abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:13:54 #1
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203948221

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://militaryland.net/

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews

LIVE | Weer tientallen burgerdoden gemeld in Charkov
https://www.telegraaf.nl/(...)en-gemeld-in-charkov
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:14:03 #2
498282 Scrummie
pi_203948222
Weltrusten
pi_203948224
Zijn er eigenlijk meer users die de laatste post van een topic op de 7e pagina overslaan en direct na pagina 6 doorklikken naar het volgende topic?
pi_203948225
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:10 schreef la_perle_rouge het volgende: [..] Lieve hemel, wat heb jij gebruikt? Je hallucineert! Een Kremlinspion? Vandaar natuurlijk dat er al 3 moordeskaders op hem afgestuurd zijn.
Het is wel een wilde gok inderdaad. Maar het zou een geweldig verhaal zijn ;)

Tevens een goede uitleg waarom hij 3 aanslagen overleefd, nog steeds rondloopt in Kiev, geen steun krijgt vanuit de navo maar wel onrust creërt.
Als acteur ineens president is en ontpopt tot oorlog expert. Rusland welke Oekraïne makkelijk inlijft.
Hele wilde gok maar zo gek niet.
Vakman pur sang
pi_203948229
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik vraag me oprecht af of Rusland dat echt zo ziet. Of ze zich echt bedreigd voelen. Ik heb het gevoel dat het toch meer de ego van Poetin die bedreigd wordt, die het niet kan verkroppen dat na het uiteenvallen van de SU, vrijwel elk land daarvan toenadering naar het Westen geeft gezocht. En ik kan me voorstellen dat zijn eigen macht bedreigd wordt als een groot buurland, met een Russische cultuur en taal steeds meer voor democratie kiest, hij zal niet willen dat dit overslaat naar Rusland.
Deels waar, de Russische psyche heeft nog steeds een collectief trauma van de ravage van WO 2 en dat is vakkunding warm gehouden door de Sovjet Unie en daarna door Poetin, kind van de Sovjet Unie. Als je van buitenaf bedreigd wordt dan is de enige bescherming de Staat. Dat de Staat dan soms stoute dingen doet is te vergeven omdat ze je beschermd tegen de buitenwereld die je wil vernietigen. Simplistische versie, zeg maar.

Stalin heeft de mythe eigenlijk geschapen (hij noemde het niet voor niet de Grote Patriotische oorlog) in 1942 toen de moraal in de Sovjet Unie in elkaar stortte na de enorme verliezen aan land en manschappen appeleerde hij niet meer aan de communistische idealen maar aan de verdediging van het Moederland en dat werkte.

Fast forward naar vandaag en nog steeds word het volk dezelfde leugen vertelt, of mischien geloven ze die ondertussen zelf in het Kremlin, de grote boze buitenwereld (dit keer de NAVO) wil Rusland vernietigen en alles wat het volk "beschermd" is goed of iig te rechtvaardigen.

Anyway, zo zie ik het :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2022 02:15:57 ]
pi_203948232
Putin wil graag in een mausoleum liggen op het rode plein.
pi_203948233
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Van heel Rusland? Denk inderdaad vooral van Putin en de oude garde. Soort laatste sovjet stuiptrekking.
Laten we hopen dat het de laatste is.
pi_203948239
Etto heeft wel gelijk, dit is de laatste stuiptrekking en oprisping van de Sovjet Unie, eens kijken hoe zwaar die op de maag gaat liggen van de Homo Sapiens.
pi_203948242
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:18 schreef UitStraling het volgende:
Etto heeft wel gelijk, dit is de laatste stuiptrekking en oprisping van de Sovjet Unie, eens kijken hoe zwaar die op de maag gaat liggen van de Homo Sapiens.
Zo zwaar als een
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:19:11 #10
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203948243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Maar kom op zeg, de enige reden dat we nu niets doen zijn toch die kernwapens? Niet de staat van het Russische leger, niet de staat van onze (het Westen) legers.

Die kernwapens zijn er over 10 jaar nog steeds en de 10 jaar daarop ook nog. Waarom nu niet ingrijpen en over 10 jaar wel? Of 20 jaar?
Met de staat van Rusland zijn die kernwapens vast wel weggeroest tegen die tijd :P

Nee, zonder gekheid. In principe met je eens, maar ik ben wel van mening dat je zo'n situatie altijd zo lang mogelijk moet uitstellen. Putin heeft ook niet het eeuwige leven en alle schade wat hij nu heeft opgelopen gaat hij echt niet in 2-3 jaar weer goedmaken. Wie weet waar wij tegen die tijd weer tegenaan lopen.

Daarnaast heeft de NAVO nu al gezegd dat ze niet gaan helpen. Als er geen onderhandeling komt zal Oekraïne altijd de grootste verliezer zijn hier, want zonder hulp van de NAVO gaan ze hun soevereiniteit kwijt raken. Er komt een pro-Russische regering of ze worden een onderdeel van Rusland.

Door wel te gaan onderhandelen en Putin iets te geven waarmee hij thuis kan komen zorg je er misschien nog wel voor dat Oekraïne soeverein kan blijven, met als enige kanttekening dat ze geen NAVO-lid kunnen worden en misschien wat grondgebied kwijtraken.

Als je het had willen escaleren had je het al meteen moeten doen door te zeggen Oekraïne is soeverein, mag gewoon bij de EU en NAVO als ze dat wil en als je de grens over gaat me je tengels dan krijg je te maken met de NAVO. Eigenlijk precies wat ze nu wel zeggen bij een eventuele aanval vs. een NAVO land.
pi_203948244
twitter

Fijn -O-
pi_203948250
quote:

[..]
Van heel Rusland? Denk inderdaad vooral van Putin en de oude garde. Soort laatste sovjet stuiptrekking.
Laten we hopen dat deze "last stand" van de Russische babyboomergeneratie geenszins lijkt op de groeistuipen op weg naar een volwassen democratie zoals de Duitsers die in hun geschiedenis gekend hebben. Meerdere miljoenen doden in een Europese oorlog binnen iets meer dan een eeuw is wat veel van het goede...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203948251
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:19 schreef tjoptjop het volgende:
[ twitter ]

Fijn -O-
Waarom fijn?
Vakman pur sang
pi_203948254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Met de staat van Rusland zijn die kernwapens vast wel weggeroest tegen die tijd :P

Nee, zonder gekheid. In principe met je eens, maar ik ben wel van mening dat je zo'n situatie altijd zo lang mogelijk moet uitstellen. Putin heeft ook niet het eeuwige leven en alle schade wat hij nu heeft opgelopen gaat hij echt niet in 2-3 jaar weer goedmaken. Wie weet waar wij tegen die tijd weer tegenaan lopen.

Daarnaast heeft de NAVO nu al gezegd dat ze niet gaan helpen. Als er geen onderhandeling komt zal Oekraïne altijd de grootste verliezer zijn hier, want zonder hulp van de NAVO gaan ze hun soevereiniteit kwijt raken. Er komt een pro-Russische regering of ze worden een onderdeel van Rusland.

Door wel te gaan onderhandelen en Putin iets te geven waarmee hij thuis kan komen zorg je er misschien nog wel voor dat Oekraïne soeverein kan blijven, met als enige kanttekening dat ze geen NAVO-lid kunnen worden en misschien wat grondgebied kwijtraken.

Als je het had willen escaleren had je het al meteen moeten doen door te zeggen Oekraïne is soeverein, mag gewoon bij de EU en NAVO als ze dat wil en als je de grens over gaat me je tengels dan krijg je te maken met de NAVO. Eigenlijk precies wat ze nu wel zeggen bij een eventuele aanval vs. een NAVO land.
Daarmee verwijder je ook het waarom er nu sancties zijn, daarom is het geen goed idee.
Of geheel isoleren of ingrijpen zijn wat mij betreft de keuzes die we hebben.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_203948257
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom fijn?
Die smiley was wel duidelijk toch :P
pi_203948259
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hm, ik denk dat je onderschat hoeveel gezichtsverlies dit is voor Poetin persoonlijk en ik denk dat Poetin zich nu in de positie van Zonnekoning geplaatst heeft wiens eigenbelang gelijk staat aan dat van Rusland. Mijn gedachte is dat hij vind dat Poetin = Rusland en Rusland = Poetin.

Hoe legt Poetin uit dat zijn bevrijding van Oekraine een mislukking is? Erkenning van de Krim is geen argument, in Rusland is dat geen zak waard want voor hun is dat een uitgemaakte zaak.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2022 02:24:39 ]
pi_203948262
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Laten we hopen dat deze "last stand" van de Russische babyboomergeneratie geenszins lijkt op de groeistuipen op weg naar een volwassen democratie zoals de Duitsers die in hun geschiedenis gekend hebben. Meerdere miljoenen doden in een Europese oorlog binnen iets meer dan een eeuw is wat veel van het goede...
Inderdaad laten we het hopen. Maar ik vraag me af of Rusland ooit een volwassen democratie gaat worden. Ik denk dat het land daarvoor te instabiel is.
pi_203948268
Deze oorlog komt ook voornamelijk door politica zoals Merkel, beetje jezelf als Europa economisch afhankelijk maken van een dictator die met argusogen bekijkt dat F-16's en Abrams tanks jaarlijks een stukje dichterbij parkeren.

Hier Poetin, heb je nog meer miljarden, want wij zijn vriendjes hè, we maken je schatrijk lieve jongen.

Dikkegeitewollensokkenpreut met de mensenkennis van een banaan.
pi_203948270
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:23 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Inderdaad laten we het hopen. Maar ik vraag me af of Rusland ooit een volwassen democratie gaat worden. Ik denk dat het land daarvoor te instabiel is.
Een echte federale republiek kan werken, nu is het dat alleen op papier.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:25:38 #20
416575 crew  Evenstar
pi_203948271
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:22 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Daarmee verwijder je ook het waarom er nu sancties zijn, daarom is het geen goed idee.
Of geheel isoleren of ingrijpen zijn wat mij betreft de keuzes die we hebben.
Geheel isoleren is sowieso iets waar ik 100% achter sta. Dat moet blijven zolang Rusland op wat voor vorm dan ook aanwezig is in Oekraïne. Als je dan niet wil onderhandelen geef je dus op die manier wel Oekraïne op en krijgt Putin dus alsnog zijn overwinning die wij hem eigenlijk helemaal niet willen geven. Een overwinning die hij dan ook nog eens heeft behaald, terwijl 95% van de wereld zich tegen Rusland heeft gekeerd. Kan hij mee thuiskomen, denk je niet?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:27:33 #21
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203948279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:24 schreef UitStraling het volgende:
Deze oorlog komt ook voornamelijk door politica zoals Merkel, beetje jezelf als Europa economisch afhankelijk maken van een dictator die met argusogen bekijkt dat F-16's en Abrams tanks jaarlijks een stukje dichterbij parkeren.

Hier Poetin, heb je nog meer miljarden, want wij zijn vriendjes hè, we maken je schatrijk lieve jongen.

Oké Henk.
pi_203948283
quote:

Verdomme wat ben ik het hiermee eens.
En dan die belachelijke energiewendung (verschuiving naar rusland)
Vakman pur sang
pi_203948284
quote:

Voornamelijk betekent: Voor het grootste deel.
Het lijkt mij toch echt dat dit Putin is en niet Merkel :')
Цой жив
pi_203948285
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hm, ik denk dat je onderschat hoeveel gezichtsverlies dit is voor Poetin persoonlijk en ik denk dat Poetin zich nu in de positie van Zonnekoning geplaatst heeft wiens eigenbelang gelijk staat aan dat van Rusland. Mijn gedachte is dat hij vind dat Poetin = Rusland en Rusland = Poetin.

Hoe legt Poetin uit dat zijn bevrijding van Oekraine een mislukking is? Erkenning van de Krim is geen argument, in Rusland is dat geen zak waard want voor hun is dat een uitgemaakte zaak.
Beatrice de Graaf bij op1 had een interessant verhaal dat hij vooral Kiev wilt hebben. Dat is nogal een belangrijke plaats in de Russische geschiedenis en in de orthodoxe kerk. Hij blijkt nogal in zijn geloof door te zijn geslagen en een soort van 3de Rome te willen stichten.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:28:42 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948286
quote:

Nu is ook Merkel al schuldig?

lol
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948289
Over Merkel gesproken, zou zij op de achtergrond nog wat doen qua diplomatie? Die had van de westerse leiders toch wel de 'beste' band met Putin volgens mij
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:29:18 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948290
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:28 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Voornamelijk betekent: Voor het grootste deel.
Het lijkt mij toch echt dat dit Putin is en niet Merkel :')
Merkel is wOke!!!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:29:35 #28
416575 crew  Evenstar
pi_203948292
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Oké Henk.
Hij heeft wel een punt. Je weet dat Rusland niet te vertrouwen is en dat Putin een dictator is. Toch kies je er voor om je afhankelijk van Russisch gas te maken door kernreactoren te sluiten.

Edit: Geen aanval op Merkel van mij uit trouwens, meer het idee dat wij ons afhankelijk maken van landen waar wij helemaal niet afhankelijk van willen zijn.
pi_203948295
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Geheel isoleren is sowieso iets waar ik 100% achter sta. Dat moet blijven zolang Rusland op wat voor vorm dan ook aanwezig is in Oekraïne. Als je dan niet wil onderhandelen geef je dus op die manier wel Oekraïne op en krijgt Putin dus alsnog zijn overwinning die wij hem eigenlijk helemaal niet willen geven. Een overwinning die hij dan ook nog eens heeft behaald, terwijl 95% van de wereld zich tegen Rusland heeft gekeerd. Kan hij mee thuiskomen, denk je niet?
Nee, daar kan hij niet mee thuis komen, hij mag Oekraïne dan misschien bezetten met flink wat verzet tegen de Russen in de komende jaren, zijn Rusland ligt economisch geheel in puin.
Dat is geen overwinning natuurlijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_203948297
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:29 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hij heeft wel een punt. Je weet dat Rusland niet te vertrouwen is en dat Putin een dictator is. Toch kies je er voor om je afhankelijk van Russisch gas te maken door kernreactoren te sluiten.
En in hoeveel stappen ben je daarmee verantwoordelijk dat het nu oorlog is in Oekraïne?
Цой жив
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:30:43 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948298
Oh en Merkel is een vrouw, dat helpt ook niet natuurlijk in het clubhuis van de Alfa Mannen met Kleine Piemelsyndroom.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een echte federale republiek kan werken, nu is het dat alleen op papier.
Zou kunnen maar ik denk dat er toch te veel regio's te veel littekens hebben om daar op dit moment in mee te gaan. Ik denk als Poetin weg/dood is dat bijvoorbeeld de Kaukasus meteen een brandhaard kan zijn.
pi_203948303
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Oké Henk.
Mooiste gaat nog komen, Poetin gaat de grote steden in Oekraïne compleet steriliseren en platgooien en de wereld zal er niets aan doen, strengere woorden, veel meer verontwaardiging, woede, afgrijzen maar het zal niets veranderen, Zelenski heeft dat wel door, daarom smeekt hij om zijn no fly zone in de hoop dat we de oorlog verklaren.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:31:41 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948306
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:30 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En in hoeveel stappen ben je daarmee verantwoordelijk dat het nu oorlog is in Oekraïne?
Verbazingwekkend niet, hoe men steeds presteert de schuld overal te leggen behalve bij de agressor.

Zoals ik al zei: chronische zelfhaat en haat tegen het Westen, nog altijd de meest welvarende, beschaafde, democratische, gelukkigste plek op aarde. Maar oh zo woke, of zo, en daarom in desperate need of a REAL MAN. Om bevrijding te brengen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:32:07 #35
416575 crew  Evenstar
pi_203948308
quote:

[..]
Niet verantwoordelijk.

Sorry, mijn post wat aangepast. Dat er nu een oorlog is is natuurlijk 100% de schuld van Rusland, daar is geen twijfel over mogelijk lijkt mij. Het had voorkomen kunnen worden, ook door het Westen, maar dan nog ligt de schuld 100% bij Rusland, want zij zijn diegene die een ander land zijn binnengevallen.
pi_203948309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh en Merkel is een vrouw, dat helpt ook niet natuurlijk in het clubhuis van de Alfa Mannen met Kleine Piemelsyndroom.
Onneukbare dikke kont als ik Berlusconi mag geloven

edit: godver een like van UitStraling ;( :{ :')
pi_203948312
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Verbazingwekkend niet, hoe men steeds presteert de schuld overal te leggen behalve bij de agressor.

Zoals ik al zei: chronische zelfhaat en haat tegen het Westen, nog altijd de meest welvarende, beschaafde, democratische, gelukkigste plek op aarde. Maar oh zo woke, of zo.
In de avond/nacht in dit topic snap je vaak wel waarom korsakov een rus was.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:33:27 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948313
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:32 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
nog zo'n helder licht inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948315
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:32 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Snap ik, als die aan de onderhandelingstafel had gezeten in Italië staken ze achteraf haar stoel in de fik.
pi_203948321
quote:

[..]
Een valse hond genoeg snoepjes geven om hem minder vals te maken werkt niet, spuitje.
pi_203948322
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:29 schreef tjoptjop het volgende:
Over Merkel gesproken, zou zij op de achtergrond nog wat doen qua diplomatie? Die had van de westerse leiders toch wel de 'beste' band met Putin volgens mij
Maar wat denken jullie? Puur speculerend uiteraard
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:37:02 #42
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203948325
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:29 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Edit: Geen aanval op Merkel van mij uit trouwens, meer het idee dat wij ons afhankelijk maken van landen waar wij helemaal niet afhankelijk van willen zijn.
Niemand had een invasie vanuit Rusland verwacht. Nu achteraf is het nogal makkelijk om links en rechts met vingers te wijzen, maar dan doe je de materie tekort. Alsof een bestuurder 2 jaar geleden het idee had kunnen verkopen om gas niet meer van Rusland af te nemen en het zaken doen met datzelfde land flink te beperken.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:37:38 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Niemand had een invasie vanuit Rusland verwacht. Nu achteraf is het nogal makkelijk om links en rechts met vingers te wijzen, maar dan doe je de materie flink tekort. Alsof een bestuurder 2 jaar geleden het idee had kunnen verkopen om gas niet meer van Rusland af te nemen en het zaken doen met datzelfde land flink te beperken.
West-Europa gaat uit van beschaving, inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:38:30 #44
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203948331
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
West-Europa gaat uit van beschaving, inderdaad.
Ja, plus mensen in het algemeen neigen ook niet zo snel naar een wantrouwende basishouding. Dan moet er eerst een en ander gebeuren, zoals nu.
pi_203948333
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Maar wat denken jullie? Puur speculerend uiteraard
Merkel spreekt volgens mij Russisch en was een Oost-Duitse die de DDR nog heeft meegemaakt. Dus het zou me niks verwonderen als zij meer van de denkwijzen snapte van Poetin dan de rest van het westen. Maar of zij nu deze oorlog had kunnen voorkomen betwijfel ik.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:39:45 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948336
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Een valse hond genoeg snoepjes geven om hem minder vals te maken werkt niet, spuitje.
...

Ja, en als Merkel hem stevig had aangepakt had je hier lopen blaten - samen met Los en LXIV waarschijnlijk - dat die domme doos - die niets in de politiek te zoeken heeft, hooguit in de keuken van het parlementsgebouw - niets van realpolitik begrijpt en met haar vrouwelijke emoties en labiliteit de wereld aan de nucleaire afgrond had gebracht door onnodig te provoceren.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948340
quote:

[..]
Niemand had een invasie vanuit Rusland verwacht. Nu achteraf is het nogal makkelijk om links en rechts met vingers te wijzen, maar dan doe je de materie tekort. Alsof een bestuurder 2 jaar geleden het idee had kunnen verkopen om gas niet meer van Rusland af te nemen en het zaken doen met datzelfde land flink te beperken.
Met een beetje meer mensenkennis en doodnormaal fatsoen had Duitsland dit best mogen doen, zeker na Georgië, Tsjetsjenië en de Krim :)
pi_203948342
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:29 schreef tjoptjop het volgende:
Dat valt ook wel tegen; juist omdat Merkel bang voor honten is (vraag me niet waarom, honten zijn nl. altijd leuker dan kadden) liet Poetin tijdens een ontmoeting met haar in Rusland zijn grote labrador in de ruimte, waar ze mekaar spraken, rondhangen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203948343
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
...

Ja, en als Merkel hem stevig had aangepakt had je hier lopen blaten - samen met Los en LXIV waarschijnlijk - dat die domme doos - die niets in de politiek te zoeken heeft, hooguit in de keuken van het parlementsgebouw - niets van realpolitik begrijpt en met haar vrouwelijke emoties en labiliteit de wereld aan de nucleaire afgrond had gebracht door onnodig te provoceren.

:')
Oei heb je issues?
pi_203948347
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Merkel spreekt volgens mij Russisch en was een Oost-Duitse die de DDR nog heeft meegemaakt. Dus het zou me niks verwonderen als zei meer van de denkwijzen snapte van Poetin dan de rest van het westen. Maar of zei nu deze oorlog had kunnen voorkomen betwijfel ik.
Daarnaast kennen ze elkaar natuurlijk al heel lang in hun rol. Gezien de acties van Putin en wat Macron vandaag naar buiten bracht denk ik niet dat ze veel heeft kunnen doen. Maar ben benieuwd of het geprobeerd. De informele contacten zijn misschien nog wel belangrijker dan de formele.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:43:02 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948348
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Oei heb je issues?
Met hypocrisie? Altijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:43:24 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948351
quote:

[..]
Met een beetje meer mensenkennis en doodnormaal fatsoen had Duitsland dit best mogen doen, zeker na Georgië, Tsjetsjenië en de Krim :)
Dus wat had Merkel moeten doen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948352
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat valt ook wel tegen; juist omdat Merkel bang voor honten is (vraag me niet waarom, honten zijn nl. altijd leuker dan kadden) liet Poetin tijdens een ontmoeting met haar in Rusland zijn grote labrador in de ruimte, waar ze mekaar spraken, rondhangen.
Serieus? :')
pi_203948353
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Met hypocrisie? Altijd.
Heel verhaal uit het niets over vrouwenhaat en vrouwenonderdrukking, waar komt dit vandaan?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:43:34 #55
416575 crew  Evenstar
pi_203948354
quote:

[..]
Handtekeningen voor NordStream2 zijn bijv. gezet na nog geen 18 maanden na de annexatie van de Krim. Niemand die het kon zien aankomen toen?

Volgens mij voorspelde John Mearsheimer bijvoorbeeld tot in detail wat er ging gebeuren als men doorging met de plannen voor Oekraïne.

Waren Syrië, De Krim, Georgië en Tsjetsjenië geen waarschuwing genoeg of telden die niet? Zeggen dat niemand een invasie vanuit Rusland had verwacht is echt :')
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:44:02 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948355
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Heel verhaal uit het niets over vrouwenhaat en vrouwenonderdrukking, waar komt dit vandaan?
Ja, dat vraag ik me ook al 180 delen af.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203948363
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Handtekeningen voor NordStream2 zijn bijv. gezet na nog geen 18 maanden na de annexatie van de Krim. Niemand die het kon zien aankomen toen?

Volgens mij voorspelde John Mearsheimer bijvoorbeeld tot in detail wat er ging gebeuren als men doorging met de plannen voor Oekraïne.
Aan de andere kant is het ook niet heel uniek dat je voor grondstoffen voor een groot deel afhankelijk bent van dubieuze regimes.

Maar meestal is er vanwege belangen aan beide zijde (financieel en bevoorrading) wel een soort van status quo, desnoods via tussenpersonen. Iran bleef na de Islamitische revolutie ook gewoon olie verkopen aan Israel.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:47:21 #58
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203948366
quote:

[..]
Oei heb je issues?
Vraagt degene die even een willekeurige politica de huid vol scheldt. Mooi staaltje ironie weer, Henk!
pi_203948367
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus wat had Merkel moeten doen?
Geen grootschalige afhankelijke handel drijven met een dictator toen voor iedereen al lang duidelijk werd dat Poetin dat aan het verworden was, of wellicht had zijn KGB verleden wel wat weg kunnen geven.

Klein beetje fatsoen is belangrijk als het om de handel gaat.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:48:03 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948368
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:47 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Geen grootschalige afhankelijke handel drijven met een dictator toen voor iedereen al lang duidelijk werd dat Poetin dat aan het verworden was, of wellicht had zijn KGB verleden wel wat weg kunnen geven.

Klein beetje fatsoen is belangrijk als het om de handel gaat.
Nee joh, dat zou provocatie zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:48:26 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203948369
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Vraagt degene die even een willekeurige politica de huid vol scheldt. Mooi staaltje ironie weer, Henk!
Echt he...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:48:44 #62
416575 crew  Evenstar
pi_203948370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:46 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Aan de andere kant is het ook niet heel uniek dat je voor grondstoffen voor een groot deel afhankelijk bent van dubieuze regimes.

Maar meestal is er vanwege belangen aan beide zijde (financieel en bevoorrading) wel een soort van status quo, desnoods via tussenpersonen. Iran bleef na de Islamitische revolutie ook gewoon olie verkopen aan Israel.
Dat is zeker waar, maar toch jammer als het ook anders had gekund, want zo kan je ze dus nooit helemaal afsluiten.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:49:15 #63
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203948372
Hoe gaat het met de oorlog
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203948377
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Daarnaast kennen ze elkaar natuurlijk al heel lang in hun rol. Gezien de acties van Putin en wat Macron vandaag naar buiten bracht denk ik niet dat ze veel heeft kunnen doen. Maar ben benieuwd of het geprobeerd. De informele contacten zijn misschien nog wel belangrijker dan de formele.
Van oudsher hebben Rusland en Frankrijk ook altijd een goede band gehad ondanks dat het 2 verschillende landen zijn. Maar terug te komen op Merkel ik betwijfel echt of zij dit had kunnen voorkomen. Poetin heeft zich 2 jaar geïsoleerd door corona en heeft altijd een doel gehad. Het zou me niks verwonderen dar door die isolatie hij daarom zich vooral op dit doel richt nu. Waarschijnlijk ook met de gedachte dat het west nog zwak was vanwege de coronacrisis. Je merkt aan alles dat hij niet blij is met wat er in het westen gebeurt en vooral voor de Russen de grootste nachtmerrie Duitsland die meer geld in defensie stopt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:49:36 #65
416575 crew  Evenstar
pi_203948378
Maar slaap lekker beste mensen :D

En bedankt voor de inhoudelijke en leuke discussie diegenen die het netjes op de inhoud konden spelen!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:50:10 #66
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203948381
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Van oudsher hebben Rusland en Frankrijk ook altijd een goede band gehad ondanks dat het 2 verschillende landen zijn. Maar terug te komen op Merkel ik betwijfel echt of zij dit had kunnen voorkomen. Poetin heeft zich 2 jaar geïsoleerd door corona en heeft altijd een doel gehad. Het zou me niks verwonderen dar door die isolatie hij daarom zich vooral op dit doel richt nu. Waarschijnlijk ook met de gedachte dat het west nog zwak was vanwege de coronacrisis. Je merkt aan alles dat hij niet blij is met wat er in het westen gebeurt en vooral voor de Russen de grootste nachtmerrie Duitsland die meer geld in defensie stopt.
Tot dat Napoleon Rusland binnenviel.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203948383
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee joh, dat zou provocatie zijn.
Je denkt niet dat Europa's afhankelijkheid van Russisch gas hem heeft laten denken dat hij sterk in zijn schoenen staat?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:51:29 #68
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203948385
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat verliep relatief geweldloos. Dit is een regelrechte oorlog.

quote:

Waren Syrië, De Krim, Georgië en Tsjetsjenië geen waarschuwing genoeg of telden die niet? Zeggen dat niemand een invasie vanuit Rusland had verwacht is echt :')
Nou ja, er waren geen concrete aanwijzingen voor tot een jaar of iets geleden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 02:54:08 #69
416575 crew  Evenstar
pi_203948393
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]
[..]
Ok, nog één reactie en dan ga ik echt zzzzz :D

Putin heeft zelf aangegeven dat dit ging gebeuren als Oekraïne niet neutraal bleef. Dat heeft hij in ieder geval al in 2016 gezegd en waarschijnlijk nog wel eerder. Die aanwijzingen waren dus, wat mij betreft, zeker al jaren aanwezig.

Dat men in het Westen dacht "roflcopter, wat zit die gast te bluffen joh" is een heel ander verhaal.
pi_203948395
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]
[..]
Ik wist in februari 2014 dat dit stond te gebeuren, alleen het tijdspad had ik niet correct.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 02:56:33 #71
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203948401
quote:

[..]
Niemand had het verwacht? Putin heeft echt al jaren meerdere malen gewaarschuwd voor militair ingrijpen als de NAVO nog verder zou uitbreiden richting de Russische grenzen en als Oekraíne en Georgië door zouden gaan met hun toenaderingspogingen. Dan kun je toch niet verrast zijn als het daadwerkelijk gebeurt?
pi_203948407
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Niemand had het verwacht? Putin heeft echt al jaren meerdere malen gewaarschuwd voor militair ingrijpen als de NAVO nog verder zou uitbreiden richting de Russische grenzen en als Oekraíne en Georgië door zouden gaan met hun toenaderingspogingen. Dan kun je toch niet verrast zijn als het daadwerkelijk gebeurt?
Dit en daarom zijn idealisten ook zo'n groot gevaar voor de wereldvrede.

Van die types die denken dat als je een ijsbeer in gevangenschap maar genoeg knuffelt dat hij je kop er niet afbijt.
pi_203948408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:48 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat is zeker waar, maar toch jammer als het ook anders had gekund, want zo kan je ze dus nooit helemaal afsluiten.
Dat is ook ijdele hoop om je af te kunnen sluiten. gaat nu dan om gas maar speelt bij veel meer dingen. Aluminium wat je gebruikt heeft een grote kans uit Guinee te komen, daar was vorig jaar nog een coup. Coltan, wat min of meer in alle electronica zit komt voornamelijk uit Congo. Nu ben ik niet bekend met de huidige situatie daar maar dat heeft in het verleden ook altijd gerommeld.

Tenzij je wil deglobaliseren en de wereldhandel significant wilt verkleinen ben je gebonden aan landen met verschillend euhm leiderschap. Dat Duitsland dit achteraf beter had kunnen doen, zeker. Laten we dan nu met diplomatie de tijd kopen om dat te kunnen fiksen (maar dat was je standpunt al :+ )
pi_203948410
quote:

[..]
Maar dat hebben die landen zelf gedaan niet de NAVO. Het grootste gedeelte van het volk was gewoon klaar met de Russisch invloeden wat er vooral voor zorgt dat maar een paar mensen zich kunnen verrijken en de rest het kut heeft om het simpel te zeggen.
pi_203948420
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:59 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Maar dat hebben die landen zelf gedaan niet de NAVO. Het grootste gedeelte van het volk was gewoon klaar met de Russisch invloeden wat er vooral voor zorgt dat maar een paar mensen zich kunnen verrijken en de rest het kut heeft om het simpel te zeggen.
Laten we idd niet in het frame van Putin stappen dat het westen imperialistisch is vwb NAVO en EU. Het was idd toch echt Oekraïne zelf die toenadering zocht, en daar hebben ze imho alle recht toe.
pi_203948424
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:59 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Daarom moet je juist niet lichtzinnig omspringen met hun dromen, wensen en levens, je raakt toch kotsmisselijk van alle valse beloftes en garanties in 2014 als je ziet hoe een heel land nu afgeslacht wordt juist door die beloftes en garanties?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 03:08:08 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203948434
We leveren wapens. Maar in feite levert Oekraine troepen om onze wapens te bedienen. Voor NAVO een erg goedkope manier van oorlog voeren.
are we infinite or am I alone
pi_203948439
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 03:08 schreef crystal_meth het volgende:
We leveren wapens. Maar in feite levert Oekraine troepen om onze wapens te bedienen. Voor NAVO een erg goedkope manier van oorlog voeren.
Een eenzijdige proxy oorlog uit het tekstboekje.
pi_203948441
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 03:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daarom moet je juist niet lichtzinnig omspringen met hun dromen, wensen en levens, je raakt toch kotsmisselijk van alle valse beloftes en garanties in 2014 als je ziet hoe een heel land nu afgeslacht wordt juist door die beloftes en garanties?
Het volk heeft zelf gekozen/gezorgd voor de weg die Oekraïne is ingeslagen na 2014. Er zijn naar mijn weten nooit garanties gegeven en voor dat de oorlog uitbrak wist Zelensky al dat de NAVO alleen militaire hulp zou geven in vorm van wapens. Dat het Oekraïne volk nu vecht voor iets wat ze willen en in geloven moet je eigenlijk alleen maar respect voor hebben. Maar zoals ik meerdere mensen zou aanraden lees een boek over de Sovjet-Unie en je leert heel veel waarom die mensen dat willen doen.
pi_203948451
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 03:11 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het volk heeft zelf gekozen/gezorgd voor de weg die Oekraïne is ingeslagen na 2014. Er zijn naar mijn weten nooit garanties gegeven en voor dat de oorlog uitbrak wist Zelensky al dat de NAVO alleen militaire hulp zou geven in vorm van wapens. Dat het Oekraïne volk nu vecht voor iets wat ze willen en in geloven moet je eigenlijk alleen maar respect voor hebben. Maar zoals ik meerdere mensen zou aanraden lees een boek over de Sovjet-Unie en je leert heel veel waarom die mensen dat willen doen.
Ik begrijp en ondersteun hun strijd maar al te goed maar ik "begrijp" ook deze Russische reactie door datzelfde boek te lezen.
pi_203948456
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 03:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik begrijp en ondersteun hun strijd maar al te goed maar ik "begrijp" ook deze Russische reactie door datzelfde boek te lezen.
De Russen hebben het zelf verkloot om het makkelijk te zeggen. Ze hadden ook gewoon is bijvoorbeeld naar hun eigen land en economie kunnen kijken.
pi_203948466
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 03:19 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De Russen hebben het zelf verkloot om het makkelijk te zeggen. Ze hadden ook gewoon is bijvoorbeeld naar hun eigen land en economie kunnen kijken.
En Putin had ook eens het democratische model kunnen proberen ipv de zoveelste dictatuur maar ja dan was hijzelf al lang niet meer aan de macht geweest.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203948483
Alweer de banden .....

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 05-03-2022 04:14:37 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203948513
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 03:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En Putin had ook eens het democratische model kunnen proberen ipv de zoveelste dictatuur maar ja dan was hijzelf al lang niet meer aan de macht geweest.
Volgens mij had hij dat zelf veranderd. Maar iets anders als Rusland zo groot economisch powerhouse was geweest dan had Oekraïne daar wel voor gekozen. Maar dat is het niet en de mensen die er rijk worden is maar heel beperkt omdat de grote leider het je moet gunnen. Want is dat niet het geval raak je als nog alles kwijt.
pi_203948549
En de volgende

twitter
pi_203948557
Poetin had telefoongesprek met Scholz.

Volgens de uitlezing van de oproep door het Kremlin zei Poetin tegen Scholz dat Kiev moet instemmen met demilitarisering, de soevereiniteit van Moskou over de Krim moet accepteren en grondgebied moet overgeven aan door Moskou gesteunde separatisten in Oost-Oekraïne.

De eisen omvatten ook wat Poetin beschrijft als de "denazificatie" van Oekraïne .

Het Kremlin voegde eraan toe dat Poetin berichten ontkende dat Russische troepen Oekraïense steden bombardeerden en zei dat de "vermeende aanhoudende luchtaanvallen op Kiev en andere grote steden grove neppropaganda zijn".
pi_203948558
Meerdere "bronnen" claimen:

twitter

Op zich niet ondenkbaar gezien Rusland dit weekend met het convoy Kiev zal betreden.
pi_203948565
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 04:21 schreef Za het volgende:

[ twitter ]

Op zich niet ondenkbaar gezien Rusland dit weekend met het convoy Kiev zal betreden.
Ah dat vind je dan wel weer geloofwaardig? :D
pi_203948601
Al langs geweest?

twitter
pi_203948620
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 04:25 schreef Kijkertje het volgende:

Ah dat vind je dan wel weer geloofwaardig? :D
Invasie Kiev dit weekend is een aanname van mij.

Ik denk dat Zelensky daar niet meer aanwezig wenst te zijn.

Aannames, aannames.
pi_203948639
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 04:48 schreef Za het volgende:

[..]
Invasie Kiev dit weekend is een aanname van mij.

Ik denk dat Zelensky daar niet meer aanwezig wenst te zijn.

Aannames, aannames.
Hij heeft al gezegd dat hij niet weggaat en hij zal dat al zeker niet doen zonder dat zelf aan te kondigen :N
pi_203948646
quote:
81s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 04:54 schreef Kijkertje het volgende:

Hij heeft al gezegd dat hij niet weggaat en hij zal dat al zeker niet doen zonder dat zelf aan te kondigen :N
OK.
pi_203948647
Berichten over explosies en zware gevechten op straat in Sumy.
pi_203948649
De elektriciteit is inmiddels weer hersteld trouwens, al had ze tot aan haar laatste bericht nog steeds geen stromend water daar.
pi_203948650
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 05:01 schreef Za het volgende:

[..]
OK.
Ja en :?

Ah je deed een ninja edit :D
pi_203948654
twitter

8)7
pi_203948656
Niet verkeerd dit hoor:

twitter
pi_203948679
twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:05:33 #100
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948682
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 03:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Laten we idd niet in het frame van Putin stappen dat het westen imperialistisch is vwb NAVO en EU. Het was idd toch echt Oekraïne zelf die toenadering zocht, en daar hebben ze imho alle recht toe.
Je kunt wel voorrang hebben, maar je moet het eerst nog krijgen.
pi_203948685
Graag ukraine gisteren nog bij de navo
pi_203948688
De WP neemt maatregelen om journalisten in Rusland te beschermen:

twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:10:53 #103
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948690
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:07 schreef scrupuleus het volgende:
Dan was de teringzooi nog 10x zo groot.

Helaas hebben ze in de "european council" een zelfde gedachtenkronkel. Die denken dat ze Napoleon zijn. Werken schijnbaar nog met postduiven, en terwijl ze schreeuwen met een glas champagne in de hand "Ukraine in de EU", is de hele zwarte zee kust inmiddels in Russische handen. Vanuit het midden komt het RF leger vanuit het noorden naar beneden, vanuit het zuiden omhoog, dreigt er een joekel van een pincermovement, "kesselschlacht" in het Duits.

En wij maar plaatjes posten "ja het gaat zo slecht". Ondertussen gaan ze in Brussel maar weer eens vergaderen.
pi_203948694
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:10 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Helaas hebben ze in de "european council" een zelfde gedachtenkronkel. Die denken dat ze Napoleon zijn. Werken schijnbaar nog met postduiven, en terwijl ze schreeuwen met een glas champagne in de hand "Ukraine in de EU", is de hele zwarte zee kust inmiddels in Russische handen. Vanuit het midden komt het RF leger vanuit het noorden naar beneden, vanuit het zuiden omhoog, dreigt er een joekel van een pincermovement, "kesselschlacht" in het Duits.

En wij maar plaatjes posten "ja het gaat zo slecht". Ondertussen gaan ze in Brussel maar weer eens vergaderen.
Ik denk dat die teringzooi wel mee zou vallen, Rusland kan nu lekker zijn gang gaan en wij liggen als een stel jankballen op onze rug.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:14:17 #105
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948696
Dat liggen we sowieso, wij betalen namelijk indirect deze invasie via het gas.
pi_203948698
Weinig nieuws. Saai.
U MAD?
pi_203948699
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:14 schreef PluggieOD het volgende:
Dat liggen we sowieso, wij betalen namelijk indirect deze invasie via het gas.
Minder betalen meer lijken
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:16:35 #108
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203948700
quote:

[ twitter ]

Maar wel de rest van de mannen verplichten in het land te blijven en te vechten?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:18:20 #109
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203948702
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 03:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En welk land zou dan als voorbeeld moeten dienen voor Rusland?
pi_203948703
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:16 schreef the-eye het volgende:

Maar wel de rest van de mannen verplichten in het land te blijven en te vechten.
Het is geen feit, maar wordt beweerd. Hij ontkend stellig iig. We zien het wel later vandaag.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:32:27 #111
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203948712
Ik lees dat Oekraine 15 kerncentrales (op 4 plaatsen) heeft. Laten we maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:35:51 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203948715
quote:

[..]
Het zijn dan ook landen die al jaren te maken hebben met Russische agressie. Logisch dat die toenadering zoeken tot de NAVO om uit de klauwen van het Beest te kunnen blijven. Als Rusland gewoon normaal had gedaan en niet zo pauperagressief zou zijn geweest, was dit nergens voor nodig geweest, dan konden die landen gewoon neutraal blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:37:00 #113
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203948716
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het zijn dan ook landen die al jaren te maken hebben met Russische agressie. Logisch dat die toenadering zoeken tot de NAVO om uit de klauwen van het Beest te kunnen blijven.
Op watvoor manier hadden ze daar dan mee te maken?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:41:37 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203948721
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:37 schreef the-eye het volgende:

[..]
Op watvoor manier hadden ze daar dan mee te maken?
Rusland pakt bijvoorbeeld ieder jaar wat vierkante kilometers van Georgie af, gewoon omdat dat kan en omdat Georgie toch niets terug kan doen. https://www.nytimes.com/2(...)rgia-and-russia.html.

[ Bericht 10% gewijzigd door -XOR- op 05-03-2022 06:53:37 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:44:19 #115
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203948727
.

[ Bericht 98% gewijzigd door the-eye op 05-03-2022 06:44:36 ]
pi_203948757
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:14 schreef de_boswachter het volgende:
Weinig nieuws. Saai.
Ik ben in dit geval blij met saai. Of het nieuws moet zijn dat er positieve berichten zijn en dat de partijen elkaar tegemoet komen. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Gisteren zag ik wel een filmpje waarin Poetin iets murmelt over zijn tegenstanders die nucleaire aanvallen op Rusland zouden willen plegen en daar de ultieme prijs voor betalen. Omdat de Russen dan eerder zijn en de hele rataplan platgooien. En sterven als martelaars. Met een uitgestreken kop wars van wat voor emotie dan ook. Kan die man geen hersenbloeding of zo krijgen? Dat zou pas goed nieuws zijn. Want hij gaat tot het gaatje, die idioot.
pi_203948781
Nog 2 nachtjes, dan stort heel roeskie als een kaartenhuis in elkaar.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:27:27 #118
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948789
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:32 schreef the-eye het volgende:
Ik lees dat Oekraine 15 kerncentrales (op 4 plaatsen) heeft. Laten we maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan.
Waarvan een groot gedeelte draait op Amerikaanse "brandstof". Grappig niet.

En "wij" de afgelopen jaren maar met RQ-4s over de Donbass de hele tijd met transponders aan en B-52s over de Ukraine richting Mariupol vliegen om de Russen te stangen. Dat was echt een groot succes.
pi_203948791
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:23 schreef myShizzle het volgende:
Nog 2 nachtjes, dan stort heel roeskie als een kaartenhuis in elkaar.
Nou dat weet ik nog zo net niet. Maar een mens mag blijven hopen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:30:23 #120
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948795
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:23 schreef myShizzle het volgende:
dan stort heel roeskie als een kaartenhuis in elkaar.
Goede woordkeuze. Vrij geciteerd naar de heer Adolf H.

Pakte ook niet zo goed uit.
pi_203948803
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:12 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik ben in dit geval blij met saai. Of het nieuws moet zijn dat er positieve berichten zijn en dat de partijen elkaar tegemoet komen. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Gisteren zag ik wel een filmpje waarin Poetin iets murmelt over zijn tegenstanders die nucleaire aanvallen op Rusland zouden willen plegen en daar de ultieme prijs voor betalen. Omdat de Russen dan eerder zijn en de hele rataplan platgooien. En sterven als martelaars. Met een uitgestreken kop wars van wat voor emotie dan ook. Kan die man geen hersenbloeding of zo krijgen? Dat zou pas goed nieuws zijn. Want hij gaat tot het gaatje, die idioot.
Met zijn 'denaziferen' :r En daar moeten scholen en ziekenhuizen voor gebombardeerd worden? Mensen van stroom en water af snijden? Deze man is in en inslecht. En als hij straks de pijp uit is kan het volk daar nog tig jaar de lasten dragen die hij veroorzaakt heeft.

Ik zag gisteren op tv (volgens mij op de NOS) een correspondent een Rus interviewen in Moskou terwijl een politieagent op een afstandje stond mee te kijken. Op een gegeven moment merkt de man die geïnterviewd wordt op dat de agent het interview staat te filmen met zijn mobieltje. Wanneer de agent erop aangesproken werd, was hij zogezegd de omgeving aan het filmen. Man durfde niet meer verder geïnterviewd te worden en dus was het interview voorbij. Wat moet het verschrikkelijk zijn om zo onder de duim te moeten leven.
pi_203948808
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:10 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Valt mee, de lucht is niet in handen van de Russen.
Het gaat “zo goed” dat van de 100 conscripted er 4 levend terug komen in Rusland.

Ze hebben zware verliezen en Oekraïne heroverd her en der zelfs wat locaties zoals vliegvelden.
pi_203948810
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Met zijn 'denaziferen' :r En daar moeten scholen en ziekenhuizen voor gebombardeerd worden? Mensen van stroom en water af snijden? Deze man is in en inslecht. En als hij straks de pijp uit is kan het volk daar nog tig jaar de lasten dragen die hij veroorzaakt heeft.

Ik zag gisteren op tv (volgens mij op de NOS) een correspondent een Rus interviewen in Moskou terwijl een politieagent op een afstandje stond mee te kijken. Op een gegeven moment merkt de man die geïnterviewd wordt op dat de agent het interview staat te filmen met zijn mobieltje. Wanneer de agent erop aangesproken werd, was hij zogezegd de omgeving aan het filmen. Man durfde niet meer verder geïnterviewd te worden en dus was het interview voorbij. Wat moet het verschrikkelijk zijn om zo onder de duim te moeten leven.
Je kan het je godverdomme toch niet voorstellen?? Het is 2022! Wat een trieste wereld dit.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:36:19 #124
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203948811
quote:

[..]

Russen vinden die onderdrukking prima, ze doen er al eeuwen geen ruk aan.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:38:26 #125
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948819
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Valt mee, de lucht is niet in handen van de Russen.
Het gaat “zo goed” dat van de 100 conscripted er 4 levend terug komen in Rusland.

Ze hebben zware verliezen en Oekraïne heroverd her en der zelfs wat locaties zoals vliegvelden.
Kijk eens op de kaart.
pi_203948822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:27 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Waarvan een groot gedeelte draait op Amerikaanse "brandstof". Grappig niet.

En "wij" de afgelopen jaren maar met RQ-4s over de Donbass de hele tijd met transponders aan en B-52s over de Ukraine richting Mariupol vliegen om de Russen te stangen. Dat was echt een groot succes.
Wel bijzonder dat je Rusland kunt stangen door vliegtuigen over een ander land te laten vliegen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:39:10 #127
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203948823
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:14 schreef de_boswachter het volgende:
Weinig nieuws. Saai.
Stilte voor de storm?
pi_203948831
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:36 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Er komt een kentering, maar dat kost tijd. Vooral de oudere Russen zijn pro Poetin, de jongeren denken heel anders. Poetin doet alle krampachtige pogingen om zijn idee van Rusland vast te houden. Uiteindelijk moet het gaan veranderen. De vraag is alleen, hoe ver gaat Poetin in zijn maniakale denkbeelden? Hij ziet liever helemaal geen Rusland dan een Rusland met westerse denkbeelden vrees ik. Dan alles maar naar de verdoemenis. De man ziet zich zelf als martelaar, de gek.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:44:39 #129
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948840
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat je Rusland kunt stangen door vliegtuigen over een ander land te laten vliegen.
Amerikanen flippen al als er Russische kisten landen in Venezuela.
pi_203948843
quote:

[..]
Eeuwen? Naar mijn mening kwam de onderdrukking pas weer toen de Kremlin Gremlin aan de macht kwam en beetje bij beetje werd het verder uitgebreid. En hoe moet het volk tegen die man opgewassen zijn als uitslagen van verkiezingen vervalst worden?
pi_203948845
twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:47:02 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203948852
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:41 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Vooral de oudere Russen zijn pro Poetin, de jongeren denken heel anders.
Dat valt wat tegen
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203948855
Andere hond ruikt ook weer kansen.

https://www.telegraaf.nl/(...)allistische-raket-af

Vraag mij af of wij de kerst dit jaar nog gaan halen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:48:41 #134
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948857
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij ons is het al NOS nieuws als er wat Russische vliegtuigen over internationale wateren vliegen.
pi_203948858
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:45 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Dat klinkt in mijn oren niet goed. :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_203948861
quote:
Dit hele jaar valt tegen. En we zijn nog maar net op gang.
pi_203948863
The Washington Post anonimiseert artikelen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-59879020

The Washington Post gaat voortaan berichten anonimiseren die door journalisten in Rusland worden geschreven. Ze worden dan niet meer voorzien van naam, plaatsaanduiding en datum. Zo wil de krant zijn personeel beschermen tegen Poetins nieuwe mediawet, zegt media-redacteur Paul Farhi van The Washington Post op Twitter.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:50:11 #138
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948864
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:45 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
En daarna worden ze ingenomen. Dan zijn ook de steden ingenomen.

De rest is al in handen in dat gebied.
pi_203948865
quote:

[..]
Makkelijk praten, ga jij de straat op met een bordje om te protesteren met kans op jarenlange gevangenisstraf.

Doe jij mee als kandidaat voor de verkiezingen met kans op een poloniumvergifting.

Schrijf een critici stuk over de regering en een week later kan je familie je dode lichaam bergen, zelfmoord noemen ze dat dan.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:50:49 #140
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203948866
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eeuwen? Naar mijn mening kwam de onderdrukking pas weer toen de Kremlin Gremlin aan de macht kwam en beetje bij beetje werd het verder uitgebreid. En hoe moet het volk tegen die man opgewassen zijn als uitslagen van verkiezingen vervalst worden?
Tsaren, communisten en nu dit, ze doen er verdomd weinig aan.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_203948868
Team van Sky News onder vuur genomen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-59878807
pi_203948869
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:38 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Kijk eens op de kaart.
Wat ik je vertel komt van de inlichtingendiensten.
Ze hebben nog drones, helicopters, fixed wing vliegtuigjes.

Het lijkt niet bijzonder, maar het maakt het voor de Russen bijzonder lastig hun eigen troepen te ondersteunen.
Dit zie je ook aan de grote aantallen slachtoffers onder het Russische leger.
pi_203948870
quote:
86s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 05:13 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
8)7
Wat is dit voor onzin?
.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:52:40 #144
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203948876
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Makkelijk praten, ga jij de straat op met een bordje om te protesteren met kans op jarenlange gevangenisstraf.

Doe jij mee als kandidaat voor de verkiezingen met kans op een poloniumvergifting.

Schrijf een critici stuk over de regering en een week later kan je familie je dode lichaam bergen, zelfmoord noemen ze dat dan.
Natuurlijk is dat makkelijk praten maar als een volk van die onderdrukking af wil gebeurt dat vroeg of laat, voorbeelden te over, waar ook ter wereld.
pi_203948877
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:50 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Tsaren, communisten en nu dit, ze doen er verdomd weinig aan.
Je weet wat ze met die Tsaren uiteindelijk hebben gedaan. :')
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:53:17 #146
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948878
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat ik je vertel komt van de inlichtingendiensten.
Ze hebben nog drones, helicopters, fixed wing vliegtuigjes.

Het lijkt niet bijzonder, maar het maakt het voor de Russen bijzonder lastig hun eigen troepen te ondersteunen.
Dit zie je ook aan de grote aantallen slachtoffers onder het Russische leger.
Klopt allemaal. Maar kijk eens op de kaart.
pi_203948882
putin dat van Rusland een Noord-Korea 2.0 wil maken :')

die Amerikaanse senator had gewoon gelijk, iemand moet hem omleggen, iemand moet de Brutus zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:54:36 #148
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203948884
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:52 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Je weet wat ze met die Tsaren uiteindelijk hebben gedaan. :')
Ja en die ruilden ze in voor de communisten, goede deal. :')
pi_203948890
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:50 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
En daarna worden ze ingenomen. Dan zijn ook de steden ingenomen.

De rest is al in handen in dat gebied.
Yup.

Native roeskies krijgen de tijd om te vluchten en dan krijgen deze steden de Grozny Make-over
pi_203948897
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tevens een goede uitleg waarom hij 3 aanslagen overleefd, nog steeds rondloopt in Kiev, geen steun krijgt vanuit de navo maar wel onrust creërt.
Als acteur ineens president is en ontpopt tot oorlog expert. Rusland welke Oekraïne makkelijk inlijft.
Vannacht stond hier iets anders, iets over « mooie plottwist toch ».
En: lees eens iets over de achtergrond van Zelenski. Ja, hij is acteur en cabaretier, komiek en producteur, schrijver en hij heeft een universitaire studie rechten met een diploma afgesloten.
pi_203948900
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:53 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Klopt allemaal. Maar kijk eens op de kaart.
Doet er niet toe, land word hier en daar weer teruggenomen, Russen leggen de wapens neer (vooral die voorheen gestationeerd waren in de krim), saboteren de eigen voertuigen.

Russische senatoren roepen bepaalde voorheen “conscripted” compagnies terug omdat er niets meer van over is.

Aan de andere kant zie je dit dus zorgen voor escalatie, kernreactoren (zowel de nummer 1 als 2 in Oekraïne) wat ze aanvallen, brutere aanvallen op de bevolking met bijvoorbeeld clustermunitie maar ook verkrachtingen.

Die grootste kernreactor is alweer in Oekraïnse handen trouwens.

Er is inmiddels (al een tijdje trouwens) opbouw van Russische troepen aan de grens van Polen.

Poetin heeft het allemaal compleet onderschat en de praktisch volledige focus ligt op Kiev voor wat voor mij overduidelijke redenen zijn.

Dat kaartje van wat in Russische handen ligt is nogal flexibel, vooral in het zuiden.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 07:59:57 #152
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948908
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Doet er niet toe, land word hier en daar weer teruggenomen, Russen leggen de wapens neer (vooral die voorheen gestationeerd waren in de krim), saboteren de eigen vliegtuigen.

Russische senatoren roepen bepaalde voorheen “conscripted” compagnies terug omdat er niets meer van over is.

Aan de andere kant zie je dit dus zorgen voor escalatie, kernreactoren (zowel de nummer 1 als 2 in Oekraïne) wat ze aanvallen, brutere aanvallen op de bevolking met bijvoorbeeld clustermunitie maar ook verkrachtingen.

Er is inmiddels (al een tijdje trouwens) opbouw van Russische troepen aan de grens van Polen.

Poetin heeft het allemaal compleet onderschat en de praktisch volledige focus ligt op Kiev voor wat voor mij overduidelijke redenen lijkt.

Dat kaartje van wat in Russische handen ligt is nogal flexibel, vooral in het zuiden.
Kijk nou eens gewoon op de kaart, ipv dit eromheen gezwam.
pi_203948918
Oekraïne gaat gewoon verliezen waarom geeft die vent niet gewoon op ipv mensen de dood in te jagen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203948925
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:54 schreef TLC het volgende:
putin dat van Rusland een Noord-Korea 2.0 wil maken :')

die Amerikaanse senator had gewoon gelijk, iemand moet hem omleggen, iemand moet de Brutus zijn
Hij had gewoon zijn grote bek dicht moeten houden. Je kan dit denken, maar dit roepen terwijl er een levensgevaarlijke nietsontziende idioot staat te popelen om van de wereld een giftige woestijn te maken is ronduit verstandsloos.
Als jij iemand succesvol wil omleggen ga je dit toch ook niet eerst openbaar lopen blèren? Meer kans van slagen als je geniepig te werk gaat lijkt mij. Dom.
pi_203948929
quote:
Zou dat nu ook nog zo zijn, wanneer ze zien hoeveel jongeren achteloos en onder valse voorwendselen de dood ingejaagd zijn..?
pi_203948935
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:03 schreef halfway het volgende:
Oekraïne gaat gewoon verliezen waarom geeft die vent niet gewoon op ipv mensen de dood in te jagen
Ja, gewoon opgeven inderdaad. Dat daarna 10.000en mensen uit Oekraïne gaan verdwijnen naar Siberië vergeten we maar even.
pi_203948938
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Bron?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:08:04 #158
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203948939
quote:
Russia to allow humanitarian corridors, defence ministry says

Reuters reports that Russian forces will stop firing this morning to allow residents of Mariupol and Volnovakha to safely flee their homes.

It cites Interfax news agency:

Russian forces will stop firing at 1000 Moscow time to allow humanitarian corridors out of the Ukrainian cities of Mariupol and Volnovakha, Russia’s defence ministry said, Interfax reported.

The mayor of Mariupol earlier warned the city has been “blockaded” by Russian forces. Mayor Vadym Boychenko said the city has no water, heat or electricity and that supplies of food are low. “They want to wipe Mariupol and Mariupol residents off the face of the earth,” the mayor said, describing indiscriminate shelling of residential areas and hospitals.

The port city, home to 400,000 residents, is a strategic target for Russia. If Russia were to control the city, this would help it to build a land corridor between Crimea, which has been occupied by Russia since 2014, and Russian-backed regions of Luhansk and Donetsk.

The town of Volnovakha has also been subject to some of the heaviest Russian attacks. Guardian correspondent Emma Graham-Harrison has reported on the dire situation in the town:

In Volnovakha, the attack is still so intense that dead bodies lie uncollected, says local MP Dmytro Lubinets. Ukrainians still brave enough to run rescue missions are going back only for the living.

Thousands of them are trapped in basements, with dwindling supplies of food and water, sheltering from an apparently senseless attack on a town Lubinets says has no military defenders in its centre. The line of contact is 20km away, he says.

“It never stops, every five minutes there is a mortar landing or artillery shells, some buildings have been hit by multiple rocket systems,” he said by phone.

“In the city there is not any building which has not suffered from direct or collateral damage. So some buildings have major destruction, some minor destruction, some are completely destroyed to the ground.”
are we infinite or am I alone
pi_203948942
Als er Russische troepen bij de grens opbouwen bij Polen is natuurlijk behoorlijk kloten. Ik lees daar weinig over, maar heb het ergens wel voorbij zien komen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:08:31 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203948943
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:06 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ja, gewoon opgeven inderdaad. Dat daarna 10.000en mensen uit Oekraïne gaan verdwijnen naar Siberië vergeten we maar even.
En je land weer een dictatuur wordt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203948944
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:48 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Bij ons is het al NOS nieuws als er wat Russische vliegtuigen over internationale wateren vliegen.
Tja, wellicht omdat het daar niet bij bleef?
Bijvoorbeeld Zweden:
2016

quote:
Zweden boos om Russische straaljagers
Zweden heeft de ambassadeur van Rusland vandaag ontboden omdat twee gevechtsvliegtuigen uit dat land deze week het Zweedse luchtruim waren binnengedrongen. De twee Soechoj Soe-24-jachtbommenwerpers vlogen woensdag in het Zweedse luchtruim ten zuiden van het eiland Öland.
https://www.ad.nl/buitenl(...)raaljagers~a1d45bac/

Rusland provoceert Zweden al jaren.
pi_203948945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:05 schreef Maron het volgende:

[..]
Zou dat nu ook nog zo zijn, wanneer ze zien hoeveel jongeren achteloos en onder valse voorwendselen de dood ingejaagd zijn..?
Zien ze dat wel, aangezien de Russische staatsmedia het niet over een aanval op de Oekraïne heeft en slachtoffers natuurlijk niet genoemd worden.
pi_203948946
Bijzonder dat Oekraïne verloren gebieden weer kan nemen. Rusland heeft te weinig getrainde krachten om die te verdedigen of gewoon krijgen ze alleen opdracht om aan te vallen?
.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:09:57 #164
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203948954
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:08 schreef Fer het volgende:
Bijzonder dat Oekraïne verloren gebieden weer kan nemen. Rusland heeft te weinig getrainde krachten om die te verdedigen of gewoon krijgen ze alleen opdracht om aan te vallen?
Ik denk dat de Russen enorm overschat worden.
pi_203948955
Vliegen die Tupolev bommenwerpers nog hun maandelijkse rondje over de Noordzee?
.
pi_203948956
quote:

[ twitter ]

Ik heb het artikel in de tweet gelezen en er zit voor mij een luchtje aan.
En dat luchtje werd stank toen ik via « het bloed van Oekraïne zit aan de handen van Washington » naar « Ruland heeft geen geen slechte intenties met buren » werd geleid. Ik geloof dit niet zomaar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Press_TV
pi_203948957
Voorspelt weinig goeds dat “staakt het vuren”
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:13:22 #168
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203948967
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:09 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat is een van de lessen tot nu toe (mits al het nieuws klopt): grote materiele verliezen aan Russische kant. Geen coordinatie. Verlies van 2e lijn troepen, artillerie, brandstofkonvooien, AA.

Banden die eraf lopen, stilstaan zonder benzine, troepen zonder eten, etc.
pi_203948972
quote:

[..]
Dat krijgen ze niet te zien.
pi_203948982
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:13 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dat is een van de lessen tot nu toe (mits al het nieuws klopt): grote materiele verliezen aan Russische kant. Geen coordinatie. Verlies van 2e lijn troepen, artillerie, brandstofkonvooien, AA.

Banden die eraf lopen, stilstaan zonder benzine, troepen zonder eten, etc.
Dat kunnen ze wel hebben hoor .Bovendien hebben ze hun beste spul nog niet ingezet. Tevens de potentie van Russische luchtmacht amper gebruikt.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203948986
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:09 schreef Fer het volgende:
Vliegen die Tupolev bommenwerpers nog hun maandelijkse rondje over de Noordzee?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-luchtruim-a4096254

Ze zijn nog steeds Zweden aan het pesten.
pi_203948988
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 02:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik acht de kans vrij groot dat hij niet in Kiev zit maar ergens anders.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203948995
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:16 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat kunnen ze wel hebben hoor .Bovendien hebben ze hun beste spul nog niet ingezet. Tevens de potentie van Russische luchtmacht amper gebruikt.
Wat is de logica achter het zelf saboteren van deze invasie door oude troep in te zetten die overal halverwege vast loopt, waardoor de hele actie veel langer gaat duren en eigenlijk zou moeten om Oekraïne te onthoofden en onder de invloedssfeer van Rusland te krijgen.
pi_203949035
quote:

[..]
Denk dat jij nog vande oude garde bent, dat je Rusland nog ziet als een Sovjet land.
pi_203949037
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:44 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Amerikanen flippen al als er Russische kisten landen in Venezuela.
en terrecht. wat een tering shitshow maakt rusland ervan. elk land wat bij hen aansluit wordt armer, bevolking gaat eerder dood. wij als het westen, hadden heel intolerant moeten zijn naar die nazi's daar en hun npc's hier in de politiek.
pi_203949046
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:27 schreef Hieraldo het volgende:

[..]
Denk dat jij nog vande oude garde bent, dat je Rusland nog ziet als een Sovjet land.
Dat is het ook, de zelfd leiders en sterker nog nog fanatieker en totalitaire dan de laatste lichting Sovjet leiders. de meest corrupte terroristische tak van de kgb heeft de macht gegrepen. Beetje als de IS van de islam. Slechter had een land het niet kunnen treffen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:31:46 #177
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203949062
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:27 schreef Hieraldo het volgende:

[..]
Er is de facto maar verdomd weinig veranderd in 30 jaar helaas, Russen zelf doen er ook maar bar weinig moeite voor.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:32:53 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203949070
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:07 schreef scrupuleus het volgende:
nee, want daar winnen we niks bij, we verliezen alleen.
pi_203949093
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:31 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Er is de facto maar verdomd weinig veranderd in 30 jaar helaas, Russen zelf doen er ook maar bar weinig moeite voor.
gespeend van enig historisch besef doe je alleen maar domme uitspraken. :')

Je doet maar bar weinig moeite om wat van de geschiedenis van Rusland te kennen en hierdoir o.a te weten dat oppositie leden verdwijnen en kritisch journalisten niet veilig zijn.
pi_203949113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]
nee, want daar winnen we niks bij, we verliezen alleen.
Je laat je nu op de kast jagen door een schim.

Ik zou het wel interessant vinden om nu legers te plaatsen bij kiev, odessa en dnipro en kijken wat er zal gebeuren.
pi_203949117
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:07 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron?
twitter

Mensen trekken het nog wel in twijfel, maar meestal worden dit soort berichten later bevestigd.
Dus halve bron?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:40:01 #182
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203949118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:31 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Er is nu een McDonalds en de machthebbers zijn nóg rijker geworden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203949120
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
[ twitter ]

Mensen trekken het nog wel in twijfel, maar meestal worden dit soort berichten later bevestigd.
Dus halve bron?
En de Russische troepen aan de Poolse grens?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:41:13 #184
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203949125
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
gespeend van enig historisch besef doe je alleen maar domme uitspraken. :')

Je doet maar bar weinig moeite om wat van de geschiedenis van Rusland te kennen en hierdoir o.a te weten dat oppositie leden verdwijnen en kritisch journalisten niet veilig zijn.
Goh, het lijkt de Sovjet-tijd wel hè.
pi_203949126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Die was er ook al in de Sovjet tijden :)
pi_203949143
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Toevallig ook een bedrijf dat nog niet heeft gereageerd of actie heeft ondernomen in vergelijking met andere bedrijven.
pi_203949145
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb jarenlang gezegd dat er vier zekerheden zijn als je op reis bent: McDonalds, Coca Cola, Shell en WD40. Dat gaat dus niet meer op.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:44:38 #188
182233 thedeedster
pi_203949146
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:03 schreef halfway het volgende:
Met die vent, bedoel je Poetin? Die wint namelijk niks, of je moet blij zijn moet een verwoest land waar de mensen je bloed kunnen drinken en dat je de meest gehate en geïsoleerde man van de wereld bent geworden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:45:39 #189
182233 thedeedster
pi_203949154
quote:

[..]
Dus nóg minder veranderd. ;)
pi_203949156
quote:

[..]
Kostte wel een half dagsalaris.

zaterdag 5 maart 2022 @ 08:46:13 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203949159
quote:

[..]
Dat dat onder valse voorwendselen is, komt door de propaganda natuurlijk niet goed door bij de bevolking, veel geloven echt dat ze met een verdedigingsoorlog bezig zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:46:36 #192
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203949162
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:39 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Ik zou het wel interessant vinden om nu legers te plaatsen bij kiev, odessa en dnipro en kijken wat er zal gebeuren.
Voorstel: ik zou het wel interessant vinden om scrupuleus bij Mariopol in een loopgraaf te zetten. Kijken wat er zal gebeuren.

Die laat zich vast niet op de kast jagen door een schim.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:48:08 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203949170
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:09 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
de vuurlkracht van de tanks is voldoende om alle flats in Oekraine met de grond gelijk te maken vrees ik

als alles plat is dan mogen de inwoners vertrekken en gaan de grondtroepen erin en dan krijgt de stadsguerilla een kans
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203949173
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:46 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Voorstel: ik zou het wel interessant vinden om scrupuleus bij Mariopol in een loopgraaf te zetten. Kijken wat er zal gebeuren.

Die laat zich vast niet op de kast jagen door een schim.
Deze vergelijking slaat echt nergens op, probeer eens inhoudelijk te reageren
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:49:13 #195
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203949178
quote:

[..]
Sterker nog, op dag 1 in Moskou stonden daar de langste rijen ooit voor een Mac.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:48 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Deze vergelijking slaat echt nergens op, probeer eens inhoudelijk te reageren
Je bent net geconfronteerd met je eigen domme opmerking.
pi_203949181
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat dat onder valse voorwendselen is, komt door de propaganda natuurlijk niet goed door bij de bevolking, veel geloven echt dat ze met een verdedigingsoorlog bezig zijn.
Totdat de bodybags en masse terugkomen…😕
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:50:21 #197
498282 Scrummie
pi_203949186
Oekraïne _O_
pi_203949196
07:35
Oekraïense regering beschuldigt Russische soldaten van verkrachtingen
De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken beschuldigt de Russische soldaten ervan verkrachtingen uit te voeren. Volgens Dmytro Kuleba zijn er al heel wat gevallen bekend. "Wanneer bommen op onze stad vallen en onze vrouwen verkracht worden, is het lastig om het over de efficiëntie van internationaal recht te hebben", verklaarde hij tijdens een online event van een Londense denktank. Bewijs voor zijn stelling leverde hij echter niet.

Ook een inwoonster van de veroverde stad Kherson bracht in een gesprek met CNN het thema ter sprake. "Ons verzet bestaat er op dit moment in om thuis te blijven en zorg te dragen voor onszelf. Ze zijn nu al begonnen met onze vrouwen te verkrachten. Mensen die ik persoonlijk ken, hebben het verhaal verteld van een 17-jarig meisje. Ze is verkracht en daarna vermoord. We zijn doodsbang, maar we geven niet op."

https://www.hln.be/buiten(...)rachtingen~a2806383/

;(
pi_203949199
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:49 schreef PluggieOD het volgende:
Je bent net geconfronteerd met je eigen domme opmerking.
Nee niet echt
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:52:29 #200
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203949201
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de vuurlkracht van de tanks is voldoende om alle flats in Oekraine met de grond gelijk te maken vrees ik

als alles plat is dan mogen de inwoners vertrekken en gaan de grondtroepen erin en dan krijgt de stadsguerilla een kans
Het gaat niet zozeer om de wapens als wel om diegenen die het moeten bedienen....
pi_203949203
quote:
De eerste in Europa zat in Zaandam, nog een tijdje een samenwerking geweest met AH echter het liep niet en AH is er uitgestapt, zullen ze nu wel spijt van hebben ;)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:53:46 #202
182233 thedeedster
pi_203949207
quote:
Dat moet dan toch een ongelofelijke ontgoocheling zijn geweest.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:54:30 #203
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203949212
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:39 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Je laat je nu op de kast jagen door een schim.

.
het is geen NATO land. we steunen ze al meer dan we willen
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:55:06 #204
323876 michaelmoore
pi_203949218
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:52 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Het gaat niet zozeer om de wapens als wel om diegenen die het moeten bedienen....
Het gaat ook om de motivatie
voor een stadguerilla is de verdedigende partij altijd in het voordeel , vanwege de kennis van de stad
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:55:10 #205
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203949220
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat moet dan toch een ongelofelijke ontgoocheling zijn geweest.
Is in Latijns America precies hetzelfde. Allemaal tegen de USA.

Maar de spaarrekening in Miami op een Amerikaanse bank en een rij bij de McDonalds.
pi_203949224
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]
.
We willen meer maar we durven/kunnen niet
pi_203949228
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:55 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
We willen meer maar we durven/kunnen niet
Je gaat niet voor je plezier een oorlog in, dat doe je maar uit 1 belang: Je zelf.
Leuk al die romantische bullshit, maar zo werkt het nu eenmaal.
pi_203949231
Beetje vergelijkbaar met de Amerikanen die ons kwamen "bevrijden", die deden dat echt niet voor ons, dat was gewoon eigen belang.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:57:47 #209
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203949233
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je gaat niet voor je plezier een oorlog in, dat doe je maar uit 1 belang: Je zelf.
Precies. En een ander moet het dan maar doen. Als je dan aangeeft "ga dan zelf" dan is het "daar ga ik niet op in".
pi_203949234
twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:58:45 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203949241
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een vrij Oekraïne is toch echt in ons belang, waarom passen we al die sancties toe?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:59:44 #213
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_203949246
Zijn die corridors er niet om ook Russen rustig het land uit te laten gaan. Om daarna alles wat er overblijft met de grond gelijk te maken. Als in: jullie hebben je kans gehad en we zien jullie als rebellen.

En dat stadje voor stadje de komende weken? Macron zal niet voor niets hebben gezegd dat het ergste nog komt.

Die vluchtelingenstroom zorgt voor veel destabilisatie in Europa en militair ingrijpen betekent WO3.

Je kunt dus echt helemaal niks nu.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_203949250
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:57 schreef raptorix het volgende:
Beetje vergelijkbaar met de Amerikanen die ons kwamen "bevrijden", die deden dat echt niet voor ons, dat was gewoon eigen belang.
En ons belang
pi_203949260
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:59 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Een vrij Oekraïne is toch echt in ons belang, waarom passen we al die sancties toe?
Een 3e wereldoorlog is niet in ons belang. Zolang wij niet aangevallen worden doen de sancties Rusland al flink pijn.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:02:36 #216
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203949266
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:57 schreef raptorix het volgende:
Hitler verklaarde de VS de oorlog als gevolg van het pact met Japan, niet andersom.
pi_203949272
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een 3e wereldoorlog is niet in ons belang. Zolang wij niet aangevallen worden doen de sancties Rusland al flink pijn.
De vraag is of de derde wereldoorloog plaats zal vinden met navo troepen in Oekraïne.
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 09:03:50 #218
446930 crew  ESF1Gamer
pi_203949274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:58 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Daar kunnen mooi Oekraïense vluchtelingen wonen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203949275
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]
.
We…we..
Je moet schrijven: « We steunen ze al meer dan ik wil » want je spreekt beslist niet namens mij!
pi_203949282
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:02 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Hitler verklaarde de VS de oorlog als gevolg van het pact met Japan, niet andersom.
Jawel, maar daarom hadden ze belang West-Europa te bevrijden, om tal van redenen, maar wel hun eigen belang.
pi_203949288
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
De eerste in Europa zat in Zaandam, nog een tijdje een samenwerking geweest met AH echter het liep niet en AH is er uitgestapt, zullen ze nu wel spijt van hebben ;)
Met Mc Kippenbout en Appelmoes ;)

pi_203949293
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:03 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
We…we..
Je moet schrijven: « We steunen ze al meer dan ik wil » want je spreekt beslist niet namens mij!
Als jij zo nodig wilt gaan strijden dan ga je er toch heen?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:09:55 #223
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203949295
Het staak tot vuren zal waarschijnlijk daarna alleen maar leiden tot algehele bombardementen, waar niks ontziet wordt, nu 'burgers' de kans krijgen de steden te verlaten. Ook iets waar Macron al op toe speelde.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_203949300
quote:

[..]
Dat is niet waar, heel veel interviews speeches geven dit al aan.
Rusland heeft ook heel duidelijk gewaarschuwd dat Oekraïne niet moet flirten met het westen want anders..
Dat wij Rusland totaal niet serieus namen is wat anders
Bv deze
Dit ging over de Krim trouwens. En is jaren oud
Vakman pur sang
pi_203949303
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
AlS jIj Zo NoDiG wIlT gAaN sTrIJdEn DaN gA jE eR tOcH hEeE?
Aangepast naar hoe je hem bedoelde :Y
pi_203949310
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rusland heeft ook heel duidelijk gewaarschuwd dat Oekraïne niet moet flirten met het westen want anders..
En het is oke dat een land dat voor een ander land bepaald?
pi_203949325
Wat zien we hier?

twitter
pi_203949326
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:07 schreef Aether het volgende:

[..]
Met Mc Kippenbout en Appelmoes ;)

[ afbeelding ]
Dit is een prachtig inkijkje in de historie van de hollandse cultuur.
pi_203949333
Nice

twitter
pi_203949341
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:11 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Aangepast naar hoe je hem bedoelde :Y
Ik snap echt niet wat je daar mee bedoeld.
Waarschijnlijk ben ik te oud om die ontwikkelingen te volgen :P
pi_203949350
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:14 schreef polderturk het volgende:
Wat zien we hier?

[ twitter ]
Promotiefilmpje om russen af te knallen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2022 09:17:27 ]
pi_203949372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als jij zo nodig wilt gaan strijden dan ga je er toch heen?
Steunen, met donaties, dat doe ik.
Er heen gaan en ongetraind in de weg lopen is niet nuttig.
Steunen en strijden zijn twee heel verschillende woorden, maar het is altijd handig dat verschil even uit het oog te verliezen als je andermans woorden wilt verdraaien.
pi_203949373
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:12 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
En het is oke dat een land dat voor een ander land bepaald?
Dit dus. rusland bepaald niet voor Oekraine met wie het omgaat.

:D
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:21:56 #234
323876 michaelmoore
pi_203949395
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:19 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Steunen en strijden zijn twee heel verschillende woorden, maar het is altijd handig dat verschil even uit het oog te verliezen als je andermans woorden wilt verdraaien.
steunenen met moderne wapens

anti tank raketten
pi_203949410
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:19 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik dacht dat je militaire troepen wilde sturen.
pi_203949416
Geen luis vutton nektasjes voor de Russen.

quote:
Modeconcern Louis Vuitton sluit alle filialen in Rusland, Samsung stopt met leveren
LVMH, het concern achter de luxe merken Louis Vuitton, Christian Dior en Givenchy, sluit vanwege de oorlog in Oekraïne vanaf morgen alle 124 filialen die het Franse modehuis in Rusland heeft. Een woordvoerder zegt tegen Reuters dat de beslissing is genomen gezien de huidige omstandigheden in de regio.

Volgens het bedrijf worden de werknemers gewoon doorbetaald. Eerder kondigde de eigenaar van de luxe tassenmakers Hermès en Cartier aan dat hun Russische winkels ook dichtgaan.

Samsung staakt voorlopig de levering van producten aan Rusland vanwege de "geopolitieke ontwikkelingen". Het gaat dan onder meer om chips, telefoons en ander consumentenelektronica.

Sinds de oorlog uitbrak, hebben meerdere tech-bedrijven hun activiteiten in Rusland gestaakt vanwege de oorlog. Zo doen Apple en Microsoft geen zaken meer met de Russen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203949420
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
steunenen met moderne wapens

anti tank raketten
We kunnen ze ook alleen kogelvrije vesten sturen, maar denk niet dat dat echt is opgewassen tegen wat een tank afschiet. Laat staan een cluster- of vacuümbom he
  Redactie Frontpage zaterdag 5 maart 2022 @ 09:32:40 #239
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203949485
quote:
Dat is ook naar, zit je in oorlogsgebied en dan geloven je eigen ouders je niet eens :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_203949501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:32 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Dat is ook naar, zit je in oorlogsgebied en dan geloven je eigen ouders je niet eens :{
Dan zien we wel hoe goed Rusland hun propaganda op orde heeft.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:34:56 #241
323876 michaelmoore
pi_203949505
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:23 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
We kunnen ze ook alleen kogelvrije vesten sturen, maar denk niet dat dat echt is opgewassen tegen wat een tank afschiet. Laat staan een cluster- of vacuümbom he
javelin is eeen mooi wapen , met infrarood begeleiding

beter dan een kopgelvrij vest

https://www.ndtv.com/worl(...)lin-missiles-2803289
die stuurt de USA

quote:
300 Shots Fired, 280 Russian Tanks Gone: US Missiles In Ukrainian Hands
Javelin missiles in Ukraine:

At least 280 Russian armoured vehicles have been destroyed with the American Javelin missile, out of 300 shots fired, according to a report
quote:
Three days after the Russian invasion started in Ukraine, US President Joe Biden had instructed the US State Department to release up to an additional $350 million worth of weapons from US stocks to Ukraine, which had been asking for the anti-tank Javelin and anti-aircraft Stinger missiles.

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 05-03-2022 09:45:08 ]
pi_203949509
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik dacht dat je militaire troepen wilde sturen.
:W
pi_203949510
quote:

[..]
De kracht van propaganda.
pi_203949516
quote:

[..]
Bewijst meer hoe krachtig de propaganda is, je ziet dit ook in Nederland, mensen die veel Russische narratief en door hun gesponserde nieuwsbronnen volgen, zoveel wantrouwen hebben naar echte journalistiek (dus onderbouwen, bronnen etc), dat ze alles geloven wat via hun eigen kanalen binnen komt, end at ze al het tegen bewijs gewoon steke blind negeren. erg interessant fenomeen.
pi_203949517
Wat doen de Russen nog rond Kiev? Zijn daar überhaupt nog gevechten/ontwikkelingen?

De enige vooruitgang voor de Russen zijn in het zuiden zo lijkt het.
pi_203949544
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:36 schreef Breekfast het volgende:
Wat doen de Russen nog rond Kiev? Zijn daar überhaupt nog gevechten/ontwikkelingen?

De enige vooruitgang voor de Russen zijn in het zuiden zo lijkt het.
Wachten tot ze uitgehongerd zijn?
pi_203949575
quote:
Ik weet niet of we alle aandachtsmensen nu meteen moeten geloven.
pi_203949586
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:42 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Nee inderdaad we geloven jou ook niet
pi_203949600
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:42 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
oh ok.
Go hard or go home
pi_203949601
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:43 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Nee inderdaad we geloven jou ook niet
Heel verastandig. Overigens een beetje zwakjes, persoonlijk worden. Zouden we hier niet meer doen toch
pi_203949603
Pro-Russische Oekraïense parlementariër gepakt toen hij Oekraïense posities aan het filmen was.

Wat zou zijn straf moeten zijn?

twitter
  Miss 200.000.000! zaterdag 5 maart 2022 @ 09:44:47 #252
367000 roos94
pi_203949605
quote:

[..]
Domme mensen..
pi_203949615
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:44 schreef polderturk het volgende:
Pro-Russische Oekraïense parlementariër gepakt toen hij Oekraïense posities aan het filmen was.

[ twitter ]
Dat zou de rechtbank moeten bepalen vind je niet?
pi_203949638
Waarom slaan die soldaten eigenlijk zo snel aan het verkrachten? Zijn vast theoriën over.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:51:07 #255
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203949674
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef Catatafishh het volgende:
Waarom slaan die soldaten eigenlijk zo snel aan het verkrachten? Zijn vast theoriën over.
Macht en lege-tank-frustraties?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203949682
quote:
Stress, is volgens mij veel onderzoek gedaan dat onder extreme omstandigheden mensen de gekste dingen gaan doen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:51:38 #257
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203949684
quote:

[..]
Bv deze
Oh noes Rusland maakt duidelijk dat je niet mag flirten met het westen want dan voelt Poetin zich op z'n pik getrapt.

Hij zet zich er maar overheen.
Huilen dan.
pi_203949691
quote:

[..]
Ook die verbaasde ouders van krijgsgevangenen. "Hoezo gevangen door de bevolking? Jullie zijn toch de helden die hun komen bevrijden."
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_203949694
quote:
Pornhub block
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:53:03 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203949703
quote:
Ze zijn allemaal jong, vol adrenaline en zitten al weken of maanden aan de Oekraïense grens.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:53:18 #261
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203949704
quote:

[ twitter ]
Denk dat een weekje taakstraf wel op z'n plaats is
pi_203949708
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Macht en lege-tank-frustraties?
Plus volle ballen die geleegd moeten worden...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_203949727
quote:

[ twitter ]
Naar Westers recht zou hij in meeste gevallen doodstraf krijgen, colloboratie met vijand staat volgens mij ook in Nederland nog steeds doodstraf op.
pi_203949735
quote:

[ twitter ]
30 jaar
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:56:18 #265
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_203949746
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ook die verbaasde ouders van krijgsgevangenen. "Hoezo gevangen door de bevolking? Jullie zijn toch de helden die hun komen bevrijden."
Dat waren natuurlijk geen echte Oekraïners maar western spies.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:56:49 #266
pi_203949751
quote:

[ twitter ]
Minstens 1.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_203949757
Zie trouwens dat doodstraf onder oorlogsrecht in de jaren 80 is afgeschaft.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:58:13 #268
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_203949770
Tijd voor meester Frank Visser om dit burenconflict voor eens en altijd op te lossen

zaterdag 5 maart 2022 @ 09:58:25 #269
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203949775
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Naar Westers recht zou hij in meeste gevallen doodstraf krijgen, colloboratie met vijand staat volgens mij ook in Nederland nog steeds doodstraf op.
Nee, de doodstraf is in Nederland geheel afgeschaft, ook in het krijgsrecht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Redactie Frontpage zaterdag 5 maart 2022 @ 09:59:02 #270
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203949783
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:57 schreef raptorix het volgende:
Zie trouwens dat doodstraf onder oorlogsrecht in de jaren 80 is afgeschaft.
Weet niet of dat heel veel gaat zeggen als je ziet hoe Poetin de regels nu al niet volgt
_____
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:00:01 #271
pi_203949798
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:58 schreef damsco het volgende:
Tijd voor meester Frank Visser om dit burenconflict voor eens en altijd op te lossen

[ afbeelding ]
"Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen."

Conflict opgelost _O_
pi_203949800
twitter

Armeens parlementslid klaagt bij Rusland dat Turkije TB2 drones levert aan Oekraïene.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:00:05 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203949802
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:58 schreef damsco het volgende:

[ afbeelding ]
Schutting bouwen op de erfgrens. Kosten delen.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 10:03:00 #274
416575 crew  Evenstar
pi_203949833
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:00 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]

Armeens parlementslid klaagt bij Rusland dat Turkije TB2 drones levert aan Oekraïene.
Haha kijk haar dan gaan _O-

Wil behoorlijk graag een wereldoorlog blijkbaar. Alsof Rusland Flight Radar nodig heeft en het nog niet duidelijk was dat NAVO landen wapens leveren _O-

JUF JUF KIJK DAN WAT JANTJE DOOOOET JUUUUUF
pi_203949843
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:35 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
:W
En een hallo terug voor jou :)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:03:48 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203949844
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:59 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Weet niet of dat heel veel gaat zeggen als je ziet hoe Poetin de regels nu al niet volgt
In Nederland he, in Rusland bestaat de doodstraf officieel nog wel, al heeft de Poetin-regering al eens aangegeven tegenstander van het uitvoeren van de doodstraf te zijn en dringt zij er ook bij bondgenoten op aan deze niet meer uit te voeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203949855
quote:

[..]
Bv deze
Als een jaloers en handtastelijk ex-vriendje.
Whatever...
pi_203949868
twitter

:o
pi_203949907
quote:

[..]
Bv deze
Ik denk niet dat de VS Rusland niet serieus neemt. Ik denk eerder dat het hen geen reet uitmaakt of er daar oorlog is of niet.
pi_203949910
BOEM

En nog een Russische helikopter uit de lucht geknald.

twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:08:46 #281
pi_203949914
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:05 schreef Tjoent het volgende:
[ twitter ]

Die paar Russen, je ziet de verwarring en dat ze liever naar achteren lopen dan schieten op mensen die ze in de ogen kunnen kijken. Die gaan zich toch echt wel afvragen of ze nou echt van die helden en bevrijders zijn. En daar moet het beginnen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:10:21 #282
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203949932
quote:

[ twitter ]
In tijden van oorlog is er maar 1 straf voor collaborateurs/landverraders.
pi_203949943
quote:
Het is onderdeel van + een eigen vorm een genocide:

Verkrachtings genocide Het doel is dat door verkrachting er geen kinderen meer geboren worden, omdat mannen minder vaak sex willen als een vrouw verwacht is + vermeng je je het superieure zaad ¤met inferieure eitjes.

zoals ik 3 weken terug al zei, rusland plant ene genocide op de oekrainse bevolking en cultuur.
pi_203949950
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Die paar Russen, je ziet de verwarring en dat ze liever naar achteren lopen dan schieten op mensen die ze in de ogen kunnen kijken. ongewapende burgers wetende dat ze gefilmd worden. Die gaan zich toch echt wel afvragen of ze nou echt van die helden en bevrijders zijn. En daar moet het beginnen.
pi_203949996
Schieten ze met losse flodders ofzo.
pi_203949998
twitter
  Miss 200.000.000! zaterdag 5 maart 2022 @ 10:15:31 #287
367000 roos94
pi_203950001
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het is onderdeel van + een eigen vorm een genocide:

Verkrachtings genocide Het doel is dat door verkrachting er geen kinderen meer geboren worden, omdat mannen minder vaak sex willen als een vrouw verwacht is + vermeng je je het superieure zaad ¤met inferieure eitjes.

zoals ik 3 weken terug al zei, rusland plant ene genocide op de oekrainse bevolking en cultuur.
:'(
pi_203950017
Die Russen schieten maar niemand valt. Losse flodders? Dan ren je toch op ze af en timmer je ze toch neer?
  Redactie Frontpage zaterdag 5 maart 2022 @ 10:18:03 #289
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203950039
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:16 schreef quirina het volgende:
Die Russen schieten maar niemand valt. Losse flodders? Dan ren je toch op ze af en timmer je ze toch neer?
Ze schieten in de lucht, poging om af te schrikken omdat ze bang zijn.
_____
pi_203950060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Ze schieten in de lucht, poging om af te schrikken omdat ze bang zijn.
Na ja je ziet maar een klein gedeelte van het filmpje hoe het afgelopen is weten we niet.
pi_203950062
hier zie je wat de russen van het nieuws zien volgens de nos

Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 5 maart 2022 @ 10:19:56 #292
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203950067
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:15 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Nou, doei Haas :W

Weinig sympathie voor.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 maart 2022 @ 10:19:57 #293
416575 crew  Evenstar
pi_203950068
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:16 schreef quirina het volgende:
Ze schieten in de lucht als waarschuwing en/of om af te schrikken.
pi_203950075
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:19 schreef bitterbal het volgende:
hier zie je wat de russen van het nieuws zien volgens de nos

Ja als vredesmissie of operatie om de nazi te verdrijven.
pi_203950085
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou, doei Haas :W

Weinig sympathie voor.
De wereld is vandaag een stukje veiliger geworden zonder Mazepin in de baan :)
pi_203950150
quote:

Was gisteren bij het RTL Nieuws van half acht.
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 10:26:12 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203950159
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:19 schreef quirina het volgende:

[..]
Na ja je ziet maar een klein gedeelte van het filmpje hoe het afgelopen is weten we niet.
Denk dat ze gewoon in de wagen zijn gestapt en teruggereden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203950176
Boh, mooi shot

twitter
pi_203950191
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:05 schreef Tjoent het volgende:
[ twitter ]

Niets meer te verliezen en een heel groot deel van het land is bereid te sterven. Die Russen gaan het moeilijkste moment ook nog wel krijgen als voor elke straat gevochten moet worden.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:28:52 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203950199
quote:
Omdat ze al lang van huis zijn en ook iets te doen willen hebben om de stresssituatie te vergeten.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')