abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203844143

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k
pi_203844148
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar denken dat hier massaal soldaten gaan weigeren is ook een illusie natuurlijk.
Zou dat?

In geval van een of andere "illegale" inval waarbij er nog wel sprake is van 'n vervelend regime (bv. Irak), zal dat niet gebeuren.

Maar als het gaat om Luxemburg of zo, gewoon omdat 'ie daar zin in heeft. Dan zal dat wel voorkomen, denk ik.

Pure hypothese uiteraard, die hele situatie.
pi_203844152
Hoe herken je Russische soldaten en hoe soldaten uit Oekraine?

Bij een spelletje op de Playstation zijn ze rood of blauw, maar dat zal in het echt wel niet zo werken :')

Ik mis op tv echt analyses over oorlogsvoering, troepenverplaatseing, bevoorrading etc
pi_203844157
De realiteit jongens.

Maw als de gasimport wordt gestopt krijgen we elektriciteits problemen.
Bedrijven en burgers moeten op stroom rantsoen.
Vakman pur sang
pi_203844159
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, dat soort acties zie ik hem ook voor aan. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat deze eerste golf puur is om wat onrust te stoken en wat murw te beuken en dat de echte invasie met het goede materieel nog komt.
Ja het is gewoon pure strategie van de grote leider om eerst opzichtig te falen en dan de genadeklap te geven!
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:30:17 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844163
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:29 schreef Mansjester het volgende:

Bij een spelletje op de Playstation zijn ze rood of blauw, maar dat zal in het echt wel niet zo werken :')

Ik mis op tv echt analyses over oorlogsvoering, troepenverplaatseing, bevoorrading etc
Ik zag gisteren op tv beelden van soldaten met gele armbanden. Die zijn van Oekraine denk ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:31:11 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844180
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja het is gewoon pure strategie van de grote leider om eerst opzichtig te falen en dan de genadeklap te geven!
Als het zo makkelijk is, waarom niet direct de genadeklap geven? Dit kost onnodig levens. Juist ook omdat ze aan de winnende kant zijn gaan de Oekrainers niet zomaar opgeven.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:31:29 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203844186
quote:

Als je op iemand richt en je kruissie wordt rood, dan is het een tegenstander.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 februari 2022 @ 11:32:00 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203844197
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zou dat?

In geval van een of andere "illegale" inval waarbij er nog wel sprake is van 'n vervelend regime (bv. Irak), zal dat niet gebeuren.

Maar als het gaat om Luxemburg of zo, gewoon omdat 'ie daar zin in heeft. Dan zal dat wel voorkomen, denk ik.

Uiteraard :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203844198
quote:

Oorlog is logistiek _O_ Het is geen kunst om poppetjes op een bepaalde plek te krijgen, ze er in leven houden is een stuk moeilijker.
Zou wel meer aandacht voor kunnen zijn ja.
pi_203844200
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:10 schreef byah het volgende:
Maar hoe langer het duurt hoe groter de kans is dat Putin smerig wapentuig gaat inzetten
hoe meer kans op de complete ondergang van Russia
Groot fan van User Wotte
pi_203844201
quote:
Waarom zou je in hemelsnaam die informatie met de Russen willen delen?
Nieuw is niet altijd beter.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:32:44 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844209
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:29 schreef Lospedrosa het volgende:
De realiteit jongens.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De realiteit uit 2017
pi_203844211
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Geeft ergens ook wel weer aan hoe krachtig al die propaganda uit het Kremlin is geweest dat zelfs van overduidelijke mislukkingen nog wordt gedacht dat het deel uitmaakt van een of ander masterplan van een genie dat 4d schaak speelt :').
pi_203844217
Wat is dit?

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:33:32 #16
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203844219
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]
Staat toch al op twitter!
What can change the nature of a man?
pi_203844220
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat is dit?

[ afbeelding ]
Amerikaanse drone.
pi_203844226
Moet trouwens zeggen dat er nog weinig high-tech is aan de oorlog. Geen honderd mini drones boven Kiev die mensen neermaaien ofzo.

De technologie lijkt toch nog niet zover te zijn dat mensen overbodig of kansloos zijn tegen machines.
pi_203844236
Ik zie een hoop filmpjes van gevangen Russische soldaten die eigenlijk vooral verbaasd kijken te zijn dat ze in deze situatie terecht zijn gekomen en claimen dat ze dachten dat ze alleen zouden gaan oefenen. Onmogelijk om vast te stellen of dat waar is, maar als het klopt lijkt het me niet bevorderlijk voor de Russische moraal.
pi_203844237
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
Amerikaanse drone.
Dat snap ik :+ Maar waarom 2x Forte11?
pi_203844238
quote:
De realiteit jongens.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We zitten nog ruim voor 3/4 op fossiel en tegen de 60% van ons stroom komt van aardgascentrales.
Vakman pur sang
pi_203844239
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Coco het volgende:

[..]
Misschien volgen ze ook alles via twitter, en gaat het daarom zo slecht
Nieuw is niet altijd beter.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:34:43 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844240
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Coco het volgende:

[..]
En anders gaan we het gewoon over de Russische logistiek erbij. Een paar osint experts erbij die beelden laten zien en je hebt een prachtig programma
pi_203844242
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Confetti het volgende:
Moet trouwens zeggen dat er nog weinig high-tech is aan de oorlog. Geen honderd mini drones boven Kiev die mensen neermaaien ofzo.

De technologie lijkt toch nog niet zover te zijn dat mensen overbodig of kansloos zijn tegen machines.
Of Rusland heeft een pauper leger
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:34:53 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203844243
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:10 schreef byah het volgende:
Maar hoe langer het duurt hoe groter de kans is dat Putin smerig wapentuig gaat inzetten
Ja als ie voor de inval al ‘wanhopig’ was zoals sommige users zeggen, dan is dat na een flink verlies en nog steeds geen stap verder natuurlijk helemaal…

Vooral als de oekrainse president gewoon weer elke dag vrolijk op het nieuws verschijnt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203844252
Oekraïene heeft S-300's
Ze hebben S-125's die overgebleven waren uit de koude oorlog tijd. Die hebben ze gemoderniseerd en die hebben zich bewezen in Libië.
Oekraïene heeft ook een hoop stingers gekregen. De Russen hebben dus geen vrij spel in de lucht.
Bovendien hebben EU landen en de VS nog meer wapens beloofd.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:35:17 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844253
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We zitten nog ruim voor 3/4 op fossiel en tegen de 60% van ons stroom komt van aardgascentrales.
Heb je een plaatje van 2022?
pi_203844264
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:34 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik zie een hoop filmpjes van gevangen Russische soldaten die eigenlijk vooral verbaasd kijken te zijn dat ze in deze situatie terecht zijn gekomen en claimen dat ze dachten dat ze alleen zouden gaan oefenen. Onmogelijk om vast te stellen of dat waar is, maar als het klopt lijkt het me niet bevorderlijk voor de Russische moraal.
Opgetrommeld voor een oefeningen en dan een dag van te voren geïnformeerd werden dat het toch voor iets meer bleek te zijn.
pi_203844270
quote:

Lijkt me niet echt slim. De vijand luistert mee, hè.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203844272
quote:
Dat zou wel heel raar zijn.
pi_203844275
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:17 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Toch blijft het ergens wel apart dat als 1 man zegt dat je oorloog moet voeren, iedereen volgt. Het is een open deur, maar dat is bijvoorbeeld hier echt anders geregeld. Stel Rutte zegt: We gaan Luxemburg aanvallen. Dat betekent nog niet dat het gaat gebeuren
Klopt, maar deze invasie komt niet uit de lucht vallen, maar vergezeld met een propaganda campagne die te vergelijken is met hoe de Neoconservatieven Amerika bereid maakte voor een oorlog tegen Irak. Poetin presenteert dit als een laatste uitvlucht om Rusland te beschermen tegen het gevaar dat Oekraïne vormt, waarbij hij ook wijst op wat de Westerse landen hebben gedaan in Afghanistan, Syrië, Libië, etc.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203844280
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Confetti het volgende:

Sterker nog, veel wapentuig van de Russen komt van oorsprong uit de jaren '70.
pi_203844282
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Heb je een plaatje van 2022?
Wat denk jij, de basis last stroom in nederland is 100% kolen, de variabele last is gas (snel meer minder)
En de restjes is wind en zon en biomassa (maar dat gaat door de kolencentrales)
En een klein plukje is kern (ook basislast van 9%)

Vakman pur sang
pi_203844284
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203844290
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Opgetrommeld voor een oefeningen en dan een dag van te voren geïnformeerd werden dat het toch voor iets meer bleek te zijn.
Het zijn ook allemaal jonge jongens, niet ouder dan in de 20. Niet bepaald beroepsmilitairen.
pi_203844291
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zou dat?

Wat je voorheen eigenlijk wel vaker zag was dat soldaten met een lage motivatie niet deserteerden maar gewoon niet zo bijster goed hun best deden (https://decorrespondent.n(...)t/307060215-6e7d9c1b).
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:38:23 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844301
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat denk jij, de basis last stroom in nederland is 100% kolen, de variabele last is gas (snel meer minder)
En de restjes is wind en zon en biomassa (maar dat gaat door de kolencentrales)
En een klein plukje is kern (ook basislast van 9%)

[ afbeelding ]
Daar klopt geen reet van hoor. Vorig jaar was het percentage zonneenergie 10%.
pi_203844304
quote:
Er zijn ook heel veel filmpjes dat ze vol overtuiging ten strijde trekken. Stop nou eens met dat hopen dat het moraal laag is. Europese onderschatting weer.
pi_203844306
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:37 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Lukt het de Russen niet om zo'n konvooi te vernietigen?
pi_203844314
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:37 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Onder welke vlag rijden die trucks?
pi_203844315
quote:
De realiteit jongens.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In hoge nood wordt er weer gepompt in Groningen.
Alpha kenny one
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:39:39 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203844320
Rusland: niet van plan te stoppen met operatie
De Russische oud-president Medvedev zegt dat Rusland niet van plan is zijn militaire actie in Oekraïne te stoppen, ondanks de sancties vanuit het westen. "De operatie om de regio Donbas te beschermen wordt volledig uitgevoerd, totdat alle resultaten zijn bereikt", schrijft hij op sociale media over de invasie. Tegenwoordig is Medvedev vicevoorzitter van de invloedrijke Nationale Veiligheidsraad in Rusland.

Nos

Hopen dus dat oekraine ze blijft afslaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:39:56 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_203844327
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:36 schreef aloa het volgende:

[..]
Dat zou wel heel raar zijn.
Niet raar:
https://meduza.io/en/feat(...)ng-where-is-my-child
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203844329
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mja, in Polen een NAVO-konvooi van de weg schieten. Klinkt als 'n slim plan. :N
pi_203844330
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]
Ik bedoel niet per se een analyse van de situatie in oekraine. Maar meer in algemene zin uitleggen hoe het werkt en wat bepaalde principes zijn. Maar bijvoorbeeld ook wat de wetgevind is rondom oorlog voeren, dat soort zaken.
pi_203844331
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Ik denk dat de 'NATO' stickers er wel vanaf zijn ;) En de containers zullen wel overgeladen worden?
pi_203844332
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat denk je wat er gebeurd als ze dat doen?
pi_203844333
twitter

Straks lekker omvliegen voor de Russen
pi_203844337
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:38 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Er zijn ook heel veel filmpjes dat ze vol overtuiging ten strijde trekken. Stop nou eens met dat hopen dat het moraal laag is. Europese onderschatting weer.
twitter
pi_203844341
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Polen. De NAVO levert niks. Individuele lidstaten kunnen daar verder zelf wel over gaan.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')