abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203873675
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik maak me vooral zorgen dat we via de EU een oorlog ingerommeld worden, dat lijkt me niet zo handig tegen een land met kernwapens.
Mocht het zo ver komen dan heeft Rusland ook geen schijn van kans, wat het dus weer des te aannemelijker maakt dat Poetin daadwerkelijk naar het gebruik van kernwapens grijpt....
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203873677
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit vind ik een beetje keukentafel-retoriek en niet getuigen van enig inzicht in Realpolitik. Om te begrijpen wat er gebeurt moet je verder kijken dan de EU-narrative.
Wat er aan de hand is, is dat Putin (terecht of niet terecht, doet niet ter zaken) zich bedreigd ziet door een EU en NAVO die steeds verder naar het Oosten optrekken. Als je de kaart er bij pakt dan zie je exact waarom juist het toevoegen van Oekraine als een dolkstoot gezien wordt. Daarmee ontstaat als het ware een springplank rechtstreeks naar Moskou.
Nu kun jij wel zeggen dat we de Oekraine daar niet voor gaan gebruiken, maar Putin ziet dat dus heel anders. Zeker na Napoleon en WOII.

Als we dat feit niet willen erkennen dan is er dus ook geen andere oplossing mogelijk dan het gevecht aangaan. Terwijl jouw verhaaltje c.q. de EU-narratief, gewoon een sprookje is voor simpele mensen. Prima, maar dan moeten we ook bereid zijn de gevolgen hiervan te ondervinden.

Tijdens het Oekraïne-referendum hadden de Nederlandse kiezers dit haarscherp in de gaten. Jammer dat er niks met dat referendum gebeurd is verder.
dat Rusland gefinancierde referendum waar niemand op gestemd heeft?

Echt t, heel soms dacht ik dat je verder keek dan het Kremlin propaganda. Zo jammer dit.

Zoek gewoon eens op alle shit en aanvallen rusland pleegt oa digitaal op het westen en op Oekraïne. de lijst is ontelbaar.* ook poetins zijn intenties: het moet en zal democratieën ondermijnen en aantonen dat ze zwak zijn.

Hij wil groot rusland, zegt hij zelf, in de laatste speeches haalt hij het steeds aan. er zijn documenten beschikbaar wat hun vinden wat groot rusland is. De rest is allemaal gericht om chaos te creëren. van de anti vaccinatie strategieën tot brexit, allemaal onderdeel van Rusland om het westen te destabiliseren.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 08:47:56 #103
8781 crew  Frutsel
pi_203873682
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe zot het nu eigenlijk? Kan poetin nu telkens eindeloos herkozen worden?
Tot 2036

edit: volgens mij heeft hij in 2020 of 2021 een wet getekend die dat mogelijk heeft gemaakt ofzo
pi_203873685
quote:
88s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Omdat hij in de achtertuin is, en omdat de aanvallende macht een mogendheid is waar we al heel lang mee in een militaire patstelling hebben geleefd, die pas een jaarje of 30 wat minder lijkt.
Maar als wij nu begrijpen hoe verschrikkelijk oorlog is en ook hoe angstig. Zullen wij dan hierna ook stoppen met oorlogje spelen in het Midden-Oosten, Afrika?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 februari 2022 @ 08:48:35 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203873686
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekrainse eis: trek je terug uit al ons grondgebied, inclusief Krim.
En tevens de enige eis met enig recht, lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203873688
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:42 schreef raptorix het volgende:
Onderhandelingen starten om 11 uur onze tijd.
Hahha

'onderhandelingen'.
pi_203873690
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:46 schreef speknek het volgende:

Wat was het, net iets meer dan 15% van het land stemde tegen het associatieverdrag in een referendum dat overduidelijk gesponsord werd door Rusland zelf.
Als je dat referendum morgen opnieuw zou doen, dan denk ik dat de uitslag anders zou zijn. Ik zou in ieder geval anders stemmen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203873695
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Hij voelt zich helemaal niet bedreigd door de EU; hij gebruikt dat alleen maar als excuus om zijn expansiedrift te legitimeren.
Dit ja. Het hele "Rusland voelt zich bedreigd" narratief is jarenlang zorgvuldig opgebouwd door Poetin zelf, zijn onderdanen en Russische trollen en toen overgenomen door zelfbenoemde Poetinverstehers als Jan Dijkgraaf en Thierry Baudet. In de ogen van Poetin de zogenaamde useful idiots (zonder dat ze het zelf door hebben). Dit alles om zijn dictatorschap, mensenrechtenschendingen, oorlogshandelingen en nu expansiedrift keer op keer te legitimeren. Als Poetin straks kernwapens op Europa afvoert staan deze puppets nog steeds op de smeulende resten van de beschaving te lallen "ja maar Poetin voelde zich bedreigd".
pi_203873696
quote:

[..]
Ik maak me vooral zorgen dat we via de EU een oorlog ingerommeld worden, dat lijkt me niet zo handig tegen een land met kernwapens.
Maar dan moet je 'boos' zijn op onze eigen leiders.
pi_203873697
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:42 schreef raptorix het volgende:
Onderhandelingen starten om 11 uur onze tijd.
Tegelijk met ons kamerdebat en net zo nutteloos.
  maandag 28 februari 2022 @ 08:50:06 #111
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203873699
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:44 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ben bang dat het totaal nutteloos zal zijn maar goed, laten we er maar het beste van hopen
zal wel beetje het niveau wat mijn werkgever worden als je daar mee om de tafel gaat zitten
- je toont geen eigen Initiatief.. dus kunnen je functie niet geven
- je toon eigen Initiatief maar dat zijn dingen die je niet opgedragen krijgt .... dus je bent niet geschikt voor die functie

Dus weet wat je te doen staat als je die functie wil hebben of krijgen .. prettige dag verder
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203873702
Gister iemand trouwens Op1 gezien? Kaag was wel helemaal in haar element als Minister van Buitenlandse Zaken. ^O^
pi_203873704
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:47 schreef Korenfok het volgende:

Echt t, heel soms dacht ik dat je verder keek dan het Kremlin propaganda. Zo jammer dit.
Die argumenten ad hominem mag je gerust achterwege laten. Dat hij een andere zienswijze heeft, betekent niet dat hij niet voorbij de propaganda kan kijken.
pi_203873705
Zou toch wat zijn als Zelensky door de knieën gaat straks.
  maandag 28 februari 2022 @ 08:51:28 #115
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_203873709
quote:

[..]
Leuk idd die Europese unie.

Ik ga ook maar eens hamsteren en een voorraadje aanleggen voor de zekerheid.

Hadden we een paar jaar geleden niet iets van een Oekraine referendum of zo? En nu alsnog de sjaak. :')
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  maandag 28 februari 2022 @ 08:52:12 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203873712
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:46 schreef speknek het volgende:

[..]
De springplank naar Rusland is er al sinds de Baltische staten bij NAVO gingen horen. Putin heeft daar nooit veel kabaal over gemaakt. Tussen 2000 en 2010 vond hij expansie van de NAVO oostwaarts logisch en niet iets om erg op tegen te zijn. Strategisch voegt Oekraïne ook niet heel veel toe, de raketten halen Moskou nu ook al makkelijk, en tegen een moderne ICBM doet hij al helemaal niks.
Het probleem is meer mythologisch en etnonationalistisch van aard. De "eerste Rus" komt uit de etnonationalistische overlevering uit Kyiv en is toen oostwaarts getrokken. Heel modern Rusland is nadat Lenin onafhankelijkheid aan Oekraine heeft gegeven, dus een soort satellietstaat van de Heimat geworden. Op het moment dat Oekraïne definitief voor Europa kiest, en dat ging het doen, is Rusland in de ogen van de romantisch etnofascistische Rus dus een wormvormig aanhangsel geworden. Een gigantisch land bestaat uit geen echte Russen, gelovend in een ideaal dat de echte Russen zelf achter zich hebben gelaten. Daarmee is Rusland uit idealistisch oogpunt compleet overbodig. Dat is hetgene wat Putin niet zit zitten. De NAVO is alleen iets om het te verkopen aan Useful Idiots.
[..]
Wat was het, net iets meer dan 15% van het land stemde tegen het associatieverdrag in een referendum dat overduidelijk gesponsord werd door Rusland zelf.
Dit zit een stuk dichter bij de waarheid ja. Dat dreigingsverhaal is alleen om bange mensen achter zijn Groot Russische droom te krijgen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203873727
quote:
Wellicht waren dat de Parachutisten van de eerste nacht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 28 februari 2022 @ 08:55:06 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_203873734
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als je dat referendum morgen opnieuw zou doen, dan denk ik dat de uitslag anders zou zijn. Ik zou in ieder geval anders stemmen.
De grootste self own van Putin, naast het laten zien dat zijn leger niet veel voorstelt en vecht als een 20ste eeuwse macht, is dat de NAVO twee jaar terug op sterven na dood was, en nu weer volledig op de kaart is gezet. Nouja als je denkt dat de NAVO een bedreiging is voor Putin tenminste, en niet gewoon een crux om zijn etnonationalistische plannen mogelijk te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203873735
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:52 schreef Perrin het volgende:
Dit zit een stuk dichter bij de waarheid ja. Dat dreigingsverhaal is alleen om bange mensen zich achter zijn Groot Russische droom te krijgen.
Ik denk dat we het wel allemaal met elkaar eens zijn, dan een democratisch Oekraïne dat lid is van de EU en steeds welvarender wordt een bedreiging is voor de machtspositie van Putin en zijn kliek.

De Russen zouden zelf ook beter af zijn. Die zouden met hun natuurlijke rijkdom echt een soort Canada voor de EU kunnen zijn.
  maandag 28 februari 2022 @ 08:55:18 #121
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203873737
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:51 schreef SuperNeger het volgende:

Hadden we een paar jaar geleden niet iets van een Oekraine referendum of zo? En nu alsnog de sjaak. :')
dat schreef ik eerder ook over .. toen was het hier in Nederland geloof ik ook donker rood en tegen
zelf ik heb toen tegen gestemd

Maar ik moet wel zeggen dat ik de laatste jaren steeds meer de Oekraiene ben gaan volgen en ook met mensen uit dat land ben gaan tegen komen .
dat het toch een heel ander beeld geeft dat wat de meeste media ons doen geloven

De russen zijn ook zo gek nog niet , maar die hebben een probleem dat daar nog een vent op een functie zit die nog denkt en leeft als een KGB agent
die waarschijnlijk nog nooit eens buiten is geweest
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_203873740
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:50 schreef theunderdog het volgende:
Ik zie Poetin eerder neergaan.
pi_203873741
twitter
pi_203873743
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:50 schreef theunderdog het volgende:
Zou wel raar zijn, het is juist zijn moment om met opgeheven hoofd, het vertrek van Rusland te eisen. Ik snap ook niet goed waarom Rusland in gestemd heeft met onderhandelingen.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203873745
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Meerdere Syriërs kunnen je vertellen hoe gezellig die lui van de Wagner Groep zijn.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 08:56:06 #126
8781 crew  Frutsel
pi_203873747
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja of die Tsjetsjeense huurlingen.

Je zou verwachten dat de Russische KGB dit "probleem" allang zou hebben opgelost zoals ze voorheen altijd doen op een smerige en vuile manier met bijv gif.
Daardoor denk ik ook dat Rusland het Oekraïense verzet enorm onderschat heeft.
pi_203873748
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zie Poetin eerder neergaan.
Ik niet.
  maandag 28 februari 2022 @ 08:56:34 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203873751
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dit ja. Het hele "Rusland voelt zich bedreigd" narratief is jarenlang zorgvuldig opgebouwd door Poetin zelf, zijn onderdanen en Russische trollen en toen overgenomen door zelfbenoemde Poetinverstehers als Jan Dijkgraaf en Thierry Baudet. In de ogen van Poetin de zogenaamde useful idiots (zonder dat ze het zelf door hebben). Dit alles om zijn dictatorschap, mensenrechtenschendingen, oorlogshandelingen en nu expansiedrift keer op keer te legitimeren. Als Poetin straks kernwapens op Europa afvoert staan deze puppets nog steeds op de smeulende resten van de beschaving te lallen "ja maar Poetin voelde zich bedreigd".
Je moet de angel er juist uittrekken zonder in een kernoorlog te belanden. En dat doe je niet door je niet in te leven in het standpunt van je tegenstander.
The End Times are wild
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 08:57:22 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203873754
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar als wij nu begrijpen hoe verschrikkelijk oorlog is en ook hoe angstig. Zullen wij dan hierna ook stoppen met oorlogje spelen in het Midden-Oosten, Afrika?
Dat hangt van de 'wij' af.

Trouwens hoorde ik gisteren nou goed dat wij als Nederland de nucleaire taak van de EU hebben, zo even tussen neus en lippen door op Buitenhof.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203873757
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Zou wel raar zijn, het is juist zijn moment om met opgeheven hoofd, het vertrek van Rusland te eisen. Ik snap ook niet goed waarom Rusland in gestemd heeft met onderhandelingen.....
Misschien om een verhaal te kunnen ophangen dat ze echt hebben geprobeerd tot vrede te komen maar dat Oekraïne niet wil, en dat ze daarom een tandje bij zetten?

Of ze gebruiken een eventueel staakt-het-vuren om troepen weer te verzamelen en te organiseren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203873759
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef theunderdog het volgende:
Meerdere Syriërs kunnen je vertellen hoe gezellig die lui van de Wagner Groep zijn.
En Amerikaanse mariniers hoe useless ze zijn tegen een goed bewapende tegenstander. >:)
pi_203873763
quote:

[..]
1: Hij is ook maar een mens.

2: Kunnen verschillende redenen zijn. Slechtste scenario: ze willen hem vermoorden, andere scenario: ze gebruiken onderhandeling als intimidatie.
  maandag 28 februari 2022 @ 08:58:17 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203873764
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet de angel er juist uittrekken zonder in een kernoorlog te belanden. En dat doe je niet door je niet in te leven in het standpunt van je tegenstander.
Moet je hem wel écht snappen en niet in zijn secundaire verhaaltjes trappen om het primaire te rechtvaardigen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 08:58:47 #134
8781 crew  Frutsel
pi_203873771
quote:
88s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Trouwens hoorde ik gisteren nou goed dat wij als Nederland de nucleaire taak van de EU hebben, zo even tussen neus en lippen door op Buitenhof.
Wat houdt "nucleaire taak van de EU" dan in?
pi_203873775
quote:

[..]
Ik neem aan dat hij ook liever vandaag dan morgen met de oorlog stopt.

En we weten ook niet echt wat de stand is van de Oekraïense militaire infrastructuur.
pi_203873776
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef speknek het volgende:

[..]
De grootste self own van Putin, naast het laten zien dat zijn leger niet veel voorstelt en vecht als een 20ste eeuwse macht, is dat de NAVO twee jaar terug op sterven na dood was, en nu weer volledig op de kaart is gezet. Nouja als je denkt dat de NAVO een bedreiging is voor Putin tenminste, en niet gewoon een crux om zijn etnonationalistische plannen mogelijk te maken.
En oorlogsdreiging is precies wat de EU nodig heeft om eensgezinder te raken en meer de gedeelde normen en waarden te zien dan de verschillen.

Ik ben geen voorstander van de (huidige) EU, maar zelfs ik moet onderkennen dat een bedreiging voor de vrede op ons continent het beste motief is om samen te werken en andere landen te steunen.
pi_203873778
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:57 schreef Aurelius het volgende:

[..]
En Amerikaanse mariniers hoe useless ze zijn tegen een goed bewapende tegenstander. >:)
Je gebruikt die huurlingen ook niet voor militaire zaken. Maar vooral om schrik aan te jagen bij de burgerbevolking.
pi_203873783
quote:

[..]

Wat houdt dat dan in? Dat Nederland verantwoordelijk zou zijn voor het afvuren van een kernwapen? Of dat Nederland de eindbeslissing neemt voor het afvuren ervan?

Mocht het zo zijn, dan loopt Nederland een extra / groter risico om zelf aangevallen te worden bij een kernaanval.
pi_203873786
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:58 schreef Frutsel het volgende:
Wat houdt "nucleaire taak van de EU" dan in?
Er wordt toch gecoördineerd vanuit Brunssum? Of zijn dat alleen AWAC's?
pi_203873787
quote:

[..]

Wij als in het westen.

Geen idee. Buitenhof niet gezien.
pi_203873794
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Mocht het zo zijn, dan loopt Nederland een extra / groter risico om zelf aangevallen te worden bij een kernaanval.
Met de haven van Rotterdam zijn we toch al de lul. Antwerpen zal ook wel op de first strike list staan.
pi_203873795
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En oorlogsdreiging is precies wat de EU nodig heeft om eensgezinder te raken en meer de gedeelde normen en waarden te zien dan de verschillen.

Ik ben geen voorstander van de (huidige) EU, maar zelfs ik moet onderkennen dat een bedreiging voor de vrede op ons continent het beste motief is om samen te werken en andere landen te steunen.
De kracht van het hebben van een common enemy. Wereldvrede zal dan ook alleen bereikt worden zodra een invasie van aliens dreigt.
pi_203873796
quote:

[..]
Maar het standpunt is dus helemaal niet het standpunt, al zal dat compleet langs je heen gaan. Zolang useful idiots het 'Rusland voelt zich bedreigt' narratief blijven verkondigen leven we ons helemaal niet in in het standpunt van de tegenstander, maar geloven we enkel in zijn leugens.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:00:45 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203873797
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dat Rusland gefinancierde referendum waar niemand op gestemd heeft?

Zoek gewoon eens op alle shit en aanvallen rusland pleegt oa digitaal op het westen en op Oekraïne. de lijst is ontelbaar.* ook poetins zijn intenties: het moet en zal democratieën ondermijnen en aantonen dat ze zwak zijn.

Hij wil groot rusland, zegt hij zelf, in de laatste speeches haalt hij het steeds aan. er zijn documenten beschikbaar wat hun vinden wat groot rusland is. De rest is allemaal gericht om chaos te creëren. van de anti vaccinatie strategieën tot brexit, allemaal onderdeel van Rusland om het westen te destabiliseren.
Brexit, anti-vaccinatie, referendum, Trump als president allemaal door Putin bedacht en geimplementeerd? Ik denk dat jij de mogelijkheden van Rusland enorm overschat. Het is niet zo dat alles wat gebeurt dat niet in het straatje van de EU past door Putin is opgezet of dat iedereen die een andere mening heeft dan wat de EU het liefst zit deze door Putin is ingefluisterd. Onder aan de streep is Rusland welliswaar een groot land maar zijn economie is niet groter dan die van de Benelux. Denk je echt dat zo'n land in staat is om alles ter wereld te controleren en naar zijn hand te zetten via digitale media?
The End Times are wild
  maandag 28 februari 2022 @ 09:01:05 #145
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203873804
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Graag en dan een heel hoog hek er om heen. Ze zoeken het zelf maar uit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203873805
quote:

[..]
Dat gaat, als je aanneemt dat Poetin zich echt heel erg bedreigd voelt, neerkomen op Rusland belonen voor het starten van deze oorlog door hem gebied cadeau te doen plus garanties te geven over EU- danwel NAVO-lidmaatschap Oekraïne.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:01:25 #147
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203873807
Vandaag een debat in de tweede kamer over Oekraïne. Zal weinig nieuws bevatten maar mocht je je nou écht vervelen kan dat interessant zijn.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:01:31 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203873808
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:50 schreef Aurelius het volgende:
Gister iemand trouwens Op1 gezien? Kaag was wel helemaal in haar element als Minister van Buitenlandse Zaken. ^O^
Inderdaad jammer dat ze minister van financiën is.
pi_203873813
quote:
88s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Inderdaad jammer dat ze minister van financiën is.
:D
blablablabla
  maandag 28 februari 2022 @ 09:02:06 #150
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203873814
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:59 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Er wordt toch gecoördineerd vanuit Brunssum? Of zijn dat alleen AWAC's?
Deze toestellen zijn van de NAVO en hun thuisbasis is het Duitse Geilenkirchen
dus denk niet dat NL daar veel over te vertellen heeft over die AWACS
pi_203873819
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Graag en dan een heel hoog hek er om heen. Ze zoeken het zelf maar uit.
Niet perse eens. Maar het is in elk geval een stuk oprechter en eerlijker dan havik-beleid.
pi_203873821
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:00 schreef LXIV het volgende:
Brexit, anti-vaccinatie, referendum, Trump als president allemaal door Putin bedacht en geimplementeerd?
Nee, maar ze zijn natuurlijk best bereid om dit soort geluiden te sponsoren op het moment dat die opkomen.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:02:57 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203873823
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat houdt dat dan in? Dat Nederland verantwoordelijk zou zijn voor het afvuren van een kernwapen? Of dat Nederland de eindbeslissing neemt voor het afvuren ervan?

Onze vliegtuigen hadden een rol, ik weet alleen niet welke, heeft iemand beter gekeken?
  maandag 28 februari 2022 @ 09:03:05 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203873824
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Maar het standpunt is dus helemaal niet het standpunt, al zal dat compleet langs je heen gaan. Zolang useful idiots het 'Rusland voelt zich bedreigt' narratief blijven verkondigen leven we ons helemaal niet in in het standpunt van de tegenstander, maar geloven we enkel in zijn leugens.
Dat Rusland zijn veiligheid bedreigd zag door uitbreiding van EU en NAVO is juist de meest eenvoudige en heldere reden. Dat onderkennen is helemaal nog geen goedkeuring geven aan deze invasie of vinden dat Rusland werkelijk bedreigd wordt. Dat zijn heel andere zaken.
The End Times are wild
pi_203873828
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat gaat, als je aanneemt dat Poetin zich echt heel erg bedreigd voelt, neerkomen op Rusland belonen voor het starten van deze oorlog door hem gebied cadeau te doen plus garanties te geven over EU- danwel NAVO-lidmaatschap Oekraïne.
En vervolgens gaat ie fluitend verder want dan geven we hem gewoon wat ie sowieso al wil zonder dat het hem moeite kost. Hup, op naar Finland!
pi_203873831
quote:
88s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Onze vliegtuigen hadden een rol, ik weet alleen niet welke, heeft iemand beter gekeken?
F16 kan de kernbommen die op Volkel liggen afwerpen.Maar dat is een NAVO taak geen EU
pi_203873832
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:01 schreef Scrummie het volgende:
Vandaag een debat in de tweede kamer over Oekraïne. Zal weinig nieuws bevatten maar mocht je je nou écht vervelen kan dat interessant zijn.
Baudet kan nog vermakelijke comedy worden. Voor de rest verwacht ik niet veel.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:03:55 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203873833
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nee, maar ze zijn natuurlijk best bereid om dit soort geluiden te sponsoren op het moment dat die opkomen.
Dat zou totaal geen effect hebben als er al geen draagvlak was hiervoor. Net zoals Rusland er nu niet in slaagt om draagvlak voor zijn invasie te creeeren.
The End Times are wild
pi_203873840
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]
En vervolgens gaat ie fluitend verder want dan geven we hem gewoon wat ie sowieso al wil zonder dat het hem moeite kost. Hup, op naar Finland!
Dat hebben de Russen in 1939 al geweten hoe het in Finland was.

Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203873842
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je moet toch iets doen als je hem ziet als te trots om zijn verlies te nemen en psychisch genoeg om kernwapens te gebruiken? Ongeacht wat zijn beweegredenen zijn.
pi_203873847
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:00 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Met de haven van Rotterdam zijn we toch al de lul. Antwerpen zal ook wel op de first strike list staan.
Sowieso ook alle steden waar de regeringen huizen, dus Den Haag.

Mocht het zover komen zijn er in de EU bijna 1100 doelen meen ik lang geleden een keer ergens gelezen te hebben.

Maar we slaan wel erg door met het scenario van een all out kernoorlog.
blablablabla
pi_203873856
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat Rusland zijn veiligheid bedreigd zag door uitbreiding van EU en NAVO is juist de meest eenvoudige en heldere reden. Dat onderkennen is helemaal nog geen goedkeuring geven aan deze invasie of vinden dat Rusland werkelijk bedreigd wordt. Dat zijn heel andere zaken.
De EU en NAVO breiden zich al jaren niet meer uit, maar nu in 2022 is het opeens tijd voor oorlog?
pi_203873858
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:39 schreef hoechst het volgende:
Waarom doet deze oorlog ons meer dan andere oorlogen?
Het doet de hele wereld meer. En dat is logisch, omdat
-het een concrete WO3 dreiging in zich heeft,
- een directe showdown is van de grote mogendheden,
- een immense, plotseling onberekenbaarheid van 1 van de klassieke mogendheden (Russen)
- met actieve dreiging van de inzet van kernwapens.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:06:57 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203873862
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:03 schreef spoilert het volgende:

[..]
F16 kan de kernbommen die op Volkel liggen afwerpen.Maar dat is een NAVO taak geen EU
Ah dan was dat het Nederland heeft de nucleaire NAVO taak... Wel een 'dingetje'
  maandag 28 februari 2022 @ 09:07:51 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203873876
quote:

[..]

Zodra de oorlog voorbij is valt dat eensgezinde ook weer weg. Het is erg gemakkelijk om van vijand en bondgenoot te wisselen en het volk hierin mee te krijgen. Zie bijvoorbeeld hoe snel de Soviet-Unie van 1940 tot 1960 van vijand tot vriend tot vijand gebracht is.
Mochten we als EU een gezamelijke oorlog tegen Rusland voeren is er even die eensgezindheid en daarna valt het weer net zo hard uit elkaar over gekibbel over de euro, vluchtelingen et cetera.
De prijs die je betaalt is enorm en het effect is tijdelijk.
The End Times are wild
  maandag 28 februari 2022 @ 09:07:53 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203873877
twitter
pi_203873882
https://twitter.com/RUOligarchJets/status/1498181049381236738

Sancties hier, sancties daar. Maar deze lui hebben gewoon vrij spel. Waarom worden ze niet per direct teruggestuurd?
pi_203873889
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:06 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Het doet de hele wereld meer. En dat is logisch, omdat
-het een concrete WO3 dreiging in zich heeft,
- een directe showdown is van de grote mogendheden,
- een immense, plotseling onberekenbaarheid van 1 van de klassieke mogendheden (Russen)
- met actieve dreiging van de inzet van kernwapens.
Misschien hier nog aan toevoegend dat het steeds dichterbij komt, aangezien Oekraïne op 15 uur rijden ligt.
pi_203873897
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Je moet toch iets doen als je hem ziet als te trots om zijn verlies te nemen en psychisch genoeg om kernwapens te gebruiken? Ongeacht wat zijn beweegredenen zijn.
Als je aanneemt dat hij gek genoeg is om kernwapens te gebruiken heb je ook geen enkele garantie dat hij niet, nadat hij Oekraïne cadeau heeft gekregen, hetzelfde trucje gaat gebruiken voor een Moldavië of Georgië.

Ik kan er echt niet bij dat mensen Poetin hier nog een out willen bieden waarbij hij nog een cadeautje meekrijgt.
pi_203873900
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zodra de oorlog voorbij is valt dat eensgezinde ook weer weg. Het is erg gemakkelijk om van vijand en bondgenoot te wisselen en het volk hierin mee te krijgen. Zie bijvoorbeeld hoe snel de Soviet-Unie van 1940 tot 1960 van vijand tot vriend tot vijand gebracht is.
Mochten we als EU een gezamelijke oorlog tegen Rusland voeren is er even die eensgezindheid en daarna valt het weer net zo hard uit elkaar over gekibbel over de euro, vluchtelingen et cetera.
De prijs die je betaalt is enorm en het effect is tijdelijk.
Hetzelfde als met de VS en Iran. Samen trokken ze op tegen de IS maar toen het verslagen was donderde de hele relatie weer uit elkaar.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 28 februari 2022 @ 09:09:03 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203873903
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Lol is dit echt? :D

Wat een held :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 28 februari 2022 @ 09:09:06 #172
104963 ETA
European Travel Author
pi_203873905
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:

Sancties hier, sancties daar. Maar deze lui hebben gewoon vrij spel. Waarom worden ze niet per direct teruggestuurd?
Door Duitse registratie?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 28 februari 2022 @ 09:09:08 #173
498282 Scrummie
pi_203873906
quote:
[ twitter ]
_O-
pi_203873907
quote:
88s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
niet DE taak, EEN taak. Het is niet zou dat NL verantwoordelijk is voor al het atoom geweld, AFAIK ligt er ook zooi op Klein Breugel in België en ook in Italië schijnt wat te liggen.
pi_203873914
quote:
[ twitter ]
Hahahaha... heerlijk.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:10:08 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203873919
quote:
5s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
De EU en NAVO breiden zich al jaren niet meer uit, maar nu in 2022 is het opeens tijd voor oorlog?
specifiek de uitbreiding naar Oekraine brengt de NAVO wel heel erg dichtbij het hart van Rusland.
The End Times are wild
  maandag 28 februari 2022 @ 09:10:30 #177
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203873923
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:

net zo als die Aeroflot die toch boven canada vloog , daar gaan ze nu ook kijken waarom dit gebeurd is ... zonder dat ze dat vliegtuig even tot stoppen heeft gemaand en onde r begeleiding hebben laten landen in canada
pi_203873924
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Als je aanneemt dat hij gek genoeg is om kernwapens te gebruiken heb je ook geen enkele garantie dat hij niet, nadat hij Oekraïne cadeau heeft gekregen, hetzelfde trucje gaat gebruiken voor een Moldavië of Georgië.

Ik kan er echt niet bij dat mensen Poetin hier nog een out willen bieden waarbij hij nog een cadeautje meekrijgt.
Maar hoe voorkom je dan dat hij kernwapens gebruikt?
Je moet hem er op de een of andere manier zonder gezichtsverlies uit laten komen.
pi_203873925
De eerste vluchtelingen uit Oekraïne hebben zondagavond Ter Apel bereikt. Volgens de VN kan de vluchtelingenstroom oplopen tot vijf miljoen mensen.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)den-zich-in-ter-apel
pi_203873927
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik snap dat je er erin trapt maar het klinkt juist helemaal niet helder. Sinds Estland en Letland lid zijn van de Navo heeft Rusland al Navo-buurlanden. Dat was nooit echt een probleem. En als je echt bang bent voor de Navo, waarom zou je dan een niet-Navoland aanvallen? Omdat je er eigenlijk helemaal niet bang voor bent maar omdat je vanwege je grootheidswaanzin vindt dat dat grondgebied bij Rusland hoort en bestuurt hoort te worden vanuit Moskou en niet vanuit Kyiv.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2022 09:13:07 ]
  maandag 28 februari 2022 @ 09:11:10 #181
104963 ETA
European Travel Author
pi_203873932
werkelijke RUB koers: 166 RUB voor 1 dollar, was paar week geleden nog maar de helft. En dan moet het effect van de 20% interest hike nog komen.

Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 28 februari 2022 @ 09:11:23 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203873935
De roebel stabiliseerd wel nu geloof ik, na de initiele eerste (mega) val eerder.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203873936
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
specifiek de uitbreiding naar Oekraine brengt de NAVO wel heel erg dichtbij het hart van Rusland.
Ja, maar die dreiging is nu niet groter dan het vier jaar geleden was. Als dit dé meest heldere reden is, dat Poetin zich zo bedreigd voelt dat hij wel militair in moet grijpen, waarom hebben we dan in 2022 een oorlog en niet in 2018 of in 2026?
pi_203873939
quote:

[..]

Alleen als Europese staat zullen we het einde van deze eeuw halen. Dat Europese nationalisme dat ons verdeeld is duidelijk een fossiel uit voorgaande eeuwen. EU leger met nucleair arsenaal is wat nodig hebben.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203873953
quote:
5s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, maar die dreiging is nu niet groter dan het vier jaar geleden was. Als dit dé meest heldere reden is, dat Poetin zich zo bedreigd voelt dat hij wel militair in moet grijpen, waarom hebben we dan in 2022 een oorlog en niet in 2018 of in 2026?
Nou ja, in feite is hij in 2014 al begonnen hé.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:12:51 #186
498282 Scrummie
pi_203873959
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nou ja, in feite is hij in 2014 al begonnen hé.
En toen hadden we al in moeten grijpen.
pi_203873964
quote:
5s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Maar als het puur om annexeren van Oekraïne ging waarom heeft hij in 2014 dan niet doorgepakt?
  maandag 28 februari 2022 @ 09:13:07 #188
104963 ETA
European Travel Author
pi_203873965
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik snap dat er erin trapt maar het klinkt juist helemaal niet helder. Sinds Estland en Letland lid zijn van de Navo heeft Rusland al Navo-buurlanden. Dat was nooit echt een probleem. En als je echt bang bent voor de Navo, waarom zou je dan een niet-Navoland aanvallen? Omdat je er eigenlijk helemaal niet bang voor bent maar omdat je vanwege je grootheidswaanzin vindt dat dat grondgebied bij Rusland hoort en bestuurt hoort te worden vanuit Moskou en niet vanuit Kyiv.
wat kan meespelen, de grens met de Baltische staten zijn relatief kort. De grens moet Oekraine is stuk langer en mijn inziens ook veel sneller in te nemen, dus dat gaat flink wat kosten om die grens te verdedigen.
Mijn reisfotos!
pi_203873972
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:18 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wanneer je daadwerkelijk denkt dat de EU erger is dan Rusland, wanneer je niet begrijpt dat er geen enkele vorm van democratie in Rusland bestaat, wanneer je niet wilt zien dat Putin aan expansie-politiek doet en daadwerkelijk (delen van) andere landen aan Rusland wil toevoegen (zoals hij met de Krim al gedaan heeft), dan is het inderdaad heel eenvoudig, dan heb jij geen objectieve kijk, dan verdedig je de moordenaar, de bezetter, de oorlogszuchtige gek. De oorlogszuchtige gek die op dit moment met kernwapens dreigt.

Er is geen "beide partijen hebben schuld". Er is geen "de NATO/EU hebben zich opgedrongen". Er is geen "Rusland loopt gevaar". Gewoon niet, noppes, nul, nada. NU op dit moment gaan Europese landen zich herbewapenen. Misschien, heel misschien ontstaan NU gevaar voor Rusland. Maar zelfs dat is uiterst onwaarschijnlijk.
Das leuk, maar waarom denk je dat dat wat met mij te maken heeft?

Het gaat er niet om wat jij en ik denken, het gaat erom wat Putin denkt en welke consequenties daaraan verbonden worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 28 februari 2022 @ 09:13:40 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203873973
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik snap dat er erin trapt maar het klinkt juist helemaal niet helder. Sinds Estland en Letland lid zijn van de Navo heeft Rusland al Navo-buurlanden. Dat was nooit echt een probleem. En als je echt bang bent voor de Navo, waarom zou je dan een niet-Navoland aanvallen? Omdat je er eigenlijk helemaal niet bang voor bent maar omdat je vanwege je grootheidswaanzin vindt dat dat grondgebied bij Rusland hoort en bestuurt hoort te worden vanuit Moskou en niet vanuit Kyiv.
Als Oekraine eenmaal NAVO-lid is dan is aanvallen geen optie meer. Dan heb je meteen een all-out oorlog.
The End Times are wild
pi_203873976
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Je moet hem er op de een of andere manier zonder gezichtsverlies uit laten komen.
Je kunt niet voorkomen dat een gek die beschikt over kernwapens ook kernwapens gaat gebruiken; ook als je hem nu heel Oekraïne geeft blijft het immers een gek met kernwapens.

De enige manier is om de gek niet meer te laten beschikken over kernwapens. Dat is lastig te bewerkstelligen, tenzij er een revolutie uitbreekt in Rusland. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, dus ik denk dat we nog wel even kunnen leven met de dreiging van een kernoorlog de komende tijd.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:14:18 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203873980
quote:
88s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Duitsland, Turkije, Griekenland, Italië en België ook volgens mij

Uit mijn hoofd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 28 februari 2022 @ 09:14:40 #193
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203873981
De eu moet gewoon een beter immigrantenbeleid hebben dan neem he al 90% van de zorgen bij mensen weg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203873982
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar dit is toch pure kul? De enige die in de recente geschiedenis ooit hebben gedreigd met als eerste naar de kernwapens grijpen zijn Rusland en hun vriendjes.

De westerse wereld is daar al decennia niet meer mee bezig. Die hebben ze alleen maar omdat ze, ironisch genoeg, vrede hebben gebracht.

Als Poetin echt denkt dat hij raketten moet plaatsen in Oost-Europa om veilig te zijn voor Amerikaanse nukes, dan is hij niet alleen tactisch dom, maar ook nog eens verschrikkelijk onterecht bang.

Poetin is niet bang voor de wapens van de NATO/EU. Hij is bang voor de democratie. Daarom indoctrineert hij zijn volk. Hij wil geen welvarende westerse landen naast hem, want dan ziet zijn bevolking hoe het ook kan. DAAR is hij bang voor en die angst is terecht, omdat hij zijn land zelf verder de vernieling heeft gebracht.
Rutte zegt zelf ook hè "die man is paranoide"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 28 februari 2022 @ 09:14:50 #195
104963 ETA
European Travel Author
pi_203873984
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De roebel stabiliseerd wel nu geloof ik, na de initiele eerste (mega) val eerder.
dus niet, want de spread op buy/sell is enorm. Verder zijn er maatregelen genomen om de RUB overheid te houden, dit door verplicht RUB te laten kopen door sommige grote bedrijven met buitenlands geld. Dat is een onhoudbare zaak, dus het gaat verder crashen.
Mijn reisfotos!
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 09:15:12 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203873991
En Frankrijk GB en VS hebben zelf kernwapens natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203873994
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Vergeet niet de opkomst van China, niet een direct gevaar maar wel iets om in de gaten te houden.
Sterker nog. Als Rusland wijs zou zijn en zich echt zorgen zou maken om bedreiging van hun soevereiniteit, dan zouden ze naar het Oosten kijken. Want China is het echte gevaar. Die lachen zich nu ook de lul uit de broek om de domme naïeve Putin die zijn eigen land nog verder de shit in duwt, waardoor het straks alleen maar makkelijker wordt om heel Rusland leeg te trekken voor Chinees gewin. En dan ook nog eens een bevolking die het gewend is om onderdrukt te worden.

Europa is nooit een gevaar geweest voor Rusland en zal dat ook nooit worden zolang de Russen binnen hun landsgrenzen blijven. Er zal nooit een NAVO invasiemacht de grens richting Moskou over gaan. Nu denk ik ook niet dat China een schot zal hoeven lossen, maar die gaan de boel daar totaal overnemen als Putin het land nog verder naar de klote heeft geholpen. En mocht Putin al de illusie hebben een kans te maken tegen de NATO, tegen China is hij helemaal kansloos.
pi_203873999
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Dat kan niet meer. Zijn plan is mislukt. Joe Biden publiceerde elke stap die Poetin zou gaan doen, waardoor Poetin direct voor lul stond. Nu krijgen ze op hun donder.
Probeer zo'n PR ramp maar recht te breien terwijl RT en andere propagandakanalen zijn geblokkeerd.
pi_203874000
Dit is vrij idioot met de huidige kennis he :')

(waarschiinlijk ook al honderd keer langsgekomen hier)

https://www.reuters.com/article/us-time-idUSN1956834820071219

quote:
WASHINGTON (Reuters) - Time magazine named Russian President Vladimir Putin its “Person of the Year” for 2007 on Wednesday, saying he had returned his country from chaos to “the table of world power” though at a cost to democratic principles.
pi_203874002
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Maar als het puur om annexeren van Oekraïne ging waarom heeft hij in 2014 dan niet doorgepakt?
Mijn eerste idee daarbij is dat dat een testcase was. Klein stukje innemen, peilen wat de reactie vanuit de rest van de wereld is en met die reactie rekening houden bij een vervolgstap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')