Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527quote:Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekrane. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.
Moskou wil de garantie dat Oekrane nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemeni. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.
Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekrane is momenteel vrij mild.
Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er nit zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."
Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekrane zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistri.
De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekrane zorgen.
Angst voor 'kleine' aanval
Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistri, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".
In Oekrane bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Is toch weer van koers veranderd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:05 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nee, Moskou lijkt ie te gaan landen.
Die journalisten zien ook wat ze willen zien. Het is een speech die 0,0 effect gaat hebben dus powerfull is die sowieso niet.quote:
Die wordt inderdaad vakkundig uit de Russische media geweerd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die journalisten zien ook wat ze willen zien. Het is een speech die 0,0 effect gaat hebben dus powerfull is die sowieso niet.
Nou, inderdaad. Gelukkig wordt er in dat topic tegengas gegeven door mensen met een hele realistische kijk die weten dat er nu gewoon een invasie met bijbehorende massaslachting aan de gang is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt he? De propaganda is hetzelfde. Geleuter over oude grenzen, Volksduitsers en nepnieuws over dat het veel zwakkere land is begonnen met de aanval. Verbitterde oude man aan de macht met een groep trieste jaknikkers om zich heen. Zelfs de nuttige idioten in het buitenland zijn er gewoon. Zie het Nord Stream topic en al die mafketels die lid worden van de EU (EXpaNSIEdrIFT) erger vinden dan een land aanvallen met het leger.
Het probleem van die theorie dat die rivier door Kiev stroomt. Wat gebeurt daar dan mee?quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:40 schreef einzeinz het volgende:
Zou het kunnen dat Poetin het hele oosten van Oekrane wil proberen annexeren. Dus alle provincies/grote steden ten oosten van de Djnepr in handen wil krijgen?
1. Marioepol
2. Charkov
In verdere mate:
- Poltava
- Dnjepropetrovsk
- Zaporizja
En is Odessa de brug over het land naar Moldavi?
Dat is niet nieuwquote:Op donderdag 24 februari 2022 00:43 schreef Whipper het volgende:
Mogelijk al eerder gevraagd, maar ik zie op flight radar een US air force vliegtuig, forte 12, rondjes vliegen boven oost Oekrane. Daar iets over gemeld? Of is iemand een grapje aan het uithalen.
Nee, is volgens mij een vliegtuig die de boel wat in de gaten houdt. Hij vliegt niet boven Donetsk of Luhansk omdat hij volgens mij anders naar beneden gehaald wordt wegens 'vijandig'.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:43 schreef Whipper het volgende:
Mogelijk al eerder gevraagd, maar ik zie op flight radar een US air force vliegtuig, forte 12, rondjes vliegen boven oost Oekrane. Daar iets over gemeld? Of is iemand een grapje aan het uithalen.
https://www.dailymail.co.(...)kraine-airspace.htmlquote:Op donderdag 24 februari 2022 00:43 schreef Whipper het volgende:
Ik denk niet dat het Poetin om Kiev te doen is. Maar als hij Marioepol in handen heeft, dan heeft hij wel een verbinding over land naar de Krim.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het probleem van die theorie dat die rivier door Kiev stroomt. Wat gebeurt daar dan mee?
14000 dode mensen tot nu toe is geen massaslachting. Zeg Repentles, hoeveel doden moet Rusland veroorzaken voor het wel een massaslachting is?quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Gelukkig wordt er in dat topic tegengas gegeven door mensen met een hele realistische kijk die weten dat er nu gewoon een invasie met bijbehorende massaslachting aan de gang is.
Maar die heeft hij al met die nieuwe brug die al een paar jaar af is. Er gaan gewoon treinen en 4 autobanen naar de Krim vanuit Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:48 schreef einzeinz het volgende:
Maar als hij Marioepol in handen heeft, dan heeft hij wel een verbinding over land naar de Krim.
Putin geeft niets om mensen . Als het aan hem ligt staat ie morgen in Parijs.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:48 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het Poetin om Kiev te doen is. Maar als hij Marioepol in handen heeft, dan heeft hij wel een verbinding over land naar de Krim.
Als hij dat met Odessa doet, kan hij naar Moldavi met de auto. Of is dat te ver gezocht?
Zijn speech doet anders vermoeden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:48 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het Poetin om Kiev te doen is.
Als Poetin in dit vliegtuig zit, dan is hij op weg naar Schiphol.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Putin geeft niets om mensen . Als het aan hem ligt staat ie morgen in Parijs.
Weg dr mee met die man.
Je slaat wel erg de plank mis he.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:52 schreef Coelho het volgende:
Dat landjepik niet hoort, staat buiten kijf. Maar als de mensen in de door Rusland onafhankelijk verklaarde gebieden zich meer Rus dan Oekraner voelen en zich dus ook al binnen het eigen land verzetten tegen het bestuur (het zijn tenslotte separatisten), wat is er dan op tegen om voor de lieve vrede die stukken af te staan en daar middels diplomatiek goede afspraken over te maken zodat mensen kunnen verhuizen als ze willen en om ervoor te zorgen dat volgend jaar niet de volgende provincies aan de beurt zijn?
Wel bij lifeofYvonne?quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:48 schreef KINGIEE het volgende:
Vliegtuigen van oorlogsbelang zullen niet verschijnen op Flightradar.
Leg uit? Het was een oprechte vraag omdat er toch ergens iets geforceerd moet gaan worden (en liever niet met (kern)wapengekletter)quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je slaat wel erg de plank mis he.
Geef ze een vinger enzo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:55 schreef Coelho het volgende:
[..]
Leg uit? Het was een oprechte vraag omdat er toch ergens iets geforceerd moet gaan worden (en liever niet met (kern)wapengekletter)
[img]https://www.history.com/.image/t_share/MTU3ODc4Njc0MzgyMzMzNjYz/hith-neville-chamberlain-peace-in-our-time-1938-2.jpgquote:Op donderdag 24 februari 2022 00:52 schreef Coelho het volgende:
Dat landjepik niet hoort, staat buiten kijf. Maar als de mensen in de door Rusland onafhankelijk verklaarde gebieden zich meer Rus dan Oekraner voelen en zich dus ook al binnen het eigen land verzetten tegen het bestuur (het zijn tenslotte separatisten), wat is er dan op tegen om voor de lieve vrede die stukken af te staan en daar middels diplomatiek goede afspraken over te maken zodat mensen kunnen verhuizen als ze willen en om ervoor te zorgen dat volgend jaar niet de volgende provincies aan de beurt zijn?
Wij maken ons toch ook alleen maar hard voor Oekrane omdat dat land 6 andere Europese landen afschermt? Ze zijn geen lid van de EU, geen lid van de NAVO ze bestaan bij de gratie van het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Geef ze een vinger enzo.
Gaan we dan elk jaar een stukje weg geven want dit is wel ok? Kom op zeg.
Vast geen kebabquote:Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Wat zouden ze komen brengen...
Wapens, uitrusting, voeding, medisch materiaal, ...quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Shoarmaquote:Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Muur in bouwenquote:Op donderdag 24 februari 2022 00:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het probleem van die theorie dat die rivier door Kiev stroomt. Wat gebeurt daar dan mee?
Een beetje zoals een besnorde vent die in 1939 Polen binnenviel dus? Kan geen kwaad, hij trekt toch niet het westen inquote:Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef Coelho het volgende:
Ik ken maar weinig mensen die het persoonlijk wat doet, het is niet alsof Poetin met zijn tanks op de Champs Elysees staat.
Oranje mars in Charkov was wel leuk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wij maken ons toch ook alleen maar hard voor Oekrane omdat dat land 6 andere Europese landen afschermt? Ze zijn geen lid van de EU, geen lid van de NAVO ze bestaan bij de gratie van het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.
De Joegoslavi-oorlog was al een ver-van-mijn-bed-show, en bij Oekrane is dat nog een graadje erger. Ik ken maar weinig mensen die het persoonlijk wat doet, het is niet alsof Poetin met zijn tanks op de Champs Elysees staat.
Hoe begon WO2 ook alweer? Denk toch eens na manquote:Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wij maken ons toch ook alleen maar hard voor Oekrane omdat dat land 6 andere Europese landen afschermt? Ze zijn geen lid van de EU, geen lid van de NAVO ze bestaan bij de gratie van het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.
De Joegoslavi-oorlog was al een ver-van-mijn-bed-show, en bij Oekrane is dat nog een graadje erger. Ik ken maar weinig mensen die het persoonlijk wat doet, het is niet alsof Poetin met zijn tanks op de Champs Elysees staat.
Ik noem zoiets weinig moreel besef hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die wil ik juist voorkomen. Er zal toch gede-escaleerd moeten worden en ik vraag me af wat de beste methode is. Of denk je dat Poetin dit als een opmaat ziet naar de verovering van heel Europa? We leven toch in hele andere tijden...quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:04 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Ik noem zoiets weinig moreel besef hebben.
Ahjoh, wat maken die tienduizenden Oekraense burgerdoden nou uit.
Putin wil gewoon wat Lebensraum toch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:04 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Een beetje zoals een besnorde vent die in 1939 Polen binnenviel dus? Kan geen kwaad, hij trekt toch niet het westen inBeetje diplomatiek over lullen vanuit het westen en foei roepen en komt allemaal goed dan. Echt waar
De UK ging toch ook uit het grote EU rijk omdat de bevolking dat wilde waarom zouden deze nieuwe staten dan gedwongen moeten worden bij Oekraine te blijven? Democratie is toch het toverwoord? Hoe kan Oekraine nu een functionerende democratie zijn als een gedeelte van het land er gedwongen deel van moet uit maken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Geef ze een vinger enzo.
Gaan we dan elk jaar een stukje weg geven want dit is wel ok? Kom op zeg.
Zou die na MH17 niet al verhuisd zijn?quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:05 schreef einzeinz het volgende:
Als die straks in Schiphol landt is er iets niet pluis! https://www.flightradar24.com/GLEX/2aeb345a
Dochtertje oppikken?
Niet heel Europa maar het lijkt er toch wel sterk op dat zijn ambities niet stoppen bij die paar plukjes grond in Donetsk en Luhansk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die wil ik juist voorkomen. Er zal toch gede-escaleerd moeten worden en ik vraag me af wat de beste methode is. Of denk je dat Poetin dit als een opmaat ziet naar de verovering van heel Europa? We leven toch in hele andere tijden...
Nou een ding is zeker Rusland stukje bij stukje Oekrane laten overnemen is duidelijk geen optie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die wil ik juist voorkomen. Er zal toch gede-escaleerd moeten worden en ik vraag me af wat de beste methode is. Of denk je dat Poetin dit als een opmaat ziet naar de verovering van heel Europa? We leven toch in hele andere tijden...
quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
14000 dode mensen tot nu toe is geen massaslachting. Zeg Repentles, hoeveel doden moet Rusland veroorzaken voor het wel een massaslachting is?
De-escaleren is onmogelijk gebleken met Poetin.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ga je nou uit de EU stappen en land annexeren vergelijken met elkaar? Kom op zeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
De UK ging toch ook uit het grote EU rijk omdat de bevolking dat wilde waarom zouden deze nieuwe staten dan gedwongen moeten worden bij Oekraine te blijven? Democratie is toch het toverwoord? Hoe kan Oekraine nu een functionerende democratie zijn als een gedeelte van het land er gedwongen deel van moet uit maken?
Dit is het begin en nu al zal de NAVO/EU de buitengrenzen fors moeten versterken. Als Poetin vervolgens verder gaat mobiliseren, dan zijn de rapen helemaal gaar. Dus het is afwachten hoe zich dit verder ontwikkelt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:09 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
De-escaleren is onmogelijk gebleken met Poetin.
Ik denk niet dat hij heel Europa wil veroveren. Dat zou ook niet lukken. Maar er zijn wereldoorlogen voor minder gestart.
Zo te zien gaat-ie naar Kyiv. Een tweede (TUAF601) is ook onderweg. Het zijn grote vrachttoestellen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Maar beide wereldoorlogen hadden als voedingsbodem een grote onvrede onder de bevolking. Zo lang Poetin samen met Medvedev de baantjes verdeelt en elke keer met 112% van de stemmen gekozen wordt, komt het eerder over als een dictator met een beroepsleger dan als een totaal verontwaardigd volk dat massaal achter hun leider staat. Zijn alle verstandige geluiden vanuit dat land dan echt allemaal een kopje kleiner gemaakt in de afgelopen jaren?quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:09 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
De-escaleren is onmogelijk gebleken met Poetin.
Ik denk niet dat hij heel Europa wil veroveren. Dat zou ook niet lukken. Maar er zijn wereldoorlogen voor minder gestart.
Ik ben bang dat Poetin versterkingen aan de oostgrens van de NAVO zal zien als een bedreiging. Zo zit je al snel in een hele nare zichzelf versterkende crisis.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit is het begin en nu al zal de NAVO/EU de buitengrenzen fors moeten versterken. Als Poetin vervolgens verder gaat mobiliseren, dan zijn de rapen helemaal gaar. Dus het is afwachten hoe zich dit verder ontwikkelt.
Ben je nou aan het trollen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar beide wereldoorlogen hadden als voedingsbodem een grote onvrede onder de bevolking. Zo lang Poetin samen met Medvedev de baantjes verdeelt en elke keer met 112% van de stemmen gekozen wordt, komt het eerder over als een dictator met een beroepsleger dan als een totaal verontwaardigd volk dat massaal achter hun leider staat. Zijn alle verstandige geluiden vanuit dat land dan echt allemaal een kopje kleiner gemaakt in de afgelopen jaren?
Lijkt er zo op ja. Ze willen alle passagiersvluchten daar weg omdat er volgens mij vandaag (24/2) bombardementen gaan plaats vinden. Alles wat bedreigend is bombarderen om dan de tanks op pad te sturen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:12 schreef Werkperd het volgende:
Rusland heeft no-flyzone aangekondigd aan grens van Oekrane.
Ze gaan aanvallen.
Het is niet dat Putin met gum en potlood de Russische grens een stukje verplaatst heeft. Er zijn twee nieuwe staten erkend dus annexeren is niet de juiste term. Is de westerse haat tegenover Putin misschien groter dan de empathie met de mensen in OekraineDonets and Lugansk?quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ga je nou uit de EU stappen en land annexeren vergelijken met elkaar? Kom op zeg.
De rol die Turkije hierin speelt is interessant. Blijkbaar hebben ze liever Oekrane als buurman dan Rusland. Misschien dat het vliegtuig gelijk ambassadepersoneel evacueert. Dat het op korte termijn allemaal gruwelijk mis kan gaan, dan is nu wel duidelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:18 schreef einzeinz het volgende:
https://www.flightradar24.com/TUAF600/2aeb6f7d
Lijkt te gaan landen in Kiv.
Als jij de grote Rusland kenner bent, dan hoor ik het graag hoe het wel zit. Poetin is toch de agressor hier? Staat heel Rusland dan achter hem? Iedereen die dat publiekelijk doet, wordt uit de weg geruimd, dan is het toch niet gek dat ik hem een dictator noem?quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen?
Ik zie ook een Pegasus op dezelfde route maar dan richting Turkije vliegen. Het gaat dus waarschijnlijk om evacuaties van Turkse burgers.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:18 schreef einzeinz het volgende:
https://www.flightradar24.com/TUAF600/2aeb6f7d
Lijkt te gaan landen in Kiv.
Het is zo jammer voor de Russen dat de Oekraense bevolking massaal op een Joodse president hebben gestemd. Ze blijven bij deze verhaallijn, maar het maakt het toch een beetje ongemakkelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:22 schreef Zwoerd het volgende:
Even Russische staatsTV opgezet. Beelden van demonstraties in Oekraene afgewisseld met Nazi rallies en op de achtergrond een schreeuwende Hitler. En dan iemand die vertelt hoe het de Oekraeners gevat zijn door het fascisme virus.
Die link is toch een vrachtvliegtuig? Lijkt me dat Turkije goederen komt leveren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik zie ook een Pegasus op dezelfde route maar dan richting Turkije vliegen. Het gaat dus waarschijnlijk om evacuaties van Turkse burgers.
Lijkt me onwaarschijnlijk maar mogelijk dat tijdens telefoongesprek tussen Putin en Erdogan van afgelopen dag duidelijk is gemaakt dat er een aanval komt.
Natuurlijk heeft Turkije liever Oekrane als buurman dan Rusland. Russen zijn de aardsvijand van de Turken. Zijn absoluut niet te vertrouwen,quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De rol die Turkije hierin speelt is interessant. Blijkbaar hebben ze liever Oekrane als buurman dan Rusland. Misschien dat het vliegtuig gelijk ambassadepersoneel evacueert. Dat het op korte termijn allemaal gruwelijk mis kan gaan, dan is nu wel duidelijk.
Die moet wel een keer gaan dalen dan. Ik denk dat-ie doorvliegt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:24 schreef einzeinz het volgende:
Die Glex hangt boven Noord-Nederland. Ik had al zo'n vermoeden dat hij richting Nederland vloog.
Zou hij landen in Schiphol of The Hague Airport?
https://www.flightradar24.com/GLEX/2aeb345a
Volgens mij kun je hem linken aan nauwe banden met Poetin? Poetin zelf? Zijn gezin? Een lijfwacht die ff z'n dochter komt ophalen?
Ja kijk dan even naar het vliegverkeer. Een paar km verderop vliegt een Pegasus richting Turkije. Pegasus is een Turkse vliegmaatschappij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:25 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Die link is toch een vrachtvliegtuig? Lijkt me dat Turkije goederen komt leveren.
Moeten we opvolgen, speciaal vliegtuig. Een oligarch, een minister, Poetin himself, ... het is een niet-alledaagse vlucht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:26 schreef Recce het volgende:
[..]
Die moet wel een keer gaan dalen dan. Ik denk dat-ie doorvliegt.
Nah, er vliegen de hele dag overal zakenjets. Er zijn er trouwens net ook twee vertrokken uit Kyiv.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:29 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Moeten we opvolgen, speciaal vliegtuig. Een oligarch, een minister, Poetin himself, ... het is een niet-alledaagse vlucht.
Lijkt me gewoon een normale lijnvlucht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja kijk dan even naar het vliegverkeer. Een paar km verderop vliegt een Pegasus richting Turkije. Pegasus is een Turkse vliegmaatschappij.
Dat weten we niet. Je hebt in Oekrane ook Turkse soldaten etc. Die gaan niet met een normale vliegtuig terug.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:31 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een normale lijnvlucht.
Die 2 vrachtvliegtuigen lijken me wapens of anders oorlogsmaterieel.
Zo spannend is het allemaal niet. Dit is gewoon een rijk iemand die terugvliegt naar zijn huis in London. Heeft de invasie in Oekrane een rol gespeeld? Misschien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:29 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Moeten we opvolgen, speciaal vliegtuig. Een oligarch, een minister, Poetin himself, ... het is een niet-alledaagse vlucht.
Ja maar Rusland stopt echt hoor als ze dat stukje hebben. Mensen zijn naef en heel dom.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:39 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Die Oekraense soldaten in de loopgraven daar
Het verschil is dat Servi een oorlog aan het voeren was tegen Kroaten en een genocide aan het uitvoeren was tegen Bosnirs en Kosovaren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:08 schreef Peppert het volgende:
De Donbass-republieken en hun erkenning door Rusland doen me denken aan Kosovo's onafhankelijkheid van Servi en erkenning door het westen. De militaire activiteiten van Rusland in Donbass en de huidige militaire inzet is hetzelfde als de NAVO-bombardementen op Servi en later in Kosovo.
Je zal er maar wonen met je gezinnetje. Heel erg voor de mensen daar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:47 schreef Jojoke het volgende:
Wat een schijtzooi. Zo'n nutteloze oorlog.
Ik snap de mensen ook niet die dit niet serieus nemen.''Ach, het is zover weg...''quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:51 schreef Recce het volgende:
Volgens mij is dit ook gewoon heel gevaarlijk voor de rest van de wereld.
Was inderdaad voor Londen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zo spannend is het allemaal niet. Dit is gewoon een rijk iemand die terugvliegt naar zijn huis in London. Heeft de invasie in Oekrane een rol gespeeld? Misschien.
Natuurlijk is het serieus, maar ik vind het gepraat over wereldoorlog ook nogal hysterisch overkomen eigenlijk. Als Rusland kamikaze gaat tegen de NATO lijkt dat me geen wereldoorlog. Zonder bondgenoten zal het ook vooral billenknijpen zijn dat ze hun arsenaal nukes niet gebruiken maar dat heb je in deze tijden bij elk gevecht tussen nucleaire machten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:59 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Ik snap de mensen ook niet die dit niet serieus nemen.''Ach, het is zover weg...''
Daar wordt toch zoveel over gesproken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
maar ik vind het gepraat over wereldoorlog ook nogal hysterisch overkomen eigenlijk.
Dan staat Europa en de VS voor schut en heeft Poetin gewonnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niemand gaat militair ingrijpen tegen Rusland. Oekrane is aan zichzelf overgeleverd.
Taiwan is anders, daar heeft VS een verdrag mee dat ze Taiwan zullen beschermen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dan staat Europa en de VS voor schut en heeft Poetin gewonnen.
Ben benieuwd hoe de VS reageert als China Taiwan wil annexeren. Grote kans dat ze een poging wagen als de wereld toe kijkt hoe Oekrane beetje voor beetje wordt opgegeten door Rusland. -zonder serieuze consequenties.
De Chinezen hebben ook op een smerige manier landen geannexeerd, dus ik zie ze wel gokken op een ruzie'tje met de VS als ze hun handen vol hebben aan Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Taiwan is anders, daar heeft VS een verdrag mee dat ze Taiwan zullen beschermen.
ja maar als ze hun handen vol hebben aan Rusland zijn er toch wel serieuze consequenties geweest?quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:41 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
De Chinezen hebben ook op een smerige manier landen geannexeerd, dus ik zie ze wel gokken op een ruzie'tje met de VS als ze hun handen vol hebben aan Rusland.
Een eiland dat tot de tanden is bewapend is iets anders dan het innemen van een land. China heeft helemaal de amfibische en maritieme mogelijkheden niet om een invasiemacht op te trommelen die n groot genoeg is om Taiwan in te nemen n ongehinderd langs alle barrires van Taiwan kan komen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dan staat Europa en de VS voor schut en heeft Poetin gewonnen.
Ben benieuwd hoe de VS reageert als China Taiwan wil annexeren. Grote kans dat ze een poging wagen als de wereld toe kijkt hoe Oekrane beetje voor beetje wordt opgegeten door Rusland. -zonder serieuze consequenties.
Dat die daar nu berhaupt nog vlogen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:55 schreef Recce het volgende:
Paar rare dingen op Flightradar nu. Een vliegtuig dat net was opgestegen is direct weer geland op Kyiv, een vliegtuig boven Polen is omgedraaid en een vliegtuig boven Zuid-Oekrane maakte een bocht van 90 graden om zo snel mogelijk het land uit te zijn.
Ja, sommige mensen zijn nog op vakantie gegaan vannacht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 03:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat die daar nu berhaupt nog vlogen.
Daarom zeg ik ook 'als dit klopt'. Anderzijds is dit wel de hoogste republikein in de inlichtingencommissie van de Senaat. Ook weer niet de eerste de beste dus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 03:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Even afwachten nog . Marco is de enige die dit zegt
Vanuit de Krim. Kalanchak is over de grens:quote:Op donderdag 24 februari 2022 03:26 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Net of er op de Krim Oekraiense soldaten zijn
nopequote:Op donderdag 24 februari 2022 03:36 schreef Uizichtloos het volgende:
Kan iemand mij nog uitleggen hoe dit tot WO3 zal leiden?
Iedereen ligt te slapen... letterlijk. Maar wat bizar dat niemand even op is gebleven om dit te fixen, men wist toch dat vannacht er wel iets aan zat te komenquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:14 schreef KINGIEE het volgende:
Ongeloofelijk, niks op Nederlandse TV te zien. Nu.nl vermeld niks.
Die slapen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:14 schreef KINGIEE het volgende:
Wat had je verwacht van een oude KGB agent die nog steeds geloofd in de Sovjet Unie?quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar verder ging het alleen om die 2 afvallige provincies toch?
Maar als Glennis Grace of Lil' Kleine iets uithaalt...quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nederland zou beter Naveland genoemd kunnen worden maar dat is geen nieuws.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ies-te-horen-in-kievquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:14 schreef KINGIEE het volgende:
NOS doet nog steeds of dit kleinigheidjes zijn. 'Peacekeepers' en nu een 'militaire operatie'.... haha vriend dit si gewoon een invasie. Een oorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ies-te-horen-in-kiev
VS zou wel netwerken enzo versterkt hebben in de afgelopen weken. Tegen hackers. Misschien dat wat zero-day dingen snel gepatched waren nog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:22 schreef trein2000 het volgende:
Wel opvallend dat er nog steeds berichten doorkomen. Je zou verwachten dat die Russen het internet wel platgooien.
Niet. Sancties en niks meer. De wereld deed ook niks toen de Krim werd ingenomen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 03:36 schreef Uizichtloos het volgende:
Kan iemand mij nog uitleggen hoe dit tot WO3 zal leiden?
Dit is van een heel andere ordequote:Op donderdag 24 februari 2022 04:24 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Niet. Sancties en niks meer. De wereld deed ook niks toen de Krim werd ingenomen.
Dat zal hem leren.quote:
Als de berichten die nu doorkomen van artilleriebeschietingen op een significant aantal grote steden kloppen (en ik heb weinig reden om daar aan te twijfelen, maar ik weet ook hoe twitter werkt dus toch een slagje om de arm) dan maakt hij het zichzelf en zn appeasers wel heel lastig. Met gelul over proportionaliteit kom je niet meer weg nu, dit wordt gewoon het nucleaire sanctiepakket.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:24 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Sancties en niks meer. De wereld deed ook niks toen de Krim werd ingenomen.
Wanneer komen de lidmaatschapsaanvragen van Zweden en Finland binnen? Voor of na het weekend?quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:25 schreef Digi2 het volgende:
NATO is vandaag meer relevant geworden dan het ooit is geweest. Putin heeft duidelijk laten blijken, qua timing dat hij scheit heeft aan zelfs de UN.
Klopt kijk naar de tweet die ik postte van pieter waterdrinker dit is gewoon een oorlogsverklaring.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de berichten die nu doorkomen van artilleriebeschietingen op een significant aantal grote steden kloppen (en ik heb weinig reden om daar aan te twijfelen, maar ik weet ook hoe twitter werkt dus toch een slagje om de arm) dan maakt hij het zichzelf en zn appeasers wel heel lastig. Met gelul over proportionaliteit kom je niet meer weg nu, dit wordt gewoon het nucleaire sanctiepakket.
Toch die grote invasie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is letterlijk een shock & awe attack zoals de amerikanen deden toen. Teveel gaande nu.
Niet zolang het niet overloopt naar andere landen en/of andere landen zich ermee gaan bemoeien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Toch die grote invasie
Maar dan kan het vanaf nu elke kant op. Ook die van wo3
Alles kan, oorlog is altijd onvoorspelbaar. Maar WO3 lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, de VS en de NATO gaan niets doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Toch die grote invasie.
Maar dan kan het vanaf nu elke kant op. Ook die van wo3. Zou niet weten waarom niet.
Mag hopen dat de EU/het Westen flink wapens aan Oekrane gaan leveren en geavanceerde ook, met spoed. En niet het alleen bij sancties houden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:26 schreef trein2000 het volgende:
Als de berichten die nu doorkomen van artilleriebeschietingen op een significant aantal grote steden kloppen (en ik heb weinig reden om daar aan te twijfelen, maar ik weet ook hoe twitter werkt dus toch een slagje om de arm) dan maakt hij het zichzelf en zn appeasers wel heel lastig. Met gelul over proportionaliteit kom je niet meer weg nu, dit wordt gewoon het nucleaire sanctiepakket.
Het enige enigszins realistische scenario is als die Xi nu Taiwan pakt. Want daar gaat de VS zich wel mee bemoeien en dan moet je kijken hoe het loopt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet zolang het niet overloopt naar andere landen en/of andere landen zich ermee gaan bemoeien.
Also, ik denk niet dat China in een wereldoorlog aan de russische kant gaat staan, maar dat is mijn mening. Dus het zal vooral een rusland versus the world oorlog zijn dan
ja doe maarquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef KINGIEE het volgende:
Wat denken jullie, vandaag hamsteren? Olie schiet ook de lucht in.
Er is genoeg voorraad, maar als er paniek ontstaat.
Te laat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Mag hopen dat de EU/het Westen flink wapens aan Oekrane gaan leveren en geavanceerde ook, met spoed. En niet het alleen bij sancties houden.
Ja mja, ook China heeft daar maanden voorbereidingstijd voor nodig. Dus dat zal niet gelijk kunnen lopen met dit. Maar ze zullen wel kijken naar de respons idd. Plus Taiwan is echt een pittige. Dat eiland is eigenlijk gewoon een groot fort.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het enige enigszins realistische scenario is als die Xi nu Taiwan pakt. Want daar gaat de VS zich wel mee bemoeien en dan moet je kijken hoe het loopt.
Dat is mij bekend. Maar als je praat over WO3 (wat ik zeer onwaarschijnlijk acht) lijkt me dit de enige mogelijke route. Om Oekrane gaat het gewoon niet gebeuren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja mja, ook China heeft daar maanden voorbereidingstijd voor nodig. Dus dat zal niet gelijk kunnen lopen met dit. Maar ze zullen wel kijken naar de respons idd. Plus Taiwan is echt een pittige. Dat eiland is eigenlijk gewoon een groot fort.
'Heel' onwaarschijnlijk? Voor dit moment. Maar waarom zou Putin de rest van zijn speech nu niet waar gaan maken? Het ging niet enkel om Oekrane en het sanctie-kruid is dalijk verschoten dus wat heeft Rusland te verliezenquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles kan, oorlog is altijd onvoorspelbaar. Maar WO3 lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, de VS en de NATO gaan niets doen.
Hoezo? Ze leverden al wapens maar vrij lullige. Via Polen een serieus geavanceerde wapenaanvoer leveren kan gewoon. Je zet de verhoudingen met Rusland wel echt max op scherp maar dat is een afweging.quote:
Begin bij toiletpapierquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef KINGIEE het volgende:
Wat denken jullie, vandaag hamsteren? Olie schiet ook de lucht in.
Er is genoeg voorraad, maar als er paniek ontstaat.
Euhm de Russen staan al letterlijk in Kiev...quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hoezo? Ze leverden al wapens maar vrij lullige. Via Polen een serieus geavanceerde wapenaanvoer leveren kan gewoon. Je zet de verhoudingen met Rusland wel echt max op scherp maar dat is een afweging.
Geen zorgen, straks kan je daar eurobiljetten voor gebruikenquote:
Alsof dat niet al is..quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:37 schreef Aloulu het volgende:
[..] Je zet de verhoudingen met Rusland wel echt max op scherp maar dat is een afweging.
Een kernraket op zn kop? Nee serieus, wat moet ie gaan doen dan? De NAVO aanvallen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:36 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
'Heel' onwaarschijnlijk? Voor dit moment. Maar waarom zou Putin de rest van zijn speech nu niet waar gaan maken? Het ging niet enkel om Oekrane en het sanctie-kruid is dalijk verschoten dus wat heeft Rusland te verliezen
Nee joh, is al ingecalculeerdquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beurzen gaan bloedrood worden morgen...
Hehe, ja daarom zie ik nu een dieprode lijn in de futures naar beneden duikelen. -2,5% nu (nasdaq)quote:
Domme markten dan, dat rusland een invasie zou beginnen was toch allang bekend?quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hehe, ja daarom zie ik nu een dieprode lijn in de futures naar beneden duikelen. -2,5% nu (nasdaq)
Nou nee en zeker niet op deze schaal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Domme markten dan, dat rusland een invasie zou beginnen was toch allang bekend?
Ben je nou serieus? Het is laat dus ik weet het niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Domme markten dan, dat rusland een invasie zou beginnen was toch allang bekend?
Er zijn nog wat landen meer buiten NAVO. Verder lijkt nu ratio ver wegquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een kernraket op zn kop? Nee serieus, wat moet ie gaan doen dan? De NAVO aanvallen?
Hij had nog net niet een groot nuclear symbool op de achtergrond afgebeeld...quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:47 schreef Kijkertje het volgende:
Putin in zijn toespraak:
[ twitter ]
Ik wou het niet zeggen...quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hij had nog net niet een groot nuclear symbool op de achtergrond afgebeeld...
Tsja, en dan hoorde je nog voortdurend dat het allemaal fearmongering was van het westen..quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:49 schreef xminator het volgende:
Rusland pakt Europa keihard aan. Wij stonden en keken er naar.
Maar dat bedoel ik. Waarom zou hij zich dan nu door NAVO laten tegenhouden? Hij gaat dan gewoon dreigen met een nucleaire oorlog.quote:
Omdat hij dan zelf ook weg is...quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:51 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik. Waarom zou hij zich dan nu door NAVO laten tegenhouden? Hij gaat dan gewoon dreigen met een nucleaire oorlog.
Daar dreigt hij dus al mee: All relevant decisions have been taken. I hope you hear me.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:51 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik. Waarom zou hij zich dan nu door NAVO laten tegenhouden? Hij gaat dan gewoon dreigen met een nucleaire oorlog.
Dit gaat hoe dan ook gevolgen hebben voor veel relaties en diplomatie in de wereld denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:51 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Hopen dan dat ie niet ziek oid is en denkt als ik ga, gaat de rest mee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat hij dan zelf ook weg is...
Dat zonder meer.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit gaat hoe dan ook gevolgen hebben voor veel relaties en diplomatie in de wereld denk ik.
Poetin heeft de oorlog verklaard aan Oekraine.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:56 schreef KingRoland het volgende:
Boys ik ben net wakker VERTEL WAT HEB IK GEMIST
quote:
Dat was toch al een marionet van Poetin.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Lukashenko mag gelijk er bij op de sanctielijst.
quote:
Er komen zware sancties. Hele zware sancties...quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:56 schreef xminator het volgende:
Enige manier waarop dit voorkomen had kunnen worden is als er militairen waren gestationeerd vanuit diverse andere landen.
Uitkomst nu zal zijn: foei rusland en ukraine is een deel van land kwijt. Verder dan dit zal het niet meer komen.
Hij gaat voor heel Oekranequote:Op donderdag 24 februari 2022 04:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Lukashenko mag gelijk er bij op de sanctielijst.
Yep, en daarmee inflatie, hele hoge inflatie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er komen zware sancties. Hele zware sancties...
Waar zijn de apen dan die het bangmakerij vonden dan??? Vooral Amerika zat te stoken. De troepenopbouw van 150k man was slechts een “dreigement” en wat “spierballentaal”.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:49 schreef xminator het volgende:
Rusland pakt Europa keihard aan. Wij stonden en keken er naar.
Dacht dat Trump goede vrienden was met Poetin (en mensen daarom Trump mochten)?quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:59 schreef KingRoland het volgende:
Trump en biden zijn even debiel, maar overall toch wel trump liever als leider. Biden toont geen ballen.
Biden heeft precies gedaan wat hij moest doen. Afschrikking, prijs zo hoog mogelijk maken, de wereld laten zien wie de agressor is en tegelijkertijd niet militair betrokken raken. Knap staaltje werk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:59 schreef KingRoland het volgende:
Trump en biden zijn even debiel, maar overall toch wel trump liever als leider. Biden toont geen ballen.
Gaskraan in Groningen open in 3..2..1..quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Yep, en daarmee inflatie, hele hoge inflatie.
Rot op met je Trump, dat is het grootste Poetinlovertje.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:59 schreef KingRoland het volgende:
Had je iets anders verwacht dan ? Die leven volgens hun in de bijna perfecte wereld waar alleen diversiteit en andere deug onderwerpen belangrijk zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog steeds geen woord op nu.nl
hypersonische raketten in Oekrainequote:Op donderdag 24 februari 2022 04:58 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Intelligenceman Rubio...
Kevin Rothrock op Twitterquote:Ukraine’s Interior Ministry confirms that Kyiv is under attack from cruise and ballistic missiles. My God.
quote:Oekraense VN-ambassadeur: Rusland heeft de oorlog verklaard
In de VN-Veiligheidsraad staan Oekrane en Rusland op dit moment lijnrecht tegenover elkaar. De Russische VN-ambassadeur heeft zojuist de Raad op de hoogte gebracht van een "speciale militaire operatie" in Oost-Oekrane. Daarop zei de Oekraense ambassadeur dat Rusland de oorlog heeft verklaard tegen zijn land. Dat weersprak de Russische ambassadeur, waarop werd herhaald dat het om een 'militaire operatie' gaat.
De Oekraense gezant vroeg de Russische ambassadeur om een einde aan de oorlog te maken. "Bel minister Lavrov van Buitenlandse Zaken op, vraag hem om een antwoord!"
Onder meer de Duitse, Amerikaanse en Britse VN-gezanten riepen Poetin op de oorlog te stoppen en zeiden dat Rusland verantwoordelijk zal worden gehouden voor de militaire handelingen.
Plus Biden werd alweer als fearmongerer afgezet, zelfs zonder militaire acties....quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Biden heeft precies gedaan wat hij moest doen. Afschrikking, prijs zo hoog mogelijk maken, de wereld laten zien wie de agressor is en tegelijkertijd niet militair betrokken raken. Knap staaltje werk.
De wereld laten zien? Dat boeit toch geen flikker. ZA zit al in de zak van china en deels ook rusland. Afrika is al bijna van china. Wie heb je dan over? Wat wil je dan bewijzen? Draait allemaal om geld en putin lacht zich rot.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Biden heeft precies gedaan wat hij moest doen. Afschrikking, prijs zo hoog mogelijk maken, de wereld laten zien wie de agressor is en tegelijkertijd niet militair betrokken raken. Knap staaltje werk.
Het was niet alsof je dit kon zien aankomen of zo... Heel slecht...quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:03 schreef TLC het volgende:
Je zou denken dat het NOS journaal nu ook wel brekend zou gaan, blijkbaar slapen ze daar nog gezien alle herhalingen
Bizar, dit is een gebeurtenis die de geschiedenisboeken ingaat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:03 schreef TLC het volgende:
Je zou denken dat het NOS journaal nu ook wel brekend zou gaan, blijkbaar slapen ze daar nog gezien alle herhalingen
Daarmee ga je de europese gasprijs niet echt meer mee drukkenquote:Op donderdag 24 februari 2022 05:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Gaskraan in Groningen open in 3..2..1..
Ga maar weer slapen Roland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:02 schreef KingRoland het volgende:
[..]
De wereld laten zien? Dat boeit toch geen flikker. ZA zit al in de zak van china en deels ook rusland. Afrika is al bijna van china. Wie heb je dan over? Wat wil je dan bewijzen? Draait allemaal om geld en putin lacht zich rot.
who gives a fuck.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:03 schreef TLC het volgende:
Sorry hoor, Putin is knettergek maar niet sucidaal. Een navoland aanvallen is gewoon fantasie en niets anders.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:04 schreef KingRoland het volgende:
Putin gaat gewoon vrolijk verder hoor. Bij oekraine gaat het niet ophouden en als hij oekraine heeft dan is dat strategisch erg gunstig om tsjechie of polen in te nemen.
En stel als navo wat doet, denk maar eens na wat er dan met taiwan gebeurd. China wacht ook daar op en als dat eenmaal helemaal van china is heeft de VS ook daar strategisch gefaald
Kruisraketten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
hypersonische raketten in Oekraine
@:theodddutchguy
Op de nos site plus andere kranten hebben ze het over de inval in Oekrane. Dat ze hun nachtprogramma er niet voor onder der breken is wat anders.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het was niet alsof je dit kon zien aankomen of zo... Heel slecht...
Oh? Interessant. Rechtsonder zit een 'nieuw topic' knopje.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
NATO bombardeert heel t midden oosten, miljoenen doden maar daar hoor je niemand over.
Los van de juistheid van de genoemde organisaties, gebieden en de getallen... er wordt hier vrij vaak geroepen dat je daar niemand over hoort... leeft u onder een steen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
NATO bombardeert heel t midden oosten, miljoenen doden maar daar hoor je niemand over.
Midden in de nacht naar wat hardlopers kijken is geen punt. Maar de grootste oorlog in Europa sinds Adolf Hitler is te moeilijk. Waanzin.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Op de nos site plus andere kranten hebben ze het over de inval in Oekrane. Dat ze hun nachtprogramma er niet voor onder der breken is wat anders.
Na die toespraak over de historie van de Sovjet-Unie en welke landen daar allemaal mee in zaten en hoe die zijn begonnen in diezelfde Unie, wordt het al duidelijker hoe ver Poetin wil gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kruisraketten.
Jammer dat Rusland zo ver gaat.
Ze hadden het prima daadwerkelijk kunnen houden tot de twee separatisten gebieden.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
NOS zal rond half 7 heus wel startenquote:Op donderdag 24 februari 2022 05:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Midden in de nacht naar wat hardlopers kijken is geen punt. Maar de grootste oorlog in Europa sinds Adolf Hitler is te moeilijk. Waanzin.
Is bovendien geen NATO alleen golfoorlog nr1 het ontzetten van Koeiweit was volgend de UN legitiem. Golfoorlog 2 was een coalition off the willing, geen NATO.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Los van de juistheid van de genoemde organisaties, gebieden en de getallen... er wordt hier vrij vaak geroepen dat je daar niemand over hoort... leeft u onder een steen?
Nou ik benoem dat overal, van hier tot reddit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Voor wat moeten ze het onderbreken? Ik kijk al een uur cnn, er gebeurt geen moer. Ouderwetse media is poep. Internet is veel sneller en diverser met nieuwsvoorziening.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Op de nos site plus andere kranten hebben ze het over de inval in Oekrane. Dat ze hun nachtprogramma er niet voor onder der breken is wat anders.
NOS kan idd beter gewoon Steve uitzendenquote:Op donderdag 24 februari 2022 05:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Voor wat moeten ze het onderbreken? Ik kijk al een uur cnn, er gebeurt geen moer. Ouderwetse media is poep. Internet is veel sneller en diverser met nieuwsvoorziening.
Wat denk je dat gaat gebeuren, malloot.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:13 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Zout ff op met je hamsteren malloot
Dit gaat over de Russische civilisatie en toekomstige generaties en hun nationale veiligheid. Hij weet niet hoe goed zijn opvolger is dus hij voelt verantwoordelijkheid om het zelf te doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:01 schreef Catatafishh het volgende:
Die sancties boeit Putin kennelijk geen reet.
Het klopt ook niet. Op golfoorlog 1 na was er geen UN akkoord en de oorlogen daarna waren "coalitions of the willing" geen NATO.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ik benoem dat overal, van hier tot reddit.
Maar niemand lijkt die hypocrisie onder ogen te willen komen en roepen dan dingen als “dat was internationale samenwerking en goedkeuring”, alsof dat iets betekent.
Ik heb hem al uren op mijn koptelefoon. Ik hoor over honderd jaar nog 'hang on, breaking news, breaking news!'...quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
NOS kan idd beter gewoon Steve uitzenden
Andere naam, zelfde beestjes.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het klopt ook niet. Op golfoorlog 1 na was er geen UN akkoord en de oorlogen daarna waren "coalitions of the willing" geen NATO.
Hij maakt het leven voor miljoenen Russen een stuk vervelender.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:14 schreef Peppert het volgende:
[..]
Dit gaat over de Russische civilisatie en toekomstige generaties en hun veiligheid. Hij weet niet hoe goed zijn opvolger is dus hij voelt verantwoordelijkheid om het zelf te doen.
Opzich geef ik je gelijk maar wie bedienden ze. Wij die alles via sociaal media vinden en kunnen posten zonder andere bronnen of hun die toch wel wat meer journalistische regels in acht moeten nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 05:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Midden in de nacht naar wat hardlopers kijken is geen punt. Maar de grootste oorlog in Europa sinds Adolf Hitler is te moeilijk. Waanzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |