Gewoon niet dus.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:41 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Jawel. Alles wijst die kant op. Alleen China nog om en het is definitief gebeurd met Putin. Ik realiseer mij: that's one big if
andere doctrines, dat zegt niet heel veelquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Om even wat context te plaatsen, voordat de daadwerkelijke invasie in Irak begonnen zijn er 7 weken lang bombardementen uitgevoerd op strategische posities.
In deze richting denk ik ook. De Chinezen zitten in een comfortabele positie. Als er maar genoeg druk is (of genoeg te verdienen) gaan zij ook over de dam. Overigens denk ik ook dat Putin dit door zijn megalomane gedrag meer aan zichzelf te danken heeft dan nodig was.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
China gaat pas om als Rusland op zijn rug ligt. China is helemaal niet op de hand van Rusland, maar speelt gewoon het spelletje om Rusland zichzelf de vernieling in te laten werken. Uiteindelijk is Rusland straks volledig economisch naar de klote en heeft China vrij spel om Rusland volledig leeg te trekken qua grondstoffen tegen een prikkie, of anders onder militaire dwang.
De gedachte bij sommige dat die twee om ideologische redenen aansluiting vinden is echt kul. China speelt het gewoon slim uit.
Als dit waar isquote:
Ligt maar net aan de voorwaarden, me dunkt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Zeker, maar als het nu leidt tot een staakt het vuren dan zou je daar altijd voor moeten gaan lijkt mij...
De EU is eengezind in vrijwel niets doen. De sancties zijn niet heftig, omdat anders een land als Hongarije dwars zou doen. Nee, echt krachtig...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
De EU is juist behoorlijk eensgezind nu. En zelfs landen die voorheen als bondgenoten van Rusland werden geacht gooien hun kont in de krib.
Aan de Middellandse Zee? Moeten betreffende landen daar niet een slotje op leggen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er liggen daar al een hoop schepen. Rusland heeft een aantal havens daar
Als Oekraine nu staakt met verdedigen zit er zo een pro Putin pop op de plek van Zelenskyquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Zeker, maar als het nu leidt tot een staakt het vuren dan zou je daar altijd voor moeten gaan lijkt mij...
China bezit nu al zowat half Rusland. Zonder een schot te lossen worden zij straks en daar baal ik behoorlijk van de nieuwe wereldorde.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
China gaat pas om als Rusland op zijn rug ligt. China is helemaal niet op de hand van Rusland, maar speelt gewoon het spelletje om Rusland zichzelf de vernieling in te laten werken. Uiteindelijk is Rusland straks volledig economisch naar de klote en heeft China vrij spel om Rusland volledig leeg te trekken qua grondstoffen tegen een prikkie, of anders onder militaire dwang.
De gedachte bij sommige dat die twee om ideologische redenen aansluiting vinden is echt kul. China speelt het gewoon slim uit.
Als je hem een beetje dicht draait gaan de prijzen omhoog, dus je kan er in principe nog steeds evenveel aan verdienen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Gaskraan dichtdraaien wil zeggen dat je je eigen economie plat legt. Waar zal Poetin inkomsten halen? Z'n kosten lopen nu al aardig op.
Heel de wereld treft sancties tegen hem.
Laatste kans om nog een kant te kiezen. En Erdogan wil ook niet aan de verkeerde kant van de geschiedenis staanquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:45 schreef einzeinz het volgende:
[..]
[..]
Wordt hij ook niet! Maar hij is ook geen vriend van Poetin. Kan ie maar beter Poetin wat tegenwerken
dus schepen geblokkeerd?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Houdt zich keurig aan het verdrag van Montreux.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij wat overdreven. Rest is wel waar.
Dat is jouw realiteit. De feiten zijn dat ook de chinezen steeds openlijker en steeds nadrukkelijker twijfels uiten.quote:
Nee in Zwarte zee, daar liggen al genoeg schepen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:48 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Aan de Middellandse Zee? Moeten betreffende landen daar niet een slotje op leggen?
In Georgi stond de lokale bevolking daar aan de zijde van de Russen en dat ging maar om een postzegel grond met een handjevol mensen en schapen. Dit is een enorm land met, nu nog, 44 miljoen inwoners die nu allemaal een bloedhekel aan de Russen hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
andere doctrines, dat zegt niet heel veel
Georgie in 2008 duurde ook nog een week of 2 en daar wonen maar 18 mensen ofzo ... het is echt nog veel te vroeg voor dit soort conclusies hoor
Mooi dat ook dit soort voorbeelden voor mensen meedoen. In Nederland zouden bijna alle van dat soort types wegvluchten.quote:
Nope. Die vliegen in, en vliegen weer uit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:43 schreef phpmystyle het volgende:
Us goverment had Zylenski gevraagd om te helpen om Kiev te ontvluchten, kunnen we daar uit opmaken dat de US on the ground is?
Dan is het wachten tot Rusland dat troepjes soldaten van het NAVO-land aanvalt. Dan wordt dat gevalueerd door de NATO. Als het een doelbewuste aanval was, treedt artikel 5 in werking.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als een van de oostelijke NAVO landen straks wel zegt 'wij gaan naar binnen!'. Hoe werkt dat dan?
Rusland heeft een gigantisch leger, met gigantisch veel materiaal, ze kunnen dus echt nog wel even door.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nee maar als alle landen iets leveren loopt het wel op. Rusland krijgt quasi niets en ze verliezen superveel materieel. Op een bepaald moment droogt de zaak gewoon op.
Iedereen behalve Turkije met steun van o.a. dronesquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:47 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben echt zo enorm teleurgesteld in de internationale reacties op dit hele gebeuren, iedereen laat het maar gebeuren
Dat is toch allemaal mosterd na de maaltijd? deze invasie van Rusland was immers te voorspellen. Zeker toen die troepen naar de grens gingen. Wat dachten wij? dat ze daar een bordspel gingen doen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Welke worst? Oekrane stond niet eens op de lijst om op korte termijn NAVO lid te wordt. Meerdere landen leveren wapens, brandstof, geld, munitie, vervoer aan Oekrane. In Polen huren mensen busjes om vluchtelingen van de grens op te halen. We laten ze helemaal niet in de steek.
Poetin heeft nu nog helemaal niets gewonnen (al verwacht ik dat hij uiteindelijk wel aan het langste eind zal trekken). Maar voor nu louter onwaarheden in deze post.
Alsof er nog 40 Russische vliegdekschepen liggen te wachten om de Zwarte Zee binnen te varenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:46 schreef xminator het volgende:
[ twitter ]
Zwarte zee gesloten? Turkije heeft ballen zeg…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |