Niks mis mee, je moet altijd blijven pratenquote:Op maandag 28 februari 2022 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Toch ook wel een afgang voor Rusland dat ze al na 5 dagen willen praten (ook al komt er waarschijnlijk niks uit). Stel je voor dat de NAVO al na 5 dagen met de Taliban was gaan praten.
Kernbom op Kiev?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Op de site van het AD lees ik dat Rusland de inwoners van Kiev heeft opgeroepen de stad te verlaten.
Dat lijkt op een voorbode van een grote aanval op Kiev.
Snel, laten we op basis van dat ze er niet uit zien als geharde Russische militairen zeggen hoe kansloos ons leger is!quote:Op maandag 28 februari 2022 09:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Jaja, ONZE jongens trekken naar het front.
https://nos.nl/video/2419(...)grensgebied-oekraine
JAquote:Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Haags het volgende:
Goedemorgen.
Kiev houdt nog steeds stand? Erg mooi.
Het is een oefening, dus ze gaan oefenen met het roepen van: "PANG PANG".quote:Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom staan ze op Schiphol en gaan ze met de KLMHebben we geen legervliegtuigen meer?
Zat ie er nog niet zo lang.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Zwansen het volgende:
Waarom was Putin destijds niet boos toen de Baltische Staten bij de EU kwamen dan?
Dan leek me een minstens zo ‘dreigende’ stap vanuit Russisch oogpunt gezien.
Goed nieuws dat al 2/3 van de invasiekracht gebruikt is/wordt gebruikt. Paar dagen geleden was dat nog 1/3e.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Update van de militaire situatie. Vind Osinga een uitstekende hoogleraar.
[..]
Russen oefenen met -30 in Siberië dus dat zijn echte mannen en dit zijn doetjes!quote:Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snel, laten we op basis van dat ze er niet uit zien als geharde Russische militairen zeggen hoe kansloos ons leger is!
Het ziet er maar slordig uit. Zet bij de leiders dan een vlaggetje op tafel en laat het daar bijquote:
Bazen. Ik denk dat Wim Lex al lang en breed in Engeland had gezeten.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Haags het volgende:
Goedemorgen.
Kiev houdt nog steeds stand? Erg mooi.
Dat is slechts een oefening aan de grens, zoals de Russen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Beter een warme snikkel dan een koude bikkelquote:Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Russen oefenen met -30 in Siberië dus dat zijn echte mannen en dit zijn doetjes!
Toen was Sjors Boes nog presidentquote:Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Zwansen het volgende:
Waarom was Putin destijds niet boos toen de Baltische Staten bij de EU kwamen dan?
die staan er op de foto ook zo bij of ze een reisje hebben geboekt of dat ze op oefening gaanquote:Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snel, laten we op basis van dat ze er niet uit zien als geharde Russische militairen zeggen hoe kansloos ons leger is!
Ik gaf in het andere topic ook al aan dat het toch vrijwel onmogelijk lijkt om met zulke lage troepenaantallen zo'n groot land te bezetten. De tactiek is wellicht toch meer gericht om het gebied ten oosten van de Dnepr in te nemen en zo een natuurlijk barrière tegen Europa te hebben.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Goed nieuws dat al 2/3 van de invasiekracht gebruikt is/wordt gebruikt. Paar dagen geleden was dat nog 1/3e.
Boes Boes?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:41 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Toen was Sjors Boes nog president
Lekker traag weer van de NOS, dit was zaterdag al bekend..quote:Op maandag 28 februari 2022 09:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Een diplomatieke oplossing betekent niet automatisch aan alle eisen toegeven. Maar de prijs van een oorlog is natuurlijk ook zeer hoog. Zolang het op het grondgebied van de Oekraine blijft en er geen kernwapens worden ingezet is het natuurlijk nog te overzien. Maar je slaat wel een pad in waarin steeds verdere escalatie mogelijk is.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben ook voor een diplomatieke oplossing, hoor, maar niet tegen elke prijs.
Het echte antwoord is natuurlijk dat zijn etno-nationalistisch denken toen nog niet zo ver was dat hij allerlei landen is gaan beschouwen als rechtmatig Russisch, maar dat toegeven zou betekenen dat het Westen eigenlijk weinig fout heeft gedaan in deze situatie en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Zwansen het volgende:
Laten we in godsnaam hopen dat ze het daarbij laten en het dan toch nog met een soort "sisser" afloopt, in zoverre je daar nu nog van kunt spreken dan.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik gaf in het andere topic ook al aan dat het toch vrijwel onmogelijk lijkt om met zulke lage troepenaantallen zo'n groot land te bezetten. De tactiek is wellicht toch meer gericht om het gebied ten oosten van de Dnepr in te nemen en zo een natuurlijk barrière tegen Europa te hebben.
Een diplomatieke oplossing zou op één manier mogelijk moeten zijn: Rusland trekt zich terug uit Oekraïens grondgebied, dan is het klaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben ook voor een diplomatieke oplossing, hoor, maar niet tegen elke prijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |