Ja we steunen hen met wapens en middelen die het het proces vertragen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is aan Oekraine om te kiezen. Maar zolang Ukraine wil vechten vind ik dat wij bereid moeten zijn om ze daarin te steunen.
EU heeft toch ook zo'n Europees leger dat al eens is ingezet bij vredesmissies?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:54 schreef EinarBoe het volgende: [..] Het is een kwestie van NAVO - Rusland. De NAVO zal nooit rechtstreeks met de Russen vechten, tenzij de Russen aanvallen. De EU staat los van de NAVO.
De situatie rond Tsjetsjeni verschilt wel flink van de situatie nu. Dat ging om een gebied dat de jure in Rusland lag (de zelfuitgeroepen onafhankelijkheid werd door niemand erkent) en waar toen niemand aandacht voor had omdat iedereen door de oorlog in Kosovo werd afgeleid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik krijg er Grozny nachtmerries van. Compleet plat gebombardeerd door de Russen.
Woede en onmacht slaan nu bij veel mensen om in angst voor een nucleair conflict. Verstandig als politici ook deze gevoelens van de eigen bevolking onderkennen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef phpmystyle het volgende: Lijkt erop dat het westen langzaam haar handen van dit conflict gaat aftrekken, jet fighters worden niet geleverd las ik, en geen verdere militaire sancties op vergergaande Russische militaire interventie. Jammer en kut voor de bevolking aldaar
![]()
![]()
Het is wachten op een voorval wat 'ze' eventueel kunnen gebruiken als een goede reden voor escalatie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel dat het tegenovergestelde waar is.
Nee? Niet dat ik weet?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef Godshand het volgende:
[..]
EU heeft toch ook zo'n Europees leger dat al eens is ingezet bij vredesmissies?
Maar die ze niet gedwongen van ons moeten inzetten. Als ze niet meer verder willen kunnen ze die meteen neerleggen en met de witte vlag gaan zwaaien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja we steunen hen met wapens en middelen die het het proces vertragen.
Ja, feitelijk wel. Maar zoals gezegd, het is Oekraine's keuze om te vechten en ja, Rusland zal inderdaad burgerdoelen bombarderen om Oekraine tot overgave te dwingen. Hoe triest dat ook is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja we steunen hen met wapens en middelen die het het proces vertragen.
Technisch gezien bestaat Rusland uit allerlei losse republieken met autonomie. Dat Tsjetsjenen echt onafhankelijk wilden worden (ze waren al een republiek) zou zo bezien niet eens zo gek zijn dus.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De situatie rond Tsjetsjeni verschilt wel flink van de situatie nu. Dat ging om een gebied dat de jure in Rusland lag (de zelfuitgeroepen onafhankelijkheid werd door niemand erkent) en waar toen niemand aandacht voor had omdat iedereen door de oorlog in Kosovo werd afgeleid.
"Wij" hebben niets te willen en niets te "geven".quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als we hem 'Oekraine geven' dan zou hij wellicht ook overmoedig kunnen worden.
Nee, maar wel dat ze nu maar al te graag laten zien hoe sterk we wel niet zijn als EU/NAVO zijnde. Ik heb niet het idee alsof we steeds minder voor Oekraine willen doen; enkel meer. Maar nee, ik denk niet dat ze er op uit zijn om een derde wereldoorlog te veroorzaken; niet bewust. Dan waren ze al lang aan het mee vechten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij denkt dat het Westen bewust oorlog wil?
Eens. Maar het is wel humaan om hierover duidelijk te communiceren zodat Kiev de balans kan opmaken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar die ze niet gedwongen van ons moeten inzetten. Als ze niet meer verder willen kunnen ze die meteen neerleggen en met de witte vlag gaan zwaaien.
Ja militaire EU missies lopen, heet blijkbaar alleen geen EU leger:quote:
quote:3,1 miljoen euro voor Oekrane via giro 555
Nederlanders hebben op de eerste dag dat Giro555 is opengesteld voor hulp aan Oekrane 3,1 miljoen euro gedoneerd. Met de opbrengst leveren de organisaties achter Giro 555 noodhulp als onderdak, medische zorg en schoon drinkwater aan Oekraners die worden getroffen door de gebeurtenissen in het land.
"We zijn ontroerd dat Nederlanders zich massaal hardmaken voor Oekraners. Nederland toont zich solidair en dat is fantastisch om te zien", zegt Kees Zevenbergen, actievoorzitter van Giro555.
Denk dat nu al lang gebeurd hoor. Zelensky is echt niet alleen maar de hele dag bezig met twitteren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. Maar het is wel humaan om hierover duidelijk te communiceren zodat Kiev de balans kan opmaken.
Och, het zal de eerste keer niet zijn dat een land op dergelijke wijze opgedeeld word, natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:01 schreef Salina het volgende:
[..]
"Wij" hebben niets te willen.
Oekrane is geen stuk taart dat je naar gelieven in stukjes snijdt, uitdeelt aan je vriendjes en naar gelievne in grotere of kleinere stukjes snijdt (al naar wie het meeste honger heeft).
Nu al 80% en het resultaat is maar matig. Dan ga je met 100% never nooit het hele land veroveren.quote:
Of je staat er een beetje neutraal in; ik wil zelf vooral voorkomen dat er onnodig veel landen bij betrokken raken met meer doden en een hoop extra schade. Hoe kut dat wel niet is voor Oekrane; maar ook die hebben er niks aan als we er een wereldoorlog van maken i.p.v. een conflict tussen 2/3 landen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef capricia het volgende:
Ik heb het al vaker geschreven. Het zijn twee botsende wereldbeelden. Of je bent voor zelfbeschikkingsrecht van naties of je gelooft in invloedssferen.
Dat bepaalt volledig je kijk op hoe wij (als westen) ons op moeten stellen.
Tot zover het recht op zelfbeschikking.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, het zal de eerste keer niet zijn dat een land op dergelijke wijze opgedeeld word, natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |