afsluiten van SWIFT, bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:44 schreef Frutsel het volgende:
Wat houdt dat precies in "rusland uitsluiten van het internationale betalingsverkeer" ?
Is het bekend of rusland dan meer schulden heeft of dan dat Rusland nog schulden moet innen? Ik zie nog niet direct dat Rusland dat pijn doet.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nou vrij letterlijk dat je geen geld meer kunt versturen of ontvangen buiten de landsgrenzen omdat nagenoeg alles via het SWIFT systeem loopt
Zou je toch moeten proberen, anders wordt Putin enkel populairder.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is praktisch niet te voorkomen.
Als je 140miljoen man de armoede injaagt is het ook snel afgelopen met dat schaakspel van Putinquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heb je enkel de gewone burger mee, denk dat die ook niet staan te juichen op dit moment.
Maar protesteren of iets er over zeggen kan je wel vergeten, want polonium happen is ook niet alles.
je ziet niet in hoe je iemand pijn kunt doen met het afsluiten van een groot deel van de financiële wereld voor hen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is het bekend of rusland dan meer schulden heeft of dan dat Rusland nog schulden moet innen? Ik zie nog niet direct dat Rusland dat pijn doet.
Al die halfbakken maatregelen tegen de leidertjes van de volksrepubliek zijn vooralsnog lachertjes.
Europa heeft jaren de tijd gehad om dit te zien aankomen dus een plan kunnen maken om de handelsknop per direct te stoppen.
Aan schulden die je kunt innen of andere tegoeden heb je toch niets als je dat geld verder niet kunt uitgeven?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is het bekend of rusland dan meer schulden heeft of dan dat Rusland nog schulden moet innen? Ik zie nog niet direct dat Rusland dat pijn doet.
Al die halfbakken maatregelen tegen de leidertjes van de volksrepubliek zijn vooralsnog lachertjes.
Europa heeft jaren de tijd gehad om dit te zien aankomen dus een plan kunnen maken om de handelsknop per direct te stoppen.
Waarom? Als mensen niks te vreten hebben omdat Poetin zo nodig ruzie moet maken zal dat zijn populariteit ook weinig goed doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zou je toch moeten proberen, anders wordt Putin enkel populairder.
Maakt het moeilijk voor bedrijven om te importeren of exporteren.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, bomaanslagen, terreur en aanslagen. Gebruik maken van de enorme omvang van het land en op onverwachte plaatsen schade toebrengen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een invasie van Rusland door Oekraine bedoel je? Ik begrijp je zin niet helemaal.
Waar ze verder niets mee kunnen omdat geen enkele sector buiten de wapenindustrie en de fossiele industrie een beetje goed ontwikkelt is. En zelfs die laatste is voor een hoop zaken (expertise en onderdelen) afhankelijk van import uit het buitenland.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:55 schreef aTypisch het volgende:
''de handelsknop per direct te stoppen''
erg handig ja, het land heeft alleen maar zo'n beetje alle grondstoffen die je nodig hebt voor een moderne samenleving
ik heb het over onszelf en waar die grondstoffen dan wel naar toe gaanquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waar ze verder niets mee kunnen omdat geen enkele sector buiten de wapenindustrie en de fossiele industrie een beetje goed ontwikkelt is. En zelfs die laatste is voor een hoop zaken (expertise en onderdelen) afhankelijk van import uit het buitenland.
Bedoel meer : prima dat we dat doen maar als China of Iran zegt: nee doen we niet. Wat dan? Kunnen ze daar dan wel betalen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:54 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je ziet niet in hoe je iemand pijn kunt doen met het afsluiten van een groot deel van de financiële wereld voor hen?
probeer zelf te leven zonder (digitale) bankrekening
Nergens naar toe omdat ze geen geld kunnen innen voor die grondstoffen (ze zijn immers afgesloten van het betalingsverkeer). Of ze moeten het gratis aan China willen geven, kan ook natuurlijk maar schieten ze verder zelf niets mee opquote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik heb het over onszelf en waar die grondstoffen dan wel naar toe gaan
Sterker nog ze hebben een alternatief voor SWIFT en dat is gekoppeld met China's systeem.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bedoel meer : prima dat we dat doen maar als China of Iran zegt: nee doen we niet. Wat dan? Kunnen ze daar dan wel betalen?
Wie bepaald het en zet dan de knop voor Rusland om? IMF?
Het is een illusie om te denken dat je dat lukt. Althans, dat denk ik. Zwarte handel, China, zelfvoorzienend etc .quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Aan schulden die je kunt innen of andere tegoeden heb je toch niets als je dat geld verder niet kunt uitgeven?
Welk land was jij binnengevallen dan ?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:48 schreef Tengano het volgende:
Ik ben zelf een keer door de mijn bank geblokkeerd. Had er wel geld op staan, maar kon er niet meer bij. Geen opname of overschrijvingen doen dus. Dan kun je als gewone consuement iig niets meer en dat is verrot lastig.
Ja ze kunnen daar dan nog betalen, alleen niet via SWIFT (in dit voorbeeld).quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bedoel meer : prima dat we dat doen maar als China of Iran zegt: nee doen we niet. Wat dan? Kunnen ze daar dan wel betalen?
Wie bepaald het en zet dan de knop voor Rusland om? IMF?
Schepen niet meer verzekeren zou het meest effectief zijn. Maarja, als er dan ergens wat gebeurt....quote:Op dinsdag 22 februari 2022 19:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja ze kunnen daar dan nog betalen, alleen niet via SWIFT (in dit voorbeeld).
Bijvoorbeeld met bitcoinIk ben niet bekend met de betaalnetwerken vanuit China/Rusland en die tussen Iran, Rusland en China.
Maar dit is niet de eerste (of laatste) keer dat het SWIFT-netwerk als wapen wordt ingezet. Dus er zijn alternatieven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |