Hij zal ook wel een stuk van Oekraïne willen hebben. Een stuk dat de facto al grotendeels los was. Oekraïne langdurig bezetten gaat Rusland toch niet lukken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je denkt toch niet Poetin genoegen neemt met een beetje water bij de wijn? Zijn troepen zijn diep Oekraïne binnengedrongen en schieten hele steden aan stront. Die eist op z'n minst het vertrek van Zelensky en de installatie van een pro-Russische regering.
Of denk je dat Poetin z'n biezen pakt en het wel best vindt als Oekraïne afziet van NAVO-lidmaatschap.
Nou op Rostov richten.quote:
Maar toen de sovjet uniie in elkaar lazerde door de macht van het apparatski omdat de bewoners alleen nog mochten ademhalen , waren alle landen blij om zelfstandig te zijn. met ruimte voor het individuquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Oekraïne had binnen de Sovjet-Unie ook vergaande autonomie.
Men moet niet klakkeloos de propaganda van de EU geloven. Dat wil niet zeggen dat ik pro- Rusland ben, ze zijn duidelijk de agressor.
Maar de Europese staten, ook de democratieën hebben zo hun belangen...
Nu komt een vrije Oekraïne ze goed uit.
Puitn wil daar een tweede loekashenko neerzetten , dat bevalt hem wel , zo een ja knikkerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zal ook wel een stuk van Oekraïne willen hebben. Een stuk dat de facto al grotendeels los was. Oekraïne langdurig bezetten gaat Rusland toch niet lukken.
Ik pleit er juist niet voor om te staken, maar dan wel op voorwaarde dat UA meer gesteund wordt. Anders is het zinloos bloedvergieten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie weinig opties. De Oekraïners kiezen er voor, m.i. terecht, om zich kapot te vechten. En er zijn heel veel dingen die ik een goed idee vind om te doen. Tegen hun aan gaan zeuren dat ze maar moeten ophouden met vechten omdat figuren zoals jij alle kleuren van de regenboog schijten, vind ik geen goed idee om te doen.
Richting Moldavië zo te zien. Zouden ze daar al lichtelijk nerveus worden?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Pijltjes vanuit Moldavië?? Of richting Moldavië.
Wel mooiere vrouwen in Moldavië dan in Oekraïne.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Moldavië is sowieso niet echt 'n land. Basarabia is in feite gewoon Roemeens natuurlijk. Lijkt me een kwestie van tijd voordat Roemenië Moldavië erbij pakt.
Transnistrië is dan vooral weer een blok aan je been.
zo dat zijn aardige dure wapens die ze verliezen de russenquote:
Kiev is nog niet van Rusland hoor, dit gaat een stadguerilla worden waar de oekrainers in thuis zijn en de russen hunquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik pleit er juist niet voor om te staken, maar dan wel op voorwaarde dat UA meer gesteund wordt. Anders is het zinloos bloedvergieten.
"captured", of "found"?quote:
Kunnen ze mooi die colonne mee de moeder bombarderen.quote:
Klopt jaquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:41 schreef laforest het volgende:
[..]
Wel mooiere vrouwen in Moldavië dan in Oekraïne.
Maar ff serieus, als deze kaart klopt zijn er dus geen plannen om iets met West Ukraine te doen. Dus de mensen die willen vluchten kunnen ook gewoon daarnaartoe verkassen en dan zijn ze ook wel veilig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Oops!![]()
Dit mag wel in de OP, hij heeft per ongeluk een kaart met de wereld gedeeld waar de invasie plannen uitgewerkt staan.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Het scheelt niet veel nee. Slavery is freedom, war is peace, die idd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, wat leuk, een citaat van Orwell?
Het is meermalen aan de orde geweest in het Spaanse parlement en ja tot op heden was er geen meerderheid te vinden die op dat punt - gij zal zich niet afscheiden - de grondwet wilde veranderen. Juist die onmogelijkheid - geen afscheiding - was de redding van/voor het huidige Spanje. All-in en niemand eruit die als regio denkt slim zijn winst te kunnen verzilveren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:24 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die grondwet was door Franco opgesteld aan het eind van de Spaanse burgeroorlog en werd Catalonië op gelegd als verliezer van de Spaanse burgeroorlog. Het had geen keus.
Het democratische Spanje daarna heeft die grondwet niet volledig meer gewijzigd daarna, alleen de bestuursvorm veranderde (democratie ipv dictatuur).
maar niet uit ze zijn ze nu kwijt, die is nu wel onschadelijk gemaakt of/en inbelslag genomen als bewijsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"captured", of "found"?
Kan zijn dat ie achtergelaten werd omdat ze geen munitie meer hadden.
Ja, ik zou afgaan op een kaart van Loekasjenkoquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar ff serieus, als deze kaart klopt zijn er dus geen plannen om iets met West Ukraine te doen. Dus de mensen die willen vluchten kunnen ook gewoon daarnaartoe verkassen en dan zijn ze ook wel veilig.
Dit. Gecombineerd met een belofte van Oekraine dat ze tot een bepaald jaar sowieso geen NAVO lid worden en neutraal blijven. Wel vrijheid om financieel handel te drijven met het westen. Ik zie Putin dat prima aannemen. Ja, hij is de agressor, maar zelfs hij staat er niet om te springen om dit maanden of jarenlang vol te houden denk ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zal ook wel een stuk van Oekraïne willen hebben. Een stuk dat de facto al grotendeels los was. Oekraïne langdurig bezetten gaat Rusland toch niet lukken.
Ze hadden autonoom zelf bestuur over de regio, dus dat ging over beslissen waar er een weg tot de landbouw regelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, vertel, geef eens een voorbeeld van de Oekrainse autonomie in de Sovjet Unie, hadden ze andere politieke partijen? Zelf bestuur onafhankelijk van Moskou of de CCCP? Een eigen politie apparaat?
Propaganda van de EU, nou, geef even een voorbeeld dan? Wat is dat zodat we het even kunnen factchekcken.
houden van kinderen.quote:
Oekraïne heeft wel afgesproken dat Luhansk en Donetsk meer zelfbestuur krijgen hè...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is meermalen aan de orde geweest in het Spaanse parlement en ja tot op heden was er geen meerderheid te vinden die op dat punt - gij zal zich niet afscheiden - de grondwet wilde veranderen. Juist die onmogelijkheid - geen afscheiding - was de redding van/voor het huidige Spanje. All-in en niemand eruit die als regio denkt slim zijn winst te kunnen verzilveren.
In de Oekraïne hebben ze ook wat (anders) besloten, dat ze soeverein zijn en zich niet willen laten koeioneren.
Of vind je dat de Russische (grond)wetten in Oekraïne maar weer moet gaan gelden ?
Beter het maar verder laten maar want er is hier geen punt te maken door met oneigenlijke losstaande voorbeelden te komen die kant noch wal raken.
Geen idee maar gisteren kwamen al filmpje voorbij dat 1 zo ding alleen op een verlaten weg reed.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"captured", of "found"?
Kan zijn dat ie achtergelaten werd omdat ze geen munitie meer hadden.
Oekraine bestaat langer dan de EU.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Oekraïne had binnen de Sovjet-Unie ook vergaande autonomie.
Men moet niet klakkeloos de propaganda van de EU geloven. Dat wil niet zeggen dat ik pro- Rusland ben, ze zijn duidelijk de agressor.
Maar de Europese staten, ook de democratieën hebben zo hun belangen...
Nu komt een vrije Oekraïne ze goed uit.
Hoe valt dat te rijmen met dit:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:34 schreef myShizzle het volgende:
Oekraïne demonstranten botsen met politie in Batumi, Georgia
📍 Eerder zei de Georgische premier Garibashvili dat hij sancties tegen Rusland niet zou steunen.
📍 Vandaag werden vrijwilligers voor de oorlog in Oekraïne niet vrijgelaten van het vliegveld.
[ twitter ]
Joh.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De pijl naar Moldavië gaat overigens naar de pro-Russische regio Transnistrië zo te zien.
Transnistrië wil zich aansluiten bij Rusland
Oh echt?quote:
Georgië wil waarschijnlijk geen tweede Oekraine worden...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe valt dat te rijmen met dit:
[ twitter ]
Ingrijpen bij een demonstratie op dezelfde dag als dat je president bij de EU op bezoek gaat voor sterkere banden voelt tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Georgië wil waarschijnlijk geen tweede Oekraine worden...
Nee niet volgens een verwrongen geest waar je vrij bent om te zeggen wat de staat vindt dat je moet zeggen en mag zien om erbij te horen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is Rusland niet meer een dictatuur ondertussen?
Trudeau deed dat niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ingrijpen bij een demonstratie op dezelfde dag als dat je president bij de EU op bezoek gaat voor sterkere banden voelt tegenstrijdig.
Het is niet onbegrijpelijk dat het westen alles op alles zet om te voorkomen dat westerse soldaten tegenover russische soldaten komen te staan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik pleit er juist niet voor om te staken, maar dan wel op voorwaarde dat UA meer gesteund wordt. Anders is het zinloos bloedvergieten.
Misschien een kaart van alleen Fase1 ?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar ff serieus, als deze kaart klopt zijn er dus geen plannen om iets met West Ukraine te doen. Dus de mensen die willen vluchten kunnen ook gewoon daarnaartoe verkassen en dan zijn ze ook wel veilig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, dat wordt weer handkarren voor al die Fok!-ers die dachten 'n mooie dame uit de Oekraïne op te kunnen vangen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:54 schreef BMW1993 het volgende:
Las dat er tot nu toe slechts 80 Oekraïners zich hebben gemeld in Nederland.
Dat is toch wel weinig, want tot nu toe zijn er meer dan 650.000 mensen het land uit getrokken.
Denk dan toch dat de meeste in Polen zullen blijven.
Irakezen en Syriërs reizen standaard door naar Duitsland en Nederland omdat geen Oost Europees land ze opneemt.. Dat ligt natuurlijk bij de Oekraïners heel anders, dus de noodzaak om naar West Europa te gaan is minder urgent denk ik.
Een aanval op West-Oekraïne is denk ik nooit een optie geweest. Als we het Oekraïnse verzet zien in bepaalde Oostelijke gebieden dan zal dit enkel erger worden als men richting westen trekt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:53 schreef xminator het volgende:
[ twitter ]
![]()
Zouden de Oekraniers ook een liedje maken omtrent de helmen van NL?
Nee, we moeten ze vertellen dat ze beter diep kunnen bukken voor de boeven in het kremlin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:52 schreef Aurelius het volgende:
Misschien moet de EU eens even ophouden om allerlei Oost-Europese shithole countries waar nog nooit iemand van heeft gehoord een worst voor te houden?
De meeste hopen natuurlijk dat de oorlog maar kort duurt en dat ze dan gewoon weer snel terug kunnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:54 schreef BMW1993 het volgende:
Las dat er tot nu toe slechts 80 Oekraïners zich hebben gemeld in Nederland.
Dat is toch wel weinig, want tot nu toe zijn er meer dan 650.000 mensen het land uit getrokken.
Denk dan toch dat de meeste in Polen zullen blijven.
Irakezen en Syriërs reizen standaard door naar Duitsland en Nederland omdat geen Oost Europees land ze opneemt.. Dat ligt natuurlijk bij de Oekraïners heel anders, dus de noodzaak om naar West Europa te gaan is minder urgent denk ik.
Irakezen en syriërs gaan amper terug....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De meeste hopen natuurlijk dat de oorlog maar kort duurt en dat ze dan gewoon weer snel terug kunnen.
Poetin kan zich niet meer zonder gezichtsverlies terugtrekken of opgeven, en als hij wint ligt de Rusland-navo grens bij Polen, tegen elkaar aan. Verliest hij, dan vraag ik me af hoe hij ten onder gaat. Met de staart tussen de benen, of doordraaiend rood voor zijn ogen bommen gooiend op alles.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je denkt toch niet Poetin genoegen neemt met een beetje water bij de wijn? Zijn troepen zijn diep Oekraïne binnengedrongen en schieten hele steden aan stront. Die eist op z'n minst het vertrek van Zelensky en de installatie van een pro-Russische regering.
Of denk je dat Poetin z'n biezen pakt en het wel best vindt als Oekraïne afziet van NAVO-lidmaatschap.
"Jammer en kut" is wel een aardig understatement. Als er verder niks gedaan wordt dan dit, is het resultaat voor Oekraïne dus uiteindelijk hetzelfde als het op voorhand voldoen aan de Russische eisen: geen NAVO- of EU-lidmaatschap, maar dan wel ten koste van burgerdoden en oorlog in je land. Terwijl juist dat een van de redenen was voor het ontstaan van deze situatie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt erop dat het westen langzaam haar handen van dit conflict gaat aftrekken, jet fighters worden niet geleverd las ik, en geen verdere militaire sancties op vergergaande Russische militaire interventie.
Jammer en kut voor de bevolking aldaar![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |