Ja, zolang je niet eens weet hoe je burgemeester schrijft ben je gewoon al af hoor.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:34 schreef Perox het volgende:
[..]
Het beginsel van democratie is gewoon: wij zijn de baas met zijn allen.
Als wij het niet meer pikken dan maakt het geen enkele reet uit of er een gekozen regering zit en hoe de zetelverdeling was en of een burgermeester wel of niet mag afwijken. Overigens vind ik dat een burgermeester wel mag afwijken: zij/hij gaat namelijk over de inzet van de politie, dat staat gewoon in de wetgeving. Ik ben blij dat we burgermeesters hebben die zich durven uitspreken en gebruik maken van hun RECHT om hier een signaal af te geven.
Ik wacht nog steeds op andere Europese landen die in een lockdown schieten. Volgens Rutte kon dat toen elk moment gebeuren.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:33 schreef groenen het volgende:
[..]
Bij de vorige persconferentie zei Rutte dat de BBC in paniek was en dat er maatregelen klaar klagen. Ik ga er dus vanuit dat er elk moment een lockdown komt in Engeland.
De media is in Corona tijdperk een handig wapen geweest van het kabinet om lockdowns in te voeren. Onafhankelijke vrije pers my ass.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:45 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
”Onafhankelijke” media. Ik zet er steeds meer mijn vraagtekens bij.
Ook de lofzang vanmiddag op radio 1 en 2 over de winkels die weer open gaan. Hou toch op. Er verandert niet veel voor de winkels.
Ik had het eigenlijk over Hongarije...quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat er überhaupt nog Britten in leven zijn zonder lockdowngeile beleidsmakers.
Zou het? De winkels zijn vocaler en nu mogen ze open?quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik heb 't gevoel dat de geest uit de fles is. Alle partijen worden steeds vocaler, inclusief ziekenhuismedewerkers e.d. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit nog lang zo doorgaat.
Maar het OMT zegt dat er een piek komt!quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vp.php
Hoe laag wil je de VP nog hebben? Ze rennen nog net niet het ziekenhuis uit
quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ja, zolang je niet eens weet hoe je burgemeester schrijft ben je gewoon al af hoor.
iets heel anders als
Wat opstand en rebellie bottom up ben ik helemaal voor. Den Haag is gigantisch aan het dwalen met hun Corona beleid. Vergeet ook niet: heel veel informatie houden ze bewust achter. Allerlei WOB verzoeken worden niet uitgevoerd. Het kabinet houdt zelf helemaal niet aan de wet.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, zolang je niet eens weet hoe je burgemeester schrijft ben je gewoon al af hoor.
Ze mogen een signaal afgeven, ze mogen zelfs besluiten om niet te handhaven. Ze mogen alleen niet openlijk breken met het landelijke beleid. En dat is wat ze doen.
En we hebben een parlementaire democratie. Dat is echt iets heel anders als 'meeste stemmen gelden'.
Over drie weken komt er een piek. Over drie weken komt er overigens ook over drie weken een piek.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vp.php
Hoe laag wil je de VP nog hebben? Ze rennen nog net niet het ziekenhuis uit
Laten we die sneren eens achterwege laten, nergens voor nodig. Iemand anders maakt een foutje, kan gebeuren.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze mogen een signaal afgeven, ze mogen zelfs besluiten om niet te handhaven. Ze mogen alleen niet openlijk breken met het landelijke beleid. En dat is wat ze doen.
En we hebben een parlementaire democratie. Dat is echt iets heel anders als 'meeste stemmen gelden'.
De komende twee weken zijn cruciaal.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Over drie weken komt er een piek. Over drie weken komt er overigens ook over drie weken een piek.
welke komende 2 weken , dat is een ruim begrip hoor er zijn altijd komende 2 wekenquote:Op donderdag 13 januari 2022 22:40 schreef jcdragon het volgende:
[..]
De komende twee weken zijn cruciaal.
Cruciaal voor de toekomt van de toekomstige positie van OMT leden wellicht.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:40 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Politiek (en vooral ook het OMT) halen hun schouders op. Leuk dat het draagvlak verdwijnt, maar dan gooien ze er gewoon zo'n minimale ''versoepeling'' tegen aan. Verkiezingen zijn net geweest, ik denk niet dat het kabinet heel veel druk ervaart eigenlijk. Burgemeesters kwamen eventjes in lichte opstand, maar ondertussen alweer enkelen die terug zijn gekomen op hun woorden; duidelijk op hun vingers getikt. Als het kabinet de horeca dicht wil hebben blijven ze dicht. Hoogstens demonstratief een paar uurtjes open, maar daar koop je niks voor. Heeft pas zin als alle restaurants; alle kroegen; de gehele horeca (of het overgrote deel althans) permanent gewoon open gaat. En zelfs dan zal het kabinet niet zeggen ''hmm, ga dan maar open''; nee die gaan dreigen met boetes.quote:
Dat Veiligheidsberaad vind ik ook nogal een vreemd clubje eigenlijk.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:41 schreef Benny het volgende:
[RTLNieuws] Burgemeesters in Veiligheidsberaad: iedereen moet zich aan coronaregels houden
Dit wordt chaos
Dat laatste is op (vrijwel) alle vlakken, waarop niet gehandhaafd wordt, natuurlijk al lang zo. De anderhalve meter afstand en contactbeperkingen zijn in de loop van 2020 al bij het grof vuil gezet. De dagelijkse, massale exodus naar België en Duitsland in de voorbije weken zegt ook wel genoeg denk ik.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd op welke manier het eindigt, met het OMT/de regering die min of meer zijn verlies toegeeft en (bijna) alles loslaat of met de maatschappij die zelf maar besluit dat het mooi geweest is.
Op het moment dat het een goedgekeurde demonstratie is heeft het veiligheidsberaad er toch helemaal niets over te zeggen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:41 schreef Benny het volgende:
[RTLNieuws] Burgemeesters in Veiligheidsberaad: iedereen moet zich aan coronaregels houden
Dit wordt chaos
Case in point. Goed op de vingers getikt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:41 schreef Benny het volgende:
Dit wordt chaos
Ja idd. Cruciaal om heel snel verder te versoepelen voor het draagvlak nog verder afbrokkeltquote:Op donderdag 13 januari 2022 22:40 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ja, het zou wel eens een dingetje kunnen worden als de versoepingen als zeer matig worden ontvangenquote:Op donderdag 13 januari 2022 22:41 schreef Benny het volgende:
Dit wordt chaos
quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:41 schreef Benny het volgende:
Dit wordt chaos
Okquote:"We hopen dat het kabinet uitlegt wat er in de komende vier weken wel kan en wanneer dan, als het vrijdag nog niet kan. Want versoepelingen moeten er echt, echt komen", aldus Bruls. "Geef ook perspectief. Wat morgen niet kan kan misschien over een week wel."
Die ruiken geld , boetes zijn nodig om de kas weer meen beetje te spekkenquote:Op donderdag 13 januari 2022 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat Veiligheidsberaad vind ik ook nogal een vreemd clubje eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |