Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527quote:Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekrane. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.
Moskou wil de garantie dat Oekrane nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemeni. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.
Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekrane is momenteel vrij mild.
Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er nit zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."
Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekrane zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistri.
De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekrane zorgen.
Angst voor 'kleine' aanval
Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistri, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".
In Oekrane bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Zoals Lyndon B. Johnson.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:46 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wel goed voor zijn ratings, oorlogstijden zijn over het algemeen goed voor degene die op het pluche zitten
Volgens de laatste polls is zijn approval rating slechter dan die van Trump . Een nieuwe oorlog is dan ook een geschenk uit de hemelquote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:46 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wel goed voor zijn ratings, oorlogstijden zijn over het algemeen goed voor degene die op het pluche zitten
En voor Boris met zijn feestjes, Rutte en co met alle rotzooiquote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Volgens de laatste polls is zijn approval rating nog slechter dan die van Trump . Een nieuwe oorlog is dan ook een geschenk uit de hemel
Putin, banken die de boel weer kunnen (her)financierenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En voor Boris met zijn feestjes, Rutte en co met alle rotzooi.
We gooien er nog een sanctie in. Leren ze het vast af.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:53 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is best wel zorgwekkend .
[ twitter ]
Hij zit ook opzichtig te geilen op oorlog.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Volgens de laatste polls is zijn approval rating slechter dan die van Trump . Een nieuwe oorlog is dan ook een geschenk uit de hemel
Tikje offtopic maar wat denk je wat de prijs van btc gaat doen mocht het tot een oorlog komen ?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Putin, banken die de boel weer kunnen (her)financieren
Je zou bijna denken dat oorlog een spelletje is voor de machtige der aarden
lijkt me overduidelijk fake nwsquote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:38 schreef Ali_boo het volgende:
Gaan ze serieus Rusland aanvallen, in het winter ?
[ twitter ]
20.00uur toch?quote:
In de Middellandse Zee liggen er vast een hoop toch? De marine van Frankrijk, Itali, Griekenland en Turkije is niet niksquote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me overduidelijk fake nws
zelfs de Amerikanen hebben op zo'n korte termijn geen 120 schepen klaar liggen
of we moeten landingsbootjes en rhibs meetellen enzo
To the moon 🚀quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Tikje offtopic maar wat denk je wat de prijs van btc gaat doen mocht het tot een oorlog komen ?
Volgens Steve zou die elke moment moeten beginnen ? Hij heeft meestal een paar blikken red bull nodig om een beetje alert over te komenquote:
Als dit klopt dan is het zorgwekkend. De reden waarom de VS gisteren hun ambassadepersoneel uit Lviv evacueerde, is waarschijnlijk vanwege een mogelijke luchtaanval. De afstand tussen Lviv en Kiev is de afstand tussen Amsterdam en Berlijn, dat overbrug je niet in een paar uurtjes. De Amerikanen zagen dus afgelopen nacht een reel kans op een luchtaanval. Als Rusland zijn personeel uit Kiev haalt, dan wordt de kans op een luchtaanval groter.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:53 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is best wel zorgwekkend .
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me overduidelijk fake nws
zelfs de Amerikanen hebben op zo'n korte termijn geen 120 schepen klaar liggen
of we moeten landingsbootjes en rhibs meetellen enzo
https://www.nato.int/cps/en/natohq/opinions_192343.htmquote:We have over 100 jets at high alert.
And there are more than 120 Allied ships at the sea, from the High North to the Mediterranean.
Dit zijn van die leuke Facebook-quotes. Waarschijnlijk zwart-wit fotootje erbij van Stalin.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:35 schreef Dr88 het volgende:
[..]
"Those who vote decide nothing. Those who count the vote decide everything"
--Stalin
ze zijn er welquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In de Middellandse Zee liggen er vast een hoop toch? De marine van Frankrijk, Itali, Griekenland en Turkije is niet niks
nou hij zegt het al, we have 120 ships at sea van A tot Z, die zouden dan allemaal hun missie moeten skippen, optoppen waar nodig, ergens formeren in eskaders en samen op padquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://www.nato.int/cps/en/natohq/opinions_192343.htm
of de twitteraar heeft de quote gewoon niet begrepenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou hij zegt het al, we have 120 ships at sea van A tot Z, die zouden dan allemaal hun missie moeten skippen, optoppen waar nodig, ergens formeren in eskaders en samen op pad
allemaal
ik weet het niet hoor
geen idee, ik doe niet aan prijsvoorspellingenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Tikje offtopic maar wat denk je wat de prijs van btc gaat doen mocht het tot een oorlog komen ?
Dit filmpje heb ik vorig jaar toch zeker wel 30 keer bekeken.quote:
ja hier hadden we het al eerder overquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:11 schreef Ali_boo het volgende:
Russische media outlets beginnen op mij in te werken , help ?
[ twitter ]
Klinkt zo logisch allemaal
Oorlog is voor de happy few niets meer dan een middel om weer eens wat van dat vieze ongedierte, wat men "burgerbevolking" noemt, op te ruimen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Putin, banken die de boel weer kunnen (her)financieren
Je zou bijna denken dat oorlog een spelletje is voor de machtige der aarden
lekker toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oorlog is voor de happy few niets meer dan een middel om weer eens wat van dat vieze ongedierte, wat men "burgerbevolking" noemt, op te ruimen.
ik moet hier echt compleet zonder reden keihard om giechelenquote:
Als je naar zijn teksten luistert moet je maar eens uitgaan van het idee dat hij alles aan het projecteren is. Dat alles wat hij zijn 'vijanden' verwijt, hij eigenlijk zelf doet. Dan klinkt zo'n speech ineens veel realistischer en dan kun je beter zien wat zijn eigen agenda is.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:11 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dank voor de uitlegquote:
This aggression can not stand man.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
They peed on the dude's rug.
omdat de NAVO dan zijn oren komt wassenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
Aan de ene kant geef ik poetin wat gelijk. (zeker niet 100% maar toch een 20% gelijk.)
Hij wil gewoon terug wat van hem was. Oekraine was ooit van Rusland.
Maar waarom Oekrane? Hij kan landjes zoals Letland, Estland, Litouwen makkelijk heroveren
Ok, dan komen wij meteen even Belgi terug nemen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
Aan de ene kant geef ik poetin wat gelijk. (zeker niet 100% maar toch een 20% gelijk.)
Maar waarom Oekrane? Hij kan landjes zoals Letland, Estland, Litouwen makkelijk heroveren
ja, dat heet politiekquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je naar zijn teksten luistert moet je maar eens uitgaan van het idee dat hij alles aan het projecteren is. Dat alles wat hij zijn 'vijanden' verwijt, hij eigenlijk zelf doet. Dan klinkt zo'n speech ineens veel realistischer en dan kun je beter zien wat zijn eigen agenda is.
Wie zegt dat hij na Oekraine klaar is dan.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
dan worden wij van de planeet geveegdquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok, dan komen wij meteen even Belgi terug nemen.
Welke landen heeft Rusland omsingeld dan ?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:19 schreef Tengano het volgende:
je maar eens uitgaan van het idee dat hij alles aan het projecteren is. Dat alles wat hij zijn 'vijanden' verwijt, hij eigenlijk zelf doet. Dan
iig het Antwerpenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Ooit van Kaliningrad gehoord. Midden in de EU. Lekker vol geladen met Russische kernbommen en militaire bases.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:11 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Een land is geen bezit van een of andere dictatoriale idioot. Zeker geen ander land dan zijn eigen apenrotsje.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
landen zijn denkbeeldige lijnen en het ligt compleet aan het tijdsbeeld wat wel en niet okay isquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een land is geen bezit van een of andere dictatoriale idioot. Zeker geen ander land dan zijn eigen apenrotsje.
Wat dacht je van Oekrane?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Welke landen heeft Rusland omsingeld dan ?
Oekrane?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Welke landen heeft Rusland omsingeld dan ?
Die pijpleiding was berhaupt nog niet actief.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
hmm die Deutchers even een gas pijpleiding blokkeren
Schieten ze ook in hun eigen voet.
Waarom niet ?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:EU bereikt akkoord over nieuwe sancties tegen Rusland
De ministers van Buitenlandse Zaken van de EU-lidstaten hebben in Parijs ingestemd met nieuwe sancties tegen Rusland, zo heeft Josep Borrell, de hoge vertegenwoordiger voor het buitenland, aangekondigd.
Er worden onder meer 27 personen en bedrijven in de zogenaamde 'volksrepublieken' getroffen. Ook alle parlementsleden van de Doema die in een resolutie aan president Poetin hebben gevraagd om Donetsk en Loehansk als onafhankelijke staten te erkennen, worden gesanctioneerd. Vermoedelijk gaat het om reisverboden en het bevriezen van rekeningen, aldus persagentschap Reuters. Tot slot worden ook banken die Russische militaire operaties in die regio financieren, aangepakt.
'Dit pakket van sancties is unaniem goedgekeurd door de lidstaten en zal Rusland pijn doen, veel pijn', zei Borrell op een persconferentie in Parijs met de Franse minister van Buitenlandse Zaken Jean-Yves Le Drian.
Meh, dat kost kapitalen om die wegen op te knappen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:25 schreef Tengano het volgende:
Zullen we even een poll doen om te kijken hoeveel mensen er voor zijn om Belgie in te nemen.
Sleepy Joe moet nog gewekt worden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:26 schreef Ali_boo het volgende:
Waar blijft Biden
Zit nu bijna een half uur naar een scherm te staren die zegt : we will begin shortly
wat doet dat onzin onderwerp in dit topic?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:25 schreef Tengano het volgende:
Zullen we even een poll doen om te kijken hoeveel mensen er voor zijn om Belgie in te nemen.
Hiervoor hebben we de wijze woorden van de UN ambassadeur uit Kenia gisteren.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
landen zijn denkbeeldige lijnen en het ligt compleet aan het tijdsbeeld wat wel en niet okay is
maar doe vooral alsof het allemaal zo klaar als een klontje is
Goh, Vlaanderen wil van Walloni af en dan zou Nederland Walloni ook maar even erbij pakken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Poetin verwijst ernaar dat de NAVO Rusland als een veiligheidsdreiging ziet.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:11 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
uitgesteld weerquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:26 schreef Ali_boo het volgende:
Waar blijft Biden
Zit nu bijna een half uur naar een scherm te staren die zegt : we will begin shortly
Doe maar even snel, nu wil ik het weten ookquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:25 schreef Tengano het volgende:
doe maar in GC ofzoquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:29 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Doe maar even snel, nu wil ik het weten ook
Kijk deze extreemlinkse wereldburger.quote:
Zo'n 80% van de landsgrens vind jij niet genoeg voor een omsingeling?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lol, Rusland heeft troepen opgebouwd in Roemeni, Hongarije, slowakije en Polen?
Sinds vandaag is Putin nog breder.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:15 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dit filmpje heb ik vorig jaar toch zeker wel 30 keer bekeken.
En Spanje of Frankrijk delen van ons, Arabische landen delen van Spanje, etc. Eindeloze tombolaquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, alleen in Rusland zelf, op de Zwarte Zee, op de Krim, in de Donbas, en Wit-Rusland.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lol, Rusland heeft troepen opgebouwd in Roemeni, Hongarije, slowakije en Polen?
Ben ik van Duitsen bloed.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En Spanje of Frankrijk delen van ons, Arabische landen delen van Spanje, etc. Eindeloze tombola
Als je macht hebt, kun je lekker te laat komen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:31 schreef sp3c het volgende:
hoezo zijn die gasten altijd te laat?
als ik 5 minuten te lang op mijn koffie zit te slurpen omdat het nog heet is krijg ik gemiep, al die regeringsleiders doen lekker alles op zijn Surinaams
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Kijk deze extreemlinkse wereldburger.
Ironisch qua kilometers een stuk meer dan die epische NAVO omsingeling van Rusland waar Poetin het steeds over heeftquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo'n 80% van de landsgrens vind jij niet genoeg voor een omsingeling?
En de helft van Rusland incl. Moskou was ooit van Mongoli. Of zit er een maximale tijd aan hoever je mag terugkijken?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het gaat hier niet om mogen of afgesproken landsgrenzen. Het is een machtsspel, geen onderhandeling of discussie.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En de helft van Rusland incl. Moskou was ooit van Mongoli. Of zit er een maximale tijd aan hoever je mag terugkijken?
Ook live op CNN, Al Jazeera, etc. Anders YTquote:
Goed stuk, maar totaal niet hoe Rusland in de wedstrijd staatquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hiervoor hebben we de wijze woorden van de UN ambassadeur uit Kenia gisteren.
[ twitter ]
Precies, maar dat suggereer ik toch ook niet?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om mogen of afgesproken landsgrenzen. Het is een machtsspel, geen onderhandeling of discussie.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:31 schreef sp3c het volgende:
als ik 5 minuten te lang op mijn koffie zit te slurpen omdat het nog heet is krijg ik gemiep, al die regeringsleiders doen lekker alles op zijn Surinaams
Volgens mij was Putin gisteren kraakhelder dat het m gaat om heel Oekranequote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:37 schreef wpor het volgende:
Rusland die z'n diplomaten weghaalt uit Oekrane is niet echt heel hoopgevend?
Thx gevonden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ook live op CNN, Al Jazeera, etc. Anders YT
Putin was ook een half uur te laat en dat is toch een historische speech geworden. Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:31 schreef sp3c het volgende:
True.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Precies, maar dat suggereer ik toch ook niet?
Een invasie van Rusland door Oekraine bedoel je? Ik begrijp je zin niet helemaal.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daarom de oorlog, zodra hij uitbreekt, die naar de Russische steden brengen.
Beetje stoer doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens mij was Putin gisteren kraakhelder dat het m gaat om heel Oekrane
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:40 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Thx gevonden.
Hoe laat begint t nou
2PM ET. Volgens mij 20.00uur hier?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:40 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Thx gevonden.
Hoe laat begint t nou
ja 20:00 uurquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
2PM ET. Volgens mij 20.00uur hier?
Joe thx budquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
2PM ET. Volgens mij 20.00uur hier?
Letterlijk dat. Iban wordt onbereikbaar gemaakt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:44 schreef Frutsel het volgende:
Wat houdt dat precies in "rusland uitsluiten van het internationale betalingsverkeer" ?
Dus rusland kan ons niet betalen voor handel. Naja dan handelen ze met China. Of waarom zou dat zo zeer doen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Letterlijk dat. Iban wordt onbereikbaar gemaakt.
En wij kunnen niet meer voor het gas betalenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nou vrij letterlijk dat je geen geld meer kunt versturen of ontvangen buiten de landsgrenzen omdat nagenoeg alles via het SWIFT systeem looptquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:44 schreef Frutsel het volgende:
Wat houdt dat precies in "rusland uitsluiten van het internationale betalingsverkeer" ?
Veel producten kan China nog helemaal niet in die mate leveren.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dus rusland kan ons niet betalen voor handel. Naja dan handelen ze met China. Of waarom zou dat zo zeer doen?
Dat is niet zomaar n op n te vervangen door handel met China. Hoe moet een gemiddeld bedrijf dat aanvliegen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dus rusland kan ons niet betalen voor handel. Naja dan handelen ze met China. Of waarom zou dat zo zeer doen?
Heb je enkel de gewone burger mee, denk dat die ook niet staan te juichen op dit moment.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als China ze kan kopen, kan het ze ook doorverkopen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel producten kan China nog helemaal niet in die mate leveren.
Denk aan computers, halfgeleiders, auto's etc.
Als je zooi wilt kun je inderdaad wel in China terecht maar niet alles is te koop op Aliexpress he.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik wou zeggen in China verkopen ze geen klompen, maar ik denk dat we dat ook allang hebben uitbesteed daarquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is niet n op n te vervangen door handel met China.
Dat is praktisch niet te voorkomen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heb je enkel de gewone burger mee
afsluiten van SWIFT, bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:44 schreef Frutsel het volgende:
Is het bekend of rusland dan meer schulden heeft of dan dat Rusland nog schulden moet innen? Ik zie nog niet direct dat Rusland dat pijn doet.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nou vrij letterlijk dat je geen geld meer kunt versturen of ontvangen buiten de landsgrenzen omdat nagenoeg alles via het SWIFT systeem loopt
Zou je toch moeten proberen, anders wordt Putin enkel populairder.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is praktisch niet te voorkomen.
Als je 140miljoen man de armoede injaagt is het ook snel afgelopen met dat schaakspel van Putinquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heb je enkel de gewone burger mee, denk dat die ook niet staan te juichen op dit moment.
Maar protesteren of iets er over zeggen kan je wel vergeten, want polonium happen is ook niet alles.
je ziet niet in hoe je iemand pijn kunt doen met het afsluiten van een groot deel van de financile wereld voor hen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is het bekend of rusland dan meer schulden heeft of dan dat Rusland nog schulden moet innen? Ik zie nog niet direct dat Rusland dat pijn doet.
Al die halfbakken maatregelen tegen de leidertjes van de volksrepubliek zijn vooralsnog lachertjes.
Europa heeft jaren de tijd gehad om dit te zien aankomen dus een plan kunnen maken om de handelsknop per direct te stoppen.
Aan schulden die je kunt innen of andere tegoeden heb je toch niets als je dat geld verder niet kunt uitgeven?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is het bekend of rusland dan meer schulden heeft of dan dat Rusland nog schulden moet innen? Ik zie nog niet direct dat Rusland dat pijn doet.
Al die halfbakken maatregelen tegen de leidertjes van de volksrepubliek zijn vooralsnog lachertjes.
Europa heeft jaren de tijd gehad om dit te zien aankomen dus een plan kunnen maken om de handelsknop per direct te stoppen.
Waarom? Als mensen niks te vreten hebben omdat Poetin zo nodig ruzie moet maken zal dat zijn populariteit ook weinig goed doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zou je toch moeten proberen, anders wordt Putin enkel populairder.
Maakt het moeilijk voor bedrijven om te importeren of exporteren.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, bomaanslagen, terreur en aanslagen. Gebruik maken van de enorme omvang van het land en op onverwachte plaatsen schade toebrengen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een invasie van Rusland door Oekraine bedoel je? Ik begrijp je zin niet helemaal.
Waar ze verder niets mee kunnen omdat geen enkele sector buiten de wapenindustrie en de fossiele industrie een beetje goed ontwikkelt is. En zelfs die laatste is voor een hoop zaken (expertise en onderdelen) afhankelijk van import uit het buitenland.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:55 schreef aTypisch het volgende:
''de handelsknop per direct te stoppen''
erg handig ja, het land heeft alleen maar zo'n beetje alle grondstoffen die je nodig hebt voor een moderne samenleving
ik heb het over onszelf en waar die grondstoffen dan wel naar toe gaanquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waar ze verder niets mee kunnen omdat geen enkele sector buiten de wapenindustrie en de fossiele industrie een beetje goed ontwikkelt is. En zelfs die laatste is voor een hoop zaken (expertise en onderdelen) afhankelijk van import uit het buitenland.
Bedoel meer : prima dat we dat doen maar als China of Iran zegt: nee doen we niet. Wat dan? Kunnen ze daar dan wel betalen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:54 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je ziet niet in hoe je iemand pijn kunt doen met het afsluiten van een groot deel van de financile wereld voor hen?
probeer zelf te leven zonder (digitale) bankrekening
Nergens naar toe omdat ze geen geld kunnen innen voor die grondstoffen (ze zijn immers afgesloten van het betalingsverkeer). Of ze moeten het gratis aan China willen geven, kan ook natuurlijk maar schieten ze verder zelf niets mee opquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik heb het over onszelf en waar die grondstoffen dan wel naar toe gaan
Sterker nog ze hebben een alternatief voor SWIFT en dat is gekoppeld met China's systeem.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bedoel meer : prima dat we dat doen maar als China of Iran zegt: nee doen we niet. Wat dan? Kunnen ze daar dan wel betalen?
Wie bepaald het en zet dan de knop voor Rusland om? IMF?
Het is een illusie om te denken dat je dat lukt. Althans, dat denk ik. Zwarte handel, China, zelfvoorzienend etc .quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Aan schulden die je kunt innen of andere tegoeden heb je toch niets als je dat geld verder niet kunt uitgeven?
Welk land was jij binnengevallen dan ?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:48 schreef Tengano het volgende:
Ik ben zelf een keer door de mijn bank geblokkeerd. Had er wel geld op staan, maar kon er niet meer bij. Geen opname of overschrijvingen doen dus. Dan kun je als gewone consuement iig niets meer en dat is verrot lastig.
Ja ze kunnen daar dan nog betalen, alleen niet via SWIFT (in dit voorbeeld).quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bedoel meer : prima dat we dat doen maar als China of Iran zegt: nee doen we niet. Wat dan? Kunnen ze daar dan wel betalen?
Schepen niet meer verzekeren zou het meest effectief zijn. Maarja, als er dan ergens wat gebeurt....quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja ze kunnen daar dan nog betalen, alleen niet via SWIFT (in dit voorbeeld).
Bijvoorbeeld met bitcoinIk ben niet bekend met de betaalnetwerken vanuit China/Rusland en die tussen Iran, Rusland en China.
Maar dit is niet de eerste (of laatste) keer dat het SWIFT-netwerk als wapen wordt ingezet. Dus er zijn alternatieven.
Maar het is toch geen alles-of-niets situatie waarbij het alleen succesvol is als je 100% van alle handel stop kunt leggen voor Rusland? Als je al eens 80% weet te treffen (wat heel goed mogelijk is) is dat al een gigantische dreun voor Rusland.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het is een illusie om te denken dat je dat lukt. Althans, dat denk ik. Zwarte handel, China, zelfvoorzienend etc .
Maar goed, ben benieuwd. Zet de knop maar om.
Net als alle Russische luchtvaart toegang ontzeggen. Weg dr mee
SWIFT handelt transacties tussen banken af. Dus overschrijvingen tussen rekeningen bij verschillende banken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar wie heeft de governance over SWIFT?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
SWIFT handelt transacties tussen banken af. Dus overschrijvingen tussen rekeningen bij verschillende banken.
Waarom wil je zo graag dat 'die knop wordt omgezet', ondanks dat je amper weet waar het dan om gaat?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het is een illusie om te denken dat je dat lukt. Althans, dat denk ik. Zwarte handel, China, zelfvoorzienend etc .
Maar goed, ben benieuwd. Zet de knop maar om.
Net als alle Russische luchtvaart toegang ontzeggen. Weg dr mee
Welnee, is overal al uitgelegd. Dan hebben ze gelijk geen kaarten meer over om nog verder te spelen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:04 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik verwacht wel dat het hele sanctiepakket ingaat. Of meer zelfs. Biden kan eigenlijk niet anders
Het valt onder de Belgische wet. Board of directors: https://www.swift.com/abo(...)wift-board-directorsquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:03 schreef kibo het volgende:
[..]
Maar wie heeft de governance over SWIFT?
Jeetje zeg. Hier zullen ze niet van terug hebben!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:04 schreef polderturk het volgende:
Sancties worden steeds zwaarder.
[ twitter ]
Dat doen meisjes als ze verliefd zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik moet hier echt compleet zonder reden keihard om giechelen
ja als een meisje ja
Komt eerst nog een voorprogrammaquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:05 schreef Ali_boo het volgende:
Zal toch niet met nog een uur uitgesteld worden ?
Ja het zit hem vooral in technische zaken. Handeldrijven met landen die de sancties niet erkennen zal nog wel lukken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Schepen niet meer verzekeren zou het meest effectief zijn. Maarja, als er dan ergens wat gebeurt....
Alle financile insituten die daar zijn aangesloten. In de praktijk de VS, denk ik.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:03 schreef kibo het volgende:
[..]
Maar wie heeft de governance over SWIFT?
Dan was het vrij dom om te zeggen dat het pakket inging bij een invasie. Er zal vast nog wel een volgend pakket liggenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Welnee, is overal al uitgelegd. Dan hebben ze gelijk geen kaarten meer over om nog verder te spelen.
I raise you.
Ligt eraan wat je verstaat onder een invasie natuurlijk. Je kunt je op het standpunt stellen dat een vredesmissie in de facto al losgekoppelde gebieden geen invasie is, maar dat het pas 'n invasie is als Rusland buiten die gebieden gaat paraderen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan was het vrij dom om te zeggen dat het pakket inging bij een invasie. Er zal vast nog wel een volgend pakket liggen
Maar wat heb je aan de back up? Alleen nationaal geldverkeer mogelijk gok ik?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alle financile insituten die daar zijn aangesloten. In de praktijk de VS, denk ik.
Iran was vier jaar disconnected na wat gedoe. Rusland heeft wel een back-up. Die snappen natuurlijk wel dat als de VS heel erg boos is, ze de Russen uit SWIFT gooien.
Die heeft een functie eldersquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:07 schreef aTypisch het volgende:
waar is @:opperkleurder als je hem nodig hebt
Niet de VS. Die hebben ooit sancties ingesteld tegen de raad van bestuur van SWIFT omdat die weigerden een land af te sluiten.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alle financile insituten die daar zijn aangesloten. In de praktijk de VS, denk ik.
Iran was vier jaar disconnected na wat gedoe. Rusland heeft wel een back-up. Die snappen natuurlijk wel dat als de VS heel erg boos is, ze de Russen uit SWIFT gooien.
Nog op hem gestemd voor gemeenteraadsverkiezingen. Daarna nooit meer wat van hem gehoordquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:07 schreef aTypisch het volgende:
waar is @:opperkleurder als je hem nodig hebt
De VS en VK hebben dit al een invasie genoemd. Geen weg terug dusquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je verstaat onder een invasie natuurlijk. Je kunt je op het standpunt stellen dat een vredesmissie in de facto al losgekoppelde gebieden geen invasie is, maar dat het pas 'n invasie is als Rusland buiten die gebieden gaat paraderen.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nog op hem gestemd voor gemeenteraadsverkiezingen. Daarna nooit meer wat van hem gehoord
En toen gingen ze alsnog overstag. Dus uiteindelijk bepaalt de VS wel 'n beetje wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Niet de VS. Die hebben ooit sancties ingesteld tegen de raad van bestuur van SWIFT omdat die weigerden een land af te sluiten.
Plus de restquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Poeh poeh, europese unie is wel zeer streng zeg.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:04 schreef polderturk het volgende:
Sancties worden steeds zwaarder.
[ twitter ]
In principe kan enkel een Belgische rechter hen tot iets verplichten. Maar in de praktijk, tja..quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
En toen gingen ze alsnog overstag. Dus uiteindelijk bepaalt de VS wel 'n beetje wat er gebeurt.
Geen enkel land.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wat had jij dan graag gezien?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Poeh poeh, europese unie is wel zeer streng zeg.
bullshitquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geen enkel land.
En China kan op de middellange termijn niet de verloren handel opvangen.
Ja, de praktijk is wat anders. Als de Vs echt moeilijk gaat doen, dan werken ze blijkbaar ook zonder Belgische rechter wel mee.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In principe kan enkel een Belgische rechter hen tot iets verplichten. Maar in de praktijk, tja..
Nah zij hebben een Rus die eigenaar is van Vitessequote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:13 schreef Tengano het volgende:
Sta je toch raar te kijken als die russische tanks nog ff doorkachelen
en straks ineens Arnhem binnen komen rijden
Hoe zeg je dat in het russisch: Rot op naar je eigen land![]()
Vraag maar aan Iran hoe makkelijk dat gaat.quote:
Arnhem - Donetsk is toch een goede 2650 kilometer.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:13 schreef Tengano het volgende:
Gewoon in het Nederlands zeggenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:13 schreef Tengano het volgende:
Alle handel met rusland per direct stopzetten. Geld bevriezen van alle russische miljardairs en of belasting opschroeven voor alle russische bedrijven. Geld in staatskas steken. Dictatoriale praktijken toepassen.quote:
Als Chinese bedrijven dat berhaupt wel willen, want het maakt je immers kwetsbaar voor strafmaatregelen als je ook in het Westen actief bent. Dat zag je ook met die laatste ronde van sancties van de Amerikanen tegen Iran: Daar bood de EU wel een methode aan om buiten de scope van Washington met Iran te handelen maar daar werd nauwelijks gebruik van gemaakt door Europese bedrijven omdat ze hun toegang tot de veel lucratievere Amerikaanse markt niet op het spel wilden zetten.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geen enkel land.
hoeveel was Putin te laat?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:17 schreef Ali_boo het volgende:
WAAR BLIJFT DIE WANDELENDE LIJK ?
17 min te laat alweer
Ебать в свою странуquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:13 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat wij meer behoefte aan spullen uit China hebben dan andersom hoor 🤡quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als Chinese bedrijven dat berhaupt wel willen, want het maakt je immers kwetsbaar voor strafmaatregelen als je ook in het Westen actief bent. Dat zag je ook met die laatste ronde van sancties van de Amerikanen tegen Iran: Daar bood de EU wel een methode aan om buiten de scope van Washington met Iran te handelen maar daar werd nauwelijks gebruik van gemaakt door Europese bedrijven omdat ze hun toegang tot de veel lucratievere Amerikaanse markt niet op het spel wilden zetten.
Is met een paar uur uitgesteld.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:17 schreef Ali_boo het volgende:
WAAR BLIJFT DIE WANDELENDE LIJK ?
17 min te laat alweer
En wat is jouw gewenste resultaat nadat je dit allemaal zou hebben doorgevoerd?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:17 schreef xminator het volgende:
[..]
Alle handel met rusland per direct stopzetten. Geld bevriezen van alle russische miljardairs en of belasting opschroeven voor alle russische bedrijven. Geld in staatskas steken. Dictatoriale praktijken toepassen.
Deze site geeft een mooi inzicht in de import en export van landen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geen enkel land.
Ja, ze importen jaarlijks maar voor 9 miljard Dollar aan medicijnen, waarvan 80% uit de EU. Als dat niet meer kan, waarom zou dat nou zeer doen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Rusland financieel cripplen, zelf financieel verrijken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
En wat is jouw gewenste resultaat nadat je dit allemaal zou hebben doorgevoerd?
Alweer? No wayquote:
Heeft 'ie misschien wel een .quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:22 schreef sp3c het volgende:
die denkt dat we niets beters te doen hebben ofzo
Je mist het punt, het gaat erom dat bedrijven uit China (en trouwens ook andere landen) dan voor een keus komen te staan: Ga je handel drijven met Rusland met het risico dat je toegang tot de Westerse markt verliest? Sommigen zullen best bereidt zijn om dat risico te nemen, zeker als ze toch al geen of nauwelijks handel drijven met het Westen, maar als je veel meer inkomsten uit je handel met Europa of de VS haalt is het dat risico gewoon niet waard.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:19 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ik denk dat wij meer behoefte aan spullen uit China hebben dan andersom hoor 🤡
misschien welquote:
IK hoor hem nu pratenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ligt die seniele kneus nog te slapen? Of moet hij z'n speech nog even oefenen?
Weet je niet hoe vaak je aan dat sleuteltje moet draaien voordat ie langer dan vijf minuten blijft bewegen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ligt die seniele kneus nog te slapen? Of moet hij z'n speech nog even oefenen?
Wat zijn het dan? offensive moves?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Alsof Rusland NAVO-staten aan gaat vallen.
In elk geval geen defensive moves. NAVO-lidstaten lopen geen gevaar, lijkt me. Putin staat niet bepaald klaar om Litouwen of zo binnen te vallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:29 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat zijn het dan? offensive moves?
Waarom de militaire aanwezigheid in de Baltische Staten verder opvoeren als reactie? Heeft Putin aangegeven de Baltische Staten binnen te willen vallen?quote:
hij wil wel minder minder minder NATO in die regioquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom de militaire aanwezigheid in de Baltische Staten verder opvoeren als reactie? Heeft Putin aangegeven de Baltische Staten binnen te willen vallen?
Om die staten rust te geven dat ze niet hetzelfde overkomt. En om Poetin duidelijk te maken dat hij daar hetzelfde geintje niet hoeft te proberen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom de militaire aanwezigheid in de Baltische Staten verder opvoeren als reactie? Heeft Putin aangegeven de Baltische Staten binnen te willen vallen?
Als je hem gisteren hoorde praten, zouden er best wat mensen zenuwachtig kunnen worden daar. Maar nee ik denk niet hij de Baltische staten binnen gaat vallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Putin is net zo seniel als je gisteren zijn toespraak rant zagquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Deze seniele oude gek is de oorlogshitser en niet Putin.
Tuurlijk, Putin valt een buurland binnen, maar Biden is de oorlogshitserquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Maar deze seniele oude gek stuurt geen troepen de grens van een soevereine staat over.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Die gebieden waren de facto al los van Oekrane.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar deze seniele oude gek stuurt geen troepen de grens van een soevereine staat over.
Dit dus.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Laten we dus nog wat verder de gemoederen opstoken en Amerikaanse troepen stationeren in de Baltische staten grenzend aan Rusland. Puik plan.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Putin is net zo seniel als je gisteren zijn toespraak rant zag
Aanfluiting deze seniele gek.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:34 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat een matige speech van Biden zeg. Hij leest zichtbaar alles af en ook nog eens op een stotterende manier. Dit geeft weinig vertrouwen.
Het gaat er ook niet zo om wat je zegt, maar wat je doet.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:34 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat een matige speech van Biden zeg. Hij leest zichtbaar alles af en ook nog eens op een stotterende manier. Dit geeft weinig vertrouwen.
Nog altijd beter dan het bestaan van een buurland ontkennen en daar binnen te vallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Laten we dus nog wat verder de gemoederen opstoken en Amerikaanse troepen stationeren in de Baltische staten grenzend aan Rusland. Puik plan.
Het is hier al zo vaak gezegd: de Baltische Staten zijn NAVO-landen. Putin weet zelf ook wel dat dat een oorlogsverklaring is en ik heb hem ook al eens horen zeggen dat de NAVO en Rusland onvergelijkbaar zijn qua militaire capaciteit. Hij heeft het toch ook niet over de Baltische Staten gehad? Waarom wordt dit steeds geopperd?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Om die staten rust te geven dat ze niet hetzelfde overkomt. En om Poetin duidelijk te maken dat hij daar hetzelfde geintje niet hoeft te proberen.
Ja, miepen dat Rusland in Wit-Rusland troepen heeft staan en zelf dan troepen in de Baltische staten neer gaan zetten. Deze seniele gek wil oorlog. Moet de EU zich niet in laten trekken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Laten we dus nog wat verder de gemoederen opstoken en Amerikaanse troepen stationeren in de Baltische staten grenzend aan Rusland. Puik plan.
Daarover, en over de rol van Rusland in de ontstane situatie, kan je discussiren maar je kan toch niet met droge ogen Biden als agressor bestempelenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die gebieden waren de facto al los van Oekrane.
Die gebieden waren de facto al een tijd los van Oekrane.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan het bestaan van een buurland ontkennen en daar binnen te vallen.
Niet te vergelijken. Ik neem niet aan dat er een volledig aanvalsleger neergezet wordt, zoals Rusland heeft gedaan.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, miepen dat Rusland in Wit-Rusland troepen heeft staan en zelf dan troepen in de Baltische staten neer gaan zetten. Deze seniele gek wil oorlog. Moet de EU zich niet in laten trekken.
Hij gaat troepen stationeren in de Baltische staten, terwijl er nul aanleiding is om te denken dat die aangevallen gaan worden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daarover, en over de rol van Rusland in de ontstane situatie, kan je discussiren maar je kan toch niet met droge ogen Biden als agressor bestempelen![]()
![]()
.
Dat doen toch alle achterlijke dictaturen, zondebokken zoeken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daarover, en over de rol van Rusland in de ontstane situatie, kan je discussiren maar je kan toch niet met droge ogen Biden als agressor bestempelen![]()
![]()
.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet zo om wat je zegt, maar wat je doet.
Dat zie je ook bij Puttin. Die zei ook dat hij alleen maar met oefeningen bezig was, maar de werkelijkheid is een invasie.
Wat de neuk hebben wij met Oekrane van doen? Kan mij dat grafland schelen. En alsof Putin een NATO land gaat aanvallen. Met het stationeren van troepen in de Baltische staten stook je het vuurtje nog wat verder op.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan het bestaan van een buurland ontkennen en daar binnen te vallen.
Daar is alle reden toe sinds Poetin's speech en iedereen weet dat de Baltische staatjes te klein zijn om zichzelf te verdedigen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij gaat troepen stationeren in de Baltische staten, terwijl er nul aanleiding is om te denken dat die aangevallen gaan worden.
Dan ben je gewoon uit op oorlog.
Nou, met uitstraling wint men dan geen oorlog inderdaad, maar het is wel zo dat een bepaald charisma moraal biedt. Biden komt tijdens een historisch moment niet eens uit zijn woorden. Dat spreekt weinig daadkracht uit en geeft mij weinig hoop in een goede afloop.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet zo om wat je zegt, maar wat je doet.
Dat zie je ook bij Puttin. Die zei ook dat hij alleen maar met oefeningen bezig was, maar de werkelijkheid is een invasie.
Die Baltische staten zelf zien dat anders.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij gaat troepen stationeren in de Baltische staten, terwijl er nul aanleiding is om te denken dat die aangevallen gaan worden.
Deze logica ontgaat mij een beetje. Jij denkt dat Biden Rusland binnen wil vallen vanuit Oost-Europaquote:Dan ben je gewoon uit op oorlog.
Nog steeds deze nonsens? Waarom speel je voorwaardse verdediging voor Putler?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon uit op oorlog.
Hoepels rechtlullen dat is wat ze proberen nquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar deze seniele oude gek stuurt geen troepen de grens van een soevereine staat over.
Opmerkelijk hoe Poetin een land binnenvalt maar het de schuld van Biden is.
Je kletst zoals gewoonlijk weer uit je nek.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat de neuk hebben wij met Oekrane van doen? Kan mij dat grafland schelen. En alsof Putin een NATO land gaat aanvallen. Met het stationeren van troepen in de Baltische staten stook je het vuurtje nog wat verder op.
We worden hier een totale oorlog ingerommeld met deze constante westerse liberale bemoeienis.
lijkt me wat vergezocht hoorquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat de neuk hebben wij met Oekrane van doen? Kan mij dat grafland schelen. En alsof Putin een NATO land gaat aanvallen. Met het stationeren van troepen in de Baltische staten stook je het vuurtje nog wat verder op.
We worden hier een totale oorlog ingerommeld met deze constante westerse liberale bemoeienis.
quote:
Bidens grootste wapenfeit is altijd dat het tenminste niet Trump is.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, met uitstraling wint men dan geen oorlog inderdaad, maar het is wel zo dat een bepaald charisma moraal biedt. Biden komt tijdens een historisch moment niet eens uit zijn woorden. Dat spreekt weinig daadkracht uit en geeft mij weinig hoop in een goede afloop.
Niet dan?quote:
Onder Trump was er vrede.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Bidens grootste wapenfeit is altijd dat het tenminste niet Trump is.
Klopt, tijdens Trump had Putin dit niet gedurft.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Bidens grootste wapenfeit is altijd dat het tenminste niet Trump is.
Dus je erkent dat Poetin een onredelijke tiran is die we uit de weg moeten gaan?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:43 schreef Breekfast het volgende:
Poetin erkent dus de gehele oblasten van de Donbass en Loegansk, niet alleen de separatistische regio's?
Voor de grap moet je even Yemen en Trump opzoeken.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:43 schreef Breekfast het volgende:
Poetin erkent dus de gehele oblasten van de Donbass en Loegansk, niet alleen de separatistische regio's?
Per ongeluk of "per ongeluk"?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat als er per ongeluk gezeik komt met de NAVO we alsnog niet terug gaan vechten. Het risico op een kernoorlog willen we niet lopen. Snel vergeten weer.
Man man man. Nogmaals: het zijn NAVO-landen. Lees je eens in wat artikel 5 inhoudt en probeer het dan nog eens.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Daar is alle reden toe sinds Poetin's speech en iedereen weet dat de Baltische staatjes te klein zijn om zichzelf te verdedigen.
Ja, ik had eerlijk gezegd ook wel op iets anders gehoopt, maar we moeten het er maar mee doenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, met uitstraling wint men dan geen oorlog inderdaad, maar het is wel zo dat een bepaald charisma moraal biedt. Biden komt tijdens een historisch moment niet eens uit zijn woorden. Dat spreekt weinig daadkracht uit en geeft mij weinig hoop in een goede afloop.
Was Putin bang voor Trump?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Klopt, tijdens Trump had Putin dit niet gedurft.
Heb jij alleen een paar knikkers in je hoofd zitten?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, miepen dat Rusland in Wit-Rusland troepen heeft staan en zelf dan troepen in de Baltische staten neer gaan zetten. Deze seniele gek wil oorlog. Moet de EU zich niet in laten trekken.
Ach, Yemen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Voor de grap moet je even Yemen en Trump opzoeken.
Geen enkele Amerikaanse president is bekend met het woordje vrede.
Zou het dan toch een complot zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:41 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Viel het jullie ook op dat Biden binnen kwam lopen om 2:22?
Ja, wat een kans op een conflict wel echt groot maakt het Oekraine. Misschien is die hele erkenning wel een false flag. Het loopt uit de hand en Poetin ziet kans om heel Oekraine binnen te vallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:43 schreef Breekfast het volgende:
Daar ontkomen we uiteindelijk dan niet aan..quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lekker paniekerig zijn ze hier...quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Man man man. Nogmaals: het zijn NAVO-landen. Lees je eens in wat artikel 5 inhoudt en probeer het dan nog eens.
Het zou wel een reactie kunnen zijn op Putins symboliekquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zou het dan toch een complot zijn
2.3 Million Children Are on the Brink of Starvation in Yemenquote:
Nee die hadden gewoon dezelfde financile belangen en olichargische vriendjesquote:
En Noord Korea...quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:45 schreef TheJanitor het volgende:
Heeft China ze al erkend of lopen die nog wat achter?
Dan wordt het echt oorlog ben ik bang. Als het enkel de separatistische gebieden waren geweest dan was het misschien op een voortzetting van de al jaren lopende patstelling uitgedraaid met terughoudendheid van beide kanten.quote:
Eens.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dan wordt het echt oorlog ben ik bang. Als het enkel de separatistische gebieden waren geweest dan was het misschien op een voortzetting van de al jaren lopende patstelling uitgedraaid met terughoudendheid van beide kanten.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat Oekrane de hele oblasten van zich laat afpakken zonder echt te gaan vechten.
Ja Yemen,dat land wat kapot gebombardeerd wordt door onze vriend Saoedie Arabie en datzelfde SA, die ook nog het lef heeft om hun bek open te trekken tijdens de UN veiligheidsraad over dit conflict.quote:
Zo'n meesterschaker is Poetin niet. Deze ''aanval'' in Oekrane zag de wereld al weken van te voren aankomen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Z'n spelletje is nog lang niet voorbij, Poetin is echt een meester schaker op geopolitiek niveau. Weliswaar voor ons de bad guy maar toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |