
Dus wat had Merkel moeten doen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Met een beetje meer mensenkennis en doodnormaal fatsoen had Duitsland dit best mogen doen, zeker na Georgië, Tsjetsjenië en de Krim
Serieus?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat valt ook wel tegen; juist omdat Merkel bang voor honten is (vraag me niet waarom, honten zijn nl. altijd leuker dan kadden) liet Poetin tijdens een ontmoeting met haar in Rusland zijn grote labrador in de ruimte, waar ze mekaar spraken, rondhangen.
Handtekeningen voor NordStream2 zijn bijv. gezet na nog geen 18 maanden na de annexatie van de Krim. Niemand die het kon zien aankomen toen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Niemand had een invasie vanuit Rusland verwacht. Nu achteraf is het nogal makkelijk om links en rechts met vingers te wijzen, maar dan doe je de materie tekort. Alsof een bestuurder 2 jaar geleden het idee had kunnen verkopen om gas niet meer van Rusland af te nemen en het zaken doen met datzelfde land flink te beperken.
Ja, dat vraag ik me ook al 180 delen af.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heel verhaal uit het niets over vrouwenhaat en vrouwenonderdrukking, waar komt dit vandaan?
Aan de andere kant is het ook niet heel uniek dat je voor grondstoffen voor een groot deel afhankelijk bent van dubieuze regimes.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Handtekeningen voor NordStream2 zijn bijv. gezet na nog geen 18 maanden na de annexatie van de Krim. Niemand die het kon zien aankomen toen?
Volgens mij voorspelde John Mearsheimer bijvoorbeeld tot in detail wat er ging gebeuren als men doorging met de plannen voor Oekraïne.
Vraagt degene die even een willekeurige politica de huid vol scheldt. Mooi staaltje ironie weer, Henk!quote:
Geen grootschalige afhankelijke handel drijven met een dictator toen voor iedereen al lang duidelijk werd dat Poetin dat aan het verworden was, of wellicht had zijn KGB verleden wel wat weg kunnen geven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus wat had Merkel moeten doen?
Nee joh, dat zou provocatie zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geen grootschalige afhankelijke handel drijven met een dictator toen voor iedereen al lang duidelijk werd dat Poetin dat aan het verworden was, of wellicht had zijn KGB verleden wel wat weg kunnen geven.
Klein beetje fatsoen is belangrijk als het om de handel gaat.
Echt he...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:47 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Vraagt degene die even een willekeurige politica de huid vol scheldt. Mooi staaltje ironie weer, Henk!
Dat is zeker waar, maar toch jammer als het ook anders had gekund, want zo kan je ze dus nooit helemaal afsluiten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook niet heel uniek dat je voor grondstoffen voor een groot deel afhankelijk bent van dubieuze regimes.
Maar meestal is er vanwege belangen aan beide zijde (financieel en bevoorrading) wel een soort van status quo, desnoods via tussenpersonen. Iran bleef na de Islamitische revolutie ook gewoon olie verkopen aan Israel.
Van oudsher hebben Rusland en Frankrijk ook altijd een goede band gehad ondanks dat het 2 verschillende landen zijn. Maar terug te komen op Merkel ik betwijfel echt of zij dit had kunnen voorkomen. Poetin heeft zich 2 jaar geïsoleerd door corona en heeft altijd een doel gehad. Het zou me niks verwonderen dar door die isolatie hij daarom zich vooral op dit doel richt nu. Waarschijnlijk ook met de gedachte dat het west nog zwak was vanwege de coronacrisis. Je merkt aan alles dat hij niet blij is met wat er in het westen gebeurt en vooral voor de Russen de grootste nachtmerrie Duitsland die meer geld in defensie stopt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daarnaast kennen ze elkaar natuurlijk al heel lang in hun rol. Gezien de acties van Putin en wat Macron vandaag naar buiten bracht denk ik niet dat ze veel heeft kunnen doen. Maar ben benieuwd of het geprobeerd. De informele contacten zijn misschien nog wel belangrijker dan de formele.
Tot dat Napoleon Rusland binnenviel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Van oudsher hebben Rusland en Frankrijk ook altijd een goede band gehad ondanks dat het 2 verschillende landen zijn. Maar terug te komen op Merkel ik betwijfel echt of zij dit had kunnen voorkomen. Poetin heeft zich 2 jaar geïsoleerd door corona en heeft altijd een doel gehad. Het zou me niks verwonderen dar door die isolatie hij daarom zich vooral op dit doel richt nu. Waarschijnlijk ook met de gedachte dat het west nog zwak was vanwege de coronacrisis. Je merkt aan alles dat hij niet blij is met wat er in het westen gebeurt en vooral voor de Russen de grootste nachtmerrie Duitsland die meer geld in defensie stopt.
Je denkt niet dat Europa's afhankelijkheid van Russisch gas hem heeft laten denken dat hij sterk in zijn schoenen staat?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee joh, dat zou provocatie zijn.
Dat verliep relatief geweldloos. Dit is een regelrechte oorlog.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Handtekeningen voor NordStream2 zijn bijv. gezet na nog geen 18 maanden na de annexatie van de Krim. Niemand die het kon zien aankomen toen?
Nou ja, er waren geen concrete aanwijzingen voor tot een jaar of iets geleden.quote:Volgens mij voorspelde John Mearsheimer bijvoorbeeld tot in detail wat er ging gebeuren als men doorging met de plannen voor Oekraïne.
Waren Syrië, De Krim, Georgië en Tsjetsjenië geen waarschuwing genoeg of telden die niet? Zeggen dat niemand een invasie vanuit Rusland had verwacht is echt![]()
Ok, nog één reactie en dan ga ik echt zzzzzquote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat verliep relatief geweldloos. Dit is een regelrechte oorlog.
[..]
Nou ja, er waren geen concrete aanwijzingen voor tot een jaar of iets geleden.
Ik wist in februari 2014 dat dit stond te gebeuren, alleen het tijdspad had ik niet correct.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat verliep relatief geweldloos. Dit is een regelrechte oorlog.
[..]
Nou ja, er waren geen concrete aanwijzingen voor tot een jaar of iets geleden.
Niemand had het verwacht? Putin heeft echt al jaren meerdere malen gewaarschuwd voor militair ingrijpen als de NAVO nog verder zou uitbreiden richting de Russische grenzen en als Oekraíne en Georgië door zouden gaan met hun toenaderingspogingen. Dan kun je toch niet verrast zijn als het daadwerkelijk gebeurt?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dit en daarom zijn idealisten ook zo'n groot gevaar voor de wereldvrede.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Niemand had het verwacht? Putin heeft echt al jaren meerdere malen gewaarschuwd voor militair ingrijpen als de NAVO nog verder zou uitbreiden richting de Russische grenzen en als Oekraíne en Georgië door zouden gaan met hun toenaderingspogingen. Dan kun je toch niet verrast zijn als het daadwerkelijk gebeurt?
Dat is ook ijdele hoop om je af te kunnen sluiten. gaat nu dan om gas maar speelt bij veel meer dingen. Aluminium wat je gebruikt heeft een grote kans uit Guinee te komen, daar was vorig jaar nog een coup. Coltan, wat min of meer in alle electronica zit komt voornamelijk uit Congo. Nu ben ik niet bekend met de huidige situatie daar maar dat heeft in het verleden ook altijd gerommeld.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar toch jammer als het ook anders had gekund, want zo kan je ze dus nooit helemaal afsluiten.
Maar dat hebben die landen zelf gedaan niet de NAVO. Het grootste gedeelte van het volk was gewoon klaar met de Russisch invloeden wat er vooral voor zorgt dat maar een paar mensen zich kunnen verrijken en de rest het kut heeft om het simpel te zeggen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Niemand had het verwacht? Putin heeft echt al jaren meerdere malen gewaarschuwd voor militair ingrijpen als de NAVO nog verder zou uitbreiden richting de Russische grenzen en als Oekraíne en Georgië door zouden gaan met hun toenaderingspogingen. Dan kun je toch niet verrast zijn als het daadwerkelijk gebeurt?
Laten we idd niet in het frame van Putin stappen dat het westen imperialistisch is vwb NAVO en EU. Het was idd toch echt Oekraïne zelf die toenadering zocht, en daar hebben ze imho alle recht toe.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar dat hebben die landen zelf gedaan niet de NAVO. Het grootste gedeelte van het volk was gewoon klaar met de Russisch invloeden wat er vooral voor zorgt dat maar een paar mensen zich kunnen verrijken en de rest het kut heeft om het simpel te zeggen.
Daarom moet je juist niet lichtzinnig omspringen met hun dromen, wensen en levens, je raakt toch kotsmisselijk van alle valse beloftes en garanties in 2014 als je ziet hoe een heel land nu afgeslacht wordt juist door die beloftes en garanties?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar dat hebben die landen zelf gedaan niet de NAVO. Het grootste gedeelte van het volk was gewoon klaar met de Russisch invloeden wat er vooral voor zorgt dat maar een paar mensen zich kunnen verrijken en de rest het kut heeft om het simpel te zeggen.
Een eenzijdige proxy oorlog uit het tekstboekje.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 03:08 schreef crystal_meth het volgende:
We leveren wapens. Maar in feite levert Oekraine troepen om onze wapens te bedienen. Voor NAVO een erg goedkope manier van oorlog voeren.
Het volk heeft zelf gekozen/gezorgd voor de weg die Oekraïne is ingeslagen na 2014. Er zijn naar mijn weten nooit garanties gegeven en voor dat de oorlog uitbrak wist Zelensky al dat de NAVO alleen militaire hulp zou geven in vorm van wapens. Dat het Oekraïne volk nu vecht voor iets wat ze willen en in geloven moet je eigenlijk alleen maar respect voor hebben. Maar zoals ik meerdere mensen zou aanraden lees een boek over de Sovjet-Unie en je leert heel veel waarom die mensen dat willen doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 03:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daarom moet je juist niet lichtzinnig omspringen met hun dromen, wensen en levens, je raakt toch kotsmisselijk van alle valse beloftes en garanties in 2014 als je ziet hoe een heel land nu afgeslacht wordt juist door die beloftes en garanties?
Ik begrijp en ondersteun hun strijd maar al te goed maar ik "begrijp" ook deze Russische reactie door datzelfde boek te lezen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 03:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het volk heeft zelf gekozen/gezorgd voor de weg die Oekraïne is ingeslagen na 2014. Er zijn naar mijn weten nooit garanties gegeven en voor dat de oorlog uitbrak wist Zelensky al dat de NAVO alleen militaire hulp zou geven in vorm van wapens. Dat het Oekraïne volk nu vecht voor iets wat ze willen en in geloven moet je eigenlijk alleen maar respect voor hebben. Maar zoals ik meerdere mensen zou aanraden lees een boek over de Sovjet-Unie en je leert heel veel waarom die mensen dat willen doen.
De Russen hebben het zelf verkloot om het makkelijk te zeggen. Ze hadden ook gewoon is bijvoorbeeld naar hun eigen land en economie kunnen kijken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 03:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik begrijp en ondersteun hun strijd maar al te goed maar ik "begrijp" ook deze Russische reactie door datzelfde boek te lezen.
En Putin had ook eens het democratische model kunnen proberen ipv de zoveelste dictatuur maar ja dan was hijzelf al lang niet meer aan de macht geweest.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 03:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De Russen hebben het zelf verkloot om het makkelijk te zeggen. Ze hadden ook gewoon is bijvoorbeeld naar hun eigen land en economie kunnen kijken.
Volgens mij had hij dat zelf veranderd. Maar iets anders als Rusland zo groot economisch powerhouse was geweest dan had Oekraïne daar wel voor gekozen. Maar dat is het niet en de mensen die er rijk worden is maar heel beperkt omdat de grote leider het je moet gunnen. Want is dat niet het geval raak je als nog alles kwijt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 03:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En Putin had ook eens het democratische model kunnen proberen ipv de zoveelste dictatuur maar ja dan was hijzelf al lang niet meer aan de macht geweest.
Ah dat vind je dan wel weer geloofwaardig?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 04:21 schreef Za het volgende:
Meerdere "bronnen" claimen:
[ twitter ]
Op zich niet ondenkbaar gezien Rusland dit weekend met het convoy Kiev zal betreden.
Invasie Kiev dit weekend is een aanname van mij.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 04:25 schreef Kijkertje het volgende:
Ah dat vind je dan wel weer geloofwaardig?
Hij heeft al gezegd dat hij niet weggaat en hij zal dat al zeker niet doen zonder dat zelf aan te kondigenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Invasie Kiev dit weekend is een aanname van mij.
Ik denk dat Zelensky daar niet meer aanwezig wenst te zijn.
Aannames, aannames.
OK.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 04:54 schreef Kijkertje het volgende:
Hij heeft al gezegd dat hij niet weggaat en hij zal dat al zeker niet doen zonder dat zelf aan te kondigen
Ja enquote:
Je kunt wel voorrang hebben, maar je moet het eerst nog krijgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 03:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Laten we idd niet in het frame van Putin stappen dat het westen imperialistisch is vwb NAVO en EU. Het was idd toch echt Oekraïne zelf die toenadering zocht, en daar hebben ze imho alle recht toe.
Dan was de teringzooi nog 10x zo groot.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:07 schreef scrupuleus het volgende:
Graag ukraine gisteren nog bij de navo
Ik denk dat die teringzooi wel mee zou vallen, Rusland kan nu lekker zijn gang gaan en wij liggen als een stel jankballen op onze rug.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:10 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dan was de teringzooi nog 10x zo groot.
Helaas hebben ze in de "european council" een zelfde gedachtenkronkel. Die denken dat ze Napoleon zijn. Werken schijnbaar nog met postduiven, en terwijl ze schreeuwen met een glas champagne in de hand "Ukraine in de EU", is de hele zwarte zee kust inmiddels in Russische handen. Vanuit het midden komt het RF leger vanuit het noorden naar beneden, vanuit het zuiden omhoog, dreigt er een joekel van een pincermovement, "kesselschlacht" in het Duits.
En wij maar plaatjes posten "ja het gaat zo slecht". Ondertussen gaan ze in Brussel maar weer eens vergaderen.
Minder betalen meer lijkenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:14 schreef PluggieOD het volgende:
Dat liggen we sowieso, wij betalen namelijk indirect deze invasie via het gas.
Maar wel de rest van de mannen verplichten in het land te blijven en te vechten?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 04:21 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Op zich niet ondenkbaar gezien Rusland dit weekend met het convoy Kiev zal betreden.
En welk land zou dan als voorbeeld moeten dienen voor Rusland?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 03:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En Putin had ook eens het democratische model kunnen proberen ipv de zoveelste dictatuur maar ja dan was hijzelf al lang niet meer aan de macht geweest.
Het is geen feit, maar wordt beweerd. Hij ontkend stellig iig. We zien het wel later vandaag.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:16 schreef the-eye het volgende:
Maar wel de rest van de mannen verplichten in het land te blijven en te vechten.
Het zijn dan ook landen die al jaren te maken hebben met Russische agressie. Logisch dat die toenadering zoeken tot de NAVO om uit de klauwen van het Beest te kunnen blijven. Als Rusland gewoon normaal had gedaan en niet zo pauperagressief zou zijn geweest, was dit nergens voor nodig geweest, dan konden die landen gewoon neutraal blijven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Op watvoor manier hadden ze daar dan mee te maken?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het zijn dan ook landen die al jaren te maken hebben met Russische agressie. Logisch dat die toenadering zoeken tot de NAVO om uit de klauwen van het Beest te kunnen blijven.
Rusland pakt bijvoorbeeld ieder jaar wat vierkante kilometers van Georgie af, gewoon omdat dat kan en omdat Georgie toch niets terug kan doen. https://www.nytimes.com/2(...)rgia-and-russia.html.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Op watvoor manier hadden ze daar dan mee te maken?
Ik ben in dit geval blij met saai. Of het nieuws moet zijn dat er positieve berichten zijn en dat de partijen elkaar tegemoet komen. Maar dat zie ik niet gebeuren.quote:
Waarvan een groot gedeelte draait op Amerikaanse "brandstof". Grappig niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:32 schreef the-eye het volgende:
Ik lees dat Oekraine 15 kerncentrales (op 4 plaatsen) heeft. Laten we maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan.
Nou dat weet ik nog zo net niet. Maar een mens mag blijven hopen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:23 schreef myShizzle het volgende:
Nog 2 nachtjes, dan stort heel roeskie als een kaartenhuis in elkaar.
Goede woordkeuze. Vrij geciteerd naar de heer Adolf H.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:23 schreef myShizzle het volgende:
dan stort heel roeskie als een kaartenhuis in elkaar.
Met zijn 'denaziferen'quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben in dit geval blij met saai. Of het nieuws moet zijn dat er positieve berichten zijn en dat de partijen elkaar tegemoet komen. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Gisteren zag ik wel een filmpje waarin Poetin iets murmelt over zijn tegenstanders die nucleaire aanvallen op Rusland zouden willen plegen en daar de ultieme prijs voor betalen. Omdat de Russen dan eerder zijn en de hele rataplan platgooien. En sterven als martelaars. Met een uitgestreken kop wars van wat voor emotie dan ook. Kan die man geen hersenbloeding of zo krijgen? Dat zou pas goed nieuws zijn. Want hij gaat tot het gaatje, die idioot.
Valt mee, de lucht is niet in handen van de Russen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:10 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dan was de teringzooi nog 10x zo groot.
Helaas hebben ze in de "european council" een zelfde gedachtenkronkel. Die denken dat ze Napoleon zijn. Werken schijnbaar nog met postduiven, en terwijl ze schreeuwen met een glas champagne in de hand "Ukraine in de EU", is de hele zwarte zee kust inmiddels in Russische handen. Vanuit het midden komt het RF leger vanuit het noorden naar beneden, vanuit het zuiden omhoog, dreigt er een joekel van een pincermovement, "kesselschlacht" in het Duits.
En wij maar plaatjes posten "ja het gaat zo slecht". Ondertussen gaan ze in Brussel maar weer eens vergaderen.
Je kan het je godverdomme toch niet voorstellen?? Het is 2022! Wat een trieste wereld dit.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Met zijn 'denaziferen'En daar moeten scholen en ziekenhuizen voor gebombardeerd worden? Mensen van stroom en water af snijden? Deze man is in en inslecht. En als hij straks de pijp uit is kan het volk daar nog tig jaar de lasten dragen die hij veroorzaakt heeft.
Ik zag gisteren op tv (volgens mij op de NOS) een correspondent een Rus interviewen in Moskou terwijl een politieagent op een afstandje stond mee te kijken. Op een gegeven moment merkt de man die geïnterviewd wordt op dat de agent het interview staat te filmen met zijn mobieltje. Wanneer de agent erop aangesproken werd, was hij zogezegd de omgeving aan het filmen. Man durfde niet meer verder geïnterviewd te worden en dus was het interview voorbij. Wat moet het verschrikkelijk zijn om zo onder de duim te moeten leven.
Russen vinden die onderdrukking prima, ze doen er al eeuwen geen ruk aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Met zijn 'denaziferen'En daar moeten scholen en ziekenhuizen voor gebombardeerd worden? Mensen van stroom en water af snijden? Deze man is in en inslecht. En als hij straks de pijp uit is kan het volk daar nog tig jaar de lasten dragen die hij veroorzaakt heeft.
Ik zag gisteren op tv (volgens mij op de NOS) een correspondent een Rus interviewen in Moskou terwijl een politieagent op een afstandje stond mee te kijken. Op een gegeven moment merkt de man die geïnterviewd wordt op dat de agent het interview staat te filmen met zijn mobieltje. Wanneer de agent erop aangesproken werd, was hij zogezegd de omgeving aan het filmen. Man durfde niet meer verder geïnterviewd te worden en dus was het interview voorbij. Wat moet het verschrikkelijk zijn om zo onder de duim te moeten leven.
Kijk eens op de kaart.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Valt mee, de lucht is niet in handen van de Russen.
Het gaat “zo goed” dat van de 100 conscripted er 4 levend terug komen in Rusland.
Ze hebben zware verliezen en Oekraïne heroverd her en der zelfs wat locaties zoals vliegvelden.
Wel bijzonder dat je Rusland kunt stangen door vliegtuigen over een ander land te laten vliegen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:27 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Waarvan een groot gedeelte draait op Amerikaanse "brandstof". Grappig niet.
En "wij" de afgelopen jaren maar met RQ-4s over de Donbass de hele tijd met transponders aan en B-52s over de Ukraine richting Mariupol vliegen om de Russen te stangen. Dat was echt een groot succes.
Er komt een kentering, maar dat kost tijd. Vooral de oudere Russen zijn pro Poetin, de jongeren denken heel anders. Poetin doet alle krampachtige pogingen om zijn idee van Rusland vast te houden. Uiteindelijk moet het gaan veranderen. De vraag is alleen, hoe ver gaat Poetin in zijn maniakale denkbeelden? Hij ziet liever helemaal geen Rusland dan een Rusland met westerse denkbeelden vrees ik. Dan alles maar naar de verdoemenis. De man ziet zich zelf als martelaar, de gek.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Russen vinden die onderdrukking prima, ze doen er al eeuwen geen ruk aan.
Amerikanen flippen al als er Russische kisten landen in Venezuela.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je Rusland kunt stangen door vliegtuigen over een ander land te laten vliegen.
Eeuwen? Naar mijn mening kwam de onderdrukking pas weer toen de Kremlin Gremlin aan de macht kwam en beetje bij beetje werd het verder uitgebreid. En hoe moet het volk tegen die man opgewassen zijn als uitslagen van verkiezingen vervalst worden?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat valt wat tegenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:41 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Vooral de oudere Russen zijn pro Poetin, de jongeren denken heel anders.
Bij ons is het al NOS nieuws als er wat Russische vliegtuigen over internationale wateren vliegen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je Rusland kunt stangen door vliegtuigen over een ander land te laten vliegen.
En daarna worden ze ingenomen. Dan zijn ook de steden ingenomen.quote:
Makkelijk praten, ga jij de straat op met een bordje om te protesteren met kans op jarenlange gevangenisstraf.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tsaren, communisten en nu dit, ze doen er verdomd weinig aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eeuwen? Naar mijn mening kwam de onderdrukking pas weer toen de Kremlin Gremlin aan de macht kwam en beetje bij beetje werd het verder uitgebreid. En hoe moet het volk tegen die man opgewassen zijn als uitslagen van verkiezingen vervalst worden?
Wat ik je vertel komt van de inlichtingendiensten.quote:
Natuurlijk is dat makkelijk praten maar als een volk van die onderdrukking af wil gebeurt dat vroeg of laat, voorbeelden te over, waar ook ter wereld.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Makkelijk praten, ga jij de straat op met een bordje om te protesteren met kans op jarenlange gevangenisstraf.
Doe jij mee als kandidaat voor de verkiezingen met kans op een poloniumvergifting.
Schrijf een critici stuk over de regering en een week later kan je familie je dode lichaam bergen, zelfmoord noemen ze dat dan.
Je weet wat ze met die Tsaren uiteindelijk hebben gedaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tsaren, communisten en nu dit, ze doen er verdomd weinig aan.
Klopt allemaal. Maar kijk eens op de kaart.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat ik je vertel komt van de inlichtingendiensten.
Ze hebben nog drones, helicopters, fixed wing vliegtuigjes.
Het lijkt niet bijzonder, maar het maakt het voor de Russen bijzonder lastig hun eigen troepen te ondersteunen.
Dit zie je ook aan de grote aantallen slachtoffers onder het Russische leger.
Ja en die ruilden ze in voor de communisten, goede deal.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je weet wat ze met die Tsaren uiteindelijk hebben gedaan.
Yup.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:50 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En daarna worden ze ingenomen. Dan zijn ook de steden ingenomen.
De rest is al in handen in dat gebied.
Vannacht stond hier iets anders, iets over « mooie plottwist toch ».quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel een wilde gok inderdaad. Maar het zou een geweldig verhaal zijn
Tevens een goede uitleg waarom hij 3 aanslagen overleefd, nog steeds rondloopt in Kiev, geen steun krijgt vanuit de navo maar wel onrust creërt.
Als acteur ineens president is en ontpopt tot oorlog expert. Rusland welke Oekraïne makkelijk inlijft.
Hele wilde gok maar zo gek niet.
Doet er niet toe, land word hier en daar weer teruggenomen, Russen leggen de wapens neer (vooral die voorheen gestationeerd waren in de krim), saboteren de eigen voertuigen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:53 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Klopt allemaal. Maar kijk eens op de kaart.
Kijk nou eens gewoon op de kaart, ipv dit eromheen gezwam.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Doet er niet toe, land word hier en daar weer teruggenomen, Russen leggen de wapens neer (vooral die voorheen gestationeerd waren in de krim), saboteren de eigen vliegtuigen.
Russische senatoren roepen bepaalde voorheen “conscripted” compagnies terug omdat er niets meer van over is.
Aan de andere kant zie je dit dus zorgen voor escalatie, kernreactoren (zowel de nummer 1 als 2 in Oekraïne) wat ze aanvallen, brutere aanvallen op de bevolking met bijvoorbeeld clustermunitie maar ook verkrachtingen.
Die grootste kernreactor is alweer in Oekraïnse handen trouwens.
Er is inmiddels (al een tijdje trouwens) opbouw van Russische troepen aan de grens van Polen.
Poetin heeft het allemaal compleet onderschat en de praktisch volledige focus ligt op Kiev voor wat voor mij overduidelijke redenen lijkt.
Dat kaartje van wat in Russische handen ligt is nogal flexibel, vooral in het zuiden.
Hij had gewoon zijn grote bek dicht moeten houden. Je kan dit denken, maar dit roepen terwijl er een levensgevaarlijke nietsontziende idioot staat te popelen om van de wereld een giftige woestijn te maken is ronduit verstandsloos.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:54 schreef TLC het volgende:
putin dat van Rusland een Noord-Korea 2.0 wil maken
die Amerikaanse senator had gewoon gelijk, iemand moet hem omleggen, iemand moet de Brutus zijn
Zou dat nu ook nog zo zijn, wanneer ze zien hoeveel jongeren achteloos en onder valse voorwendselen de dood ingejaagd zijn..?quote:
Ja, gewoon opgeven inderdaad. Dat daarna 10.000en mensen uit Oekraïne gaan verdwijnen naar Siberië vergeten we maar even.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:03 schreef halfway het volgende:
Oekraïne gaat gewoon verliezen waarom geeft die vent niet gewoon op ipv mensen de dood in te jagen
Bron?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die grootste kernreactor is alweer in Oekraïnse handen trouwens.
Er is inmiddels (al een tijdje trouwens) opbouw van Russische troepen aan de grens van Polen.
quote:Russia to allow humanitarian corridors, defence ministry says
Reuters reports that Russian forces will stop firing this morning to allow residents of Mariupol and Volnovakha to safely flee their homes.
It cites Interfax news agency:
Russian forces will stop firing at 1000 Moscow time to allow humanitarian corridors out of the Ukrainian cities of Mariupol and Volnovakha, Russia’s defence ministry said, Interfax reported.
The mayor of Mariupol earlier warned the city has been “blockaded” by Russian forces. Mayor Vadym Boychenko said the city has no water, heat or electricity and that supplies of food are low. “They want to wipe Mariupol and Mariupol residents off the face of the earth,” the mayor said, describing indiscriminate shelling of residential areas and hospitals.
The port city, home to 400,000 residents, is a strategic target for Russia. If Russia were to control the city, this would help it to build a land corridor between Crimea, which has been occupied by Russia since 2014, and Russian-backed regions of Luhansk and Donetsk.
The town of Volnovakha has also been subject to some of the heaviest Russian attacks. Guardian correspondent Emma Graham-Harrison has reported on the dire situation in the town:
In Volnovakha, the attack is still so intense that dead bodies lie uncollected, says local MP Dmytro Lubinets. Ukrainians still brave enough to run rescue missions are going back only for the living.
Thousands of them are trapped in basements, with dwindling supplies of food and water, sheltering from an apparently senseless attack on a town Lubinets says has no military defenders in its centre. The line of contact is 20km away, he says.
“It never stops, every five minutes there is a mortar landing or artillery shells, some buildings have been hit by multiple rocket systems,” he said by phone.
“In the city there is not any building which has not suffered from direct or collateral damage. So some buildings have major destruction, some minor destruction, some are completely destroyed to the ground.”
En je land weer een dictatuur wordt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, gewoon opgeven inderdaad. Dat daarna 10.000en mensen uit Oekraïne gaan verdwijnen naar Siberië vergeten we maar even.
Tja, wellicht omdat het daar niet bij bleef?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:48 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Bij ons is het al NOS nieuws als er wat Russische vliegtuigen over internationale wateren vliegen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)raaljagers~a1d45bac/quote:Zweden boos om Russische straaljagers
Zweden heeft de ambassadeur van Rusland vandaag ontboden omdat twee gevechtsvliegtuigen uit dat land deze week het Zweedse luchtruim waren binnengedrongen. De twee Soechoj Soe-24-jachtbommenwerpers vlogen woensdag in het Zweedse luchtruim ten zuiden van het eiland Öland.
Zien ze dat wel, aangezien de Russische staatsmedia het niet over een aanval op de Oekraïne heeft en slachtoffers natuurlijk niet genoemd worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:05 schreef Maron het volgende:
[..]
Zou dat nu ook nog zo zijn, wanneer ze zien hoeveel jongeren achteloos en onder valse voorwendselen de dood ingejaagd zijn..?
Ik denk dat de Russen enorm overschat worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:08 schreef Fer het volgende:
Bijzonder dat Oekraïne verloren gebieden weer kan nemen. Rusland heeft te weinig getrainde krachten om die te verdedigen of gewoon krijgen ze alleen opdracht om aan te vallen?
Ik heb het artikel in de tweet gelezen en er zit voor mij een luchtje aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 04:21 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Dat is een van de lessen tot nu toe (mits al het nieuws klopt): grote materiele verliezen aan Russische kant. Geen coordinatie. Verlies van 2e lijn troepen, artillerie, brandstofkonvooien, AA.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik denk dat de Russen enorm overschat worden.
Dat krijgen ze niet te zien.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:05 schreef Maron het volgende:
[..]
Zou dat nu ook nog zo zijn, wanneer ze zien hoeveel jongeren achteloos en onder valse voorwendselen de dood ingejaagd zijn..?
Dat kunnen ze wel hebben hoor .Bovendien hebben ze hun beste spul nog niet ingezet. Tevens de potentie van Russische luchtmacht amper gebruikt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:13 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat is een van de lessen tot nu toe (mits al het nieuws klopt): grote materiele verliezen aan Russische kant. Geen coordinatie. Verlies van 2e lijn troepen, artillerie, brandstofkonvooien, AA.
Banden die eraf lopen, stilstaan zonder benzine, troepen zonder eten, etc.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-luchtruim-a4096254quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:09 schreef Fer het volgende:
Vliegen die Tupolev bommenwerpers nog hun maandelijkse rondje over de Noordzee?
Ik acht de kans vrij groot dat hij niet in Kiev zit maar ergens anders.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel een wilde gok inderdaad. Maar het zou een geweldig verhaal zijn
Tevens een goede uitleg waarom hij 3 aanslagen overleefd, nog steeds rondloopt in Kiev, geen steun krijgt vanuit de navo maar wel onrust creërt.
Als acteur ineens president is en ontpopt tot oorlog expert. Rusland welke Oekraïne makkelijk inlijft.
Hele wilde gok maar zo gek niet.
Wat is de logica achter het zelf saboteren van deze invasie door oude troep in te zetten die overal halverwege vast loopt, waardoor de hele actie veel langer gaat duren en eigenlijk zou moeten om Oekraïne te onthoofden en onder de invloedssfeer van Rusland te krijgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel hebben hoor .Bovendien hebben ze hun beste spul nog niet ingezet. Tevens de potentie van Russische luchtmacht amper gebruikt.
Denk dat jij nog vande oude garde bent, dat je Rusland nog ziet als een Sovjet land.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en terrecht. wat een tering shitshow maakt rusland ervan. elk land wat bij hen aansluit wordt armer, bevolking gaat eerder dood. wij als het westen, hadden heel intolerant moeten zijn naar die nazi's daar en hun npc's hier in de politiek.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:44 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Amerikanen flippen al als er Russische kisten landen in Venezuela.
Dat is het ook, de zelfd leiders en sterker nog nog fanatieker en totalitaire dan de laatste lichting Sovjet leiders. de meest corrupte terroristische tak van de kgb heeft de macht gegrepen. Beetje als de IS van de islam. Slechter had een land het niet kunnen treffen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:27 schreef Hieraldo het volgende:
[..]
Denk dat jij nog vande oude garde bent, dat je Rusland nog ziet als een Sovjet land.
Er is de facto maar verdomd weinig veranderd in 30 jaar helaas, Russen zelf doen er ook maar bar weinig moeite voor.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:27 schreef Hieraldo het volgende:
[..]
Denk dat jij nog vande oude garde bent, dat je Rusland nog ziet als een Sovjet land.
nee, want daar winnen we niks bij, we verliezen alleen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:07 schreef scrupuleus het volgende:
Graag ukraine gisteren nog bij de navo
gespeend van enig historisch besef doe je alleen maar domme uitspraken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er is de facto maar verdomd weinig veranderd in 30 jaar helaas, Russen zelf doen er ook maar bar weinig moeite voor.
Je laat je nu op de kast jagen door een schim.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want daar winnen we niks bij, we verliezen alleen.
quote:
Er is nu een McDonalds en de machthebbers zijn nóg rijker geworden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er is de facto maar verdomd weinig veranderd in 30 jaar helaas, Russen zelf doen er ook maar bar weinig moeite voor.
En de Russische troepen aan de Poolse grens?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
[ twitter ]
Mensen trekken het nog wel in twijfel, maar meestal worden dit soort berichten later bevestigd.
Dus halve bron?
Goh, het lijkt de Sovjet-tijd wel hè.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
gespeend van enig historisch besef doe je alleen maar domme uitspraken.![]()
Je doet maar bar weinig moeite om wat van de geschiedenis van Rusland te kennen en hierdoir o.a te weten dat oppositie leden verdwijnen en kritisch journalisten niet veilig zijn.
Die was er ook al in de Sovjet tijdenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Er is nu een McDonalds en de machthebbers zijn nóg rijker geworden.
Toevallig ook een bedrijf dat nog niet heeft gereageerd of actie heeft ondernomen in vergelijking met andere bedrijven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Er is nu een McDonalds en de machthebbers zijn nóg rijker geworden.
Ik heb jarenlang gezegd dat er vier zekerheden zijn als je op reis bent: McDonalds, Coca Cola, Shell en WD40. Dat gaat dus niet meer op.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die was er ook al in de Sovjet tijden
Met die vent, bedoel je Poetin? Die wint namelijk niks, of je moet blij zijn moet een verwoest land waar de mensen je bloed kunnen drinken en dat je de meest gehate en geïsoleerde man van de wereld bent geworden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:03 schreef halfway het volgende:
Oekraïne gaat gewoon verliezen waarom geeft die vent niet gewoon op ipv mensen de dood in te jagen
Dus nóg minder veranderd.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kostte wel een half dagsalaris.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat dat onder valse voorwendselen is, komt door de propaganda natuurlijk niet goed door bij de bevolking, veel geloven echt dat ze met een verdedigingsoorlog bezig zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:05 schreef Maron het volgende:
[..]
Voorstel: ik zou het wel interessant vinden om scrupuleus bij Mariopol in een loopgraaf te zetten. Kijken wat er zal gebeuren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:39 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik zou het wel interessant vinden om nu legers te plaatsen bij kiev, odessa en dnipro en kijken wat er zal gebeuren.
de vuurlkracht van de tanks is voldoende om alle flats in Oekraine met de grond gelijk te maken vrees ikquote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik denk dat de Russen enorm overschat worden.
Deze vergelijking slaat echt nergens op, probeer eens inhoudelijk te reagerenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:46 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Voorstel: ik zou het wel interessant vinden om scrupuleus bij Mariopol in een loopgraaf te zetten. Kijken wat er zal gebeuren.
Die laat zich vast niet op de kast jagen door een schim.
Sterker nog, op dag 1 in Moskou stonden daar de langste rijen ooit voor een Mac.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bent net geconfronteerd met je eigen domme opmerking.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:48 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Deze vergelijking slaat echt nergens op, probeer eens inhoudelijk te reageren
Totdat de bodybags en masse terugkomen…😕quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat dat onder valse voorwendselen is, komt door de propaganda natuurlijk niet goed door bij de bevolking, veel geloven echt dat ze met een verdedigingsoorlog bezig zijn.
Nee niet echtquote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:49 schreef PluggieOD het volgende:
Je bent net geconfronteerd met je eigen domme opmerking.
Het gaat niet zozeer om de wapens als wel om diegenen die het moeten bedienen....quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de vuurlkracht van de tanks is voldoende om alle flats in Oekraine met de grond gelijk te maken vrees ik
als alles plat is dan mogen de inwoners vertrekken en gaan de grondtroepen erin en dan krijgt de stadsguerilla een kans
De eerste in Europa zat in Zaandam, nog een tijdje een samenwerking geweest met AH echter het liep niet en AH is er uitgestapt, zullen ze nu wel spijt van hebbenquote:
Dat moet dan toch een ongelofelijke ontgoocheling zijn geweest.quote:
.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:39 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Je laat je nu op de kast jagen door een schim.
Ik zou het wel interessant vinden om nu legers te plaatsen bij kiev, odessa en dnipro en kijken wat er zal gebeuren.
Het gaat ook om de motivatiequote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om de wapens als wel om diegenen die het moeten bedienen....
Is in Latijns America precies hetzelfde. Allemaal tegen de USA.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat moet dan toch een ongelofelijke ontgoocheling zijn geweest.
We willen meer maar we durven/kunnen nietquote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
.
het is geen NATO land. we steunen ze al meer dan we willen
Je gaat niet voor je plezier een oorlog in, dat doe je maar uit 1 belang: Je zelf.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:55 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
We willen meer maar we durven/kunnen niet
Precies. En een ander moet het dan maar doen. Als je dan aangeeft "ga dan zelf" dan is het "daar ga ik niet op in".quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je gaat niet voor je plezier een oorlog in, dat doe je maar uit 1 belang: Je zelf.
Leuk al die romantische bullshit, maar zo werkt het nu eenmaal.
Een vrij Oekraïne is toch echt in ons belang, waarom passen we al die sancties toe?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je gaat niet voor je plezier een oorlog in, dat doe je maar uit 1 belang: Je zelf.
Leuk al die romantische bullshit, maar zo werkt het nu eenmaal.
En ons belangquote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:57 schreef raptorix het volgende:
Beetje vergelijkbaar met de Amerikanen die ons kwamen "bevrijden", die deden dat echt niet voor ons, dat was gewoon eigen belang.
Een 3e wereldoorlog is niet in ons belang. Zolang wij niet aangevallen worden doen de sancties Rusland al flink pijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:59 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Een vrij Oekraïne is toch echt in ons belang, waarom passen we al die sancties toe?
Hitler verklaarde de VS de oorlog als gevolg van het pact met Japan, niet andersom.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:57 schreef raptorix het volgende:
Beetje vergelijkbaar met de Amerikanen die ons kwamen "bevrijden", die deden dat echt niet voor ons, dat was gewoon eigen belang.
De vraag is of de derde wereldoorloog plaats zal vinden met navo troepen in Oekraïne.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een 3e wereldoorlog is niet in ons belang. Zolang wij niet aangevallen worden doen de sancties Rusland al flink pijn.
Daar kunnen mooi Oekraïense vluchtelingen wonenquote:
We…we..quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
.
het is geen NATO land. we steunen ze al meer dan we willen
Jawel, maar daarom hadden ze belang West-Europa te bevrijden, om tal van redenen, maar wel hun eigen belang.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hitler verklaarde de VS de oorlog als gevolg van het pact met Japan, niet andersom.
Met Mc Kippenbout en Appelmoesquote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
De eerste in Europa zat in Zaandam, nog een tijdje een samenwerking geweest met AH echter het liep niet en AH is er uitgestapt, zullen ze nu wel spijt van hebben
Als jij zo nodig wilt gaan strijden dan ga je er toch heen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
We…we..
Je moet schrijven: « We steunen ze al meer dan ik wil » want je spreekt beslist niet namens mij!
Dat is niet waar, heel veel interviews speeches geven dit al aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 02:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Aangepast naar hoe je hem bedoeldequote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
AlS jIj Zo NoDiG wIlT gAaN sTrIJdEn DaN gA jE eR tOcH hEeE?
En het is oke dat een land dat voor een ander land bepaald?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is niet waar, heel veel interviews speeches geven dit al aan.
Rusland heeft ook heel duidelijk gewaarschuwd dat Oekraïne niet moet flirten met het westen want anders..
Dat wij Rusland totaal niet serieus namen is wat anders
Dit is een prachtig inkijkje in de historie van de hollandse cultuur.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:07 schreef Aether het volgende:
[..]
Met Mc Kippenbout en Appelmoes
[ afbeelding ]
Ik snap echt niet wat je daar mee bedoeld.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:11 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Aangepast naar hoe je hem bedoelde
Promotiefilmpje om russen af te knallenquote:
Steunen, met donaties, dat doe ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als jij zo nodig wilt gaan strijden dan ga je er toch heen?
Dit dus. rusland bepaald niet voor Oekraine met wie het omgaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:12 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
En het is oke dat een land dat voor een ander land bepaald?
steunenen met moderne wapensquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Steunen, met donaties, dat doe ik.
Er heen gaan en ongetraind in de weg lopen is niet nuttig.
Steunen en strijden zijn twee heel verschillende woorden, maar het is altijd handig dat verschil even uit het oog te verliezen als je andermans woorden wilt verdraaien.
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik dacht dat je militaire troepen wilde sturen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Steunen, met donaties, dat doe ik.
Er heen gaan en ongetraind in de weg lopen is niet nuttig.
Steunen en strijden zijn twee heel verschillende woorden, maar het is altijd handig dat verschil even uit het oog te verliezen als je andermans woorden wilt verdraaien.
quote:Modeconcern Louis Vuitton sluit alle filialen in Rusland, Samsung stopt met leveren
LVMH, het concern achter de luxe merken Louis Vuitton, Christian Dior en Givenchy, sluit vanwege de oorlog in Oekraïne vanaf morgen alle 124 filialen die het Franse modehuis in Rusland heeft. Een woordvoerder zegt tegen Reuters dat de beslissing is genomen gezien de huidige omstandigheden in de regio.
Volgens het bedrijf worden de werknemers gewoon doorbetaald. Eerder kondigde de eigenaar van de luxe tassenmakers Hermès en Cartier aan dat hun Russische winkels ook dichtgaan.
Samsung staakt voorlopig de levering van producten aan Rusland vanwege de "geopolitieke ontwikkelingen". Het gaat dan onder meer om chips, telefoons en ander consumentenelektronica.
Sinds de oorlog uitbrak, hebben meerdere tech-bedrijven hun activiteiten in Rusland gestaakt vanwege de oorlog. Zo doen Apple en Microsoft geen zaken meer met de Russen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen ze ook alleen kogelvrije vesten sturen, maar denk niet dat dat echt is opgewassen tegen wat een tank afschiet. Laat staan een cluster- of vacuümbom hequote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
steunenen met moderne wapens
anti tank raketten
Dat is ook naar, zit je in oorlogsgebied en dan geloven je eigen ouders je niet eensquote:
Dan zien we wel hoe goed Rusland hun propaganda op orde heeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is ook naar, zit je in oorlogsgebied en dan geloven je eigen ouders je niet eens
javelin is eeen mooi wapen , met infrarood begeleidingquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:23 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
We kunnen ze ook alleen kogelvrije vesten sturen, maar denk niet dat dat echt is opgewassen tegen wat een tank afschiet. Laat staan een cluster- of vacuümbom he
quote:300 Shots Fired, 280 Russian Tanks Gone: US Missiles In Ukrainian Hands
Javelin missiles in Ukraine:
At least 280 Russian armoured vehicles have been destroyed with the American Javelin missile, out of 300 shots fired, according to a report
quote:Three days after the Russian invasion started in Ukraine, US President Joe Biden had instructed the US State Department to release up to an additional $350 million worth of weapons from US stocks to Ukraine, which had been asking for the anti-tank Javelin and anti-aircraft Stinger missiles.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik dacht dat je militaire troepen wilde sturen.
De kracht van propaganda.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is ook naar, zit je in oorlogsgebied en dan geloven je eigen ouders je niet eens
Bewijst meer hoe krachtig de propaganda is, je ziet dit ook in Nederland, mensen die veel Russische narratief en door hun gesponserde nieuwsbronnen volgen, zoveel wantrouwen hebben naar echte journalistiek (dus onderbouwen, bronnen etc), dat ze alles geloven wat via hun eigen kanalen binnen komt, end at ze al het tegen bewijs gewoon steke blind negeren. erg interessant fenomeen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wachten tot ze uitgehongerd zijn?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:36 schreef Breekfast het volgende:
Wat doen de Russen nog rond Kiev? Zijn daar überhaupt nog gevechten/ontwikkelingen?
De enige vooruitgang voor de Russen zijn in het zuiden zo lijkt het.
Nee inderdaad we geloven jou ook nietquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik weet niet of we alle aandachtsmensen nu meteen moeten geloven.
oh ok.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik weet niet of we alle aandachtsmensen nu meteen moeten geloven.
Heel verastandig. Overigens een beetje zwakjes, persoonlijk worden. Zouden we hier niet meer doen tochquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:43 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Nee inderdaad we geloven jou ook niet
Domme mensen..quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zou de rechtbank moeten bepalen vind je niet?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:44 schreef polderturk het volgende:
Pro-Russische Oekraïense parlementariër gepakt toen hij Oekraïense posities aan het filmen was.
Wat zou zijn straf moeten zijn?
[ twitter ]
Macht en lege-tank-frustraties?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef Catatafishh het volgende:
Waarom slaan die soldaten eigenlijk zo snel aan het verkrachten? Zijn vast theoriën over.
Stress, is volgens mij veel onderzoek gedaan dat onder extreme omstandigheden mensen de gekste dingen gaan doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef Catatafishh het volgende:
Waarom slaan die soldaten eigenlijk zo snel aan het verkrachten? Zijn vast theoriën over.
Oh noes Rusland maakt duidelijk dat je niet mag flirten met het westen want dan voelt Poetin zich op z'n pik getrapt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland heeft ook heel duidelijk gewaarschuwd dat Oekraïne niet moet flirten met het westen want anders..
Bv deze
Dit ging over de Krim trouwens. En is jaren oud
Ook die verbaasde ouders van krijgsgevangenen. "Hoezo gevangen door de bevolking? Jullie zijn toch de helden die hun komen bevrijden."quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Pornhub blockquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef Catatafishh het volgende:
Ze zijn allemaal jong, vol adrenaline en zitten al weken of maanden aan de Oekraïense grens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef Catatafishh het volgende:
Denk dat een weekje taakstraf wel op z'n plaats isquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:44 schreef polderturk het volgende:
Pro-Russische Oekraïense parlementariër gepakt toen hij Oekraïense posities aan het filmen was.
[ twitter ]
Naar Westers recht zou hij in meeste gevallen doodstraf krijgen, colloboratie met vijand staat volgens mij ook in Nederland nog steeds doodstraf op.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:44 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
30 jaarquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:44 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dat waren natuurlijk geen echte Oekraïners maar western spies.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:51 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ook die verbaasde ouders van krijgsgevangenen. "Hoezo gevangen door de bevolking? Jullie zijn toch de helden die hun komen bevrijden."
Minstens 1.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:44 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Nee, de doodstraf is in Nederland geheel afgeschaft, ook in het krijgsrecht.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naar Westers recht zou hij in meeste gevallen doodstraf krijgen, colloboratie met vijand staat volgens mij ook in Nederland nog steeds doodstraf op.
Weet niet of dat heel veel gaat zeggen als je ziet hoe Poetin de regels nu al niet volgtquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:57 schreef raptorix het volgende:
Zie trouwens dat doodstraf onder oorlogsrecht in de jaren 80 is afgeschaft.
"Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen."quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:58 schreef damsco het volgende:
Tijd voor meester Frank Visser om dit burenconflict voor eens en altijd op te lossen
[ afbeelding ]
Schutting bouwen op de erfgrens. Kosten delen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:58 schreef damsco het volgende:
Tijd voor meester Frank Visser om dit burenconflict voor eens en altijd op te lossen
[ afbeelding ]
Haha kijk haar dan gaanquote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:00 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Armeens parlementslid klaagt bij Rusland dat Turkije TB2 drones levert aan Oekraïene.
In Nederland he, in Rusland bestaat de doodstraf officieel nog wel, al heeft de Poetin-regering al eens aangegeven tegenstander van het uitvoeren van de doodstraf te zijn en dringt zij er ook bij bondgenoten op aan deze niet meer uit te voeren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Weet niet of dat heel veel gaat zeggen als je ziet hoe Poetin de regels nu al niet volgt
Als een jaloers en handtastelijk ex-vriendje.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bv deze
Ik denk niet dat de VS Rusland niet serieus neemt. Ik denk eerder dat het hen geen reet uitmaakt of er daar oorlog is of niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bv deze
Die paar Russen, je ziet de verwarring en dat ze liever naar achteren lopen dan schieten op mensen die ze in de ogen kunnen kijken. Die gaan zich toch echt wel afvragen of ze nou echt van die helden en bevrijders zijn. En daar moet het beginnen.quote:
In tijden van oorlog is er maar 1 straf voor collaborateurs/landverraders.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:44 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Het is onderdeel van + een eigen vorm een genocide:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef Catatafishh het volgende:
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Die paar Russen, je ziet de verwarring en dat ze liever naar achteren lopen dan schieten op mensen die ze in de ogen kunnen kijken. ongewapende burgers wetende dat ze gefilmd worden. Die gaan zich toch echt wel afvragen of ze nou echt van die helden en bevrijders zijn. En daar moet het beginnen.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het is onderdeel van + een eigen vorm een genocide:
Verkrachtings genocide Het doel is dat door verkrachting er geen kinderen meer geboren worden, omdat mannen minder vaak sex willen als een vrouw verwacht is + vermeng je je het superieure zaad ¤met inferieure eitjes.
zoals ik 3 weken terug al zei, rusland plant ene genocide op de oekrainse bevolking en cultuur.
Ze schieten in de lucht, poging om af te schrikken omdat ze bang zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:16 schreef quirina het volgende:
Die Russen schieten maar niemand valt. Losse flodders? Dan ren je toch op ze af en timmer je ze toch neer?
Na ja je ziet maar een klein gedeelte van het filmpje hoe het afgelopen is weten we niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze schieten in de lucht, poging om af te schrikken omdat ze bang zijn.
Nou, doei Haasquote:
Ze schieten in de lucht als waarschuwing en/of om af te schrikken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:16 schreef quirina het volgende:
Die Russen schieten maar niemand valt. Losse flodders? Dan ren je toch op ze af en timmer je ze toch neer?
Ja als vredesmissie of operatie om de nazi te verdrijven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:19 schreef bitterbal het volgende:
hier zie je wat de russen van het nieuws zien volgens de nos
De wereld is vandaag een stukje veiliger geworden zonder Mazepin in de baanquote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, doei Haas
Weinig sympathie voor.
Was gisteren bij het RTL Nieuws van half acht.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Denk dat ze gewoon in de wagen zijn gestapt en teruggeredenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:19 schreef quirina het volgende:
[..]
Na ja je ziet maar een klein gedeelte van het filmpje hoe het afgelopen is weten we niet.
Niets meer te verliezen en een heel groot deel van het land is bereid te sterven. Die Russen gaan het moeilijkste moment ook nog wel krijgen als voor elke straat gevochten moet worden.quote:
Omdat ze al lang van huis zijn en ook iets te doen willen hebben om de stresssituatie te vergeten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef Catatafishh het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |