Ik vraag me dus o.a. af of dit vaak bij al in de shit zitten optreedt of ook bij eerder als minder kwetsbare jongere geclassificeerden.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik post toch ook niet dat dat het enige is. In mijn reactie maak ik duidelijk dat de maatregelen er nog bovenop komen. Je zit al in de shit - door maatregelen ook geen afleiding meer.
Zo zou het moeten zijn. Alleen waar trek je de grens of waar kan je de grens trekken? Het principe van eigen verantwoordelijkheid gaat in onze maatschappij niet werken omdat er teveel zijn die er misbruik van maken.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zie burgers niet enkel als passieve deelnemers in een democratie, waar hun enige recht is om eens per zoveel jaar een vakje rood te kleuren en verder hun bek te houden.
Dus maar aan regels houden, want regels? Draagvlak in samenleving en zinnigheid en proportionaliteit zijn van ondergeschikt belang??quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:35 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Uiteraard is anders. Wellicht een slecht voorbeeld, maar het is in mijn optiek een glijdende schaal.
Dat hebben ze de afgelopen 22 maanden regelmatig gedaan door te zeggen dat ze het niet wilden. Toen was ‘t antwoord in de meeste gevallen: het moet even, hier heb je wat vaseline (steunpakket).quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij denkt dat iets veel pijn gaat doen, lijkt het mij zinnig om er tegen in verzet te komen ja.
Als dat laatste zo is, dan moeten we misschien weer opzoek naar een maatschappij waar wij op een of andere manier mensen gaan 'verharden'. Want allemachtig. Dan ben je toch een jankerd.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vraag me dus o.a. af of dit vaak bij al in de shit zitten optreedt of ook bij eerder als minder kwetsbare jongere geclassificeerden.
Prototype bestuurder. Alleen bezig met zijn eigen hachie.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah. Ja dat typeert type bestuurder wel ja
Lijkt beetje op jouw UI![]()
Want? Ik denk dat het meevalt hoor.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:39 schreef Oriente het volgende:
De tering wat een wachtrij bij de teststraat.
Kun je nagaan als die QR zooi niet bestond, dan stond 90% hier nu niet gok ik zo
Jaja. Dus gewoon 'stop, hou op' roepen terwijl iemand je anaal gaat verkrachten zie jij als valide verzet?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hebben ze de afgelopen 22 maanden regelmatig gedaan door te zeggen dat ze het niet wilden. Toen was ‘t antwoord in de meeste gevallen: het moet even, hier heb je wat vaseline (steunpakket).
Het principe van eigen verantwoordelijkheid is waar onze samenleving op gebaseerd is. Ik vind echt dat je het grootste deel van de bevolking tekort doet omdat er een kleine minderheid is die over de schreef gaat.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn. Alleen waar trek je de grens of waar kan je de grens trekken? Het principe van eigen verantwoordelijkheid gaat in onze maatschappij niet werken omdat er teveel zijn die er misbruik van maken.
Maar goed, dat is erg off topic. Terug naar Covid.
Die conclusie deel ik niet bepaald iigquote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als dat laatste zo is, dan moeten we misschien weer opzoek naar een maatschappij waar wij op een of andere manier mensen gaan 'verharden'. Want allemachtig. Dan ben je toch een jankerd.
Ja mensen kunnen daar echt zulke verschillende opvattingen over hebben.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Dus maar aan regels houden, want regels? Draagvlak in samenleving en zinnigheid en proportionaliteit zijn van ondergeschikt belang??
Nee natuurlijk niet. Maar wat had je gewild dat de ondernemers, horeca of wie ook zouden doen?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja. Dus gewoon 'stop, hou op' roepen terwijl iemand je anaal gaat verkrachten zie jij als valide verzet?
Aah oke. Bijzonder. Ik zou persoonlijk wat meer doen. Maar dat ben ik.
Te weinig en teveel empathie is beide een probleem. Bovendien: ben ik zelf 'jong'.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Die conclusie deel ik niet bepaald iig
Mijn hemel, wat een inlevingsvermogen richting jongeren/anderen heb jij zeg
Dit eerder roepen en doen. Open gaan dus.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar wat had je gewild dat de ondernemers, horeca of wie ook zouden doen?
Daarom schreef ik ook nog 'anderen' erbijquote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Te weinig en teveel empathie is beide een probleem. Bovendien: ben ik zelf 'jong'.
Dat hebben er een aantal een paar keer gedaan, die kregen fikse boetes of daarvan werden de sloten veranderd. Op dit moment hebben ze (veel) burgemeesters mee dus hebben ze steun. Dit lijkt me juist het perfecte moment.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit eerder roepen en doen. Open gaan dus.
Nu is het mosterd na de maaltijd.
Jawel, hoor. Affectieve empathie = inlevingsvermogen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook nog 'anderen' erbij
Inlevingsvermogen en empathie is overigens niet hetzelfde
Je hoeft mij niet te vertellen wat er is gebeurd. Dat heb ik zelf ook gezien. Maar je wil toch iets? je wil toch dat je zaak blijft voortbestaan? je wil toch verzet tonen?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hebben er een aantal een paar keer gedaan, die kregen fikse boetes of daarvan werden de sloten veranderd. Op dit moment hebben ze (veel) burgemeesters mee dus hebben ze steun. Dit lijkt me juist het perfecte moment.
Preciesquote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hebben er een aantal een paar keer gedaan, die kregen fikse boetes of daarvan werden de sloten veranderd. Op dit moment hebben ze (veel) burgemeesters mee dus hebben ze steun. Dit lijkt me juist het perfecte moment.
Ik zeg niet dat de regels proportioneel zijn. Sterker nog, ik vind dat vanaf morgen ook de winkels open moeten zonder afspraak maar met max aantal mensen per m2. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat ze zich aan de regels moeten houden.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja mensen kunnen daar echt zulke verschillende opvattingen over hebben.
Hopelijk komt er vanavond nog wat bij, want van wat nu bekend is, word ik niet blij.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Een prachtige dag voor versoepelingen!
Uhm, wat?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 08:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te vertellen wat er is gebeurd. Dat heb ik zelf ook gezien. Maar je wil toch iets? je wil toch dat je zaak blijft voortbestaan? je wil toch verzet tonen?
Als flinke boetes je verzet al breken, dan was dat verzet niet veel he..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |