abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203805257

quote:
Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekrane. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.

Moskou wil de garantie dat Oekrane nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemeni. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.

Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekrane is momenteel vrij mild.

Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er nit zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."

Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekrane zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistri.

De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekrane zorgen.

Angst voor 'kleine' aanval

Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistri, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".

In Oekrane bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Achtergrond

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine

pi_203805261
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:05 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Nee, Moskou lijkt ie te gaan landen.
Is toch weer van koers veranderd.
pi_203805267
Zou het kunnen dat Poetin het hele oosten van Oekrane wil proberen annexeren. Dus alle provincies/grote steden ten oosten van de Djnepr in handen wil krijgen?

1. Marioepol
2. Charkov

In verdere mate:
- Poltava
- Dnjepropetrovsk
- Zaporizja

En is Odessa de brug over het land naar Moldavi?
Cindy De Vuyst
pi_203805268
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203805270
quote:
Die journalisten zien ook wat ze willen zien. Het is een speech die 0,0 effect gaat hebben dus powerfull is die sowieso niet.
pi_203805275
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:42 schreef Confetti het volgende:

[..]
Die journalisten zien ook wat ze willen zien. Het is een speech die 0,0 effect gaat hebben dus powerfull is die sowieso niet.
Die wordt inderdaad vakkundig uit de Russische media geweerd.
pi_203805277
Mogelijk al eerder gevraagd, maar ik zie op flight radar een US air force vliegtuig, forte 12, rondjes vliegen boven oost Oekrane. Daar iets over gemeld? Of is iemand een grapje aan het uithalen.
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
  donderdag 24 februari 2022 @ 00:44:02 #8
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203805278
Het begint vannacht. Meeste oorlogen starten in de nacht. Alles wijst op een invasie.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_203805281
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 00:45:17 #10
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203805288
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Echt he? De propaganda is hetzelfde. Geleuter over oude grenzen, Volksduitsers en nepnieuws over dat het veel zwakkere land is begonnen met de aanval. Verbitterde oude man aan de macht met een groep trieste jaknikkers om zich heen. Zelfs de nuttige idioten in het buitenland zijn er gewoon. Zie het Nord Stream topic en al die mafketels die lid worden van de EU (EXpaNSIEdrIFT) erger vinden dan een land aanvallen met het leger.
Nou, inderdaad. Gelukkig wordt er in dat topic tegengas gegeven door mensen met een hele realistische kijk die weten dat er nu gewoon een invasie met bijbehorende massaslachting aan de gang is. :')
pi_203805289
twitter

Vliegvelden worden gesloten overal.
  donderdag 24 februari 2022 @ 00:45:44 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203805290
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:40 schreef einzeinz het volgende:
Zou het kunnen dat Poetin het hele oosten van Oekrane wil proberen annexeren. Dus alle provincies/grote steden ten oosten van de Djnepr in handen wil krijgen?

1. Marioepol
2. Charkov

In verdere mate:
- Poltava
- Dnjepropetrovsk
- Zaporizja

En is Odessa de brug over het land naar Moldavi?
Het probleem van die theorie dat die rivier door Kiev stroomt. Wat gebeurt daar dan mee?
pi_203805291
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:43 schreef Whipper het volgende:
Mogelijk al eerder gevraagd, maar ik zie op flight radar een US air force vliegtuig, forte 12, rondjes vliegen boven oost Oekrane. Daar iets over gemeld? Of is iemand een grapje aan het uithalen.
Dat is niet nieuw
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203805293
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:44 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Tyfusrussen. Dat je land maar helemaal naar de tering mag gaan
pi_203805296
quote:
Nee, is volgens mij een vliegtuig die de boel wat in de gaten houdt. Hij vliegt niet boven Donetsk of Luhansk omdat hij volgens mij anders naar beneden gehaald wordt wegens 'vijandig'.
Cindy De Vuyst
pi_203805298
quote:
https://www.dailymail.co.(...)kraine-airspace.html
pi_203805301
Vliegtuigen van oorlogsbelang zullen niet verschijnen op Flightradar.
pi_203805302
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:45 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Het probleem van die theorie dat die rivier door Kiev stroomt. Wat gebeurt daar dan mee?
Ik denk niet dat het Poetin om Kiev te doen is. Maar als hij Marioepol in handen heeft, dan heeft hij wel een verbinding over land naar de Krim.
Als hij dat met Odessa doet, kan hij naar Moldavi met de auto. Of is dat te ver gezocht?
Cindy De Vuyst
pi_203805306
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nou, inderdaad. Gelukkig wordt er in dat topic tegengas gegeven door mensen met een hele realistische kijk die weten dat er nu gewoon een invasie met bijbehorende massaslachting aan de gang is. :')
14000 dode mensen tot nu toe is geen massaslachting. Zeg Repentles, hoeveel doden moet Rusland veroorzaken voor het wel een massaslachting is?
pi_203805307
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:48 schreef einzeinz het volgende:
Maar als hij Marioepol in handen heeft, dan heeft hij wel een verbinding over land naar de Krim.
Maar die heeft hij al met die nieuwe brug die al een paar jaar af is. Er gaan gewoon treinen en 4 autobanen naar de Krim vanuit Rusland.

't is puur landjepik en machtsvertoon
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_203805308
quote:

[..]
Ik denk niet dat het Poetin om Kiev te doen is. Maar als hij Marioepol in handen heeft, dan heeft hij wel een verbinding over land naar de Krim.
Als hij dat met Odessa doet, kan hij naar Moldavi met de auto. Of is dat te ver gezocht?
Putin geeft niets om mensen . Als het aan hem ligt staat ie morgen in Parijs.

Weg dr mee met die man.
pi_203805316
quote:

[..]
Ik denk niet dat het Poetin om Kiev te doen is.
Zijn speech doet anders vermoeden.
pi_203805321
twitter
pi_203805325
Dat landjepik niet hoort, staat buiten kijf. Maar als de mensen in de door Rusland onafhankelijk verklaarde gebieden zich meer Rus dan Oekraner voelen en zich dus ook al binnen het eigen land verzetten tegen het bestuur (het zijn tenslotte separatisten), wat is er dan op tegen om voor de lieve vrede die stukken af te staan en daar middels diplomatiek goede afspraken over te maken zodat mensen kunnen verhuizen als ze willen en om ervoor te zorgen dat volgend jaar niet de volgende provincies aan de beurt zijn?
pi_203805328
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:50 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Putin geeft niets om mensen . Als het aan hem ligt staat ie morgen in Parijs.

Weg dr mee met die man.
Als Poetin in dit vliegtuig zit, dan is hij op weg naar Schiphol.
https://www.flightradar24.com/GLEX/2aeb345a

FF z'n dochter ophalen.
Cindy De Vuyst
pi_203805329
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:52 schreef Coelho het volgende:
Dat landjepik niet hoort, staat buiten kijf. Maar als de mensen in de door Rusland onafhankelijk verklaarde gebieden zich meer Rus dan Oekraner voelen en zich dus ook al binnen het eigen land verzetten tegen het bestuur (het zijn tenslotte separatisten), wat is er dan op tegen om voor de lieve vrede die stukken af te staan en daar middels diplomatiek goede afspraken over te maken zodat mensen kunnen verhuizen als ze willen en om ervoor te zorgen dat volgend jaar niet de volgende provincies aan de beurt zijn?
Je slaat wel erg de plank mis he.
pi_203805330
twitter
pi_203805331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:48 schreef KINGIEE het volgende:
Vliegtuigen van oorlogsbelang zullen niet verschijnen op Flightradar.
Wel bij lifeofYvonne?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203805336
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je slaat wel erg de plank mis he.
Leg uit? Het was een oprechte vraag omdat er toch ergens iets geforceerd moet gaan worden (en liever niet met (kern)wapengekletter)
pi_203805338
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:55 schreef Coelho het volgende:

[..]
Leg uit? Het was een oprechte vraag omdat er toch ergens iets geforceerd moet gaan worden (en liever niet met (kern)wapengekletter)
Geef ze een vinger enzo.

Gaan we dan elk jaar een stukje weg geven want dit is wel ok? Kom op zeg.
pi_203805343
twitter

twitter
pi_203805350
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203805351
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:52 schreef Coelho het volgende:
[img]https://www.history.com/.image/t_share/MTU3ODc4Njc0MzgyMzMzNjYz/hith-neville-chamberlain-peace-in-our-time-1938-2.jpg
[/img]
pi_203805355
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Geef ze een vinger enzo.

Wij maken ons toch ook alleen maar hard voor Oekrane omdat dat land 6 andere Europese landen afschermt? Ze zijn geen lid van de EU, geen lid van de NAVO ze bestaan bij de gratie van het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.

De Joegoslavi-oorlog was al een ver-van-mijn-bed-show, en bij Oekrane is dat nog een graadje erger. Ik ken maar weinig mensen die het persoonlijk wat doet, het is niet alsof Poetin met zijn tanks op de Champs Elysees staat.
pi_203805358
twitter

Wat zouden ze komen brengen...
pi_203805369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Vast geen kebab :)
pi_203805370
quote:
[ twitter ]
Wapens, uitrusting, voeding, medisch materiaal, ...
Cindy De Vuyst
pi_203805371
quote:
[ twitter ]
Shoarma
pi_203805372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:45 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Muur in bouwen
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_203805373
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef Coelho het volgende:
Ik ken maar weinig mensen die het persoonlijk wat doet, het is niet alsof Poetin met zijn tanks op de Champs Elysees staat.
Een beetje zoals een besnorde vent die in 1939 Polen binnenviel dus? Kan geen kwaad, hij trekt toch niet het westen in :7 Beetje diplomatiek over lullen vanuit het westen en foei roepen en komt allemaal goed dan. Echt waar |:)
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_203805374
quote:

[..]
Wij maken ons toch ook alleen maar hard voor Oekrane omdat dat land 6 andere Europese landen afschermt? Ze zijn geen lid van de EU, geen lid van de NAVO ze bestaan bij de gratie van het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.

De Joegoslavi-oorlog was al een ver-van-mijn-bed-show, en bij Oekrane is dat nog een graadje erger. Ik ken maar weinig mensen die het persoonlijk wat doet, het is niet alsof Poetin met zijn tanks op de Champs Elysees staat.
Oranje mars in Charkov was wel leuk.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203805375
quote:

[..]

Hoe begon WO2 ook alweer? Denk toch eens na man :')
pi_203805376
quote:

[..]

Ik noem zoiets weinig moreel besef hebben.

Ahjoh, wat maken die tienduizenden Oekraense burgerdoden nou uit.
pi_203805379
quote:
Het verhaal Chamberlain was mij onbekend. Heb het gelezen en zie inderdaad de parallellen
pi_203805381
Als die straks in Schiphol landt is er iets niet pluis! https://www.flightradar24.com/GLEX/2aeb345a

Dochtertje oppikken?
Cindy De Vuyst
pi_203805385
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:04 schreef KINGIEE het volgende:

[..]
Ik noem zoiets weinig moreel besef hebben.

Ahjoh, wat maken die tienduizenden Oekraense burgerdoden nou uit.
Die wil ik juist voorkomen. Er zal toch gede-escaleerd moeten worden en ik vraag me af wat de beste methode is. Of denk je dat Poetin dit als een opmaat ziet naar de verovering van heel Europa? We leven toch in hele andere tijden...
pi_203805386
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:04 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Een beetje zoals een besnorde vent die in 1939 Polen binnenviel dus? Kan geen kwaad, hij trekt toch niet het westen in :7 Beetje diplomatiek over lullen vanuit het westen en foei roepen en komt allemaal goed dan. Echt waar |:)
Putin wil gewoon wat Lebensraum toch.
pi_203805387
De Donbass-republieken en hun erkenning door Rusland doen me denken aan Kosovo's onafhankelijkheid van Servi en erkenning door het westen. De militaire activiteiten van Rusland in Donbass en de huidige militaire inzet is hetzelfde als de NAVO-bombardementen op Servi en later in Kosovo.
  donderdag 24 februari 2022 @ 01:08:54 #49
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203805388
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Geef ze een vinger enzo.

De UK ging toch ook uit het grote EU rijk omdat de bevolking dat wilde waarom zouden deze nieuwe staten dan gedwongen moeten worden bij Oekraine te blijven? Democratie is toch het toverwoord? Hoe kan Oekraine nu een functionerende democratie zijn als een gedeelte van het land er gedwongen deel van moet uit maken?
pi_203805389
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:05 schreef einzeinz het volgende:
Als die straks in Schiphol landt is er iets niet pluis! https://www.flightradar24.com/GLEX/2aeb345a

Dochtertje oppikken?
Zou die na MH17 niet al verhuisd zijn?
pi_203805390
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:07 schreef Coelho het volgende:

[..]
Die wil ik juist voorkomen. Er zal toch gede-escaleerd moeten worden en ik vraag me af wat de beste methode is. Of denk je dat Poetin dit als een opmaat ziet naar de verovering van heel Europa? We leven toch in hele andere tijden...
Niet heel Europa maar het lijkt er toch wel sterk op dat zijn ambities niet stoppen bij die paar plukjes grond in Donetsk en Luhansk.
pi_203805391
quote:

[..]
Nou een ding is zeker Rusland stukje bij stukje Oekrane laten overnemen is duidelijk geen optie.
  donderdag 24 februari 2022 @ 01:09:24 #53
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203805392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
14000 dode mensen tot nu toe is geen massaslachting. Zeg Repentles, hoeveel doden moet Rusland veroorzaken voor het wel een massaslachting is?
:') Jij neemt het totale aantal doden (waarvan elke er een teveel is uiteraard) in een acht jaar durende strijd tussen een overheidsleger en separatisten, waarbij het overgrote deel dus als strijdkracht is omgekomen (waarbij het aantal aan separatistische kant ook nog beduidend hoger is), en dat noem je dan een "massaslachting behorend bij de Russische invasie".

Als het niet zulke dieptrieste materie was, zou het bijna grappig zijn dat iemand zo duidelijk aantoont totaal niet te weten waarover hij praat.
pi_203805393
quote:

[..]
De-escaleren is onmogelijk gebleken met Poetin.

Ik denk niet dat hij heel Europa wil veroveren. Dat zou ook niet lukken. Maar er zijn wereldoorlogen voor minder gestart.
pi_203805395
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:08 schreef the-eye het volgende:

[..]
De UK ging toch ook uit het grote EU rijk omdat de bevolking dat wilde waarom zouden deze nieuwe staten dan gedwongen moeten worden bij Oekraine te blijven? Democratie is toch het toverwoord? Hoe kan Oekraine nu een functionerende democratie zijn als een gedeelte van het land er gedwongen deel van moet uit maken?
Ga je nou uit de EU stappen en land annexeren vergelijken met elkaar? Kom op zeg.
pi_203805403
Rusland heeft no-flyzone aangekondigd aan grens van Oekrane.

Ze gaan aanvallen.
pi_203805404
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:09 schreef KINGIEE het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij heel Europa wil veroveren. Dat zou ook niet lukken. Maar er zijn wereldoorlogen voor minder gestart.
Dit is het begin en nu al zal de NAVO/EU de buitengrenzen fors moeten versterken. Als Poetin vervolgens verder gaat mobiliseren, dan zijn de rapen helemaal gaar. Dus het is afwachten hoe zich dit verder ontwikkelt.
pi_203805405
quote:
[ twitter ]
Zo te zien gaat-ie naar Kyiv. Een tweede (TUAF601) is ook onderweg. Het zijn grote vrachttoestellen.
pi_203805410
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:09 schreef KINGIEE het volgende:

[..]

Maar beide wereldoorlogen hadden als voedingsbodem een grote onvrede onder de bevolking. Zo lang Poetin samen met Medvedev de baantjes verdeelt en elke keer met 112% van de stemmen gekozen wordt, komt het eerder over als een dictator met een beroepsleger dan als een totaal verontwaardigd volk dat massaal achter hun leider staat. Zijn alle verstandige geluiden vanuit dat land dan echt allemaal een kopje kleiner gemaakt in de afgelopen jaren?
pi_203805413
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:13 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dit is het begin en nu al zal de NAVO/EU de buitengrenzen fors moeten versterken. Als Poetin vervolgens verder gaat mobiliseren, dan zijn de rapen helemaal gaar. Dus het is afwachten hoe zich dit verder ontwikkelt.
Ik ben bang dat Poetin versterkingen aan de oostgrens van de NAVO zal zien als een bedreiging. Zo zit je al snel in een hele nare zichzelf versterkende crisis.
pi_203805416
Een Turkse A400-M militaire vrachtvliegtuig is onderweg naar Oekrane.

Oorlog begint. POTVERDORIE ZEG!
pi_203805417
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:14 schreef Coelho het volgende:

[..]
Maar beide wereldoorlogen hadden als voedingsbodem een grote onvrede onder de bevolking. Zo lang Poetin samen met Medvedev de baantjes verdeelt en elke keer met 112% van de stemmen gekozen wordt, komt het eerder over als een dictator met een beroepsleger dan als een totaal verontwaardigd volk dat massaal achter hun leider staat. Zijn alle verstandige geluiden vanuit dat land dan echt allemaal een kopje kleiner gemaakt in de afgelopen jaren?
Ben je nou aan het trollen?
pi_203805418
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:12 schreef Werkperd het volgende:
Rusland heeft no-flyzone aangekondigd aan grens van Oekrane.

Ze gaan aanvallen.
Lijkt er zo op ja. Ze willen alle passagiersvluchten daar weg omdat er volgens mij vandaag (24/2) bombardementen gaan plaats vinden. Alles wat bedreigend is bombarderen om dan de tanks op pad te sturen.
Cindy De Vuyst
pi_203805419
Cindy De Vuyst
  donderdag 24 februari 2022 @ 01:21:30 #65
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203805421
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ga je nou uit de EU stappen en land annexeren vergelijken met elkaar? Kom op zeg.
Het is niet dat Putin met gum en potlood de Russische grens een stukje verplaatst heeft. Er zijn twee nieuwe staten erkend dus annexeren is niet de juiste term. Is de westerse haat tegenover Putin misschien groter dan de empathie met de mensen in OekraineDonets and Lugansk?
pi_203805423
Even Russische staatsTV opgezet. Beelden van demonstraties in Oekraene afgewisseld met Nazi rallies en op de achtergrond een schreeuwende Hitler. En dan iemand die vertelt hoe het de Oekraeners gevat zijn door het fascisme virus.
Цой жив
pi_203805424
quote:
De rol die Turkije hierin speelt is interessant. Blijkbaar hebben ze liever Oekrane als buurman dan Rusland. Misschien dat het vliegtuig gelijk ambassadepersoneel evacueert. Dat het op korte termijn allemaal gruwelijk mis kan gaan, dan is nu wel duidelijk.
pi_203805425
twitter
pi_203805426
twitter
pi_203805427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ben je nou aan het trollen?
Als jij de grote Rusland kenner bent, dan hoor ik het graag hoe het wel zit. Poetin is toch de agressor hier? Staat heel Rusland dan achter hem? Iedereen die dat publiekelijk doet, wordt uit de weg geruimd, dan is het toch niet gek dat ik hem een dictator noem?

Ik snap niet hoe we van een Gorbatsjov, die behoorlijke toenadering met het Westen zocht, via Jeltsin bij Poetin zijn uitgekomen die blijkbaar terug naar een Sovjet-Unie wil en daarmee de tegenstellingen tussen het Westen en Rusland alleen maar vergroot heeft. Vergeef me dan maar mijn onwetendheid.
pi_203805428
quote:
Ik zie ook een Pegasus op dezelfde route maar dan richting Turkije vliegen. Het gaat dus waarschijnlijk om evacuaties van Turkse burgers.

Lijkt me onwaarschijnlijk maar mogelijk dat tijdens telefoongesprek tussen Putin en Erdogan van afgelopen dag duidelijk is gemaakt dat er een aanval komt.
pi_203805429
Die Glex hangt boven Noord-Nederland. Ik had al zo'n vermoeden dat hij richting Nederland vloog.
Zou hij landen in Schiphol of The Hague Airport?

Volgens mij kun je hem linken aan nauwe banden met Poetin? Poetin zelf? Zijn gezin? Een lijfwacht die ff z'n dochter komt ophalen?
Cindy De Vuyst
pi_203805430
quote:
15s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:22 schreef Zwoerd het volgende:
Even Russische staatsTV opgezet. Beelden van demonstraties in Oekraene afgewisseld met Nazi rallies en op de achtergrond een schreeuwende Hitler. En dan iemand die vertelt hoe het de Oekraeners gevat zijn door het fascisme virus.
Het is zo jammer voor de Russen dat de Oekraense bevolking massaal op een Joodse president hebben gestemd. Ze blijven bij deze verhaallijn, maar het maakt het toch een beetje ongemakkelijk.
pi_203805431
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:24 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik zie ook een Pegasus op dezelfde route maar dan richting Turkije vliegen. Het gaat dus waarschijnlijk om evacuaties van Turkse burgers.

Lijkt me onwaarschijnlijk maar mogelijk dat tijdens telefoongesprek tussen Putin en Erdogan van afgelopen dag duidelijk is gemaakt dat er een aanval komt.
Die link is toch een vrachtvliegtuig? Lijkt me dat Turkije goederen komt leveren.
Cindy De Vuyst
pi_203805432
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De rol die Turkije hierin speelt is interessant. Blijkbaar hebben ze liever Oekrane als buurman dan Rusland. Misschien dat het vliegtuig gelijk ambassadepersoneel evacueert. Dat het op korte termijn allemaal gruwelijk mis kan gaan, dan is nu wel duidelijk.
Natuurlijk heeft Turkije liever Oekrane als buurman dan Rusland. Russen zijn de aardsvijand van de Turken. Zijn absoluut niet te vertrouwen,
pi_203805433
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:24 schreef einzeinz het volgende:
Die Glex hangt boven Noord-Nederland. Ik had al zo'n vermoeden dat hij richting Nederland vloog.
Zou hij landen in Schiphol of The Hague Airport?

Volgens mij kun je hem linken aan nauwe banden met Poetin? Poetin zelf? Zijn gezin? Een lijfwacht die ff z'n dochter komt ophalen?
Die moet wel een keer gaan dalen dan. Ik denk dat-ie doorvliegt.
pi_203805434
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:25 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Die link is toch een vrachtvliegtuig? Lijkt me dat Turkije goederen komt leveren.
Ja kijk dan even naar het vliegverkeer. Een paar km verderop vliegt een Pegasus richting Turkije. Pegasus is een Turkse vliegmaatschappij.
pi_203805437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:26 schreef Recce het volgende:

[..]
Die moet wel een keer gaan dalen dan. Ik denk dat-ie doorvliegt.
Moeten we opvolgen, speciaal vliegtuig. Een oligarch, een minister, Poetin himself, ... het is een niet-alledaagse vlucht.
Cindy De Vuyst
pi_203805440
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:29 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Moeten we opvolgen, speciaal vliegtuig. Een oligarch, een minister, Poetin himself, ... het is een niet-alledaagse vlucht.
Nah, er vliegen de hele dag overal zakenjets. Er zijn er trouwens net ook twee vertrokken uit Kyiv.
pi_203805441
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203805443
twitter
pi_203805444
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:26 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja kijk dan even naar het vliegverkeer. Een paar km verderop vliegt een Pegasus richting Turkije. Pegasus is een Turkse vliegmaatschappij.
Lijkt me gewoon een normale lijnvlucht.

Die 2 vrachtvliegtuigen lijken me wapens of ander oorlogsmaterieel.

[ Bericht 0% gewijzigd door KINGIEE op 24-02-2022 01:32:55 (g) ]
pi_203805446
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:31 schreef KINGIEE het volgende:

[..]
Lijkt me gewoon een normale lijnvlucht.

Die 2 vrachtvliegtuigen lijken me wapens of anders oorlogsmaterieel.
Dat weten we niet. Je hebt in Oekrane ook Turkse soldaten etc. Die gaan niet met een normale vliegtuig terug.
pi_203805447
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:29 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Zo spannend is het allemaal niet. Dit is gewoon een rijk iemand die terugvliegt naar zijn huis in London. Heeft de invasie in Oekrane een rol gespeeld? Misschien.
pi_203805452
Waarom vertrekken er elke nacht steeds weer vluchten naar badplaatsen in Egypte vanuit Oekrane? Ik heb vandaag al wel vijf vliegtuigen van en naar Sharm el-Sheikh gezien. Surrealistisch.
pi_203805457
twitter

Die Oekraense soldaten in de loopgraven daar :X
pi_203805459
twitter

Geheel mee eens, al denk ik niet dat Trump het begrip 'regret' kent.
pi_203805461
pi_203805465
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:39 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Die Oekraense soldaten in de loopgraven daar :X
Ja maar Rusland stopt echt hoor als ze dat stukje hebben. Mensen zijn naef en heel dom.
pi_203805468
twitter
:{
pi_203805476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:42 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ] :{
Als de aanval echt begint, is dat wel heel duidelijk direct, vrees ik.
pi_203805480
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:08 schreef Peppert het volgende:
De Donbass-republieken en hun erkenning door Rusland doen me denken aan Kosovo's onafhankelijkheid van Servi en erkenning door het westen. De militaire activiteiten van Rusland in Donbass en de huidige militaire inzet is hetzelfde als de NAVO-bombardementen op Servi en later in Kosovo.
Het verschil is dat Servi een oorlog aan het voeren was tegen Kroaten en een genocide aan het uitvoeren was tegen Bosnirs en Kosovaren.
De Krim en Donbass werden gelijk bezet na de revolutie.
pi_203805481
Wat een schijtzooi. Zo'n nutteloze oorlog.
pi_203805488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:47 schreef Jojoke het volgende:
Wat een schijtzooi. Zo'n nutteloze oorlog.
Je zal er maar wonen met je gezinnetje. Heel erg voor de mensen daar.
Цой жив
pi_203805494
Volgens mij is dit ook gewoon heel gevaarlijk voor de rest van de wereld.
pi_203805495
twitter
pi_203805508
quote:
9s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:51 schreef Recce het volgende:
Volgens mij is dit ook gewoon heel gevaarlijk voor de rest van de wereld.
Ik snap de mensen ook niet die dit niet serieus nemen.''Ach, het is zover weg...''

[ Bericht 0% gewijzigd door KINGIEE op 24-02-2022 01:59:32 (g) ]
pi_203805509
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zo spannend is het allemaal niet. Dit is gewoon een rijk iemand die terugvliegt naar zijn huis in London. Heeft de invasie in Oekrane een rol gespeeld? Misschien.
Was inderdaad voor Londen.
Cindy De Vuyst
pi_203805517
Alweer een vlucht naar Sharm el-Sheikh vanuit Kyiv. Nog snel even op vakantie voordat Rusland binnenvalt.
pi_203805519
Op de webcam van het Maidanplein hoor je muziek en schreeuwende jongeren. :{

pi_203805521
Is niet best dit jongens, is niet best.
zie email 27 oktober
pi_203805523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 01:59 schreef KINGIEE het volgende:

[..]
Ik snap de mensen ook niet die dit niet serieus nemen.''Ach, het is zover weg...''
Natuurlijk is het serieus, maar ik vind het gepraat over wereldoorlog ook nogal hysterisch overkomen eigenlijk. Als Rusland kamikaze gaat tegen de NATO lijkt dat me geen wereldoorlog. Zonder bondgenoten zal het ook vooral billenknijpen zijn dat ze hun arsenaal nukes niet gebruiken maar dat heb je in deze tijden bij elk gevecht tussen nucleaire machten.
Ja als China ook vol in de aanval gaat misschien, maar er lijkt me niet echt veel aanleiding om dat te denken.
pi_203805528
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 02:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
maar ik vind het gepraat over wereldoorlog ook nogal hysterisch overkomen eigenlijk.
Daar wordt toch zoveel over gesproken?
Цой жив
  donderdag 24 februari 2022 @ 02:14:28 #104
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203805531
Niemand gaat militair ingrijpen tegen Rusland. Oekrane is aan zichzelf overgeleverd.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_203805533
Dit gaat een lange nacht worden..
“Take my shoes off and throw them in the lake, and I”ll be two steps in the water”.
pi_203805538
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 02:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niemand gaat militair ingrijpen tegen Rusland. Oekrane is aan zichzelf overgeleverd.
Dan staat Europa en de VS voor schut en heeft Poetin gewonnen.

Ben benieuwd hoe de VS reageert als China Taiwan wil annexeren. Grote kans dat ze een poging wagen als de wereld toe kijkt hoe Oekrane beetje voor beetje wordt opgegeten door Rusland. -zonder serieuze consequenties.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_203805540
Aardappelhoofd gaat ook vol loco.
zie email 27 oktober
pi_203805544
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 02:21 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe de VS reageert als China Taiwan wil annexeren. Grote kans dat ze een poging wagen als de wereld toe kijkt hoe Oekrane beetje voor beetje wordt opgegeten door Rusland. -zonder serieuze consequenties.
Taiwan is anders, daar heeft VS een verdrag mee dat ze Taiwan zullen beschermen.
Цой жив
  donderdag 24 februari 2022 @ 02:32:54 #109
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805546
twitter
pi_203805550
twitter
pi_203805552
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 02:27 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Taiwan is anders, daar heeft VS een verdrag mee dat ze Taiwan zullen beschermen.
De Chinezen hebben ook op een smerige manier landen geannexeerd, dus ik zie ze wel gokken op een ruzie'tje met de VS als ze hun handen vol hebben aan Rusland.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_203805556

Dit vliegtuig van Tel Aviv naar Toronto vloog per ongeluk over Oekrane.
pi_203805558
quote:
Rammstein :7
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 02:51:51 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805559
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 02:41 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
De Chinezen hebben ook op een smerige manier landen geannexeerd, dus ik zie ze wel gokken op een ruzie'tje met de VS als ze hun handen vol hebben aan Rusland.
ja maar als ze hun handen vol hebben aan Rusland zijn er toch wel serieuze consequenties geweest?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203805562
Paar rare dingen op Flightradar nu. Een vliegtuig dat net was opgestegen is direct weer geland op Kyiv, een vliegtuig boven Polen is omgedraaid en een vliegtuig boven Zuid-Oekrane maakte een bocht van 90 graden om zo snel mogelijk het land uit te zijn.
  donderdag 24 februari 2022 @ 02:57:22 #116
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203805565
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 02:21 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Een eiland dat tot de tanden is bewapend is iets anders dan het innemen van een land. China heeft helemaal de amfibische en maritieme mogelijkheden niet om een invasiemacht op te trommelen die n groot genoeg is om Taiwan in te nemen n ongehinderd langs alle barrires van Taiwan kan komen.
pi_203805567
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 02:51 schreef Gehrman het volgende:

Rammstein :7
Gruwelijk

pi_203805569
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 02:55 schreef Recce het volgende:
Paar rare dingen op Flightradar nu. Een vliegtuig dat net was opgestegen is direct weer geland op Kyiv, een vliegtuig boven Polen is omgedraaid en een vliegtuig boven Zuid-Oekrane maakte een bocht van 90 graden om zo snel mogelijk het land uit te zijn.
Dat die daar nu berhaupt nog vlogen.
Цой жив
pi_203805572
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 03:01 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat die daar nu berhaupt nog vlogen.
Ja, sommige mensen zijn nog op vakantie gegaan vannacht.

De Amerikaanse drone lijkt zich nu ook uit de voeten te maken.
  donderdag 24 februari 2022 @ 03:13:17 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805577
Luchtruim boven oekraine compleet gesloten nu
pi_203805578
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 03:15:57 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805579
twitter
pi_203805580
twitter
pi_203805581
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 03:19:27 #125
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805583
Nog geen echt bewijs echter. All unconfirmed.
pi_203805584
twitter

Als dit klopt dan hebben we hier gewoon te maken met het allerzwartste scenario. n is Putin cht knettergek geworden.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 03:22:06 #127
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805585
Even afwachten nog . Marco is de enige die dit zegt
pi_203805587
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 03:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Even afwachten nog . Marco is de enige die dit zegt
Daarom zeg ik ook 'als dit klopt'. Anderzijds is dit wel de hoogste republikein in de inlichtingencommissie van de Senaat. Ook weer niet de eerste de beste dus.
zie email 27 oktober
pi_203805588
quote:
Net of er op de Krim Oekraiense soldaten zijn :o
Leipe shit ouwe
pi_203805589
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 03:26 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]
Net of er op de Krim Oekraiense soldaten zijn :o
Vanuit de Krim. Kalanchak is over de grens:

twitter
pi_203805590
twitter

Bommenwerpers gesignaleerd.
zie email 27 oktober
pi_203805593
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 03:36:02 #133
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_203805595
Kan iemand mij nog uitleggen hoe dit tot WO3 zal leiden?
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 03:38:18 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805596
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 03:36 schreef Uizichtloos het volgende:
nope
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:10:34 #135
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805597
Waar was jij toen Rusland de oorlog verklaarde? Nou niet op FOK! want het was fucking down! Wtf.

Zoveel gebeurd in de laatste 10 minuten
pi_203805599
Bommen op Kiev
pi_203805600
Zware explosies
Цой жив
pi_203805601
Het is begonnen. Bombardementen op diverse plaatsen. Putin heeft een speciale militaire operatie aangekondigd.
zie email 27 oktober
pi_203805602
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:10 schreef KINGIEE het volgende:
Bommen op Kiev
In ieder geval explosies.
zie email 27 oktober
pi_203805603
twitter

Explosies gemeld in de hoofdstad
zie email 27 oktober
pi_203805605
Poetin heeft Oekrane de oorlog verklaard zeggen meerdere media inmiddels.
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:13:53 #143
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_203805607

[ Bericht 100% gewijzigd door KoningWouter op 24-02-2022 04:18:09 ]
pi_203805609
Ongeloofelijk, niks op Nederlandse TV te zien. Nu.nl vermeld niks.
pi_203805610
Maar dat gelul over nazi's ook. Die man is gewoon helemaal doorgedraaid joh.
zie email 27 oktober
pi_203805611
Laat Rusland nu aub hard bloeden.
Цой жив
pi_203805612
Maar verder ging het alleen om die 2 afvallige provincies toch? :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:15:37 #148
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805613
Die
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:14 schreef KINGIEE het volgende:
Iedereen ligt te slapen... letterlijk. Maar wat bizar dat niemand even op is gebleven om dit te fixen, men wist toch dat vannacht er wel iets aan zat te komen
pi_203805614
quote:
Die slapen.
Nederland zou beter Naveland genoemd kunnen worden maar dat is geen nieuws.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_203805615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar verder ging het alleen om die 2 afvallige provincies toch? :N
Wat had je verwacht van een oude KGB agent die nog steeds geloofd in de Sovjet Unie?
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:17:23 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805616
twitter
pi_203805617
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nederland zou beter Naveland genoemd kunnen worden maar dat is geen nieuws.
Maar als Glennis Grace of Lil' Kleine iets uithaalt...
Цой жив
pi_203805618
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:18:38 #154
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805619
wat steve net postte

twitter

Niet 100% zeker of dit nu is zei ie
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 04:18:59 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805620
quote:
https://nos.nl/liveblog/2(...)ies-te-horen-in-kiev
pi_203805622
Teveel reports om alles te retweeten hier ;(
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:21:18 #157
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805623
quote:
NOS doet nog steeds of dit kleinigheidjes zijn. 'Peacekeepers' en nu een 'militaire operatie'.... haha vriend dit si gewoon een invasie. Een oorlog.
pi_203805624
twitter
pi_203805625
Grootste "landgrab" sinds WW2.

9/11 moment.
pi_203805626
Wel opvallend dat er nog steeds berichten doorkomen. Je zou verwachten dat die Russen het internet wel platgooien.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:22:59 #161
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203805627
Bizar.
Tics van je petten.
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:23:24 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:22 schreef trein2000 het volgende:
Wel opvallend dat er nog steeds berichten doorkomen. Je zou verwachten dat die Russen het internet wel platgooien.
VS zou wel netwerken enzo versterkt hebben in de afgelopen weken. Tegen hackers. Misschien dat wat zero-day dingen snel gepatched waren nog.
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:23:34 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805629
Olie boven de 100
pi_203805630
twitter

Kloothommel }:|
pi_203805631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 03:36 schreef Uizichtloos het volgende:
Niet. Sancties en niks meer. De wereld deed ook niks toen de Krim werd ingenomen.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:24:56 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805632
Het zal idd niet snel tot WO3 leiden maar dit is wel een van de zwarste scenarios voor Oekraine en een fout of escalatie is zo gemaakt

Beurzen, olie, en gas gaan wel flinke klappen krijgen. Bitcoin ook in een vrije val net
pi_203805633
NATO is vandaag meer relevant geworden dan het ooit is geweest. Putin heeft duidelijk laten blijken, qua timing dat hij scheit heeft aan zelfs de UN.
pi_203805634
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:24 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Niet. Sancties en niks meer. De wereld deed ook niks toen de Krim werd ingenomen.
Dit is van een heel andere orde
pi_203805635
quote:
18s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:24 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Kloothommel }:|
Dat zal hem leren.
pi_203805636
twitter
pi_203805637
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:24 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Sancties en niks meer. De wereld deed ook niks toen de Krim werd ingenomen.
Als de berichten die nu doorkomen van artilleriebeschietingen op een significant aantal grote steden kloppen (en ik heb weinig reden om daar aan te twijfelen, maar ik weet ook hoe twitter werkt dus toch een slagje om de arm) dan maakt hij het zichzelf en zn appeasers wel heel lastig. Met gelul over proportionaliteit kom je niet meer weg nu, dit wordt gewoon het nucleaire sanctiepakket.
zie email 27 oktober
pi_203805638
twitter
pi_203805639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:25 schreef Digi2 het volgende:
NATO is vandaag meer relevant geworden dan het ooit is geweest. Putin heeft duidelijk laten blijken, qua timing dat hij scheit heeft aan zelfs de UN.
Wanneer komen de lidmaatschapsaanvragen van Zweden en Finland binnen? Voor of na het weekend?
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:28:32 #174
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805640
Het is letterlijk een shock & awe attack zoals de amerikanen deden toen. Teveel gaande nu.
pi_203805641
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als de berichten die nu doorkomen van artilleriebeschietingen op een significant aantal grote steden kloppen (en ik heb weinig reden om daar aan te twijfelen, maar ik weet ook hoe twitter werkt dus toch een slagje om de arm) dan maakt hij het zichzelf en zn appeasers wel heel lastig. Met gelul over proportionaliteit kom je niet meer weg nu, dit wordt gewoon het nucleaire sanctiepakket.
Klopt kijk naar de tweet die ik postte van pieter waterdrinker dit is gewoon een oorlogsverklaring.
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:29:41 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805642
pi_203805643
De Verenigde Staten hebben een gewoonte in het buitenlands beleid ontwikkeld om anderen zoet te houden met zinloze topontmoetingen die het andere land absoluut niets opleveren. Afgaande op de gebeurtenissen van de afgelopen weken, dachten ze oprecht dat ze het "Trump-Kim Jong un"-model met Poetin & Lavrov konden gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 24-02-2022 04:38:15 ]
pi_203805644
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is letterlijk een shock & awe attack zoals de amerikanen deden toen. Teveel gaande nu.
Toch die grote invasie.
Maar dan kan het vanaf nu elke kant op. Ook die van wo3. Zou niet weten waarom niet.
pi_203805645
twitter
pi_203805646
Poetin is gek geworden. Die man heeft niks meer te verliezen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:32:44 #181
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805647
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:31 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Toch die grote invasie
Maar dan kan het vanaf nu elke kant op. Ook die van wo3
Niet zolang het niet overloopt naar andere landen en/of andere landen zich ermee gaan bemoeien.

Also, ik denk niet dat China in een wereldoorlog aan de russische kant gaat staan, maar dat is mijn mening. Dus het zal vooral een rusland versus the world oorlog zijn dan
pi_203805648
Waar was jij toen Rusland doordraaide en Ukraine verder aanviel?
pi_203805649
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:31 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Toch die grote invasie.
Maar dan kan het vanaf nu elke kant op. Ook die van wo3. Zou niet weten waarom niet.
Alles kan, oorlog is altijd onvoorspelbaar. Maar WO3 lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, de VS en de NATO gaan niets doen.
zie email 27 oktober
pi_203805650
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:26 schreef trein2000 het volgende:
Mag hopen dat de EU/het Westen flink wapens aan Oekrane gaan leveren en geavanceerde ook, met spoed. En niet het alleen bij sancties houden.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203805651
Wat denken jullie, vandaag hamsteren? Olie schiet ook de lucht in.

Er is genoeg voorraad, maar als er paniek ontstaat.
pi_203805652
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Niet zolang het niet overloopt naar andere landen en/of andere landen zich ermee gaan bemoeien.

Also, ik denk niet dat China in een wereldoorlog aan de russische kant gaat staan, maar dat is mijn mening. Dus het zal vooral een rusland versus the world oorlog zijn dan
Het enige enigszins realistische scenario is als die Xi nu Taiwan pakt. Want daar gaat de VS zich wel mee bemoeien en dan moet je kijken hoe het loopt.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 04:34:14 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805653
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef KINGIEE het volgende:

ja doe maar
pi_203805654
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Mag hopen dat de EU/het Westen flink wapens aan Oekrane gaan leveren en geavanceerde ook, met spoed. En niet het alleen bij sancties houden.
Te laat.
zie email 27 oktober
pi_203805655
Heeft de boodschap van onze mark geen effect gehad?
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:34:59 #190
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805656
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het enige enigszins realistische scenario is als die Xi nu Taiwan pakt. Want daar gaat de VS zich wel mee bemoeien en dan moet je kijken hoe het loopt.
Ja mja, ook China heeft daar maanden voorbereidingstijd voor nodig. Dus dat zal niet gelijk kunnen lopen met dit. Maar ze zullen wel kijken naar de respons idd. Plus Taiwan is echt een pittige. Dat eiland is eigenlijk gewoon een groot fort.
pi_203805658
Ze vallen ook het vliegveld van Kyiv aan nu, waar eerder twee militaire Turkse vrachtvliegtuigen waren geland. :X
pi_203805659
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja mja, ook China heeft daar maanden voorbereidingstijd voor nodig. Dus dat zal niet gelijk kunnen lopen met dit. Maar ze zullen wel kijken naar de respons idd. Plus Taiwan is echt een pittige. Dat eiland is eigenlijk gewoon een groot fort.
Dat is mij bekend. Maar als je praat over WO3 (wat ik zeer onwaarschijnlijk acht) lijkt me dit de enige mogelijke route. Om Oekrane gaat het gewoon niet gebeuren.
zie email 27 oktober
pi_203805660
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alles kan, oorlog is altijd onvoorspelbaar. Maar WO3 lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, de VS en de NATO gaan niets doen.
'Heel' onwaarschijnlijk? Voor dit moment. Maar waarom zou Putin de rest van zijn speech nu niet waar gaan maken? Het ging niet enkel om Oekrane en het sanctie-kruid is dalijk verschoten dus wat heeft Rusland te verliezen
pi_203805661
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:34 schreef trein2000 het volgende:
Te laat.
Hoezo? Ze leverden al wapens maar vrij lullige. Via Polen een serieus geavanceerde wapenaanvoer leveren kan gewoon. Je zet de verhoudingen met Rusland wel echt max op scherp maar dat is een afweging.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:37:41 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805662
twitter

explosies zijn Cruisemissles

Steve word gek trouwens
pi_203805663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef KINGIEE het volgende:

Begin bij toiletpapier ^O^
pi_203805664
twitter
zie email 27 oktober
pi_203805665
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:37 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hoezo? Ze leverden al wapens maar vrij lullige. Via Polen een serieus geavanceerde wapenaanvoer leveren kan gewoon. Je zet de verhoudingen met Rusland wel echt max op scherp maar dat is een afweging.
Euhm de Russen staan al letterlijk in Kiev...
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:38:44 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805666
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:38 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Begin bij toiletpapier ^O^
Geen zorgen, straks kan je daar eurobiljetten voor gebruiken
pi_203805667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:37 schreef Aloulu het volgende:

[..] Je zet de verhoudingen met Rusland wel echt max op scherp maar dat is een afweging.
Alsof dat niet al is..
pi_203805668
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:36 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
'Heel' onwaarschijnlijk? Voor dit moment. Maar waarom zou Putin de rest van zijn speech nu niet waar gaan maken? Het ging niet enkel om Oekrane en het sanctie-kruid is dalijk verschoten dus wat heeft Rusland te verliezen
Een kernraket op zn kop? Nee serieus, wat moet ie gaan doen dan? De NAVO aanvallen?
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:39:29 #202
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805669
Beurzen gaan bloedrood worden morgen...
pi_203805671
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beurzen gaan bloedrood worden morgen...
Nee joh, is al ingecalculeerd
pi_203805672
`Hey wacht, oom Vlad had toch gezegd dat het alleen militaire oefeningen waren ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:41:31 #205
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805673
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:40 schreef xminator het volgende:

[..]
Hehe, ja daarom zie ik nu een dieprode lijn in de futures naar beneden duikelen. -2,5% nu (nasdaq)
pi_203805675
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hehe, ja daarom zie ik nu een dieprode lijn in de futures naar beneden duikelen. -2,5% nu (nasdaq)
Domme markten dan, dat rusland een invasie zou beginnen was toch allang bekend?
pi_203805676
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:42 schreef xminator het volgende:

[..]
Nou nee en zeker niet op deze schaal.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:43:46 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805677
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:42 schreef xminator het volgende:

[..]
Ben je nou serieus? Het is laat dus ik weet het niet.

Maar; markten hadden gerekend op een gelimiteerde militaire actie denk ik. Niet een all-out invasie
pi_203805678
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:40 schreef xminator het volgende:

[..]
Joh, alles staat al vele procenten in het rood.
pi_203805679
Nog steeds niks op NU.nl :')
pi_203805680
Nog steeds niks op NLse TV :')
pi_203805681
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een kernraket op zn kop? Nee serieus, wat moet ie gaan doen dan? De NAVO aanvallen?
Er zijn nog wat landen meer buiten NAVO. Verder lijkt nu ratio ver weg
pi_203805682
twitter

Is dit trouwens beleid of worden hier gewoon staatsgeheimen op twitter geflikkerd.
zie email 27 oktober
pi_203805683
twitter

Zal geen onweersbui zijn.
pi_203805684
Putin in zijn toespraak:

twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:48:26 #216
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805686
quote:
8s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:47 schreef Kijkertje het volgende:
Putin in zijn toespraak:

[ twitter ]
Hij had nog net niet een groot nuclear symbool op de achtergrond afgebeeld...
pi_203805687
twitter

Tweede amfibische landing?
zie email 27 oktober
pi_203805688
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hij had nog net niet een groot nuclear symbool op de achtergrond afgebeeld...
Ik wou het niet zeggen...
zie email 27 oktober
pi_203805689
Rusland pakt Europa keihard aan. Wij stonden en keken er naar.
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:50:28 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805690
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:49 schreef xminator het volgende:
Tsja, en dan hoorde je nog voortdurend dat het allemaal fearmongering was van het westen..
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:51:26 #221
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805691
twitter
pi_203805692
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik wou het niet zeggen...
Maar dat bedoel ik. Waarom zou hij zich dan nu door NAVO laten tegenhouden? Hij gaat dan gewoon dreigen met een nucleaire oorlog.
pi_203805693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:51 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Maar dat bedoel ik. Waarom zou hij zich dan nu door NAVO laten tegenhouden? Hij gaat dan gewoon dreigen met een nucleaire oorlog.
Omdat hij dan zelf ook weg is...
zie email 27 oktober
pi_203805694
quote:

[..]
Daar dreigt hij dus al mee: All relevant decisions have been taken. I hope you hear me.
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:52:47 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805695
quote:

[..]
Dit gaat hoe dan ook gevolgen hebben voor veel relaties en diplomatie in de wereld denk ik.
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:53:26 #226
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805697
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat hij dan zelf ook weg is...
Hopen dan dat ie niet ziek oid is en denkt als ik ga, gaat de rest mee.
pi_203805698
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dit gaat hoe dan ook gevolgen hebben voor veel relaties en diplomatie in de wereld denk ik.
Dat zonder meer.
pi_203805699
twitter

WTF
pi_203805701
Oekrane is zijn leger kwijt?
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:55:57 #230
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805702
Nog steeds geen woord op nu.nl :')
pi_203805703
twitter

Lukashenko mag gelijk er bij op de sanctielijst.
zie email 27 oktober
pi_203805704
Enige manier waarop dit voorkomen had kunnen worden is als er militairen waren gestationeerd vanuit diverse andere landen.

Uitkomst nu zal zijn: foei rusland en ukraine is een deel van land kwijt. Verder dan dit zal het niet meer komen.
pi_203805705
Boys ik ben net wakker VERTEL WAT HEB IK GEMIST
graag op anoniem
  donderdag 24 februari 2022 @ 04:56:49 #234
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805706
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:56 schreef KingRoland het volgende:
Boys ik ben net wakker VERTEL WAT HEB IK GEMIST
Poetin heeft de oorlog verklaard aan Oekraine.
pi_203805707
twitter
Plaats hier uw advertentie
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 04:57:34 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805708
quote:
:')
pi_203805709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat was toch al een marionet van Poetin.
pi_203805710
quote:
pi_203805711
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:56 schreef xminator het volgende:
Enige manier waarop dit voorkomen had kunnen worden is als er militairen waren gestationeerd vanuit diverse andere landen.

Uitkomst nu zal zijn: foei rusland en ukraine is een deel van land kwijt. Verder dan dit zal het niet meer komen.
Er komen zware sancties. Hele zware sancties...
zie email 27 oktober
pi_203805712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hij gaat voor heel Oekrane :'(
pi_203805713
twitter

Intelligenceman Rubio...
zie email 27 oktober
pi_203805714
Trump en biden zijn even debiel, maar overall toch wel trump liever als leider. Biden toont geen ballen.
graag op anoniem
pi_203805715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er komen zware sancties. Hele zware sancties...
Yep, en daarmee inflatie, hele hoge inflatie.
pi_203805716
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:49 schreef xminator het volgende:
Waar zijn de apen dan die het bangmakerij vonden dan??? Vooral Amerika zat te stoken. De troepenopbouw van 150k man was slechts een “dreigement” en wat “spierballentaal”.
pi_203805717
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:00:12 #246
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:59 schreef KingRoland het volgende:
Trump en biden zijn even debiel, maar overall toch wel trump liever als leider. Biden toont geen ballen.
Dacht dat Trump goede vrienden was met Poetin (en mensen daarom Trump mochten)?

Hoe dan ook, las laatst iets over dat dit hele plan al decennia in de maak is. Dus je moet eigenlijk ver terug gaan om te zien waar het fout ging
pi_203805719
quote:
Zo is het maar net.
pi_203805720
quote:
Biden heeft precies gedaan wat hij moest doen. Afschrikking, prijs zo hoog mogelijk maken, de wereld laten zien wie de agressor is en tegelijkertijd niet militair betrokken raken. Knap staaltje werk.
zie email 27 oktober
pi_203805721
Daarnaast europa :’)

Iedereen stond erbij en keek ernaar. Geen troepen sturen en nu heb je pas echt de poppen aan het dansen.
graag op anoniem
pi_203805722
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Yep, en daarmee inflatie, hele hoge inflatie.
Gaskraan in Groningen open in 3..2..1..
pi_203805723
quote:
Rot op met je Trump, dat is het grootste Poetinlovertje.
pi_203805724
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog steeds geen woord op nu.nl :')
Had je iets anders verwacht dan ? Die leven volgens hun in de bijna perfecte wereld waar alleen diversiteit en andere deug onderwerpen belangrijk zijn.
pi_203805725
twitter

My god.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 05:01:10 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203805726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:58 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Intelligenceman Rubio...
hypersonische raketten in Oekraine :P

@TheoddDutchGuy
pi_203805727
Die sancties boeit Putin kennelijk geen reet.
pi_203805728
quote:
Ukraine’s Interior Ministry confirms that Kyiv is under attack from cruise and ballistic missiles. My God.
Kevin Rothrock op Twitter
pi_203805729
quote:
Oekraense VN-ambassadeur: Rusland heeft de oorlog verklaard
In de VN-Veiligheidsraad staan Oekrane en Rusland op dit moment lijnrecht tegenover elkaar. De Russische VN-ambassadeur heeft zojuist de Raad op de hoogte gebracht van een "speciale militaire operatie" in Oost-Oekrane. Daarop zei de Oekraense ambassadeur dat Rusland de oorlog heeft verklaard tegen zijn land. Dat weersprak de Russische ambassadeur, waarop werd herhaald dat het om een 'militaire operatie' gaat.

De Oekraense gezant vroeg de Russische ambassadeur om een einde aan de oorlog te maken. "Bel minister Lavrov van Buitenlandse Zaken op, vraag hem om een antwoord!"

Onder meer de Duitse, Amerikaanse en Britse VN-gezanten riepen Poetin op de oorlog te stoppen en zeiden dat Rusland verantwoordelijk zal worden gehouden voor de militaire handelingen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:01:45 #258
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Biden heeft precies gedaan wat hij moest doen. Afschrikking, prijs zo hoog mogelijk maken, de wereld laten zien wie de agressor is en tegelijkertijd niet militair betrokken raken. Knap staaltje werk.
Plus Biden werd alweer als fearmongerer afgezet, zelfs zonder militaire acties....

De reps gaan altijd wel iets vinden. Niet hard genoeg, te hard.. etc
pi_203805731
Hier Biden de schuld van geven :') De enige schuldige is die achterlijke teringmongool in Moskou.
Цой жив
pi_203805732
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De wereld laten zien? Dat boeit toch geen flikker. ZA zit al in de zak van china en deels ook rusland. Afrika is al bijna van china. Wie heb je dan over? Wat wil je dan bewijzen? Draait allemaal om geld en putin lacht zich rot.
graag op anoniem
pi_203805734
Je zou denken dat het NOS journaal nu ook wel brekend zou gaan, blijkbaar slapen ze daar nog gezien alle herhalingen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203805736
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:03 schreef TLC het volgende:
Je zou denken dat het NOS journaal nu ook wel brekend zou gaan, blijkbaar slapen ze daar nog gezien alle herhalingen
Het was niet alsof je dit kon zien aankomen of zo... Heel slecht...
zie email 27 oktober
pi_203805737
Normaliter zou ik overwogen hebben om te vluchten uit NL, maar wetende dat Europa geen ballen heeft hoeft dit niet. Weg voor Rusland is vrij om nog verder landje pik te doen.
pi_203805738
quote:
Bizar, dit is een gebeurtenis die de geschiedenisboeken ingaat.
Цой жив
pi_203805739
quote:
15s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:00 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Gaskraan in Groningen open in 3..2..1..
Daarmee ga je de europese gasprijs niet echt meer mee drukken :{
pi_203805740
Putin gaat gewoon vrolijk verder hoor. Bij oekraine gaat het niet ophouden en als hij oekraine heeft dan is dat strategisch erg gunstig om tsjechie of polen in te nemen.

En stel als navo wat doet, denk maar eens na wat er dan met taiwan gaat gebeuren. China wacht ook daar op en als dat eenmaal helemaal van china is heeft de VS ook daar strategisch gefaald

En niemand stopt china. Zelfs met die genocide in het noordwesten niet want geld
graag op anoniem
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 05:05:16 #267
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_203805742
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:02 schreef KingRoland het volgende:

[..]
De wereld laten zien? Dat boeit toch geen flikker. ZA zit al in de zak van china en deels ook rusland. Afrika is al bijna van china. Wie heb je dan over? Wat wil je dan bewijzen? Draait allemaal om geld en putin lacht zich rot.
Ga maar weer slapen Roland.
pi_203805743
twitter
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:05:42 #269
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805744
Troepen in Odesa.
pi_203805745
quote:
who gives a fuck.
pi_203805746
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:04 schreef KingRoland het volgende:
Putin gaat gewoon vrolijk verder hoor. Bij oekraine gaat het niet ophouden en als hij oekraine heeft dan is dat strategisch erg gunstig om tsjechie of polen in te nemen.

En stel als navo wat doet, denk maar eens na wat er dan met taiwan gebeurd. China wacht ook daar op en als dat eenmaal helemaal van china is heeft de VS ook daar strategisch gefaald
Sorry hoor, Putin is knettergek maar niet sucidaal. Een navoland aanvallen is gewoon fantasie en niets anders.
zie email 27 oktober
pi_203805747
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:05 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Ga maar weer slapen Roland.
Putingod.
graag op anoniem
pi_203805748
Een land demilitariseren betekent maar 1 ding.

Wat een godvergeten klootzak.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203805749
Morgen heeft die slag gewonnen. Maar dan begint het pas. Een bezettingsoorlog voor zo een groot land waar 90% van de Oekraners je vijand is.

Als het Westen het wil kunnen ze wel de restanten van het leger en verzet via aangrenzende EU landen bewapenen.
pi_203805750
NATO bombardeert heel t midden oosten, miljoenen doden maar daar hoor je niemand over.
pi_203805751
twitter

Man man man, onvoorstelbaar.
zie email 27 oktober
pi_203805752
quote:
88s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
hypersonische raketten in Oekraine :P

@:theodddutchguy
Kruisraketten.

Jammer dat Rusland zo ver gaat.
Ze hadden het prima daadwerkelijk kunnen houden tot de twee separatisten gebieden.
pi_203805753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het was niet alsof je dit kon zien aankomen of zo... Heel slecht...
Op de nos site plus andere kranten hebben ze het over de inval in Oekrane. Dat ze hun nachtprogramma er niet voor onder der breken is wat anders.
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:09:40 #279
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
NATO bombardeert heel t midden oosten, miljoenen doden maar daar hoor je niemand over.
Oh? Interessant. Rechtsonder zit een 'nieuw topic' knopje.
pi_203805755
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Los van de juistheid van de genoemde organisaties, gebieden en de getallen... er wordt hier vrij vaak geroepen dat je daar niemand over hoort... leeft u onder een steen?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203805756
twitter

Zo dan.
zie email 27 oktober
pi_203805757
Dit zal rusland nog sterker maken en de EU nog zwakker.
graag op anoniem
pi_203805758
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Op de nos site plus andere kranten hebben ze het over de inval in Oekrane. Dat ze hun nachtprogramma er niet voor onder der breken is wat anders.
Midden in de nacht naar wat hardlopers kijken is geen punt. Maar de grootste oorlog in Europa sinds Adolf Hitler is te moeilijk. Waanzin.
zie email 27 oktober
pi_203805759
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Kruisraketten.

Jammer dat Rusland zo ver gaat.
Ze hadden het prima daadwerkelijk kunnen houden tot de twee separatisten gebieden.
Na die toespraak over de historie van de Sovjet-Unie en welke landen daar allemaal mee in zaten en hoe die zijn begonnen in diezelfde Unie, wordt het al duidelijker hoe ver Poetin wil gaan.
pi_203805760
quote:
pi_203805761
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Midden in de nacht naar wat hardlopers kijken is geen punt. Maar de grootste oorlog in Europa sinds Adolf Hitler is te moeilijk. Waanzin.
NOS zal rond half 7 heus wel starten
pi_203805762
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Los van de juistheid van de genoemde organisaties, gebieden en de getallen... er wordt hier vrij vaak geroepen dat je daar niemand over hoort... leeft u onder een steen?
Is bovendien geen NATO alleen golfoorlog nr1 het ontzetten van Koeiweit was volgend de UN legitiem. Golfoorlog 2 was een coalition off the willing, geen NATO.
pi_203805763
quote:
Nou ik benoem dat overal, van hier tot reddit.
Maar niemand lijkt die hypocrisie onder ogen te willen komen en roepen dan dingen als “dat was internationale samenwerking en goedkeuring”, alsof dat iets betekent.
pi_203805764
Gaan jullie hamsteren? Tanken?
pi_203805765
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Voor wat moeten ze het onderbreken? Ik kijk al een uur cnn, er gebeurt geen moer. Ouderwetse media is poep. Internet is veel sneller en diverser met nieuwsvoorziening.
pi_203805766
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:12 schreef KINGIEE het volgende:
Zout ff op met je hamsteren malloot
pi_203805767
quote:
Toilet papier.
pi_203805768
quote:
Twee weken geleden al gedaan.
  donderdag 24 februari 2022 @ 05:13:57 #294
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203805769
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:12 schreef xminator het volgende:

[..]
Voor wat moeten ze het onderbreken? Ik kijk al een uur cnn, er gebeurt geen moer. Ouderwetse media is poep. Internet is veel sneller en diverser met nieuwsvoorziening.
NOS kan idd beter gewoon Steve uitzenden :P
pi_203805770
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:13 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Zout ff op met je hamsteren malloot
Wat denk je dat gaat gebeuren, malloot.
pi_203805771
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:01 schreef Catatafishh het volgende:
Die sancties boeit Putin kennelijk geen reet.
Dit gaat over de Russische civilisatie en toekomstige generaties en hun nationale veiligheid. Hij weet niet hoe goed zijn opvolger is dus hij voelt verantwoordelijkheid om het zelf te doen.
pi_203805772
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nou ik benoem dat overal, van hier tot reddit.
Maar niemand lijkt die hypocrisie onder ogen te willen komen en roepen dan dingen als “dat was internationale samenwerking en goedkeuring”, alsof dat iets betekent.
Het klopt ook niet. Op golfoorlog 1 na was er geen UN akkoord en de oorlogen daarna waren "coalitions of the willing" geen NATO.
pi_203805773
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
NOS kan idd beter gewoon Steve uitzenden :P
Ik heb hem al uren op mijn koptelefoon. Ik hoor over honderd jaar nog 'hang on, breaking news, breaking news!'...
zie email 27 oktober
pi_203805774
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het klopt ook niet. Op golfoorlog 1 na was er geen UN akkoord en de oorlogen daarna waren "coalitions of the willing" geen NATO.
Andere naam, zelfde beestjes.
pi_203805775
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:14 schreef Peppert het volgende:

[..]
Dit gaat over de Russische civilisatie en toekomstige generaties en hun veiligheid. Hij weet niet hoe goed zijn opvolger is dus hij voelt verantwoordelijkheid om het zelf te doen.
Hij maakt het leven voor miljoenen Russen een stuk vervelender.
Цой жив
pi_203805776
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 05:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Opzich geef ik je gelijk maar wie bedienden ze. Wij die alles via sociaal media vinden en kunnen posten zonder andere bronnen of hun die toch wel wat meer journalistische regels in acht moeten nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')