Altijd eerst wind tegen, kan je daarna lekker terug cruisen.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:10 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
En dat is juist zo vervelend.
Dan wil ik lekker een lang stuk fietsen en met wind mee gaat dat heerlijk, maar je moet toch weer een keer terug door die tegenwind. Ik vind dat gewoon kut fietsen op die manier. Als ik al zie dat er veel wind staat (ik kan dat hier ook zien aan de windmolens) dan heb ik er meteen al geen zin meer in. Met wandelen of iets anders heb ik geen probleem want dan doe je het toch sowieso rustig aan.
Waar de vorige stormen een anticlimax waren, lijkt die van vrijdag een orkaan te gaan worden met windstoten van 140+ km/u en windkracht 11/12.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:09 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
Donderdag en vrijdag weer storm?
Enigste voordeel is dat het minder koud aanvoelt.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:47 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Waar de vorige stormen een anticlimax waren, lijkt die van vrijdag een orkaan te gaan worden met windstoten van 140+ km/u en windkracht 11/12.
Hier nog nquote:Op zondag 13 februari 2022 18:44 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Vooralsnog lijkt het hier alleen op donderdag te zijn en vanaf vrijdagavond weer, maar ik verwacht dat het helaas toch veranderd naar de gehele vrijdag. Hopelijk niet want ik heb daar totaal geen zin in.
Limburg heeft al recent steeds overlast gehad. Vorige week ook toch nog? Of week daarvoor? En paar maanden terug helemaal. Of heeft het springtij geen effect daar op het gebied?quote:Op zondag 13 februari 2022 22:05 schreef aloa het volgende:
Niet echt een leuke week. Van mij mag die storm wel wegblijven.
Vrijdag is het ook nog springtij, dus extra hoog water...dat gaat voor overlast zorgen.
Springtij heeft geen enkel effect op rivieren. Springtij met deze storm zorgt voor extra hoogwater aan de kust.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:32 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Limburg heeft al recent steeds overlast gehad. Vorige week ook toch nog? Of week daarvoor? En paar maanden terug helemaal. Of heeft het springtij geen effect daar op het gebied?
Ah thanks voor je reacite.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Springtij heeft geen enkel effect op rivieren. Springtij met deze storm zorgt voor extra hoogwater aan de kust.
Misschien was het een domme vraag, maar ik ben een leek. Bedankt voor de wijsheidquote:Op zondag 13 februari 2022 22:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Rivieren hebben geen eb en vloed, dat is het verschil
Dat is niet perse waar. De lek heeft bijvoorbeeld eb en vloed tot voorbij Utrecht waar er stuwen zijn. Als het water in de zee hoog is, stroomt het water in de rivier minder hard en hoopt net zo goed op of stroomt zelfs het eerste deel de verkeerde kant uit.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Rivieren hebben geen eb en vloed, dat is het verschil
Er bestaan geen domme vragen...quote:Op zondag 13 februari 2022 22:46 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Misschien was het een domme vraag, maar ik ben een leek. Bedankt voor de wijsheid
Maar dat is niet helemaal de bedoeling. Teveel zout water landinwaarts is ook niet wat men wil.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is niet perse waar. De lek heeft bijvoorbeeld eb en vloed tot voorbij Utrecht waar er stuwen zijn. Als het water in de zee hoog is, stroomt het water in de rivier minder hard en hoopt net zo goed op of stroomt zelfs het eerste deel de verkeerde kant uit.
Het is niet dat het zeewater helemaal tot Utrecht stroomt, maar het rivierwater hoopt op, doordat het bij Rotterdam niet / niet snel genoeg de zee in kan stromen. Strikt genomen spreek je niet over eb en vloed, maar over hoog en laag water. Waarom weet ik niet.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar dat is niet helemaal de bedoeling. Teveel zout water landinwaarts is ook niet wat men wil.
dat is ook waarom de Haringvlietsluizen niet verder worden geopend dan het kiertje waar het sinds een paar jaar op gaat.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar dat is niet helemaal de bedoeling. Teveel zout water landinwaarts is ook niet wat men wil.
Verrek ja, woensdag is volle maan, dus twee dagen later springtij!quote:Op zondag 13 februari 2022 22:05 schreef aloa het volgende:
Niet echt een leuke week. Van mij mag die storm wel wegblijven.
Vrijdag is het ook nog springtij, dus extra hoog water...dat gaat voor overlast zorgen.
Hier nog 1 hoor. Ben het ook beu aan het worden. Het is helemaal niet lekker fietsen op deze manier. Ik moet wel echt met de fiets want heb geen auto.quote:Op zondag 13 februari 2022 23:14 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb het idee dat het al weer een week of drie bijna elke dag vrij hard waait. Begin het wel een beetje beu te worden. Fiets het liefst naar werk, maar 40km/dag met deze wind elke keer is gewoon niet leuk. Komende week blijft het ook weer de hele week vrij hard waaien. Zeker hier aan de kust is het altijd nog een tandje harder dan in De Bilt.
Elektrische fiets een optie?quote:Op maandag 14 februari 2022 05:11 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Hier nog 1 hoor. Ben het ook beu aan het worden. Het is helemaal niet lekker fietsen op deze manier. Ik moet wel echt met de fiets want heb geen auto.
Nu een NW storm zie ik. Dat kan nog spannend worden met springtijquote:Op maandag 14 februari 2022 08:46 schreef aloa het volgende:
De storm staat nog steeds in de kaarten. Donderdag en vrijdag.
Donderdag storm en vrijdag misschien zware storm. Dingetje van vrijdag wordt zo'n nowcast gevalquote:Op maandag 14 februari 2022 08:46 schreef aloa het volgende:
De storm staat nog steeds in de kaarten. Donderdag en vrijdag.
Idd. Icon laat vrijdag de storm veel meer zakken naar het zuiden, waardoor het noorden geen storm krijgt.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Donderdag storm en vrijdag misschien zware storm. Dingetje van vrijdag wordt zo'n nowcast geval
Meh daar vind ik mezelf nog te jong voor en los daarvan moet je binnenkort een helm op. Dat vind ik al helemaal niks.quote:
Zulks een romantiek op deze 14e.quote:
Belgi Maastricht zeker.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:29 schreef DonDruiper het volgende:
Woensdag 15 graden..
Winter in Nederland
ook ukmoquote:Op maandag 14 februari 2022 19:06 schreef aloa het volgende:
Ik vind ICON wel een betrouwbaar model, maar die komt toch met zeer zware windstoten voor vooral het zuiden van Nederland en Belgie...tot 160 km![]()
[ afbeelding ]
zulke windstoten zijn wel even geledenquote:Op maandag 14 februari 2022 19:38 schreef aloa het volgende:
EC heeft het ook meer in het noorden, met windstoten boven de 150 km.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |