abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203874004
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
_O- Heldendaad _O_
pi_203874005
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zodra de oorlog voorbij is valt dat eensgezinde ook weer weg. Het is erg gemakkelijk om van vijand en bondgenoot te wisselen en het volk hierin mee te krijgen. Zie bijvoorbeeld hoe snel de Soviet-Unie van 1940 tot 1960 van vijand tot vriend tot vijand gebracht is.
Mochten we als EU een gezamelijke oorlog tegen Rusland voeren is er even die eensgezindheid en daarna valt het weer net zo hard uit elkaar over gekibbel over de euro, vluchtelingen et cetera.
De prijs die je betaalt is enorm en het effect is tijdelijk.
Dat zie ik toch echt anders. Ergens na mijn generatie is bijvoorbeeld een einde gekomen aan de moffenhaat. Mijn kinderen weten niet meer wat een 'mof' is. Daar zijn wel wat decennia overheen gegaan. Evenzeer is islamofobie zeer aanwezig in onze samenleving, hoezeer onze politici de boel ook bij elkaar zouden willen houden.

Poetin heeft in een korte tijd een groot deel van de wereld in een harnas weten te jagen waar het voorheen niet in zat. Ik geloof wel dat er iets geknakt is en dat de leiders van het Westen nog lang kunnen teren op de (op)nieuw ontstane Ruslandscepsis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:16:13 #203
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203874011
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet de angel er juist uittrekken zonder in een kernoorlog te belanden. En dat doe je niet door je niet in te leven in het standpunt van je tegenstander.
Het probleem is dat jij net doet alsof angst voor NATO het standpunt van de tegenstander is, terwijl 100% duidelijk is dat het daar niet om gaat. Rusland wil Oekraïne terug (en daarna nog wat meer) en dat is een standpunt wat onacceptabel is, simpel zat.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:16:18 #204
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203874012
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Rutte zegt zelf ook hè "die man is paranoide"
wie wat waar ... dat uit een mond van een man die alles bij elkaar liegt wat maar los en vast zit ..
kom op na al die jaren kan je hem toch ook niet serieus nemen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 28 februari 2022 @ 09:16:20 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203874013
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/RUOligarchJets/status/1498181049381236738

Sancties hier, sancties daar. Maar deze lui hebben gewoon vrij spel. Waarom worden ze niet per direct teruggestuurd?
Wat mij betreft is dat ook de volgende stap. Al dit soort types alles ontnemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203874014
twitter
  maandag 28 februari 2022 @ 09:16:57 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203874020
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Sterker nog. Als Rusland wijs zou zijn en zich echt zorgen zou maken om bedreiging van hun soevereiniteit, dan zouden ze naar het Oosten kijken. Want China is het echte gevaar. Die lachen zich nu ook de lul uit de broek om de domme naïeve Putin die zijn eigen land nog verder de shit in duwt, waardoor het straks alleen maar makkelijker wordt om heel Rusland leeg te trekken voor Chinees gewin. En dan ook nog eens een bevolking die het gewend is om onderdrukt te worden.

Europa is nooit een gevaar geweest voor Rusland en zal dat ook nooit worden zolang de Russen binnen hun landsgrenzen blijven. Er zal nooit een NAVO invasiemacht de grens richting Moskou over gaan. Nu denk ik ook niet dat China een schot zal hoeven lossen, maar die gaan de boel daar totaal overnemen als Putin het land nog verder naar de klote heeft geholpen. En mocht Putin al de illusie hebben een kans te maken tegen de NATO, tegen China is hij helemaal kansloos.
Als jij denkt dat Europa nooit een gevaar is geweest voor Rusland dan ken je je geschiedenis toch bar slecht.
The End Times are wild
pi_203874027
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat het dan in eerste instantie als belangrijker wordt gevoeld, is te begrijpen. Maar rationeel gezien maakt het niets uit.
Dat ben ik niet met je eens, de (economische) gevolgen zijn daardoor veel groter. Bovendien is de agressor nu een land op hetzelfde continent dat de wapens oppakt tegen een democratische soevereine staat. Dat is ook een grens die in veel van die andere conflicten niet is overschreden.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:17:54 #209
236264 crew  capricia
pi_203874033
quote:
5s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
De EU en NAVO breiden zich al jaren niet meer uit, maar nu in 2022 is het opeens tijd voor oorlog?
Dit. Putin heeft daar ook nooit een probleem van gemaakt. Hij vond het wel logisch dat landen mochten kiezen.
En nu is het opeens een reden voor oorlog?

Goedemorgen trouwens!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203874035
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat zie ik toch echt anders. Ergens na mijn generatie is bijvoorbeeld een einde gekomen aan de moffenhaat. Mijn kinderen weten niet meer wat een 'mof' is. Daar zijn wel wat decennia overheen gegaan. Evenzeer is islamofobie zeer aanwezig in onze samenleving, hoezeer onze politici de boel ook bij elkaar zouden willen houden.

Poetin heeft in een korte tijd een groot deel van de wereld in een harnas weten te jagen waar het voorheen niet in zat. Ik geloof wel dat er iets geknakt is en dat de leiders van het Westen nog lang kunnen teren op de (op)nieuw ontstane Ruslandscepsis.
Er is wel een groot verschil tussen een aanwijsbare dader als Putin of de acties van een compleet volk. Ik heb geen enkel wrok tegen de russen maar Putin daarentegen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:18:14 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203874037
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Maar als het puur om annexeren van Oekraïne ging waarom heeft hij in 2014 dan niet doorgepakt?
Toen waren ze nog aan het moderniseren

Schien hadden ze nog een paar jaar moeten wachten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203874046
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:16 schreef RAVW het volgende:

[..]
wie wat waar ... dat uit een mond van een man die alles bij elkaar liegt wat maar los en vast zit ..
kom op na al die jaren kan je hem toch ook niet serieus nemen
Eens hoor, maar het gedrag: een land binnenvallen, maakt die observatie toch juist.
Een kapotte klok geeft immers ook 2x per dag de juiste tijd aan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203874051
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:08 schreef Ylaesias het volgende:

[..]
Misschien hier nog aan toevoegend dat het steeds dichterbij komt, aangezien Oekraïne op 15 uur rijden ligt.
Inderdaad, dat weegt mee. Hoewel ik denk dat ook een oorlog in Taiwan een vergelijkbare onrust teweeg had gebracht
pi_203874060
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497901723716923392

Overal is propaganda. Volgens deze bron werden die gasten op dat eiland gevangengenomen, en spreekt een van hun hier.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:21:32 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203874064
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nederland en Duitsland waren toch al snel na WOII alweer bondgenoten en hadden een vriendschappelijke relatie. Ik doelde meer op de snelheid waarin een land tot vijand, dan weer tot vriend en dan weer tot vijand verklaard kan worden wat door de bevolking tenminste gekocht wordt. Dat wat Orwell in 1984 zo treffend beschreven heeft. Dat had als achtergrond de relatie tussen Engeland en de Soviet-Unie natuurlijk.
The End Times are wild
  maandag 28 februari 2022 @ 09:22:10 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203874072
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Toen waren ze nog aan het moderniseren

Schien hadden ze nog een paar jaar moeten wachten
Moderniseren is goed gelukt als ik kijk naar die 40 jaar oude troep _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 28 februari 2022 @ 09:22:15 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203874074
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:20 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497901723716923392

Overal is propaganda. Volgens deze bron werden die gasten op dat eiland gevangengenomen, en spreekt een van hun hier.
Dat was toch allang duidelijk? Als die opname echt was en die soldaten echt allemaal omgekomen, hoe was die opname dan op internet terecht gekomen?
The End Times are wild
  maandag 28 februari 2022 @ 09:22:56 #218
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_203874081
twitter
Nooit meer slapen
pi_203874087
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat kan niet meer. Zijn plan is mislukt. Joe Biden publiceerde elke stap die Poetin zou gaan doen, waardoor Poetin direct voor lul stond. Nu krijgen ze op hun donder.
Probeer zo'n PR ramp maar recht te breien terwijl RT en andere propagandakanalen zijn geblokkeerd.
Daarom ben ik dus bang dat hij ze echt gaat gebruiken. Omdat hij zich in het nauw gedreven voelt en te trots is om zijn verlies te nemen.
Dan hoop ik op een diplomatieke oplossing ergens waarbij hij garanties krijgt dat Oekraïne nooit bij de navo gaat ofzo en dat de sancties dan opgeheven worden.

Dit voelt alsof je een psychopaat met een bomvest in elkaar aan het slaan bent.
Hij gaat het niet gewoon loslaten en klaar helaas.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:23:41 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203874094
quote:
84s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Moderniseren is goed gelukt als ik kijk naar die 40 jaar oude troep _O-
Ik weet niet hoeveel kennis jij hebt hier maar onze F16's zijn ook 40 jaar oud, dat is gewoon state of the art hoor

Bijvoorbeeld
pi_203874097
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:20 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Inderdaad, dat weegt mee. Hoewel ik denk dat ook een oorlog in Taiwan een vergelijkbare onrust teweeg had gebracht
Weet niet. Kijk naar hoe China de afgelopen jaren Hong Kong heeft overgenomen. Weliswaar zonder tanks maar desalniettemin even verschrikkelijk voor die mensen. Van een vrij leven in een Britse kolonie via een vrij leven in een behoorlijk zelfstandig gebied naar leven in een achterlijk corrupte dictatuur. Toch relatief weinig van gehoord hier.
pi_203874109
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat was toch allang duidelijk? Als die opname echt was en die soldaten echt allemaal omgekomen, hoe was die opname dan op internet terecht gekomen?
Een gevangenengenomen, rest wel dood. Later opnames gevonden. Weet ik het.
pi_203874111
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:05 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat er een fundamenteel verschil is tussen willen begrijpen wat Putin beweegt en er begrip voor tonen.

Iedereen die neigt naar het laatste valt voor mij in de categorie 'heulen met de vijand'.

Want met al dat geouwehoer over hoe bedreigd die moordenaar zich gerechtvaardigd mag voelen zijn de enigen wier levens echt bedreigd worden de Oekraïners en burgers van het Westen. Wij dus.

En ondertussen begin ik te denken dat figuren als Baudet en zijn toadies echt uitgesloten moeten worden van het gesprek en mogelijk zelf strafrechtelijk onderzocht.
- Zolang we niet direct in oorlog met Poetin zijn lijkt Poetin me niet de vijand.

- Zullen we eens kijken wie er allemaal op de loonlijst van Soros staat of heeft gestaan en onze cultuur met massa migratie wilt vernietigen.
pi_203874115
quote:
Oei, klinkt alsof Wit-Rusland zich bedreigd voelt door de expansie van de NAVO naar het Oosten en daarom een gerechtvaardigde reden heeft om mee te doen. Laten we een diplomatieke oplossing zoeken om aan deze terechte angsten tegemoet te komen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_203874120
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:18 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Er is wel een groot verschil tussen een aanwijsbare dader als Putin of de acties van een compleet volk. Ik heb geen enkel wrok tegen de russen maar Putin daarentegen.
Het is een interessant gedachte-experiment wat er zou gebeuren als Poetin morgen wordt afgezet. Misschien wordt de publieke opinie in het westen dan milder, maar het harnas blijft denk ik wel aan. Poetin is ook ooit onthaald als een jonge, sympathieke leider die openstond voor het westen. Een nieuwe leider zal, vermoed ik, hoe dan ook met argwaan worden onthaald.

En vergis je er niet in hoe diepgeworteld de scepsis t.a.v. het westen is onder Russen. Dat een oorlog tegen zusterland Oekraïne mogelijk massaal wordt afgekeurd wil niet zeggen dat ze sympathiek tegenover ons en onze ideologie staan.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:25:27 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203874122
Trouwens Steve Lookner retweet of liket elk uur wel iets de laatste dagen, zou die man ooit slapen?
  maandag 28 februari 2022 @ 09:25:46 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203874127
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik weet niet hoeveel kennis jij hebt hier maar onze F16's zijn ook 40 jaar oud, dat is gewoon state of the art hoor
I know. Maar als je naar de Russische voertuigen kijkt, ook van binnen, heb ik niet echt het idee dat ze die tanks en andere voertuigen gemoderniseerd hebben.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 28 februari 2022 @ 09:26:35 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203874137
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Oei, klinkt alsof Wit-Rusland zich bedreigd voelt door de expansie van de NAVO naar het Oosten en daarom een gerechtvaardigde reden heeft om mee te doen. Laten we een diplomatieke oplossing zoeken om aan deze terechte angsten tegemoet te komen.
Waar moet Wit-Rusland bang voor zijn dan ze genocide willen plegen op hun zuiderburen?
  FOK!fotograaf maandag 28 februari 2022 @ 09:26:40 #229
364681 over_hedge
pi_203874138
quote:
84s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
I know. Maar als je naar de Russische voertuigen kijkt, ook van binnen, heb ik niet echt het idee dat ze die tanks en andere voertuigen gemoderniseerd hebben.
Ja. Maar jij was ook de genen die dacht dat als het donker is ze niet kunnen vechten. Dus misschien moeten we jouw mening over oorlogsmateriaal met een korreltje zout nemen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:26:52 #230
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203874139
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je kunt niet voorkomen dat een gek die beschikt over kernwapens ook kernwapens gaat gebruiken; ook als je hem nu heel Oekraïne geeft blijft het immers een gek met kernwapens.

De enige manier is om de gek niet meer te laten beschikken over kernwapens. Dat is lastig te bewerkstelligen, tenzij er een revolutie uitbreekt in Rusland. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, dus ik denk dat we nog wel even kunnen leven met de dreiging van een kernoorlog de komende tijd.
Je kunt je in plaats van de kernwapens beter focussen op de gek. Daar is eenvoudiger van af te komen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203874142
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nederland en Duitsland waren toch al snel na WOII alweer bondgenoten en hadden een vriendschappelijke relatie. Ik doelde meer op de snelheid waarin een land tot vijand, dan weer tot vriend en dan weer tot vijand verklaard kan worden wat door de bevolking tenminste gekocht wordt. Dat wat Orwell in 1984 zo treffend beschreven heeft. Dat had als achtergrond de relatie tussen Engeland en de Soviet-Unie natuurlijk.
Je eerdere voorbeeld laat hooguit zien dat bij een nieuwe vijand oude vijanden bereid zijn de handen ineen te slaan. Maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
pi_203874145
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is een interessant gedachte-experiment wat er zou gebeuren als Poetin morgen wordt afgezet. Misschien wordt de publieke opinie in het westen dan milder, maar het harnas blijft denk ik wel aan. Poetin is ook ooit onthaald als een jonge, sympathieke leider die openstond voor het westen. Een nieuwe leider zal, vermoed ik, hoe dan ook met argwaan worden onthaald.

En vergis je er niet in hoe diepgeworteld de scepsis t.a.v. het westen is onder Russen. Dat een oorlog tegen zusterland Oekraïne mogelijk massaal wordt afgekeurd wil niet zeggen dat ze sympathiek tegenover ons en onze ideologie staan.
Toch wel jammer voor ze want onder een echte vrije democratie had de gemiddelde Rus het veel beter gehad dan nu onder dictator Poetin die de rijkdommen van het land vooral verdeelt onder een klein clubje corrupte supporters.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:27:16 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203874146
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een gevangenengenomen, rest wel dood. Later opnames gevonden. Weet ik het.
Maar als Rusland dat eilandje inneemt en die opnames worden gevonden, waarom zouden ze deze dan op het internet zetten? Als propaganda tegen zichzelf?
The End Times are wild
pi_203874147
quote:
Het is een interessant gedachte-experiment wat er zou gebeuren als Poetin morgen wordt afgezet
Ik vraag me af of er direct een duidelijk leider naar voren komt in dat geval. Poetin heeft de macht zo gecentraliseerd dat er een enorm vacuüm ontstaat bij zijn wegvallen. Ik zie in de machtsstrijd die daarop gaat volgen oprecht wel een paar doden vallen.
pi_203874149
quote:

[..]

Zeker eens maar dat mag toch gewoon bestaan? Een hossanna stemming zal er op meerdere plekken in de wereld wel aan ontbreken richting het westen en dat is prima.

Wat mij betreft als Putin vandaag afgezet wordt en de oorlog gestopt wordt kunnen wij verder gaan waar we tot vorige week stonden. Lastig uiteraard want dan zal er in ieder geval vanuit Russische kant heel duidelijk moeten worden gemaakt dat er geen draagvlak bestond naast Putin voor de genomen acties. Iets wat natuurlijk wel te betwisten valt op dit moment.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  maandag 28 februari 2022 @ 09:28:15 #236
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203874160
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:24 schreef Alpha0 het volgende:

- Zullen we eens kijken wie er allemaal op de loonlijst van Soros staat
Nou vertel?
quote:
of heeft gestaan en onze cultuur met massa migratie wilt vernietigen.
Hoe gebeurt dat precies?
pi_203874161
quote:

[..]
Waar zijn ze bang voor dan? Dat de NAVO hun troosteloze landen zal binnenvallen?
  maandag 28 februari 2022 @ 09:28:22 #238
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203874162
Toch eigenlijk raar deze wereld en tijd .. 3 weken geleden de hele wereld nog over de Corona dat het een probleem was..

nu zitten we tegen een WW3 met bio wapens aan
we zijn niet eens een maand verder

Dacht dat het jaarwisseling van 2019 - 2020 al vreemd was om binnen een paar maanden in een lockdown te komen wat toen niemand voor mogelijk hield
Maar moet je nu eens zien ....
Ben erg benieuwd waar dit heen gaat
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_203874165
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar als Rusland dat eilandje inneemt en die opnames worden gevonden, waarom zouden ze deze dan op het internet zetten? Als propaganda tegen zichzelf?
Er waren ook livestreams op o.a. Instagram.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:28:49 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203874167
quote:

[..]
Het alternatief voor een niet-diplomatieke oplossing voor deze crisis is oorlog. Dat begrijpen jullie allemaal toch goed he?
The End Times are wild
pi_203874172
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het alternatief voor een niet-diplomatieke oplossing voor deze crisis is oorlog. Dat begrijpen jullie allemaal toch goed he?
Zeker, dat is meestal het antwoord als diplomatie niet lukt.
pi_203874173
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Alles kan als propaganda dienen. Echt alles.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:29:38 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203874177
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja. Maar jij was ook de genen die dacht dat als het donker is ze niet kunnen vechten. Dus misschien moeten we jouw mening over oorlogsmateriaal met een korreltje zout nemen :P
Dat heb ik niet gezegd.

Het leek mij niet waarschijnlijk dat ze verder zouden vechten in de nacht na al die overwinningen (vliegveld, gebieden, steden). Ik had gedacht dat ze in de nacht zouden rusten en hun posities zouden versterken.
pi_203874178
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:25 schreef Momo het volgende:
Trouwens Steve Lookner retweet of liket elk uur wel iets de laatste dagen, zou die man ooit slapen?
Hij werkt met een team van moderators.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203874181
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:28 schreef RAVW het volgende:
Toch eigenlijk raar deze wereld en tijd .. 3 weken geleden de hele wereld nog over de Corona dat het een probleem was..

nu zitten we tegen een WW3 met bio wapens aan
we zijn niet eens een maand verder

Dacht dat het jaarwisseling van 2019 - 2020 al vreemd was om binnen een paar maanden in een lockdown te komen wat toen niemand voor mogelijk hield
Maar moet je nu eens zien ....
Ben erg benieuwd waar dit heen gaat
Ik voel me in ieder geval hetzelfde als met corona in februari 2020.
Alleen nu is de ellende nog groter en heb je ergens hoop dat het niet zo ver komt uiteindelijk.
pi_203874182
quote:
Over slapen gesproken. Hoe zullen Zelensky en Poetin dit doen? Ik kan me moeilijk voorstellen dat zij elke nacht van 12 uur s'avonds tot 8 uur s'ochtends slapen
pi_203874183
quote:

[..]
Ik ben ook voor een diplomatieke oplossing, hoor, maar niet tegen elke prijs.
pi_203874184
quote:

[..]
Je zegt twee keer hetzelfde?
pi_203874185
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:28 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Waar zijn ze bang voor dan? Dat de NAVO hun troosteloze landen zal binnenvallen?
Je wilt niet de NAVO aan je grenzen hebben natuurlijk. Ook daarom een land annexeren dat grenst aan een NAVO-land.
pi_203874188
twitter

Red Wedding GoT gevoel.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:31:01 #251
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_203874190
quote:
Als ik zie hoeveel knaken die gozer binnenharkt dan zou ik daar ook wel wat slaap voor willen laten.
pi_203874198
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je wilt niet de NAVO aan je grenzen hebben natuurlijk. Ook daarom een land annexeren dat grenst aan een NAVO-land.
En vooral de Navo landen waar je al aan grenst met rust laten!
  maandag 28 februari 2022 @ 09:32:05 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203874203
quote:
Af en toe een uurtje slaap :P
pi_203874205
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:30 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Red Wedding GoT gevoel.
Heb weinig vertrouwen in deze meeting maar laten we hopen dat het ergens toe leidt wat enigszins positief is voor iedereen.
pi_203874208
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]
En vooral de Navo landen waar je al aan grenst met rust laten!
3 landen aan je grens ging nog wel, maar vier is levensgevaarlijk. Ook daarom expanderen tot het er 7 zijn.
pi_203874230
Toch ook wel een afgang voor Rusland dat ze al na 5 dagen willen praten (ook al komt er waarschijnlijk niks uit). Stel je voor dat de NAVO al na 5 dagen met de Taliban was gaan praten.
pi_203874231
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:46 schreef speknek het volgende:

[..]
De springplank naar Rusland is er al sinds de Baltische staten bij NAVO gingen horen. Putin heeft daar nooit veel kabaal over gemaakt. Tussen 2000 en 2010 vond hij expansie van de NAVO oostwaarts logisch en niet iets om erg op tegen te zijn. Strategisch voegt Oekraïne ook niet heel veel toe, de raketten halen Moskou nu ook al makkelijk, en tegen een moderne ICBM doet hij al helemaal niks.
Het probleem is meer mythologisch en etnonationalistisch van aard. De "eerste Rus" komt uit de etnonationalistische overlevering uit Kyiv en is toen oostwaarts getrokken. Heel modern Rusland is nadat Lenin onafhankelijkheid aan Oekraine heeft gegeven, dus een soort satellietstaat van de Heimat geworden. Op het moment dat Oekraïne definitief voor Europa kiest, en dat ging het doen, is Rusland in de ogen van de romantisch etnofascistische Rus dus een wormvormig aanhangsel geworden. Een gigantisch land bestaat uit geen echte Russen, gelovend in een ideaal dat de echte Russen zelf achter zich hebben gelaten. Daarmee is Rusland uit idealistisch oogpunt compleet overbodig. Dat is hetgene wat Putin niet zit zitten. De NAVO is alleen iets om het te verkopen aan Useful Idiots.
[..]
Wat was het, net iets meer dan 15% van het land stemde tegen het associatieverdrag in een referendum dat overduidelijk gesponsord werd door Rusland zelf.
Je vergeet de grondstoffen in de Oekraïne waar meerdere partijen hun zinnen op hebben gezet.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 februari 2022 @ 09:34:59 #258
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203874233
quote:
[ twitter ]

Red Wedding GoT gevoel.
Aan beide kanten staat één stoel verder naar achteren geschoven, waarom :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 28 februari 2022 @ 09:35:18 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203874238
quote:
[ twitter ]

Red Wedding GoT gevoel.
Ook lopend buffet erbij?
pi_203874240
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Toch ook wel een afgang voor Rusland dat ze al na 5 dagen willen praten (ook al komt er waarschijnlijk niks uit). Stel je voor dat de NAVO al na 5 dagen met de Taliban was gaan praten.
Je kan het ook als propaganda gaan gebruiken dat je probeert te praten ;)
pi_203874241
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:16 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Het stukje over het Oekraïense leger en de Donbass had ik al door. Ik had het al eerder in een topic gemeld dat het Oekraïense leger al sinds 2014 in oorlog was en dat zij al een hoop ervaring hebben opgedaan. Dat komt nu goed van pas.
quote:
Wit-Rusland had Zelensky beloofd dat niet te doen maar als zij dat gaan doen dan geeft het al aan hoe onbetrouwbaar dat land is.

Verder heb ik ook de indruk dat hun leger al helemaal geen kloot voorstelt. Ook grotendeels dienstplichtigen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203874242
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
It's a trap!
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:35:58 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203874244
quote:
84s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hmmkay
pi_203874259
quote:

[..]
Daar zitten de leiders.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203874268
Jaja, ONZE jongens trekken naar het front.

https://nos.nl/video/2419(...)grensgebied-oekraine
pi_203874270
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:36 schreef laforest het volgende:

[..]
Daar zitten de leiders.
Volgens mij zijn ze leeg, maar misschien kijk ik niet goed.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:37:25 #267
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203874271
quote:
Die kerel zit 100% aan de coke.

Heb je gister z'n breakdown nog gezien?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 28 februari 2022 @ 09:37:29 #268
8369 speknek
Another day another slay
pi_203874274
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hoe komt een opname van open radio communicatie op het internet? Wtf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203874275
Op de site van het AD lees ik dat Rusland de inwoners van Kiev heeft opgeroepen de stad te verlaten.

Dat lijkt op een voorbode van een grote aanval op Kiev.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 28 februari 2022 @ 09:37:58 #270
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203874282
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hmmkay
Maar dat kan natuurlijk ook opzet zijn om van die ouwe zooi af te komen. Als je ziet hoeveel er kapot geschoten is, is het wel een verstandige keuze om dat voorop te laten..
  maandag 28 februari 2022 @ 09:38:11 #271
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203874285
quote:

[..]
pi_203874291
Update van de militaire situatie. Vind Osinga een uitstekende hoogleraar.

quote:
'Gestage opmars Rusland, maar met tactische fouten'
De militaire ontwikkelingen in Oekraïne van afgelopen nacht volgen hetzelfde patroon als dat van de afgelopen twee dagen, zegt hoogleraar Oorlogsstudies Frans Osinga. "Een langzame gestage opmars van Rusland. Maar toch met een aantal tactische fouten, waardoor Oekraïne in staat is om diverse aanvallen af te slaan", zegt Osinga in het NOS Radio 1 Journaal.

De tactische fouten begonnen volgens de hoogleraar al op de eerste dag. "De luchtmacht van Oekraïne is niet geheel vernietigd. We hebben gezien dat de pogingen om vliegvelden te veroveren, afgeslagen zijn. Dat is van Russische kant toch een beetje merkwaardig. Er zijn te weinig troepen en steun geleverd, vanuit de aanname dat ze die vliegvelden makkelijk konden innemen."

Een tweede fout noemt Osinga dat het erop lijkt dat tanks en pantserwagens zonder infanteriebescherming oprukken. "Hierdoor kunnen ze kwetsbaar zijn voor aanvallen met anti-tankwapens. Men had anders verwacht van Rusland, maar aan de andere kant zijn we pas in dag vijf, en we moeten er ook van uitgaan dat ze een plan b, plan c en plan d hebben klaarstaan."

Daarentegen is het niet alleen maar "kommer en kwel vanuit de Russische perceptie", zegt Osinga. "In het zuiden hebben ze wel degelijk successen. Vanuit de Krim richting de Donbas worden militaire successen geboekt. En nog steeds vindt vanuit het noordoosten een opmars richting Kiev plaats, waardoor de dreiging bestaat voor Kiev dat het langzaam omsingeld wordt."

Osinga benoemt dat nu ongeveer 60 procent van de troepen die Rusland had verzameld bij de grens is ingezet. De rest hebben ze nog achter de hand.
pi_203874297
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

150. Die worden door Putins overmacht aan flarden geschoten.
pi_203874298
quote:
11s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Volgens mij zijn ze leeg, maar misschien kijk ik niet goed.
:O
Dat is de plaats waar de leiders plaats zullen gaan nemen.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  maandag 28 februari 2022 @ 09:39:14 #275
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203874300
quote:

Waarom staan ze op Schiphol en gaan ze met de KLM :') Hebben we geen legervliegtuigen meer? :')
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:39:15 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203874301
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Niks mis mee, je moet altijd blijven praten

Kost niks
  maandag 28 februari 2022 @ 09:39:45 #277
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203874303
Waarom was Putin destijds niet boos toen de Baltische Staten bij de EU kwamen dan?

Dan leek me een minstens zo ‘dreigende’ stap vanuit Russisch oogpunt gezien.
pi_203874304
Goedemorgen.

Kiev houdt nog steeds stand? Erg mooi.
Zonder wrijving geen glans
pi_203874306
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Op de site van het AD lees ik dat Rusland de inwoners van Kiev heeft opgeroepen de stad te verlaten.

Dat lijkt op een voorbode van een grote aanval op Kiev.
Kernbom op Kiev?
Equivalent van het spel omgooien omdat je niet kan winnen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 februari 2022 @ 09:40:05 #280
284411 crew  heywoodu
pi_203874307
quote:

Snel, laten we op basis van dat ze er niet uit zien als geharde Russische militairen zeggen hoe kansloos ons leger is!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  maandag 28 februari 2022 @ 09:40:17 #281
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203874310
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Haags het volgende:
Goedemorgen.

JA _O_ _O_
pi_203874312
quote:
84s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom staan ze op Schiphol en gaan ze met de KLM :') Hebben we geen legervliegtuigen meer? :')
Het is een oefening, dus ze gaan oefenen met het roepen van: "PANG PANG".
  maandag 28 februari 2022 @ 09:40:27 #283
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203874316
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Zwansen het volgende:
Waarom was Putin destijds niet boos toen de Baltische Staten bij de EU kwamen dan?

Zat ie er nog niet zo lang.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:40:42 #284
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203874320
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Update van de militaire situatie. Vind Osinga een uitstekende hoogleraar.
[..]

Goed nieuws dat al 2/3 van de invasiekracht gebruikt is/wordt gebruikt. Paar dagen geleden was dat nog 1/3e.

Nu vraag ik me af: wordt de invasiekracht bij de grens intussen ook weer aangesterkt?
  maandag 28 februari 2022 @ 09:40:50 #285
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203874324
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Snel, laten we op basis van dat ze er niet uit zien als geharde Russische militairen zeggen hoe kansloos ons leger is!
Russen oefenen met -30 in Siberië dus dat zijn echte mannen en dit zijn doetjes!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 februari 2022 @ 09:40:51 #286
284411 crew  heywoodu
pi_203874325
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:36 schreef laforest het volgende:

[..]
Daar zitten de leiders.
Het ziet er maar slordig uit. Zet bij de leiders dan een vlaggetje op tafel en laat het daar bij :{w
pi_203874328
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Haags het volgende:
Goedemorgen.

Bazen. Ik denk dat Wim Lex al lang en breed in Engeland had gezeten.
pi_203874329
quote:

Dat is slechts een oefening aan de grens, zoals de Russen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 februari 2022 @ 09:41:21 #289
284411 crew  heywoodu
pi_203874332
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Russen oefenen met -30 in Siberië dus dat zijn echte mannen en dit zijn doetjes!
Beter een warme snikkel dan een koude bikkel :Y
pi_203874337
quote:

Toen was Sjors Boes nog president
  maandag 28 februari 2022 @ 09:41:31 #291
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203874338
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
die staan er op de foto ook zo bij of ze een reisje hebben geboekt of dat ze op oefening gaan :7
pi_203874341
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Goed nieuws dat al 2/3 van de invasiekracht gebruikt is/wordt gebruikt. Paar dagen geleden was dat nog 1/3e.
Ik gaf in het andere topic ook al aan dat het toch vrijwel onmogelijk lijkt om met zulke lage troepenaantallen zo'n groot land te bezetten. De tactiek is wellicht toch meer gericht om het gebied ten oosten van de Dnepr in te nemen en zo een natuurlijk barrière tegen Europa te hebben.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:42:00 #293
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203874343
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:41 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Toen was Sjors Boes nog president
Boes Boes?
pi_203874347
quote:

Lekker traag weer van de NOS, dit was zaterdag al bekend..
  maandag 28 februari 2022 @ 09:42:46 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203874352
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een diplomatieke oplossing betekent niet automatisch aan alle eisen toegeven. Maar de prijs van een oorlog is natuurlijk ook zeer hoog. Zolang het op het grondgebied van de Oekraine blijft en er geen kernwapens worden ingezet is het natuurlijk nog te overzien. Maar je slaat wel een pad in waarin steeds verdere escalatie mogelijk is.
The End Times are wild
pi_203874354
quote:
84s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]
JA _O_ _O_
De vraag is voor hoe lang... :{
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203874361
quote:

Het echte antwoord is natuurlijk dat zijn etno-nationalistisch denken toen nog niet zo ver was dat hij allerlei landen is gaan beschouwen als rechtmatig Russisch, maar dat toegeven zou betekenen dat het Westen eigenlijk weinig fout heeft gedaan in deze situatie en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
pi_203874363
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik gaf in het andere topic ook al aan dat het toch vrijwel onmogelijk lijkt om met zulke lage troepenaantallen zo'n groot land te bezetten. De tactiek is wellicht toch meer gericht om het gebied ten oosten van de Dnepr in te nemen en zo een natuurlijk barrière tegen Europa te hebben.
Laten we in godsnaam hopen dat ze het daarbij laten en het dan toch nog met een soort "sisser" afloopt, in zoverre je daar nu nog van kunt spreken dan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 februari 2022 @ 09:43:28 #299
284411 crew  heywoodu
pi_203874364
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een diplomatieke oplossing zou op één manier mogelijk moeten zijn: Rusland trekt zich terug uit Oekraïens grondgebied, dan is het klaar.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:43:31 #300
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203874365
Op twitter zijn de corona-wappies ook weer steeds actiever in hun steun aan Rusland/woede richting WEF/NAVO. Die mensen zijn echt verloren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')