abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203178165
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 21:34 schreef Perox het volgende:

[..]
Het beginsel van democratie is gewoon: wij zijn de baas met zijn allen.
Als wij het niet meer pikken dan maakt het geen enkele reet uit of er een gekozen regering zit en hoe de zetelverdeling was en of een burgermeester wel of niet mag afwijken. Overigens vind ik dat een burgermeester wel mag afwijken: zij/hij gaat namelijk over de inzet van de politie, dat staat gewoon in de wetgeving. Ik ben blij dat we burgermeesters hebben die zich durven uitspreken en gebruik maken van hun RECHT om hier een signaal af te geven.
Ja, zolang je niet eens weet hoe je burgemeester schrijft ben je gewoon al af hoor.

Ze mogen een signaal afgeven, ze mogen zelfs besluiten om niet te handhaven. Ze mogen alleen niet openlijk breken met het landelijke beleid. En dat is wat ze doen.

En we hebben een parlementaire democratie. Dat is echt iets heel anders als 'meeste stemmen gelden'.
pi_203178166
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:33 schreef groenen het volgende:

[..]
Bij de vorige persconferentie zei Rutte dat de BBC in paniek was en dat er maatregelen klaar klagen. Ik ga er dus vanuit dat er elk moment een lockdown komt in Engeland.
Ik wacht nog steeds op andere Europese landen die in een lockdown schieten. Volgens Rutte kon dat toen elk moment gebeuren.

Rutte:
pi_203178169

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vp.php

Hoe laag wil je de VP nog hebben? Ze rennen nog net niet het ziekenhuis uit
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203178170
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:45 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
”Onafhankelijke” media. Ik zet er steeds meer mijn vraagtekens bij.

Ook de lofzang vanmiddag op radio 1 en 2 over de winkels die weer open gaan. Hou toch op. Er verandert niet veel voor de winkels.
De media is in Corona tijdperk een handig wapen geweest van het kabinet om lockdowns in te voeren. Onafhankelijke vrije pers my ass.

Trouwens ook nog; multinationals willen dolgraag lockdowns. Amazon, Ahold, en noem maar op draaien recordomzetten. En Rutte is multinational fanboy nr1.
pi_203178181
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat er überhaupt nog Britten in leven zijn zonder lockdowngeile beleidsmakers.
Ik had het eigenlijk over Hongarije... :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203178197
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, ik ook. Ik heb 't gevoel dat de geest uit de fles is. Alle partijen worden steeds vocaler, inclusief ziekenhuismedewerkers e.d. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit nog lang zo doorgaat.
Zou het? De winkels zijn vocaler en nu mogen ze open?
Brand geblust.
pi_203178209
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]

Maar het OMT zegt dat er een piek komt!
pi_203178217
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ja, zolang je niet eens weet hoe je burgemeester schrijft ben je gewoon al af hoor.

iets heel anders als
:')
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_203178218
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ze mogen een signaal afgeven, ze mogen zelfs besluiten om niet te handhaven. Ze mogen alleen niet openlijk breken met het landelijke beleid. En dat is wat ze doen.

En we hebben een parlementaire democratie. Dat is echt iets heel anders als 'meeste stemmen gelden'.
Wat opstand en rebellie bottom up ben ik helemaal voor. Den Haag is gigantisch aan het dwalen met hun Corona beleid. Vergeet ook niet: heel veel informatie houden ze bewust achter. Allerlei WOB verzoeken worden niet uitgevoerd. Het kabinet houdt zelf helemaal niet aan de wet.
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:39:37 #285
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203178233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]

Over drie weken komt er een piek. Over drie weken komt er overigens ook over drie weken een piek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203178249
quote:

[..]

Laten we die sneren eens achterwege laten, nergens voor nodig. Iemand anders maakt een foutje, kan gebeuren.
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:40:24 #287
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203178257
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Over drie weken komt er een piek. Over drie weken komt er overigens ook over drie weken een piek.
De komende twee weken zijn cruciaal.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
pi_203178279
Overigens wel fijn voor de Britten dat ze Covid hebben verslagen. Hebben ballen getoond en klaar over een paar weken. Gefeliciteerd. Rule Britannia.
- verwijderd door admin -
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:41:44 #290
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_203178292
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:40 schreef jcdragon het volgende:

[..]
welke komende 2 weken , dat is een ruim begrip hoor er zijn altijd komende 2 weken
There is only one religion
pi_203178300
quote:

[..]
Cruciaal voor de toekomt van de toekomstige positie van OMT leden wellicht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203178311
quote:
2s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:35 schreef Benny het volgende:

[..]
Dat inderdaad. Draagvlak is weg
Politiek (en vooral ook het OMT) halen hun schouders op. Leuk dat het draagvlak verdwijnt, maar dan gooien ze er gewoon zo'n minimale ''versoepeling'' tegen aan. Verkiezingen zijn net geweest, ik denk niet dat het kabinet heel veel druk ervaart eigenlijk. Burgemeesters kwamen eventjes in lichte opstand, maar ondertussen alweer enkelen die terug zijn gekomen op hun woorden; duidelijk op hun vingers getikt. Als het kabinet de horeca dicht wil hebben blijven ze dicht. Hoogstens demonstratief een paar uurtjes open, maar daar koop je niks voor. Heeft pas zin als alle restaurants; alle kroegen; de gehele horeca (of het overgrote deel althans) permanent gewoon open gaat. En zelfs dan zal het kabinet niet zeggen ''hmm, ga dan maar open''; nee die gaan dreigen met boetes.
pi_203178314
quote:
Dat Veiligheidsberaad vind ik ook nogal een vreemd clubje eigenlijk.
pi_203178325
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd op welke manier het eindigt, met het OMT/de regering die min of meer zijn verlies toegeeft en (bijna) alles loslaat of met de maatschappij die zelf maar besluit dat het mooi geweest is.
Dat laatste is op (vrijwel) alle vlakken, waarop niet gehandhaafd wordt, natuurlijk al lang zo. De anderhalve meter afstand en contactbeperkingen zijn in de loop van 2020 al bij het grof vuil gezet. De dagelijkse, massale exodus naar België en Duitsland in de voorbije weken zegt ook wel genoeg denk ik.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203178330
quote:
Op het moment dat het een goedgekeurde demonstratie is heeft het veiligheidsberaad er toch helemaal niets over te zeggen?
pi_203178331
quote:
Case in point. Goed op de vingers getikt.
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:43:38 #297
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203178333
quote:

[..]
Ja idd. Cruciaal om heel snel verder te versoepelen voor het draagvlak nog verder afbrokkelt
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203178339
quote:
Ja, het zou wel eens een dingetje kunnen worden als de versoepingen als zeer matig worden ontvangen
Dat gaat niet zonder slag of stoot.

Zeker niet als er tal van burgemeesters, en provincies om versoepelingen vragen.
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:44:08 #299
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203178340
quote:
quote:
"We hopen dat het kabinet uitlegt wat er in de komende vier weken wel kan en wanneer dan, als het vrijdag nog niet kan. Want versoepelingen moeten er echt, echt komen", aldus Bruls. "Geef ook perspectief. Wat morgen niet kan kan misschien over een week wel."
Ok
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:44:12 #300
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_203178343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat Veiligheidsberaad vind ik ook nogal een vreemd clubje eigenlijk.
Die ruiken geld , boetes zijn nodig om de kas weer meen beetje te spekken
There is only one religion
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')