Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Paar jaar geleden bij Russische kennissen op de Russische tv gezien hoe Poetin omgaat met corrupte burgemeesters. Live invallen, vervolgens nog steeds op film naar Poetin gebracht om aan n heel klein tafeltje gezet te worden met hem om het eigen ontslagbesluit te tekenen. Ze bleven er bijna ter plekke in
Die man heeft geen noemenswaardige tegenstand meer joh.
Telegraaf bracht het, alsof het weer zou ingevoerd worden (tot je het artikel ging lezenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee natuurlijk gaat de dienstplicht er niet komen. Daar hebben we de middelen, infra, geld, materiaal, personeel en weet ik het al lang niet meer voor.
Of men moet vanaf volgende week beginnen met ons defensiebudget te vertienvoudigen en als een idioot gaan bouwen, kopen en werven.
Voor hem is er nu geen weg terug meer zonder gigantisch gezichtsverlies.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:30 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hij gaat niet snel opgeven nee, ik denk zelfs dat hij nooit gaat opgeven.
Je moet niet buigen voor de tiranquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom is het voor de EU beter dat Oekrane snel capituleert. Voordat de navo toch moet meevechten en die gek raketten gaat afvuren.
Dat is in het belang van de EU en Navo.
Oekrane is al verloren voor nu, dus die zelenski miet gaan voor zo min mogelijk slachtoffers.
Dat zij mijn pa van de week. "ik moet er toch niet aan denken dat mijn kleinkinderen opgeroepen worden en naar het front moeten".quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee natuurlijk gaat de dienstplicht er niet komen. Daar hebben we de middelen, infra, geld, materiaal, personeel en weet ik het al lang niet meer voor.
Of men moet vanaf volgende week beginnen met ons defensiebudget te vertienvoudigen en als een idioot gaan bouwen, kopen en werven.
Als wij zekerheid zouden hebben dat Poetin daarna zou stoppen zou ik zeggen "je hebt gelijk", maar die zekerheid heb je niet. Not even close ...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom is het voor de EU beter dat Oekrane snel capituleert. Voordat de navo toch moet meevechten en die gek raketten gaat afvuren.
Oekrane is al verloren voor nu, dus die zelenski miet gaan voor zo min mogelijk slachtoffers.
Vulvaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe moeten we Vladimir afkorten dan? Vla?
En dan zit het Kremlin opgescheept met een stuk land groter dan Frankrijk met 43 miljoen inwoners die allemaal het liefst Putin een kogel door zn kop zouden jassen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat maakt het ook eng, hij moet en zal winst willen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor hem is er nu geen weg terug meer zonder gigantisch gezichtsverlies.
Nou niet overdrijven he.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:30 schreef RAVW het volgende:
die kijken gewoon via drones en zo
zie kunnen zo wat zien wat jij op je boord heb liggen als avond eten .. dus maak je maar geen zorgen dat die niet weten waar ze het over hebben
Vervolgens valt hij ook Finland binnen en dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volkslied van oekraiene wel heel toepasselijk nuquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:34 schreef Confetti het volgende:
Nog is Oekranes glorie niet vergaan, noch zijn vrijheid,
Nog zal het lot ons, jonge broeders, toelachen.
Verdwijnen zullen onze vijanden als dauw in de zon,
en ook wij, broeders, zullen heersen in ons eigen land.
Refrein (2x):
Onze ziel en ons lichaam zullen wij geven voor onze vrijheid.
En wij zullen tonen dat wij, broeders, van het geslacht der Kozakken zijn.
Als je een drammende kleuter geeft wat hij wilt dan wilt hij daarna meerquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:35 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Het is tegen mijn principes in, maar misschien moeten we hem dat maar gewoon gaan geven ook, voordat dit helemaal uit de hand loopt.
Sterker nog, als het hem makkelijk gemaakt wordt om Oekraine in te nemen en te behouden dan zal hij dat zien als aanmoediging om meer van de ex-Sovjetunie binnen te vallen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als wij zekerheid zouden hebben dat Poetin daarna zou stoppen zou ik zeggen "je hebt gelijk", maar die zekerheid heb je niet. Not even close ...
Ow nice.quote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:35 schreef aloa het volgende:
En uiteindelijk is het toch weer Rusland waar we tegen vechten.
Ja, daarom is het ook tegen mijn principes in.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:36 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als je een drammende kleuter geeft wat hij wilt dan wilt hij daarna meer
Hehheh, als dit waar is..quote:
Doen die ook eens wat zinnigs. Het is jammer dat het Russische leger zo verouderd is, anders konden ze dat hacken. Die bellen nog in met een 14.4 modem.quote:
Nee maar dat geeft ruimte om een ontzettende groepenmacht om de grenzen te zetten, met de vs en luchtmacht basissen om de hele grens.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als wij zekerheid zouden hebben dat Poetin daarna zou stoppen zou ik zeggen "je hebt gelijk", maar die zekerheid heb je niet. Not even close ...
Zo werkt dat wel ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:36 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als je een drammende kleuter geeft wat hij wilt dan wilt hij daarna meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele van die wachtwoorden![]()
De Oekrainse troepen lijken nog steeds gecoordineerd en gemotiveerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:36 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Falende Russen
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:37 schreef Scrummie het volgende:
Van Anonymous dus, lijstje e-mail adressen met wachtwoorden:Rape123123SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele van die wachtwoorden
![]()
Wat ze natuurlijk direct gaan opdelen in meerdere onafhankelijke republieken die allemaal onder leiding komen van Moskou.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:35 schreef TLC het volgende:
[..]
En dan zit het Kremlin opgescheept met een stuk land groter dan Frankrijk met 43 miljoen inwoners die allemaal het liefst Putin een kogel door zn kop zouden jassen.
Hij stopt niet bij Oekrane, die gaat all-in.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:35 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat maakt het ook eng, hij moet en zal winst willen.
Het is tegen mijn principes in, maar misschien moeten we hem dat maar gewoon gaan geven ook, voordat dit helemaal uit de hand loopt.
Dat valt dus ook niet te jammen, dit itt het hele NATO arsenaal wat na de eerste de beste EMP of EW actie stil komt te staan...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Doen die ook eens wat zinnigs. Het is jammer dat het Russische leger zo verouderd is, anders konden ze dat hacken. Die bellen nog in met een 14.4 modem.
Van Anonymous dus, lijstje e-mail adressen met wachtwoorden:qwerty genotSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele van die wachtwoorden![]()
Zijn die plannen ergens online te vinden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan zal het vast niet helpen als ik zeg dat Nederland een prime target was tijdens de Koude Oorlog in de invasieplannen. Nukes op Rotterdam vanwege de haven en zo.
Die zijn al drie dagen bezig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zat al te wachten op een berichtje van die gasten.
Gaat de rest van de wereld die republieken erkennen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat ze natuurlijk direct gaan opdelen in meerdere onafhankelijke republieken die allemaal onder leiding komen van Moskou.
En dat gaan wij niet stoppen zonder een kernoorlog.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hij stopt niet bij Oekrane, die gaat all-in.
Ik denk het niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hij stopt niet bij Oekrane, die gaat all-in.
Naast het je tegenstander ontmenselijken, is dit een probaat middel om het verzet te breken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:19 schreef Momo het volgende:
Steve hoort nu live dat Rusland dreigt ook alle families van Oekrainse soldaten te vermoorden, eventueel na de "overname"
Vast wel iets over te vinden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zijn die plannen ergens online te vinden?
Seven days to the River Rhinequote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Denk hetzelfde ja. Gewoon Oekrane zich laten overgeven, en dan na de dood van Putin weer onafhankelijk maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:35 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Wat is erger, Rusland terug naar de oude USSR? Of full nucleair?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
En dat gaan wij niet stoppen zonder een kernoorlog.
Dat laatste.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is erger, Rusland terug naar de oude USSR? Of full nucleair?
Er zijn heel veel andere scenario's denkbaar. Een gunstig scenario is dat hij in Oekraine zulke verliezen lijdt (of tot zulke oorlogsmisdaden overgaat) dat zijn positie zelf onhoudbaar wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
En dat gaan wij niet stoppen zonder een kernoorlog.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:
Poetin's droom is de oude SU te herstellen. Zullen we dat dan ook maar toelaten?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Denk hetzelfde ja. Gewoon Oekrane zich laten overgeven, en dan na de dood van Putin weer onafhankelijk maken.
Het ziet er gewoon zo akelig uit nu.
Maar ik geloof er helemaal niks van dat het bij Oekrane blijft. Hij is zo lijp aan het doen, dat stopt echt niet daar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Denk hetzelfde ja. Gewoon Oekrane zich laten overgeven, en dan na de dood van Putin weer onafhankelijk maken.
Zeker niet. Ze erkennen elkaar en ze worden erkend door Wit-Rusland maar de rest van de wereld gaat ze echt niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat de rest van de wereld die republieken erkennen?
jodiumtabletten in je mik gooienquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Wat moeten we eigenlijk doen als er een kernoorlog uitbreekt?
Snel rijden naar dunbevolkte gebieden of in je tuin graven?
In je koelkast gaan zitten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Die man is knettergek, ook dan zie ik het gebeuren dat hij met kernkoppen gaat gooien om toch te ''winnen''.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn heel veel andere scenario's denkbaar. Een gunstig scenario is dat hij in Oekraine zulke verliezen lijdt (of tot zulke oorlogsmisdaden overgaat) dat zijn positie zelf onhoudbaar wordt.
In NL ben je fucked, je kan nu beter naar bijv Polen gaanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Kan je niks aan doen helaas straling gaat overal doorheen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Jaa gebruik de taal van de good guys.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef HiZ het volgende:
Vandaag besloten om vanaf nu alleen nog Kyiv te gebruiken in plaats van het Russische Kiev.
Collectief afstervenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Lekker blijven zitten , scheelt je in de zomer weer een paar uurtjes zonnen om een laagje op te bouwenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Daar staat niets over bommen op Nederland en het is gok ik 1 van de vele scenario's. Dus om daar nou wakker van te liggen...quote:
Ik weet wel nog dat het de bedoeling was dat de mindere Slavische broedervolken geacht werden om hier door de radioactieve puinhopen te trekken. Dat was voorbehouden aan de Poolse en Tsechoslovaakse bataljons of zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Jodiumpillen nemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
En jij dacht dat wat voor de Oekrane opgaat niet opgaat voor een serie andere landen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekrane was nou niet echt een stabiel Europees land.
In de vorige koude oorlog zijn er in de VS heel wat bunkers gebouwd. Onder de grond zit je dan het veiligst.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
quote:“Once again I speak to the Ukrainian soldiers,” he said, addressing his enemy. “Do not allow neo-Nazis and Banderites to use your children, your wives and the elderly as a human shield. Take power into your own hands. It seems that it will be easier for us to come to an agreement than with this gang of drug addicts and neo-Nazis.”
Naar de grootste stad rijden in je omgeving. Dan heb je er het kortst last van.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Snel de laatste aflevering van de serie die je aan het kijken bent aanzetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Hangt er vanaf hoe grote fan je bent van overleven in een post-apocalyptisch landschapquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef Jojoke het volgende:
Op deze historische kaart tekenden de Polen waar ze in Nederland een kernbom op zouden gooien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
Daar staat niets over bommen op Nederland en het is gok ik 1 van de vele scenario's. Dus om daar nou wakker van te liggen...
Van Anonymous dus, lijstje e-mail adressen met wachtwoorden:Rape123123SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele van die wachtwoorden
Prima wachtwoord.
Dat is hij niet, hij is berekend en niet knettergek.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:44 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Die man is knettergek, ook dan zie ik het gebeuren dat hij met kernkoppen gaat gooien om toch te ''winnen''.
Maybe. Veel enge dingen waar we eigenlijk decennia niet meer over hebben moeten nadenken worden nu ineens weer denkbaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:44 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Die man is knettergek, ook dan zie ik het gebeuren dat hij met kernkoppen gaat gooien om toch te ''winnen''.
Ja, lijkt me erg verstandig. Wachten op een opvolger die dan de grote Putin moet gaan vervangen, de man die de Sovjet Uni in oude glorie heeft doen herrijzen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:35 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Woon in je in het zuiden van Nederland, dan zo snel mogelijk naar de Ardennen rijden. Woon je in het noorden, dan ben je in het Waddengebied redelijk veilig met uitzondering van Den Helder. Woon je in de Randstad, dan ben je de sigaar. Nou ja, iedereen is dan wel de sigaarquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Georgi en Moldavi ook? En de Batlische staten ook als hij er om vraagt?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Dit gezicht trekken:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Dan geven we wel allemaal licht, scheelt toch een hoop op de rekening.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:46 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Woon in je in het zuiden van Nederland, dan zo snel mogelijk naar de Ardennen rijden. Woon je in het noorden, dan ben je in het Waddengebied redelijk veilig met uitzondering van Den Helder. Woon je in de Randstad, dan ben je de sigaar. Nou ja, iedereen is dan wel de sigaar
Herone inslaan en ramen en deuren gesloten houden. Heb je en geen honger meer en je hoeft niet naar buiten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
En we dachten dat het na 2021 niet veel erger kon worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:45 schreef TLC het volgende:
Het is toch wel van de ene ellende naar de andere he, zo is corona bijna voorbij, daarna kwam the Voice en nu dit hele gebeuren.
de 7 plagen in opkomst, dus hierna nog 4 te gaan
Allemaal naar Zierikzeequote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
In een koelkast gaan zittenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Of naar Tilburg. Ik denk dat ik dan liever gewoon bleef zitten waar ik zit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:46 schreef MissionPhailed het volgende:
Woon in je in het zuiden van Nederland, dan zo snel mogelijk naar de Ardennen rijden
Wat nu gaande is komt op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, lijkt me erg verstandig. Wachten op een opvolger die dan de grote Putin moet gaan vervangen, de man die de Sovjet Uni in oude glorie heeft doen herrijzen.
Lijkt me een gewldig idee.
Ouwe koelkasten, tegenwoordig zit er geen lood meer in toch?quote:
Als de sodemieter toiletpapier gaan scoren als er nog is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
quote:Er is weleens gedreigd met een nucleaire oorlog. Vanwege de desastreuze gevolgen van een dergelijke oorlog wordt tot nu toe getracht om een dreigende oorlog door overleg af te wenden. Volgens computermodellen zou bij een wereldwijde kernoorlog de mensheid, en zeker de westerse beschaving zoals wij die kennen, uitgeroeid kunnen worden. Als gevolg van de enorme branden zou er zoveel stof in de atmosfeer kunnen komen dat daardoor de atmosfeer zou verduisteren en een paar jaar een nucleaire winter zou heersen. Hierdoor zou er geen landbouw mogelijk zijn en de overlevenden verhongeren. Bovendien zouden de miljoenen lijken van mens en dier en het verdwijnen van roofdieren zoals vogels leiden tot enorme insectenplagen en epidemien. Wanneer de atmosfeer opgeklaard zou zijn, zou er te veel ultraviolette straling tot de aarde doordringen. De stikstofoxiden die bij kernexplosies vrijkomen breken namelijk de ozonlaag af. Verder zouden hoge stralingsniveaus eeuwenlang de ecosfeer vervuilen waardoor veel levensvormen zowel op korte als op lange termijn schade zouden kunnen oplopen, met mogelijke verminderde reproductiekansen en hogere mutatiefrequenties. Dit treft dan vooral de hogere diersoorten waaronder de mens, terwijl lagere levensvormen, die zich zeer snel voortplanten, zoals insecten, bacterin en virussen, net voordeel hebben van hogere mutatiefrequenties, aangezien dat een sneller aanpassingsvermogen tot gevolg heeft. Zelfs als de mensheid niet geheel zou uitsterven, zouden de overlevenden waarschijnlijk in prehistorische omstandigheden moeten voortleven. Het is bovendien zeer onwaarschijnlijk dat zij ooit weer een technologische beschaving zouden kunnen opzetten. Dit omdat de grondstoffen die voor een westerse beschaving onmisbaar zijn, zoals fossiele brandstoffen, metalen, enz. door overexploitatie schaars en moeilijk winbaar zijn geworden.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:39 schreef Jojoke het volgende:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
Daar staat niets over bommen op Nederland en het is gok ik 1 van de vele scenario's. Dus om daar nou wakker van te liggen...
quote:Sovjet-kernbommen op Amsterdam, Zwolle en Apeldoorn
In Polen is een deel van het Warschaupact-archief open gegaan. Daar liggen de plannen voor de aanval op West-Europa als het in de Koude Oorlog uit de hand zou zijn gelopen.
Het is een kolossale landkaart, van drie bij drie meter. Europa, 1970. Rode pijlen lopen van oost naar west: Poolse troepen die Duitsland onder de voet lopen. Op Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Apeldoorn en Zwolle zijn rode bommen getekend. Kernbommen.
„Geen grote, zoals in Hiroshima en Nagasaki, maar kleine tactische bommen”, licht historicus Jerzy Eisler toe. „Niet dat het veel uitmaakt. Minder erge atoombommen bestaan niet.”
De kaart komt uit de archiefdoos van het Warschaupact, het in 1991 opgeheven militaire verbond van communistische landen in Oost-Europa, en behandelt de Poolse bijdrage aan een massale aanval op West-Europa. Op het document, dat jarenlang topgeheim was, staat de handtekening van generaal Wojciech Jaruzelski, toen minister van Defensie, later de sterke man van het regime.
Polen stelt op dit moment, als eerste oud-lid van het Warschaupact, zijn deel van het over verschillende landen verspreide archief beschikbaar aan historici. Eigenlijk is dat niet de bedoeling. In 1991 werd zwart op wit afgesproken dat de archieven geheim moesten blijven. „Maar er werd niet bij gezet hoe lang”, zegt Eisler. „Dat is raar. Archieven kunnen niet voor eeuwig dicht blijven.”
Dat vond ook de vorig jaar aangetreden regering in Warschau. Het stokpaardje van de ultrakatholieke, anticommunistische machthebbers is de definitieve afrekening met het oude regime en zijn erfgenaam, de huidige sociaaldemocratische oppositie. Om het publiek nog eens flink in te prenten dat ook oud-communisten verraders zijn, mochten de archieven open.
De stukken zouden ook licht kunnen werpen op de gebeurtenissen van 1981, toen vakbond Solidariteit met harde hand werd opgerold door partijleider Jaruzelski. De generaal heeft altijd gezegd dat hij wel moest optreden, omdat de Sovjet-Unie Polen anders zou binnenvallen. Is dat waar? Eisler tempert de verwachtingen: „We zullen het pas zeker weten als de archieven in Moskou k open gaan.”
In Warschau liggen 1.700 klappers, met memo’s en verslagen en ook met andere kaarten, met andere aanvalsvarianten. „Maar de reuzenkaart uit 1970 is zonder twijfel het topstuk”, zegt historicus Pawel Piotrowski. „Het is bijna een kunstwerk”, zegt Eisler. „De kaart ziet er prachtig uit.”
Oorlogskunst. Volgens de kaart moeten de Poolse troepen na zeven dagen de Rijn bereiken. De Poolse aanval loopt door het noorden van Duitsland. Ook daar vallen atoombommen. Al snel splitst de aanval zich op, richting Denemarken en richting Nederland. Op de derde dag (‘D3’ op de kaart) bereiken Poolse pantserdivisies de Nederlandse grens. Ze gaan de grens over bij Winschoten, Ter Apel en Vriezenveen. Op de kaart staan de blauwgekleurde NAVO-troepen, onze jongens, stil. Op D6 wordt Amsterdam bereikt.
De confrontatie met het Westen zou hoe dan ook een atoomoorlog worden. En, zo redeneerde het Warschaupact, die kun je maar beter als eerste voeren. Daarom draait alles in het aanvalsplan om snelheid en excessief geweld. De troepen werden geacht minstens 90 kilometer per etmaal af te leggen, wat volgens Piotrowski zelfs voor een Blitzkrieg een hoog tempo is. Snelheid was volgens de historicus ook geboden omdat de eigen soldaten niet konden ontsnappen aan de nucleaire regen. De Rijn moest bereikt worden voordat ze echt ziek werden.
Voor conclusies is het nog te vroeg, maar n ding is Eisler al opgevallen. „Ik had verwacht dat de stukken er uit zouden zien als een dictaat, van Moskou aan de rest van het pact. Maar niets is minder waar. Het oogt op het eerste gezicht als een gelijkwaardige relatie, waarbij Moskou goed luistert naar zijn partners. Maar dat is natuurlijk op papier zo.”
In werkelijkheid wilde de Sovjet-Unie haar partners in het geval van een aanval gebruiken als „kanonnenvlees”, aldus Eisler. Er werd aan eigen kant rekening gehouden met twee miljoen burgerdoden, door tegenaanvallen van de NAVO. En vooral Polen zou zwaar worden getroffen door nucleair geweld. Het was die informatie die de Poolse kolonel Ryszard Kuklinski, hooggeplaatst binnen het Warschaupact, in de jaren zeventig inspireerde tot samenwerking met de Amerikaanse CIA. Maar liefst tien jaar lang speelde hij informatie door, waarna hij overliep.
Op de kaart stopt de aanval in Belgi. De reden is dat Wit-Russische en Oekraense Sovjettroepen het houtje van de inmiddels doodzieke Polen in Belgi zouden overnemen. „De Poolse rol hield daar op”, zegt Piotrowski.
Piotrowski en Eisler werken bij het IPN, de Poolse versie van het Nederlandse instituut voor oorlogsdocumentatie. Dit Instituut voor Nationale Herinnering zal de komende jaren met een selectie uit het archief bronnenpublicaties verzorgen.
„We hebben alles, op 2 of 3 procent na”, zegt Eisler. „Daarin staan dingen die nu nog van belang zijn voor onze staatsveiligheid of die van andere landen.” Kaarten van de Russische enclave Kaliningrad, vlak boven Polen, met daarop de door Russische onderzeeboten gevolgde zeepaden worden niet vrijgegeven. Toch is Moskou niet blij met de geplande openbaarmaking. De Russen noemen het een „provocatie”. Maar Polen luistert niet meer.
Veeg mijn kont wel af met mondkapjes, staan nog een paar dozen in de kast.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als de sodemieter toiletpapier gaan scoren als er nog is.
tegen die tijd genoeg russen om je kont mee af te vegen , anders kan je er altijd nog een duitser voor gebruikenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als de sodemieter toiletpapier gaan scoren als er nog is.
Je gaat inderdaad in een post-nucleaire wereld niet meer per ongeluk op een oliebron stuiten, of iets waar bruikbare hoeveelheden van wat voor erts dan ook die gewoon aan de oppervlakte liggen.quote:Zelfs als de mensheid niet geheel zou uitsterven, zouden de overlevenden waarschijnlijk in prehistorische omstandigheden moeten voortleven. Het is bovendien zeer onwaarschijnlijk dat zij ooit weer een technologische beschaving zouden kunnen opzetten. Dit omdat de grondstoffen die voor een westerse beschaving onmisbaar zijn, zoals fossiele brandstoffen, metalen, enz. door overexploitatie schaars en moeilijk winbaar zijn geworden.
Daarom heeft Polen nu wel de grenzen wijd open gezet om de Oekraense vluchtelingen op te vangen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voor het eerst in mijn leven heb ik geen problemen met vluchtelingen. Omdat ze blank zijn zou je denken. Neen dat is niet de reden. Omdat het ECHTE oorlogsvluchtelingen zijn
Weet je zeker dat hij dat niet is?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:51 schreef aloa het volgende:
Poetin gaat echt geen kernoorlog beginnen....of hij moet echt levensmoe zijn
Kutzooi, dan overleefd Putin het nogquote:
www.liveuamap.comquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Weet iemand een goed overzicht te vinden van de stand van de oorlog vandaag?
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Op deze historische kaart tekenden de Polen waar ze in Nederland een kernbom op zouden gooien.
[ afbeelding ]
Uh bedankt voor deze informatiequote:
Hij zag er nog redelijk fris uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je zeker dat hij dat niet is?
daarom schreef ik ook , gewoon blijven zittenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:53 schreef quirina het volgende:
Tegen nucleaire aanval kan je niks. Of je bent gelijk dood of je sterft aan stralingsziekte of een paar jaar later aan kanker. Die jodiumpillen helpen daar niet tegen hoor.
De know-how die verloren gaat is net zo belangrijk. Daar is nu al reden voor zorg toe op veelerlei terreinen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je gaat inderdaad in een post-nucleaire wereld niet meer per ongeluk op een oliebron stuiten, of iets waar bruikbare hoeveelheden van wat voor erts dan ook die gewoon aan de oppervlakte liggen.
Poolse duane heeft twee loketten open voor tienduizenden mensen. Wachttijd is gemiddeld 15 uur voor je aan de beurt bent. Nu bij Nieuwsuur. Het is dra-ma.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daarom heeft Polen nu wel de grenzen wijd open gezet om de Oekraense vluchtelingen op te vangen.
Yep, in NL is er sws geen plaats om je ongezien in te graven, te preppen of te verbergen en dan het probleem af te wachten totdat het is overgewaaid. Mensen in stedelijk gebied en afhankelijk van bijbehorende infrastructuren, zijn in deze situaties sws fucked. Probleem in landelijk gebied is dat je daar alleen kan (over)leven als je deel bent/was van de gemeenschap.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:44 schreef xminator het volgende:
[..]
In NL ben je fucked, je kan nu beter naar bijv Polen gaan
Laat ze maar komen, denken dat ze door de Oosterschelde richting de VK kunnen. Alle pijlen richting Ootje,quote:
De droom van Timmerfrans.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je gaat inderdaad in een post-nucleaire wereld niet meer per ongeluk op een oliebron stuiten, of iets waar bruikbare hoeveelheden van wat voor erts dan ook die gewoon aan de oppervlakte liggen.
Dit heb ik laatst op maandag om 12 uur ook nog gehoord.quote:
Mensen zijn dat serieus al aan het hamsteren?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:54 schreef Tjoent het volgende:
Kaliumjodide 65 mg is sowieso overal uitverkocht, zag ik van de week al.
Er is wel jodium te koop, maar dan in 225 mcg. Dan moet je dus 289 tabletjes slikken, wil je aan 65 mg komen. (als ik het goed berekende)
We gaan Poetin niets wijzer maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Weet iemand een goed overzicht te vinden van de stand van de oorlog vandaag?
Klopt, afgelopen nacht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit zijn beelden van gisteren toch?
Yepquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen zijn dat serieus al aan het hamsteren?
Gewoon binnen 20km van een kerncentrale gaan wonen. Krijg je jodiumpillen van de overheidquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:54 schreef Tjoent het volgende:
Er is wel jodium te koop, maar dan in 225 mcg. Dan moet je dus 289 tabletjes slikken, wil je aan 65 mg komen. (als ik het goed berekende)
Daar sta je van te kijken na de files bij tankstations? Paniekzaaiers.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt er wel op idd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Die doet het nietquote:
Heel stabiel komt ie anders niet meer overquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:51 schreef aloa het volgende:
Poetin gaat echt geen kernoorlog beginnen....of hij moet echt levensmoe zijn
Tegen de tijd dat die dingen nodig gaan zijn, heeft het toch geen zin meer.quote:
Die hebben mensen een paar jaar geleden al gekregen, moet je wel in de buurt van een kerncentrale wonen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb nog een doosje liggen hier omdat ik in de buurt van een kerncentrale woon.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:54 schreef Tjoent het volgende:
Hij misschien wel maar de tientallen anderen die bij zo'n aanval betrokken zijn zijn dat niet. Tenzij de NAVO zelf een kernwapen afvuurt of aan de poorten van Moskou staat gaan die zo'n order niet uitvoeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je zeker dat hij dat niet is?
Ik zou Georgi en Moldavi daar ook nog bij doen ja. En dan hopen dat hij daar 10 jaar zoet mee is, of hoe lang hij nog leven zal. Lijkt me een prima ruil voor het vermijden van gebruik van nucleaire wapens.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Georgi en Moldavi ook? En de Batlische staten ook als hij er om vraagt?
Uitspreken tegen het geweld is altijd goed.quote:
Poetin is sowieso niet betrouwbaar, wat hij ook doet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heel stabiel komt ie anders niet meer over
Flinke berg zout, verderop in dat draadje recyclet hij beelden van een aanval op een luchtmachtbasis en beweert hij dat het om een aanval op een andere stad gaat.quote:
En anders ondergronds gaan. Soort verzet zoals de Partizanen vroeger. Nooit opgeven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:53 schreef mcmlxiv het volgende:
De Oekraners voorzien van een constante stroom anti-tank wapens en manpads. de Russische troepen laten bloeden tot de soldaten zich tegen hun leiders keren of grootschalig deserteren.
Dit gaat sowieso tienduizenden doden kosten, beter om die als vrij mens te geven. Iedere Oekraner die een Rus dood en daar zelf bij omkomt is winst voor Oekrane. Zelfs enkele Oekraners voor 1 Rus is winst. Wanneer ze die geest weten vast te houden dan maken ze wel degelijk een kans, mits voorzien van vrij eenvoudige wapens als manpads en antitankraketten. Collectieve Boosheid is een krachtig middel
Als dit communistisch gedachtegoed is, dan geeft dit een beetje inkijk in de russische keuken.quote:De confrontatie met het Westen zou hoe dan ook een atoomoorlog worden. En, zo redeneerde het Warschaupact, die kun je maar beter als eerste voeren. Daarom draait alles in het aanvalsplan om snelheid en excessief geweld.
quote:Dat vond ook de vorig jaar aangetreden regering in Warschau. Het stokpaardje van de ultrakatholieke, anticommunistische machthebbers is de definitieve afrekening met het oude regime en zijn erfgenaam, de huidige sociaaldemocratische oppositie. Om het publiek nog eens flink in te prenten dat ook oud-communisten verraders zijn, mochten de archieven open.
Laten we anders jou en je familie er voor de zekerheid bij stoppen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:57 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ik zou Georgi en Moldavi daar ook nog bij doen ja. En dan hopen dat hij daar 10 jaar zoet mee is, of hoe lang hoe nog leven zal. Lijkt me een prima ruil voor het vermijden van gebruik van nucleaire wapens.
dat is met alle russiche spul hoor niet alleen Putinquote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Poetin is sowieso niet betrouwbaar, wat hij ook doet.
Ik ben juist geschrokken van hoe mensen waren tijdens het hele covid gebeuren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:58 schreef Sfancta het volgende:
Het hamsteren is veranderd van toiletpapier en vitamine d naar jodiumpillen.. Dacht oprecht dat we in een betere wereld kwamen na het covid gebeuren . Heb dus geleerd dat ik enorm naef ben.
Ik ook.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben juist geschrokken van hoe mensen waren tijdens het hele covid gebeuren.
Maar ik neem aan dat dit plan is van voordat er overal onderzeeboten vol nukes ronddobberden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als dit communistisch gedachtegoed is, dan geeft dit een beetje inkijk in de russische keuken.
En wachtrijen van 15 uur buiten in de kou bij de Poolse grens.quote:
Ik kreeg ze niet meer want te oud, dan zijn je schildklier en schijnbaar al verzadigd met andere giffen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:57 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik heb nog een doosje liggen hier omdat ik in de buurt van een kerncentrale woon.
Je bent niet de enige. Veel goede mensen, maar sommigen vielen echt door de mand.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:59 schreef Momo het volgende:
[..]
We kunnen hem ook uitnodigen om hier de Apple store even te komen afpersen voor 200 miljoen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:00 schreef Maron het volgende:
Misschien een goed idee om Poetin af te gaan schilderen als pedofiel… met fake- foto’s, of whatever..
Maak er een kinderverkrachter van, en het spel is over.!!
Het is zowieso een verkrachter van zijn buren, wellicht hebben de veelvuldige Botox-injecties in zijn kop zijn hersenen zwaar aangetast, en heeft hij de grip op zijn realistische denkvermogen verloren.,
Een dolle hond moet je afmaken..😕
quote:Biden herhaalt: landen hebben het recht om NAVO-lid te worden
De Verenigde Staten zal ieder stukje territorium van de NAVO verdedigen; daarom zullen er extra troepen in Europa worden gestationeerd, zegt president Biden. In een toespraak benadrukte hij dat de NAVO de deur openhoudt voor alle Europese landen die dezelfde waarden delen en "op een dag" tot de militaire alliantie zouden willen toetreden.
Rusland eist van Oekrane dat het nooit lid van de NAVO zal worden. Ook zei een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken vandaag dat een eventueel NAVO-lidmaatschap van Zweden en Finland "nadelige gevolgen" zal hebben. Die twee landen overwegen lid te worden van de NAVO, uit vrees voor Russische agressie.
https://nos.nl/liveblog/2(...)europa-flitsmacht-in
Dat hoop ik. Ik heb daar niet zonder meer vertrouwen in.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hij misschien wel maar de tientallen anderen die bij zo'n aanval betrokken zijn zijn dat niet. Tenzij de NAVO zelf een kernwapen afvuurt of aan de poorten van Moskou staat gaan die zo'n order niet uitvoeren.
Ik vertrouw op m’n immuunsysteem.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:54 schreef Tjoent het volgende:
Tussen zes planken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:02 schreef Grishenko_ het volgende:
Poetin hoort thuis in een dwangbuis.
Hebben zij ook aan zichzelf te danken, nietwaar?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:02 schreef byah het volgende:
Vrij zorgelijk dat alle diplomatie met Rusland wordt verbroken
Wat heeft diplomatie met een leugenaar voor zin?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:02 schreef byah het volgende:
En geloven we dat?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:01 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar zijn die dingen voor een parade.
In de straten van Kyiv?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:01 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zes vind ik te genereus.quote:
Nee. Natuurlijk moeten wij een eventuele aanvraag van die landen per kerende post inwilligen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:03 schreef jogy het volgende:
Zou het stom zijn om Finland en Zweden gewoon per direct volle leden te maken van de NAVO om Rusland de dikke vinger te geven?
Ik weet niet of ze dat zelf wel willen eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:03 schreef jogy het volgende:
Zou het stom zijn om Finland en Zweden gewoon per direct volle leden te maken van de NAVO om Rusland de dikke vinger te geven?
Ik bied me aan om met een dikke auto hem ietsje minder hard van de sokken te rijden..😅quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
We kunnen hem ook uitnodigen om hier de Apple store even te komen af persen voor 200 miljoen.
Zou ik helemaal prima vinden, maar ik sta niet op het verlanglijstje van Putin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Laten we anders jou en je familie er voor de zekerheid bij stoppen.
Laat hem zijn muil houden en snel terug gaan naar zijn eigen land. De dwaas.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef Johannes788 het volgende:
Op RTL 4 Antwerpse burgemeester die nuttige dingen zegt. Europa is het lachertje van de wereld geworden sinds gisteren. We kijken toe en kunnen helemaal niks. Zo waar.
Ja, heel dom. Je wilt dit niet nog verder laten escaleren toch?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:03 schreef jogy het volgende:
Als je naar de jaarlijkse militaire parades op het rode plein kijkt, dan zie je die dingen ook altijd voorbij komen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:01 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Eerst een nieuwe save maken. Als het mis gaat kan je altijd herladen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:03 schreef jogy het volgende:
Ja, dan gooi je extra olie op het vuur en ontneem je jezelf daarnaast het dreigmiddel ‘lidmaatschap Finland/Zweden’quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:03 schreef jogy het volgende:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk moeten wij een eventuele aanvraag van die landen per kerende post inwilligen.
Maar ze moeten het zelf willen.
Ja ok, om het vanaf NAVO eenzijdig te doen zou wel een beetje raar zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze dat zelf wel willen eigenlijk.
Dit soort bullshit heb je niet nodig als alles volgens plan verloopt nee.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het valt allemaal nogal tegen geloof ik
Is toch zo?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Laat hem zijn muil houden en snel terug gaan naar zijn eigen land. De dwaas.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vertrouw op m’n immuunsysteem.
Zijn wel kleine plankjes.quote:
De enige die dit escaleert is Rusland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, heel dom. Je wilt dit niet nog verder laten escaleren toch?
De NAVO staat of valt met de geloofwaardigheid van Artikel 5. Als we die landen lid maken, en niet bereid zijn onze mensenlevens op te offeren om ze te beschermen wanneer het nodig is, dan valt de hele afschrikking in elkaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:03 schreef jogy het volgende:
Wat een rare blinddoekquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Even moeders bellen dat je gevangen bent genomen
[ twitter ]
Hoe eerder hoe beter.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:03 schreef jogy het volgende:
Hij heeft helemaal gelijk. We zijn totaal niet voorbereid.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Laat hem zijn muil houden en snel terug gaan naar zijn eigen land. De dwaas.
Wat een vreselijk "ik heb een kleine piemel" gedragquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het valt allemaal nogal tegen geloof ik
Putin heeft Europa bij de ballen, Europa is niet eens eensgezind met die maatregelen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef Johannes788 het volgende:
Op RTL 4 Antwerpse burgemeester die nuttige dingen zegt. Europa is het lachertje van de wereld geworden sinds gisteren. We kijken toe en kunnen helemaal niks. Zo waar.
Als dat waar is....die zullen het Oekraense lege een behoorlijke klas kunnen geven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:01 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een schuilkelder hebben, maar die hebben we niet in Nederland. Dus ik denk binnen blijven. Minstens 2 dagen, het liefst 8-9 dagen vanwege ronddwarrelend nucleair materiaal. Volgens deze informatie in ieder geval:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:43 schreef Confetti het volgende:
Daar past hij goed in.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:02 schreef Grishenko_ het volgende:
Poetin hoort thuis in een dwangbuis.
Dat was een hack en niet breaking…quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
Breaking, PornHubgoden blokkeren Russische gebruikers
Rusland op zwart zaad
Daar gaat het niet om. Jij hebt er geen probleem mee om landen weg te geven om jezelf veilig te houden. Dan heb ik er weinig moeite mee om datzelfde met jou te doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Zou ik helemaal prima vinden, maar ik sta niet op het verlanglijstje van Putin.
Klopt, daar is de NATO ook niet voor. En in dat geval is een overgave niet heel gek nee. Maar dan moeten Oekrane er voor kiezen en niet de andere landenquote:NATO kan niks doen want dat is het einde van de wereld, dus als Putin toch zou dreigen met gebruik van nucleaire wapens in Oekrane dan is het toch niet gek dat zij voor overgave kiezen?
Nee.quote:Heb jij een beter idee dan als Rusland straks echt begint met aanvallen?
Medvedev maar die zal zonder zijn souffleur wel dimmen.quote:
Je kan maar beter gelijk doodgaan door de initiele explosie ipv doodgaan aan stralingsziekte omdat je vlucht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:05 schreef Tjoent het volgende:
[..]ik ook. Ook niks gekocht maar was wel benieuwd naar eventuele 'gekte' rondom aanschaf van jodiumpillen. Dat zal dan wel kloppen, als het overal is uitverkocht. Maar zoals al geschreven: helpt dan geen bal meer... en dood gaan we uiteindelijk toch... ooit.
Is 2018 vriend.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat een vreselijk "ik heb een kleine piemel" gedrag
In een tweet daaronder staat dat het om oude beelden uit 2018 gaat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat een vreselijk "ik heb een kleine piemel" gedrag
We kunnen wel wat, maar riskeren het niet. Dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef Johannes788 het volgende:
Egoisten. En daar is eigenlijk nooit iets aan veranderd. Niet voor, en niet na Covid.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, wie had dit verwacht? Een terminale doorgesnoven dictator met een missie?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:06 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal gelijk. We zijn totaal niet voorbereid.
Ik vertrouw geen enkele Rusquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Medvedev maar die zal zonder zijn souffleur wel dimmen.
Waarom het lachtertje? Omdat we niet als een idioot zoals Putin aan landje pik doen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef Johannes788 het volgende:
Hij kan wel grappig dansen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Medvedev maar die zal zonder zijn souffleur wel dimmen.
Dit. We stellen niks voor als Europa. Als er een wereldoorlog uitbreekt gaan wij er als eerste aan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:06 schreef PiraatPiet het volgende:
[..]
Putin heeft Europa bij de ballen, Europa is niet eens eensgezind met die maatregelen.
Oekrane moet het hebben van de Russische bevolking met hun protesten.
Maar hoezo breng je zo stellig dat hij terminaal is? Heb je daar enig bewijs voor?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, wie had dit verwacht? Een terminale doorgenomen dictator met een missie?
Klopt! Dit kan ik me ook herinneren. Zal ze maar eens gaan zoeken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:09 schreef Sfancta het volgende:
Ik kreeg in 2018 nog doosjes jodiumpillen via de post (per persoon), heb even foto gemaakt.
Hoop dat ze niet van pas hoven te komen...
[ link | afbeelding ]
Ach nee man.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:08 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dit. We stellen niks voor als Europa. Als er een wereldoorlog uitbreekt gaan wij er als eerste aan.
Laat dit goed doordringen dat op het moment dat iemand zich laat ringeloren door dreigende woorden, dat juist koren op de molen is van de agressor die anderen wenst te onderdrukken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:02 schreef LTVDK het volgende:
Biden herhaalt: landen hebben het recht om NAVO-lid te worden
...
https://nos.nl/liveblog/2(...)europa-flitsmacht-in
Nou, de afgelopen 15 jaar waren wel een indicatiequote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, wie had dit verwacht? Een terminale doorgesnoven dictator met een missie?
Rusland reageert niet echt op dreigen of sancties.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:05 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja, dan gooi je extra olie op het vuur en ontneem je jezelf daarnaast het dreigmiddel ‘lidmaatschap Finland/Zweden’
Op zich is dit wel al helemaal de tyfus in gescaleerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, heel dom. Je wilt dit niet nog verder laten escaleren toch?
Wat? Europa is juist eensgezind nu.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:06 schreef PiraatPiet het volgende:
[..]
Putin heeft Europa bij de ballen, Europa is niet eens eensgezind met die maatregelen.
Oekrane moet het hebben van de Russische bevolking met hun protesten.
Behalve Duitsland dan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat? Europa is juist eensgezind nu.
Frankrijk en UK hebben toch een zeer groot en sterk defensieapparaat, of loop ik achter?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:08 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dit. We stellen niks voor als Europa. Als er een wereldoorlog uitbreekt gaan wij er als eerste aan.
Dat gerucht gaat al een poosje in Russische nieuwsgroepenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:09 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar hoezo breng je zo stellig dat hij terminaal is? Heb je daar enig bewijs voor?
VS en EU gebruiken Ukrainie als marionettenstaat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:10 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Oekraine word het strijdtoneel tussen het Westen en Rusland.
Als dit zo is staan we aan de rand van een nieuwe wereldwijde oorlog.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:10 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Neuh. Je hebt de NAVO uiteraard, dus de VS komt wel helpen. UK en Frankrijk hebben ook een vrij behoorlijk leger natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:08 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Die kerel is als de dood om Corona te krijgen, niemand mag in zijn buurt komen en je ziet die dikke kop toch? Op dat iele lijfje.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:09 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar hoezo breng je zo stellig dat hij terminaal is? Heb je daar enig bewijs voor?
Ik word zo moe van dat BREAKING gezeikquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:10 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Flikker toch op; Oekrane zocht zelf toenadering tot het Westen, en gezien de historie, terecht. En gezien wat er thans speelt: OOK terecht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:11 schreef HSG het volgende:
[..]
VS en EU gebruiken Ukrainie als marionettenstaat.
Als je putin zijn gezicht bekijkt twijfel ik ook. Is het botox of zit hij aan de prednison?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat gerucht gaat al een poosje in Russische nieuwsgroepen
Idd en so be it.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:02 schreef byah het volgende:
Hij zag er ook niet heel goed uit tijdens zijn rant, maar leeftijd is natuurlijk ook een bitchquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen enkel land met verstand zal een kernoorlog riskeren omwille van Oekrane. Het zegt genoeg dat een Belgische burgemeester daar anders over denkt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:04 schreef Johannes788 het volgende:
En Duitsland. Europees gezien is het leger volgens mij zelfs groter dan dat van de VS.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Neuh. Je hebt de NAVO uiteraard, dus de VS komt wel helpen. UK en Frankrijk hebben ook een vrij behoorlijk leger natuurlijk.
Uiteraard is die keuze aan Oekrane. Dat lijkt me dan voor hen de beste optie. Idem voor Moldavi en Georgi als Putin verder wil doorzetten. De Baltische landen kunnen blijven vasthouden aan NATO.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Jij hebt er geen probleem mee om landen weg te geven om jezelf veilig te houden. Dan heb ik er weinig moeite mee om datzelfde met jou te doen.
[..]
Klopt, daar is de NATO ook niet voor. En in dat geval is een overgave niet heel gek nee. Maar dan moeten Oekrane er voor kiezen en niet de andere landen
[..]
Nee.
Dat zegt Wierd Duk net ook bij VIquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je putin zijn gezicht bekijkt twijfel ik ook. Is het botox of zit hij aan de prednison?
Bij CNN vinden ze nieuws op Hart Van Nederland-niveau al zowat 'breaking'. Met enorme chocoladeletters.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:12 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dat BREAKING gezeik
Niet maken maar het zou een statement zijn van die regeringen dat ze vragen om toe te mogen treden tot de NATO.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:03 schreef jogy het volgende:
Kasparov klaagt juist dat we onze ambassadeur in Moskou niet hebben teruggeroepen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:02 schreef byah het volgende:
Voordeel van de VS is dat je allemaal uit hetzelfde land komt en dat ze dus wat beter georganiseerd zijn en (gok ik) over betere middelen beschikken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:12 schreef aloa het volgende:
[..]
En Duitsland. Europees gezien is het leger volgens mij zelfs groter dan dat van de VS.
Wat zeg je nou allemaal?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:14 schreef Momo het volgende:
Steve komt met een rant nu dat Putin lost his mind, seriously! He is gone insane.
Dat is natuurlijk onzin. Geheel het niveau van wat wij nu hebben, zal er niet komen, maar ook geen pre-historisch niveau.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:49 schreef aloa het volgende:
Het is bovendien zeer onwaarschijnlijk dat zij ooit weer een technologische beschaving zouden kunnen opzetten. Dit omdat de grondstoffen die voor een westerse beschaving onmisbaar zijn, zoals fossiele brandstoffen, metalen, enz. door overexploitatie schaars en moeilijk winbaar zijn geworden.
En ik geloof dat jij de risico's niet helemaal overziet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:14 schreef pokkerdepok het volgende:
wat zitten mensen toch met, we kunnen niks... wat een onzin. als de NAVO in full force erop los gaat, is het binnen een dag afgelopen met die russen daar. ik geloof dat sommigen de verhoudingen, het verschil, niet helemaal begrijpen.
Prednison is een bijnierschorshormoon. Het wordt vooral gebruikt bij ernstige ontstekingen (zoals van gewrichten, darmen, huid en luchtwegen).quote:
Naar goed voorbeeld van Freddie Mercury, die vertelde ook aan zijn moeder dat hij zojuist iemand had vermoord.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Even moeders bellen dat je gevangen bent genomen
[ twitter ]
Nee hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:11 schreef Tjoent het volgende:
Frankrijk en UK hebben toch een zeer groot en sterk defensieapparaat, of loop ik achter?
De volgende hoeft geen Sovjet te zijn. De enige reden dat Putin nu nog de baas van het land is komt door extreme corruptie en vervalsingen bij “verkiezingen”. Na Putin kan het best anders gaan daar. En hopelijk staat Europa dan klaar om direct de eenheid in Europa te herstellen.quote:
Het zou haast wel de meest logische verklaring zijn voor zijn plotselinge uitspatting momenteelquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:
Klopt. Ik heb het een keer moeten gebruiken en het werkt als een tierelier. De nadelen zin de enorm hoeveelheid bijwerkingen dus kan je het niet lang gebruiken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Prednison is een bijnierschorshormoon. Het wordt vooral gebruikt bij ernstige ontstekingen (zoals van gewrichten, darmen, huid en luchtwegen).
Yep maar ze laten ze wel binnen, zelfs zonder paspoort.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Poolse duane heeft twee loketten open voor tienduizenden mensen. Wachttijd is gemiddeld 15 uur voor je aan de beurt bent. Nu bij Nieuwsuur. Het is dra-ma.
Zou ie te horen gekregen hebben dat ie terminaal is en nog 1 gooi aan het doen zijn naar het podium van de oneindige badass "leaders" die we ooit gekend hebben?quote:
En ik gok dat hij ook onder wat stress staat en wat weinig slaapt. Dat doet je ook geen goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij zag er ook niet heel goed uit tijdens zijn rant, maar leeftijd is natuurlijk ook een bitch
Wat weten jullie toch veelquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Bijna alles. Maar in essentie ontstekingsremmend.
Mja relatief weinig nieuws dus veel tijd voor speculeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:11 schreef Tengano het volgende:
De stemming is een beetje omgeslagen van sensatienaar diepe somberheid, fatalisme en doemdenken
![]()
stel ik vast.
Ach hou toch op man.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:08 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wie is ze?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:17 schreef Fargo het volgende:
In Sumy gaat het luchtalarm nu ook weer. Bunkers daar zitten vol. Ze is daar dan ook weer vertrokken. Veel mensen rennen en schreeuwen. Ze 'schuilt' nu in de badkamer. Onwerkelijk dit.
Ook bij kanker, longziektenetc.Het is een behoorlijke 'booster' voor je lijf iig. Zetten ze niet zomaar inquote:
Ja, maar welke dodelijke ziektes? Iets als sarcoidose is doorgaans niet dodelijk bv.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Prednison is een bijnierschorshormoon. Het wordt vooral gebruikt bij ernstige ontstekingen (zoals van gewrichten, darmen, huid en luchtwegen).
Brighter than a thousand suns.quote:
Dat ze het inderdaad officieel vragen maar tijdens het vragen landen er per toeval gewoon een hondertal vliegtuigen met man en materieel van de navo die dan meteen naar de grens toe tuffen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet maken maar het zou een statement zijn van die regeringen dat ze vragen om toe te mogen treden tot de NATO.
De linie van de blauwe grens die beter niet wordt overschreden wordt dan lekker opgerekt.
Verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:17 schreef Fargo het volgende:
In Sumy gaat het luchtalarm nu ook weer. Bunkers daar zitten vol. Ze is daar dan ook weer vertrokken. Veel mensen rennen en schreeuwen. Ze 'schuilt' nu in de badkamer. Onwerkelijk dit.
Onderdrukken van allerlei nare symptomen.quote:
De Russen kunnen wel wat hebben hoor. Dat zag je tijdens de tweede wereldoorlog ook. Enorme verliezen en toch doorgaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mja relatief weinig nieuws dus veel tijd voor speculeren.
En op zich is het Russische gestuntel wel goed nieuws, maar iedereen weet dat Poetin eerder de inzet zal verdubbelen dan verlies nemen in dit stadium.
Wat naar en wat moet je je machteloos voelen dit te horen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:17 schreef Fargo het volgende:
Ik ken het vooral van mensen met kanker die dat gebruikte in mijn omgevingquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar welke dodelijke ziektes?
Assistent*quote:
Gaat nog wel een klus van jewelste worden om iedereen ervan te overtuigen om de Russen te helpen een normale staat op te bouwen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De volgende hoeft geen Sovjet te zijn. De enige reden dat Putin nu nog de baas van het land is komt door extreme corruptie en vervalsingen bij “verkiezingen”. Na Putin kan het best anders gaan daar. En hopelijk staat Europa dan klaar om direct de eenheid in Europa te herstellen.
Geen predje dusquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ook bij kanker, longziektenetc.Het is een behoorlijke 'booster' voor je lijf iig. Zetten ze niet zomaar in
Zou zo maar kunnen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zou ie te horen gekregen hebben dat ie terminaal is en nog 1 gooi aan het doen zijn naar het podium van de oneindige badass "leaders" die we ooit gekend hebben?
Hep op Twitter gestaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:10 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Zullen we het een beetje bij de feiten houden hier? Het is soms meer slow chat hier.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ken het vooral van mensen met kanker die dat gebruikte in mijn omgeving
Een vijand die hij niet kan overwinnen. Dat za hem pijn doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij zag er ook niet heel goed uit tijdens zijn rant, maar leeftijd is natuurlijk ook een bitch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |