Ja we steunen hen met wapens en middelen die het het proces vertragen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is aan Oekraine om te kiezen. Maar zolang Ukraine wil vechten vind ik dat wij bereid moeten zijn om ze daarin te steunen.
EU heeft toch ook zo'n Europees leger dat al eens is ingezet bij vredesmissies?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:54 schreef EinarBoe het volgende: [..] Het is een kwestie van NAVO - Rusland. De NAVO zal nooit rechtstreeks met de Russen vechten, tenzij de Russen aanvallen. De EU staat los van de NAVO.
De situatie rond Tsjetsjeni verschilt wel flink van de situatie nu. Dat ging om een gebied dat de jure in Rusland lag (de zelfuitgeroepen onafhankelijkheid werd door niemand erkent) en waar toen niemand aandacht voor had omdat iedereen door de oorlog in Kosovo werd afgeleid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik krijg er Grozny nachtmerries van. Compleet plat gebombardeerd door de Russen.
Woede en onmacht slaan nu bij veel mensen om in angst voor een nucleair conflict. Verstandig als politici ook deze gevoelens van de eigen bevolking onderkennen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef phpmystyle het volgende: Lijkt erop dat het westen langzaam haar handen van dit conflict gaat aftrekken, jet fighters worden niet geleverd las ik, en geen verdere militaire sancties op vergergaande Russische militaire interventie. Jammer en kut voor de bevolking aldaar
![]()
![]()
Het is wachten op een voorval wat 'ze' eventueel kunnen gebruiken als een goede reden voor escalatie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel dat het tegenovergestelde waar is.
Nee? Niet dat ik weet?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef Godshand het volgende:
[..]
EU heeft toch ook zo'n Europees leger dat al eens is ingezet bij vredesmissies?
Maar die ze niet gedwongen van ons moeten inzetten. Als ze niet meer verder willen kunnen ze die meteen neerleggen en met de witte vlag gaan zwaaien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja we steunen hen met wapens en middelen die het het proces vertragen.
Ja, feitelijk wel. Maar zoals gezegd, het is Oekraine's keuze om te vechten en ja, Rusland zal inderdaad burgerdoelen bombarderen om Oekraine tot overgave te dwingen. Hoe triest dat ook is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Technisch gezien bestaat Rusland uit allerlei losse republieken met autonomie. Dat Tsjetsjenen echt onafhankelijk wilden worden (ze waren al een republiek) zou zo bezien niet eens zo gek zijn dus.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De situatie rond Tsjetsjeni verschilt wel flink van de situatie nu. Dat ging om een gebied dat de jure in Rusland lag (de zelfuitgeroepen onafhankelijkheid werd door niemand erkent) en waar toen niemand aandacht voor had omdat iedereen door de oorlog in Kosovo werd afgeleid.
"Wij" hebben niets te willen en niets te "geven".quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als we hem 'Oekraine geven' dan zou hij wellicht ook overmoedig kunnen worden.
Nee, maar wel dat ze nu maar al te graag laten zien hoe sterk we wel niet zijn als EU/NAVO zijnde. Ik heb niet het idee alsof we steeds minder voor Oekraine willen doen; enkel meer. Maar nee, ik denk niet dat ze er op uit zijn om een derde wereldoorlog te veroorzaken; niet bewust. Dan waren ze al lang aan het mee vechten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij denkt dat het Westen bewust oorlog wil?
Eens. Maar het is wel humaan om hierover duidelijk te communiceren zodat Kiev de balans kan opmaken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar die ze niet gedwongen van ons moeten inzetten. Als ze niet meer verder willen kunnen ze die meteen neerleggen en met de witte vlag gaan zwaaien.
Ja militaire EU missies lopen, heet blijkbaar alleen geen EU leger:quote:
quote:3,1 miljoen euro voor Oekrane via giro 555
Nederlanders hebben op de eerste dag dat Giro555 is opengesteld voor hulp aan Oekrane 3,1 miljoen euro gedoneerd. Met de opbrengst leveren de organisaties achter Giro 555 noodhulp als onderdak, medische zorg en schoon drinkwater aan Oekraners die worden getroffen door de gebeurtenissen in het land.
"We zijn ontroerd dat Nederlanders zich massaal hardmaken voor Oekraners. Nederland toont zich solidair en dat is fantastisch om te zien", zegt Kees Zevenbergen, actievoorzitter van Giro555.
Denk dat nu al lang gebeurd hoor. Zelensky is echt niet alleen maar de hele dag bezig met twitteren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. Maar het is wel humaan om hierover duidelijk te communiceren zodat Kiev de balans kan opmaken.
Och, het zal de eerste keer niet zijn dat een land op dergelijke wijze opgedeeld word, natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:01 schreef Salina het volgende:
[..]
"Wij" hebben niets te willen.
Oekrane is geen stuk taart dat je naar gelieven in stukjes snijdt, uitdeelt aan je vriendjes en naar gelievne in grotere of kleinere stukjes snijdt (al naar wie het meeste honger heeft).
Nu al 80% en het resultaat is maar matig. Dan ga je met 100% never nooit het hele land veroveren.quote:
Of je staat er een beetje neutraal in; ik wil zelf vooral voorkomen dat er onnodig veel landen bij betrokken raken met meer doden en een hoop extra schade. Hoe kut dat wel niet is voor Oekrane; maar ook die hebben er niks aan als we er een wereldoorlog van maken i.p.v. een conflict tussen 2/3 landen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef capricia het volgende:
Ik heb het al vaker geschreven. Het zijn twee botsende wereldbeelden. Of je bent voor zelfbeschikkingsrecht van naties of je gelooft in invloedssferen.
Dat bepaalt volledig je kijk op hoe wij (als westen) ons op moeten stellen.
Tot zover het recht op zelfbeschikking.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, het zal de eerste keer niet zijn dat een land op dergelijke wijze opgedeeld word, natuurlijk.
Het punt is dat het de keuze van Oekrane moet zijn. Niet de keuze van Rusland of het westen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, het zal de eerste keer niet zijn dat een land op dergelijke wijze opgedeeld word, natuurlijk.
Ik denk dat je het moet lezen als: we trekken onze handen er van af, we heffen (sommige) sancties op e.d. Wat min of meer neerkomt op weggeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:01 schreef Salina het volgende:
[..]
"Wij" hebben niets te willen.
Oekrane is geen stuk taart dat je naar gelieven in stukjes snijdt, uitdeelt aan je vriendjes en naar gelievne in grotere of kleinere stukjes snijdt (al naar wie het meeste honger heeft).
Ja, maar de hoge heren willen ooooooooooooorlog! (even parafraseren)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:04 schreef Salina het volgende:
[..]
Tot zover het recht op zelfbeschikking.
De meesten daarvan zijn nog niet in actie gekomen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nu al 80% en het resultaat is maar matig. Dan ga je met 100% never nooit het hele land veroveren.
En volkomen terecht als de andere partij met fucking atoombommen gaat lopen dreigen en een land binnenvalt alleen omdat hij oude glorie wil herstellen. Putin moet kapot, op welke manier dan ook, en we proberen het nu zonder militair ingrijpen door sancties en het frustreren van een land zodat het probleem van binnenuit opgelost gaat worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat ze nu maar al te graag laten zien hoe sterk we wel niet zijn als EU/NAVO zijnde. Ik heb niet het idee alsof we steeds minder voor Oekraine willen doen; enkel meer. Maar nee, ik denk niet dat ze er op uit zijn om een derde wereldoorlog te veroorzaken; niet bewust. Dan waren ze al lang aan het mee vechten.
Wel niet zo grappig dat op RT (sat) net een docu is uity 2015 is uitgezonden die die zou moeten benadrukken dat het neonazisme volop leeft, dat we zelf moeten nadenken en dat RT durft te handelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het hele verhaal dat hij Oekrane moet denazificeren om de veiligheid van Rusland te waarborgen slaat nu al niet heel erg lekker aan in binnen- en buitenland dus hoe zou hij een inval in Moldavi dan moeten verkopen?
Weet je wat er over het algemeen gebeurt met mensen die zich (noodgedwongen/uit angst) laten afpersen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Woede en onmacht slaan nu bij veel mensen om in angst voor een nucleair conflict. Verstandig als politici ook deze gevoelens van de eigen bevolking onderkennen.
Wellicht. Het leest alleen een beetje alsof je een stuk fruit of een stuk speelgoed weggeeft, zeg maar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat je het moet lezen als: we trekken onze handen er van af, we heffen (sommige) sancties op e.d. Wat min of meer neerkomt op weggeven.
Daarom ook dat Merkel en Hollande zich bemoeiden met Minsk II?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:01 schreef Salina het volgende:
[..]
"Wij" hebben niets te willen en niets te "geven".
Oekrane is geen stuk taart dat je naar gelieven in stukjes snijdt, uitdeelt aan je vriendjes en naar gelieven in grotere of kleinere stukjes snijdt (al naar wie het meeste honger heeft).
Dus geen zelfbeschikkingsrecht voor Oekrane?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of je staat er een beetje neutraal in; ik wil zelf vooral voorkomen dat er onnodig veel landen bij betrokken raken met meer doden en een hoop extra schade. Hoe kut dat wel niet is voor Oekrane; maar ook die hebben er niks aan als we er een wereldoorlog van maken i.p.v. een conflict tussen 2/3 landen.
Natuurlijk, ik geef alleen aan dat dit geen nieuw fenomeen isquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het punt is dat het de keuze van Oekrane moet zijn. Niet de keuze van Rusland of het westen.
Mwah, is een beetje een eenzijdige, geromantiseerde visie. De EU landen kennen ook gedeelde waarden, en voorwaarden en beleidsafspraken waar de naties aan moeten voldoen en dus niet 100% autonoom in zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef capricia het volgende:
Ik heb het al vaker geschreven. Het zijn twee botsende wereldbeelden. Of je bent voor zelfbeschikkingsrecht van naties of je gelooft in invloedssferen.
Dus geen zelfbeschikkingsrecht voor Oekrane?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of je staat er een beetje neutraal in; ik wil zelf vooral voorkomen dat er onnodig veel landen bij betrokken raken met meer doden en een hoop extra schade. Hoe kut dat wel niet is voor Oekrane; maar ook die hebben er niks aan als we er een wereldoorlog van maken i.p.v. een conflict tussen 2/3 landen.
Die regelt even EU geld en machinerie via Twitter. Viel mij ook al op.quote:
Dat is onze grootste hoop; dat China flink gaat sputteren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
China heeft waarschijnlijk ook geen zin in peperdure grondstoffen.
De volgenden zijn dan de Baltische Staten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
Dat we moeten waken voor escalatie, is evident. De weg van diplomatie moet dan ook behandeld blijven worden. Tegelijkertijd moeten we een keer een grens trekken, want als we dat niet doen, blijft Poetin de grenzen opzoeken. Het is immers nog maar de vraag of zijn honger is gestild als hij Oekrane heeft verslagen. Wat doen we als hij daarna weer een land binnenvalt? Dezelfde weg bewandelen met hetzelfde resultaat?
Want de EU gelooft in zelf beschikking?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef capricia het volgende:
Oh, ik had het niet over de EU zo direct. Maar die landen zijn wel voor zelfbeschikkingsrecht. Dus is het niet zo vreemd dat een natie wat zich van het Russische juk wil bevrijden, daar aanklopt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, is een beetje een eenzijdige, geromantiseerde visie. De EU landen kennen ook gedeelde waarden, en voorwaarden en beleidsafspraken waar de naties aan moeten voldoen en dus niet 100% autonoom in zijn.
EU die wapens aan Oekrane levert is als olie op het vuur gooien idd. Je maakt het voor de burgers daar alleen maar moeilijker. Je rekt daarmee niet alleen de oorlog langer uit, maar de Russen gaan ws zwaarder wapens inzetten (geen kernwapens), waardoor weer meer burgerslachtoffers vallen. Werkt dus averechts. Maar misschien is dat ook wel de bedoeling, want hoe meer leed we zien, hoe beter Rusland als een monster neergezet kan worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Langzaam dringt wel tot me door dat het niet voor niks is dat de VS zich nu koest houdt…
Met alle respect voor de mensen in Oekrane, maar gaan we niet te ver als EU om massaal wapens te gaan leveren?
Moet toch wel aan die kernwapens denken, die als laatste redmiddel echt kunnen worden ingezet…
Die zien ook hun halve Belt en Road (over het land) ineenstorten als twee belangrijke schakels daarin, Rusland en de EU, op het randje van oorlog met elkaar blijven staan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
China heeft waarschijnlijk ook geen zin in peperdure grondstoffen.
Nee? ICBM's konden al hun doel vinden voordat GPS bestond.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef byah het volgende:
Trouwens al die strategische nukes van Rusland, kunnen we die niet jammen door Glonass neer te brengen?
Goede vergelijking ook echt man.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Want de EU gelooft in zelf beschikking?
Als dat zo was kregen de Basken, de Catalanen, de zigeuners en de Friezen ook hun eigen land
Maar Putnin gaat door , want de Baltische staten hoorden vroeger ook bij de sovjet unie en Oost Duitsland ook em Bulgarije en Moldovaquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als dat zo was kregen de Basken, de Catalanen, de zigeuners en de Friezen ook hun eigen land
Die nucleaire dreiging was natuurlijk een gevolg op de sterke woorden en sancties vanuit het westen. Wat het niet goed praat overigens. Maar ik krijg her en der toch ook wel een beetje het gevoel alsof de EU toch wat olie op het vuur gooit op bepaalde momenten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En volkomen terecht als de andere partij met fucking atoombommen gaat lopen dreigen en een land binnenvalt alleen omdat hij oude glorie wil herstellen. Putin moet kapot, op welke manier dan ook, en we proberen het nu zonder militair ingrijpen door sancties en het frustreren van een land zodat het probleem van binnenuit opgelost gaat worden.
Weg met die klootzak.
Eerst Moldavi en Georgi, want makkelijkere prooi.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De volgenden zijn dan de Baltische Staten.
Alleen door geen enkel ander erkend land erkend. Dus Poetin moet nog wel even z'n toneelstukje opnieuw opvoeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Transnistria is de facto al los van Moldavi.
Eens. Laten we ons hoofd koel houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die nucleaire dreiging was natuurlijk een gevolg op de sterke woorden en sancties vanuit het westen. Wat het niet goed praat overigens. Maar ik krijg her en der toch ook wel een beetje het gevoel alsof de EU toch wat olie op het vuur gooit op bepaalde momenten.
Uiteraard eens dat Putin kapot moet; niet alsof ik hem de overwinning gun. Of dat ik hem begrijp. Ik wil vooral voorkomen dat het conflict groter dan noodzakelijk gemaakt wordt omdat we als EU zijnde onze spierballen goed willen laten zien. Doe dat vaak genoeg; dan reageert hij vanzelf.
Die groepen hebben vergaande autonomie die daarbij de rechten van andersdenkenden, ik ken ze, moeten beschermen. Laten we dit vooral maar niet als voorbeeld gebruiken om te bespreken wat zelfbeschikking voor wie precies inhoudt in relatie tot de Oekraine die is aangevallen door een buitenlandse mogenheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
En ze kunnen dit alleen maar omdat ze nukes hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar Putnin gaat door , want de Baltische staten hoorden vroeger ook bij de sovjet unie en Oost Duitsland ook em Bulgarije en Moldova
Wat wil je nu dan? Ja en amen zeggen tegen Putin?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die nucleaire dreiging was natuurlijk een gevolg op de sterke woorden en sancties vanuit het westen. Wat het niet goed praat overigens. Maar ik krijg her en der toch ook wel een beetje het gevoel alsof de EU toch wat olie op het vuur gooit op bepaalde momenten.
Uiteraard eens dat Putin kapot moet; niet alsof ik hem de overwinning gun. Of dat ik hem begrijp. Ik wil vooral voorkomen dat het conflict groter dan noodzakelijk gemaakt wordt omdat we als EU zijnde onze spierballen goed willen laten zien. Doe dat vaak genoeg; dan reageert hij vanzelf.
Je kunt er gewoon uit anders. Je stemt er zelf mee in.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, is een beetje een eenzijdige, geromantiseerde visie. De EU landen kennen ook gedeelde waarden, en voorwaarden en beleidsafspraken waar de naties aan moeten voldoen en dus niet 100% autonoom in zijn.
Poetin drukt door daar waar hij zwakte ziet. Verder: wat wil Poetin doen, met die kauwgumballeneconomie van hem? Hij heeft niks anders om indruk te maken dan dreigen met kernwapens. Het is een zwaktebod.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En de EU is ook zeker bereid om te helpen en je allerlei assocatieverdragen te laten tekenen, totdat de agressor dat niet meer pikt. Dan kom je alleen te staan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik had het niet over de EU zo direct. Maar die landen zijn wel voor zelfbeschikkingsrecht. Dus is het niet zo vreemd dat een natie wat zich van het Russische juk wil bevrijden, daar aanklopt.
Bovendien is het wel veel meer welvaart voor je bevolking.
Ik zou wel weten wat ik zou kiezen.![]()
Juist. Je kunt prima onderdeel van NATO zijn, zonder in de EU te zitten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:12 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon uit anders. Je stemt er zelf mee in.
Etnische Russische bevolking die gediscrimineerd wordt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Alleen door geen enkel ander erkend land erkend. Dus Poetin moet nog wel even z'n toneelstukje opnieuw opvoeren.
Ok, veeg die krokodillen traantjes maar even weg en kom terug met argumenten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dat descaleren ligt maar bij 1 partij: Rusland.
Echt, hoe krijg je dit soort achterlijke flauwekul je toetsenbord nog uit. Donder gewoon op naar Rusland, ga vechten voor je holmaatje Putin en val normale mensen niet lastig met de stront die uit je vingers komt.
Een competente versie van Trump dusquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef capricia het volgende:
Die regelt even EU geld en machinerie via Twitter. Viel mij ook al op.
Vind je dat we te weinig doen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En de EU is ook zeker bereid om te helpen en je allerlei assocatieverdragen te laten tekenen, totdat de agressor dat niet meer pikt. Dan kom je alleen te staan.
Precies.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Etnische Russische bevolking die gediscrimineerd wordt.
Volgens mij is die kaart gewoon een mistekening en gaat het alleen om de troepen van/naar Transnistri. Daar staan de Russen sowieso al, dus daar kunnen ze gewoon heenrijden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Precies.
En voor Moldavi wordt het nog pijnlijker want die hebben maar een fractie van de slagkracht die Oekrane heeft
Dat is gewoon een verzinsel. Ik heb er gewoond en gewerkt en met "Etnische Russen" (dat bestaat niet eens) gewerkt en nog NOOIT zoiets gehoord. Integendeel, ze waren allemaal gewoon Oekrainers.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind dat we best veel doen, zeker voor onze doen. Maar we handelen zo omdat we zelf ook schuldgevoelens hebben, immers was de kans zonder EU vrijage met UA een stuk kleiner geweest. Maar we weten dat UA op deze wij langer kan strijden, maar uiteindelijk toch zal verliezen. Zeker als de Russen burgerdoelen gaat bestoken zoals we nu zien.quote:
Lijkt mij van wel. Die premier van Cataloni vluchtte naar Brussel toen hij de onafhankelijkheid van Cataloni had opgeroepen en Spanje een arrestatie bevel uitvaardigde. Maar hij kreeg 0 op rekest bij Brussel...quote:
Het is 2022, communisme is al een paar decennia dood in Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:15 schreef hangtime het volgende:
Iedereen die geld/economie/export e.d. erbij haalt, snapt het communisme niet.
Typisch westers / kapitalistisch denken
Alsof China en/of Rusland kapitalisme boeit..
Moldavi heeft Transnistri zelf al zo goed als buitengesloten. En de energie halen ze daar ook allang niet meer vandaan, maar uit Roemeni.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Alleen door geen enkel ander erkend land erkend. Dus Poetin moet nog wel even z'n toneelstukje opnieuw opvoeren.
Was ook een joke. Maar wel de dekmantel die Putler zal gebruiken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is gewoon een verzinsel. Ik heb er gewoond en gewerkt en met "Etnische Russen" (dat bestaat niet eens) gewerkt en nog NOOIT zoiets gehoord. Integendeel, ze waren allemaal gewoon Oekrainers.
Maar gaat ie dat ook doen? Vooralsnog kost het hem extreem veel moeite om Oekrane eronder te krijgen dus erg veel ruimte voor verdere avontuurtjes is er niet. En vergeet ook niet dat Rusland jarenlang heeft gebouwd aan het narratief (daar is dat woordje weerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Precies.
En voor Moldavi wordt het nog pijnlijker want die hebben maar een fractie van de slagkracht die Oekrane heeft
Moldavi is ook een voormalig Sovjetland dat nu gericht is op het Westen. Als ze toch bezig zijn met "orde op zaken stellen" is Moldavi een kleine moeitequote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Volgens mij is die kaart gewoon een mistekening en gaat het alleen om de troepen van/naar Transnistri. Daar staan de Russen sowieso al, dus daar kunnen ze gewoon heenrijden.
Wat deed jij in Transnistri?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is gewoon een verzinsel. Ik heb er gewoond en gewerkt en met "Etnische Russen" (dat bestaat niet eens) gewerkt en nog NOOIT zoiets gehoord. Integendeel, ze waren allemaal gewoon Oekrainers.
Poetin en z'n trawanten hebben er een handje van om in het verleden te blijven hangen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is 2022, communisme is al een paar decennia dood in Rusland.
Ja, recent ook nog een pro-EU president gekozen, dus dit is wel het moment om in te grijpen als je toch bezig bent.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Moldavi is ook een voormalig Sovjetland dat nu gericht is op het Westen. Als ze toch bezig zijn met "orde op zaken stellen" is Moldavi een kleine moeite
Het is een zwaktebod, totdat hij daadwerkelijk zo'n ding inzet. Ik zie hem er prima toe in staat om zo'n ding in te zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Poetin drukt door daar waar hij zwakte ziet. Verder: wat wil Poetin doen, met die kauwgumballeneconomie van hem? Hij heeft niks anders om indruk te maken dan dreigen met kernwapens. Het is een zwaktebod.
Minder felle woorden, het is nu wel duidelijk dat we achter Oekraine staan. Blijf er zijn voor vluchtelingen. Maar doe wat Macron bv de afgelopen dagen meermaals geprobeerd heeft: probeer in dialoog te blijven; ook met Putin. Motiveer onderhandelingen. En ja, dan moeten beide partijen wat inleveren. Wat we nu doen (helemaal als we ng verder gaan) lokt hem alleen maar verder uit waardoor je er veel meer landen bij betrekt met veel meer doden, dat moeten we gewoon niet willen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:12 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Wat wil je nu dan? Ja en amen zeggen tegen Putin?
Willen ze dat wel echt? Ik heb de indruk dat die oligarchen van Sheriff het wel best vinden zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Rusland zelf heeft Transnitria niet erkend, ondanks verschillende verzoeken uit Transnistria.
Verschil met Spanje is dat de Spaanse grondwet, waar Catalonie mee ingestemd heeft, afscheiding verbied en dat het referendum over afscheiding illegaal was. De EU bepaalt dit soort zaken niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
Lijkt mij van wel. Die premier van Cataloni vluchtte naar Brussel toen hij de onafhankelijkheid van Cataloni had opgeroepen en Spanje een arrestatie bevel uitvaardigde. Maar hij kreeg 0 op rekest bij Brussel...
Verschil met Rusland is dat Oekrane al een tijd los is van Rusland/Sovjet-Unie en Cataloni sinds de Spaanse burgeroorlog weer terug bij Spanje is.
Oekrane had binnen de Sovjet-Unie ook vergaande autonomie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die groepen hebben vergaande autonomie die daarbij de rechten van andersdenkenden, ik ken ze, moeten beschermen. Laten we dit vooral maar niet als voorbeeld gebruiken om te bespreken wat zelfbeschikking voor wie precies inhoudt in relatie tot de Oekraine die is aangevallen door een buitenlandse mogenheid.
Mijn vrees is dat Poetin alleen luistert naar kracht. De onderhandelingseisen die de Russen droppen zijn lachwekkend en onrealistisch: die kunnen we never nooit inwilligen. Dat maakt het verdomd lastig de diplomatieke weg te bewandelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mldavie is straat arm en heeft NIKS, echt Niks, ik ben er geweest in Kisinev in 2000 en sindsdien is er weinig veranderdquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Moldavi is ook een voormalig Sovjetland dat nu gericht is op het Westen. Als ze toch bezig zijn met "orde op zaken stellen" is Moldavi een kleine moeite
De Sovjet-Unie ja, maar die bestaat al een tijdje niet meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Oekrane had binnen de Sovjet-Unie ook vergaande autonomie.
Men moet niet klakkeloos de propaganda van de EU geloven. Dat wil niet zeggen dat ik pro- Rusland ben, ze zijn duidelijk de agressor.
Maar de Europese staten, ook de democratien hebben zo hun belangen...
Nu komt een vrije Oekrane ze goed uit.
iedere democratie dient vrij te zijn , om in en uit de EU of Nato te stappen , ieder land is welkom in de NATO ook Ruslandquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Men moet niet klakkeloos de propaganda van de EU geloven. Dat wil niet zeggen dat ik pro- Rusland ben, ze zijn duidelijk de agressor.
quote:Jonge Russen bang voor eigen toekomst; 'Wij gaan Noord-Korea achterna'
MOSKOU - De uitsluiting van het Eurovisie Songfestival of van internationale voetbalcompetities: jonge Russen hebben wel grotere zorgen sinds hun president Poetin donderdagochtend Oekrane de oorlog verklaarde. De roebel ging onderuit, er is een bank run en zij vrezen na corona nu definitief afgesloten te worden van het westen.
Feestende jongeren tijdens het Rode Zeilen-festival in Sint Petersburg vorig jaar. Veel zal er straks niet meer te vieren zijn.
De Telegraaf sprak drie Russische twintigers. Danilo, woonachtig in Moskou, wil niet met zijn echte naam in de krant.
Het is eng, want ze dreigen hier je voor landverraad aan te klagen."
De modelleur voor een reclamebedrijf benadrukt dat Russen geen oorlog willen, maar dat dit Poetin in zijn eentje is. ,,Om eerlijk te zijn verkeer ik nu in een depressie en paniek." Hij is bang voor de invloed die de oorlog zal hebben op zijn leven. Hij vreest zijn goed betalende baan te verliezen. ,,De sancties maken mij heel bang: Rusland is van de hele wereld afgesloten."
Zwart vierkantje
Door de coronapandemie en het feit dat Rusland en het westen elkaars vaccins niet erkennen, was reizen al moeilijk.
Door een voorgenomen tripje naar Noorwegen of Itali kan nu ook een streep doordat de EU Russische vliegtuigen weert en Rusland als antwoord haar luchtruim sluit voor het westen. Vliegen via derde landen kan wel, maar die ticketprijzen gaan nu door het dak.
De reclameman kan geen enkele redenen voor een oorlog bedenken die zulke gevolgen waard zijn. ,,Ik ben bang dat Rusland een soort Noord-Korea aan het worden is."
Anastasia Koezmina heeft als haar profielfoto op Facebook een zwart vierkantje: een protestuiting tegen de oorlog.
Ooit hoopte zij nog als diplomate voor Rusland te werken, maar tijdens haar opleiding kwam ze van een koude kermis thuis door de professoren en ambtenaren waar ze mee in aanraking kwam. ,,Zij lieten ons de werkelijkheid zien."
'Geen carnaval vieren'
Tot 2018 organiseerde ze internationale en culturele evenementen voor de gemeente Moskou. ,,Ik heb bij een evenement zelfs een keer dichtbij Poetin gezeten."
Nu voldoet ze haar zucht naar het buitenland door in Brazili als lerares Engels te werken.
,,Het is carnaval maar Russen en Oekrane zullen geen feestvieren", zegt Anastasia in de ochtend. ,,We gaan demonstreren in het centrum van Sao Paolo."
De aanval op Oekrane is alleen een extra reden om voorlopig niet naar Rusland terug te keren. Anastasia was al langer van plan vijf jaar in Brazili te blijven om in aanmerking te komen voor een paspoort van haar droomland.
Gevolgen van de oorlog merkt de lerares Engels wel: ze zegt dat haar Russische pinpas het in Brazili niet meer doet en het salaris dat ze in roebels ontvangt is in n klap een kwart minder waard.
r."
Er zitten al zat Russische militairen in Transnistria en dat leidt daar niet echt tot ellende.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh, vertel, geef eens een voorbeeld van de Oekrainse autonomie in de Sovjet Unie, hadden ze andere politieke partijen? Zelf bestuur onafhankelijk van Moskou of de CCCP? Een eigen politie apparaat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Moldavi laat soldaten van het 1000x-grotere Russische leger gewoon met rust? Nou ja zeg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zitten al zat Russische militairen in Transnistria en dat leidt daar niet echt tot ellende.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Verschil met Spanje is dat de Spaanse grondwet, waar Catalonie mee ingestemd heeft, afscheiding verbied en dat het referendum over afscheiding illegaal was. De EU bepaalt dit soort zaken niet.
Moldavi is sowieso niet echt 'n land. Basarabia is in feite gewoon Roemeens natuurlijk. Lijkt me een kwestie van tijd voordat Roemeni Moldavi erbij pakt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Precies.
Ook maar sanctie op 1984quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, wat leuk, een citaat van Orwell?
Dierenliefhebbers?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:25 schreef Korenfok het volgende:
Zat vandaag tre denken maar er zijn best wel heel veel punten in de zelfde ontwikkeling die Poetin heeft door gemaakt net als Hitler. Deze overeen komsten met Hitler:
1. beide geboren in een land wat niet meer bestaat.
2. Beide landen waren de dominante macht van de regio.
3. Beide heren begonnen hun carrire in het leger
4. Beide heren kwamen uit de dominante etnische groep, uit het verloren rijk.
5. Beide landen verloren hun geopolitieke machtsspel.
6. Beide landen werden opgesplitst
7. Beide heren kwamen aan de macht, door middel van een eigen georganiseerde aanslag op het volk.
8. Beide heren willen een groot rijk stichten in naam van hun eigen ethische groep.
(vergeet ik er nog wat?)
Ik ga er van uit dat dat ook gewoon gebeurt. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de telefoon bij de bestuurslaag onder Poetin roodgloeiend staat de laatste dagen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Minder felle woorden, het is nu wel duidelijk dat we achter Oekraine staan. Blijf er zijn voor vluchtelingen. Maar doe wat Macron bv de afgelopen dagen meermaals geprobeerd heeft: probeer in dialoog te blijven; ook met Putin. Motiveer onderhandelingen. En ja, dan moeten beide partijen wat inleveren. Wat we nu doen (helemaal als we ng verder gaan) lokt hem alleen maar verder uit waardoor je er veel meer landen bij betrekt met veel meer doden, dat moeten we gewoon niet willen.
allebei een klein piemeltje ??quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:25 schreef Korenfok het volgende:
Zat vandaag tre denken maar er zijn best wel heel veel punten in de zelfde ontwikkeling die Poetin heeft door gemaakt net als Hitler. Deze overeen komsten met Hitler:
7. Beide heren kwamen aan de macht, door middel van een eigen georganiseerde aanslag op het volk.
8. Beide heren willen een groot rijk stichten in naam van hun eigen ethische groep.
(vergeet ik er nog wat?)
De huidige Spaanse grondwet dateert van 1978 is met een referendum bekrachtigd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:24 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die grondwet was door Franco opgesteld aan het eind van de Spaanse burgeroorlog en werd Cataloni op gelegd als verliezer van de Spaanse burgeroorlog. Het had geen keus.
Het democratische Spanje daarna heeft die grondwet niet volledig meer gewijzigd daarna, alleen de bestuursvorm veranderde (democratie ipv dictatuur).
Maar anderzijds kan je ook stellen dat Oekrane ook niet probeert om er diplomatisch uit te komen; die zijn ook niet bereid iets op te geven. De enige manier hoe ze hier uit kunnen komen is als beide partijen water bij de wijn doen. Ja, Rusland vraagt veel te veel. Natuurlijk moeten we daar niet blind mee akkoord gaan, maar nu nog verlangen dat Rusland zich 100% terug trekt en accepteert dat Oekrane rustig lid word van de NAVO en de EU is ook nogal onrealistisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn vrees is dat Poetin alleen luistert naar kracht. De onderhandelingseisen die de Russen droppen zijn lachwekkend en onrealistisch: die kunnen we never nooit inwilligen. Dat maakt het verdomd lastig de diplomatieke weg te bewandelen.
Lijkt soms wel of ze de argumenten van de VS van 20 jaar geleden nadoen. Vredesmissie, we doen het om oorlog te voorkomen, strijd tegen ...(neo-nazi's) etc.quote:
Gijzelen in Sint Michielsgestel...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:22 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Getrouwd met een Nederlander, Jorrit Faassen.
Run Jorrit, run...
Bron
quote:
Top journalistiekquote:Wat zij met de bouwgrond gaan doen is niet bekend. Maar omdat het perceel zich bevindt in een woonwijk, is het denkbaar dat er een woning op gebouwd wordt.
SSR Oekrane had een eigen zetel in de VN.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, vertel, geef eens een voorbeeld van de Oekrainse autonomie in de Sovjet Unie, hadden ze andere politieke partijen? Zelf bestuur onafhankelijk van Moskou of de CCCP? Een eigen politie apparaat?
Propaganda van de EU, nou, geef even een voorbeeld dan? Wat is dat zodat we het even kunnen factchekcken.
Dat kan niet, want grensdispuut. Heeft Rusland weer handig voor elkaar. Als ze Transnistri afstoten zorgt Rusland wel dat ze de rest van Moldavi binnen trekken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Moldavi is sowieso niet echt 'n land. Basarabia is in feite gewoon Roemeens natuurlijk. Lijkt me een kwestie van tijd voordat Roemeni Moldavi erbij pakt.
Transnistri is dan vooral weer een blok aan je been.
Ja, Hitler was een Oostenrijker van geboorte. En begon zijn carrire als schilder, niet in het leger.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:25 schreef Korenfok het volgende:
(vergeet ik er nog wat?)
Erg fijn dat de USA-intel werkelijk alles doorbrieft wat ze binnen krijgenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Zo te zien dacht Poetin dat de klus wel even zo geklaard zou zijn en dit soort problemen geen ding zou zijn.
Als het zo doorgaat wint Oekrane door domweg dat de Russische troepen zelf er mee ophouden.
Vegetarisch? (Geen idee over Putin)quote:
Wauw, Orwell's doublespeak in de praktijk gebracht!quote:
Napoleonquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:25 schreef Korenfok het volgende:
(vergeet ik er nog wat?)
Die kerel probeert ff Thierry Baudet van de troon als grootste collaborateur te stotenquote:Russisch consulaat in Maastricht in blauw-geel beklad
Onbekenden hebben het Russische consulaat in Maastricht beklad. Met verf zijn de kleuren van de Oekraense vlag op muren en ramen van het consulaat gespoten evenals enkele spreuken in cyrillisch letterschrift.
Wel voor iedereen leesbaar is in blauw en geel gespoten de tekst "Hands off UKR".
Honorair Consul-Generaal
De Nederlandse consul liet zich eerder lovend over Poetin uit. Honorair Consul-Generaal Constantijn van Vloten (70) heeft een bedrijf in Sint Petersburg en is tevens consul van het Consulaat-Generaal van de Russische Federatie in Noord-Brabant en Limburg. Dat consulaat behartigt de belangen van Russische onderdanen in beide provincies.
De consul beschouwt de Russische president als de man die de Derde Wereldoorlog voorkomt, tekende de Limburger maandag op. Hij rechtvaardigt de oorlog in ongeveer dezelfde bewoordingen als Poetin, en mogelijk heeft dat boze graffitispuiters op het idee gebracht zijn consulaat van een nieuw likje verf te voorzien.
Naamplaatje
Ook hebben onbekenden het naamplaatje van het consulaat aan Achter de Comedie uit de muur geschroefd. Om problemen te voorkomen, liet de consul de Russische vlag van het gebouw weghalen.
https://nos.nl/regio/limb(...)in-blauw-geel-beklad
Wat en waarom zou "ons" in de EU goed uitkomen ?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja, zo kan Rusland landen praktisch dingen onmogelijk maken. Transnistri zelf wil in elk geval wel. En in tegenstelling tot in Oekrane zijn er geen gewapende conflicten tussen Transnistri en de rest van Moldavi.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want grensdispuut. Heeft Rusland weer handig voor elkaar. Als ze Transnistri afstoten zorgt Rusland wel dat ze de rest van Moldavi binnen trekken.
Maar zelf zijn ze inderdaad voorstander van hereniging met Roemeni
Er was vanochtend al een tweet over, maar ze wilden er dus nog een schepje bovenop doenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wauw, Orwell's doublespeak in de praktijk gebracht!
Laat Roel van Velzen aub nooit de politiek in gaanquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Napoleon
Hitler
Putin ,
allemaal kleiner dan 170 meter en lopen op schoenen met hakken
Ze hebben allebei een acteur die ze als stijlicoon zien de ene Charly Chaplin de andere Daniel Craigquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:25 schreef Korenfok het volgende:
(vergeet ik er nog wat?)
Sure.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja maar in rusland zijn dat 'Alternatieve' feiten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De feiten geven over het conflict kan je dus op 15 jaar cel komen te staan...
Dit is dan ook bedoeld voor binnenlandse consumptie. En helaas gelooft een heel deel van de bevolking het.quote:
Die heeft ergens ene klok horen slaan maar weet niet eens wat een klok isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“To know and not to know, to be conscious of complete truthfulness while telling carefully constructed lies, to hold simultaneously two opinions which cancelled out, knowing them to be contradictory and believing in both of them, to use logic against logic, to repudiate morality while laying claim to it, to believe that democracy was impossible and that the Party was the guardian of democracy, to forget whatever it was necessary to forget, then to draw it back into memory again at the moment when it was needed, and then promptly to forget it again: and above all, to apply the same process to the process itself -- that was the ultimate subtlety: consciously to induce unconsciousness, and then, once again, to become unconscious of the act of hypnosis you had just performed. Even to understand the word 'doublethink' involved the use of doublethink.”quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er was vanochtend al een tweet over, maar ze wilden er dus nog een schepje bovenop doen
Je denkt echt dat er met Putin te onderhandelen valt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is een zwaktebod, totdat hij daadwerkelijk zo'n ding inzet. Ik zie hem er prima toe in staat om zo'n ding in te zetten.
[..]
Minder felle woorden, het is nu wel duidelijk dat we achter Oekraine staan. Blijf er zijn voor vluchtelingen. Maar doe wat Macron bv de afgelopen dagen meermaals geprobeerd heeft: probeer in dialoog te blijven; ook met Putin. Motiveer onderhandelingen. En ja, dan moeten beide partijen wat inleveren. Wat we nu doen (helemaal als we ng verder gaan) lokt hem alleen maar verder uit waardoor je er veel meer landen bij betrekt met veel meer doden, dat moeten we gewoon niet willen.
Ik doel meer op dat het uiteen vallen van hun natie erg bepalend is geweest voor hun beleid als presidenten.quote:
Functie eldersquote:
Ik zie weinig opties. De Oekraners kiezen er voor, m.i. terecht, om zich kapot te vechten. En er zijn heel veel dingen die ik een goed idee vind om te doen. Tegen hun aan gaan zeuren dat ze maar moeten ophouden met vechten omdat figuren zoals jij alle kleuren van de regenboog schijten, vind ik geen goed idee om te doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als er geen reeel perspectief is dat de Russische dreiging afgeslagen kan worden dan moet de discussie gevoerd worden hoe wij dit bloedvergieten zsm kunnen stoppen.
Bestaat Oostenrijk niet meer?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:25 schreef Korenfok het volgende:
(vergeet ik er nog wat?)
Wist ik ook niet. Maar ook dat is het mooie van Fok; je leert nog eens wat. Waarschijnlijk wordt Oostenrijk-Hongarije bedoeld, wat geen land was, maar goed.quote:
Pijltjes vanuit Moldavi?? Of richting Moldavi.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Oops!![]()
Dit mag wel in de OP, die druiloor heeft per ongeluk een kaart gedeeld met de wereld waar de invasie plannen uitgewerkt staan.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Is Rusland niet meer een dictatuur ondertussen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:15 schreef hangtime het volgende:
Iedereen die geld/economie/export e.d. erbij haalt, snapt het communisme niet.
Typisch westers / kapitalistisch denken
Alsof China en/of Rusland kapitalisme boeit..
Ik krijg sterk het idee dat ik hier nee moet zeggenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:33 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Je denkt echt dat er met Putin te onderhandelen valt?
VS deelde zelfs intelligence met China om ze over te halen Rusland om te praten Oekrane niet binnen te vallen, maar China speelde deze gegevens weer rustig door aan Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:15 schreef Raw85 het volgende:
Denken jullie dat er nu ook gesprekken tussen het Westen/de EU met China plaatsvinden? Het lijkt mij dat daar veel winst te behalen valt. Wellicht dat ze Chinezen ook toeschietelijker zijn als je als EU met ze praat, dus zonder de VS. Ik denk dat zij een cruciale rol kunnen spelen.
Je denkt toch niet Poetin genoegen neemt met een beetje water bij de wijn? Zijn troepen zijn diep Oekrane binnengedrongen en schieten hele steden aan stront. Die eist op z'n minst het vertrek van Zelensky en de installatie van een pro-Russische regering.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar anderzijds kan je ook stellen dat Oekrane ook niet probeert om er diplomatisch uit te komen; die zijn ook niet bereid iets op te geven. De enige manier hoe ze hier uit kunnen komen is als beide partijen water bij de wijn doen. Ja, Rusland vraagt veel te veel. Natuurlijk moeten we daar niet blind mee akkoord gaan, maar nu nog verlangen dat Rusland zich 100% terug trekt en accepteert dat Oekrane rustig lid word van de NAVO en de EU is ook nogal onrealistisch.
Hij zal ook wel een stuk van Oekrane willen hebben. Een stuk dat de facto al grotendeels los was. Oekrane langdurig bezetten gaat Rusland toch niet lukken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je denkt toch niet Poetin genoegen neemt met een beetje water bij de wijn? Zijn troepen zijn diep Oekrane binnengedrongen en schieten hele steden aan stront. Die eist op z'n minst het vertrek van Zelensky en de installatie van een pro-Russische regering.
Of denk je dat Poetin z'n biezen pakt en het wel best vindt als Oekrane afziet van NAVO-lidmaatschap.
Nou op Rostov richten.quote:
Maar toen de sovjet uniie in elkaar lazerde door de macht van het apparatski omdat de bewoners alleen nog mochten ademhalen , waren alle landen blij om zelfstandig te zijn. met ruimte voor het individuquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Puitn wil daar een tweede loekashenko neerzetten , dat bevalt hem wel , zo een ja knikkerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zal ook wel een stuk van Oekrane willen hebben. Een stuk dat de facto al grotendeels los was. Oekrane langdurig bezetten gaat Rusland toch niet lukken.
Ik pleit er juist niet voor om te staken, maar dan wel op voorwaarde dat UA meer gesteund wordt. Anders is het zinloos bloedvergieten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie weinig opties. De Oekraners kiezen er voor, m.i. terecht, om zich kapot te vechten. En er zijn heel veel dingen die ik een goed idee vind om te doen. Tegen hun aan gaan zeuren dat ze maar moeten ophouden met vechten omdat figuren zoals jij alle kleuren van de regenboog schijten, vind ik geen goed idee om te doen.
Richting Moldavi zo te zien. Zouden ze daar al lichtelijk nerveus worden?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Pijltjes vanuit Moldavi?? Of richting Moldavi.
Wel mooiere vrouwen in Moldavi dan in Oekrane.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Moldavi is sowieso niet echt 'n land. Basarabia is in feite gewoon Roemeens natuurlijk. Lijkt me een kwestie van tijd voordat Roemeni Moldavi erbij pakt.
Transnistri is dan vooral weer een blok aan je been.
zo dat zijn aardige dure wapens die ze verliezen de russenquote:
Kiev is nog niet van Rusland hoor, dit gaat een stadguerilla worden waar de oekrainers in thuis zijn en de russen hunquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik pleit er juist niet voor om te staken, maar dan wel op voorwaarde dat UA meer gesteund wordt. Anders is het zinloos bloedvergieten.
"captured", of "found"?quote:
Kunnen ze mooi die colonne mee de moeder bombarderen.quote:
Klopt jaquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:41 schreef laforest het volgende:
[..]
Wel mooiere vrouwen in Moldavi dan in Oekrane.
Maar ff serieus, als deze kaart klopt zijn er dus geen plannen om iets met West Ukraine te doen. Dus de mensen die willen vluchten kunnen ook gewoon daarnaartoe verkassen en dan zijn ze ook wel veilig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Oops!![]()
Dit mag wel in de OP, hij heeft per ongeluk een kaart met de wereld gedeeld waar de invasie plannen uitgewerkt staan.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Het scheelt niet veel nee. Slavery is freedom, war is peace, die idd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, wat leuk, een citaat van Orwell?
Het is meermalen aan de orde geweest in het Spaanse parlement en ja tot op heden was er geen meerderheid te vinden die op dat punt - gij zal zich niet afscheiden - de grondwet wilde veranderen. Juist die onmogelijkheid - geen afscheiding - was de redding van/voor het huidige Spanje. All-in en niemand eruit die als regio denkt slim zijn winst te kunnen verzilveren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:24 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die grondwet was door Franco opgesteld aan het eind van de Spaanse burgeroorlog en werd Cataloni op gelegd als verliezer van de Spaanse burgeroorlog. Het had geen keus.
Het democratische Spanje daarna heeft die grondwet niet volledig meer gewijzigd daarna, alleen de bestuursvorm veranderde (democratie ipv dictatuur).
maar niet uit ze zijn ze nu kwijt, die is nu wel onschadelijk gemaakt of/en inbelslag genomen als bewijsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"captured", of "found"?
Kan zijn dat ie achtergelaten werd omdat ze geen munitie meer hadden.
Ja, ik zou afgaan op een kaart van Loekasjenkoquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar ff serieus, als deze kaart klopt zijn er dus geen plannen om iets met West Ukraine te doen. Dus de mensen die willen vluchten kunnen ook gewoon daarnaartoe verkassen en dan zijn ze ook wel veilig.
Dit. Gecombineerd met een belofte van Oekraine dat ze tot een bepaald jaar sowieso geen NAVO lid worden en neutraal blijven. Wel vrijheid om financieel handel te drijven met het westen. Ik zie Putin dat prima aannemen. Ja, hij is de agressor, maar zelfs hij staat er niet om te springen om dit maanden of jarenlang vol te houden denk ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zal ook wel een stuk van Oekrane willen hebben. Een stuk dat de facto al grotendeels los was. Oekrane langdurig bezetten gaat Rusland toch niet lukken.
Ze hadden autonoom zelf bestuur over de regio, dus dat ging over beslissen waar er een weg tot de landbouw regelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, vertel, geef eens een voorbeeld van de Oekrainse autonomie in de Sovjet Unie, hadden ze andere politieke partijen? Zelf bestuur onafhankelijk van Moskou of de CCCP? Een eigen politie apparaat?
Propaganda van de EU, nou, geef even een voorbeeld dan? Wat is dat zodat we het even kunnen factchekcken.
houden van kinderen.quote:
Oekrane heeft wel afgesproken dat Luhansk en Donetsk meer zelfbestuur krijgen h...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is meermalen aan de orde geweest in het Spaanse parlement en ja tot op heden was er geen meerderheid te vinden die op dat punt - gij zal zich niet afscheiden - de grondwet wilde veranderen. Juist die onmogelijkheid - geen afscheiding - was de redding van/voor het huidige Spanje. All-in en niemand eruit die als regio denkt slim zijn winst te kunnen verzilveren.
In de Oekrane hebben ze ook wat (anders) besloten, dat ze soeverein zijn en zich niet willen laten koeioneren.
Of vind je dat de Russische (grond)wetten in Oekrane maar weer moet gaan gelden ?
Beter het maar verder laten maar want er is hier geen punt te maken door met oneigenlijke losstaande voorbeelden te komen die kant noch wal raken.
Geen idee maar gisteren kwamen al filmpje voorbij dat 1 zo ding alleen op een verlaten weg reed.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"captured", of "found"?
Kan zijn dat ie achtergelaten werd omdat ze geen munitie meer hadden.
Oekraine bestaat langer dan de EU.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hoe valt dat te rijmen met dit:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:34 schreef myShizzle het volgende:
Oekrane demonstranten botsen met politie in Batumi, Georgia
📍 Eerder zei de Georgische premier Garibashvili dat hij sancties tegen Rusland niet zou steunen.
📍 Vandaag werden vrijwilligers voor de oorlog in Oekrane niet vrijgelaten van het vliegveld.
[ twitter ]
Joh.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De pijl naar Moldavi gaat overigens naar de pro-Russische regio Transnistri zo te zien.
Transnistri wil zich aansluiten bij Rusland
Oh echt?quote:
Georgi wil waarschijnlijk geen tweede Oekraine worden...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe valt dat te rijmen met dit:
[ twitter ]
Ingrijpen bij een demonstratie op dezelfde dag als dat je president bij de EU op bezoek gaat voor sterkere banden voelt tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Georgi wil waarschijnlijk geen tweede Oekraine worden...
Nee niet volgens een verwrongen geest waar je vrij bent om te zeggen wat de staat vindt dat je moet zeggen en mag zien om erbij te horen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is Rusland niet meer een dictatuur ondertussen?
Trudeau deed dat niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ingrijpen bij een demonstratie op dezelfde dag als dat je president bij de EU op bezoek gaat voor sterkere banden voelt tegenstrijdig.
Het is niet onbegrijpelijk dat het westen alles op alles zet om te voorkomen dat westerse soldaten tegenover russische soldaten komen te staan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik pleit er juist niet voor om te staken, maar dan wel op voorwaarde dat UA meer gesteund wordt. Anders is het zinloos bloedvergieten.
Misschien een kaart van alleen Fase1 ?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar ff serieus, als deze kaart klopt zijn er dus geen plannen om iets met West Ukraine te doen. Dus de mensen die willen vluchten kunnen ook gewoon daarnaartoe verkassen en dan zijn ze ook wel veilig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Haha, dat wordt weer handkarren voor al die Fok!-ers die dachten 'n mooie dame uit de Oekrane op te kunnen vangen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:54 schreef BMW1993 het volgende:
Las dat er tot nu toe slechts 80 Oekraners zich hebben gemeld in Nederland.
Dat is toch wel weinig, want tot nu toe zijn er meer dan 650.000 mensen het land uit getrokken.
Denk dan toch dat de meeste in Polen zullen blijven.
Irakezen en Syrirs reizen standaard door naar Duitsland en Nederland omdat geen Oost Europees land ze opneemt.. Dat ligt natuurlijk bij de Oekraners heel anders, dus de noodzaak om naar West Europa te gaan is minder urgent denk ik.
Een aanval op West-Oekrane is denk ik nooit een optie geweest. Als we het Oekranse verzet zien in bepaalde Oostelijke gebieden dan zal dit enkel erger worden als men richting westen trekt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:53 schreef xminator het volgende:
[ twitter ]
![]()
Zouden de Oekraniers ook een liedje maken omtrent de helmen van NL?
Nee, we moeten ze vertellen dat ze beter diep kunnen bukken voor de boeven in het kremlin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:52 schreef Aurelius het volgende:
Misschien moet de EU eens even ophouden om allerlei Oost-Europese shithole countries waar nog nooit iemand van heeft gehoord een worst voor te houden?
De meeste hopen natuurlijk dat de oorlog maar kort duurt en dat ze dan gewoon weer snel terug kunnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:54 schreef BMW1993 het volgende:
Dat is toch wel weinig, want tot nu toe zijn er meer dan 650.000 mensen het land uit getrokken.
Irakezen en Syrirs reizen standaard door naar Duitsland en Nederland omdat geen Oost Europees land ze opneemt.. Dat ligt natuurlijk bij de Oekraners heel anders, dus de noodzaak om naar West Europa te gaan is minder urgent denk ik.
Irakezen en syrirs gaan amper terug....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De meeste hopen natuurlijk dat de oorlog maar kort duurt en dat ze dan gewoon weer snel terug kunnen.
Poetin kan zich niet meer zonder gezichtsverlies terugtrekken of opgeven, en als hij wint ligt de Rusland-navo grens bij Polen, tegen elkaar aan. Verliest hij, dan vraag ik me af hoe hij ten onder gaat. Met de staart tussen de benen, of doordraaiend rood voor zijn ogen bommen gooiend op alles.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je denkt toch niet Poetin genoegen neemt met een beetje water bij de wijn? Zijn troepen zijn diep Oekrane binnengedrongen en schieten hele steden aan stront. Die eist op z'n minst het vertrek van Zelensky en de installatie van een pro-Russische regering.
Of denk je dat Poetin z'n biezen pakt en het wel best vindt als Oekrane afziet van NAVO-lidmaatschap.
"Jammer en kut" is wel een aardig understatement. Als er verder niks gedaan wordt dan dit, is het resultaat voor Oekrane dus uiteindelijk hetzelfde als het op voorhand voldoen aan de Russische eisen: geen NAVO- of EU-lidmaatschap, maar dan wel ten koste van burgerdoden en oorlog in je land. Terwijl juist dat een van de redenen was voor het ontstaan van deze situatie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt erop dat het westen langzaam haar handen van dit conflict gaat aftrekken, jet fighters worden niet geleverd las ik, en geen verdere militaire sancties op vergergaande Russische militaire interventie.
Jammer en kut voor de bevolking aldaar![]()
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:55 schreef Tengano het volgende:
Kiev before![]()
[ afbeelding ]Wel het mooiste stukje uitgekozen en niet 1 van de tig post-SovjetwijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wapens geven aan moslimextremisten. Waar hebben we dat eerder gezien...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Deze 'nieuwe' Chechen anti-Rusland groep poseert met anti tank wapens die ze dus van Ukraine/HetWesten hebben gekregen. Wanneer de oorlog voorbij is hebben deze moslim extremisten een paar supergevaarlijke speeltjes erbij. Maar goed, geen keus helaas...
[ twitter ]
Alsof Trump en z'n familie Putin een haar breed in de weg zouden hebben gelegd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
VS deelde zelfs intelligence met China om ze over te halen Rusland om te praten Oekrane niet binnen te vallen, maar China speelde deze gegevens weer rustig door aan Rusland.
https://www.dailymail.co.(...)an-troops-China.html
Ik houd juist erg van die oude sovjetwijken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel het mooiste stukje uitgekozen en niet 1 van de tig post-Sovjetwijken
Begrijp dat wel, ik zou ook niet teruggaan naar die shithole.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Irakezen en syrirs gaan amper terug....
Toch wel fascinerend. Dit is natuurlijk van alle tijden, maar de verspreiding als propaganda is wel nieuw. Liedje is een bop.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:53 schreef xminator het volgende:
[ twitter ]
![]()
Ik heb zoals iedere Nederlander dagelijks te maken met Tsjetsjenen (want zo is de Nederlandse transcriptie) dus ik plak ook altijd willekeurige labels op groepen mensen die op een foto staan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Deze 'nieuwe' Chechen anti-Rusland groep poseert met anti tank wapens die ze dus van Ukraine/HetWesten hebben gekregen. Wanneer de oorlog voorbij is hebben deze moslim extremisten een paar supergevaarlijke speeltjes erbij. Maar goed, geen keus helaas...
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Dit zegt meer over jou. En het verklaart wellicht ook enigszins jouw "I don't care, not my problem"-houdingquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:52 schreef Aurelius het volgende:
waar nog nooit iemand van heeft gehoord
Dus we geven Poetin gewoon z'n zin omdat hij anders boos wordt en gaat stampvoeten? Waar ligt de grens: bij de Baltische staten, bij Finland, bij Duitsland?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is een zwaktebod, totdat hij daadwerkelijk zo'n ding inzet. Ik zie hem er prima toe in staat om zo'n ding in te zetten.
Van mensen individueel snap ik dat, maar Europa zou het niet allemaal zomaar moeten accepteren dat elke keer dat soort lui blijven plakken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Begrijp dat wel, ik zou ook niet teruggaan naar die shithole.
Oude Pripyatquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik houd juist erg van die oude sovjetwijken.
Het is alleen geen conflict tussen 2 a 3 landen maar het is Poetin die wilt dat de NATO uit Oost Europa opdondert. Handen af van Oekraine gaat het westen niet helpen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel oppassen dat je de weg niet kwijtraak. Moskou ben ik lang geleden door die voorwijken heengereden, echt eindeloos flats tot aan de horizon, elke 20 min denk je dat je weer dezelfde buurt voorbij rijdt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik houd juist erg van die oude sovjetwijken.
Briljant! BAYRAKTARquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:53 schreef xminator het volgende:
[ twitter ]
![]()
Dit zijn geen economische vluchtelingen, daarom gedragen ze zich ook niet als economische vluchtelingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:54 schreef BMW1993 het volgende:
Zat al te kijken of ze hem op YOUTUBE hadden staan maar kan nog niets vindenquote:
Oekraine 1991, EU 1992.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:53 schreef xminator het volgende:
[ twitter ]
![]()
Dat ding lijkt toch al wat schade te hebben opgelopen...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:07 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Mogelijk zit die nog vol met raketten dus lekker terugschieten naar de Russen
quote:Vijf doden gemeld bij 'barbaarse' aanval op tv-toren Kiev
Bij de aanval op de tv-toren van Kiev zijn volgens de Oekraense autoriteiten vijf mensen gedood. Het is onduidelijk of het gaat om burgers of militairen.
De explosies gebeurden vlakbij een herdenkingsmonument voor de Holocaust. De Oekraense minister van Buitenlandse Zaken noemt de Russische aanval kwaadaardig en barbaars. "In 1941 vermoordden de nazi's hier ruim 33.000 Joden. 80 jaar later slaan Russische nazi's in hetzelfde land toe om Oekraners uit te roeien."
https://nos.nl/collectie/(...)gehaald-via-giro-555
Ken toevallig een Syrische tandarts die naar Nederland is gekomen met zijn familie, ja ze bestaan. Die levert toch een mooie bijdrage, zijn niet allemaal klapmongolenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van mensen individueel snap ik dat, maar Europa zou het niet allemaal zomaar moeten accepteren dat elke keer dat soort lui blijven plakken.
Je hebt er niks aan.
Denk dat het gewoon heel wat modder is. Ben benieuwd of ze het kunnen gebruikenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat ding lijkt toch al wat schade te hebben opgelopen...
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:01 schreef Slobeend het volgende:
Babi Yar geraakt, wat onzettend cynisch.
Er zullen best uitzonderingen zijn en die zijn welkom wat mij betreft. Maar hele ladingen kansloze gelukszoekers zit ik niet op te wachten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ken toevallig een Syrische tandarts die naar Nederland is gekomen met zijn familie, ja ze bestaan. Die levert toch een mooie bijdrage, zijn niet allemaal klapmongolen.
Even door de wasstraat rijden danquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:09 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Denk dat het gewoon heel wat modder is. Ben benieuwd of ze het kunnen gebruiken
Zelensky doet weer een appl op het schuldgevoel van de wereld.quote:
Ja. World silentquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelensky doet weer een appl op het schuldgevole van de wereld.
niets mis mee , spreekt gewoon met zijn hart , en voelt de pijn van de mensen ....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelensky doet weer een appl op het schuldgevoel van de wereld.
Is van een oud vrouwtje geweest, nooit mee geredenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat ding lijkt toch al wat schade te hebben opgelopen...
Ik zei al; hij wil dat wij zijn probleem overnemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. World silentVolgens mij is er best wel wat reactie vanuit de rest van de wereld. Maar dat wil hij niet. Hij wil gewoon dat andere landen mee gaan knokken.
Ken je de film Ironie van het lot?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel oppassen dat je de weg niet kwijtraak. Moskou ben ik lang geleden door die voorwijken heengereden, echt eindeloos flats tot aan de horizon, elke 20 min denk je dat je weer dezelfde buurt voorbij rijdt.
Voor mensen die medisch iets kunnen lijkt het me eigenlijk belangrijker dat ze in Syri blijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ken toevallig een Syrische tandarts die naar Nederland is gekomen met zijn familie, ja ze bestaan. Die levert toch een mooie bijdrage, zijn niet allemaal klapmongolen.
Ja, duidelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zei al; hij wil dat wij zijn probleem overnemen.
Gelukzoekers komen volgens mij meer uit Afrika, niet gebieden die echt in oorlog zijn geweest. Die hebben namelijk al vanaf begin niks, en hoeven niks achter te laten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zullen best uitzonderingen zijn en die zijn welkom wat mij betreft. Maar hele ladingen kansloze gelukszoekers zit ik niet op te wachten.
Laten we hopen dat wij nooit problemen krijgen met deze mentaliteit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij legt het er te dik boven op.
Hij doet wat ie kan om zichzelf en zijn land overeind te houden, geef hem eens ongelijkquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. World silentVolgens mij is er best wel wat reactie vanuit de rest van de wereld. Maar dat wil hij niet. Hij wil gewoon dat andere landen mee gaan knokken.
Hij legt het er idd te dik bovenop dat die wil blijven leven. Net als de rest van die burgers.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oh, dan is het ok.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:13 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Nou nou het is niet zo dat de holocaust zich opnieuw voltrekt ofzo
Ja, bel dan met leiders. Hij heeft hun nummer. Maar ga niet via Twitter de boel zo opnaaien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij doet wat ie kan om zichzelf en zijn land overeind te houden, geef hem eens ongelijk
Nee, maar eens checken dan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ken je de film Ironie van het lot?
Wat een bullshitquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nobody:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, bel dan met leiders. Hij heeft hun nummer. Maar ga niet via Twitter de boel zo opnaaien.
Die tank schiet wat onder hem toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:15 schreef koffiekoekjes het volgende:
Wow, tank schiet op iemand die aan het filmen is vanuit een gebouw
Ja, laten we ingrijpen. Dan zien we er straks allemaal zo uit als die verkoolde lijken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelensky doet weer een appl op het schuldgevoel van de wereld.
Ik denk dat ie 24/7 aan de telefoon hangt gezien alle bedanktweetjes tussendoorquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, bel dan met leiders. Hij heeft hun nummer. Maar ga niet via Twitter de boel zo opnaaien.
en dan gewoon door filmen .quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:15 schreef koffiekoekjes het volgende:
Tja, verplaats je eens in zijn positie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je net als Duitsland 1000 stingers die kant opgestuurd en dan gaat hij twitteren dat je niks doet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tja. We hebben dan ook beloofd dat we zijn grenzen en soevereiniteit zouden beschermen toen we hem vroegen afstand te doen van zijn kernwapens. Eigenlijk doet hij niets anders dan ons herinneren aan onze belofte aan hem.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gek he dat die elke mogelijkheid probeert aan te pakken om zijn land te redden omdat er een invasie plaatsvindquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij weet ook wel dat het buitenland zijn enige kans is dat hij dit gaat winnen. Al zijn de Oekraners heel dapper.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie 24/7 aan de telefoon hangt gezien alle bedanktweetjes tussendoor
Maar hij beseft ook dat beeldvorming op social media belangrijk is
Ja, dat laatste heeft 'ie goed door inderdaad. Ervaring als acteur is ook handig bij de filmpjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie 24/7 aan de telefoon hangt gezien alle bedanktweetjes tussendoor
Maar hij beseft ook dat beeldvorming op social media belangrijk is
Ga je jezelf in de fik steken dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:16 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, laten we ingrijpen. Dan zien we er straks allemaal zo uit als die verkoolde lijken.
Ik ben bang dat we dat nog veel meer gaan zien als straks achter elk raam mogenlijk een sniper of iemand met een anti-tank wapen kan zitten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:15 schreef koffiekoekjes het volgende:
Why not both? Hij doet wat iedereen in zijn schoenen zou doen. Zowel openlijk als via andere kanalen zo veel mogelijk steun krijgen en zich verzekeren van de steun van de publieke opinie. Ik vind dat hij het best goed doet gegeven zijn achtergrond.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja. Ik heb ook het idee dat het zowat de enige kans is voor Oekrane om niet geheel overlopen te worden. Ergens snap ik wel dat 'ie wat probeert, om het zo maar te zeggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zij is ons menselijke schild.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Had even gemist dat de dochter van Putin gewoon in Nederland woont
Al sinds MH17 niet meerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Is haar adres al bekend gemaakt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ah okayquote:
Niet meer toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:19 schreef Bosbeetle het volgende:
We grijpen in. Alleen niet direct militair wat een andere orde van grootte is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:16 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, laten we ingrijpen. Dan zien we er straks allemaal zo uit als die verkoolde lijken.
Ze wordt van te voren wel ingelicht om weg te gaan?quote:
Never again.. Behalve als we bang zijn voor een nucleair warheadquote:
Oekrane moet er nu in. Da's voor Europa blijkbaar de enige manier om hun steun aan Oekrane te proven. Aldus Zelensky.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:17 schreef laforest het volgende:
Dit is niet de tijd om Oekrane in de EU te laten. Daar zijn regels voor.
Nee wat was het dan, en Sovjet unie was ook geen land. Beide zijn dus geen landen, dan. Maar serieus moeilijk te ontkennen dat het verliezen van de koude oorlog / wereld oorlog 1, en het uiteenvallen van een rijk, erg bepalend voor hun politieke ambities en buitenland beleid in Europa.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:36 schreef 297534 het volgende:
[..]
Wist ik ook niet. Maar ook dat is het mooie van Fok; je leert nog eens wat. Waarschijnlijk wordt Oostenrijk-Hongarije bedoeld, wat geen land was, maar goed.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:21 schreef laforest het volgende:
[..]
Ze wordt van te voren wel ingelicht om weg te gaan?
Nee al sinds 2014 niet meer, dat is 8 jaar geleden....quote:
Gruwelijk filmpjequote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:15 schreef koffiekoekjes het volgende:
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:01 schreef Slobeend het volgende:
Babi Yar geraakt, wat onzettend cynisch.
Beetje opletten h.quote:
Ze moeten gewoon de regels volgen voor toelating.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oekrane moet er nu in. Da's voor Europa blijkbaar de enige manier om hun steun aan Oekrane te proven. Aldus Zelensky.
Opgelostquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:22 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Nee al sinds 2014 niet meer, dat is 8 jaar geleden....
Een beetje 'put your money where your mouth is'quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:21 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Hoezo moet de eu iets bewijzen. Dit gaat echt helemaal niet goed
Hij filmde dan ook beroerdquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
en dan gewoon door filmen .![]()
... ik zou gewoon zorgen dat hij me het eerste 2 dagen niet meer ziet
slimme zet wel maar wel spelen met vuurquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oekrane moet er nu in. Da's voor Europa blijkbaar de enige manier om hun steun aan Oekrane te proven. Aldus Zelensky.
Dat snap ik maar daar hebben we helemaal niets in te bewijzen. Uberhaupt is dat hele proces opstarten een toneelstukquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:23 schreef Fargo het volgende:
[..]
Een beetje 'put your money where your mouth is'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |