SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Nee @Djeez we gaan voor een mooie zomer! Kom op, nog even afwachten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 11:18 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is dan ook zo goed als zeker dat de zomer van 2022 minstens net zo kut wordt als vorig jaar. 2022 zal de boeken ingaan als het somberste jaar aller tijden
Gezien het streepje door z'n naam kan ie ff niet postenquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:09 schreef Pisces29 het volgende:
Iemand @:Dven gezien de laatste tijd?
Jij bent benieuwd naar het weer op het platteland in Bulgarije?quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:09 schreef Pisces29 het volgende:
Thanks.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Gezien het streepje door z'n naam kan ie ff niet posten
En dat was in november...
Nee, hier al even niet meer. Misschien zit ie in Zweden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:09 schreef Pisces29 het volgende:
Gebanned.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:09 schreef Pisces29 het volgende:
Serieus, ja? waaromquote:
Nee joh, dat zijn juist mijn piekmomenten!quote:Op zondag 30 januari 2022 09:10 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Einde tijdperk @:dagoduck
@:Zipportal
Het zal allemaal wel weer meevallen.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:11 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[ afbeelding ]
Er gaat een forse storm komen met windstoten van 120-130 km/u. Statistisch gezien wordt het wel weer tijd voor een zware storm gezien volgens de statistiek iedere 1,5 jaar een zware storm plaats vind. En de laatste zware storm is alweer van bijna 2 jaar geleden in februari 2020, dus het wordt wel tijd voor de eerste zware storm in Coronatijden.
Ga je een vreugdevuur aansteken?quote:Op zondag 30 januari 2022 09:14 schreef Haags het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel weer meevallen.
Storm met windstoten beneden de 140 km/u neem ik sowieso niet zo serieus. @:wereldgozer @:zipportal
Alleen als de wind vol richting Amsterdam waait.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:15 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ga je een vreugdevuur aansteken?
Zorgt ook voor hoogwater. Staat nu al op de kade hier.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:11 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[ afbeelding ]
Er gaat een forse storm komen met windstoten van 120-130 km/u. Statistisch gezien wordt het wel weer tijd voor een zware storm gezien volgens de statistiek iedere 1,5 jaar een zware storm plaats vind. En de laatste zware storm is alweer van bijna 2 jaar geleden in februari 2020, dus het wordt wel tijd voor de eerste zware storm in Coronatijden.
Maandag zware windstoten langs Nederlandse kustquote:
@Karinaquote:Mocht het weer tot een code oranje of rood komen, dan zal de storm de naam Corrie krijgen - naar Corrie van Dijk, de eerste vrouwelijke meteoroloog bij het KNMI in 1964.
quote:Op zondag 30 januari 2022 10:28 schreef maily het volgende:
[..]
Maandag zware windstoten langs Nederlandse kust
[..]
@:Karina![]()
Als het maar geen shitstorm wordt.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:11 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel afgekeurd voor hier hoorquote:Op zondag 30 januari 2022 09:11 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[ afbeelding ]
Ah heerlijk morgenochtend vroeg op de fiets en trouwens ook als ik weer naar huis ga. Zie al dat er dan al windkracht 5 a 6 voor hier staat pfffquote:Op zondag 30 januari 2022 14:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Toch wel afgekeurd voor hier hoorhopelijk schuift het nog een km of 50a100km op naar Duitsland
Wel apart ja dat het nog licht is. Dat ben ik niet meer gewend.quote:Op zondag 30 januari 2022 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Daglicht om 17:30 is ook wel weer even genieten
OK Talpaquote:Op zondag 30 januari 2022 09:14 schreef Haags het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel weer meevallen.
Storm met windstoten beneden de 140 km/u neem ik sowieso niet zo serieus. @:wereldgozer @:zipportal
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/30/code-geel/quote:Enkel in de provincies Luik en Luxemburg waarschuwt het KMI voor code geel voor gladheid. Op de Ardense toppen kan winterse neerslag een gevaar vormen. Boven 500 meter gaat het meestal om sneeuw. Op het einde van de dag kan de sneeuwlaag een dikte van 1 tot lokaal 10 centimeter halen.
Ik had de plannen al klaar, lekker met vrouw en zoon de bossen in. Blijkt de kleine grote man waarschijnlijk corona te hebben. In afwachting van de testuitslag dus in quarantaine vanaf vandaagquote:
Helpt ook mee dat het sinds begin januari continu donker is geweest.quote:Op zondag 30 januari 2022 17:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wel apart ja dat het nog licht is. Dat ben ik niet meer gewend.
Welkom in Nederland.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:27 schreef Borrelnootje00 het volgende:
als ik deze week zo kijk naar de voorspellingen is best wel treurigdeprimerend weer
[ afbeelding ]
Na zonneschijn komt regenquote:Op zondag 30 januari 2022 20:31 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Na regen komt zonneschijn. Laten we hopen![]()
Het kan zomaar opeens blauwe lucht worden met zonovergoten weer.quote:
Hier al (vroeg) in de ochtend denk ik. Jammer, ga geen wekker zetten. Rond het middaguur maar even een strandwandeling maken, kijken of er nog wat te jutten valt.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:00 schreef aloa het volgende:
Het hoogtepunt van de storm is tegen de middag. Daarna zakt het langzaam af...
Oh balen. Ik heb m'n oudste (ook positief) gewoon mee naar de hei genomen.quote:Op zondag 30 januari 2022 19:48 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik had de plannen al klaar, lekker met vrouw en zoon de bossen in. Blijkt de kleine grote man waarschijnlijk corona te hebben. In afwachting van de testuitslag dus in quarantaine vanaf vandaag
Nou ik moet zo naar buiten, als dat maar goed gaatquote:Op maandag 31 januari 2022 07:44 schreef maily het volgende:
Als er iets fout gaat vandaag: "sorrie, dat kwam door Corrie" @:Karina
Succes!quote:Op maandag 31 januari 2022 07:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ik moet zo naar buiten, als dat maar goed gaat
quote:Op maandag 31 januari 2022 08:09 schreef Perrin het volgende:
Net honden wezen uitlaten, leek wel vliegeren.
Dit is sowieso al veel beter denk ik dan die wekenlange grauwe windstille mistige omstandigheden die er eerst waren.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:07 schreef ondeugend het volgende:
Prima weer in Assen ook.
Windstil, af en toe zeer felle zon met mooie wolkenluchten.
Ja, alles gaat om ons heen. Misschien vanmiddag een staartje?quote:Op maandag 31 januari 2022 09:50 schreef Slobeend het volgende:
Windkracht 2 in Groningen@:zipportal
Ja het doet echt aan het vroege voorjaar denken.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is sowieso al veel beter denk ik dan die wekenlange grauwe windstille mistige omstandigheden die er eerst waren.
In ieder geval meer dynamiek waarbij de zon ook fel kan doorbreken
Iedereen lekker buiten aan het genieten.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:11 schreef Paul het volgende:
Hoe kan het hier zo rustig zijn met een stormdag?
We worden pas wakker bij windkracht 10.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:11 schreef Paul het volgende:
veel te gevaarlijkquote:Op maandag 31 januari 2022 12:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen lekker buiten aan het genieten.
Leuke site.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:17 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ja, alles gaat om ons heen. Misschien vanmiddag een staartje?
https://www.windy.com/
Lekker maatquote:Op maandag 31 januari 2022 16:12 schreef Dagoduck het volgende:
Het was goed winderig op het strandStandaardrondje maar even uitgebreid en doorgelopen naar Huisduinen.
Uiteindelijk een wandeling van 11 kilometer.
Omdat dit wederom weer een storm in een glas water was.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:11 schreef Paul het volgende:
Iddquote:Op maandag 31 januari 2022 11:23 schreef ondeugend het volgende:
Het gekke is dat we twee dagen geleden wel storm hadden met de bijbehorende schades zonder eng waarschuwing vooraf. Gevels aan puin, panelen, omvallende bomen en veel takken overal.
Gister 24 graden hier in Maspalomas. Gelijk vergeten dat het januari/februari is. Ook 1.5 uur langer daglichtquote:Op maandag 31 januari 2022 17:14 schreef dick_laurent het volgende:
Graadje of 22, onbewolkt en windstil.
Smaakt naar zomer!
LEKKER HE!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 16:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gister 24 graden hier in Maspalomas. Gelijk vergeten dat het januari/februari is. Ook 1.5 uur langer daglicht
Zoveel spoelt er niet meer aan tegenwoordig. Een flesje uit Myanmar en een schoen en een hondenbal, veel spannender werd het niet gister.quote:
Als je te laat bent niet inderdaad.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 17:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zoveel spoelt er niet meer aan tegenwoordig. Een flesje uit Myanmar en een schoen en een hondenbal, veel spannender werd het niet gister.
Maar aan de kust werd windkracht 9 (definitie storm) wel gehaald maandag en vandaag niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:47 schreef PzKpfw het volgende:
Het waait hier nu nog harder dan maandag tijdens die zogenaamde storm.
Voorjaarsachtig.quote:
Ja dat was echt afzien deze winter. Polaire vortex, alles. Stelletje kwakzalvers zijn het ook he.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:51 schreef Haags het volgende:
Ze zaten er weer goed bij met die voorspelling van de horrorwinter des doods
Dat was toch geen voorspelling van een serieuze meteoroloog?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat was echt afzien deze winter. Polaire vortex, alles. Stelletje kwakzalvers zijn het ook he.
Die wordt elk jaar voorspeld toch?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:51 schreef Haags het volgende:
Ze zaten er weer goed bij met die voorspelling van de horrorwinter des doods
Nee die wagen zich daar natuurlijk niet aan. Maar wel weer veel gezwets van een aantal prominente wichelroedelopers.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat was toch geen voorspelling van een serieuze meteoroloog?
Qua temperatuur acceptabel, maar verder was het 80/90% intens grijs en dus best wel triestquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:37 schreef Bugno3 het volgende:
Wat. Een. GodenweerIk hou van deze winter.
Hier strak blauw. Wandeling gemaakt in t-shirt, genot.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua temperatuur acceptabel, maar verder was het 80/90% intens grijs en dus best wel triest
Klopt, beetje het "stilstaande klok" idee.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:02 schreef noodgang het volgende:
[..]
Die wordt elk jaar voorspeld toch?
https://www.almanak.nl/weer/quote:Het betreft waarnemingen van temperatuur, windrichting en windkracht, aantal uren zonneschijn, aantal millimeters neerslag en verschijnselen als mist, onweer en nachtvorst. Bij het opstellen van de prognose worden de maanden bij de omkeerdagen theorie verdeeld in decaden (perioden van 10 dagen), in welke tijdvakken omslag van het weer te verwachten is. Er zal nog een lange reeks waarnemingen moeten worden geregistreerd en veel onderzoek moeten plaatsvinden om het juistheidpercentage van de weerprognose in de Enkhuizer (nu 70-80%) met 10% te verhogen. De theorie van de omkeerdagen is derhalve nog niet voltooid.
Jepquote:Op woensdag 2 februari 2022 17:02 schreef noodgang het volgende:
[..]
Die wordt elk jaar voorspeld toch?
Nu wordt het donkerder, maar verder best oké vandaag, beetje zon, voelde niet koud, voelde zacht.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:09 schreef Adrie072 het volgende:
Iemand nog iets positiefs te melden......?
Nee, deze winter is volkomen k*tquote:Op donderdag 3 februari 2022 16:09 schreef Adrie072 het volgende:
Morgenmiddag kans op natte sneeuw in Noord-Holland na passage van een koufront. Windstoten tot 90km/u bij de buien die op het koufront zitten.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:09 schreef Adrie072 het volgende:
Heerlijk!quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Morgenmiddag kans op natte sneeuw in Noord-Holland na passage van een koufront. Windstoten tot 90km/u bij de buien die op het koufront zitten.
De dagen worden snel langerquote:Op donderdag 3 februari 2022 16:09 schreef Adrie072 het volgende:
Net als de 4 voorgaande jaquote:
quote:
Hele IJ dichtquote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:23 schreef Tourniquet het volgende:
Precies 10 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Toen ging ik met de boot naar Ameland.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:23 schreef Tourniquet het volgende:
Precies 10 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Volgens mij vorig jaar ook toch ?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:23 schreef Tourniquet het volgende:
Precies 10 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Ja duhhh, 7 dagen ja, das toch geen winter, das een speldeprik!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Afgelopen winter: dagen een mooi pak sneeuw en dagen schaatsen op het ijs.
Gelukkig vriest het nietquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:37 schreef Frutsel het volgende:
Morgen ook weer zo'n fantastische 'winter'dag. 30 tot 40 mm regen regen en regen.
Graag dumpen bij de koukleumers![]()
Met vorst kreeg je tenminste sneeuwquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig vriest het niet![]()
Man man man, wat valt deze winter weer tegen
Veel beter dan die ellendige regenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met vorst kreeg je tenminste sneeuw.
Hier morgen 24 graden
Ik wilde nog gaan fietsen/mountainbiken morgen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:37 schreef Frutsel het volgende:
Morgen ook weer zo'n fantastische 'winter'dag. 30 tot 40 mm regen regen en regen.
Graag dumpen bij de koukleumers![]()
Morgen wordt het NK Tegenwindfietsen gehouden, het schijnt er perfect weer voor te worden!quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:09 schreef Adrie072 het volgende:
... zoals de uitslag van de corona-test?quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:09 schreef Adrie072 het volgende:
Maspalomas - Cran Canariaquote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Veel beter dan die ellendige regen![]()
Waar zit je dan?
quote:Op zondag 6 februari 2022 10:28 schreef R-woud93 het volgende:
Ik vind dit weer altijd wel redelijk aangenaam voor op een zondag
Klopt, in de winter mag dit wel. Beetje lanterfanten de hele dag zonder schuldgevoel.quote:Op zondag 6 februari 2022 10:28 schreef R-woud93 het volgende:
Eens, maar zo mag het van mij ook de hele zomer zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 10:28 schreef R-woud93 het volgende:
Dit ja, beetje bankhangen met het getik van de regen op het raamquote:Op zondag 6 februari 2022 11:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, in de winter mag dit wel. Beetje lanterfanten de hele dag zonder schuldgevoel.
Nou, neequote:Op zondag 6 februari 2022 11:08 schreef Haags het volgende:
[..]
Eens, maar zo mag het van mij ook de hele zomer zijn.
Doe ik nooitquote:Op zondag 6 februari 2022 12:58 schreef TLC het volgende:
Typisch een zondag om lang onder de dekens te blijven![]()
Klaart hier ook prima op.quote:
Jij bent geboren in het verkeerd klimaat, volgens mijquote:Op zondag 6 februari 2022 11:08 schreef Haags het volgende:
[..]
Eens, maar zo mag het van mij ook de hele zomer zijn.
Inmiddels heb ik al weer beste hagelbuien. Heerlijk weer om lekker thuis te zijn.quote:
Het is wel een goede timing. Doordeweeks ben ik veel buiten en dan mag de zon weer schijnenquote:Op zondag 6 februari 2022 16:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik al weer beste hagelbuien. Heerlijk weer om lekker thuis te zijn.
quote:Op zondag 6 februari 2022 16:37 schreef ondeugend het volgende:
Heerlijk weer om lekker thuis te zijn.
Ik dacht dat het een laagvliegend vliegtuig wasquote:
Ja het was één enthousiaste flits en donderquote:Op zondag 6 februari 2022 18:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een laagvliegend vliegtuig was
Ben ook niet buiten geweest vandaag... regen regen regen regen regen... alleen maar regen!!!quote:
Dit mag van mij wel gewoon wegblijven. In principe.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:08 schreef Frutsel het volgende:
Volgende week weer drie herfststormen voor ons land?
[ twitter ]
Ja, heerlijk zonnetje vandaag.quote:
Maar eens kijken of dat zondag nog op de kaarten staat.....zal wel weer tegenvallenquote:Op maandag 7 februari 2022 19:08 schreef Frutsel het volgende:
Volgende week weer drie herfststormen voor ons land?
[ twitter ]
Eet smakelijk!quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu weer zonnetje! Ik ga lekker met mijn paard het bos in.
Ja geef!quote:
quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja geef!
Heel de dag al donker hier.
ik geloof dat het nu jou kant opkomt, hier breekt het weer beetje open van regenachtig grauw naar verbeteringquote:Op woensdag 9 februari 2022 14:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja geef!
Heel de dag al donker hier.
Hans Teeuwen vind dit leuk.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu weer zonnetje! Ik ga lekker met mijn paard het bos in.
Let's hope so!quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:10 schreef Borrelnootje00 het volgende:
vrijdag en zaterdag worden best wel mooie dagen @:grrrrrrr misschien ook voor jou?
Haha, een van mijn favorieten. De mijne heeft ook een witte vlek op zijn kop en ik neem ook altijd een plank mee.quote:
Hey we hebben in totaal wel drie of vier minder slechte dagen gehad!quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:43 schreef dick_laurent het volgende:
Wel mooi om te zien dat er na 2.5 maanden nog steeds geen enkele verandering is in het weer t.o.v. toen ik weg ging eind november.
Grijs en motregen forever.
Wat een klimaatje hier!
Een heerlijke plek om te overwinteren.quote:Op woensdag 9 februari 2022 20:33 schreef INViCTuS het volgende:
8 dagen Cran Canaria waren wel fijn, hoor. Helemaal vergeten dat het februari was. Elke dag korte broek en 22-26 graden. Soms wat wazig sonnetje door een lichte calima met wat zand, maar dat mocht de pret niet drukken. Edoch, wel een eiland wat aan de zuidkant vrij droog en dor is. 1 kleine bui regen gehad, maar verder is het er vrij droog. Noorden is groener en natter. De vele zon was wel even fijn. Kan me wel mateloos storen aan de enorme hoeveelheid zwerfafval op het eiland. Echt zo slecht van mensen.
Hier zet de herfst nog even aan en dan volgt in maart hopelijk snel de lente. nat en winderig
[ twitter ]
[ twitter ]
Die wind zijn we voorlopig nog niet kwijt.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:08 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Yep vannacht op de fiets naar werk weer die rotwind. Ben daar nou wel klaar mee. Windje mee is geen probleem maar als je een lange tijd tegen de wind moet is dat echt heel irritant.
Het noorden telt dan ook NIET mee.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:18 schreef ondeugend het volgende:
Elke dag die droog voorspeld wordt is nat hier in het Noorden.
Hopelijk dan morgen eens niet.
Jawel we zijn elke dag in het weernieuws. In het noorden nog wat buien of lang hangende bewolking in het Noorden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:36 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Het noorden telt dan ook NIET mee.
Misschien op de lokale omroep, maar ik heb echt al maanden niks over Friesland, Groningen en/of Drenthe gehoord hoor.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jawel we zijn elke dag in het weer nieuws. In het noorden nog wat buien of lang hangende bewolking in het Noorden.
Jij let niet op.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:43 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Misschien op de lokale omroep, maar ik heb echt al maanden niks over Friesland, Groningen en/of Drenthe gehoord hoor.
Eerst zien dan geloven.quote:
En dat is juist zo vervelend.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:26 schreef VacaLoca het volgende:
Ja het is ook echt steeds een windkracht of 2 hoger dan voorspeld is. Snap dat niet. Ook in de per uur voorspelling staat dan bv W3 over een uur terwijl dan nog gewoon W4 blijft.
Altijd eerst wind tegen, kan je daarna lekker terug cruisen.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:10 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
En dat is juist zo vervelend.
Dan wil ik lekker een lang stuk fietsen en met wind mee gaat dat heerlijk, maar je moet toch weer een keer terug door die tegenwind. Ik vind dat gewoon kut fietsen op die manier. Als ik al zie dat er veel wind staat (ik kan dat hier ook zien aan de windmolens) dan heb ik er meteen al geen zin meer in. Met wandelen of iets anders heb ik geen probleem want dan doe je het toch sowieso rustig aan.
Waar de vorige stormen een anticlimax waren, lijkt die van vrijdag een orkaan te gaan worden met windstoten van 140+ km/u en windkracht 11/12.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:09 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
Donderdag en vrijdag weer storm?
Enigste voordeel is dat het minder koud aanvoelt.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:47 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Waar de vorige stormen een anticlimax waren, lijkt die van vrijdag een orkaan te gaan worden met windstoten van 140+ km/u en windkracht 11/12.
Hier nog éénquote:Op zondag 13 februari 2022 18:44 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Vooralsnog lijkt het hier alleen op donderdag te zijn en vanaf vrijdagavond weer, maar ik verwacht dat het helaas toch veranderd naar de gehele vrijdag. Hopelijk niet want ik heb daar totaal geen zin in.
Limburg heeft al recent steeds overlast gehad. Vorige week ook toch nog? Of week daarvoor? En paar maanden terug helemaal. Of heeft het springtij geen effect daar op het gebied?quote:Op zondag 13 februari 2022 22:05 schreef aloa het volgende:
Niet echt een leuke week. Van mij mag die storm wel wegblijven.
Vrijdag is het ook nog springtij, dus extra hoog water...dat gaat voor overlast zorgen.
Springtij heeft geen enkel effect op rivieren. Springtij met deze storm zorgt voor extra hoogwater aan de kust.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:32 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Limburg heeft al recent steeds overlast gehad. Vorige week ook toch nog? Of week daarvoor? En paar maanden terug helemaal. Of heeft het springtij geen effect daar op het gebied?
Ah thanks voor je reacite.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Springtij heeft geen enkel effect op rivieren. Springtij met deze storm zorgt voor extra hoogwater aan de kust.
Misschien was het een domme vraag, maar ik ben een leek. Bedankt voor de wijsheidquote:Op zondag 13 februari 2022 22:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Rivieren hebben geen eb en vloed, dat is het verschil
Dat is niet perse waar. De lek heeft bijvoorbeeld eb en vloed tot voorbij Utrecht waar er stuwen zijn. Als het water in de zee hoog is, stroomt het water in de rivier minder hard en hoopt net zo goed op of stroomt zelfs het eerste deel de verkeerde kant uit.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Rivieren hebben geen eb en vloed, dat is het verschil
Er bestaan geen domme vragen...quote:Op zondag 13 februari 2022 22:46 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Misschien was het een domme vraag, maar ik ben een leek. Bedankt voor de wijsheid
Maar dat is niet helemaal de bedoeling. Teveel zout water landinwaarts is ook niet wat men wil.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is niet perse waar. De lek heeft bijvoorbeeld eb en vloed tot voorbij Utrecht waar er stuwen zijn. Als het water in de zee hoog is, stroomt het water in de rivier minder hard en hoopt net zo goed op of stroomt zelfs het eerste deel de verkeerde kant uit.
Het is niet dat het zeewater helemaal tot Utrecht stroomt, maar het rivierwater hoopt op, doordat het bij Rotterdam niet / niet snel genoeg de zee in kan stromen. Strikt genomen spreek je niet over eb en vloed, maar over hoog en laag water. Waarom weet ik niet.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar dat is niet helemaal de bedoeling. Teveel zout water landinwaarts is ook niet wat men wil.
dat is ook waarom de Haringvlietsluizen niet verder worden geopend dan het kiertje waar het sinds een paar jaar op gaat.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar dat is niet helemaal de bedoeling. Teveel zout water landinwaarts is ook niet wat men wil.
Verrek ja, woensdag is volle maan, dus twee dagen later springtij!quote:Op zondag 13 februari 2022 22:05 schreef aloa het volgende:
Niet echt een leuke week. Van mij mag die storm wel wegblijven.
Vrijdag is het ook nog springtij, dus extra hoog water...dat gaat voor overlast zorgen.
Hier nog 1 hoor. Ben het ook beu aan het worden. Het is helemaal niet lekker fietsen op deze manier. Ik moet wel echt met de fiets want heb geen auto.quote:Op zondag 13 februari 2022 23:14 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb het idee dat het al weer een week of drie bijna elke dag vrij hard waait. Begin het wel een beetje beu te worden. Fiets het liefst naar werk, maar 40km/dag met deze wind elke keer is gewoon niet leuk. Komende week blijft het ook weer de hele week vrij hard waaien. Zeker hier aan de kust is het altijd nog een tandje harder dan in De Bilt.
Elektrische fiets een optie?quote:Op maandag 14 februari 2022 05:11 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Hier nog 1 hoor. Ben het ook beu aan het worden. Het is helemaal niet lekker fietsen op deze manier. Ik moet wel echt met de fiets want heb geen auto.
Nu een NW storm zie ik. Dat kan nog spannend worden met springtijquote:Op maandag 14 februari 2022 08:46 schreef aloa het volgende:
De storm staat nog steeds in de kaarten. Donderdag en vrijdag.
Donderdag storm en vrijdag misschien zware storm. Dingetje van vrijdag wordt zo'n nowcast gevalquote:Op maandag 14 februari 2022 08:46 schreef aloa het volgende:
De storm staat nog steeds in de kaarten. Donderdag en vrijdag.
Idd. Icon laat vrijdag de storm veel meer zakken naar het zuiden, waardoor het noorden geen storm krijgt.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Donderdag storm en vrijdag misschien zware storm. Dingetje van vrijdag wordt zo'n nowcast geval
Meh daar vind ik mezelf nog te jong voor en los daarvan moet je binnenkort een helm op. Dat vind ik al helemaal niks.quote:
Zulks een romantiek op deze 14e.quote:
België Maastricht zeker.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:29 schreef DonDruiper het volgende:
Woensdag 15 graden..
Winter in Nederland
ook ukmoquote:Op maandag 14 februari 2022 19:06 schreef aloa het volgende:
Ik vind ICON wel een betrouwbaar model, maar die komt toch met zeer zware windstoten voor vooral het zuiden van Nederland en Belgie...tot 160 km![]()
[ afbeelding ]
zulke windstoten zijn wel even geledenquote:Op maandag 14 februari 2022 19:38 schreef aloa het volgende:
EC heeft het ook meer in het noorden, met windstoten boven de 150 km.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |