Natuurlijk is het serieus, maar ik vind het gepraat over wereldoorlog ook nogal hysterisch overkomen eigenlijk. Als Rusland kamikaze gaat tegen de NATO lijkt dat me geen wereldoorlog. Zonder bondgenoten zal het ook vooral billenknijpen zijn dat ze hun arsenaal nukes niet gebruiken maar dat heb je in deze tijden bij elk gevecht tussen nucleaire machten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:59 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Ik snap de mensen ook niet die dit niet serieus nemen.''Ach, het is zover weg...''
Daar wordt toch zoveel over gesproken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
maar ik vind het gepraat over wereldoorlog ook nogal hysterisch overkomen eigenlijk.
Dan staat Europa en de VS voor schut en heeft Poetin gewonnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niemand gaat militair ingrijpen tegen Rusland. Oekraïne is aan zichzelf overgeleverd.
Taiwan is anders, daar heeft VS een verdrag mee dat ze Taiwan zullen beschermen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dan staat Europa en de VS voor schut en heeft Poetin gewonnen.
Ben benieuwd hoe de VS reageert als China Taiwan wil annexeren. Grote kans dat ze een poging wagen als de wereld toe kijkt hoe Oekraïne beetje voor beetje wordt opgegeten door Rusland. -zonder serieuze consequenties.
De Chinezen hebben ook op een smerige manier landen geannexeerd, dus ik zie ze wel gokken op een ruzie'tje met de VS als ze hun handen vol hebben aan Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Taiwan is anders, daar heeft VS een verdrag mee dat ze Taiwan zullen beschermen.
ja maar als ze hun handen vol hebben aan Rusland zijn er toch wel serieuze consequenties geweest?quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:41 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
De Chinezen hebben ook op een smerige manier landen geannexeerd, dus ik zie ze wel gokken op een ruzie'tje met de VS als ze hun handen vol hebben aan Rusland.
Een eiland dat tot de tanden is bewapend is iets anders dan het innemen van een land. China heeft helemaal de amfibische en maritieme mogelijkheden niet om een invasiemacht op te trommelen die én groot genoeg is om Taiwan in te nemen én ongehinderd langs alle barrières van Taiwan kan komen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dan staat Europa en de VS voor schut en heeft Poetin gewonnen.
Ben benieuwd hoe de VS reageert als China Taiwan wil annexeren. Grote kans dat ze een poging wagen als de wereld toe kijkt hoe Oekraïne beetje voor beetje wordt opgegeten door Rusland. -zonder serieuze consequenties.
Dat die daar nu überhaupt nog vlogen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 02:55 schreef Recce het volgende:
Paar rare dingen op Flightradar nu. Een vliegtuig dat net was opgestegen is direct weer geland op Kyiv, een vliegtuig boven Polen is omgedraaid en een vliegtuig boven Zuid-Oekraïne maakte een bocht van 90 graden om zo snel mogelijk het land uit te zijn.
Ja, sommige mensen zijn nog op vakantie gegaan vannacht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 03:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat die daar nu überhaupt nog vlogen.
Daarom zeg ik ook 'als dit klopt'. Anderzijds is dit wel de hoogste republikein in de inlichtingencommissie van de Senaat. Ook weer niet de eerste de beste dus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 03:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Even afwachten nog . Marco is de enige die dit zegt
Vanuit de Krim. Kalanchak is over de grens:quote:Op donderdag 24 februari 2022 03:26 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Net of er op de Krim Oekraiense soldaten zijn
nopequote:Op donderdag 24 februari 2022 03:36 schreef Uizichtloos het volgende:
Kan iemand mij nog uitleggen hoe dit tot WO3 zal leiden?
Iedereen ligt te slapen... letterlijk. Maar wat bizar dat niemand even op is gebleven om dit te fixen, men wist toch dat vannacht er wel iets aan zat te komenquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:14 schreef KINGIEE het volgende:
Ongeloofelijk, niks op Nederlandse TV te zien. Nu.nl vermeld niks.
Die slapen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:14 schreef KINGIEE het volgende:
Wat had je verwacht van een oude KGB agent die nog steeds geloofd in de Sovjet Unie?quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar verder ging het alleen om die 2 afvallige provincies toch?
Maar als Glennis Grace of Lil' Kleine iets uithaalt...quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nederland zou beter Naïveland genoemd kunnen worden maar dat is geen nieuws.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ies-te-horen-in-kievquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:14 schreef KINGIEE het volgende:
NOS doet nog steeds of dit kleinigheidjes zijn. 'Peacekeepers' en nu een 'militaire operatie'.... haha vriend dit si gewoon een invasie. Een oorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ies-te-horen-in-kiev
VS zou wel netwerken enzo versterkt hebben in de afgelopen weken. Tegen hackers. Misschien dat wat zero-day dingen snel gepatched waren nog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:22 schreef trein2000 het volgende:
Wel opvallend dat er nog steeds berichten doorkomen. Je zou verwachten dat die Russen het internet wel platgooien.
Niet. Sancties en niks meer. De wereld deed ook niks toen de Krim werd ingenomen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 03:36 schreef Uizichtloos het volgende:
Kan iemand mij nog uitleggen hoe dit tot WO3 zal leiden?
Dit is van een heel andere ordequote:Op donderdag 24 februari 2022 04:24 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Niet. Sancties en niks meer. De wereld deed ook niks toen de Krim werd ingenomen.
Dat zal hem leren.quote:
Als de berichten die nu doorkomen van artilleriebeschietingen op een significant aantal grote steden kloppen (en ik heb weinig reden om daar aan te twijfelen, maar ik weet ook hoe twitter werkt dus toch een slagje om de arm) dan maakt hij het zichzelf en zn appeasers wel heel lastig. Met gelul over proportionaliteit kom je niet meer weg nu, dit wordt gewoon het nucleaire sanctiepakket.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:24 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Sancties en niks meer. De wereld deed ook niks toen de Krim werd ingenomen.
Wanneer komen de lidmaatschapsaanvragen van Zweden en Finland binnen? Voor of na het weekend?quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:25 schreef Digi2 het volgende:
NATO is vandaag meer relevant geworden dan het ooit is geweest. Putin heeft duidelijk laten blijken, qua timing dat hij scheit heeft aan zelfs de UN.
Klopt kijk naar de tweet die ik postte van pieter waterdrinker dit is gewoon een oorlogsverklaring.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de berichten die nu doorkomen van artilleriebeschietingen op een significant aantal grote steden kloppen (en ik heb weinig reden om daar aan te twijfelen, maar ik weet ook hoe twitter werkt dus toch een slagje om de arm) dan maakt hij het zichzelf en zn appeasers wel heel lastig. Met gelul over proportionaliteit kom je niet meer weg nu, dit wordt gewoon het nucleaire sanctiepakket.
Toch die grote invasie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is letterlijk een shock & awe attack zoals de amerikanen deden toen. Teveel gaande nu.
Niet zolang het niet overloopt naar andere landen en/of andere landen zich ermee gaan bemoeien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Toch die grote invasie
Maar dan kan het vanaf nu elke kant op. Ook die van wo3
Alles kan, oorlog is altijd onvoorspelbaar. Maar WO3 lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, de VS en de NATO gaan niets doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Toch die grote invasie.
Maar dan kan het vanaf nu elke kant op. Ook die van wo3. Zou niet weten waarom niet.
Mag hopen dat de EU/het Westen flink wapens aan Oekraïne gaan leveren en geavanceerde ook, met spoed. En niet het alleen bij sancties houden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:26 schreef trein2000 het volgende:
Als de berichten die nu doorkomen van artilleriebeschietingen op een significant aantal grote steden kloppen (en ik heb weinig reden om daar aan te twijfelen, maar ik weet ook hoe twitter werkt dus toch een slagje om de arm) dan maakt hij het zichzelf en zn appeasers wel heel lastig. Met gelul over proportionaliteit kom je niet meer weg nu, dit wordt gewoon het nucleaire sanctiepakket.
Het enige enigszins realistische scenario is als die Xi nu Taiwan pakt. Want daar gaat de VS zich wel mee bemoeien en dan moet je kijken hoe het loopt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet zolang het niet overloopt naar andere landen en/of andere landen zich ermee gaan bemoeien.
Also, ik denk niet dat China in een wereldoorlog aan de russische kant gaat staan, maar dat is mijn mening. Dus het zal vooral een rusland versus the world oorlog zijn dan
ja doe maarquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef KINGIEE het volgende:
Wat denken jullie, vandaag hamsteren? Olie schiet ook de lucht in.
Er is genoeg voorraad, maar als er paniek ontstaat.
Te laat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Mag hopen dat de EU/het Westen flink wapens aan Oekraïne gaan leveren en geavanceerde ook, met spoed. En niet het alleen bij sancties houden.
Ja mja, ook China heeft daar maanden voorbereidingstijd voor nodig. Dus dat zal niet gelijk kunnen lopen met dit. Maar ze zullen wel kijken naar de respons idd. Plus Taiwan is echt een pittige. Dat eiland is eigenlijk gewoon een groot fort.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het enige enigszins realistische scenario is als die Xi nu Taiwan pakt. Want daar gaat de VS zich wel mee bemoeien en dan moet je kijken hoe het loopt.
Dat is mij bekend. Maar als je praat over WO3 (wat ik zeer onwaarschijnlijk acht) lijkt me dit de enige mogelijke route. Om Oekraïne gaat het gewoon niet gebeuren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja mja, ook China heeft daar maanden voorbereidingstijd voor nodig. Dus dat zal niet gelijk kunnen lopen met dit. Maar ze zullen wel kijken naar de respons idd. Plus Taiwan is echt een pittige. Dat eiland is eigenlijk gewoon een groot fort.
'Heel' onwaarschijnlijk? Voor dit moment. Maar waarom zou Putin de rest van zijn speech nu niet waar gaan maken? Het ging niet enkel om Oekraïne en het sanctie-kruid is dalijk verschoten dus wat heeft Rusland te verliezenquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles kan, oorlog is altijd onvoorspelbaar. Maar WO3 lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, de VS en de NATO gaan niets doen.
Hoezo? Ze leverden al wapens maar vrij lullige. Via Polen een serieus geavanceerde wapenaanvoer leveren kan gewoon. Je zet de verhoudingen met Rusland wel echt max op scherp maar dat is een afweging.quote:
Begin bij toiletpapierquote:Op donderdag 24 februari 2022 04:33 schreef KINGIEE het volgende:
Wat denken jullie, vandaag hamsteren? Olie schiet ook de lucht in.
Er is genoeg voorraad, maar als er paniek ontstaat.
Euhm de Russen staan al letterlijk in Kiev...quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hoezo? Ze leverden al wapens maar vrij lullige. Via Polen een serieus geavanceerde wapenaanvoer leveren kan gewoon. Je zet de verhoudingen met Rusland wel echt max op scherp maar dat is een afweging.
Geen zorgen, straks kan je daar eurobiljetten voor gebruikenquote:
Alsof dat niet al is..quote:Op donderdag 24 februari 2022 04:37 schreef Aloulu het volgende:
[..] Je zet de verhoudingen met Rusland wel echt max op scherp maar dat is een afweging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |