abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203895148
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Langzaam dringt wel tot me door dat het niet voor niks is dat de VS zich nu koest houdt…
Met alle respect voor de mensen in Oekraïne, maar gaan we niet te ver als EU om massaal wapens te gaan leveren?
Moet toch wel aan die kernwapens denken, die als laatste redmiddel echt kunnen worden ingezet…
EU die wapens aan Oekraïne levert is als olie op het vuur gooien idd. Je maakt het voor de burgers daar alleen maar moeilijker. Je rekt daarmee niet alleen de oorlog langer uit, maar de Russen gaan ws zwaarder wapens inzetten (geen kernwapens), waardoor weer meer burgerslachtoffers vallen. Werkt dus averechts. Maar misschien is dat ook wel de bedoeling, want hoe meer leed we zien, hoe beter Rusland als een monster neergezet kan worden.
pi_203895151
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

China heeft waarschijnlijk ook geen zin in peperdure grondstoffen.
Die zien ook hun halve Belt en Road (over het land) ineenstorten als twee belangrijke schakels daarin, Rusland en de EU, op het randje van oorlog met elkaar blijven staan.

pi_203895155
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef byah het volgende:
Trouwens al die strategische nukes van Rusland, kunnen we die niet jammen door Glonass neer te brengen?
Nee? ICBM's konden al hun doel vinden voordat GPS bestond.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:09:59 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203895159
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Godshand het volgende:

[..]
Want de EU gelooft in zelf beschikking?

Als dat zo was kregen de Basken, de Catalanen, de zigeuners en de Friezen ook hun eigen land :')
Goede vergelijking ook echt man.
Huilen dan.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:10:34 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203895166
quote:

[..]

Als dat zo was kregen de Basken, de Catalanen, de zigeuners en de Friezen ook hun eigen land :')
Maar Putnin gaat door , want de Baltische staten hoorden vroeger ook bij de sovjet unie en Oost Duitsland ook em Bulgarije en Moldova
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203895170
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]
En volkomen terecht als de andere partij met fucking atoombommen gaat lopen dreigen en een land binnenvalt alleen omdat hij oude glorie wil herstellen. Putin moet kapot, op welke manier dan ook, en we proberen het nu zonder militair ingrijpen door sancties en het frustreren van een land zodat het probleem van binnenuit opgelost gaat worden.

Weg met die klootzak.
Die nucleaire dreiging was natuurlijk een gevolg op de sterke woorden en sancties vanuit het westen. Wat het niet goed praat overigens. Maar ik krijg her en der toch ook wel een beetje het gevoel alsof de EU toch wat olie op het vuur gooit op bepaalde momenten.

Uiteraard eens dat Putin kapot moet; niet alsof ik hem de overwinning gun. Of dat ik hem begrijp. Ik wil vooral voorkomen dat het conflict groter dan noodzakelijk gemaakt wordt omdat we als EU zijnde onze spierballen goed willen laten zien. Doe dat vaak genoeg; dan reageert hij vanzelf.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:10:51 #57
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203895172
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De volgenden zijn dan de Baltische Staten.
Eerst Moldavië en Georgië, want makkelijkere prooi.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:11:50 #58
262211 hhh38
pi_203895185
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Transnistria is de facto al los van Moldavië.
Alleen door geen enkel ander erkend land erkend. Dus Poetin moet nog wel even z'n toneelstukje opnieuw opvoeren.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:11:51 #59
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_203895186
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die nucleaire dreiging was natuurlijk een gevolg op de sterke woorden en sancties vanuit het westen. Wat het niet goed praat overigens. Maar ik krijg her en der toch ook wel een beetje het gevoel alsof de EU toch wat olie op het vuur gooit op bepaalde momenten.

Uiteraard eens dat Putin kapot moet; niet alsof ik hem de overwinning gun. Of dat ik hem begrijp. Ik wil vooral voorkomen dat het conflict groter dan noodzakelijk gemaakt wordt omdat we als EU zijnde onze spierballen goed willen laten zien. Doe dat vaak genoeg; dan reageert hij vanzelf.
Eens. Laten we ons hoofd koel houden. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:12:01 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203895191
quote:

[..]

Die groepen hebben vergaande autonomie die daarbij de rechten van andersdenkenden, ik ken ze, moeten beschermen. Laten we dit vooral maar niet als voorbeeld gebruiken om te bespreken wat zelfbeschikking voor wie precies inhoudt in relatie tot de Oekraine die is aangevallen door een buitenlandse mogenheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 17:12:04 #61
236264 crew  capricia
pi_203895192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar Putnin gaat door , want de Baltische staten hoorden vroeger ook bij de sovjet unie en Oost Duitsland ook em Bulgarije en Moldova
En ze kunnen dit alleen maar omdat ze nukes hebben. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203895193
quote:

[..]

Wat wil je nu dan? Ja en amen zeggen tegen Putin?
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:12:45 #63
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203895203
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Mwah, is een beetje een eenzijdige, geromantiseerde visie. De EU landen kennen ook gedeelde waarden, en voorwaarden en beleidsafspraken waar de naties aan moeten voldoen en dus niet 100% autonoom in zijn.
Je kunt er gewoon uit anders. Je stemt er zelf mee in.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:12:55 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203895205
quote:

[..]

Poetin drukt door daar waar hij zwakte ziet. Verder: wat wil Poetin doen, met die kauwgumballeneconomie van hem? Hij heeft niks anders om indruk te maken dan dreigen met kernwapens. Het is een zwaktebod.
Huilen dan.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:13:08 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203895206
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, ik had het niet over de EU zo direct. Maar die landen zijn wel voor zelfbeschikkingsrecht. Dus is het niet zo vreemd dat een natie wat zich van het Russische juk wil bevrijden, daar aanklopt.
Bovendien is het wel veel meer welvaart voor je bevolking.
Ik zou wel weten wat ik zou kiezen. O+
En de EU is ook zeker bereid om te helpen en je allerlei assocatieverdragen te laten tekenen, totdat de agressor dat niet meer pikt. Dan kom je alleen te staan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 17:13:38 #66
236264 crew  capricia
pi_203895211
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:12 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je kunt er gewoon uit anders. Je stemt er zelf mee in.
Juist. Je kunt prima onderdeel van NATO zijn, zonder in de EU te zitten.
Zelfbeschikkingsrecht.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:13:41 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203895213
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:11 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Alleen door geen enkel ander erkend land erkend. Dus Poetin moet nog wel even z'n toneelstukje opnieuw opvoeren.
Etnische Russische bevolking die gediscrimineerd wordt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203895217
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]
En dat deëscaleren ligt maar bij 1 partij: Rusland.

Echt, hoe krijg je dit soort achterlijke flauwekul je toetsenbord nog uit. Donder gewoon op naar Rusland, ga vechten voor je holmaatje Putin en val normale mensen niet lastig met de stront die uit je vingers komt.
Ok, veeg die krokodillen traantjes maar even weg en kom terug met argumenten.
pi_203895223
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef capricia het volgende:

Die regelt even EU geld en machinerie via Twitter. Viel mij ook al op.
Een competente versie van Trump dus :P
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 17:14:12 #70
236264 crew  capricia
pi_203895224
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En de EU is ook zeker bereid om te helpen en je allerlei assocatieverdragen te laten tekenen, totdat de agressor dat niet meer pikt. Dan kom je alleen te staan.
Vind je dat we te weinig doen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:14:45 #71
262211 hhh38
pi_203895228
quote:

[..]
Precies.

En voor Moldavië wordt het nog pijnlijker want die hebben maar een fractie van de slagkracht die Oekraïne heeft
pi_203895233
Denken jullie dat er nu ook gesprekken tussen het Westen/de EU met China plaatsvinden? Het lijkt mij dat daar veel winst te behalen valt. Wellicht dat ze Chinezen ook toeschietelijker zijn als je als EU met ze praat, dus zonder de VS. Ik denk dat zij een cruciale rol kunnen spelen.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:15:42 #73
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203895239
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:14 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Precies.

En voor Moldavië wordt het nog pijnlijker want die hebben maar een fractie van de slagkracht die Oekraïne heeft
Volgens mij is die kaart gewoon een mistekening en gaat het alleen om de troepen van/naar Transnistrië. Daar staan de Russen sowieso al, dus daar kunnen ze gewoon heenrijden.
pi_203895241
quote:

[..]
Dat is gewoon een verzinsel. Ik heb er gewoond en gewerkt en met "Etnische Russen" (dat bestaat niet eens) gewerkt en nog NOOIT zoiets gehoord. Integendeel, ze waren allemaal gewoon Oekrainers.
pi_203895242
Iedereen die geld/economie/export e.d. erbij haalt, snapt het communisme niet.
Typisch westers / kapitalistisch denken

Alsof China en/of Rusland kapitalisme boeit..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')