abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:47:34 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203178401

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203178416
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Levi is wel echt een partijtje vol van zichzelf he? :')
Niet geheel onterecht.
zie email 27 oktober
pi_203178419
quote:
"We hopen dat het kabinet uitlegt wat er in de komende vier weken wel kan en wanneer dan, als het vrijdag nog niet kan. Want versoepelingen moeten er echt, echt komen", aldus Bruls. "Geef ook perspectief. Wat morgen niet kan kan misschien over een week wel."
Lul niet Bruls. Ondernemers en burgers vragen al tijden om een plan met perspectief en dat komt er niet. Nou, dan creeeren ze het perspectief uiteindelijk zelf. Je staat buitenspel, doei.
pi_203178420
Burgemeesters hebben vandaag blijkbaar aangegeven dat zij het liefst teruggaan naar de avond’lockdown’ zoals die er was voor 19 december

Net bij op1.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203178428
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:45 schreef groenen het volgende:

[..]
Als ik die burgemeester van Dordrecht bij OP1 moet geloven is het OMT en de regering eerder op de vingers getikt door het veiligheidsberaad.
Kolf is wel een aardige kerel, ken hem persoonlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:48:52 #6
38496 Perrin
pi_203178429
Ben helemaal niet zo'n rebel, maar hoop op een weekend waar het ongenoegen met de huidige onnodig restrictieve maatregelen erg duidelijk wordt.
pi_203178435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:44 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Die ruiken geld , boetes zijn nodig om de kas weer meen beetje te spekken
Maar wat doet je nou besluiten om zoiets te posten? Is dat echt de overtuiging dat burgemeesters het leuk vinden om handhavers op pad te sturen om geld te innen? Wat voor verwrongen anti-overheidsgedachtengoed ligt ten grondslag aan dit soort rare beschuldigingen?
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:49:24 #8
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203178441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, zolang je niet eens weet hoe je burgemeester schrijft ben je gewoon al af hoor.

Ze mogen een signaal afgeven, ze mogen zelfs besluiten om niet te handhaven. Ze mogen alleen niet openlijk breken met het landelijke beleid. En dat is wat ze doen.

En we hebben een parlementaire democratie. Dat is echt iets heel anders als 'meeste stemmen gelden'.
Oeh een spelfout. Nou, ik geef me gewonnen hoor... :D

Burgemeesters mogen natuurlijk prima breken met landelijk beleid, althans zij bepalen welke handhaving er wordt toegepast. Daar gaan zij namelijk over, de handhaving van de orde in hun gemeente.

En ja, we hebben een parlementaire democratie, maar dat was niet mijn punt, mijn punt is dat de macht in een land uiteindelijk altijd aan het volk is. Alleen heeft het volk het lang niet altijd door. Als niemand luistert naar het gelul in Den Haag dan is er geen macht aldaar. Feit.
pi_203178492
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:49 schreef Perox het volgende:

[..]

Burgemeesters mogen natuurlijk prima breken met landelijk beleid, althans zij bepalen welke handhaving er wordt toegepast. Daar gaan zij namelijk over, de handhaving van de orde in hun gemeente.

En ja, we hebben een parlementaire democratie, maar dat was niet mijn punt, mijn punt is dat de macht in een land uiteindelijk altijd aan het volk is. Alleen heeft het volk het lang niet altijd door. Als niemand luistert naar het gelul in Den Haag dan is er geen macht aldaar. Feit.
De burgemeesters moeten natuurlijk wel handhaven naar hun beschikbare middelen. Anders heb je een opstandige rebellie en kan het Rijk het lokale gezag overnemen. Het Rijk heeft de ultieme macht over iedere centimeter van Nederland.
pi_203178499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:48 schreef Perrin het volgende:
Ben helemaal niet zo'n rebel, maar hoop op een weekend waar het ongenoegen met de huidige onnodig restrictieve maatregelen erg duidelijk wordt.
Massale burgerlijke ongehoorzaamheid is veel mooier dan rellende of protesterende antivax complottheorie aanhangers. Wanneer de samenleving bestuurders en politici massaal laat merken dat ze er niet meer toe doen en geen enkele autoriteit meer bezitten is het snel klaar.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203178508
Haha gisteren allemaal een grote mond die burgemeesters en als puntje bij paaltje komt trekken ze de keutel weer in :r
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 22:54:55 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203178533
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:53 schreef Houtenbeen het volgende:
Haha gisteren allemaal een grote mond die burgemeesters en als puntje bij paaltje komt trekken ze de keutel weer in :r
Dat veiligheidsberaad zijn alleen de 25 grootste gemeenten. Valkenburg zit daar niet bij hoor :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:55:38 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203178544
Volgens Rutte had heel Europa nu toch in lockdown moeten zitten?
pi_203178553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat veiligheidsberaad zijn alleen de 25 grootste gemeenten. Valkenburg zit daar niet bij hoor :P
Er zijn wel allerlei lokale overleggen natuurlijk, die dan weer communiceren naar hun vertegenwoordiger in het VB.
zie email 27 oktober
pi_203178561
quote:

[..]
Nee, maar die zit wel bij Op1 nu.
pi_203178568
quote:
Waarschijnlijk zijn de meesten van hun vanmorgen met een afgehakt paardenhoofd op het kussen naast zich wakker geworden. "Met de vriendelijke groeten uit Den Haag"
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203178573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens Rutte had heel Europa nu toch in lockdown moeten zitten?
Nee nee, hij heeft het niet over een lockdown elders gehad en daar gaat niemand verantwoording over afleggen.
zie email 27 oktober
pi_203178578
quote:

[..]
Klopt, maar in Valkenburg mogen ze ook alleen morgen maar een paar uurtjes demonstreren en dan stuurt hij ook gewoon weer de handhavers op pad.
pi_203178579
Hoe zou die Japie van Dissel zich eigenlijk voelen als hij weer een modelletje moet presenteren aan Rutte en de burgemeesters. Zijn zelfvertrouwen moet toch ook in zijn schoenen zitten :D
- verwijderd door admin -
pi_203178598
quote:
Ja anticlimax dit.
Maar ze begrijpen het allemaal zooo goed...
En Fidan die de demonstratie dan nog even spint naar wappies en radicalen :|W
pi_203178619
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:56 schreef groenen het volgende:
Hoe zou die Japie van Dissel zich eigenlijk voelen als hij weer een modelletje moet presenteren aan Rutte en de burgemeesters. Zijn zelfvertrouwen moet toch ook in zijn schoenen zitten :D
Alsof iemand kritischevragen over die modellen stelt :')
pi_203178632
quote:
Nog nooit een hoogleraar in college tegengekomen? ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203178635
quote:
Was toch allang duidelijk dat het allemaal voor de bühne is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203178637
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:48 schreef Perrin het volgende:
Het is echt hemel tergend zo langzamerhand, hele land op slot voor 350 ic bedjes. En nog erger is dat er geen enkel exit scenario bekend is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_203178646
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Nog nooit een hoogleraar in college tegengekomen? ;)
Die weten over het algemeen tot achter de komma waar ze over praten :D
zie email 27 oktober
pi_203178653
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:49 schreef Perox het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee. Nogmaals, ze kunnen besluiten om hun handhavigscapaciteit anders te verdelen, maar dat maakt niet dat ze daarmee bepalen dat iets wat landelijk niet mag, ineens in hun gemeente wel mag. Ze mogen ook niet openlijk aankondigen dat activiteiten die niet toegestaan zijn, gewoon plaats kunnen vinden omdat er niet gehandhaafd gaat worden.

En dat is wat er nu in een aantal gemeenten gebeurt en dat is gedrag dat niet kan binnen onze rechtstaat. Ze hebben geen beleidsvrijheid om dat te doen.

Als een burgemeester zegt:"nee, moord mag niet van Den Haag, maar zaterdag tussen 12 en 17 gaan we niet optreden hoor, als je de buurman om wil leggen" dan is dat natuurlijk ook dikke prima?

quote:
Ow ja, als er niemand meer luistert. Gewapende rebellie tegen de overheid en zulks. Dat is een theoretische werkelijkheid, want zelfs als dit nog maanden duurt is de groep die daartoe bereid is veel te klein en verdeeld om iets te doen. En de rest heeft het veel te goed in Nederland.

Dit is allemaal gejank in de marge van steeds weer hetzelfde groepje verongelijkte extremisten.
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:00:33 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203178655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:59 schreef Ronald het volgende:

[..]
Het is echt hemel tergend zo langzamerhand, hele land op slot voor 350 ic bedjes. En nog erger is dat er geen enkel exit scenario bekend is.
In de zomer mag iedereen weer even blij doen, en eind november knikkeren we alles weer dicht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203178659
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:59 schreef Ronald het volgende:

[..]
En toch vinden veel mensen nog steeds dat we in lockdown moeten blijven. Zo bang nog.
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 23:02:04 #29
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203178682
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:00 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En toch vinden veel mensen nog steeds dat we in lockdown moeten blijven. Zo bang nog.
Maar de wappies waren toch de bangeriken?
What can change the nature of a man?
pi_203178688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En je denkt dat die op basis van onvolledige informatie de toekomst tot een paar cijfers achter de komma kunnen voorspellen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203178690
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En zijn tot in hun tenen overtuigd van hun gelijk. Van Dissel heeft echt niet het gevoel dat hij iets verkeerd heeft gedaan, het is onze schuld dat wij hem niet goed begrepen hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:02:42 #32
38496 Perrin
pi_203178691
quote:
Volgens mij is grafiekjes tekenen en vervolgens met een strak gezicht er een lulverhaal bij vertellen juist een van zijn talenten.
pi_203178704
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:00 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Volgens mij vindt vrijwel niemand dat hier toch?

Ik heb het idee dat het hier varieert tussen:

1. Kut overheid wil alleen maar boetes innen, alles open en anders slopen we Den Haag

En

2. Nou, ietsje sneller open mag best.
pi_203178710
twitter

70%? Ik neem aan dat ze gisteren of eergisteren al de nieuwste data mbt omikron en de situatie in hun modelletjes hebben doorberekend en geprogrammeerd? En dan alsnog kunnen winkels enzo niet open?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203178744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
En je denkt dat die op basis van onvolledige informatie de toekomst tot een paar cijfers achter de komma kunnen voorspellen?
Nee dat denk ik niet. Maar dat maakt natuurlijk wel verschil voor je zelfvertrouwen. Als ik er de vorige keer zo naast zat dan zou ik ook een toontje lager zingen.
zie email 27 oktober
pi_203178747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:

[..]
En zijn tot in hun tenen overtuigd van hun gelijk. Van Dissel heeft echt niet het gevoel dat hij iets verkeerd heeft gedaan, het is onze schuld dat wij hem niet goed begrepen hebben.
Dat is echt lariekoek en hun eigen ego. Maar dat is ook een beetje dat bubbeltje waar ze allemaal in zitten met elkaar.
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:06:11 #37
346939 Janneke141
pi_203178752
De modellen zijn prima, de werkelijkheid klopt gewoon niet helemaal.
pi_203178755
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:

[..]
De meeste hoogleraren zijn prima aanspreekbaar op een fout hoor :D Krijg je nog complimenten ook.
zie email 27 oktober
pi_203178773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet. Maar dat maakt natuurlijk wel verschil voor je zelfvertrouwen. Als ik er de vorige keer zo naast zat dan zou ik ook een toontje lager zingen.
Als je weet hoe modellering op basis van vele onzekere factoren werkt, dan lijkt het me niet dat je daar van wakker ligt.
The signal and the noise is wel een aardig boek waarin dat soort zaken op lekenniveau worden uitgelegd.
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:08:57 #40
38496 Perrin
pi_203178786
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
De modellen zijn prima, de werkelijkheid klopt gewoon niet helemaal.
Ben benieuwd hoeveel sigma de werkelijkheid de euvele moed heeft af te wijken. Moet toch ergens boven de drie sigma zijn gezien de gigantische verschillen met alle gepredikte doemscenario's.
pi_203178813
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als je weet hoe modellering op basis van vele onzekere factoren werkt, dan lijkt het me niet dat je daar van wakker ligt.
The signal and the noise is wel een aardig boek waarin dat soort zaken op lekenniveau worden uitgelegd.
Op dit moment zit de werkelijkheid een flink eind onder de onzekerheidsmarge van de modellen nog, zelfs van het meest gunstige scenario. Op het moment dat je uit je bandbreedtes loopt is dat echt iets om naar te kijken. Om wakker van te liggen of je zelfvertrouwen kwijtraken is een ander verhaal, maar als je zo ver buiten je bandbreedtes gaat lopen is het meest aannemelijke dat er iets mis is met je model.
pi_203178815
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De meeste hoogleraren zijn prima aanspreekbaar op een fout hoor :D Krijg je nog complimenten ook.
Dit was ook geen fout natuurlijk. Ze maakten destijds ook al duidelijk dat het model onzeker was en dat ze van negatieve scenario's uit waren gegaan en dat omikron dezelfde hospitalisatie had als Delta in de berekening.

Dat de regering heeft gekozen om daar in mee te gaan is niet van Dissels' fout
pi_203178818
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Precies dit. Er is besloten tot een lockdown op basis van de modellen van toen, terwijl we daarvoor een al een avondlockdown hadden op basis van oplopende besmettingen en mogelijke code zwart.

Code Zwart zat al heel snel niet meer in de kaarten enkele dagen na het begin de avondlockdown (cijfers waren al aan het dalen)

Nu blijkt zelfs het worst case scenario niet uit de komen, en de opnames ver onder het best case scenario te blijven.

Dan kan je toch niet anders besluiten, dan minimaal terug + wat extra dan voor de avondlockdown?

8)7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:10:45 #44
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203178823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee, nee en nog eens nee. Nogmaals, ze kunnen besluiten om hun handhavigscapaciteit anders te verdelen, maar dat maakt niet dat ze daarmee bepalen dat iets wat landelijk niet mag, ineens in hun gemeente wel mag. Ze mogen ook niet openlijk aankondigen dat activiteiten die niet toegestaan zijn, gewoon plaats kunnen vinden omdat er niet gehandhaafd gaat worden.

En dat is wat er nu in een aantal gemeenten gebeurt en dat is gedrag dat niet kan binnen onze rechtstaat. Ze hebben geen beleidsvrijheid om dat te doen.

Als een burgemeester zegt:"nee, moord mag niet van Den Haag, maar zaterdag tussen 12 en 17 gaan we niet optreden hoor, als je de buurman om wil leggen" dan is dat natuurlijk ook dikke prima?
[..]
Ow ja, als er niemand meer luistert. Gewapende rebellie tegen de overheid en zulks. Dat is een theoretische werkelijkheid, want zelfs als dit nog maanden duurt is de groep die daartoe bereid is veel te klein en verdeeld om iets te doen. En de rest heeft het veel te goed in Nederland.

Dit is allemaal gejank in de marge van steeds weer hetzelfde groepje verongelijkte extremisten.
Nee, de landelijke overheid kan zich niet zonder meer bemoeien met lokale handhaving. Daar gaat de burgemeester over.

Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat hier van alle kanten grenzen worden aangegeven. Door de bevolking én door de burgervaders. De grenzen van de lockdown zijn bereikt en wat het kabinet gaat bieden is NIET voldoende en de maatregelen zijn zwaar overtrokken. Zoals een Fokker hier van de week zei: We zijn het mongooltje van Europa met ons beleid. Uiteindelijk moet het kabinet het roer omgooien óf de pleuris breekt uit.

Omikron == verkoudheid. Sterker nog - een verkoudheid ondergaan bied bescherming tegen Omikron.

SPOILER
pi_203178841
Hari Seldon toevoegen aan het OMT. Psychohistory.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:12:33 #46
38496 Perrin
pi_203178851
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Op dit moment zit de werkelijkheid een flink eind onder de onzekerheidsmarge van de modellen nog, zelfs van het meest gunstige scenario. Op het moment dat je uit je bandbreedtes loopt is dat echt iets om naar te kijken. Om wakker van te liggen of je zelfvertrouwen kwijtraken is een ander verhaal, maar als je zo ver buiten je bandbreedtes gaat lopen is het meest aannemelijke dat er iets mis is met je model.
En niet zo'n klein beetje ook. Sterker nog, het is totaal ongeschikt om beleidsadvies mee te geven.
pi_203178867
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Klopt, er zitten namelijk allerlei modelaannames in die nog best onzeker zijn op het moment van publicatie van die modellen.
pi_203178874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:10 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee, de landelijke overheid kan zich niet zonder meer bemoeien met lokale handhaving. Daar gaat de burgemeester over.

Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat hier van alle kanten grenzen worden aangegeven. Door de bevolking én door de burgervaders. De grenzen van de lockdown zijn bereikt en wat het kabinet gaat bieden is NIET voldoende en de maatregelen zijn zwaar overtrokken. Zoals een Fokker hier van de week zei: We zijn het mongooltje van Europa met ons beleid. Uiteindelijk moet het kabinet het roer omgooien óf de pleuris breekt uit.

Omikron == verkoudheid. Sterker nog - een verkoudheid ondergaan bied bescherming tegen Omikron.

SPOILER
Er wordt al 1,5 jaar geroepen dat de pleuris uitbreekt :')
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:14:25 #49
38496 Perrin
pi_203178879
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:11 schreef capricia het volgende:
Hari Seldon toevoegen aan het OMT. Psychohistory.
Die verklaart vast dat het kabinet Rutte vroegtijdig eindigt en afhankelijk van Rutte's keuzes nog veel vroeger.
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:14:36 #50
346939 Janneke141
pi_203178883
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Klopt, er zitten namelijk allerlei modelaannames in die nog best onzeker zijn op het moment van publicatie van die modellen.
Wat niet zo vreemd is ook. Maar dat maakt die modellen dus eigenlijk wel totaal ongeschikt om er zulk ingrijpend beleid op te baseren.
pi_203178904
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:10 schreef Perox het volgende:

[..]
Je leest niet goed. De burgemeester gaat over de handhaving, maar zodra de burgemeester toestemming geeft om de winkels te openen heeft dat NIETS meer te maken met de bevoegdheid om wel of niet te handhaven. Dan breekt hij met het landelijke beleid en staat hij iets toe wat niet mag.

Nogmaals, dat is iets anders dan stilzwijgend besluiten om niet te handhaven.

Ik heb diverse colleges van B&W geadviseerd over buitenwettelijk beleid op verschillende onderwerpen en op dit vlak is er gewoon geen bevoegdheid voor de burgemeester om zich uit te spreken.

En daarom trekken ze nu ook grotendeels hun keutel weer in, omdat ze de consequenties kennen.
pi_203178914
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat niet zo vreemd is ook. Maar dat maakt die modellen dus eigenlijk wel totaal ongeschikt om er zulk ingrijpend beleid op te baseren.
Dat blijkt inderdaad maar weer.

Kunnen we de beleidsmakers uit de UK niet een paar weken lenen om schoon schip te maken?
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:17:17 #53
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203178924
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Er wordt al 1,5 jaar geroepen dat de pleuris uitbreekt :')
Maar het volk mort, Sire! :+

Zoals met elke aangekondigde pleuris gaat het vast meevallen. Ik ben blij met de sterke signalen, en hoop dat het kabinet zich achter de oren krabt en dat meeneemt in de besluitvorming.
pi_203178936
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zeker, maar dat is een andere kwestie. Feitelijk kun je ook eerder stellen dat de maatregelen vooral zijn genomen op basis van een paar signalen over Omicron die uiteindelijk geen werkelijkheid werden. In mijn ogen dan ook reden om de maatregelen op zijn minst weer terug te draaien.
Er komen nu allerlei andere potentiële problemen om de hoek kijken, maar daarvoor geldt volgens mij ook dat een radicale lockdown niet de juiste aanpak is.
pi_203178952
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Precies, en dat is ook volkomen logisch. Maar dat houdt in dat als de aannames veranderen door nieuwe informatie dat het model ook herzien moet worden. Denk aan lagere kans op ziekenhuisopname, of een hogere opkomst voor de boostervaccinatie, hogere effectiviteit vaccinaties, dat soort zaken. Als de variabelen van het model veranderen moet dat meegenomen worden in de weging. Dat lijkt me cruciaal als je die modellen gaat gebruiken om vergaande maatregelen te nemen.
pi_203178960
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die verklaart vast dat het kabinet Rutte vroegtijdig eindigt en afhankelijk van Rutte's keuzes nog veel vroeger.
Aangezien het kabinet Rutte een bepaald verleden heeft, heeft het niet alle mogelijke toekomsten. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:19:41 #57
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203178964
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je leest niet goed. De burgemeester gaat over de handhaving, maar zodra de burgemeester toestemming geeft om de winkels te openen heeft dat NIETS meer te maken met de bevoegdheid om wel of niet te handhaven. Dan breekt hij met het landelijke beleid en staat hij iets toe wat niet mag.

Nogmaals, dat is iets anders dan stilzwijgend besluiten om niet te handhaven.

Ik heb diverse colleges van B&W geadviseerd over buitenwettelijk beleid op verschillende onderwerpen en op dit vlak is er gewoon geen bevoegdheid voor de burgemeester om zich uit te spreken.

En daarom trekken ze nu ook grotendeels hun keutel weer in, omdat ze de consequenties kennen.
So put your money where your mouth is. Hoeveel burgemeesters gaan de bak in vanwege hun ongehoorzaamheid? Hoeveel worden er berispt?

Ik zeg nul. Burgemeester heeft een functie. Ik ben blij dat er burgemeesters zijn die de belangen van het volk meewegen in plaats van die wappies in Den Haag met hun modellen. :+
pi_203178990
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:17 schreef Perox het volgende:

[..]
Maar het volk mort, Sire! :+

Zoals met elke aangekondigde pleuris gaat het vast meevallen. Ik ben blij met de sterke signalen, en hoop dat het kabinet zich achter de oren krabt en dat meeneemt in de besluitvorming.
Sterke signalen? Winkels die uit protest aankondigen zaterdag voor wel twee hele uren open te gaan en burgemeesters die daarop niet gaan handhaven? Of horeca ondernemers die zich op een pleintje verzamelen en dan heel hard op een pan gaan slaan :')
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203179005
https://www.linkedin.com/(...)138915510165505-_BWz

Nu de pandemie bijna tot einde lijkt is Ab Osterbaus ineens kneiter genuanceerd en zegt dingen die we hier eigenlijk al vaak hebben besproken.

En dan in de media moord en brand schreeuwen. Die vent doet het dus echt 100% gewoon voor de money en fame. Wat een act die man, gadverdamme. Mja, hadden we kunnen weten met zijn Mexicaanse griep capriolen.
pi_203179013
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
omdat ze de consequenties kennen
Wat moet er gaan gebeuren? Ontslagen? Schorsingen? Indeplaatsstellingen?

We wensen Den Haag heel veel succes.
zie email 27 oktober
pi_203179016
Hoppa, sportscholen gaan weer open. Nu kan ik weer lockdownie worden. Want alles mag van mij dicht, als dat maar open blijft :)
pi_203179018
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Precies, en dat is ook volkomen logisch. Maar dat houdt in dat als de aannames veranderen door nieuwe informatie dat het model ook herzien moet worden. Denk aan lagere kans op ziekenhuisopname, of een hogere opkomst voor de boostervaccinatie, hogere effectiviteit vaccinaties, dat soort zaken. Als de variabelen van het model veranderen moet dat meegenomen worden in de weging. Dat lijkt me cruciaal als je die modellen gaat gebruiken om vergaande maatregelen te nemen.
Daarom vraag ik me af hoe ze nu nog steeds uitkomen op zo'n potentiële explosie van IC zorg. Ik ben gewoon benieuwd waar ze dan mee rekenen, hoe veel besmettingen ze verwachten en welke percentages daarvan dan in het ziekenhuis landen. Het lijkt mij namelijk niet realistisch als je naar het huidige beeld kijkt.

Ik denk dat dat ook het probleem is met het draagvlak. Voorheen was het duidelijk, volle IC's door stijgende besmettingen. Maar de besmettingen zijn sky-high en de IC's lopen leeg.

Waar komt die potentiële golf van het OMT dan vandaan? Ik heb die data natuurlijk niet, maar mij lijkt het doomsday denken en alle variabelen worst case nemen om maar vooral geen risico te lopen.
pi_203179051
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:03 schreef nostra het volgende:
Not saying, but...

[ twitter ]
Dat zeg ik. Compleet wereldvreemd.
pi_203179054
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:22 schreef theunderdog het volgende:
Hoppa, sportscholen gaan weer open. Nu kan ik weer lockdownie worden. Want alles mag van mij dicht, als dat maar open blijft :)
"Open" ja, met beperkingen.
Ik ben pas blij als ik echt weer kan gaan trainen op mijn normale tijden, en dagen, zonder beperkingen zoals ik dat tot de avondlockdown kon.
pi_203179060
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan wordt de naam doorgestreept in het baantjesverdeelboek
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203179076
Ben ik nu heel cynisch als ik zeg:

- Zaterdag winkels & horeca even stoom afblazen, waarop de burgemeesters om 17u zeggen: "Oké jongens, mooi geweest, nu weer dicht."
- In ieder geval komende 3-4 weken gewoon weer alleen op afspraak winkelen.
- Later in het voorjaar: "Hoera we mogen weer!" *O* met medische maskers en 2G -O-
pi_203179083
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat soort processen loopt veel subtieler.

Het gaat vooral om beschadigde politieke carrières. En wellicht een berisping als de rebellie te duidelijk is.

Als je als burgemeester gelieerd bent aan coalitie partij en je gaat in tegen landelijk beleid, dan reken er maar op dat je jezelf daar niet mee helpt. Rebelleren tegen Den Haag helpt je vrijwel nooit in je carrière.
pi_203179102
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Daarom vraag ik me af hoe ze nu nog steeds uitkomen op zo'n potentiële explosie van IC zorg. Ik ben gewoon benieuwd waar ze dan mee rekenen, hoe veel besmettingen ze verwachten en welke percentages daarvan dan in het ziekenhuis landen. Het lijkt mij namelijk niet realistisch als je naar het huidige beeld kijkt.

Ik denk dat dat ook het probleem is met het draagvlak. Voorheen was het duidelijk, volle IC's door stijgende besmettingen. Maar de besmettingen zijn sky-high en de IC's lopen leeg.

Waar komt die potentiële golf van het OMT dan vandaan? Ik heb die data natuurlijk niet, maar mij lijkt het doomsday denken en alle variabelen worst case nemen om maar vooral geen risico te lopen.
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Wat me dan vooral frustreert is dat in plaats van uitleggen waar het op gebaseerd wordt er nieuwe argumenten bijgehaald worden. Teveel mensen tegelijk in quarantaine, onzeker hoe long-Covid eruit ziet met Omikron, hoge besmettingscijfers, zorgdruk bij de huisartsen en ga zo maar door. Het zijn allemaal valide punten, maar door ze nu voor het eerst onderdeel van de discussie te maken geef je het gevoel dat je nieuwe argumenten zoekt om je beleid te verdedigen.

Ik snap ook niet waarom het OMT in Nederland er zo ontzettend anders over denkt dan hun evenknie in andere landen. Wat maakt Nederland anders dan België of het VK bijvoorbeeld.

Laatste deel van de rant, tweets zoals die van Koopmans net, dat deze maatregelen klaarblijkelijk ook heel goed helpen tegen luchtwegaandoeningen voor kinderen en we daarvan moeten leren kan ik begrijpen, maar dit is niet de tijd ervoor. Gisteren Andreas Voss bij Op1 die aangaf dat de gemiddelde pandemie 5 jaar duurt en we niet moesten denken er april al vanaf te zijn. Een cursus publieke communicatie en jezelf presenteren zou geen slecht idee zijn voor OMT leden.
pi_203179110
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het gaat vooral om beschadigde politieke carrières. En wellicht een berisping als de rebellie te duidelijk is.

Als je als burgemeester gelieerd bent aan coalitie partij en je gaat in tegen landelijk beleid, dan reken er maar op dat je jezelf daar niet mee helpt. Rebelleren tegen Den Haag helpt je vrijwel nooit in je carrière.
De burgemeester van Valkenburg is een partijloze oud-SP'er. Die zal daar weinig last van hebben ;)
Maar voor dat soort 'sancties' maakt het natuurlijk ook geen klap uit of je nu wel of niet formeel de grens over bent gegaan.
zie email 27 oktober
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:30:24 #70
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203179112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Zeg maar precies zoals het niet zou moeten werken in het ideale systeem dat we toch steeds democratie blijven noemen. :o

Maar we hebben nu nieuw elan dus komt goed met de relatie burger - overheid. ;(
pi_203179216
twitter

En ook voor Marion geldt: waarom kom je daar nu pas mee dan? Had die medische maskers geadviseerd toen de mondkapjes voor het eerst werden ingevoerd in 2020, of voor mijn part in plaats van die infantiele avondklok, maar nu nog?
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:43:06 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_203179232
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]

En ook voor Marion geldt: waarom kom je daar nu pas mee dan? Had die medische maskers geadviseerd toen de mondkapjes voor het eerst werden ingevoerd in 2020, of voor mijn part in plaats van die infantiele avondklok, maar nu nog?
Wie zegt dat ze er nu pas mee komt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203179234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:43 schreef speknek het volgende:

[..]
Wie zegt dat ze er nu pas mee komt?
Werden medische mondkapjes op enig moment in het verleden door het OMT geadviseerd?
pi_203179238
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Werden medische mondkapjes op enig moment in het verleden door het OMT geadviseerd?
Nee. Wel ontraden.
zie email 27 oktober
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:46:04 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_203179251
Onder aan de streep kan ik me redelijk voorstellen dat Rutte nu ook in de stress thuis zit.

Op een gegeven moment veel losgelaten waarna de het uitbrak. Mede door jaargetijde. Daarna volledig vertrouwen op het OMT en nu draait het precies de andere kant op. Dat na twee jaar pandemie en gedoe.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat hij nu ook dekking aan het zoeken is achter dit alles en nu denkt dat die twee of drie weken misschien wel veel meer zekerheid kunnen bieden en het allemaal wel los loopt dan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203179263
Medische mondmaskers moeten naar mijn mening louter gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn. Daar moeten we zo zuinig mogelijk mee om springen. Die eenvoudige weggooimaskers van de supermarkten zijn prima voor het dragen in winkels etc.
pi_203179287
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]
opdoeken dat mens
In China hebben ze vast nog wel een leuk baantje.
pi_203179299
quote:
11s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:46 schreef OProg het volgende:
Onder aan de streep kan ik me redelijk voorstellen dat Rutte nu ook in de stress thuis zit.

Op een gegeven moment veel losgelaten waarna de het uitbrak. Mede door jaargetijde. Daarna volledig vertrouwen op het OMT en nu draait het precies de andere kant op. Dat na twee jaar pandemie en gedoe.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat hij nu ook dekking aan het zoeken is achter dit alles en nu denkt dat die twee of drie weken misschien wel veel meer zekerheid kunnen bieden en het allemaal wel los loopt dan.
Ja, maar de vraag is hoeveel zin het heeft. Als de bevolking de maatregelen niet meer opvolgt bestaan ze op papier nog, maar in de werkelijkheid niet meer.

Tweets zoals die van Koopmans eerder (over onderzoeken of er maatregelen voor andere virussen zinvol zijn), Voss gisteren bij Op1 dat een pandemie veel langer duurt én andere landen die zeggen: yolo, fuck dit griepje is een cocktail van onrust.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2022 23:54:48 ]
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:53:15 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_203179301
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
1. Marion Koopmans is niet "het OMT".
2. Jaap van Dissel heeft een kwalijke rol gespeeld, maar dat het ontraden werd is niet per se omdat het niet zou werken. Aanvankelijk was de 1.5 meter genoeg. Aan het eind van 2020 kwam er de mondmaskers bij, en toen is wel gezegd dat medische maskers beter zijn dan stoffen maskers.
3. Omicron is heeeel wat anders dan wild type.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203179341
Net even op1 gekeken. De strekking daar was heel duidelijk ga versoepelen want dit werkt niet meer.
pi_203179371
Wat ze nu willen doen zijn geen versoepelingen, maar correcties van fouten, zoals sport en de scholen sluiten, hadden ze niet moeten doen.
We kwamen van 625 op de IC, nu liggen er 358, morgen nog minder.
er is geen grondslag om de maatregelen in stand te houden.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:03:59 #82
14505 OProg
A Life in Music
pi_203179390
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, maar de vraag is hoeveel zin het heeft. Als de bevolking de maatregelen niet meer opvolgt bestaan ze op papier nog, maar in de werkelijkheid niet meer.

Tweets zoals die van Koopmans eerder (over onderzoeken of er maatregelen voor andere virussen zinvol zijn), Voss gisteren bij Op1 dat een pandemie veel langer duurt én andere landen die zeggen: yolo, fuck dit griepje is een cocktail van onrust.
Dat ben ik helemaal met je eens hoor. :)

Maar ik bedoelde meer dat Rutte op een gegeven moment dacht veilig achter de muur van het OMT te zitten, het waarschijnlijk daarmee goed te doen. Ook op aangeven dat de OMT modellen laten zien en zegt dat alle landen snel zullen volgen.

En dan zit hij nu in deze situatie. Dan ben ik echt verre een voorstander van de situatie nu. Ik probeer dan wel een beetje te begrijpen hoe Rutte in deze situatie is gekomen. Want dit moet compleet kut zijn. Als hij het open gooit en het zou alsnog mis gaan is hij wederom de lul.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_203179416
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar ik bedoelde meer dat Rutte op een gegeven moment dacht veilig achter de muur van het OMT te zitten, het waarschijnlijk daarmee goed te doen. Ook op aangeven dat de OMT modellen laten zien en zegt dat alle landen snel zullen volgen.

En dan zit hij nu in deze situatie. Dan ben ik echt verre een voorstander van de situatie nu. Ik probeer dan wel een beetje te begrijpen hoe Rutte in deze situatie is gekomen. Want dit moet compleet kut zijn. Als hij het open gooit en het zou alsnog mis gaan is hij wederom de lul.
maakt niet uit, Teflon Mark redt het wel
pi_203179434
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:53 schreef speknek het volgende:

[..]
1. Marion Koopmans is niet "het OMT".
2. Jaap van Dissel heeft een kwalijke rol gespeeld, maar dat het ontraden werd is niet per se omdat het niet zou werken. Aanvankelijk was de 1.5 meter genoeg. Aan het eind van 2020 kwam er de mondmaskers bij, en toen is wel gezegd dat medische maskers beter zijn dan stoffen maskers.
3. Omicron is heeeel wat anders dan wild type.
Allemaal mee eens. Maar nu nog met een aanscherping komen op mondkapjes gebied? dan ben je wel af wat mij betreft.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:15:11 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203179464
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De meeste hoogleraren hebben geen animo om hun collegae te weerspreken.
Iemand anders kan gewoon genegeerd worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203179500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]

Er is altijd wel een studie voor te vinden.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:24:38 #87
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203179538
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Er is altijd wel een studie voor te vinden.
Yep er altijd wel wat te onderzoeken. Al was het maar een onderzoek naar het onderzoek van een onderzoek naar wat is onderzocht in China. De wetenschapper in hart en nieren zal altijd wetenschap weten te produceren.

Ik kan altijd wel genieten van mensen die op jacht zijn naar wetenschap en studie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203179584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:27 schreef Vasilevski het volgende:

- Zaterdag winkels & horeca even stoom afblazen, waarop de burgemeesters om 17u zeggen: "Oké jongens, mooi geweest, nu weer dicht."
- Later in het voorjaar: "Hoera we mogen weer!" *O* met medische maskers en 2G -O-
Eerder realistisch met dit beleid.
pi_203179620
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:01 schreef THEFXR het volgende:
Wat ze nu willen doen zijn geen versoepelingen, maar correcties van fouten, zoals sport en de scholen sluiten, hadden ze niet moeten doen.
We kwamen van 625 op de IC, nu liggen er 358, morgen nog minder.
er is geen grondslag om de maatregelen in stand te houden.
pi_203179708
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:48 schreef Nia het volgende:
Medische mondmaskers moeten naar mijn mening louter gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn. Daar moeten we zo zuinig mogelijk mee om springen. Die eenvoudige weggooimaskers van de supermarkten zijn prima voor het dragen in winkels etc.
Waarom?
pi_203179772
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Hij gooit de deur open?

Wat begrijp je niet van ons systeem waarbij meerdere mensen, partijen besluiten nemen en het nooit 1 iemand alleen is. :')
  vrijdag 14 januari 2022 @ 01:17:27 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203179856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:02 schreef Coco het volgende:

[..]
Maar de wappies waren toch de bangeriken?
Dat zijn ze nog steeds hoor; bang voor Bill Gates, bang voor de Jezuïeten, bang voor de Illuminatie, bang voor NWO, bang voor WEF, bang voor vaccins, bang voor de VN, bang voor de EU, bang voor de Elite (lol), bang voor Rothschilds, bang voor Bilderbergs, bang voor Hillary, bang voor de Paus, bang voor Skulls & Bones, bang voor Vrijmetselaars, bang voor wetenschap, bang voor satanisten, bang voor streepjescodes, bang voor zendmasten, bang voor.... nou ja, de lijst gaat wel even door.

Wappies blijven gewoon wappies en die grijpen na deze crisis gewoon weer iets anders aan om hun batshit insane complotgelul uit te braken.

Staat verder ook los van genoeg hebben van falend politiek beleid en incompetentie, en verklaart ook waarom het gros der weldenkende mensen klaar is met deze lockdown maar het niet zo ziet zitten om met achterlijke spandoekjes, het iedereen tot pedo bombarderen en verkleedpartijen een Malieveld bezet te houden. Laat staan er mee geassocieerd wil worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203179952
https://www.trouw.nl/binn(...)on-kleiner~be1686fa/

Zelfs Ronald Pierik noemt 2G met omikron niet proportioneel. Als ik Ernst was nam ik dat idee gewoon nooit ter hand. Lekker laten wat het is, namelijk een debiel idee van een schoolmeester. Boek dicht doen en nooit meer over praten.
zie email 27 oktober
pi_203179964
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 01:55 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)on-kleiner~be1686fa/

Zelfs Ronald Pierik noemt 2G met omikron niet proportioneel. Als ik Ernst was nam ik dat idee gewoon nooit ter hand. Lekker laten wat het is, namelijk een debiel idee van een schoolmeester. Boek dicht doen en nooit meer over praten.
2G is dan ook alleen bedoelt om vaccinatieplicht niet te hoeven invoeren, maar mensen naar een prik te krijgen.
Het is nooit bedoelt geweest om de verspreiding te stoppen.
pi_203179969
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 02:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]
2G is dan ook alleen bedoelt om vaccinatieplicht niet te hoeven invoeren, maar mensen naar een prik te krijgen.
Het is nooit bedoelt geweest om de verspreiding te stoppen.
Als dat het idee is dan moet je lef tonen en gewoon een prikplicht invoeren. Laffe herders.
zie email 27 oktober
pi_203180002
Hogeschool Rotterdam wil openstelling niet meer laten afhangen van corona: ‘Nooit meer dicht om virus’

quote:
Wat hem betreft komen er geen opgelegde beperkingen meer, nooit meer. Op de locaties van de hogeschool zijn de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen: lokalen worden geventileerd en Bormans wil de mondkapjesplicht strikter naleven. ,,Maar capaciteitsbeperkingen of verplichte coronatesten om toegang te krijgen tot de school? Nee, dan blijf je bezig. Als we de deuren openen, moeten die voor iedereen openen.”
_O_ _O_ _O_
pi_203180013
quote:
Is er ook nog iemand in het publieke discours te vinden die het allemaal nog wel steunt? Binnen 3 dagen helemaal omgeslagen.
zie email 27 oktober
pi_203180112
twitter
pi_203180204
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]
maakt niet uit, Teflon Mark redt het wel
Die heeft het zo druk met allerlei schandalen die hij nog moet herstellen dat hij Corona er ff tussendoor doet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 14 januari 2022 @ 06:02:40 #100
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203180207
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:27 schreef Vasilevski het volgende:

Klinkt vrij realistisch helaas.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203180234
quote:

[..]

Partijpolitiek in optima forma: niet datgene doen wat het beste is voor de samenleving en de burgerbevolking, maar wat het beste voor de partij is. Want: "Die Partei hat immer Recht". Weinig democratisch...
pi_203180238
Is een van de taken van de niet democratisch gekozen burgemeester het beschermen van de democratie in Nederland?
pi_203180242
quote:
[ twitter ]

Het gepeupel begint te morren. Snel! Werp hen enkele broodkruimels toe om hen af te leiden!
pi_203180255
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Kolf is wel een aardige kerel, ken hem persoonlijk.
Ik heb een pittige mening over Kolff :X

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 14-01-2022 08:08:51 ]
  vrijdag 14 januari 2022 @ 06:57:38 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180259
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 06:55 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik heb een pittige mening over Kolf :X
Vertel :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 januari 2022 @ 07:06:06 #106
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203180282
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 06:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het gepeupel begint te morren. Snel! Werp hen enkele broodkruimels toe om hen af te leiden!
Ze willen graag even laten weten dat we het nog veel vervelender kunnen maken allemaal. Met arbitraire eisen over kapjes buiten etc. Maar het is bluf, er zal bijzonder weinig animo zijn de regels op te volgen en ze zijn nauwelijks te handhaven. Gewoon laten gaan. Mondkapjes gaan we weer serieus behandelen als er in de toekomst een ernstig virus rond gaat.
pi_203180300
quote:

Iedereen weet dat de besmettingen nu gigantisch uit de hand gaan lopen en het land vastloopt.
Stel je hebt 60.000 besmettingen dan moeten er minstens 2 in quarantaine zit je op de 120.000 en dan 5 dagen kom je op ieder moment op 600.000 mensen die niks mogen.
Dat gaat dus problemen geven.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 07:17:00 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180317
De bottleneck is nu de quarantaines. Nou, kappen ermee dus

Inzetten op ziekenhuiszorg thuis bieden met thuismonitoring om dat stuk te kunnen ontlasten. Veel ervaring mee opgedaan en dat kan top met Luscii bijvoorbeeld.

Hoppa, doorpakken en de maatschappij openen, helemaaaaaal ^O^
pi_203180320
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:11 schreef halfway het volgende:

[..]
Iedereen weet dat de besmettingen nu gigantisch uit de hand gaan lopen en het land vastloopt.
Stel je hebt 60.000 besmettingen dan moeten er minstens 2 in quarantaine zit je op de 120.000 en dan 5 dagen kom je op ieder moment op 600.000 mensen die niks mogen.
Dan moet de quarantaine korter lijkt me. Er is met deze mate van besmettelijkheid toch geen houden aan. Bescherm jezelf zo goed mogelijk als je kwetsbaar bent, en voor de rest gaan met die handel en hopen dat het meevalt met de opnames. Je andere optie is alles dicht en beperkt blijven houden, en dat gaat niet meer lukken na 2 jaar waarin veel mensen gezien hebben dat het geen vliegende ebola is met een enorme death rate.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203180341
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:11 schreef halfway het volgende:

[..]
Maar als het virus echt zoveel milder is, is die quarantaine nog wel nodig? En zo ja, moet die 10 dagen (met test na 5 etc) zijn? Is 5 dagen (met test na 2) dan niet realistischer?

Dit is geen probleem van teveel mensen die ziek zijn, maar teveel mensen die niet mogen werken. Dat is oplosbaar.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 07:23:02 #111
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203180361
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:17 schreef josja het volgende:

[..]
Dan moet de quarantaine korter lijkt me. Er is met deze mate van besmettelijkheid toch geen houden aan. Bescherm jezelf zo goed mogelijk als je kwetsbaar bent, en voor de rest gaan met die handel en hopen dat het meevalt met de opnames. Je andere optie is alles dicht en beperkt blijven houden, en dat gaat niet meer lukken na 2 jaar waarin veel mensen gezien hebben dat het geen vliegende ebola is met een enorme death rate.
Precies, het land loopt pas vast als iedereen echt ziek thuis zit, niet omdat je in contact bent geweest met iemand anders die niet eens ziek is geworden. De quarantaine regels zijn achterhaald.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 07:23:17 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar als het virus echt zoveel milder is, is die quarantaine nog wel nodig? En zo ja, moet die 10 dagen (met test na 5 etc) zijn? Is 5 dagen (met test na 2) dan niet realistischer?

Dit is geen probleem van teveel mensen die ziek zijn, maar teveel mensen die niet mogen werken. Dat is oplosbaar.
Klopt en eens

Virus en situatie verandert, dan moet je daar naar handelen als dat zeker genoeg is. En dat is het toch inmiddels echt wel
pi_203180435
Wel een beetje wakker worden met een kater.
Hoop op versoepelingen en de enige winst lijkt het sporten te zijn (nog even afhankelijk van de beperkingen).
pi_203180450
quote:

Denk dat Rutte vooral bezig is met te bedenken wie hij deze keer voor de bus kan gooien.
pi_203180454
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:40 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Denk dat Rutte vooral bezig is met te bedenken wie hij deze keer voor de bus kan gooien.
Het groentje in de politiek natuurlijk.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 07:45:02 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180461
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:43 schreef halfway het volgende:

[..]
Het groentje in de politiek natuurlijk.
Dilan is van zijn eigen toko dus dat zal niet
  vrijdag 14 januari 2022 @ 07:45:48 #117
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203180465
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hoeveel had je er al op toen je dit typte?
Beter reageer ik dan niet meer nee.

Maar weer fris en fruitig hoor
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203180474
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Het is een hardwerkende man uit de praktijk. Die vieze politieke spelletjes kent hij helemaal niet.
Ikzelf verbaas mij wekelijks nog hoe ze daar acteren, in het bedrijfsleven was je allang de straat op geschopt.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 07:49:50 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180480
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:48 schreef halfway het volgende:

[..]
Het is een hardwerkende man uit de praktijk. Die vieze politieke spelletjes kent hij helemaal niet.
Ikzelf verbaas mij wekelijks nog hoe ze daar acteren, in het bedrijfsleven was je allang de straat op geschopt.
Het is dan ook absoluut geen bedrijfsleven idd :D
pi_203180481
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Ze zal nog niet bekend zijn met het nieuwe elan, we noemen het de Rutte doctrine.
Daarbij geeft Rutte iets aan en dat is ook jouw mening.
Zelf nadenken of ergens openbaar een andere mening over hebben is not done.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 07:54:58 #121
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203180514
Judgement Day.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:03:02 #122
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203180556
Is er al meer bekend over sporten? Eindtijden? Kunnen de amateurcompetities weer doorgaan?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203180563
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 06:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Partijpolitiek in optima forma: niet datgene doen wat het beste is voor de samenleving en de burgerbevolking, maar wat het beste voor de partij is. Want: "Die Partei hat immer Recht". Weinig democratisch...
Eens dat er zaken meespelen die niet mee horen te spelen.

Ik denk alleen niet dat het perse de partijpolitiek is die het probleem creëert. Dat zit hem meer in het feit dat mensen in een belangrijke baan nu eenmaal vaak belangrijk willen blijven.
pi_203180570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:03 schreef DonDruiper het volgende:
Is er al meer bekend over sporten? Eindtijden? Kunnen de amateurcompetities weer doorgaan?
Volgens mij nog niet, zit ook hysterisch te googlen op de binnensport want ik wil weten of ik weer mag werken.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:08:53 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180587
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Eens dat er zaken meespelen die niet mee horen te spelen.

Ik denk alleen niet dat het perse de partijpolitiek is die het probleem creëert. Dat zit hem meer in het feit dat mensen in een belangrijke baan nu eenmaal vaak belangrijk willen blijven.
Zelfs Novak en zijn deelname aan een pot tennis zijn nu politiek speelveld geworden

Nu toch weer visum ingetrokken en gedeporteerd uit het land

Man man man wat een dubieuze achterhaalde en niet proportionele shitshow is alles toch momenteel :') :')
pi_203180589
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 06:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Met als verschil dat de DDR een dictatoriaal regime had met één partij en we hier gewoon partijen verkiezen die vervolgens het belang van hun achterban mogen behartigen, niet van 'de samenleving' of 'de burgerbevolking', wat natuurlijk ook geen monolithische entiteit is met één setje belangen.
Als kiezers van de VVD weer de grootste maken, dan weet je dat je geen radicale beleidsbreuk gaat krijgen. Zo opzienbarend lijkt dat me allemaal niet.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:09:47 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180593
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:05 schreef josja het volgende:

[..]
Volgens mij nog niet, zit ook hysterisch te googlen op de binnensport want ik wil weten of ik weer mag werken.
Kun je niet beter de persco afwachten?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:10:06 #128
346939 Janneke141
pi_203180594
quote:
Het aantal jongeren tot 30 jaar dat door zelfdoding om het leven is gekomen, lag het afgelopen jaar 15 procent hoger dan in voorgaande jaren. Vooral onder jongeren tussen de 20 en 30 jaar is het aantal suïcides toegenomen, blijkt uit cijfers van de Commissie Actuele Nederlandse Suïcide Registratie (CANS).
Oeps.
pi_203180601
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Kun je niet beter de persco afwachten?
Zeker, dat vertel ik mezelf ook braaf maar het helpt niet, neurotisch he :D
pi_203180602
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oeps.
Ja, dat gaat op een gegeven moment ook doorspijpelen. Sneu hoor.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:11:40 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180604
quote:

[..]
Oeps.
Mijn buurvrouw (begrafenisondernemer) gaf me dat ook al aan.

We hadden toch eerder juist andere cijfers doorgekregen? Dat het stabiel of juist lager was dan de jaren ervoor?
Hmmzzz, vaag iig dit
pi_203180609
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:11 schreef Molo het volgende:

[..]

We hadden toch eerder juist andere cijfers doorgekregen? Dat het stabiel of juist lager was dan de jaren ervoor?
Hmmzzz, vaag iig dit
Registratie van suïcides duurt lang en je beslist dat ook niet van het ene op het andere moment.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:12:47 #133
346939 Janneke141
pi_203180610
quote:

[..]

Hmmzzz, vaag iig dit
Het totaal aantal zelfmoorden is stabiel, het aantal onder jongeren (<30) is aardig gestegen. Ik kan het niet direct duiden, maar het lijkt me wel een ontwikkeling om onderzoek naar te doen.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:12:56 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180612
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:11 schreef josja het volgende:

[..]
Zeker, dat vertel ik mezelf ook braaf maar het helpt niet, neurotisch he :D
Sterkte iig tot er meer duidelijkheid is!
pi_203180614
Ik verwacht een ongekende chaos de komende weken mocht het toch weer de verkeerde kant op gaan met de besmettingen en ziekenhuizen. Deze geest krijg je met geen mogelijkheid meer in de fles aangezien men niet kan/wil handhaven.

Deze situatie is eigenlijk kenmerkend voor Nederland. Steeds meer mensen lappen de regels aan de laars (niet alleen corona gerelateerd) en komen daarmee weg. Het gevolg van decenia lang wegkijken en denken dat mensen het met sociale controle wel redden.

Opstandigheid en egoisme loont in deze maatschappij en dat is kwalijk.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:13:51 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het totaal aantal zelfmoorden is stabiel, het aantal onder jongeren is aardig gestegen. Ik kan het niet direct duiden, maar het lijkt me wel een ontwikkeling om onderzoek naar te doen.
Dat laatste, absoluut
pi_203180624
quote:

[..]
Het totaal aantal zelfmoorden is stabiel, het aantal onder jongeren is aardig gestegen. Ik kan het niet direct duiden, maar het lijkt me wel een ontwikkeling om onderzoek naar te doen.
Extreem lastig om te duiden natuurlijk, zal vaak geen eenduidige oorzaak hebben, mensen die al in de GGZ liepen etc.
Friedman on Donahue
pi_203180632
quote:

[..]
Is toch allemaal niet zo lastig? door de maatregelen, lockdown is er ook geen afleiding meer voor hun mentale problematiek.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:16:15 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180638
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:13 schreef aartstyle het volgende:
Ik verwacht een ongekende chaos de komende weken mocht het toch weer de verkeerde kant op gaan met de besmettingen en ziekenhuizen. Deze geest krijg je met geen mogelijkheid meer in de fles aangezien men niet kan/wil handhaven.

Deze situatie is eigenlijk kenmerkend voor Nederland. Steeds meer mensen lappen de regels aan de laars (niet alleen corona gerelateerd) en komen daarmee weg. Het gevolg van decenia lang wegkijken en denken dat mensen het met sociale controle wel redden.

Wat wil je zeggen met deze post?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:16:28 #140
346939 Janneke141
pi_203180639
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Is toch allemaal niet zo lastig? door de maatregelen, lockdown is er ook geen afleiding meer voor hun mentale problematiek.
Het ligt voor de hand, maar het hoeft niet. En als het totaal aantal gelijk gebleven is, dan is het bij mensen boven de dertig dus gedaald. Hoe zit dat?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:18:07 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daar doe je al flink aantal aannames

Juist om dat goed in kaart te brengen is het nodig niet direct aannames te doen maar goed onderzoek naar wie, wanneer, waartoe, wat was de trigger etc. Patronen in kaart brengen zodat je er beleid op kunt maken ter preventie
pi_203180651
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het ligt voor de hand, maar het hoeft niet. En als het totaal aantal gelijk gebleven is, dan is het bij mensen boven de dertig dus gedaald. Hoe zit dat?
Volwassenheid, je eigen mentale instabiliteit kunnen relativeren.

Een depressie is al een ramp. Maar helemaal als je het ook nog eens krijgt als puber/jongvolwassenen.
pi_203180654
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Daar doe je al flink aantal aannames

Juist om dat goed in kaart te brengen is het nodig niet direct aannames te doen maar goed onderzoek naar wie, wanneer, waartoe, wat was de trigger etc. Patronen in kaart brengen zodat je er beleid op kunt maken ter preventie
Wat een aanname, inderdaad. Er is immers helemaal geen gedegen onderzoek wat eenzaamheid doet met een mens.
pi_203180657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:13 schreef aartstyle het volgende:

Tegelijkertijd verwacht ik ook een enorme chaos als de maatregelen er nog een maand zijn terwijl ze niet nodig blijken te zijn.

Waarom egoïsme? Waarom zijn de mensen die nu uit protest hun winkel openen (als voorbeeld) egoïstisch?
pi_203180668
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tegelijkertijd verwacht ik ook een enorme chaos als de maatregelen er nog een maand zijn terwijl ze niet nodig blijken te zijn.

Waarom egoïsme? Waarom zijn de mensen die nu uit protest hun winkel openen (als voorbeeld) egoïstisch?
Niet egoïstisch. Wel beetje vreemd qua timing.

Activisme voeren door je winkels te openen, terwijl men al van plan is het te gaan openen....
pi_203180672
Afspraak gemaakt voor de kapper *O*
pi_203180683
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen met deze post?
Dat heel veel partijen er of klaar mee zijn/of zien dat opstandigheid loont.

We zagen het al aankomen in de pre corona tijd waar men met hufter gedrag weg kwam. (kleine) ovetredingen die toch nooit/bijna nooit bestraft werden en dat wordt een glijdende schaal. Heb ooit het voorbeeld van het ontwijken van files genoemd door de vluchtstrook te nemen. Vroeger gebeurde dit zelden, tegenwoordig is het een grote groep die voor deze route kiest.

Regels zijn er om je aan te houden. Anders hoef je geen regels op te stellen. Nu de politiek het zo duidelijk laat doorschemeren dat ze het niet kunnen/willen handhaven zie ik het echt niet meer gebeuren dat winkels etc weer dichtgaan. Ze kunnen die regels wel weer opstellen, maar men gaat het niet doen.

Dus laten we maar hopen dat dit echt de eindfase is van de pandemie, want weer terug naar een lockdown gaat niet gebeuren.
pi_203180696
quote:

[..]

Hmmzzz, vaag iig dit
Het CBS heeft wat cijfers, maar dit is zo het meest recente dat ik kan vinden:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)an-hun-leven-in-2020

In die cijfers zit 2021 nog niet.

Over de recente cijfers wordt hier bericht, maar echt uitgebreid is de informatie niet:
https://www.113.nl/actuee(...)tussen-20-en-30-jaar
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:26:17 #149
38496 Perrin
pi_203180701
Ik heb ook alleen anekdotische informatie van jongere collega's die melden dat het in hun wijdere omgeving opmerkelijk vaak voorkomt afgelopen jaar.
pi_203180705
quote:

[..]

Omdat het niet volgens de regels is. Je kan het ergens mee oneens zijn, wat ik prima kan begrijpen. Maar je niet aan de regels houden onder het mom van ze handhaven toch niet is gewoon egoistisch en een glijdende schaal. Ik ben het ook niet eens met de 30 km in de bebouwde kom. Dus ik ga daar lekker 80 rijden.

Wil niet zeggen dat ik geen begrip heb voor de winkeliers ofzo, maar dit lijkt me niet de oplossing.
pi_203180707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Activisme voeren door je winkels te openen, terwijl men al van plan is het te gaan openen....
Zoals de berichten de afgelopen dagen waren was dat helemaal nog niet zeker. Daarbij, winkelen op afspraak is niet open, dat is een compromis.
pi_203180713
quote:

[..]

Dat wisten ze toen nog niet toen ze deze acties aankondigden.
pi_203180721
quote:

[..]

Ja, dat is egoïstisch. Men wil open om geld te verdienen. Ben het daar overigens wel mee eens. Iedereen is ook egoïstisch. Ook de lockdownies. Die vinden dat iedereen maar financiële putten moet krijgen, omdat ze zelf binnen willen zitten of bang zijn voor een snotneus. Dat is ook een vorm van egoïsme.
pi_203180727
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zoals de berichten de afgelopen dagen waren was dat helemaal nog niet zeker. Daarbij, winkelen op afspraak is niet open, dat is een compromis.
Absoluut. Maar het komt toch allemaal wel een beetje over alsof je je anaal laat penetreren, je er al onwijs tegen op ziet, het heel erg veel pijn doet en je bij het bloeden pas zegt: 'hou op !'...
pi_203180731
quote:

[..]

Je draait het wel om. Ze gaan niet open, omdat men al van plan is te openen. Men is van plan om te gaan open, omdat veel winkels toch wel open gaan.
pi_203180736
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:26 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Omdat het niet volgens de regels is. Je kan het ergens mee oneens zijn, wat ik prima kan begrijpen. Maar je niet aan de regels houden onder het mom van ze handhaven toch niet is gewoon egoistisch en een glijdende schaal. Ik ben het ook niet eens met de 30 km in de bebouwde kom. Dus ik ga daar lekker 80 rijden.

Wil niet zeggen dat ik geen begrip heb voor de winkeliers ofzo, maar dit lijkt me niet de oplossing.
Er is in overleg met de burgemeesters een protest afgesproken, om te laten zien dat die sectoren wel veilig open kunnen. Met de beste wil van de wereld kan ik dat niet vergelijken als 80km rijden in de bebouwde kom.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:30:22 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180739
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat een aanname, inderdaad. Er is immers helemaal geen gedegen onderzoek wat eenzaamheid doet met een mens.
Dat is toch niet het enige wat er speelt en kan spelen.
Het zal vast een grote rol spelen maar misschien zijn er andere zaken die triggers zijn in deken van de populatie die suïcidaal wordt/is

Angst, baan kwijt, baan onzekerheid, perspectief missen, dierbaren verliezen, zorg niet krijgen
Van alles kan hier aan bijdragen
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:31:11 #158
38496 Perrin
pi_203180744
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Het zal vast een grote rol spelen maar misschien zijn er andere zaken die triggers zijn in deken van de populatie die suïcidaal wordt/is

Angst, baan kwijt, baan onzekerheid, perspectief missen, dierbaren verliezen, zorg niet krijgen
Sociaal isolement.
pi_203180745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is in overleg met de burgemeesters een protest afgesproken, om te laten zien dat die sectoren wel veilig open kunnen. Met de beste wil van de wereld kan ik dat niet vergelijken als 80km rijden in de bebouwde kom.
een paar doen het nu zaterdag als protest. Er zijn er ook die gewoon open gaan en blijven.

Een protest in de vorm van een eenmalige demonstratie is een ander verhaal idd.
pi_203180753
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 06:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Vertel :9
Gespreid bedje (patriciër) en volgens mij ook nog een aardige zweem van biblebelt. Daar vind ik al wat van. Al kan hij daar zelf weinig aan doen maar het is vaak wel oorzaak van dat deze mensen niet bij uitstek geschikt zijn voor deze niet democratische functie. Maar eind vorig jaar schreef Kolff nog:

quote:
De leden van het Veiligheidsberaad proberen zoveel mogelijk samen met het kabinet 1 lijn te trekken en uit te stralen
Nu de tendens omslaat gaat ie bij een talkshow zitten om goede sier te maken. Dat had je dan eerder moeten doen of nu je mond houden omdat je het vertikte om eerder kritisch naar kansloze maatregelen te kijken. Toen was het OMT advies en lijn van het kabinet heilig. Kolff is af.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:32:13 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180755
quote:

[..]

Was men het al van plan te openen dan?

En openen, echt open of met afspraak open. Nogal een verschil.

Afgelopen week was er iig eerst nog niets mogelijk leek het. Of het door de roep uit de samenleving komt dat er nu iets open gaat blijft gissen maar we zien wel trends hierin natuurlijk
pi_203180757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Absoluut. Maar het komt toch allemaal wel een beetje over alsof je je anaal laat penetreren, je er al onwijs tegen op ziet, het heel erg veel pijn doet en je bij het bloeden pas zegt: 'hou op !'...
Hadden ze dan eerder nee moeten zeggen? Eerder moeten protesteren? Of begrijp ik je analogie (kon ‘t niet laten :P) niet goed?
pi_203180759
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:31 schreef aartstyle het volgende:

[..]
een paar doen het nu zaterdag als protest. Er zijn er ook die gewoon open gaan en blijven.

En men wil wel 'veilig' open, dus wsl. met mondkapjes, afstand, maximum aantal mensen, etc. Da's wat anders dan met 80 per uur door een woonwijk scheuren.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:32:37 #164
38496 Perrin
pi_203180764
Afhankelijk van hoe groot de kritische massa wordt dit weekend zal er wel weer gehandhaafd worden (of toch verder versoepeld).
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:33:25 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180769
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:23 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat heel veel partijen er of klaar mee zijn/of zien dat opstandigheid loont.

We zagen het al aankomen in de pre corona tijd waar men met hufter gedrag weg kwam. (kleine) ovetredingen die toch nooit/bijna nooit bestraft werden en dat wordt een glijdende schaal. Heb ooit het voorbeeld van het ontwijken van files genoemd door de vluchtstrook te nemen. Vroeger gebeurde dit zelden, tegenwoordig is het een grote groep die voor deze route kiest.

Regels zijn er om je aan te houden. Anders hoef je geen regels op te stellen. Nu de politiek het zo duidelijk laat doorschemeren dat ze het niet kunnen/willen handhaven zie ik het echt niet meer gebeuren dat winkels etc weer dichtgaan. Ze kunnen die regels wel weer opstellen, maar men gaat het niet doen.

Dus laten we maar hopen dat dit echt de eindfase is van de pandemie, want weer terug naar een lockdown gaat niet gebeuren.
Oh zo

Daar kan ik me niet in vinden maar dan hebben we andere opvattingen over samenleving en regels daarin denk ik
pi_203180774
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:31 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Er zijn er zat die nu roepen dat ze openblijven, maar dat is volgens mij vooral grootspraak. Net had je bij Goedemorgen Nederland wat winkeliers uit Alblasserdam, die vandaag uit protest open gaan. Die gaven allemaal aan alleen vandaag open te gaan.
pi_203180775
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik post toch ook niet dat dat het enige is. In mijn reactie maak ik duidelijk dat de maatregelen er nog bovenop komen. Je zit al in de shit - door maatregelen ook geen afleiding meer.
pi_203180784
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hadden ze dan eerder nee moeten zeggen? Eerder moeten protesteren? Of begrijp ik je analogie (kon ‘t niet laten :P) niet goed?
Als jij denkt dat iets veel pijn gaat doen, lijkt het mij zinnig om er tegen in verzet te komen ja.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:35:27 #169
38496 Perrin
pi_203180792
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als jij denkt dat iets veel pijn gaat doen, lijkt het mij zinnig om er tegen in verzet te komen ja.
Actief burgerschap. O+
pi_203180794
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
En men wil wel 'veilig' open, dus wsl. met mondkapjes, afstand, maximum aantal mensen, etc. Da's wat anders dan met 80 per uur door een woonwijk scheuren.
Uiteraard is anders. Wellicht een slecht voorbeeld, maar het is in mijn optiek een glijdende schaal.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:36:11 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180801
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:32 schreef alpeko het volgende:

[..]
Gespreid bedje (patriciër) en volgens mij ook nog een aardige zweem van biblebelt. Daar vind ik al wat van. Al kan hij daar zelf weinig aan doen maar het is vaak wel oorzaak van dat deze mensen niet bij uitstek geschikt zijn voor deze niet democratische functie. Maar eind vorig jaar schreef Kolff nog:
[..]
Nu de tendens omslaat gaat ie bij een talkshow zitten om goede sier te maken. Dat had je dan eerder moeten doen of nu je mond houden omdat je het vertikte om eerder kritisch naar kansloze maatregelen te kijken. Toen was het OMT advies en lijn van het kabinet heilig. Kolff is af.
Ah. Ja dat typeert type bestuurder wel ja

Lijkt beetje op jouw UI :P :P
pi_203180802
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Actief burgerschap. O+
Meer: 'ik houd van mijn kringspier''
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:37:00 #173
38496 Perrin
pi_203180806
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:35 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Uiteraard is anders. Wellicht een slecht voorbeeld, maar het is in mijn optiek een glijdende schaal.
Ik zie burgers niet enkel als passieve deelnemers in een democratie, waar hun enige recht is om eens per zoveel jaar een vakje rood te kleuren en verder hun bek te houden.
pi_203180809
quote:

[..]
Dat is het onnodig aanhouden van maatregelen ook. Of gaandeweg de ‘regels’ veranderen omdat je nog niet wil dat dingen open gaan. Het heeft er inmiddels alle schijn van dat deze variant mild is, dan moet je ook doorpakken waar dat kan.
pi_203180810
quote:

[..]
Dat is het ook. Maar dat zijn de coronamaatregelen ook wel gebleken. Dat gaat ook steeds verder. Ergens kom je op een moment dat je moet zeggen tot hier en niet verder.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:38:41 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180821
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik post toch ook niet dat dat het enige is. In mijn reactie maak ik duidelijk dat de maatregelen er nog bovenop komen. Je zit al in de shit - door maatregelen ook geen afleiding meer.
Ik vraag me dus o.a. af of dit vaak bij al in de shit zitten optreedt of ook bij eerder als minder kwetsbare jongere geclassificeerden.
pi_203180823
De tering wat een wachtrij bij de teststraat.

Kun je nagaan als die QR zooi niet bestond, dan stond 90% hier nu niet gok ik zo
pi_203180824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zie burgers niet enkel als passieve deelnemers in een democratie, waar hun enige recht is om eens per zoveel jaar een vakje rood te kleuren en verder hun bek te houden.
Zo zou het moeten zijn. Alleen waar trek je de grens of waar kan je de grens trekken? Het principe van eigen verantwoordelijkheid gaat in onze maatschappij niet werken omdat er teveel zijn die er misbruik van maken.

Maar goed, dat is erg off topic. Terug naar Covid.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:39:25 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180826
quote:

[..]
Dus maar aan regels houden, want regels? Draagvlak in samenleving en zinnigheid en proportionaliteit zijn van ondergeschikt belang?? :X
pi_203180827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat hebben ze de afgelopen 22 maanden regelmatig gedaan door te zeggen dat ze het niet wilden. Toen was ‘t antwoord in de meeste gevallen: het moet even, hier heb je wat vaseline (steunpakket).
pi_203180837
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik vraag me dus o.a. af of dit vaak bij al in de shit zitten optreedt of ook bij eerder als minder kwetsbare jongere geclassificeerden.
Als dat laatste zo is, dan moeten we misschien weer opzoek naar een maatschappij waar wij op een of andere manier mensen gaan 'verharden'. Want allemachtig. Dan ben je toch een jankerd.
pi_203180844
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah. Ja dat typeert type bestuurder wel ja

Lijkt beetje op jouw UI :P :P
Prototype bestuurder. Alleen bezig met zijn eigen hachie.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:41:07 #183
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203180847
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:39 schreef Oriente het volgende:
De tering wat een wachtrij bij de teststraat.

Kun je nagaan als die QR zooi niet bestond, dan stond 90% hier nu niet gok ik zo
Want? Ik denk dat het meevalt hoor.

Als iemand in je gezin besmet is of je hebt een positieve zelftest dan is (was?) het niet meer dan normaal om even langs de GGD te gaan.
pi_203180850
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat hebben ze de afgelopen 22 maanden regelmatig gedaan door te zeggen dat ze het niet wilden. Toen was ‘t antwoord in de meeste gevallen: het moet even, hier heb je wat vaseline (steunpakket).
Jaja. Dus gewoon 'stop, hou op' roepen terwijl iemand je anaal gaat verkrachten zie jij als valide verzet?

Aah oke. Bijzonder. Ik zou persoonlijk wat meer doen. Maar dat ben ik.
pi_203180860
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:39 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zo zou het moeten zijn. Alleen waar trek je de grens of waar kan je de grens trekken? Het principe van eigen verantwoordelijkheid gaat in onze maatschappij niet werken omdat er teveel zijn die er misbruik van maken.

Maar goed, dat is erg off topic. Terug naar Covid.
Het principe van eigen verantwoordelijkheid is waar onze samenleving op gebaseerd is. Ik vind echt dat je het grootste deel van de bevolking tekort doet omdat er een kleine minderheid is die over de schreef gaat.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:41:53 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180862
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als dat laatste zo is, dan moeten we misschien weer opzoek naar een maatschappij waar wij op een of andere manier mensen gaan 'verharden'. Want allemachtig. Dan ben je toch een jankerd.
Die conclusie deel ik niet bepaald iig
Mijn hemel, wat een inlevingsvermogen richting jongeren/anderen heb jij zeg
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:42:03 #187
38496 Perrin
pi_203180867
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Dus maar aan regels houden, want regels? Draagvlak in samenleving en zinnigheid en proportionaliteit zijn van ondergeschikt belang?? :X
Ja mensen kunnen daar echt zulke verschillende opvattingen over hebben.
pi_203180875
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jaja. Dus gewoon 'stop, hou op' roepen terwijl iemand je anaal gaat verkrachten zie jij als valide verzet?

Aah oke. Bijzonder. Ik zou persoonlijk wat meer doen. Maar dat ben ik.
Nee natuurlijk niet. Maar wat had je gewild dat de ondernemers, horeca of wie ook zouden doen?
pi_203180876
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Die conclusie deel ik niet bepaald iig
Mijn hemel, wat een inlevingsvermogen richting jongeren/anderen heb jij zeg
Te weinig en teveel empathie is beide een probleem. Bovendien: ben ik zelf 'jong'.
pi_203180881
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet. Maar wat had je gewild dat de ondernemers, horeca of wie ook zouden doen?
Dit eerder roepen en doen. Open gaan dus.

Nu is het mosterd na de maaltijd.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:44:59 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180898
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Te weinig en teveel empathie is beide een probleem. Bovendien: ben ik zelf 'jong'.
Daarom schreef ik ook nog 'anderen' erbij

Inlevingsvermogen en empathie is overigens niet hetzelfde
pi_203180901
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit eerder roepen en doen. Open gaan dus.

Nu is het mosterd na de maaltijd.
Dat hebben er een aantal een paar keer gedaan, die kregen fikse boetes of daarvan werden de sloten veranderd. Op dit moment hebben ze (veel) burgemeesters mee dus hebben ze steun. Dit lijkt me juist het perfecte moment.
pi_203180905
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Daarom schreef ik ook nog 'anderen' erbij

Inlevingsvermogen en empathie is overigens niet hetzelfde
Jawel, hoor. Affectieve empathie = inlevingsvermogen.
pi_203180906
Een prachtige dag voor versoepelingen! :W
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203180918
quote:

[..]
Oeps.
Maar geen coronadoden, dus dan is het niet zo erg ;(
pi_203180919
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat hebben er een aantal een paar keer gedaan, die kregen fikse boetes of daarvan werden de sloten veranderd. Op dit moment hebben ze (veel) burgemeesters mee dus hebben ze steun. Dit lijkt me juist het perfecte moment.
Je hoeft mij niet te vertellen wat er is gebeurd. Dat heb ik zelf ook gezien. Maar je wil toch iets? je wil toch dat je zaak blijft voortbestaan? je wil toch verzet tonen?

Als flinke boetes je verzet al breken, dan was dat verzet niet veel he..
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:47:36 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Precies

Hopelijk zet dit door van gemorrel in kleine groepjes naar bredere context en acties nu
pi_203180930
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja mensen kunnen daar echt zulke verschillende opvattingen over hebben.
Ik zeg niet dat de regels proportioneel zijn. Sterker nog, ik vind dat vanaf morgen ook de winkels open moeten zonder afspraak maar met max aantal mensen per m2. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat ze zich aan de regels moeten houden.
pi_203180940
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Een prachtige dag voor versoepelingen! :W
Hopelijk komt er vanavond nog wat bij, want van wat nu bekend is, word ik niet blij.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:49:13 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180941
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je hoeft mij niet te vertellen wat er is gebeurd. Dat heb ik zelf ook gezien. Maar je wil toch iets? je wil toch dat je zaak blijft voortbestaan? je wil toch verzet tonen?

Uhm, wat?

Hoe jong was jij precies?
pi_203180944
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Uhm, wat?

Hoe jong was jij precies?
Ik ben 23, Mevrouw.
pi_203180945
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:48 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Hopelijk komt er vanavond nog wat bij, want van wat nu bekend is, word ik niet blij.
Ik verwacht niet veel, héél misschien winkelen zonder afspraak?
pi_203180948
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik verwacht niet veel, héél misschien winkelen zonder afspraak?
Denk met afspraak. Hopelijk maken winkeliers die afspraak dan bij de deur.
pi_203180951
Winkelen op afspraak, wie heeft dat nu weer verzonnen. Moet ik dan eerst de Hema bellen als ik een ontstopper wil, in een wachtrij staan bij een callcenter, net als bij de GGD?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:51:00 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:48 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat de regels proportioneel zijn. Sterker nog, ik vind dat vanaf morgen ook de winkels open moeten zonder afspraak maar met max aantal mensen per m2. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat ze zich aan de regels moeten houden.
Het klinkt alsof ik de accountant op mijn werk hoor spreken :D

Sorry, moest beetje lachen
pi_203180961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat doe je niet op dag A. Als jij als ondernemer de maatregelen begrijpt omdat je je zelf ook zorgen maakt (bijvoorbeeld om je vader of moeder ofzo) dan ga je veel verder mee. Als er dan een mildere variant voorbij komt en de maatregelen niet logisch meer zijn ga je protesteren. Ik begrijp best dat die geluiden pas een paar weken op komen, die mildere variant maakt het voor mensen niet langer proportioneel.
pi_203180975
Het OMT in uit het schutterputje gekomen, ziet dat in omringende landen alles gewoon door is gegaan oftewel Armageddon heeft niet plaatsgevonden maar nu toegeven is lastig dus nog even de horeca en cultuur blijven pesten.
pi_203180976
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar dat doe je niet op dag A. Als jij als ondernemer de maatregelen begrijpt omdat je je zelf ook zorgen maakt (bijvoorbeeld om je vader of moeder ofzo) dan ga je veel verder mee. Als er dan een mildere variant voorbij komt en de maatregelen niet logisch meer zijn ga je protesteren. Ik begrijp best dat die geluiden pas een paar weken op komen, die mildere variant maakt het voor mensen niet langer proportioneel.
Oh, ik begrijp het ook , hoor.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:53:04 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180977
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik ben 23, Mevrouw.
Vind ik best oud voor de uitspraken die je doet

Wanneer heb je volgens jou voldoende ballen als ondernemer in verzet?
Als de spaarrekening van de kinderen én oma er óók aan zijn oid?
pi_203180988
Ik heb nog steeds nergens gelezen of deze regels 2 of 4 weken gaan duren.
pi_203180992
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:50 schreef Mondkapje het volgende:
Winkelen op afspraak, wie heeft dat nu weer verzonnen. Moet ik dan eerst de Hema bellen als ik een ontstopper wil, in een wachtrij staan bij een callcenter, net als bij de GGD?
Je kunt meestal op de website wel een afspraak maken. Blijft ellende natuurlijk.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:54:46 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203180997
De enige joy aan thuiswerken.
Over vijf minuten meeting in moeten en mijn nest nog moeten uit komen.

Werkse allen!
pi_203180999
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Vind ik best oud voor de uitspraken die je doet

Wanneer heb je volgens jou voldoende ballen als ondernemer in verzet?
Als de spaarrekening van de kinderen én oma er óók aan zijn oid?
Vind een ander onvolwassen - stelt suggestieve vragen.

Mevrouw, u bent gewogen en te licht bevonden.
pi_203181004
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:54 schreef Molo het volgende:
De enige joy aan thuiswerken.
Over vijf minuten meeting in moeten en mijn nest nog moeten uit komen.

Werkse allen!
Mevrouw heeft een 'meeting'.

Wauwie, zo interessant !
pi_203181013
15% meer zelfdoden onder jongeren tussen 20 en 30 in lockdownmaanden, vooral mannen.
https://www.omroepbrabant(...)soepelingen-op-komst
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:56:04 #216
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203181017
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Toch, als je als ondernemer uit protest open gaat en er valt een waarschuwing op de mat (of die krijg je door ambtenaren uitgereikt) dat je een dwangsom van ¤4000+ tegemoet kunt zien moet je erg sterk in je schoenen staan. Verleden leert dat bijna iedereen eieren voor zijn geld moest waardoor de kleine minderheid die overblijft ook zwak staat.

Al hebben een hoop gemeentes nu aangekondigd niet te gaan handhaven, dus dat is mooi.

Met een beetje geluk duurt het niet lang meer nu.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203181023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:50 schreef Mondkapje het volgende:
Officieel een tijdsslot reserveren via internet, vorig jaar moest dat ook minimaal 4 uur van te voren.

In de praktijk: bij binnenkomst even een afspraak maken en doorlopen
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:56:31 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203181024
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:54 schreef Simmertje het volgende:
er moet nog wel wat te vertellen zijn op de persconferentie
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:56:41 #219
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203181026
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:55 schreef Mondkapje het volgende:
15% meer zelfdoden onder jongeren tussen 20 en 30 in lockdownmaanden, vooral mannen.
Valt binnen de foutmarge.

Gr. Mark
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:57:19 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203181037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:55 schreef Mondkapje het volgende:
is dat veel in personen?
pi_203181053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
is dat veel in personen?
Gemiddelde in Nederland is 2000 zelfdoden per jaar, 2/3e mannen, reken maar uit.
pi_203181055
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:54 schreef Simmertje het volgende:
Ik las dit gister, geen idee waar hij 6 februari vandaan haalt, maar het zou kunnen dat hij via via meer weet:

twitter
pi_203181089
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik las dit gister, geen idee waar hij 6 februari vandaan haalt, maar het zou kunnen dat hij via via meer weet:

[ twitter ]
3 weken dus? Lekker random weer.

Waarom hebben ze opnieuw zo achterlijk lang nodig om zeker te zijn dat de ziekenhuizen niet vol gaan stromen.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:02:57 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203181097
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Gemiddelde in Nederland is 2000 zelfdoden per jaar, reken maar uit.
iedere is er 1 teveel maar dan kom je op 100-150 meer uit? wow
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:03:00 #225
38496 Perrin
pi_203181098
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Gemiddelde in Nederland is 2000 zelfdoden per jaar, 2/3e mannen, reken maar uit.
Gaat dan om vele tientallen extra gevallen afgelopen jaar als ik het zo bierviltsgewijs uitreken.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:04:22 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203181110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:02 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Waarom hebben ze opnieuw zo achterlijk lang nodig om zeker te zijn dat de ziekenhuizen niet vol gaan stromen.
een week om elkaar te besmetten en dan 2 weken om te kijken naar de ziekenhuiscijfers
pi_203181111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:02 schreef Simmertje het volgende:

[..]

We hebben nu al een week echt hoge bezettingsaantallen. Als komende week de ziekenhuizen er nog steeds goed uitzien, dan mag ik toch hopen dat dit niet 3 weken duurt.

Maar goed, ze doen nu ook niets substantieels, dus niets verbaast me meer.
pi_203181115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:52 schreef Mondkapje het volgende:
dus nog even de horeca en cultuur blijven pesten.
:')
pi_203181123
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gaat dan om vele tientallen extra gevallen afgelopen jaar als ik het zo bierviltsgewijs uitreken.
Uit het oorspronkelijke AD-artikel:

Toename zelfdodingen bij 30-minners: ‘Zorgwekkend en verdrietig’
In 2021 hebben meer dan 300 jongeren onder de 30 jaar suïcide gepleegd. Dat is zo'n 15 procent meer dan in de jaren daarvoor. Vooral in de ‘lockdownmaanden’ januari, februari en december was een hoger aantal zelfdodingen te zien.
Dat blijkt uit cijfers van de Commissie Actuele Nederlandse Suïcideregistratie (Cans). Gemiddeld overleden er in voorgaande jaren per maand iets meer dan 20 Nederlanders tot 30 jaar door zelfdoding, meldt Cans. In januari, februari en december van dit jaar lag dat aantal boven de 30. De toename is vooral te zien bij mannen tussen de 20 en 30 jaar.
https://www.ad.nl/gezond/(...)verdrietig~ad401faf/
pi_203181127
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:26 schreef Perrin het volgende:
Ik heb ook alleen anekdotische informatie van jongere collega's die melden dat het in hun wijdere omgeving opmerkelijk vaak voorkomt afgelopen jaar.
Ik vraag me af of je een stijging van 15% nou echt heel erg hard gaat merken in je omgeving. Je praat de laatste jaren over pakweg 200 zelfdodingen in die leeftijdsgroep volgens de cijfers van het CBS, dat zouden er dan nu 230 zijn.
pi_203181153
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:26 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Er zijn grenzen aan de tolerantie.
Als je keer op keer onzinnig benadeeld wordt kom je een keer voor jezelf op.
Als statement is het wel goed.
pi_203181158
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
iedere is er 1 teveel maar dan kom je op 100-150 meer uit? wow
Zoals ik het lees, is het 15% extra in de leeftijdscategorie 20-30
Er zijn er 2000 per jaar in alle leeftijden.
20-30 ligt eerder op 200 zelfdodingen per jaar. Dat is dus 30 extra in die categorie.
pi_203181159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik vraag me af of je een stijging van 15% nou echt heel erg hard gaat merken in je omgeving. Je praat de laatste jaren over pakweg 200 zelfdodingen in die leeftijdsgroep volgens de cijfers van het CBS, dat zouden er dan nu 230 zijn.
In 2021 hebben meer dan 300 jongeren onder de 30 jaar suïcide gepleegd.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:08:37 #234
38496 Perrin
pi_203181162
quote:

[..]
Ja altijd lastig in te schatten. Een collega zelf heeft ook echt last van alle maatregelen. Jong, woont op zichzelf.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:09:38 #235
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203181171
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Toch, als je als ondernemer uit protest open gaat en er valt een waarschuwing op de mat (of die krijg je door ambtenaren uitgereikt) dat je een dwangsom van ¤4000+ tegemoet kunt zien moet je erg sterk in je schoenen staan. Verleden leert dat bijna iedereen eieren voor zijn geld moest waardoor de kleine minderheid die overblijft ook zwak staat.

Al hebben een hoop gemeentes nu aangekondigd niet te gaan handhaven, dus dat is mooi.

Met een beetje geluk duurt het niet lang meer nu.
Ik denk dat mensen een beetje onderschatten wat de impact is van zo'n boete. In een normale periode dat je open bent kun je het gewoon wel lijden, maar u alles dicht is, en er ook al 2 jaar bijna geen normale periodes zijn geweest is het op. 4000 euro boete is gewoon een gesprek met de bank om je hypotheek (weer) wat verder op te hogen. En als de bank nee zegt dan kun je een gesprek met de makelaar aangaan om de bende te verkopen.
pi_203181173
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:05 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

In 2021 hebben meer dan 300 jongeren onder de 30 jaar suïcide gepleegd. Dat is zo'n 15 procent meer dan in de jaren daarvoor. Vooral in de ‘lockdownmaanden’ januari, februari en december was een hoger aantal zelfdodingen te zien.
Dat blijkt uit cijfers van de Commissie Actuele Nederlandse Suïcideregistratie (Cans). Gemiddeld overleden er in voorgaande jaren per maand iets meer dan 20 Nederlanders tot 30 jaar door zelfdoding, meldt Cans. In januari, februari en december van dit jaar lag dat aantal boven de 30. De toename is vooral te zien bij mannen tussen de 20 en 30 jaar.
Meer dan aan corona zelf waarschijnlijk.
Ik kijk er niet raar van op. De situatie is kut, toekomstperspectief wazig en negatief.
Velen zijn ongelukkig en depressief dus is een stijging een logisch gevolg.
pi_203181174
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:08 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
In 2021 hebben meer dan 300 jongeren onder de 30 jaar suïcide gepleegd.
Ja, onder de 30, we praatten hier over de groep 20-30. In de groep 10-20 waren er in de voorgaande jaren zo'n 50-70. Opgeteld kwam je dan tot ongeveer 270 zelfmoorden onder de 30 jaar. Met 15% daar bovenop zit je inderdaad boven de 300.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:10:07 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203181178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:08 schreef Adames het volgende:

[..]
Zoals ik het lees, is het 15% extra in de leeftijdscategorie 20-30
Er zijn er 2000 per jaar in alle leeftijden.
20-30 ligt eerder op 200 zelfdodingen per jaar. Dat is dus 30 extra in die categorie.
ik heb wat meer koffie nodig merk ik :)
pi_203181195

"it was in the public interest." Hoe de politiek alles probeert recht te lukken. Ik word er zo moe van.

Zeg gewoon die vent heeft gelogen wij flikkeren hem buiten. Weet ik veel... Maar in the public intrest... Die man fladdert al dagen vrij rond en is inmiddels net zo'n groot gevaar als iedere Australiër. Maar daar wordt met geen woord even gesproken. Zij zijn alleen maar volledig toegewijd in de bescherming van de Australische grens vooral als het gaat om Covid-19.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:13:17 #240
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203181198
quote:

[..]
Ik kan me ook voorstellen dat, zoals met zoveel, de zelfdoding het puntje van de problematiek is. De ijsberg eronder is ook fors gegroeid. Stellen dat dan ook 15% meer mensen met depressieve gedachten rondloopt lijkt me zelfs nog wat laag.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:15:30 #241
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203181220
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:13 schreef maan_man het volgende:
[ afbeelding ]

"it was in the public interest." Hoe de politiek alles probeert recht te lukken. Ik word er zo moe van.

Zeg gewoon die vent heeft gelogen wij flikkeren hem buiten. Weet ik veel... Maar in the public intrest... Die man fladdert al dagen vrij rond en is inmiddels net zo'n groot gevaar als iedere Australiër. Maar daar wordt met geen woord even gesproken. Zij zijn alleen maar volledig toegewijd in de bescherming van de Australische grens vooral als het gaat om Covid-19.
Genoeg afeveringen Border security gezien dat de aussi's niet lekker gaan op liegen voor je visum
pi_203181227
Ben benieuwd of er vanavond ook eens wat echt kritische vragen gesteld gaan worden door de journalisten tijdens de persco.

Of dat ze met eieren gaan gooien, nog leuker.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:16:48 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203181237
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Meer dan aan corona zelf waarschijnlijk.
Ik kijk er niet raar van op. De situatie is kut, toekomstperspectief wazig en negatief.
Velen zijn ongelukkig en depressief dus is een stijging een logisch gevolg.
dat zou zomaar kunnen, zo'n alles dicht voor iedereen "oplossing" kan eigenlijk niet, die eerste golf begreep ik het nog wel omdat er zoveel onbekend was maar erna kon ik er toch wel minder begrip voor opbrengen

het sporten in welke vorm dan ook hadden ze sowieso nooit moeten verbieden
pi_203181256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:13 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik kan me ook voorstellen dat, zoals met zoveel, de zelfdoding het puntje van de problematiek is. De ijsberg eronder is ook fors gegroeid. Stellen dat dan ook 15% meer mensen met depressieve gedachten rondloopt lijkt me zelfs nog wat laag.
Oh absoluut, een zelfmoord is allereerst al een geslaagde zelfmoordpoging. Daarvan mislukken er ook heel wat gelukkig (geen Amerikaanse wapenwetgeving hebben helpt cynisch gezegd ook wel behoorlijk). Dat zijn er dus al heel wat meer dan het aantal suïcides, maar een mislukte zelfmoordpoging is nog steeds heel ingrijpend voor alle betrokkenen. En dan heb je inderdaad nog de veel bredere groep mensen met allerlei depressieve klachten en bijbehorende gevolgen wat nog weer een veel bredere groep is.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:18:30 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_203181257
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:05 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Maar gelukkig hebben we oma Jannie van 98 die in een verpleegtehuis zit 2 maanden langer kunnen laten leven. Wel alleen natuurlijk, want die mocht in haar laatste maanden de kids en kleinkids niet zien
pi_203181260
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zou zomaar kunnen, zo'n alles dicht voor iedereen "oplossing" kan eigenlijk niet, die eerste golf begreep ik het nog wel omdat er zoveel onbekend was maar erna kon ik er toch wel minder begrip voor opbrengen

het sporten in welke vorm dan ook hadden ze sowieso nooit moeten verbieden
Helemaal in het begin was er veel onbekend, maar toen gooide men juist niets dicht. Dat is men pas daarna gaan doen, toen al wel bekend was dat er ook in bv. Italië vooral hele oude mensen en mensen met ernstige gezondheidsproblemen het loodje legden.
pi_203181263
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben benieuwd of er vanavond ook eens wat echt kritische vragen gesteld gaan worden door de journalisten tijdens de persco.

- Waarom X wel en Y niet meneer Rutte?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:19:44 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_203181279
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:13 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat is 100% zo, de jeugdzorg puilt uit van de cases en de wachttijden zijn enorm. Alleen nog kritische cases worden opgepakt (mijn vrouw werkt in de jeugdzorg)
pi_203181286
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Tot nu toe was het vooral eieren gooien wat ze deden ipv echt zinnige vragen stellen.
pi_203181289
quote:

[..]
Dat soort vragen worden allemaal makkelijk gepareerd door Rutte.

Je zou echt dieper moeten ingaan op de situatie waarin we nu zitten.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:20:38 #251
38496 Perrin
pi_203181293
quote:

[..]
- Waarom verschuift u de doelpalen nu de ziekenhuizen leegstromen?
pi_203181312
Ik vrees dat we aan het type II mondkapje moeten. Vragen: Meneer Rutte, wat is nu daadwerkelijk het verschil tussen type I en type II mondkapje en hoe wilt u dit gaan controleren op straat? Meneer Rutte, worden mensen met een stoffen mondkapje uit de supermarkt gestuurd? Antwoord: Eh, eh,... dat laten we aan eenieder over om er verstandig mee om te gaan.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 09:22:21 #253
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203181317
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 07:54 schreef Scrummie het volgende:
Judgement Day.
What can change the nature of a man?
pi_203181324
quote:
Deze versoepelingen kunnen we verwachten
- Alle onderwijs kan weer fysiek
- Sporten mag weer: binnen en buiten, van sportschool tot competitiewedstrijden (zonder publiek)
- Winkelen op afspraak kan weer (wel met beperkte openingstijden)
- Contactberoepen als kapper en nagelstylist kunnen open op afspraak (wel met beperkte openingstijden)
- Quarantaineregels en mondkapadvies worden mogelijk aangepast
- Horeca en cultuur moeten nog dicht blijven
AD.nl
pi_203181327
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:

Als er al een kritische vraag wordt gesteld, zoals over de sluitingstijd van winkels, dan zijn wij op NPO1 al overgeschakeld naar die irritante Van Der Linden
pi_203181328
Ik vind een hele simpele vraag waarom alle, maar dan ook echt alle landen om ons heen het wel redden zonder al teveel regels te hebben.
pi_203181339
quote:

[..]
:). Ja dat soort dooddoeners. En dan komt Rutte met het antwoord het is een optelsom. Einde discussie.
pi_203181342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:23 schreef maan_man het volgende:

[..]
Als er al een kritische vraag wordt gesteld, zoals over de sluitingstijd van winkels, dan zijn wij op NPO1 al overgeschakeld naar die irritante Van Der Linden
Serieus irritant vind ik dat. Via KPN werkt bij mij dat extra kanaal ook niet (meer), hebben meer mensen dat?
pi_203181346
Meneer Rutte, u zei de vorige keer dat de landen om ons heen ook in een lockdown zouden gaan. Hoe kijkt u daar nu op terug? Antwoord: Dat kan ik me niet meer herinneren.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:26:33 #260
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203181365

Lekker repeteren _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:27:04 #261
14505 OProg
A Life in Music
pi_203181372
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:24 schreef Mondkapje het volgende:
Meneer Rutte, u zei de vorige keer dat de landen om ons heen ook in een lockdown zouden gaan. Hoe kijkt u daar nu op terug? Antwoord: Dat kan ik me niet meer herinneren.
"Ik betreur de ontstane verwarring maar ik heb daar geen actieve herinnering aan".
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:27:15 #262
38496 Perrin
pi_203181376
quote:
Meneer Rutte, u zei de vorige keer dat de landen om ons heen ook in een lockdown zouden gaan. Hoe kijkt u daar nu op terug?
Hoe kijkt u met de kennis van nu terug op alle harde maatregelen nu blijkt dat de ziekenhuisbelasting ver maar dan ook ver onder het meest optimistische scenario blijft?

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 14-01-2022 09:42:49 ]
pi_203181385
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:23 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind een hele simpele vraag waarom alle, maar dan ook echt alle landen om ons heen het wel redden zonder al teveel regels te hebben.
Zkhs capaciteit per 100K inwoners. Al zal Rutte dit anders gaan spinnen.
pi_203181386
Omikrongolf nog amper zichtbaar in ziekenhuiscijfers, vorige week minder 80-plussers gestorven dan verwacht
https://www.volkskrant.nl/a-b6f7a52d

Hier zie je ook duidelijk dat de daling in ziekenhuizen al was ingezet voor de lockdown van 18 december.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:28:13 #265
14505 OProg
A Life in Music
pi_203181390
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:26 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker repeteren _O-
Het trieste van dit is dat ze geen geld krijgen als ze dit allemaal niet doen. Dus dankzij deze hele kansloze vertoning kunnen ze het personeel betalen.
pi_203181393
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:26 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker repeteren _O-
kansloos zeg.
pi_203181394
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe kijkt u met de kennis van nu terug op alle harde maatregelen nu blijkt dat de ziekenhuisbelasting ver maar van ook ver onder het meest optimistische scenario blijft?
Eigenlijk zou Van Dissel er weer bij moeten zijn maar die heeft zich vast uit de voeten gemaakt.
pi_203181397
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Zelfs Novak en zijn deelname aan een pot tennis zijn nu politiek speelveld geworden

Nu toch weer visum ingetrokken en gedeporteerd uit het land

Man man man wat een dubieuze achterhaalde en niet proportionele shitshow is alles toch momenteel :') :')
Daar ben ik het dan nog wel mee eens. Niet vanwege zijn wel of niet gevaccineerd zijn, maar omdat de Australische overheid het niet kan maken tegenover haar eigen burgers die door allerlei hoepels moeten springen om hun thuisland terug in te mogen. Dan kun je geen uitzondering voor iemand maken omdat 'ie toevallig een aardig balletje kan slaan.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:30:07 #269
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203181411
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:28 schreef OProg het volgende:

[..]
Het trieste van dit is dat ze geen geld krijgen als ze dit allemaal niet doen. Dus dankzij deze hele kansloze vertoning kunnen ze het personeel betalen.
Dat was alleen van toepassing op het opbouwen, niet het repeteren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203181420
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daar ben ik het dan nog wel mee eens. Niet vanwege zijn wel of niet gevaccineerd zijn, maar omdat de Australische overheid het niet kan maken tegenover haar eigen burgers die door allerlei hoepels moeten springen om hun thuisland terug in te mogen. Dan kun je geen uitzondering voor iemand maken omdat 'ie toevallig een aardig balletje kan slaan.
Ik ook hoor. Temeer omdat Djokovic zelf altijd vaag hierover is geweest en dacht dat hij wel even een uitzondering zou zijn. Mede ingegeven omdat hij een uitnodiging ontving van de organisator.

Snap de australische overheid wel dat ze dit vakkundig de nek omdraaien.
pi_203181446
Wordt het aantal mensen dat je thuis ontvangt niet versoepeld? :+
pi_203181451
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
AD.nl
Kortom, voor winkels, horeca en cultuur een belachelijk besluit. Die moeten ook open. Winkels helemaal open. Horeca tot minimaal 17.00 uur.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:34:42 #273
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203181457
Hoeveel zouden de ziekenhuizen vandaag weer dalen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203181459
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:33 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Kortom, voor winkels, horeca en cultuur een belachelijk besluit. Die moeten ook open. Winkels helemaal open. Horeca tot minimaal 17.00 uur.
Ja ja we weten het nu wel..
pi_203181464
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dit zeker, ondanks dat het beleid voltrokken idioot is, maar dat is voor iedereen hetzelfde.
pi_203181472
quote:
Na 10 jaar Rutte weet je al hoe laf zijn antwoord gaat zijn.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:38:34 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203181502
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:33 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
ik had het ook eerlijker gevonden om weer terug te gaan naar de situatie van voor de lockdown, dat 3 weken aankijken en weer verder open
pi_203181532
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt meestal op de website wel een afspraak maken. Blijft ellende natuurlijk.
Ik denk dat de grote ketens pas na de persconferentie die afspraakmodule weer online zullen hebben, met een overbelasting van hun websites tot gevolg.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:45:55 #279
3778 popje
pi_203181591
Tot wanneer gaat dit eigenlijk allemaal gelden? Als ze slim zijn, doen ze dat zo kort mogelijk, max 2 weken.
pi_203181612
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220113_42880778

quote:
Ook kringloopzaken vallen onder de niet-essentiële winkels en zijn al weken dicht. De grootste opruimwoede lijkt voorbij merken ze bij de Kringloper in Naarden, een van de grootste tweedehandswinkels van het land. Er is minder inbreng dan tijdens de eerste lockdown, maar voldoende om via click and collect nog wat spullen te verkopen. En misschien wel belangrijker: de medewerkers, de meesten met een afstand tot de arbeidsmarkt, blijven lekker aan de slag.
Wel fijn voor die mensen dat hun dagbesteding niet helemaal is afgepakt. Maar goed, ook weer lekker open laten gaan zo onderhand.
pi_203181631
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:45 schreef popje het volgende:
Tot wanneer gaat dit eigenlijk allemaal gelden? Als ze slim zijn, doen ze dat zo kort mogelijk, max 2 weken.
Reken op 2-3 weken.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:49:38 #282
3778 popje
pi_203181645
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Reken op 2-3 weken.
Drie weken zou ik echt belachelijk vinden. Tegen die tijd zijn de ziekenhuizen leeg.
pi_203181646
Wat echt de kern is is de angstporno in de media. Die zijn super selectief in het uitvergroten van toevallige stijgingen in besmettingen elders, terwijl in zoveel landen het daalt. Alleen Engeland en Amerika worden aan gehaald. Maar over Zweden of Finland hoor je ze nooit. Ik keek gisteren RTL4 nieuws, ze maken überhaupt geen melding van de sterk dalende ziekenhuisbezettingen. Dat moet bewust zijn, puur om de angst er in te houden. De pers als wapen in handen van het kabinet. 'onafhankelijke vrije pers' my ass.

Punt is, veel landen zijn al een fase verder. Post-lockdown, en een inzicht dat dit een nieuwe griep is, en geen ebola achtige pandemie virus. Ja, er zijn nog maatregelen in die landen, maar van een heel andere orde dan hier, op enkele 2G verplichtingen na. Er zijn genoeg landen waar helemaal geen maatregelen meer zijn. Hoor je niks over.

Wij in Nederland worden nog steeds gegijzeld door de angstporno zaaiende driehoek van kabinet - OMT - media.

Gelukkig realiseren steeds meer Nederlanders dat het allemaal wel meevalt, en dat we z.s.m terug moeten naar een meer normalere situatie. We kruipen zelf uit de angstpsychose. Thank god voor alternatieve media en social media, die vaak ook een hoop onzin verkondigen, maar op dit vlak veel kritischer uit de hoek komen. In elk geval kritisch op de macht. Dat kan je van het NOS journaal en die talkshows niet zeggen, die papegaaien alleen de propaganda van het OMT na.

Wellicht dat het OMT realiseert dat hun enorme machtspositie nu puur stoelt op angst. Zodra mensen massaal wakker worden uit die angstpsychose, vervalt de macht van het OMT.

De einde van de pandemie is wanneer de bevolking, ondernemers en gemeenten massaal een middelvinger opsteken naar Den Haag. Een geweldloze revolte, bottom up. Als het niet van boven komt, dan maar zo toch?
pi_203181659
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:38 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik had het ook eerlijker gevonden om weer terug te gaan naar de situatie van voor de lockdown, dat 3 weken aankijken en weer verder open
Yes, dit zijn flut versoepelingen met 370 mensen op de IC en dalende.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:51:45 #285
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203181681
Rutte is gewoon bang dat IC vol gaat lopen, hij moet gewoon risico durven te nemen.
pi_203181682
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:49 schreef popje het volgende:

[..]
Drie weken zou ik echt belachelijk vinden. Tegen die tijd zijn de ziekenhuizen leeg.
Versoepelingen gaan per morgen in, logisch volgende 'weegmoment' zou dan dinsdag 1 of vrijdag 4 februari zijn.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:53:04 #287
3778 popje
pi_203181696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Versoepelingen gaan per morgen in, logisch volgende 'weegmoment' zou dan dinsdag 1 of vrijdag 4 februari zijn.
Oh die weegmomenten ook, dat woord mag zsm verdwijnen.
pi_203181698
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:50 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Yes, dit zijn flut versoepelingen met 370 mensen op de IC en dalende.
358 op dit moment. Verpleegafdeling zit op dit moment ook onder 1000 volgens NICE :)
pi_203181712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:49 schreef Homey het volgende:
Wat echt de kern is is de angstporno in de media. Die zijn super selectief in het uitvergroten van toevallige stijgingen in besmettingen elders, terwijl in zoveel landen het daalt. Alleen Engeland en Amerika worden aan gehaald. Maar over Zweden of Finland hoor je ze nooit. Ik keek gisteren RTL4 nieuws, ze maken überhaupt geen melding van de sterk dalende ziekenhuisbezettingen. Dat moet bewust zijn, puur om de angst er in te houden. De pers als wapen in handen van het kabinet. 'onafhankelijke vrije pers' my ass.

Punt is, veel landen zijn al een fase verder. Post-lockdown, en een inzicht dat dit een nieuwe griep is, en geen ebola achtige pandemie virus. Ja, er zijn nog maatregelen in die landen, maar van een heel andere orde dan hier, op enkele 2G verplichtingen na. Er zijn genoeg landen waar helemaal geen maatregelen meer zijn. Hoor je niks over.

Wij in Nederland worden nog steeds gegijzeld door de angstporno zaaiende driehoek van kabinet - OMT - media.

Gelukkig realiseren steeds meer Nederlanders dat het allemaal wel meevalt, en dat we z.s.m terug moeten naar een meer normalere situatie. We kruipen zelf uit de angstpsychose. Thank god voor alternatieve media en social media, die vaak ook een hoop onzin verkondigen, maar op dit vlak veel kritischer uit de hoek komen. In elk geval kritisch op de macht. Dat kan je van het NOS journaal en die talkshows niet zeggen, die papegaaien alleen de propaganda van het OMT na.

Wellicht dat het OMT realiseert dat hun enorme machtspositie nu puur stoelt op angst. Zodra mensen massaal wakker worden uit die angstpsychose, vervalt de macht van het OMT.

De einde van de pandemie is wanneer de bevolking, ondernemers en gemeenten massaal een middelvinger opsteken naar Den Haag. Een geweldloze revolte, bottom up. Als het niet van boven komt, dan maar zo toch?
Nee, einde van de pandemie is wanneer het virus geen gevaar meer vormt en hooguit endemisch is.
Probleem nu schets je verder goed, het lijkt erop dat de overheid geen afstand wil nemen van de crisissituatie, nu de pandemie ten einde lijkt te komen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203181821
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:49 schreef Homey het volgende:
Dit ben ik niet helemaal met je eens. We zaten dicht bij code zwart in de ziekenhuizen. Ik vond dat geen angstporno maar realiteit. Nu leren we week in week uit langzaam dat Omicron een relatieve zegen lijkt te zijn en moeten we inderdaad meer open. Dat wisten we kort geleden nog niet.

En stel je voor dat jij in het OMT zit en advies moet geven. X aantal landen gaat het de goede kant op, Y aantal landen niet. Dan is het logisch dat je voorzichtig gaat zijn en met mini stapjes voorruit wilt. Dat de beste stuurlui aan de zijlijn staan en angstporno roeptoeteren is wel heel erg makkelijk.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203181826
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:51 schreef KingRadler het volgende:
Rutte is gewoon bang dat IC vol gaat lopen, hij moet gewoon risico durven te nemen.
Nee, hij is bang zijn machtspositie te verliezen. Het draait om angst zaaien, om de macht te behouden.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:06:41 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203181840
@dick_laurent valt toch maar met zijn neus in de boter als hij weer naar Nederland komt, mag hij direct shoppen op afspraak, de bofkont.
pi_203181844
quote:
In andere omringende landen doen ze al maand dit soort maatregelen niet. Het is gewoon dommigheid en koppigheid van OMT/kabinet.
pi_203181852
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:04 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Dit ben ik niet helemaal met je eens. We zaten dicht bij code zwart in de ziekenhuizen. Ik vond dat geen angstporno maar realiteit. Nu leren we week in week uit langzaam dat Omicron een relatieve zegen lijkt te zijn en moeten we inderdaad meer open. Dat wisten we kort geleden nog niet.

En stel je voor dat jij in het OMT zit en advies moet geven. X aantal landen gaat het de goede kant op, Y aantal landen niet. Dan is het logisch dat je voorzichtig gaat zijn en met mini stapjes voorruit wilt. Dat de beste stuurlui aan de zijlijn staan en angstporno roeptoeteren is wel heel erg makkelijk.
Daar zitten we niet dichtbij, dat is een glasharde leugen. Genoeg artsen die dat ook aangaven.

Bovendien, waarom weigert Rutte categorisch de zorgcapaciteit uit te breiden? Daar zit iets achter waar nog geen journalist de ballen heeft, helaas, om dat goed uit te zoeken.

Wordt het niet eens tijd om die man onder ede goed te verhoren? Zie je in Amerika wel, dan worden die lui even goed gegrild in de Senaat. Voor het oog van de camera. Die Rutte staat af en toe de NPO te woord, maar die stellen geen kritische vragen. Ook een Zembla of 2DOC doet geen onderzoek naar misstanden in het kabinet.
pi_203181863
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:07 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
In andere omringende landen doen ze al maand dit soort maatregelen niet. Het is gewoon dommigheid en koppigheid van OMT/kabinet.
Nee, het is politiek. Geen dommigheid. Ze willen dolgraag 2G invoeren, tot die tijd het land in lockdown. Alles draait om verregaandere controles. Bovendien, denk ook aan de belangen van de multinationals, die lobbyen voor een eeuwige lockdown.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:09:10 #296
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203181865
Mooie vraag voor vanavond: Had u met de kennis van nu op 18 december ook besloten om tot een lockdown over te gaan?
pi_203181873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:08 schreef Homey het volgende:

[..]
Daar zitten we niet dichtbij, dat is een glasharde leugen. Genoeg artsen die dat ook aangaven.

Bovendien, waarom weigert Rutte categorisch de zorgcapaciteit uit te breiden? Daar zit iets achter waar nog geen journalist de ballen heeft, helaas, om dat goed uit te zoeken.

Wordt het niet eens tijd om die man onder ede goed te verhoren? Zie je in Amerika wel, dan worden die lui even goed gegrild in de Senaat. Voor het oog van de camera. Die Rutte staat af en toe de NPO te woord, maar die stellen geen kritische vragen. Ook een Zembla of 2DOC doet geen onderzoek naar misstanden in het kabinet.
Ik ben voor
pi_203181874
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:07 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Zelfs in landen waar ze in het begin volldedig lockdowns hebben zoals Spanje en Italië is de hele tijd alles open gebleven.
pi_203181879
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:09 schreef Homey het volgende:

[..]
Nee, het is politiek. Geen dommigheid. Ze willen dolgraag 2G invoeren, tot die tijd het land in lockdown. Alles draait om verregaandere controles. Bovendien, denk ook aan de belangen van de multinationals, die lobbyen voor een eeuwige lockdown.
Dan moeten ze dat maar invoeren en alles open houden/doen. Maar dat gebeurt ook niet.
pi_203181882
quote:
Het probleem is niet het risico durven nemen maar de verantwoordelijkheid prima dat we gaan versoepelen hoor maar er is niemand in dit land die pas op de plaats maakt mocht het negatief uitpakken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203181883
Lopend vuur van RTV Noord heeft een uitslag. De stelling "Gooi die winkels maar weer open" mocht rekenen op maar liefst 89.15% (=7,476 stemmen) steun. https://www.rtvnoord.nl/n(...)nkels-maar-weer-open
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')