abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 08:56:06 #126
8781 crew  Frutsel
pi_203873747
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wellicht waren dat de Parachutisten van de eerste nacht.
Ja of die Tsjetsjeense huurlingen.

Je zou verwachten dat de Russische KGB dit "probleem" allang zou hebben opgelost zoals ze voorheen altijd doen op een smerige en vuile manier met bijv gif.
Daardoor denk ik ook dat Rusland het Oekraïense verzet enorm onderschat heeft.
pi_203873748
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zie Poetin eerder neergaan.
Ik niet.
  maandag 28 februari 2022 @ 08:56:34 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203873751
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dit ja. Het hele "Rusland voelt zich bedreigd" narratief is jarenlang zorgvuldig opgebouwd door Poetin zelf, zijn onderdanen en Russische trollen en toen overgenomen door zelfbenoemde Poetinverstehers als Jan Dijkgraaf en Thierry Baudet. In de ogen van Poetin de zogenaamde useful idiots (zonder dat ze het zelf door hebben). Dit alles om zijn dictatorschap, mensenrechtenschendingen, oorlogshandelingen en nu expansiedrift keer op keer te legitimeren. Als Poetin straks kernwapens op Europa afvoert staan deze puppets nog steeds op de smeulende resten van de beschaving te lallen "ja maar Poetin voelde zich bedreigd".
Je moet de angel er juist uittrekken zonder in een kernoorlog te belanden. En dat doe je niet door je niet in te leven in het standpunt van je tegenstander.
The End Times are wild
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 08:57:22 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203873754
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar als wij nu begrijpen hoe verschrikkelijk oorlog is en ook hoe angstig. Zullen wij dan hierna ook stoppen met oorlogje spelen in het Midden-Oosten, Afrika?
Dat hangt van de 'wij' af.

Trouwens hoorde ik gisteren nou goed dat wij als Nederland de nucleaire taak van de EU hebben, zo even tussen neus en lippen door op Buitenhof.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203873757
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Zou wel raar zijn, het is juist zijn moment om met opgeheven hoofd, het vertrek van Rusland te eisen. Ik snap ook niet goed waarom Rusland in gestemd heeft met onderhandelingen.....
Misschien om een verhaal te kunnen ophangen dat ze echt hebben geprobeerd tot vrede te komen maar dat Oekraïne niet wil, en dat ze daarom een tandje bij zetten?

Of ze gebruiken een eventueel staakt-het-vuren om troepen weer te verzamelen en te organiseren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203873759
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef theunderdog het volgende:
Meerdere Syriërs kunnen je vertellen hoe gezellig die lui van de Wagner Groep zijn.
En Amerikaanse mariniers hoe useless ze zijn tegen een goed bewapende tegenstander. >:)
pi_203873763
quote:

[..]
Zou wel raar zijn, het is juist zijn moment om met opgeheven hoofd, het vertrek van Rusland te eisen. Ik snap ook niet goed waarom Rusland in gestemd heeft met onderhandelingen.....
1: Hij is ook maar een mens.

2: Kunnen verschillende redenen zijn. Slechtste scenario: ze willen hem vermoorden, andere scenario: ze gebruiken onderhandeling als intimidatie.
  maandag 28 februari 2022 @ 08:58:17 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203873764
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet de angel er juist uittrekken zonder in een kernoorlog te belanden. En dat doe je niet door je niet in te leven in het standpunt van je tegenstander.
Moet je hem wel écht snappen en niet in zijn secundaire verhaaltjes trappen om het primaire te rechtvaardigen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 08:58:47 #134
8781 crew  Frutsel
pi_203873771
quote:
88s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Trouwens hoorde ik gisteren nou goed dat wij als Nederland de nucleaire taak van de EU hebben, zo even tussen neus en lippen door op Buitenhof.
Wat houdt "nucleaire taak van de EU" dan in?
pi_203873775
quote:

[..]
Ik neem aan dat hij ook liever vandaag dan morgen met de oorlog stopt.

En we weten ook niet echt wat de stand is van de Oekraïense militaire infrastructuur.
pi_203873776
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef speknek het volgende:

[..]
De grootste self own van Putin, naast het laten zien dat zijn leger niet veel voorstelt en vecht als een 20ste eeuwse macht, is dat de NAVO twee jaar terug op sterven na dood was, en nu weer volledig op de kaart is gezet. Nouja als je denkt dat de NAVO een bedreiging is voor Putin tenminste, en niet gewoon een crux om zijn etnonationalistische plannen mogelijk te maken.
En oorlogsdreiging is precies wat de EU nodig heeft om eensgezinder te raken en meer de gedeelde normen en waarden te zien dan de verschillen.

Ik ben geen voorstander van de (huidige) EU, maar zelfs ik moet onderkennen dat een bedreiging voor de vrede op ons continent het beste motief is om samen te werken en andere landen te steunen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203873778
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:57 schreef Aurelius het volgende:

[..]
En Amerikaanse mariniers hoe useless ze zijn tegen een goed bewapende tegenstander. >:)
Je gebruikt die huurlingen ook niet voor militaire zaken. Maar vooral om schrik aan te jagen bij de burgerbevolking.
pi_203873783
quote:

[..]

Wat houdt dat dan in? Dat Nederland verantwoordelijk zou zijn voor het afvuren van een kernwapen? Of dat Nederland de eindbeslissing neemt voor het afvuren ervan?

Mocht het zo zijn, dan loopt Nederland een extra / groter risico om zelf aangevallen te worden bij een kernaanval.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203873786
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:58 schreef Frutsel het volgende:
Wat houdt "nucleaire taak van de EU" dan in?
Er wordt toch gecoördineerd vanuit Brunssum? Of zijn dat alleen AWAC's?
pi_203873787
quote:

[..]

Wij als in het westen.

Geen idee. Buitenhof niet gezien.
pi_203873794
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Mocht het zo zijn, dan loopt Nederland een extra / groter risico om zelf aangevallen te worden bij een kernaanval.
Met de haven van Rotterdam zijn we toch al de lul. Antwerpen zal ook wel op de first strike list staan.
pi_203873795
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En oorlogsdreiging is precies wat de EU nodig heeft om eensgezinder te raken en meer de gedeelde normen en waarden te zien dan de verschillen.

Ik ben geen voorstander van de (huidige) EU, maar zelfs ik moet onderkennen dat een bedreiging voor de vrede op ons continent het beste motief is om samen te werken en andere landen te steunen.
De kracht van het hebben van een common enemy. Wereldvrede zal dan ook alleen bereikt worden zodra een invasie van aliens dreigt.
pi_203873796
quote:

[..]
Maar het standpunt is dus helemaal niet het standpunt, al zal dat compleet langs je heen gaan. Zolang useful idiots het 'Rusland voelt zich bedreigt' narratief blijven verkondigen leven we ons helemaal niet in in het standpunt van de tegenstander, maar geloven we enkel in zijn leugens.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:00:45 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203873797
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dat Rusland gefinancierde referendum waar niemand op gestemd heeft?

Echt t, heel soms dacht ik dat je verder keek dan het Kremlin propaganda. Zo jammer dit.

Zoek gewoon eens op alle shit en aanvallen rusland pleegt oa digitaal op het westen en op Oekraïne. de lijst is ontelbaar.* ook poetins zijn intenties: het moet en zal democratieën ondermijnen en aantonen dat ze zwak zijn.

Hij wil groot rusland, zegt hij zelf, in de laatste speeches haalt hij het steeds aan. er zijn documenten beschikbaar wat hun vinden wat groot rusland is. De rest is allemaal gericht om chaos te creëren. van de anti vaccinatie strategieën tot brexit, allemaal onderdeel van Rusland om het westen te destabiliseren.
Brexit, anti-vaccinatie, referendum, Trump als president allemaal door Putin bedacht en geimplementeerd? Ik denk dat jij de mogelijkheden van Rusland enorm overschat. Het is niet zo dat alles wat gebeurt dat niet in het straatje van de EU past door Putin is opgezet of dat iedereen die een andere mening heeft dan wat de EU het liefst zit deze door Putin is ingefluisterd. Onder aan de streep is Rusland welliswaar een groot land maar zijn economie is niet groter dan die van de Benelux. Denk je echt dat zo'n land in staat is om alles ter wereld te controleren en naar zijn hand te zetten via digitale media?
The End Times are wild
  maandag 28 februari 2022 @ 09:01:05 #145
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203873804
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar als wij nu begrijpen hoe verschrikkelijk oorlog is en ook hoe angstig. Zullen wij dan hierna ook stoppen met oorlogje spelen in het Midden-Oosten, Afrika?
Graag en dan een heel hoog hek er om heen. Ze zoeken het zelf maar uit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203873805
quote:

[..]
Dat gaat, als je aanneemt dat Poetin zich echt heel erg bedreigd voelt, neerkomen op Rusland belonen voor het starten van deze oorlog door hem gebied cadeau te doen plus garanties te geven over EU- danwel NAVO-lidmaatschap Oekraïne.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:01:25 #147
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203873807
Vandaag een debat in de tweede kamer over Oekraïne. Zal weinig nieuws bevatten maar mocht je je nou écht vervelen kan dat interessant zijn.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:01:31 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203873808
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:50 schreef Aurelius het volgende:
Gister iemand trouwens Op1 gezien? Kaag was wel helemaal in haar element als Minister van Buitenlandse Zaken. ^O^
Inderdaad jammer dat ze minister van financiën is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203873813
quote:
88s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Inderdaad jammer dat ze minister van financiën is.
:D
blablablabla
  maandag 28 februari 2022 @ 09:02:06 #150
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203873814
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:59 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Er wordt toch gecoördineerd vanuit Brunssum? Of zijn dat alleen AWAC's?
Deze toestellen zijn van de NAVO en hun thuisbasis is het Duitse Geilenkirchen
dus denk niet dat NL daar veel over te vertellen heeft over die AWACS
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')