abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:47:34 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203178401

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203178416
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Levi is wel echt een partijtje vol van zichzelf he? :')
Niet geheel onterecht.
zie email 27 oktober
pi_203178419
quote:
"We hopen dat het kabinet uitlegt wat er in de komende vier weken wel kan en wanneer dan, als het vrijdag nog niet kan. Want versoepelingen moeten er echt, echt komen", aldus Bruls. "Geef ook perspectief. Wat morgen niet kan kan misschien over een week wel."
Lul niet Bruls. Ondernemers en burgers vragen al tijden om een plan met perspectief en dat komt er niet. Nou, dan creeeren ze het perspectief uiteindelijk zelf. Je staat buitenspel, doei.
pi_203178420
Burgemeesters hebben vandaag blijkbaar aangegeven dat zij het liefst teruggaan naar de avond’lockdown’ zoals die er was voor 19 december

Net bij op1.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203178428
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:45 schreef groenen het volgende:

[..]
Als ik die burgemeester van Dordrecht bij OP1 moet geloven is het OMT en de regering eerder op de vingers getikt door het veiligheidsberaad.
Kolf is wel een aardige kerel, ken hem persoonlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:48:52 #6
38496 Perrin
pi_203178429
Ben helemaal niet zo'n rebel, maar hoop op een weekend waar het ongenoegen met de huidige onnodig restrictieve maatregelen erg duidelijk wordt.
pi_203178435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:44 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Die ruiken geld , boetes zijn nodig om de kas weer meen beetje te spekken
Maar wat doet je nou besluiten om zoiets te posten? Is dat echt de overtuiging dat burgemeesters het leuk vinden om handhavers op pad te sturen om geld te innen? Wat voor verwrongen anti-overheidsgedachtengoed ligt ten grondslag aan dit soort rare beschuldigingen?
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:49:24 #8
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203178441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, zolang je niet eens weet hoe je burgemeester schrijft ben je gewoon al af hoor.

Ze mogen een signaal afgeven, ze mogen zelfs besluiten om niet te handhaven. Ze mogen alleen niet openlijk breken met het landelijke beleid. En dat is wat ze doen.

En we hebben een parlementaire democratie. Dat is echt iets heel anders als 'meeste stemmen gelden'.
Oeh een spelfout. Nou, ik geef me gewonnen hoor... :D

Burgemeesters mogen natuurlijk prima breken met landelijk beleid, althans zij bepalen welke handhaving er wordt toegepast. Daar gaan zij namelijk over, de handhaving van de orde in hun gemeente.

En ja, we hebben een parlementaire democratie, maar dat was niet mijn punt, mijn punt is dat de macht in een land uiteindelijk altijd aan het volk is. Alleen heeft het volk het lang niet altijd door. Als niemand luistert naar het gelul in Den Haag dan is er geen macht aldaar. Feit.
pi_203178492
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:49 schreef Perox het volgende:

[..]

Burgemeesters mogen natuurlijk prima breken met landelijk beleid, althans zij bepalen welke handhaving er wordt toegepast. Daar gaan zij namelijk over, de handhaving van de orde in hun gemeente.

En ja, we hebben een parlementaire democratie, maar dat was niet mijn punt, mijn punt is dat de macht in een land uiteindelijk altijd aan het volk is. Alleen heeft het volk het lang niet altijd door. Als niemand luistert naar het gelul in Den Haag dan is er geen macht aldaar. Feit.
De burgemeesters moeten natuurlijk wel handhaven naar hun beschikbare middelen. Anders heb je een opstandige rebellie en kan het Rijk het lokale gezag overnemen. Het Rijk heeft de ultieme macht over iedere centimeter van Nederland.
pi_203178499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:48 schreef Perrin het volgende:
Ben helemaal niet zo'n rebel, maar hoop op een weekend waar het ongenoegen met de huidige onnodig restrictieve maatregelen erg duidelijk wordt.
Massale burgerlijke ongehoorzaamheid is veel mooier dan rellende of protesterende antivax complottheorie aanhangers. Wanneer de samenleving bestuurders en politici massaal laat merken dat ze er niet meer toe doen en geen enkele autoriteit meer bezitten is het snel klaar.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203178508
Haha gisteren allemaal een grote mond die burgemeesters en als puntje bij paaltje komt trekken ze de keutel weer in :r
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 22:54:55 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203178533
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:53 schreef Houtenbeen het volgende:
Haha gisteren allemaal een grote mond die burgemeesters en als puntje bij paaltje komt trekken ze de keutel weer in :r
Dat veiligheidsberaad zijn alleen de 25 grootste gemeenten. Valkenburg zit daar niet bij hoor :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:55:38 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203178544
Volgens Rutte had heel Europa nu toch in lockdown moeten zitten?
pi_203178553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat veiligheidsberaad zijn alleen de 25 grootste gemeenten. Valkenburg zit daar niet bij hoor :P
Er zijn wel allerlei lokale overleggen natuurlijk, die dan weer communiceren naar hun vertegenwoordiger in het VB.
zie email 27 oktober
pi_203178561
quote:

[..]
Nee, maar die zit wel bij Op1 nu.
pi_203178568
quote:
Waarschijnlijk zijn de meesten van hun vanmorgen met een afgehakt paardenhoofd op het kussen naast zich wakker geworden. "Met de vriendelijke groeten uit Den Haag"
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203178573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens Rutte had heel Europa nu toch in lockdown moeten zitten?
Nee nee, hij heeft het niet over een lockdown elders gehad en daar gaat niemand verantwoording over afleggen.
zie email 27 oktober
pi_203178578
quote:

[..]
Klopt, maar in Valkenburg mogen ze ook alleen morgen maar een paar uurtjes demonstreren en dan stuurt hij ook gewoon weer de handhavers op pad.
pi_203178579
Hoe zou die Japie van Dissel zich eigenlijk voelen als hij weer een modelletje moet presenteren aan Rutte en de burgemeesters. Zijn zelfvertrouwen moet toch ook in zijn schoenen zitten :D
- verwijderd door admin -
pi_203178598
quote:
Ja anticlimax dit.
Maar ze begrijpen het allemaal zooo goed...
En Fidan die de demonstratie dan nog even spint naar wappies en radicalen :|W
pi_203178619
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:56 schreef groenen het volgende:
Hoe zou die Japie van Dissel zich eigenlijk voelen als hij weer een modelletje moet presenteren aan Rutte en de burgemeesters. Zijn zelfvertrouwen moet toch ook in zijn schoenen zitten :D
Alsof iemand kritischevragen over die modellen stelt :')
pi_203178632
quote:
Nog nooit een hoogleraar in college tegengekomen? ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203178635
quote:
Was toch allang duidelijk dat het allemaal voor de bühne is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203178637
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:48 schreef Perrin het volgende:
Het is echt hemel tergend zo langzamerhand, hele land op slot voor 350 ic bedjes. En nog erger is dat er geen enkel exit scenario bekend is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_203178646
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Nog nooit een hoogleraar in college tegengekomen? ;)
Die weten over het algemeen tot achter de komma waar ze over praten :D
zie email 27 oktober
pi_203178653
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:49 schreef Perox het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee. Nogmaals, ze kunnen besluiten om hun handhavigscapaciteit anders te verdelen, maar dat maakt niet dat ze daarmee bepalen dat iets wat landelijk niet mag, ineens in hun gemeente wel mag. Ze mogen ook niet openlijk aankondigen dat activiteiten die niet toegestaan zijn, gewoon plaats kunnen vinden omdat er niet gehandhaafd gaat worden.

En dat is wat er nu in een aantal gemeenten gebeurt en dat is gedrag dat niet kan binnen onze rechtstaat. Ze hebben geen beleidsvrijheid om dat te doen.

Als een burgemeester zegt:"nee, moord mag niet van Den Haag, maar zaterdag tussen 12 en 17 gaan we niet optreden hoor, als je de buurman om wil leggen" dan is dat natuurlijk ook dikke prima?

quote:
Ow ja, als er niemand meer luistert. Gewapende rebellie tegen de overheid en zulks. Dat is een theoretische werkelijkheid, want zelfs als dit nog maanden duurt is de groep die daartoe bereid is veel te klein en verdeeld om iets te doen. En de rest heeft het veel te goed in Nederland.

Dit is allemaal gejank in de marge van steeds weer hetzelfde groepje verongelijkte extremisten.
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:00:33 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203178655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:59 schreef Ronald het volgende:

[..]
Het is echt hemel tergend zo langzamerhand, hele land op slot voor 350 ic bedjes. En nog erger is dat er geen enkel exit scenario bekend is.
In de zomer mag iedereen weer even blij doen, en eind november knikkeren we alles weer dicht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203178659
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:59 schreef Ronald het volgende:

[..]
En toch vinden veel mensen nog steeds dat we in lockdown moeten blijven. Zo bang nog.
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 23:02:04 #29
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203178682
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:00 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En toch vinden veel mensen nog steeds dat we in lockdown moeten blijven. Zo bang nog.
Maar de wappies waren toch de bangeriken?
What can change the nature of a man?
pi_203178688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En je denkt dat die op basis van onvolledige informatie de toekomst tot een paar cijfers achter de komma kunnen voorspellen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203178690
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En zijn tot in hun tenen overtuigd van hun gelijk. Van Dissel heeft echt niet het gevoel dat hij iets verkeerd heeft gedaan, het is onze schuld dat wij hem niet goed begrepen hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:02:42 #32
38496 Perrin
pi_203178691
quote:
Volgens mij is grafiekjes tekenen en vervolgens met een strak gezicht er een lulverhaal bij vertellen juist een van zijn talenten.
pi_203178704
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:00 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Volgens mij vindt vrijwel niemand dat hier toch?

Ik heb het idee dat het hier varieert tussen:

1. Kut overheid wil alleen maar boetes innen, alles open en anders slopen we Den Haag

En

2. Nou, ietsje sneller open mag best.
pi_203178710
twitter

70%? Ik neem aan dat ze gisteren of eergisteren al de nieuwste data mbt omikron en de situatie in hun modelletjes hebben doorberekend en geprogrammeerd? En dan alsnog kunnen winkels enzo niet open?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203178744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
En je denkt dat die op basis van onvolledige informatie de toekomst tot een paar cijfers achter de komma kunnen voorspellen?
Nee dat denk ik niet. Maar dat maakt natuurlijk wel verschil voor je zelfvertrouwen. Als ik er de vorige keer zo naast zat dan zou ik ook een toontje lager zingen.
zie email 27 oktober
pi_203178747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:

[..]
En zijn tot in hun tenen overtuigd van hun gelijk. Van Dissel heeft echt niet het gevoel dat hij iets verkeerd heeft gedaan, het is onze schuld dat wij hem niet goed begrepen hebben.
Dat is echt lariekoek en hun eigen ego. Maar dat is ook een beetje dat bubbeltje waar ze allemaal in zitten met elkaar.
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:06:11 #37
346939 Janneke141
pi_203178752
De modellen zijn prima, de werkelijkheid klopt gewoon niet helemaal.
pi_203178755
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:

[..]
De meeste hoogleraren zijn prima aanspreekbaar op een fout hoor :D Krijg je nog complimenten ook.
zie email 27 oktober
pi_203178773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet. Maar dat maakt natuurlijk wel verschil voor je zelfvertrouwen. Als ik er de vorige keer zo naast zat dan zou ik ook een toontje lager zingen.
Als je weet hoe modellering op basis van vele onzekere factoren werkt, dan lijkt het me niet dat je daar van wakker ligt.
The signal and the noise is wel een aardig boek waarin dat soort zaken op lekenniveau worden uitgelegd.
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:08:57 #40
38496 Perrin
pi_203178786
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
De modellen zijn prima, de werkelijkheid klopt gewoon niet helemaal.
Ben benieuwd hoeveel sigma de werkelijkheid de euvele moed heeft af te wijken. Moet toch ergens boven de drie sigma zijn gezien de gigantische verschillen met alle gepredikte doemscenario's.
pi_203178813
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als je weet hoe modellering op basis van vele onzekere factoren werkt, dan lijkt het me niet dat je daar van wakker ligt.
The signal and the noise is wel een aardig boek waarin dat soort zaken op lekenniveau worden uitgelegd.
Op dit moment zit de werkelijkheid een flink eind onder de onzekerheidsmarge van de modellen nog, zelfs van het meest gunstige scenario. Op het moment dat je uit je bandbreedtes loopt is dat echt iets om naar te kijken. Om wakker van te liggen of je zelfvertrouwen kwijtraken is een ander verhaal, maar als je zo ver buiten je bandbreedtes gaat lopen is het meest aannemelijke dat er iets mis is met je model.
pi_203178815
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De meeste hoogleraren zijn prima aanspreekbaar op een fout hoor :D Krijg je nog complimenten ook.
Dit was ook geen fout natuurlijk. Ze maakten destijds ook al duidelijk dat het model onzeker was en dat ze van negatieve scenario's uit waren gegaan en dat omikron dezelfde hospitalisatie had als Delta in de berekening.

Dat de regering heeft gekozen om daar in mee te gaan is niet van Dissels' fout
pi_203178818
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Precies dit. Er is besloten tot een lockdown op basis van de modellen van toen, terwijl we daarvoor een al een avondlockdown hadden op basis van oplopende besmettingen en mogelijke code zwart.

Code Zwart zat al heel snel niet meer in de kaarten enkele dagen na het begin de avondlockdown (cijfers waren al aan het dalen)

Nu blijkt zelfs het worst case scenario niet uit de komen, en de opnames ver onder het best case scenario te blijven.

Dan kan je toch niet anders besluiten, dan minimaal terug + wat extra dan voor de avondlockdown?

8)7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:10:45 #44
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203178823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee, nee en nog eens nee. Nogmaals, ze kunnen besluiten om hun handhavigscapaciteit anders te verdelen, maar dat maakt niet dat ze daarmee bepalen dat iets wat landelijk niet mag, ineens in hun gemeente wel mag. Ze mogen ook niet openlijk aankondigen dat activiteiten die niet toegestaan zijn, gewoon plaats kunnen vinden omdat er niet gehandhaafd gaat worden.

En dat is wat er nu in een aantal gemeenten gebeurt en dat is gedrag dat niet kan binnen onze rechtstaat. Ze hebben geen beleidsvrijheid om dat te doen.

Als een burgemeester zegt:"nee, moord mag niet van Den Haag, maar zaterdag tussen 12 en 17 gaan we niet optreden hoor, als je de buurman om wil leggen" dan is dat natuurlijk ook dikke prima?
[..]
Ow ja, als er niemand meer luistert. Gewapende rebellie tegen de overheid en zulks. Dat is een theoretische werkelijkheid, want zelfs als dit nog maanden duurt is de groep die daartoe bereid is veel te klein en verdeeld om iets te doen. En de rest heeft het veel te goed in Nederland.

Dit is allemaal gejank in de marge van steeds weer hetzelfde groepje verongelijkte extremisten.
Nee, de landelijke overheid kan zich niet zonder meer bemoeien met lokale handhaving. Daar gaat de burgemeester over.

Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat hier van alle kanten grenzen worden aangegeven. Door de bevolking én door de burgervaders. De grenzen van de lockdown zijn bereikt en wat het kabinet gaat bieden is NIET voldoende en de maatregelen zijn zwaar overtrokken. Zoals een Fokker hier van de week zei: We zijn het mongooltje van Europa met ons beleid. Uiteindelijk moet het kabinet het roer omgooien óf de pleuris breekt uit.

Omikron == verkoudheid. Sterker nog - een verkoudheid ondergaan bied bescherming tegen Omikron.

SPOILER
pi_203178841
Hari Seldon toevoegen aan het OMT. Psychohistory.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:12:33 #46
38496 Perrin
pi_203178851
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Op dit moment zit de werkelijkheid een flink eind onder de onzekerheidsmarge van de modellen nog, zelfs van het meest gunstige scenario. Op het moment dat je uit je bandbreedtes loopt is dat echt iets om naar te kijken. Om wakker van te liggen of je zelfvertrouwen kwijtraken is een ander verhaal, maar als je zo ver buiten je bandbreedtes gaat lopen is het meest aannemelijke dat er iets mis is met je model.
En niet zo'n klein beetje ook. Sterker nog, het is totaal ongeschikt om beleidsadvies mee te geven.
pi_203178867
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Klopt, er zitten namelijk allerlei modelaannames in die nog best onzeker zijn op het moment van publicatie van die modellen.
pi_203178874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:10 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee, de landelijke overheid kan zich niet zonder meer bemoeien met lokale handhaving. Daar gaat de burgemeester over.

Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat hier van alle kanten grenzen worden aangegeven. Door de bevolking én door de burgervaders. De grenzen van de lockdown zijn bereikt en wat het kabinet gaat bieden is NIET voldoende en de maatregelen zijn zwaar overtrokken. Zoals een Fokker hier van de week zei: We zijn het mongooltje van Europa met ons beleid. Uiteindelijk moet het kabinet het roer omgooien óf de pleuris breekt uit.

Omikron == verkoudheid. Sterker nog - een verkoudheid ondergaan bied bescherming tegen Omikron.

SPOILER
Er wordt al 1,5 jaar geroepen dat de pleuris uitbreekt :')
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:14:25 #49
38496 Perrin
pi_203178879
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:11 schreef capricia het volgende:
Hari Seldon toevoegen aan het OMT. Psychohistory.
Die verklaart vast dat het kabinet Rutte vroegtijdig eindigt en afhankelijk van Rutte's keuzes nog veel vroeger.
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:14:36 #50
346939 Janneke141
pi_203178883
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Klopt, er zitten namelijk allerlei modelaannames in die nog best onzeker zijn op het moment van publicatie van die modellen.
Wat niet zo vreemd is ook. Maar dat maakt die modellen dus eigenlijk wel totaal ongeschikt om er zulk ingrijpend beleid op te baseren.
pi_203178904
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:10 schreef Perox het volgende:

[..]
Je leest niet goed. De burgemeester gaat over de handhaving, maar zodra de burgemeester toestemming geeft om de winkels te openen heeft dat NIETS meer te maken met de bevoegdheid om wel of niet te handhaven. Dan breekt hij met het landelijke beleid en staat hij iets toe wat niet mag.

Nogmaals, dat is iets anders dan stilzwijgend besluiten om niet te handhaven.

Ik heb diverse colleges van B&W geadviseerd over buitenwettelijk beleid op verschillende onderwerpen en op dit vlak is er gewoon geen bevoegdheid voor de burgemeester om zich uit te spreken.

En daarom trekken ze nu ook grotendeels hun keutel weer in, omdat ze de consequenties kennen.
pi_203178914
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat niet zo vreemd is ook. Maar dat maakt die modellen dus eigenlijk wel totaal ongeschikt om er zulk ingrijpend beleid op te baseren.
Dat blijkt inderdaad maar weer.

Kunnen we de beleidsmakers uit de UK niet een paar weken lenen om schoon schip te maken?
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:17:17 #53
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203178924
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Er wordt al 1,5 jaar geroepen dat de pleuris uitbreekt :')
Maar het volk mort, Sire! :+

Zoals met elke aangekondigde pleuris gaat het vast meevallen. Ik ben blij met de sterke signalen, en hoop dat het kabinet zich achter de oren krabt en dat meeneemt in de besluitvorming.
pi_203178936
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zeker, maar dat is een andere kwestie. Feitelijk kun je ook eerder stellen dat de maatregelen vooral zijn genomen op basis van een paar signalen over Omicron die uiteindelijk geen werkelijkheid werden. In mijn ogen dan ook reden om de maatregelen op zijn minst weer terug te draaien.
Er komen nu allerlei andere potentiële problemen om de hoek kijken, maar daarvoor geldt volgens mij ook dat een radicale lockdown niet de juiste aanpak is.
pi_203178952
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Precies, en dat is ook volkomen logisch. Maar dat houdt in dat als de aannames veranderen door nieuwe informatie dat het model ook herzien moet worden. Denk aan lagere kans op ziekenhuisopname, of een hogere opkomst voor de boostervaccinatie, hogere effectiviteit vaccinaties, dat soort zaken. Als de variabelen van het model veranderen moet dat meegenomen worden in de weging. Dat lijkt me cruciaal als je die modellen gaat gebruiken om vergaande maatregelen te nemen.
pi_203178960
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die verklaart vast dat het kabinet Rutte vroegtijdig eindigt en afhankelijk van Rutte's keuzes nog veel vroeger.
Aangezien het kabinet Rutte een bepaald verleden heeft, heeft het niet alle mogelijke toekomsten. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:19:41 #57
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203178964
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je leest niet goed. De burgemeester gaat over de handhaving, maar zodra de burgemeester toestemming geeft om de winkels te openen heeft dat NIETS meer te maken met de bevoegdheid om wel of niet te handhaven. Dan breekt hij met het landelijke beleid en staat hij iets toe wat niet mag.

Nogmaals, dat is iets anders dan stilzwijgend besluiten om niet te handhaven.

Ik heb diverse colleges van B&W geadviseerd over buitenwettelijk beleid op verschillende onderwerpen en op dit vlak is er gewoon geen bevoegdheid voor de burgemeester om zich uit te spreken.

En daarom trekken ze nu ook grotendeels hun keutel weer in, omdat ze de consequenties kennen.
So put your money where your mouth is. Hoeveel burgemeesters gaan de bak in vanwege hun ongehoorzaamheid? Hoeveel worden er berispt?

Ik zeg nul. Burgemeester heeft een functie. Ik ben blij dat er burgemeesters zijn die de belangen van het volk meewegen in plaats van die wappies in Den Haag met hun modellen. :+
pi_203178990
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:17 schreef Perox het volgende:

[..]
Maar het volk mort, Sire! :+

Zoals met elke aangekondigde pleuris gaat het vast meevallen. Ik ben blij met de sterke signalen, en hoop dat het kabinet zich achter de oren krabt en dat meeneemt in de besluitvorming.
Sterke signalen? Winkels die uit protest aankondigen zaterdag voor wel twee hele uren open te gaan en burgemeesters die daarop niet gaan handhaven? Of horeca ondernemers die zich op een pleintje verzamelen en dan heel hard op een pan gaan slaan :')
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203179005
https://www.linkedin.com/(...)138915510165505-_BWz

Nu de pandemie bijna tot einde lijkt is Ab Osterbaus ineens kneiter genuanceerd en zegt dingen die we hier eigenlijk al vaak hebben besproken.

En dan in de media moord en brand schreeuwen. Die vent doet het dus echt 100% gewoon voor de money en fame. Wat een act die man, gadverdamme. Mja, hadden we kunnen weten met zijn Mexicaanse griep capriolen.
pi_203179013
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
omdat ze de consequenties kennen
Wat moet er gaan gebeuren? Ontslagen? Schorsingen? Indeplaatsstellingen?

We wensen Den Haag heel veel succes.
zie email 27 oktober
pi_203179016
Hoppa, sportscholen gaan weer open. Nu kan ik weer lockdownie worden. Want alles mag van mij dicht, als dat maar open blijft :)
pi_203179018
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Precies, en dat is ook volkomen logisch. Maar dat houdt in dat als de aannames veranderen door nieuwe informatie dat het model ook herzien moet worden. Denk aan lagere kans op ziekenhuisopname, of een hogere opkomst voor de boostervaccinatie, hogere effectiviteit vaccinaties, dat soort zaken. Als de variabelen van het model veranderen moet dat meegenomen worden in de weging. Dat lijkt me cruciaal als je die modellen gaat gebruiken om vergaande maatregelen te nemen.
Daarom vraag ik me af hoe ze nu nog steeds uitkomen op zo'n potentiële explosie van IC zorg. Ik ben gewoon benieuwd waar ze dan mee rekenen, hoe veel besmettingen ze verwachten en welke percentages daarvan dan in het ziekenhuis landen. Het lijkt mij namelijk niet realistisch als je naar het huidige beeld kijkt.

Ik denk dat dat ook het probleem is met het draagvlak. Voorheen was het duidelijk, volle IC's door stijgende besmettingen. Maar de besmettingen zijn sky-high en de IC's lopen leeg.

Waar komt die potentiële golf van het OMT dan vandaan? Ik heb die data natuurlijk niet, maar mij lijkt het doomsday denken en alle variabelen worst case nemen om maar vooral geen risico te lopen.
pi_203179051
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:03 schreef nostra het volgende:
Not saying, but...

[ twitter ]
Dat zeg ik. Compleet wereldvreemd.
pi_203179054
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:22 schreef theunderdog het volgende:
Hoppa, sportscholen gaan weer open. Nu kan ik weer lockdownie worden. Want alles mag van mij dicht, als dat maar open blijft :)
"Open" ja, met beperkingen.
Ik ben pas blij als ik echt weer kan gaan trainen op mijn normale tijden, en dagen, zonder beperkingen zoals ik dat tot de avondlockdown kon.
pi_203179060
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan wordt de naam doorgestreept in het baantjesverdeelboek
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203179076
Ben ik nu heel cynisch als ik zeg:

- Zaterdag winkels & horeca even stoom afblazen, waarop de burgemeesters om 17u zeggen: "Oké jongens, mooi geweest, nu weer dicht."
- In ieder geval komende 3-4 weken gewoon weer alleen op afspraak winkelen.
- Later in het voorjaar: "Hoera we mogen weer!" *O* met medische maskers en 2G -O-
pi_203179083
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat soort processen loopt veel subtieler.

Het gaat vooral om beschadigde politieke carrières. En wellicht een berisping als de rebellie te duidelijk is.

Als je als burgemeester gelieerd bent aan coalitie partij en je gaat in tegen landelijk beleid, dan reken er maar op dat je jezelf daar niet mee helpt. Rebelleren tegen Den Haag helpt je vrijwel nooit in je carrière.
pi_203179102
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Daarom vraag ik me af hoe ze nu nog steeds uitkomen op zo'n potentiële explosie van IC zorg. Ik ben gewoon benieuwd waar ze dan mee rekenen, hoe veel besmettingen ze verwachten en welke percentages daarvan dan in het ziekenhuis landen. Het lijkt mij namelijk niet realistisch als je naar het huidige beeld kijkt.

Ik denk dat dat ook het probleem is met het draagvlak. Voorheen was het duidelijk, volle IC's door stijgende besmettingen. Maar de besmettingen zijn sky-high en de IC's lopen leeg.

Waar komt die potentiële golf van het OMT dan vandaan? Ik heb die data natuurlijk niet, maar mij lijkt het doomsday denken en alle variabelen worst case nemen om maar vooral geen risico te lopen.
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Wat me dan vooral frustreert is dat in plaats van uitleggen waar het op gebaseerd wordt er nieuwe argumenten bijgehaald worden. Teveel mensen tegelijk in quarantaine, onzeker hoe long-Covid eruit ziet met Omikron, hoge besmettingscijfers, zorgdruk bij de huisartsen en ga zo maar door. Het zijn allemaal valide punten, maar door ze nu voor het eerst onderdeel van de discussie te maken geef je het gevoel dat je nieuwe argumenten zoekt om je beleid te verdedigen.

Ik snap ook niet waarom het OMT in Nederland er zo ontzettend anders over denkt dan hun evenknie in andere landen. Wat maakt Nederland anders dan België of het VK bijvoorbeeld.

Laatste deel van de rant, tweets zoals die van Koopmans net, dat deze maatregelen klaarblijkelijk ook heel goed helpen tegen luchtwegaandoeningen voor kinderen en we daarvan moeten leren kan ik begrijpen, maar dit is niet de tijd ervoor. Gisteren Andreas Voss bij Op1 die aangaf dat de gemiddelde pandemie 5 jaar duurt en we niet moesten denken er april al vanaf te zijn. Een cursus publieke communicatie en jezelf presenteren zou geen slecht idee zijn voor OMT leden.
pi_203179110
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het gaat vooral om beschadigde politieke carrières. En wellicht een berisping als de rebellie te duidelijk is.

Als je als burgemeester gelieerd bent aan coalitie partij en je gaat in tegen landelijk beleid, dan reken er maar op dat je jezelf daar niet mee helpt. Rebelleren tegen Den Haag helpt je vrijwel nooit in je carrière.
De burgemeester van Valkenburg is een partijloze oud-SP'er. Die zal daar weinig last van hebben ;)
Maar voor dat soort 'sancties' maakt het natuurlijk ook geen klap uit of je nu wel of niet formeel de grens over bent gegaan.
zie email 27 oktober
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:30:24 #70
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203179112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Zeg maar precies zoals het niet zou moeten werken in het ideale systeem dat we toch steeds democratie blijven noemen. :o

Maar we hebben nu nieuw elan dus komt goed met de relatie burger - overheid. ;(
pi_203179216
twitter

En ook voor Marion geldt: waarom kom je daar nu pas mee dan? Had die medische maskers geadviseerd toen de mondkapjes voor het eerst werden ingevoerd in 2020, of voor mijn part in plaats van die infantiele avondklok, maar nu nog?
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:43:06 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_203179232
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]

En ook voor Marion geldt: waarom kom je daar nu pas mee dan? Had die medische maskers geadviseerd toen de mondkapjes voor het eerst werden ingevoerd in 2020, of voor mijn part in plaats van die infantiele avondklok, maar nu nog?
Wie zegt dat ze er nu pas mee komt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203179234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:43 schreef speknek het volgende:

[..]
Wie zegt dat ze er nu pas mee komt?
Werden medische mondkapjes op enig moment in het verleden door het OMT geadviseerd?
pi_203179238
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Werden medische mondkapjes op enig moment in het verleden door het OMT geadviseerd?
Nee. Wel ontraden.
zie email 27 oktober
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:46:04 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_203179251
Onder aan de streep kan ik me redelijk voorstellen dat Rutte nu ook in de stress thuis zit.

Op een gegeven moment veel losgelaten waarna de het uitbrak. Mede door jaargetijde. Daarna volledig vertrouwen op het OMT en nu draait het precies de andere kant op. Dat na twee jaar pandemie en gedoe.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat hij nu ook dekking aan het zoeken is achter dit alles en nu denkt dat die twee of drie weken misschien wel veel meer zekerheid kunnen bieden en het allemaal wel los loopt dan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203179263
Medische mondmaskers moeten naar mijn mening louter gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn. Daar moeten we zo zuinig mogelijk mee om springen. Die eenvoudige weggooimaskers van de supermarkten zijn prima voor het dragen in winkels etc.
pi_203179287
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]
opdoeken dat mens
In China hebben ze vast nog wel een leuk baantje.
pi_203179299
quote:
11s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:46 schreef OProg het volgende:
Onder aan de streep kan ik me redelijk voorstellen dat Rutte nu ook in de stress thuis zit.

Op een gegeven moment veel losgelaten waarna de het uitbrak. Mede door jaargetijde. Daarna volledig vertrouwen op het OMT en nu draait het precies de andere kant op. Dat na twee jaar pandemie en gedoe.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat hij nu ook dekking aan het zoeken is achter dit alles en nu denkt dat die twee of drie weken misschien wel veel meer zekerheid kunnen bieden en het allemaal wel los loopt dan.
Ja, maar de vraag is hoeveel zin het heeft. Als de bevolking de maatregelen niet meer opvolgt bestaan ze op papier nog, maar in de werkelijkheid niet meer.

Tweets zoals die van Koopmans eerder (over onderzoeken of er maatregelen voor andere virussen zinvol zijn), Voss gisteren bij Op1 dat een pandemie veel langer duurt én andere landen die zeggen: yolo, fuck dit griepje is een cocktail van onrust.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2022 23:54:48 ]
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:53:15 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_203179301
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
1. Marion Koopmans is niet "het OMT".
2. Jaap van Dissel heeft een kwalijke rol gespeeld, maar dat het ontraden werd is niet per se omdat het niet zou werken. Aanvankelijk was de 1.5 meter genoeg. Aan het eind van 2020 kwam er de mondmaskers bij, en toen is wel gezegd dat medische maskers beter zijn dan stoffen maskers.
3. Omicron is heeeel wat anders dan wild type.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203179341
Net even op1 gekeken. De strekking daar was heel duidelijk ga versoepelen want dit werkt niet meer.
pi_203179371
Wat ze nu willen doen zijn geen versoepelingen, maar correcties van fouten, zoals sport en de scholen sluiten, hadden ze niet moeten doen.
We kwamen van 625 op de IC, nu liggen er 358, morgen nog minder.
er is geen grondslag om de maatregelen in stand te houden.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:03:59 #82
14505 OProg
A Life in Music
pi_203179390
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, maar de vraag is hoeveel zin het heeft. Als de bevolking de maatregelen niet meer opvolgt bestaan ze op papier nog, maar in de werkelijkheid niet meer.

Tweets zoals die van Koopmans eerder (over onderzoeken of er maatregelen voor andere virussen zinvol zijn), Voss gisteren bij Op1 dat een pandemie veel langer duurt én andere landen die zeggen: yolo, fuck dit griepje is een cocktail van onrust.
Dat ben ik helemaal met je eens hoor. :)

Maar ik bedoelde meer dat Rutte op een gegeven moment dacht veilig achter de muur van het OMT te zitten, het waarschijnlijk daarmee goed te doen. Ook op aangeven dat de OMT modellen laten zien en zegt dat alle landen snel zullen volgen.

En dan zit hij nu in deze situatie. Dan ben ik echt verre een voorstander van de situatie nu. Ik probeer dan wel een beetje te begrijpen hoe Rutte in deze situatie is gekomen. Want dit moet compleet kut zijn. Als hij het open gooit en het zou alsnog mis gaan is hij wederom de lul.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203179416
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar ik bedoelde meer dat Rutte op een gegeven moment dacht veilig achter de muur van het OMT te zitten, het waarschijnlijk daarmee goed te doen. Ook op aangeven dat de OMT modellen laten zien en zegt dat alle landen snel zullen volgen.

En dan zit hij nu in deze situatie. Dan ben ik echt verre een voorstander van de situatie nu. Ik probeer dan wel een beetje te begrijpen hoe Rutte in deze situatie is gekomen. Want dit moet compleet kut zijn. Als hij het open gooit en het zou alsnog mis gaan is hij wederom de lul.
maakt niet uit, Teflon Mark redt het wel
pi_203179434
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:53 schreef speknek het volgende:

[..]
1. Marion Koopmans is niet "het OMT".
2. Jaap van Dissel heeft een kwalijke rol gespeeld, maar dat het ontraden werd is niet per se omdat het niet zou werken. Aanvankelijk was de 1.5 meter genoeg. Aan het eind van 2020 kwam er de mondmaskers bij, en toen is wel gezegd dat medische maskers beter zijn dan stoffen maskers.
3. Omicron is heeeel wat anders dan wild type.
Allemaal mee eens. Maar nu nog met een aanscherping komen op mondkapjes gebied? dan ben je wel af wat mij betreft.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:15:11 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203179464
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De meeste hoogleraren hebben geen animo om hun collegae te weerspreken.
Iemand anders kan gewoon genegeerd worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203179500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]

Er is altijd wel een studie voor te vinden.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:24:38 #87
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203179538
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Er is altijd wel een studie voor te vinden.
Yep er altijd wel wat te onderzoeken. Al was het maar een onderzoek naar het onderzoek van een onderzoek naar wat is onderzocht in China. De wetenschapper in hart en nieren zal altijd wetenschap weten te produceren.

Ik kan altijd wel genieten van mensen die op jacht zijn naar wetenschap en studie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203179584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:27 schreef Vasilevski het volgende:

- Zaterdag winkels & horeca even stoom afblazen, waarop de burgemeesters om 17u zeggen: "Oké jongens, mooi geweest, nu weer dicht."
- Later in het voorjaar: "Hoera we mogen weer!" *O* met medische maskers en 2G -O-
Eerder realistisch met dit beleid.
pi_203179620
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:01 schreef THEFXR het volgende:
Wat ze nu willen doen zijn geen versoepelingen, maar correcties van fouten, zoals sport en de scholen sluiten, hadden ze niet moeten doen.
We kwamen van 625 op de IC, nu liggen er 358, morgen nog minder.
er is geen grondslag om de maatregelen in stand te houden.
pi_203179708
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:48 schreef Nia het volgende:
Medische mondmaskers moeten naar mijn mening louter gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn. Daar moeten we zo zuinig mogelijk mee om springen. Die eenvoudige weggooimaskers van de supermarkten zijn prima voor het dragen in winkels etc.
Waarom?
pi_203179772
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Hij gooit de deur open?

Wat begrijp je niet van ons systeem waarbij meerdere mensen, partijen besluiten nemen en het nooit 1 iemand alleen is. :')
  vrijdag 14 januari 2022 @ 01:17:27 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203179856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:02 schreef Coco het volgende:

[..]
Maar de wappies waren toch de bangeriken?
Dat zijn ze nog steeds hoor; bang voor Bill Gates, bang voor de Jezuïeten, bang voor de Illuminatie, bang voor NWO, bang voor WEF, bang voor vaccins, bang voor de VN, bang voor de EU, bang voor de Elite (lol), bang voor Rothschilds, bang voor Bilderbergs, bang voor Hillary, bang voor de Paus, bang voor Skulls & Bones, bang voor Vrijmetselaars, bang voor wetenschap, bang voor satanisten, bang voor streepjescodes, bang voor zendmasten, bang voor.... nou ja, de lijst gaat wel even door.

Wappies blijven gewoon wappies en die grijpen na deze crisis gewoon weer iets anders aan om hun batshit insane complotgelul uit te braken.

Staat verder ook los van genoeg hebben van falend politiek beleid en incompetentie, en verklaart ook waarom het gros der weldenkende mensen klaar is met deze lockdown maar het niet zo ziet zitten om met achterlijke spandoekjes, het iedereen tot pedo bombarderen en verkleedpartijen een Malieveld bezet te houden. Laat staan er mee geassocieerd wil worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203179952
https://www.trouw.nl/binn(...)on-kleiner~be1686fa/

Zelfs Ronald Pierik noemt 2G met omikron niet proportioneel. Als ik Ernst was nam ik dat idee gewoon nooit ter hand. Lekker laten wat het is, namelijk een debiel idee van een schoolmeester. Boek dicht doen en nooit meer over praten.
zie email 27 oktober
pi_203179964
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 01:55 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)on-kleiner~be1686fa/

Zelfs Ronald Pierik noemt 2G met omikron niet proportioneel. Als ik Ernst was nam ik dat idee gewoon nooit ter hand. Lekker laten wat het is, namelijk een debiel idee van een schoolmeester. Boek dicht doen en nooit meer over praten.
2G is dan ook alleen bedoelt om vaccinatieplicht niet te hoeven invoeren, maar mensen naar een prik te krijgen.
Het is nooit bedoelt geweest om de verspreiding te stoppen.
pi_203179969
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 02:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]
2G is dan ook alleen bedoelt om vaccinatieplicht niet te hoeven invoeren, maar mensen naar een prik te krijgen.
Het is nooit bedoelt geweest om de verspreiding te stoppen.
Als dat het idee is dan moet je lef tonen en gewoon een prikplicht invoeren. Laffe herders.
zie email 27 oktober
pi_203180002
Hogeschool Rotterdam wil openstelling niet meer laten afhangen van corona: ‘Nooit meer dicht om virus’

quote:
Wat hem betreft komen er geen opgelegde beperkingen meer, nooit meer. Op de locaties van de hogeschool zijn de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen: lokalen worden geventileerd en Bormans wil de mondkapjesplicht strikter naleven. ,,Maar capaciteitsbeperkingen of verplichte coronatesten om toegang te krijgen tot de school? Nee, dan blijf je bezig. Als we de deuren openen, moeten die voor iedereen openen.”
_O_ _O_ _O_
pi_203180013
quote:
Is er ook nog iemand in het publieke discours te vinden die het allemaal nog wel steunt? Binnen 3 dagen helemaal omgeslagen.
zie email 27 oktober
pi_203180112
twitter
pi_203180204
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]
maakt niet uit, Teflon Mark redt het wel
Die heeft het zo druk met allerlei schandalen die hij nog moet herstellen dat hij Corona er ff tussendoor doet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 14 januari 2022 @ 06:02:40 #100
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203180207
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:27 schreef Vasilevski het volgende:

Klinkt vrij realistisch helaas.
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')