abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203895011

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:00:04 #2
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203895019
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is aan Oekraine om te kiezen. Maar zolang Ukraine wil vechten vind ik dat wij bereid moeten zijn om ze daarin te steunen.
Ja we steunen hen met wapens en middelen die het het proces vertragen.
Als er geen reeel perspectief is dat de Russische dreiging afgeslagen kan worden dan moet de discussie gevoerd worden hoe wij dit bloedvergieten zsm kunnen stoppen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203895023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:54 schreef EinarBoe het volgende: [..] Het is een kwestie van NAVO - Rusland. De NAVO zal nooit rechtstreeks met de Russen vechten, tenzij de Russen aanvallen. De EU staat los van de NAVO.
EU heeft toch ook zo'n Europees leger dat al eens is ingezet bij vredesmissies?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203895025
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik krijg er Grozny nachtmerries van. Compleet plat gebombardeerd door de Russen.
De situatie rond Tsjetsjeni verschilt wel flink van de situatie nu. Dat ging om een gebied dat de jure in Rusland lag (de zelfuitgeroepen onafhankelijkheid werd door niemand erkent) en waar toen niemand aandacht voor had omdat iedereen door de oorlog in Kosovo werd afgeleid.
pi_203895026
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef phpmystyle het volgende: Lijkt erop dat het westen langzaam haar handen van dit conflict gaat aftrekken, jet fighters worden niet geleverd las ik, en geen verdere militaire sancties op vergergaande Russische militaire interventie. Jammer en kut voor de bevolking aldaar :{ :{
Woede en onmacht slaan nu bij veel mensen om in angst voor een nucleair conflict. Verstandig als politici ook deze gevoelens van de eigen bevolking onderkennen.
pi_203895028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb juist het gevoel dat het tegenovergestelde waar is.
Het is wachten op een voorval wat 'ze' eventueel kunnen gebruiken als een goede reden voor escalatie.

Zo voelt het voor mij en dat is geen fijn gevoel.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 17:00:35 #7
236264 crew  capricia
pi_203895029
Ik heb het al vaker geschreven. Het zijn twee botsende wereldbeelden. Of je bent voor zelfbeschikkingsrecht van naties of je gelooft in invloedssferen.
Dat bepaalt volledig je kijk op hoe wij (als westen) ons op moeten stellen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:00:37 #8
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203895031
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef Godshand het volgende:

[..]
EU heeft toch ook zo'n Europees leger dat al eens is ingezet bij vredesmissies?
Nee? Niet dat ik weet?
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:00:43 #9
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203895032
twitter
are we infinite or am I alone
pi_203895039
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar die ze niet gedwongen van ons moeten inzetten. Als ze niet meer verder willen kunnen ze die meteen neerleggen en met de witte vlag gaan zwaaien.
pi_203895045
Nog iemand die er wat van vindt dat we nu een VPN nodig hebben om RT te kijken en lezen? Wie is de overheid om te bepalen dat ik de Russische kant van het verhaal niet tot mij mag nemen? Krijgen we hier ook een Great Firewall net als in China?
pi_203895047
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, feitelijk wel. Maar zoals gezegd, het is Oekraine's keuze om te vechten en ja, Rusland zal inderdaad burgerdoelen bombarderen om Oekraine tot overgave te dwingen. Hoe triest dat ook is.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:01:50 #13
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203895050
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De situatie rond Tsjetsjeni verschilt wel flink van de situatie nu. Dat ging om een gebied dat de jure in Rusland lag (de zelfuitgeroepen onafhankelijkheid werd door niemand erkent) en waar toen niemand aandacht voor had omdat iedereen door de oorlog in Kosovo werd afgeleid.
Technisch gezien bestaat Rusland uit allerlei losse republieken met autonomie. Dat Tsjetsjenen echt onafhankelijk wilden worden (ze waren al een republiek) zou zo bezien niet eens zo gek zijn dus.
pi_203895051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:56 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als we hem 'Oekraine geven' dan zou hij wellicht ook overmoedig kunnen worden.
"Wij" hebben niets te willen en niets te "geven".

Oekrane is geen stuk taart dat je naar gelieven in stukjes snijdt, uitdeelt aan je vriendjes en naar gelieven in grotere of kleinere stukjes snijdt (al naar wie het meeste honger heeft).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203895053
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jij denkt dat het Westen bewust oorlog wil?
Nee, maar wel dat ze nu maar al te graag laten zien hoe sterk we wel niet zijn als EU/NAVO zijnde. Ik heb niet het idee alsof we steeds minder voor Oekraine willen doen; enkel meer. Maar nee, ik denk niet dat ze er op uit zijn om een derde wereldoorlog te veroorzaken; niet bewust. Dan waren ze al lang aan het mee vechten.
pi_203895056
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:02:06 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203895057
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar die ze niet gedwongen van ons moeten inzetten. Als ze niet meer verder willen kunnen ze die meteen neerleggen en met de witte vlag gaan zwaaien.
Eens. Maar het is wel humaan om hierover duidelijk te communiceren zodat Kiev de balans kan opmaken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203895063
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee? Niet dat ik weet?
Ja militaire EU missies lopen, heet blijkbaar alleen geen EU leger:
https://www.consilium.eur(...)et%20Midden%2DOosten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Godshand op 01-03-2022 17:09:16 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203895067
quote:
3,1 miljoen euro voor Oekrane via giro 555
Nederlanders hebben op de eerste dag dat Giro555 is opengesteld voor hulp aan Oekrane 3,1 miljoen euro gedoneerd. Met de opbrengst leveren de organisaties achter Giro 555 noodhulp als onderdak, medische zorg en schoon drinkwater aan Oekraners die worden getroffen door de gebeurtenissen in het land.

"We zijn ontroerd dat Nederlanders zich massaal hardmaken voor Oekraners. Nederland toont zich solidair en dat is fantastisch om te zien", zegt Kees Zevenbergen, actievoorzitter van Giro555.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203895071
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens. Maar het is wel humaan om hierover duidelijk te communiceren zodat Kiev de balans kan opmaken.
Denk dat nu al lang gebeurd hoor. Zelensky is echt niet alleen maar de hele dag bezig met twitteren.
pi_203895076
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:01 schreef Salina het volgende:

[..]
"Wij" hebben niets te willen.

Oekrane is geen stuk taart dat je naar gelieven in stukjes snijdt, uitdeelt aan je vriendjes en naar gelievne in grotere of kleinere stukjes snijdt (al naar wie het meeste honger heeft).
Och, het zal de eerste keer niet zijn dat een land op dergelijke wijze opgedeeld word, natuurlijk.

Mooie voorbeelden ook, zie Polen in 1939, bijvoorbeeld, de hoofdrolspelers nu passen aardig in dat beeld.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2022 17:04:26 ]
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:03:58 #22
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203895080
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Nu al 80% en het resultaat is maar matig. Dan ga je met 100% never nooit het hele land veroveren.
pi_203895082
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef capricia het volgende:
Ik heb het al vaker geschreven. Het zijn twee botsende wereldbeelden. Of je bent voor zelfbeschikkingsrecht van naties of je gelooft in invloedssferen.
Dat bepaalt volledig je kijk op hoe wij (als westen) ons op moeten stellen.
Of je staat er een beetje neutraal in; ik wil zelf vooral voorkomen dat er onnodig veel landen bij betrokken raken met meer doden en een hoop extra schade. Hoe kut dat wel niet is voor Oekrane; maar ook die hebben er niks aan als we er een wereldoorlog van maken i.p.v. een conflict tussen 2/3 landen.
pi_203895086
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Och, het zal de eerste keer niet zijn dat een land op dergelijke wijze opgedeeld word, natuurlijk.
Tot zover het recht op zelfbeschikking.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203895088
Hoe kun je straks Oekrane steunen als het van Rusland is? Beseffen mensen wel dat Oekrane straks niks meer te zeggen heeft.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')