abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:24:09 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203846388

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203846391
Wellicht handig wat bronnen in de OP te zetten?

https://t.me/OSINTUkraine paint Ukraine telegram Kanaal

https://twitter.com/bnonews?s=21 BNO Twitter

https://twitter.com/nrg8000?s=21Twitter deelt soms kaarten

https://liveuamap.com/nl update met kaart

stream kiev
pi_203846392
Ik vraag me af waarom het zo lang duurt vooraleer Poetin zich terug trekt...

1) Hij heeft het ontzettend lastig tegen Oekrane (waar hij het niet verwacht had)
2) Hij heeft veel troepen en middelen verloren (ook niet verwacht
3) Hij voelt de hete adem van de wereld in zijn nek
4) Z'n bondgenoten laten hem grotendeels in de steek waardoor hij er alleen voor staat

In principe zou je roebeltje toch wel moeten vallen? Hou de eer aan jezelf en Poetin zou beter zelf aansturen op vredesgesprekken/wapenstilstand wil hij z'n kop nog redden.

Poetin heeft verloren!
Cindy De Vuyst
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:24:25 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203846394
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203846395
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, allemaal leuk. Maar zo ziet Putin dat dus niet.
En dus is Putin, gezien zijn handelwijze van de laatste tijd, levensgevaarlijk, en kan hij maar beter opgeruimd worden.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203846398
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:09 schreef Momo het volgende: [ afbeelding ] De Oekraense inzending voor het songfestival vecht ook gewoon mee in Kiev...
Ff 100 euro inzetten vast op winst Oekrane op esf
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203846403
"Russen dreigen met het laten neerstorten van het ISS op Europa"
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:25:50 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203846409
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:24 schreef RipCity het volgende:

[..]
Ff 100 euro inzetten vast op winst Oekrane op esf
Ze staan op 1 in de bookies, al stonden ze al bijna bovenaan voor deze oorlog omdat het ook wel een goed nummer is
pi_203846410
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:25 schreef UitStraling het volgende:
Dat is wel een beetje een verdraaiing van de werkelijke uitspraak :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203846413
quote:
Nog twee Nederlandse providers laten klanten gratis bellen naar Oekrane
De Nederlandse providers Delta en Caiway laten hun klanten zeker twee weken gratis bellen en sms'en van en naar Oekrane. Gisteren maakten ook VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile al bekend dat klanten gratis van en naar Oekrane kunnen bellen.

Ook in Oekrane is roaming (bellen, sms'en en datagebruik) voor klanten gratis. KPN melde gisteren hiertoe te zijn overgegaan omdat "de situatie in Oekraine ons aan het hart gaat". "Onze gedachten zijn bij iedereen die door de oorlog in Oekrane wordt getroffen", laat VodafoneZiggo weten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203846416
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:15 schreef theunderdog het volgende: [..] Ja, allemaal leuk. Maar zo ziet Putin dat dus niet.
Natuurlijk wel, hij is niet achterlijk. Hij zoekt alleen naar een reden om het grondgebied van de oude Sovjets weer terug te brengen. Alsof hij niet begrijpt dat de NAVO helemaal niets heeft aan dat krakkemikkige kutland.
Dit, dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:26:45 #12
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203846420
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:24 schreef einzeinz het volgende:

1) Hij heeft het ontzettend lastig tegen Oekrane (waar hij het niet verwacht had)
4) Z'n bondgenoten laten hem grotendeels in de steek waardoor hij er alleen voor staat

In principe zou je roebeltje toch wel moeten vallen? Hou de eer aan jezelf en Poetin zou beter zelf aansturen op vredesgesprekken/wapenstilstand wil hij z'n kop nog redden.

Poetin heeft verloren!
Ik gok niet Poetin had verwacht binnen 2 dagen Oekrane veroverd te hebben. Zoveel mankracht en materieel verplaatst zich langzaam, zeker bij weerstand vanuit Oekrane.
pi_203846424
Dat filmpje van die geroosterde militaire in het vorige topic, waren dat Russen?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:27:49 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846428
quote:
Een dirty bomb hoeft geen nucleaire bom te zijn echter, dat is wel een foutje die hij maakt.

je kan ook radioactief materiaal van chernobyl in een bom stoppen. Dat is dan een 'dirty bomb'.

De VS was hier lang bang voor. Een kleine dirty bomb kan een gebied zoals manhatten onleefbaar maken zonder dat er eigenlijk veel schade is door de explosie zelf.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203846430
quote:

Poetin heeft verloren!
Ik vrees dat de ellende nog maar net begonnen is.
Alleen landen als China en India zouden hem nog tot heroverweging kunnen manen. En die lijken dat voorlopig niet van plan.

Poetin = Kim Jong-un.
Maar met veel meer wapentuig tot zijn beschikking, en vermoedelijk ook wel bereid om desnoods het zwaarste middel in te zetten (terwijl Kim alleen maar een paar 'proefjes' doet).

De man is zwaar gestoord en, gezien zijn positie, levensgevaarlijk.
pi_203846432
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De Oekraense inzending voor het songfestival vecht ook gewoon mee in Kiev...
Ongelofelijk als je ziet wie er gewoon allemaal meevechten.

Stel je voor dat S10 en Botic van de Zandschulp voor ons zouden meevechten als Duitsland binnenvalt. En dan vergeet ik er vast nog veen
pi_203846436
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Een dirty bomb hoeft geen nucleaire bom te zijn echter, dat is wel een foutje die hij maakt.

je kan ook radioactief materiaal van chernobyl in een bom stoppen. Dat is dan een 'dirty bomb'.
en er komt geen nucleaire stof vrij?
pi_203846443
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, hij is niet achterlijk. Hij zoekt alleen naar een reden om het grondgebied van de oude Sovjets weer terug te brengen. Alsof hij niet begrijpt dat de NAVO helemaal niets heeft aan dat krakkemikkige kutland.
We hebben Oekrane constant een worst voorgehouden. En nu laten we hen in de steek.

Putin is hier de winnaar van het geopolitieke schaakspel.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:29:56 #19
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203846445
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De VS was hier lang bang voor. Een kleine dirty bomb kan een gebied zoals manhatten onleefbaar maken zonder dat er eigenlijk veel schade is door de explosie zelf.
Inderdaad. Een dirty bomb is geen atoomwapen. Het is een conventionele bom dat radioactief spul verspreidt. Compleet ander doel, een atoomwapen draait om de kracht van de explosie.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:29:59 #20
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_203846447
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:27 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Stel je voor dat S10 en Botic van de Zandschulp voor ons zouden meevechten als Duitsland binnenvalt. En dan vergeet ik er vast nog veen
Glennis Grace loslaten op een Duits bataljon. :@
pi_203846448
quote:

[..]

Barney en z'n army.
pi_203846449
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:26 schreef Aurelius het volgende:
Dat filmpje van die geroosterde militaire in het vorige topic, waren dat Russen?
Veel Twitterberichten zeggen van wel. Maar als je kijkt op de schouder van een van de geroosterde soldaten zie ik daar toch echt een geel / blauw embleem zitten :'(
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203846453
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:03 schreef myShizzle het volgende:
Heavy shit, nsfw, geen idee van herkomst

[ twitter ]
Daar lig je dan met je kontje omhoog.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:30:29 #24
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203846454
quote:

[..]

De pauperkabouter aan het front.
pi_203846455
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Je verspreidt er radioactief materiaal mee.
Цой жив
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:30:47 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846457
quote:

[..]
Verschil is dat een atoombom een nucleaire explosie veroorzaakt. Een dirty bomb niet perse. Dat is alles :P Zeg niet dat Oekraine dit gaat doen he ofzo ;)
pi_203846459
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:26 schreef Aurelius het volgende:
Ergens in dit topic stond dat het uit 2014 is.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:31:04 #28
498282 Scrummie
pi_203846461
twitter
pi_203846465
https://twitter.com/RT_russian/status/1497562412723146752

video van Tsjetsjeense Nationale Garde in Oekrane.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 14:31:32 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203846466
quote:

Poetin heeft verloren!
Lol

Ze zijn pas net begonnen man _O
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203846473
quote:

[..]
"Een vuile bom (Engels: dirty bomb) of meer in het algemeen radiologisch wapen is een wapen dat zijn vermogen om te doden en te verwonden ontleent aan ioniserende straling maar zonder gebruik te maken van explosieve kernreacties, zoals in een "echt" kernwapen."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuile_bom
pi_203846475
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We hebben Oekrane constant een worst voorgehouden. En nu laten we hen in de steek.

We gaan nu ineens een hl andere kant op. Putin is op dit moment verwikkeld in een peperdure oorlog, gesoleerd door heel Europa en niet openlijk gesteund door China, de opmars verloopt opmerkelijk traag en Russen gaan in eigen steden massaal de straat op.

Samengevat: winnaar van het geopolitieke schaakspel. Is goed, chef.
Dit, dus.
pi_203846478
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ik dacht dat Russische schepen niet verbannen zouden kunnen worden?
pi_203846482
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
We gaan nu ineens een hl andere kant op. Putin is op dit moment verwikkeld in een peperdure oorlog, gesoleerd door heel Europa en niet openlijk gesteund door China, de opmars verloopt opmerkelijk traag en Russen gaan in eigen steden massaal de straat op.

Met de massaliteit van de protesten schijnt het alweer tegen te vallen...
pi_203846483
quote:

[..]

Een schaakpartij kan lang duren.
Check de 5e partij tussen Karpov en Kortsjnoi, WK 1978.
Rond de 50e zet had Karpov zijn koning kunnen neerleggen, maar hij schoof toch nog maar ff door.
Kortsjnoi blunderde en de partij duurde 124 zetten.

Later werd Karpov wereldkampioen.
Na ruim 3 maanden en 32 partijen.

Een melige anekdote, ik geef het toe, maar het is zeer wel mogelijk dat Poetin zijn hand danig overspeelt.
Het beroerde is echter: hoe gaat het verder als dat tot hem gaat doordringen?
pi_203846484
quote:

[..]

Hij kon Kazachstan niet eens zo ver krijgen om hem te steunen.
pi_203846485
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:25 schreef UitStraling het volgende:
Precies of ze kunnen dat precies controleren :')
Cindy De Vuyst
pi_203846486
quote:

[..]

Allemaal speculatieve aannames. Jij gaat er blijkbaar vanuit dat Putin nu wel echt te ver is gegaan voor EU. Ik betwijfel het. Ben jij nou echt onder de indruk van de sancties? werkelijk?
pi_203846490
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:29 schreef Mansjester het volgende:
Hoe herken je Russische soldaten en hoe soldaten uit Oekraine?

Bij een spelletje op de Playstation zijn ze rood of blauw, maar dat zal in het echt wel niet zo werken :')

Ik mis op tv echt analyses over oorlogsvoering, troepenverplaatseing, bevoorrading etc
Het is geen Command&Conquer spel :')

Dat soort verslagen zie je achteraf pas. Want als wij (en dus Oekrane) het weten van de posities van de Russen of de Russen van de Oekraieners, zou 1 van beide partijen kunnen winnen. Maar Oekrane weet het ook niet en de Russische generaals gaan echt geen kaarten door mailen met: "Hier zijn we". Dat is militair geheim, dat je dat niet snapt :')

En niet alles is goed te zien op satelliet foto's..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203846492
quote:
[ twitter ]
Dit zou een ander standpunt zijn dan eerder..
pi_203846494
Er vormt zich een MASSIEVE front tegen Rusland.

Dit kan Rusland NOOIT, maar dan ook echt NOOIT volhouden. Ik had dit niet verwacht. Iedereen levert wapens aan Oekraene en tegelijkertijd worden er monsterlijke sancties tegen Rusland doorgevoerd.

twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:34:34 #42
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_203846495
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:26 schreef Aether het volgende:

[..]

Mooi is eenzame mannen die denken dat ze een relatie hebben met een vrouw uit Oekrane terwijl ze worden opgelicht nog een ding?

Kunnen ze nu tenminste gratis bellen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_203846497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:34 schreef polderturk het volgende:

Dit kan Rusland NOOIT, maar dan ook echt NOOIT volhouden. Ik had dit niet verwacht. Iedereen levert wapens aan Oekraene en tegelijkertijd worden er monsterlijke sancties tegen Rusland doorgevoerd.

[ twitter ]
Het is niet omdat je iets in blokletters schrijft, dat het ook indruk maakt he..
pi_203846502
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Allemaal speculatieve aannames. Jij gaat er blijkbaar vanuit dat Putin nu wel echt te ver is gegaan voor EU. Ik betwijfel het. Ben jij nou echt onder de indruk van de sancties? werkelijk?
Het moge duidelijk zijn dat de EU, de Amerikanen, de sancties en de diplomatie hier tenenkrommend falen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203846503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ik dacht dat Russische schepen niet verbannen zouden kunnen worden?
"Under the 1936 Montreux Convention, Ankara has control over the straits and can limit any vessel – civilian or military – from transit during wartime or if threatened."

https://www.trtworld.com/(...)cess-to-russia-55083
pi_203846504
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:36:02 #47
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_203846507
quote:
[ twitter ]
Erdogan eindbaas! _O_ nooit gedacht dat Erdo onze vriend zou worden. :D
pi_203846510
quote:

[..]
Wij hoeven niet onder de indruk te zijn. De rijke Russische jeugd is dat wel en riep massaal op om te stoppen met de oorlog. Waarom de Russische overheid hun kanalen wilde laten sluiten door Facebook.
Maar Facebook deed dat niet 12 uur geleden…
pi_203846511
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het moge duidelijk zijn dat de EU, de Amerikanen, de sancties en de diplomatie hier tenenkrommend falen.
Komt natuurlijk ook omdat ze voornamelijk aan zichzelf denken en niet aan hoe ze Oekrane het beste kunnen helpen
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_203846512
quote:

[ twitter ]
7,6 miljoen aan wapens is ook niet zo extreem veel.
pi_203846513
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lol

Ze zijn pas net begonnen man _O
Om even wat context te plaatsen, voordat de daadwerkelijke invasie in Irak begonnen zijn er 7 weken lang bombardementen uitgevoerd op strategische posities.
pi_203846515
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:35 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Duitsland nog niet dacht ik
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:37:19 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:35 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ben wel benieuwd wat Rusland gaat doen. Het is een beetje de nucleaire optie van financiele middelen van wat ik begrijp?

Rusland zal de gaskraan wel verder dicht draaien (maar niet helemaal om toch inkomsten er uit te blijven halen)
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:37:22 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203846518
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:37:34 #55
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203846520
quote:

[..]
Rusland verzwakt haar economische positie behoorlijk en internationaal gezien staan ze ook niet zo goed op de kaart. Veel sancties, steeds meer verliest Rusland macht en posities in belangrijke organen, et cetera. Voor de inwoners en veel bedrijven is dit allesbehalve gunstig in ieder geval.
pi_203846521
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ik gok niet Poetin had verwacht binnen 2 dagen Oekrane veroverd te hebben. Zoveel mankracht en materieel verplaatst zich langzaam, zeker bij weerstand vanuit Oekrane.
Er stond in het vorige topic deze twitterthread van een Estse Euorparlementarier die zich basseerde op Oekrainse info (dus neem het met een gigantische korrel zout) die betoogde dat dat min of meer precies was wat hij verwachtte:

twitter
pi_203846523
quote:

[ twitter ]
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als een van de oostelijke NAVO landen straks wel zegt 'wij gaan naar binnen!'. Hoe werkt dat dan?
pi_203846524
quote:

[..]
Ja, ik vind het waanzinnig knap dat de sancties ervoor hebben gezorgd dat figuren als Orban en de leider van Tsjechi zich binnen 48 uur openlijk uitspreken tgen Putin en materiaal leveren aan Oekrane. Dat is ongekend.
Dit, dus.
pi_203846525
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Barney en z'n army.
Dat was een goeie :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203846527
twitter

Snap bij Zelensky's tweets telkens niet of hij nou probeert te zeggen dat hij die toezegging heeft gehad, of dat hij die toezegging wil. Als Turkije de Bosporus blokkeert is dat m.i. wel een belangrijke ontwikkeling.
pi_203846530
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:36 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
En als deze crisis voorbij is dan is het weer een klootzak.
pi_203846533
quote:

[..]
Tsja.
Poetin heeft Oekrane ook nog niet 'binnengehaald'.
En zijn lulpraat richting het Oekranse militaire opperbevel heeft volgens mij geen enkel effect gesorteerd.
Hij zal zijn leger dus moeten laten doorvechten, met een stel laffe Wit-Russen, met Tsjetsjen wellicht, maar niet met Kazachstanen.

Het is ook niet echt van belang dat mensen op FOK onder de indruk zijn van de sancties.
Het gaat erom dat de vrindjes van Poetin het gaat voelen, dat Westerse zakenvrienden het gaan voelen, dat de Russische bevolking het gaat voelen, dat Rusland de paria van 2/3 van de wereld dreigt te worden als dit zo doorgaat.

Ik ga niet claimen dat dit echt gaat gebeuren, maar in mijn optiek is Poetin erg slecht bezig met de belangen van zijn eigen land en van zijn eigen bevolking.
Daarom hoop ik dat deze klootzak z.s.m. aan zijn einde komt. Het maakt me niet eens meer uit hoe.
pi_203846534
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
"Under the 1936 Montreux Convention, Ankara has control over the straits and can limit any vessel – civilian or military – from transit during wartime or if threatened."

Ok dacht juist ergens gelezen te hebben dat schepen altijd terug mogen varen naar het land waar ze thuis horen. Maar als het afgesloten kan worden is dat ontzettend goed nieuws 14.gif
pi_203846535
quote:

Poetin heeft verloren!
Nogmaals. Zelfs de Blitzduitsers met niet gering draagvlak in Nederland vochten tegen Jan Lul op de fiets langer dan 4 dagen voor capitulatie. Maar de Russen zouden nu al wanhopig zijn. Buiten wat oproerende twitterberichten is er geen enkele aanleiding om te denken dat de Rus nu bij de pakken neer gaat zitten.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:38:50 #65
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203846538
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:37 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als een van de oostelijke NAVO landen straks wel zegt 'wij gaan naar binnen!'. Hoe werkt dat dan?
Dat gebeurt niet. Niet als het bij Oekrane blijft tenminste.
Dit, dus.
pi_203846542
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Rusland verzwakt haar economische positie behoorlijk en internationaal gezien staan ze ook niet zo goed op de kaart. Veel sancties, steeds meer verliest Rusland macht en posities in belangrijke organen, et cetera. Voor de inwoners en veel bedrijven is dit allesbehalve gunstig in ieder geval.
Ja, dat is wel zo. Maar EU, VS verliest ook aan invloed en macht. Niets wijst erop dat wij het gaan 'winnen' van Rusland.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:39:23 #68
498282 Scrummie
pi_203846545
Godsamme, zie filmpje van moeder die kinderen terug ziet vlak over de Hongaarse grens. ;(

https://nos.nl/collectie/(...)-oekrainers-gevlucht Hier ergens in het live blog.
pi_203846547
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Er stond in het vorige topic deze twitterthread van een Estse Euorparlementarier die zich basseerde op Oekrainse info (dus neem het met een gigantische korrel zout) die betoogde dat dat min of meer precies was wat hij verwachtte:

[ twitter ]
Dat geschreven stuk lijkt zo uit 'Der Untergang' geplukt te zijn :P
pi_203846549
quote:

Poetin heeft verloren!
Wishful thinking, niet meer dan dat.

1. Hoe weet jij wat hij had verwacht? Weet jij berhaupt wat zijn plannen zijn en waar hij op had gerekend? De suggestie alleen al is nogal naef.
2. Laten het er 2000 zijn, het Russische leger telt bijna een miljoen militairen, veel is dus relatief.
3. Heeft hij schijt aan, zoals al meerdere keren is bewezen
4. Welke bondgenoten heeft hij nodig? Rusland is dankzij hun enorme hoeveelheid kernwapens sterk genoeg om dit zonder bondgenoten af te kunnen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:39:56 #71
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846550
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Haha tsja het is wel waar. In oorlogen kunnen banden opeens veranderen.

Ome erdo kan afleiding natuurlijk ook goed gebruiken voor problemen met inflatie en dergelijke.
pi_203846551
quote:

[..]

Ik vind Poetin net de verliezer. Hij is meer verloren dan hem lief is en hij krijgt veel meer tegenkanting dan hij gehoopt had.
Cindy De Vuyst
pi_203846552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, ik vind het waanzinnig knap dat de sancties ervoor hebben gezorgd dat figuren als Orban en de leider van Tsjechi zich binnen 48 uur openlijk uitspreken tgen Putin en materiaal leveren aan Oekrane. Dat is ongekend.
Ah oke. Dan is dat duidelijk. Dan valt er weinig te discussiren.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:40:08 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203846553
quote:

Poetin heeft verloren!
Forget it, hij wil de grote boy spelen en dan zou hij niet eens Oost-Oekraine kunnen veroveren, dat zou me een afgang voor hem zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203846554
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:37 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]

Snap bij Zelensky's tweets telkens niet of hij nou probeert te zeggen dat hij die toezegging heeft gehad, of dat hij die toezegging wil. Als Turkije de Bosporus blokkeert is dat m.i. wel een belangrijke ontwikkeling.
Kan ook zijn manier zijn om druk op de onderhandelingen daarover te zetten. Denk dat geen enkele wereldleider graag een statement naar buiten wil brengen dat ze daar niet achter staan, krijg je meteen de toorn van iedereen over je heen dat je Oekrane niet steunt.
pi_203846555
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Tsja.
Poetin heeft Oekrane ook nog niet 'binnengehaald'.
En zijn lulpraat richting het Oekranse militaire opperbevel heeft volgens mij geen enkel effect gesorteerd.
Hij zal zijn leger dus moeten laten doorvechten, met een stel laffe Wit-Russen, met Tsjetsjen wellicht, maar niet met Kazachstanen.

Het is ook niet echt van belang dat mensen op FOK onder de indruk zijn van de sancties.
Het gaat erom dat de vrindjes van Poetin het gaat voelen, dat Westerse zakenvrienden het gaan voelen, dat de Russische bevolking het gaat voelen, dat Rusland de paria van 2/3 van de wereld dreigt te worden als dit zo doorgaat.

Ik ga niet claimen dat dit echt gaat gebeuren, maar in mijn optiek is Poetin erg slecht bezig met de belangen van zijn eigen land en van zijn eigen bevolking.
Daarom hoop ik dat deze klootzak z.s.m. aan zijn einde komt. Het maakt me niet eens meer uit hoe.
Met die Kazachstanen is Putin wel flink voor lul gezet. Mooie ontwikkeling
pi_203846557
quote:

[..]
Dan hebben we een probleem. Dan zou je uit de NAVO geflikkerd kunnen worden.
pi_203846558
quote:

[..]
wat heeft hij geleverd?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:40:44 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846559
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:38 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Nogmaals. Zelfs de Blitzduitsers met niet gering draagvlak in Nederland vochten tegen Jan Lul op de fiets langer dan 4 dagen voor capitulatie. Maar de Russen zouden nu al wanhopig zijn. Buiten wat oproerende twitterberichten is er geen enkele aanleiding om te denken dat de Rus nu bij de pakken neer gaat zitten.
Sterker nog vanochtend nog een bericht dat Rusland zegt dat het leger gewoon doorgaat tot alle doelen bereikt zijn.
pi_203846562
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Glennis Grace loslaten op een Duits bataljon. :@
Die is nog aan het bekomen van die gijzelnemer nadat ze enkele uren daarvoor in de Apple Store was. Wat als ze 8u. later was binnen gegaan? :')
Cindy De Vuyst
pi_203846563
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ah oke. Dan is dat duidelijk. Dan valt er weinig te discussiren.
Precies.
Dit, dus.
pi_203846564
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
The enemy of my enemy is my friend. Wat er daarna gebeurd zien we dan wel weer
pi_203846569
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, dat is wel zo. Maar EU, VS verliest ook aan invloed en macht. Niets wijst erop dat wij het gaan 'winnen' van Rusland.
Jawel. Alles wijst die kant op. Alleen China nog om en het is definitief gebeurd met Putin. Ik realiseer mij: that's one big if
pi_203846571
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]
wat heeft hij geleverd?
Houdt zich keurig aan het verdrag van Montreux.
Dit, dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:42:16 #85
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203846573
quote:

[..]
De EU is juist behoorlijk eensgezind nu. En zelfs landen die voorheen als bondgenoten van Rusland werden geacht gooien hun kont in de krib.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:42:20 #86
65846 Bocaj
47th President.
pi_203846575
Ik meen dat ze willen praten... Maar waar?
Putin zegt Minsk en Zelenskyy zegt Warschau...
Ze zullen wel niet zelf gaan lijkt mij... :')
pi_203846579
quote:

[..]
ben benieuwd wie er anti-tankwapens leveren, daar hebben ze nu echt een tekort aan.
pi_203846580
quote:

[..]
Het is feitelijk niet eens 'onze' oorlog.
Toch is er, na indringende gesprekken, een redelijke consensus jegens Rusland en de huidige ontwikkelingen.

Ik wens Poetins leger veel lol in Oekrane, als ze straks 'gewonnen' hebben.
En ik wens de vriendelijke Russen, die straks alleen nog maar welkom zijn in China, India en Brazili, ook veel lol in het leven.

Nogmaals, je kunt honend doen over EU en NAVO, maar het is tamelijk onnozel om nu al van een gewonnen of verloren 'schaakpartij' te spreken.
pi_203846582
quote:

[..]

Welke worst? Oekrane stond niet eens op de lijst om op korte termijn NAVO lid te wordt. Meerdere landen leveren wapens, brandstof, geld, munitie, vervoer aan Oekrane. In Polen huren mensen busjes om vluchtelingen van de grens op te halen. We laten ze helemaal niet in de steek.

Poetin heeft nu nog helemaal niets gewonnen (al verwacht ik dat hij uiteindelijk wel aan het langste eind zal trekken). Maar voor nu louter onwaarheden in deze post.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:42:58 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203846585
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:42 schreef Bocaj het volgende:
Putin wou toch alleen praten als Zelensky zich wou overgeven?
pi_203846586
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Sterker nog vanochtend nog een bericht dat Rusland zegt dat het leger gewoon doorgaat tot alle doelen bereikt zijn.
Het Russische leger zegt ook dat er nog geen doden aan hun zijde zijn gevallen, ik zou alles wat die zeggen echt met een containerlading zout nemen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:43:07 #92
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203846587
Us goverment had Zylenski gevraagd om te helpen om Kiev te ontvluchten, kunnen we daar uit opmaken dat de US on the ground is?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203846590
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ok dacht juist ergens gelezen te hebben dat schepen altijd terug mogen varen naar het land waar ze thuis horen. Maar als het afgesloten kan worden is dat ontzettend goed nieuws 14.gif
Het tweede deel geeft aan dat Turkije de route mag afsluiten.

" If Trkiye is at war, Ankara has the right to do whatever is necessary, including closing the straits. If other states are at war and Trkiye is neutral, the straits are closed for those belligerent countries."
pi_203846591
quote:
Dit is 2 dagen terug ofzo. Althans toen was dit exact hetzelfde dilemma.

Wat heeft praten voor zin? Putin is volstrekt onbetrouwbaar.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:43:49 #95
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203846593
twitter
pi_203846595
quote:

[ twitter ]
Als Poetin wil overleven trekt hij zich beter terug. Zijn spelltje is voorbij!
Hij staat met zijn rug tegen de muur. De hele wereld tegen Poetin :')

Wat hij nu doet zijn de laatste stuiptrekkingen.
Cindy De Vuyst
pi_203846598
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:39 schreef Scrummie het volgende:
Godsamme, zie filmpje van moeder die kinderen terug ziet vlak over de Hongaarse grens. ;(

https://nos.nl/collectie/(...)-oekrainers-gevlucht Hier ergens in het live blog.
Die vrouw ook die zich over de kinderen heeft ontfermd en naar hun moeder heeft gebracht. O+
Dat soort mensen zijn ook helden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:44:37 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846602
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:43 schreef phpmystyle het volgende:
Us goverment had Zylenski gevraagd om te helpen om Kiev te ontvluchten, kunnen we daar uit opmaken dat de US on the ground is?
Denk het niet. Bovendien had ie geweigerd.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:44:39 #99
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203846603
twitter

Volgens de comments zouden bepaalde bronnen in Rusland en Oekraine dit melden
pi_203846604
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:43 schreef Zwansen het volgende:
[ twitter ]
Dit leest een beetje als wensdenken tbh. Zo naef kunnen de Russen nooit zijn.
pi_203846605
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:41 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Jawel. Alles wijst die kant op. Alleen China nog om en het is definitief gebeurd met Putin. Ik realiseer mij: that's one big if
China gaat pas om als Rusland op zijn rug ligt. China is helemaal niet op de hand van Rusland, maar speelt gewoon het spelletje om Rusland zichzelf de vernieling in te laten werken. Uiteindelijk is Rusland straks volledig economisch naar de klote en heeft China vrij spel om Rusland volledig leeg te trekken qua grondstoffen tegen een prikkie, of anders onder militaire dwang.

De gedachte bij sommige dat die twee om ideologische redenen aansluiting vinden is echt kul. China speelt het gewoon slim uit.
pi_203846607
twitter

De Turken zijn er mee klaar.
zie email 27 oktober
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:44:55 #103
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203846609
quote:
[ twitter ]

Net zoals z'n tweet over Macron en SWIFT vannacht...
are we infinite or am I alone
pi_203846611
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:43 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Als Poetin wil overleven trekt hij zich beter terug. Zijn spelltje is voorbij!
Hij staat met zijn rug tegen de muur. De hele wereld tegen Poetin :')

Wat hij nu doet zijn de laatste stuiptrekkingen.
Het nadeel is dat deze stuiptrekkingen plaatsvinden met een kernwapens in de handen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:45:00 #105
498282 Scrummie
pi_203846613
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die vrouw ook die zich over de kinderen heeft ontfermd en naar hun moeder heeft gebracht. O+
Eens. Arme arme arme mensen.
pi_203846616
quote:

[..]
quote:

[..]
Wordt hij ook niet! Maar hij is ook geen vriend van Poetin. Kan ie maar beter Poetin wat tegenwerken :')
Cindy De Vuyst
pi_203846617
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Welke worst? Oekrane stond niet eens op de lijst om op korte termijn NAVO lid te wordt. Meerdere landen leveren wapens, brandstof, geld, munitie, vervoer aan Oekrane. In Polen huren mensen busjes om vluchtelingen van de grens op te halen. We laten ze helemaal niet in de steek.

Poetin heeft nu nog helemaal niets gewonnen (al verwacht ik dat hij uiteindelijk wel aan het langste eind zal trekken). Maar voor nu louter onwaarheden in deze post.
Wat hij doet is gewoon nablaten van de wat meer controversile analisten op tv. Meer niet
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:45:25 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203846619
quote:

[..]
Rusland heeft een nucleair arsenaal waar ze in een (zelf)destructieve bui mee kunnen smijten en een gaskraan die ze dicht kunnen draaien maar dat kan een keer en daarna faseert Europa gewoon gas uit en hebben ze dat machtsmiddel ook niet meer. Verder is het een armetierig pauperlandje dat al eeuwen geleden een verkeerde afslag heeft genomen en sindsdien alleen maar verder is verdwaald.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203846622
quote:
Ik lees dit weer op ad.nl

Volgens het Kremlin 'rekt Oekrane het militaire conflict uit' door de gesprekken te weigeren. In een videoboodschap beweerde de Oekraense president Volodimir Zelenski juist dat hij contact heeft gezocht met Poetin, maar dat de leider van Rusland geen gehoor gaf.
pi_203846627
Hoe komen die Russische oorlogsschepen berhaupt bij de Bosporus? Of hebben ze altijd een voorraad in de Middellandse Zee liggen?
pi_203846628
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
7,6 miljoen aan wapens is ook niet zo extreem veel.
Nee maar als alle landen iets leveren loopt het wel op. Rusland krijgt quasi niets en ze verliezen superveel materieel. Op een bepaald moment droogt de zaak gewoon op.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:46:05 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846629
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop het, maar wat is dat gezegde ookalweer?

Het eerste slachtoffer van een oorlog is de waarheid... het wordt steeds lastiger om te zien wat waar is en wat niet.
pi_203846633
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Net zoals z'n tweet over Macron en SWIFT vannacht...
Misschien bewust ambivalent om de druk op te voeren. Andere kant moet dan vervolgens gaan uitleggen waarom ze het toch niet willen. Heb nog geen bevestiging van de Turken o.i.d. gezien.
pi_203846634
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:39 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Wishful thinking, niet meer dan dat.

1. Hoe weet jij wat hij had verwacht? Weet jij berhaupt wat zijn plannen zijn en waar hij op had gerekend? De suggestie alleen al is nogal naef.
2. Laten het er 2000 zijn, het Russische leger telt bijna een miljoen militairen, veel is dus relatief.
3. Heeft hij schijt aan, zoals al meerdere keren is bewezen
4. Welke bondgenoten heeft hij nodig? Rusland is dankzij hun enorme hoeveelheid kernwapens sterk genoeg om dit zonder bondgenoten af te kunnen.
Dat laatste lijkt mij wat overdreven. Rest is wel waar.
pi_203846636
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Inderdaad 'voorstellen om te onderhandelen' maar daar belachelijke eisen aan stellen en het dan raar vinden dat de ander niet thuis geeft.
pi_203846637
twitter

Zwarte zee gesloten? Turkije heeft ballen zeg…
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:46:47 #117
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203846638
quote:
[ twitter ]
Klinkt mooi maar hoe komt een Oekraiense officier aan intel van een besloten Russische meeting
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:46:56 #118
65846 Bocaj
47th President.
pi_203846641
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:42 schreef Momo het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:43 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dit is 2 dagen terug ofzo. Althans toen was dit exact hetzelfde dilemma.

Wat heeft praten voor zin? Putin is volstrekt onbetrouwbaar.
Zeker, maar als het nu leidt tot een staakt het vuren dan zou je daar altijd voor moeten gaan lijkt mij...
pi_203846643
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:40 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ik vind Poetin net de verliezer. Hij is meer verloren dan hem lief is en hij krijgt veel meer tegenkanting dan hij gehoopt had.
Welnee. Die anti-oorlog demonstraties zijn vrij marginaal. De meerderheid van Rusland steunt Putin in deze.
pi_203846645
quote:

[..]
Als meerdere Europese landen wapenleveranties intensiveren gaat dit een Vietnam voor de Russen worden. De Amerikanen hadden al 30% casualty rate in Irak terwijl in Irak niet iedereen vijand was aan de Amerikanen omdat het sektarisch was. In Oekrane is iedereen vijand naar de Russen toe, Oekranes leger intact qua structuren en het land gigantisch groot. Opvoeren die wapenleveringen. Oekraners willen vechten, Russen niet.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203846646
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd wat Rusland gaat doen. Het is een beetje de nucleaire optie van financiele middelen van wat ik begrijp?

Rusland zal de gaskraan wel verder dicht draaien (maar niet helemaal om toch inkomsten er uit te blijven halen)
Gaskraan dichtdraaien wil zeggen dat je je eigen economie plat legt. Waar zal Poetin inkomsten halen? Z'n kosten lopen nu al aardig op.

Heel de wereld treft sancties tegen hem.
Cindy De Vuyst
pi_203846647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:38 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Aan de andere kant, de Duitsers hadden op dag 1, qua inname van strategische punten en steden, toch al meer bereikt dan de Russen in Oekrane nu.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:47:28 #123
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203846648
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef Rianne84 het volgende:
Hoe komen die Russische oorlogsschepen berhaupt bij de Bosporus? Of hebben ze altijd een voorraad in de Middellandse Zee liggen?
Er liggen daar al een hoop schepen. Rusland heeft een aantal havens daar
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:47:40 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_203846651
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:47:43 #125
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_203846652
Ik ben echt zo enorm teleurgesteld in de internationale reacties op dit hele gebeuren, iedereen laat het maar gebeuren
Laffe huichelaar
pi_203846653
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:41 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Gewoon niet dus.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 14:47:54 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203846657
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Om even wat context te plaatsen, voordat de daadwerkelijke invasie in Irak begonnen zijn er 7 weken lang bombardementen uitgevoerd op strategische posities.
andere doctrines, dat zegt niet heel veel

Georgie in 2008 duurde ook nog een week of 2 en daar wonen maar 18 mensen ofzo ... het is echt nog veel te vroeg voor dit soort conclusies hoor
pi_203846658
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
China gaat pas om als Rusland op zijn rug ligt. China is helemaal niet op de hand van Rusland, maar speelt gewoon het spelletje om Rusland zichzelf de vernieling in te laten werken. Uiteindelijk is Rusland straks volledig economisch naar de klote en heeft China vrij spel om Rusland volledig leeg te trekken qua grondstoffen tegen een prikkie, of anders onder militaire dwang.

De gedachte bij sommige dat die twee om ideologische redenen aansluiting vinden is echt kul. China speelt het gewoon slim uit.
In deze richting denk ik ook. De Chinezen zitten in een comfortabele positie. Als er maar genoeg druk is (of genoeg te verdienen) gaan zij ook over de dam. Overigens denk ik ook dat Putin dit door zijn megalomane gedrag meer aan zichzelf te danken heeft dan nodig was.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:48:14 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203846659
quote:
[ twitter ]
Als dit waar is _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203846660
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
Zeker, maar als het nu leidt tot een staakt het vuren dan zou je daar altijd voor moeten gaan lijkt mij...
Ligt maar net aan de voorwaarden, me dunkt.
pi_203846661
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]
De EU is juist behoorlijk eensgezind nu. En zelfs landen die voorheen als bondgenoten van Rusland werden geacht gooien hun kont in de krib.
De EU is eengezind in vrijwel niets doen. De sancties zijn niet heftig, omdat anders een land als Hongarije dwars zou doen. Nee, echt krachtig...
pi_203846663
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er liggen daar al een hoop schepen. Rusland heeft een aantal havens daar
Aan de Middellandse Zee? Moeten betreffende landen daar niet een slotje op leggen?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:48:29 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203846664
quote:

[..]
[..]
Als Oekraine nu staakt met verdedigen zit er zo een pro Putin pop op de plek van Zelensky
pi_203846665
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

China bezit nu al zowat half Rusland. Zonder een schot te lossen worden zij straks en daar baal ik behoorlijk van de nieuwe wereldorde.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:48:55 #135
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846671
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Gaskraan dichtdraaien wil zeggen dat je je eigen economie plat legt. Waar zal Poetin inkomsten halen? Z'n kosten lopen nu al aardig op.

Heel de wereld treft sancties tegen hem.
Als je hem een beetje dicht draait gaan de prijzen omhoog, dus je kan er in principe nog steeds evenveel aan verdienen.

Pas wanneer je hem echt ver dicht draait zal de vraag gaan dalen bij te hoge prijzen.
pi_203846672
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:45 schreef einzeinz het volgende:

[..]
[..]
Wordt hij ook niet! Maar hij is ook geen vriend van Poetin. Kan ie maar beter Poetin wat tegenwerken :')
Laatste kans om nog een kant te kiezen. En Erdogan wil ook niet aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan
pi_203846673
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Houdt zich keurig aan het verdrag van Montreux.
dus schepen geblokkeerd?
pi_203846674
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat laatste lijkt mij wat overdreven. Rest is wel waar.
pi_203846675
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gewoon niet dus.
Dat is jouw realiteit. De feiten zijn dat ook de chinezen steeds openlijker en steeds nadrukkelijker twijfels uiten.
pi_203846676
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:49:27 #141
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203846677
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:48 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Aan de Middellandse Zee? Moeten betreffende landen daar niet een slotje op leggen?
Nee in Zwarte zee, daar liggen al genoeg schepen.
pi_203846678
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
andere doctrines, dat zegt niet heel veel

Georgie in 2008 duurde ook nog een week of 2 en daar wonen maar 18 mensen ofzo ... het is echt nog veel te vroeg voor dit soort conclusies hoor
In Georgi stond de lokale bevolking daar aan de zijde van de Russen en dat ging maar om een postzegel grond met een handjevol mensen en schapen. Dit is een enorm land met, nu nog, 44 miljoen inwoners die nu allemaal een bloedhekel aan de Russen hebben.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:49:36 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203846680
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Mooi dat ook dit soort voorbeelden voor mensen meedoen. In Nederland zouden bijna alle van dat soort types wegvluchten.
pi_203846681
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:43 schreef phpmystyle het volgende:
Nope. Die vliegen in, en vliegen weer uit.
pi_203846682
quote:

[..]
Dan is het wachten tot Rusland dat troepjes soldaten van het NAVO-land aanvalt. Dan wordt dat gevalueerd door de NATO. Als het een doelbewuste aanval was, treedt artikel 5 in werking.

Concreet wil dat zeggen dat de hele NAVO dan zijn troepen op Rusland mag afsturen. Ben benieuwd waar Poetin dan dekking zal zoeken als er plots 300 gevechtsvliegtuigen bommen beginnen droppen en er 5000 tanks het land binnen rijden om alles wat recht staat aan te vallen.
Cindy De Vuyst
pi_203846685
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Nee maar als alle landen iets leveren loopt het wel op. Rusland krijgt quasi niets en ze verliezen superveel materieel. Op een bepaald moment droogt de zaak gewoon op.
Rusland heeft een gigantisch leger, met gigantisch veel materiaal, ze kunnen dus echt nog wel even door.

Het probleem zal meer in de kosten en de moraal liggen op de langere termijn.
pi_203846686
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben echt zo enorm teleurgesteld in de internationale reacties op dit hele gebeuren, iedereen laat het maar gebeuren
Iedereen behalve Turkije met steun van o.a. drones
pi_203846688
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is toch allemaal mosterd na de maaltijd? deze invasie van Rusland was immers te voorspellen. Zeker toen die troepen naar de grens gingen. Wat dachten wij? dat ze daar een bordspel gingen doen?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:50:24 #149
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203846690
twitter
pi_203846692
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef xminator het volgende:
[ twitter ]

Alsof er nog 40 Russische vliegdekschepen liggen te wachten om de Zwarte Zee binnen te varen :O
pi_203846694
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:39 schreef Scrummie het volgende:

Al die fotograven eromheen ook. Beetje afstand is wel gepast. Vuile lijkenpikkers.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:50:37 #152
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203846695
quote:

[..]
Turkije zit bij de NAVO en heeft er ook belang bij dat Rusland niet te veel controle heeft in de Zwarte Zee. Dus dit is ook gewoon eigenbelang
pi_203846696
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee in Zwarte zee, daar liggen al genoeg schepen.
Ja dat snap ik, maar dan haalt de actie van Erdogan niet zoveel uit.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:50:48 #154
269692 Divje
brr brr patapim
pi_203846698
quote:

[..]
Welnee. Die anti-oorlog demonstraties zijn vrij marginaal. De meerderheid van Rusland steunt Putin in deze.
Gelul.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:50:56 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203846699
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar er zijn wel verschillen tussen enerzijds de juiste dingen naar buiten brengen die echt gebeurd zijn, of flagrante leugens als waarheid brengen.
De beste leugens zijn die grenzen aan de (eigen) waarheid.
//--//
Het conflict terug brengen tot het eigen (on)gelijk die acties moeten rechtvaardigen, is sws waardeloze retoriek.
Kern hier is, wederom, de strijd om vergane glorie en die van zelfbeschikking. En ja, wanneer je het niet eens bent dat de ander mag zijn wie die wil zijn, is er wmb iets mis met die zienswijze.

Ik heb nog 's de speech en retoriek van Putin nog 's teruggekeken en het gaat hier puur om bijna een soort religieus verlangen wier dwang om het Sovjet-rijk te hervestigen wordt gerechtvaardigd op grond van een mismaakt verleden. Dan denken dat sancties er toe (gaan) doen, is denken dat je een overtuigd volger van mening kunt doen veranderen.

Wat wij/ik hier zeg, hek er omheen (dwz isoleren), sleutel weggooien en over 100 jaar nog's kijken wat er van dat ideologisch geloof daar dan nog over is. Niet om te straffen of te winnen maar omdat visies op een elementair niveau botsen.
Dat dit op de kortere termijn hier voor nodige issues gaat zorgen is ook waar en dan is het zaak om even andere prioriteiten te stellen en bv eigen stikstof/klimaat gedachten tot een later moment uit te stellen.

Ram het land vol met kerncentrales en er is nog meer dan zat steen/bruinkool waar we het (erg) lang mee kunnen uithouden. Het heeft ook geen zin om voor een "brave" wereld te strijden wanneer je rilt van de kou en sterft van de honger omdat je weigert jezelf en anderen te laten koeieneren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203846700
quote:

[..]
Bron? Het lijkt me dat de Russische bevolking vrij apathisch/passief is.
pi_203846701
twitter
pi_203846702
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Als dit waar is _O_
Er staan best veel dingen in die thread die niet erg waarschijnlijk zijn. Alsof Putin vanaf 2007 voorbereidingen treft maar niet even meeweegt dat het langer dan een paar dagen kon duren. Geloof het niet
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:51:20 #159
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203846703
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:50 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Nee dat klopt. Als het klopt van de afsluiting is het ook gewoon symboolpolitiek
pi_203846704
quote:
[ twitter ]

Wat ik me afvraag. Er wordt gezegd dat Zelensky mee vecht maar iemand een zicht op zijn agenda?

Vecht hij echt mee of trekt hij dagelijks 20min. op met het leger en een horde journalisten om zijn social media kanalen te vullen? (Daarna lekker terug naar binnen aan het haardvuur en telefoontjes beantwoorden)
Cindy De Vuyst
pi_203846705
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is toch allemaal mosterd na de maaltijd? deze invasie van Rusland was immers te voorspellen. Zeker toen die troepen naar de grens gingen. Wat dachten wij? dat ze daar een bordspel gingen doen?
Wat hadden we dan moeten doen? Aan Poetin beloven dat Oekrane de komende 10-20 jaar geen NAVO-lid zal worden. Wat heeft Poetin precies te zeggen over Oekrane?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:51:30 #162
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203846709
quote:
Ja en wat voor ideologische redenen vraag ik me dan af?
Het zijn allebei politiestaten. Voor de rest hebben ze bar weinig met elkaar gemeen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:51:35 #163
65846 Bocaj
47th President.
pi_203846711
quote:
Ze zitten daar ook met de handen in het haar... Ze kunnen alleen via sancties wat gaan doen...
Zodra ze militair actief worden dan heb je een 3e WO zeggen ze... En misschien drukt Putin dan wel zeker op de rode knop!
pi_203846712
De Nederlandse providers Delta en Caiway laten hun klanten zeker twee weken gratis bellen en sms'en van en naar Oekrane. Gisteren maakten ook VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile al bekend dat klanten gratis van en naar Oekrane kunnen bellen.

Ook in Oekrane is roaming (bellen, sms'en en datagebruik) voor klanten gratis. KPN melde gisteren hiertoe te zijn overgegaan omdat "de situatie in Oekraine ons aan het hart gaat". "Onze gedachten zijn bij iedereen die door de oorlog in Oekrane wordt getroffen", laat VodafoneZiggo weten.

O+
pi_203846713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
goede propaganda, toch??

Putin heeft nog erg veel troepen die hij kan sturen, dus dit is nog helemaal niet voorbij
pi_203846715
quote:
Ze hebben dat verdrag 2 dagen terug toch al van toepassing verklaart?
pi_203846717
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:51 schreef ootjekatootje het volgende:

O+
Goedkope marketingactie
pi_203846718
quote:

[..]

veel troepen richting het zuiden en China valt in het Noorden aan?
pi_203846719
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:51 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Wat ik me afvraag. Er wordt gezegd dat Zelensky mee vecht maar iemand een zicht op zijn agenda?

Vecht hij echt mee of trekt hij dagelijks 20min. op met het leger en een horde journalisten om zijn social media kanalen te vullen? (Daarna lekker terug naar binnen aan het haardvuur en telefoontjes beantwoorden)
Denk dat hij de straat op gaat om af en toe te laten zien dat hij niet vlucht. Maar hij zal hoofdzakelijk bezig zijn met het aansturen van het leger, bellen met wereldleiders etc. Dat is ook zijn taak nu. Denk niet dat hij daar "lekker aan het haardvuur" zit. :')
pi_203846722
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef xminator het volgende:
[ twitter ]

Laat eerst maar het Turkse ministerie of de Turkse marine dit bevestigen...

Misschien is het wel een spelletje van Zelensky om Erdogan hier toe te pushen
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:52:46 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846723
21 MINUTEN GELEDEN
Oekrane wilde niet met ons praten, stelt Rusland
De Russische regering zegt dat Oekrane vredesbesprekingen met Rusland gisteren heeft afgewezen. Volgens het Kremlin is het offensief van de Russische troepen gisteren op last van president Poetin gepauzeerd in afwachting van de gesprekken, maar Oekrane zou hebben geweigerd aan de onderhandelingstafel plaats te nemen.

"Omdat de Oekraense zijde weigerde te onderhandelen, wordt de opmars van de Russische strijdkrachten vanmiddag weer volgens plan hervat", zei een regeringswoordvoerder tegen het Russische persbureau Interfax.

Een adviseur van president Zelensky zegt dat het niet klopt dat Oekrane vredesbeperkingen heeft afgewezen. Ook is het volgens de adviseur "absoluut onwaar" dat Rusland het offensief ook heeft gepauzeerd, zoals het Kremlin zegt.

NOS

Wel interessant dat ie zegt dat 'het plan wordt hervat'. Was het plan stilgelegd dan?
pi_203846728
quote:
Ik vind juist dat dat wel meevalt.

Check anders gewoon even de internationale reacties van de laatste drie dagen.

Niemand wil een 3e wereldoorlog riskeren (blijkbaar vindt alleen Poetin zo'n oorlog wel de moeite waard), dus het is erg lastig om maar wat bommen te gooien op Moskou.

Verder lijkt er, op een handvol landen na, een redelijke overeenstemming te zijn. Voormalige ruziezoekers (West- en Oost-Europa, Europa versus Turkije) nemen zelfs beslissingen die met elkaar in overeenstemming zijn. De UK (weg met de EU, lang leve Brexit) en Brussel stemmen besluiten vrij goed op elkaar af.

Als Poetin al iets bereikt heeft de laatste 3 dagen, dan is dat meer samenwerking tussen landen en regeringen die hem nu wel zo'n beetje (spuug)zat zijn.

Het gevaarlijke blijft, dat de lul zo'n enorm militair potentieel heeft, inclusief nucleaire rotzooi.
Dat is beangstigend.
(En daarom blijven, zo vermoed ik, de internationale reacties nog vooral zo beredeneerd mogelijk, want niemand wil de halve planeet naar z'n grootje helpen omdat 1 gek volkomen losgeslagen is.)
pi_203846729
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Als meerdere Europese landen wapenleveranties intensiveren gaat dit een Vietnam voor de Russen worden. De Amerikanen hadden al 30% casualty rate in Irak terwijl in Irak niet iedereen vijand was aan de Amerikanen omdat het sektarisch was. In Oekrane is iedereen vijand naar de Russen toe, Oekranes leger intact qua structuren en het land gigantisch groot. Opvoeren die wapenleveringen. Oekraners willen vechten, Russen niet.
En dat wordt alleen maar erger als er dalijk van man tot man wordt gevochten in de straten van Kiev. Specialisatie van Rusland is langeafstand oorlogsvoering. Moeten ze straks gaan strijden om elk huizenblok in een stad zo groot als Chicago waar de bevolking bizar strijdbaar is. Ze hebben een groot probleem.
Dit, dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:53:49 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_203846734
quote:
[ twitter ]
Had ik twee topics geleden al gepost :P.

Maar het gaat erg snel hier.

Het komt van de Oekrainse inlichtingendiensten en die hebben alle redenen om te liegen, maar het komt overeen met veel dingen die we zien.

Het lekke mandje van de Russische strategische inlichtingen
Meer burgerdoelen die geraakt worden
De snelle blitz naar Kyiv
De oligarchs die ontboden zijn naar Rusland en waar niet duidelijk is waar naartoe
Het tekort aan voedsel en gebrekkige supply lines, etc
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203846736
Net op CNN dat ze (de Russen) nu ook al dreigen met het saboteren van de ISS :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203846737
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:52 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Goedkope marketingactie
Zo goedkoop en makkelijk is het niet.
pi_203846739
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:52 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Goedkope marketingactie
Ja, en fijn voor de Oekraners hier en daar.
pi_203846742
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rusland heeft een nucleair arsenaal waar ze in een (zelf)destructieve bui mee kunnen smijten en een gaskraan die ze dicht kunnen draaien maar dat kan een keer en daarna faseert Europa gewoon gas uit en hebben ze dat machtsmiddel ook niet meer. Verder is het een armetierig pauperlandje dat al eeuwen geleden een verkeerde afslag heeft genomen en sindsdien alleen maar verder is verdwaald.
mocht putin een navo/nato land aanvallen, dan hoop ik dat we all in gaan en gewoon heel rusland veroveren, hebben we daar dus nooit meer zorgen over.
pi_203846744
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En dat wordt alleen maar erger als er dalijk van man tot man wordt gevochten in de straten van Kiev. Specialisatie van Rusland is langeafstand oorlogsvoering. Moeten ze straks gaan strijden om elk huizenblok in een stad zo groot als Chicago waar de bevolking bizar strijdbaar is. Ze hebben een groot probleem.
Ja, straks wordt Oekrane een 2e Afghanistan voor ze
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 14:54:35 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203846745
quote:

[..]
natuurlijk zijn ze marginaal, ze pakken je gelijk op

ik vind het al heel wat dat er uberhaupt mensen de straat opgaan
pi_203846746
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:51 schreef Shreyas het volgende:
Wat hadden we dan moeten doen? Aan Poetin beloven dat Oekrane de komende 10-20 jaar geen NAVO-lid zal worden. Wat heeft Poetin precies te zeggen over Oekrane?
Gezien de huidige situatie best wel wat lijkt me.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203846748
Binnen een Syrie treatment voor Oekrane van Russische luchtmacht. Duurt te lang dit voor Ruskis, kost teveel.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203846749
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:53 schreef Toby56 het volgende:

Voormalige ruziezoekers (West- en Oost-Europa, Europa versus Turkije) nemen zelfs beslissingen die met elkaar in overeenstemming zijn.
Turkije, prominent NAVO-lid vanwege hun relatief groot leger, spreekt zich helemaal niet keihard uit tegen Poetin. Het is juist erg stil vanuit Turkije.
pi_203846752
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
21 MINUTEN GELEDEN
De Russische regering zegt dat Oekrane vredesbesprekingen met Rusland gisteren heeft afgewezen. Volgens het Kremlin is het offensief van de Russische troepen gisteren op last van president Poetin gepauzeerd in afwachting van de gesprekken, maar Oekrane zou hebben geweigerd aan de onderhandelingstafel plaats te nemen.

"Omdat de Oekraense zijde weigerde te onderhandelen, wordt de opmars van de Russische strijdkrachten vanmiddag weer volgens plan hervat", zei een regeringswoordvoerder tegen het Russische persbureau Interfax.

Een adviseur van president Zelensky zegt dat het niet klopt dat Oekrane vredesbeperkingen heeft afgewezen. Ook is het volgens de adviseur "absoluut onwaar" dat Rusland het offensief ook heeft gepauzeerd, zoals het Kremlin zegt.

NOS

Wel interessant dat ie zegt dat 'het plan wordt hervat'. Was het plan stilgelegd dan?
Je had nog niet door dat er vandaag weinig gevochten is?
pi_203846753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]
veel troepen richting het zuiden en China valt in het Noorden aan?
China gaat helemaal niet aanvallen. Ze hebben een fantastisch leger, maar die nemen de wereld over zonder een schot te lossen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:55:05 #186
498282 Scrummie
pi_203846754
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:54 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Gezien de huidige situatie best wel wat lijkt me.
Nee natuurlijk niet.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:55:10 #187
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846755
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:53 schreef TLC het volgende:
Net op CNN dat ze (de Russen) nu ook al dreigen met het saboteren van de ISS :')
Ja was gister verteld. Gelukkig zijn de russen in het ISS wel normale mensen
pi_203846757
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zo goedkoop en makkelijk is het niet.
Goedkoop als in over de rug van een oorlog. Naar smaakje in mijn mond hietvan
pi_203846758
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:54 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Turkije, prominent NAVO-lid vanwege hun relatief groot leger, spreekt zich helemaal niet keihard uit tegen Poetin. Het is juist erg stil vanuit Turkije.
Ze hebben de Bosporus afgesloten. Gisteren was daar nog geen denken aan.
Dat is geen goed nieuws voor Poetin.
En Erdogan wil praten met NAVO-partners, zo las ik eerder vanmiddag op MSN.
pi_203846759
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]
mocht putin een navo/nato land aanvallen, dan hoop ik dat we all in gaan en gewoon heel rusland veroveren, hebben we daar dus nooit meer zorgen over.
Kan niet, dat land krijg je nooit onder controle. Moet je ook niet willen trouwens, hooguit de Krim terugpakken.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:56:04 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Je had nog niet door dat er vandaag weinig gevochten is?
Eh... ik heb niet 6 schermen met tactical maps enzo die dat kunnen bevestigen of ontkennen nee. Tot vanochtend vroeg ging het iig er hard aan toe.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:56:22 #192
269692 Divje
brr brr patapim
pi_203846765
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Er is nog helemaal niks afgesloten.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_203846766
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]
quote:
Nee dus.
pi_203846768
quote:
Denk eens na...
Als Zelensky naar Minst gaat wordt hij gelynched. Tuurlijk moet je neutraal terrein kiezen.

Omgekeerd ook, Poetin zal niet naar een NAVO-land gaan.

Die twee kunnen tegenover elkaar zitten maar als er veel gezegd zal worden? Het zal vooral een gespannen boeltje worden met 20 adviseurs rond.
Cindy De Vuyst
pi_203846770
Ik zit een beetje te kijken naar ons leger.

Wij hadden in 2017 63 jachtvliegtuigen en 18 tanks _O- _O- _O- _O- :D

Ik wist dat het weinig was, maar dit is zo goed als niks :D Verbaas me er dan over dat we nog zoveel defensiekosten hebben.

https://nos.nl/op3/artikel/2159597-wat-heeft-ons-leger-in-huis
pi_203846771
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Aan de andere kant, de Duitsers hadden op dag 1, qua inname van strategische punten en steden, toch al meer bereikt dan de Russen in Oekrane nu.
Ja dat mag ook wel, gelet op alleen al het immense verschil in m2 grondgebied, staat van het leger en motivatie om te vechten
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:57:07 #197
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_203846772
quote:

[..]
Je kan beginnen met dat hele Rusland helemaal links laten liggen. Nog niet voor een euro aan die Poetin verkopen en helemaal niks afnemen.

Hek erom en helemaal uitsluiten van de rest van de wereld. Maar nee nee, onze machthebbers zijn veel te bang voor hun eigen zaakjes om dat te doen. Ik fiets liever elke dag een uur naar mijn werk om daarna met 10 graden om de bank te bibberen dan dat ik aan het gas van die moordlustige gek zit.

Wat maakt het mij uit als we daardoor minder te besteden hebben en de economie slinkt. Wat zijn al die materile dingen waard als je moraal zo vertroebelt is dat je daarom dit soort toestanden accepteert
Laffe huichelaar
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:57:11 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203846773
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:57:21 #199
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203846774
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:53 schreef speknek het volgende:

[..]
Had ik twee topics geleden al gepost :P.

Maar het gaat erg snel hier.

Het komt van de Oekrainse inlichtingendiensten en die hebben alle redenen om te liegen, maar het komt overeen met veel dingen die we zien.

Het lekke mandje van de Russische strategische inlichtingen
Meer burgerdoelen die geraakt worden
De snelle blitz naar Kyiv
De oligarchs die ontboden zijn naar Rusland en waar niet duidelijk is waar naartoe
Het tekort aan voedsel en gebrekkige supply lines, etc
Ah, ja vergeef me dat ik niet elke post bijhoud hier. Gaat inderdaad heel hard. :P
pi_203846776
quote:
[ twitter ]
Vooral publicitair belangrijk natuurlijk. Voetballers zijn voor veel mensen helden en voorbeelden.
pi_203846778
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:56 schreef Mansjester het volgende:

Ik wist dat het weinig was, maar dit is zo goed als niks :D Verbaas me er dan over dat we nog zoveel defensiekosten hebben.

Je vergeet wat boten… 8)7
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:57:54 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203846779
quote:

We zijn afhankelijk van andere landen hier.... wel een beetje een enge gedachte
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:57:57 #203
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203846781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De EU is eengezind in vrijwel niets doen. De sancties zijn niet heftig, omdat anders een land als Hongarije dwars zou doen. Nee, echt krachtig...
Nou ja, ik zou het ook prima vinden als er harder wordt opgetreden maar daar zitten wel een flink aantal haken en ogen aan.
pi_203846782
quote:

We hebben wel 29 marineschepen toch?
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 14:58:07 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203846783
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
en schepen
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:58:19 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846784
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wat zouden precies de implicaties zijn voor bijvoorbeeld, winkels in Moskou? Want als het gewone volk het gaat voelen zou het wel eens echt iets kunnen uitmaken.
pi_203846786
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar mogen ze in de media ook wel eens nadruk op leggen.
Cindy De Vuyst
pi_203846788
quote:
Verbaas me er dan over dat we nog zoveel defensiekosten hebben.
Twintig jaar bommen gooien in het Midden-Oosten mag wat kosten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203846790
quote:

[..]
[..]
Dat ben ik met je eens. Hoewel als de verhalen kloppen dat het Russische leger nu al op instorten staat dan zou ik als Oekrane ze geen kans geven te hergroeperen. Afhankelijk van de staat van je eigen leger
pi_203846791
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:50 schreef xminator het volgende:

[..]
Iedereen behalve Turkije met steun van o.a. drones
Die drones leverden ze voordat de oorlog begon.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:58:54 #211
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846792
quote:

Omdat we wel veel intelligence en speciale eenheden hebben.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:59:05 #212
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203846794
quote:

Ach ja. Klein landje, met een redelijk kleine bevolking.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:59:20 #213
262211 hhh38
pi_203846795
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:50 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Rusland heeft ook nog een grote vloot in de Oostzee die ze misschien deels naar de Zwarte Zee zouden willen verplaatsen. Maar dat duurt wel even natuurlijk.

Verder zullen ze nog wel wat wat rond hebben varen in internationale wateren.
pi_203846796
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zou Poetin het aandurven om een raket af te vuren op Turks grondgebied? De Krim zit nu ingesloten :')
Cindy De Vuyst
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 februari 2022 @ 14:59:51 #215
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_203846802
quote:

Kosten zitten natuurlijk niet alln in materiaal, ook in innovatie op allerlei technologische gebieden, waar Nederland er beter voor staat dan puur op de aantallen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203846806
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Volgens mij is 63 jachtvliegtuigen voor ons landje zeker niet weinig te noemen. Oekraine had er in aanvang van de inval 98

En inderdaad onze marine is state of the art. Zoals al eeuwen het geval is
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 15:00:22 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203846807
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Omdat we wel veel intelligence en speciale eenheden hebben.
veel vergeleken met wat?

we hebben gewoon een heel klein leger atm omdat we er heel weinig geld aan hebben uit willen geven in het verleden

nergens hebben we veel van
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:00:49 #218
262211 hhh38
pi_203846810
quote:

[..]
We hebben een aantal specialisaties waaronder een goede marine. Duitsland heeft dan weer een goede landmacht. De grote meerwaarde van een EU leger is dat je die specialisaties kan combineren
pi_203846813
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat maakt niet dat ze het allemaal alleen kunnen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:01:04 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846814
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
veel vergeleken met wat?

we hebben gewoon een heel klein leger atm omdat we er heel weinig geld aan hebben uit willen geven in het verleden

nergens hebben we veel van
Vergeleken met die kosten die ie nog hoog vond. Ik bedoel dat die 3 categorieen die hij noemde lang niet het hele leger van ons omvatten.
pi_203846817
quote:

[..]
Tja dat ben je altijd als je 17 000 000 inwoners hebt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203846818
quote:
Je wil dat de VS, Frankrijk en Duitsland aanvallen? Of hoe moet ik het lezen?
Cindy De Vuyst
pi_203846820
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]
We hebben wel 29 marineschepen toch?
En 28 Apache's. Die zijn wel serieus vet.
pi_203846823
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik weet niet of dat helemaal de situatie juist schetst. Het wordt in ieder geval weersproken.
twitter
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203846825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De NAVO heeft zich nooit bij wie dan ook opgedrongen. Je kunt als soeverein land lid worden van de NAVO. Wil je dat niet, dan niet. Maar landen worden ook niet geweigerd omdat ze voor Rusland te dichtbij liggen.
De NAVO heeft de koude oorlog simpelweg nodig als Vazal van de USA . Voor de "Full Spectrum Dominance" en de "Militairy Industrial Complex"

Dat detail over al dan niet "lid worden" is in de enorme context van de geplaatste video's niet het onderwerp en niet ter zake doende. Dat heb je uit de woorden van Poetin zelf kunnen concluderen.

Relativeren door zaken van vele verschillende kanten te willen benaderen is een kunst, maar in propaganda te verzanden (van welke zijde dan ook) is voor de nalatigen onder ons. De werkelijkheid is altijd anders dan die in de media voor de massa wordt gepresenteerd. Vaak totaal anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 26-02-2022 15:10:05 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203846828
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:01 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ja dit is een beetje het probleem van al die mensen die maar roepen van nato doet niks.

Nee dat klopt. En dat is maar goed ook. Maar dat willen mensen maar niet snappen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203846829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bron? Het lijkt me dat de Russische bevolking vrij apathisch/passief is.
Ja ok. Zo kun je het ook zien natuurlijk. Meerderheid toont geen actieve tegenstand.
pi_203846830
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Kosten zitten natuurlijk niet alln in materiaal, ook in innovatie op allerlei technologische gebieden, waar Nederland er beter voor staat dan puur op de aantallen.
Ze zullen vast ook wel veel geavanceerde shit hebben. Maar ik had (zonder kennis dus) wel verwacht dat we ook een paar honderd tanks zouden hebben.

En over die kleine 8 miljoen aan wapens die de Tsjechen steunen wat hierboven ergens werd vermeld. Om het in context te plaatsen, 1 tank kost dat al.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:02:38 #229
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203846832
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:51 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ze hebben dat verdrag 2 dagen terug toch al van toepassing verklaart?
Dat verdrag zegt enkel dat Turkije schepen mag tegenhouden in geval van oorlog.
pi_203846833
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Als Oekraine nu staakt met verdedigen zit er zo een pro Putin pop op de plek van Zelensky
Iemand al een idee wie Putin op die plek wil hebben? Dat moet toch ook al lang vast staan?
Cindy De Vuyst
pi_203846835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat helemaal de situatie juist schetst. Het wordt in ieder geval weersproken.
[ twitter ]
Wel terug naar huis dus maar dan niet meer heen volgens mij. Dacht ik.
pi_203846836
twitter
pi_203846837
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
21 MINUTEN GELEDEN

NOS

dat is een spindoctor voo, we hadden teveel tegenstand
pi_203846839
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En 28 Apache's. Die zijn wel serieus vet.
En de f35 _O_ Hebben er niet zoveel. Maar zijn wel serieus de beste vliegtuigen die er zijn op het moment
pi_203846841
quote:

[..]
Het gaat om het voorkomen van een oorlog.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:03:12 #236
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203846845
quote:

[..]
Beetje een emopost van die user. Maar neem het niet kwalijk.
Wanhopig langs de zijlijn blijven kijken kan voor wat frustratie zorgen.
pi_203846846
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:02 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Iemand al een idee wie Putin op die plek wil hebben? Dat moet toch ook al lang vast staan?
ik vermoed
@Schaamlap
pi_203846849
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[ twitter ]
Nee... ik ging ook uit van het eerste bericht zo'n 3 kwartier geleden.

Nou verdorie, dan heeft Poetin het geopolitieke schaakspel toch al gewonnen?

(Ik wacht het nog even af.)
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:03:23 #239
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203846850
quote:

Mwah, zo klein is dat ook weer niet. In de lucht en op het water staan we er prima voor.
pi_203846852
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als je hem een beetje dicht draait gaan de prijzen omhoog, dus je kan er in principe nog steeds evenveel aan verdienen.

Pas wanneer je hem echt ver dicht draait zal de vraag gaan dalen bij te hoge prijzen.
Het wordt zomer, de vraag naar gas zal sowieso dalen.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:03:36 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203846853
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja ok. Zo kun je het ook zien natuurlijk. Meerderheid toont geen actieve tegenstand.
Anders gaan ze rechtstreeks naar Goelag... Je moet dingen wel in perspectief willen zien
pi_203846854
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:51 schreef einzeinz het volgende:

[..]

''Lekker terug naar binnen'', is daar voor hem natuurlijk ook niet veilig.
pi_203846855
Dit is eigenlijk een grote informatieoorlog waarbij feiten allang niet meer getoetst kunnen worden
pi_203846859
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Mwah, zo klein is dat ook weer niet. In de lucht en op het water staan we er prima voor.
Op het water is wel fijn. Want een oorlog met nederland gooi je wat bommen op paar dijken en de helft van het land is klaar
pi_203846862
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:03 schreef byah het volgende:
Dit is eigenlijk een grote informatieoorlog waarbij feiten allang niet meer getoetst kunnen worden
Goh dat gebeurt nu nooit in oorlogstijd
pi_203846863
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:03 schreef myShizzle het volgende:
Heavy shit, nsfw, geen idee van herkomst

[ twitter ]
Nog even hierop terugkomend, dit zijn beelden uit 2014 na een aanval van rebellen uit Donetsk op een Oekraens bataljon. Andere beelden maar op dezelfde plek (let op, ook schokkende beelden):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203846864
twitter

Waar is Duitsland in godsnaam mee bezig :')

Niet alleen willen ze zelf niks sturen, ze blokkeren ook wapens die andere EU-landen aan Oekrane willen leveren
pi_203846868
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Op het water is wel fijn. Want een oorlog met nederland gooi je wat bommen op paar dijken en de helft van het land is klaar
Dan moeten die bommen wel bij de dijkjes kunnen komen
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:04:54 #249
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203846870
quote:

[..]
Nee goh, dat levert je minimaal een tijdje brommen op. Dat zegt dus niet zoveel.
pi_203846874
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze zijn aan het oefenen. Poetin heeft het toch gezegd?
Cindy De Vuyst
pi_203846875
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:02 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Ze zullen vast ook wel veel geavanceerde shit hebben. Maar ik had (zonder kennis dus) wel verwacht dat we ook een paar honderd tanks zouden hebben.

En over die kleine 8 miljoen aan wapens die de Tsjechen steunen wat hierboven ergens werd vermeld. Om het in context te plaatsen, 1 tank kost dat al.
Die 200 Stingers die die kant op gaan vertegenwoordigen ook een serieus bedragje....
pi_203846877
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:04 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]

Niet alleen willen ze zelf niks sturen, ze blokkeren ook wapens die andere EU-landen aan Oekrane willen leveren
Tijdelijke kwestie.
pi_203846878
twitter

Typisch ook die meid die de langs wandelt en gewoon haar insta blijft checken of als er niks aan de hand is
pi_203846879
quote:
[ twitter ]

Blijkbaar zit de impuls om aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan toch nog diep bij de Duitsers..
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:05:50 #255
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_203846883
quote:

[..]
Dat men niet bij allerlei voorstellen voor sancties eerst aan het eigen hachje denkt. Isoleer Rusland. Als niemand aan Rusland verkoopt en als niemand van Rusland koopt ben je al een heel end. Maar dan gaat iedereen om zijn eigen exportproductje janken en krijst men 'en het gas dan!'

Nogmaals, wat heb je aan je materile zaken als je moreel zo verwrongen is dat je dit soort zaken accepteert om die materile zaken?
Laffe huichelaar
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:05:54 #256
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203846884
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ha, ja van land is dan geen sprake meer. :+
pi_203846885
De NAVO moet wel de optie geven aan Rusland dat als ze zich terugtrekken dat dan alle sancties worden teruggedraaid
pi_203846888
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:50 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Turkije zit bij de NAVO en heeft er ook belang bij dat Rusland niet te veel controle heeft in de Zwarte Zee. Dus dit is ook gewoon eigenbelang
Zie Poetin wel nog een verdwaalde raket sturen richting Turkije om de Zwarte Zee open te houden. De Krim is van Poetin en hij kan er anders niet meer op en af.
Cindy De Vuyst
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 februari 2022 @ 15:06:53 #259
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_203846893
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En de f35 _O_ Hebben er niet zoveel. Maar zijn wel serieus de beste vliegtuigen die er zijn op het moment
Afhankelijk van de precieze taak, lijkt me :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203846894
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou ja, ik zou het ook prima vinden als er harder wordt opgetreden maar daar zitten wel een flink aantal haken en ogen aan.
Zeker. Maar je vindt de soevereiniteit van Oekrane belangrijk of niet.
pi_203846895
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat verdrag zegt enkel dat Turkije schepen mag tegenhouden in geval van oorlog.
Ah
pi_203846901
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:06 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Zie Poetin wel nog een verdwaalde raket sturen richting Turkije om de Zwarte Zee open te houden. De Krim is van Poetin en hij kan er anders niet meer op en af.
Highly unlikely. Vooral omdat het over de toegang van de zee gaat en niet de hele zee an sich
pi_203846902
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Personen vervoer, wat anders :P
Moet een beetje opschieten natuurlijk.
Beetje jammer van de inhoud van de tank.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:07:52 #264
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203846906
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat men niet bij allerlei voorstellen voor sancties eerst aan het eigen hachje denkt. Isoleer Rusland. Als niemand aan Rusland verkoopt en als niemand van Rusland koopt ben je al een heel end. Maar dan gaat iedereen om zijn eigen exportproductje janken en krijst men 'en het gas dan!'

Nogmaals, wat heb je aan je materile zaken als je moreel zo verwrongen is dat je dit soort zaken accepteert om die materile zaken?
Als je een beetje mee krijgt wat er overal gebeurt dan is dat ook wat er gaande is. Rusland is in de laatste 2 dagen al behoorlijk verzwakt en dat zal alleen maar erger worden. Daar zie je nu alleen nog niet direct iets van.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:08:00 #265
262211 hhh38
pi_203846908
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:06 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Er is een nieuwe brug van het vaste land in het zuiden naar de Krim
pi_203846910
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ha, ja van land is dan geen sprake meer. :+
Het is juist altijd het NL plan zelf geweest om eigen dijken door te steken in geval van oorlog.

Wie heeft er nou wat aan een plas water?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:08:26 #267
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203846912
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]
ja klopt jaren geleden hebben ze een oefening gehouden waarom ook anders vliegtuigen mee deden en de oude F16 daar hadden ze het knap lastig mee
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203846913
quote:

Onderhoudskosten van een schip of straaljager kan ook aardig in de papieren lopen.
pi_203846914
quote:
21 MINUTEN GELEDEN

NOS

Dat het plan hervat wordt, is gewoon camoufleren dat het plan behoorlijk zuigt.
pi_203846915
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:02 schreef Monomeism het volgende:

[..]
De NAVO heeft de koude oorlog simpelweg nodig als Vazal van de USA . Voor de "Full Spectrum Dominance" en de "Militairy Industrial Complex"

Dat detail over al dan niet "lid worden" is in de enorme context van de geplaatste video's niet het onderwerp en niet ter zake doende. Dat heb je uit de woorden van Poetin zelf kunnen concluderen.

Relativeren door zaken van vele verschillende kanten te willen benaderen is een kunst, maar in propaganda te verzanden (van welke zijde dan ook) is voor de nalatigen onder ons. De werkelijkheid is altijd anders dan die in de media voor de massa word gepresenteerd. Vaak totaal anders.

Woorden van Poetin, diezelfde woorden van Putin die Zelensky van neo-nazsime beschuldigd? :') _O- _O- _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:08:37 #271
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846917
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:08:46 #272
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_203846922
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Als je een beetje mee krijgt wat er overal gebeurt dan is dat ook wat er gaande is. Rusland is in de laatste 2 dagen al behoorlijk verzwakt en dat zal alleen maar erger worden. Daar zie je nu alleen nog niet direct iets van.
Ik hoor vooral allerlei landen verdergaande sancties die op volledige isolatie neerkomen tegenhouden. Ik noem een Duitsland
Laffe huichelaar
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:08:48 #273
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203846923
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zeker. Maar je vindt de soevereiniteit van Oekrane belangrijk of niet.
Mja, als landen als Duitsland en Frankrijk zich hiermee gaan bemoeien komen in de WOIII terecht.
pi_203846936
quote:
[ twitter ]
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Death_Match

Herhaling maar nu tegen de Russen _O_
pi_203846937
quote:
nu wachten tot het fout gaat en ze iets raken van turkije
pi_203846939
twitter

Blijkbaar zijn die Tsjetsjenen ook niet ver gekomen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:09:39 #277
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203846940
quote:
150 militairen van de Luchtmobiele Brigade in Assen gaan naar Roemeni voor een oefening in het grensgebied met Oekrane. Ze vertrekken maandag. De oefening zou plaatsvinden in Duitsland, maar is vanwege de Russische inval in Oekrane verplaatst naar Roemeni, zegt majoor Roel van de Wiel van de Koninklijke Landmacht.
quote:
Drukte bij munitiedepot Veenhuizen
Gisteravond laat zagen voorbijgangers veel activiteit bij het munitiedepot in Veenhuizen. Onder begeleiding van politie en de Koninklijke Marechaussee reden defensievrachtwagens af en aan. Vandaag werd bekend dat Nederland zo snel mogelijk tweehonderd luchtdoelraketten leveren aan Oekrane. Dat schrijven ministers Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) en Kajsa Ollongren (Defensie) in een brief aan de Tweede Kamer.
Hele artikel hier
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_203846941
quote:

[..]
Geen reet.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_203846946
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:05 schreef ikheetmartijn het volgende:
[ twitter ]

Typisch ook die meid die de langs wandelt en gewoon haar insta blijft checken of als er niks aan de hand is
Holy shit wat is er in het eerste filmpje allemaal gebeurd joh :')

En waar zijn alle militairen gebleven? En de dode? Zijn die meteen gecremeerd?
pi_203846947
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:05 schreef ikheetmartijn het volgende:
[ twitter ]

De video daarboven is nog interessanter.

Nog een volledig uitgebrande Russische konvooi.
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:10:01 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203846948
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
In Georgi stond de lokale bevolking daar aan de zijde van de Russen en dat ging maar om een postzegel grond met een handjevol mensen en schapen. Dit is een enorm land met, nu nog, 44 miljoen inwoners die nu allemaal een bloedhekel aan de Russen hebben.
Een groot gedeelte, te minste 20% is pro-russisch en een ander gedeelte (30-50%) heeft wel ergens cultuur-relaties; dus dan de pest hebben is wmb te nuanceren. Het is als de aardige buurman die je soms moet tolereren. Dat gaat goed zolang beiden, elkaars huis en gedragingen daarin niet (willen) gaan betwisten.

Los daarvan zie ik niet hoe Rusland de Oekrane van overheersen door het te onderwerpen. Je zult op de korte termijn daarvoor iets van 500.000 man troepen en een aantal jaar nodig hebben om de meerderheid van de bevolking van Westerse gedachten te doen wijzigen. Sws erg lastig in een technologische verweefde wereld waar elk mens zelf wil/mag/kan kiezen, ook als die (ver)kiest om zich welbewust te laten (ver)leiden door onderdrukkers.

Natuurlijk zal elke autocraat proberen de verleiding van mogen kiezen (proberen te) blokkeren, wat gelijk aangeeft dat zij aan de verliezende kant staat omdat de wens tot zelfbeschikking in elk mens huist om te gaan zijn wie je zelf wilt zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203846950
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Anders gaan ze rechtstreeks naar Goelag... Je moet dingen wel in perspectief willen zien
Natuurlijk. Maar gaat andersom net zo goed op. Zolang je niet de reden weet van hun apathie, kun je ook niet veronderstelling dat ze stiekem vast tegen de oorlog zijn.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:10:16 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203846952
Die Russen zijn knettergek
pi_203846956
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ze zitten daar ook met de handen in het haar... Ze kunnen alleen via sancties wat gaan doen...
Zodra ze militair actief worden dan heb je een 3e WO zeggen ze... En misschien drukt Putin dan wel zeker op de rode knop!
Die rode knop is wel iets moeilijker dan dat hoor. Dat is beveiligd en daar beslist het opperhoofd van defensie ook over. Als die 'neen' zegt gaat er niets gebeuren!
Cindy De Vuyst
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:10:50 #285
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203846959
quote:
If Ankara decides it is a war, it can ban vessels, Cavusoglu added, noting that Trkiye is not a part of any war.

"But even if we ban it, Russians have right [of passage]. During negotiations, Russia has had amended that clause. Articles of 19, 20 and 21 are regulating them," he said.
pi_203846963
quote:
[ twitter ]

Hoe kan dat als er inmiddels al aardig wat verstuurd is? Ook door Polen, Turkije, Amerika etc. Die vragen echt niet eerst toestemming aan Duitsland lijkt mij.
pi_203846965
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:02 schreef Mansjester het volgende:

[..]

We hadden er 116, 100 zijn er in 2014 verkocht(onder Rutte dus :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203846969
quote:

[..]
Mocht je dat wel verwacht hebben, dan vraag ik me af of je in de gaten hebt wat voor 'democratie' Rusland feitelijk is.
En, vergeet niet, daarvoor hadden de mensen daar ruim 70 jaar een rigide communistisch regime.
pi_203846970
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Russen zijn knettergek
De hele invasie samengevat in 4 woorden.
pi_203846971
quote:
[ twitter ]

hulen met de vijand heet dat
pi_203846974
quote:
[ twitter ]

Duitsland wilt niet vervallen in energiearmoede. En tis Geopolitiek wel lekker, wat Okrane doet met die pijplijnen in het land kan Duitsland dan gewoon doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203846975
quote:
[ twitter ]

Duitsland is gewoon van tradities
pi_203846977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Mocht je dat wel verwacht hebben, dan vraag ik me af of je in de gaten hebt wat voor 'democratie' Rusland feitelijk is.
En, vergeet niet, daarvoor hadden de mensen daar ruim 70 jaar een rigide communistisch regime.
En daarvoor de Tsaren, Russen worden gewoon graag onderdrukt door een sterke man.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:12:17 #294
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203846978
Volgens mij is Duitsland echt als de dood voor het dichtkraaien van de gaskraan...
pi_203846983
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
China gaat helemaal niet aanvallen. Ze hebben een fantastisch leger, maar die nemen de wereld over zonder een schot te lossen.
Die zullen digitaal toeslaan. Heel Europa en Amerika hebben hun toestellen in handen :') Met een druk op de knop verzamelen ze alle informatie dat nodig is.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:12:47 #296
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_203846986
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Net de analyse van Maarten van Rossum geluisterd. Hij denkt ook dat dit kan betekenen dat Rusland uiteindelijk uit elkaar gaat vallen.

We hoeven niet bang te zijn voor een wo3. Dit zal vooral Rusland op de lange termijn pijn gaan doen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:13:10 #297
65846 Bocaj
47th President.
pi_203846990
We moeten wel oppassen dat we straks niet allemaal in een niet gewilde oorlog ingerommeld worden!
pi_203846991
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Volgens mij is Duitsland echt als de dood voor het dichtkraaien van de gaskraan...
Ze hebben zelf nordstream 2 getorpedeerd (figuurlijk) dus volgens mij valt die angst wel mee
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:13:40 #299
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203846994
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Net de analyse van Maarten van Rossum geluisterd. Hij denkt ook dat dit kan betekenen dat Rusland uiteindelijk uit elkaar gaat vallen.

We hoeven niet bang te zijn voor een wo3. Dit zal vooral Rusland op de lange termijn pijn gaan doen.
De Maarten van Rossem die beweerde dat Rusland niets ging doen?

Die Maarten?

:')
pi_203846995
Duitsland heeft ervaring met dure gasrekeningen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:13:59 #301
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203846998
quote:
[ twitter ]

Moet Duitsland geen grondwetswijziging doorvoeren voor ze wapens mogen leveren?
pi_203846999
twitter
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')