Niet heel Europa maar het lijkt er toch wel sterk op dat zijn ambities niet stoppen bij die paar plukjes grond in Donetsk en Luhansk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die wil ik juist voorkomen. Er zal toch gede-escaleerd moeten worden en ik vraag me af wat de beste methode is. Of denk je dat Poetin dit als een opmaat ziet naar de verovering van heel Europa? We leven toch in hele andere tijden...
Nou een ding is zeker Rusland stukje bij stukje Oekraïne laten overnemen is duidelijk geen optie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die wil ik juist voorkomen. Er zal toch gede-escaleerd moeten worden en ik vraag me af wat de beste methode is. Of denk je dat Poetin dit als een opmaat ziet naar de verovering van heel Europa? We leven toch in hele andere tijden...
quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
14000 dode mensen tot nu toe is geen massaslachting. Zeg Repentles, hoeveel doden moet Rusland veroorzaken voor het wel een massaslachting is?
De-escaleren is onmogelijk gebleken met Poetin.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ga je nou uit de EU stappen en land annexeren vergelijken met elkaar? Kom op zeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
De UK ging toch ook uit het grote EU rijk omdat de bevolking dat wilde waarom zouden deze nieuwe staten dan gedwongen moeten worden bij Oekraine te blijven? Democratie is toch het toverwoord? Hoe kan Oekraine nu een functionerende democratie zijn als een gedeelte van het land er gedwongen deel van moet uit maken?
Dit is het begin en nu al zal de NAVO/EU de buitengrenzen fors moeten versterken. Als Poetin vervolgens verder gaat mobiliseren, dan zijn de rapen helemaal gaar. Dus het is afwachten hoe zich dit verder ontwikkelt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:09 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
De-escaleren is onmogelijk gebleken met Poetin.
Ik denk niet dat hij heel Europa wil veroveren. Dat zou ook niet lukken. Maar er zijn wereldoorlogen voor minder gestart.
Zo te zien gaat-ie naar Kyiv. Een tweede (TUAF601) is ook onderweg. Het zijn grote vrachttoestellen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:02 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Wat zouden ze komen brengen...
Maar beide wereldoorlogen hadden als voedingsbodem een grote onvrede onder de bevolking. Zo lang Poetin samen met Medvedev de baantjes verdeelt en elke keer met 112% van de stemmen gekozen wordt, komt het eerder over als een dictator met een beroepsleger dan als een totaal verontwaardigd volk dat massaal achter hun leider staat. Zijn alle verstandige geluiden vanuit dat land dan echt allemaal een kopje kleiner gemaakt in de afgelopen jaren?quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:09 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
De-escaleren is onmogelijk gebleken met Poetin.
Ik denk niet dat hij heel Europa wil veroveren. Dat zou ook niet lukken. Maar er zijn wereldoorlogen voor minder gestart.
Ik ben bang dat Poetin versterkingen aan de oostgrens van de NAVO zal zien als een bedreiging. Zo zit je al snel in een hele nare zichzelf versterkende crisis.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit is het begin en nu al zal de NAVO/EU de buitengrenzen fors moeten versterken. Als Poetin vervolgens verder gaat mobiliseren, dan zijn de rapen helemaal gaar. Dus het is afwachten hoe zich dit verder ontwikkelt.
Ben je nou aan het trollen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar beide wereldoorlogen hadden als voedingsbodem een grote onvrede onder de bevolking. Zo lang Poetin samen met Medvedev de baantjes verdeelt en elke keer met 112% van de stemmen gekozen wordt, komt het eerder over als een dictator met een beroepsleger dan als een totaal verontwaardigd volk dat massaal achter hun leider staat. Zijn alle verstandige geluiden vanuit dat land dan echt allemaal een kopje kleiner gemaakt in de afgelopen jaren?
Lijkt er zo op ja. Ze willen alle passagiersvluchten daar weg omdat er volgens mij vandaag (24/2) bombardementen gaan plaats vinden. Alles wat bedreigend is bombarderen om dan de tanks op pad te sturen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:12 schreef Werkperd het volgende:
Rusland heeft no-flyzone aangekondigd aan grens van Oekraïne.
Ze gaan aanvallen.
Het is niet dat Putin met gum en potlood de Russische grens een stukje verplaatst heeft. Er zijn twee nieuwe staten erkend dus annexeren is niet de juiste term. Is de westerse haat tegenover Putin misschien groter dan de empathie met de mensen in OekraineDonets and Lugansk?quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ga je nou uit de EU stappen en land annexeren vergelijken met elkaar? Kom op zeg.
De rol die Turkije hierin speelt is interessant. Blijkbaar hebben ze liever Oekraïne als buurman dan Rusland. Misschien dat het vliegtuig gelijk ambassadepersoneel evacueert. Dat het op korte termijn allemaal gruwelijk mis kan gaan, dan is nu wel duidelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:18 schreef einzeinz het volgende:
https://www.flightradar24.com/TUAF600/2aeb6f7d
Lijkt te gaan landen in Kiëv.
Als jij de grote Rusland kenner bent, dan hoor ik het graag hoe het wel zit. Poetin is toch de agressor hier? Staat heel Rusland dan achter hem? Iedereen die dat publiekelijk doet, wordt uit de weg geruimd, dan is het toch niet gek dat ik hem een dictator noem?quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen?
Ik zie ook een Pegasus op dezelfde route maar dan richting Turkije vliegen. Het gaat dus waarschijnlijk om evacuaties van Turkse burgers.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:18 schreef einzeinz het volgende:
https://www.flightradar24.com/TUAF600/2aeb6f7d
Lijkt te gaan landen in Kiëv.
Het is zo jammer voor de Russen dat de Oekraïense bevolking massaal op een Joodse president hebben gestemd. Ze blijven bij deze verhaallijn, maar het maakt het toch een beetje ongemakkelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:22 schreef Zwoerd het volgende:
Even Russische staatsTV opgezet. Beelden van demonstraties in Oekraïene afgewisseld met Nazi rallies en op de achtergrond een schreeuwende Hitler. En dan iemand die vertelt hoe het de Oekraïeners gevat zijn door het fascisme virus.
Die link is toch een vrachtvliegtuig? Lijkt me dat Turkije goederen komt leveren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik zie ook een Pegasus op dezelfde route maar dan richting Turkije vliegen. Het gaat dus waarschijnlijk om evacuaties van Turkse burgers.
Lijkt me onwaarschijnlijk maar mogelijk dat tijdens telefoongesprek tussen Putin en Erdogan van afgelopen dag duidelijk is gemaakt dat er een aanval komt.
Natuurlijk heeft Turkije liever Oekraïne als buurman dan Rusland. Russen zijn de aardsvijand van de Turken. Zijn absoluut niet te vertrouwen,quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De rol die Turkije hierin speelt is interessant. Blijkbaar hebben ze liever Oekraïne als buurman dan Rusland. Misschien dat het vliegtuig gelijk ambassadepersoneel evacueert. Dat het op korte termijn allemaal gruwelijk mis kan gaan, dan is nu wel duidelijk.
Die moet wel een keer gaan dalen dan. Ik denk dat-ie doorvliegt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:24 schreef einzeinz het volgende:
Die Glex hangt boven Noord-Nederland. Ik had al zo'n vermoeden dat hij richting Nederland vloog.
Zou hij landen in Schiphol of The Hague Airport?
https://www.flightradar24.com/GLEX/2aeb345a
Volgens mij kun je hem linken aan nauwe banden met Poetin? Poetin zelf? Zijn gezin? Een lijfwacht die ff z'n dochter komt ophalen?
Ja kijk dan even naar het vliegverkeer. Een paar km verderop vliegt een Pegasus richting Turkije. Pegasus is een Turkse vliegmaatschappij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:25 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Die link is toch een vrachtvliegtuig? Lijkt me dat Turkije goederen komt leveren.
Moeten we opvolgen, speciaal vliegtuig. Een oligarch, een minister, Poetin himself, ... het is een niet-alledaagse vlucht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:26 schreef Recce het volgende:
[..]
Die moet wel een keer gaan dalen dan. Ik denk dat-ie doorvliegt.
Nah, er vliegen de hele dag overal zakenjets. Er zijn er trouwens net ook twee vertrokken uit Kyiv.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:29 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Moeten we opvolgen, speciaal vliegtuig. Een oligarch, een minister, Poetin himself, ... het is een niet-alledaagse vlucht.
Lijkt me gewoon een normale lijnvlucht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja kijk dan even naar het vliegverkeer. Een paar km verderop vliegt een Pegasus richting Turkije. Pegasus is een Turkse vliegmaatschappij.
Dat weten we niet. Je hebt in Oekraïne ook Turkse soldaten etc. Die gaan niet met een normale vliegtuig terug.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:31 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een normale lijnvlucht.
Die 2 vrachtvliegtuigen lijken me wapens of anders oorlogsmaterieel.
Zo spannend is het allemaal niet. Dit is gewoon een rijk iemand die terugvliegt naar zijn huis in London. Heeft de invasie in Oekraïne een rol gespeeld? Misschien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:29 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Moeten we opvolgen, speciaal vliegtuig. Een oligarch, een minister, Poetin himself, ... het is een niet-alledaagse vlucht.
Ja maar Rusland stopt echt hoor als ze dat stukje hebben. Mensen zijn naïef en heel dom.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:39 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Die Oekraïense soldaten in de loopgraven daar
Het verschil is dat Servië een oorlog aan het voeren was tegen Kroaten en een genocide aan het uitvoeren was tegen Bosniërs en Kosovaren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:08 schreef Peppert het volgende:
De Donbass-republieken en hun erkenning door Rusland doen me denken aan Kosovo's onafhankelijkheid van Servië en erkenning door het westen. De militaire activiteiten van Rusland in Donbass en de huidige militaire inzet is hetzelfde als de NAVO-bombardementen op Servië en later in Kosovo.
Je zal er maar wonen met je gezinnetje. Heel erg voor de mensen daar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:47 schreef Jojoke het volgende:
Wat een schijtzooi. Zo'n nutteloze oorlog.
Ik snap de mensen ook niet die dit niet serieus nemen.''Ach, het is zover weg...''quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:51 schreef Recce het volgende:
Volgens mij is dit ook gewoon heel gevaarlijk voor de rest van de wereld.
Was inderdaad voor Londen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zo spannend is het allemaal niet. Dit is gewoon een rijk iemand die terugvliegt naar zijn huis in London. Heeft de invasie in Oekraïne een rol gespeeld? Misschien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |